Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a mesterséges intelligencia a jogszabály szövegét értelmezve fogja megadni.
...Tovább...

Pertörténet AI összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot egy rövid, jól strukturált dokumentumban foglalja össze.
...Tovább...

26/2023. (IX. 21.) MK rendelet

a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 17/2022. (XII. 1.) MK rendeletnek a 2023. évi felhasználási szabályok megállapításával összefüggő módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 21. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 17/2022. (XII. 1.) MK rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat

1. 7., 9., 14., 15., 16., 17., 18. és 19. sora alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás;

2. 9. sora alapján az 1408/2013/EU bizottsági rendelet szerinti mezőgazdasági csekély összegű támogatás;

3. 7., 9., 15., 18., 22. és 25. sora alapján a 2012/21/EU bizottsági határozat szerinti közszolgáltatásért járó ellentételezéshez nyújtott támogatás;

4. 7., 9., 15., 18. és 25. sora alapján a 360/2012/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű közszolgáltatási támogatás;

5. 7., 9., 13-17. és 25. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13-14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás;

6. 17. sora alapján sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 17. cikke szerinti kis- és középvállalkozásnak nyújtott beruházási támogatás;

7. 7., 9., 15. és 18. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 18. cikke szerinti kis- és középvállalkozás részére tanácsadáshoz nyújtott támogatás;

8. 9. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 19. cikke szerinti kis- és középvállalkozás vásáron való részvételéhez nyújtott támogatás;

9. 9. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 22. cikke szerinti induló vállalkozásnak nyújtott támogatás;

10. 9. és 19. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 25. cikke szerinti kutatás-fejlesztési projekthez nyújtott támogatás;

11. F:9 mező 5) pontja alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 28. cikke szerinti kis- és középvállalkozásnak nyújtott innovációs támogatás;

12. 7., 9., 14., 15., 16., 18. és 19. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás;

13. 7., 15., 18. és 25. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 52. cikke szerinti széles sávú infrastruktúrára irányuló támogatás;

14. 6., 9., 13., 14., 16. és 19. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás;

15. 9., 13., 16. és 17. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatás;

16. 7., 9., 13. és 14. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 56. cikke szerinti helyi infrastruktúrára irányuló támogatás;

17. 9. és 28. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 56a. cikke szerinti regionális repülőterekre irányuló támogatás;

18. 9. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 56c. cikke szerinti belvízi kikötőkre irányuló támogatás;

19. 7., 9. és 16. sora alapján az Állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keret a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatása céljából című, 2020. március 19-i 2020/C 91 I/01 számú európai bizottsági közlemény (a továbbiakban: átmeneti közlemény) 3.13. szakasza szerinti fenntartható helyreállításra irányuló beruházási támogatás;

20. 4-28. sora alapján az SA.103089 (2022/N) számú, valamint az azt módosító európai bizottsági határozatokban foglaltakkal összhangban "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény (a továbbiakban: válságközlemény) 2.1. szakasza szerinti válságtámogatás

nyújtható."

2. § A Rendelet 7. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Az általános forgalmi adó (a továbbiakban: áfa) nem támogatható, kivéve, ha az az áfára vonatkozó nemzeti jogszabályok értelmében nem igényelhető vissza."

3. § A Rendelet 7. §-a a következő (6a) bekezdéssel egészül ki:

"(6a) A széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez nyújtott beruházási támogatás esetén az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a projekt teljes költsége meghaladja a 100 millió eurónak megfelelő forintösszeget, pénzügyi eszköz formájában odaítélt támogatás esetén pedig, ha a kedvezményezettnek nyújtott teljes finanszírozás névértéke bármely projekt esetén meghaladja a 150 millió eurót."

4. § (1) A Rendelet 7. § (7) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alapján)

"a) a 651/2014/EU bizottsági rendelet szerinti támogatás esetén - az induló vállalkozásoknak nyújtott támogatás és a széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez nyújtott beruházási támogatás kivételével - 2027. június 30-ig,"

(lehet támogatási döntést hozni.)

(2) A Rendelet 7. § (7) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alapján)

"c) az induló vállalkozásoknak nyújtott támogatás és a széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez nyújtott beruházási támogatás esetén 2023. december 31-ig,"

(lehet támogatási döntést hozni.)

5. § A Rendelet 4. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. Széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez nyújtott beruházási támogatás

9. § (1) Támogatás nyújtható vezetékes széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás).

(2) A támogatás elszámolható költsége a vezetékes széles sávú infrastruktúra kiépítésének, irányításának és üzemeltetésének bármely költsége lehet.

