Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

17/2022. (X. 18.) MvM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok és a központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 8/2016. (III. 25.) MvM rendelet címrendi kiegészítéssel, valamint egyéb jogszabályváltozásokkal összefüggő módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 10. alpontjában és 39. alpont 6. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben -a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok és a központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 8/2016. (III. 25.) MvM rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet hatálya)

"a) a központi költségvetés XI. Miniszterelnökség fejezetébe, illetve a XLVII. Gazdaság-újraindítási Alap fejezetébe sorolt azon fejezeti kezelésű előirányzatra (a továbbiakban: előirányzat) terjed ki, amely esetében az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 1. melléklet I. pont 10. alpontja és I. pont 39. alpont 6. pontja szerint a fejezetet irányító szerv vezetője a Kormánynak a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 30. § (1) bekezdése szerinti tagja (a továbbiakban: miniszter),"

([az a)-c) pont a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki.)

2. § Az R. 2/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2/B. § Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében

a) az 1. mellékletben foglalt táblázat

1. 5., 6., 7., 8., 9., 10., 13., 14., 15., 17., 19., 20. és 21. sora alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,

2. 5., 6., 7., 9., 10., 14., 15. és 21. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,

3. 7., 8. és 21. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13-14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás,

4. 7. sora alapján 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás,

5. 7., 8., 14. és 21. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 56. cikke szerinti helyi infrastruktúrára irányuló támogatás,

6. 12. sora alapján a 4-23. alcím szerinti támogatás,

7. 13. sora alapján az Európai Bizottság SA.46515 (2016/N) és az SA.59053 (2020/N) számú határozatában foglaltakkal összhangban a 2014-2020 időszakra vonatkozó, az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló európai uniós iránymutatások (2014/C 204/01) 1.1.10.1. pontja szerinti, a tudástranszferhez és tájékoztatási tevékenységekhez nyújtott támogatás, 1.1.10.2. pontja szerinti, a tanácsadási szolgáltatásokhoz nyújtott támogatás, 1.1.11. pontja szerinti, a mezőgazdasági ágazatban folytatott együttműködés céljából, valamint 1.3.2. pontja szerinti, a mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos promóciós intézkedésekhez kapcsolódó támogatás,

b) a 2. mellékletben foglalt táblázat

1. 6., 7. és 8. sora alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,

2. 6. és 7. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,

3. 7. sora alapján a 2012/21 EU bizottsági határozat szerinti közszolgáltatásért járó ellentételezéshez nyújtott támogatás,

4. 7. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13-14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás,

5. 7. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatás,

6. 7. és 8. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 56. cikke szerinti helyi infrastruktúrára irányuló támogatás,

7. 4. sora alapján a 4-23. alcím szerinti támogatás,

8. 5. sora alapján a Modern Városok Program megvalósításáról szóló 250/2016. (VIII. 24.) Korm. rendelet 8/F-8/Z. §-a szerinti támogatás

nyújtható."

3. § (1) Az R. 4. §-a a következő 1a. ponttal egészül ki:

(E fejezet alkalmazásában)

"1a. acélipar: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 43. pontja szerinti ipar,"

(2) Az R. 4. §-a a következő 3a. ponttal egészül ki:

(E fejezet alkalmazásában)

"3a. áttelepítés: ha

a) a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó azonos vagy hasonló tevékenységet vagy annak egy részét az EGT megállapodás egyik szerződő felének területén található létesítményből az EGT megállapodás egy másik szerződő felének területén található azon létesítménybe helyezi át, ahol a támogatott beruházásra sor kerül,

b) a létesítményben előállított termék vagy nyújtott szolgáltatás legalább részben ugyanazokat a célokat szolgálja és ugyanazon fogyasztói típus keresletét vagy igényeit elégíti ki, és

c) a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó vállalkozás valamely, az EGT-n belüli eredeti létesítményében folytatott azonos vagy hasonló tevékenység körében munkahelyek szűnnek meg,"

(3) Az R. 4. §-a a következő 4a. ponttal egészül ki:

(E fejezet alkalmazásában)

"4a. bérköltség: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 31. pontja szerinti költség,"

(4) Az R. 4. §-a a következő 18a. ponttal egészül ki:

(E fejezet alkalmazásában)

"18a. induló beruházás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 49. pontja szerinti beruházás,"

(5) Az R. 4. §-a a következő 37a. ponttal egészül ki:

(E fejezet alkalmazásában)

"37a. nagyberuházás: az az induló beruházás vagy új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházás, amelyhez kapcsolódóan az elszámolható költségek összege az összeszámítási szabályt figyelembe véve jelenértéken meghaladja az 50 millió eurónak megfelelő forintösszeget,"

(6) Az R. 4. §-a a következő 39a. ponttal egészül ki:

(E fejezet alkalmazásában)

"39a. összeszámítási szabály: a nagyberuházás elszámolható költségei kiszámításakor egyetlen beruházásnak kell tekinteni a kérelemben szereplő beruházást és a kérelmet benyújtó beruházó, valamint a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó által a kérelemben szereplő beruházás megkezdésétől számított háromszor háromszázhatvanöt napos időszakon belül a kérelemben szereplő beruházással azonos megyében megkezdett, regionális beruházási támogatásban részesülő beruházást,"

(7) Az R. 4. §-a a következő 40a. ponttal egészül ki:

"40a. regionális beruházási támogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 41. pontja szerinti támogatás,"

4. § Az R. 5. § (4) bekezdés c) pont nyitó szövegrésze helyébe a következő rendelkezés lép:

(Nem ítélhető meg)

"mezőgazdasági termék feldolgozásában és mezőgazdasági termék forgalmazásában tevékeny vállalkozás részére a 4-5. alcím szerinti támogatás, illetve a 7. alcím szerinti támogatás, ha"

5. § Az R. 6. §-a a következő p) ponttal egészül ki:

[Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege]

"p) regionális beruházási támogatás esetén a beruházáshoz igényelt összes állami támogatással együtt - figyelembe véve a nagyberuházásokra vonatkozó rendelkezéseket - meghaladja azt az összeget, amelyet ugyanazon településen egy jelenértéken 100 millió eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó elszámolható költségű beruházás az adott régióban kaphat."

