20/2020. (VI. 24.) ITM rendelet

egyes közlekedési tárgyú miniszteri rendeletek jogharmonizációs célú módosításáról

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 11. alpontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 2. alcím tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 18. alpontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 3. alcím tekintetében a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény 88. § (2) bekezdés 13. pontjában kapott felhatalmazás alapján,

a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 116. § 18. pontjában foglalt feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosítása

1. § A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: R1.) 120. § 94. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Ez a rendelet)

"94. az elhasználódott járművekről szóló, 2000. szeptember 18-i 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 4. cikk (2) bekezdésének, 8. cikk (1) bekezdésének és II. mellékletének, az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének módosításáról szóló, 2010. február 23-i 2010/115/EU bizottsági határozatnak, az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének módosításáról szóló, 2011. március 30-i 2011/637/EU bizottsági irányelvnek, az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének módosításáról szóló, 2013. május 17-i 2013/28/EU bizottsági irányelvnek, az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének módosításáról szóló, 2016. május 18-i (EU) 2016/774 bizottsági irányelvnek, az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének módosításáról szóló, 2017. november 15-i (EU) 2017/2096 bizottsági irányelvnek, az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének a lakóautók abszorpciós hűtőgépeinek szénacél hűtőrendszerében korrózióálló anyagként használt hat vegyértékű krómra vonatkozó mentesség tekintetében történő módosításáról szóló, 2019. december 17-i (EU) 2020/362 felhatalmazáson alapuló bizottsági irányelvnek, az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének alkatrészekben használt ólomra és ólomvegyületekre vonatkozó egyes mentességek tekintetében történő módosításáról szóló, 2019. december 17-i (EU) 2020/363 felhatalmazáson alapuló bizottsági irányelvnek;"

(való megfelelést szolgálja.)

2. § Az R1. 7/A. számú melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

2. A közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet módosítása

3. § A közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet (a továbbiakban: R2.) 33/C. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A közlekedésért felelős miniszter az egyes közúti árufuvarozást vagy személyszállítást végző járművek vezetőinek alapképzéséről és továbbképzéséről szóló 2003/59/EK irányelv és a vezetői engedélyekről szóló 2006/126/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. április 18-i (EU) 2018/645 európai parlamenti és tanácsi irányelv I. mellékletében foglaltak alapulvételével összeállított tantervi és vizsgakövetelmények meghatározása során figyelembe veszi, hogy a továbbképzés során kiemelt figyelmet kapjon a közúti közlekedés biztonsága, a munkahelyi egészség és biztonság, valamint a járművezetés környezetre gyakorolt hatásának csökkentése.

(6) A továbbképzés tantermi oktatásból, gyakorlati képzésből és, ha rendelkezésre áll, információs és kommunikációs technológiai eszközök vagy szimulátorok segítségével végzett képzésből áll."

4. § Az R2. 33/D. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Az alapképesítés és a továbbképzési képesítés megszerzésével kapcsolatos szaktanfolyami képzésre és vizsgáztatásra vonatkozó szakmai követelményeket e rendelet alapján a közlekedési hatóság határozza meg, amelynek során figyelembe veszi a technológiai fejlődés eredményeit, kiemelt figyelemmel a közúti közlekedés biztonságára."

5. § Az R2. a 33/G. §-t követően a következő alcímmel egészül ki:

"Jogérvényesítési hálózat

33/H. § (1) A közlekedési hatóság információcsere keretében tájékoztatja a tagállamok illetékes hatóságait a vizsgaközpont által kiadott és visszavont "Gépjárművezetői képesítési igazolványok"-ról az erre kialakított elektronikus jogérvényesítési hálózaton (a továbbiakban: hálózat) keresztül.

(2) A hálózat tartalmazza a "Gépjárművezetői képesítési igazolvány"-ban szereplő információkat és az igazolványhoz kapcsolódó adminisztratív eljárásokhoz kapcsolódó információkat.

(3) A vizsgaközpont a "Gépjárművezetői képesítési igazolványok"-ra vonatkozó adatokat - azok sérülésmentes továbbítását biztosító, közvetlen adattovábbítást lehetővé tevő adatátviteli kapcsolaton keresztül - a "Gépjárművezetői képesítési igazolvány" kiadását követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül megküldi a közlekedési hatóság részére."

