16/2024. (IX. 19.) SZTFH rendelet
egyes, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága feladatkörét érintő rendeletek módosításáról
A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 77. § (3a) bekezdés a) és b) és f)-h) pontjában, valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló 2017. évi LII. törvény 17. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
a 2. alcím tekintetében a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 38. § (1a) bekezdésében,
a 3. alcím tekintetében a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 38. § (4) bekezdésében,
a 4. alcím, valamint az 1. és a 2. melléklet tekintetében a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 29. § b) pontjában és a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény 50/A. § (1b) bekezdés 35. pontjában
kapott felhatalmazás alapján, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § i), m), n) és p) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A játékkaszinót, kártyatermet működtetők, távszerencsejátéknak nem minősülő fogadást, távszerencsejátékot és online kaszinójátékot szervezők részére a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény végrehajtásának, valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló 2017. évi LII. törvény szerinti szűrőrendszer kidolgozásának és működtetése minimumkövetelményeinek részletes szabályairól szóló 4/2021. (X. 21.) SZTFH rendelet módosítása
1. § (1) A játékkaszinót, kártyatermet működtetők, távszerencsejátéknak nem minősülő fogadást, távszerencsejátékot és online kaszinójátékot szervezők részére a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény végrehajtásának, valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló 2017. évi LII. törvény szerinti szűrőrendszer kidolgozásának és működtetése minimumkövetelményeinek részletes szabályairól szóló 4/2021. (X. 21.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R1.) 3. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:
"(1a) A szolgáltató a belső kockázatértékelés elkészítésekor az ügyfelei és az ügyleti megbízások tekintetében az alábbi szempontokat veszi figyelembe:
a) a kínált szerencsejáték-termékek és szolgáltatások természetét és összetettségét,
b) a szolgáltatási, értékesítési csatorna jellegét,
c) sor kerül-e közvetítő igénybevételére,
d) az ügyfelek típusait a jogalanyiság, a kiemelt közszereplői státusz, a származási ország alacsony vagy magas kockázati besorolása szempontjából és
e) a tevékenység földrajzi területét.
(1b) A szolgáltató a belső kockázatértékelés elkészítésekor az (1a) bekezdésben meghatározottakon túl a működése során tapasztalt egyéb szempontokat is figyelembe vehet."
(2) Az R1. 3. §-a a következő (5)-(8) bekezdéssel egészül ki:
"(5) Ha a szolgáltató ki van téve más európai uniós tagállam vagy harmadik ország pénzmosási és terrorizmusfinanszírozási kockázatainak, ezeket a kockázatokat is beazonosítja.
(6) A szolgáltató az (5) bekezdés szerinti kockázatokat akkor vizsgálja, ha
a) egy másik tagállamban vagy harmadik országban létrehozott cégcsoport tagja,
b) tulajdonosa egy másik tagállamban vagy harmadik országban bejegyzett szolgáltatónak,
c) tényleges tulajdonosa másik tagállamból vagy harmadik országból származik, vagy
d) olyan kapcsolatot tart fenn más európai uniós tagállamban vagy harmadik országban lévő szervvel vagy szervezettel, amely arra utal, hogy a szolgáltató ki van téve az adott ország pénzmosási és terrorizmusfinanszírozási kockázatainak.
(7) A szolgáltató kockázatérzékenységi alapon a (6) bekezdésben meghatározottakon kívül más szempontokat is figyelembe vehet az (5) bekezdés szerinti kockázatok vizsgálata során.
(8) A szolgáltató közhiteles adatbázisokból vagy nyilvános forrásból hozzáférhető információk alapján beszerzi a (6) bekezdés d) pontja szerinti tagállamhoz vagy harmadik országhoz köthető pénzmosási és terrorizmusfinanszírozási kockázatokkal kapcsolatos azon információkat, amelyek hatással lehetnek az általa végzett tevékenységre."
