12/2023. (V. 19.) BM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet és a központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet módosításáról
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 14. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet módosítása
1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet [a továbbiakban: 13/2020. (V. 5.) BM rendelet] 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"2. § Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSZ) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat
a) 13., 15., 62., 75., 77., 79. és 84. sora alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,
b) 13. és 15. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,
c) 75. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás,
d) 75., 77. és 84. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 33. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás,
e) 75., 77. és 84. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 34. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásával járó többletköltségek ellentételezéséhez nyújtott támogatás,
f) 70a. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatás,
g) 75. és 86. sora alapján a 2012/21/EU bizottsági határozat szerinti közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatás,
h) 86. sora alapján "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény 2.1. szakasza szerinti támogatás
nyújtható."
2. § (1) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 7a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"7a. hátrányos helyzetű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 4. pontja szerinti munkavállaló,"
(2) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 7b. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"7b. hivatásos csapat: olyan sportvállalkozás, amely hivatásos sportolót alkalmaz,"
(3) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 7c. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"7c. hivatásos sportoló: olyan sportoló, aki jövedelemszerzési céllal, foglalkozásszerűen vagy más módon, ellenszolgáltatás fejében folytat sporttevékenységet, amely során a sportoló részére nyújtott juttatás - a sportrendezvényen való részvételhez kapcsolódó utazási és szállásköltségek kivételével - meghaladja a részvételi költségeket, és az a sportoló jövedelmének legalább 50%-át teszi ki, függetlenül attól, hogy a sportoló és az érintett sportvállalkozás kötött-e egymással munka- vagy más, munkavégzésre irányuló szerződést,"
(4) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 8a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"8a. megváltozott munkaképességű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 3. pontja szerinti munkavállaló,"
(5) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 11a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"11a. multifunkcionális szabadidős létesítmény: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikk (3) bekezdése szerinti létesítmény,"
3. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 4. § (3) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Nem ítélhető meg támogatás:)
"h) a 4. és 5/F. alcím szerinti támogatások kivételével nehéz helyzetben lévő vállalkozások részére, kivéve azt a vállalkozást, amely 2019. december 31-én nem volt nehéz helyzetben, de 2020. január 1. és 2021. június 30. között nehéz helyzetbe került,"
4. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 4. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:
"(4) Nem minősül exporttámogatásnak az olyan támogatás, amellyel a kereskedelmi vásárokon való részvétel költségeihez vagy olyan tanulmányok vagy tanácsadói szolgáltatások költségeihez járulnak hozzá, amelyek valamely új vagy már meglévő terméknek egy új piacra történő bevezetéséhez szükségesek.
(5) A 651/2014/EU bizottsági rendelet alapján támogatás - az 5., 5/C. és 5/D. alcím szerinti támogatás kivételével - csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét a projekt megkezdése előtt írásban benyújtotta."
5. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 6. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:
"(2a) Az általános forgalmi adó (a továbbiakban: áfa) nem támogatható, kivéve, ha az az áfára vonatkozó nemzeti jogszabályok értelmében nem igényelhető vissza."
6. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege
a) képzési támogatás esetén képzési projektenként meghaladja a 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
b) a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás esetén vállalkozásonként és évenként meghaladja a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
c) a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatás esetén vállalkozásonként és évenként meghaladja a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
d) a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító beruházási támogatás esetén projektenként meghaladja a 150 millió eurónak megfelelő forintösszeget, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító működési támogatás esetén vállalkozásonként évente meghaladja a 75 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
e) sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott beruházási támogatás esetén meghaladja a 30 millió eurónak megfelelő forintösszeget, vagy a projekt teljes költsége meghaladja a 100 millió eurónak megfelelő forintösszeget, valamint sportlétesítményhez nyújtott működési támogatás esetén infrastruktúránként és évenként meghaladja a 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget."
7. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 13/D. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(5) Nem nyújtható támogatás a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez, valamint támogatott beruházás esetén a beruházás alapvető működtetéséhez szükséges képzéshez."
8. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 15. §-a a következő d) ponttal egészül ki:
(E rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13., 15., 62., 74., 76. és 79. sorai, valamint a 2. mellékletben foglalt táblázat 5., 6. és 7. sorai)
"d) az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény 2.1. szakasza"
(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)
9. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet
a) 4. § (3) bekezdés a) pontjában az "értékesítéséhez," szövegrész helyébe az "értékesítéséhez, az 5/C. és 5/D. alcím szerinti támogatás kivételével," szöveg,
b) 4. § (3) bekezdés b) pontjában a "termeléshez," szövegrész helyébe a "termeléshez, az 5/C. és 5/D. alcím szerinti támogatás kivételével," szöveg,
c) 6. § (4) bekezdésében a "céljából a 2. § hatálya" szövegrész helyébe a "céljából az 5., 5/B., 5/C., 5/D. és 5/E. alcím hatálya" szöveg,
d) 1. mellékletében foglalt táblázat G:4 mező a) pontjában a "miniszter" szövegrész helyébe a "belügyminiszter (a továbbiakban: miniszter)" szöveg,
e) 1. mellékletében foglalt táblázat L:5 mezőjében a "belügyminiszter (a továbbiakban: miniszter)" szövegrész helyébe a "miniszter" szöveg,
f) F:83 mező 1. pontjában a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg
lép.
10. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
11. § Hatályát veszti a 13/2020. (V. 5.) BM rendelet
a) 2/A. §-a,
b) 6. § (6) bekezdésében az "53. cikke" szövegrész,
c) 15. §-ában az "1. mellékletében foglalt táblázat 13., 15., 62., 74., 76. és 79. sorai, valamint a 2. mellékletben foglalt táblázat 5., 6. és 7. sorai" szövegrész,
d) 2. melléklete.
