Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

32/2024. (VIII. 8.) KIM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 10/2023. (X. 16.) KIM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 20. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 10/2023. (X. 16.) KIM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a a következő 1a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"1a. acélipar: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 43. pontja szerinti tevékenység,"

(2) A Rendelet 2. §-a a következő 4a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"4a. áttelepítés: ha

a) a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó azonos vagy hasonló tevékenységet vagy annak egy részét az EGT-megállapodás egyik szerződő felének területén található létesítményből az EGT-megállapodás egy másik szerződő felének területén található azon létesítménybe helyezi át, ahol a támogatott beruházásra sor kerül,

b) az eredeti, valamint a támogatott létesítményben előállított termék vagy nyújtott szolgáltatás legalább részben ugyanazokat a célokat szolgálja, és ugyanazon fogyasztói típus keresletét vagy igényeit elégíti ki, és

c) a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó vállalkozás valamely, az EGT-n belüli eredeti létesítményében folytatott azonos vagy hasonló tevékenység körében munkahelyek szűnnek meg,"

(3) A Rendelet 2. §-a a következő 5a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"5a. diszkont kamatláb: az Atr. 2. § 3. pontja szerinti kamatláb,"

(4) A Rendelet 2. §-a a következő 8a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"8a. energetikai célú infrastruktúra: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 130. pontja szerinti fizikai berendezés vagy létesítmény,"

(5) A Rendelet 2. §-a a következő 10a-10c. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"10a. fizikai átengedés: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 136. pontja szerinti függetlenítés,

10b. foglalkoztatottak számának nettó növekedése: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 32. pontja szerinti növekedés,

10c. független harmadik fél: olyan vállalkozás, amely nem minősül egy másik meghatározott vállalkozás vonatkozásában a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. melléklet 3. cikk (2) bekezdése szerinti partnervállalkozásnak vagy (3) bekezdése szerinti kapcsolt vállalkozásnak,"

(6) A Rendelet 2. §-a a következő 13a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"13a. hitel: olyan megállapodás, amelyben a hitelező kötelezi magát, hogy meghatározott pénzösszeget meghatározott időre a hitelfelvevő rendelkezésére bocsát, és amely a hitelfelvevőt arra kötelezi, hogy meghatározott időszakon belül visszafizesse az összeget, különösen kölcsön vagy egyéb finanszírozási eszköz, ideértve a lízinget is, amely a hitelező számára elsődlegesen minimumhozamot nyújt, azzal, hogy már meglévő hitel kiváltása nem finanszírozható,"

(7) A Rendelet 2. §-a a következő 14a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"14a. induló beruházás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 49. pontja szerinti beruházás,"

(8) A Rendelet 2. §-a a következő 16a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"16a. kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó: az a beruházó, amely a kérelmet benyújtó beruházóval a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.) szerinti anya- vagy leányvállalati kapcsolatban áll,"

(9) A Rendelet 2. §-a a következő 17a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"17a. kis- és középvállalkozás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. melléklete szerint meghatározott vállalkozás,"

(10) A Rendelet 2. §-a a következő 27a-27c. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"27a. nagyberuházás: az az induló beruházás, amelyhez kapcsolódóan az elszámolható költségek összege az összeszámítási szabályt figyelembe véve jelenértéken meghaladja az 50 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

27b. nagykereskedelmi hozzáférés: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 139. pontja szerinti hozzáférés,

27c. nagyvállalkozás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 24. pontja szerinti vállalkozás,"

(11) A Rendelet 2. §-a a következő 30a-30c. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"30a. összeszámítási szabály: a nagyberuházás elszámolható költségei kiszámításakor egyetlen beruházásnak kell tekinteni a kérelemben szereplő beruházást és a kérelmet benyújtó beruházó, valamint a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó által a kérelemben szereplő beruházás megkezdésétől számított háromszor háromszázhatvanöt napos időszakon belül a kérelemben szereplő beruházással azonos vármegyében megkezdett, regionális beruházási támogatásban részesülő beruházást,

30b. regionális beruházási támogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 41. pontja szerinti támogatás,

30c. saját forrás: a kedvezményezett által a projekthez igénybe vett állami támogatást, valamint az Európai Unió intézményei, ügynökségei, közös vállalkozásai vagy más szervei által központilag kezelt, a tagállam ellenőrzése alá közvetlenül vagy közvetve nem tartozó uniós finanszírozást nem tartalmazó forrás,"

(12) A Rendelet 2. §-a a következő 31a-31c. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"31a. szénipar: az Egyesült Nemzetek Európai Gazdasági Bizottsága által a szén tekintetében megállapított és a versenyképtelen szénbányák bezárását elősegítő állami támogatásról szóló, 2010. december 10-i 2010/787/EU tanácsi határozatban (a továbbiakban: 2010/787/EU tanácsi határozat) pontosított nemzetközi kodifikációs rendszer értelmében kiváló minőségű, közepes minőségű és gyenge minőségű, A és B csoportba sorolt szén kitermelésével kapcsolatos tevékenység,

31b. szintetikusszál-ipar: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 44. pontja szerinti eljárás,

31c. szokásos piaci feltételek: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 89. pontja szerinti feltétel,"

(13) A Rendelet 2. §-a a következő 37. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"37. újgenerációs hozzáférési hálózat: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 138. pontja szerinti hálózat."

2. § A Rendelet 4. §-a a következő l) ponttal egészül ki:

[Az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében]

"l) az 1. mellékletben foglalt táblázat 32a. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13. és 14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás"

[nyújtható.]

3. § A Rendelet 5. § (13) bekezdése a következő h) ponttal egészül ki:

[Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege a 651/2014/EU bizottsági rendelet szerinti]

"h) regionális beruházási támogatás esetén a beruházáshoz igényelt összes állami támogatással együtt - figyelembe véve a nagyberuházásokra vonatkozó rendelkezéseket - meghaladja azt az összeget, amelyet ugyanazon településen egy jelenértéken 100 millió eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó elszámolható költségű beruházás az adott régióban kaphat."

4. § A Rendelet III. Fejezete a következő 12. alcímmel egészül ki:

"12. A regionális beruházási támogatás

21/A. § (1) A regionális beruházási támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) igénybevételének feltétele, hogy a tervezett beruházás olyan induló beruházásnak minősüljön, amelyet az Atr. 25. § (1) bekezdése szerinti régióban kis- és középvállalkozás vagy nagyvállalkozás valósít meg.

(2) A nagyvállalkozások esetén a termelési folyamat alapvető megváltoztatásához a támogatás akkor vehető igénybe, ha az elszámolható költségek összege meghaladja a korszerűsítendő tevékenységhez kapcsolódó eszközökre a kérelem benyújtásának adóévét megelőző három adóévben elszámolt terv szerinti értékcsökkenés összegét.

(3) Meglévő létesítmény tevékenységének új tevékenységgel történő bővítését eredményező beruházáshoz a támogatás akkor vehető igénybe, ha az elszámolható költségek legalább 200%-kal meghaladják az eredeti tevékenység keretében használt és az új tevékenység keretében is használni tervezett eszközöknek a beruházás megkezdése előtti adóévben nyilvántartott könyv szerinti értékét.

(4) A beruházás megkezdésének napja

a) építési munka esetén az építési naplóba történő első bejegyzés vagy az építésre vonatkozó első visszavonhatatlan kötelezettségvállalás időpontja,

b) tárgyi eszköz és immateriális javak beszerzése esetén

ba) a vállalkozás általi első, jogilag kötelező érvényűnek tekintett megrendelés napja,

bb) - a ba) alpont szerinti megrendelés hiányában - az arra vonatkozóan megkötött, jogilag kötelező érvényűnek tekintett szerződés létrejöttének napja,

bc) - a ba) alpont szerinti megrendelés és a bb) alpont szerinti szerződés hiányában - a beruházó által aláírással igazolt átvételi nap az első beszerzett gép, berendezés, anyag vagy termék szállítását igazoló okmányon,

c) létesítmény felvásárlása esetén a felvásárlás időpontja,

d) az a)-c) pont közül több pont együttes megvalósulása esetén a legkorábbi időpont,

azzal, hogy nem tekintendő a beruházás megkezdésének a földterület megvásárlása, ha az nem képezi a beruházás elszámolható költségét, valamint az előkészítő munka költségének felmerülése.

21/B. § (1) A támogatás akkor vehető igénybe, ha a támogatott vállalkozás kötelezettséget vállal arra, hogy a beruházással létrehozott tevékenységet az üzembe helyezés időpontjától számított legalább öt évig, kis- és középvállalkozás esetén legalább három évig fenntartja.

(2) A beszerzett eszköznek újnak kell lennie, kivéve a felvásárlás esetét, vagy ha a beruházó kis- és középvállalkozásnak minősül.

(3) Az (1) bekezdés szerinti követelmény nem akadályozza a gyors technológiai változások miatt a fenntartási időszak alatt korszerűtlenné vált vagy meghibásodott tárgyi eszköz cseréjét, ha a fenntartási időszak alatt a gazdasági tevékenység fenntartása az érintett régióban biztosított. A korszerűtlenné vált vagy meghibásodott és támogatásban már részesült tárgyi eszköz cseréjére a fenntartási időszakban a beruházó állami támogatásban nem részesülhet. Az új eszköznek a lecserélt tárgyi eszközzel azonos funkcióval és azonos vagy nagyobb kapacitással kell rendelkeznie, továbbá a gyártási időpontja nem lehet korábbi, mint a lecserélt tárgyi eszközé.

