234/2024. (VIII. 8.) Korm. rendelet
a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség jogutód nélküli megszüntetéséről és közfeladatainak további ellátásáról
A Kormány
az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
a 11. § tekintetében a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény 35/A. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
a 17. § tekintetében a közszférabeli szervezetek honlapjainak és mobilalkalmazásainak akadálymentesítéséről szóló 2018. évi LXXV. törvény 6. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
a 18-19. § tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 15. pontjában kapott felhatalmazás alapján,
a 20-21. § tekintetében a Földmegfigyelési Információs Rendszerről, valamint ezzel összefüggésben egyes törvények módosításáról szóló 2021. évi CXLIV. törvény 8. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: KIFÜ) 2024. december 31. napjával, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 11. § (7) bekezdése alapján - egyes feladatainak az e rendeletben meghatározott átadását követően - jogutód nélkül megszűnik.
(2) A KIFÜ eszközállománya és vagyonelemei 2025. január 1-jétől - az e rendeletben meghatározott kivételekkel - a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen működő Részvénytársaság közvetlen kezelésébe kerülnek.
(3)[1] A KIFÜ irattári anyagát, ideértve a személyi anyagot is, - az e rendeletben meghatározott kivételekkel - a Digitális Magyarország Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaságnál kell elhelyezni és megőrizni, azzal, hogy az irattárazási feladatokat a Pro-M Professzionális Mobilszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: Pro-M Zrt.) közreműködésével látja el. A dokumentummegőrzési felelősség elteltével az irattári anyag maradandó értékű részét az illetékes közlevéltárban kell elhelyezni.
2. § (1) Az európai uniós forrásból finanszírozott, folyamatban lévő pályázatok, valamint a folyamatban lévő, fenntartási vagy iratmegőrzési kötelezettséggel terhelt projektek tekintetében - azok végrehajtásának állapotától függetlenül - a KIFÜ e pályázatokkal és projektekkel összefüggő közfeladatait 2025. január 1-jétől jogutódként - a 3. § (2) bekezdése, a 4. § (2) bekezdése és a 7. § szerinti kivételekkel - a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: DKF Kft.) látja el.
(2) Az egyéb forrásból finanszírozott, 2024. december 31. napján folyamatban lévő projektek vagy pályázatok esetében - a 3. és 4. § szerinti kivételekkel - a DKF Kft. a KIFÜ jogutódja.
(3) A KIFÜ jogutódja 2025. január 1-jétől a DKF Kft.
a) a szuperszámítógép-infrastruktúra és -ökoszisztéma (HPC) magyarországi fejlesztésével összefüggő, így a szuper-számítástechnikai infrastruktúra magyarországi fejlesztéséről szóló 1422/2020. (VII. 23.) Korm. határozat 1. és 6. pontja szerinti HPC fejlesztések és 4. pontja szerinti HPC Kompetencia Központ feladatok, valamint
b) az Európai nyílt tudományosadat-felhő (European Open Science Cloud), az Európai Nagy Teljesítményű Számítástechnika (EuroHPC), a Partnerség az európai fejlett számítástechnikáért (PRACE) együttműködésekkel, az Európai Bizottság Európai Bizottság Szélessávú kompetenciairoda hálózat (BCO Network) tagságával összefüggő és az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (2021-2027) (Connecting Europe Facility 2) tagállami feladatok
tekintetében.
3. § (1) A KIFÜ jogutódja 2025. január 1-jétől a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NISZ Zrt.)
a) a Tisztaszoftver Program keretében a köznevelés diákjai, tanárai, munkatársai és a köznevelési intézmények számára jogtiszta szoftverek díjmentes elérésének biztosításával összefüggő feladatok,
b)[2]
c) az Oktatási Hivatal informatikai rendszereinek hardver- és szoftver-infrastruktúrájának üzemeltetésével kapcsolatos feladatok,
d) a Wigner Adatközpont kapacitások és folyamatban lévő fejlesztések, a Wigner Adatközpontban folyamatban lévő infrastrukturális és egyéb fejlesztések,
e) a helpdesk és ügyfélszolgálati jellegű tevékenységek, valamint
f)[3] a külső szervezetek számára biztosított és üzemeltetett telepített videokonferencia rendszer
tekintetében.
(2) Az (1) bekezdés szerinti feladatokkal, valamint a KIFÜ által ellátott, infrastruktúra-üzemeltetési feladatokkal összefüggő, folyamatban lévő vagy fenntartás alatt álló projektek vonatkozásában a KIFÜ helyébe jogutódként 2025. január 1-jétől a NISZ Zrt. lép. E projektekkel összefüggő jogok és kötelezettségek a NISZ Zrt.-t illetik meg, illetve terhelik. Az e § szerinti jogutódlással érintett projektek felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.
