Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

12/2023. (V. 19.) BM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet és a központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 14. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet módosítása

1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet [a továbbiakban: 13/2020. (V. 5.) BM rendelet] 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSZ) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat

a) 13., 15., 62., 75., 77., 79. és 84. sora alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,

b) 13. és 15. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,

c) 75. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás,

d) 75., 77. és 84. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 33. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás,

e) 75., 77. és 84. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 34. cikke szerinti, a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásával járó többletköltségek ellentételezéséhez nyújtott támogatás,

f) 70a. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatás,

g) 75. és 86. sora alapján a 2012/21/EU bizottsági határozat szerinti közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatás,

h) 86. sora alapján "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény 2.1. szakasza szerinti támogatás

nyújtható."

2. § (1) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 7a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"7a. hátrányos helyzetű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 4. pontja szerinti munkavállaló,"

(2) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 7b. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"7b. hivatásos csapat: olyan sportvállalkozás, amely hivatásos sportolót alkalmaz,"

(3) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 7c. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"7c. hivatásos sportoló: olyan sportoló, aki jövedelemszerzési céllal, foglalkozásszerűen vagy más módon, ellenszolgáltatás fejében folytat sporttevékenységet, amely során a sportoló részére nyújtott juttatás - a sportrendezvényen való részvételhez kapcsolódó utazási és szállásköltségek kivételével - meghaladja a részvételi költségeket, és az a sportoló jövedelmének legalább 50%-át teszi ki, függetlenül attól, hogy a sportoló és az érintett sportvállalkozás kötött-e egymással munka- vagy más, munkavégzésre irányuló szerződést,"

(4) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 8a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"8a. megváltozott munkaképességű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 3. pontja szerinti munkavállaló,"

(5) A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 3. §-a a következő 11a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"11a. multifunkcionális szabadidős létesítmény: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikk (3) bekezdése szerinti létesítmény,"

3. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 4. § (3) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Nem ítélhető meg támogatás:)

"h) a 4. és 5/F. alcím szerinti támogatások kivételével nehéz helyzetben lévő vállalkozások részére, kivéve azt a vállalkozást, amely 2019. december 31-én nem volt nehéz helyzetben, de 2020. január 1. és 2021. június 30. között nehéz helyzetbe került,"

4. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 4. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Nem minősül exporttámogatásnak az olyan támogatás, amellyel a kereskedelmi vásárokon való részvétel költségeihez vagy olyan tanulmányok vagy tanácsadói szolgáltatások költségeihez járulnak hozzá, amelyek valamely új vagy már meglévő terméknek egy új piacra történő bevezetéséhez szükségesek.

(5) A 651/2014/EU bizottsági rendelet alapján támogatás - az 5., 5/C. és 5/D. alcím szerinti támogatás kivételével - csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét a projekt megkezdése előtt írásban benyújtotta."

5. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 6. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) Az általános forgalmi adó (a továbbiakban: áfa) nem támogatható, kivéve, ha az az áfára vonatkozó nemzeti jogszabályok értelmében nem igényelhető vissza."

6. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege

a) képzési támogatás esetén képzési projektenként meghaladja a 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

b) a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásához bértámogatás formájában nyújtott támogatás esetén vállalkozásonként és évenként meghaladja a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

c) a megváltozott munkaképességű munkavállaló foglalkoztatásával járó többletköltség ellentételezéséhez nyújtott támogatás esetén vállalkozásonként és évenként meghaladja a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

d) a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító beruházási támogatás esetén projektenként meghaladja a 150 millió eurónak megfelelő forintösszeget, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító működési támogatás esetén vállalkozásonként évente meghaladja a 75 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

e) sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott beruházási támogatás esetén meghaladja a 30 millió eurónak megfelelő forintösszeget, vagy a projekt teljes költsége meghaladja a 100 millió eurónak megfelelő forintösszeget, valamint sportlétesítményhez nyújtott működési támogatás esetén infrastruktúránként és évenként meghaladja a 2 millió eurónak megfelelő forintösszeget."

7. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 13/D. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Nem nyújtható támogatás a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez, valamint támogatott beruházás esetén a beruházás alapvető működtetéséhez szükséges képzéshez."

8. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 15. §-a a következő d) ponttal egészül ki:

(E rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13., 15., 62., 74., 76. és 79. sorai, valamint a 2. mellékletben foglalt táblázat 5., 6. és 7. sorai)

"d) az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény 2.1. szakasza"

(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)

9. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet

a) 4. § (3) bekezdés a) pontjában az "értékesítéséhez," szövegrész helyébe az "értékesítéséhez, az 5/C. és 5/D. alcím szerinti támogatás kivételével," szöveg,

b) 4. § (3) bekezdés b) pontjában a "termeléshez," szövegrész helyébe a "termeléshez, az 5/C. és 5/D. alcím szerinti támogatás kivételével," szöveg,

c) 6. § (4) bekezdésében a "céljából a 2. § hatálya" szövegrész helyébe a "céljából az 5., 5/B., 5/C., 5/D. és 5/E. alcím hatálya" szöveg,

d) 1. mellékletében foglalt táblázat G:4 mező a) pontjában a "miniszter" szövegrész helyébe a "belügyminiszter (a továbbiakban: miniszter)" szöveg,

e) 1. mellékletében foglalt táblázat L:5 mezőjében a "belügyminiszter (a továbbiakban: miniszter)" szövegrész helyébe a "miniszter" szöveg,

f) F:83 mező 1. pontjában a "megyei" szövegrész helyébe a "vármegyei" szöveg

lép.

10. § A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

11. § Hatályát veszti a 13/2020. (V. 5.) BM rendelet

a) 2/A. §-a,

b) 6. § (6) bekezdésében az "53. cikke" szövegrész,

c) 15. §-ában az "1. mellékletében foglalt táblázat 13., 15., 62., 74., 76. és 79. sorai, valamint a 2. mellékletben foglalt táblázat 5., 6. és 7. sorai" szövegrész,

d) 2. melléklete.

2. A központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet módosítása

12. § Hatályát veszti a központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 6/2021. (III. 3.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 7-13. sora.

