7/2003. (IV. 16.) IHM rendelet
az informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási célelőirányzat felhasználásának és kezelésének szabályairól szóló 11/2001. (IV. 24.) MeHVM rendelet módosításáról
Az informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási célelőirányzat felhasználásának és kezelésének szabályairól szóló 11/2001. (IV. 24.) MeHVM rendelet (a továbbiakban: R.) preambuluma helyébe a következő preambulum lép:
"A Magyar Köztársaság informatikai és hírközlési politikájának megvalósítása érdekében, a mindenkori éves központi költségvetésben meghatározott informatikai, távközlési-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok fejezeti kezelésű előirányzat egységes szemléletű felhasználása és ellenőrzése céljából - figyelemmel az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (4) és (5) bekezdésében, valamint az informatikai és hírközlési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 141/2002. (VI. 28.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Stat.r.) foglaltakra is - a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetéséről szóló 1995. évi CXXI. törvény 69. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a pénzügyminiszterrel egyetértésben, a következőket rendelem el:"
1. §
Az R. 1. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok fejezeti kezelésű előirányzatot (e rendelet alkalmazásában: Célelőirányzat) az informatikai és hírközlési miniszter (a továbbiakban: miniszter) kezeli."
2. §
Az R. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"3. § (1) A Célelőirányzat - ha e rendelet másként nem rendelkezik - az államháztartásra és a beszerzésekre vonatkozó jogszabályok szerint, a Stat.r.-ben, valamint az egyéb jogszabályokban és kormányhatározatokban az informatikával, illetve a hírközléssel összefüggésben a miniszter részére előírt feladatok megvalósítása céljából
a) a stratégiák, a döntések és az intézkedések megalapozott előkészítése és szakszerű végrehajtása, valamint
b) a jogszabályok, a döntések és az intézkedések, illetve végrehajtott feladatok következményeinek elemzése és ellenőrzése
érdekében áruk, illetve szolgáltatások beszerzésére használható fel.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott célok megvalósítása érdekében a Célelőirányzatból - az Áht. vonatkozó rendelkezésének megfelelően - más költségvetési fejezet részére pénzeszköz csoportosítható át.
(3) A Célelőirányzat köztartozások rendezésére, illetve támogatások folyósítása esetén visszaigényelhető általános forgalmi adóra nem használható fel."
3. §
Az R. a következő 3/A. §-sal egészül ki:
"3/A. § (1) A Célelőirányzat terhére kell finanszírozni - a 3. §-ban foglaltakra figyelemmel - a következő feladatokat:
a) a hírközlésről szóló 2001. évi XL. törvény (a továbbiakban: Hkt.) 68. §-ában a miniszter részére meghatározott állami feladatok ellátását biztosító, valamint az egyetemes szolgáltatási szerződések előre nem látható, határidő előtti megszűnése vagy az egyetemes szolgáltató szerződésszegése miatt szükséges azonnali intézkedéseket;
b) a Frekvenciasávok Nemzeti Felosztási Táblázatának, illetve a jogszabállyal kihirdetett informatikai és hírközlési tárgyú nemzetközi kötelezettségvállalásnak a megváltozásából következő, a Hkt. 11. §-ának (6) bekezdése alapján felmerülő kártalanítást;
c) a korszerű távközlési technológia bevezetéséhez szükséges sávátrendezésekből eredő kártalanítást;
d) az információs társadalommal kapcsolatos stratégiai és kutatási feladatokat, ideértve rendezvények és kiállítások szervezését, sajtó- és tájékoztatási feladatokat, kiadványok, eredeti műszaki, számítástechnikai és tudományos alkotások elkészítését;
e) az egyes - hírközléssel és informatikával kapcsolatos - készenléti, nemzetbiztonsági, közbiztonsági és védelmi jellegű feladatok megvalósításával, továbbá az informatikai biztonság növelésével kapcsolatos feladatokat;
f) az informatikai és hírközlési nemzetközi együttműködésben, illetve szervezetekben való részvétellel kapcsolatos kiadásokat;
g) az európai integrációból adódó feladatokat;
h) a stratégiai döntés meghozatalát, illetve stratégiai feladatok megoldását segítő kutató- és szakmai tanácsadó tevékenységeket;
i) a szolgáltatók jogszabályban előírt fejlesztési kötelezettségeihez történő eseti hozzájárulást;
j) az ágazati statisztikai információs rendszer kialakítását, működtetését és fejlesztését;
k) a közháló létrehozását, az annak megvalósításával kapcsolatos beruházásokat és az ezek működésével kapcsolatos kiadásokat;
1) a pályázati rendszer lebonyolítását szolgáló ügyfélszolgálati rendszer létrehozását és működtetését;
m) az egyes - a közigazgatás informatikai továbbfejlesztésével összefüggő - kormányzati szintű koordinációs feladatokat;
n) az elektronikus kereskedelem és az elektronikus aláírás használatának széles körű elterjesztését szolgáló programokat;
o) olyan informatikai szolgáltatásokat, amelyeket a minisztérium nyújt támogatásként,
p) az elektronikus közbeszerzési rendszer megvalósítása és működtetése feltételrendszerének kidolgozását;
q) a hírközlési, illetve informatikai szabályozási feladatok elősegítését;
r) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács működtetését;
s) az internet-használat elterjesztését.
