Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

7/2003. (IV. 16.) IHM rendelet

az informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási célelőirányzat felhasználásának és kezelésének szabályairól szóló 11/2001. (IV. 24.) MeHVM rendelet módosításáról

Az informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási célelőirányzat felhasználásának és kezelésének szabályairól szóló 11/2001. (IV. 24.) MeHVM rendelet (a továbbiakban: R.) preambuluma helyébe a következő preambulum lép:

"A Magyar Köztársaság informatikai és hírközlési politikájának megvalósítása érdekében, a mindenkori éves központi költségvetésben meghatározott informatikai, távközlési-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok fejezeti kezelésű előirányzat egységes szemléletű felhasználása és ellenőrzése céljából - figyelemmel az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (4) és (5) bekezdésében, valamint az informatikai és hírközlési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 141/2002. (VI. 28.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Stat.r.) foglaltakra is - a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetéséről szóló 1995. évi CXXI. törvény 69. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a pénzügyminiszterrel egyetértésben, a következőket rendelem el:"

1. §

Az R. 1. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok fejezeti kezelésű előirányzatot (e rendelet alkalmazásában: Célelőirányzat) az informatikai és hírközlési miniszter (a továbbiakban: miniszter) kezeli."

2. §

Az R. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. § (1) A Célelőirányzat - ha e rendelet másként nem rendelkezik - az államháztartásra és a beszerzésekre vonatkozó jogszabályok szerint, a Stat.r.-ben, valamint az egyéb jogszabályokban és kormányhatározatokban az informatikával, illetve a hírközléssel összefüggésben a miniszter részére előírt feladatok megvalósítása céljából

a) a stratégiák, a döntések és az intézkedések megalapozott előkészítése és szakszerű végrehajtása, valamint

b) a jogszabályok, a döntések és az intézkedések, illetve végrehajtott feladatok következményeinek elemzése és ellenőrzése

érdekében áruk, illetve szolgáltatások beszerzésére használható fel.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott célok megvalósítása érdekében a Célelőirányzatból - az Áht. vonatkozó rendelkezésének megfelelően - más költségvetési fejezet részére pénzeszköz csoportosítható át.

(3) A Célelőirányzat köztartozások rendezésére, illetve támogatások folyósítása esetén visszaigényelhető általános forgalmi adóra nem használható fel."

3. §

Az R. a következő 3/A. §-sal egészül ki:

"3/A. § (1) A Célelőirányzat terhére kell finanszírozni - a 3. §-ban foglaltakra figyelemmel - a következő feladatokat:

a) a hírközlésről szóló 2001. évi XL. törvény (a továbbiakban: Hkt.) 68. §-ában a miniszter részére meghatározott állami feladatok ellátását biztosító, valamint az egyetemes szolgáltatási szerződések előre nem látható, határidő előtti megszűnése vagy az egyetemes szolgáltató szerződésszegése miatt szükséges azonnali intézkedéseket;

b) a Frekvenciasávok Nemzeti Felosztási Táblázatának, illetve a jogszabállyal kihirdetett informatikai és hírközlési tárgyú nemzetközi kötelezettségvállalásnak a megváltozásából következő, a Hkt. 11. §-ának (6) bekezdése alapján felmerülő kártalanítást;

c) a korszerű távközlési technológia bevezetéséhez szükséges sávátrendezésekből eredő kártalanítást;

d) az információs társadalommal kapcsolatos stratégiai és kutatási feladatokat, ideértve rendezvények és kiállítások szervezését, sajtó- és tájékoztatási feladatokat, kiadványok, eredeti műszaki, számítástechnikai és tudományos alkotások elkészítését;

e) az egyes - hírközléssel és informatikával kapcsolatos - készenléti, nemzetbiztonsági, közbiztonsági és védelmi jellegű feladatok megvalósításával, továbbá az informatikai biztonság növelésével kapcsolatos feladatokat;

f) az informatikai és hírközlési nemzetközi együttműködésben, illetve szervezetekben való részvétellel kapcsolatos kiadásokat;

g) az európai integrációból adódó feladatokat;

h) a stratégiai döntés meghozatalát, illetve stratégiai feladatok megoldását segítő kutató- és szakmai tanácsadó tevékenységeket;

i) a szolgáltatók jogszabályban előírt fejlesztési kötelezettségeihez történő eseti hozzájárulást;

j) az ágazati statisztikai információs rendszer kialakítását, működtetését és fejlesztését;

k) a közháló létrehozását, az annak megvalósításával kapcsolatos beruházásokat és az ezek működésével kapcsolatos kiadásokat;