2. A központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet módosítása
12. § Hatályát veszti a központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 7-13. sora.
3. Záró rendelkezések
13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Dr. Pintér Sándor s. k.,
belügyminiszter
1. melléklet a 12/2023. (V. 19.) BM rendelethez
A XIV. Belügyminisztérium fejezet 2023. évi költségvetési kiadási előirányzata feladatterve
1. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 7a sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
7a | 401728 | Ágazati informatikai feladatok finanszírozása | Az előirányzat célja, hogy a jogszabályokban közszolgáltatásként meghatározott egészségügyi és rendvédelmi informatikai szolgáltatások ellátásának finanszírozása biztosított legyen. Az előirányzat célja különösen a) a központi egészséginformatikai szolgáltatásokról szóló 29/2022. (I. 31.) Korm. rendelet alapján nyújtott közszolgáltatások, b) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 105. § (1) bekezdés v) pontja és 105. § (2) bekezdés j) pontja alapján kiadott Korm. rendelet alapján nyújtott közszolgáltatások, c) a nem a Kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó költségvetési szervek részére nyújtott központosított infokommunikációs közszolgáltatások igénybevételének szabályairól szóló 41/2019. (XI. 19.) BM rendelettel kapcsolatos közszolgáltatások, d) egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről szóló 84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet által központi szolgáltatóként kijelölt szervezetek által nyújtott közszolgáltatások, e) egyéb, egészségügyi és rendvédelmi informatikai szolgáltatások megvalósíthatóságának biztosításával kapcsolatos közszolgáltatások és informatikai rendszerek fejlesztési és üzemeltetési feladatai ellátásának finanszírozása. Az előirányzat a Kormány döntése alapján egyéb, a miniszter feladat- és hatáskörébe utalt, egészségügyi és rendvédelmi informatikai szolgáltatások összefüggő feladatok biztosítására is felhasználható. | 1. A miniszter tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaság, 2. közszolgáltatási szerződéssel rendelkező gazdasági társaság, 3. Központi költségvetési szervek. | Az előirányzat terhére az F:7a mező a) pontja szerinti kedvezménye- zett részére támogatási kérelem alapján támogatói okirattal költségvetési támogatás is nyújtható. Az előirányzat terhére az F:7a mező b) pontja szerinti kedvezménye- zett részére támogatási szerződés alapján költségvetési támogatás is nyújtható. | Igen. | A rendelkezésre bocsátás a G:7a mező 1. pontja szerinti esetekben teljesítés- arányosan vagy közvetlen kifizetéssel egy összegben vagy - időarányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, egyszeri vagy többszöri előleg- folyósítás mellett utólagos elszámolással vagy tényköltség alapján utólagos kifizetéssel történik a közszolgáltatási szerződés, szolgáltatási szerződés, támogatási szerződés vagy egyéb polgári jogi szerződés keretében. A rendelkezésre bocsátás a G:7a mező 2. pontja szerinti esetben előirányzat- átcsoportosítással történhet. | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki, a miniszter irányítása alatt álló központi költségvetési szerv kivételével. |
2. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 11. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
11 | 387973 | Társa- dalmi szerve- zetek, alapít- ványok támoga- tása | 1. Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány támogatására használható fel. A költségvetési támogatás célja a belügyi és rendvédelmi szervek dolgozói, valamint a belügyi nyugdíjasok, a szolgálati járandóságban részesülők és azok családtagjai részére szervezett, az alapítói okirat céljaihoz igazodó különböző szakmai, egészségmegőrző, sport- és kulturális programok, rendezvények, táborok támogatása. 2. Az előirányzat a Magyar Polgári Védelmi Szövetség támogatására használható fel, amely támogatást a Magyar Polgári Védelmi Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás a lakosság, az ifjúság, a polgári védelmi szervezetek, valamint a polgármestert segítők és közbiztonsági referensek folyamatos felkészítésére, a "Polgári védelmi mozgalom dinamizálása" projekt időarányos végrehajtására, továbbá a szervezet BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatokhoz, az állampolgárok élet- és vagyon- biztonságának védelméhez való hozzájárulás céljára használható fel. 3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó Szövetség és vármegyei szervezetei támogatására használható fel, amely támogatást a Magyar Tűzoltó Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás a Magyar Tűzoltó Szövetség és vármegyei szervezetei alapító okiratában, a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladataira és az általuk szervezett rendezvények megvalósítására fordítható. 4. Az előirányzat az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségének és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetségének támogatására használható fel, amelyet az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetség és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás célja az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségnek és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetségnek a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatok és az általuk szervezett | Az F: 11 mező 1. pontja tekintetében a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány. Az F:11 mező 2. pontja tekintetében a Magyar Polgári Védelmi Szövetség. Az F:11 mező 3. pontja tekintetében a Magyar Tűzoltó Szövetség. Az F:11 mező 4. pontja tekintetében az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetsége és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetsége. Az F:11 mező 5. és 6. pontja tekintetében a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, aki képviseli a a) Magyar Önkormányzatok Szövetségét; b) Megyei Önkormányzatok Országos Szövetségét; c) Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetségét; d) Magyar Faluszövetséget; e) Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetségét; | Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján egyedi döntéssel - támogatói okirat vagy támogatási szerződés alapján - költségvetési támogatás nyújtható. Az F:11 mező 12. pontja tekintetében a BM OKF pályázat útján vagy kérelem alapján egyedi döntéssel, támogatói okirat vagy támogatási szerződés keretében az irányítása alá tartozó költségvetési szerveken keresztül biztosítja a támogatást a végső kifizetésben részesülők részére. | Igen, kivéve az F:11 mező 7. pontja szerinti támogatás esetén. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. |
