32/2024. (VIII. 8.) KIM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 10/2023. (X. 16.) KIM rendelet módosításáról
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 20. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. § (1) A fejezeti kezelésű előirányzatok és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 10/2023. (X. 16.) KIM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a a következő 1a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"1a. acélipar: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 43. pontja szerinti tevékenység,"
(2) A Rendelet 2. §-a a következő 4a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"4a. áttelepítés: ha
a) a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó azonos vagy hasonló tevékenységet vagy annak egy részét az EGT-megállapodás egyik szerződő felének területén található létesítményből az EGT-megállapodás egy másik szerződő felének területén található azon létesítménybe helyezi át, ahol a támogatott beruházásra sor kerül,
b) az eredeti, valamint a támogatott létesítményben előállított termék vagy nyújtott szolgáltatás legalább részben ugyanazokat a célokat szolgálja, és ugyanazon fogyasztói típus keresletét vagy igényeit elégíti ki, és
c) a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó vállalkozás valamely, az EGT-n belüli eredeti létesítményében folytatott azonos vagy hasonló tevékenység körében munkahelyek szűnnek meg,"
(3) A Rendelet 2. §-a a következő 5a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"5a. diszkont kamatláb: az Atr. 2. § 3. pontja szerinti kamatláb,"
(4) A Rendelet 2. §-a a következő 8a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"8a. energetikai célú infrastruktúra: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 130. pontja szerinti fizikai berendezés vagy létesítmény,"
(5) A Rendelet 2. §-a a következő 10a-10c. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"10a. fizikai átengedés: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 136. pontja szerinti függetlenítés,
10b. foglalkoztatottak számának nettó növekedése: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 32. pontja szerinti növekedés,
10c. független harmadik fél: olyan vállalkozás, amely nem minősül egy másik meghatározott vállalkozás vonatkozásában a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. melléklet 3. cikk (2) bekezdése szerinti partnervállalkozásnak vagy (3) bekezdése szerinti kapcsolt vállalkozásnak,"
(6) A Rendelet 2. §-a a következő 13a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"13a. hitel: olyan megállapodás, amelyben a hitelező kötelezi magát, hogy meghatározott pénzösszeget meghatározott időre a hitelfelvevő rendelkezésére bocsát, és amely a hitelfelvevőt arra kötelezi, hogy meghatározott időszakon belül visszafizesse az összeget, különösen kölcsön vagy egyéb finanszírozási eszköz, ideértve a lízinget is, amely a hitelező számára elsődlegesen minimumhozamot nyújt, azzal, hogy már meglévő hitel kiváltása nem finanszírozható,"
(7) A Rendelet 2. §-a a következő 14a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"14a. induló beruházás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 49. pontja szerinti beruházás,"
(8) A Rendelet 2. §-a a következő 16a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"16a. kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó: az a beruházó, amely a kérelmet benyújtó beruházóval a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.) szerinti anya- vagy leányvállalati kapcsolatban áll,"
(9) A Rendelet 2. §-a a következő 17a. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"17a. kis- és középvállalkozás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. melléklete szerint meghatározott vállalkozás,"
(10) A Rendelet 2. §-a a következő 27a-27c. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"27a. nagyberuházás: az az induló beruházás, amelyhez kapcsolódóan az elszámolható költségek összege az összeszámítási szabályt figyelembe véve jelenértéken meghaladja az 50 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
27b. nagykereskedelmi hozzáférés: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 139. pontja szerinti hozzáférés,
27c. nagyvállalkozás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 24. pontja szerinti vállalkozás,"
(11) A Rendelet 2. §-a a következő 30a-30c. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"30a. összeszámítási szabály: a nagyberuházás elszámolható költségei kiszámításakor egyetlen beruházásnak kell tekinteni a kérelemben szereplő beruházást és a kérelmet benyújtó beruházó, valamint a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó által a kérelemben szereplő beruházás megkezdésétől számított háromszor háromszázhatvanöt napos időszakon belül a kérelemben szereplő beruházással azonos vármegyében megkezdett, regionális beruházási támogatásban részesülő beruházást,
30b. regionális beruházási támogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 41. pontja szerinti támogatás,
30c. saját forrás: a kedvezményezett által a projekthez igénybe vett állami támogatást, valamint az Európai Unió intézményei, ügynökségei, közös vállalkozásai vagy más szervei által központilag kezelt, a tagállam ellenőrzése alá közvetlenül vagy közvetve nem tartozó uniós finanszírozást nem tartalmazó forrás,"
(12) A Rendelet 2. §-a a következő 31a-31c. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"31a. szénipar: az Egyesült Nemzetek Európai Gazdasági Bizottsága által a szén tekintetében megállapított és a versenyképtelen szénbányák bezárását elősegítő állami támogatásról szóló, 2010. december 10-i 2010/787/EU tanácsi határozatban (a továbbiakban: 2010/787/EU tanácsi határozat) pontosított nemzetközi kodifikációs rendszer értelmében kiváló minőségű, közepes minőségű és gyenge minőségű, A és B csoportba sorolt szén kitermelésével kapcsolatos tevékenység,
31b. szintetikusszál-ipar: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 44. pontja szerinti eljárás,
31c. szokásos piaci feltételek: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 89. pontja szerinti feltétel,"
(13) A Rendelet 2. §-a a következő 37. ponttal egészül ki:
(E rendelet alkalmazásában)
"37. újgenerációs hozzáférési hálózat: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 138. pontja szerinti hálózat."
2. § A Rendelet 4. §-a a következő l) ponttal egészül ki:
[Az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében]
"l) az 1. mellékletben foglalt táblázat 32a. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13. és 14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás"
[nyújtható.]
3. § A Rendelet 5. § (13) bekezdése a következő h) ponttal egészül ki:
[Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege a 651/2014/EU bizottsági rendelet szerinti]
"h) regionális beruházási támogatás esetén a beruházáshoz igényelt összes állami támogatással együtt - figyelembe véve a nagyberuházásokra vonatkozó rendelkezéseket - meghaladja azt az összeget, amelyet ugyanazon településen egy jelenértéken 100 millió eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó elszámolható költségű beruházás az adott régióban kaphat."
4. § A Rendelet III. Fejezete a következő 12. alcímmel egészül ki:
"12. A regionális beruházási támogatás
21/A. § (1) A regionális beruházási támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) igénybevételének feltétele, hogy a tervezett beruházás olyan induló beruházásnak minősüljön, amelyet az Atr. 25. § (1) bekezdése szerinti régióban kis- és középvállalkozás vagy nagyvállalkozás valósít meg.
(2) A nagyvállalkozások esetén a termelési folyamat alapvető megváltoztatásához a támogatás akkor vehető igénybe, ha az elszámolható költségek összege meghaladja a korszerűsítendő tevékenységhez kapcsolódó eszközökre a kérelem benyújtásának adóévét megelőző három adóévben elszámolt terv szerinti értékcsökkenés összegét.
(3) Meglévő létesítmény tevékenységének új tevékenységgel történő bővítését eredményező beruházáshoz a támogatás akkor vehető igénybe, ha az elszámolható költségek legalább 200%-kal meghaladják az eredeti tevékenység keretében használt és az új tevékenység keretében is használni tervezett eszközöknek a beruházás megkezdése előtti adóévben nyilvántartott könyv szerinti értékét.
(4) A beruházás megkezdésének napja
a) építési munka esetén az építési naplóba történő első bejegyzés vagy az építésre vonatkozó első visszavonhatatlan kötelezettségvállalás időpontja,
b) tárgyi eszköz és immateriális javak beszerzése esetén
ba) a vállalkozás általi első, jogilag kötelező érvényűnek tekintett megrendelés napja,
bb) - a ba) alpont szerinti megrendelés hiányában - az arra vonatkozóan megkötött, jogilag kötelező érvényűnek tekintett szerződés létrejöttének napja,
bc) - a ba) alpont szerinti megrendelés és a bb) alpont szerinti szerződés hiányában - a beruházó által aláírással igazolt átvételi nap az első beszerzett gép, berendezés, anyag vagy termék szállítását igazoló okmányon,
c) létesítmény felvásárlása esetén a felvásárlás időpontja,
d) az a)-c) pont közül több pont együttes megvalósulása esetén a legkorábbi időpont,
azzal, hogy nem tekintendő a beruházás megkezdésének a földterület megvásárlása, ha az nem képezi a beruházás elszámolható költségét, valamint az előkészítő munka költségének felmerülése.
21/B. § (1) A támogatás akkor vehető igénybe, ha a támogatott vállalkozás kötelezettséget vállal arra, hogy a beruházással létrehozott tevékenységet az üzembe helyezés időpontjától számított legalább öt évig, kis- és középvállalkozás esetén legalább három évig fenntartja.