(4) A támogatás akkor vehető igénybe, ha a beruházó az elszámolható költségek legalább 25%-át saját forrásból biztosítja, továbbá a teljes beruházás megvalósításához szükséges költségek forrását a támogató számára bemutatja.

(5) Regionális beruházási támogatás esetén a támogatás odaítélését megelőzően - a támogatási kérelemben és a támogatási szerződésben - a kedvezményezett a támogatás visszafizetésének terhe mellett nyilatkozik arról, hogy a támogatási kérelem benyújtását megelőző két évben nem valósított meg áttelepítést abba a létesítménybe, amelyben a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházást meg kívánja valósítani, és kötelezettséget vállal arra, hogy a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházás befejezését követő legalább két évig nem kerül sor a létesítmény áttelepítésére abba a létesítménybe, amelyben a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházást meg kívánja valósítani.

(6) A 2020. január 1. és 2021. június 30. között megszűnő munkahelyek a 2019. december 31-én vagy azt megelőzően tett, az (5) bekezdés szerinti nyilatkozat szempontjából nem eredményeznek áttelepítést.

21/C. § Nem nyújtható támogatás

a) acélipari tevékenységhez,

b) hajógyártási tevékenységhez,

c) szénipari tevékenységhez,

d) szintetikusszál-ipari tevékenységhez,

e) ellenszolgáltatásért végzett légi, tengeri, közúti, vasúti és belvízi úton történő személy- vagy áruszállítási szolgáltatás nyújtásához vagy a kapcsolódó infrastruktúrához,

f) energiatermelési, energiaelosztási tevékenységhez és energetikai célú infrastruktúra létrehozását szolgáló beruházáshoz,

g) a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott akvakultúra-termékek termelését, feldolgozását és értékesítését szolgáló beruházáshoz,

h) széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez, kivéve a 21/G. §-ban meghatározott feltételekkel, valamint

i) kutatási infrastruktúra fejlesztéséhez, kivéve a 21/F. §-ban meghatározott feltételekkel.

21/D. § (1) A támogatási intenzitás legmagasabb mértéke az egyes régiókban az Atr. 25. § (1) bekezdésében meghatározott mérték, figyelemmel a (2)-(6) bekezdésben foglaltakra.

(2) A támogatási intenzitás - a nagyberuházások kivételével - kisvállalkozás esetén 20 százalékponttal, középvállalkozás esetén 10 százalékponttal növelhető, ha a beruházó a kérelem benyújtásakor, valamint a döntés meghozatalakor is megfelel az adott vállalkozási méret feltételeinek.

(3) A támogatási intenzitás legmagasabb mértéke nagyberuházás esetén az Atr. 25. § (3) bekezdésében meghatározott mérték.

(4) Nagyberuházás esetén az odaítélhető összes állami támogatás összegéből le kell vonni a beruházás megkezdését megelőző háromszor háromszázhatvanöt napos időszakban a kedvezményezett által vagy a kedvezményezettől független harmadik félnek nem minősülő beruházó által azonos vármegyében megkezdett beruházáshoz vagy beruházásokhoz odaítélt állami támogatás jelenértéken meghatározott összegét.

(5) Ha az összeszámítási szabály figyelembevétele nélkül az adott beruházáshoz nyújtható állami támogatás jelenértéken kisebb, mint a (4) bekezdés szerint meghatározott támogatási összeg, akkor ez a kisebb összeg az odaítélhető állami támogatás felső korlátja. Ellenkező esetben állami támogatás a (4) bekezdésben meghatározott összegig nyújtható.

(6) Annak kiszámításakor, hogy egy nagyberuházás elszámolható költsége eléri-e a jelenértéken 50 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget, a beruházás elszámolható költségeibe tartozó tételek vagy a létrehozott új munkahelyek személyi jellegű ráfordításai közül a nagyobb értékűt kell elszámolható költségként figyelembe venni.

21/E. § (1) A támogatás keretében elszámolható

a) a beruházás érdekében felmerült tárgyi eszközök és immateriális javak költsége,

b) a beruházás által létrehozott munkahelyek két évre számított becsült bérköltsége vagy

c) az a) és b) pontban szereplő költségtípusok kombinációja, ha az így kapott összeg nem haladja meg az a) és b) pont szerinti összeg közül a magasabbat.

(2) Az elszámolható költség az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben a következők szerint határozható meg:

a) a tárgyi eszköznek az Sztv. 47., 48. és 51. §-a szerinti költsége,

b) immateriális javak esetén a vagyoni értékű jogok és a szellemi termékek (a továbbiakban: támogatható immateriális javak) Sztv. 47., 48. és 51. §-a szerinti költsége,

c) létesítmény felvásárlása esetén a tárgyi eszközök és a támogatható immateriális javak vételára,

d) az ingatlan, gép, berendezés bérleti díjának a fenntartási időszak végéig elszámolt összege.

(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben a beruházás üzembe helyezését követő háromszor háromszázhatvanöt napon belül újonnan létrehozott munkahelyeken foglalkoztatott munkavállalók - Sztv. 79. §-a szerint elszámolható - személyi jellegű ráfordításának - ide nem értve az egyéb személyi jellegű kifizetéseket -24 havi összege számolható el a munkakör betöltésének napjától számítva.

(4) A tárgyi eszköz bérléséhez kapcsolódó költség elszámolható, ha

a) a földterületre vagy épületre vonatkozó bérleti jogviszony nagyvállalkozás esetén a beruházás üzembe helyezését követő legalább öt évig, kis- és középvállalkozás esetén a beruházás üzembe helyezését követő legalább három évig fennáll, és

b) a pénzügyi lízing formájában beszerzett üzemre, gépre, berendezésre vonatkozó szerződés tartalmazza az eszköznek, legfeljebb a fenntartási időszak végéig tartó bérleti időtartam lejáratakor történő megvásárlására vonatkozó kötelezettséget.

(5) Tárgyi eszköz esetén az elszámolható költséget a szokásos piaci áron kell figyelembe venni, ha az a beruházó és a beruházótól nem független harmadik vállalkozás között a szokásos piaci ártól eltérő áron kötött szerződés alapján merült fel.

(6) Az immateriális javak költsége elszámolható, ha

a) azokat kizárólag a támogatásban részesült létesítményben használják fel,

b) az az Sztv. előírásai szerinti terv szerinti értékcsökkenési leírás alá esik,

c) azokat szokásos piaci feltételek mellett, a vevőtől független harmadik féltől vásárolják meg,

d) azok kis- és középvállalkozás esetén legalább három évig a beruházó eszközei között szerepelnek, és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották,

e) azok nagyvállalkozás esetén legalább öt évig a beruházó eszközei között szerepelnek, és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották, és

f) azok költsége nagyvállalkozás esetén az elszámolható költségek legfeljebb 50%-át teszik ki.

(7) Nem minősül elszámolható költségnek

a) a szinten tartást szolgáló tárgyi eszköz és immateriális javak költsége,

b) a korábban már használatba vett olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyre a beruházó, más társaság vagy egyéni vállalkozó állami támogatást vett igénybe,

c) az olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyet a beruházó nehéz helyzetben lévő vagy csődeljárás, felszámolás vagy kényszertörlési eljárás alatt álló beruházótól szerzett be,

d) a kérelem benyújtásának napja előtt felmerült költség, ráfordítás,

e) a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 31/c. pontja szerinti személygépkocsi költsége és

f) nagyvállalkozásnál a korábban már bárki által használatba vett tárgyi eszköz költsége, kivéve létesítmény felvásárlása esetén a beszerzett eszköz vételárát.

(8) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti elszámolható költség esetén akkor nyújtható támogatás, ha

a) a beruházás a kedvezményezett vállalkozásnál foglalkoztatottak számának nettó növekedését eredményezi a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához képest,

b) a munkahelyeket a beruházás befejezésétől számított három éven belül betöltik,

c) kis- és középvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább három évig az érintett területen fenntartja, és

d) nagyvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább öt évig az érintett területen fenntartja.

(9) Nem minősül a (8) bekezdés c) és d) pontja szerinti fenntartási kötelezettség megsértésének, ha a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket 2020. január 1. és 2021. június 30. között szüntette meg.

(10) Ha a tárgyi eszköz és az immateriális javak beszerzéséhez a vásárlást megelőzően már nyújtottak támogatást, e tárgyi eszköz és immateriális javak költségét le kell vonni a létesítmény felvásárlásához kapcsolódó elszámolható költségekből. Ha egy kisvállalkozást az eredeti tulajdonos családtagjai vagy korábbi munkavállalók vesznek át, a tárgyi eszköznek és az immateriális javaknak a vevőtől független harmadik féltől való megvásárlására vonatkozó feltételnek nem kell teljesülnie.

21/F. § Kutatási infrastruktúra fejlesztéséhez akkor nyújtható támogatás, ha az infrastruktúrához való hozzáférést több felhasználó számára átlátható és megkülönböztetésmentes módon biztosítják.

21/G. § (1) A támogatás széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez abban az esetben nyújtható, ha a beruházást olyan területen valósítják meg, ahol nincs azonos kategóriájú infrastruktúra, és ahol a piaci szereplő - egy ebből a célból meghirdetett nyilvános konzultáció keretében - nyilatkozik, hogy a támogatási döntés meghozatalától számított három éven belül piaci feltételek mellett nem tervez azonos kategóriájú infrastruktúrát kiépíteni.

(2) A hálózat üzemeltetője tisztességes és megkülönböztetésmentes feltételek mellett a lehető legszélesebb körű aktív és passzív nagykereskedelmi hozzáférést biztosítja a támogatott infrastruktúrához.