rendezvények megvalósításának támogatása, továbbá az egyéb feladataik végrehajtásának elősegítése. 5. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Magyar Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége, a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége és a Megyei Jogú Városok Szövetsége együttes támogatására használható fel. A költségvetési támogatás célja más nemzetek kedvező tapasztalatainak megismerése, átvétele, a nemzetközi kapcsolatok elmélyítése, továbbá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége tevékenységével összefüggő díjak támogatása. 6. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének támogatására használható fel. A költségvetési támogatás célja a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége szakmai tevékenységével összefüggő díjak támogatása. 7. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület támogatására használható fel. A költségvetési támogatás célja a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület alapszabályában meghatározott közfeladatok ellátása, különös tekintettel a dunai, tiszai és balatoni információs és segélyhívó rendszerek állami feladatként jelentkező működtetésére, karbantartására és korszerűsítésére, továbbá új rendszerek kialakítása, üzemeltetési költségeinek finanszírozása. 8. Az előirányzat a Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatására használható fel, amelyet a Magyar Rendészeti Sportszövetség továbbadhat a nyilvántartott tagjainak. A költségvetési támogatás célja az alapszabályban meghatározott feladatok végrehajtásának elősegítése, ezen belül a nemzetközi és hazai versenyek szervezésére, a sporteseményeken történő részvétellel kapcsolatos kiadásokra, továbbá az európai és nemzetközi rendőr sportszövetségben való tagság tagdíjfizetésére biztosít fedezetet. 9. Az előirányzatból támogatás biztosítható a Magyar Rendvédelmi Kar működésének és szakmai köztestületi tevékenységének biztosítására, valamint az alapszabályban meghatározott egyéb feladatellátásának támogatására. | f) Budapesti Önkormányzatok Szövetségét; g) Megyei Jogú Városok Szövetségét. Az F: 11 mező 7. pontja tekintetében a Rádiós Segélyhívó és Info- kommunikációs Országos Egyesület. Az F:11 mező 8. pontja tekintetében a Magyar Rendészeti Sportszövetség. Az F:11 mező 9. pontja tekintetében a Magyar Rendvédelmi Kar. Az F:11 mező 10. pontja tekintetében a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara. Az F:11 mező 11. pontja tekintetében a Szertelen-kék Alapítvány. Az F:11 mező 12. pontja tekintetében a BM OKF. Az F:11 mező 15. pontja tekintetében a miniszter által meghatározott civil szervezet, alapítvány. |
10. Az előirányzat a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara egyes feladatainak támogatására használható fel, amelyet a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara a vármegyei szervezeti részére továbbadhat. 11. Az előirányzat a Szertelen-kék Alapítvány támogatására használható fel. A költségvetési támogatás célja a Szertelen-kék Alapítvány alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósulásának elősegítése. 12. Az előirányzatból költségvetési támogatás nyújtható, az alábbiak szerint: a) az önkéntes tűzoltó-egyesületek és mentőszervezetek feladataihoz kapcsolódó működési és felhalmozási költségek finanszírozására, műszaki-technikai és informatikai fejlesztésre, a szervezetek tagjainak oktatására, b) az önkormányzati tűzoltóságok a kötelező legkisebb munkabérre (minimálbér) és a garantált bérminimumra történő kiegészítésre; c) az önkormányzati tűzoltóságok védőeszközeinek és tűzoltótechnikai és infokommunikációs eszközeinek fejlesztésére, valamint tűzoltó gépjárműveinek és tűzoltótechnikai eszközeinek felújításához, továbbá laktanyaépítéshez, -bővítéshez, -felújításhoz. 13. Az előirányzatból az 1-12. pontban meghatározott célok megvalósítására biztosítható költségvetési támogatás felosztásáról a miniszter dönt. 14. Többletforrás rendelkezésre állása esetén a 13. pont szerint felosztott támogatásokon felüli többlettámogatás biztosítható. 15. Többletforrás rendelkezésre állása esetén az előirányzatból a miniszter által meghatározott civil szervezetnek, alapítványnak költségvetési támogatás biztosítható a miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó szakmai célok megvalósítása érdekében. |
3. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