(2) A miniszter az (1) bekezdésben foglaltakat - a célelőirányzatból támogatásban részesített vagy nem részesített - jogi személyek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok, illetve egyéni vállalkozók (a továbbiakban együtt: szervezet) közreműködésével is megvalósíthatja."
4. §
(1) Az R. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "4. § A miniszter a Célelőirányzatból támogatást elsősorban a következő célokra nyújthat:
a) az információs társadalom kialakulása folyamatának monitorozására;
b) a hírközlés és informatika oktatási, képzési, szakképzési és ismeretterjesztési, az ágazathoz tartozó szakképesítések feladataira, a felnőttek oktatási rendszeren kívüli informatika képzésére, valamint az információs társadalom szolgáltatásainak a megismertetésére, fejlesztésére;
c) az információs társadalom kiépítéséhez szükséges képzési jegyzék, oktatási tematika és módszertan kidolgozására, nyilvántartására és hozzáférhetővé tételére;
d) a köztisztviselők és közalkalmazottak nem munkahelyi célú informatikai hozzáférésének támogatására és az ezzel összefüggő képzésre;
e) a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény által meghatározott nonprofit szervezetek informatikai infrastruktúrájának kiépítésére;
f) a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 1999. évi XCV. törvény hatálya alá tartozó vállalkozások informatikai infrastruktúrájának fejlesztésére, továbbá az informatika és a távközlésfejlesztés, illetve a távközlési és informatikai szolgáltatások területén működő mikro-, kis- és középvállalkozások piacra jutásának támogatására, versenyképességének megőrzésére;
g) a települési önkormányzatok és a köztestületek feladatainak megvalósítását elősegítő informatikai eszközök és alkalmazások beszerzésére, fejlesztésére és honlapjainak kialakítására;
h) a magyar nyelvű informatikai technológiák fejlesztésére, a magyar nyelvhelyességi rendszerek, szövegfelolvasó technológiák, intelligens nyelvi kereső rendszerek és magyar nyelvű honlapok kialakítására, nyílt kódú programok fejlesztésére és honosítására;
i) a távmunka hazai elterjedésének elősegítésére, informatikai hátterének a biztosítására;
j) a Célelőirányzatból odaítélt támogatásokkal összefüggő közbeszerzési eljárások lebonyolítására, a pályázati feltételek kidolgozására, a megítélt támogatások területi irodákon keresztül történő átadására, a számlák ellenőrzésére, az állami támogatások takarékos és átlátható felhasználása céljából közhasznú társaság alapítására;
k) a hírközlési szolgáltatások és hírközlő berendezések, valamint az informatikai termékek megfelelőségét vizsgáló, ellenőrző és tanúsító szervezetek létrehozásának és felszerelésének támogatására;
l) a hírközlési és informatikai szolgáltatásoknak az információs társadalomról leszakadó csoportok esélyeinek javítására, az informatikai írástudás terjesztésére, a kulturális és tudományos értékek közvetlen elérését biztosító hírközlési és informatikai eszközök fejlesztésére, beszerzésére, illetve tartalmak fejlesztésére;
m) a területfejlesztés terén a hírközlési és informatikai szolgáltatásokkal való ellátottság növeléséhez való hozzájárulásra;
n) a korszerű hírközlési és informatikai szolgáltatások (innovációk) bevezetésének elősegítésére;
o) a nyilvánosság számára hozzáférhető távközlési és informatikai szolgáltatások elterjesztésére;
p) a hírközlési és informatikai kutatási és fejlesztési tevékenységekre;
q) közigazgatási - kivéve kormányzati - informatikai projektek megvalósítására;