(2) A beszerzett eszköznek újnak kell lennie, kivéve a felvásárlás esetét, vagy ha a beruházó kis- és középvállalkozásnak minősül.
(3) Az (1) bekezdés szerinti követelmény nem akadályozza a gyors technológiai változások miatt a fenntartási időszak alatt korszerűtlenné vált vagy meghibásodott tárgyi eszköz cseréjét, ha a fenntartási időszak alatt a gazdasági tevékenység fenntartása az érintett régióban biztosított. A korszerűtlenné vált vagy meghibásodott és támogatásban már részesült tárgyi eszköz cseréjére a fenntartási időszakban a beruházó állami támogatásban nem részesülhet. Az új eszköznek a lecserélt tárgyi eszközzel azonos funkcióval és azonos vagy nagyobb kapacitással kell rendelkeznie, továbbá a gyártási időpontja nem lehet korábbi, mint a lecserélt tárgyi eszközé.
(4) A támogatás akkor vehető igénybe, ha a beruházó az elszámolható költségek legalább 25%-át saját forrásból biztosítja, továbbá a teljes beruházás megvalósításához szükséges költségek forrását a támogató számára bemutatja.
(5) Regionális beruházási támogatás esetén a támogatás odaítélését megelőzően - a támogatási kérelemben és a támogatási szerződésben - a kedvezményezett a támogatás visszafizetésének terhe mellett nyilatkozik arról, hogy a támogatási kérelem benyújtását megelőző két évben nem valósított meg áttelepítést abba a létesítménybe, amelyben a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházást meg kívánja valósítani, és kötelezettséget vállal arra, hogy a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházás befejezését követő legalább két évig nem kerül sor a létesítmény áttelepítésére abba a létesítménybe, amelyben a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházást meg kívánja valósítani.
(6) A 2020. január 1. és 2021. június 30. között megszűnő munkahelyek a 2019. december 31-én vagy azt megelőzően tett, az (5) bekezdés szerinti nyilatkozat szempontjából nem eredményeznek áttelepítést.
21/C. § Nem nyújtható támogatás
a) acélipari tevékenységhez,
b) hajógyártási tevékenységhez,
c) szénipari tevékenységhez,
d) szintetikusszál-ipari tevékenységhez,
e) ellenszolgáltatásért végzett légi, tengeri, közúti, vasúti és belvízi úton történő személy- vagy áruszállítási szolgáltatás nyújtásához vagy a kapcsolódó infrastruktúrához,
f) energiatermelési, energiaelosztási tevékenységhez és energetikai célú infrastruktúra létrehozását szolgáló beruházáshoz,
g) a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott akvakultúra-termékek termelését, feldolgozását és értékesítését szolgáló beruházáshoz,
h) széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez, kivéve a 21/G. §-ban meghatározott feltételekkel, valamint
i) kutatási infrastruktúra fejlesztéséhez, kivéve a 21/F. §-ban meghatározott feltételekkel.
21/D. § (1) A támogatási intenzitás legmagasabb mértéke az egyes régiókban az Atr. 25. § (1) bekezdésében meghatározott mérték, figyelemmel a (2)-(6) bekezdésben foglaltakra.
(2) A támogatási intenzitás - a nagyberuházások kivételével - kisvállalkozás esetén 20 százalékponttal, középvállalkozás esetén 10 százalékponttal növelhető, ha a beruházó a kérelem benyújtásakor, valamint a döntés meghozatalakor is megfelel az adott vállalkozási méret feltételeinek.
(3) A támogatási intenzitás legmagasabb mértéke nagyberuházás esetén az Atr. 25. § (3) bekezdésében meghatározott mérték.
(4) Nagyberuházás esetén az odaítélhető összes állami támogatás összegéből le kell vonni a beruházás megkezdését megelőző háromszor háromszázhatvanöt napos időszakban a kedvezményezett által vagy a kedvezményezettől független harmadik félnek nem minősülő beruházó által azonos vármegyében megkezdett beruházáshoz vagy beruházásokhoz odaítélt állami támogatás jelenértéken meghatározott összegét.
(5) Ha az összeszámítási szabály figyelembevétele nélkül az adott beruházáshoz nyújtható állami támogatás jelenértéken kisebb, mint a (4) bekezdés szerint meghatározott támogatási összeg, akkor ez a kisebb összeg az odaítélhető állami támogatás felső korlátja. Ellenkező esetben állami támogatás a (4) bekezdésben meghatározott összegig nyújtható.
(6) Annak kiszámításakor, hogy egy nagyberuházás elszámolható költsége eléri-e a jelenértéken 50 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget, a beruházás elszámolható költségeibe tartozó tételek vagy a létrehozott új munkahelyek személyi jellegű ráfordításai közül a nagyobb értékűt kell elszámolható költségként figyelembe venni.
21/E. § (1) A támogatás keretében elszámolható
a) a beruházás érdekében felmerült tárgyi eszközök és immateriális javak költsége,
b) a beruházás által létrehozott munkahelyek két évre számított becsült bérköltsége vagy
c) az a) és b) pontban szereplő költségtípusok kombinációja, ha az így kapott összeg nem haladja meg az a) és b) pont szerinti összeg közül a magasabbat.
(2) Az elszámolható költség az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben a következők szerint határozható meg:
a) a tárgyi eszköznek az Sztv. 47., 48. és 51. §-a szerinti költsége,
b) immateriális javak esetén a vagyoni értékű jogok és a szellemi termékek (a továbbiakban: támogatható immateriális javak) Sztv. 47., 48. és 51. §-a szerinti költsége,
c) létesítmény felvásárlása esetén a tárgyi eszközök és a támogatható immateriális javak vételára,
d) az ingatlan, gép, berendezés bérleti díjának a fenntartási időszak végéig elszámolt összege.
(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben a beruházás üzembe helyezését követő háromszor háromszázhatvanöt napon belül újonnan létrehozott munkahelyeken foglalkoztatott munkavállalók - Sztv. 79. §-a szerint elszámolható - személyi jellegű ráfordításának - ide nem értve az egyéb személyi jellegű kifizetéseket -24 havi összege számolható el a munkakör betöltésének napjától számítva.
(4) A tárgyi eszköz bérléséhez kapcsolódó költség elszámolható, ha
a) a földterületre vagy épületre vonatkozó bérleti jogviszony nagyvállalkozás esetén a beruházás üzembe helyezését követő legalább öt évig, kis- és középvállalkozás esetén a beruházás üzembe helyezését követő legalább három évig fennáll, és
b) a pénzügyi lízing formájában beszerzett üzemre, gépre, berendezésre vonatkozó szerződés tartalmazza az eszköznek, legfeljebb a fenntartási időszak végéig tartó bérleti időtartam lejáratakor történő megvásárlására vonatkozó kötelezettséget.
(5) Tárgyi eszköz esetén az elszámolható költséget a szokásos piaci áron kell figyelembe venni, ha az a beruházó és a beruházótól nem független harmadik vállalkozás között a szokásos piaci ártól eltérő áron kötött szerződés alapján merült fel.
(6) Az immateriális javak költsége elszámolható, ha
a) azokat kizárólag a támogatásban részesült létesítményben használják fel,
b) az az Sztv. előírásai szerinti terv szerinti értékcsökkenési leírás alá esik,
c) azokat szokásos piaci feltételek mellett, a vevőtől független harmadik féltől vásárolják meg,
d) azok kis- és középvállalkozás esetén legalább három évig a beruházó eszközei között szerepelnek, és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották,
e) azok nagyvállalkozás esetén legalább öt évig a beruházó eszközei között szerepelnek, és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották, és
f) azok költsége nagyvállalkozás esetén az elszámolható költségek legfeljebb 50%-át teszik ki.
(7) Nem minősül elszámolható költségnek
a) a szinten tartást szolgáló tárgyi eszköz és immateriális javak költsége,
b) a korábban már használatba vett olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyre a beruházó, más társaság vagy egyéni vállalkozó állami támogatást vett igénybe,
c) az olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyet a beruházó nehéz helyzetben lévő vagy csődeljárás, felszámolás vagy kényszertörlési eljárás alatt álló beruházótól szerzett be,
d) a kérelem benyújtásának napja előtt felmerült költség, ráfordítás,
e) a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 31/c. pontja szerinti személygépkocsi költsége és
f) nagyvállalkozásnál a korábban már bárki által használatba vett tárgyi eszköz költsége, kivéve létesítmény felvásárlása esetén a beszerzett eszköz vételárát.
(8) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti elszámolható költség esetén akkor nyújtható támogatás, ha
a) a beruházás a kedvezményezett vállalkozásnál foglalkoztatottak számának nettó növekedését eredményezi a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához képest,
b) a munkahelyeket a beruházás befejezésétől számított három éven belül betöltik,
c) kis- és középvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább három évig az érintett területen fenntartja, és
d) nagyvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább öt évig az érintett területen fenntartja.
