15/2019. (VI. 18.) ITM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 12. alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 116. § 18. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. § A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: ER.) 31. § (2) bekezdése a következő 51. ponttal egészül ki:
(Ez a rendelet)
"51. a 2007/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, a 692/2008/EK bizottsági rendeletnek és az (EU) 2017/1151 bizottsági rendeletnek a könnyű személy- és haszongépjárművek kibocsátás tekintetében történő típusjóváhagyása céljából alkalmazott vizsgálatok és eljárások, ezen belül a használatban lévő járművek megfelelőségére és a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra vonatkozó vizsgálatok és eljárások továbbfejlesztése, valamint a tüzelőanyag- és elektromosenergia-fogyasztás nyomon követésére szolgáló berendezések bevezetése érdekében történő módosításáról szóló, 2018. november 5-i (EU) 2018/1832 bizottsági rendelet"
(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.)
2. § (1) Az ER. A. Függelék A/1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) Az ER. A. Függelék A/3. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
(3) Az ER. A. Függelék A/8. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.
(4) Az ER. A. Függelék A/9. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.
(5) Az ER. A. Függelék A/11. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.
3. § Hatályát veszti az ER. A. Függelék
a) A/1. melléklet 3.2.19.4.1. pontja,
b) A/1. melléklet 3.5.7.1.1.1-3.5.7.1.3.2.3. pontja,
c) A/1. melléklet 3.5.7.4.3. pontja,
d) A/1. melléklet 4.5.1.1-4.5.1.3. pontja,
e) A/1. melléklet 4.6. pont táblázat A oszlop 7. sorában lévő "Hátramenet" szövegrésze,
f) A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N3 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 7. pontja.
4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
5. § Ez a rendelet a 2007/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, a 692/2008/EK bizottsági rendeletnek és az (EU) 2017/1151 bizottsági rendeletnek a könnyű személy- és haszongépjárművek kibocsátás tekintetében történő típusjóváhagyása céljából alkalmazott vizsgálatok és eljárások, ezen belül a használatban lévő járművek megfelelőségére és a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra vonatkozó vizsgálatok és eljárások továbbfejlesztése, valamint a tüzelőanyag- és elektromosenergia-fogyasztás nyomon követésére szolgáló berendezések bevezetése érdekében történő módosításáról szóló, 2018. november 5-i (EU) 2018/1832 bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.
Dr. Palkovics László s. k.,
innovációért és technológiáért felelős miniszter
1. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez
1. Az ER. A. Függelék A/1. melléklete a 0.2.2. pontot követően a következő 0.2.2.1 -0.2.3.9. ponttal egészül ki:
"0.2.2.1. A többlépcsős típusjóváhagyás megengedett paraméterértékei az alapjármű kibocsátási értékeinek használata tekintetében (y):
Jármű végleges menetkész tömege (kg): ...
Jármű végleges homlokfelülete (cm2): ...
Gördülési ellenállás (kg/t): ...
Az elülső belépőlevegő-rács keresztmetszeti területe (cm2): ...
0.2.3. Azonosítók (y):
0.2.3.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...
0.2.3.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító
0.2.3.4.1. A VH kigurulási menetellenállási járműcsaládja: ...
0.2.3.4.2. A VL kigurulási menetellenállási járműcsaládja: ...
0.2.3.4.3. Az interpolációs járműcsaládban alkalmazható kigurulási menetellenállási járműcsaládok: .
0.2.3.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...
0.2.3.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...
0.2.3.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ...
0.2.3.8. Fedélzeti diagnosztikai járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.9. egyéb járműcsalád-azonosító: ..."
2. Az ER. A. Függelék A/1. melléklete a 2.6.2. pontot követően a következő 2.6.3. ponttal egészül ki:
"2.6.3. Forgó tömeg (y): a menetkész tömeg 3%-a 25 kg hozzáadásával vagy tengelyenkénti érték (kg): ..."
3. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.2.2.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.2.2.1. gázolaj/benzin/LPG/földgáz vagy biometán/etanol (E 85)/biodízel/hidrogén (1) (6)"
4. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 3.2.12. pontot követően a következő a 3.2.12.0. ponttal egészül ki:
"3.2.12.0. A típusjóváhagyás kibocsátási jellemzője (y)"
5. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.2.12.2.5.5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.2.12.2.5.5. A tüzelőanyag-tartály vázlatos rajza (csak benzinnel és etanollal működő motorok esetében): ...
3.2.12.2.5.5.1. Tüzelőanyag-tartály rendszer kapacitása, anyaga és felépítése: ...
3.2.12.2.5.5.2. A gőztömlő és a tüzelőanyag-vezeték anyagának valamint a tüzelőanyag-rendszer összekapcsolási technikájának ismertetése: .
3.2.12.2.5.5.3. Zárt tüzelőanyag-tartály rendszer: igen/nem
3.2.12.2.5.5.4. A tüzelőanyag-tartály megkerülőszelepe beállításának leírása (levegőbeömlés és kiengedés): .
3.2.12.2.5.5.5. A kifúvatásellenőrző rendszer leírása: ..."
6. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 3.2.12.2.5.6. pontot követően a következő a 3.2.12.2.5.7. ponttal egészül ki:
"3.2.12.2.5.7. Áteresztési tényező: ..."
7. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 3.2.12.2.11.8. pontot követően a következő 3.2.12.2.12. ponttal egészül ki:
"3.2.12.2.12. Vízbefecskendezés: van/nincs (1)"
8. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.2.20. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.2.20. Hőtárolásra vonatkozó információ (y)
3.2.20.1. Aktív hőtároló berendezés: igen/nem (1)
3.2.20.1.1. Entalpia: ... (J)
3.2.20.2. Szigetelőanyagok: Van/nincs (1)
3.2.20.2.1. Szigetelőanyag: ...
3.2.20.2.2. Szigetelés térfogata: ...
3.2.20.2.3. Szigetelés tömege: ...
3.2.20.2.4. Szigetelés helye: ...
3.2.20.2.5. Jármű lehűtése a legrosszabb forgatókönyv szerinti megközelítésben: Igen/nem (1)
3.2.20.2.5.1. (nem a legrosszabb forgatókönyv szerinti megközelítésben) Legrövidebb megengedett kondicionálási időtartam, tsoak_ATCT (óra): ...
3.2.20.2.5.2. (nem a legrosszabb forgatókönyv szerinti megközelítésben) A motorhőmérséklet mérés helye: ...
3.2.20.2.6. Ugyanaz az interpolációs család a környezetihőmérséklet-korrekcióval végzett vizsgálati járműcsalád megközelítésen belül: Igen/nem"
9. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.5.7.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.5.7.1. A vizsgálati jármű paraméterei (y)
A | B | c | D | E | F | |
1. | Jármű | Alacsony szén-dioxid- kibocsátású jármű (VL), ha van | Magas szén- dioxid- kibocsátású jármű (VH) | VM, ha van | V reprezentatív (csak kigurulási menetellen- állási mátrix szerinti család esetén) | Alapértelme- zett értékek |
2. | A jármű karosszériájának típusa (variáns/változat) | - | ||||
3. | Alkalmazott kigurulási menetellenállási eljárás (mérés vagy számítás kigurulási menetellenállási járműcsalád alapján) | . | . | |||
4. | Kigurulási menetellenállási információk: | |||||
5. | A gumiabroncsok gyártmánya és típusa, ha van mérés | - | ||||
6. | Gumiabroncsméretek (első/hátsó), ha van mérés | - | ||||
7. | Gumiabroncs gördülési ellenállása (első/hátsó) (kg/t) | |||||
8. | Gumiabroncsnyomás (első/hátsó) (kPa), ha van mérés | |||||
9. | Delta Cdx A, L jármű esetében, a H járművel összehasonlítva (IP_H-ból levonva IP_L-t) | - | - | - | ||
10. | Delta Cdx A, kigurulási menetellenállási járműcsalád alapján történő számítás esetén az L jármű kigurulási menetellenállási járműcsaládjával összehasonlítva (IP_H/L-ből levonva az RL_L-t) | . | . | |||
11. | Jármű vizsgálati tömege (kg) | |||||
12. | Kigurulási menetellenállási együtthatók | |||||
13. | f0(N) | |||||
14. | f1 [N/(km/h)] | |||||
15. | f2 [N/(km/h)2] | |||||
16. | Homlokfelület m2 (0,000 m2) | - | - | - | ||
17. | Ciklus-energiaigény (J) |
"
10. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.5.7.1.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.5.7.1.1. Az 1. típusú vizsgálathoz használt és a hasznos teljesítmény az (EU) 2017/1151 bizottsági rendelet XX. MELLÉKLET szerinti méréséhez választott tüzelőanyag (csak LPG-vel vagy földgázzal működő járművek esetében): ..."
11. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.5.7.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.5.7.2. A vegyes CO2-kibocsátás tömege
3.5.7.2.1. Tisztán belső égésű motorral felszerelt járművek és nem külső feltöltésű hibrid elektromos járművek CO2-kibocsátásának tömege
3.5.7.2.1.0. Az interpolációs járműcsaládon belüli minimális és maximális CO2 értékek
3.5.7.2.1.1. Magas szén-dioxid-kibocsátású jármű (VH): ... g/km
3.5.7.2.1.1.0. Magas szén-dioxid-kibocsátású jármű (VH) (NEDC): ... g/km
3.5.7.2.1.2. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású jármű (VL): ... g/km
3.5.7.2.1.2.0. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású jármű (VL) (NEDC): ... g/km
3.5.7.2.1.3. Közepes szén-dioxid-kibocsátású jármű (VM): ... g/km
3.5.7.2.1.3.0. Közepes szén-dioxid-kibocsátású jármű (VM) (adott esetben) (NEDC): ... g/km
3.5.7.2.2. Külső feltöltésű hibrid elektromos járművek (OVC-HEV) CO2-kibocsátásának tömege a töltést fenntartó üzemmódban
3.5.7.2.2.1. Magas szén-dioxid-kibocsátású járművek CO2-kibocsátásának tömege a töltést fenntartó üzemmódban: g/km
3.5.7.2.2.1.0. Magas szén-dioxid-kibocsátású járművek vegyes CO2-kibocsátásának tömege (NEDC B feltétel): g/km
3.5.7.2.2.2. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművek CO2-kibocsátásának tömege a töltést fenntartó üzemmódban: g/km
3.5.7.2.2.2.0. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművek vegyes CO2-kibocsátásának tömege (NEDC B feltétel): g/km
3.5.7.2.2.3. Közepes szén-dioxid-kibocsátású járművek CO2-kibocsátásának tömege a töltést fenntartó üzemmódban: g/km
3.5.7.2.2.3.0. Közepes szén-dioxid-kibocsátású járművek vegyes CO2-kibocsátásának tömege (NEDC B feltétel): g/km
3.5.7.2.3. Külső feltöltésű hibrid elektromos járművek (OVC-HEV) CO2-kibocsátásának tömege és súlyozott kibocsátott CO2 tömege a töltést lemerítő üzemmódban
3.5.7.2.3.1. Magas szén-dioxid-kibocsátású jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban: ... g/km
3.5.7.2.3.1.0. Magas szén-dioxid-kibocsátású jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban (NEDC A feltétel): . g/km
3.5.7.2.3.2. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban: ... g/km
3.5.7.2.3.2.0. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban (NEDC A feltétel): . g/km
3.5.7.2.3.3. M jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban: ... g/km
3.5.7.2.3.3.0. M jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban (adott esetben) (NEDC A feltétel): ... g/km
3.5.7.2.3.4. Az OVC interpolációs járműcsaládon belüli minimális és maximális súlyozott CO2 értékek"
12. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.5.8.3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.5.8.3. Az ökoinnovációs technológiák használatával kapcsolatos kibocsátási adatok (a táblázatot mindegyik vizsgált referencia-tüzelőanyagra vonatkozóan meg kell ismételni) (w1)
A | B | C | D | E | F | G | H | |
1. | Az ökoinnovációs technológiát jóváhagyó határozat (w2) | Az ökoinnovációs technológia kódja (w3) | 1. A viszonyítási alapul vett jármű CO2- kibocsátása (g/km) | 2. Az ökoinnovációs technológiával felszerelt jármű CO2-kibocsátása (g/km) | 3. A viszonyítási alapul vett jármű CO2-kibocsátása az 1. típusú vizsgálati ciklusban (w4) | 4. Az ökoinnovációs technológiával felszerelt jármű CO2-kibocsátása az 1. típusú vizsgálati ciklusban | 5. Használati tényező (usage factor, UF), azaz a technológia használatának időbeli részaránya a szokásos üzemeltetési körülmények között | A megtakarított CO2- kibocsátások [(1 - 2) - (3 - 4)]*5 |
2. | xxxx/201x | |||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. | A megtakarított NEDC CO2-kibocsátás összesen (g/km) (w5) A megtakarított WLTP CO2-kibocsátás összesen (g/km) (w5) |
"
13. Az ER. A. Függelék A/1. melléklete a 3.8.4. pontot követően a következő 3.8.5. ponttal egészül ki:
"3.8.5. Kenőanyag specifikáció: ...W..."
14. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 4.6. Áttételi viszonyszámok pontban lévő táblázatot követően a következő 4.6.1. ponttal egészül ki:
"4.6.1. Sebességváltás (y)
4.6.1.1. Első fokozat kizárva: igen/nem (1)
4.6.1.2. n_95_high minden sebességfokozathoz: ...min- 1
4.6.1.3. nmin_drive
4.6.1.3.1. Első fokozatban: ...min- 1
4.6.1.3.2. Első fokozat második fokozatba: ...min-1
4.6.1.3.3. Második fokozat álló helyzetbe: ...min-1
4.6.1.3.4. Második fokozatban: ...min-1
4.6.1.3.5. Harmadik és további fokozatban: ...min-1
4.6.1.4. n_min_drive_set gyorsulási/állandó sebességű szakaszokban (n_min_drive_up): ...min-1
4.6.1.5. n_ min_drive_set lassítási szakaszokban (nmin_drive_down):
4.6.1.6. kezdő időszak
4.6.1.6.1. t_start_phase:...s
4.6.1.6.2. n_min_drive_start: ...min-1
4.6.1.6.3. n_min_drive_up_start: ...min-1
4.6.1.7. ASM használata: igen/nem (1) 4.6.1.7.1. ASM értékek: ..."
15. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 4.11.3. pontot követően a következő 4.12. ponttal egészül ki:
"4.12. Sebességváltó-kenőanyag: ...W..."
16. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 12.8.2. pontot követően a következő 12.9. ponttal egészül ki:
"12.9. Járművezető által választható üzemmóddal rendelkező eszközök vagy rendszerek, amelyek befolyásolják a CO2-kibocsátásokat és/vagy a kritikus kibocsátásokat, és nem rendelkeznek elsődleges üzemmóddal: igen/nem (1)
12.9.1. Töltésfenntartó vizsgálat (adott esetben) (valamennyi eszköz vagy rendszer tekintetében meg kell adni)
12.9.1.1. Legjobb esethez tartozó üzemmód: ...
12.9.1.2. Legrosszabb esethez tartozó üzemmód: ...
12.9.2. Töltéslemerítő vizsgálat (adott esetben) (valamennyi eszköz vagy rendszer tekintetében meg kell adni)
12.9.2.1. Legjobb esethez tartozó üzemmód: ...
12.9.2.2. Legrosszabb esethez tartozó üzemmód: ...
12.9.3. Az 1. típusú vizsgálat (adott esetben) (valamennyi eszköz vagy rendszer tekintetében meg kell adni)
12.9.3.1. Legjobb esethez tartozó üzemmód: ...
12.9.3.2. Legrosszabb esethez tartozó üzemmód: ..."
17. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet "Magyarázó megjegyzések" része az (x3) pontot követően a következő (y) lábjegyzettel egészül ki:
"(y) Csak a 715/2007/EK rendelet és annak módosításai szerinti jóváhagyáshoz."
2. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez
1. Az ER. A. Függelék A/3. melléklete a 0.2.2. pontot követően a következő 0.2.2.1. ponttal egészül ki:
"0.2.2.1. A többlépcsős típusjóváhagyás megengedett paraméterértékei az alapjármű kibocsátási értékeinek használata tekintetében (adott esetben illessze be a tartományokat) (y):
Jármű végleges tömege (kg): ...
Jármű végleges homlokfelülete (cm2): ...
Gördülési ellenállás (kg/t): ...
Az elülső belépőlevegő-rács keresztmetszeti területe (cm2): ..."
2. Az ER. A. Függelék A/3. melléklet 3.2.2.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.2.2.1. Gázolaj/benzin/LPG/földgáz vagy biometán/etanol (E 85)/biodízel/hidrogén (1) (6)"
3. Az ER. A. Függelék A/3. melléklet 3.2.12.2.8.2.1. pontot követően a következő 3.2.12.2.8.2.2. ponttal egészül ki:
"3.2.12.2.8.2.2. A kúszó üzemmód aktiválása "kikapcsolás újraindítást követően"/"kikapcsolás tüzelőanyaggal való újrafeltöltést követően"/"kikapcsolás leállítást követően" (7)"
4. Az ER. A. Függelék A/3. melléklet 3.2.12.2.8.8.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.2.12.2.8.8.1. A jármű NOx-csökkentő megoldásai helyes működésének biztosítására szolgáló fedélzeti berendezések jegyzéke"
3. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez
1. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.1. pont negyedik táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:
A | B | C | D | |
1. | Eredmények | Interpolációscsalád-azonosító | ||
VH | VM | VL | ||
2. | A LOW fázisban kibocsátott CO2 tömege (g/km) | ... | ... | ... |
3. | A MID fázisban kibocsátott CO2 tömege (g/km) | ... | ... | ... |
4. | A HIGHfázisban kibocsátott CO2 tömege (g/km) | ... | ... | ... |
5. | Az EXTRA-HIGH fázisban kibocsátott CO2 tömege (g/km) | ... | ... | ... |
6. | A kibocsátott CO2 tömege (vegyes) (g/km) | ... | ... | ... |
7. | Tüzelőanyag-fogyasztás a LOW fázisban (l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km) | ... | ... | ... |
8. | Tüzelőanyag-fogyasztás a MID fázisban (l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km) | ... | ... | ... |
9. | Tüzelőanyag-fogyasztás a HIGH fázisban (l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km) | ... | ... | ... |
10. | Tüzelőanyag-fogyasztás az EXTRA-HIGH fázisban (l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km) | ... | ... | ... |
11. | Tüzelőanyag-fogyasztás (vegyes) (l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km) | ... | ... | ... |
12. | f0 (N) | ... | ... | ... |
13. | f1 [N/(km/h)] | ... | ... | ... |
14. | f2 [N/(km/h)2] | ... | ... | ... |
15. | RR (kg/t) | ... | ... | ... |
16. | Delta Cd*A [a VL esetében (adott esetben), a VH-val összehasonlítva] (m2) | ... | ... | ... |
17. | A méréshez használt tömeg (kg) | ... | ... | ... |
18. | "Homlokfelület (m2) (csak kigurulási menetellenállási mátrix szerinti család esetén)" |
2. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.2. pont negyedik táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:
A | B | C | D | |
1. | Eredmények | Interpolációscsalád-azonosító | ||
VH | VM | VL | ||
2. | A LOW fázisban kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó üzemmódban (g/km) | ... | ... | |
3. | A MID fázisban kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó üzemmódban (g/km) | ... | ... | |
