Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

305/2001. (XII. 27.) Korm. rendelet

a határátkelőhely megnyitásának, megszüntetésének, a működtetés rendjének és feltételeinek szabályairól

A Kormány a határőrizetről és a Határőrségről szóló 1997. évi XXXII. törvény (a továbbiakban: Hőr. tv.) 83. §-a (1) bekezdésének e) pontjában, a vámjogról, a vámeljárásról, valamint a vámigazgatásról szóló 1995. évi C. törvény 212. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

Határátkelőhely létesítésének általános feltételei

1. §

Határátkelőhely létesítése során a személy-, áru- és járműellenőrzésre jogosult hatóságok (a továbbiakban: ellenőrző hatóságok) részére biztosítani kell az elhelyezésükhöz és feladataik ellátásához szükséges tárgyi feltételeket.

Értelmező rendelkezések

2. §

(1) E rendelet alkalmazása során határátkelőhelyen a forgalom számára állandó jelleggel megnyitott határátkelőhelyet kell érteni. Ideiglenes határátkelőhely megnyitásáról külön jogszabály rendelkezik.

(2) E rendelet alkalmazásában

1. személyforgalmat lebonyolító határátkelőhely: azon határátkelőhely, ahol személyek és nem kereskedelmi forgalomban behozott, illetve kivitt áru/vámáru átléptetésére kerülhet sor;

2. áruforgalmat lebonyolító határátkelőhely: azon határátkelőhely, ahol kizárólag a kereskedelmi forgalomban behozott, illetve kivitt áru/vámáru, valamint az azt kísérő személyek átléptetésére kerülhet sor;

3. korlátozott személyforgalmat lebonyolító határátkelőhely: kizárólag az Európai Unió tagállamainak, valamint annak a szomszédos államnak állampolgárai határátlépésére szolgáló határátkelőhely, amellyel az erre irányuló nemzetközi szerződést kötöttük;

4. nemzetközi határátkelőhely: a világ valamennyi államának állampolgára számára határátlépésre szolgáló határátkelőhely;

5. határátlépési pont: gyalogos személyforgalmat lebonyolító átkelőhely, amelyet kizárólag az államhatáron átnyúló vagy annak közvetlen közelében levő műemlék, természeti érték vagy más turisztikai látványosság megtekintése céljából hoztak létre, és amelyen keresztül csak a látványosság megtekintéséhez elengedhetetlenül szükséges területre való be-, illetve átlépés engedélyezett;

6. folyamatos nyitva tartás: az év minden napján 0-24 óra közötti nyitva tartás;

7. korlátozott nyitva tartás: csak az év meghatározott hónapjaiban (napjaiban), illetve a nap órákban meghatározott időszakában való nyitva tartás;

8. üzemeltető: jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a határátkelőhely tulajdonosa, illetve aki szerződés vagy más jogcím alapján a határátkelőhely üzemben tartására jogosult.

9.[1] Kamionterminál: a határátkelőhely területéhez közvetlenül csatlakozó vagy a határátkelőhelyről zárt pályán megközelíthető olyan körülkerített, zárt terület- és épületegyüttes, amely a tehergépjárművek parkolását, az áruk átrakását, vámkezelését, átmeneti megőrzését szolgálja.

A Határellenőrzési Tárcaközi Bizottság

3. §

(1) Az egységes határellenőrzési, valamint határátkelőhely-fejlesztéssel kapcsolatos feladatok általános összehangolását a Határellenőrzési Tárcaközi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) végzi. A Bizottság véleményező, döntés-előkészítő és javaslattevő szerv.

(2) A Bizottság elnöke a belügyminiszter, akit államtitkára helyettesítheti. Tagjai: az egészségügyi miniszter, a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, a gazdasági miniszter, a közlekedési és vízügyi miniszter, a külügyminiszter és a pénzügyminiszter által ezzel megbízott állami vezetők, a PHARE programot koordináló tárca nélküli miniszter hivatalvezetője, valamint a Határőrség, a Vám- és Pénzügyőrség országos parancsnoka vagy az általa kijelölt helyettese. A Bizottság titkárának feladatait a belügyminiszter által kijelölt személy látja el.

(3) A Bizottság ügyrendjét és munkaprogramját maga állapítja meg.