(9) Nem minősül a (8) bekezdés c) és d) pontja szerinti fenntartási kötelezettség megsértésének, ha a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket 2020. január 1. és 2021. június 30. között szüntette meg.
(10) Ha a tárgyi eszköz és az immateriális javak beszerzéséhez a vásárlást megelőzően már nyújtottak támogatást, e tárgyi eszköz és immateriális javak költségét le kell vonni a létesítmény felvásárlásához kapcsolódó elszámolható költségekből. Ha egy kisvállalkozást az eredeti tulajdonos családtagjai vagy korábbi munkavállalók vesznek át, a tárgyi eszköznek és az immateriális javaknak a vevőtől független harmadik féltől való megvásárlására vonatkozó feltételnek nem kell teljesülnie.
21/F. § Kutatási infrastruktúra fejlesztéséhez akkor nyújtható támogatás, ha az infrastruktúrához való hozzáférést több felhasználó számára átlátható és megkülönböztetésmentes módon biztosítják.
21/G. § (1) A támogatás széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez abban az esetben nyújtható, ha a beruházást olyan területen valósítják meg, ahol nincs azonos kategóriájú infrastruktúra, és ahol a piaci szereplő - egy ebből a célból meghirdetett nyilvános konzultáció keretében - nyilatkozik, hogy a támogatási döntés meghozatalától számított három éven belül piaci feltételek mellett nem tervez azonos kategóriájú infrastruktúrát kiépíteni.
(2) A hálózat üzemeltetője tisztességes és megkülönböztetésmentes feltételek mellett a lehető legszélesebb körű aktív és passzív nagykereskedelmi hozzáférést biztosítja a támogatott infrastruktúrához.
(3) A hálózat üzemeltetője a nagykereskedelmi hozzáférést az újgenerációs hozzáférési hálózat esetén fizikai átengedés révén biztosítja.
(4) A kedvezményezettről és a támogatás összegéről a támogatást nyújtó nyílt, átlátható, megkülönböztetésmentes és a technológiasemlegesség elvén alapuló pályáztatás alapján dönt."
5. § A Rendelet IV. Fejezete helyébe a következő fejezet lép:
"IV. FEJEZET
AZ ELŐIRÁNYZATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK KÜLÖNÖS SZABÁLYAI
13. Az állami szakképző intézmények Szkt. szerinti ingyenes képzéseinek kiegészítő finanszírozása
22. § (1) A XX. Kulturális és Innovációs Minisztérium fejezet, 20. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 14. Állami szakképző intézmények szakképzésről szóló törvény szerinti ingyenes képzéseinek kiegészítő finanszírozása alcím terhére az állami szakképző intézmények - az Szkt. szerinti - ingyenes képzéseinek kiegészítő finanszírozása céljából nyújtott támogatás vissza nem térítendő normatív támogatás.
(2) Az állami szakképző intézmény - a szakképzési centrum részeként működő szakképző intézmény esetében a szakképzési centrum vagy állami felsőoktatási intézmény fenntartásában lévő szakképző intézmény esetében a felsőoktatási intézmény - (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: kedvezményezett) a képzésben részt vevő személy részére az Szkt. 3. §-a szerinti ingyenesen nyújtott
a) szakmai oktatással (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: oktatás),
b) szakmai képzéssel (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: képzés),
c) a technikumban az érettségi bizonyítvány megszerzését célzó felkészítéssel összefüggésben - erre irányuló támogatási kérelem és elszámolás alapján - támogatásra jogosult.
(3) Az oktatás és képzés teljes időtartamára meghatározott normatíva
a) oktatás esetén a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Szkr.) 332/A. § (2) bekezdése szerinti, a szakmára alkalmazandó szakmaszorzóval korrigált, a központi költségvetési törvényben meghatározott, a szociális hozzájárulási adóról szóló 2018. évi LII. törvény (a továbbiakban: Szocho tv.) 17/A. § (3) bekezdése szerinti önköltség 15 százalékának és az Szkt. 20. § (1) bekezdés b) pontja, valamint 21. § (1) bekezdés b) pontja szerinti szakmai oktatás Szkr. 1. melléklete szerinti, években meghatározott időtartamának a szorzata,
b) képzés esetén az Szkr. 332/A. § (2) bekezdése szerinti, a szakképesítés programkövetelményében megjelölt ágazatra alkalmazandó szakmaszorzóval korrigált, a központi költségvetési törvényben meghatározott, a Szocho tv. 17/A. § (3) bekezdése szerinti önköltség 30 százalékának és a képzés elvégzéséhez szükséges, a programkövetelményben meghatározott minimális foglalkozásszám 1000 órához viszonyított arányának a szorzata.
(4) A költségvetési évre a támogatási kérelem alapján meghatározásra kerülő tárgyévi támogatás összege
a) oktatás esetén a kedvezményezett által a támogatási kérelemben megjelölt, a tárgyévet megelőző évben felnőttképzési jogviszonnyal rendelkező, oktatásban részt vevők létszáma, csökkentve a duális képzőhelyen oktatásban részt vevők havi létszámával, a (3) bekezdés a) pontja szerinti normatíva egy évre meghatározott összege, a képzési időszak által érintett hónapok számának az évhez viszonyított aránya és az (5) bekezdés szerinti súlyszorzó szorzatának a 70 százaléka,
b) képzés esetén a kedvezményezett által a támogatási kérelemben megjelölt, a tárgyévet megelőző évben felnőttképzési jogviszonnyal rendelkező képzésben részt vevők létszáma, a (3) bekezdés b) pontja szerinti normatíva, a képzésben a tárgyévet megelőző évben ténylegesen megvalósult órák számának és a programkövetelményben meghatározott minimális foglalkozásszámnak a hányadosa szorzatának a 70 százaléka,
c) a technikum kizárólag érettségi vizsgára felkészítő képzésében, a tárgyévet megelőző évben felnőttképzési jogviszonyban részt vevő személyenként 360 000 forint/év keretösszeg képzési időszak által érintett hónapok számának megfelelően arányosan csökkentett összege.
(5) A (4) bekezdés a) pontja szerinti támogatás összegének számításakor alkalmazott súlyszorzó értéke 2, ha az oktatás időtartamából és a ténylegesen megtartott óraszámból adódó intenzitás legalább kétszeres. A súlyszorzó értéke minden más esetben 1.
(6) A (4) bekezdés szerinti támogatás összegének számításakor - ha az ágazat vagy az ágazathoz tartozó szakmaszorzó az Szkr. vagy a programkövetelmények alapján nem határozható meg - a szakmaszorzó értéke 2,4.
(7) A (4) bekezdés b) pontja szerinti támogatás összegének számításakor alkalmazott szakmaszorzót a szakképesítésnek a Magyar Képesítési Keretrendszer szintje határozza meg, oly módon, hogy a legfeljebb 4-es szintű szakképesítés esetén a 4-es szinthez, a legalább 5-ös szintű szakképesítés esetén az 5-ös szinthez meghatározott szakmaszorzót kell alkalmazni.
(8) A támogatási kérelmet a támogató által meghatározott formanyomtatványon a január 1-jétől december 31-éig tartó időszakra tárgyév január 15-éig kell benyújtani.
(9) A támogatási kérelem alapján a támogató megállapítja a kedvezményezett részére az adott költségvetési évre folyósítandó támogatás - ezer forintra kerekített - összegét, a támogatás két részletben történő folyósításának határidejét, és erről támogatói okiratot ad ki.
23. § (1) A kedvezményezett az elszámolási kötelezettségének évente, a támogató által meghatározott tartalmú szakmai és pénzügyi beszámoló, valamint a képzésben részt vevők megelőző évi tényleges létszámait tartalmazó jelentés támogató részére a tárgyévet követő év január 15-ig történő benyújtásával tesz eleget.
(2) Az elszámolás alapján megállapításra kerülő támogatás összege egyenlő
a) a tárgyévi, felnőttképzési jogviszonnyal rendelkező, oktatásban részt vevők létszáma, és a duális képzőhelyen oktatásban részt vevők havi létszáma alapján a 22. § (4) bekezdés a) pontjában meghatározott számítási módszer szerint meghatározott összeg, és az oktatást a tárgyévben sikeres szakmai vizsgával zárók létszáma alapján a 22. § (3) bekezdés a) pontja szerint az oktatás teljes időtartamára számított normatíva 30 százalékának megfelelő összeg,
b) a tárgyévi, felnőttképzési jogviszonnyal rendelkező, képzésben részt vevők létszámát és a képzésből a költségvetési évben ténylegesen megvalósult képzési óraszám 1000 órához viszonyított arányát alapul véve a 22. § (4) bekezdés b) pontjában meghatározott számítási módszer szerint meghatározott összeg, és a képzést a tárgyévben sikeres képesítő vizsgával zárók létszámát alapul véve a 22. § (3) bekezdés b) pontja szerint a képzés teljes időtartamára számított normatíva 30 százalékának megfelelő összeg,
c) a technikum kizárólag érettségi vizsgára felkészítő képzésében, a tárgyévben felnőttképzési jogviszonyban részt vevő személyenként 360 000 forint/év keretösszeg képzési időszak által érintett hónapok számának megfelelően arányosan csökkentett összege.