r) a közigazgatási - kivéve a kormányzati - informatikai és távközlési infrastruktúra megteremtésére, valamint alkalmazási rendszerek fejlesztésével, üzemeltetésével összefüggő kiadások fedezésére;
s) az önkormányzatok, a civil és nonprofit szervezetek nagy sávszélességű internet-hozzáférésének elősegítésére;
t) nemzeti és etnikai kisebbség kultúrájának digitális megőrzésére, közösségeik bekapcsolására az információs társadalomba, illetve az informatikai és hírközlési esélyek egyenlőségének biztosítására;
u) az információs társadalom megvalósulását szolgáló kormányzati feladatokkal kapcsolatos kommunikációs és marketing teendőkre;
v) a Távközlési Érdekegyeztető Fórum, az Informatikai Érdekegyeztető Fórum, az Informatikai, Hírközlési Szakértői Bizottság, a Magyar Nemzeti Host és más ágazati érdekegyeztető és civil szervezetek, különösen a fogyasztóvédelmi feladatokat felvállaló szervezetek működésére."
(2) Az R. 4/A. §-ának (1)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a § a következő új (6)-(8) bekezdéssel egészül ki, és a jelenlegi (6)-(7) bekezdés számozása (8)-(9) bekezdésre változik:
"(1) A 3/A. § (1) bekezdésének a), b), c), e), f), i), j), l), q), r), s) pontja, valamint a 4. § a), e), g), j), q), r), s), t) és v) pontja nem tartozik az Áht. 15. §-ának hatálya alá.
(2) A 3/A. § (1) bekezdésének d) és n) pontja alapján működési támogatás nyújtható, amelyre a vállalkozásoknak nyújtott állami támogatások tilalma alóli mentességek egységes rendjéről szóló 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr.) 31. §-ában foglaltak az irányadóak.
(3) A 3/A. § (1) bekezdésének d), g), h), m), o), p) pontja, valamint a 4. § c), d), h), i), o) és u) pontja alapján csekély összegű támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 40. §-ának (4) bekezdésében foglaltak az irányadóak.
(4) A 3/A. § h) pontja, valamint a 4. § p) pontja alapján kutatás-fejlesztési célú támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 12. §-ában foglaltak az irányadóak.
(5) A 4. § f) pontja alapján támogatási szempontból kedvezményezett vállalkozásoknak nyújtott támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 17. §-ában foglaltak az irányadóak.
(6) A 4. § b) pontja alapján képzési támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 26-28. §-ában foglaltak az irányadóak.
(7) A 3/A. § k) és n) pontja, valamint a 4. § k), 1), m), n) és o) pontja alapján beruházási támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 29-30. §-ában foglaltak az irányadóak.
(8) A beruházással létrehozott kapacitásokat, szolgáltatásokat az eredeti célnak megfelelően öt évig folyamatosan fenn kell tartani és működtetni, illetve a beruházás 25%-át saját forrásból kell finanszírozni, amelybe az államháztartás alrendszereiből kapott támogatás nem számítható be."
5. §
(1) Az R. 5. §-át megelőző cím és alcím helyébe a következő cím és alcím lép, valamint az R. 5. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"A TÁMOGATÁSOK ODAÍTÉLÉSÉNEK SZABÁLYAI
A támogatásban részesíthetők és közreműködők köre
5. § (1) Támogatás - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - magyar állampolgárságú természetes személyeknek (a továbbiakban: személy), valamint belföldi székhelyű szervezeteknek nyújtható."
(2) Az R. 5. §-a (2) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[ (2) Nem nyújtható támogatás:]
"e) azon személy vagy szervezet részére, aki vagy amely olyan tevékenységhez kéri a támogatást, amelyre a szükséges hatósági engedéllyel nem rendelkezik, illetve a Hkt.-ben előírt bejelentési kötelezettségének nem tett eleget."
