Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

81/2011. (VIII. 11.) VM rendelet

a Tanyafejlesztési Program előirányzat keretében nyújtott támogatás igénybevételének feltételeiről

A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 94. § a) és b) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a következőket rendelem el:

1. Értelmező rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában:

1. beruházás: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: számviteli törvény) 3. § (4) bekezdés 7. pontjában meghatározott tevékenység;

2. fejlesztés: a beruházás és a felújítás, valamint immateriális javak beszerzése;

3. felújítás: a számviteli törvény 3. § (4) bekezdés 8. pontjában meghatározott tevékenység;

4. gazdaság: a termőföld, az állatállomány, továbbá a mezőgazdasági termelő tevékenységhez kapcsolódó kvóták, vagyoni értékű jogok, gépek, eszközök és készletek összessége;

5. hátrányos helyzetű kistérség: a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendelet 2. mellékletében felsorolt kistérségek;

6. helyi fajta: az ország egyes tájain önellátásra vagy a helyi piacokon való értékesítésre termesztett fajta, amely az illető táj éghajlati, talaj, és közgazdasági viszonyaihoz jól alkalmazkodott;

7. homokhátsági tanyás település: az 1. mellékletben meghatározott, a Duna-Tisza közi Homokhátsághoz tartozó tanyás település;

8. külterületi földút: a helyi önkormányzat tulajdonában lévő, szám nélküli, csak helyrajzi számmal ellátott, szilárd burkolattal nem rendelkező külterületi út;

9. leghátrányosabb helyzetű kistérség: a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendelet 2. mellékletében felsorolt kistérségek;

10. megújuló energiaforrás: a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény 3. § 45. pontja szerinti energiaforrás;

11. mezőgazdasági tevékenység: a gazdasági tevékenységek statisztikai osztályozása NACE Rev. 2. rendszerének létrehozásáról és a 3037/90/EGK tanácsi rendelet, valamint egyes meghatározott statisztikai területekre vonatkozó EK-rendeletek módosításáról szóló, 2006. december 20-i 1893/2006/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 1. Melléklete szerinti - az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 16. § (3) bekezdés d) pontja alapján az állami adóhatósághoz bejelentett - 01.11-01.50 és 01.70 szakágazatba tartozó tevékenység;

12. mezőgazdasági tevékenységből származó bevétel: a mezőgazdasági tevékenységet folytató gazdálkodó gazdaságából - a növénytermesztés, kertészet, és állattenyésztés ágazataiból - kikerült termékek értékesítéséből származó bevételek összege;

13. mobil eszköz: olyan eszköz, amely eredetileg felállított helyéről bármikor leszerelhető és más helyen eredeti állapotban, működőképesen újra üzembe helyezhető;

14. nehéz helyzetben lévő vállalkozás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése szerinti vállalkozás;

15. önkormányzati konzorcium: együttes pályázat benyújtása céljából az önkormányzatok által alapított - a pályázati eljárás teljes szakaszában egyetemleges felelősségű - közösség;

16. őshonos fajta: a védett őshonos mezőgazdasági állatfajták és a veszélyeztetett mezőgazdasági állatfajták körének megállapításáról szóló 4/2007. (I. 18.) FVM-KvVM együttes rendelet 1. számú mellékletében szereplő védett őshonos állatfajták, amelyeket Magyarország természetföldrajzi környezetében, történelmi múltra visszatekintően tenyésztenek;

17. saját forrás: a pályázó által a támogatott fejlesztéshez biztosított pénzbeli önrész, amelybe az államháztartás alrendszereiből pályázati úton nyújtott támogatás nem számít be, kivéve a támogatást igénylő költségvetési szervnek vagy irányító szervének költségvetésében az adott célra előirányzott összeget;

18. tájfajta: az ország egyes tájegységein önellátásra vagy a helyi piacokon való értékesítésre termesztett, illetve tartott állat- vagy növényfajta, amely az adott táj éghajlatához és egyéb környezeti feltételeihez jól alkalmazkodott;

19. támogatásra jogosult társadalmi szervezet: az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény alapján létrejött társadalmi szervezet, amely a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény szerint közhasznúnak vagy kiemelten közhasznúnak minősül;

20. tanya: az a külterületi lakott ingatlan, amely az ingatlan-nyilvántartásban tanyaként, kivett területként, alrészletként kivett területként, vagy mezőgazdasági területként van nyilvántartva;

21. tanyagazdaság: állandóan lakott külterületi mezőgazdasági birtok, amelynek részei a lakó- és gazdasági épületekkel beépített tanyatelek és az ahhoz közvetlenül vagy közvetetten kapcsolódó, a település közigazgatási területén lévő, vagy a tanya 30 km-es körzetén belül található művelt földterületek, valamint gazdálkodási funkcióit kiegészíthetik a termékfeldolgozás és a vendégfogadás létesítményei;

22. tanyai termék: az e rendeletben meghatározott tanyagazdaságban előállított mezőgazdasági termék;

23. tanyás település: az 1. mellékletben meghatározott, Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyék, és Pest megye alföldi kistérségeinek azon települései, amelyek az Országos Területfejlesztési Koncepció tanyás térség besorolása szerint legalább 2% és legalább 200 fő külterületi népességgel rendelkeznek;

24. tanyás térség: tanyás településekkel rendelkező, az 1. mellékletben meghatározott kistérségek;

25. társadalmi, gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, vagy az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott település: a 240/2006. (XI. 30) Korm. rendeletben meghatározott település;

26. térségi tanyafejlesztési program: tanyás térségekben a tanyás külterületek átfogó fejlesztésére, a tanyai gazdálkodás feltételeinek és a tanyai életkörülmények javítására irányuló kistérségi fejlesztési program;

27. többcélú kistérségi társulás: a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény alapján létrejött önkormányzati társulás.

2. A támogatás jellege és célterületei

2. § (1) Az e rendelet szerinti támogatás pályázati eljárás keretében igényelhető, vissza nem térítendő támogatás. (2) E rendelet alapján támogatás vehető igénybe

a) a tanyák, valamint az alföldi tanyás térségek megőrzését és fejlesztését célzó települési és térségi fejlesztésekhez (a továbbiakban: 1. célterület), valamint

b) a tanyák és az alföldi tanyás térségek megőrzése, fejlesztése érdekében a tanyagazdaságok fejlesztéséhez (a továbbiakban: 2. célterület).

(3) Az 1. célterület keretében az alábbi célokra igényelhető támogatás:

a) tanyai termékek piacra jutásának elősegítése az alábbiak szerint:

aa) tanyai termékek város-vidék együttműködés keretében történő piacra juttatása,

ab) tanyai termékek értékesítését biztosító önkormányzati fenntartású helyi piacok létesítése, fejlesztése,

ac) tanyai termékek értékesítését biztosító önkormányzati boltok létesítése, fejlesztése,

ad) tanyai termékek feltárása,

ae) tanyai termékek védjegy- és minőségtanúsítási rendszerének bevezetése, fejlesztése,

af) tanyagazdaságokat összefogó, a termékeik piacra jutását segítő, a termékeik magasabb hozzáadott értékét biztosító vertikális integrációk létrehozása, fejlesztése,

ag) tanyai termékek feldolgozását biztosító, önkormányzati tulajdonú helyi, kisléptékű feldolgozó kapacitások létesítése, fejlesztése,

ah) tanyagazdák számára nyújtott, a piacra jutást, a termelést és helyi feldolgozást, a közvetlen értékesítést segítő szolgáltatások biztosítása,

b) a tanyás térségek külterületi földútjainak karbantartását, rendszeres felújítását biztosító gépek, eszközök beszerzése,

c) a villany nélküli tanyák energiaellátását megújuló energiaforrásokkal biztosító önkormányzati fejlesztés,

d) a tanyákon élők egészséges ivóvízzel történő ellátása érdekében szükséges vízminőség vizsgálatok elvégzése,

e) a tanyagondnoki szolgálatok fejlesztése az alábbiak szerint:

ea) a tanyagondnoki szolgálatok tevékenységének fejlesztése,

eb) tanyagondnokokat összefogó támogatásra jogosult társadalmi szervezetek fejlesztése, valamint

f) térségi tanyafejlesztési programok kidolgozása.