(3) A beruházáshoz nyújtható maximális támogatási összeget a 9/C. § (1) és (2) bekezdése szerinti esetben a támogatást nyújtó versenypályázat alapján állapítja meg.

(4) Ha a támogatás odaítélése a 9/C. § (3) bekezdése szerint versenypályázat nélkül történik, a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségek és a működési eredmény közötti különbséget, amelyet megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni, és előzetesen vagy visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag kell levonni az elszámolható költségekből.

9/A. § (1) Támogatás nyújtható vezetékes széles sávú hálózat kiépítéséhez a háztartások és a társadalmigazdasági fókuszpontok csatlakoztatására olyan területeken, ahol nincs olyan már meglévő hálózat, vagy ahol valószínűsíthető, hogy a tervezett támogatási intézkedés közzétételétől számított három éven belül vagy a támogatott hálózat kiépítéséhez szükséges időn, de legalább a támogatott hálózat kiépítésének várható megkezdésétől számított két éven belül nem helyeznek üzembe olyan, hitelt érdemlően kiépíteni tervezett hálózatot, amely megbízhatóan képes legalább

a) 30 Mbps vagy

b) 100 Mbps

letöltési sebességet biztosítani.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatott hálózatnak a már létező vagy hitelt érdemlően tervezett hálózatokhoz képest legalább kétszeres letöltési és feltöltési sebességet kell biztosítania, és képesnek kell lennie legalább az (1) bekezdés a) vagy b) pontja szerinti letöltési sebesség megbízható biztosítására.

(3) Támogatás nyújtható vezetékes széles sávú hálózat kiépítéséhez a társadalmi-gazdasági fókuszpontok csatlakoztatására olyan területeken, ahol csak egy olyan, már meglévő hálózat van, amely képes legalább 100 Mbps, de 300 Mbps-nál kisebb letöltési sebesség biztosítására, vagy ahol valószínűsíthető, hogy a tervezett támogatási intézkedés közzétételétől számított három éven belül vagy a támogatott hálózat kiépítéséhez szükséges időn, de legalább a támogatott hálózat kiépítésének várható megkezdésétől számított két éven belül legfeljebb egy ilyen hálózat lesz elérhető.

(4) A (3) bekezdés szerinti támogatott hálózatnak a már meglévő vagy hitelt érdemlően tervezett hálózatokhoz képest legalább kétszeres letöltési és feltöltési sebességet kell biztosítania, és képesnek kell lennie legalább 1 Gbps letöltési sebesség megbízható biztosítására.

9/B. § (1) A 9/A. § (1) és (3) bekezdésében foglalt feltételek teljesülését feltérképezés és nyilvános konzultáció útján a támogatást nyújtó ellenőrzi.

(2) A feltérképezés során azonosítani kell a támogatással lefedni tervezett földrajzi célterületeken már elérhető hálózatokat. A feltérképezést tisztán vezetékes hálózatok esetében a csatlakoztatható helyszínek címe alapján, a vezeték nélküli állandó helyű hozzáférési hálózatok esetében pedig a csatlakoztatható helyszínek címe vagy maximum 100x100 méteres rácsok alapján kell elvégezni.

(3) A feltérképezést követően a támogatást nyújtó vagy más kijelölt hatóság nyilvános konzultációt lefolytat le, amelynek keretében közzéteszi a támogatást nyújtó honlapján a tervezett intézkedést és a feltérképezés részletes adatait.

(4) Az adatok és a tervezett intézkedés közzétételétől számítva legalább 30 napig zajló konzultáció keretében az érdekelt piaci szereplők észrevételezhetik az intézkedés tervezetét és a feltérképezés eredményét, továbbá jelezhetik a célterületen már létező vagy a 9/A. § (1) és (3) bekezdése szerinti időn belül hitelt érdemlően kiépíteni tervezett hálózataikra vonatkozó, megfelelően alátámasztott információkat.

9/C. § (1)A kedvezményezettről és a támogatás összegéről a támogatást nyújtó nyílt, átlátható, megkülönböztetésmentes és a technológiasemlegesség elvén alapuló versenypályázat alapján dönt.

(2) A kedvezményezett kiválasztásakor az igényelt támogatási összeg mellett a támogatást nyújtó által előzetesen megállapított, objektív, átlátható és megkülönböztetésmentes minőségi kritériumok is figyelembe vehetők, azzal, hogy műszakilag egyenértékű minőségi feltételek esetén a támogatást a legalacsonyabb összegű támogatást igénylő pályázónak kell odaítélni.