4. § (1) A KIFÜ jogutódja 2025. január 1-jétől a Pro-M Zrt.[4]
a) a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési (NIIF) Programmal és a Sulinet szolgáltatásokkal kapcsolatos feladatok, ideértve valamennyi, a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Programról szóló 5/2011. (II. 3.) Korm. rendelet szerinti feladatot,
b) a köznevelés és a szakképzés valamennyi feladatellátási helye számára a digitális oktatáshoz szükséges sávszélességű szupergyors interneteléréshez és az épületen belüli WiFi-hálózat biztosításához kapcsolódó feladatok,
c) hálózatüzemeltetéshez kapcsolódó támogató informatikai rendszerek működtetésével - különösen az Intézményi Információs Rendszerhez kapcsolódó feladatok,
d) az Oktatási Hivatal részére nyújtott hálózati és kapcsolódó szolgáltatások nyújtásával összefüggő feladatok,
e) a nemzeti kutatási és oktatási hálózat (NREN) üzemeltetésével és az európai tudományos, kutatási, oktatási és innovációs együttműködést megvalósító GÉANT közösségben való nemzeti képviselettel kapcsolatos feladatok, valamint
f) a magyar kutatási és felsőoktatási hálózat (HBONE) működtetésével és fejlesztésével kapcsolatos feladatok
tekintetében.
(2) Az (1) bekezdés szerinti feladatokkal, valamint a KIFÜ által ellátott, hálózatüzemeltetési és kompetenciafejlesztési feladatokkal összefüggő, folyamatban lévő vagy fenntartás alatt álló projektek vonatkozásában a KIFÜ helyébe jogutódként 2025. január 1-jétől a Pro-M Zrt. lép. E projektekkel összefüggő jogok és kötelezettségek a Pro-M Zrt.-t illetik meg, illetve terhelik. Az e § szerinti jogutódlással érintett projektek felsorolását a 2. melléklet tartalmazza.
5. § A közszférabeli szervezetek honlapjainak és mobilalkalmazásainak akadálymentesítéséről szóló 2018. évi LXXV. törvény 5. §-a szerinti ellenőrzési és végrehajtási feladatok tekintetében 2025. január 1-jétől a KIFÜ jogutódja a DMÜ Zrt.
6. § A KIFÜ helyébe jogutódként 2025. január 1-jétől az IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: IdomSoft Zrt.) lép a "HulladékRadar applikáció és háttéradatbázis továbbfejlesztésével, a rendszer interfészeinek kialakításával, működtetésével, adatfeldolgozás automatizálási feladatainak kialakításával összefüggő feladatok elvégzése (HulladékRadar)" projekt tekintetében.
7. § A KIFÜ helyébe jogutódként 2025. január 1-jétől a Lechner Tudásközpont Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság lép a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00050 azonosító számú "Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR) földmegfigyelési adatinfrastruktúra és szolgáltatások kialakítása" projekt tekintetében.
8. § (1) A 2-7. § szerinti jogutódlás keretében az átkerülő feladatokkal (e § alkalmazásában a továbbiakban: Feladatok) összefüggő eszközállomány és vagyonelemek, a Feladatok ellátásával kapcsolatban a KIFÜ mint jogelőd által megszerzett szerzői vagyoni jogok, forráskódok és licencek, valamint a feladattal összefüggő szerződések és kapcsolódó dokumentumok, továbbá a KIFÜ által a Feladatokkal összefüggő feladatkörökben foglalkoztatott közalkalmazottak és munkavállalók 2025. január 1-jétől a 2-7. §-ban meghatározott jogutód társasághoz (a továbbiakban: Jogutód) kerülnek.
(2) A 2-7. § szerinti jogutódlás kiterjed a Feladatok ellátásával összefüggő valamennyi jogviszonyra, így különösen
a) a vagyoni jogokra és kötelezettségekre,
b) a Feladatok ellátásával kapcsolatban kötött szerződésekből eredő jogokra, befejezetlen beruházásokra, készletekre, követelésekre, a feladatellátáshoz kapcsolódó támogatásokra és kötelezettségekre, valamint
c) a Feladatokat ellátó közalkalmazottakkal és munkavállalókkal fennálló jogviszonyra.