(3) A hálózat üzemeltetője a nagykereskedelmi hozzáférést az újgenerációs hozzáférési hálózat esetén fizikai átengedés révén biztosítja.

(4) A kedvezményezettről és a támogatás összegéről a támogatást nyújtó nyílt, átlátható, megkülönböztetésmentes és a technológiasemlegesség elvén alapuló pályáztatás alapján dönt."

5. § A Rendelet IV. Fejezete helyébe a következő fejezet lép:

"IV. FEJEZET

AZ ELŐIRÁNYZATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK KÜLÖNÖS SZABÁLYAI

13. Az állami szakképző intézmények Szkt. szerinti ingyenes képzéseinek kiegészítő finanszírozása

22. § (1) A XX. Kulturális és Innovációs Minisztérium fejezet, 20. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 14. Állami szakképző intézmények szakképzésről szóló törvény szerinti ingyenes képzéseinek kiegészítő finanszírozása alcím terhére az állami szakképző intézmények - az Szkt. szerinti - ingyenes képzéseinek kiegészítő finanszírozása céljából nyújtott támogatás vissza nem térítendő normatív támogatás.

(2) Az állami szakképző intézmény - a szakképzési centrum részeként működő szakképző intézmény esetében a szakképzési centrum vagy állami felsőoktatási intézmény fenntartásában lévő szakképző intézmény esetében a felsőoktatási intézmény - (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: kedvezményezett) a képzésben részt vevő személy részére az Szkt. 3. §-a szerinti ingyenesen nyújtott

a) szakmai oktatással (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: oktatás),

b) szakmai képzéssel (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: képzés),

c) a technikumban az érettségi bizonyítvány megszerzését célzó felkészítéssel összefüggésben - erre irányuló támogatási kérelem és elszámolás alapján - támogatásra jogosult.

(3) Az oktatás és képzés teljes időtartamára meghatározott normatíva

a) oktatás esetén a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Szkr.) 332/A. § (2) bekezdése szerinti, a szakmára alkalmazandó szakmaszorzóval korrigált, a központi költségvetési törvényben meghatározott, a szociális hozzájárulási adóról szóló 2018. évi LII. törvény (a továbbiakban: Szocho tv.) 17/A. § (3) bekezdése szerinti önköltség 15 százalékának és az Szkt. 20. § (1) bekezdés b) pontja, valamint 21. § (1) bekezdés b) pontja szerinti szakmai oktatás Szkr. 1. melléklete szerinti, években meghatározott időtartamának a szorzata,

b) képzés esetén az Szkr. 332/A. § (2) bekezdése szerinti, a szakképesítés programkövetelményében megjelölt ágazatra alkalmazandó szakmaszorzóval korrigált, a központi költségvetési törvényben meghatározott, a Szocho tv. 17/A. § (3) bekezdése szerinti önköltség 30 százalékának és a képzés elvégzéséhez szükséges, a programkövetelményben meghatározott minimális foglalkozásszám 1000 órához viszonyított arányának a szorzata.

(4) A költségvetési évre a támogatási kérelem alapján meghatározásra kerülő tárgyévi támogatás összege

a) oktatás esetén a kedvezményezett által a támogatási kérelemben megjelölt, a tárgyévet megelőző évben felnőttképzési jogviszonnyal rendelkező, oktatásban részt vevők létszáma, csökkentve a duális képzőhelyen oktatásban részt vevők havi létszámával, a (3) bekezdés a) pontja szerinti normatíva egy évre meghatározott összege, a képzési időszak által érintett hónapok számának az évhez viszonyított aránya és az (5) bekezdés szerinti súlyszorzó szorzatának a 70 százaléka,

b) képzés esetén a kedvezményezett által a támogatási kérelemben megjelölt, a tárgyévet megelőző évben felnőttképzési jogviszonnyal rendelkező képzésben részt vevők létszáma, a (3) bekezdés b) pontja szerinti normatíva, a képzésben a tárgyévet megelőző évben ténylegesen megvalósult órák számának és a programkövetelményben meghatározott minimális foglalkozásszámnak a hányadosa szorzatának a 70 százaléka,

c) a technikum kizárólag érettségi vizsgára felkészítő képzésében, a tárgyévet megelőző évben felnőttképzési jogviszonyban részt vevő személyenként 360 000 forint/év keretösszeg képzési időszak által érintett hónapok számának megfelelően arányosan csökkentett összege.

(5) A (4) bekezdés a) pontja szerinti támogatás összegének számításakor alkalmazott súlyszorzó értéke 2, ha az oktatás időtartamából és a ténylegesen megtartott óraszámból adódó intenzitás legalább kétszeres. A súlyszorzó értéke minden más esetben 1.

(6) A (4) bekezdés szerinti támogatás összegének számításakor - ha az ágazat vagy az ágazathoz tartozó szakmaszorzó az Szkr. vagy a programkövetelmények alapján nem határozható meg - a szakmaszorzó értéke 2,4.

(7) A (4) bekezdés b) pontja szerinti támogatás összegének számításakor alkalmazott szakmaszorzót a szakképesítésnek a Magyar Képesítési Keretrendszer szintje határozza meg, oly módon, hogy a legfeljebb 4-es szintű szakképesítés esetén a 4-es szinthez, a legalább 5-ös szintű szakképesítés esetén az 5-ös szinthez meghatározott szakmaszorzót kell alkalmazni.

(8) A támogatási kérelmet a támogató által meghatározott formanyomtatványon a január 1-jétől december 31-éig tartó időszakra tárgyév január 15-éig kell benyújtani.

(9) A támogatási kérelem alapján a támogató megállapítja a kedvezményezett részére az adott költségvetési évre folyósítandó támogatás - ezer forintra kerekített - összegét, a támogatás két részletben történő folyósításának határidejét, és erről támogatói okiratot ad ki.

23. § (1) A kedvezményezett az elszámolási kötelezettségének évente, a támogató által meghatározott tartalmú szakmai és pénzügyi beszámoló, valamint a képzésben részt vevők megelőző évi tényleges létszámait tartalmazó jelentés támogató részére a tárgyévet követő év január 15-ig történő benyújtásával tesz eleget.

(2) Az elszámolás alapján megállapításra kerülő támogatás összege egyenlő

a) a tárgyévi, felnőttképzési jogviszonnyal rendelkező, oktatásban részt vevők létszáma, és a duális képzőhelyen oktatásban részt vevők havi létszáma alapján a 22. § (4) bekezdés a) pontjában meghatározott számítási módszer szerint meghatározott összeg, és az oktatást a tárgyévben sikeres szakmai vizsgával zárók létszáma alapján a 22. § (3) bekezdés a) pontja szerint az oktatás teljes időtartamára számított normatíva 30 százalékának megfelelő összeg,

b) a tárgyévi, felnőttképzési jogviszonnyal rendelkező, képzésben részt vevők létszámát és a képzésből a költségvetési évben ténylegesen megvalósult képzési óraszám 1000 órához viszonyított arányát alapul véve a 22. § (4) bekezdés b) pontjában meghatározott számítási módszer szerint meghatározott összeg, és a képzést a tárgyévben sikeres képesítő vizsgával zárók létszámát alapul véve a 22. § (3) bekezdés b) pontja szerint a képzés teljes időtartamára számított normatíva 30 százalékának megfelelő összeg,

c) a technikum kizárólag érettségi vizsgára felkészítő képzésében, a tárgyévben felnőttképzési jogviszonyban részt vevő személyenként 360 000 forint/év keretösszeg képzési időszak által érintett hónapok számának megfelelően arányosan csökkentett összege.

(3) A kedvezményezett kiegészítő támogatásra jogosult, ha az elszámolás alapján megállapításra kerülő támogatási jogosultság összege meghaladja a kedvezményezett részére a 22. § (4) bekezdése szerint adott időszakra biztosított támogatás összegét.

(4) A kedvezményezettnek az elszámolás alapján visszafizetési kötelezettsége keletkezik, ha a részére a 22. § (4) bekezdése szerint adott időszakra biztosított támogatás összege meghaladja az elszámolás alapján megállapításra kerülő támogatási jogosultság összegét.

(4a) A kérelem benyújtása előtt megszűnt vagy fenntartóváltással érintett intézményre vonatkozóan tárgyévi támogatás nem vehető igénybe.

(5) A (3) és (4) bekezdés szerinti kiegészítő támogatások és visszafizetési kötelezettségek összegét a támogató kedvezményezettenként, évente az elszámolások alapján ezer forintra kerekítve összesítetten állapítja meg a (4a) bekezdésben foglaltakra figyelemmel, és az összesítés egyenlege és a vonatkozó támogatói okirat módosítása alapján folyósítja a kiegészítő támogatást, vagy írja elő a visszafizetési kötelezettséget. Az egyenlegrendezés megvalósulhat a tárgyévet követő évre eső támogatói okirat szerinti összeg elszámolással történő korrekcióján keresztül.

(6) A támogatás az oktatással vagy képzéssel összefüggésben felmerülő, a támogatói okiratban vagy a támogatási szerződésben rögzített kiadásokra használható fel.

(7) A támogatás igénylésének és felhasználásának jogszerűségét, valamint a kérelemben és az elszámolásban közölt adatok megalapozottságát a támogató ellenőrzi. A tárgyévben tervezett ellenőrzésekről a támogató ellenőrzési tervet készít."

6. § A Rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"26. § A 22. § (4) bekezdés a) pontjában és a 23. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott, a duális képzés létszámának figyelembevételére vonatkozó rendelkezést először a 2025. évi előlegek biztosítása és a 2025. évi támogatás 2026. évi egyenlegrendezése során kell alkalmazni."