(4) A 2. célterület keretében az alábbi célokra igényelhető támogatás:

a) tanyai lakóépület felújítása,

b) gazdálkodási célú épületek felújítása, építése,

c) gazdálkodási gépek, kisgépek, eszközök fejlesztése, beszerzése,

d) karám, kerítés létesítése, felújítása,

e) vetőmag, gyümölcsfa csemete vásárlása, beszerzése,

f) állatállomány kialakítása, bővítése,

g) tanyagazdaságok megújuló energiával történő energetikai megújítása,

h) egészséges ivóvíz beszerzéséhez szükséges létesítmények beruházása, valamint

i) természetközeli, egyedi szennyvíz-kezelés és elhelyezése.

(5) A (3) bekezdés a) pontjában meghatározott célokra nyújtott támogatás a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (a továbbiakban: általános "de minimis" rendelet) szerinti csekély összegű támogatásnak minősül.

(6) A (4) bekezdésben meghatározott célokra nyújtott támogatás az EK-Szerződés 87. és 88. cikkének a mezőgazdasági termelőágazatban nyújtott csekély összegű (de minimis) támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2007. december 20-i 1535/2007/EK bizottsági rendelet (a továbbiakban: mezőgazdasági "de minimis" rendelet) szerinti csekély összegű támogatásnak minősül.

3. A támogatás igénybevételének feltételei

3. § (1) Pályázat benyújtására jogosult:

a) a 2. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés esetén az 1. mellékletben szereplő tanyás települések önkormányzatai, önkormányzati konzorciumai, önkormányzatai által alapított nonprofit gazdasági társaságok, valamint az 1. mellékletben szereplő tanyás térségekben működő megyei agrárkamarák, valamint megyei agrárkamarák által alapított nonprofit gazdasági társaságok,

b) a 2. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés esetén az 1. mellékletben szereplő tanyás települések önkormányzatai, önkormányzati konzorciumai, valamint többcélú kistérségi társulásai,

c) a 2. § (3) bekezdés c) pontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés esetén az 1. mellékletben szereplő homokhátsági tanyás települések önkormányzatai, önkormányzati konzorciumai és többcélú kistérségi társulásai,

d) a 2. § (3) bekezdés d) pontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés esetén az 1. mellékletben szereplő tanyás települések önkormányzatai, önkormányzati konzorciumai, valamint többcélú kistérségi társulásai,

e)[1] a 2. § (3) bekezdés e) pont ea) alpontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés esetén az 1. mellékletben szereplő tanyás települések önkormányzatai és többcélú kistérségi társulásai, egyházi jogi személyek, támogatásra jogosult társadalmi szervezetek,

f) a 2. § (3) bekezdés e) pont eb) alpontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés esetén a tanyás térségekben működő tanyagondnoki feladatokat ellátó támogatásra jogosult társadalmi szervezetek,

g) a 2. § (3) bekezdés f) pontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés esetén az 1. mellékletben szereplő tanyás térségekben működő többcélú kistérségi társulások.

(2) A 2. § (4) bekezdésében meghatározott célterületre irányuló fejlesztés esetén pályázat benyújtására az a mezőgazdasági tevékenységet végző őstermelő, egyéni vállalkozó vagy családi gazdálkodó jogosult, aki az 1. mellékletben meghatározott tanyás települések valamelyikén

a) életvitelszerűen - az ingatlan-nyilvántartás szerint - a saját vagy a házastársa vagy a családi gazdaság valamely tagjának tulajdonában lévő tanyán él, és

b) a tanyagazdaságban mezőgazdasági tevékenységet folytat, és

c) az összes bevételének legalább 50%-a mezőgazdasági tevékenységből származik és 2010-ben a mezőgazdasági tevékenységből származó bevétele nem haladta meg a nettó öt millió forintot.

(3) A támogatás igénybevételének előfeltétele, hogy a pályázó a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény (a továbbiakban: Tv.) alapján vezetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben "támogatást igénylő pénzügyi kapcsolattal" típusú besorolással és bejelentett érvényes pénzforgalmi számlaszámmal rendelkezzen.

4. § (1) Támogatás igénybevételére az a 3. § (1) és (2) bekezdés szerinti pályázó jogosult, aki nyilatkozatban kijelenti, hogy

a) a pályázat benyújtásakor nem rendelkezik lejárt esedékességű adótartozással - kivéve, ha az adóhatóság számára fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett és azt a vonatkozó határozat hitelesített másolatával igazolja - vagy adók módjára behajtandó köztartozással,

b) a pályázat benyújtásakor nincs költségvetési támogatás jogosulatlan igénybevétele miatt jogerős határozattal megállapított köztartozása,

c) a pályázat benyújtásakor nem áll csőd-, felszámolási, végelszámolási eljárás alatt, természetes személy esetén nem áll gazdálkodási tevékenységével összefüggő végrehajtási eljárás alatt, vagy a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény hatálya alá tartozó pályázó esetén nem áll adósságrendezési eljárás alatt,

d) hozzájárul a támogatás tárgyának és a fejlesztés megvalósítási helyének, időpontjának nyilvánosságra hozatalához.

(2) A 2. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott célra irányuló támogatásigénylés esetén a támogatás igénybevételének további feltétele, hogy a pályázó nyilatkozzon

a) a pályázat benyújtását megelőző kettő pénzügyi évben és a folyamatban lévő pénzügyi évben kapott valamennyi, az általános "de minimis" rendelet hatálya alá tartozó csekély összegű támogatás összegéről, a támogatóról, a támogatási, vagy egyéb szerződés számáról, és az MVH által kiadott támogatási határozat számáról, valamint arról, hogy a pályázat benyújtását megelőző kettő pénzügyi évben és a folyamatban lévő pénzügyi évben nem használta fel az általános "de minimis" rendeletben meghatározott támogatási keretét (200 000 Euró), továbbá

b) arról, hogy a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában nem minősül nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak.

(3) A 2. § (4) bekezdésben meghatározott célterületre irányuló támogatásigénylés esetén a támogatás igénybevételének további feltétele, hogy a pályázó nyilatkozzon

a) a pályázat benyújtását megelőző kettő pénzügyi évben és a folyamatban lévő pénzügyi évben kapott valamennyi, a mezőgazdasági "de minimis" rendelet hatálya alá tartozó csekély összegű támogatás összegéről, a támogatóról, a támogatási, vagy egyéb szerződés számáról, és az MVH által kiadott támogatási határozat számáról, valamint arról, hogy a pályázat benyújtását megelőző kettő pénzügyi évben, és a folyamatban lévő pénzügyi évben nem használta fel a mezőgazdasági "de minimis" rendeletben meghatározott támogatási keretét (7500 Euró),

b) a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában nem minősül nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak, továbbá

c) arról, hogy az összes bevételének legalább 50%-a mezőgazdasági tevékenységből származik és 2010-ben a mezőgazdasági tevékenységből származó bevétele nem haladta meg a nettó öt millió forintot.

5. § A 4. §-ban foglalt feltételek teljesítése esetén sem jogosult támogatás igénybevételére az a pályázó, aki a pályázat benyújtását, illetve a pályázat kiírását megelőző három naptári éven belül az államháztartás valamely alrendszeréből támogatásban részesült és az elnyert támogatásról szóló szerződés rendelkezéseit, feltételeit megszegte, a szerződésben foglalt kötelezettségét nem teljesítette, kivéve a vis maior esetét.

4. A támogatás forrása és mértéke

6. § (1)[2] A támogatás forrása a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 1. melléklet XII. Vidékfejlesztési Minisztérium fejezet 20. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 3. Agrár célelőirányzatok alcím, 5. Tanyafejlesztési Program jogcímcsoport céljaihoz rendelt 930 millió Ft keretösszeg.