6. § Az R2. "Záró rendelkezések" alcíme a következő 41/A. §-sal egészül ki:

"41/A. § E rendeletnek az egyes közlekedési tárgyú miniszteri rendeletek jogharmonizációs célú módosításáról szóló 20/2020. (VI. 24.) ITM rendelettel módosított rendelkezései nem érintik a 2020. május 23. előtt, a 14. számú melléklet szerint kiállított "Gépjárművezetői képesítési igazolványok" hatályát."

7. § Az R2. 42. § (1) bekezdése a következő k) ponttal egészül ki:

(Ez a rendelet)

"k) az egyes közúti árufuvarozást vagy személyszállítást végző járművek vezetőinek alapképzéséről és továbbképzéséről szóló 2003/59/EK irányelv és a vezetői engedélyekről szóló 2006/126/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. április 18-i (EU) 2018/645 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek."

(való megfelelést szolgálja.)

8. § Az R2.

a) 33/D. § (2) bekezdésében és 33/F. § (1) bekezdésében a "95. kódszámot tartalmazó" szövegrész helyébe a "95. harmonizált uniós kódot tartalmazó" szöveg,

b) 14. számú melléklet 3. pont 10. alpontjában a "Közösségi kód/ Community" szövegrész helyébe az "Uniós kód/ Union" szöveg,

c) 14. számú melléklet 4. pont 10. alpontjában a "közösségi kód: 95 szám" szövegrész helyébe az "a 95. harmonizált uniós kód" szöveg,

d) 14. számú melléklet 6. pontjában az "Európai Közösségi minta" szövegrész helyébe az "európai uniós minta" szöveg

lép.

3. A vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkakört betöltő munkavállalók szakmai képzésének és vizsgáztatásának, a vasúti vizsgaközpont és képzőszervezetek működésének, a képzési engedély kiadásának, továbbá a vasúti járművezetői gyakorlat szabályairól szóló 19/2011. (V. 10.) NFM rendelet módosítása

9. § A vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkakört betöltő munkavállalók szakmai képzésének és vizsgáztatásának, a vasúti vizsgaközpont és képzőszervezetek működésének, a képzési engedély kiadásának, továbbá a vasúti járművezetői gyakorlat szabályairól szóló 19/2011. (V. 10.) NFM rendelet (a továbbiakban: R3.) 6. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

4. Záró rendelkezések

10. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 5. § 2021. május 23-án lép hatályba.

11. § (1) Ez a rendelet

a) az egyes közúti árufuvarozást vagy személyszállítást végző járművek vezetőinek alapképzéséről és továbbképzéséről szóló 2003/59/EK irányelv és a vezetői engedélyekről szóló 2006/126/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. április 18-i (EU) 2018/645 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek,

b) az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének a lakóautók abszorpciós hűtőgépeinek szénacél hűtőrendszerében korrózióálló anyagként használt hat vegyértékű krómra vonatkozó mentesség tekintetében történő módosításáról szóló, 2019. december 17-i (EU) 2020/362 felhatalmazáson alapuló bizottsági irányelvnek,

c) az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének alkatrészekben használt ólomra és ólomvegyületekre vonatkozó egyes mentességek tekintetében történő módosításáról szóló, 2019. december 17-i (EU) 2020/363 felhatalmazáson alapuló bizottsági irányelvnek

való megfelelést szolgálja.

(2) Ez a rendelet a közösségi vasúti rendszereken mozdonyokat és vonatokat működtető mozdonyvezetők minősítéséről szóló 2007/59/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv VI. mellékletének módosításáról szóló, 2019. április 5-i (EU) 2019/554 bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

Dr. Palkovics László s. k.,

innovációért és technológiáért felelős miniszter

1. melléklet a 20/2020. (VI. 24.) ITM rendelethez

Az R1. 7/A. számú melléklet 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. A 2003. július 1. előtt forgalomba hozott járművekben való felhasználásra szánt, 2003. július 1. után forgalomba hozott pótalkatrészek - a kerékkiegyensúlyozó súlyok, az elektromotorok szénkeféi és a fékbetétek kivételével - mentesülnek a 2000/53/EK irányelv 4. cikk (2) bekezdés a) pontjában foglalt rendelkezések alól.