(3) Az (1) és (2) bekezdéstől eltérően a támogatás közvetlenül is odaítélhető egy hatóságnak vagy egy hatóság - a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés h) vagy i) pontja szerinti - szervezetének, azzal, hogy a kedvezményezett a támogatott hálózatot kizárólag nagykereskedelmi szolgáltatások nyújtásához használhatja, és a támogatott hálózat üzemeltetéséhez felhasznált forrásokról külön számviteli nyilvántartást vezet.

(4) A (3) bekezdés szerint odaítélt támogatásból kiépítendő hálózat kiépítésével és működtetésével harmadik felet megbízni csak nyílt, átlátható és megkülönböztetésmentes versenypályázat útján, a technológiasemlegesség követelménye betartásával lehet.

9/D. § (1) A hálózat üzemeltetője tisztességes és megkülönböztetésmentes feltételek mellett a lehető legszélesebb körű aktív és passzív nagykereskedelmi hozzáférést biztosít a támogatott infrastruktúrához, beleértve a támogatott infrastruktúra kiépítéséhez felhasznált meglévő hálózati elemeket is.

(2) A hálózat üzemeltetője a nagykereskedelmi hozzáférést fizikai átengedés útján is biztosítja. Az átengedés virtuális formában is biztosítható, ha a nemzeti szabályozó hatóság a virtuális átengedést a fizikai átengedéssel egyenértékűnek fogadja el.

(3) A hálózat üzemeltetője az aktív nagykereskedelmi hozzáférést legalább hét éven keresztül biztosítja. A fizikai infrastruktúrához, különösen az alépítményekhez és a tartóoszlopokhoz való hozzáférés joga időben nem korlátozható.

(4) A nagykereskedelmi hozzáférést nem érintheti a hálózat tulajdonosának vagy üzemeltetőjének személyében beállt változás.

(5) Ha a támogatást alépítmény építéséhez is nyújtják, a támogatott alépítményt úgy kell kialakítani, hogy legalább három kábelhálózatnak és különböző hálózati topológiáknak is helyet tudjon adni.

9/E. § (1) A nagykereskedelmi hozzáférés díját az üzemeltető Magyarország vagy az Európai Unió összehasonlítható, versenyképesebb területei vonatkozásában közzétett vagy szabályozott nagykereskedelmi árak átlaga alapján határozza meg. Ilyen információk hiányában a nemzeti szabályozó hatóság által az érintett piacok és szolgáltatások vonatkozásában meghatározott nagykereskedelmi árak alkalmazandók.

(2) Ha a nagykereskedelmi hozzáférés díja az (1) bekezdés szerinti referenciaértékek alapján nem állapítható meg, az üzemeltető költségalapú árképzésen alapuló, az ágazati szabályozással összhangban lévő árazást alkalmaz.

(3) A nagykereskedelmi hozzáféréssel és árképzéssel kapcsolatos viták esetén a nemzeti szabályozó hatósághoz lehet fordulni.

9/F. § (1) A támogatásnak minőségi teljesítménynövekedést kell eredményeznie a már létező, valamint a tervezett támogatási intézkedés közzétételének időpontjától számított három éven belül vagy a támogatott hálózat kiépítéséhez szükséges időn, de legalább a támogatott hálózat kiépítésének várható megkezdésétől számított két éven belül támogatás nélkül hitelt érdemlően kiépíteni tervezett hálózatokhoz képest.

(2) A minőségi ugrás feltétele akkor teljesül, ha a támogatott beavatkozás eredményeként jelentős új beruházás kerül megvalósításra a széles sávú hálózatban, és a támogatott infrastruktúra jelentős új képességeket vezet be a piac számára a széles sávú internet-hozzáférési szolgáltatások rendelkezésre állása, a kapacitás, a sebesség és a verseny tekintetében a már létező vagy hitelt érdemlően tervezett hálózatokhoz képest.

10. § A 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó támogatásban részesült projektek esetén a támogatást nyújtó a kedvezményezett indokolatlan mértékű profitszerzésének megakadályozása érdekében ellenőrzési és visszafizetési mechanizmust alkalmaz."

6. § (1) A Rendelet 13. §-a a következő (28) bekezdéssel egészül ki:

"(28) A hálózat üzemeltetője tisztességes és megkülönböztetésmentes feltételek mellett a lehető legszélesebb körű aktív és passzív nagykereskedelmi hozzáférést biztosítja a támogatott infrastruktúrához."