(2) A 2. § (3) bekezdés a) pontjában, valamint a 2. § (4) bekezdésében meghatározott célokra igénybe vehető támogatás összegét a pályázati felhívás kihirdetése hónapjának első napján érvényes, az Európai Központi Bank által közzétett forint/euró árfolyam alapján kell euróban meghatározni.

(3) A célterületeken belül az egyes célokra igénybe vehető támogatás legmagasabb összegét a pályázati felhívások tartalmazzák.

(4)[3] Az igényelhető támogatás mértéke

a) az 1. célterület esetében az összes jogosult (elszámolható) költség legfeljebb 90%-a,

b) a 2. célterület esetén az összes jogosult (elszámolható) költség legfeljebb 75%-a.

(4a)[4] A (4) bekezdés szerinti igényelhető támogatás mértéke a támogatási keret lekötése arányának, a pályázó által az előírtnál nagyobb arányú saját forrás vállalásának, illetve a pályázatban el nem számolható költségelemek szerepeltetésének figyelembevételével kerül meghatározásra.

(5) A támogatás csak abban az esetben igényelhető az általános forgalmi adó (a továbbiakban: ÁFA) összegét is tartalmazó fejlesztési összköltség alapján, ha a pályázónak a támogatásból megvalósított cél kapcsán ÁFA visszaigénylési joga nincs.

5. A pályázat benyújtása

7. § (1) Az egyes célterületekre vonatkozóan külön pályázati felhívás és adatlap készül, amelyeket az agrárpolitikáért és agrár-vidékfejlesztésért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) jóváhagyását követően a miniszter által vezetett minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) a kormányzati portálon és a Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet (a továbbiakban: VKSZI) a saját honlapján - e rendelet hatálybalépését követő 8 napon belül - teszi közzé.

(2) A pályázatokat a pályázati adatlapon - a pályázati felhívásban megadott határidőig és módon, az abban előírt tartalommal és mellékletekkel - a VKSZI részére kell benyújtani.

(3) Az egyes célterületeken belül egy pályázó egy célra kizárólag egy pályázatot nyújthat be.

(4) A VKSZI a hiányosan benyújtott pályázatok tekintetében, a pályázat beérkezését követő 15 napon belül, egy alkalommal hiánypótlásra szólítja fel a pályázót 8 napos határidő tűzésével.

6. A pályázat elbírálása

8. § (1) A miniszter a pályázatokra vonatkozó döntés előkészítése érdekében véleményező szervként szakértőkből álló Bíráló Bizottságot állít fel. A Bíráló Bizottság tagjait a miniszter kéri fel, és működési rendjét a miniszter állapítja meg.

(2) A pályázatok értékelése az 1. célterület esetében a 2. mellékletben, a 2. célterület esetében a 3. mellékletben meghatározott pontozási rendszer szerint történik. Az értékelést a VKSZI végzi, amely az értékelésről tájékoztatja a Bíráló Bizottságot.

(3) A VKSZI a 4. § (3) bekezdés a) pontjában foglalt feltétel ellenőrzéséhez szükséges adatok beszerzése érdekében a pályázat beérkezését követő 15 napon belül az MVH részére továbbítja a pályázó alábbi adatait:

a) pályázó neve, születési neve,

b) pályázó lakhelye vagy székhelye,

c) pályázó adószáma, vagy adóazonosító jele,

d) pályázó regisztrációs száma.

(4) Az MVH a pályázó szabad mezőgazdasági "de minimis" támogatási keretéről - a (3) bekezdés szerinti adatok kézhezvételétől számított 5 napon belül - tájékoztatja a VKSZI-t.

(5) A Bíráló Bizottság - a VKSZI (2) bekezdés szerinti tájékoztatása alapján - pályázati rangsort állít fel és támogatási javaslatot tesz a miniszter részére.

(6) A támogatásra vonatkozó döntést a Bíráló Bizottság javaslata alapján és bevonásával a miniszter hozza meg, és döntéséről értesíti a VKSZI-t.

(7) A pályázatokat a benyújtási határidő utolsó napját követő 60 napon belül kell elbírálni. A támogatási döntés az igényeltnél kevesebb támogatás megítélésére is vonatkozhat. Az igényeltnél kevesebb támogatás megítélése esetén is a teljes pályázati tartalmat kell megvalósítani.

(8) A támogatási döntésről - annak meghozatalát követő 15 napon belül - a VKSZI írásban értesíti a pályázót.

(9) A nyertes pályázók névsorát, az elnyert támogatás összegét és jogcímének megnevezését a minisztérium a kormányzati portálon és a VKSZI a saját honlapján a döntést követő 15 napon belül közzéteszi.

9. § (1) A nyertes pályázóval a miniszter - a támogatási döntésről szóló értesítés megküldését követő 30 napon belül - hatósági szerződést köt, amelyben meghatározza a támogatás igénybevételének és felhasználásának részletes feltételeit. A szerződéskötésre vonatkozó határidő egy alkalommal legfeljebb 30 nappal meghosszabbítható.

(2)[5] A pályázati felhívásban előírt feltételeket és a pályázatnak a támogatási döntés alapján elfogadott részét a hatósági szerződésben foglaltak szerinti megvalósítási határidőn belül, de legkésőbb 2012. november 30-ig kell teljesíteni.

7. Támogatási előleg

10. § (1) Az elnyert támogatás legfeljebb 25%-os mértékéig - a szerződésben rögzített feltételek szerint - támogatási előleg nyújtható. Az elnyert támogatás előleg feletti része csak az előleggel történő teljes, elfogadott elszámolás után folyósítható. A nyertes pályázónak az előleggel való elszámolást, annak teljes felhasználását követő 30 napon belül kell benyújtania a VKSZI-hez. Az elszámoláshoz mellékelni kell a támogatásra jogosult saját nevére szóló számláinak egy-egy másolati példányát, valamint az azokhoz kapcsolódó számlaösszesítő nyomtatványt. Az elszámoláshoz szükséges eredeti számlákat záradékolni kell, amelynek tartalmaznia kell a szerződés számát és a támogatás terhére elszámolt összeget. Az előleggel történő elszámolás elmulasztása esetén az intézkedésben való jogosulatlan részvételre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) Előlegfizetés esetén a VKSZI előlegfizetési utasítást küld- a hatósági szerződés megkötését követő 5 napon belül - az MVH részére az alábbi adattartalommal:

a) nyertes pályázó neve, születési neve,

b) nyertes pályázó lakóhelye vagy székhelye,

c) nyertes pályázó adószáma vagy adóazonosító jele,

d) nyertes pályázó regisztrációs száma,

e) a nyertes pályázóval kötött hatósági szerződés iktatószáma,

f) a támogatási cél(ok) megnevezése,

g) a nyertes pályázó részére támogatási célonként összesen megállapított támogatás forintban és euróban meghatározott összege, valamint

h) a megállapított támogatásból támogatási célonként kifizetendő előleg forintban és euróban meghatározott összege.

(3) Az előleg kifizetését az MVH - a Tv. 60. §-ában foglaltakra is figyelemmel - a forrás rendelkezésére állásától számított 15 napon belül a nyertes pályázó Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerbe bejelentett fizetési számlaszámára teljesíti.

8. A támogatás elszámolása és kifizetése

11. § (1) A támogatásra jogosultnak a pénzügyi és szakmai elszámolást a fejlesztés megvalósítását követő 30 napon belül kell benyújtania a VKSZI-hez. Az elszámoláshoz mellékelni kell a nyertes pályázó saját nevére szóló számláinak egy-egy másolati példányát, valamint az azokhoz kapcsolódó számlaösszesítő nyomtatványt. Az elszámoláshoz szükséges eredeti számlákat záradékolni kell, amelynek tartalmaznia kell a szerződés számát és a támogatás terhére elszámolt összeget. Az elszámolás elmulasztása esetén az intézkedésben való jogosulatlan részvételre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) Ha a nyertes pályázónak a támogatásból megvalósított fejlesztés kapcsán ÁFA visszaigénylési joga nincs, akkor a támogatás alapjának kiszámítása a bruttó költségek alapján történik.