(3) Az R. 5. §-a a következő (3)-(5) bekezdéssel egészül ki:
"(3) Az adott támogatásoknál a támogatásban részesíthető személyek és szervezetek körét az (1)-(2) bekezdésben meghatározott keretek között a miniszter állapítja meg.
(4) Több szervezet, illetve személy együttesen is részesíthető támogatásban, feltéve, hogy mindegyikük megfelel az (1)-(3) bekezdésben foglalt feltételeknek. Ilyen esetben valamennyiüket az írásbeli megállapodásukban felhatalmazott személy vagy szervezet képviseli.
(5) A miniszter a támogatási eljárás egyes részfeladatainak végrehajtására közreműködő szervezetként - külön szerződésben foglalt feltételek szerint - a Hírközlési Felügyeletet, az IT Információs Társadalom Informatikai és Távközlési Szolgáltató Kht.-t, a Magyar Államkincstár Rt.-t, a Magyar Posta Rt.-t, a Regionális Fejlesztési Holding Rt.-t és a Regionális Fejlesztési Holding Rt. többségi tulajdonában álló gazdasági társaságokat és közhasznú társaságokat, a Nemzeti Kollégiumi Közalapítványt, a Magyarországi Cigányokért Közalapítványt, a TEMPUS Közalapítványt, valamint az esetenként felkért egyéb szervezeteket (a továbbiakban együtt: közreműködő szervezet) veszi igénybe."
6. §
(1) Az R. 6. §-ának (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A Célelőirányzatból támogatás - a 15. § (4) bekezdésben meghatározottak kivételével - pályázati úton nyújtható.
(2) Pályázat kiírásához a Pénzügyminisztérium előzetes véleménye (Kr. 49-54. §) szükséges."
(2) Az R. 6. §-ának (4)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) Egy pályázó-ha a pályázati felhívás lehetővé teszi, az abban foglalt feltételek szerint - több pályázatot is benyújthat, de egy pályázatban csak egy támogatási jogcím szerepelhet.
(5) A miniszter határidő nélküli, folyamatosan benyújtható pályázatot is kiírhat."
7. §
(1) Az R. 7. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a jelenlegi (3) bekezdés számozása (4) bekezdésre változik:
"(3) A miniszter kivételesen indokolt esetben - legalább 5 nappal a határidő lejárta előtt - a pályázat beadási határidejét meghosszabbíthatja, illetve - a pályázók érdekeinek sérelme nélkül - a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban meghatározott feltételeket módosíthatja."
(2) Az R. 7. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a § a következő új (8) bekezdéssel egészül ki:
"(7) Amennyiben az elbírált pályázatok a pályázati felhívásban meghatározott támogatási keretet nem merítik ki, illetve amennyiben a nyertes pályázóval támogatási szerződés nem jön létre, az adott pályázati eljárás során fel nem használt támogatás újraelosztásáról illetve a pénzösszeg más, e rendeletben meghatározott célú félhasználásáról a miniszter dönt.
(8) Ha a beérkezett és az elbírálás során támogatásra érdemesnek minősülő pályázatok nagy száma azt indokolja, a miniszter a pályázati kiírásban meghatározott támogatási keret összegét felemelheti."
8. §
(1) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének a)-b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[(1) A pályázatnak tartalmaznia kell:]
"a) a pályázó azonosító adatait, valamint - szervezet esetében - a nyilvántartásba vételét igazoló okirat 30 napnál nem régebbi hiteles másolatát és a képviseleti jogosultság igazolását;
b) a támogatási jogcím megnevezését, a támogatandó program (projekt) célját, megvalósítási helyét és időtartamát, a program (projekt) összköltségét és költségtervét, az igényelt támogatás összegét és felhasználásának tervezett ütemét, a megvalósítás rövid program indokolását és részletes leírását;"
(2) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[(1) A pályázatnak tartalmaznia kell:]
"f) a pályázati felhívásban, illetve pályázati útmutatóban megjelölt egyéb adatokat, információkat;"
(3) Az R. 8. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A pályázathoz csatolni kell
a) együttes pályázat esetén az erre, valamint a képviseletre vonatkozó megállapodást, továbbá
b) minden olyan egyéb dokumentumot, amely a program (projekt) szükségességét támasztja alá."