4. §

A Bizottság:

a) közreműködik a határátkelőhelyek létesítéséhez, megnyitásához, működtetéséhez, fejlesztéséhez, megszüntetéséhez, valamint a határellenőrzési rendszerhez kapcsolódó kormányzati előterjesztések előkészítésében;

b) figyelemmel kíséri - különös tekintettel az Európai Unió követelményeire - az egységes határellenőrzési rendszer létrehozását célzó kormányzati intézkedések megvalósulását, ennek érdekében az érintett minisztériumoktól és hatóságoktól adatokat kérhet, a határátkelőhelyeken helyszíni ellenőrzést folytathat, szükség esetén javaslatot tehet a Kormány részére;

c) elemzi és értékeli a határátkelőhelyek működéséről rendelkezésre álló adatokat;

d) miniszter felkérésére vagy a Kormány utasítására megvizsgálja, hogy a meglévő határátkelőhelyek működése megfelel-e a jogszabályban meghatározott feltételeknek, illetve a határátkelőhely általános követelményeinek, és a vizsgálat eredményétől függően javaslatot tesz a határátkelőhely fejlesztésére, átminősítésére, működésének ideiglenes szüneteltetésére vagy megszüntetésére;

e) részt vesz a központi költségvetés, a nemzetközi források és az egyes költségvetési fejezetek határátkelőhely létesítéséhez, a fejlesztésekhez, illetve a határellenőrzési rendszerhez kapcsolódó előirányzatainak összehangolásában.

5. §

(1) Határátkelőhely létesítésére vonatkozó kezdeményezés esetén a Bizottság különösen az alábbiakat vizsgálja meg:

a) a megnyitás indokoltságát és hatásait, ennek során hatástanulmányt készíttet, mely tartalmazza a várható forgalom összetételét, nagyságát, valamint a környezetre gyakorolt hatást;

b) a létesítés illeszkedik-e a hazai és európai közlekedési hálózat fejlesztési tervébe;

c) a létesítés összhangban van-e a Magyar Köztársaság és/vagy az érintett szomszédos állam határátkelőhely-fejlesztési koncepciójával;

d) összhangban van-e az elfogadott térségi és települési rendezési tervekkel;

e) a határátkelőhely létesítésének és működtetésének költségvetési vonzatát.

(2) A Bizottság a vizsgálat során - a jogszabályok keretei között - együttműködik a szomszédos állam illetékes szerveivel.

(3) A határátkelőhely létesítésére irányuló kormányelőterjesztésben fel kell tüntetni a határátkelőhely helyét, típusát, a forgalom és az átlépésre jogosultak szerinti jellegét, a nyitva tartás idejét, a létesítés ütemezését, a megnyitás tervezett időpontját, a létesítés és a működtetés tárgyi, személyi és infrastrukturális feltételeinek várható költségeit, különös tekintettel az igénybe venni szándékozott Európai Uniós támogatásokra.

A határátkelőhely megnyitásának és működtetésének részletes feltételei

6. §

(1) A határátkelőhely megnyitására az engedélyt a belügyminiszter a pénzügyminiszter egyetértésével adja ki. Az engedély kiadása előtt be kell szerezni a közlekedési és vízügyi miniszter, a külügyminiszter, az állat- és növényegészségügyi eljárásra kijelölt határátkelőhely esetében a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, valamint az egyébként érdekelt miniszter hozzájárulását.

(2) Engedély akkor adható, ha

a) amennyiben a határátkelőhely létesítéséhez nemzetközi szerződés szükséges, az aláírásra került;

b) a jogszerű és szakszerű határellenőrzés jogszabályban meghatározott feltételei rendelkezésre állnak;

c) az üzemeltető igazolja, hogy a létesítéshez és az üzemeltetéshez szükséges szakhatósági engedélyekkel rendelkezik.

7. §

Közúti határátkelőhelyen biztosítani kell:

a) személyforgalmat lebonyolító határátkelőhely esetén:

aa) a be- és kilépő forgalom fizikai szétválasztását lehetővé tevő forgalmi sávokat,

ab) forgalmi irányonként a személyek ki- és beutazási feltételek szerinti szétválasztását lehetővé tevő - legalább három - sáv kialakítását,

ac) autóbusz forgalom esetén külön buszsávot,

ad) a határátkelőhelyek közúti közlekedésének rendjét előjelző táblákat, útburkolati jeleket, forgalomirányításra szolgáló piros-zöld fényű jelzőlámpákat, sorompókat,