13 | 386328 | Roma nemzetiségi szakmai és beruházási támogatások | 1. Az előirányzatból támogatás nyújtható a hátrányos helyzetű, elsősorban roma származású, felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók esélyegyenlőségének, tehetséggondozásának előmozdítása érdekében, az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett roma szakkollégium, valamint a szakkollégiumi tagként részt vevő Roma Szakkollégiumok Egyesületének részére. 2. Az előirányzatból támogatás nyújtható a roma kultúra támogatására, továbbá a társadalmi felzárkózást elősegítő zenei, kulturális és egyéb szakmai programok megvalósítása érdekében. 3. Az előirányzatból támogatás biztosítható a roma civil szervezetek működésének, tevékenységének támogatására, a roma nemzetiségi kulturális programok, kezdeményezések támogatására, gyermekek táboroztatására, pedagógusképzések biztosítására. 4. Az előirányzatból támogatás nyújtható a roma nemzetiségi önkormányzat és az általa fenntartott intézmények, civil szervezetek beruházási és felújítási tevékenységének támogatására és pályázati önrészek biztosítására. 5. A romák egyenlőségének társadalmi befogadásának és részvételének előmozdítását célzó uniós stratégiai keretrendszerhez, a szociális jogok európai pilléréhez, valamint a Nemzeti Reform Program szegénység céljához kapcsolódó feladatok megvalósítására, ezzel összefüggésben a Magyar Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia 2030 elfogadásáról szóló 1605/2021. (VIII. 18.) Korm. határozattal elfogadott Magyar Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia 2030-hoz (a továbbiakban: MNTFS 2030), valamint a Magyar Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia 2030 végrehajtásának a 2021-2024. évekre szóló kormányzati intézkedési tervéről szóló 1619/2021. (IX. 3.) Korm. határozattal elfogadott, az MNTFS 2030 végrehajtásának a 2021-2024. évekre szóló kormányzati intézkedési tervéhez kapcsolódó feladatok megvalósítására, az intézkedések nyomon követésére, értékelésére, kapcsolódó kutatásokra, statisztikai és információs rendszerek fejlesztésére, a stratégia nyilvánosságának biztosítására, a kapcsolódó nemzetközi feladatok ellátására, kiadványok | Az F:13 mező 1. pontja tekintetében az Oktatási Hivatal által nyilván- tartásba vett roma szakkollégiumot fenntartó jogi személy vagy jogi személynek nem minősülő egyéb szervezetek. Az F:13 mező 2-5. és 9. pontja tekintetében: a) civil szervezetek, b) költségvetési szervek, c) jogi és természetes személyek, d) egyházi jogi személy, e) Magyarország helyi önkor- mányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) szerinti önkormányzatok és azok társulásai, f) nemzetiségi önkormányzatok, g) egyéni vállalkozók, h) szövetkezetek. Az F:13 mező 6-8. pontja tekintetében a Gandhi Nkft. | Az előirányzat terhére, kérelemre vagy pályázati úton költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | Visszatérítendő támogatás esetén a támogatás nyújtása esetén a támogatói okiratban meghatározott határidőben. | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
elkészítésének, terjesztésének támogatására. 6. Az előirányzatból támogatás nyújtható a Gandhi Gimnázium Közhasznú Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Gandhi Nkft.) által fenntartott Multifunkcionális Nemzetiségi - Roma Módszertani, Oktatási és Kulturális Központ és annak hálózata működési költségeinek támogatására. 7. Az előirányzatból támogatás biztosítható a Gandhi Nkft. működési költségeinek támogatására, így különösen bérfejlesztésre, bérek és járulékok kifizetésére. 8. Az előirányzatból támogatás biztosítható a Gandhi Nkft. által fenntartott oktatási intézmények működési, beruházási és felújítási feladataira. A költségvetési támogatás a Gandhi Nkft. által fenntartott intézmények részére továbbadható. 9. Az előirányzatból támogatás nyújtható a felzárkózást elősegítő szakmapolitikai programok, projektek támogatására. |
4. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 15. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
15 | 386339 | Felzárkózást elősegítő szakmapolitikai programok támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap/ Megtakarítási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap / Megtakarítási Alap | Egy összegben. |
5. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 18a sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
18a | 393384 | Roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos feladatainak támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap/ Megtakarítási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap / Megtakarítási Alap | Egy összegben. |
6. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 24. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
24 | 386817 | Rendvédelmi szolgálati juttatási tartalék | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap/ Megtakarítási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap / Megtakarítási Alap | Egy összegben. |
7. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 62. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
62 | 391495 | Gazdaságélénkítő programok támogatása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap/ Megtakarítási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap / Megtakarítási Alap | Egy összegben. |
8. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 70. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
70 | 400262 | Köznevelés speciális feladatainak támogatása | 1. Az előirányzat a köznevelési szerződések alapján az egyházi jogi személyek, vallási egyesületek, a nemzetiségi önkormányzatok és egyéb nem állami szervezetek által fenntartott köznevelési intézményeket megillető támogatásokra, valamint azok igénylésének és feltételeinek megállapításával, továbbá folyósításával és a felhasználás ellenőrzésével kapcsolatos kiadásokra nyújt fedezetet. 