Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

15/2019. (VI. 18.) ITM rendelet

a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 12. alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 116. § 18. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: ER.) 31. § (2) bekezdése a következő 51. ponttal egészül ki:

(Ez a rendelet)

"51. a 2007/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, a 692/2008/EK bizottsági rendeletnek és az (EU) 2017/1151 bizottsági rendeletnek a könnyű személy- és haszongépjárművek kibocsátás tekintetében történő típusjóváhagyása céljából alkalmazott vizsgálatok és eljárások, ezen belül a használatban lévő járművek megfelelőségére és a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra vonatkozó vizsgálatok és eljárások továbbfejlesztése, valamint a tüzelőanyag- és elektromosenergia-fogyasztás nyomon követésére szolgáló berendezések bevezetése érdekében történő módosításáról szóló, 2018. november 5-i (EU) 2018/1832 bizottsági rendelet"

(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.)

2. § (1) Az ER. A. Függelék A/1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) Az ER. A. Függelék A/3. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) Az ER. A. Függelék A/8. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) Az ER. A. Függelék A/9. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

(5) Az ER. A. Függelék A/11. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.

3. § Hatályát veszti az ER. A. Függelék

a) A/1. melléklet 3.2.19.4.1. pontja,

b) A/1. melléklet 3.5.7.1.1.1-3.5.7.1.3.2.3. pontja,

c) A/1. melléklet 3.5.7.4.3. pontja,

d) A/1. melléklet 4.5.1.1-4.5.1.3. pontja,

e) A/1. melléklet 4.6. pont táblázat A oszlop 7. sorában lévő "Hátramenet" szövegrésze,

f) A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N3 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 7. pontja.

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

5. § Ez a rendelet a 2007/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, a 692/2008/EK bizottsági rendeletnek és az (EU) 2017/1151 bizottsági rendeletnek a könnyű személy- és haszongépjárművek kibocsátás tekintetében történő típusjóváhagyása céljából alkalmazott vizsgálatok és eljárások, ezen belül a használatban lévő járművek megfelelőségére és a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra vonatkozó vizsgálatok és eljárások továbbfejlesztése, valamint a tüzelőanyag- és elektromosenergia-fogyasztás nyomon követésére szolgáló berendezések bevezetése érdekében történő módosításáról szóló, 2018. november 5-i (EU) 2018/1832 bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

Dr. Palkovics László s. k.,

innovációért és technológiáért felelős miniszter

1. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez

1. Az ER. A. Függelék A/1. melléklete a 0.2.2. pontot követően a következő 0.2.2.1 -0.2.3.9. ponttal egészül ki:

"0.2.2.1. A többlépcsős típusjóváhagyás megengedett paraméterértékei az alapjármű kibocsátási értékeinek használata tekintetében (y):

Jármű végleges menetkész tömege (kg): ...

Jármű végleges homlokfelülete (cm2): ...

Gördülési ellenállás (kg/t): ...

Az elülső belépőlevegő-rács keresztmetszeti területe (cm2): ...

0.2.3. Azonosítók (y):

0.2.3.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...

0.2.3.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító

0.2.3.4.1. A VH kigurulási menetellenállási járműcsaládja: ...

0.2.3.4.2. A VL kigurulási menetellenállási járműcsaládja: ...

0.2.3.4.3. Az interpolációs járműcsaládban alkalmazható kigurulási menetellenállási járműcsaládok: .

0.2.3.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...

0.2.3.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...

0.2.3.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ...

0.2.3.8. Fedélzeti diagnosztikai járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.9. egyéb járműcsalád-azonosító: ..."

2. Az ER. A. Függelék A/1. melléklete a 2.6.2. pontot követően a következő 2.6.3. ponttal egészül ki:

"2.6.3. Forgó tömeg (y): a menetkész tömeg 3%-a 25 kg hozzáadásával vagy tengelyenkénti érték (kg): ..."

3. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.2.2.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.2.2.1. gázolaj/benzin/LPG/földgáz vagy biometán/etanol (E 85)/biodízel/hidrogén (1) (6)"

4. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 3.2.12. pontot követően a következő a 3.2.12.0. ponttal egészül ki:

"3.2.12.0. A típusjóváhagyás kibocsátási jellemzője (y)"

5. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.2.12.2.5.5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.2.12.2.5.5. A tüzelőanyag-tartály vázlatos rajza (csak benzinnel és etanollal működő motorok esetében): ...