(3) A VKSZI a jogosultságot a nyertes pályázó által benyújtott számlák, bizonylatok és dokumentumok alapján ellenőrzi és dönt a kifizetésről, vagy, ha a nyertes pályázó a részére teljesített előleggel történő elszámolást elmulasztotta, dönt az intézkedésben való jogosulatlan részvételről. Jogosultság megállapítása esetén a VKSZI a hatósági szerződésre hivatkozva - a döntéshozatalt követő 8 napon belül - kifizetési utasítást küld az MVH részére az alábbi adattartalommal:

a) nyertes pályázó neve, születési neve,

b) nyertes pályázó lakóhelye vagy székhelye,

c) nyertes pályázó adószáma, vagy adóazonosító jele,

d) nyertes pályázó regisztrációs száma,

e) a nyertes pályázóval kötött hatósági szerződés iktatószáma,

f) a támogatási cél(ok) megnevezése,

g) a nyertes pályázó részére támogatási célonként kifizetendő támogatás az előlegként folyósított támogatás összege, valamint

h) az összesen megállapított támogatás forintban és euróban meghatározott összege.

(4) A 2. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés támogatása esetén a hatósági szerződésbe bele kell foglalni a támogatás összegéről és annak általános "de minimis" jellegéről szóló tájékoztatást. A hatósági szerződésben utalni kell az általános "de minimis" rendeletnek a 2. § (5) bekezdésben feltüntetett címére, az Európai Közösség Hivatalos lapjában való kihirdetése napjára, továbbá meg kell határozni a támogatás összegét támogatástartalomban (euróban) kifejezve.

(5) A 2. § (4) bekezdésben meghatározott célra irányuló fejlesztés támogatása esetén a hatósági szerződésbe bele kell foglalni a támogatás összegéről és annak mezőgazdasági "de minimis" jellegéről szóló tájékoztatást. A hatósági szerződésben utalni kell a mezőgazdasági "de minimis" rendeletnek a 2. § (6) bekezdésben feltüntetett címére, az Európai Közösség Hivatalos lapjában való kihirdetése napjára, továbbá meg kell határoznia a támogatás összegét támogatástartalomban (euróban) kifejezve.

(6) Az MVH a támogatás kifizetését a forrás rendelkezésre állása esetén - a Tv. 60. §-ában foglaltakra is figyelemmel -a kifizetési utasítás kézhezvételétől számított 30 napon belül a nyertes pályázó Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerbe bejelentett fizetési számlaszámára teljesíti.

9. A támogatás nyilvántartása és ellenőrzése

12. § (1) A 2. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott célra irányuló fejlesztés támogatása esetén e rendelet vonatkozásában az általános "de minimis" rendelet 3. cikkének 3. pontja szerinti nyilvántartást az MVH vezeti.

(2) A 2. § (4) bekezdésben meghatározott célra irányuló fejlesztés támogatása esetén e rendelet vonatkozásában a mezőgazdasági "de minimis" rendelet 4. cikkének 5. pontja szerinti nyilvántartást az MVH vezeti.

13. § (1) E rendelet szerinti intézkedésekkel összefüggő ellenőrzések lefolytatásáról a VKSZI gondoskodik. A VKSZI a támogatott pályázatok 5%-át 2012. szeptember 30-ig a megvalósulás helyszínén köteles ellenőrizni.

(2) A VKSZI az intézkedésben való jogosulatlan részvétel megállapítása esetén - a visszafizetés elrendeléséről szóló határozat alapján - tájékoztatja az MVH-t az alábbi adattartalom megküldésével:

a) a nyertes pályázó neve, születési neve,

b) a nyertes pályázó lakóhelye vagy székhelye,

c) a nyertes pályázó regisztrációs száma,

d) nyertes pályázó adószáma vagy adóazonosító jele,

e) a VM jogosulatlan igénybevételről szóló határozatának iktatószáma és kelte,

f) a támogatási cél(ok) megnevezése,

g) a nyertes pályázótól támogatási célonként visszakövetelendő támogatás forintban és euróban meghatározott összege,

h) a Törvény 69. § (5) bekezdésének megfelelően számított kamat forintban meghatározott összege.