(3) A kedvezményezett kiegészítő támogatásra jogosult, ha az elszámolás alapján megállapításra kerülő támogatási jogosultság összege meghaladja a kedvezményezett részére a 22. § (4) bekezdése szerint adott időszakra biztosított támogatás összegét.
(4) A kedvezményezettnek az elszámolás alapján visszafizetési kötelezettsége keletkezik, ha a részére a 22. § (4) bekezdése szerint adott időszakra biztosított támogatás összege meghaladja az elszámolás alapján megállapításra kerülő támogatási jogosultság összegét.
(4a) A kérelem benyújtása előtt megszűnt vagy fenntartóváltással érintett intézményre vonatkozóan tárgyévi támogatás nem vehető igénybe.
(5) A (3) és (4) bekezdés szerinti kiegészítő támogatások és visszafizetési kötelezettségek összegét a támogató kedvezményezettenként, évente az elszámolások alapján ezer forintra kerekítve összesítetten állapítja meg a (4a) bekezdésben foglaltakra figyelemmel, és az összesítés egyenlege és a vonatkozó támogatói okirat módosítása alapján folyósítja a kiegészítő támogatást, vagy írja elő a visszafizetési kötelezettséget. Az egyenlegrendezés megvalósulhat a tárgyévet követő évre eső támogatói okirat szerinti összeg elszámolással történő korrekcióján keresztül.
(6) A támogatás az oktatással vagy képzéssel összefüggésben felmerülő, a támogatói okiratban vagy a támogatási szerződésben rögzített kiadásokra használható fel.
(7) A támogatás igénylésének és felhasználásának jogszerűségét, valamint a kérelemben és az elszámolásban közölt adatok megalapozottságát a támogató ellenőrzi. A tárgyévben tervezett ellenőrzésekről a támogató ellenőrzési tervet készít."
6. § A Rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"26. § A 22. § (4) bekezdés a) pontjában és a 23. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott, a duális képzés létszámának figyelembevételére vonatkozó rendelkezést először a 2025. évi előlegek biztosítása és a 2025. évi támogatás 2026. évi egyenlegrendezése során kell alkalmazni."
7. § A Rendelet
1. 2. § 27. pontjában az "a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.)" szövegrész helyébe az "az Sztv." szöveg,
2. 4. § a) pontjában a "2. melléklet 5." szövegrész helyébe a "2. melléklet 5. és 5c." szöveg,
3. 4. § e) és f) pontjában az "5., 7., 9., 11., 13., 15., 17., 19., 21., 23., 25., 27., 29., 31., 33., 35., 37., 39. és 41." szövegrész helyébe az "5. és 5c." szöveg,
4. 4. § h) pontjában a "30." szövegrész helyébe a "30., 32a." szöveg,
5. 4. § i) pontjában a "32." szövegrész helyébe a "32., 32a." szöveg,
6. 5. § (4) bekezdés a) és b) pontjában az "és 11." szövegrész helyébe a " , 11. és 12." szöveg,
7. 5. § (14) bekezdés d) pontjában az "esetén" szövegrész helyébe az "esetén - a regionális beruházási támogatás kivételével -" szöveg,
8. 27. § d) pontjában a "valamint" szövegrész helyébe a "valamint 13., 14.," szöveg,
9. 1. mellékletében foglalt táblázat N:3 mezőjében a "-" szövegrész helyébe az "1., 3.: - 2.: igénybe vehető" szöveg,
10. 1. mellékletében foglalt táblázat F:12 mező 2. pontjában a "2023." szövegrész helyébe a "2024." szöveg,
11. 1. mellékletében foglalt táblázat F:23 mező 2. pontjában a "Tornyai János Múzeum által" szövegrész helyébe a "Tornyai János Múzeum, Könyvtár és Művelődési Központ által" szöveg,
12. 1. mellékletében foglalt táblázat G:29 mezőjében a "2., 5.:" szövegrész helyébe a "2.:" szöveg,
13. 1. mellékletében foglalt táblázat D:33 mezőjében az "5" szövegrész helyébe a "6" szöveg,
14. 1. mellékletében foglalt táblázat F:37 mezőjében az "A Budapesti Tavaszi Fesztivál és a Budapesti Őszi Fesztivál (Café Budapest)" szövegrész helyébe az "A Madách Imre Nemzetközi Színházi Találkozó, a "Bartóktavasz" Fesztivál és a "Liszt Ünnep" Fesztivál" szöveg,
15. 1. mellékletében foglalt táblázat F:40 mező 1. pontjában a "Liget Budapest Projekt keretében" szövegrész helyébe a "Liget Budapest Projekt (a továbbiakban: Projekt) keretében" szöveg,
16. 1. mellékletében foglalt táblázat F:40 mező 1. pontjában a "kiadások fedezetét" szövegrész helyébe a "kiadások, továbbá a Projekt működtetésével és fenntartásával összefüggő további beruházások, felújítások fedezetét" szöveg
lép.
8. § A Rendelet
a) 1. melléklete az 1. melléklet szerint,
b) 2. melléklete a 2. melléklet szerint
módosul.
9. § Hatályát veszti a Rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 6-41. sora.
10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő tizedik napon lép hatályba.
Dr. Hankó Balázs Zoltán s. k.,
kultúráért és innovációért felelős miniszter
1. melléklet a 32/2024. (VIII. 8.) KIM rendelethez
1. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 9. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
9 | 282178 | 1 Nemzeti Tehetség Program | 1. Az előirányzat biztosítja a Nemzeti Tehetség Program finanszírozását, a tehetségek segítésére fordított támogatások hatékonyabb felhasználását. Az előirányzat felhasználásával biztosítható, hogy a tehetséges fiatalok tehetségük jellegének és szintjének megfelelő, folyamatos segítséget kapjanak tehetségük kibontakoztatásához, valamint a tehetség hasznosulásának támogatásához. 2. Az előirányzat a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által nyújtott szolgáltatásokkal összefüggő díjak, jutalékok fedezetére biztosít forrást. 3. Az előirányzat biztosítja a tehetséggondozó tanári ösztöndíjprogram keretében a tehetséggondozásban kiemelkedő munkát végző szereplők szakmai tevékenységének fejlesztéséhez, a tehetségsegítők megbecsüléséhez, szakmai elismeréséhez szükséges forrást, valamint fedezetet nyújt az ösztöndíjprogram lebonyolítási költségeinek finanszírozására. | 1.: civil szervezet, közalapítvány, központi költségvetési szerv, köztestület, egyházi jogi személy, gazdasági társaság, egyesülés, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli természetes személy, határon túli szervezet, jogszabály alapján jogi személynek minősülő hazai és határon túli egyéb szervezet, köznevelési és felsőoktatási intézmény 2.: Kincstár 3.: egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli természetes személy, civil szervezet, központi költségvetési szerv, gazdasági társaság | 1.: kérelem alapján, pályázati úton 2.: - 3.: pályázati úton | 1., 3.: előleg biztosítható 2.: - | 1., 3.: egyösszegű kifizetéssel részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel 2.: egyéb: bankforgalmi terhelési értesítők szerint | 1., 3.: támogatás szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározotta szerint 2.: - | 1., 3.: felha- talmazó nyilat- k kozat 2.: - | - | 1., 3.: igénybe vehető 2.: - |
2. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 11. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
11 | 368239 | 3 Waclaw Felczak Alap | A Waclaw Felczak Alapítványról szóló 2017. évi CLXVI. törvénnyel létrehozott, 2018. március 13-án bejegyzett Waclaw Felczak Alapítvány célja a magyar-lengyel szellemi együttműködés támogatása, a közép- európai országok összefogásának és sikerességének előmozdítása, és ennek révén Magyarország európai, nemzetközi presztízsének növelése. A Waclaw Felczak Alapítvány 2023. évi programjának előzetesen körvonalazható tartalma pályázatok, ösztöndíjak, ifjúsági csereprogramok létrehozása az oktatás, tudomány, kutatás, kultúra, turisztika, továbbá vállalkozási ismeretek és szakmai gyakorlatok területén. Ezenkívül várhatóan kulturális és egyházi tematikájú tevékenységeket is támogat a Waclaw Felczak Alapítvány. Az Alap éves támogatásának összegét a Waclaw Felczak Alapítvány létrehozásáról, valamint a működéséhez szükséges feltételek és forrás biztosításáról szóló 1859/2017. (XI. 23.) Korm. határozat rögzíti. | civil szervezet, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, társulás, közalapítvány, egyházi jogi személy, gazdasági társaság, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, határon túli szervezet | kérelem alapján | előleg biztosítható | egyösszegű kifizetéssel részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel | támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározottak szerint | felhatalmazó nyilatkozat | - | igénybe vehető | - |
3. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