1) a pályázati rendszer lebonyolítását szolgáló ügyfélszolgálati rendszer létrehozását és működtetését;

m) az egyes - a közigazgatás informatikai továbbfejlesztésével összefüggő - kormányzati szintű koordinációs feladatokat;

n) az elektronikus kereskedelem és az elektronikus aláírás használatának széles körű elterjesztését szolgáló programokat;

o) olyan informatikai szolgáltatásokat, amelyeket a minisztérium nyújt támogatásként,

p) az elektronikus közbeszerzési rendszer megvalósítása és működtetése feltételrendszerének kidolgozását;

q) a hírközlési, illetve informatikai szabályozási feladatok elősegítését;

r) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács működtetését;

s) az internet-használat elterjesztését.

(2) A miniszter az (1) bekezdésben foglaltakat - a célelőirányzatból támogatásban részesített vagy nem részesített - jogi személyek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok, illetve egyéni vállalkozók (a továbbiakban együtt: szervezet) közreműködésével is megvalósíthatja."

4. §

(1) Az R. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "4. § A miniszter a Célelőirányzatból támogatást elsősorban a következő célokra nyújthat:

a) az információs társadalom kialakulása folyamatának monitorozására;

b) a hírközlés és informatika oktatási, képzési, szakképzési és ismeretterjesztési, az ágazathoz tartozó szakképesítések feladataira, a felnőttek oktatási rendszeren kívüli informatika képzésére, valamint az információs társadalom szolgáltatásainak a megismertetésére, fejlesztésére;

c) az információs társadalom kiépítéséhez szükséges képzési jegyzék, oktatási tematika és módszertan kidolgozására, nyilvántartására és hozzáférhetővé tételére;

d) a köztisztviselők és közalkalmazottak nem munkahelyi célú informatikai hozzáférésének támogatására és az ezzel összefüggő képzésre;

e) a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény által meghatározott nonprofit szervezetek informatikai infrastruktúrájának kiépítésére;

f) a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 1999. évi XCV. törvény hatálya alá tartozó vállalkozások informatikai infrastruktúrájának fejlesztésére, továbbá az informatika és a távközlésfejlesztés, illetve a távközlési és informatikai szolgáltatások területén működő mikro-, kis- és középvállalkozások piacra jutásának támogatására, versenyképességének megőrzésére;

g) a települési önkormányzatok és a köztestületek feladatainak megvalósítását elősegítő informatikai eszközök és alkalmazások beszerzésére, fejlesztésére és honlapjainak kialakítására;

h) a magyar nyelvű informatikai technológiák fejlesztésére, a magyar nyelvhelyességi rendszerek, szövegfelolvasó technológiák, intelligens nyelvi kereső rendszerek és magyar nyelvű honlapok kialakítására, nyílt kódú programok fejlesztésére és honosítására;

i) a távmunka hazai elterjedésének elősegítésére, informatikai hátterének a biztosítására;

j) a Célelőirányzatból odaítélt támogatásokkal összefüggő közbeszerzési eljárások lebonyolítására, a pályázati feltételek kidolgozására, a megítélt támogatások területi irodákon keresztül történő átadására, a számlák ellenőrzésére, az állami támogatások takarékos és átlátható felhasználása céljából közhasznú társaság alapítására;

k) a hírközlési szolgáltatások és hírközlő berendezések, valamint az informatikai termékek megfelelőségét vizsgáló, ellenőrző és tanúsító szervezetek létrehozásának és felszerelésének támogatására;

l) a hírközlési és informatikai szolgáltatásoknak az információs társadalomról leszakadó csoportok esélyeinek javítására, az informatikai írástudás terjesztésére, a kulturális és tudományos értékek közvetlen elérését biztosító hírközlési és informatikai eszközök fejlesztésére, beszerzésére, illetve tartalmak fejlesztésére;

m) a területfejlesztés terén a hírközlési és informatikai szolgáltatásokkal való ellátottság növeléséhez való hozzájárulásra;

