Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

120/2007. (XII. 29.) GKM rendelet

a külgazdaság fejlesztési célelőirányzat felhasználásáról, kezeléséről, működtetéséről és ellenőrzéséről

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 24. § (9) bekezdésében és 49. § o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a gazdasági és közlekedési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 163/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

A rendelet hatálya

1. §

(1) E rendelet hatálya a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) költségvetési fejezetéhez tartozó

a) ITDH Befektetésösztönzési és kereskedelem-fejlesztési tanácsadás célelőirányzat, valamint az IT piacösztönzés és a hazai kis- és középvállalkozások külpiaci versenyképességi programja, valamint a KGA hálózat működési feltételeinek megteremtése fejezeti kezelésű előirányzatok integrálódásával, a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvénnyel megállapított Külgazdaság fejlesztési célelőirányzat (a továbbiakban: Célelőirányzat) felhasználására, kezelésére, működtetésére és ellenőrzésére;

b) a Célelőirányzatból pályázati úton nyújtott támogatások szabályaira terjed ki.

(2) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben (a továbbiakban: Áht.), az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Ámr.), valamint az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.

A Célelőirányzat bevételei és kiadásai

2. §

(1) A Célelőirányzat bevételeinek és kiadásainak forrása a költségvetési törvényben a minisztérium fejezetében e célra jóváhagyott előirányzat.

(2) A Célelőirányzat bevételeit képezik továbbá:

a) a Célelőirányzatból támogatást igénylő által megfizetett eljárási díj,

b) a külföldi és belföldi gazdálkodó szervezetek és természetes személyek által, valamint külföldi kormánysegélyből és segélyalapokból a Célelőirányzat javára teljesített befizetések.

(3) A Célelőirányzat pénzügyi műveleteinek lebonyolítása a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által vezetett fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlán történik.

(4) A Célelőirányzatból kell fedezni a Célelőirányzat működtetésével, kezelésével, felhasználásával, a szerződések előkészítésével, nyilvántartásának egyes tárgyi és személyi feltételeivel, ellenőrzésével, a MAG-Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zárkörüen Működő Részvénytársasággal (a továbbiakban: MAG Zrt.) mint közreműködő szervezettel kapcsolatos költségeket, melyek maximális mértéke a pályázati úton kihelyezett támogatás összegének 5%-a lehet, továbbá az Ámr. 108/A. § (1) bekezdésének előírása alapján a Kincstár meghatározott szolgáltatásai után az Ámr. 24. számú melléklete szerinti díjakat.

3. §

(1) A Célelőirányzat a magyar gazdaság növekedése és versenyképessége fejlesztésének, a befektetésösztönzési, kereskedelem-fejlesztési és kereskedelem-politikai kormányzati célok, a külkapcsolati stratégia megvalósítása elősegítésének egyik eszköze, továbbá költségvetési forrást biztosít a hazai kis- és középvállalkozások által előállított magas tudástartalmú termékek és szolgáltatások új piacra jutásának elősegítéséhez (a továbbiakban: HTEC program), valamint a külgazdasági szakdiplomata hálózat közvetlen szakmai irányításához kapcsolódó, a külképviselet más diplomatáit is megillető alapvető szolgáltatásokon felüli kiadásokhoz.

(2) Az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelem-fejlesztési Kht. (a továbbiakban: ITDH) közhasznú tevékenységének ellátására és a 11. § (2) bekezdésében meghatározott pályázatok működtetése érdekében központi szervezetet, iroda- és tanácsadó hálózatot, pályázatkezelő szervezetet és információs adatbázist működtet.