13 | 031831 | 5 Gyermek és Ifjúsági Alapprogram támogatása | A Gyermek és Ifjúsági Alapprogram támogatási céljait a Gyermek és Ifjúsági Alapról, valamint a Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítványról szóló 1995. évi LXIV. törvény (a továbbiakban: 1995. évi LXIV. törvény) 4. § (1) bekezdése határozza meg. Az előirányzat biztosítja a határon túli ifjúsági szervezetek működésének támogatását is. Az előirányzat felhasználása az 1995. évi LXIV. törvény, illetve a Gyermek és Ifjúsági Alapprogram és a Regionális Ifjúsági Irodák működéséről szóló 2/1999. (IX. 24.) ISM rendelet alapján történik. Az előirányzat a pályázati kiírás függvényében fedezetet biztosíthat a gyermekek és fiatalok közösségeit és ifjúsági civil szervezeteket célzó fejlesztő tevékenységekhez, az ifjúsággal foglalkozó szakemberek képzéséhez, gyermekek és fiatalok táborainak megvalósításához és a határon túli ifjúsági szervezetek programjainak támogatásához. | civil szervezet, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, társulás, közalapítvány, egyházi jogi személy, gazdasági társaság, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, határon túli szervezet | pályázati úton kérelem alapján | előleg biztosítható | egyösszegű kifizetéssel részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel | támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban vagy megállapodásban meghatározottak szerint | felhatalmazó nyilatkozat | Nemzeti Kulturális Támogatás- kezelő | - | - |
4. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 16. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
16 | 379295 | 8 Nagycsaládosok személygépkocsi- szerzési támogatása | Az előirányzat biztosítja a három- vagy több- gyermekes családok megfelelő befogadó- képességű személy- gépkocsihoz jutásának elősegítése érdekében nyújtandó, vissza nem térítendő személy- gépkocsi-szerzési támogatáshoz szükséges forrást, továbbá a támogatással összefüggő hatósági feladatok ellátásához szükséges forrást a nagycsaládosok személygépkocsi-szerzési támogatásáról szóló 45/2019. (III. 12.) Korm. rendelet szerint. Azelőirányzat egyrészt a támogatási összegekre, másrészt a Kincstárnál az ügyintézéssel kapcsolatbanfelmerülő személyi és dologi jellegű kiadásokra, a kincstári díj összegére, továbbá a lízing- bevételhez nyújtott támogatás esetében a Kincstárata járművön megillető zálogjognak a Központi Hitelbiztosítéki Nyilvántartásba való bejegyzéséhez kapcsolódó díj megfizetésére nyújt fedezetet. Azelőirányzat kizárólag a 2022. december 31-ig benyújtott kérelmek alapján hozotthatósági határozatokban megítélt összegekkifizetését szolgálja. | személygépkocsi- forgalmazási tevékenységet folytató gazdasági társaság, egyéni vállalkozó vagy egyéni cég; központi költségvetési szerv | pályázati rendszeren kívül kérelem alapján | előleg biztosítható | egyösszegű kifizetéssel | közigazgatási hatósági határozattal | pénzügyi lízingszerződés esetén zálogjog | Kincstár | - | - |
5. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 24. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
24 | 386462 | 5 Közgyűjteményi, közművelődési szakmai feladatok | 1. Az előirányzat célja a több szempontból kiemelt jelentőségű fesztiválok finanszírozásának támogatása. E forrásból az országos jelentőségű nemzetközi, vidéki, valamint a kiemelkedő színvonalú közösségi jellegű kistelepülési fesztiválok részesülhetnek támogatásban. 2. Az előirányzat biztosítja a modellértékű múzeumi kezdeményezések, valamint egyéb múzeumi értékmentő feladatok támogatását. 3. Az előirányzat biztosítja a könyvtári és levéltári értékmentő feladatok támogatását, valamint a törvényi determináció által kötelezően támogatandó feladatok ellátását és a kulturális értékek hozzáférhetőségének elősegítését. 4. Az előirányzat nyújt fedezetet a közösségi és társadalmi részvétel fejlesztésével, a hagyományos közösségi kulturális értékek gondozásával, az egész életre kiterjedő tanulással és amatőr művészetekkel, valamint a tehetséggondozással és a kulturális alapú gazdaságfejlesztés támogatásával kapcsolatos feladatok ellátására, ezen belül kiemelten a közművelődési közfeladatok ellátására kötött közszolgáltatási szerződésben rögzített feladatok megvalósítására, | 1., 4., 8.,12.: civil szervezet, közalapítvány, központi költségvetési szerv, köztestület, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, gazdasági társaság, nemzetiségi önkormányzat, határon túli intézmény, egyéni vállalkozó, egyéni cég, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli személy, határon túli szervezet, külföldi személy, külföldi szervezet, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, egyházi jogi személy, határon túli egyház 2.: központi költségvetési szerv, köztestület, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, gazdasági társaság, egyházi jogi személy, civil szervezet, alapítvány, közalapítvány, integrált intézmény, | 1-4., 8-12.: kérelem alapján pályázati úton 5., 7.: kérelem alapján 6.: pályázati úton | előleg biztosítható | 1-5., 7-8., 10-11.: - 12.: egyösszegű kifizetéssel részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel 6., 9.: egyösszegű kifizetéssel | - | 1-5., 7., 10-12.: felhatalmazó nyilatkozat 6.: - 8-9.: államháztartáson kívüli szervezet esetében felhatalmazó nyilatkozat | - | 1-4., 6., 8., 10-12.: igénybe vehető 5., 7., 9.: - |
továbbá a Sikeres Magyarországért program részeként a 2005. és 2006. évi 20 éves futamidejű Közkincs Hitelprogramban támogatott kedvezményezettek éves kamat- és tőketörlesztésének támogatására, valamint a nép- és világzenei exportiroda működésének támogatására, a Fonó Budai Zeneház működésének és szakmai programjainak támogatására, az "Alkotóházak éj szakája" és a "Kultúrházak éjjel-nappal" rendezvénysorozatok támogatására és szakmai kiadványok megjelentetésére. A művészeti, közművelődési és közgyűjteményi szakterület együttműködése mellett, más ágazatok bevonásával történő közös célok megvalósítása a helyben elérhető kulturális értékek hozzáférhetőségének kiszélesítése érdekében. Az előirányzat biztosítja továbbá a nyírbátori Báthori István Múzeum felújításához kapcsolódó ideiglenes elhelyezés finanszírozását. 5. Az előirányzat nyújt fedezetet a Székesfehérvári Gárdonyi Géza Művelődési Ház és Könyvtár épületének felújítására, a felújítás előkészítésére. 6. Az előirányzat célja az óvodai és a kulturális intézményrendszer együttműködésének erősítése, továbbá annak elősegítése, hogy a kulturális tartalmak minél sokrétűbben épüljenek be az óvodák helyi pedagógiai programjába, és ebből adódóan az óvodák egyre tudatosabban vegyék igénybe a kulturális intézmények | muzeális intézmény, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet 3.: központi költségvetési szerv, köztestület, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, gazdasági társaság, egyházi jogi személy, civil szervezet, közalapítvány, közgyűjtemény, könyvtár, muzeális intézmény, határon túli kulturális szervezet, határon túli intézmény, határon túli egyesület, határon túli gazdasági társaság, határon túli természetes személy, külföldi személy, külföldi szervezet, határon túli egyház, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, alapítvány 5.: helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv 6.: a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 7. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott, belföldi székhelyű óvodák, fenntartótól függetlenül 7.: alapítvány, közalapítvány 9.: költségvetési szerv, gazdasági társaság, Médiaszolgáltatás- támogató és Vagyonkezelő |
nevelést segítő programjait. 7. Az előirányzat célja a Makovecz Imre Bástyája projekttel összefüggő, a piliscsabai Iosephinum területén tervezett kutatóliget II. üteme, a központi energiaellátó épület, valamint a Makovecz Imre Bástyája projekt keretében a piliscsabai Iosephinum területén tervezett további beruházások előkészítésének és megvalósításának támogatása. 8. Az előirányzat a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény (a továbbiakban: 1997. évi CXL. törvény) 94. § (4) bekezdésében előírt feladatok megvalósítására, a kulturális (közművelődési és közgyűjteményi) szakemberek továbbképzésének, szervezett képzésének és dokumentumvásárlásának támogatására szolgál. 9. A Közgyűjteményi Digitalizálási Stratégia megvalósítása érdekében 2018-2021. évek között szükséges intézkedésekről szóló 1175/2018. (III. 28.) Korm. határozattal elfogadott akciótervi szintű feladatainak végrehajtása. A Stratégiában megjelölt aggregátorintézmények szolgáltatás-, gyűjtemény- és aggregáció- fejlesztésével összefüggő tevékenységek támogatása. A Közgyűjteményi Digitalizálási Stratégia népszerűsítését célzó marketingtevékenység, valamint a Közgyűjteményi Digitalizálási Kézikönyv megvalósítása. A Nemzeti Adattár Projekt | Alap (MTVA) 10.: civil szervezet, közalapítvány, költségvetési szerv, köztestület, gazdasági társaság, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyéni cég, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli személy, határon túli szervezet, külföldi személy, külföldi szervezet, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, egyházi jogi személy, határon túli egyház 11.: civil szervezet, közalapítvány, köztestület, gazdasági társaság, nonprofit gazdasági társaság, helyi önkormányzat, költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, jogszabály alapján jogiszemélynek minősülő egyéb szervezet, egyházi jogiszemély |