6. § Az R. 7. §-a a következő d) és e) ponttal egészül ki:

(E fejezet alapján)

"d) a 2014-2020 időszakra vonatkozó, az agrár- és erdészeti ágazatban nyújtott állami támogatásokról szóló európai uniós iránymutatások szerinti támogatás esetén 2022. december 31-ig,

e) regionális beruházási támogatás esetén 2023. december 31-ig"

(lehet támogatási döntést hozni.)

7. § Az R. a következő 7. alcímmel egészül ki:

"7. Regionális beruházási támogatás

11. § (1) A regionális beruházási támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) igénybevételének feltétele, hogy a tervezett beruházás olyan induló beruházásnak minősüljön, amelyet az Atr. 25. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti régióban kis- és középvállalkozás vagy nagyvállalkozás valósít meg.

(2) Nagyvállalkozás esetén a termelési folyamat alapvető megváltoztatását eredményező beruházás esetén a támogatás akkor vehető igénybe, ha az elszámolható költségek összege meghaladja az alapvetően megváltoztatandó eredeti termelési folyamathoz kapcsolódó eszközökre a kérelem benyújtásának adóévét megelőző három adóévben elszámolt terv szerinti értékcsökkenés összegét.

(3) Meglévő létesítmény tevékenységének új tevékenységgel történő bővítését eredményező beruházáshoz a támogatás akkor vehető igénybe, ha az elszámolható költségek legalább 200%-kal meghaladják az eredeti tevékenység keretében használt és az új tevékenység keretében is használni tervezett eszközöknek a beruházás megkezdése előtti adóévben nyilvántartott könyv szerinti értékét.

11/A. § (1) A támogatás akkor vehető igénybe, ha a támogatott vállalkozás kötelezettséget vállal arra, hogy a beruházással létrehozott tevékenységet az üzembe helyezés időpontjától számított legalább öt évig, kis- és középvállalkozás esetén legalább három évig fenntartja.

(2) A beszerzett eszköznek újnak kell lennie, kivéve a felvásárlás esetét, vagy ha a beruházó kis- és középvállalkozásnak minősül.

(3) Az (1) bekezdés szerinti követelmény nem akadályozza a gyors technológiai változások miatt a fenntartási időszak alatt korszerűtlenné vált vagy meghibásodott tárgyi eszköz cseréjét, ha a fenntartási időszak alatt a gazdasági tevékenység fenntartása az érintett régióban biztosított. A korszerűtlenné vált vagy meghibásodott és támogatásban már részesült tárgyi eszköz cseréjére a fenntartási időszakban a beruházó állami támogatásban nem részesülhet. Az új eszköznek a lecserélt tárgyi eszközzel azonos funkcióval és azonos vagy nagyobb kapacitással kell rendelkeznie, továbbá a gyártási időpontja nem lehet korábbi, mint a lecserélt tárgyi eszközé.

(4) A támogatás akkor vehető igénybe, ha a beruházó az elszámolható költségek legalább 25%-át saját forrásból biztosítja, továbbá a teljes beruházás megvalósításához szükséges költségek forrását a támogató számára bemutatja.

(5) A kedvezményezett - a támogatási kérelem benyújtásával egyidejűleg - a támogatás visszafizetésének terhe mellett nyilatkozik arról, hogy a támogatási kérelem benyújtását megelőző két évben nem valósított meg áttelepítést abba a létesítménybe, amelyben a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházást meg kívánja valósítani, és kötelezettséget vállal arra, hogy a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházás befejezését követő legalább két évig nem kerül sor a létesítmény áttelepítésére abba a létesítménybe, amelyben a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházást meg kívánja valósítani.

11/B. § Nem nyújtható támogatás

a) acélipari tevékenységhez,

b) hajógyártási tevékenységhez,

c) szénipari tevékenységhez,

d) szintetikusszál-ipari tevékenységhez,

e) ellenszolgáltatásért végzett légi, tengeri, közúti, vasúti és belvízi úton történő személy- vagy áruszállítási szolgáltatás nyújtásához vagy a kapcsolódó infrastruktúrához,

f) energiatermelési, energiaelosztási tevékenységhez és energetikai célú infrastruktúra létrehozását szolgáló beruházáshoz,

g) a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott akvakultúra-termékek termelését, feldolgozását és értékesítését szolgáló beruházáshoz.

11/C. § (1) A támogatási intenzitás legmagasabb mértéke az egyes régiókban az Atr. 25. § (1) bekezdésében meghatározott mérték, figyelemmel a (2)-(6) bekezdésben foglaltakra.

(2) A támogatási intenzitás - a nagyberuházások kivételével - kisvállalkozás esetén 20 százalékponttal, középvállalkozás esetén 10 százalékponttal növelhető, ha a beruházó a kérelem benyújtásakor, valamint a döntés meghozatalakor is megfelel az adott vállalkozási méret feltételeinek.

(3) A támogatási intenzitás legmagasabb mértéke nagyberuházás esetén az Atr. 25. § (3) bekezdésében meghatározott mérték.

(4) Nagyberuházás esetén az odaítélhető összes állami támogatás összegéből le kell vonni a beruházás megkezdését megelőző háromszor háromszázhatvanöt napos időszakban a kedvezményezett által vagy a kedvezményezettől független harmadik félnek nem minősülő beruházó által azonos megyében megkezdett beruházáshoz vagy beruházásokhoz odaítélt állami támogatás jelenértéken meghatározott összegét.

(5) Ha az összeszámítási szabály figyelembevétele nélkül az adott beruházáshoz nyújtható állami támogatás jelenértéken kisebb, mint a (4) bekezdés szerint meghatározott támogatási összeg, akkor ez a kisebb összeg az odaítélhető állami támogatás felső korlátja. Ellenkező esetben állami támogatás a (4) bekezdésben meghatározott összegig nyújtható.

(6) Annak kiszámításakor, hogy egy nagyberuházás elszámolható költsége eléri-e a jelenértéken 50 millió eurónak megfelelő forintösszeget, a beruházás elszámolható költségeibe tartozó tételek vagy a létrehozott új munkahelyek személyi jellegű ráfordításai közül a nagyobb értékűt kell elszámolható költségként figyelembe venni.

11/D. § (1) A támogatás keretében elszámolható

a) a beruházás érdekében felmerült tárgyi eszközök és immateriális javak költsége,

b) a beruházás által létrehozott munkahelyek két évre számított becsült bérköltsége, vagy

c) az a) és b) pontban szereplő költségtípusok kombinációja, ha az így kapott összeg nem haladja meg az a) és b) pont szerinti összeg közül a magasabbat.