ae) gépjármű vizsgáló csarnokot,

af) a határátkelőhely bekerítését,

ag) a határátkelőhely és közvetlen környékének kivilágítását,

ah) másodlagos, szigorított ellenőrzés végrehajtása céljából a folyamatos forgalmat nem akadályozó - vizsgáló területet,

ai) a forgalmi sávok mellett kezelőfülkéket;

b) áruforgalmat lebonyolító határátkelőhely esetén:

ba) a személy- és áruforgalom fizikai szétválaszthatóságát,

bb) a várható forgalom nagyságának megfelelő kamionparkolót (terminált),

bc) vizsgáló csarnokot a tehergépjárművek vizsgálatára,

bd) radioaktív anyagok ellenőrzésére technikai eszközök telepítésének lehetőségét,

be) tengely és összsúly mérleget,

bf) raktárakat,

bg) az árufuvarozás lebonyolításában közreműködők (spedíció) részére irodákat,

bh) az arra kijelölt határátkelőhelyeken az állat- és növényegészségügyi vizsgálatokhoz szükséges, valamint élő állat elhelyezésére alkalmas létesítményeket,

bi) a veszélyes szállítmányok ellenőrzéséhez szükséges elkülönített és ahol indokolt, védőtöltéssel ellátott területet (ADR parkolók),

bj) fertőtlenítésre, illetve megsemmisítésre alkalmas létesítményeket.

8. §

Légi hatátkelőhelyen biztosítani kell:

a) a személy- és áruforgalom határátkelőhelyen belüli fizikai szétválaszthatóságát;

b) a be- és kilépő forgalom szétválaszthatóságát;

c) a schengeni belső, illetve a külső légi járatok utasainak fizikai szétválasztását lehetővé tevő folyosók kialakítását;

d) a személyek ki- és beutazási feltételek szerinti szétválasztását lehetővé tevő - legalább három - folyosó kialakítását;

e) a be nem léptethető utasok elhelyezésére szolgáló helyiséget a tranzitterületen;

f) tranzitutasok ellenőrzésének feltételeit, amennyiben ilyen típusú forgalmat engedélyeztek;

g) vizsgáló csarnokot az áru/vámáru vizsgálatára;

h) az arra kijelölt határátkelőhelyeken a közegészségügyi vizsgálatokhoz szükséges helyiségeket;

i) a 7. § bf) és bg) alpontjaiban előírt feltételeket;

j) szükség esetén a 7. § bh) és bj) alpontjaiban előírt feltételeket.

9. §

Vasúti határátkelőhelyen biztosítani kell:

a) az ellenőrzési, elhelyezési és biztonsági feltételeket (különösen: megvilágítás szolgálati fülkék);

b) a kutatáshoz, térfigyeléshez szükséges építményeket;

c) a be nem léptethető utasok elhelyezésére szolgáló helyiséget;

d) másodlagos, szigorított ellenőrzés végrehajtása céljából vizsgáló területet (tároló vágányt);

e) szükség esetén a 7. § bh) és bj) alpontjaiban előírt feltételeket.

10. §

Vízi határátkelőhelyen biztosítani kell:

a) személy- és teherhajók elkülönített helyen történő ellenőrizhetőségét;

b) be- és kilépő utasok szétválaszthatóságát;

c) a kutatáshoz és vizsgálathoz szükséges műszaki eszközök elhelyezésére szolgáló létesítményt és a szükséges építészeti segédeszközöket;

d) az ellenőrzéshez szükséges biztonsági feltételeket (megvilágítás, bekerített ellenőrzési hely, utasbiztonság);

e) a be nem léptethető utasok elhelyezésére szolgáló helyiséget;

f) az arra kijelölt helyeken a közegészségügyi vizsgálatokhoz szükséges helyiségeket;

g) szükség esetén a 7. § bh) és bj) alpontjaiban előírt feltételeket.

11. §

(1) A határátkelőhely, valamint a határátlépési pont megszüntetésére, működésének szüneteltetésére, a forgalom jellegének megváltoztatására az 5-10. §-ban meghatározottakat kell értelemszerűen alkalmazni.

(2) Határátlépési pont létesítésekor az e jogszabályban írt infrastrukturális feltételektől nemzetközi szerződés eltéréseket állapíthat meg.

12. §

(1) A határátkelőhelyet az üzemeltető működteti.

(2) Az üzemeltető a működés során köteles folyamatosan biztosítani a határátkelőhely megnyitásának jogszabályban előírt feltételeit, továbbá a létesítmények és a kezelésében levő infrastruktúra, tárgyi eszközök folyamatos karbantartásával, szükség esetén felújításával az államhatáron lebonyolódó személy- és áruforgalom zavartalan és kulturált határellenőrzésének feltételeit.