I. fázisának megvalósítása érdekében az aggregátor- intézmények közös mintaprojektje. 10. A Szovjetunióba hurcolt politikai foglyok és kényszermunkások emlékéve keretében megvalósuló feladatok teljes körű ellátása. 11. Az előirányzat biztosít fedezetet a kulturális ágazatot érintő bérfejlesztésről szóló 682/2021. (XII. 6.) Korm. rendelet által meghatározott feladatok végrehajtására. 12. Az előirányzat célja: 12.1. a múzeumi kutatómunkához kapcsolódó kiállítások és kiadványok létrehozásának támogatása, virtuális múzeumi séták biztosításához program- és eszközfejlesztési támogatás nyújtása; 12.2. a könyvtári szervezetek könyvtári szolgáltatásainak fejlesztése, olvasóvá nevelés és olvasásfejlesztő programok támogatása; a levéltári kutatások fejlesztésére irányuló programok támogatása, szolgáltatásfejlesztés; 12.3. közművelődési intézmények, közösségi színterek amatőr művészeti tevékenységének támogatása, komplex közösségi programok tervezése, szervezése, lebonyolítása, közművelődési szakmai (tovább)képzési programok támogatása. |
6. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 26. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
26 | 295268 | 7 Kulturális társadalmi, civil és nonprofit szervezetek támogatása | 1. Előadó-művészeti, alkotóművészeti közgyűjteményi célú kulturális alapítványok alapító okiratban meghatározott feladatainak és működésének támogatása. Közösségi, művelődési, kulturális, közösségi alapú társadalom- és gazdaságfejlesztő munkát végző alapítványok, továbbá a közösségi, művelődési, kulturális, közösségi alapú társadalom- és gazdaságfejlesztő munkát végző szervezetek, intézmények számára szakmai-módszertani fejlesztő szolgáltatásokat biztosító alapítványok támogatása; a népművészeti és amatőr művészeti alapítványok támogatása. 2. A tematikus múzeum besorolással rendelkező Trianon Múzeum működésének és programjainak támogatása. 3. Az előirányzat nyújt fedezetet a Kárpát- medencei Művészeti Tematikus Népfőiskola szakmai programjainak és működési költségeinek biztosítására, ingatlanvásárlás és felújítás támogatására. Tartalmazza továbbá a más fenntartóval nem rendelkező Területi Művelődési Intézmények Egyesülete (a továbbiakban: TEMI) és tagintézményei működési és feladatfinanszírozást szolgáló támogatását | 1.: alapítványok, közalapítványok, határon túli szervezet, külföldi szervezet, központi költségvetési szerv 2: alapítvány 3.: alapítvány, egyesület 4.: civil szervezet, határon túli szervezet, külföldi szervezet, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, nonprofit gazdasági társaság 5-7.: civil szervezet 8.: gazdasági társaság 9.: kulturális közfeladatot ellátó, közérdekű vagyonkezelő alapítvány, kulturális alapítvány | 1., 4.: kérelem alapján pályázati úton 2-3., 5-8.: kérelem alapján 9.: - | 1-8.: előleg biztosítható 9.: - | egyösszegű kifizetéssel részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel | - | 1-8.: felhatalmazó nyilatkozat 9.: - | - | 1., 4.: igénybe vehető 2-3., 5-9.: - | - |
a TEMI-n keresztül: hozzájárulás az ország különböző településein működő közművelődési intézmények, könyvtárak, művészeti együttesek kulturális, közösségi alapú társadalom- és gazdaságfejlesztő programjaihoz, lakossági szolgáltatásnyújtásához, települési közművelődési feladatok ellátásához és az intézményekben működő alkotó közösségek, művészeti csoportok, körök, klubok fenntartásához és működtetéséhez. Az 1997. évi CXL. törvény 91. § (1) bekezdés c) pontjában előírt hozzájárulás. 4. Az előirányzat szolgál az országos hatókörű népfőiskolai szervezetek, művészeti, közművelődési, közgyűjteményi, és az örökségvédelmi feladatot végző civil és nonprofit szervezetek, nonprofit gazdasági társaságok, testületek, bizottságok támogatására, az e feladatok ellátásához szükséges működési feltételek biztosításához, a szükséges tárgyi eszközök, berendezések beszerzéséhez, valamint a programjaik megvalósulásának elősegítése érdekében. 5. Az előirányzat hozzájárul a Magyar Írószövetség működésének támogatásához, irodalmi estek, műsorok, irodalmi találkozók megrendezéséhez, a magyar szépirodalom és az olvasás népszerűsítéséhez, a magyar irodalom és a magyar írótársadalom szolgálatához, továbbá a kultúráért felelős miniszter felelősségi körébe utalt, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló |
182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 136. § (2) bekezdés c) pontja szerinti, a nemzetközi kulturális szervezetekben való magyar részvétellel kapcsolatos közfeladatok ellátásához. 6. Az előirányzat célja a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat mint a közösségi művelődés területén elismert ismeretterjesztő, felnőttképzést folytató, tudományos ismeretterjesztő folyóiratokat kiadó, intézményfenntartó szervezet és tagszervezetei működési költségeihez, az 1997. évi CXL. törvény 91. § (1) bekezdés c) pontjában előírt hozzájárulás. 7. A támogatás egyrészt a Lakitelek Népfőiskola napi működési költségéhez, másrészt a Kárpát-medencei népfőiskolai programok finanszírozásához járul hozzá. 8. Az előirányzat célja az 1997. évi CXL. törvény 84., 85. és 87. §-ában meghatározott területi és országos közművelődési szakmai szolgáltatás megszervezése és működési feltételeinek biztosítása érdekében kötött közszolgáltatási szerződés keretében a Nemzeti Művelődési Intézet Nonprofit Közhasznú Kft. közfeladat- ellátásának támogatása, valamint ingatlanvásárlás és -felújítás támogatása. 9. Az előirányzat szolgáltat fedezetet a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványokról szóló 2021. évi IX. törvény (a továbbiakban: Kekva tv.) 4. §-a,12. §-a, 13. §-a,18. § (1) bekezdés a) és b) pontja és 19. § (1) bekezdése szerinti |
vagyonjuttatáshoz, a Kekva tv. 18. § (1) bekezdés e) pontja szerinti közfeladat- finanszírozási szerződéshez, valamint a Polgári Törvény- könyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:383. § (1) bekezdése szerinti vagyoni juttatás teljesítéséhez, alapítvány részére. |
7. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 29. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |||||
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) | ||||
29. | 386340 | 1 Nem állami felsőoktatási intézmények támogatása | 1. Az előirányzat forrást biztosít a német anyanyelvű államok és Magyarország közötti oktatási és kutatási együttműködést elősegítő képzések folytatásához, különösen a Közalapítvány a Budapesti Német Nyelvű Egyetemért (a továbbiakban: Közalapítvány) támogatásához kapcsolódó és a Közalapítvány által fenntartott egyetem finanszírozására is felhasználható feladatok ellátására. 2. Az előirányzat forrást biztosít a nem állami fenntartású - egyházi és magán - felsőoktatási intézmények hallgatói juttatásokhoz nyújtott támogatásához az államilag támogatott képzésben részt vevő, valamint a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott hallgatók létszáma alapján, a fogyatékossággal élők normatív támogatásához, a doktori képzésben részt vevő hallgatók ösztöndíjához, az állam által alapított közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványok és az általuk fenntartott felsőoktatási intézmények által ellátott közfeladatok finanszírozásához, valamint a Magyar Köztársaság és az Apostoli Szentszék között létrejött megállapodás alapján a Magyar Katolikus | 1.: Közalapítvány a Budapesti Német Nyelvű Egyetemért, Andrássy Gyula Budapesti Német Nyelvű Egyetem 2.: egyházi, magán és - a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány által fenntartott felsőoktatási intézmény kivételével - alapítványi felsőoktatási intézmény, egyházi jogi személy, valamint a felsőoktatási intézményekhez nem tartozó diákotthon, más fejezet irányítása alá tartozó felsőoktatási intézmény 3.: közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány, közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány által fenntartott felsőoktatási intézmény; gazdasági társaság 4.: Kincstár 5.: egyházi, magán és - a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány által fenntartott felsőoktatási | 1.: kérelem alapján 2., 5.: kérelem alapján - ideértve a diákotthon vagy a diákotthon fenntartója által benyújtott létszám - jelentést -, pályázati úton Felsőoktatási Információs Rendszerből kinyerhető adatok alapján normatív módon 3.: kérelem alapján pályázati úton Felsőoktatási Információs Rendszerből kinyerhető adatok alapján 4.: - | 1-3.: előleg biztosítható 4.: - | 1-3., 5.: egy összegben részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel 4.: egyéb: bankforgalmi terhelési értesítők szerint | - | 1-3., 5.: felhatalmazó nyilatkozat 4.: - | - | 5.: igénybe vehető 1-4.: - | - | |||||||