9. §
Az R. 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"10. § (1) A Célelőirányzatból az e rendeletben meghatározott jogcímek alapján
a) visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás vagy ingyenes szolgáltatás (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás),
b) a támogatási szerződésben meghatározott visszafizetési vagy megfizetési kötelezettség melletti nem végleges juttatás vagy szolgáltatás (a továbbiakban: visszatérítendő támogatás)
nyújtható.
(2) A miniszter a pályázati felhívásban, illetve pályázati útmutatóban meghatározhatja a támogatás felhasználásának módját és részletes feltételeit is.
(3) A támogatásként juttatott eszköz vagy szolgáltatás beszerzéséről a minisztérium a közpénzek felhasználásának szabályai szerint gondoskodik."
10. §
Az R. 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "11. § A pályázat keretében megvalósuló programhoz vagy projekthez kapcsolódó támogatás saját forrás szükségletét az adott pályázati felhívásban, illetve pályázati útmutatóban meg kell határozni. Az Áht. 15. §-ának hatálya alá tartozó támogatás esetén az egy projekthez nyújtható, bármely államháztartási forrásból származó összes támogatás maximális intenzitása nem haladhatja meg a Kr.-ben foglaltakat."
11. §
(1) Az R. 12. §-a (2) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A pályázati díjat átutalással kell teljesíteni, a Magyar Államkincstár által vezetett - a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban megjelölt - számlára."
(A pályázati díj befizetését igazoló okiratot a pályázat eredeti példányához csatolni kell.)
(2) Az R. 12. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) Nem kell pályázati díjat fizetni, ha a pályázatok feldolgozási költségeinek fedezésére regisztrációs díjat kell fizetni. A regisztrációs díj mértékét a pályázati felhívás, illetve a pályázati útmutató tartalmazza. A regisztrációs díj a pályázó számára nem fizethető vissza."
12. §
(1) Az R. 13. §-ának (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a § a következő új
(3) bekezdéssel egészül ki, és a (3)-(6) bekezdés számozása (4)-(7) bekezdésre változik:
"(1) A beérkezett pályázatokat - a jogszabályban, valamint a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban meghatározott formai és tartalmi feltételek meglétének ellenőrzését követően - a pályázati bíráló bizottság (a továbbiakban: bizottság) részére döntési javaslat megtétele céljából a minisztérium vagy a közreműködő szervezet készíti elő.
(2) A minisztérium vagy a közreműködő szervezet a beérkezett pályázatokat a pályázat benyújtásától számított 30 napon belül köteles a bizottság elnöke részére eljuttatni. A bizottság a pályázatokkal kapcsolatos szakmai álláspontját és döntési javaslatát a pályázat beadási határidejétől számított 60 napon belül a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban megjelölt elbírálási szempontok alapján alakítja ki.
(3) A folyamatosan beadható pályázatokat a beadásokat követő 120 napon belül kell elbírálni, a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban foglalt bírálati rendnek megfelelően."
(2) Az R. 13. §-ának jelenlegi (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(5) A pályázatokról, illetve a támogatás összegéről a bizottság javaslata alapján - annak előterjesztésétől számított 15 napon belül - a miniszter dönt. A miniszter döntése nem minősül közigazgatási határozatnak."
(3) Az R. 13. §-a jelenlegi (6) bekezdésének második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
[(6) Az elbírálás eredményéről a pályázókat a döntés meghozatalától számított 15 napon belül értesíteni kell]
"A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok benyújtására a nyertes pályázó számára 30 nap áll rendelkezésre. További 30 napon belül a támogatásban részesülőkkel szerződést kell kötni."
13. §
Az R. 14. §-ának (1) bekezdése, valamint (2) bekezdésének bevezető szövege helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A Célelőirányzat felhasználása érdekében a miniszter vagy nevében az általa megbízott szervezet szerződést - támogatás esetén támogatási szerződést - köt.
(2) A támogatási szerződésnek - a támogatás nyújtás feltételeitől függően - tartalmaznia kell:"
14. §
(1) Az R. 15. §-a (2) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A támogatás igénybevétele - ha törvény, kormányrendelet vagy a támogatási szerződés másképp nem rendelkezik - teljesítményarányosan és utófinanszírozás formájában történhet."