n) a korszerű hírközlési és informatikai szolgáltatások (innovációk) bevezetésének elősegítésére;

o) a nyilvánosság számára hozzáférhető távközlési és informatikai szolgáltatások elterjesztésére;

p) a hírközlési és informatikai kutatási és fejlesztési tevékenységekre;

q) közigazgatási - kivéve kormányzati - informatikai projektek megvalósítására;

r) a közigazgatási - kivéve a kormányzati - informatikai és távközlési infrastruktúra megteremtésére, valamint alkalmazási rendszerek fejlesztésével, üzemeltetésével összefüggő kiadások fedezésére;

s) az önkormányzatok, a civil és nonprofit szervezetek nagy sávszélességű internet-hozzáférésének elősegítésére;

t) nemzeti és etnikai kisebbség kultúrájának digitális megőrzésére, közösségeik bekapcsolására az információs társadalomba, illetve az informatikai és hírközlési esélyek egyenlőségének biztosítására;

u) az információs társadalom megvalósulását szolgáló kormányzati feladatokkal kapcsolatos kommunikációs és marketing teendőkre;

v) a Távközlési Érdekegyeztető Fórum, az Informatikai Érdekegyeztető Fórum, az Informatikai, Hírközlési Szakértői Bizottság, a Magyar Nemzeti Host és más ágazati érdekegyeztető és civil szervezetek, különösen a fogyasztóvédelmi feladatokat felvállaló szervezetek működésére."

(2) Az R. 4/A. §-ának (1)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a § a következő új (6)-(8) bekezdéssel egészül ki, és a jelenlegi (6)-(7) bekezdés számozása (8)-(9) bekezdésre változik:

"(1) A 3/A. § (1) bekezdésének a), b), c), e), f), i), j), l), q), r), s) pontja, valamint a 4. § a), e), g), j), q), r), s), t) és v) pontja nem tartozik az Áht. 15. §-ának hatálya alá.

(2) A 3/A. § (1) bekezdésének d) és n) pontja alapján működési támogatás nyújtható, amelyre a vállalkozásoknak nyújtott állami támogatások tilalma alóli mentességek egységes rendjéről szóló 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr.) 31. §-ában foglaltak az irányadóak.

(3) A 3/A. § (1) bekezdésének d), g), h), m), o), p) pontja, valamint a 4. § c), d), h), i), o) és u) pontja alapján csekély összegű támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 40. §-ának (4) bekezdésében foglaltak az irányadóak.

(4) A 3/A. § h) pontja, valamint a 4. § p) pontja alapján kutatás-fejlesztési célú támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 12. §-ában foglaltak az irányadóak.

(5) A 4. § f) pontja alapján támogatási szempontból kedvezményezett vállalkozásoknak nyújtott támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 17. §-ában foglaltak az irányadóak.

(6) A 4. § b) pontja alapján képzési támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 26-28. §-ában foglaltak az irányadóak.

(7) A 3/A. § k) és n) pontja, valamint a 4. § k), 1), m), n) és o) pontja alapján beruházási támogatás nyújtható, amelyre a Kr. 29-30. §-ában foglaltak az irányadóak.

(8) A beruházással létrehozott kapacitásokat, szolgáltatásokat az eredeti célnak megfelelően öt évig folyamatosan fenn kell tartani és működtetni, illetve a beruházás 25%-át saját forrásból kell finanszírozni, amelybe az államháztartás alrendszereiből kapott támogatás nem számítható be."

5. §

(1) Az R. 5. §-át megelőző cím és alcím helyébe a következő cím és alcím lép, valamint az R. 5. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"A TÁMOGATÁSOK ODAÍTÉLÉSÉNEK SZABÁLYAI

A támogatásban részesíthetők és közreműködők köre

5. § (1) Támogatás - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - magyar állampolgárságú természetes személyeknek (a továbbiakban: személy), valamint belföldi székhelyű szervezeteknek nyújtható."

(2) Az R. 5. §-a (2) bekezdésének e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[ (2) Nem nyújtható támogatás:]

"e) azon személy vagy szervezet részére, aki vagy amely olyan tevékenységhez kéri a támogatást, amelyre a szükséges hatósági engedéllyel nem rendelkezik, illetve a Hkt.-ben előírt bejelentési kötelezettségének nem tett eleget."

