Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

25/2005. (II. 11.) Korm. rendelet

a terület- és régiófejlesztési célelőirányzat felhasználásának részletes szabályairól szóló 90/2004. (IV. 25.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi CXXXV. törvény 66. §-ának (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. §

A terület- és régiófejlesztési célelőirányzat felhasználásának részletes szabályairól szóló 90/2004. (IV. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) E rendelet hatálya kiterjed a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi CXXXV. törvény (a továbbiakban: Tv.) 1. számú melléklet XVII. Területfejlesztés fejezet, 5. cím, 3. alcím Terület- és régiófejlesztési célelőirányzat forrásaira.

(2) A regionális fejlesztési tanácsok (a továbbiakban: regionális tanács)- a célelőirányzat decentralizált területfejlesztési programok és a decentralizált szakmai programok - a Tv. 19. számú melléklete alapján - döntési hatáskörébe utalt előirányzatok vonatkozásában az e rendelet 1. számú mellékletében meghatározott összeg mértékéig -döntenek a támogatásról.

(3) A regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter (a továbbiakban: miniszter) a Tv. 50. § (18) bekezdés b) pontjában meghatározott források között, a regionális tanács javaslatára, a regionális tanács számára meghatározott összeg megváltoztatása nélkül, átcsoportosítást hajthat végre.

(4) A regionális tanács a Tv. 66. § (5) bekezdésében foglaltaknak megfelelően, a 2003-2004. években indult a tárcák előirányzataiból támogatott programok 2005. évet terhelő kötelezettségeinek teljesítéséről az érintett minisztereknek a megyei területfejlesztési és regionális fejlesztési tanácsok elnökeivel megkötött megállapodásai szerint szükséges gondoskodnia.

(5) A decentralizált területfejlesztési programok és az idegenforgalmi fejlesztéseket szolgáló szakmai program támogatására rendelkezésre álló összegből - a regionális fejlesztési tanács döntési hatáskörébe utalt valamennyi decentralizált program és előirányzat pályázati rendszerének működéséhez - támogatás nyújtható a keret 4%-áig. A pályázati rendszer működtetésére fordítható keretről az éves szabad keret függvényében, az elkülönített keret felhasználásakor a pályázati rendszerben közreműködő szervezetek bevonásáról, az elvégzendő feladatokról, az elismerhető költségekről, továbbá az elszámolás rendjéről megállapodást köt a regionális tanács és a Magyar Terület- és

Regionális Fejlesztési Hivatal (a továbbiakban: MTRFH) . A regionális tanács a pályázati rendszer működtetésére fordítható támogatásról, az elkülönített keret felhasználásakor elismerhető költségekről és az elszámolás rendjéről, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben foglaltak alapján megállapodást köthet a regionális fejlesztési ügynökséggel (a továbbiakban: RFÜ) .

(6) A célelőirányzat központi fejlesztési feladatok kerete a területfejlesztéssel kapcsolatos központi feladatok ellátását szolgálja."

2. §

Az R. 4. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A támogatási formák együttesen is alkalmazhatók. Az adott támogatás támogatástartalmát az Európai Közösséget létrehozó Szerződés (a továbbiakban: Római Szerződés) 87. cikkének (1) bekezdés szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet] 2. számú mellékletében foglaltak figyelembevételével kell meghatározni."

3. §

Az R. 5. §-ának (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A célelőirányzatból munkahelyteremtő vagy munkahelymegőrző beruházásokhoz támogatás csak új telephely létesítése, meglévő telephely bővítése, illetve termékben, szolgáltatásban vagy termelési folyamatban (ésszerűsítés, diverzifikálás vagy korszerűsítés útján) alapvető változást hozó beruházás esetén nyújtható. A célelőirányzatból szinten tartó beruházás nem finanszírozható.