10. Záró rendelkezés

14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

Dr. Fazekas Sándor s. k.,

vidékfejlesztési miniszter

1. melléklet a 81/2011. (VIII. 11.) VM rendelethez

Tanyás települések és térségek felsorolása

ABC
1TelepülésKistérségHomok-hátság (igen: 1, nem: 0)
2AbonyCeglédi0
3ÁgasegyházaKecskeméti1
4AkasztóKiskőrösi1
5AlbertirsaCeglédi1
6AlgyőSzegedi0
7ÁsotthalomMórahalomi1
8BácsalmásBácsalmási0
9BácsszőlősBácsalmási0
10BajaBajai0
11BaksKisteleki1
12BalástyaKisteleki1
13BalkányNagykállói0
14BallószögKecskeméti1
15BalotaszállásKiskunhalasi1
16BátorligetNyírbátori0
17BékésBékési0
18BékéscsabaBékéscsabai0
19BócsaKiskőrösi1
20BocskaikertHajdúhadházi0
21BordányMórahalomi1
22BorotaJánoshalmai1
23BugacKiskunfélegyházai1
24BugacpusztaházaKiskunfélegyházai1
25BugyiGyáli0
26CeglédCeglédi1
27CeglédbercelCeglédi1
28CibakházaKunszentmártoni0
29CsabacsűdSzarvasi0
30CsanytelekCsongrádi1
31CsászártöltésKiskőrösi1
32CsemőCeglédi1
33CsengeleKisteleki1
34CsengődKiskőrösi1
35CserkeszőlőKunszentmártoni0
36CsikériaBácsalmási0
37CsólyospálosKiskunmajsai1
38CsongrádCsongrádi1
39DabasDabasi1
40DánszentmiklósCeglédi1
41DebrecenDebreceni0
42DélegyházaRáckevei0
43DerekegyházSzentesi0
44DócSzegedi0
45DomaszékSzegedi1
46DömsödRáckevei0
47EbesHajdúszoboszlói0
48EperjesSzentesi0
49ÉrsekhalmaBajai1
50FarmosNagykátai0
51FelgyőCsongrádi1
52FelsőlajosKecskeméti1
53ForráskútMórahalomi1
54FülöpHajdúhadházi0
55FülöpházaKecskeméti1
56FülöpjakabKiskunfélegyházai1
57FülöpszállásKiskőrösi0
58GátérKiskunfélegyházai1
59GyomaendrődSzarvasi0
60GyulaGyulai0
61HajdúböszörményHajdúböszörményi0
62HajdúdorogHajdúböszörményi0
63HajdúnánásHajdúböszörményi0
64HajdúsámsonHajdúhadházi0
65HarkakötönyKiskunhalasi1
66HelvéciaKecskeméti1
67HernádDabasi1
68HodászMátészalkai0
69HódmezővásárhelyHódmezővásárhelyi0
70HomokmégyKalocsai0
71HosszúpályiDerecske-Létavértesi0
72ImrehegyKiskőrösi1
73InárcsDabasi0
74IzsákKiskőrösi1
75JakabszállásKecskeméti1
76JánoshalmaJánoshalmai1
77JászberényJászberényi0
78JászkarajenőCeglédi1
79JászszentandrásJászberényi0
80JászszentlászlóKiskunmajsai1
81KabaPüspökladányi0
82KállósemjénNagykállói0
83KálmánházaNyíregyházai0
84KarcagKarcagi0
85KardosSzarvasi0
86KardoskútOrosházai0
87KaskantyúKiskőrösi1
88KecelKiskőrösi1
89KecskemétKecskeméti1
90KelebiaKiskunhalasi1
91KéleshalomJánoshalmai1
92KerekegyházaKecskeméti1
93KétpóMezőtúri0
94KétsopronyBékéscsabai0
95KiskőrösKiskőrösi1
96KiskunfélegyházaKiskunfélegyházai1
97KiskunhalasKiskunhalasi1
98KiskunlacházaRáckevei0
99KiskunmajsaKiskunmajsai1
100KistelekKisteleki1
101KisszállásKiskunhalasi1
102KocsérCeglédi1
103KomádiBerettyóújfalui0
104KondorosSzarvasi0
105KömpöcKiskunmajsai1
106KunadacsKunszentmiklósi1
107KunbaracsKecskeméti1
108KunfehértóKiskunhalasi1
109KunszállásKiskunfélegyházai1
110KunszentmártonKunszentmártoni0
111KunszentmiklósKunszentmiklósi0
112LadánybeneKecskeméti1
113LajosmizseKecskeméti1
114LakitelekKecskeméti1
115MártélyHódmezővásárhelyi0
116MedgyesegyházaMezőkovácsházai0
117MezőberényBékési0
118MezőhegyesMezőkovácsházai0
119MezőtúrMezőtúri0
120MikebudaCeglédi1
121MikepércsDebreceni0
122MonorMonori0
123MonorierdőMonori0
124MórahalomMórahalomi1
125MóricgátKiskunmajsai1
126NagycserkeszNyíregyházai0
127NagyhalászIbrány-Nagyhalászi0
128NagykállóNagykállói0
129NagykátaNagykátai0
130NagykőrösCeglédi0
131NagymágocsSzentesi0
132NagyvarsányVásárosnaményi0
133NyáregyházaMonori1
134NyárlőrincKecskeméti1
135NyársapátCeglédi0
136NyírábrányHajdúhadházi0
137NyíracsádHajdúhadházi0
138NyíradonyHajdúhadházi0
139NyíregyházaNyíregyházai0
140NyírmártonfalvaHajdúhadházi0
141NyírpazonyNyíregyházai0
142NyírtelekNyíregyházai0
143ÓcsaGyáli0
144ÓpusztaszerKisteleki1
145OrgoványKecskeméti1
146OrosházaOrosházai0
147ÖrkényDabasi1
148ÖrménykútSzarvasi0
149ÖttömösMórahalomi1
150PáhiKiskőrösi1
151PálmonostoraKiskunfélegyházai1
152PátrohaKisvárdai0
153PetőfiszállásKiskunfélegyházai1
154PilisMonori1
155PirtóKiskunhalasi1
156PusztamérgesMórahalomi1
157PusztaszerKisteleki1
158PusztavacsDabasi1
159RémBajai1
160RöszkeSzegedi0
161RuzsaMórahalomi1
162SándorfalvaSzegedi0
163SarkadkeresztúrSarkadi0
164SoltKalocsai0
165SoltszentimreKiskőrösi1
166SoltvadkertKiskőrösi1
167SzabadkígyósBékéscsabai0
168SzabadszállásKunszentmiklósi0
169SzakmárKalocsai0
170SzankKiskunmajsai1
171SzarvasSzarvasi0
172SzatymazSzegedi1
173SzeghalomSzeghalomi0
174SzegvárSzentesi0
175SzékkutasHódmezővásárhelyi0
176SzentesSzentesi0
177SzentkirályKecskeméti1
178SzentmártonkátaNagykátai0
179SzerepPüspökladányi0
180TabdiKiskőrösi1
181TáborfalvaDabasi1
182TápiószőlősCeglédi0
183TatárszentgyörgyDabasi1
184TázlárKiskőrösi1
185TelekgerendásBékéscsabai0
186TiszaalpárKiskunfélegyházai1
187TiszajenőSzolnoki0
188TiszakécskeKecskeméti1
189TiszakürtKunszentmártoni0
190TiszatelekIbrány-Nagyhalászi0
191TiszavárkonySzolnoki0
192TompaKiskunhalasi1
193TömörkényCsongrádi1
194TörtelCeglédi1
195TúrkeveMezőtúri0
196TuzsérZáhonyi0
197ÚjfehértóNagykállói0
198ÚjhartyánDabasi1
199ÚjlengyelDabasi1
200ÚjszilvásCeglédi0
201ÜllésMórahalomi1
202VámospércsHajdúhadházi0
203VárosföldKecskeméti1
204VasadMonori0
205ZákányszékMórahalomi1
206ZsanaKiskunhalasi1
207ZsombóSzegedi1