(3)[2] A határátkelőhely üzemeltetője a határátkelőhelyen az ellenőrző hatóságok, valamint a közúti súlyellenőr zést végző szervezet elhelyezését bérleti díj nélkül, az egyéb közreműködők részére az elhelyezést térítés ellenében biztosítja. Az üzemeltetési költségeket valamennyi hatóság és közreműködő az üzemeltetőnek - a használat és a felhasználás mértékével arányosan, külön megállapodás alapján - megtéríti.

A határátlépés szabályai

13. §

(1) A határátkelőhelyen a személyek, járművek és szállítmányok határforgalom-ellenőrzése és átléptetése - nemzetközi szerződés vagy jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában - a határátkelőhelyre történő érkezés sorrendjében történik.

(2) Ha nemzetközi szerződés vagy jogszabály alapján soron kívüli ellenőrzéssel történő határátlépésre jogosult személy vagy jármű vezetője határátlépési szándékát a határőrnek jelzi, vagy azt a határőr észleli, a határforgalom-ellenőrzést soron kívül végre kell hajtani.

(3) A soron kívüli ellenőrzéssel történő határátlépésre jogosult határátlépési szándékát előzetes írásbeli értesítéssel is jelezheti. Az értesítésnek tartalmaznia kell a jogosult nevét, lakcímét, úti okmánya számát, a határátlépés tervezett helyét és idejét, a jogosultság jogalapját és az igénybe veendő jármű forgalmi rendszámát, típusát, színét.

(4)[3]

(5)[4]

(6)[5]

(7)[6]

(8)[7]

(9)[8]

14. §

(1) A határátlépésre jelentkező utas köteles úti okmányát, továbbá a személy- és a járműforgalom, illetve a szállítmányok határforgalom-ellenőrzéséhez szükséges egyéb okmányokat a határforgalom-ellenőrzést végző határőr részére ellenőrzésre átadni.

(2) Az ellenőrző hatóságok kötelesek a szolgálatot úgy megszervezni, hogy az a határátkelőhely típusához, jellegéhez, a forgalom nagyságához igazodóan biztosítsa a gyors, hatékony és kulturált határellenőrzést. A határállomás nyitvatartási idejében biztosítaniuk kell az ellenőrzést szolgáló nyilvántartási rendszerek és műszaki eszközök folyamatos működését.

A határátkelőhely megjelölése

15. §

(1) A határátkelőhelyet a közvetlen közelében tájékoztató táblákkal meg kell jelölni.

(2) A Magyar Köztársaság állami zászlójának megfelelő színű tájékoztató táblákon fel kell tüntetni a Magyar Köztársaság állami címerét.

(3) Kiegészítő táblákon kell feltüntetni a határátkelőhely megnevezését magyar, angol és német, valamint a szomszédos állam hivatalos nyelvén, a határátkelőhely nyitvatartási idejét és az igénybevételére vonatkozó korlátozásokat.

(4) A légi, a vasúti és a vízi határátkelőhelyeken - ha azok jellege nem teszi indokolttá - az (1)-(3) bekezdésben írt kiegészítő és tájékoztató táblák elhelyezése mellőzhető.

A határátkelőhelyekre vonatkozó különös rendelkezések[9]

15/A. §[10] (1) Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a közúti határátkelőhelyen az ellenőrző hatóságokon, valamint a közút kezelőjén kívül, más szerv vagy szervezet tevékenységet csak a vámszervezet felsőfokú szervének, valamint a Határőrség központi szervének engedélyével végezhet. Ez a rendelkezés nem érinti a Határőrség - a határátkelőhelyre nem határátlépés céljából történő belépéssel kapcsolatos - engedélyezési jogkörét.

(2) Határátkelőhely megnyitása esetén a határátkelőhely rendjéért felelős szerv a forgalmi rendet - a vámszervezet felsőfokú szervének véleménye figyelembevételével -úgy köteles megszervezni, kialakítani, létesítményeit kijelölni, hogy az elősegítse az államhatáron át lebonyolódó személy- és áruforgalom zavartalan, gyors és hatékony ellenőrzését.