2. § Az R1. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"4. § A szolgáltató a belső kockázatértékelésében megállapítja
a) a kockázati tényezőket és az azok alapjául szolgáló információkat,
b) a kockázatok értékelését,
c) a kockázatok kezelésére tett intézkedéseket,
d) a tervezett felülvizsgálat időpontját."
3. § Az R1. 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"6. § A szolgáltató soron kívül felülvizsgálja a belső kockázatértékelését, és módosítja, ha
a) új típusú vagy fajtájú terméket vagy szolgáltatást vezet be,
b) a meglévő termék vagy szolgáltatás olyan módosítására kerül sor, amely a pénzmosás vagy terrorizmusfinanszírozás szempontjából kockázatot hordozhat,
c) az általa korábban már azonosított kockázat természete megváltozik,
d) új, korábban még nem azonosított pénzmosási és terrorizmusfinanszírozási kockázat merül fel,
e) a saját maga által tett kockázatot csökkentő intézkedésből ez következik,
f) a megelőző 12 hónap adataihoz viszonyítva a külföldi állampolgárságú játékosok száma a duplájára nő,
g) a felügyeletet ellátó hatóság döntésében a szolgáltatót erre kötelezi,
h) a legutóbbi kockázatértékelés óta legalább 2 év eltelt, vagy
i) korábban beazonosított kockázati tényező már nem áll fenn."
4. § Az R1. 8. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
"(3) A belső ellenőrző és információs rendszer kialakítása során a szolgáltató kikéri a megfelelési vezető véleményét."
5. § Az R1. 3. alcíme a következő 8/A-8/F. §-sal egészül ki:
"8/A. § (1) A szolgáltató a belső ellenőrző és információs rendszer részeként szűrőrendszerrel rendelkezik, amely
a) biztosítja a magas kockázati tényezők, a magas kockázatú ügyfelek és a szokatlan ügyletek kiszűrését,
b) lehetővé teszi a Pmt. 30. § (1) bekezdése szerinti bejelentés megtételéhez szükséges adatok rendelkezésre bocsátását, valamint
c) alkalmas a nyereményigazolás valóságtartalmának alátámasztására.
(2) A szolgáltató - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - manuális szűréseken alapuló szűrőrendszert alkalmazhat.
(3) Az online kaszinójátékot vagy távszerencsejátékot nyújtó szolgáltató olyan automatikus informatikai szűrőrendszert működtet, amely az ügyletek és az ügyfelek leválogatására a paraméterezést követően, emberi beavatkozást nem igénylő módon képes.
8/B. § (1) A szolgáltató a szűrőrendszer működéséről, a kiszűrt ügyfél, valamint az ügylet elemzésének és értékelésének menetéről belső eljárásrendet készít.
(2) Az (1) bekezdés szerinti belső eljárásrendet a szolgáltató írásban rögzíti, naprakészen tartja és a felügyeleti hatóság rendelkezésére bocsátja.
(3) A belső eljárásrend tartalmazza
a) a szolgáltató által alkalmazott lépéseket, az azok alapjául szolgáló logikákkal, paraméterekkel és küszöbértékekkel,
b) a releváns adatokat tartalmazó összes adatforrást,
c) a szűrőrendszer felügyeletéért és felülvizsgálatáért, az esetkezelésért, a lehetséges bejelentések tekintetében hozott döntésekért felelős személyeket,
d) a figyelmeztetéseket követő elemző és értékelő folyamat leírását, a folyamat során alkalmazott határidőket,
e) a szűrési feltételek alapján azonosított ügyfél, illetve ügylet elemzése és értékelése folyamatának, annak eredményének és az ez alapján hozott döntés utólag visszakövethető dokumentálásának módját.
(4) A szolgáltató belső ellenőrző és információs rendszere biztosítja a benne rögzített adatok Pmt.-ben meghatározott időtartam alatti visszakereshetőséget lehetővé tevő nyilvántartását.