4. §

(1) A Célelőirányzat kiadási előirányzata a következő jogcímeken biztosít támogatást:

a) az ITDH közhasznú tevékenységének ellátása működési költségeihez és felhalmozási kiadásaihoz,

b) befektetésösztönzési programok, projektek finanszírozásához,

c) kereskedelem-fejlesztési programok, projektek finanszírozásához,

d) központi kezdeményezésű programok, projektek finanszírozásához,

e) a gazdasági és közlekedési miniszter (a továbbiakban: miniszter) jóváhagyásával, az ITDH által meghirdetett kereskedelem-fejlesztési célokat szolgáló, a 11. § (2) bekezdésében leírt nyilvános pályázati rendszerhez,

f) a HTEC program működtetésének finanszírozásához,

g) az egységes külgazdasági képviseleti rendszer működtetésének finanszírozásához való hozzájáruláshoz.

(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti tevékenységek:

a) Magyarországra irányuló külföldi tőkebefektetések elősegítése, tájékoztatás a vonatkozó hazai jogszabályokról és befektetési lehetőségekről,

b) Magyarország mint vonzó befektetési célország promóciójának kommunikációs eszközökkel való elősegítése, a szóba jöhető befektetők tájékoztatása Magyarország komparatív előnyeiről,

c) operatív feladatmegoldással (általános és specifikus befektetési információnyújtás, partnerközvetítés, telephelyajánlatok, telephely-látogatások, hatósági ügyintézés, vagy egyéb tárgyalások megszervezése, lebonyolítása stb.) az úgynevezett "zöldmezős" és "barnamezős" beruházások, valamint a vegyesvállalati formában külföldi tőkével megvalósuló befektetések elősegítése,

d) a már Magyarországon működő külföldi vállalatok újabb befektetéseinek elősegítése és koordinálása, új fejlesztési projektjeik megvalósításában, valamint a beszállítói kapcsolatai kialakításában való részvétel,

e) folyamatos kapcsolattartás a Magyarországon már letelepedett külföldi tulajdonú vállalkozásokkal, a kapcsolatrendszer bővítése, a kormányzat és a vállalatok közötti hídszerep megvalósítása és fejlesztése,

f) a hazai befektetési projektek prezentálható formában történő elkészítésében való közreműködés, az érintett vállalkozók és szervezetek részére oktatás és tanácsadás elősegítése, célirányos rendezvényekkel szakmai vagy pénzügyi befektetők felkutatása a projektekhez,

g) az ipari parkokba és vállalkozói övezetekbe történő külföldi tőkebetelepítés elősegítése,

h) háttéripari, beszállítói projektben, illetve programban szervezői, partnerközvetítői feladatok ellátása,

i) a letelepedett külföldi tulajdonú vállalkozások magyarországi tevékenységének rendszeres figyelemmel kísérése, különös tekintettel a munkaerőmozgásokra, a fejlesztési elképzelésekre,

j) hivatalos küldöttséggel kiutazó üzletember-delegációk programjának előkészítése, szervezése, lebonyolítása, egyéb költségek részbeni támogatása,

k) az ITDH információs standjának és rendezvényeken való részvételének támogatása.

(3) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti tevékenységek:

a) kereskedelmi promóciós tevékenység elvégzése (üzletember-találkozók, magas szintű látogatásokhoz kapcsolódó üzleti delegációk, szemináriumok, konferenciák, kiállításokon történő részvétel szervezése stb.),

b) promóciós (országbemutató, kereskedelemtechnikai, szektoriális stb.) kiadványok megjelentetése és terjesztése,

c) üzleti lehetőségek terjesztése a belföldi és külföldi irodahálózaton keresztül,

d) szóba jöhető kereskedelmi partnerek felkutatása és közvetítése a magyar vállalatoknak,

e) a magyar vállalkozások piaci stratégiájának, termékstratégiájának kialakításához szükséges információk gyűjtése, tanácsadás, termékprogramok lebonyolítása,

f) a külpiaci lehetőségekről és a kereskedelemtechnikai feltételekről való tájékoztatás szóban, írásban és elektronikus úton,

g) az exportpotenciállal rendelkező magyar vállalatok felmérése és adatbázisba rendezése, annak megnyitása elektronikus formában az érdeklődők felé,

h) a tőkekihelyezéshez, a fogadó országban vegyesvállalat alapításához szükséges információk beszerzése, feldolgozása, szolgáltatása, piaci tanulmányok elkészítése, konferenciák szervezése,

i) hivatalos küldöttséggel kiutazó üzletember-delegációk programjának előkészítése, szervezése, lebonyolítása, egyéb költségek részbeni támogatása,

j) az ITDH információs standjának és rendezvényeken való részvételének támogatása.