ABCD
1.2000/53/EK
irányelv
II. melléklet
táblázata
szerinti
azonosító
szám
Anyagok és alkatrészekA mentesség alkalmazási területe és
hatályának vége
A 2000/53/EK
irányelv 4. cikk
(2) bekezdés
b) pont iv. alpontja
értelmében címke
vagy más azonosító
jelzés használata
követelmény
2.Ólom mint ötvözőelem
3.1. a)Acél megmunkálási célokra és
tűzihorganyzott acél alkatrészek
készletben, legfeljebb
0,35 tömegszázalék ólomtartalommal.
4.1. b)Folyamatosan horganyzott acéllemez,
legfeljebb 0,35 tömegszázalék
ólomtartalommal.
A 2016. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
5.2. a)Alumínium megmunkálási célokra,
legfeljebb 2 tömegszázalék
ólomtartalommal.
A 2005. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
6.2. b)Alumínium, legfeljebb
1,5 tömegszázalék ólomtartalommal.
A 2008. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
7.2. c) a)Alumíniumötvözetek megmunkálási
célokra, legfeljebb 0,4 tömegszázalék
ólomtartalommal.
(1)
8.2. c) b)A 2. c) a) pontban nem szereplő
alumíniumötvözetek, legfeljebb
0,4 tömegszázalék ólomtartalommal. (1a)
(2)
9.3.Rézötvözetek legfeljebb
4 tömegszázalék ólomtartalommal.
(1)
10.4. a)Csapágycsészék és -perselyek.A 2008. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
11.4. b)A motorokban, sebességváltókban és
a légkondicionáló kompresszorokban
található csapágycsészék és -perselyek.
A 2011. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
12.Ólom és ólomvegyületek alkatrészekben
13.5. a)Ólom olyan nagyfeszültségű rendszerek
akkumulátoraiban (2a), amelyeket
kizárólag M1 és N1 kategóriájú
járművek meghajtására használnak.
A 2019. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X
14.5. b)Ólom akkumulátorokban
az 5. a) pontban nem szereplő
alkalmazásokhoz.
(1)X
15.6.Lengéscsillapítók.A 2016. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X
16.7. a)Elasztomerek vulkanizálási ható- és
stabilizálóanyagai a fék-, tüzelőanyag-
és légszállító tömlőkben, elasztomer/
fém alkatrészek az alváz elemeiben vagy
a motortartó elemekben.
A 2005. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
17.7. b)Elasztomerek vulkanizálási ható- és
stabilizálóanyagai a fék-, tüzelőanyag-
és légszállító tömlőkben, elasztomer/
fém alkatrészek az alváz elemeiben vagy
a motortartó elemekben, legfeljebb
0,5 tömegszázalék ólomtartalommal.
A 2006. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
18.7. c)Elasztomerek kötőanyagai az erőátviteli
alkalmazásokban, legfeljebb
0,5 tömegszázalék ólomtartalommal.
A 2009. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
19.8. a)Elektromos és elektronikus
alkatrészek áramköri kártyára való
rögzítésére szolgáló ólomtartalmú
forraszanyagok, illetve az alumínium
elektrolitkondenzátor kivételével a
csatlakozótűkön vagy áramköri kártyán
lévő egyéb alkatrészek érintkezőinek
ólomtartalmú bevonata.
A 2016. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X (4)
20.8. b)Ólomtartalmú forraszanyag nem
elektromos áramköri panelekre vagy
üvegfelületre való forrasztáshoz.
A 2011. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X (4)
21.8. c)Ólomtartalmú bevonat alumínium
elektrolitkondenzátorok érintkezőin.
A 2013. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X (4)
22.8. d)Ólomtartalmú forraszanyag üvegre
való forrasztáshoz légtömegmérő
érzékelőiben.
A 2015. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X (4)
23.8. e)Magas olvadáspontú, ólomtartalmú
forraszanyagok (azaz olyan
ólomötvözetek, amelyek legalább
85 tömegszázalékban tartalmaznak
ólmot).
(2)X
24.8. f) a)Ólomtartalmú, rugalmas tűs
csatlakozórendszerek.
A 2017. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X (4)
25.8. f) b)Ólomtartalmú, rugalmas tűs
csatlakozórendszerek,
a járműkábelköteg csatlakozóinak
érintkező felülete kivételével.
A 2024. január 1-je előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X
26.8. g) i.Tokozott flip chip integrált
áramkörökben a félvezető chip és
a hordozó között működőképes
elektronikus kapcsolatot lehetővé tevő
ólomtartalmú forraszanyag.
A 2022. október 1-je előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek. (3)
X
27.8. g) ii.Tokozott flip chip integrált
áramkörökben a félvezető chip és
a hordozó között működőképes
elektronikus kapcsolatot lehetővé
tevő ólomtartalmú forraszanyag,
amennyiben ez az elektronikus
kapcsolat az alábbiak bármelyikére épül:
i) 90 nm-es vagy annál nagyobb
félvezető technológiai csomópont,
ii) 300 mm2-es vagy annál nagyobb
egyedülálló chip bármely félvezető