(3) Közúti határátkelőhely kettőszáz méteres körzetében kamionterminálon kívül egyéb ipari vagy kereskedelmi szolgáltató jellegű tevékenység nem folytatható, ilyen célra építmény nem létesíthető. Ez alól a rendelkezés alól a vámszervezet felsőfokú szerve ad felmentést a Határőrség Országos Parancsnokságának egyetértésével, amennyiben a tevékenység végzéséhez vagy építmény létesítéséhez a helyi önkormányzat előzetesen már hozzájárult.

(4) Más jogszabály által meghatározott, a határforgalom állat- és növény-egészségügyi ellenőrzését szolgáló állat- és növény-egészségügyi határállomás a vámszervezet felsőfokú szervének egyetértésével létesíthető a határátkelőhely zárt területén, illetve azon kívül.

(5) Kamionterminál - a teherforgalom gyors lebonyolítása, a határátkelőhely és a bevezető közút tehermentesítése érdekében - a vámszervezet felsőfokú szervének engedélyével létesíthető. Kamionterminál létesítésére a vámszervezet felsőfokú szerve pályázatot köteles kiírni.

(6) A kamionterminál területén az áru szállítóján kívül csak azok az állandó szolgálatot teljesítő személyek tartózkodhatnak, akik belépési engedéllyel rendelkeznek. A kamionterminálra a be-, illetve onnan kilépés csak a vámhivatal ellenőrzése mellett történhet.

(7) Kamionterminál területén kis- és nagykereskedelmi egység, vendéglátóipari, ipari, mezőgazdasági szolgáltatást nyújtó cég, egyéni vállalkozó üzlethelyiséget, irodát, telephelyet nem létesíthet.

(8) Határátkelőhelyen vámközvetítő tevékenység végzésére csak akkor adható ki engedély, ha a határátkelőhelyen biztosított vagy biztosítható az elhelyezés. Az elhelyezésére a vámszervezet pályázatot köteles kiírni.

15/B. §[11] A fuvarozó köteles a menetrendszerűen közlekedő vasúti járműveknek a határátkelőhelyen való tartózkodási idejét a vámszervezet felsőfokú szervével, valamint a Határőrség központi szervével egyeztetve úgy megállapítani, hogy az alatt az ellenőrzés elvégezhető legyen. A határt átlépő vasúti járművek menetrendjét, valamint annak minden változását közölni kell a vámszervezet felsőfokú szervével, illetve a Határőrség központi szervével. A határállomás állomásfőnökségének a nagyobb késéseket, a járművek elmaradását vagy menetrenden kívüli közlekedését a határvámhivatallal és a Határőrség illetékes helyi szervével olyan időben kell közölnie, hogy a vámellenőrzés és a határforgalom-ellenőrzés végrehajtható legyen.

Záró rendelkezések

16. §

Az Európai Unióhoz történő csatlakozás időpontjában a külső határokon csak e rendelet előírásainak megfelelő határátkelőhelyek működhetnek.

17. §

Ez a rendelet 2002. január 1-jén lép hatályba.

18. §

A belügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 147/1994. (XI. 17.) Korm. rendelet 6. §-a a következő új n) ponttal egészül ki, egyidejűleg a jelenlegi n) pont megjelölése o) pontra módosul:

(A belügyminiszter a 2-5/A. §-ban fel nem sorolt igazgatási területen adódó feladatai körében)

"n) irányítja a határellenőrzési Tárcaközi Bizottság munkáját;"

19. §[12]

20. §

E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet 52. §-a, továbbá a módosításáról szóló 23/2000. (III. 8.) Korm. rendelet 10. §-a.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Beiktatta a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 1. § - a. Hatályos a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[2] Beiktatta a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 2. § - a. Hatályos a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[3] Hatályon kívül helyezte a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 4. § - a. Hatálytalan a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[4] Hatályon kívül helyezte a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 4. § - a. Hatálytalan a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[5] Hatályon kívül helyezte a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 4. § - a. Hatálytalan a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[6] Hatályon kívül helyezte a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 4. § - a. Hatálytalan a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[7] Hatályon kívül helyezte a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 4. § - a. Hatálytalan a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[8] Hatályon kívül helyezte a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 4. § - a. Hatálytalan a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[9] Beiktatta a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 3. § - a. Hatályos a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[10] Beiktatta a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 3. § - a. Hatályos a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[11] Beiktatta a 123/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 3. § - a. Hatályos a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napjától.

[12] Hatályon kívül helyezte a 140/2002. (VI. 28.) Korm. rendelet 17. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2002.07.01.

Tartalomjegyzék