8/C. § Az adott szerencsejáték-fajta sajátosságaira tekintettel, a szolgáltató legalább a következő ügyfél-, illetve ügylettípusokra végzett szűréseket hajtja végre:
a) az egy naptári vagy játéknapon belül kétmillió forintot elérő vagy meghaladó értékű pénzügyi műveletet végző ügyfél,
b) kiemelt közszereplőnek, kiemelt közszereplő közeli hozzátartozójának vagy a kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személynek minősülő ügyfél,
c) stratégiai hiányosságokkal rendelkező, kiemelt kockázatot jelentő harmadik országból vagy a szolgáltató által kiemelt kockázatúnak tekintett országból származó ügyfél,
d) távszerencsejátéknak nem minősülő, hírközlő eszköz és rendszer útján szervezett fogadás esetében a hatszázezer forintot elérő vagy meghaladó összegű játékosi egyenlegről történő kifizetés,
e) a belső szabályzatban meghatározott további ügyfél-, illetve ügylettípusok,
f) a belső kockázatértékelés alapján meghatározott szokatlan ügyletek.
8/D. § (1) A belső szabályzatban a szolgáltató kidolgozza a Pmt. 63. § (3) bekezdésében meghatározott, a Pmt.-ből eredő kötelezettség megsértésére vonatkozó, szolgáltatón belüli névtelen bejelentés megtételét biztosító bejelentési rendszer működtetésének feltételeit.
(2) A bejelentést a szolgáltató a megfelelési vezető bevonásával 8 napon belül kivizsgálja. A határidőbe a bejelentés megtételének napja nem számít bele.
(3) A bejelentés kivizsgálásában nem vehet részt a bejelentéssel érintett személy és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti közeli hozzátartozója.
(4) Ha a szolgáltató azt állapítja meg, hogy pénzmosásra vagy terrorizmusfinanszírozásra utaló adat, tény, illetve körülmény merül fel, úgy a Pmt. 31. § (1) bekezdése szerinti kijelölt személy haladéktalanul bejelentést tesz a Pmt. 3. § 27. pontja szerinti pénzügyi információs egységként működő hatóságnak.
(5) Bűncselekmény gyanújának fennállása esetén a szolgáltató haladéktalanul feljelentést tesz a nyomozó hatóságnál.
8/E. § A szolgáltató a pénzügyi információs egységként működő hatóságtól vagy a bűnüldözési feladatot ellátó szervtől érkezett megkeresésben foglaltaknak a megkeresésben rögzített határidőn belül eleget tesz. A megkeresésben foglaltak teljesítéséhez a szolgáltató az üzleti kapcsolat személyes adat, ügyfél-azonosító szám, ügylettípus és összeghatár szerinti keresésére alkalmas belső ellenőrző és információs rendszer meglétét biztosítja.
8/F. § A belső szabályzatban a szolgáltató meghatározza, hogy a megfelelési vezető a Pmt.-ben meghatározott kötelezettségek teljesítése vonatkozásában az ellenőrzéseket milyen rendszerességgel hajtja végre, azokat hogyan dokumentálja."
6. § Az R1. 7. alcíme a következő 16/A. §-sal egészül ki:
"16/A. § (1) Ha az üzleti kapcsolat létesítéséhez vagy ügyleti megbízás teljesítéséhez a pénzmosás és terrorizmus finanszírozás megelőzésére vonatkozó hazai, illetve európai uniós jogszabály vagy kockázatérzékenységi megközelítés alapján a szolgáltató kijelölt felelős vezetőjének jóváhagyása szükséges, akkor a kijelölt felelős vezető köteles a jóváhagyás megadásáról vagy megtagadásáról szóló döntését egyidejűleg írásban rögzíteni.
(2) A kockázatérzékenységi megközelítés alapján az üzleti kapcsolat létesítéséhez vagy ügyleti megbízás teljesítéséhez szükséges jóváhagyás megadása vagy megtagadása előtt a kijelölt felelős vezető döntése esetén konzultáció keretében kikéri a megfelelési vezető véleményét.
(3) A kijelölt felelős vezető akadályoztatása esetén az (1) bekezdés szerinti döntést a belső szabályzatban - a 19/C. § figyelembevételével - meghatározott helyettes adja meg."