3.2.12.2.5.5.1. Tüzelőanyag-tartály rendszer kapacitása, anyaga és felépítése: ...

3.2.12.2.5.5.2. A gőztömlő és a tüzelőanyag-vezeték anyagának valamint a tüzelőanyag-rendszer összekapcsolási technikájának ismertetése: .

3.2.12.2.5.5.3. Zárt tüzelőanyag-tartály rendszer: igen/nem

3.2.12.2.5.5.4. A tüzelőanyag-tartály megkerülőszelepe beállításának leírása (levegőbeömlés és kiengedés): .

3.2.12.2.5.5.5. A kifúvatásellenőrző rendszer leírása: ..."

6. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 3.2.12.2.5.6. pontot követően a következő a 3.2.12.2.5.7. ponttal egészül ki:

"3.2.12.2.5.7. Áteresztési tényező: ..."

7. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 3.2.12.2.11.8. pontot követően a következő 3.2.12.2.12. ponttal egészül ki:

"3.2.12.2.12. Vízbefecskendezés: van/nincs (1)"

8. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.2.20. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.2.20. Hőtárolásra vonatkozó információ (y)

3.2.20.1. Aktív hőtároló berendezés: igen/nem (1)

3.2.20.1.1. Entalpia: ... (J)

3.2.20.2. Szigetelőanyagok: Van/nincs (1)

3.2.20.2.1. Szigetelőanyag: ...

3.2.20.2.2. Szigetelés térfogata: ...

3.2.20.2.3. Szigetelés tömege: ...

3.2.20.2.4. Szigetelés helye: ...

3.2.20.2.5. Jármű lehűtése a legrosszabb forgatókönyv szerinti megközelítésben: Igen/nem (1)

3.2.20.2.5.1. (nem a legrosszabb forgatókönyv szerinti megközelítésben) Legrövidebb megengedett kondicionálási időtartam, tsoak_ATCT (óra): ...

3.2.20.2.5.2. (nem a legrosszabb forgatókönyv szerinti megközelítésben) A motorhőmérséklet mérés helye: ...

3.2.20.2.6. Ugyanaz az interpolációs család a környezetihőmérséklet-korrekcióval végzett vizsgálati járműcsalád megközelítésen belül: Igen/nem"

9. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.5.7.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.5.7.1. A vizsgálati jármű paraméterei (y)

ABcDEF
1.JárműAlacsony
szén-dioxid-
kibocsátású
jármű (VL),
ha van
Magas szén-
dioxid-
kibocsátású
jármű (VH)
VM,
ha van
V reprezentatív
(csak kigurulási
menetellen-
állási mátrix
szerinti család
esetén)
Alapértelme-
zett értékek
2.A jármű karosszériájának típusa (variáns/változat)-
3.Alkalmazott kigurulási menetellenállási eljárás (mérés
vagy számítás kigurulási menetellenállási járműcsalád
alapján)
..
4.Kigurulási menetellenállási információk:
5.A gumiabroncsok gyártmánya és típusa, ha van mérés-
6.Gumiabroncsméretek (első/hátsó), ha van mérés-
7.Gumiabroncs gördülési ellenállása (első/hátsó) (kg/t)
8.Gumiabroncsnyomás (első/hátsó) (kPa), ha van mérés
9.Delta Cdx A, L jármű esetében, a H járművel
összehasonlítva (IP_H-ból levonva IP_L-t)
---
10.Delta Cdx A, kigurulási menetellenállási járműcsalád
alapján történő számítás esetén az L jármű kigurulási
menetellenállási járműcsaládjával összehasonlítva
(IP_H/L-ből levonva az RL_L-t)
..
11.Jármű vizsgálati tömege (kg)
12.Kigurulási menetellenállási együtthatók
13.f0(N)
14.f1 [N/(km/h)]
15.f2 [N/(km/h)2]
16.Homlokfelület m2 (0,000 m2)---
17.Ciklus-energiaigény (J)

"

10. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.5.7.1.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.5.7.1.1. Az 1. típusú vizsgálathoz használt és a hasznos teljesítmény az (EU) 2017/1151 bizottsági rendelet XX. MELLÉKLET szerinti méréséhez választott tüzelőanyag (csak LPG-vel vagy földgázzal működő járművek esetében): ..."

11. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.5.7.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.5.7.2. A vegyes CO2-kibocsátás tömege

3.5.7.2.1. Tisztán belső égésű motorral felszerelt járművek és nem külső feltöltésű hibrid elektromos járművek CO2-kibocsátásának tömege

3.5.7.2.1.0. Az interpolációs járműcsaládon belüli minimális és maximális CO2 értékek

3.5.7.2.1.1. Magas szén-dioxid-kibocsátású jármű (VH): ... g/km

3.5.7.2.1.1.0. Magas szén-dioxid-kibocsátású jármű (VH) (NEDC): ... g/km

3.5.7.2.1.2. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású jármű (VL): ... g/km

3.5.7.2.1.2.0. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású jármű (VL) (NEDC): ... g/km

3.5.7.2.1.3. Közepes szén-dioxid-kibocsátású jármű (VM): ... g/km

3.5.7.2.1.3.0. Közepes szén-dioxid-kibocsátású jármű (VM) (adott esetben) (NEDC): ... g/km

3.5.7.2.2. Külső feltöltésű hibrid elektromos járművek (OVC-HEV) CO2-kibocsátásának tömege a töltést fenntartó üzemmódban

3.5.7.2.2.1. Magas szén-dioxid-kibocsátású járművek CO2-kibocsátásának tömege a töltést fenntartó üzemmódban: g/km

3.5.7.2.2.1.0. Magas szén-dioxid-kibocsátású járművek vegyes CO2-kibocsátásának tömege (NEDC B feltétel): g/km

3.5.7.2.2.2. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművek CO2-kibocsátásának tömege a töltést fenntartó üzemmódban: g/km

3.5.7.2.2.2.0. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművek vegyes CO2-kibocsátásának tömege (NEDC B feltétel): g/km

3.5.7.2.2.3. Közepes szén-dioxid-kibocsátású járművek CO2-kibocsátásának tömege a töltést fenntartó üzemmódban: g/km

3.5.7.2.2.3.0. Közepes szén-dioxid-kibocsátású járművek vegyes CO2-kibocsátásának tömege (NEDC B feltétel): g/km

3.5.7.2.3. Külső feltöltésű hibrid elektromos járművek (OVC-HEV) CO2-kibocsátásának tömege és súlyozott kibocsátott CO2 tömege a töltést lemerítő üzemmódban

3.5.7.2.3.1. Magas szén-dioxid-kibocsátású jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban: ... g/km

3.5.7.2.3.1.0. Magas szén-dioxid-kibocsátású jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban (NEDC A feltétel): . g/km

3.5.7.2.3.2. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban: ... g/km

3.5.7.2.3.2.0. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban (NEDC A feltétel): . g/km

3.5.7.2.3.3. M jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban: ... g/km

3.5.7.2.3.3.0. M jármű CO2-kibocsátásának tömege a töltést lemerítő üzemmódban (adott esetben) (NEDC A feltétel): ... g/km

3.5.7.2.3.4. Az OVC interpolációs járműcsaládon belüli minimális és maximális súlyozott CO2 értékek"

12. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet 3.5.8.3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.5.8.3. Az ökoinnovációs technológiák használatával kapcsolatos kibocsátási adatok (a táblázatot mindegyik vizsgált referencia-tüzelőanyagra vonatkozóan meg kell ismételni) (w1)

ABCDEFGH
1.Az
ökoinnovációs
technológiát
jóváhagyó
határozat (w2)
Az ökoinnovációs
technológia
kódja (w3)
1.
A
viszonyítási
alapul vett
jármű CO2-
kibocsátása
(g/km)
2.
Az ökoinnovációs
technológiával
felszerelt jármű
CO2-kibocsátása
(g/km)
3.
A viszonyítási
alapul vett jármű
CO2-kibocsátása
az 1. típusú
vizsgálati
ciklusban (w4)
4.
Az ökoinnovációs
technológiával
felszerelt jármű
CO2-kibocsátása
az 1. típusú
vizsgálati
ciklusban
5.
Használati tényező
(usage factor, UF),
azaz a technológia
használatának
időbeli részaránya
a szokásos
üzemeltetési
körülmények
között
A
megtakarított
CO2-
kibocsátások
[(1 - 2) -
(3 - 4)]*5
2.xxxx/201x
3.
4.
5.A megtakarított NEDC CO2-kibocsátás összesen (g/km) (w5)
A megtakarított WLTP CO2-kibocsátás összesen (g/km) (w5)