(2) Az elszámolható költség az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben a következők szerint határozható meg:

a) tárgyi eszköz esetén az Sztv. 47-48. §-a és 51. §-a szerinti költsége,

b) immateriális javak esetén a vagyoni értékű jogok és a szellemi termékek (a továbbiakban: támogatható immateriális javak) Sztv. 47-48. §-a és 51. §-a szerinti költsége,

c) létesítmény felvásárlása esetén a tárgyi eszközök és a támogatható immateriális javak vételára,

d) az ingatlan, gép, berendezés bérleti díjának a fenntartási időszak végéig elszámolt összege.

(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben a beruházás üzembe helyezését követő háromszor háromszázhatvanöt napon belül újonnan létrehozott munkahelyeken foglalkoztatott munkavállalók - Sztv. 79. §-a szerint elszámolható - személyi jellegű ráfordításának - ide nem értve az egyéb személyi jellegű kifizetéseket - 24 havi összege a munkakör betöltésének napjától számítva.

(4) A tárgyi eszköz bérléséhez kapcsolódó költség elszámolható, ha

a) a földterületre vagy épületre vonatkozó bérleti jogviszony nagyvállalkozás esetén a beruházás üzembe helyezését követő legalább öt évig, kis- és középvállalkozás esetén a beruházás üzembe helyezését követő legalább három évig fennáll, illetve

b) a pénzügyi lízing formájában beszerzett üzemre, gépre, berendezésre vonatkozó szerződés tartalmazza az eszköznek a bérleti időtartam lejáratakor történő megvásárlására vonatkozó kötelezettséget.

(5) Tárgyi eszköz esetén az elszámolható költséget a szokásos piaci áron kell figyelembe venni, ha az a beruházó és a beruházótól nem független harmadik vállalkozás között a szokásos piaci ártól eltérő áron kötött szerződés alapján merült fel.

(6) Az immateriális javak költsége elszámolható, ha

a) azokat kizárólag a támogatásban részesült létesítményben használják fel,

b) azok az Sztv. előírásai szerinti terv szerinti értékcsökkenési leírás alá esnek,

c) azokat szokásos piaci feltételek mellett, a vevőtől független harmadik féltől vásárolják meg,

d) azok kis- és középvállalkozás esetén legalább három évig a beruházó eszközei között szerepelnek, és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották,

e) azok nagyvállalkozás esetén legalább öt évig a beruházó eszközei között szerepelnek, és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották,

f) azok költsége nagyvállalkozás esetén az elszámolható költségek legfeljebb 50%-át teszik ki.

(7) Nem minősül elszámolható költségnek

a) a szinten tartást szolgáló tárgyi eszköz és immateriális javak költsége,

b) a korábban már használatba vett olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyre a beruházó, más társaság vagy egyéni vállalkozó állami támogatást vett igénybe,

c) az olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyet a beruházó nehéz helyzetben lévő vagy csődeljárás, felszámolás vagy kényszertörlési eljárás alatt álló beruházótól szerzett be,

d) a kérelem benyújtásának napja előtt felmerült költség, ráfordítás,

e) a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 31/c. pontja szerinti személygépkocsi költsége,

f) nagyvállalkozásnál a korábban már használatba vett vagy harmadik személy által használatba vett tárgyi eszköz költsége, kivéve létesítmény felvásárlása esetén a beszerzett eszköz vételárát.

(8) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti elszámolható költség esetén akkor nyújtható támogatás, ha

a) a beruházás a kedvezményezett vállalkozásnál foglalkoztatottak számának nettó növekedését eredményezi a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához képest,

b) a munkahelyeket a beruházás befejezésétől számított három éven belül betöltik,

c) kis- és középvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább három évig az érintett területen fenntartja,

d) nagyvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább öt évig az érintett területen fenntartja.

(9) Ha a tárgyi eszköz és az immateriális javak beszerzéséhez a vásárlást megelőzően már nyújtottak támogatást, ezen tárgyi eszköz és immateriális javak költségét le kell vonni a létesítmény felvásárlásához kapcsolódó elszámolható költségekből. Ha egy kisvállalkozást az eredeti tulajdonos családtagjai vagy korábbi munkavállalók vesznek át, a tárgyi eszköznek és az immateriális javaknak a vevőtől független harmadik féltől való megvásárlására vonatkozó feltételnek nem kell teljesülnie.

11/E. § A beruházás megkezdésének napja

a) építési munka esetén az építési naplóba történő első bejegyzés vagy az építésre vonatkozó első visszavonhatatlan kötelezettségvállalás időpontja,

b) tárgyi eszköz és immateriális javak beszerzése esetén

ba) a vállalkozás általi első, jogilag kötelező érvényűnek tekintett megrendelés napja,

bb) - a ba) alpont szerinti megrendelés hiányában - az arra vonatkozóan megkötött, jogilag kötelező érvényűnek tekintett szerződés létrejöttének a napja,

bc) - a ba) alpont szerinti megrendelés és a bb) alpont szerinti szerződés hiányában - a beruházó által aláírással igazolt átvételi nap az első beszerzett gép, berendezés, anyag vagy termék szállítását igazoló okmányon,

c) létesítmény felvásárlása esetén a felvásárlás időpontja,

d) az a)-c) pontban foglaltak közül több pontban foglaltak együttes megvalósulása esetén a legkorábbi időpont, azzal, hogy nem tekintendő a beruházás megkezdésének a földterület megvásárlása, ha az nem képezi a beruházás elszámolható költségét, valamint az előkészítő munka költségének felmerülése.

11/F. § Kutatási infrastruktúra fejlesztéséhez akkor nyújtható támogatás, ha az infrastruktúrához való hozzáférést több felhasználó számára átlátható és megkülönböztetésmentes módon biztosítják.

11/G. § (1) A támogatás szélessávú infrastruktúra kiépítéséhez abban az esetben nyújtható, ha a beruházást olyan területen valósítják meg, ahol nincs azonos kategóriájú infrastruktúra, úgymint szélessávú alaphálózat, újgenerációs hozzáférési hálózat, és ahol a piaci szereplő - egy ebből a célból meghirdetett nyilvános konzultáció keretében - nyilatkozik, hogy a támogatási döntés meghozatalától számított három éven belül piaci feltételek mellett nem tervez azonos kategóriájú infrastruktúrát kiépíteni.