7. § (1) Az R1. 17. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
"(3a) A képzési program az egyes munkakörök betöltéséhez szükséges témaköröket tartalmazza."
(2) Az R1. 17. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) A képzésen részt vett személyeket a szolgáltató írásban vizsgáztatja. Az elektronikus rendszerben lebonyolított vizsga is írásbeli vizsgának minősül. A sikertelen vizsgát követően egy hónapon belül két alkalommal van lehetőség pótvizsgára. A pótvizsga sikertelensége esetén a foglalkoztatott munkakörének pénzmosás megelőzésével összefüggő részét nem láthatja el a sikeres vizsgáig."
(3) Az R1. 17. §-a a következő (6) és (7) bekezdéssel egészül ki:
"(6) A képzési programot, az egyes képzési anyagokat és a vizsgakérdéseket a megfelelési vezető dolgozza ki vagy hagyja jóvá. A megfelelési vezető felel a képzések határidőben történő megszervezéséért.
(7) A kijelölt felelős vezető ellenőrzi, hogy a képzési programban - beleértve a rendkívüli képzéseket és az új belépők képzését is - minden érintett foglalkoztatott határidőben részt vett."
8. § Az R1. 17/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"17/A. § (1) A felügyeletet ellátó hatóság a szolgáltató Pmt. 64. §-ában foglalt kötelezettségei teljesítésének támogatása érdekében évente legalább egyszer képzést szervez, amelyen a szolgáltató legalább a megfelelési vezetője és a kijelölt felelős vezetője részvételét biztosítja.
(2) A felügyeletet ellátó hatóság a képzés során a pénzmosás elleni fellépéssel kapcsolatos tudatosság növelése érdekében tájékoztatást ad különösen a szektort érintő kockázatokról, a felügyeleti tapasztalatokról és az ügyfél-átvilágítási intézkedések megfelelő alkalmazásáról. A képzésen elhangzott tájékoztatás tartalmát a szolgáltató beépíti a 17. § (2) bekezdése szerinti képzési programjába.
(3) A képzést követően a felügyeletet ellátó hatóság konzultáció keretében ellenőrizheti, hogy a kijelölt felelős vezető és a megfelelési vezető mennyire érti és látja át az adott szolgáltatásnyújtás pénzmosási és terrorizmusfinanszírozási kockázatait, a kockázatok kezelésére irányuló eljárásrendet, a pénzmosásra vagy terrorizmus finanszírozására utaló adat, tény vagy körülmény felmerülése esetén követendő eljárásrendet, az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásával és a kijelölt felelős vezetők és a megfelelési vezetők jogszabályokból adódó feladatával kapcsolatos ismereteket."
9. § Az R1. 18. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
"(1a) Az ügylet teljesítésének felfüggesztésével összefüggő feladatok koordinálása a megfelelési vezető feladata."
10. § Az R1. a következő 10/A. alcímmel egészül ki:
"10/A. A kijelölt felelős vezető
19/A. § (1) A Pmt. 63. § (4a) bekezdésében foglaltaknak megfelelően kijelölt felelős vezetőnek meg kell felelnie az alábbi szempontoknak is:
a) feladatköre szerint felel a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos követelmények és elvárások szolgáltató általi végrehajtásáért,
b) ha a szolgáltatónál egyéb feladatokat is ellát, akkor ezek nem összeférhetetlenek a kijelölt felelős vezetői feladataival,
c) ezen feladatkörének ellátása során nem utasítható, és
d) felsőfokú jogi, közgazdasági, vagy pénzügyi végzettséggel vagy a Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatónál szerzett, legalább hároméves vezetői tapasztalattal rendelkezik.
(2) A Pmt. 63. § (4a) bekezdésében foglaltaknak megfelelően kijelölt felelős vezető számára a szolgáltató biztosítja, hogy kijelölt felelős vezetői feladatait elegendő óraszámban, megfelelő technikai és humánerő-támogatással tudja ellátni.
(3) Ha egy szolgáltató több szerencsejáték szervezésére rendelkezik engedéllyel, akkor közös kijelölt felelős vezetőt is foglalkoztathat.