technológiájú csomópontban,
iii) 300 mm2-es vagy annál nagyobb
chipek, vagy 300 mm2-es vagy annál
nagyobb szilícium távtartó rétegek
több, egymásra helyezett chipet
tartalmazó tokozásokban.
A 2022. október 1-je óta
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek. (2), (3)
X
28.8. h)Ólomtartalmú forraszanyag
hővezetőknek a hűtőbordához való
rögzítéséhez olyan teljesítmény
félvezető-egységekben, amelyek
lapkamérete a projekciós területnek
legalább 1 cm2-e, illetve névleges
áramsűrűsége a szilíciumlapka-területet
tekintve legalább 1 A/mm2.
A 2016. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és ezt követően
az e járművekbe szánt
pótalkatrészek.
X (4)
29.8. i)Ólomtartalmú forraszanyag elektromos
üvegfelület-kezeléshez a rétegelt
üvegfelületre való forrasztás kivételével.
A 2016. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és ezt követően
az e járművekbe szánt
pótalkatrészek.
X (4)
30.8. j)Ólomtartalmú forraszanyag rétegelt
üvegfelületre való forrasztáshoz.
A 2020. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és ezt követően
az e járművekbe szánt
pótalkatrészek.
X (4)
31.8. k)Fűtési alkalmazások - forrasztási
pontonként 0,5 A-es vagy annál
nagyobb hőárammal történő -
forrasztása rétegelt üvegek legfeljebb
2,1 mm-es vastagságú tábláihoz.
Ez a mentesség nem terjed ki a köztes
polimerbe ágyazott csatlakozók
forrasztására.
A 2024. január 1-je előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X (4)
32.9.Szelepülések.A 2003. július 1. előtt
kifejlesztett motortípusok
pótalkatrészeiként.
33.10. a)Olyan elektromos és elektronikus
alkatrészek, amelyek üvegben vagy
kerámiában, üveg vagy kerámia
beágyazó-anyagösszetételekben,
üvegkerámia anyagban vagy
üvegkerámia beágyazó-
anyagösszetételekben ólmot
tartalmaznak.
Ez a mentesség nem terjed
ki a következőkben történő
ólomfelhasználásra:
- izzók üvege és gyújtógyertyák
zománcbevonata,
- a 10. b), a 10. c) és a 10. d) pontban
felsorolt alkatrészekben lévő
dielektromos kerámiaanyagok.
X (5)
(a motorok
piezoelektromos
alkatrészeinek
kivételével)
34.10. b)Integrált áramkörök vagy
diszkrét félvezetők részét képező
kondenzátorokban található ólom-
cirkanát-titanát alapú, ólomtartalmú
dielektromos kerámiaanyagok.
35.10. c)125 V alatti névleges váltakozó
feszültségű, illetve 250 V alatti névleges
egyenfeszültségű kondenzátorokban
található ólomtartalmú dielektromos
kerámiaanyagok.
A 2016. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
36.10. d)Ólomtartalmú dielektromos
kerámiaanyagok az ultrahangos
lokátorberendezések érzékelőinek
a hőmérséklet miatti mérési hibáját
ellensúlyozó kondenzátorokban.
A 2017. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és ezt követően
az e járművekbe szánt
pótalkatrészek.
37.11.Pirotechnikai indítópatronok.A 2006. július 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
38.12.A gépjárművek szén-dioxid-
kibocsátását a kipufogóhő
visszanyerésével csökkentő elektromos
rendszerek ólomtartalmú hőelektromos
anyagai.
A 2019. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X
39.Hat vegyértékű króm
40.13. a)Korrózióvédő bevonatok.A 2007. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
41.13. b)A karosszériaelemek esetében
felhasznált csavarokkal és
anyacsavarokkal kapcsolatos
korrózióvédő bevonatok.
A 2008. július 1. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.
42.14.Abszorpciós hűtőgépek szénacél
hűtőrendszerében korróziógátló
szerként használt, a hűtőközeg
legfeljebb 0,75 tömegszázalékát kitevő
hat vegyértékű króm:
X
i. ha a hűtőgép teljesen vagy részben
elektromos fűtőberendezéssel működik,
és állandó üzemi feltételek mellett
felvett elektromos teljesítménye nem éri
el a 75 W-ot;
A 2020. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
ii.ha a hűtőgép teljesen vagy részben
elektromos fűtőberendezéssel működik,
és állandó üzemi feltételek mellett
felvett elektromos teljesítménye
legalább 75 W;
A 2026. január 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
iii. ha a hűtőgép teljes mértékben nem
elektromos fűtőberendezéssel működik.
43.Higany
44.15. a)A fényszórókban használt kisülőlámpák.A 2012. július 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X
45.15. b)Műszerfal kijelzőiben használt
fénycsövek.
A 2012. július 1. előtt
típusjóváhagyást nyert
járművek és az e járművekbe
szánt pótalkatrészek.
X
46.Kadmium
47.16.Elektromos meghajtású járművek
akkumulátorai.
A 2008. december 31. előtt
forgalomba hozott járművek
pótalkatrészeiként.