(4) Az (1) bekezdés d) pontja szerinti tevékenységek:

a) a minisztérium által kezdeményezett, a külgazdasági kapcsolatok építését, a kereskedelem fejlesztését elősegítő, stratégiai, geopolitikai jelentőségű hazai és nemzetközi programokon, kiállításokon történő részvétel támogatása,

b) közreműködés a magas szintű látogatásokhoz kapcsolódó, a nemzeti megjelenést biztosító központi rendezvényeken,

c) részvétel a külgazdasági feladatok megoldását megalapozó kutatások, tanulmányok elkészítésében,

d) a kereskedelemfejlesztést szolgáló sajtó-, tanácsadási, oktatási és tájékoztatási tevékenység végzése,

e) a befektetési és kereskedelem-fejlesztési feladatok megvalósítása érdekében állandó vagy aktuális kiadványok készítésével vagy készíttetésével, külföldi gazdasági lapokban Magyarország mellékletek megjelentetésével, sajtótájékoztatók szervezésével kiadványok megjelentetése és médiatevékenység folytatása,

f) tanácsadói és információs szolgáltatás nyújtása a belső piac működéséről, valamint az Európai Unió (a továbbiakban: EU) és Magyarország közötti szerződéses kapcsolatokból adódó folyamatokról az ITDH Euro Info irodáján keresztül az EU Euro Info hálózatának hivatalos magyarországi állomásaként,

g) üzleti partnerkereső szolgáltatás működtetése az EU-elektronikus üzletépítő hálózatának magyar nemzeti kontaktpontjaként.

(5) Az (1) bekezdés f) pontja szerinti tevékenységek:

a) HTEC irodák működtetése, amelyek információs és fizikai bázist teremtenek azoknak a magyar cégeknek, amelyek saját jelenlétet terveznek az Amerikai Egyesült Államokban vagy Ázsiában,

b) pályázat működtetése olyan infokommunikációs technológiákat bemutató szakmai eseményeken való magyar részvétel elősegítésére, ahol a támogatott cégeknek lehetőségük nyílik egy-egy termékük vagy tevékenységük bemutatására.

(6) Az (1) bekezdés g) pontja szerinti tevékenységek:

a) a külgazdasági szakdiplomaták nagyfokú térbeli rugalmasságát lehetővé tevő, kizárólagos használatú gépkocsipark műszaki korszerűsítése, a műszaki állapotból következő, szükséges cserék lebonyolítása,

b) gazdaságdiplomáciai, befektetési, kereskedelemfejlesztési események, programok előkészítése, megszervezése, lebonyolítása.

(7) Az előirányzat-maradvány megállapítása, elszámolása és felhasználása során az Ámr. 66. §-ában foglaltak az irányadók.

Az ITDH közhasznú tevékenységének és a programok finanszírozásának szabályai

5. §

(1) A Célelőirányzat kiadási előirányzatának felhasználását - a 4. § (1) bekezdés szerinti a)-g) jogcímek közötti megoszlását - a miniszter hagyja jóvá.

(2) A 4. § (1) bekezdés a)-g) pontja szerinti tevékenységek ellátásának költségeit, az elvégzendő feladatok tartalmát, a támogatás igénybevételének folyósítási ütemét és mértékét az ITDH részletes, előzetes üzleti terve és a szakmai programok listája szerint - a Felügyelő Bizottság javaslatára - a miniszter hagyja jóvá.