(3) Az R. 5. §-a a következő (3)-(5) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az adott támogatásoknál a támogatásban részesíthető személyek és szervezetek körét az (1)-(2) bekezdésben meghatározott keretek között a miniszter állapítja meg.

(4) Több szervezet, illetve személy együttesen is részesíthető támogatásban, feltéve, hogy mindegyikük megfelel az (1)-(3) bekezdésben foglalt feltételeknek. Ilyen esetben valamennyiüket az írásbeli megállapodásukban felhatalmazott személy vagy szervezet képviseli.

(5) A miniszter a támogatási eljárás egyes részfeladatainak végrehajtására közreműködő szervezetként - külön szerződésben foglalt feltételek szerint - a Hírközlési Felügyeletet, az IT Információs Társadalom Informatikai és Távközlési Szolgáltató Kht.-t, a Magyar Államkincstár Rt.-t, a Magyar Posta Rt.-t, a Regionális Fejlesztési Holding Rt.-t és a Regionális Fejlesztési Holding Rt. többségi tulajdonában álló gazdasági társaságokat és közhasznú társaságokat, a Nemzeti Kollégiumi Közalapítványt, a Magyarországi Cigányokért Közalapítványt, a TEMPUS Közalapítványt, valamint az esetenként felkért egyéb szervezeteket (a továbbiakban együtt: közreműködő szervezet) veszi igénybe."

6. §

(1) Az R. 6. §-ának (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Célelőirányzatból támogatás - a 15. § (4) bekezdésben meghatározottak kivételével - pályázati úton nyújtható.

(2) Pályázat kiírásához a Pénzügyminisztérium előzetes véleménye (Kr. 49-54. §) szükséges."

(2) Az R. 6. §-ának (4)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Egy pályázó-ha a pályázati felhívás lehetővé teszi, az abban foglalt feltételek szerint - több pályázatot is benyújthat, de egy pályázatban csak egy támogatási jogcím szerepelhet.

(5) A miniszter határidő nélküli, folyamatosan benyújtható pályázatot is kiírhat."

7. §

(1) Az R. 7. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a jelenlegi (3) bekezdés számozása (4) bekezdésre változik:

"(3) A miniszter kivételesen indokolt esetben - legalább 5 nappal a határidő lejárta előtt - a pályázat beadási határidejét meghosszabbíthatja, illetve - a pályázók érdekeinek sérelme nélkül - a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban meghatározott feltételeket módosíthatja."

(2) Az R. 7. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a § a következő új (8) bekezdéssel egészül ki:

"(7) Amennyiben az elbírált pályázatok a pályázati felhívásban meghatározott támogatási keretet nem merítik ki, illetve amennyiben a nyertes pályázóval támogatási szerződés nem jön létre, az adott pályázati eljárás során fel nem használt támogatás újraelosztásáról illetve a pénzösszeg más, e rendeletben meghatározott célú félhasználásáról a miniszter dönt.

(8) Ha a beérkezett és az elbírálás során támogatásra érdemesnek minősülő pályázatok nagy száma azt indokolja, a miniszter a pályázati kiírásban meghatározott támogatási keret összegét felemelheti."

8. §

(1) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének a)-b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(1) A pályázatnak tartalmaznia kell:]

"a) a pályázó azonosító adatait, valamint - szervezet esetében - a nyilvántartásba vételét igazoló okirat 30 napnál nem régebbi hiteles másolatát és a képviseleti jogosultság igazolását;

b) a támogatási jogcím megnevezését, a támogatandó program (projekt) célját, megvalósítási helyét és időtartamát, a program (projekt) összköltségét és költségtervét, az igényelt támogatás összegét és felhasználásának tervezett ütemét, a megvalósítás rövid program indokolását és részletes leírását;"

(2) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(1) A pályázatnak tartalmaznia kell:]

"f) a pályázati felhívásban, illetve pályázati útmutatóban megjelölt egyéb adatokat, információkat;"

(3) Az R. 8. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A pályázathoz csatolni kell

a) együttes pályázat esetén az erre, valamint a képviseletre vonatkozó megállapodást, továbbá

b) minden olyan egyéb dokumentumot, amely a program (projekt) szükségességét támasztja alá."