3. Záró rendelkezések

13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 12/2023. (V. 19.) BM rendelethez

A XIV. Belügyminisztérium fejezet 2023. évi költségvetési kiadási előirányzata feladatterve

1. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 7a sorral egészül ki:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
7a401728Ágazati informatikai
feladatok
finanszírozása
Az előirányzat célja, hogy a
jogszabályokban közszolgáltatásként
meghatározott egészségügyi és
rendvédelmi informatikai szolgáltatások
ellátásának finanszírozása biztosított
legyen.
Az előirányzat célja különösen
a) a központi egészséginformatikai
szolgáltatásokról szóló 29/2022. (I. 31.)
Korm. rendelet alapján nyújtott
közszolgáltatások,
b) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi
szolgáltatások általános szabályairól szóló
2015. évi CCXXII. törvény 105. §
(1) bekezdés v) pontja és 105. §
(2) bekezdés j) pontja alapján kiadott
Korm. rendelet alapján nyújtott
közszolgáltatások,
c) a nem a Kormány irányítása vagy
felügyelete alá tartozó költségvetési
szervek részére nyújtott központosított
infokommunikációs közszolgáltatások
igénybevételének szabályairól szóló
41/2019. (XI. 19.) BM rendelettel
kapcsolatos közszolgáltatások,
d) egyes, az elektronikus ügyintézéshez
kapcsolódó szervezetek kijelöléséről szóló
84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet által
központi szolgáltatóként kijelölt szervezetek
által nyújtott közszolgáltatások,
e) egyéb, egészségügyi és rendvédelmi
informatikai szolgáltatások
megvalósíthatóságának biztosításával
kapcsolatos közszolgáltatások és
informatikai rendszerek fejlesztési és
üzemeltetési feladatai ellátásának
finanszírozása.
Az előirányzat a Kormány döntése alapján
egyéb, a miniszter feladat- és hatáskörébe
utalt, egészségügyi és rendvédelmi
informatikai szolgáltatások összefüggő
feladatok biztosítására is felhasználható.
1. A miniszter
tulajdonosi
joggyakorlása alatt
álló gazdasági
társaság,
2. közszolgáltatási
szerződéssel
rendelkező
gazdasági
társaság,
3. Központi
költségvetési
szervek.
Az előirányzat
terhére
az F:7a mező
a) pontja szerinti
kedvezménye-
zett részére
támogatási
kérelem alapján
támogatói
okirattal
költségvetési
támogatás is
nyújtható.
Az előirányzat
terhére
az F:7a mező
b) pontja szerinti
kedvezménye-
zett részére
támogatási
szerződés
alapján
költségvetési
támogatás is
nyújtható.
Igen.A rendelkezésre
bocsátás a G:7a
mező 1. pontja
szerinti esetekben
teljesítés-
arányosan vagy
közvetlen
kifizetéssel
egy összegben
vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
egyszeri vagy
többszöri előleg-
folyósítás mellett
utólagos
elszámolással
vagy tényköltség
alapján utólagos
kifizetéssel
történik a
közszolgáltatási
szerződés,
szolgáltatási
szerződés,
támogatási
szerződés vagy
egyéb polgári jogi
szerződés
keretében.
A rendelkezésre
bocsátás a G:7a
mező 2. pontja
szerinti esetben
előirányzat-
átcsoportosítással
történhet.
A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki,
a miniszter
irányítása
alatt álló
központi
költségvetési
szerv
kivételével.

2. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 11. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
11387973Társa-
dalmi
szerve-
zetek,
alapít-
ványok
támoga-
tása
1. Az előirányzat a Nemzedékek
Biztonságáért Alapítvány támogatására
használható fel. A költségvetési támogatás
célja a belügyi és rendvédelmi szervek
dolgozói, valamint a belügyi nyugdíjasok,
a szolgálati járandóságban részesülők és
azok családtagjai részére szervezett, az
alapítói okirat céljaihoz igazodó különböző
szakmai, egészségmegőrző, sport- és
kulturális programok, rendezvények,
táborok támogatása.
2. Az előirányzat a Magyar Polgári Védelmi
Szövetség támogatására használható fel,
amely támogatást a Magyar Polgári
Védelmi Szövetség nyilvántartott tagjai
részére továbbadhatja.
A költségvetési támogatás a lakosság, az
ifjúság, a polgári védelmi szervezetek,
valamint a polgármestert segítők és
közbiztonsági referensek folyamatos
felkészítésére, a "Polgári védelmi
mozgalom dinamizálása" projekt
időarányos végrehajtására, továbbá a
szervezet BM OKF főigazgatója által
jóváhagyott éves munkatervében
meghatározott feladatokhoz, az
állampolgárok élet- és vagyon-
biztonságának védelméhez való
hozzájárulás céljára használható fel.
3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó
Szövetség és vármegyei szervezetei
támogatására használható fel, amely
támogatást a Magyar Tűzoltó Szövetség
nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja.
A költségvetési támogatás a Magyar
Tűzoltó Szövetség és vármegyei
szervezetei alapító okiratában, a BM OKF
főigazgatója által jóváhagyott éves
munkatervében meghatározott feladataira
és az általuk szervezett rendezvények
megvalósítására fordítható.
4. Az előirányzat az Önkéntes
Tűzoltóságok Országos Szövetségének és
a Létesítményi Tűzoltóságok Országos
Szövetségének támogatására használható
fel, amelyet az Önkéntes Tűzoltóságok
Országos Szövetség és a Létesítményi
Tűzoltóságok Országos Szövetség
nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja.
A költségvetési támogatás célja az
Önkéntes Tűzoltóságok Országos
Szövetségnek és a Létesítményi
Tűzoltóságok Országos Szövetségnek
a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott
éves munkatervében meghatározott
feladatok és az általuk szervezett
Az F: 11 mező
1. pontja
tekintetében
a Nemzedékek
Biztonságáért
Alapítvány.
Az F:11 mező
2. pontja
tekintetében a
Magyar Polgári
Védelmi
Szövetség.
Az F:11 mező
3. pontja
tekintetében a
Magyar Tűzoltó
Szövetség.
Az F:11 mező
4. pontja
tekintetében az
Önkéntes
Tűzoltóságok
Országos
Szövetsége és a
Létesítményi
Tűzoltóságok
Országos
Szövetsége.
Az F:11 mező
5. és 6. pontja
tekintetében
a Települési
Önkormányzatok
Országos
Szövetsége,
aki képviseli a
a) Magyar
Önkormányzatok
Szövetségét;
b) Megyei
Önkormányzatok
Országos
Szövetségét;
c) Kisvárosi
Önkormányzatok
Országos
Érdekszövetségét;
d) Magyar
Faluszövetséget;
e) Községek,
Kistelepülések és
Kistérségek
Országos
Önkormányzati
Szövetségét;
Az előirányzat
terhére
támogatási
kérelem alapján
egyedi döntéssel
- támogatói
okirat vagy
támogatási
szerződés
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Az F:11 mező
12. pontja
tekintetében
a BM OKF
pályázat útján
vagy kérelem
alapján egyedi
döntéssel,
támogatói okirat
vagy támogatási
szerződés
keretében
az irányítása alá
tartozó
költségvetési
szerveken
keresztül
biztosítja
a támogatást
a végső
kifizetésben
részesülők
részére.
Igen, kivéve
az F:11
mező
7. pontja
szerinti
támogatás
esetén.
Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
A támogatói
okiratban az
Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
rendezvények megvalósításának
támogatása, továbbá az egyéb feladataik
végrehajtásának elősegítése.
5. Az előirányzat a Települési
Önkormányzatok Országos Szövetsége,
a Magyar Önkormányzatok Szövetsége,
a Megyei Önkormányzatok Országos
Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok
Országos Érdekszövetsége, a Magyar
Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések
és Kistérségek Országos Önkormányzati
Szövetsége, a Budapesti Önkormányzatok
Szövetsége és a Megyei Jogú Városok
Szövetsége együttes támogatására
használható fel.
A költségvetési támogatás célja más
nemzetek kedvező tapasztalatainak
megismerése, átvétele, a nemzetközi
kapcsolatok elmélyítése, továbbá
a Települési Önkormányzatok Országos
Szövetsége tevékenységével összefüggő
díjak támogatása.
6. Az előirányzat a Települési
Önkormányzatok Országos Szövetségének
támogatására használható fel.
A költségvetési támogatás célja a
Települési Önkormányzatok Országos
Szövetsége szakmai tevékenységével
összefüggő díjak támogatása.
7. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és
Infokommunikációs Országos Egyesület
támogatására használható fel.
A költségvetési támogatás célja a Rádiós
Segélyhívó és Infokommunikációs
Országos Egyesület alapszabályában
meghatározott közfeladatok ellátása,
különös tekintettel
a dunai, tiszai és balatoni információs és
segélyhívó rendszerek állami feladatként
jelentkező működtetésére, karbantartására
és korszerűsítésére, továbbá új rendszerek
kialakítása, üzemeltetési költségeinek
finanszírozása.
8. Az előirányzat a Magyar Rendészeti
Sportszövetség támogatására használható
fel, amelyet a Magyar Rendészeti
Sportszövetség továbbadhat a
nyilvántartott tagjainak.
A költségvetési támogatás célja az
alapszabályban meghatározott feladatok
végrehajtásának elősegítése, ezen belül a
nemzetközi és hazai versenyek
szervezésére, a sporteseményeken történő
részvétellel kapcsolatos kiadásokra,
továbbá az európai és nemzetközi rendőr
sportszövetségben való tagság
tagdíjfizetésére biztosít fedezetet.
9. Az előirányzatból támogatás biztosítható
a Magyar Rendvédelmi Kar működésének
és szakmai köztestületi tevékenységének
biztosítására, valamint az alapszabályban
meghatározott egyéb feladatellátásának
támogatására.
f) Budapesti
Önkormányzatok
Szövetségét;
g) Megyei Jogú
Városok
Szövetségét.
Az F: 11 mező
7. pontja
tekintetében a
Rádiós Segélyhívó
és Info-
kommunikációs
Országos
Egyesület.
Az F:11 mező
8. pontja
tekintetében
a Magyar
Rendészeti
Sportszövetség.
Az F:11 mező
9. pontja
tekintetében
a Magyar
Rendvédelmi Kar.
Az F:11 mező
10. pontja
tekintetében
a Személy-,
Vagyonvédelmi és
Magánnyomozói
Szakmai Kamara.
Az F:11 mező
11. pontja
tekintetében a
Szertelen-kék
Alapítvány.
Az F:11 mező
12. pontja
tekintetében
a BM OKF.
Az F:11 mező
15. pontja
tekintetében a
miniszter által
meghatározott civil
szervezet,
alapítvány.
10. Az előirányzat a Személy-,
Vagyonvédelmi és Magánnyomozói
Szakmai Kamara egyes feladatainak
támogatására használható fel, amelyet a
Személy-, Vagyonvédelmi és
Magánnyomozói Szakmai Kamara a
vármegyei szervezeti részére továbbadhat.
11. Az előirányzat a Szertelen-kék
Alapítvány támogatására használható fel.
A költségvetési támogatás célja a
Szertelen-kék Alapítvány alapító okiratában
meghatározott feladatok megvalósulásának
elősegítése.
12. Az előirányzatból költségvetési
támogatás nyújtható, az alábbiak szerint:
a) az önkéntes tűzoltó-egyesületek és
mentőszervezetek feladataihoz kapcsolódó
működési és felhalmozási költségek
finanszírozására, műszaki-technikai és
informatikai fejlesztésre, a szervezetek
tagjainak oktatására,
b) az önkormányzati tűzoltóságok a
kötelező legkisebb munkabérre
(minimálbér) és a garantált bérminimumra
történő kiegészítésre;
c) az önkormányzati tűzoltóságok
védőeszközeinek és tűzoltótechnikai és
infokommunikációs eszközeinek
fejlesztésére, valamint tűzoltó
gépjárműveinek és tűzoltótechnikai
eszközeinek felújításához, továbbá
laktanyaépítéshez, -bővítéshez,
-felújításhoz.
13. Az előirányzatból az 1-12. pontban
meghatározott célok megvalósítására
biztosítható költségvetési támogatás
felosztásáról a miniszter dönt.
14. Többletforrás rendelkezésre állása
esetén a 13. pont szerint felosztott
támogatásokon felüli többlettámogatás
biztosítható.
15. Többletforrás rendelkezésre állása
esetén az előirányzatból a miniszter által
meghatározott civil szervezetnek,
alapítványnak költségvetési támogatás
biztosítható a miniszter feladat- és
hatáskörébe tartozó szakmai célok
megvalósítása érdekében.

3. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
13386328Roma nemzetiségi
szakmai és beruházási
támogatások
1. Az előirányzatból támogatás nyújtható
a hátrányos helyzetű, elsősorban roma
származású, felsőfokú tanulmányokat
folytató hallgatók esélyegyenlőségének,
tehetséggondozásának előmozdítása
érdekében, az Oktatási Hivatal által
nyilvántartásba vett roma szakkollégium,
valamint a szakkollégiumi tagként részt
vevő Roma Szakkollégiumok
Egyesületének részére.
2. Az előirányzatból támogatás nyújtható
a roma kultúra támogatására, továbbá a
társadalmi felzárkózást elősegítő zenei,
kulturális és egyéb szakmai programok
megvalósítása érdekében.
3. Az előirányzatból támogatás biztosítható
a roma civil szervezetek működésének,
tevékenységének támogatására, a roma
nemzetiségi kulturális programok,
kezdeményezések támogatására,
gyermekek táboroztatására,
pedagógusképzések biztosítására.
4. Az előirányzatból támogatás nyújtható
a roma nemzetiségi önkormányzat és az
általa fenntartott intézmények, civil
szervezetek beruházási és felújítási
tevékenységének támogatására és
pályázati önrészek biztosítására.
5. A romák egyenlőségének társadalmi
befogadásának és részvételének
előmozdítását célzó uniós stratégiai
keretrendszerhez, a szociális jogok európai
pilléréhez, valamint a Nemzeti Reform
Program szegénység céljához kapcsolódó
feladatok megvalósítására, ezzel
összefüggésben a Magyar Nemzeti
Társadalmi Felzárkózási Stratégia 2030
elfogadásáról szóló 1605/2021. (VIII. 18.)
Korm. határozattal elfogadott Magyar
Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia
2030-hoz (a továbbiakban: MNTFS 2030),
valamint a Magyar Nemzeti Társadalmi
Felzárkózási Stratégia 2030
végrehajtásának a 2021-2024. évekre
szóló kormányzati intézkedési tervéről
szóló 1619/2021. (IX. 3.) Korm. határozattal
elfogadott, az MNTFS 2030
végrehajtásának a 2021-2024. évekre
szóló kormányzati intézkedési tervéhez
kapcsolódó feladatok megvalósítására, az
intézkedések nyomon követésére,
értékelésére, kapcsolódó kutatásokra,
statisztikai és információs rendszerek
fejlesztésére, a stratégia nyilvánosságának
biztosítására, a kapcsolódó nemzetközi
feladatok ellátására, kiadványok
Az F:13 mező
1. pontja
tekintetében
az Oktatási Hivatal
által nyilván-
tartásba vett roma
szakkollégiumot
fenntartó jogi
személy vagy jogi
személynek nem
minősülő egyéb
szervezetek.
Az F:13 mező
2-5. és 9. pontja
tekintetében:
a) civil szervezetek,
b) költségvetési
szervek,
c) jogi és
természetes
személyek,
d) egyházi jogi
személy,
e) Magyarország
helyi önkor-
mányzatairól szóló
2011. évi
CLXXXIX. törvény
(a továbbiakban:
Mötv.) szerinti
önkormányzatok és
azok társulásai,
f) nemzetiségi
önkormányzatok,
g) egyéni
vállalkozók,
h) szövetkezetek.
Az F:13 mező
6-8. pontja
tekintetében a
Gandhi Nkft.
Az előirányzat
terhére,
kérelemre vagy
pályázati úton
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
Visszatérítendő
támogatás esetén
a támogatás
nyújtása esetén a
támogatói
okiratban
meghatározott
határidőben.
A támogatói
okiratban
az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
elkészítésének, terjesztésének
támogatására.
6. Az előirányzatból támogatás nyújtható a
Gandhi Gimnázium Közhasznú Nonprofit
Kft. (a továbbiakban: Gandhi Nkft.) által
fenntartott Multifunkcionális Nemzetiségi -
Roma Módszertani, Oktatási és Kulturális
Központ és annak hálózata működési
költségeinek támogatására.
7. Az előirányzatból támogatás biztosítható
a Gandhi Nkft. működési költségeinek
támogatására, így különösen
bérfejlesztésre, bérek és járulékok
kifizetésére.
8. Az előirányzatból támogatás biztosítható
a Gandhi Nkft. által fenntartott oktatási
intézmények működési, beruházási és
felújítási feladataira. A költségvetési
támogatás a Gandhi Nkft. által fenntartott
intézmények részére továbbadható.
9. Az előirányzatból támogatás nyújtható a
felzárkózást elősegítő szakmapolitikai
programok, projektek támogatására.

4. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 15. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
15386339Felzárkózást elősegítő
szakmapolitikai
programok támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat.
A költségvetési maradvány befizetése a
Központi Maradványelszámolási Alap/
Megtakarítási Alap előirányzat javára
történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap /
Megtakarítási Alap
Egy összegben.

5. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 18a sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
18a393384Roma kapcsolatokért
felelős kormánybiztos
feladatainak
támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat.
A költségvetési maradvány befizetése a
Központi Maradványelszámolási Alap/
Megtakarítási Alap előirányzat javára
történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap /
Megtakarítási Alap
Egy összegben.

6. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 24. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
24386817Rendvédelmi szolgálati
juttatási tartalék
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat.
A költségvetési maradvány befizetése a
Központi Maradványelszámolási Alap/
Megtakarítási Alap előirányzat javára
történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap /
Megtakarítási Alap
Egy összegben.

7. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 62. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
62391495Gazdaságélénkítő
programok támogatása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat.
A költségvetési maradvány befizetése
a Központi Maradványelszámolási Alap/
Megtakarítási Alap előirányzat javára
történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap /
Megtakarítási Alap
Egy összegben.

8. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 70. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
70400262Köznevelés
speciális feladatainak
támogatása
1. Az előirányzat a köznevelési
szerződések alapján az egyházi jogi
személyek, vallási egyesületek, a
nemzetiségi önkormányzatok és egyéb
nem állami szervezetek által fenntartott
köznevelési intézményeket megillető
támogatásokra, valamint azok
igénylésének és feltételeinek
megállapításával, továbbá folyósításával és
a felhasználás ellenőrzésével kapcsolatos
kiadásokra nyújt fedezetet.
2. Az előirányzat forrást biztosít
2.1. a tanulmányi és tehetséggondozó
versenyek támogatására, továbbá biztosítja
a közneveléshez, köznevelés-fejlesztési
tevékenységekhez kapcsolódó kutatási és
tájékoztatási feladatok, valamint a
köznevelést, köznevelés-fejlesztést érintő
egyes nemzetközi feladatok
finanszírozásának forrását, a diagnosztikus
mérés, mérés-értékelés szakmai
fejlesztését is;
2.2. az egyes nemzetközi oktatási
kötelezettségekkel járó kifizetésekre;
2.3. a köznevelés-fejlesztési stratégia
megvalósítása keretében a
környezettudatos nevelés programjaira,
a köznevelés-fejlesztési stratégiához
kapcsolódó egyéb feladatok
megvalósítására, a hazai és nemzetközi
versenyeken, diákolimpiákon való
részvétellel és felkészüléssel kapcsolatos
feladatokra, a hazai és nemzetközi
versenyek szervezésére;
2.4. a kétoldalú egyezményekben
meghatározott nemzetiségi oktatási
feladatok támogatásaként az óvónők,
tanítók és tanárok nyelvi módszertani
továbbképzésére; anyaországi anyanyelvi
programokra az iskolás korosztálynak;
vendégtanárok fogadására; anyaországi
tankönyvek behozatalára; kiküldetéssel
kapcsolatos költségekre, továbbá a
kétoldalú oktatási csereprogramok,
nyelvoktatás fejlesztését célzó
együttműködések a közoktatási
tapasztalatcseréket lehetővé tevő
nemzetközi konferenciák, rendezvények,
találkozók támogatására, a nemzetközi
oktatási képzési módszertani tapasztalatok
cseréjének elősegítésére, anyanyelvi
vendégtanár programok támogatására;
Az F:70 mező
1. pontja
tekintetében:
a) egyházi jogi
személy, vallási
egyesületek,
b) nemzetiségi
önkormányzat és
c) magán
köznevelési
intézmények
fenntartói.
Az F:70 mező
2. pontja
tekintetében:
a) gazdasági
társaság,
b) civil szervezet,
c) közalapítvány,
d) költségvetési
szerv,
e) az Mötv. szerinti
önkormányzatok
f) nemzetiségi
önkormányzat
g) nemzetiségi
pedagógiai
intézetek,
h) köznevelési
intézmények és
fenntartóik
i) felsőoktatási
intézmények és
fenntartóik,
j) egyházi jogi
személy,
k) - amennyiben
az elnyert
támogatás
ösztöndíjra
fordítható
összeget is
tartalmaz -
magánszemély,
l) határon túli
szervezet.
Az F:70 mező
3. pontja
tekintetében:
a) civil szervezet,
alapítvány
b) közalapítvány,
c) központi
költségvetési
szerv,
d) egyházi jogi
személy,
Az előirányzat
terhére
támogatási
kérelem vagy
Korm. határozat
alapján egyedi
döntéssel
- támogatói
okirattal,
támogatási
szerződéssel -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
A kötelezettség-
vállalási doku-
mentumban
meghatározottak
szerint.
Az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-
2.5. az Útravaló ösztöndíjprogram Út
a tudományhoz alprogramja részeként
a természettudományok iránt érdeklődő
diákok tehetséggondozására - a program
során a kutatócsoportot vezető tanár,
valamint a diák is ösztöndíjban
részesülhet -;
2.6. a pedagógiai szakszolgálati
tevékenységekre, a sajátos nevelési
igényű, a beilleszkedési, tanulási,
magatartási zavarral küzdő, valamint a
tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek,
tanulók köznevelési ellátásához
kapcsolódó szakmai feladatok
megvalósítására, továbbá a - tankerületi,
vármegyei, valamint országos szinten
megvalósításra kerülő - konzultatív
szakmai tanácskozások, fórumok
megtartására is;
2.7. köznevelésért felelős miniszter ágazati
irányítási jog- és feladatkörébe tartozó
feladatok ellátása érdekében a szükséges
elemzések, programfejlesztések, tanügyi,
köznevelés-igazgatási koncepciók, szakmai
dokumentumok kidolgozásának
támogatására, két tanítási nyelvű,
nemzetiségi, sajátos nevelési igényű
tanulók irányelveinek, egyéb
kerettanterveknek a kidolgozására,
nevelési-oktatási programok
kifejlesztésének támogatására, a
környezeti neveléssel, egészségneveléssel
kapcsolatos programok támogatására,
valamint a fenti feladatokkal kapcsolatos
reprezentációs kiadásokra;
2.8. az Arany János Programok
támogatására;
2.9. az Országos Diák Tanács
támogatására;
2.10. a tanév rendjéről szóló miniszteri
rendelet szerinti témahetek
megvalósítására;
2.11. az Ökoiskolával és Zöldóvodával
kapcsolatos feladatok ellátására;
2.12. az óvodai digitális fejlesztések
megvalósítására;
2.13. a köznevelési szakmai
feladatellátáshoz kapcsolódó és
nélkülözhetetlen infrastrukturális
fejlesztések költségeire (beruházás
előkészítés, beruházás lezárás, azonnali
beavatkozás helyreállítás,
működőképesség fenntartása céljából).
3. Az előirányzat forrást biztosít az egyházi
jogi személyek, nemzetiségi
önkormányzatok, valamint az állami
intézményfenntartók alatt működő
intézményekben új hangszerek
vásárlásához, hangszerek cseréjéhez,
továbbá a Mindennapos Éneklés Program,
és a Kodály Program feladatainak
e) gazdasági
társaság,
egyesülés,
f) köznevelési és
felsőoktatási
intézmény,
g) nemzetiségi
önkormányzat.
Az F:70 mező
4. és 5. pontja
tekintetében:
a) civil szervezet,
b) közalapítvány,
c) társadalmi
szervezet,
d) köztestület,
e) költségvetési
szerv,
f) egyházi jogi
személy,
g) gazdasági
társaság,
h) egyesülés,
i) az Mötv. szerinti
önkormányzatok
és ezek társulásai
j) nemzetiségi
önkormányzat,
k) természetes
személy,
l) köznevelési és
felsőoktatási
intézmény,
m) határon túli
szervezet,
intézmény,
n) határon túli
egyház.
Az F:70 mező
6. pontja
tekintetében a
Nemzeti
Pedagógus Kar.
Az F:70 mező
7. pontja
tekintetében a
miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szerv.
Az F:70 mező
8. pontja
tekintetében
a) nevelési-
oktatási
intézmények,
b) köznevelési
intézmények,
c) szakképző
intézmények,
d) köznevelési és
szakképzési
intézmény-
fenntartó.
ellátásában vállalt hazai és nemzetközi
programok, valamint az ezekkel
összefüggő kiadásokhoz történő
hozzájáruláshoz.
4. Az előirányzat forrást biztosít a
Mindennapos Éneklés Program
feladatainak (Éneklő Ifjúság,
koncertlátogatások, mentorálási
kórusprogram) ellátásához, valamint a
szellemi kulturális örökség megőrzéséről
szóló Kormányközi Bizottság tagjaként
vállalt feladatok támogatása és az ezekkel
összefüggő kiadásokhoz történő
hozzájáruláshoz.
5. Az előirányzat a határon túli magyarság
identitásának erősítéséhez, a szülőföldön
való boldoguláshoz, valamint az
alábbiakban részletezett köznevelési
feladatok, programok ellátásához nyújt
fedezetet és biztosít hozzájárulást:
5.1. a magyarországi és szülőföldi
pedagógus-továbbképzések, nyári
akadémiák támogatása;
5.2. a határon túli magyar köznevelés
szakmai szervezeteinek és
intézményrendszerének: módszertani
központok, pedagógus szövetségek,
egyesületek működésének, fejlesztésének,
programjainak támogatása;
5.3. a határon túli magyar tankönyvírás
elősegítése, fejlesztése, a tankönyves
műhelyek munkájának támogatása,
magyarországi tankönyvek biztosítása;
5.4. szülőföldi és magyarországi
tanulmányi versenyek, táborok,
szaktáborok, valamint a köznevelés
minőségi javítását célzó egyéb programok
támogatása;
5.5. a nyugati szórvány, a diaszpóra
anyanyelv- és identitás-megőrzésére,
-fejlesztésére vonatkozó projektek, így a
pedagógusok, oktatók továbbképzésének,
oktatási segédanyagok és tankönyvek
készítésének, mobilitási programok
támogatása;
5.6. a magyarországi köznevelésben
sajátos nevelési igényűként részt vevő
határon túli diákok ösztöndíjának
biztosítása;
5.7. a köznevelésért felelős miniszter által
vezetett minisztérium, valamint a
szomszédos államok között megkötött
nemzetközi kétoldalú munkatervek alapján
ellátandó közneveléssel összefüggő
feladatok megvalósítása;
5.8. a tehetséggondozás, valamint a
tanórán kívüli, identitást erősítő oktatási
programok támogatása;
Az F:70 mező
9. pontja
tekintetében
a) helyi
önkormányzat,
b) helyi
önkormányzat által
fenntartott
nevelési-oktatási
intézmény,
c) gazdasági
társaság,
d) egyházi jogi
személy, vallási
egyesület,
e) költségvetési
szerv,
f) közalapítvány,
alapítvány,
egyesület.
5.9. a szomszédos államokban élő magyar
kisebbséggel kapcsolatos kutatásokat
folytató magyarországi és határon túli
szervezetek programjainak támogatása;
5.10. a szórványban folyó oktatási
tevékenység támogatása;
5.11. a határon túli magyar szakmai
szervezetekkel való kapcsolattartás,
tanácskozások, konferenciák,
a Külhoni Magyar Oktatási Tanács,
a Külhoni Magyar Közoktatási Bizottság,
a Külhoni Magyar Tankönyv- és Taneszköz
Bizottság működtetésének biztosítása;
5.12. a határon túli magyar köznevelés
infrastruktúrájának fejlesztése.
6. Az előirányzat az Nkt. 63/H. §
(1) bekezdés a) pontja szerint támogatást
nyújt a Nemzeti Pedagógus Kar mint
köztestület működéséhez és feladatainak
megvalósításához, így az etikai kódex
megalkotásával, az Nkt. 4. § 15. pontja
szerinti közösségi szolgálat
megszervezésének ellenőrzésével,
valamint az ezzel kapcsolatos tanácsadó,
információs tevékenység működtetésével
kapcsolatos feladataihoz, biztosítva
a szakmai partneri együttműködés kereteit
az ágazat és a pedagógus társadalom
között, elősegítve a köznevelési rendszer
szakmai egységét.
7. A központi adatszolgáltatáshoz,
a diákigazolvány online igényléséhez,
a Köznevelési Regisztrációs És Tanulmányi
Alaprendszer (KRÉTA), valamint az ezek
működtetésével összefüggő kiadásokhoz
történő hozzájárulás.
8. Nem önkormányzati fenntartású
köznevelési intézmény és szakképző
intézmény működési kiadásainak
biztosítása.
9. Az Nkt. 7. § (1) bekezdés a) pontja
szerinti nevelési-oktatási intézmény
felújítási, valamint beruházási feladatainak
támogatása.

9. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 70a sorral egészül ki:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
70a374373Köznevelési intézmények
felújítása, beruházása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező előirányzat.
A költségvetési maradvány befizetése
a Központi Maradványelszámolási Alap /
Megtakarítási Alap előirányzat javára
történik meg.
Központi
Maradvány-
elszámolási Alap /
Megtakarítási Alap
Egy összegben.

10. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat G:72 mezője helyébe a következő mező lép:

(G)
(Kifizetésben részesülők köre)
(72)a) egyházi jogi személy
b) civil szervezet
c) közalapítvány
d) országos nemzetiségi
önkormányzat
e) területi vagy települési
nemzetiségi önkormányzat
f) gazdasági társaság
g) egyéni vállalkozó
h) közfeladatot ellátó
közérdekű vagyonkezelő
alapítvány

11. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 73. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
73385606Egyéb szociális,
gyermekjóléti és
gyermekvédelmi
szolgáltatások sajátos
finanszírozása
1. A pályázati úton 3 éves befogadásra
került utcai szociálismunka-szolgálatok,
alacsonyküszöbű szolgálatok, a
krízisellátás pályázati úton történő
támogatása a Tkr.-ben foglaltak alapján.
A költségvetési támogatás továbbadható
(közreműködő bevonható).
2. A Szociális és Gyermekvédelmi
Főigazgatóság által már megkötött és
jövőben kötendő ellátási szerződéseinek,
valamint az állami feladatellátás
átvállalásához kapcsolódó egyedi
támogatás forráskeretét, továbbá az állami
feladatellátás biztosításához kapcsolódó
beruházás forráskeretét biztosítja.
A költségvetési támogatás továbbadható
(közreműködő bevonható).
3. A jogszabályban meghatározott
hajléktalanellátó intézmények kiegészítő
a) civil szervezet
b) közalapítvány
c) költségvetési
szerv
d) egyházi jogi
személy
e) az Mötv. szerinti
önkormányzatok
és azok társulásai
f) nemzetiségi
önkormányzat
g) egyéni
vállalkozó
h) szövetkezet
i) egyéb jogi
személy és
természetes
személy.
Az előirányzat
terhére
támogatási
kérelem alapján
egyedi döntéssel
- támogatói
okirattal vagy
támogatási
szerződéssel -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
Az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
Az F:73
mező
1. és
2. pontja
tekinte-
tében
a Slachta
Margit
Nemzeti
Szociál-
politikai
Intézet
(a továb-
biakban:
NSZI)
Igénybe
vehető.
feladatainak pályázat útján történő
támogatása, az intézmények felújítási
kiadásaihoz való hozzájárulás,
szolgáltatások fejlesztése, kiegészítő
programok költségeihez, valamint téli
krízisidőszak megnövekedett feladatainak
ellátásához támogatás nyújtása, továbbá
a lebonyolítási díj fedezete. A költségvetési
támogatás továbbadható (közreműködő
bevonható).
Az előirányzat továbbá fedezetet biztosít
a hajléktalanság problémájának leküzdését
szolgáló, a hajléktalanellátást kiegészítő
programok kivitelezéséhez, speciális
hajléktalanfeladatok, továbbá a hajléktalan
embereket ellátó intézményrendszerrel
kapcsolatos feladatok ellátásához
költségvetési támogatás formájában.

12. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat G:74 mezője helyébe a következő rendelkezés lép:

(G)
(Kifizetésben részesülők köre)
(74)a) egyházi jogi személy
b) civil szervezet
c) közalapítvány
d) országos nemzetiségi önkormányzat
e) területi vagy települési nemzetiségi
önkormányzat
f) gazdasági társaság
g) egyéni vállalkozó
h) köztestületi szerv
i) közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő
alapítvány
j) egyéb jogi személy

13. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 75. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
75385595Egyes szociális,
gyermekvédelmi,
gyermekjóléti és
fogyatékos személyek
esélyegyenlőségét
elősegítő ágazati
szakmai programok
támogatása
1. Az előirányzat a gondoskodáspolitika
területét előmozdító rendezvények,
sajtótermékek, tájékoztatási
tevékenységek, programok, szolgáltatások,
projektek, korszerű felszerelések, eszközök
beszerzését, továbbá szakmai feladatok
támogatását finanszírozza. A költségvetési
támogatás továbbadható (közreműködő
bevonható).
2. Az előirányzat célja a megváltozott
munkaképességű emberek munkaerő-
piaci integrációját elősegítő programok
támogatása, a megváltozott
munkaképességű emberek
munkahelyeinek létrehozását és
megőrzését célzó támogatás nyújtása,
a társadalom és a munkáltatók
érzékenyítésének, védett munkahelyeken
előállított javak piacra jutásának
a) civil szervezet,
b) közalapítvány,
c) költségvetési
szerv,
d) köztestület,
e) egyházi jogi
személy,
f) gazdasági
társaság,
g) egyesülés,
h) egyéni
vállalkozó,
i) egyéni
vállalkozónak nem
minősülő
természetes
személy,
j) határon túli
természetes
személy,
Az előirányzat
terhére
támogatási
kérelem alapján
egyedi döntéssel
- támogatói
okirattal vagy
támogatási
szerződéssel -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
Az F:75 mező
1-5. és
7-8. pontja
tekintetében
a költségvetési
támogatás
biztosítását
szolgáló
kötelezettség-
vállalási
dokumentumban
meghatározottak
szerint.
Az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
Az F:75
mező
5. és
9. pontja
tekinte-
tében:
NSZI.
Igénybe
vehető,
kivéve az
F:75 mező
5. és
9. pontja
tekinte-
tében.
támogatása. Az előirányzat célja továbbá
kutatások, adatgyűjtések, szakmai
programok egyedi támogatása.
A költségvetési támogatás továbbadható
(közreműködő bevonható).
3. Az előirányzat célja a szociális,
gyermekjóléti és gyermekvédelmi
szolgáltatások és innovatív fejlesztések
működési és beruházási tárgyú
támogatása, valamint szociális
gyermekjóléti és gyermekvédelmi
szolgáltatási, fejlesztési tevékenységhez
kapcsolódó szakmai fejlesztési, egyedi
tevékenységhez kapcsolódó szakmai
fejlesztési, egyedi tevékenységek végzése,
programok, pályázati programok,
képzések, szakértői díjak, kiadványok,
rendezvények, szervezetek támogatása.
A költségvetési támogatás továbbadható
(közreműködő bevonható).
4. Az előirányzat szolgál az egyes
otthonteremtési állami feladatok karitatív
szervezetek általi átvállalásáról szóló
2021. évi LXXXVI. törvény alapján,
az egyes karitatív szervezetek
otthonteremtési célú szociális, segítő
szolgáltató tevékenységének
támogatására.
A költségvetési támogatás továbbadható
(közreműködő bevonható).
5. Az előirányzat célja a szociális terület
szakmatámogatási feladatainak, valamint
a szociális igazgatásról és szociális
ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben
előírt egyházi módszertani feladatok
támogatása. A költségvetési támogatás
továbbadható (közreműködő bevonható).
6. Az előirányzat a súlyos
mozgáskorlátozott személyek közlekedési
kedvezményeiről szóló 102/2011. (VI. 29.)
Korm. rendelet szerinti személygépkocsi
szerzési és átalakítási, egyéb jármű
szerzési támogatás nyújtására szolgál,
mely a közlekedésükben akadályozott és
egyéb fogyatékossággal élő személyek
közlekedését, azáltal társadalmi
reintegrációját segíti elő, valamint biztosítja
a postai szolgáltatási díjat.
7. Az előirányzat célja a gyermekvédelmi
szakellátási intézmények, nevelőszülői
hálózatok, javítóintézetek fejlesztése,
egyes módszertani feladatok ellátása,
fejlesztéseket megalapozó felmérések
készítése, a különleges és speciális
gyermekotthonok, területi gyermekvédelmi
szakszolgálatok, javítóintézetek, valamint
gyermekjóléti és gyermekvédelmi
szolgáltatást végző szervezetek innovatív
programjainak támogatása, valamint
önkormányzatok, civil szervezetek, egyházi
és szakmai szervezetek szakmafejlesztési
céljainak támogatása, szakmai kiadványok
kiadása, terjesztése, gyermekvédelmi,
gyermekjóléti szakmai feladatok
k) jogszabály
alapján jogi
személynek
minősülő egyéb
szervezet,
l) az Mötv. szerinti
önkormányzatok,
azok társulásai és
költségvetési
szervei.
támogatása. A költségvetési támogatás
továbbadható (közreműködő bevonható).
8. Az előirányzat célja a fogyatékossággal
élő személyek jogairól szóló ENSZ
Egyezmény, valamint az Országos
Fogyatékosságügyi Program végrehajtása
keretében az érintettek önálló életvitelét
segítő programok, a fogyatékos személyek
érdekében végzett hiánypótló
szolgáltatások költségvetési támogatása,
önálló életvitelt segítő kutyák kiképzésének
támogatása, szülősegítő szakmai
programok támogatása, fogyatékos
személyt nevelő családok otthonában
szakszerű felügyeletet biztosító
szolgáltatás támogatása,
gépjárműbeszerzés, jelnyelvi
tolmácsszolgáltatást nyújtó szervezetek
támogatása, elemi látásrehabilitáció
szolgáltatást nyújtó szervezetek
teljesítményalapú támogatása, fogyatékos
személyeket ellátó otthonok kiegészítő
támogatása, fogyatékossággal élők
országos, regionális és helyi
szervezeteinek és szakmai programjainak
támogatása, pályázati lebonyolítási
költségek finanszírozása, kérelem alapján
fogyatékosságügyi feladatok, szakmai vagy
beruházási, felújítási programok, projektek
támogatása. A költségvetési támogatás
továbbadható (közreműködő bevonható).
9. Az előirányzat célja a magyar jelnyelvről
és a magyar jelnyelv használatáról szóló
2009. évi CXXV. törvény, illetve a jelnyelvi
tolmácsszolgálatok működésének és
a jelnyelvi tolmácsszolgáltatás
igénybevételének feltételeiről szóló
62/2011. (XI. 10.) NEFMI rendelet alapján
a fogyatékossággal élő személyek részére
jelnyelvi tolmácsszolgáltatást nyújtó
szervezetek pályázati úton történő
támogatása; fogyatékosságügyi szakmai
programok kezelő szervi feladatainak
támogatása.

14. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 78. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
78295313Egyes szociális és
fogyatékossággal élők
társadalmi
szervezeteinek
támogatása
1. Az előirányzat célja
a) az Értelmi Fogyatékossággal Élők és
Segítőik Országos Érdekvédelmi
Szövetsége és tagszervezetei,
b) a Siketek és Nagyothallók Országos
Szövetsége és tagszervezetei,
c) a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek
Országos Szövetsége és tagszervezetei,
d) a Magyar Vakok és Gyengénlátók
Országos Szövetsége és tagszervezetei,
e) a Magyar Szervátültetettek Országos
Sport, Kulturális és Érdekvédelmi
Szövetsége és tagszervezetei,
f) az Autisták Országos Szövetsége és
tagszervezetei,
g) a Siketvakok Országos Egyesülete,
h) az Értelmi Sérülteket Szolgáló
Társadalmi Szervezetek és Alapítványok
Országos Szövetsége és tagszervezetei
i) a Dévény Anna Alapítvány,
j) a Kézenfogva Alapítvány,
k) a Pszichiátriai Érdekvédelmi Fórum,
l) az Afázia - Az Újrabeszélők Egyesülete
és
m) a Démoszthenész Beszédhibások és
Segítőik Országos Érdekvédelmi
Egyesülete
működésének, valamint a célcsoport
érdekében végzett szakmai programjaik
támogatása. A költségvetési támogatás
továbbadható (közreműködő bevonható).
2. Karitatív tevékenységeket végző
szervezetek, egyházi szeretetszolgálatok
kiemelt programjainak, speciális, innovatív
szociális szolgáltatások fejlesztésének
támogatása. Különösen adománygyűjtés,
segítségnyújtás, segélycsomag-készítés,
ruha- és élelmiszerosztás, étkeztetés,
katasztrófahelyzetben krízisellátás és
helyreállítás, börtönmisszió, jogi
tanácsadás, speciális és innovatív
programok, projektek működtetése.
A szervezetek támogatása kiterjed
a szociális, gyermekjóléti és
gyermekvédelmi ellátórendszer
működtetésére, fejlesztésére.
A költségvetési támogatás továbbadható
(közreműködő bevonható).
a) civil szervezet,
b) közalapítvány,
c) egyházi jogi
személy,
d) bevett egyház és
belső egyházi jogi
személye
Az előirányzat
terhére
támogatási
kérelem alapján
egyedi döntéssel
- támogatói
okirattal vagy
támogatási
szerződéssel -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
A támogatói
okiratban
az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-

15. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 81a sorral egészül ki:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
81a352051Egészséges Budapest
Program
Az előirányzat célja a fővárosi és Pest
vármegyei egészségügyi alap- és
szakellátások fejlesztése, az érintett
intézmények infrastrukturális megújítása,
a betegbiztonság és betegelégedettség
növelése, a lakosság ellátási
színvonalának emelése, a
szolgáltatásokhoz való hozzáférés
megkönnyítése, valamint kiemelten a
sürgősségi esetek hatékonyabb ellátása
érdekében, a szakellátási feladatok a
legmagasabb ellátási szinten és
folyamatosan nyújtani képes központok
kialakítása, továbbá a fejlesztésekhez
kapcsolódó eszközbeszerzési és tervezési
feladatok biztosítása.
a) költségvetési
szerv,
b) civil szervezet
c) egyházi jogi
személy,
d) gazdasági
társaság,
e) helyi
önkormányzat,
f) társulás,
g) egészségügyi
köztestület,
h) közalapítvány
i) egyéni
vállalkozó
Az előirányzat
terhére
támogatási
kérelem alapján
egyedi döntéssel
- támogatói
okirat vagy
támogatási
szerződés
alapján -
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
A kötelezettség-
vállalási
dokumentumban
meghatározottak
szerint.
Az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető.
-

16. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 84. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
84264923Megváltozott
munkaképességű
munkavállalók
foglalkoztatásának
támogatása
A megváltozott munkaképességű emberek
foglalkoztatásának és a foglalkoztatáshoz
kapcsolódó fejlesztésének megvalósítása
a megváltozott munkaképességű
munkavállalókat foglalkoztató munkáltatók
akkreditációjáról, valamint a megváltozott
munkaképességű munkavállalók
foglalkoztatásához nyújtható költségvetési
támogatásokról szóló 327/2012. (XI. 16.)
Korm. rendelet szerint nyújtott támogatás
biztosításával.
a) civil szervezet,
b) gazdasági
társaság,
c) egyházi jogi
személy,
d) jogszabály
alapján jogi
személynek nem
minősülő egyéb
szervezet,
e) egyéni
vállalkozó
Az előirányzat
terhére
támogatási
kérelem alapján
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
Az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
Budapest
Főváros
Kormány-
hivatala
--

17. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 85. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
85359462Peres ügyekAz előirányzat felhasználásának célja az
egészségügyi ágazatnál folyamatban lévő
peres eljárások éves kalkulált járulékos
költségei - kártérítési és cafetéria tárgyú
peres eljárások kifizetéseinek biztosítása
(ideértve az OKFŐ-nél lévőket is).
a) költségvetési
szerv,
b) gazdasági
társaság
Az előirányzat
terhére
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
A támogatói
okiratban
az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
-Igénybe
vehető
-

18. A 13/2020. (V. 5.) BM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 86. sorral egészül ki:

(ABCDEFGHIjKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
86400273Gazdasági társaságok
által ellátott feladatok
támogatása
Az előirányzatról támogatás biztosítható
1. a miniszter tulajdonosi joggyakorlása
alatt álló gazdasági társaságok
működésének támogatására, valamint
2. a minisztériummal közszolgáltatási
szerződést kötött gazdasági társaságok
által ellátott szakmai feladatok
megvalósítására
a) a miniszter
tulajdonosi
joggyakorlása alatt
álló gazdasági
társaság,
b) közszolgáltatási
szerződéssel
rendelkező
gazdasági
társaság
Az előirányzat
terhére
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben
vagy - idő-
arányosan vagy
teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
A támogatói
okiratban
az Ávr.
84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.

Tartalomjegyzék