2. Az előirányzat forrást biztosít 2.1. a tanulmányi és tehetséggondozó versenyek támogatására, továbbá biztosítja a közneveléshez, köznevelés-fejlesztési tevékenységekhez kapcsolódó kutatási és tájékoztatási feladatok, valamint a köznevelést, köznevelés-fejlesztést érintő egyes nemzetközi feladatok finanszírozásának forrását, a diagnosztikus mérés, mérés-értékelés szakmai fejlesztését is; 2.2. az egyes nemzetközi oktatási kötelezettségekkel járó kifizetésekre; 2.3. a köznevelés-fejlesztési stratégia megvalósítása keretében a környezettudatos nevelés programjaira, a köznevelés-fejlesztési stratégiához kapcsolódó egyéb feladatok megvalósítására, a hazai és nemzetközi versenyeken, diákolimpiákon való részvétellel és felkészüléssel kapcsolatos feladatokra, a hazai és nemzetközi versenyek szervezésére; 2.4. a kétoldalú egyezményekben meghatározott nemzetiségi oktatási feladatok támogatásaként az óvónők, tanítók és tanárok nyelvi módszertani továbbképzésére; anyaországi anyanyelvi programokra az iskolás korosztálynak; vendégtanárok fogadására; anyaországi tankönyvek behozatalára; kiküldetéssel kapcsolatos költségekre, továbbá a kétoldalú oktatási csereprogramok, nyelvoktatás fejlesztését célzó együttműködések a közoktatási tapasztalatcseréket lehetővé tevő nemzetközi konferenciák, rendezvények, találkozók támogatására, a nemzetközi oktatási képzési módszertani tapasztalatok cseréjének elősegítésére, anyanyelvi vendégtanár programok támogatására; | Az F:70 mező 1. pontja tekintetében: a) egyházi jogi személy, vallási egyesületek, b) nemzetiségi önkormányzat és c) magán köznevelési intézmények fenntartói. Az F:70 mező 2. pontja tekintetében: a) gazdasági társaság, b) civil szervezet, c) közalapítvány, d) költségvetési szerv, e) az Mötv. szerinti önkormányzatok f) nemzetiségi önkormányzat g) nemzetiségi pedagógiai intézetek, h) köznevelési intézmények és fenntartóik i) felsőoktatási intézmények és fenntartóik, j) egyházi jogi személy, k) - amennyiben az elnyert támogatás ösztöndíjra fordítható összeget is tartalmaz - magánszemély, l) határon túli szervezet. Az F:70 mező 3. pontja tekintetében: a) civil szervezet, alapítvány b) közalapítvány, c) központi költségvetési szerv, d) egyházi jogi személy, | Az előirányzat terhére támogatási kérelem vagy Korm. határozat alapján egyedi döntéssel - támogatói okirattal, támogatási szerződéssel - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | A kötelezettség- vállalási doku- mentumban meghatározottak szerint. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
2.5. az Útravaló ösztöndíjprogram Út a tudományhoz alprogramja részeként a természettudományok iránt érdeklődő diákok tehetséggondozására - a program során a kutatócsoportot vezető tanár, valamint a diák is ösztöndíjban részesülhet -; 2.6. a pedagógiai szakszolgálati tevékenységekre, a sajátos nevelési igényű, a beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarral küzdő, valamint a tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek, tanulók köznevelési ellátásához kapcsolódó szakmai feladatok megvalósítására, továbbá a - tankerületi, vármegyei, valamint országos szinten megvalósításra kerülő - konzultatív szakmai tanácskozások, fórumok megtartására is; 2.7. köznevelésért felelős miniszter ágazati irányítási jog- és feladatkörébe tartozó feladatok ellátása érdekében a szükséges elemzések, programfejlesztések, tanügyi, köznevelés-igazgatási koncepciók, szakmai dokumentumok kidolgozásának támogatására, két tanítási nyelvű, nemzetiségi, sajátos nevelési igényű tanulók irányelveinek, egyéb kerettanterveknek a kidolgozására, nevelési-oktatási programok kifejlesztésének támogatására, a környezeti neveléssel, egészségneveléssel kapcsolatos programok támogatására, valamint a fenti feladatokkal kapcsolatos reprezentációs kiadásokra; 2.8. az Arany János Programok támogatására; 2.9. az Országos Diák Tanács támogatására; 2.10. a tanév rendjéről szóló miniszteri rendelet szerinti témahetek megvalósítására; 2.11. az Ökoiskolával és Zöldóvodával kapcsolatos feladatok ellátására; 2.12. az óvodai digitális fejlesztések megvalósítására; 2.13. a köznevelési szakmai feladatellátáshoz kapcsolódó és nélkülözhetetlen infrastrukturális fejlesztések költségeire (beruházás előkészítés, beruházás lezárás, azonnali beavatkozás helyreállítás, működőképesség fenntartása céljából). 3. Az előirányzat forrást biztosít az egyházi jogi személyek, nemzetiségi önkormányzatok, valamint az állami intézményfenntartók alatt működő intézményekben új hangszerek vásárlásához, hangszerek cseréjéhez, továbbá a Mindennapos Éneklés Program, és a Kodály Program feladatainak | e) gazdasági társaság, egyesülés, f) köznevelési és felsőoktatási intézmény, g) nemzetiségi önkormányzat. Az F:70 mező 4. és 5. pontja tekintetében: a) civil szervezet, b) közalapítvány, c) társadalmi szervezet, d) köztestület, e) költségvetési szerv, f) egyházi jogi személy, g) gazdasági társaság, h) egyesülés, i) az Mötv. szerinti önkormányzatok és ezek társulásai j) nemzetiségi önkormányzat, k) természetes személy, l) köznevelési és felsőoktatási intézmény, m) határon túli szervezet, intézmény, n) határon túli egyház. Az F:70 mező 6. pontja tekintetében a Nemzeti Pedagógus Kar. Az F:70 mező 7. pontja tekintetében a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv. Az F:70 mező 8. pontja tekintetében a) nevelési- oktatási intézmények, b) köznevelési intézmények, c) szakképző intézmények, d) köznevelési és szakképzési intézmény- fenntartó. |
ellátásában vállalt hazai és nemzetközi programok, valamint az ezekkel összefüggő kiadásokhoz történő hozzájáruláshoz. 4. Az előirányzat forrást biztosít a Mindennapos Éneklés Program feladatainak (Éneklő Ifjúság, koncertlátogatások, mentorálási kórusprogram) ellátásához, valamint a szellemi kulturális örökség megőrzéséről szóló Kormányközi Bizottság tagjaként vállalt feladatok támogatása és az ezekkel összefüggő kiadásokhoz történő hozzájáruláshoz. 