(2) A célelőirányzatból nem adható támogatás azokhoz a beruházásokhoz, amelyek a Nemzeti Fejlesztési Terv Operatív Programjai pályázati rendszerében, a helyi önkormányzatok fejlesztési és vis maior feladatainak támogatása előirányzatból fejlesztési célú támogatást kaptak, kivéve az Országos Cigány Önkormányzat által forráskiegészítésre megítélt támogatást, a címzett és céltámogatást, illetve más központi előirányzattal közösen meghirdetett pályázatokból megítélt támogatást."

4. §

Az R. 6. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Pályázati díjként mind a központi pályázati felhívás, mind a regionális tanácsok pályázati felhívása esetén a támogatási igény 5 ezrelékét - de minimum 5000 Ft-ot maximum 500 000 Ft-ot -, a kedvezményezett miatt szükségessé váló szerződésmódosítás díjaként 10 000 Ft-ot kell befizetni a 1003200-00287869-54000007 számú számlára, a befizetés jogcímének és az ÁHT 209346 azonosító jel egyidejű feltüntetése mellett. Mentesülnek a pályázati díj befizetése alól a területfejlesztés kedvezményezett térségeinekjegyzékéről szóló 64/2004. (IV. 15.) Korm. rendeletben [a továbbiakban: 64/2004. (IV. 15.) Korm. rendelet] meghatározott leghátrányosabb helyzetben lévő kistérségekből pályázó önkormányzatok és a leghátrányosabb helyzetű települések. Az MTRFH a regionális tanácsokhoz benyújtott pályázatok után befizetett díjakat, a befizetést követően visszamenőleg havonta egy összegben a tárgyhót követő 15 napon belül utólag utalja az illetékes regionális tanács számlájára. A regionális tanács erről minden hónap első napjáig kimutatást ad. Ennek tartalmi követelményeit a 2. § (3) bekezdés szerinti megállapodásban kell rögzíteni."

5. §

(1) Az R. 7. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Pályázat a 64/2004. (IV. 15.) Korm. rendeletben meghatározott kedvezményezett térségekben és településeken megvalósuló fejlesztések esetén nyújtható be a célelőirányzat decentralizált, illetve központi kereteinek terhére kiírt pályázati felhívások alapján."

(2) Az R. 7. §-a (2) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(2) Nem kedvezményezett térségben megvalósuló fejlesztések akkor részesülnek támogatásban, ha beruházás az alábbiakban megfogalmazott feltételek közül bármelyiknek megfelel]

"a) a regionális programban elfogadott munkahelyteremtő, munkahelymegőrző, turisztikai szolgáltatást fejlesztő beruházás, valamint a kedvezményezett kistérségeket is érintő térségi termelő vagy humán infrastruktúrát fejlesztő beruházás;"

6. §

(1) Az R. 8. §-a (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(1) A munkahelyteremtő vagy munkahelymegőrző beruházások esetén:]

"b) a szerződésben vállalt mértékű többletfoglalkoztatást legalább 5 évig biztosítani kell, amennyiben az elszámolható költségek a 12. § (1) bekezdés aa) vagy b) pontjai alapján kerülnek megállapításra a kedvezményezetteknek vállalnia kell, hogy a beruházással létrehozott kapacitásokat, szolgáltatásokat az eredeti céloknak megfelelően 5 évig folyamatosan fenntartja és működteti."

(2) Az R. 8. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és az alábbi (5) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Az idegenforgalmi beruházások esetén a beruházásnak a megkezdésétől számított 36 hónapon belül meg kell valósulnia, és a szolgáltatást 5 éven keresztül biztosítani kell.

(5) Az (1), a (3) és a (4) bekezdésekben nem szabályozott fejlesztések, beruházások esetén a megvalósulás ideje 24 hónap."