(4) A kijelölt felelős vezetői pozíciót betöltő személy abban az esetben láthatja el egyben a megfelelési vezetői pozíciót is, ha a szolgáltató
a) foglalkoztatottjainak a száma nem haladja meg a 20 főt, és
b) nem online kaszinójátékot vagy távszerencsejátékot nyújt.
(5) A szolgáltató a felügyeletet ellátó hatóság részére igazolja foglalkoztatottjainak számát a (4) bekezdés a) pontja szerinti feltétel fennállásának ellenőrzése érdekében.
19/B. § (1) Ha a megfelelési vezetői pozíciót nem a kijelölt felelős vezető látja el, akkor megfelelési vezetőnek az jelölhető ki, aki
a) legalább kétéves, a Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatónál belső ellenőrzési vagy megfelelési (compliance) feladatokat ellátó területen szerzett szakmai gyakorlattal,
b) legalább kétéves, a Pmt. 5. §-ában meghatározott felügyeletet ellátó szervnél a Pmt. hatálya alá tartozó felügyeleti tevékenység ellátása területén szerzett szakmai gyakorlattal vagy
c) képesített pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás szakértői végzettséggel
rendelkezik.
(2) Egy szolgáltató több szerencsejáték engedélyét érintően közös megfelelési vezetőt is foglalkoztathat.
(3) Ha a megfelelési vezető a szolgáltatónál egyéb feladatot is ellát, akkor
a) feladata nem lehet összeférhetetlen a megfelelési vezetői feladatával, és
b) nem tartozhat kifejezett feladatkörébe a szolgáltató profitnövelése.
(4) A megfelelési vezető e feladatkörének ellátása során nem utasítható.
19/C. § (1) A kijelölt felelős vezető akadályoztatása esetén a hatáskörébe tartozó intézkedéseket a szolgáltató által kijelölt megfelelési vezető is meghozhatja.
(2) A szolgáltató a belső szabályzatában a kijelölt felelős vezető hatáskörébe tartozó intézkedések egy részét állandó jelleggel a megfelelési vezetőre ruházhatja át.
(3) A kijelölt felelős vezető és a megfelelési vezető együttes akadályoztatása esetén, vagy ha a szolgáltatónál a kijelölt felelős vezetői és a megfelelési vezetői pozíciót egyazon személy tölti be, a kijelölt felelős vezető hatáskörébe tartozó intézkedéseket a szolgáltató belső szabályzatában meghatározott helyettese - a belső szabályzatban rögzített helyettesítési rend szerint - hozhatja meg.
(4) A (3) bekezdés szerinti helyettesnek kizárólag olyan személy jelölhető ki, aki esetében nem áll fenn összeférhetetlenség. A helyettesnek meg kell felelnie az alábbi szempontoknak is:
a) e feladatkörének ellátása során nem utasítható,
b) megfelelő ismeretekkel rendelkezik arra vonatkozóan, hogy a szolgáltató milyen mértékben kitett a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás jelentette kockázatoknak, és
c) a Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatónál szerzett legalább hároméves szakmai tapasztalattal rendelkezik.
(5) Hatvan napot meghaladó akadályoztatás esetén a szolgáltató új felelős vezetőt jelöl ki.
(6) A szolgáltató biztosítja a kijelölt felelős vezetői és a megfelelési vezetői feladatok folyamatos ellátását.
(7) A 19/B. § (2) bekezdése szerint átruházott hatáskörben hozott intézkedés kivételével a helyettesként eljáró személy intézkedéséről a kijelölt felelős vezetőt utólag írásban tájékoztatja.