(2) A hálózat üzemeltetője tisztességes és megkülönböztetésmentes feltételek mellett a lehető legszélesebb körű, aktív és passzív nagykereskedelmi hozzáférést köteles biztosítani a támogatott infrastruktúrához.

(3) A hálózat üzemeltetője a nagykereskedelmi hozzáférést az újgenerációs elérési hálózat esetén fizikai átengedés révén köteles biztosítani.

(4) A kedvezményezettről és a támogatás összegéről a támogatást nyújtó nyílt, átlátható, megkülönböztetésmentes és a technológiasemlegesség elvén alapuló pályáztatás alapján köteles dönteni."

8. § Az R. 22. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatás keretében elszámolható)

"b) az oktatók és a képzésben részt vevők közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó működési költsége (különösen a közvetlenül a projekthez kapcsolódó útiköltség, szállásköltség, anyagok és fogyóeszközök költsége, valamint az eszközök és berendezések értékcsökkenése kizárólag a képzési projekt keretében történő használatuk mértékéig),"

9. § Az R. 42. §-a a következő (27) bekezdéssel egészül ki:

"(27) E rendeletnek a fejezeti kezelésű előirányzatok és a központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 8/2016. (III. 25.) MvM rendelet címrendi kiegészítéssel, valamint egyéb jogszabályváltozásokkal összefüggő módosításáról szóló 17/2022. (X. 18.) MvM rendelettel (a továbbiakban: Módr25.) megállapított rendelkezéseit a Módr25. hatálybalépése napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

10. § Az R. 43. § e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Ez a rendelet)

"e) az Európai Bizottság SA.46515 (2016/N) és az SA.59053 (2020/N) számú határozata"

(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)

11. § (1) Az R. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az R. 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

12. § Az R.

a) 5. § (4) bekezdés a) pontjában a "8-23." szövegrész helyébe a "7-23." szöveg,

b) 5. § (4) bekezdés b) pontjában a "8-23." szövegrész helyébe a "7-23" szöveg,

c) 6. § j) pontjában a "15 millió eurónak vagy 50 millió" szövegrész helyébe a "30 millió eurónak vagy 100 millió" szöveg,

d) 37. § (6) bekezdésében az "Az 1 millió eurónak" szövegrész helyébe az "A 2 millió eurónak" szöveg

lép.

13. § Hatályát veszti az R. 22. § (4) bekezdés e) pontja.