7. §

Az R. 9. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A beruházásoknál a vissza nem térítendő támogatások esetében foglalkoztatási kötelezettség vállalásakor, valamint ipari parkok, innovációs központok, inkubátor házak és idegenforgalmi létesítmények létrehozását szolgáló beruházásoknál, megfelelő biztosítékot jelentő jelzálogjogot kell bejegyeztetni, vagy a támogatás teljes összegére bank vagy más garanciavállalásra jogosult intézmény garanciavállalásával, készfizető kezesi szerződéssel kell biztosítékot nyújtani. A garanciavállalásnak, illetve a készfizető kezesi szerződésnek a beruházás befejezését követő hónaptól, foglakoztatási kötelezettségvállalás esetén a vállalt foglalkoztatás kezdési határidejét követő hónaptól számított 64 hónapra kell szólnia. Amennyiben a projekt záró ellenőrzésére a vállalt kötelezettségek teljes körű teljesítését állapítja meg, úgy a nyújtott biztosítékokat 15 napon belül fel kell szabadítani."

8. §

Az R. 10. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Nem kell saját forrással rendelkeznie - ha törvény másként nem rendelkezik - a 64/2004. (IV. 15.) Korm. rendeletben meghatározott leghátrányosabb helyzetben lévő kistérségből pályázó önkormányzatnak és a leghátrányosabb helyzetű települési önkormányzatnak, ha az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő működési forráshiányos önkormányzatok kiegészítő keretéből a 2003. és a 2004. évben is kapott támogatást."

9. §

Az R. 11. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:

"11. § Az egy projekthez igénybe vett, a Római Szerződés 87. cikk (1) bekezdésének hatálya alá tartozó, bármely államháztartási forrásból származó összes támogatás támogatási intenzitása nem haladhatja meg a 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet 30. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott mértéket.

10. §

(1) Az R. 12. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az elszámolható költségek köre a következő:

a) munkahelyteremtő beruházás esetén

aa) a tárgyi eszközök, szabadalmak, egy egész üzemre vonatkozó licenc, szabadalmazott és nem szabadalmazott know-how-k a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: számviteli törvény) 47-48. §-ai, 51. §-a szerinti bekerülési értéke, melyen belül az egész üzemre vonatkozó licenc, szabadalmazott és nem szabadalmazott know-how-k (a továbbiakban: támogatásban részesíthető immateriális javak) bekerülési értéke nem haladhatja meg a tárgyi eszközök bekerülési értékének 25%-át, azzal, hogy beruházás előkészítésével kapcsolatosan a támogatásban részesíthető immateriális javak, engedélyezési tervek költségeiről, a pályázatok benyújtását megelőző 12 hónapon belül keletkezett számlák is benyújthatók, vagy

ab) a számviteli törvény 79. §-a szerint elszámolható, az újonnan felvett munkavállalók (az újonnan létesített munkahelyek számának nettó növekedése az érintett vállalkozásban) személyi jellegű ráfordításainak 24 havi összege;

b) munkahelymegőrző beruházások esetén a tárgyi eszközök, támogatásban részesíthető immateriális javak a számviteli törvény 47-48. §-ai, 51. §-a szerinti bekerülési értéke, melyen belül a támogatásban részesíthető immateriális javak bekerülési értéke nem haladhatja meg a tárgyi eszközök bekerülési értékének 25%-át, azzal, hogy beruházás előkészítésével kapcsolatosan támogatásban részesíthető immateriális javak, engedélyezési tervek költségeiről, a pályázatok benyújtását megelőző 12 hónapon belül keletkezett számlák is benyújthatók."

(2) Az R. 12. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Önkormányzatok, nonprofit szervezetek által megvalósított fejlesztések esetén - mivel a támogatás nem tartozik a Római Szerződés 87. cikk (1) bekezdésének hatálya alá - a beruházások, tárgyi eszközök és immateriális javak az (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározottak szerint ismerhetők el elszámolható költségként."

11. §

Az R. 13. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Amennyiben a támogatott a szerződésben rögzített kezdési időpontot követő 3 hónapon belül nem kezdi meg a beruházást, vagy nem kezdeményezi a támogatás - vagy a támogatás egy részének - igénybevételét és a késedelem okát nem indokolja, a támogatási döntés érvényét veszti."