"

13. Az ER. A. Függelék A/1. melléklete a 3.8.4. pontot követően a következő 3.8.5. ponttal egészül ki:

"3.8.5. Kenőanyag specifikáció: ...W..."

14. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 4.6. Áttételi viszonyszámok pontban lévő táblázatot követően a következő 4.6.1. ponttal egészül ki:

"4.6.1. Sebességváltás (y)

4.6.1.1. Első fokozat kizárva: igen/nem (1)

4.6.1.2. n_95_high minden sebességfokozathoz: ...min- 1

4.6.1.3. nmin_drive

4.6.1.3.1. Első fokozatban: ...min- 1

4.6.1.3.2. Első fokozat második fokozatba: ...min-1

4.6.1.3.3. Második fokozat álló helyzetbe: ...min-1

4.6.1.3.4. Második fokozatban: ...min-1

4.6.1.3.5. Harmadik és további fokozatban: ...min-1

4.6.1.4. n_min_drive_set gyorsulási/állandó sebességű szakaszokban (n_min_drive_up): ...min-1

4.6.1.5. n_ min_drive_set lassítási szakaszokban (nmin_drive_down):

4.6.1.6. kezdő időszak

4.6.1.6.1. t_start_phase:...s

4.6.1.6.2. n_min_drive_start: ...min-1

4.6.1.6.3. n_min_drive_up_start: ...min-1

4.6.1.7. ASM használata: igen/nem (1) 4.6.1.7.1. ASM értékek: ..."

15. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 4.11.3. pontot követően a következő 4.12. ponttal egészül ki:

"4.12. Sebességváltó-kenőanyag: ...W..."

16. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet a 12.8.2. pontot követően a következő 12.9. ponttal egészül ki:

"12.9. Járművezető által választható üzemmóddal rendelkező eszközök vagy rendszerek, amelyek befolyásolják a CO2-kibocsátásokat és/vagy a kritikus kibocsátásokat, és nem rendelkeznek elsődleges üzemmóddal: igen/nem (1)

12.9.1. Töltésfenntartó vizsgálat (adott esetben) (valamennyi eszköz vagy rendszer tekintetében meg kell adni)

12.9.1.1. Legjobb esethez tartozó üzemmód: ...

12.9.1.2. Legrosszabb esethez tartozó üzemmód: ...

12.9.2. Töltéslemerítő vizsgálat (adott esetben) (valamennyi eszköz vagy rendszer tekintetében meg kell adni)

12.9.2.1. Legjobb esethez tartozó üzemmód: ...

12.9.2.2. Legrosszabb esethez tartozó üzemmód: ...

12.9.3. Az 1. típusú vizsgálat (adott esetben) (valamennyi eszköz vagy rendszer tekintetében meg kell adni)

12.9.3.1. Legjobb esethez tartozó üzemmód: ...

12.9.3.2. Legrosszabb esethez tartozó üzemmód: ..."

17. Az ER. A. Függelék A/1. melléklet "Magyarázó megjegyzések" része az (x3) pontot követően a következő (y) lábjegyzettel egészül ki:

"(y) Csak a 715/2007/EK rendelet és annak módosításai szerinti jóváhagyáshoz."

2. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez

1. Az ER. A. Függelék A/3. melléklete a 0.2.2. pontot követően a következő 0.2.2.1. ponttal egészül ki:

"0.2.2.1. A többlépcsős típusjóváhagyás megengedett paraméterértékei az alapjármű kibocsátási értékeinek használata tekintetében (adott esetben illessze be a tartományokat) (y):

Jármű végleges tömege (kg): ...

Jármű végleges homlokfelülete (cm2): ...

Gördülési ellenállás (kg/t): ...

Az elülső belépőlevegő-rács keresztmetszeti területe (cm2): ..."