9. §

Az R. 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"10. § (1) A Célelőirányzatból az e rendeletben meghatározott jogcímek alapján

a) visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás vagy ingyenes szolgáltatás (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás),

b) a támogatási szerződésben meghatározott visszafizetési vagy megfizetési kötelezettség melletti nem végleges juttatás vagy szolgáltatás (a továbbiakban: visszatérítendő támogatás)

nyújtható.

(2) A miniszter a pályázati felhívásban, illetve pályázati útmutatóban meghatározhatja a támogatás felhasználásának módját és részletes feltételeit is.

(3) A támogatásként juttatott eszköz vagy szolgáltatás beszerzéséről a minisztérium a közpénzek felhasználásának szabályai szerint gondoskodik."

10. §

Az R. 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "11. § A pályázat keretében megvalósuló programhoz vagy projekthez kapcsolódó támogatás saját forrás szükségletét az adott pályázati felhívásban, illetve pályázati útmutatóban meg kell határozni. Az Áht. 15. §-ának hatálya alá tartozó támogatás esetén az egy projekthez nyújtható, bármely államháztartási forrásból származó összes támogatás maximális intenzitása nem haladhatja meg a Kr.-ben foglaltakat."

11. §

(1) Az R. 12. §-a (2) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A pályázati díjat átutalással kell teljesíteni, a Magyar Államkincstár által vezetett - a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban megjelölt - számlára."

(A pályázati díj befizetését igazoló okiratot a pályázat eredeti példányához csatolni kell.)

(2) Az R. 12. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Nem kell pályázati díjat fizetni, ha a pályázatok feldolgozási költségeinek fedezésére regisztrációs díjat kell fizetni. A regisztrációs díj mértékét a pályázati felhívás, illetve a pályázati útmutató tartalmazza. A regisztrációs díj a pályázó számára nem fizethető vissza."

12. §

(1) Az R. 13. §-ának (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a § a következő új

(3) bekezdéssel egészül ki, és a (3)-(6) bekezdés számozása (4)-(7) bekezdésre változik:

"(1) A beérkezett pályázatokat - a jogszabályban, valamint a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban meghatározott formai és tartalmi feltételek meglétének ellenőrzését követően - a pályázati bíráló bizottság (a továbbiakban: bizottság) részére döntési javaslat megtétele céljából a minisztérium vagy a közreműködő szervezet készíti elő.

(2) A minisztérium vagy a közreműködő szervezet a beérkezett pályázatokat a pályázat benyújtásától számított 30 napon belül köteles a bizottság elnöke részére eljuttatni. A bizottság a pályázatokkal kapcsolatos szakmai álláspontját és döntési javaslatát a pályázat beadási határidejétől számított 60 napon belül a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban megjelölt elbírálási szempontok alapján alakítja ki.

(3) A folyamatosan beadható pályázatokat a beadásokat követő 120 napon belül kell elbírálni, a pályázati felhívásban, illetve a pályázati útmutatóban foglalt bírálati rendnek megfelelően."

(2) Az R. 13. §-ának jelenlegi (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A pályázatokról, illetve a támogatás összegéről a bizottság javaslata alapján - annak előterjesztésétől számított 15 napon belül - a miniszter dönt. A miniszter döntése nem minősül közigazgatási határozatnak."

(3) Az R. 13. §-a jelenlegi (6) bekezdésének második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

[(6) Az elbírálás eredményéről a pályázókat a döntés meghozatalától számított 15 napon belül értesíteni kell]

"A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok benyújtására a nyertes pályázó számára 30 nap áll rendelkezésre. További 30 napon belül a támogatásban részesülőkkel szerződést kell kötni."

13. §

Az R. 14. §-ának (1) bekezdése, valamint (2) bekezdésének bevezető szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Célelőirányzat felhasználása érdekében a miniszter vagy nevében az általa megbízott szervezet szerződést - támogatás esetén támogatási szerződést - köt.

(2) A támogatási szerződésnek - a támogatás nyújtás feltételeitől függően - tartalmaznia kell:"

14. §

(1) Az R. 15. §-a (2) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A támogatás igénybevétele - ha törvény, kormányrendelet vagy a támogatási szerződés másképp nem rendelkezik - teljesítményarányosan és utófinanszírozás formájában történhet."