12. §

(1) Az R. 14. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) A 64/2004. (IV. 15.) Korm. rendelet 1., 2. és 3. számú mellékletében meghatározott hátrányos és leghátrányosabb helyzetű kistérségekben és településeken a területfejlesztési célok megvalósítását szolgáló fejezeti kezelésű előirányzatok pályázati rendszerben történő felhasználása összehangolásának rendjéről szóló 24/2003. (III. 4.) Korm. rendelet 10. §-ának (1) bekezdésében megállapított emelt mértékű támogatás adható."

(2) Az R. 14. §-a a következő (13) bekezdéssel egészül ki:

"(13) A 2. § (1) bekezdésében meghatározott előirányzat vonatkozásában a tárgyévi előirányzat terhére akkor vállalható kötelezettség, ha a pénzügyi teljesítés a tárgyévet követő év december 31-éig megtörténik."

13. §

Az R. 17. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A pályázatbefogadás időpontjának a pályázati felhívásnak hiánytalanul megfelelő pályázat beérkezésének időpontját kell tekinteni, illetve hiánypótlás esetén a hiánypótlás beérkezési időpontját. A pályázati felhívásnak nem megfelelő, hiányos pályázat esetén a pályázót a pályázat benyújtását követő 15 munkanapon belül a pályázatot befogadó hiánypótlásra szólítja fel. Hiánypótlásra csak egyszer, a felszólítás kézhezvételétől számított 15 munkanapon belül van lehetőség."

14. §

(1) Az R. 18. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatásra benyújtott pályázatról a befogadást követő 60 napon belül dönt a regionális tanács, illetve a miniszter (a továbbiakban együtt: támogatási döntést hozó) ."

(2) Az R. 18. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A támogatási szerződéseket a támogatási döntésről szóló értesítő átvételét követő 90 napon belül meg kell kötni. Amennyiben a szerződés megkötésére a kedvezményezett mulasztásából - a megadott 90 napos határidőtől számított 30 napon belül - nem kerül sor, a támogatási döntés érvényét veszti."

15. §

(1) Az R. 20. §-a (1) bekezdésének bevezető szövegrésze és a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatásokat a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) az Ámr. 90-92. §-ában előírtak szerint folyósítja azzal, hogy

a) a támogatási szerződés és azok módosításának előkészítését és a kifizetések összehangolását az MTRFH megbízása alapján a Kincstár végzi. A támogatási szerződések előkészítéséhez az RFÜ a támogatási döntésekkel együtt - a döntést követő 3 napon belül - a támogatott pályázatokat és azok hiánypótlását megküldi a Kincstár a regionális tanács székhelye szerint illetékes területi igazgatóságának."

(2) Az R. 20. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A támogatásból megvalósuló beruházások, fejlesztések hatásait értékelő jelentéseket, a folyamatban lévők nyomon követését és pénzügyi ellenőrzését tartalmazó elemzéseket a regionális tanács az MTRFH által a 2. § (3) bekezdés szerinti megállapodásban meghatározott formában és tartalommal évente elkészíti, és a tárgyévet követő február 15-éig megküldi az MTRFH részére."

16. §

Az R. 21. §-a előtti alcím és a 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"A regionális pályázati és egyedi döntési rendszer

21. § (1) A regionális tanács a pályázati rendszerben - a rendelkezésre álló decentralizált területfejlesztési programok keretének szabadon felhasználható forrásai terhére -támogatást nyújthat:

a) munkahelyteremtő vagy -megőrző beruházásokhoz és munkahelyteremtéssel összefüggő helyi gazdaságfejlesztésekhez, infrastrukturális fejlesztésekhez;

b) vállalkozóvá válást segítő beruházásokhoz (ipari park létesítés és szolgáltatásfejlesztés, inkubátorház);

c) a kistérségek elérhetőségét és a kistérségen belüli közlekedési kapcsolatokat javító közútfejlesztésekhez;

d) gazdaságfejlesztéssel összefüggő termelő infrastrukturális (kivéve közúthálózat fejlesztés) fejlesztésekhez, valamint turisztikai szolgáltatásfejlesztéshez;

e) a régió fejlesztési céljait szolgáló célok, programok, illetve projektek megvalósítására;

f) humán infrastruktúra fejlesztésére;

g) a régiókban, kistérségekben élők tájékoztatásának javítására;

h) ingatlan kulturális örökség védelmével összefüggő beruházásokhoz;

i) a közmunkaprogramokhoz kapcsolódó fejlesztésekhez;

j) valamint az e rendeletben meghatározott célokra és programokra vonatkozóan a Kormány által meghatározott beruházásokhoz.