2. melléklet a 81/2011. (VIII. 11.) VM rendelethez

Értékelési szempontrendszer az 1. célterület esetében benyújtott pályázatokhoz

ABCD
1Értékelési szempontMax. pontÉrtékelési szempontok kategóriák szerintAdható pont
2A FEJLESZTÉS BEMUTATÁSA
3Kedvezményezett térségek közé besorolt kistérségből nyújtották-e be a pályázatot?2Leghátrányosabb helyzetű kistérségből2
4Hátrányos helyzetű kistérségből1
5Nem0
6Társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, vagy az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott településről nyújtották-e be a pályázatot?1Igen1
7Nem0
8Fejlesztés célja összhangban van-e a pályázati kiírás céljaival? A pályázati kiírás céljai: a tanyai gazdálkodás megújítása, a tanyai életmód hátrányainak csökkentése, a tanyai életmód értékeinek megőrzése, a tanyás térségek fenntartható, komplex fejlesztése.3A fejlesztés célja teljesen összhangban van a kiírás céljaival, egyértelműen ezen célokat szolgálja.3
9A fejlesztés célja részben van összhangban a kiírás céljaival, részben szolgálja ezen célokat.1
10Hány tanyát érint a fejlesztés?3> 50 tanyát érint a fejlesztés3
1110-50 tanyát érint a fejlesztés2
12< 10 tanyát érint a fejlesztés1
13Hány állandó tanyai lakost érint a fejlesztés?3> 100 tanyai lakost érint a fejlesztés3
1450-100 tanyai lakost érint a fejlesztés2
15< 50 tanyai lakost érint a fejlesztés1
16A 60 év feletti állandó tanyai lakosok aránya a fejlesztés célcsoportján belül?3A célcsoport > 50%-a 60 év feletti3
17A célcsoport 25-50%-a 60 év feletti2
18A célcsoport < 25%-a 60 év feletti1
19A 18 év alatti állandó tanyai lakosok aránya a fejlesztés célcsoportján belül?3A célcsoport > 50%-a 18 év alatti3
20A célcsoport 25-50%-a 18 év alatti2
21A célcsoport < 25%-a 18 év alatti1
22Indokolt-e a fejlesztés a tanyavilág5A fejlesztés egyértelműen indokolt5
23részletes bemutatása alapján?A fejlesztés kifogásokkal indokolt3
24A fejlesztés alig indokolt0
25A fejlesztés részletes bemutatása:
Megfelel-e a választott fejlesztés a probléma megoldására? A fejlesztés valóban hasznos-e? Egymásra épülő fejlesztés sorozatról van-e szó? A bemutatás mennyire részletes?
5A bemutatás részletes, ezek alapján a választott fejlesztés teljesen megfelel a probléma megoldására. Egymásra épülő fejlesztésekről van szó. Technológiai, műszaki fejlesztés esetén kitérnek annak részletes bemutatására.5
26Kitér-e a technológia bemutatására? Ha releváns, kitér-e a műszaki bemutatásra?A bemutatás részletes, ezek alapján a választott fejlesztés teljesen megfelel a probléma megoldására. Nem egymásra épülő fejlesztésekről van szó, vagy technológiai, műszaki fejlesztés esetén nem térnek ki annak részletes bemutatására.3
27A bemutatás nem részletes, ezek alapján a választott fejlesztés nem teljesen felel meg a probléma megoldására. Nem egymásra épülő fejlesztésekről van szó, vagy technológiai, műszaki fejlesztés esetén nem térnek ki annak részletes bemutatására.1
28A TANYAI TERMÉKEK PIACRA JUTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSE
29Van-e már valamilyen szervezeti előzménye a fejlesztésnek?3Igen3
30Nem0
31A szervezet erőforrásainak bemutatása. Infrastrukturális feltételek, kapacitások, foglalkoztatás.2A szervezetnek már jól működő infrastrukturális erőforrásai, kapacitásai vannak, állandóan foglalkoztat.2
32A szervezetnek már vannak működő infrastrukturális erőforrásai, kapacitásai, csak ideiglenesen foglalkoztat.1
33A szervezetnek nincsenek infrastrukturális erőforrásai, kapacitásai, nem foglalkoztat ideiglenesen sem.0
34Hány tanyagazdaságot kapcsol be a fejlesztésbe?3> 30 tanyagazdaság3
3511-30 tanyagazdaság2
36< 10 tanyagazdaság1
37Hány féle tanyai termék piacra jutásához járul hozzá?3> 10 tanyai termék3
386-10 tanyai termék2
391-5 tanyai termék1
40Hány pályázati célra pályázik? Komplexitás megjelenése?8Tanyai termékek város-vidék együttműködés keretében történő piacra juttatása.1
41Tanyai termékek értékesítését biztosító önkormányzati fenntartású helyi piacok létesítésére, fejlesztésére.1
42Tanyai termékek értékesítését biztosító önkormányzati boltok létesítésére, fejlesztésére.1
43Tanyai termékek feltárására.1
44Tanyai termékek védjegy- és minőségtanúsítási rendszerének bevezetésére, fejlesztésére.1
45A tanyagazdaságokat összefogó, a termékeik piacra jutását segítő, a termékeik magasabb hozzáadott értékét biztosító vertikális integrációk létrehozására, fejlesztésére.1
46A tanyai termékek feldolgozását biztosító, önkormányzati tulajdonú helyi, kisléptékű feldolgozó kapacitások létesítésére, fejlesztésére.1
47A tanyagazdák számára nyújtott, a piacra jutást, a termelést és helyi feldolgozást, a közvetlen értékesítést segítő szolgáltatások biztosítására.1
48Készült-e már megvalósíthatósági tanulmány, üzleti terv?1Igen1
49Nem0
50A TANYÁS TÉRSÉGEK KÜLTERÜLETI FÖLDÚTJAINAK KARBANTARTÁSÁT, RENDSZERES FELÚJÍTÁSÁT BIZTOSÍTÓ GÉPEK, ESZKÖZÖK BESZERZÉSE
51Van-e tapasztalata útfelújítási, karbantartási munkálatokban?3Igen3
52Nem1
53Rendelkezik-e már valamilyen géppel, eszközzel útfelújítási, karbantartási munkálatokra?2Igen1
54Nem2
55A tanyagazda valamilyen géppel, eszközzel hozzájárul-e az útfelújítási, karbantartási munkálatokhoz?5Igen5
56Nem1
57Milyen hosszúságú útszakasz rendszeres karbantartását fogja végezni?10> 10 km10
586-10 km6
591-5 km3
60A VILLANY NÉLKÜLI TANYÁK ENERGIAELLÁTÁSÁT MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOKKAL BIZTOSÍTÓ ÖNKORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK
61A tanyai lakosok legalább 10%-ban hozzájárulnak-e az üzemeltetéshez?2Igen2
62Nem1
63Mobil eszközt telepítenek-e a fejlesztés során?6Igen6
64Nem1
65A fejlesztéssel érintett állandó tanyai lakosok hány százaléka 14 éven aluli gyermek?6>= 25%6
66< 25%3
67Nincs 14 éven aluli gyermek1
68A projektben résztvevő állandó tanyai lakosok hány százaléka részesül rendszeres szociális támogatásban?6> 50%6
6930-50%4
70< 25%2
71A TANYÁKON ÉLŐK EGÉSZSÉGES IVÓVÍZZEL TÖRTÉNŐ ELLÁTÁSA ÉRDEKÉBEN SZÜKSÉGES VÍZMINŐSÉG VIZSGÁLATOK VÉGZÉSE
72Hány tanyai kút vízminőség vizsgálatát fogja a pályázó elvégeztetni?10> 30 kút10
7310-30 kút5
74< 10 kút3
75Az érintett állandó tanyai lakosok hány százaléka részesül rendszeres szociális támogatásban?10> 50%10
7630-50%5
77< 25%3
78A TANYAGONDNOKI SZOLGÁLATOK FEJLESZTÉSE
79Hány tanyagondnoki szolgálatot fejleszt?5Többet5
80Egyet3