(2) Az R. 15. §-a a következő (4)-(5) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A Célelőirányzat felhasználása általános céljainak a megvalósítása érdekében a miniszter egyedi döntéssel - a 3/A. §-ban és a 4. § e) pontjában említett feladatokon és célokon túlmenően - a következő feladatokhoz nyújthat támogatást:

a) a felsőoktatási intézmények és az akadémiai intézetek informatikai tárgyú kutatásai és fejlesztési programjai;

b) a nemzetközi kapcsolatok építése, fejlesztése;

c) a minisztériumi hírközlési és informatikai feladatok megalapozásához szükséges információs rendszer működtetése és fejlesztése;

d) az információs társadalom megvalósításához szükséges szakmai és intézményi háttér megerősítése, hírközlési és informatikai programok megvalósíthatósági tanulmányainak elkészíttetése, szakmapolitikai programok, szabályozási koncepciók és tervezetek kidolgozása és előkészítése.

(5) A miniszter egyedi döntéssel támogatást a Pénzügyminisztérium előzetes véleményével nyújthat. A miniszter egyedi döntése alapján nyújtott támogatásra is kell támogatási szerződést kötni, és a támogatás folyósítására az ilyen döntés esetében is irányadóak a jelen § (1)-(3) bekezdésében foglalt rendelkezések."

15. §[1]

16. §

Az R. 17/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "17/A. § A Célelőirányzat felhasználására, kezelésére, működtetésére és ellenőrzésére, továbbá a rendelet alapján nyújtott támogatásokra, a rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Áht.-ben, az Ámr.-ben és a Kr.-ben foglaltak az irányadók."

17. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépését megelőzően közzétett pályázati felhívás alapján indult pályázatok esetében a pályázati felhívás közzétételekor hatályos rendeletben foglaltakat kell alkalmazni.

(3) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az R. 7. §-ának jelenlegi (4) bekezdése, az R. 8. §-a (1) bekezdésének e) pontja, valamint az R. 14. §-a (2) bekezdésének k) pontja.

(4) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg

a) az R. 1. §-ának (4) bekezdésében a "Hírközlési Főfelügyelet" szövegrész helyébe a "Hírközlési Felügyelet" szövegrész,

b) az R. 2. §-a (2) bekezdésének a) pontjában a "gazdálkodó szervek" szövegrész helyébe a "gazdálkodó szervezetek" szövegrész,

c) az R. 4/A §-ának jelenlegi (6) bekezdésében az "(1)-(5) bekezdésekben" szövegrész helyébe "(1)-(7) bekezdésében" szövegrész,

d) az R. 4/A §-ának jelenlegi (7) bekezdésében az "(1)-(5) bekezdésekben" szövegrész helyébe "(1)-(7) bekezdésében" szövegrész,

e) az R. 7. §-ának (1) bekezdésében az "Informatikai és Hírközlési Minisztérium" szövegrész helyébe az "Informatikai és Hírközlési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium)" szövegrész,

f) az R. 9. §-a (2) bekezdésének első mondatában a "pályázati kiírás" szövegrész helyébe a "pályázati felhívás, illetve a pályázati útmutatóban" szövegrész,

g) az R. 12. §-ának (1) bekezdésében a "pályázati felhívás" szövegrész helyébe a "pályázati felhívás, illetve a pályázati útmutató" szövegrész,

h) az R. 13. §-a jelenlegi (3) bekezdésében a "pályázati bíráló bizottság (a továbbiakban: bizottság)" szövegrész helyébe a "bizottság" szövegrész,

i) az R. 14. §-ának (3) bekezdésében a "támogatási döntés érvényét veszti" szövegrész helyébe a "miniszter támogatási döntése hatályát veszti" szövegrész, valamint

j) az R. 17. §-ának (1) bekezdésében a "támogatási szerződés szerződésszerű teljesítését," szövegrész helyébe a "támogatási szerződésből eredő kötelezettségek szerződésszerű teljesítését," szövegrész

lép.

Kovács Kálmán s. k.,

informatikai és hírközlési miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 71/2007. (VIII. 2.) GKM rendelet 2. § (2) bekezdése b) pontja. Hatálytalan 2007.08.03.