(2) A regionális tanács a pályázati rendszerben - a rendelkezésre álló decentralizált szakmai fejlesztési programok keret szabadon felhasználható forrásai terhére - az alábbi jogcímen támogatást nyújthat:

a) idegenforgalmi fejlesztésekhez;

b) autópálya-építést segítő közmunkaprogramok támogatására;

c) nemzeti parkok közmunkaprogramok támogatására;

d) köztisztviselők és pedagógusok internet hozzáférésének támogatására;

e) háromszoros esélyteremtés a szociális ellátórendszer fejlesztése program támogatására;

f) belterületi kiépítetlen közúthálózat fejlesztéséhez;

g) kerékpárutak fejlesztéséhez.

(3) A regionális tanács a döntési hatáskörébe utalt források egyes jogcímei terhére közös pályázati felhívást is közzé tehet a fejlesztési cél támogatásában részt vevő, szakmailag érintett szervezetekkel.

(4) A 64/2004. (IV. 15.) Korm. rendelet 3. számú mellékletében meghatározott leghátrányosabb helyzetű kistérségekből benyújtott pályázat forrás hiányában nem utasítható el, amíg ezen kistérségekben megítélt egy főre jutó támogatás 30%-kal nem haladja meg a régión belüli egyéb kistérségek egy főre jutó támogatását.

(5) A regionális tanács a célelőirányzat decentralizált területfejlesztési programok támogatására rendelkezésre álló keretének terhére, legfeljebb 300 millió forintig, pályázati rendszeren kívül, a 7. § (1) bekezdésében meghatározott területi kötöttség nélkül támogatást nyújthat a regionális programjában elfogadott - a régió társadalmi-gazdasági-innovációs súlyának növekedését és a régión belüli kohézió erősítését szolgáló - beruházási projektek megvalósítására. Egyedi döntés esetén a támogatás feltételeire - a pályázatokra és a pályázati eljárásra vonatkozó rendelkezések kivételével - e rendelet előírásait kell alkalmazni azzal, hogy a támogatási feltételeket a pályázati felhívás helyett a döntéshozó egyedileg állapítja meg, figyelembe véve az Ámr. 82. §-ának (1) bekezdésében foglaltakat."

17. §

Az R. a következő alcímmel és a 21/A-21/E. §-sal egészül ki:

"A regionális szakmai programok specifikus szabályai

21/A. § (1) A 21. § (2) bekezdés a) pontjában szereplő program célja: az Európai Unió által nem társfinanszírozott idegenforgalmi fejlesztések ösztönzése, hozzájárulva a komplex turisztikai kínálat kialakításához, a turisztikai szolgáltatások színvonalának emeléséhez, az ehhez szükséges feltételek biztosításának elősegítésével.

(2) A benyújtott pályázatok szakmai értékelésében a regionális idegenforgalmi bizottságok - mint a regionális tanácsok turisztikai szakbizottságai - vesznek részt.

21/B. § (1) A 21. § (2) bekezdés b)-c) pontjában szereplő programok célja: a munkanélküliség csökkentésére alkalmas fejlesztési, felújítási, különösen infrastrukturális és környezetvédelmi, továbbá az elmaradott térségek felzárkóztatását célzó közfeladatok ellátásának ösztönzése.

(2) Az autópálya építését segítő közmunkaprogramok vonatkozásában a támogatásra jogosultak kijelölésére, a közmunkaprogram pályázati rendszerének működtetésére a programokban érintett regionális tanácsok a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszterrel a pályáztatás főbb tartalmi elemeiről, illetve megegyezés alapján közös pályáztatásról megállapodást köthetnek. A pályáztatás során a közmunkaprogramok támogatási rendjéről szóló 49/1999. (III. 26.) Korm. rendeletben foglaltakat értelemszerűen alkalmazni kell. Amennyiben a megállapodásra nem kerül sor, akkor az autópálya-építést segítő közmunkaprogramok jogosultjainak kijelölésénél a regionális tanácsoknak a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium véleményét ki kell kérni.