(3) A 4. § (1) bekezdés e) pontja szerinti jogcímre minimálisan a Célelőirányzat kiadási előirányzatának 15%-át kell fordítani.

6. §

(1) Az ITDH és a minisztérium a 4. § (1) bekezdés a)-f) pontja szerinti feladatok végrehajtására szerződést köt, amely rögzíti az ellátandó feladatokat, a támogatás igénybevételének folyósítási ütemét, a támogatással való elszámolás módját, az ITDH által vállalt kötelezettségek nem teljesítése vagy a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazható szankciókat. A 4. § (1) bekezdés g) pontja esetében a 7. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni.

(2) A támogatást nem rendeltetésszerű felhasználás esetén a kamattal növelt összeggel kell visszafizetni. A kamat nagysága a támogatás visszavonása időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszerese.

A Célelőirányzat terhére történő támogatás folyósítása

7. §

(1) A támogatás folyósítása a 4. § (1) bekezdés a) pontjában megadott célra, a 6. § (1) bekezdés szerinti közhasznú szerződésben meghatározott összegben és ütemezés szerint, féléves és éves elszámolási kötelezettség mellett történik.

(2) A 4. § (1) bekezdés b)-d) és f) pontjában meghatározott célok esetén az 5. § (1) bekezdése szerint jóváhagyott összegű támogatás folyósítása a 6 § (1) bekezdésében foglalt szerződés szerinti ütemezés alapján történik. A 4. § (1) bekezdés g) pontjában meghatározott cél esetében a minisztérium jogosult a külgazdasági szakdiplomata munkavégzéséhez szükséges dologi kiadások, valamint beszerzések többletforrását, többleteszközt kiegészítő jelleggel évközi előirányzat átcsoportosítással, megállapodás alapján a Külügyminisztérium részére átadni.

(3) A 4. § (1) bekezdés e) pontjában foglalt pályázati rendszer működtetéséhez a minisztérium a támogatás összegét a 21. §-ban foglaltak figyelembevételével, az utalandó tételek összesítőjének a minisztérium részére történő benyújtását és ellenőrzését követően folyósítja az ITDH részére. A támogatási összegek kedvezményezettek részére történő átutalásáról az ITDH gondoskodik.

8. §

(1) A támogatás folyósításánál biztosítani kell az 5. §-ban foglaltak teljesítését, valamint az előirányzat-felhasználási tervvel való összhangot.

(2) Az ITDH-nak a támogatás felhasználásáról szöveges indoklással alátámasztott féléves és éves elszámolást kell készítenie a minisztérium részére.

(3) A támogatás folyósításának feltétele a szerződésben meghatározott, valamint a (2) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(4) A minisztérium a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása vagy el nem fogadása esetén felfüggeszti, folyósításra az elszámolás elfogadását követően kerülhet sor.

9. §

Az ITDH elkészíti a célelőirányzat célok szerinti felhasználásáról és az azzal való gazdálkodásról - a vonatkozó jogszabályok előírásai szerinti - szöveges indoklással alátámasztott féléves és éves elszámolást a minisztérium részére a szerződésben rögzített határidőre.

A Célelőirányzat-felhasználás ellenőrzési rendszere

10. §

(1) A Célelőirányzatból a 4. § (1) bekezdésében foglalt jogcímeken nyújtott támogatások ellenőrzése a vállalt kötelezettségek teljesítésére, a rendeltetésszerű és a szerződésnek megfelelő forrásfelhasználásra terjed ki.

(2) A támogatás felhasználásának rendszerszerű ellenőrzéséről a minisztérium gondoskodik.

(3) Az ITDH köteles a támogatás felhasználását - ellenőrizhetőség céljából - az egyéb források felhasználásától elkülönítetten nyilvántartani.

A pályázati úton nyújtott támogatások

11. §

(1) A Célelőirányzat terhére - a 4. § (1) bekezdés e) pontja szerint - az ITDH a miniszter felhatalmazásával a magyar vállalkozások nemzetközi kereskedelembe való beilleszkedése, kapcsolataik fejlesztése és bővítése érdekében kereskedelem-fejlesztési támogatási rendszert működtet.