4. | A HIGH fázisban kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó üzemmódban (g/km) | ... | ... | |
5. | Az EXTRA-HIGH fázisban kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó üzemmódban (g/km) | ... | ... | |
6. | A kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó üzemmódban (vegyes) (g/km) | ... | ... | |
7. | A kibocsátott CO2 tömege a töltést fogyasztó üzemmódban (vegyes) (g/km) | |||
8. | A kibocsátott CO2 tömege (súlyozott, vegyes) (g/km) | |||
9. | Tüzelőanyag-fogyasztás a LOW fázisban a töltést fenntartó üzemmódban (l/100 km) | ... | ... | |
10. | Tüzelőanyag-fogyasztás a MID fázisban a töltést fenntartó üzemmódban (l/100 km) | ... | ... | |
11. | Tüzelőanyag-fogyasztása HIGH fázisban a töltést fenntartó üzemmódban (l/100 km) | ... | ... |
12. | Tüzelőanyag-fogyasztás az EXTRA-HIGH fázisban a töltést fenntartó üzemmódban (l/100 km) | ... | ... | |
13. | Tüzelőanyag-fogyasztás a töltést fenntartó üzemmódban (vegyes) (l/100 km) | ... | ... | |
14. | Tüzelőanyag-fogyasztás a töltést fogyasztó üzemmódban (vegyes) (l/100 km) | ... | ... | |
15. | Tüzelőanyag-fogyasztás (súlyozott, vegyes) (l/100 km) | ... | ... | |
16. | EF AC, súlyozott | ... | ... | |
17. | EAER (vegyes) | ... | ... | |
18. | EAER városi | ... | ... | |
19. | f0 (N) | ... | ... | |
20. | f1 [N/(km/h)] | ... | ... | |
21. | f2 [N/(km/h)2] | ... | ... | |
22. | RR (kg/t) | ... | ... | |
23. | Delta CDx A (a VL vagy VM esetében, a VH-val összehasonlítva) (m2) | ... | ... | |
24. | A méréshez használt tömeg (kg) | ... | ... | |
25. | Homlokfelület (m2) (csak kigurulási menetellenállási mátrix szerinti család esetén) |
3. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.3. pont negyedik táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:
A | B | ||
1. | Eredmények: | Interpolációscsalád- azonosító | |
VH | VL | ||
2. | Elektromosenergia-fogyasztás (vegyes) (Wh/km) | ... | ... |
3. | Hatósugár tisztán elektromos hajtással (vegyes) (km) | ... | ... |
4. | Hatósugár tisztán elektromos hajtással (város) (km) | ... | ... |
5. | f0 (N) | ... | ... |
6. | f1 [N/(km/h)] | ... | ... |
7. | f2 [N/(km/h)2] | ... | ... |
8. | RR (kg/t) | ... | ... |
9. | Delta Cdx A (a VL esetében, a VH-val összehasonlítva) (m2) | ... | ... |
10. | A méréshez használt tömeg (kg) | ... | ... |
11. | Homlokfelület (m2) (csak kigurulási menetellenállási mátrix szerinti család esetén) |
4. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.4. pont második táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:
A | B | C | |
1. | Változat/kivitel: | Változat/kivitel: | |
2. | Tüzelőanyag-fogyasztás (vegyes) (kg/100 km) | ... | ... |
3. | f0 (N) | ... | ... |
4. | f1 [N/(km/h)] | ... | ... |
5. | f2 [N/(km/h)2] | ... | ... |
6. | RR (kg/t) | ... | ... |
7. | A méréshez használt tömeg (kg) | ... |
5. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3.5. A korrelációs eszközzel az (EU) 2017/1152 és 2017/1153 végrehajtási rendelet szerint a teljesítményről készített jegyzőkönyv(ek) és a NEDC szerinti végleges értékek
3.5.0.1. A táblázatot mindegyik interpolációs családra vonatkozóan meg kell ismételni:
3.5.0.2. Interpolációscsalád-azonosító [Lábjegyzet: "Típusjóváhagyási szám + Interpolációs-család-azonosító sorszám"]: ...