(3) A nemzeti parkok közmunka programjának vonatkozásában a közmunkaprogram pályázati rendszerének működtetésére a programokban érintett regionális tanácsok a pályáztatás főbb tartalmi elemeiről, illetve megegyezés alapján közös pályáztatásról megállapodást köthetnek a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériummal, illetve a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium Közmunka Tanácsával. A pályáztatás során a közmunkaprogramok támogatási rendjéről szóló 49/1999. (III. 26.) Korm. rendeletben foglaltakat értelemszerűen alkalmazni kell. A nemzeti parkokat segítő közmunkaprogramokjogosultjai a nemzeti park igazgatóságok.

21/C. § (1) A 21. § (2) bekezdés d) pontjában szereplő program célja: a köztisztviselők és pedagógusok szélessávú internet hozzáférésének támogatása közösségi terekben.

(2) A köztisztviselők és pedagógusok szélessávú internet hozzáférésének támogatása közösségi terekben programra pályázatot nyújthat be, szélessávú internetes közösségi hozzáférést még nem nyújtó, a nyilvános könyvtári jegyzéken szereplő könyvtár, önkormányzati fenntartású vagy közhasznú szervezetként bejegyzett művelődési központ.

(3) Pályázni lehet 3-10 számítógépre (beleértve azok összekötését) és egyéves szélessávú internet-hozzáférés biztosítására.

(4) A pályázónak vállalnia kell, hogy

a) a gépek üzemeltetésére legalább egy informatikai ismeretekkel rendelkező szakembert biztosít, az üzemeltetés és fenntartás költségeit fedezi, s a gépeken az előírt nyitvatartási időben a közösségi hozzáférést biztosítja;

b) a támogatási szerződés lejártát követően a szolgáltatást még legalább egy évig saját költségén biztosítja.

(5) A beérkező pályázatok közül előnyt élveznek:

a) az 5000 fő lakosnál kevesebb lélekszámú településeken hozzáférést biztosítók;

b) hátrányos helyzetű települések;

c) akik a fogyatékkal élők számára akadálymentes közlekedést, ingyenes hozzáférést és szolgáltatásokat biztosítanak;

d) kiegészítő szolgáltatásokat (pl. információs írástudás oktatást) is nyújtók.

21/D. § (1) A 21. § (2) bekezdés e) pontjában szereplő program célja: a mezőgazdasági termelésre alkalmas környezetben élő, de mezőgazdasági termelésre alkalmas feltételekkel nem, vagy azzal szűkös mértékben rendelkező, de azt hatékonyan kihasználni nem tudó, szociálisan hátrányos helyzetű családok megélhetésének segítése, életminőségének javítása, önálló egzisztenciateremtési esélyeinek növelése.

(2) A háromszoros esélyteremtés a szociális ellátórendszer fejlesztése programból támogatás nyújtható a hátrányos helyzetű területen élő, szociálisan hátrányos helyzetű, aktivizálható lakossági csoportoknak különösen: aktív korú tartósan munkanélkülieknek, nagycsaládosoknak, alacsony jövedelmű háztartásoknak, önmagukról gondoskodó időseknek, romáknak.

(3) A támogatás szempontjából elismerhető:

a) működési költségek különösen a földhasználat, a kemikália, szaporító anyag, gépi szolgáltatás, üzemanyag, képzés, programirányítás;

b) felhalmozási költségek különösen gépbeszerzés, ingatlanvétel, termelő infrastruktúra.

(4) A benyújtott pályázatok szakmai értékelésébe a Szociális Földprogramok Országos Szövetségének képviseletét biztosítani kell.