5. Az előirányzat a határon túli magyarság identitásának erősítéséhez, a szülőföldön való boldoguláshoz, valamint az alábbiakban részletezett köznevelési feladatok, programok ellátásához nyújt fedezetet és biztosít hozzájárulást: 5.1. a magyarországi és szülőföldi pedagógus-továbbképzések, nyári akadémiák támogatása; 5.2. a határon túli magyar köznevelés szakmai szervezeteinek és intézményrendszerének: módszertani központok, pedagógus szövetségek, egyesületek működésének, fejlesztésének, programjainak támogatása; 5.3. a határon túli magyar tankönyvírás elősegítése, fejlesztése, a tankönyves műhelyek munkájának támogatása, magyarországi tankönyvek biztosítása; 5.4. szülőföldi és magyarországi tanulmányi versenyek, táborok, szaktáborok, valamint a köznevelés minőségi javítását célzó egyéb programok támogatása; 5.5. a nyugati szórvány, a diaszpóra anyanyelv- és identitás-megőrzésére, -fejlesztésére vonatkozó projektek, így a pedagógusok, oktatók továbbképzésének, oktatási segédanyagok és tankönyvek készítésének, mobilitási programok támogatása; 5.6. a magyarországi köznevelésben sajátos nevelési igényűként részt vevő határon túli diákok ösztöndíjának biztosítása; 5.7. a köznevelésért felelős miniszter által vezetett minisztérium, valamint a szomszédos államok között megkötött nemzetközi kétoldalú munkatervek alapján ellátandó közneveléssel összefüggő feladatok megvalósítása; 5.8. a tehetséggondozás, valamint a tanórán kívüli, identitást erősítő oktatási programok támogatása; | Az F:70 mező 9. pontja tekintetében a) helyi önkormányzat, b) helyi önkormányzat által fenntartott nevelési-oktatási intézmény, c) gazdasági társaság, d) egyházi jogi személy, vallási egyesület, e) költségvetési szerv, f) közalapítvány, alapítvány, egyesület. |
5.9. a szomszédos államokban élő magyar kisebbséggel kapcsolatos kutatásokat folytató magyarországi és határon túli szervezetek programjainak támogatása; 5.10. a szórványban folyó oktatási tevékenység támogatása; 5.11. a határon túli magyar szakmai szervezetekkel való kapcsolattartás, tanácskozások, konferenciák, a Külhoni Magyar Oktatási Tanács, a Külhoni Magyar Közoktatási Bizottság, a Külhoni Magyar Tankönyv- és Taneszköz Bizottság működtetésének biztosítása; 5.12. a határon túli magyar köznevelés infrastruktúrájának fejlesztése. 6. Az előirányzat az Nkt. 63/H. § (1) bekezdés a) pontja szerint támogatást nyújt a Nemzeti Pedagógus Kar mint köztestület működéséhez és feladatainak megvalósításához, így az etikai kódex megalkotásával, az Nkt. 4. § 15. pontja szerinti közösségi szolgálat megszervezésének ellenőrzésével, valamint az ezzel kapcsolatos tanácsadó, információs tevékenység működtetésével kapcsolatos feladataihoz, biztosítva a szakmai partneri együttműködés kereteit az ágazat és a pedagógus társadalom között, elősegítve a köznevelési rendszer szakmai egységét. 7. A központi adatszolgáltatáshoz, a diákigazolvány online igényléséhez, a Köznevelési Regisztrációs És Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA), valamint az ezek működtetésével összefüggő kiadásokhoz történő hozzájárulás. 8. Nem önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény és szakképző intézmény működési kiadásainak biztosítása. 9. Az Nkt. 7. § (1) bekezdés a) pontja szerinti nevelési-oktatási intézmény felújítási, valamint beruházási feladatainak támogatása. |
9. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 70a sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
70a | 374373 | Köznevelési intézmények felújítása, beruházása | Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány befizetése a Központi Maradványelszámolási Alap / Megtakarítási Alap előirányzat javára történik meg. | Központi Maradvány- elszámolási Alap / Megtakarítási Alap | Egy összegben. |
10. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat G:72 mezője helyébe a következő mező lép:
(G) | |
(Kifizetésben részesülők köre) | |
(72) | a) egyházi jogi személy |
b) civil szervezet | |
c) közalapítvány | |
d) országos nemzetiségi | |
önkormányzat | |
e) területi vagy települési | |
nemzetiségi önkormányzat | |
f) gazdasági társaság | |
g) egyéni vállalkozó | |
h) közfeladatot ellátó | |
közérdekű vagyonkezelő | |
alapítvány |
11. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 73. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
73 | 385606 | Egyéb szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások sajátos finanszírozása | 1. A pályázati úton 3 éves befogadásra került utcai szociálismunka-szolgálatok, alacsonyküszöbű szolgálatok, a krízisellátás pályázati úton történő támogatása a Tkr.-ben foglaltak alapján. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 2. A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság által már megkötött és jövőben kötendő ellátási szerződéseinek, valamint az állami feladatellátás átvállalásához kapcsolódó egyedi támogatás forráskeretét, továbbá az állami feladatellátás biztosításához kapcsolódó beruházás forráskeretét biztosítja. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 3. A jogszabályban meghatározott hajléktalanellátó intézmények kiegészítő | a) civil szervezet b) közalapítvány c) költségvetési szerv d) egyházi jogi személy e) az Mötv. szerinti önkormányzatok és azok társulásai f) nemzetiségi önkormányzat g) egyéni vállalkozó h) szövetkezet i) egyéb jogi személy és természetes személy. | Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján egyedi döntéssel - támogatói okirattal vagy támogatási szerződéssel - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | Az F:73 mező 1. és 2. pontja tekinte- tében a Slachta Margit Nemzeti Szociál- politikai Intézet (a továb- biakban: NSZI) | Igénybe vehető. |
feladatainak pályázat útján történő támogatása, az intézmények felújítási kiadásaihoz való hozzájárulás, szolgáltatások fejlesztése, kiegészítő programok költségeihez, valamint téli krízisidőszak megnövekedett feladatainak ellátásához támogatás nyújtása, továbbá a lebonyolítási díj fedezete. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). Az előirányzat továbbá fedezetet biztosít a hajléktalanság problémájának leküzdését szolgáló, a hajléktalanellátást kiegészítő programok kivitelezéséhez, speciális hajléktalanfeladatok, továbbá a hajléktalan embereket ellátó intézményrendszerrel kapcsolatos feladatok ellátásához költségvetési támogatás formájában. |
12. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat G:74 mezője helyébe a következő rendelkezés lép:
(G) | |
(Kifizetésben részesülők köre) | |
(74) | a) egyházi jogi személy |
b) civil szervezet | |
c) közalapítvány | |
d) országos nemzetiségi önkormányzat | |
e) területi vagy települési nemzetiségi | |