14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Gulyás Gergely s. k.,

Miniszterelnökséget vezető miniszter

1. melléklet a 17/2022. (X. 18.) MvM rendelethez

"1. melléklet a 8/2016. (III. 25.) MvM rendelethez

XI. Miniszterelnökség fejezet 2022. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1.ÁHT azonosítóCímnévAlcímnévJogcím csoportnévJogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás módjaVisszafizetés határidejeBiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete
2.29663530 Fejezeti kezelésű előirányzatok
3.33470630/1 Célelőirányzatok
4.30221330/1/4 Év közben jelentkező többletfeladatok kiadásaiAz előirányzaton kerül sor a fejezeti általános tartalék közvetlen fejezeti kifizetéseinek a kimutatására.Magyar Államkincstár--egy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekben-----
5.33168430/1/6 Nemzeti Sírkerthez és Emlékhelyekhez kapcsolódó kiadásokAz előirányzat a nemzeti sírkert és a történelmi, nemzeti és kiemelt nemzeti emlékhelyek gondozására, ápolására, valamint felújítására szolgáló költségvetési forrásokat tartalmazza. Az előirányzat fedezetet biztosít a kiemelt jelentőségű, a nemzeti sírkert részeként megvalósítandó síremlékek létesítésének költségeire. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.Steindl Imre Program Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Nemzeti Örökség Intézeteaz államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződéssel vagy támogatói okirattalelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés vagy okirat szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.-igénybe vehető-
6.38555130/1/15 Kulturális örökségvédelmi, világörökségi törvényből adódó és nemzeti emlékhelyekkel kapcsolatos feladatokNemzeti – és amennyiben törvény lehetővé teszi, történelmi – emlékhelyekkel kapcsolatos feladatok ellátása. Az előirányzat a kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvényben meghatározott, a nemzeti – és amennyiben törvény lehetővé teszi, történelmi – emlékhelyek védelmével, megóvásával, fenntartásával, bemutatásával, fejlesztésével kapcsolatban felmerülő működési vagy felhalmozási jellegű kiadások fedezetét biztosító állami feladatok ellátásának támogatására szolgál. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújthatóköltségvetési szerv, közgyűjtemény, muzeális intézmény, helyi önkormányzat, helyi önkormányzat által fenntartott intézmény, gazdasági társaságaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződéssel vagy támogatói okirattal vagy megállapodássalelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.-igénybe vehető-
7.38556230/1/16 Nonprofit, társadalmi, civil szervezetek és köztestületek támogatásaAz előirányzat célja költségvetési forrás biztosítása a nonprofit, civil szervezetek és köztestületek működési és szakmai feladatainak támogatására. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújthatóegyesület, alapítvány, közalapítvány, határon túli civil szervezet, nonprofit, valamint közhasznú jogállású szervezet, köztestület, vagyonkezelő alapítványaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződéssel, támogatói okirattalelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés vagy okirat szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.Bethlen Gábor Alapkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.)--
8.37927330/1/21 Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű TársaságAz előirányzat fedezetet nyújt az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság szakmai feladatainak ellátása kapcsán felmerülő kiadások finanszírozására az aktív- és ökoturizmussal összefüggő tevékenységek fejlesztéséhez szükséges intézkedésekről szóló 1144/2019. (III. 18.) Korm. határozatban foglaltak szerint. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységekre is nyújtható.Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.igénybe vehető
9.33299530/1/29 Nemzeti Együttműködési AlapAz egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil törvény) 56. § (1) bekezdése alapján meghatározott célokra támogatás biztosítása.civil szervezet, határon túli civil szervezet, központi költségvetési szervaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződéssel, támogatói okirattalelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenkötelezettség[1]vállalási dokumentumban meghatározottak szerint-Bethlen Gábor
Alapkezelő Zrt.
--
10.24801230/1/34 Nemzeti Civil
Alapprogram
Az előirányzat a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény hatályon kívül helyezését megelőzően az előirányzat terhére nyújtott támogatásokhoz kapcsolódó, a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény hatályon kívül helyezését követően is ellátandó kezelői feladatok és a még le nem zárt támogatási szerződésekkel kapcsolatos, volt kollégiumi hatáskörök – e feladatra kijelölt szerv által történő – ellátása során keletkező fizetési kötelezettségek teljesítéséhez biztosít forrástközponti költségvetési szerv, civil szervezetaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.Bethlen Gábor
Alapkezelő Zrt.
--
11.34175130/1/41 Magyar Falu Program
12.38411730/1/41/3 Magyar Falu
Program civil
szervezetek
támogatása
Az előirányzat célja a Magyar Falu Program keretében megvalósuló civil program elemeként a civil közösségi tevékenységek és azok végzése feltételeinek támogatása során az előirányzat terhére nyújtott támogatásokhoz kapcsolódó, a még le nem zárt támogatási szerződések ellenőrzése során keletkező fizetési kötelezettségek teljesítése.egyesület, alapítvány, nonprofit, valamint közhasznú jogállású szervezetaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatói okirattal vagy támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés vagy okirat szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.-igénybe vehető-
13.39951730/1/47 A közösségi
bormarketing és a magyar bor
egységes kommunikációjának
támogatása
Az előirányzat célja a vendéglátásban és borturizmusban érdekelt pincészetek támogatása, valamint az állami bormarketing program keretében magyarországi minőségi bor fogyasztásának stabilizálása, a borkultúra terjesztése, valamint a közösségi bormarketing és a magyar bor egységes kommunikációja kapcsán jelentkező feladatok támogatása. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.gazdasági társaságaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.igénybe vehető
14.38464030/1/52 Kiemelt nemzeti emlékhely településkép[1]védelmi környezetében álló ingatlanokhoz kapcsolódó örökségvédelmi célú beruházásokAz előirányzat forrást biztosít a kiemelt nemzeti emlékhely és településkép-védelmi környezetének településkép védelméről és egyes kapcsolódó kormányrendeletek módosításáról szóló 19/2018. (II. 14.) Korm. rendeletben meghatározott támogatási rendszer működéséhez.természetes személy, gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, civil szervezet, köztestület, költségvetési szerv, helyi önkormányzat, társasház, lakásszövetkezet, egyházi jogi személy, ügyvédi iroda, ügyvéd, végrehajtói iroda, egyéni közjegyző, közjegyzői iroda, egyéni szabadalmi ügyvivő, szabadalmi ügyvivő iroda, központi költségvetési szervaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződéssel, támogatói okirattal vagy megállapodássalelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenkötelezettség[1]vállalás dokumentumában jelzett határidőiga támogatásban részesített projekthez hitelt nyújtó hitelintézet általános szerződési feltételei szerinti bankári biztosítékokLechner Tudásközpont--