(2) Az R. 15. §-a a következő (4)-(5) bekezdéssel egészül ki:
"(4) A Célelőirányzat felhasználása általános céljainak a megvalósítása érdekében a miniszter egyedi döntéssel - a 3/A. §-ban és a 4. § e) pontjában említett feladatokon és célokon túlmenően - a következő feladatokhoz nyújthat támogatást:
a) a felsőoktatási intézmények és az akadémiai intézetek informatikai tárgyú kutatásai és fejlesztési programjai;
b) a nemzetközi kapcsolatok építése, fejlesztése;
c) a minisztériumi hírközlési és informatikai feladatok megalapozásához szükséges információs rendszer működtetése és fejlesztése;
d) az információs társadalom megvalósításához szükséges szakmai és intézményi háttér megerősítése, hírközlési és informatikai programok megvalósíthatósági tanulmányainak elkészíttetése, szakmapolitikai programok, szabályozási koncepciók és tervezetek kidolgozása és előkészítése.
(5) A miniszter egyedi döntéssel támogatást a Pénzügyminisztérium előzetes véleményével nyújthat. A miniszter egyedi döntése alapján nyújtott támogatásra is kell támogatási szerződést kötni, és a támogatás folyósítására az ilyen döntés esetében is irányadóak a jelen § (1)-(3) bekezdésében foglalt rendelkezések."
15. §[1]
16. §
Az R. 17/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "17/A. § A Célelőirányzat felhasználására, kezelésére, működtetésére és ellenőrzésére, továbbá a rendelet alapján nyújtott támogatásokra, a rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Áht.-ben, az Ámr.-ben és a Kr.-ben foglaltak az irányadók."
17. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépését megelőzően közzétett pályázati felhívás alapján indult pályázatok esetében a pályázati felhívás közzétételekor hatályos rendeletben foglaltakat kell alkalmazni.
(3) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az R. 7. §-ának jelenlegi (4) bekezdése, az R. 8. §-a (1) bekezdésének e) pontja, valamint az R. 14. §-a (2) bekezdésének k) pontja.
(4) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg
a) az R. 1. §-ának (4) bekezdésében a "Hírközlési Főfelügyelet" szövegrész helyébe a "Hírközlési Felügyelet" szövegrész,
b) az R. 2. §-a (2) bekezdésének a) pontjában a "gazdálkodó szervek" szövegrész helyébe a "gazdálkodó szervezetek" szövegrész,
c) az R. 4/A §-ának jelenlegi (6) bekezdésében az "(1)-(5) bekezdésekben" szövegrész helyébe "(1)-(7) bekezdésében" szövegrész,
d) az R. 4/A §-ának jelenlegi (7) bekezdésében az "(1)-(5) bekezdésekben" szövegrész helyébe "(1)-(7) bekezdésében" szövegrész,
e) az R. 7. §-ának (1) bekezdésében az "Informatikai és Hírközlési Minisztérium" szövegrész helyébe az "Informatikai és Hírközlési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium)" szövegrész,
f) az R. 9. §-a (2) bekezdésének első mondatában a "pályázati kiírás" szövegrész helyébe a "pályázati felhívás, illetve a pályázati útmutatóban" szövegrész,
g) az R. 12. §-ának (1) bekezdésében a "pályázati felhívás" szövegrész helyébe a "pályázati felhívás, illetve a pályázati útmutató" szövegrész,
h) az R. 13. §-a jelenlegi (3) bekezdésében a "pályázati bíráló bizottság (a továbbiakban: bizottság)" szövegrész helyébe a "bizottság" szövegrész,
i) az R. 14. §-ának (3) bekezdésében a "támogatási döntés érvényét veszti" szövegrész helyébe a "miniszter támogatási döntése hatályát veszti" szövegrész, valamint
j) az R. 17. §-ának (1) bekezdésében a "támogatási szerződés szerződésszerű teljesítését," szövegrész helyébe a "támogatási szerződésből eredő kötelezettségek szerződésszerű teljesítését," szövegrész
lép.
Kovács Kálmán s. k.,
informatikai és hírközlési miniszter
Lábjegyzetek:
[1] Hatályon kívül helyezte a 71/2007. (VIII. 2.) GKM rendelet 2. § (2) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2007.08.03.