2. Az ER. A. Függelék A/3. melléklet 3.2.2.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.2.2.1. Gázolaj/benzin/LPG/földgáz vagy biometán/etanol (E 85)/biodízel/hidrogén (1) (6)"

3. Az ER. A. Függelék A/3. melléklet 3.2.12.2.8.2.1. pontot követően a következő 3.2.12.2.8.2.2. ponttal egészül ki:

"3.2.12.2.8.2.2. A kúszó üzemmód aktiválása "kikapcsolás újraindítást követően"/"kikapcsolás tüzelőanyaggal való újrafeltöltést követően"/"kikapcsolás leállítást követően" (7)"

4. Az ER. A. Függelék A/3. melléklet 3.2.12.2.8.8.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.2.12.2.8.8.1. A jármű NOx-csökkentő megoldásai helyes működésének biztosítására szolgáló fedélzeti berendezések jegyzéke"

3. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez

1. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.1. pont negyedik táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:

ABCD
1.EredményekInterpolációscsalád-azonosító
VHVMVL
2.A LOW fázisban kibocsátott CO2 tömege (g/km).........
3.A MID fázisban kibocsátott CO2 tömege (g/km).........
4.A HIGHfázisban kibocsátott CO2 tömege (g/km).........
5.Az EXTRA-HIGH fázisban kibocsátott
CO2 tömege (g/km)
.........
6.A kibocsátott CO2 tömege (vegyes) (g/km).........
7.Tüzelőanyag-fogyasztás a LOW fázisban (l/100 km vagy m3/100 km
vagy kg/100 km)
.........
8.Tüzelőanyag-fogyasztás a MID fázisban
(l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km)
.........
9.Tüzelőanyag-fogyasztás a HIGH fázisban (l/100 km vagy m3/100 km
vagy kg/100 km)
.........
10.Tüzelőanyag-fogyasztás az EXTRA-HIGH fázisban (l/100 km vagy
m3/100 km vagy kg/100 km)
.........
11.Tüzelőanyag-fogyasztás (vegyes) (l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km)
.........
12.f0 (N).........
13.f1 [N/(km/h)].........
14.f2 [N/(km/h)2].........
15.RR (kg/t).........
16.Delta Cd*A [a VL esetében (adott esetben), a VH-val összehasonlítva]
(m2)
.........
17.A méréshez használt tömeg (kg).........
18."Homlokfelület (m2) (csak kigurulási menetellenállási mátrix szerinti
család esetén)"

2. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.2. pont negyedik táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:

ABCD
1.EredményekInterpolációscsalád-azonosító
VHVMVL
2.A LOW fázisban kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó
üzemmódban (g/km)
......
3.A MID fázisban kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó
üzemmódban (g/km)
......
4.A HIGH fázisban kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó
üzemmódban (g/km)
......
5.Az EXTRA-HIGH fázisban kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó
üzemmódban (g/km)
......
6.A kibocsátott CO2 tömege a töltést fenntartó üzemmódban (vegyes)
(g/km)
......
7.A kibocsátott CO2 tömege a töltést fogyasztó üzemmódban (vegyes)
(g/km)
8.A kibocsátott CO2 tömege (súlyozott, vegyes) (g/km)
9.Tüzelőanyag-fogyasztás a LOW fázisban a töltést fenntartó
üzemmódban (l/100 km)
......
10.Tüzelőanyag-fogyasztás a MID fázisban a töltést fenntartó
üzemmódban (l/100 km)
......
11.Tüzelőanyag-fogyasztása HIGH fázisban a töltést fenntartó
üzemmódban (l/100 km)
......
12.Tüzelőanyag-fogyasztás az EXTRA-HIGH fázisban a töltést fenntartó
üzemmódban (l/100 km)
......
13.Tüzelőanyag-fogyasztás a töltést fenntartó üzemmódban (vegyes)
(l/100 km)
......
14.Tüzelőanyag-fogyasztás a töltést fogyasztó üzemmódban (vegyes)
(l/100 km)
......
15.Tüzelőanyag-fogyasztás (súlyozott, vegyes) (l/100 km)......
16.EF AC, súlyozott......
17.EAER (vegyes)......
18.EAER városi......
19.f0 (N)......
20.f1 [N/(km/h)]......
21.f2 [N/(km/h)2]......
22.RR (kg/t)......
23.Delta CDx A (a VL vagy VM esetében, a VH-val összehasonlítva) (m2)......
24.A méréshez használt tömeg (kg)......
25.Homlokfelület (m2) (csak kigurulási menetellenállási mátrix szerinti
család esetén)

3. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.3. pont negyedik táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:

AB
1.Eredmények:Interpolációscsalád-
azonosító
VHVL
2.Elektromosenergia-fogyasztás (vegyes) (Wh/km)......
3.Hatósugár tisztán elektromos hajtással (vegyes) (km)......
4.Hatósugár tisztán elektromos hajtással (város) (km)......
5.f0 (N)......
6.f1 [N/(km/h)]......
7.f2 [N/(km/h)2]......
8.RR (kg/t)......
9.Delta Cdx A (a VL esetében, a VH-val összehasonlítva) (m2)......
10.A méréshez használt tömeg (kg)......
11.Homlokfelület (m2) (csak kigurulási menetellenállási mátrix szerinti
család esetén)

4. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.4. pont második táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:

ABC
1.Változat/kivitel:Változat/kivitel:
2.Tüzelőanyag-fogyasztás (vegyes) (kg/100 km)......
3.f0 (N)......
4.f1 [N/(km/h)]......
5.f2 [N/(km/h)2]......
6.RR (kg/t)......
7.A méréshez használt tömeg (kg)...

5. Az ER. A. Függelék A/8. melléklet 3.5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.5. A korrelációs eszközzel az (EU) 2017/1152 és 2017/1153 végrehajtási rendelet szerint a teljesítményről készített jegyzőkönyv(ek) és a NEDC szerinti végleges értékek

3.5.0.1. A táblázatot mindegyik interpolációs családra vonatkozóan meg kell ismételni:

3.5.0.2. Interpolációscsalád-azonosító [Lábjegyzet: "Típusjóváhagyási szám + Interpolációs-család-azonosító sorszám"]: ...

3.5.0.3. VH-jegyzőkönyv: ...

3.5.0.4. VL-jegyzőkönyv (adott esetben): ..."

6. Az ER. A. Függelék A/8. melléklete a következő 3.5.3 és 3.5.4. ponttal egészül ki:

"3.5.3. Belső égésű motorok, ideértve a nem külső feltöltésű, hibrid hajtású elektromos járműveket (NOVC) (1) (2)

ABC
1.Végső korrelált NEDC szerinti értékekInterpolációscsalád-azonosító
2.VHVL
3.A kibocsátott CO2 tömege (városi körülmények) (g/km)
4.A kibocsátott CO2 tömege (városon kívüli körülmények) (g/km)
5.A kibocsátott CO2 tömege (vegyes) (g/km)
6.Tüzelőanyag-fogyasztás (városi körülmények) (l/100 km) (1)
7.Tüzelőanyag-fogyasztás (városon kívüli körülmények) (l/100 km) (1)
8.Tüzelőanyag-fogyasztás (vegyes) (l/100 km) (1)

3.5.4. Kívülről tölthető hibrid hajtású elektromos járművek (OVC) (1)

ABC
1.Végső korrelált NEDC szerinti értékekInterpolációscsalád-
azonosító
2.VHVL
3.A kibocsátott CO2 tömege (súlyozott, vegyes) (g/km)......
4.Tüzelőanyag-fogyasztás (súlyozott, vegyes) (l/100 km) (g)......

"

4. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez

1. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK A1. MINTA - 1. OLDAL TELJES JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.1. pontja után a következő 0.2.2. ponttal egészül ki:

"0.2.2. Azonosítók (adott esetben) (r):

0.2.2.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...

0.2.2.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...

0.2.2.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...

0.2.2.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: ...

0.2.2.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója (adott esetben): ...

0.2.2.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...

0.2.2.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."

2. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK A2. MINTA - 1. OLDAL KIS SOROZATBAN KIADOTT TÍPUSJÓVÁHAGYÁSSAL RENDELKEZŐ TELJES JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.1. pontja után a következő 0.2.2. ponttal egészül ki:

"0.2.2. Azonosítók (r):

0.2.2.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...

0.2.2.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...

0.2.2.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...

0.2.2.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: .