81A tanyagondnoki szolgálat, szervezet erőforrásainak bemutatása. Infrastrukturális feltételek, kapacitások, foglalkoztatás.5A szervezetnek már jól működő infrastrukturális erőforrásai, kapacitásai vannak, állandóan foglalkoztat embereket.5
82A szervezetnek már vannak működő infrastrukturális erőforrásai, kapacitásai, csak ideiglenesen foglalkoztat embereket.3
83A szervezetnek nincsenek infrastrukturális erőforrásai, kapacitásai, nem foglalkoztat ideiglenesen sem embereket.0
84A pályázat tartalmazza-e esélyegyenlőségi programok megvalósítását?5Igen5
85Nem0
86A fejlesztés után bővülni fog-e az ellátott tanyák, tanyasi emberek köre?5Igen, legalább 10%-kal5
87Igen, kevesebb, mint 10%-kal3
88Nem1
89TÉRSÉGI TANYAFEJLESZTÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA
90Rendelkezik-e már nyilvántartott adatbázissal a tanyáiról?5Igen0
91Nem5
92Korábban végeztek-e már felmérést a tanyákról, vannak-e tervi előzmények?5Igen0
93Nem5
94Szándékoznak-e közösségi részvételen alapuló tervezést végrehajtani?5Igen5
95Nem0
96A település teljes külterületén végzik -e el a felmérést?5Igen5
97Nem0
98PARTNERSÉG, FEJLESZTÉSI TERVEKKEL VALÓ ÖSSZHANG
99A megvalósításban részt vevő kistérségek száma?3legalább 3 kistérség3
1001-2 kistérség1
101A megvalósításban részt vevő települések száma?3legalább 5 település3
1021-4 település1
103A megvalósításban részt vevő partnerek száma?4> 3 partner4
1041-3 partner2
105nincs partner0
106A megvalósítás során alkalmaznak-e önkéntes, közösségi munkát?3Igen3
107Nem0
108A megvalósítás során alkalmaznak-e közmunkát?3Igen3
109Nem0
110Illeszkedik-e a fejlesztés kistérségi, vagy települési fejlesztési tervekhez?4Igen és ezeket kifejtve látszik a relevancia.4
111Igen, de ezeket nem fejti ki részletesen, nem látszik a relevancia.2
112Nem0
113A FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI, HATÁSAI
114A fejlesztés várható eredményei: Komplex-e a fejlesztés? Több pozitív eredménye van-e a fejlesztésnek, vagy csak egy dolgot érint? Milyen mértékű a pénzügyi, piaci, gazdálkodási, foglalkoztatási eredménye? Ezekre részletesen kitér -e a pályázó, igyekszik -e ezeket számszerűsíteni? Valóban várható-e akkora eredmény, elmozdulás, mint amit megadtak?5A fejlesztésnek legalább kettő pozitív és releváns pénzügyi, vagy piaci, vagy gazdálkodási, vagy foglalkoztatási eredménye van, és ezeket igyekszik számszerűsíteni.5
115A fejlesztésnek legalább kettő pénzügyi, vagy piaci, vagy gazdálkodási, vagy foglalkoztatási pozitív és releváns eredménye van, de ezeket nem számszerűsíti.3
116A fejlesztésnek csak egy pozitív és releváns pénzügyi, vagy piaci, vagy gazdálkodási, vagy foglalkoztatási eredményét jelöli.1
117A fejlesztésnek nincs pénzügyi, vagy piaci, vagy gazdálkodási, vagy foglalkoztatási eredménye, vagy amit megadnak nem releváns.0
118A fejlesztésnek vannak releváns, pozitív hatásai a környezetre? Részletezi-e ezeket a pályázó?5A fejlesztésnek több releváns, pozitív hatása van a környezetre, amelyeket a pályázó részletesen bemutat.5
119A fejlesztésnek van egy releváns, pozitív hatása a környezetre, amit a pályázó részletesen bemutat.3
120A fejlesztésnek nincs releváns, pozitív hatása a környezetre, vagy a felsoroltak nem megalapozottak, egyáltalán nem részletezettek.0
121A fejlesztésnek vannak negatív hatásai a környezetre? A pályázó megfelelően fellép-e ezek ellen?5A fejlesztésnek nincs negatív környezeti hatása.5
122A fejlesztésnek vannak negatív környezeti hatásai, de ezek ellen megfelelően fellép a pályázó.3
123A fejlesztésnek vannak negatív környezeti hatásai, és ezek ellen nem, vagy nem megfelelően lép fel a pályázó.0
124A FEJLESZTÉS FENNTARTHATÓSÁGA, KOCKÁZATA, KIHASZNÁLTSÁGA
125Biztosított-e hosszútávon a fejlesztés fenntartása? Van-e erre pénzügyi fedezet? Van-e a fejlesztésnek akár a kivitelezésben, akár a fenntartásban kockázata, ennek mekkora a valószínűsége és a mértéke? Ezek kezelésére felkészült-e a pályázó?4A fejlesztés hosszú távú fenntartása biztosított, erre van piaci fedezet. Sem a kivitelezésnek, sem a gazdálkodás fenntartásának nincs semmilyen előre látható kockázata.4
126A fejlesztés hosszú távú fenntartása nem teljesen biztosított. Vannak előre látható kivitelezési, gazdálkodás fenntartási kockázatok, de ezek kezelésére a pályázó felkészült, igyekszik rá alternatívát adni.2
127A fejlesztésnek magas fokú, nagy valószínűségű előre látható kivitelezési, gazdálkodás fenntartási kockázatai vannak, de ezek kezelésére a pályázó felkészült, igyekszik rá alternatívát adni.1
128A fejlesztésnek magas fokú, nagy valószínűségű előre látható kivitelezési, gazdálkodás fenntartási kockázatai vannak, és ezek kezelésére a pályázó nem felkészült, nem tud rá hiteles alternatívát adni.0
129A várható kihasználtság mértéke? A kihasználtság mértéke indokolja-e a beruházást? Részletes-e a bemutatás? A jövőben fog-e tovább növekedni a kihasználtság?3A kihasználtság indokolja a beruházást. A bemutatás részletes. A jövőben várhatóan tovább fog növekedni a kihasználtság.3
130A kihasználtság mértéke nem egyértelműen indokolja a beruházást, vagy a bemutatás nem elég részletes. A jövőben várhatóan stagnálni fog a kihasználtság.0
131KÖLTSÉGVETÉS, FORRÁSSZERKEZET
132Mekkora a saját forrás mértéke? A kötelező minimum, vagy több?2A saját forrás a kötelező minimumnál legalább 20%-kal nagyobb.2
133A saját forrás csak a kötelező minimum.0
134Saját forrás összetétele? Hitel nélkül képes-e fedezni? Ha nem, akkor az önrész mekkora rész hitel?3A saját forrást teljes egészében hitel nélkül fedezi.3
135A saját forrás felét nem haladja meg a hitel mértéke.1
136A saját forrás felét meghaladja a hitel mértéke.0
137Reális -e a megadott költségvetés a fejlesztési tartalomhoz képest? Mellékletben árajánlatokkal alátámasztja -e? Kellő részletezettségű -e? Kiderülnek -e az egyes tételek költség összetételei?5A megadott költségvetés maximálisan részletezett, tételek szerint szerepelnek az összegek. Árajánlatokkal alátámasztott. A megadott költségvetés reális.5
138A megadott költségvetés nem maximálisan részletezett, több tétel összevontan szerepel, nincs teljes elkülönülés. De vannak árajánlatok és reális a költségvetés is.3
139A megadott költségvetés nem maximálisan részletezett, több tétel összevontan szerepel, nincs teljes elkülönülés. Nincs árajánlat sem, de a költségvetés reálisnak tűnik.1
140A megadott költségvetés egyáltalán nem részletezett, minden tétel összevontan szerepel, nincs elkülönülés. Nincs árajánlat sem és nem tűnik reálisnak a költségvetés sem.0
MAXIMÁLISAN ELÉRHETŐ PONTSZÁM100