Megjegyzések a táblázathoz:

(1) Ezt a mentességet 2021-ben felülvizsgálják.

(1a) Olyan alumíniumötvözetekre vonatkozik, amelyekbe az ólmot nem szándékosan vitték be, hanem az újrahasznosított alumínium használata miatt található meg az ötvözetben.

(2) Ezt a mentességet 2024-ben felülvizsgálják.

(2a) A meghatározott feszültséghatáron belüli használatra tervezett elektromos berendezésekre vonatkozó tagállami jogszabályok összehangolásáról szóló, 2006. december 12-i 2006/95/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv meghatározása szerinti, 75 V feletti egyenáramú felhasználású rendszerek.

(3) A 2019-ben megvalósult mentességi felülvizsgálat eredményeképpen kialakított eljárási rend.

(4) A 60 g/jármű átlagos határérték 10. a) ponttal összefüggésben történő túllépése esetén ki kell szerelni. E kikötés szempontjából a nem a gyártó által a gyártósoron beépített elektronikus berendezéseket figyelmen kívül kell hagyni.

(5) A 60 g/jármű átlagos határérték 8. a) - 8. j) ponttal összefüggésben történő túllépése esetén ki kell szerelni. E kikötés szempontjából a nem a gyártó által a gyártósoron beépített elektronikus berendezéseket figyelmen kívül kell hagyni."

2. melléklet a 20/2020. (VI. 24.) ITM rendelethez

Az R3. 6. melléklet 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. A mozdonyvezetőkkel szemben támasztott nyelvi követelmények

3.1. A mozdonyvezetők nyelvi követelményeit a közösségi vasúti rendszereken mozdonyokat és vonatokat működtető mozdonyvezetők minősítéséről szóló 2007/59/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv VI. mellékletének módosításáról szóló, 2019. április 5-i (EU) 2019/554 bizottsági rendelet tartalmazza."

Rendezés: -
Rendezés: -
Kapcsolódó dokumentumok IKONJAI látszódjanak:
Felület kinézete:

Visszaugrás

Ugrás az oldal tetejére