3.5.0.3. VH-jegyzőkönyv: ...
3.5.0.4. VL-jegyzőkönyv (adott esetben): ..."
6. Az ER. A. Függelék A/8. melléklete a következő 3.5.3 és 3.5.4. ponttal egészül ki:
"3.5.3. Belső égésű motorok, ideértve a nem külső feltöltésű, hibrid hajtású elektromos járműveket (NOVC) (1) (2)
A | B | C | |
1. | Végső korrelált NEDC szerinti értékek | Interpolációscsalád-azonosító | |
2. | VH | VL | |
3. | A kibocsátott CO2 tömege (városi körülmények) (g/km) | ||
4. | A kibocsátott CO2 tömege (városon kívüli körülmények) (g/km) | ||
5. | A kibocsátott CO2 tömege (vegyes) (g/km) | ||
6. | Tüzelőanyag-fogyasztás (városi körülmények) (l/100 km) (1) | ||
7. | Tüzelőanyag-fogyasztás (városon kívüli körülmények) (l/100 km) (1) | ||
8. | Tüzelőanyag-fogyasztás (vegyes) (l/100 km) (1) |
3.5.4. Kívülről tölthető hibrid hajtású elektromos járművek (OVC) (1)
A | B | C | |
1. | Végső korrelált NEDC szerinti értékek | Interpolációscsalád- azonosító | |
2. | VH | VL | |
3. | A kibocsátott CO2 tömege (súlyozott, vegyes) (g/km) | ... | ... |
4. | Tüzelőanyag-fogyasztás (súlyozott, vegyes) (l/100 km) (g) | ... | ... |
"
4. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez
1. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK A1. MINTA - 1. OLDAL TELJES JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.1. pontja után a következő 0.2.2. ponttal egészül ki:
"0.2.2. Azonosítók (adott esetben) (r):
0.2.2.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...
0.2.2.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...
0.2.2.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...
0.2.2.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: ...
0.2.2.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója (adott esetben): ...
0.2.2.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...
0.2.2.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."
2. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK A2. MINTA - 1. OLDAL KIS SOROZATBAN KIADOTT TÍPUSJÓVÁHAGYÁSSAL RENDELKEZŐ TELJES JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.1. pontja után a következő 0.2.2. ponttal egészül ki:
"0.2.2. Azonosítók (r):
0.2.2.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...
0.2.2.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...
0.2.2.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...
0.2.2.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: .
0.2.2.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...
0.2.2.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...
0.2.2.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."
3. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK B. MINTA - 1. OLDAL BEFEJEZETT JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.2. pontja után a következő 0.2.3. ponttal egészül ki:
"0.2.3. Azonosítók (adott esetben) (r):
0.2.3.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...
0.2.3.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...
0.2.3.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...
0.2.3.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."
4. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 27.4. pontja után a következő 28. ponttal egészül ki:
"28. Sebességváltó (típus): ...
28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...
28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
"
5. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."
6. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...
47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)
47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...
47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...
47.2. Menetciklus (r)
47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b
47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...
47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"
7. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 49. pont 1. alpont táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:
A | B | C | |
1. | NEDC szerinti értékek | CO2-kibocsátás | Tüzelőanyag-fogyasztás |
2. | Városi körülmények | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
3. | Városon kívüli körülmények | ... g/km | l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
4. | Vegyes | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
5. | Súlyozott vegyes | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km |
6. | Eltérési tényező | ||
7. | Ellenőrzési tényező | ”1” vagy ”0” |
8. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:
"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): .
28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
"
9. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."
10. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...
47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)
47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...
47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...
47.2. Menetciklus (r)
47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b
47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...
47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"
11. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 49. pont 1. alpont táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:
A | B | C | |
1. | NEDC szerinti értékek | CO2-kibocsátás | Tüzelőanyag-fogyasztás |
2. | Városi körülmények | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
3. | Városon kívüli körülmények | ... g/km | l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
4. | Vegyes | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
5. | Súlyozott vegyes | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km |
6. | Eltérési tényező | ||
7. | Ellenőrzési tényező | ”1” vagy ”0” |
12. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:
"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...
28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
"
13. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."
14. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...
47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)
47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...
47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...
47.2. Menetciklus (r)
47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b
47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...
47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"
15. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 49. pont 1. alpont táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:
A | B | C | |
1. | NEDC szerinti értékek | CO2-kibocsátás | Tüzelőanyag-fogyasztás |
2. | Városi körülmények | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
3. | Városon kívüli körülmények | ... g/km | l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
4. | Vegyes | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
5. | Súlyozott vegyes | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km |
6. | Eltérési tényező | ||
7. | Ellenőrzési tényező | ”1” vagy ”0” |
16. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 7. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"7. Magasság (r): ... mm"
17. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:
"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...
28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
"
18. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."
19. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint Euro ...
47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)
47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...