0.2.2.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...

0.2.2.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...

0.2.2.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."

3. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK B. MINTA - 1. OLDAL BEFEJEZETT JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.2. pontja után a következő 0.2.3. ponttal egészül ki:

"0.2.3. Azonosítók (adott esetben) (r):

0.2.3.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...

0.2.3.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...

0.2.3.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...

0.2.3.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."

4. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 27.4. pontja után a következő 28. ponttal egészül ki:

"28. Sebességváltó (típus): ...

28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...

28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

"

5. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."

6. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...

47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)

47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...

47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...

47.2. Menetciklus (r)

47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b

47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...

47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"

7. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 49. pont 1. alpont táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:

ABC
1.NEDC szerinti értékekCO2-kibocsátásTüzelőanyag-fogyasztás
2.Városi körülmények... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1)
3.Városon kívüli körülmények... g/kml/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1)
4.Vegyes... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km (1)
5.Súlyozott vegyes... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy kg/100 km
6.Eltérési tényező
7.Ellenőrzési tényező”1” vagy ”0”

8. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:

"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): .

28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

"

9. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."

10. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...

47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)

47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...

47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...

47.2. Menetciklus (r)

47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b

47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...

47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"

11. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 49. pont 1. alpont táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:

ABC
1.NEDC szerinti értékekCO2-kibocsátásTüzelőanyag-fogyasztás
2.Városi körülmények... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
3.Városon kívüli körülmények... g/kml/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
4.Vegyes... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
5.Súlyozott vegyes... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km
6.Eltérési tényező
7.Ellenőrzési tényező”1” vagy ”0”

12. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:

"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...

28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

"

13. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."

14. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...

47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)

47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...

47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...

47.2. Menetciklus (r)

47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b

47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...

47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"

15. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 49. pont 1. alpont táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:

ABC
1.NEDC szerinti értékekCO2-kibocsátásTüzelőanyag-fogyasztás
2.Városi körülmények... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
3.Városon kívüli körülmények... g/kml/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
4.Vegyes... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
5.Súlyozott vegyes... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km
6.Eltérési tényező
7.Ellenőrzési tényező”1” vagy ”0”

16. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 7. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. Magasság (r): ... mm"

17. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:

"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...

28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

"

18. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."

19. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint Euro ...

47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)

47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...

47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...

47.2. Menetciklus (r)

47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b

47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...

47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"

20. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet I. RÉSZ "TELJES ÉS BEFEJEZETT JÁRMŰVEK 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (teljes és befejezett járművek)" 49. pont 1. alpont táblázata helyébe a következő rendelkezés lép:

ABC
1.NEDC szerinti értékekCO2-kibocsátásTüzelőanyag-fogyasztás
2.Városi körülmények... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
3.Városon kívüli körülmények... g/kml/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
4.Vegyes... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km (1)
5.Súlyozott vegyes... g/km... l/100 km vagy m3/100 km vagy
kg/100 km
6.Eltérési tényező
7.Ellenőrzési tényező”1” vagy ”0”

21. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C1. MINTA - 1. OLDAL NEM TELJES JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.2. pontja után a következő 0.2.3. ponttal egészül ki:

"0.2.3. Azonosítók (r):

0.2.3.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...

0.2.3.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: ...

0.2.3.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...

0.2.3.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...

0.2.3.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."

22. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 1. OLDAL KIS SOROZATBAN KIADOTT TÍPUSJÓVÁHAGYÁSSAL RENDELKEZŐ NEM TELJES JÁRMŰVEK EK-MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT" 0.2.1. pontja után a következő 0.2.2. ponttal egészül ki:

"0.2.2. Azonosítók (r):

0.2.2.1. Interpolációscsalád-azonosító: ...

0.2.2.2. Környezeti hőmérséklet-korrekciós vizsgálati (ATCT) járműcsalád-azonosító: ...

0.2.2.3. PEMS-vizsgálati járműcsalád-azonosító: ...

0.2.2.4. Kigurulási menetellenállási járműcsalád-azonosító: ...

0.2.2.5. Kigurulási menetellenállási Mátrix szerinti család azonosítója: ...

0.2.2.6. Időszakos regenerálás szerinti család azonosítója: ...

0.2.2.7. Párolgási kibocsátási vizsgálat szerinti család azonosítója: ..."

23. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 27.4. pontja után a következő 28. ponttal egészül ki:

"28. Sebességváltó (típus): ...