(2) A pályázati úton - a miniszter által e célra jóváhagyott keretből - az ITDH által nyújtott támogatások fő céljai:

a) a Magyarországon termelő- vagy szolgáltató tevékenységet folytató és belföldi székhellyel vagy az Európai Gazdasági Térség (a továbbiakban: EGT) államaiban székhellyel rendelkező bejegyzett vállalkozások termékeinek nemzetközi elfogadtatása és külpiaci megjelenésének elősegítése:

aa) külföldi kiállításokon való részvétel Magyarországon előállított termékkel vagy Magyarországról származó szolgáltatással,

ab) egyes marketingeszközök készíttetése, hirdetések megjelentetése,

ac) a piaci szervezet - értékesítési tevékenységet nem folytató, marketing célból létrehozott iroda vagy bemutatóterem - bérleti díjának támogatása,

ad) nemzetközi szervezeti tagdíjhoz hozzájárulás,

ae) az importáló ország által kötelezően előírt, ott elvégzendő megfelelőségtanúsíttatási eljárás költségének támogatása;

b) az Európai Unió tagállamai és harmadik országok által kiírt programokban való részvétel támogatása.

12. §

A Célelőirányzatból a 11. § (2) bekezdésében szereplő célokra támogatás kizárólag pályázat útján, a pályázati felhívásban meghatározottak szerint nyújtható.

13. §

(1) Az ITDH a pályázatkezelés egyes tevékenységeivel, így a szerződéskötéssel, a szerződések teljesítésének pénzügyi ellenőrzésével és az elszámoltatással a MAG Zrt. -t mint közreműködő szervezetet bízhatja meg.

(2) A közreműködő szervezet díjazása a miniszter által a pályázatokra jóváhagyott kiadási előirányzatot terheli. Maximális mértéke a pályázati úton kihelyezett támogatás összegének 5%-a lehet.

14. §

Az ITDH-nak a pályázati úton nyújtott támogatás felhasználásáról szöveges indoklással alátámasztott féléves és éves elszámolást kell készítenie a minisztérium részére.

A pályázati úton nyújtott támogatás szabályai

15. §

(1) A Célelőirányzatból támogatás a Magyarországon termelő- vagy szolgáltató tevékenységet folytató és belföldi székhellyel vagy EGT-államban székhellyel rendelkező bejegyzett vállalkozások, gazdasági társaságok, közhasznú társaságok, szövetkezetek, egyéni vállalkozók, szakmai alapon szerveződő egyesületek, szövetségek, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (a továbbiakban: MKIK), annak területi szervezetei és költségvetési szerv részére nyújtható.

(2) A pályázat keretében támogatás - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a támogatott tevékenység, illetve program megkezdése előtt igényelhető.

(3) Kivételesen indokolt esetben a miniszter külön írásos engedélye alapján utólagosan is nyújtható támogatás lezajlott programokhoz, előzetesen befogadott szándéknyilatkozat alapján.

(4) A támogatások elbírálásának szempontjait a pályázati kiírás és az útmutató tartalmazza.

(5)[1] Nem nyújtható támogatás

a) azon személy vagy szervezet részére, aki vagy amely a támogatás iránti pályázat benyújtását megelőző három naptári éven belül az államháztartás alrendszereiből, az EU előcsatlakozási eszközeiből vagy az EU strukturális alapokból és egyéb pénzügyi alapjaiból juttatott valamely támogatással összefüggésben a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét nem vagy csak részben teljesítette, kivéve a vis maior esetét;

b) azon személy vagy szervezet részére, aki vagy amely az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 178. § 32. pontja szerint - a támogatás iránti pályázata benyújtásának időpontjában - nem minősül köztartozásmentes adózónak;

c) azon szervezet részére, amelyet a támogatás iránti pályázat benyújtását megelőző két naptári éven belül a közigazgatási szerv határozatával vagy annak bírósági felülvizsgálata esetén a bíróság munkavállalók bejelentés nélküli vagy munkavállalási engedély nélküli foglalkoztatása miatt jogerősen bírság megfizetésére kötelezett;

d) azon személy vagy szervezet részére, aki vagy amely a tevékenység folytatásához szükséges hatósági engedélyekkel nem rendelkezik;

e)[2] azon pályázó részére, amely nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok az Áht. 15. §-ában meghatározott feltételeinek.