(3) A Feladatokhoz kapcsolódó vagyoni jogok és kötelezettségek, eszközökhöz kapcsolódó vagyonkezelői jogok és kötelezettségek, valamint a szerződésekből eredő jogok, befejezetlen beruházások, készletek, követelések és a feladatellátáshoz kapcsolódó támogatások, valamint a szerződésekből eredő kötelezettségek a szerződésben részes további fél hozzájárulása nélkül 2025. január 1-jével ellenérték nélkül átszállnak a Jogutódra úgy, hogy a 2024. december 31-ig történő teljesítéseket, elszámolásokat és azokból adódó kifizetéseket a KIFÜ teljesíti, és az ezen kívüli további Feladatokhoz kapcsolódó valamennyi, szerződésen alapuló jogviszonyban 2025. január 1. napjától a KIFÜ helyébe a Jogutód lép.
(4) A Feladatokkal kapcsolatban folyamatban lévő közbeszerzési és beszerzési eljárásokban 2025. január 1. napján a KIFÜ helyébe a Jogutód lép.
(5) A Feladatokkal kapcsolatban folyamatban lévő közigazgatási hatósági eljárásokban, peres és nemperes eljárásokban a KIFÜ helyébe 2025. január 1. napjával a Jogutód lép, és az ezen eljárásokban hozott határozatban megállapított jogosultság vagy kötelezettség a Jogutódot illeti meg vagy terheli. A Jogutód az átvételt követően haladéktalanul gondoskodik a fél személyében történő változás eljárásban történő bejelentéséről.
(6) A KIFÜ mint átadó munkáltató és a Jogutód mint átvevő munkáltató között a Feladatokkal összefüggő feladatkörökben foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonya tekintetében a 2025. január 1. napjával bekövetkező jogutódlásra a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 25/A-25/C. §-ának rendelkezései irányadóak.
(7) A KIFÜ mint átadó munkáltató és a Jogutód mint átvevő munkáltató között a Feladatokkal összefüggő feladatkörökben foglalkoztatott munkavállalók jogviszonya tekintetében a 2025. január 1. napjával bekövetkező jogutódlásra a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény VI. Fejezetének rendelkezései irányadóak.
(8) A Feladatokkal összefüggésben e rendelet alapján átvett projektek tekintetében a Jogutód köteles megtenni a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 89. § (3) bekezdése és a 2021-2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 162. § (3) bekezdése szerinti bejelentést a támogató felé. Az egyéb forrásból finanszírozott, 2024. december 31. napján folyamatban lévő projektek vagy pályázatok esetében a Jogutód az adott projektre vagy pályázatra vonatkozó szerződésben foglaltak szerint köteles eljárni a jogutódlás tekintetében.
(9) A KIFÜ mint átadó és a Jogutód mint átvevő egymással szerződést kötnek a Feladatok átadásának részletes feltételeiről legkésőbb 2024. szeptember 30-ig.
(10) 2024. december 31. napjával a KIFÜ tételes jegyzőkönyv felvétele mellett a Feladatok vonatkozásában az azokhoz kapcsolódó valamennyi iratot és adatot átadja, a feladatellátáshoz szükséges vagy azt előmozdító valamennyi adatbázishoz való hozzáférést biztosítja a Jogutód részére.
(11) A jogutódlás a KIFÜ-vel szemben fennálló követeléseket nem teszi lejárttá, és arra való hivatkozással szerződésszegési igényt, kártérítési igényt vagy biztosíték nyújtására vonatkozó igényt nem lehet érvényesíteni.
(12)[5] 2025. január 1. napjától a Digitális Magyarország Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság - a Pro-M Zrt. közreműködésével - üzemelteti a KIFÜ személyügyi nyilvántartásának archív rendszerét, valamint azokat az adatbázisokat és informatikai rendszereket, amelyek kettő vagy több Jogutód KIFÜ-től átvett feladatának ellátásához szükségesek.
8/A. §[6] A KIFÜ jogutódja 2025. január 1-jétől az Európai Kiberbiztonsági Ipari, Technológiai és Kutatási Kompetenciaközpontnak és a nemzeti koordinációs központok hálózatának a létrehozásáról szóló, 2021. május 20-i (EU) 2021/887 európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti, a kiberbiztonsági kompetenciaközösség számára kapcsolattartási pontként szolgáló nemzeti koordinációs központ feladatainak ellátása tekintetében a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat.
9. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 10-24. § 2025. január 1-jén lép hatályba.