19/D. § A kijelölt felelős vezető a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos követelmények és elvárások szolgáltató általi végrehajtása érdekében
a) biztosítja, hogy a belső eljárások és ellenőrzések megfelelőek és arányosak legyenek a belső kockázatértékelés megállapításaival,
b) biztosítja, hogy a megfelelési vezető jelentéseit, fenntartásait és javaslatait megismerje és megfontolja a szolgáltató irányítási funkciót betöltő testülete vagy ennek hiányában a felsővezetése,
c) tájékoztatja az irányítási funkciót betöltő testületet vagy ennek hiányában a felsővezetést a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás megelőzését érintő problémákról, és javaslatot tesz ezek orvoslására,
d) biztosítja, hogy a megfelelési vezető közvetlenül hozzáférjen a feladatai ellátásához szükséges valamennyi információhoz, elegendő emberi és technikai erőforrással és eszközzel rendelkezzen a rábízott feladatok megfelelő elvégzéséhez, és megfelelő tájékoztatást kapjon a belső kontrollrendszerek, valamint a felügyeleti hatóságok által azonosított kockázatokról."
11. § Az R1. a következő 20/A. §-sal egészül ki:
"20/A. § (1) E rendeletnek az egyes, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága feladatkörét érintő rendeletek módosításáról szóló 16/2024. (IX. 19.) SZTFH rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított 3. § (1a) bekezdése és (5)-(7) bekezdése, 4. § (2) bekezdése, 6. §-a, 8. § (3) bekezdése, 8/D-8/F. §-a, 16/A. §-a, 17. § (3a) bekezdése, (4) bekezdése, (6) és (7) bekezdése, valamint 18. § (1) bekezdése alapján a szolgáltató a Módr. 5. §-ának hatálybalépését követő 30 napon belül köteles felülvizsgálni a belső kockázatértékelését, valamint a belső szabályzatát, és a módosítás szükségessége esetén a módosított belső kockázatértékelést köteles megküldeni a felügyeletet ellátó hatóság részére, illetve ugyanezen határidőn belül köteles kérni az új előírásoknak megfelelően módosított belső szabályzat jóváhagyását a felügyeletet ellátó hatóságtól.
(2) A szolgáltató a Módr. 5. §-ának hatálybalépését követő 90 napon belül alkalmazza a Módr.-rel megállapított 8/A-8/C. §-nak megfelelő automatikus informatikai szűrőrendszert, és elkészíti a 8/B. §-nak megfelelő eljárásrendet, amelyet a felügyeleti hatóság rendelkezésére bocsát."
12. § Az R1.
a) 3. § (3) bekezdésében az "a nemzetek feletti kockázatértékelés eredményét" szövegrész helyébe az "az Európai Bizottság nemzetek feletti kockázatértékelését" szöveg,
b) 8. § (1) bekezdésében az "a felelős vezetőket" szövegrész helyébe az "a végrehajtásért felelős vezetőket" szöveg,
c) 16. § (1) bekezdésében a "Pmt. 65. §-a szerinti belső szabályzatában meghatározott" szövegrész helyébe a "kijelölt felelős" szöveg,
d) 17. § (1) bekezdésében az "a vezető beosztású" szövegrész helyébe az "a megfelelési vezető koordinálása mellett a vezető beosztású" szöveg, az "a munkába állás előtt" szövegrész helyébe az "a belépést követő 30 napon belül" szöveg
lép.
13. § Hatályát veszti az R1. 17. § (1) bekezdésében az "a vezető beosztású játéktechnikai alkalmazottainak" szövegrész.
2. A felelős játékszervezés részletes szabályairól szóló 5/2021. (X. 21.) SZTFH rendelet módosítása
14. § A felelős játékszervezés részletes szabályairól szóló 5/2021. (X. 21.) SZTFH rendelet 22. § (1) bekezdés a) pontjában és 23. §-ában a "300 000 forintot" szövegrész helyébe az "1 000 000 forintot" szöveg lép.
3. A szerencsejáték felügyeleti díjról és a szerencsejáték-szervező tevékenység engedélyezéséért és a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által végzett egyes igazgatási szolgáltatások igénybevételéért fizetendő igazgatási-szolgáltatási díjról szóló 3/2022. (I. 24.) SZTFH rendelet módosítása
15. § A szerencsejáték felügyeleti díjról és a szerencsejáték-szervező tevékenység engedélyezéséért és a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által végzett egyes igazgatási szolgáltatások igénybevételéért fizetendő igazgatási-szolgáltatási díjról szóló 3/2022. (I. 24.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R2.) 2. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
"(3a) A kötelezett a szerencsejáték-felügyeleti díjbefizetését a (3) bekezdés szerinti szelvénnyel vagy számlakivonattal vagy másolatukkal igazolja, amelyet a fizetési kötelezettség teljesítésével egyidejűleg megküld a szerencsejáték-felügyeleti hatóság részére."