(6)[3] Az (5) bekezdés b) pontja szerinti kizáró feltétel fennállásának hiányát a személy vagy szervezet

a) 30 napnál nem régebben kiállított közokirattal igazolja, vagy

b) szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban.

(7)[4] Ha törvény eltérően nem rendelkezik, függetlenül a támogatás egyéb feltételeinek meglététől, a lejárt esedékességű, 60 napon túl meg nem fizetett köztartozással rendelkezőknek - a köztartozás megfizetéséig -, a szerződés megkötését követően kialakuló ilyen köztartozás vagy meginduló felszámolási és végelszámolási eljárás esetén a támogatás nem folyósítható. Csődeljárás esetén a csődegyezség megszületéséig a támogatás folyósítását fel kell függeszteni.

A pályázati úton nyújtott támogatásokra vonatkozó további szabályok

16. §

(1) A támogatások minden esetben vissza nem térítendő támogatást jelentenek a pályázati kiírásokban felsorolt és elismert - áfa és értéktöbbletadó nélküli - költségek támogatási szerződésben szereplő mértékéig.

(2) Az elnyerhető támogatásra a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379, 2006. 12. 28., 5. o.) rendelkezései az irányadók.

(3) A támogatás mértékét a pályázati felhívás állapítja meg.

(4) A pályázó nyilatkozik, hogy a pályázat benyújtását megelőző három évben csekély összegű támogatás jogcímén mekkora összegű támogatást vett igénybe.

(5) A támogatást nyújtó köteles írásban tájékoztatni a kedvezményezettet a pályázati felhívásban, illetve a támogatási szerződésben arról, hogy csekély összegű támogatásban részesül. A tájékoztatásnak kifejezetten utalnia kell a bizottsági rendeletre, hivatkozva annak pontos címére és az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetésére, valamint meg kell határoznia a támogatás pontos összegét támogatástartalomban kifejezve.

A pályázati úton nyújtott támogatások elnyerésére irányuló pályázatok kiírása

17. §

(1) A pályázati felhívásokat, amelyek tartalmazzák a tárgyévi támogatási feltételeket és a hozzájuk rendelt támogatás mértékét, a minisztérium hivatalos lapjában és legalább egy országos terjesztésű gazdasági napilapban, valamint a minisztérium és az ITDH hivatalos honlapján kell közzétenni.

(2) Forráshiány esetén a pályázatok befogadása - előzetes hirdetmény közzétételével - felfüggeszthető. A pályázatok befogadásának felfüggesztéséről szóló közleményt a felfüggesztés időpontja előtt legalább 10 nappal meg kell jelentetni a minisztérium hivatalos lapjában és legalább egy országos terjesztésű napilapban, valamint a minisztérium és az ITDH hivatalos honlapján.

(3) A pályázat benyújtásakor jogcímenként és alkalmanként eljárási díjat kell fizetni, amelynek összege 5000 forint.

(4) A befizetett eljárási díjat a kizárólag forráshiány miatt elutasított pályázat esetén, az elutasító döntést követő 30 napon belül vissza kell fizetni.

A pályázati úton nyújtott támogatások elnyerésére irányuló pályázatok elbírálása

18. §

(1) A támogatás nyújtásáról a 11. § (2) bekezdése szerinti pályázatok esetében a miniszter dönt a miniszter által kijelölt pályázati bíráló bizottság javaslata alapján. A bíráló bizottság munkájában a minisztérium és az ITDH kijelölt képviselőin túl a pályázatok elbírálásában érdekelt más tárcák által delegált tagok és országos érdek-képviseleti szervek képviselői is részt vehetnek.