3. melléklet a 81/2011. (VIII. 11.) VM rendelethez

Értékelési szempontrendszer a 2. célterület esetében benyújtott pályázatokhoz

ABCD
1Értékelési szempontMax. pontÉrtékelési szempontok kategóriák szerintAdható pont
2A TANYA ÉS A GAZDASÁG ÁLTALÁNOS ÁLLAPOTA, BEMUTATÁSA
3Kedvezményezett térségek közé besorolt kistérségből nyújtották-e be a pályázatot?2Leghátrányosabb helyzetű kistérségből2
4Hátrányos helyzetű kistérségből1
5Nem0
6Társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, vagy az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott településről nyújtották-e be a pályázatot?1Igen1
7Nem0
8Hány éve él tanyán?2> 15 év2
95-15 év1
10< 5 év0
11A tanyán élő állandó lakosok száma?2> 3 fő2
122-3 fő1
131 fő0
14A tanyán élő 18 évnél fiatalabbak száma?3> 2 fő3
151-2 fő1
160 fő0
17A tanyagazdaságban a tanyagazdán kívüli foglalkoztatottak száma?2Van és főállású2
18Van, de nem főállású1
19Nincs0
20Mekkora a földbirtok mérete?2< 10 ha1
2110-50 ha2
22> 50 ha0
23A földbirtok mekkora egybefüggő része fekszik a tanya körül?1>= 50%1
24< 50%0
25Milyen a tanya lakó-, gazdasági épületeinek állapota?2Lakóépület felújítási éve 2000-nél korábbi.1
26Lakóépület felújítási éve 2000-nél későbbi.0
27Legalább egy gazdasági épület felújítási éve 2000-nél korábbi.1
28Legalább egy gazdasági épület felújítási éve 2000-nél későbbi.0
29Milyen a tanya meglévő infrastrukturális helyzete?7nincs se vezetékes, se egyedi villany2
30nincs vezetékes ivóvíz2
31nincs fúrt kút1
32nincs szilárd burkolatú út1
33nincs gépkocsi1
34Milyen távolságban fekszik a tanya a településtől?1>= 3 km1
35< 3 km0
36Milyen haszonállat tartásával foglalkozik?2Legalább 5 különböző fajta haszonállatot tart.2
371-4 különböző fajta haszonállatot tart.1
38Nem tart haszonállatot.0
39Tart-e valamilyen őshonos magyar állatfajtát?1Igen1
40Nem0
41Önellátás mellett értékesít-e állatot?1Igen1
42Nem0
43Folytat legeltető állattartást gyepterületen?1Igen1
44Nem0
45Milyen mezőgazdasági növény termesztésével foglalkozik?2Legalább 5 különböző fajta növényt termeszt.2
461-4 különböző fajta növényt termeszt.1
47Nem foglalkozik növénytermesztéssel.0
48Termeszt -e helyi-, vagy tájfajta növényt?1Igen1
49Nem0
50Ökológiai gazdálkodást folytat a tanyán?1Igen1
51Nem0
52Hol értékesíti a tanyai termékeket?4Önellátásra termel.1
53Helyi piacra termel, közvetlenül értékesít.1
54Felvásárlónak, kereskedőnek értékesít.1
55Ha a helyi piac, közvetlen értékesítés aránya legalább akkora, mint a felvásárlónak értékesítés aránya1
56A tanyagazdaság tavalyi, 2010-es nettó3< 1,5 millió Ft3
57bevétele?1,5-3 millió Ft2
58> 3 millió Ft1
59Tagja valamilyen gazdatársulatnak, szövetkezetnek?1Igen1
60Nem0
61Rendelkezik szaktanácsadói szerződéssel?1Igen1
62Nem0
63Foglalkozik a tanyagazdaságban egyéb tevékenységgel?2Feldolgozás1
64Tanyai turizmus, vendéglátás1
65A FEJLESZTÉS BEMUTATÁSA
66Milyen megpályázott támogatási célok vannak? Komplexitás megjelenése?5Legalább három támogatási cél megjelölése5
67Két támogatási cél megjelölése3
68Egy támogatási cél megjelölése1
69A fejlesztés részletes bemutatása: Megfelel-e a választott fejlesztés a probléma megoldására? A fejlesztés valóban hasznos-e? A bemutatás mennyire részletes? Ha a fejlesztés technológiai, kitér-e a technológia részletes bemutatására? A megvalósuló fejlesztés milyen mértékben szolgál gazdálkodási célokat? Bevon-e a fejlesztésbe helyi vállalkozókat?5A fejlesztés valóban hasznos és a fejlesztés bemutatása részletes, kifejtett, teljesen összhangban van a pályázati kiírás céljaival. A pályázó kitér a technológia részletes bemutatására is.5
70A fejlesztés valóban hasznos, de a bemutatása nem elég részletes és kifejtett, de összhangban van a pályázati kiírás céljaival. A pályázó nem tér ki a technológia részletes bemutatására.3
71A fejlesztés valóban hasznos, de bemutatása egyáltalán nem részletezett, csak elnagyolt, egyáltalán nem kibontott. A pályázó nem tér ki a technológia részletes bemutatására.1
724A fejlesztés csak gazdálkodási célokat szolgál, nem tartalmaz lakóépület felújítást.4
73A fejlesztés gazdálkodási célok mellett lakóépület felújítást is szolgál.2
743A megvalósításba, kivitelezésbe, beszerzésbe helyi vállalkozókat is bevon.3
75A megvalósításba, kivitelezésbe, beszerzésbe helyi vállalkozókat nem von
be.
0
76A fejlesztés az alábbi szakmai preferenciákat teljesít -e?5Őshonos magyar állatfajta beállítását vállalja.
77Helyi, vagy tájfajta növény termesztését vállalja.
78A klímaváltozásra való felkészülésre kísérleti növény termesztését vállalja.
79A fejlesztés hatására növeli az állatállomány nagyságát a gazdaságban.
80A fejlesztés hatására legalább 10%-kal növekszik a kertészet mérete a gazdaságban.
81A FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI, HATÁSAI
82A fejlesztés várható eredményei: Komplex -e a fejlesztés? Több pozitív eredménye van -e a fejlesztésnek, vagy csak egy dolgot érint? Milyen mértékű a pénzügyi, piaci, gazdálkodási, foglalkoztatási eredménye? Ezekre részletesen kitér -e a pályázó, igyekszik -e ezeket számszerűsíteni? Valóban várható -e akkora eredmény, elmozdulás, mint amit megadtak?5A fejlesztésnek legalább kettő pozitív és releváns pénzügyi, vagy piaci, vagy gazdálkodási, vagy foglalkoztatási eredménye van, és ezeket igyekszik számszerűsíteni.5
83A fejlesztésnek legalább kettő pénzügyi, vagy piaci, vagy gazdálkodási, vagy foglalkoztatási pozitív és releváns eredménye van, de ezeket nem számszerűsíti.3
84A fejlesztésnek csak egy pozitív és releváns pénzügyi, vagy piaci, vagy gazdálkodási, vagy foglalkoztatási eredményét jelöli.1
85A fejlesztésnek nincs pénzügyi, vagy piaci, vagy gazdálkodási, vagy foglalkoztatási eredménye, vagy amit megadnak nem releváns.0
86A fejlesztésnek vannak releváns, pozitív hatásai a környezetre? Részletezi -e ezeket a pályázó?5A fejlesztésnek több releváns, pozitív hatása van a környezetre, amelyeket a pályázó részletesen bemutat.5
87A fejlesztésnek van egy releváns, pozitív hatása a környezetre, amit a pályázó részletesen bemutat.3
88A fejlesztésnek nincs releváns, pozitív hatása a környezetre, vagy a felsoroltak nem megalapozottak, egyáltalán nem részletezettek.0
89A fejlesztésnek vannak negatív hatásai a környezetre? A pályázó megfelelően fellép -e ezek ellen?5A fejlesztésnek nincs negatív környezeti hatása.5
90A fejlesztésnek vannak negatív környezeti hatásai, de ezek ellen megfelelően fellép a pályázó.3
91A fejlesztésnek vannak negatív környezeti hatásai, és ezek ellen nem, vagy nem megfelelően lép fel a pályázó.0
92A FEJLESZTÉS FENNTARTHATÓSÁGA, KOCKÁZATA
93Biztosított -e hosszú távon a fejlesztés fenntartása? Van -e erre piaci fedezet? Van -e a fejlesztésnek akár a kivitelezésben, akár a gazdálkodás fenntartásában kockázata? Ennek mekkora a valószínűsége és a mértéke? Ezek kezelésére felkészült -e a pályázó?8A fejlesztés hosszú távú fenntartása biztosított, erre van piaci fedezet. Sem a kivitelezésnek, sem a gazdálkodás fenntartásának nincs semmilyen előre látható kockázata.8
94A fejlesztés hosszú távú fenntartása nem teljesen biztosított. Vannak előre látható kivitelezési, gazdálkodás fenntartási kockázatok, de ezek kezelésére a pályázó felkészült, igyekszik rá alternatívát adni.5
95A fejlesztésnek magas fokú, nagy valószínűségű előre látható kivitelezési, gazdálkodás fenntartási kockázatai vannak, de ezek kezelésére a pályázó felkészült, igyekszik rá alternatívát adni.2
96A fejlesztésnek magas fokú, nagy valószínűségű előre látható kivitelezési, gazdálkodás fenntartási kockázatai vannak, és ezek kezelésére a pályázó nem felkészült, nem tud rá hiteles alternatívát adni.0
97KÖLTSÉGVETÉS, FORRÁSSZERKEZET
98Mekkora a saját forrás mértéke? A kötelező minimum, vagy több?2A saját forrás a kötelező minimumnál legalább 20%-kal nagyobb.2
99A saját forrás csak a kötelező minimum.0
100Saját forrás összetétele? Hitel nélkül képes -e fedezni? Ha nem, akkor az önrész mekkora rész hitel?2A saját forrást teljes egészében hitel nélkül fedezi.2
101A saját forrás felét nem haladja meg a hitel mértéke.1
102A saját forrás felét meghaladja a hitel mértéke.0
103Reális -e a megadott költségvetés a fejlesztési tartalomhoz képest? Mellékletben árajánlatokkal alátámasztja -e? Kellő részletezettségű -e? Kiderülnek -e az egyes tételek költség összetételei?6A megadott költségvetés maximálisan részletezett, tételek szerint szerepelnek az összegek. Árajánlatokkal alátámasztott. A megadott költségvetés reális.6
104A megadott költségvetés nem maximálisan részletezett, több tétel összevontan szerepel, nincs teljes elkülönülés. De vannak árajánlatok és reális a költségvetés is.4
105A megadott költségvetés nem maximálisan részletezett, több tétel összevontan szerepel, nincs teljes elkülönülés. Nincs árajánlat sem, de a költségvetés reálisnak tűnik.2
106A megadott költségvetés egyáltalán nem részletezett, minden tétel összevontan szerepel, nincs elkülönülés. Nincs árajánlat sem és nem tűnik reálisnak a költségvetés sem.0
MAXIMÁLISAN ELÉRHETŐ PONTSZÁM

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 121/2013. (XII. 16.) VM rendelet 20. §-a. Hatályos 2013.12.17.

[2] Megállapította a 99/2011. (XI. 5.) VM rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.11.06.

[3] Megállapította a 99/2011. (XI. 5.) VM rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.11.06.

[4] Beiktatta a 99/2011. (XI. 5.) VM rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.11.06.

[5] Módosította a 114/2012. (XI. 13.) VM rendelet 16. § - a. Hatályos 2012.11.14.

Tartalomjegyzék