Egyház, továbbá a Kormánnyal a felsőoktatási feladatok ellátására megállapodást kötő egyház, egyházi felsőoktatási intézmény fentieken túl meghatározott támogatására, figyelemmel az egyház fenntartásában lévő felsőoktatási intézmény, valamint azok intézményeinek támogatására is. 3. Az előirányzat forrást biztosít a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány, illetve az általa fenntartott intézmény és azok intézményei, gazdasági társaságai feladatainak ellátására és fejlesztési céljainak megvalósítására. 4. Az előirányzat a Kincstár által nyújtott szolgáltatásokkal összefüggő díjak, jutalékok fedezetére biztosít forrást. 5. Az előirányzat forrást biztosít Diákotthonok kollégiumi-diákotthoni elhelyezés normatív finanszírozásának, a közfeladat- finanszírozási szerződéssel nem rendelkező egyházi fenntartású intézmények esetén nem normatív támogatásának és a 15%-os bérfejlesz- tésének, továbbá magán fenntartású felsőoktatási intézmények nem normatív finanszírozásának megvalósítására lebonyolítói megállapodásán keresztül. Az előirányzat forrást biztosít továbbá a lebonyolító szerv lebonyolítással kapcsolatos költségeinek fedezetére. | intézmény kivételével - alapítványi felsőoktatási intézmények, egyházi jogi személyek, valamint a felsőoktatási intézményekhez nem tartozó diákotthonok, más fejezet irányítása alá tartozó felsőoktatási intézmény; költségvetési szerv |
8. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 32. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
32 | 398073 | 4 Infrastrukturális, innovációs és ökoszisztéma fejlesztések | 1. Az előirányzat forrást biztosít a felsőoktatási intézmények infrastrukturális fejlesztésének finanszírozására. 2. Az előirányzat forrást biztosít az innovációs ökoszisztéma fejlesztésében részt vevő egyéb szervezetek infrastrukturális, valamint innovációs és ökoszisztéma fejlesztésének finanszírozására. | 1.: közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány, közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány által fenntartott felsőoktatási intézmény, központi költségvetési szerv 2.: gazdasági társaság, költségvetési szerv | kérelem alapján | előleg biztosítható | egy összegben, részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel | - | felhatalmazó nyilatkozat | - | - | - |
9. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 32a. sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |||||
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) | ||||
32a | 391706 | 5 Nemzeti Oltóanyaggyár és Nemzeti Koronavírus- Oltóanyaggyár megvalósítása | A Nemzeti Oltóanyaggyár és Nemzeti Koronavírus- Oltóanyaggyár megvalósításával kapcsolatos feladatok finanszírozása. | Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány, Debreceni Egyetem | kérelem alapján | előleg biztosítható | egy összegben, részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel | - | - | - | - | - | |||||||
10. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 35. és 36. sora helyébe a következő sorok lépnek:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |||
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) | ||
35 | 386473 | 1 Művészeti tevékenységek és egyéb feladatok támogatása | 1. Az előirányzat célja a Magyar Rádió művészeti együttesek szakmai működésének biztosítása, támogatása, továbbá eszközállományának korszerűsítése. Az előirányzat a tevékenységhez tartozó hangversenyszervezés, kortárs magyar zeneművek bemutatása, hangfelvételek készítése, kortárs magyar zeneművészet és egyéb szakmai programok támogatására szolgál. 2. Az előirányzat az előadó- művészeti tevékenységek ellátására, előadó-művészi produkciók tervezésére és kivitelezésére, infrastruktúra kialakítására, korszerű felszerelések, tárgyi eszközök beszerzésére szolgál, valamint előadó- művészethez kapcsolódó egyéb szakmai tevékenységhez, továbbá a mindenkori magyar kulturális életet meghatározó hazai és nemzetközi viszonylatban emblematikus jelentőségű személyiségek kiemelkedő kulturális tevékenységével összefüggő kiadások fedezetére biztosít támogatást. 3. Az előirányzat az alkotóművészeti tevékenységek ellátására, művészi alkotások tervezésére és kivitelezésére, művészeti kiadványok - így különösen album, könyv, tanulmány - megjelentetésére, infrastruktúra kialakítására, korszerű felszerelések, tárgyi eszközök beszerzésére szolgál, valamint alkotóművészethez | 1., 12.: gazdasági társaság 2-3.: civil szervezet, közalapítvány, költségvetési szerv, köztestület, gazdasági társaság, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, egyéni vállalkozó, jogi személyiségű társaság, egyéni cég, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli személy, határon túli szervezet, külföldi személy, külföldi szervezet, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, egyházi jogi személy, határon túli egyház 4.: civil szervezet, közalapítvány, költségvetési szerv, köztestület, egyesület, alapítvány, gazdasági társaság, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyéni cég, egyéni | 1., 6., 9-10., 12.: kérelem alapján 2-5., 7-8., 11.: kérelem alapján, pályázati úton | előleg biztosítható | egyösszegű kifizetéssel, részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel | - | felhatalmazó nyilatkozat | 1-3., 5-7., 9-12.: - 4.: Nemzeti Kulturális Támogatás- kezelő 8.: Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zrt. | 1., 4., 6., 8-10., 12.: - 2-3., 5., 7., 11.: igénybe vehető | - | |||||
kapcsolódó egyéb szakmai tevékenységhez, továbbá a mindenkori magyar kulturális életet meghatározó hazai és nemzetközi viszonylatban emblematikus jelentőségű alkotásokkal, épületekkel összefüggő kiadások fedezetére (felújítás, áthelyezés, létesítés) biztosít támogatást. 4. Hazai és határon túli előadó-művészeti szervezetek támogatása az alábbiak szerint: 4.1. az Emtv. alapján nemzeti előadó-művészeti szervezetnek vagy kiemelt előadó-művészeti szervezetnek nem minősülő színházak, balett- és táncegyüttesek, zenekarok és énekkarok szakmai programmegvalósításának és működésének támogatása pályázat útján: 4.1.1. Minősítéssel nem rendelkező színházak és táncegyüttesek támogatása 4.1.2. Minősítéssel nem rendelkező zenekarok és énekkarok támogatása 4.2. az Emtv. alapján kiemelt művészeti célok megvalósításának támogatása pályázat útján: 4.2.1. Kiemelt művészeti célok -színház, táncegyüttes támogatása 4.2.2. Kiemelt művészeti célok - zenekarok, énekkarok támogatása az Emtv. alapján további kiemelt művészeti célok eseti pályázati támogatása. 5. Az előirányzat hozzájárulást biztosít egyes színházi és táncművészeti tevékenységet folytató előadó-művészeti szervezetek létesítő okirat szerinti tevékenységének megvalósításához. 6. A 100 Tagú Cigányzenekar működésének és programjainak támogatása. 7. Az előirányzat célja az igényes magyarországi előadó-művészet, a színház-, tánc- és zeneművészet művelésének és fejlesztésének támogatása, | vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli szervezet, külföldi személy, külföldi szervezet, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, egyházi jogi személy, határon túli egyház 5-6.: gazdasági társaság, helyi önkormányzati költségvetési szerv, civil szervezet, közalapítvány, költségvetési szerv, köztestület, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyéni cég, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli személy, határon túli szervezet, külföldi személy, külföldi szervezet, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, egyházi jogi személy, határon túli egyház 7.: gazdasági társaság, civil szervezet, központi költségvetési szerv, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi |
a színház-, tánc- és zeneművészet sokszínűségének és értékeinek gyarapítása, a hazai előadó-művészet nemzetközi jelenlétének elősegítése, a határon túli magyar kultúra ápolása, a hazai nemzetiségek művészeti életének támogatása, az előadó- művészeti intézményrendszer fejlesztése. 8. Az előirányzat - a 11. előirányzatban meghatározott kivétellel - forrást biztosít a kulturális tevékenységet ellátó intézmények fejlesztése, fenntartása és működtetésének támogatása egyes feladatainak ellátására, ideértve: 8.1. kulturális termékek, produkciók népszerűsítését, 8.2. a vidéki kulturális élet megerősítését, 8.3. a művészeti és tudományos eredmények innovatív bevezetését, 8.4. kreatívipari innovációk elősegítését és támogatását, 8.5. kulturális előadó- és alkotóművészeti kormányzati programok lebonyolításának támogatását, valamint 8.6. popkulturális törekvések támogatását, úgymint oktatásszervezés, gyűjteményezés, tehetséggondozási tevékenységek és azokat népszerűsítő kommunikációs intézkedések támogatása. Az előirányzat forrást biztosít továbbá "A nemzet alkotója" elnevezésű alkotói ösztöndíj támogatására. 9. Az előirányzat biztosít forrást a Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zrt. egyes szakmai feladatainak ellátására, ideértve: 9.1. kultúra-marketing, így különösen kulturális termékek, produkciók, nemzeti programok népszerűsítését, 9.2. a kárpát-medencei magyar kulturális élet | önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyéni cég, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, határon túli intézmény, határon túli személy, határon túli szervezet, jogszabály alapján jogi személynek nem minősülő egyéb szervezet 8.: civil szervezet, közalapítvány, alapítvány, társadalmi szervezet, központi költségvetési szerv, köztestület, egyházi jogi személy, gazdasági társaság - kivéve Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zrt. -, egyesülés, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyéni vállalkozónak nem minősülő természetes személy, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, határon túli szervezet, határon túli egyház, határon túli kulturális szervezet, határon túli intézmény, határon túli egyesület, |
koordinációját, 9.3. a vidéki kulturális élet megerősítése, regionális együttműködési programok létrehozása és működtetése során ellátott feladatait, 9.4. - a kultúrafogyasztó szokások elemzése és adatbázisba rendezés révén - személyre szabott termékkínálatot hordó felületek kialakítását, 9.5. a művészeti és tudományos eredmények innovatív bevezetését a köznevelésbe, közművelődésbe és a Kárpát-medencei turizmusba, 9.6. "A nemzet alkotója" elnevezésű alkotói ösztöndíj koordinálását, 9.7. a kultúrafinanszírozás racionalizálását és összehangolását, 9.8. popkulturális törekvések erősítését, oktatásszervezési, gyűjteményezési, tehetséggondozási tevékenységek és azokat népszerűsítő kommunikációs intézkedések révén, valamint 9.9. popkulturális adatvagyon digitális feldolgozásának elindítását, a már digitalizált tartalmak rendszerezett közzétételét és elérhetőségének lehetővé tételét a nemzeti infrastruktúrán keresztül. 10. Az előirányzat biztosít forrást a Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zrt. kulturális előadó- és alkotóművészeti kormányzati programok lebonyolításával kapcsolatos lebonyolítói díj finanszírozására, a Művészeti tevékenységek és egyéb feladatok támogatása jogcímcsoport tekintetében meghatározott kezelő szervi feladatainak ellátására, így különösen az egyes kultúrstratégiai kérdésekről szóló 1108/2021. (III. 10.) Korm. határozatban meghatározott, a Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zrt.-nek | határon túli természetes személy, határon túli gazdasági társaság, külföldi természetes személy, külföldi szervezet 9-10.: Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zrt. 11.: gazdasági társaság, civil szervezet, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, határon túli szervezet, határon túli egyház, határon túli kulturális szervezet, határon túli intézmény, határon túli egyesület, határon túli természetes személy, határon túli gazdasági társaság, külföldi természetes személy, külföldi szervezet |
a kulturális tevékenységek finanszírozása, illetve támogatása, továbbá a kulturális tevékenységet ellátó intézmények fejlesztése, fenntartása és működtetésének támogatása érdekében e tevékenységek koordinálásával kapcsolatos költségeinek fedezetére. 11. Az előirányzat célja az igényes hazai zenei előadó- művészet Magyarországon történő művelésének és fejlesztésének támogatása, a nemzetközi jelenlét elősegítése, a határon túli magyar kultúra ápolása, a hazai nemzetiségek művészeti életének támogatása a zenei szervezetek létesítő okirat szerinti tevékenységének megvalósításához. 12. Recirquel Újcirkusz Társulat (Budapest Art Center Nonprofit Kft.) működésének és programjainak támogatása. | ||||||||||||||
36 | 386384 | 9 Közkönyvtári jogdíjak és művészeti nyugdíjsegélyek támogatása | 1. Az előirányzat támogatást nyújt a közkönyvtári kölcsönzési jogdíjak kifizetéséhez és ennek költségeihez. 2. Művészeti nyugdíjsegélyek kifizetése a társadalombiztosítási alapkezelő szerven keresztül. 3. Kulturális fejlesztések és beruházások előkészítésének megvalósításának, valamint beruházások megvalósításával összefüggő ingatlan vásárlás támogatása, továbbá a Klebelsberg Emlékház (1028 Budapest, Templom utca 12.) fejlesztésének és működtetésének támogatása. 4. Az előirányzat a Kincstár által nyújtott szolgáltatásokkal összefüggő díjak, jutalékok fedezetére biztosít forrást. | 1. egyesület (bejegyzett közös jogkezelő szervezet), központi költségvetési szerv 2. központi költségvetési szerv 3. központi költségvetési szerv, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, egyházi jogi személy, civil szervezet, gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, egyéni cég, határon túli szervezet, határon túli intézmény 4. Kincstár | 1-3.: kérelem alapján 4.: - | 1., 3.: előleg biztosítható 2., 4.: - | 1-2.: részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel 3.: egyösszegű kifizetéssel, részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel 4.: egyéb: bankforgalmi terhelési értesítők szerint | - | 1.: felhatalmazó nyilatkozat 3.: államháztartáson kívüli szervezet esetén: felhatalmazó nyilatkozat 2., 4.: - | - | 1., 3-4.: - 2.: igénybe vehető | - |
11. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 42. sora helyébe a következő sor lép:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |||
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) | ||
42 | 400340 | 17 Szakképzési többletfeladatok | Az előirányzat az év közben jelentkező szakképzési többletfeladatok ellátásával kapcsolatos kiadások fedezetére biztosításra kerülő források felhasználására ad lehetőséget. | helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, költségvetési szerv, civil szervezet, egyházi jogi személy, térségi fejlesztési tanács, társulás, szövetkezet, gazdasági társaság, nonprofit gazdasági társaság, alapítvány, közalapítvány, felsőoktatási intézmény, közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány, köztestület, természetes személy, határon túli szervezet | kérelem alapján, pályázati úton | előleg biztosítható | egy összegben, részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetéssel | a kötelezettség- vállalási dokumentumban meghatározottak szerint | felhatalmazó nyilatkozat | - | igénybe vehető | - | |||||
2. melléklet a 32/2024. (VIII. 8.) KIM rendelethez
1. A Rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat a következő 5a-5c. sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | |
1 | Áht. azonosító | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- csop. név | Jogcímnév | Előirányzat célja | Kifizetésben részesülők köre | Támogatás biztosításának módja | Támogatási előleg | Rendelkezésre bocsátás módja | Visszafizetés határideje | Biztosíték | Kezelő szerv | Lebonyolító szerv | Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete) |
5a. | 349173 | 2 A Kulturális és Innovációs Minisztérium irányítása és szakmai felügyelete alá tartozó központi költségvetési szervek tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások | |||||||||||||
5b. | 377028 | 1 A Kulturális és Innovációs Minisztérium irányítása és szakmai felügyelete alá tartozó központi költségvetési szervek tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások | |||||||||||||
5c. | 377039 | 1 A Kulturális és Innovációs Minisz- térium irányítása és szakmai felügyelete alá tartozó költség- vetési szervek tulajdonosi joggyakor- lása alá tartozó gazdasági társaságok forrás- juttatásai | Az előirányzat célja a KIM irányítása és szakmai felügyelete alá tartozó központi költségvetési szervek a) által megalapítani kívánt, majd tulajdonosi joggyakorlásuk alá tartozó gazdasági társaságok étrehozásához szükséges forrásbiztosítás b) tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaságok javára tőkeemelés és pótbefizetés finanszírozása | a KIM irányítása és szakmai felügyelete alá tartozó költségvetési szervek tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok | a) pont tekintetében: létrehozásról szóló tulajdonosi határozat b) pont tekintetében: tőkeemelés, pótbefizetés jogcímen tulajdonosi határozat alapján | a) pont tekintetében: - b) pont tekintetében pótbefizetés esetén a szerződésben vagy tulajdonosi határozatban meghatározottak szerint |