(2) A pályázatok értékelését az ITDH készíti elő a bíráló bizottság részére. Ennek keretében ellenőrzi a jogszabályban és a pályázati felhívásban meghatározott formai és tartalmi feltételek meglétét.

(3) A pályázatok hiányos benyújtása esetén az ITDH a pályázót egy alkalommal 15 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra szólítja fel. A hiánypótlásra biztosított határidő elmulasztása a pályázat elbírálásból való kizárását eredményezi.

(4) A folyamatos beadási határidejű pályázatokat a befogadástól számított 90 napon belül el kell bírálni.

(5) A pályázatokra vonatkozó támogató döntést annak meghozatalát követő 15 munkanapon belül a minisztérium hivatalos lapjában, honlapján, valamint az ITDH honlapján közzé kell tenni a kedvezményezett neve, a támogatás tárgya és összege feltüntetésével.

(6) A döntésről a kedvezményezettet külön megbízás alapján a MAG Zrt. mint közreműködő szervezet a szerződés megküldésével írásban értesíti. A szerződéskötésre legfeljebb egy hónapos határidőt lehet kitűzni.

A pályázati úton nyújtott támogatások elnyerésére irányuló szerződések megkötése

19. §

(1) A pályázatokra vonatkozóan a miniszteri döntést követően - külön megbízás alapján - a MAG Zrt. az ITDH képviseletében szerződésben állapodik meg a pályázóval, amelynek tartalmaznia kell a támogatás felhasználására vonatkozó elszámolás módját és határidejét.

(2) Ha az előírt határidőn belül a szerződéskötésre a támogatást elnyert pályázónak (a továbbiakban: kedvezményezett) felróható okból nem kerül sor, a támogatási döntés hatályát veszti.

(3) A támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókat a támogatási szerződés és a vonatkozó jogszabályok tartalmazzák.

(4) Támogatási szerződés akkor köthető, ha legalább a következőket tartalmazza:

a) a támogatás összegét, arra vonatkozó tájékoztatást, hogy a pályázó a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379, 2006. 12. 28., 5. o.) hatálya alá tartozó csekély összegű (úgynevezett de minimis) támogatásban részesül, és egy vállalkozásnak bármely forrásból, csekély összegű támogatási jogcímen odaítélt támogatás támogatástartalma - három év vonatkozásában - nem haladhatja meg a 200 000 eurónak, szállítási ágazatban a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget, továbbá a felhasználás feltételeit és követelményeit, valamint a támogatott program részletes leírását;

b) a támogatás folyósításának módját, a kölcsönös teljesítések tárgyi és pénzügyi ütemezését;

c) az ellenőrzési jogosultság elfogadását;

d) a szerződésszerű teljesítést biztosító mellékkötelezettségeket, az elállás jogát;

e) a pályázati felhívásban megjelölt és az ajánlati kötöttség folytán a támogatási szerződés részévé váló egyéb feltételeket és rendelkezéseket;

f) a támogatási szerződés lezárásával és az elszámolással kapcsolatos kötelezettségeket és kellékeket;

g) a felek megnevezését és az aláírási jogosultsággal rendelkezők előnyomtatott nevét és aláírását, a szerződés keltét;

h) a felek által lényegesnek tartott egyéb rendelkezéseket;

i) a nem teljesítésre, illetve a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználására vonatkozó rendelkezéseket, amelyek szerint a Támogató a szerződéstől eláll, és a támogatást egyidejűleg visszavonja. A kedvezményezett a már folyósított támogatást az elállás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő, a folyósítás(ok) időpontjától a támogatás összegének tényleges visszafizetése idejéig felszámított kamattal növelve az elállás időpontjától számított 5 napon belül köteles visszafizetni.