15.34861730/1/57 Kulturális fejlesztési, örökségvédelmi és egyéb feladatok ellátásának támogatása gazdasági társaságok részéreAz előirányzat gazdasági társaságok által ellátott kulturális fejlesztési, örökségvédelmi és egyéb feladatok támogatásához biztosít forrást. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.gazdasági társaságaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.-igénybe vehető-
16.34835130/1/60 Fővárosi és megyei
kormányhivatalok működésével
kapcsolatos egyéb feladatok
Az előirányzat célja: a) a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalról szóló 22/2012. (II. 29.) Korm. rendelet 8. § (14) bekezdése szerinti felügyeleti díj fogadásának és továbbutalásának, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatalokat megillető felügyeleti díjak átutalásának biztosítása, azzal, hogy fővárosi és megyei kormányhivatalokat, mint az élelmiszerlánc[1]felügyeleti szerveket megillető díjak az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény 47/B. § (10) bekezdésében meghatározott felhasználási célokra használhatók fel; b) a fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról szóló 86/2019. (IV. 23.) Korm. rendelet 9/A. §-a alapján a kormányhivatalokat érintő informatikai alkalmazások üzemeltetésével összefüggő feladatok ellátásával kapcsolatosan felmerülő költségek biztosítása. Az a) és b) pont esetében a költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.az F:32 mező a) pontja esetében központi költségvetési szerv; az F:32 mező b) pontja esetében a Lechner Tudásközpontaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatói okirattal vagy támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenokirat vagy szerződés szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.---
17.38465130/1/61 Az államhatárral és az alapponthálózati pontokkal összefüggő geodéziai feladatokAz előirányzat célja a földmérési és térképészeti tevékenységről szóló 2012. évi XLVI. törvény (a továbbiakban: Fttv.) 10. § (1) bekezdésében és 37. §-ában, a térképészetért felelős miniszter felelősségi körébe tartozó állami alapadatok és térképi adatbázisok vonatkoztatási és vetületi rendszeréről, alapadat-tartalmáról, létrehozásának, felújításának, kezelésének és fenntartásának módjáról és az állami átvétel rendjéről szóló 15/2013. (III. 11.) VM rendelet (a továbbiakban: VM rendelet) 36. §-ában, az államhatárról szóló 2007. évi LXXXIX. törvény 4. §-ában, a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 38. § (1) bekezdés 11. és 15. pontjában foglaltak fenntartásával és fejlesztésével kapcsolatban felmerült feladatok, valamint a tulajdonosi joggyakorló által meghatározott egyéb feladatok megvalósításának finanszírozása. A Magyarország Digitális Agrár Stratégiájának részletes intézkedési terve és a feladatok teljes körű ellátása érdekében célja az Fttv. 37. §-a és a Korm. rendelet 38. § (1) bekezdés 10. pontja alapján, az Fttv. 3. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott, az állam által fenntartott aktív GNSS (Global Navigation Satellite Systems) hazai munkaállomások és az alapponthálózati pontokkal kapcsolatos szabályokról szóló 51/2014. (IV. 29.) VM rendelet 3. § (1) bekezdés b) pontja és a VM rendelet 9. alcíme alapján a műholdas helymeghatározási szolgáltatás és referenciaállomás-hálózat korszerűsítésével és bővítésével, valamint a helymeghatározási szolgáltatás hozzáférhetőségének kiterjesztésével, annak ingyenessé tételével kapcsolatos feladatok ellátására biztosít forrást. A Földmegfigyelési Információs Rendszer, valamint a Földmegfigyelési Operatív Központ (a továbbiakban: FOK) működtetésére és fenntartásával összefüggésben a Földmegfigyelési Információs Rendszerről, valamint ezzel összefüggésben egyes törvények módosításáról szóló 2021. évi CXLIV. törvény alapján a térképészetért felelős miniszter felügyelete alatt működő, a Földmegfigyelési Információs Rendszerről szóló törvény végrehajtásáról és a kereskedelmi űrfelvétel beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről, valamint ezzel összefüggésben egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 769/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. §-ában feladatvégzésre kijelölt FOK feladatainak ellátására biztosít forrást. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.Lechner Tudásközpontaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.---
18.34961730/1/66 Kormányablak program megvalósításaAz előirányzat célja a Kormányablak Program fizikai megvalósítása, új kormányablak teljes körű kialakítása, okmányirodák kormányablakká történő átalakítása. A költségvetési támogatás valamennyi esetben a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.központi költségvetési szervaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződéssel vagy megállapodássalelőleg biztosíthatóegy összegbenszerződés szerint----
19.39184030/1/69 Közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány létesítéséhez, valamint részére pénzbeli vagyoni juttatás nyújtásához szükséges forrás biztosításaAz előirányzat célja: a) közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány létesítéséhez szükséges, a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványokról szóló 2021. évi IX. törvény (a továbbiakban: KEKVA tv.) 18. § (1) bekezdés a) pontja alapján a KEKVA tv. 4. § (1) bekezdése szerinti vagyonjuttatás (tőkeminimum) biztosítása; b) közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány részére a KEKVA tv. 18. § (1) bekezdés b) pontja alapján a KEKVA tv. 19. § (1) bekezdése szerinti vagyoni juttatás nyújtása a Kormány egyedi döntésén alapuló megállapodás alapján; c) közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványhoz való csatlakozás érdekében a KEKVA tv. 18. § (1) bekezdés b) pontja alapján a KEKVA tv. 19. § (1) bekezdése szerinti vagyoni juttatás biztosítása, a KEKVA tv. által előzetesen közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvánnyá minősített közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványhoz való csatlakozás érdekében a KEKVA tv. által előzetesen közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvánnyá minősített alapítvány, közalapítvány, közérdekű vagyonkezelő alapítvány részére a KEKVA tv. szerinti vagyonjuttatás biztosítása; d) közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány részére a KEKVA tv. 18. § (1) bekezdés a) pontja alapján a KEKVA tv. 4. § (6) bekezdése szerinti vagyonnövelési célú vagyonjuttatás biztosítása.az F:35 mező a) pontja esetében a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: 2011. évi CLXXXI. törvény) 49. § (1) bekezdés b) pont ba) alpontjában megjelölt célból a 2011. évi CLXXXI. törvény 49. § (1) bekezdés b) pont ba) alpontjában megjelöltek részére, a 2011. évi CLXXXI. törvény 49. § (1) bekezdés b) pont ba) alpontjában foglaltak szerint; az F:35 mező b) pontja esetében közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány; az F:35 mező c) pontja esetében közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány, illetve a KEKVA tv. alapján előzetesen azzá minősített közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány; az F:35 mező d) pontja esetében közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány--------