(5) A benyújtott pályázatok szakmai értékelésébe, valamint a megvalósulás során a szakmai ellenőrzésekbe a Területi Menedzser Szervezeteket be kell vonni.

21/E. § (1) A 21. § (2) bekezdés f)-g) pontjában szereplő programok célja: a közlekedési infrastruktúra feltételeinek javítása és a forgalom biztonságának elősegítése.

(2) Belterületi kiépítetlen közúthálózat, illetve kerékpárutak fejlesztéséhez akkor nyújtható támogatás, ha:

a) a belterületi kiépítetlen közúthálózat, illetve a kerékpárutak az önkormányzati vagyon részét képezik, vagy az önkormányzati beruházásban készült kerékpárutak állami tulajdonban vannak;

b) a belterületi kiépítetlen közúthálózat építésének támogatása az országos közúthoz csatlakozó, illetve azt tehermentesítő helyi közutakra vonatkozik, beleértve ezen utak műtárgyát képező hidakat, valamint a helyi közút részét képező csomópontot, amelyet országos közúttal alkot;

c) a kerékpárutak építésének támogatása elsődlegesen a helyi forgalmat lebonyolító fejlesztésekhez kapcsolódik.

(3) A benyújtott pályázatok szakmai értékelésében, valamint a megvalósulás során a szakmai ellenőrzésekben, az MTRFH megbízása alapján az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság közreműködik. A megbízási díj a két szakmai program támogatására rendelkezésre álló forrás legfeljebb 2%-a lehet."

18. §

Az R. 23. §-ának (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A központi keretből támogatás nyújtható a fejlesztési programokkal összefüggő működtetési (pályáztatási, monitoring, képzési, marketing, valamint területfejlesztési tervezési, kutatási, kommunikációs) feladatok ellátására.

(2) A miniszter a központi keretből nem pályázati rendszerben a Római Szerződés, valamint a 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendeletben foglaltakkal összhangban támogatást adhat:

a) a kormányhatározatban rögzített és más kiemelt területfejlesztési és válságkezelő programok megvalósításához;

b) térségek társadalmi, gazdasági és foglalkoztatási válság helyzetének megoldását segítő és gazdasági szerkezetét javító munkahelyteremtő és megtartó beruházásokhoz;

c) a kistérségek szociális felzárkóztatási programjának folytatásához;

d) más támogatási előirányzattal közös pályázati felhívás működtetéséhez.

(3) Pályázati rendszer keretében támogatás nyújtható:

a) 100 fő feletti munkahelyteremtő beruházásokhoz;

b) az információs technológia terjedését segítő fejlesztésekhez."

19. §

(1) Az R. 24. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A pályázatokat az MTRFH megbízása alapján a Kincstárhoz kell benyújtani. A Kincstár

a) a beérkezett pályázatokat regisztrálja;

b) a formailag és tartalmilag teljes pályázatokról egyedi döntés-előkészítési lapot készít, a hiányos pályázatoknál a hiánypótlás érdekében a 17. § (2) bekezdése szerint intézkedik."

(2) Az R. 24. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Amennyiben a kedvezményezett vállalkozás a szénbányászat részére nyújtott állami támogatásról szóló 1407/2002/EK számú tanácsi rendelet szerinti érzékeny ágazatokban tevékenykedik, vagy a fejlesztés nagy beruházásnak minősül, a 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet, illetve a fenti szabályok szerint kell eljárni."

20. §

Az R. 14. §-ának (11) bekezdése hatályát veszti, az R. 1. és 2. számú melléklete helyébe e rendelet 1. és 2. számú melléklete lép.

21. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a közmunkaprogramok támogatási rendjéről szóló 49/1999. (III. 26.) Korm. rendelet 10. §-ának (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"(1) A közmunkaprogram megvalósulását és a támogatás felhasználását a kormányzati ellenőrzési jogkörrel rendelkező szerveken kívül a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium, illetőleg az általa megbízott szervezetek és személyek ellenőrzik."