A pályázati úton nyújtott támogatások folyósítása

20. §

(1) A támogatás folyósításához szükséges - a támogatási szerződésben meghatározott - számlákat és kifizetést igazoló egyéb dokumentumokat a kedvezményezettnek a támogatási szerződésben meghatározott szervezethez kell benyújtania.

(2) A támogatás folyósítása utólagosan, a kedvezményezett által benyújtott számlák és a kifizetést igazoló dokumentumokon alapuló elszámolás szerint történik.

(3) Az utalványozáshoz biztosítani kell a támogatási szerződés és a kifizetés összhangját, továbbá a kifizetés alapjául szolgáló teljesítést igazoló dokumentumok meglétét.

21. §

(1) Az ITDH a támogatási célkitűzés megvalósulását, ennek pénzügyi és szakmai ellenőrzését követően gondoskodik a 11. § (2) bekezdésében leírt támogatási célok alapján megkötött szerződések szerinti támogatási összegek kifizetéséről.

(2) A támogatás folyósítása a támogatási szerződésben meghatározott pénzügyi és időbeni ütemezés szerint történik.

(3) A támogatási szerződés teljesülésének szakmai ellenőrzését az ITDH végzi.

(4) A támogatási szerződéssel kapcsolatos adminisztratív teendőket és a pénzügyi ellenőrzést a MAG Zrt. mint közreműködő szervezet végzi.

(5) A 11. § (2) bekezdése szerinti cél esetében az ITDH a szakmai teljesítés igazolása után a MAG Zrt. -hez mint közreműködő szervezethez nyújtja be a támogatás folyósításához szükséges bizonylatokat a pénzügyi ellenőrzés és a kifizetés jogosságának igazolására. A MAG Zrt. az általa ellenőrzött dokumentumok alapján a jogos kifizetés összegét igazoló utalványokat és rendelkező leveleket az utalandó tételek összeállítására az ITDH-nak juttatja vissza.

A pályázat keretében nyújtott támogatások ellenőrzési rendszere, a program vagy a projekt lezárása

22. §

(1) A támogatások ellenőrzése a pályázatban és a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítésére, a rendeltetésszerű és a támogatási szerződésnek megfelelő forrásfelhasználásra terjed ki.

(2) A kedvezményezett köteles a támogatás forrásának felhasználását - ellenőrzés céljából - elkülönítetten nyilvántartani.

(3) Egy tevékenység, illetve program akkor tekinthető befejezettnek vagy megvalósultnak, ha a szerződésben megjelölt és támogatott feladat, cél a szerződésben meghatározottak szerint teljesült, és erről szöveges beszámolókkal, értékelésekkel, bizonylatokkal alátámasztva számolt be a kedvezményezett, és annak a támogató általi jóváhagyása megtörtént.

Záró rendelkezések

23. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2)[5]

(3) E rendelet hatálybalépését megelőzően benyújtott, támogatási döntéssel rendelkező pályázatokra az ITD-H Befektetésösztönzési és kereskedelemfejlesztési tanácsadás célelőirányzat felhasználásának és kezelésének szabályozásáról szóló 29/2005. (V. 5.) GKM rendeletnek a pályázati kiírás közzététele napján hatályos rendelkezései és a közzétett pályázati felhívás feltételei az irányadóak.

Dr. Kákosy Csaba s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 20/2009. (VIII. 14.) NFGM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.09.01.

[2] Megállapította a 22/2009. (IX. 17.) NFGM rendelet 9. §-a. Hatályos 2009.09.18.

[3] Beiktatta a 20/2009. (VIII. 14.) NFGM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.09.01.

[4] Számozását módosította és megállapította a 20/2009. (VIII. 14.) NFGM rendelet 3. § (2)-(3) bekezdése. Hatályos 2009.09.01.

[5] Hatályon kívül helyezte ezen rendelet 23. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2007.12.31.

Tartalomjegyzék