47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...
47.2. Menetciklus (r)
47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b
47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...
47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"
20. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 49. pont 1. alpont táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:
A | B | C | |
1. | NEDC szerinti értékek | CO2-kibocsátás | Tüzelőanyag-fogyasztás |
2. | Városi körülmények | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
3. | Városon kívüli körülmények | ... g/km | l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
4. | Vegyes | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1) |
5. | Súlyozott vegyes | ... g/km | ... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km |
6. | Eltérési tényező | ||
7. | Ellenőrzési tényező | ”1” vagy ”0” |
21. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C1. MINTA - 1. OLDAL NEM TELJES JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.2. pontja után a következő 0.2.3. ponttal egészül ki:
"0.2.3. Azonosítók (r):
0.2.3.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...
0.2.3.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: ...
0.2.3.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...
0.2.3.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...
0.2.3.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."
22. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 1. OLDAL KIS SOROZATBAN KIADOTT TÍPUSJÓVÁHAGYÁSSAL RENDELKEZŐ NEM TELJES JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.1. pontja után a következő 0.2.2. ponttal egészül ki:
"0.2.2. Azonosítók (r):
0.2.2.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...
0.2.2.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...
0.2.2.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...
0.2.2.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: ...
0.2.2.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...
0.2.2.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...
0.2.2.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."
23. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 27.4. pontja után a következő 28. ponttal egészül ki:
"28. Sebességváltó (típus): ...
28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...
28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
"
24. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."
25. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...
47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)
47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...
47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...
47.2. Menetciklus (r)
47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b
47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...
47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"
26. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:
"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...
28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
"
27. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."
28. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...
47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)
47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...
47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...
47.2. Menetciklus (r)
47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b
47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...
47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"
29. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:
"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...
28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
"
30. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."
31. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...
47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)
47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...
47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...
47.2. Menetciklus (r)
47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b
47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...
47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"
32. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:
"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...
28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)
A | B | C | D | E | F | G | H | ... |
Első fokozatban | Második fokozatban | Harmadik fokozatban | Negyedik fokozatban | Ötödik fokozatban | Hatodik fokozatban | Hetedik fokozatban | Nyolcadik fokozatban | ... |
"
33. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."
34. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...
47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)
47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...
47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...
47.2. Menetciklus (r)
47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b
47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...
47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"
35. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet "Az A/9. melléklethez kapcsolódó magyarázó megjegyzések" (h) megjegyzése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(h) Az e betűjelzés alá tartozó nem kötelező berendezések és további gumiabroncs/kerék kombinációk a "Megjegyzések" rovatba vehetők fel. Ha egy járművet a szabványos kerekek és gumiabroncsok teljes készletével, valamint teljes téli gumiabroncskészlettel szállítanak (amelyet három hegycsúcs és egy hópehely [3 Peak Mountain Snow Flake, 3PMS] jelöl) kerekekkel vagy anélkül, a kiegészítő gumiabroncsok és kerekek nem kötelező gumiabroncs-kerék kombinációnak tekintendők függetlenül attól, hogy a kerekeket/gumiabroncsokat ténylegesen felszerelték-e a járműre, vagy sem."
36. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet "Az A/9. melléklethez kapcsolódó magyarázó megjegyzések" a következő (t) megjegyzéssel egészül ki:
"(t) Csak a kigurulási menetellenállási mátrix járműcsalád (RLMF) egyedi járműveire alkalmazható."
5. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez
Az ER. A. Függelék A/11. melléklet "A jelek magyarázata" részben az (1) magyarázat helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A 2610 kg referenciatömeget meg nem haladó járművek esetében. A gyártó kérésére a legfeljebb 2840 kg referenciatömegű járművekre, és a páncélozott járművekre vonatkozó SB kóddal rendelkező különleges rendeltetésű, 2840 kg feletti referenciatömegű járművekre is alkalmazható. Az információkhoz való hozzáférés tekintetében az alapjárműtől eltérő egyéb részek (pl. a lakótér) esetében elegendő, ha a gyártók a járműjavítási és -karbantartási információkhoz biztosítanak hozzáférést azonnal és gyorsan elérhető módon."