7. § A Rendelet

1. 2. § 27. pontjában az "a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.)" szövegrész helyébe az "az Sztv." szöveg,

2. 4. § a) pontjában a "2. melléklet 5." szövegrész helyébe a "2. melléklet 5. és 5c." szöveg,

3. 4. § e) és f) pontjában az "5., 7., 9., 11., 13., 15., 17., 19., 21., 23., 25., 27., 29., 31., 33., 35., 37., 39. és 41." szövegrész helyébe az "5. és 5c." szöveg,

4. 4. § h) pontjában a "30." szövegrész helyébe a "30., 32a." szöveg,

5. 4. § i) pontjában a "32." szövegrész helyébe a "32., 32a." szöveg,

6. 5. § (4) bekezdés a) és b) pontjában az "és 11." szövegrész helyébe a " , 11. és 12." szöveg,

7. 5. § (14) bekezdés d) pontjában az "esetén" szövegrész helyébe az "esetén - a regionális beruházási támogatás kivételével -" szöveg,

8. 27. § d) pontjában a "valamint" szövegrész helyébe a "valamint 13., 14.," szöveg,

9. 1. mellékletében foglalt táblázat N:3 mezőjében a "-" szövegrész helyébe az "1., 3.: - 2.: igénybe vehető" szöveg,

10. 1. mellékletében foglalt táblázat F:12 mező 2. pontjában a "2023." szövegrész helyébe a "2024." szöveg,

11. 1. mellékletében foglalt táblázat F:23 mező 2. pontjában a "Tornyai János Múzeum által" szövegrész helyébe a "Tornyai János Múzeum, Könyvtár és Művelődési Központ által" szöveg,

12. 1. mellékletében foglalt táblázat G:29 mezőjében a "2., 5.:" szövegrész helyébe a "2.:" szöveg,

13. 1. mellékletében foglalt táblázat D:33 mezőjében az "5" szövegrész helyébe a "6" szöveg,

14. 1. mellékletében foglalt táblázat F:37 mezőjében az "A Budapesti Tavaszi Fesztivál és a Budapesti Őszi Fesztivál (Café Budapest)" szövegrész helyébe az "A Madách Imre Nemzetközi Színházi Találkozó, a "Bartóktavasz" Fesztivál és a "Liszt Ünnep" Fesztivál" szöveg,

15. 1. mellékletében foglalt táblázat F:40 mező 1. pontjában a "Liget Budapest Projekt keretében" szövegrész helyébe a "Liget Budapest Projekt (a továbbiakban: Projekt) keretében" szöveg,

16. 1. mellékletében foglalt táblázat F:40 mező 1. pontjában a "kiadások fedezetét" szövegrész helyébe a "kiadások, továbbá a Projekt működtetésével és fenntartásával összefüggő további beruházások, felújítások fedezetét" szöveg

lép.

8. § A Rendelet

a) 1. melléklete az 1. melléklet szerint,

b) 2. melléklete a 2. melléklet szerint

módosul.

9. § Hatályát veszti a Rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 6-41. sora.

10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő tizedik napon lép hatályba.

Dr. Hankó Balázs Zoltán s. k.,

kultúráért és innovációért felelős miniszter

1. melléklet a 32/2024. (VIII. 8.) KIM rendelethez

1. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 9. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
92821781 Nemzeti Tehetség
Program
1. Az előirányzat biztosítja a Nemzeti
Tehetség Program finanszírozását,
a tehetségek segítésére fordított
támogatások hatékonyabb
felhasználását.
Az előirányzat felhasználásával
biztosítható, hogy a tehetséges
fiatalok tehetségük jellegének és
szintjének megfelelő, folyamatos
segítséget kapjanak tehetségük
kibontakoztatásához, valamint a
tehetség hasznosulásának
támogatásához.
2. Az előirányzat a Magyar
Államkincstár (a továbbiakban:
Kincstár) által nyújtott
szolgáltatásokkal összefüggő díjak,
jutalékok fedezetére biztosít forrást.
3. Az előirányzat biztosítja
a tehetséggondozó tanári
ösztöndíjprogram keretében
a tehetséggondozásban kiemelkedő
munkát végző szereplők szakmai
tevékenységének fejlesztéséhez,
a tehetségsegítők megbecsüléséhez,
szakmai elismeréséhez szükséges
forrást, valamint fedezetet nyújt az
ösztöndíjprogram lebonyolítási
költségeinek finanszírozására.
1.: civil szervezet, közalapítvány, központi
költségvetési szerv, köztestület, egyházi
jogi személy, gazdasági társaság,
egyesülés, helyi önkormányzat, helyi
önkormányzati költségvetési szerv,
nemzetiségi önkormányzat, egyéni
vállalkozónak nem minősülő
természetes személy, határon túli
természetes személy, határon túli
szervezet, jogszabály alapján jogi
személynek minősülő hazai és határon túli
egyéb szervezet, köznevelési és
felsőoktatási intézmény
2.: Kincstár
3.: egyéni vállalkozónak nem minősülő
természetes személy, határon túli
természetes személy, civil szervezet,
központi költségvetési szerv, gazdasági
társaság
1.: kérelem
alapján,
pályázati úton
2.: -
3.: pályázati
úton
1., 3.: előleg
biztosítható
2.: -
1., 3.: egyösszegű
kifizetéssel
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
2.: egyéb:
bankforgalmi
terhelési értesítők
szerint
1., 3.: támogatás
szerződésben
vagy támogatói
okiratban
meghatározotta
szerint
2.: -
1., 3.:
felha-
talmazó
nyilat-
k kozat
2.: -
-1., 3.: igénybe
vehető
2.: -

2. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 11. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás
biztosításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
113682393 Waclaw Felczak AlapA Waclaw Felczak Alapítványról szóló
2017. évi CLXVI. törvénnyel
létrehozott, 2018. március 13-án
bejegyzett Waclaw Felczak Alapítvány
célja a magyar-lengyel szellemi
együttműködés támogatása, a közép-
európai országok összefogásának és
sikerességének előmozdítása, és
ennek révén Magyarország európai,
nemzetközi presztízsének növelése.
A Waclaw Felczak Alapítvány
2023. évi programjának előzetesen
körvonalazható
tartalma pályázatok, ösztöndíjak,
ifjúsági csereprogramok létrehozása
az oktatás, tudomány, kutatás,
kultúra, turisztika, továbbá
vállalkozási ismeretek és szakmai
gyakorlatok területén. Ezenkívül
várhatóan kulturális és egyházi
tematikájú tevékenységeket is
támogat a Waclaw Felczak Alapítvány.
Az Alap éves támogatásának összegét
a Waclaw Felczak Alapítvány
létrehozásáról, valamint
a működéséhez szükséges feltételek
és forrás biztosításáról szóló
1859/2017. (XI. 23.) Korm. határozat
rögzíti.
civil szervezet, helyi önkormányzati
költségvetési szerv, nemzetiségi
önkormányzat, társulás, közalapítvány,
egyházi jogi személy, gazdasági társaság,
jogszabály alapján jogi személynek
minősülő egyéb szervezet, határon túli
szervezet
kérelem alapjánelőleg
biztosítható
egyösszegű
kifizetéssel
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
támogatási
szerződésben
vagy támogatói
okiratban
meghatározottak
szerint
felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-

3. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
130318315 Gyermek és Ifjúsági
Alapprogram
támogatása
A Gyermek és Ifjúsági
Alapprogram támogatási
céljait a Gyermek és
Ifjúsági Alapról, valamint
a Nemzeti Gyermek és
Ifjúsági Közalapítványról
szóló 1995. évi
LXIV. törvény
(a továbbiakban: 1995. évi
LXIV. törvény)
4. § (1) bekezdése
határozza meg.
Az előirányzat biztosítja
a határon túli ifjúsági
szervezetek működésének
támogatását is.
Az előirányzat
felhasználása az 1995. évi
LXIV. törvény, illetve
a Gyermek és Ifjúsági
Alapprogram és
a Regionális Ifjúsági Irodák
működéséről szóló
2/1999. (IX. 24.)
ISM rendelet alapján
történik. Az előirányzat
a pályázati kiírás
függvényében fedezetet
biztosíthat a gyermekek és
fiatalok közösségeit és
ifjúsági civil szervezeteket
célzó fejlesztő
tevékenységekhez, az
ifjúsággal foglalkozó
szakemberek képzéséhez,
gyermekek és fiatalok
táborainak
megvalósításához és
a határon túli ifjúsági
szervezetek
programjainak
támogatásához.
civil szervezet,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv, nemzetiségi
önkormányzat,
társulás,
közalapítvány,
egyházi jogi
személy, gazdasági
társaság,
jogszabály alapján
jogi személynek
minősülő egyéb
szervezet, határon
túli szervezet
pályázati úton
kérelem alapján
előleg biztosíthatóegyösszegű
kifizetéssel
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
támogatási
szerződésben vagy
támogatói
okiratban vagy
megállapodásban
meghatározottak
szerint
felhatalmazó
nyilatkozat
Nemzeti
Kulturális
Támogatás-
kezelő
--

4. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 16. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
163792958 Nagycsaládosok
személygépkocsi-
szerzési támogatása
Az előirányzat biztosítja
a három- vagy több-
gyermekes családok
megfelelő befogadó-
képességű személy-
gépkocsihoz jutásának
elősegítése érdekében
nyújtandó, vissza nem
térítendő személy-
gépkocsi-szerzési
támogatáshoz szükséges
forrást, továbbá
a támogatással
összefüggő hatósági
feladatok ellátásához
szükséges forrást
a nagycsaládosok
személygépkocsi-szerzési
támogatásáról szóló
45/2019. (III. 12.)
Korm. rendelet szerint.
Azelőirányzat egyrészt
a támogatási összegekre,
másrészt a Kincstárnál az
ügyintézéssel
kapcsolatbanfelmerülő
személyi és dologi
jellegű kiadásokra,
a kincstári díj összegére,
továbbá a lízing-
bevételhez nyújtott
támogatás esetében
a Kincstárata járművön
megillető zálogjognak
a Központi Hitelbiztosítéki
Nyilvántartásba
való bejegyzéséhez
kapcsolódó díj
megfizetésére nyújt
fedezetet.
Azelőirányzat kizárólag
a 2022. december 31-ig
benyújtott kérelmek
alapján hozotthatósági
határozatokban megítélt
összegekkifizetését
szolgálja.
személygépkocsi-
forgalmazási
tevékenységet
folytató gazdasági
társaság, egyéni
vállalkozó vagy
egyéni cég;
központi
költségvetési szerv
pályázati rendszeren
kívül kérelem alapján
előleg biztosíthatóegyösszegű
kifizetéssel
közigazgatási
hatósági
határozattal
pénzügyi
lízingszerződés
esetén zálogjog
Kincstár--

5. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 24. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
243864625 Közgyűjteményi,
közművelődési
szakmai feladatok
1. Az előirányzat célja
a több szempontból
kiemelt jelentőségű
fesztiválok
finanszírozásának
támogatása. E forrásból az
országos jelentőségű
nemzetközi, vidéki,
valamint a kiemelkedő
színvonalú közösségi
jellegű kistelepülési
fesztiválok részesülhetnek
támogatásban.
2. Az előirányzat biztosítja
a modellértékű múzeumi
kezdeményezések,
valamint egyéb múzeumi
értékmentő feladatok
támogatását.
3. Az előirányzat biztosítja
a könyvtári és levéltári
értékmentő feladatok
támogatását, valamint
a törvényi determináció
által kötelezően
támogatandó feladatok
ellátását és a kulturális
értékek
hozzáférhetőségének
elősegítését.
4. Az előirányzat nyújt
fedezetet a közösségi és
társadalmi részvétel
fejlesztésével,
a hagyományos közösségi
kulturális értékek
gondozásával, az egész
életre kiterjedő tanulással
és amatőr művészetekkel,
valamint
a tehetséggondozással és
a kulturális alapú
gazdaságfejlesztés
támogatásával
kapcsolatos feladatok
ellátására, ezen belül
kiemelten
a közművelődési
közfeladatok ellátására
kötött közszolgáltatási
szerződésben rögzített
feladatok megvalósítására,
1., 4., 8.,12.: civil
szervezet,
közalapítvány,
központi
költségvetési
szerv, köztestület,
helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv, gazdasági
társaság,
nemzetiségi
önkormányzat,
határon túli
intézmény, egyéni
vállalkozó, egyéni
cég, egyéni
vállalkozónak nem
minősülő
természetes
személy, határon
túli személy,
határon túli
szervezet, külföldi
személy, külföldi
szervezet,
jogszabály
alapján jogi
személynek
minősülő egyéb
szervezet, egyházi
jogi személy,
határon túli
egyház
2.: központi
költségvetési
szerv, köztestület,
helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv, gazdasági
társaság, egyházi
jogi személy, civil
szervezet,
alapítvány,
közalapítvány,
integrált
intézmény,
1-4., 8-12.: kérelem
alapján pályázati úton
5., 7.: kérelem alapján
6.: pályázati úton
előleg biztosítható1-5., 7-8.,
10-11.: -
12.: egyösszegű
kifizetéssel
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
6., 9.: egyösszegű
kifizetéssel
-1-5., 7., 10-12.:
felhatalmazó
nyilatkozat
6.: -
8-9.:
államháztartáson
kívüli szervezet
esetében
felhatalmazó
nyilatkozat
-1-4., 6., 8.,
10-12.: igénybe
vehető
5., 7., 9.: -
továbbá a Sikeres
Magyarországért program
részeként a 2005. és
2006. évi 20 éves
futamidejű Közkincs
Hitelprogramban
támogatott
kedvezményezettek éves
kamat- és
tőketörlesztésének
támogatására, valamint
a nép- és világzenei
exportiroda működésének
támogatására, a Fonó
Budai Zeneház
működésének és szakmai
programjainak
támogatására, az
"Alkotóházak éj szakája"
és a "Kultúrházak
éjjel-nappal"
rendezvénysorozatok
támogatására és szakmai
kiadványok
megjelentetésére.
A művészeti,
közművelődési és
közgyűjteményi
szakterület
együttműködése mellett,
más ágazatok bevonásával
történő közös célok
megvalósítása a helyben
elérhető kulturális értékek
hozzáférhetőségének
kiszélesítése érdekében.
Az előirányzat biztosítja
továbbá a nyírbátori
Báthori István Múzeum
felújításához kapcsolódó
ideiglenes elhelyezés
finanszírozását.
5. Az előirányzat
nyújt fedezetet
a Székesfehérvári
Gárdonyi Géza Művelődési
Ház és Könyvtár
épületének felújítására,
a felújítás előkészítésére.
6. Az előirányzat célja az
óvodai és a kulturális
intézményrendszer
együttműködésének
erősítése, továbbá annak
elősegítése, hogy
a kulturális tartalmak
minél sokrétűbben
épüljenek be az óvodák
helyi pedagógiai
programjába, és ebből
adódóan az óvodák egyre
tudatosabban
vegyék igénybe
a kulturális intézmények
muzeális
intézmény,
jogszabály alapján
jogi személynek
minősülő egyéb
szervezet
3.: központi
költségvetési
szerv, köztestület,
helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv, gazdasági
társaság, egyházi
jogi személy, civil
szervezet,
közalapítvány,
közgyűjtemény,
könyvtár, muzeális
intézmény,
határon túli
kulturális
szervezet, határon
túli intézmény,
határon túli
egyesület, határon
túli gazdasági
társaság, határon
túli természetes
személy, külföldi
személy, külföldi
szervezet, határon
túli egyház,
jogszabály alapján
jogi személynek
minősülő egyéb
szervezet,
alapítvány
5.: helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési szerv
6.: a nemzeti
köznevelésről
szóló 2011. évi
CXC. törvény 7. §
(1) bekezdés
a) pontjában
meghatározott,
belföldi székhelyű
óvodák,
fenntartótól
függetlenül
7.: alapítvány,
közalapítvány
9.: költségvetési
szerv, gazdasági
társaság,
Médiaszolgáltatás-
támogató és
Vagyonkezelő
nevelést segítő
programjait.
7. Az előirányzat célja
a Makovecz Imre Bástyája
projekttel összefüggő,
a piliscsabai Iosephinum
területén tervezett
kutatóliget II. üteme,
a központi energiaellátó
épület, valamint
a Makovecz Imre Bástyája
projekt keretében
a piliscsabai Iosephinum
területén tervezett
további beruházások
előkészítésének és
megvalósításának
támogatása.
8. Az előirányzat
a muzeális
intézményekről,
a nyilvános könyvtári
ellátásról és
a közművelődésről szóló
1997. évi CXL. törvény
(a továbbiakban:
1997. évi CXL. törvény)
94. § (4) bekezdésében
előírt feladatok
megvalósítására,
a kulturális
(közművelődési és
közgyűjteményi)
szakemberek
továbbképzésének,
szervezett képzésének és
dokumentumvásárlásának
támogatására szolgál.
9. A Közgyűjteményi
Digitalizálási Stratégia
megvalósítása érdekében
2018-2021. évek között
szükséges intézkedésekről
szóló 1175/2018. (III. 28.)
Korm. határozattal
elfogadott akciótervi
szintű feladatainak
végrehajtása.
A Stratégiában megjelölt
aggregátorintézmények
szolgáltatás-, gyűjtemény-
és aggregáció-
fejlesztésével összefüggő
tevékenységek
támogatása.
A Közgyűjteményi
Digitalizálási Stratégia
népszerűsítését célzó
marketingtevékenység,
valamint
a Közgyűjteményi
Digitalizálási Kézikönyv
megvalósítása.
A Nemzeti Adattár Projekt
Alap (MTVA)
10.: civil szervezet,
közalapítvány,
költségvetési
szerv, köztestület,
gazdasági
társaság, helyi
önkormányzat,
nemzetiségi
önkormányzat,
egyéni vállalkozó,
egyéni cég, egyéni
vállalkozónak nem
minősülő
természetes
személy, határon
túli személy,
határon túli
szervezet, külföldi
személy, külföldi
szervezet,
jogszabály alapján
jogi személynek
minősülő egyéb
szervezet, egyházi
jogi személy,
határon túli
egyház
11.: civil szervezet,
közalapítvány,
köztestület,
gazdasági
társaság, nonprofit
gazdasági
társaság, helyi
önkormányzat,
költségvetési
szerv, nemzetiségi
önkormányzat,
jogszabály alapján
jogiszemélynek
minősülő egyéb
szervezet, egyházi
jogiszemély
I. fázisának megvalósítása
érdekében az aggregátor-
intézmények közös
mintaprojektje.
10. A Szovjetunióba
hurcolt politikai foglyok és
kényszermunkások
emlékéve keretében
megvalósuló feladatok
teljes körű ellátása.
11. Az előirányzat biztosít
fedezetet a kulturális
ágazatot érintő
bérfejlesztésről szóló
682/2021. (XII. 6.)
Korm. rendelet által
meghatározott feladatok
végrehajtására.
12. Az előirányzat célja:
12.1. a múzeumi
kutatómunkához
kapcsolódó kiállítások és
kiadványok
létrehozásának
támogatása, virtuális
múzeumi séták
biztosításához program-
és eszközfejlesztési
támogatás nyújtása;
12.2. a könyvtári
szervezetek könyvtári
szolgáltatásainak
fejlesztése, olvasóvá
nevelés és olvasásfejlesztő
programok támogatása;
a levéltári kutatások
fejlesztésére irányuló
programok támogatása,
szolgáltatásfejlesztés;
12.3. közművelődési
intézmények, közösségi
színterek amatőr
művészeti
tevékenységének
támogatása, komplex
közösségi programok
tervezése, szervezése,
lebonyolítása,
közművelődési szakmai
(tovább)képzési
programok támogatása.

6. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 26. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
262952687 Kulturális társadalmi,
civil és nonprofit
szervezetek
támogatása
1. Előadó-művészeti,
alkotóművészeti
közgyűjteményi célú
kulturális alapítványok
alapító okiratban
meghatározott
feladatainak és
működésének
támogatása.
Közösségi, művelődési,
kulturális, közösségi alapú
társadalom- és
gazdaságfejlesztő munkát
végző alapítványok,
továbbá a közösségi,
művelődési, kulturális,
közösségi alapú
társadalom- és
gazdaságfejlesztő munkát
végző szervezetek,
intézmények számára
szakmai-módszertani
fejlesztő szolgáltatásokat
biztosító alapítványok
támogatása;
a népművészeti és amatőr
művészeti alapítványok
támogatása.
2. A tematikus múzeum
besorolással rendelkező
Trianon Múzeum
működésének és
programjainak
támogatása.
3. Az előirányzat nyújt
fedezetet a Kárpát-
medencei Művészeti
Tematikus Népfőiskola
szakmai programjainak és
működési költségeinek
biztosítására,
ingatlanvásárlás és
felújítás támogatására.
Tartalmazza továbbá
a más fenntartóval nem
rendelkező Területi
Művelődési Intézmények
Egyesülete
(a továbbiakban: TEMI) és
tagintézményei működési
és feladatfinanszírozást
szolgáló támogatását
1.: alapítványok,
közalapítványok,
határon túli
szervezet, külföldi
szervezet,
központi
költségvetési szerv
2: alapítvány
3.: alapítvány,
egyesület
4.: civil szervezet,
határon túli
szervezet, külföldi
szervezet, helyi
önkormányzat,
nemzetiségi
önkormányzat,
nonprofit
gazdasági társaság
5-7.: civil szervezet
8.: gazdasági
társaság
9.: kulturális
közfeladatot ellátó,
közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány,
kulturális
alapítvány
1., 4.: kérelem alapján
pályázati úton
2-3., 5-8.:
kérelem alapján
9.: -
1-8.: előleg
biztosítható
9.: -
egyösszegű
kifizetéssel
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
-1-8.: felhatalmazó
nyilatkozat
9.: -
-1., 4.: igénybe
vehető
2-3., 5-9.: -
-
a TEMI-n keresztül:
hozzájárulás az ország
különböző településein
működő közművelődési
intézmények, könyvtárak,
művészeti együttesek
kulturális, közösségi alapú
társadalom- és
gazdaságfejlesztő
programjaihoz, lakossági
szolgáltatásnyújtásához,
települési közművelődési
feladatok ellátásához és az
intézményekben működő
alkotó közösségek,
művészeti csoportok,
körök, klubok
fenntartásához és
működtetéséhez.
Az 1997. évi
CXL. törvény 91. §
(1) bekezdés
c) pontjában előírt
hozzájárulás.
4. Az előirányzat szolgál
az országos hatókörű
népfőiskolai szervezetek,
művészeti,
közművelődési,
közgyűjteményi, és
az örökségvédelmi
feladatot végző civil és
nonprofit szervezetek,
nonprofit gazdasági
társaságok, testületek,
bizottságok támogatására,
az e feladatok ellátásához
szükséges működési
feltételek biztosításához,
a szükséges tárgyi
eszközök, berendezések
beszerzéséhez, valamint
a programjaik
megvalósulásának
elősegítése érdekében.
5. Az előirányzat
hozzájárul a Magyar
Írószövetség
működésének
támogatásához, irodalmi
estek, műsorok,
irodalmi találkozók
megrendezéséhez,
a magyar szépirodalom és
az olvasás
népszerűsítéséhez,
a magyar irodalom és
a magyar írótársadalom
szolgálatához, továbbá
a kultúráért felelős
miniszter felelősségi
körébe utalt, a Kormány
tagjainak feladat- és
hatásköréről szóló
182/2022. (V. 24.)
Korm. rendelet 136. §
(2) bekezdés c) pontja
szerinti, a nemzetközi
kulturális szervezetekben
való magyar részvétellel
kapcsolatos közfeladatok
ellátásához.
6. Az előirányzat célja
a Tudományos
Ismeretterjesztő Társulat
mint a közösségi
művelődés területén
elismert ismeretterjesztő,
felnőttképzést folytató,
tudományos
ismeretterjesztő
folyóiratokat kiadó,
intézményfenntartó
szervezet és
tagszervezetei működési
költségeihez,
az 1997. évi CXL. törvény
91. § (1) bekezdés
c) pontjában előírt
hozzájárulás.
7. A támogatás egyrészt
a Lakitelek Népfőiskola
napi működési
költségéhez, másrészt
a Kárpát-medencei
népfőiskolai programok
finanszírozásához járul
hozzá.
8. Az előirányzat célja
az 1997. évi CXL. törvény
84., 85. és 87. §-ában
meghatározott
területi és országos
közművelődési szakmai
szolgáltatás
megszervezése és
működési feltételeinek
biztosítása érdekében
kötött közszolgáltatási
szerződés keretében
a Nemzeti Művelődési
Intézet Nonprofit
Közhasznú Kft. közfeladat-
ellátásának támogatása,
valamint ingatlanvásárlás
és -felújítás támogatása.
9. Az előirányzat szolgáltat
fedezetet a közfeladatot
ellátó közérdekű
vagyonkezelő
alapítványokról szóló
2021. évi IX. törvény
(a továbbiakban:
Kekva tv.) 4. §-a,12. §-a,
13. §-a,18. §
(1) bekezdés a) és
b) pontja és 19. §
(1) bekezdése szerinti
vagyonjuttatáshoz,
a Kekva tv. 18. §
(1) bekezdés e) pontja
szerinti közfeladat-
finanszírozási
szerződéshez, valamint
a Polgári Törvény-
könyvről szóló 2013. évi
V. törvény 3:383. §
(1) bekezdése szerinti
vagyoni juttatás
teljesítéséhez, alapítvány
részére.

7. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 29. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
29.3863401 Nem állami
felsőoktatási
intézmények
támogatása
1. Az előirányzat forrást
biztosít a német
anyanyelvű államok és
Magyarország közötti
oktatási és kutatási
együttműködést
elősegítő képzések
folytatásához, különösen
a Közalapítvány
a Budapesti Német
Nyelvű Egyetemért
(a továbbiakban:
Közalapítvány)
támogatásához
kapcsolódó és
a Közalapítvány által
fenntartott egyetem
finanszírozására is
felhasználható feladatok
ellátására.
2. Az előirányzat forrást
biztosít a nem állami
fenntartású - egyházi és
magán - felsőoktatási
intézmények hallgatói
juttatásokhoz nyújtott
támogatásához az
államilag támogatott
képzésben részt vevő,
valamint a magyar állami
(rész)ösztöndíjjal
támogatott hallgatók
létszáma alapján,
a fogyatékossággal élők
normatív
támogatásához, a doktori
képzésben részt vevő
hallgatók ösztöndíjához,
az állam által alapított
közfeladatot ellátó
közérdekű vagyonkezelő
alapítványok és az általuk
fenntartott felsőoktatási
intézmények által ellátott
közfeladatok
finanszírozásához,
valamint a Magyar
Köztársaság és
az Apostoli Szentszék
között létrejött
megállapodás alapján
a Magyar Katolikus
1.: Közalapítvány
a Budapesti
Német Nyelvű
Egyetemért,
Andrássy Gyula
Budapesti Német
Nyelvű Egyetem
2.: egyházi,
magán és -
a közfeladatot
ellátó közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány által
fenntartott
felsőoktatási
intézmény
kivételével -
alapítványi
felsőoktatási
intézmény,
egyházi jogi
személy, valamint
a felsőoktatási
intézményekhez
nem tartozó
diákotthon, más
fejezet irányítása
alá tartozó
felsőoktatási
intézmény
3.: közfeladatot
ellátó közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány,
közfeladatot
ellátó közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány által
fenntartott
felsőoktatási
intézmény;
gazdasági
társaság
4.: Kincstár
5.: egyházi,
magán és -
a közfeladatot
ellátó közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány által
fenntartott
felsőoktatási
1.: kérelem alapján
2., 5.: kérelem alapján -
ideértve a diákotthon
vagy a diákotthon
fenntartója által
benyújtott létszám
- jelentést -, pályázati
úton Felsőoktatási
Információs
Rendszerből
kinyerhető adatok
alapján normatív
módon
3.: kérelem alapján
pályázati úton
Felsőoktatási
Információs
Rendszerből
kinyerhető adatok
alapján
4.: -
1-3.: előleg
biztosítható
4.: -
1-3., 5.: egy
összegben
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
4.: egyéb:
bankforgalmi
terhelési
értesítők
szerint
-1-3., 5.:
felhatalmazó
nyilatkozat
4.: -
-5.: igénybe
vehető
1-4.: -
-
Egyház, továbbá
a Kormánnyal
a felsőoktatási feladatok
ellátására megállapodást
kötő egyház, egyházi
felsőoktatási intézmény
fentieken túl
meghatározott
támogatására,
figyelemmel az egyház
fenntartásában lévő
felsőoktatási intézmény,
valamint azok
intézményeinek
támogatására is.
3. Az előirányzat forrást
biztosít a közfeladatot
ellátó közérdekű
vagyonkezelő alapítvány,
illetve az általa
fenntartott intézmény és
azok intézményei,
gazdasági társaságai
feladatainak ellátására és
fejlesztési céljainak
megvalósítására.
4. Az előirányzat
a Kincstár által nyújtott
szolgáltatásokkal
összefüggő díjak,
jutalékok fedezetére
biztosít forrást.
5. Az előirányzat forrást
biztosít Diákotthonok
kollégiumi-diákotthoni
elhelyezés normatív
finanszírozásának,
a közfeladat-
finanszírozási
szerződéssel nem
rendelkező egyházi
fenntartású intézmények
esetén nem normatív
támogatásának és
a 15%-os bérfejlesz-
tésének, továbbá magán
fenntartású felsőoktatási
intézmények nem
normatív
finanszírozásának
megvalósítására
lebonyolítói
megállapodásán
keresztül. Az előirányzat
forrást biztosít továbbá
a lebonyolító szerv
lebonyolítással
kapcsolatos költségeinek
fedezetére.
intézmény
kivételével -
alapítványi
felsőoktatási
intézmények,
egyházi jogi
személyek,
valamint
a felsőoktatási
intézményekhez
nem tartozó
diákotthonok,
más fejezet
irányítása alá
tartozó
felsőoktatási
intézmény;
költségvetési
szerv

8. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 32. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
323980734 Infrastrukturális,
innovációs és
ökoszisztéma
fejlesztések
1. Az előirányzat forrást
biztosít a felsőoktatási
intézmények
infrastrukturális
fejlesztésének
finanszírozására.
2. Az előirányzat forrást
biztosít az innovációs
ökoszisztéma
fejlesztésében részt vevő
egyéb szervezetek
infrastrukturális, valamint
innovációs és
ökoszisztéma
fejlesztésének
finanszírozására.
1.: közfeladatot
ellátó közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány,
közfeladatot ellátó
közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány által
fenntartott
felsőoktatási
intézmény,
központi
költségvetési szerv
2.: gazdasági
társaság,
költségvetési szerv
kérelem alapjánelőleg biztosíthatóegy összegben,
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
---

9. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 32a. sorral egészül ki:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
32a3917065 Nemzeti
Oltóanyaggyár és
Nemzeti Koronavírus-
Oltóanyaggyár
megvalósítása
A Nemzeti
Oltóanyaggyár és
Nemzeti Koronavírus-
Oltóanyaggyár
megvalósításával
kapcsolatos feladatok
finanszírozása.
Gróf Tisza István
Debreceni
Egyetemért
Alapítvány,
Debreceni
Egyetem
kérelem alapjánelőleg biztosíthatóegy összegben,
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
-----

10. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 35. és 36. sora helyébe a következő sorok lépnek:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
353864731 Művészeti
tevékenységek és
egyéb feladatok
támogatása
1. Az előirányzat célja
a Magyar Rádió művészeti
együttesek szakmai
működésének biztosítása,
támogatása, továbbá
eszközállományának
korszerűsítése.
Az előirányzat
a tevékenységhez tartozó
hangversenyszervezés,
kortárs magyar zeneművek
bemutatása, hangfelvételek
készítése, kortárs magyar
zeneművészet és egyéb
szakmai programok
támogatására szolgál.
2. Az előirányzat az előadó-
művészeti tevékenységek
ellátására, előadó-művészi
produkciók tervezésére és
kivitelezésére, infrastruktúra
kialakítására, korszerű
felszerelések, tárgyi
eszközök beszerzésére
szolgál, valamint előadó-
művészethez kapcsolódó
egyéb szakmai
tevékenységhez, továbbá
a mindenkori magyar
kulturális életet
meghatározó hazai és
nemzetközi viszonylatban
emblematikus jelentőségű
személyiségek kiemelkedő
kulturális tevékenységével
összefüggő kiadások
fedezetére biztosít
támogatást.
3. Az előirányzat az
alkotóművészeti
tevékenységek ellátására,
művészi alkotások
tervezésére és
kivitelezésére, művészeti
kiadványok - így különösen
album, könyv, tanulmány -
megjelentetésére,
infrastruktúra kialakítására,
korszerű felszerelések, tárgyi
eszközök beszerzésére
szolgál, valamint
alkotóművészethez
1., 12.: gazdasági
társaság
2-3.: civil
szervezet,
közalapítvány,
költségvetési
szerv,
köztestület,
gazdasági
társaság, helyi
önkormányzat,
nemzetiségi
önkormányzat,
egyéni
vállalkozó, jogi
személyiségű
társaság, egyéni
cég, egyéni
vállalkozónak
nem minősülő
természetes
személy, határon
túli személy,
határon túli
szervezet,
külföldi személy,
külföldi
szervezet,
jogszabály
alapján jogi
személynek
minősülő egyéb
szervezet,
egyházi jogi
személy, határon
túli egyház
4.: civil szervezet,
közalapítvány,
költségvetési
szerv,
köztestület,
egyesület,
alapítvány,
gazdasági
társaság, helyi
önkormányzat,
nemzetiségi
önkormányzat,
egyéni
vállalkozó,
egyéni cég,
egyéni
1., 6., 9-10., 12.:
kérelem alapján
2-5., 7-8., 11.: kérelem
alapján, pályázati úton
előleg biztosíthatóegyösszegű
kifizetéssel,
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
1-3., 5-7.,
9-12.: -
4.: Nemzeti
Kulturális
Támogatás-
kezelő
8.: Petőfi
Kulturális
Ügynökség
Nonprofit
Zrt.
1., 4., 6., 8-10., 12.: -
2-3., 5., 7., 11.:
igénybe vehető
-
kapcsolódó egyéb szakmai
tevékenységhez, továbbá
a mindenkori magyar
kulturális életet
meghatározó hazai és
nemzetközi viszonylatban
emblematikus jelentőségű
alkotásokkal, épületekkel
összefüggő kiadások
fedezetére (felújítás,
áthelyezés, létesítés) biztosít
támogatást.
4. Hazai és határon túli
előadó-művészeti
szervezetek támogatása az
alábbiak szerint:
4.1. az Emtv. alapján
nemzeti előadó-művészeti
szervezetnek vagy kiemelt
előadó-művészeti
szervezetnek nem minősülő
színházak, balett- és
táncegyüttesek, zenekarok
és énekkarok szakmai
programmegvalósításának
és működésének
támogatása pályázat útján:
4.1.1. Minősítéssel nem
rendelkező színházak és
táncegyüttesek támogatása
4.1.2. Minősítéssel nem
rendelkező zenekarok és
énekkarok támogatása
4.2. az Emtv. alapján kiemelt
művészeti célok
megvalósításának
támogatása pályázat útján:
4.2.1. Kiemelt művészeti
célok -színház, táncegyüttes
támogatása
4.2.2. Kiemelt művészeti
célok - zenekarok,
énekkarok támogatása az
Emtv. alapján további
kiemelt művészeti célok
eseti pályázati támogatása.
5. Az előirányzat
hozzájárulást biztosít egyes
színházi és táncművészeti
tevékenységet folytató
előadó-művészeti
szervezetek létesítő okirat
szerinti tevékenységének
megvalósításához.
6. A 100 Tagú
Cigányzenekar
működésének és
programjainak támogatása.
7. Az előirányzat célja az
igényes magyarországi
előadó-művészet, a színház-,
tánc- és zeneművészet
művelésének és
fejlesztésének támogatása,
vállalkozónak
nem minősülő
természetes
személy, határon
túli szervezet,
külföldi személy,
külföldi
szervezet,
jogszabály
alapján jogi
személynek
minősülő egyéb
szervezet,
egyházi jogi
személy, határon
túli egyház
5-6.: gazdasági
társaság, helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv, civil
szervezet,
közalapítvány,
költségvetési
szerv,
köztestület, helyi
önkormányzat,
nemzetiségi
önkormányzat,
egyéni
vállalkozó,
egyéni cég,
egyéni
vállalkozónak
nem
minősülő
természetes
személy, határon
túli személy,
határon túli
szervezet,
külföldi személy,
külföldi
szervezet,
jogszabály
alapján jogi
személynek
minősülő egyéb
szervezet,
egyházi jogi
személy, határon
túli egyház
7.: gazdasági
társaság, civil
szervezet,
központi
költségvetési
szerv, helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv,
nemzetiségi
a színház-, tánc- és
zeneművészet
sokszínűségének és
értékeinek gyarapítása,
a hazai előadó-művészet
nemzetközi jelenlétének
elősegítése, a határon túli
magyar kultúra ápolása,
a hazai nemzetiségek
művészeti életének
támogatása, az előadó-
művészeti
intézményrendszer
fejlesztése.
8. Az előirányzat
- a 11. előirányzatban
meghatározott kivétellel -
forrást biztosít a kulturális
tevékenységet ellátó
intézmények fejlesztése,
fenntartása és
működtetésének
támogatása egyes
feladatainak ellátására,
ideértve:
8.1. kulturális termékek,
produkciók népszerűsítését,
8.2. a vidéki kulturális élet
megerősítését,
8.3. a művészeti és
tudományos eredmények
innovatív bevezetését,
8.4. kreatívipari innovációk
elősegítését és támogatását,
8.5. kulturális előadó- és
alkotóművészeti
kormányzati programok
lebonyolításának
támogatását, valamint
8.6. popkulturális törekvések
támogatását, úgymint
oktatásszervezés,
gyűjteményezés,
tehetséggondozási
tevékenységek és azokat
népszerűsítő
kommunikációs
intézkedések támogatása.
Az előirányzat forrást
biztosít továbbá "A nemzet
alkotója" elnevezésű alkotói
ösztöndíj támogatására.
9. Az előirányzat biztosít
forrást a Petőfi Kulturális
Ügynökség Nonprofit Zrt.
egyes szakmai feladatainak
ellátására, ideértve:
9.1. kultúra-marketing, így
különösen kulturális
termékek, produkciók,
nemzeti programok
népszerűsítését,
9.2. a kárpát-medencei
magyar kulturális élet
önkormányzat,
egyéni
vállalkozó,
egyéni cég,
egyéni
vállalkozónak
nem minősülő
természetes
személy, határon
túli intézmény,
határon túli
személy, határon
túli szervezet,
jogszabály
alapján jogi
személynek nem
minősülő egyéb
szervezet
8.: civil szervezet,
közalapítvány,
alapítvány,
társadalmi
szervezet,
központi
költségvetési
szerv,
köztestület,
egyházi jogi
személy,
gazdasági
társaság - kivéve
Petőfi Kulturális
Ügynökség
Nonprofit Zrt. -,
egyesülés, helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv,
nemzetiségi
önkormányzat,
egyéni
vállalkozó,
egyéni
vállalkozónak
nem minősülő
természetes
személy,
jogszabály
alapján jogi
személynek
minősülő egyéb
szervezet,
határon túli
szervezet,
határon túli
egyház, határon
túli kulturális
szervezet,
határon túli
intézmény,
határon túli
egyesület,
koordinációját,
9.3. a vidéki kulturális élet
megerősítése, regionális
együttműködési programok
létrehozása és működtetése
során ellátott feladatait,
9.4. - a kultúrafogyasztó
szokások elemzése és
adatbázisba rendezés
révén - személyre szabott
termékkínálatot hordó
felületek kialakítását,
9.5. a művészeti és
tudományos eredmények
innovatív bevezetését
a köznevelésbe,
közművelődésbe és
a Kárpát-medencei
turizmusba,
9.6. "A nemzet alkotója"
elnevezésű alkotói ösztöndíj
koordinálását,
9.7. a kultúrafinanszírozás
racionalizálását és
összehangolását,
9.8. popkulturális törekvések
erősítését, oktatásszervezési,
gyűjteményezési,
tehetséggondozási
tevékenységek és azokat
népszerűsítő
kommunikációs
intézkedések révén,
valamint
9.9. popkulturális
adatvagyon digitális
feldolgozásának elindítását,
a már digitalizált tartalmak
rendszerezett közzétételét
és elérhetőségének
lehetővé tételét a nemzeti
infrastruktúrán keresztül.
10. Az előirányzat biztosít
forrást a Petőfi Kulturális
Ügynökség Nonprofit Zrt.
kulturális előadó- és
alkotóművészeti
kormányzati programok
lebonyolításával kapcsolatos
lebonyolítói díj
finanszírozására,
a Művészeti tevékenységek
és egyéb feladatok
támogatása jogcímcsoport
tekintetében meghatározott
kezelő szervi feladatainak
ellátására, így különösen az
egyes kultúrstratégiai
kérdésekről szóló
1108/2021. (III. 10.)
Korm. határozatban
meghatározott, a Petőfi
Kulturális Ügynökség
Nonprofit Zrt.-nek
határon túli
természetes
személy, határon
túli gazdasági
társaság, külföldi
természetes
személy, külföldi
szervezet
9-10.: Petőfi
Kulturális
Ügynökség
Nonprofit Zrt.
11.: gazdasági
társaság, civil
szervezet, helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv, határon
túli szervezet,
határon túli
egyház, határon
túli kulturális
szervezet,
határon túli
intézmény,
határon túli
egyesület,
határon túli
természetes
személy, határon
túli gazdasági
társaság, külföldi
természetes
személy, külföldi
szervezet
a kulturális tevékenységek
finanszírozása, illetve
támogatása, továbbá
a kulturális tevékenységet
ellátó intézmények
fejlesztése, fenntartása és
működtetésének
támogatása érdekében e
tevékenységek
koordinálásával kapcsolatos
költségeinek fedezetére.
11. Az előirányzat célja az
igényes hazai zenei előadó-
művészet Magyarországon
történő művelésének és
fejlesztésének támogatása,
a nemzetközi jelenlét
elősegítése, a határon túli
magyar kultúra ápolása,
a hazai nemzetiségek
művészeti életének
támogatása a zenei
szervezetek létesítő okirat
szerinti tevékenységének
megvalósításához.
12. Recirquel Újcirkusz
Társulat (Budapest Art
Center Nonprofit Kft.)
működésének és
programjainak támogatása.
363863849 Közkönyvtári
jogdíjak és művészeti
nyugdíjsegélyek
támogatása
1. Az előirányzat támogatást
nyújt a közkönyvtári
kölcsönzési jogdíjak
kifizetéséhez és ennek
költségeihez.
2. Művészeti
nyugdíjsegélyek kifizetése
a társadalombiztosítási
alapkezelő szerven
keresztül.
3. Kulturális fejlesztések és
beruházások
előkészítésének
megvalósításának, valamint
beruházások
megvalósításával
összefüggő ingatlan vásárlás
támogatása, továbbá
a Klebelsberg Emlékház
(1028 Budapest, Templom
utca 12.) fejlesztésének és
működtetésének
támogatása.
4. Az előirányzat a Kincstár
által nyújtott
szolgáltatásokkal
összefüggő díjak, jutalékok
fedezetére biztosít forrást.
1. egyesület
(bejegyzett
közös jogkezelő
szervezet),
központi
költségvetési
szerv
2. központi
költségvetési
szerv
3. központi
költségvetési
szerv, helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv,
nemzetiségi
önkormányzat,
egyházi jogi
személy, civil
szervezet,
gazdasági
társaság, egyéni
vállalkozó,
egyéni cég,
határon túli
szervezet,
határon túli
intézmény
4. Kincstár
1-3.: kérelem alapján
4.: -
1., 3.: előleg
biztosítható
2., 4.: -
1-2.:
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
3.: egyösszegű
kifizetéssel,
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
4.: egyéb:
bankforgalmi
terhelési
értesítők szerint
-1.: felhatalmazó
nyilatkozat
3.: államháztartáson
kívüli szervezet
esetén: felhatalmazó
nyilatkozat
2., 4.: -
-1., 3-4.: -
2.: igénybe vehető
-

11. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 42. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
4240034017 Szakképzési többletfeladatokAz előirányzat az év
közben jelentkező
szakképzési
többletfeladatok
ellátásával kapcsolatos
kiadások fedezetére
biztosításra kerülő
források felhasználására
ad lehetőséget.
helyi
önkormányzat,
helyi
önkormányzati
költségvetési
szerv,
költségvetési
szerv, civil
szervezet, egyházi
jogi személy,
térségi fejlesztési
tanács, társulás,
szövetkezet,
gazdasági
társaság, nonprofit
gazdasági
társaság,
alapítvány,
közalapítvány,
felsőoktatási
intézmény,
közfeladatot ellátó
közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány,
köztestület,
természetes
személy, határon
túli szervezet
kérelem alapján,
pályázati úton
előleg biztosíthatóegy összegben,
részletekben,
időarányos vagy
teljesítésarányos
kifizetéssel
a kötelezettség-
vállalási
dokumentumban
meghatározottak
szerint
felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe vehető-

2. melléklet a 32/2024. (VIII. 8.) KIM rendelethez

1. A Rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat a következő 5a-5c. sorral egészül ki:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
cím-
csop.
név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete)
5a.3491732 A Kulturális és Innovációs
Minisztérium irányítása és szakmai
felügyelete alá tartozó központi
költségvetési szervek tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
bevételek és kiadások
5b.3770281 A Kulturális és
Innovációs
Minisztérium irányítása
és szakmai felügyelete
alá tartozó központi
költségvetési szervek
tulajdonosi
joggyakorlásával
kapcsolatos kiadások
5c.3770391 A Kulturális
és Innovációs
Minisz-
térium
irányítása és
szakmai
felügyelete
alá tartozó
költség-
vetési
szervek
tulajdonosi
joggyakor-
lása alá
tartozó
gazdasági
társaságok
forrás-
juttatásai
Az előirányzat célja a KIM
irányítása és szakmai
felügyelete alá tartozó
központi költségvetési
szervek
a) által megalapítani kívánt,
majd tulajdonosi
joggyakorlásuk alá tartozó
gazdasági társaságok
étrehozásához szükséges
forrásbiztosítás
b) tulajdonosi
joggyakorlásába tartozó
gazdasági társaságok
javára tőkeemelés és
pótbefizetés finanszírozása
a KIM irányítása és
szakmai
felügyelete alá
tartozó
költségvetési
szervek
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok
a) pont
tekintetében:
létrehozásról szóló
tulajdonosi
határozat
b) pont
tekintetében:
tőkeemelés,
pótbefizetés
jogcímen
tulajdonosi
határozat alapján
a) pont
tekintetében: -
b) pont
tekintetében
pótbefizetés
esetén
a szerződésben
vagy tulajdonosi
határozatban
meghatározottak
szerint

Tartalomjegyzék