20.29666830/2 Fejezeti általános tartalékAz előirányzat az esetlegesen felmerülő, előre nem tervezhető év közbeni kiadások finanszírozására nyújt fedezetet fejezeten belüli átcsoportosítás útján.központi költségvetési szerv, fejezeti és központi kezelésű előirányzatjogszabály vagy egyoldalú
jognyilatkozattal
-------
2125876730/3 Nemzetpolitikai tevékenységek és határon túli magyarok támogatásaa) Nemzetpolitikai tevékenység támogatása Az előirányzat terhére a következő nemzetpolitikai felhasználási célok bármelyikére nyújtható vissza nem térítendő költségvetési támogatás feladatfinanszírozás és az ahhoz kapcsolódó arányos működési költség támogatására: 1. a külhoni magyarok kiemelt jelentőségű programjainak, a külhoni magyarság támogatásához kapcsolódó tevékenységeknek, valamint a külhoni média vagy könyvkiadás támogatása céljából, 2. a nemzetpolitikai szempontból kiemelt jelentőségű tevékenységek, beruházások és fejlesztési célok támogatására, 3. a határon túli magyarsággal együttműködő, magyarországi székhelyű, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet határon túli, valamint külföldi szervezet megerősítését szolgáló tevékenységének támogatására, 4. a diaszpóra magyarsága vonatkozásában a Kőrösi Csoma Sándor Program, a szórványmagyarság vonatkozásában a Petőfi Sándor Program célkitűzéseivel összhangban lévő tevékenységek megvalósítására, 5. a diaszpórában élő magyar közösségek identitásának megerősítését szolgáló tevékenységek támogatására: a hétvégi magyar iskolák szakmai színvonalának emelése, a cserkészcsapatok munkájának segítése, a magyar néptánc és népzenei hagyományok ápolása, a magán- és közösségi gyűjtemények (könyvtárak, levéltárak, múzeumok) szakmai munkájának támogatása, az egyházi közösségek munkájának segítése, a diaszpóra történetét kutató munka végzése, a többedik generáció bátorítása magyar gyökereik megismerésére, 6. a Mikes Kelemen Program keretében a program célkitűzéseivel összhangban lévő tevékenységek megvalósítására, 7. határon túli szervezetek tevékenységeinek támogatására, amelyek elősegítik a magyar igazolvánnyal, magyar hozzátartozói igazolvánnyal rendelkező ukrán állampolgárok oktatási, kulturális, művészeti, közművelődési, tudományos, hitéleti, média, sport, civil társadalmi, helyi önkormányzati együttműködési, magyar-magyar együttműködési, valamint kegyeleti okokból Magyarországra történő utazásait, 8. a Magyarság Háza nemzeti identitás kiállítása, látogató- és oktatásmódszertani központja kialakítása, valamint a Magyarság Háza egyéb járulékos felújítása céljából.magyarországi székhelyű jogi személy, külföldi szervezet, Magyarországgal szomszédos országban székhellyel rendelkező, határon túli szervezet, egyházi jogi személy, határon túli egyház, központi költségvetési szerv, helyi önkormányzat, helyi önkormányzati költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzati költségvetési szervaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződéssel vagy támogatói okirattal vagy megállapodássalelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbenszerződés vagy okirat vagy megállapodás szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig, vagy összeghatár megjelölése nélkül, azzal, hogy a határon túli szervezetnek és a külföldi szervezetnek támogatási kérelem alapján nyújtott határon túli költségvetési támogatás esetén biztosíték kikötésére nem kerül sor.-igénybe vehető-
b) Magyarország Barátai Alapítvány támogatása Az előirányzat továbbá a Magyarország Barátai Alapítvány szakmai feladatainak és működésének nemzetpolitikai célú támogatására biztosít fedezetet. Az éves szakmai programban nem szereplő tevékenység a Civil törvényben foglaltak szerint támogatható. c) Szabolcs-Szatmár-Bereg megye és Kárpátalja fejlesztési feladatok Az előirányzat továbbá a Szabolcs-Szatmár-Bereg megye és Kárpátalja fejlesztési feladatok megvalósításának támogatására szolgál. d) Az előirányzat terhére a tevékenységhez kapcsolódó működési költségek támogatása érdekében vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtható. Az a)–d) pont esetében a költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.
22.34476230/5 Fővárosi és megyei kormányhivatalok
peres ügyei
Az előirányzat a miniszter egyedi döntése alapján a fővárosi és megyei kormányhivatallal – ideértve a fővárosi és megyei kormányhivatal önálló feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egységét – vagy annak jogelődjével szemben 9,0 millió forint pertárgyértéket meghaladó peres vagy nemperes eljárásban hozott jogerős bírósági döntés alapján megállapított fizetési kötelezettség ellentételezésére, valamint teljesítésére használható fel, ha annak viselése a költségvetése terhére nem biztosítható, és a marasztalást tartalmazó döntéssel összefüggő bírósági eljárásban eljárási hiba vagy mulasztás a fővárosi és megyei kormányhivatalt nem terheli. Az 50,0 millió forint pertárgyértéket meg nem haladó peres vagy nemperes eljárás esetén a kifizetés feltétele a fizetési kötelezettség fővárosi és megyei kormányhivatal általi teljesítése. Az előirányzatból munkaügyi perekkel kapcsolatos kifizetések nem finanszírozhatók, kivéve, ha a per tárgyát képező vitatott munkáltatói intézkedés meghozatalára a fővárosi és megyei kormányhivatalok létrehozását megelőzően került sor. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújthatóközponti költségvetési szervjogszabály vagy - pályázati
rendszeren kívül kérelemre -
meghozott egyedi döntés alapján
előleg biztosíthatóegy összegben-----
23.35925132 Központi kezelésű előirányzatok
24.37855132/7 A Miniszterelnökség tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos bevételek
25.36195132/7/1 Miniszterelnökség tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaságok tőkeemeléseA Miniszterelnökség tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaságok tőkeemelése.Miniszterelnökség tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaság--alapítói határozatban foglaltak szerint, tőkeemelés jogcímén-----
26.37656232/7/2 Miniszterelnökség tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaságok működéséhez szükséges hozzájárulásA Miniszterelnökség tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaságok tulajdonosi támogatása. Az előirányzat terhére támogatás már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható. Az Áht. szerinti, az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén a támogatási szerződésben/támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően.Miniszterelnökség tulajdonosi joggyakorlásába tartozó gazdasági társaságaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, pályázati rendszeren kívül, kérelemre hozott egyedi döntés alapján támogatási szerződéssel vagy támogatói okirattal egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosanelőleg biztosítható a támogatási szerződésben/ támogatói okiratban foglaltaknak megfelelőenegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekben az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok, a támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkülokirat szerintAz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül.---