16. § Az R2. 2. § (1) bekezdés d) pontjában az "1. § (2) bekezdés" szövegrész helyébe az "1. § (1) bekezdés" szöveg lép.
4. A bányafelügyelet részére fizetendő igazgatási szolgáltatási díjakról és egyéb eljárási költségekről, valamint a felügyeleti díj fizetésének részletes szabályairól szóló 9/2022. (I. 28.) SZTFH rendelet módosítása
17. § (1) A bányafelügyelet részére fizetendő igazgatási szolgáltatási díjakról és egyéb eljárási költségekről, valamint a felügyeleti díjfizetésének részletes szabályairól szóló 9/2022. (I. 28.) SZTFH rendelet (a továbbiakban: R3.) 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) Az R3. 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
18. § Az R3. 3. melléklet
a) 4. pontjában az "[ezer forintban]" szövegrész helyébe a "[forintban]" szöveg,
b) 5. pontjában az "[a 4. pont szerinti összesített érték x 0,4%, illetve az 5. § (1) bekezdés d) pontja szerinti engedélyes esetében 0,04%]" szövegrész helyébe a "[forintban, a 4. pont szerinti összesített érték x 0,4%, illetve az 5. § (1) bekezdés d) pontja szerinti engedélyes esetében 0,04%]" szöveg
lép.
19. § Hatályát veszti az R3. 2. melléklet A:3 mezőjében a " , valamint a Honvédelmi Minisztérium" szövegrész.
5. Záró rendelkezések
20. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - 2024. október 1-jén lép hatályba.
(2) A 17. §, valamint az 1. és 2. melléklet az e rendelet kihirdetését követő 31. napon lép hatályba.
21. § Az 1. alcím
a) a pénzügyi rendszerek pénzmosás vagy terrorizmusfinanszírozás céljára való felhasználásának megelőzéséről, a 648/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 2005/60/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv és a 2006/70/EK bizottsági irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2015. május 20-i (EU) 2015/849 európai parlamenti és tanácsi irányelv 8. cikkének, 18. cikk (2) bekezdésének, 33. cikk (1) bekezdésének, 42. cikkének, 46. cikk (1) és (4) bekezdésének, valamint
b) a pénzügyi rendszerek pénzmosás vagy terrorizmusfinanszírozás céljára való felhasználásának megelőzéséről szóló (EU) 2015/849 irányelv, valamint a 2009/138/EK és a 2013/36/EU irányelv módosításáról szóló, 2018. május 30-i (EU) 2018/843 európai parlamenti és tanácsi irányelv 1. cikk 10. pont b) alpontjának és 1. cikk 21. pontjának
való megfelelést szolgálja.
Dr. Nagy László s. k.,
elnök
1. melléklet a 16/2024. (IX. 19.) SZTFH rendelethez
Az R3. 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat 57. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
[A | B | C | D | |
1. | Egyes igazgatási eljárások | Díj (Ft) | Kódszám] | |
57. | Robbantómesteri, robbantásvezetői engedély kiadása | az Általános Robbantási Biztonsági Szabályzatról szóló 27/2022. (I. 31.) SZTFH rendelet szerinti érvényességi körönként | 21 000 | A1450 |
2. melléklet a 16/2024. (IX. 19.) SZTFH rendelethez
Az R3. 2. mellékletében foglalt táblázat 6. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
[A | B | C | |
1. | Eljárás megnevezése | Díj (Ft) | Kódszám] |
6. | Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal eljárása a létfontosságú rendszer és létesítmény kijelölése és a kijelölés visszavonása tárgyában. | 170 000 | E0700 |