10. §[7]
11. §[8]
12. §[9]
13. §[10]
14. §[11]
15. §[12]
16. §[13]
17. §[14]
18. §[15]
19. §[16]
20. §[17]
21. §[18]
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. melléklet a 234/2024. (VIII. 8.) Korm. rendelethez
A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság részére átadásra kerülő projektek
1. az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 azonosító számú "A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása" projekt
2. a GINOP-3.3.1-16-2016-00001 azonosító számú "Közösségi internet hozzáférési pontok fejlesztése, szolgáltatási portfóliójuk bővítése" projekt, kivéve a GINOP-3.3.1-16-2016-00001 projekt keretében beszerzett vagy létrehozott hálózati eszközöket, amelyek vonatkozásában a KIFÜ helyébe jogutódként 2025. január 1-jétől a Pro-M Zrt. lép[19]
3. a 62252-3/2018. azonosító számú "Nemzeti Sportinformációs Rendszer (NSR) bevezetésének sportágazati implementációs vizsgálata és támogatása" projekt
4. a GINOP-3.1.1-VEKOP-15-2016-00001 azonosító számú "Oktatási intézmények és IKT vállalkozások közötti együttműködés ösztönzése és támogatása" projekt
5. a GINOP-3.1.6-20-2021-00001 azonosító számú "Digitális élményközpontok hálózatának további fejlesztésének központi minőségbiztosítása" projekt
6. a DMÜ/311-2/2022 azonosító számú "A KAP okos falu (smart village) stratégiához kapcsolódó településszonda és technológiai, illetve digitális települési jövőkép módszertan kialakításához és eljárásrendhez kapcsolódó folyamattervezés, a DJN által biztosított közfeladatellátás, az ökoszisztéma építés, továbbá a Széchenyi Terv Plusz operatív programokhoz kapcsolódó feladatok ellátása" projekt
2. melléklet a 234/2024. (VIII. 8.) Korm. rendelethez
A Pro-M Professzionális Mobilszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság részére átadásra kerülő projektek
1. a GINOP-3.4.2-VEKOP-15-2016-00001 azonosító számú "Intézmények hálózati hozzáféréseinek, kapcsolatainak fejlesztése" projekt
2. a GINOP-3.4.3-VEKOP-15-2016-00001 azonosító számú "Kormányzati hálózatok konszolidációja, kapacitásainak, teljesítményének növelése" projekt
3. a GINOP-3.4.5-VEKOP-16-2017-00001 azonosító számú "Kormányzati hálózatok konszolidációja, kapacitásainak, teljesítményének növelése és intézmények hálózati hozzáféréseinek, kapcsolatainak fejlesztése" projekt
4. a GINOP-3.4.6-17-2017-00001 azonosító számú "Köznevelési és szakképzési intézmények vezetékes és vezeték nélküli hálózati fejlesztései" projekt
5. az EFOP-3.2.4-16-2016-00001 azonosító számú "Digitális kompetencia fejlesztése" projekt
6. a GINOP-6.1.2-15-2015-00001 azonosító számú "Digitális szakadék csökkentése" projekt
7. a VEKOP-8.5.4-17-2017-00001 azonosító számú "A digitális munkaerő-piaci kompetenciák fejlesztése a Közép-Magyarországi Régióban" projekt
8. az 1010812470- "2020-2.1.1-ED-2023-00286 azonosító számú "QCIHungary2024" projekt, a KÁF/392/2/2023 azonosító számú SZPI önerő pályázattal, valamint
9. az 101100680 azonosító számú "GN5-1" projekt
10. a GINOP-3.3.1-16-2016-00001 azonosító számú "Közösségi internet hozzáférési pontok fejlesztése, szolgáltatási portfóliójuk bővítése" projekt, kivéve a GINOP-3.3.1-16-2016-00001 projekt keretében beszerzett vagy létrehozott nem hálózati eszközöket, amelyek vonatkozásában a KIFÜ helyébe jogutódként 2025. január 1-jétől a NISZ Zrt. lép[20]
11. a 101131237 azonosító számú "Authentication and Authorisation for Research Collaboration Technical Revision to Enhance Effectiveness" (AARC TREE) projekt[21]
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 20. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[2] Hatályon kívül helyezte a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 26. §-a. Hatálytalan 2024.12.21.
[3] Megállapította a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 21. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[4] A nyitó szövegrészt módosította a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 25. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[5] Megállapította a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 22. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[6] Beiktatta a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 23. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[7] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[8] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[9] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[10] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[11] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[12] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[13] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[14] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[15] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[16] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[17] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[18] Később lép hatályba e rendelet 9. § (2) bekezdése alapján. Hatályos 2025.01.01.
[19] Megállapította a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 24. § a) pontja (lásd 1. melléklet). Hatályos 2024.12.21.
[20] Beiktatta a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 24. § b) pontja (lásd 2. melléklet). Hatályos 2024.12.21.
[21] Beiktatta a 410/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 24. § b) pontja (lásd 2. melléklet). Hatályos 2024.12.21.