"

2. melléklet a 17/2022. (X. 18.) MvM rendelethez

"2. melléklet a 8/2016. (III. 25.) MvM rendelethez

XLVII. Gazdaság-újraindítási Alap fejezet 2022. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve a Miniszterelnökség fejezeti kezelésű előirányzatokra vonatkozóan

ABCDEFGHIJKLMNO
1.ÁHT azonosítóCímnévAlcímnévJogcím csoportnévJogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás módjaVisszafizetés határidejeBiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete
2.3870512 Fejezeti kezelésű előirányzatok
3.3876622/1 Gazdaság újraindítását szolgáló
előirányzatok
3762732/1/1 Magyar Falu Programa) Falusi Útalap Az előirányzat nyújt fedezetet a Magyar Falu Program keretében megvalósuló alsóbbrendű utak felújítására. b) Magyar Falu Program alprogramjainak támogatása Az előirányzat a magyar kistelepülések népességmegtartó erejének növelése érdekében, a Magyar Falu Program keretében megvalósuló programelemek támogatására használható fel. c) Kistelepülési üzletek támogatása Az előirányzat nyújt fedezetet a Magyar Falu Program keretében a gazdasági tevékenységet végző vállalkozások támogatására a Gazdaság[1]újraindítási Akcióterv keretében a kistelepülési üzletek támogatásáról szóló 62/2021. (II. 12.) Korm. rendelet alapján. d) Falusi Civil Alap Az előirányzat célja a Magyar Falu Program keretében megvalósuló civil program elemeként a civil közösségi tevékenységek és azok végzése feltételeinek támogatása. Az a)–d) pont esetében a költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújthatóhelyi önkormányzat, költségvetési szerv, gazdasági társaság, továbbá egyéni vállalkozó, egyéni cég, jogszabály alapján jogi személynek minősülő egyéb szervezet, helyi önkormányzatok társulásai, egyházi jogi személy, egyesület, alapítvány, nonprofit, valamint közhasznú jogállású szervezetaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatói okirattal vagy támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekbena kötelezettség[1]vállalási dokumentumban meghatározottak szerintaz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül-igénybe vehető-
5.3589512/1/2 Modern Városok ProgramAz előirányzat célja a Modern Városok Program megvalósítása, a Modern Városok Program megvalósításáról szóló kormányrendeletben foglaltak szerint. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.a Modern Városok Program megvalósításáról szóló kormányrendeletben foglaltak szerinta Modern Városok Program megvalósításáról szóló kormányrendeletben foglaltak szerint támogatói okirattala Modern Városok Program megvalósításáról szóló kormányrendeletben foglaltak szerintegy összegben vagy időarányos részletekben a Modern Városok Program megvalósításáról szóló kormányrendeletben foglaltak szerintokirat szerinta Modern Városok Program megvalósításáról szóló kormányrendeletben foglaltak szerint---
6.3882172/1/4 Kulturális értékmegőrzőa) Európa Kulturális Fővárosa 2023 cím viselésével kapcsolatos feladatok támogatása Az előirányzat támogatást nyújt az Európa Kulturális Fővárosa 2023 cím viselésével kapcsolatos feladatok támogatására. b) Nemzeti Hauszmann Terv Az előirányzat célja a Nemzeti Hauszmann Terv, valamint a Nemzeti Hauszmann Program előkészítésével és végrehajtásával összefüggő feladatok, valamint a Budai Palotanegyed és a Polgárváros nagyszabású rekonstrukciója, továbbá Hauszmann Alajos építészeti és kulturális hagyatékához, annak fenntartásához kapcsolódó egyéb feladatok és beruházások támogatása. c) A Hauszmann Alapítvány részére mint közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány részére a KEKVA tv., az alapító okirat és a Kormány egyedi döntésében meghatározott feladatok, célok és beruházások megvalósítása, és az azzal kapcsolatos, működéshez szükséges kiadások finanszírozása érdekében pénzbeli vagyoni juttatás rendelkezésre bocsátása. Az a)–c) pont esetében a költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújthatóaz F:6 mező a)–b) pontja esetében civil szervezet, jogi személy, központi költségvetési szerv, helyi önkormányzat, helyi önkormányzat által fenntartott intézmény, köztestület, egyesület, alapítvány, nonprofit, valamint közhasznú jogállású szervezet, költségvetési szerv, gazdasági társaság; az F:6 mező c) pontja esetében Hauszmann Alapítványaz F:6 mező a)–b) pontja esetében az Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatási szerződéssel vagy támogatói okirattal, az F:6 mező c) pontja esetében –az F:6 mező a)–b) pontja esetében előleg biztosítható; az F:6 mező c) pontja esetében –az F:6 mező a)–b) pontja esetében egy összegben vagy időarányos vagy teljesítésarányos részletekben; az F:6 mező c) pontja esetében –az F:6 mező a)–b) pontja esetében szerződés vagy okirat vagy megállapodás szerint; az F:6 mező c) pontja esetében –az F:6 mező a)–b) pontja esetében az Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján, a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül; az F:6 mező c) pontja esetében –-az F:6 mező a)–b) pontja esetében igénybe vehető; az F:6 mező c) pontja esetében –-
7.3878172/1/10 Aktív kikapcsolódást szolgáló feladatok, programok, beruházások) az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kinevezéséről és feladatairól szóló 1228/2020. (V. 15.) Korm. határozat alapján a kormánybiztos feladatkörében az aktív és ökoturisztikai fejlesztésekkel és ezek népszerűsítésével összefüggő és az ahhoz kapcsolódó feladatok ellátására és visszterhes szerződések kiadásaira – nem érintve a kiemelt budapesti fejlesztésekért és nemzetközi sportpályázatokért felelős kormánybiztos kormányhatározatban és jogszabályban rögzített feladatait; b) az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos részére kormányhatározatban a feladatkörébe utalt egyéb feladatok végrehajtására; c) az előirányzat céljaihoz kapcsolódó határon túlra nyújtott támogatáshoz, összhangban a határon túli költségvetési támogatások sajátos szabályairól szóló 98/2012. (V. 15.) Korm. rendeletben [a továbbiakban: 98/2012. (V. 15.) Korm. rendelet] foglaltakkal; Az a)–c) pont esetében a költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.helyi önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szerv, nemzetiségi önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szerv, központi költségvetési szerv és az általa fenntartott költségvetési szerv, civil szervezet, köztestületi költségvetési szerv, egyházi jogi személy, szakmai érdekképviselet, gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, egyéni cég, MÁK, a 98/2012. (V. 15.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott személyek és szervezetekaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatói okirattal vagy támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy részletekben, időarányosan vagy teljesítésarányosan történő kifizetésselszerződés vagy okirat szerintaz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül-igénybe vehető-
8.3875622/1/12 Kerékpáros fejlesztésekAz előirányzat a kerékpározás növekvő népszerűségére és fenntarthatósági, klímavédelmi, turisztikai, nemzetgazdasági, továbbá egészségügyi szempontokra tekintettel támogatja a kerékpáros útvonalak fejlesztését a kiemelt kerékpáros útvonalak fejlesztésének finanszírozásáról szóló 1731/2018. (XII. 18.) Korm. határozat alapján. Az előirányzat forrást biztosít az országos turisztikai és a térségi kerékpárutak fejlesztésére, továbbá a kerékpárutak tervezésére és az építését szabályozó műszaki előírások, szabványok és útmutatók elkészítésére, a kerékpáros infrastruktúra-fejlesztésre, valamint a kerékpáros hálózat nyilvántartására szolgáló térinformatikai rendszer (KENYI) fejlesztésére. Az előirányzat fedezetet nyújt a kerékpáros létesítmények fejlesztése feladatra. Az előirányzat a kerékpárforgalmi létesítmények működtetéséhez kapcsolódó feladatokról szóló 1674/2016. (XI. 29.) Korm. határozat alapján forrást biztosít a kerékpárforgalmi hálózat részét képező létesítmények és tartozékaik működtetésére (üzemeltetés, fenntartás, felújítás). A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.gazdasági társaság, civil szervezet, települési önkormányzat, megyei önkormányzat, költségvetési szervaz Áht. 48. § (1) bekezdése szerint, jogszabály vagy egyedi döntés alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre, támogatói okirattal vagy támogatási szerződésselelőleg biztosíthatóegy összegben vagy részletekben, időarányos vagy teljesítésarányos kifizetésselszerződés vagy okirat szerintaz Ávr. 84. § (2) bekezdése alapján a költségvetési támogatás összegét meghaladó biztosítéki értékig vagy összeghatár megjelölése nélkül-igénybe vehető-

"

Tartalomjegyzék