28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...

28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

"

24. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."

25. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...

47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)

47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...

47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...

47.2. Menetciklus (r)

47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b

47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...

47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"

26. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:

"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...

28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

"

27. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."

28. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL M2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...

47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)

47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...

47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...

47.2. Menetciklus (r)

47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b

47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...

47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"

29. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:

"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...

28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

"

30. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."

31. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N1 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...

47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)

47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...

47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...

47.2. Menetciklus (r)

47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b

47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...

47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"

32. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 28. pontja után a következő 28.1. ponttal egészül ki:

"28.1. Sebességfokozat áttételek (kézi sebességváltóval rendelkező járművek esetében kell kitölteni) (r)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

28.1.1. Végső áttételi viszonyszám (ha értelmezhető): ...

28.1.2. Végső áttételi viszonyszámok (akkor kell kitölteni, ha és ahol értelmezhető)

ABCDEFGH...
Első
fokozatban
Második
fokozatban
Harmadik
fokozatban
Negyedik
fokozatban
Ötödik
fokozatban
Hatodik
fokozatban
Hetedik
fokozatban
Nyolcadik
fokozatban
...

"

33. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. A CO2 meghatározásához használt felszerelt gumiabroncs/kerék kombináció/ gördülési ellenállási együtthatók (RRC) energiahatékonysági osztálya és gumiabroncs-kategóriák (h) (r): ..."

34. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet II. RÉSZ "NEM TELJES JÁRMŰVEK C2. MINTA - 2. OLDAL N2 JÁRMŰ-KATEGÓRIA (nem teljes járművek)" 47. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"47. Kipufogógáz-kibocsátási szint (l): Euro ...

47.1. Vind kibocsátásvizsgálati paraméterei (r)

47.1.2. Homlokfelület, m2 (t): ...

47.1.2.1. Az elülső belépőlevegő-rács vetített homlokfelülete, cm2: ...

47.2. Menetciklus (r)

47.2.1. Menetciklus járműosztály: 1/2/3a/3b

47.2.2. Redukálási tényező, (fdsc): ...

47.2.3. Leszabályozott sebesség: igen/nem"

35. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet "Az A/9. melléklethez kapcsolódó magyarázó megjegyzések" (h) megjegyzése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(h) Az e betűjelzés alá tartozó nem kötelező berendezések és további gumiabroncs/kerék kombinációk a "Megjegyzések" rovatba vehetők fel. Ha egy járművet a szabványos kerekek és gumiabroncsok teljes készletével, valamint teljes téli gumiabroncskészlettel szállítanak (amelyet három hegycsúcs és egy hópehely [3 Peak Mountain Snow Flake, 3PMS] jelöl) kerekekkel vagy anélkül, a kiegészítő gumiabroncsok és kerekek nem kötelező gumiabroncs-kerék kombinációnak tekintendők függetlenül attól, hogy a kerekeket/gumiabroncsokat ténylegesen felszerelték-e a járműre, vagy sem."

36. Az ER. A. Függelék A/9. melléklet "Az A/9. melléklethez kapcsolódó magyarázó megjegyzések" a következő (t) megjegyzéssel egészül ki:

"(t) Csak a kigurulási menetellenállási mátrix járműcsalád (RLMF) egyedi járműveire alkalmazható."

5. melléklet a 15/2019. (VI. 18.) ITM rendelethez

Az ER. A. Függelék A/11. melléklet "A jelek magyarázata" részben az (1) magyarázat helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A 2610 kg referenciatömeget meg nem haladó járművek esetében. A gyártó kérésére a legfeljebb 2840 kg referenciatömegű járművekre, és a páncélozott járművekre vonatkozó SB kóddal rendelkező különleges rendeltetésű, 2840 kg feletti referenciatömegű járművekre is alkalmazható. Az információkhoz való hozzáférés tekintetében az alapjárműtől eltérő egyéb részek (pl. a lakótér) esetében elegendő, ha a gyártók a járműjavítási és -karbantartási információkhoz biztosítanak hozzáférést azonnal és gyorsan elérhető módon."

Tartalomjegyzék