önkormányzat | |
f) gazdasági társaság | |
g) egyéni vállalkozó | |
h) köztestületi szerv | |
i) közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő | |
alapítvány | |
j) egyéb jogi személy |
13. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 75. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
75 | 385595 | Egyes szociális, gyermekvédelmi, gyermekjóléti és fogyatékos személyek esélyegyenlőségét elősegítő ágazati szakmai programok támogatása | 1. Az előirányzat a gondoskodáspolitika területét előmozdító rendezvények, sajtótermékek, tájékoztatási tevékenységek, programok, szolgáltatások, projektek, korszerű felszerelések, eszközök beszerzését, továbbá szakmai feladatok támogatását finanszírozza. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 2. Az előirányzat célja a megváltozott munkaképességű emberek munkaerő- piaci integrációját elősegítő programok támogatása, a megváltozott munkaképességű emberek munkahelyeinek létrehozását és megőrzését célzó támogatás nyújtása, a társadalom és a munkáltatók érzékenyítésének, védett munkahelyeken előállított javak piacra jutásának | a) civil szervezet, b) közalapítvány, c) költségvetési szerv, d) köztestület, e) egyházi jogi személy, f) gazdasági társaság, g) egyesülés, h) egyéni vállalkozó, i) egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, j) határon túli természetes személy, | Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján egyedi döntéssel - támogatói okirattal vagy támogatási szerződéssel - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | Az F:75 mező 1-5. és 7-8. pontja tekintetében a költségvetési támogatás biztosítását szolgáló kötelezettség- vállalási dokumentumban meghatározottak szerint. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | Az F:75 mező 5. és 9. pontja tekinte- tében: NSZI. | Igénybe vehető, kivéve az F:75 mező 5. és 9. pontja tekinte- tében. |
támogatása. Az előirányzat célja továbbá kutatások, adatgyűjtések, szakmai programok egyedi támogatása. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 3. Az előirányzat célja a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások és innovatív fejlesztések működési és beruházási tárgyú támogatása, valamint szociális gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatási, fejlesztési tevékenységhez kapcsolódó szakmai fejlesztési, egyedi tevékenységhez kapcsolódó szakmai fejlesztési, egyedi tevékenységek végzése, programok, pályázati programok, képzések, szakértői díjak, kiadványok, rendezvények, szervezetek támogatása. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 4. Az előirányzat szolgál az egyes otthonteremtési állami feladatok karitatív szervezetek általi átvállalásáról szóló 2021. évi LXXXVI. törvény alapján, az egyes karitatív szervezetek otthonteremtési célú szociális, segítő szolgáltató tevékenységének támogatására. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 5. Az előirányzat célja a szociális terület szakmatámogatási feladatainak, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben előírt egyházi módszertani feladatok támogatása. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 6. Az előirányzat a súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről szóló 102/2011. (VI. 29.) Korm. rendelet szerinti személygépkocsi szerzési és átalakítási, egyéb jármű szerzési támogatás nyújtására szolgál, mely a közlekedésükben akadályozott és egyéb fogyatékossággal élő személyek közlekedését, azáltal társadalmi reintegrációját segíti elő, valamint biztosítja a postai szolgáltatási díjat. 7. Az előirányzat célja a gyermekvédelmi szakellátási intézmények, nevelőszülői hálózatok, javítóintézetek fejlesztése, egyes módszertani feladatok ellátása, fejlesztéseket megalapozó felmérések készítése, a különleges és speciális gyermekotthonok, területi gyermekvédelmi szakszolgálatok, javítóintézetek, valamint gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatást végző szervezetek innovatív programjainak támogatása, valamint önkormányzatok, civil szervezetek, egyházi és szakmai szervezetek szakmafejlesztési céljainak támogatása, szakmai kiadványok kiadása, terjesztése, gyermekvédelmi, gyermekjóléti szakmai feladatok | k) jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, l) az Mötv. szerinti önkormányzatok, azok társulásai és költségvetési szervei. |
támogatása. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 8. Az előirányzat célja a fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló ENSZ Egyezmény, valamint az Országos Fogyatékosságügyi Program végrehajtása keretében az érintettek önálló életvitelét segítő programok, a fogyatékos személyek érdekében végzett hiánypótló szolgáltatások költségvetési támogatása, önálló életvitelt segítő kutyák kiképzésének támogatása, szülősegítő szakmai programok támogatása, fogyatékos személyt nevelő családok otthonában szakszerű felügyeletet biztosító szolgáltatás támogatása, gépjárműbeszerzés, jelnyelvi tolmácsszolgáltatást nyújtó szervezetek támogatása, elemi látásrehabilitáció szolgáltatást nyújtó szervezetek teljesítményalapú támogatása, fogyatékos személyeket ellátó otthonok kiegészítő támogatása, fogyatékossággal élők országos, regionális és helyi szervezeteinek és szakmai programjainak támogatása, pályázati lebonyolítási költségek finanszírozása, kérelem alapján fogyatékosságügyi feladatok, szakmai vagy beruházási, felújítási programok, projektek támogatása. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 9. Az előirányzat célja a magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvény, illetve a jelnyelvi tolmácsszolgálatok működésének és a jelnyelvi tolmácsszolgáltatás igénybevételének feltételeiről szóló 62/2011. (XI. 10.) NEFMI rendelet alapján a fogyatékossággal élő személyek részére jelnyelvi tolmácsszolgáltatást nyújtó szervezetek pályázati úton történő támogatása; fogyatékosságügyi szakmai programok kezelő szervi feladatainak támogatása. |
14. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 78. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
78 | 295313 | Egyes szociális és fogyatékossággal élők társadalmi szervezeteinek támogatása | 1. Az előirányzat célja a) az Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége és tagszervezetei, b) a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége és tagszervezetei, c) a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége és tagszervezetei, d) a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége és tagszervezetei, e) a Magyar Szervátültetettek Országos Sport, Kulturális és Érdekvédelmi Szövetsége és tagszervezetei, f) az Autisták Országos Szövetsége és tagszervezetei, g) a Siketvakok Országos Egyesülete, h) az Értelmi Sérülteket Szolgáló Társadalmi Szervezetek és Alapítványok Országos Szövetsége és tagszervezetei i) a Dévény Anna Alapítvány, j) a Kézenfogva Alapítvány, k) a Pszichiátriai Érdekvédelmi Fórum, l) az Afázia - Az Újrabeszélők Egyesülete és m) a Démoszthenész Beszédhibások és Segítőik Országos Érdekvédelmi Egyesülete működésének, valamint a célcsoport érdekében végzett szakmai programjaik támogatása. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). 2. Karitatív tevékenységeket végző szervezetek, egyházi szeretetszolgálatok kiemelt programjainak, speciális, innovatív szociális szolgáltatások fejlesztésének támogatása. Különösen adománygyűjtés, segítségnyújtás, segélycsomag-készítés, ruha- és élelmiszerosztás, étkeztetés, katasztrófahelyzetben krízisellátás és helyreállítás, börtönmisszió, jogi tanácsadás, speciális és innovatív programok, projektek működtetése. A szervezetek támogatása kiterjed a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátórendszer működtetésére, fejlesztésére. A költségvetési támogatás továbbadható (közreműködő bevonható). | a) civil szervezet, b) közalapítvány, c) egyházi jogi személy, d) bevett egyház és belső egyházi jogi személye | Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján egyedi döntéssel - támogatói okirattal vagy támogatási szerződéssel - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
15. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 81a sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
81a | 352051 | Egészséges Budapest Program | Az előirányzat célja a fővárosi és Pest vármegyei egészségügyi alap- és szakellátások fejlesztése, az érintett intézmények infrastrukturális megújítása, a betegbiztonság és betegelégedettség növelése, a lakosság ellátási színvonalának emelése, a szolgáltatásokhoz való hozzáférés megkönnyítése, valamint kiemelten a sürgősségi esetek hatékonyabb ellátása érdekében, a szakellátási feladatok a legmagasabb ellátási szinten és folyamatosan nyújtani képes központok kialakítása, továbbá a fejlesztésekhez kapcsolódó eszközbeszerzési és tervezési feladatok biztosítása. | a) költségvetési szerv, b) civil szervezet c) egyházi jogi személy, d) gazdasági társaság, e) helyi önkormányzat, f) társulás, g) egészségügyi köztestület, h) közalapítvány i) egyéni vállalkozó | Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján egyedi döntéssel - támogatói okirat vagy támogatási szerződés alapján - költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | A kötelezettség- vállalási dokumentumban meghatározottak szerint. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető. | - |
16. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 84. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
84 | 264923 | Megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásának támogatása | A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásának és a foglalkoztatáshoz kapcsolódó fejlesztésének megvalósítása a megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató munkáltatók akkreditációjáról, valamint a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásokról szóló 327/2012. (XI. 16.) Korm. rendelet szerint nyújtott támogatás biztosításával. | a) civil szervezet, b) gazdasági társaság, c) egyházi jogi személy, d) jogszabály alapján jogi személynek nem minősülő egyéb szervezet, e) egyéni vállalkozó | Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | Az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | Budapest Főváros Kormány- hivatala | - | - |
17. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 85. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
85 | 359462 | Peres ügyek | Az előirányzat felhasználásának célja az egészségügyi ágazatnál folyamatban lévő peres eljárások éves kalkulált járulékos költségei - kártérítési és cafetéria tárgyú peres eljárások kifizetéseinek biztosítása (ideértve az OKFŐ-nél lévőket is). | a) költségvetési szerv, b) gazdasági társaság | Az előirányzat terhére támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. | - | Igénybe vehető | - |
18. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 86. sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | j | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Al- cím- név | Jog- címcsop. | Jogcím név | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
86 | 400273 | Gazdasági társaságok által ellátott feladatok támogatása | Az előirányzatról támogatás biztosítható 1. a miniszter tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaságok működésének támogatására, valamint 2. a minisztériummal közszolgáltatási szerződést kötött gazdasági társaságok által ellátott szakmai feladatok megvalósítására | a) a miniszter tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaság, b) közszolgáltatási szerződéssel rendelkező gazdasági társaság | Az előirányzat terhére támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható. | Igen. | Egy összegben vagy - idő- arányosan vagy teljesítmény- arányosan - részletekben, közvetlen kifizetéssel. | A támogatói okiratban az Ávr. 84. § (2) bekez- dése szerinti biztosíték köthető ki. |