A miniszterelnök helyett:

Kiss Péter s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

1. számú melléklet a 25/2005. (II. 11.) Korm. rendelethez

A decentralizált területfejlesztési és szakmai programok regionális tanácsok döntési hatáskörébe utalt előirányzatok régiók közötti felosztása

Millió Ft

Régiók és programokDecentralizált területfejlesz­tési programokDecentralizált szakmai területfejlesztési programok
Autópálya-építést segítő közmunka­programNemzeti parkok közmunka­programKöztisztvise­lők és pedagó­gusok internet hozzá­férésének támogatásaHáromszoros esélyteremtés a szociális ellátórendszer fejlesztésévelBelterületi kiépítetlen közúthálózat fejlesztésKerékpárutak fejlesztéseIdegen­forgalmi fejlesztésekÖsszesenEgyüttesen
Dél-Alföld2975,80,070,064,08,046,086,0200,0474,03449,8
Dél-Dunántúl2365,6200,030,073,017,038,031,0300,0689,03054,6
Észak-Alföld5065,3300,095,093,041,053,050,0200,0832,05897,3
Észak-Magyarország3661,3100,0100,088,047,034,028,0200,0597,04258,3
Közép-Dunántúl1282,20,020,064,00,031,028,0300,0443,01725,2
Közép-Magyarország1561,50,020,0111,00,071,028,0500,0730,02291,5
Nyugat-Dunántúl1088,30,015,087,07,027,049,0300,0485,01573,3
Összesen:18000,0600,0350,0580,0120,0300,0300,02000,04250,022250,0

2. számú melléklet a 25/2005. (II. 11.) Korm. rendelethez

A decentralizált területfejlesztési és szakmai programokból, valamint a központi keretből nyújtható támogatások intenzitása, illetve adható legkisebb támogatási összege célonként

Regionális decentralizált területfejlesztési támogatási célok

Támogatható célokTámogatási intenzitás %-banProjektenként a legkisebb adható támogatás, millió Ft
a) munkahelyteremtő vagy -megőrző beruházások és munkahely­teremtéssel összefüggő helyi gazdaságfejlesztések, infrastruktu­rális fejlesztések3020
b) vállalkozóvá válást segítő beruházások (ipari park létesítése és szolgáltatás fejlesztése, inkubátor ház)3015
c) kistérségek elérhetőségét biztosító, illetve közlekedési kapcso­latokat javító közúthálózat fejlesztések7035
d) gazdaságfejlesztéssel összefüggő termelő infrastrukturális (kivéve közúthálózat-fejlesztés) fejlesztések7035
e) a régió fejlesztési céljait szolgáló célok, programok, illetve projektek megvalósítása702
f) humán infrastruktúra fejlesztése fa) vállalkozások fb) önkormányzatok, nonprofit szervezetek30 7010 10
g) a régiókban, a kistérségekben élők tájékoztatásának javítása702
h) ingatlan kulturális örökség védelmével összefüggő beruházás702
i) a közmunkaprogramokhoz kapcsolódó fejlesztések703
j) 21. § (1) bekezdés j) pontja szerint ja) vállalkozások jb) önkormányzatok, nonprofit szervezetek30 7015 15

Regionális decentralizált szakmai fejlesztési támogatási célok

Támogatható célokTámogatási intenzitás %-banProjektenként a legkisebb adható támogatás, millió Ft
a) idegenforgalmi fejlesztések651
b) autópálya-építést segítő közmunkaprogramok támogatása9020
c) nemzeti parkok közmunkaprogramok támogatása902
d) köztisztviselők és pedagógusok internet hozzáférésének támogatása901
e) háromszoros esélyteremtés a szociális ellátórendszer fejlesztése program támogatása902,5
f) belterületi kiépítetlen közúthálózat fejlesztése909
g) kerékpárutak fejlesztése906,5

Központi támogatási célok

Támogatható célokTámogatási intenzitás %-banProjektenként a legkisebb adható támogatás, millió Ft
a)100 fő feletti munkahelyteremtő beruházások30100
b)az információs technológia terjedését segítő fejlesztésekhez5025

Tartalomjegyzék