(2) A Rendelet 13. § (29) és (30) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(29) A hálózat üzemeltetője a nagykereskedelmi hozzáférést az újgenerációs hozzáférési hálózat esetén fizikai átengedés révén biztosítja.

(30) A kedvezményezettről és a támogatás összegéről a támogatást nyújtó nyílt, átlátható, megkülönböztetésmentes és a technológiasemlegesség elvén alapuló pályáztatás alapján dönt."

7. § A Rendelet 55. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) E rendeletnek a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 17/2022. (XII. 1.) MK rendeletnek a 2023. évi felhasználási szabályok megállapításával összefüggő módosításáról szóló 26/2023. (IX. 21.) MK rendelettel (a továbbiakban: Módr3.) megállapított 2. § (2) bekezdését, 4. § (1) bekezdését, 5. § (2) bekezdés a) és b) pontját, valamint (5) bekezdését, 7. § (4) bekezdését, (6a) bekezdését, valamint (7) bekezdés a) és c) pontját, 4. alcímét, 13. § (28)-(30) bekezdését, 36. § (1) bekezdését, 40. § (4) bekezdését és 56. §-át a Módr3. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell."

8. § A Rendelet 56. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"56. § E rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet,

b) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. Fejezete, valamint 13., 14., 17., 18., 19., 22., 25., 28., 31., 52., 53., 55., 56., 56a. és 56c. cikke,

c) az Állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keret a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatása céljából című, 2020. március 19-i 2020/C 91 I/01 számú európai bizottsági közlemény 3.13. szakasza,

d) az "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény 2.1. szakasza,

e) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat,

f) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet,

g) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz."

9. § A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

10. § A Rendelet

a) 4. § (1) bekezdésében a "9-53." szövegrész helyébe a "9-49." szöveg,

b) 5. § (2) bekezdés a) pontjában az "5-9." szövegrész helyébe a "4-9." szöveg,

c) 5. § (2) bekezdés a) pontjában és (5) bekezdésében a "26-28." szövegrész helyébe a "26." szöveg,

d) 5. § (2) bekezdés b) pontjában az "5." szövegrész helyébe a "4-5." szöveg,

e) 36. § (1) bekezdésében a "8-18. pontjában" szövegrész helyébe az "1.1. szakaszában" szöveg,

f) 40. § (4) bekezdésében a "81. pontjára" szövegrész helyébe a "92. pontjára" szöveg

lép.

11. § Hatályát veszti a Rendelet

a) 1. § a) pontjában a "valamint a XLVII. Gazdaság-újraindítási Alap fejezetbe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatokra," szövegrész,

b) 2. § (3) bekezdése,

c) 5. § (1) bekezdésében az "a 702/2014/EU bizottsági rendelet," szövegrész,

d) 5. § (2) bekezdés g) pontjában az "és a 702/2014/EU bizottsági rendelet" szövegrész,

e) 5. § (7) bekezdésében a "vagy a 702/2014/EU bizottsági rendelet" szövegrész,

f) 5. § (7) bekezdésében a "vagy a 702/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében" szövegrész,

g) 5. § (8) bekezdésében az "a 702/2014/EU bizottsági rendelet" szövegrész,

h) 7. § (5) bekezdése,

i) 7. § (7) bekezdés d) és e) pontja,

j) 8. § (1) bekezdés d) pontja,

k) 55. § (4) bekezdésében az "és 2." szövegrész,

l) 17-19., 27. és 28. alcíme, valamint

m) 2. melléklete.

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

13. § Ez a rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet,

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. Fejezete, valamint 13., 14., 17., 18., 19., 22., 25., 28., 31., 52., 53., 55., 56., 56a. és 56c. cikke,

c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat,

d) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet,

e) az Állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keret a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatása céljából című, 2020. március 19-i 2020/C 91 I/01 számú európai bizottsági közlemény 3.13. szakasza szerinti fenntartható helyreállításra irányuló beruházási támogatás,

f) az SA.103089 (2022/N) számú, valamint az azt módosító európai bizottsági határozatokban foglaltakkal összhangban "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

Rogán Antal s. k.,

Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter

1. melléklet a 26/2023. (IX. 21.) MK rendelethez

"1. melléklet a 17/2022. (XII. 1.) MK rendelethez

XXI. Miniszterelnöki Kabinetiroda fejezet 2023. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1.Áht. azonosítóCím-névAlcím-névJogcím-
csoport név
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás módjaVisszafizetés határidejeBiztosítékKezelő szervLebonyolítóEurópai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete
2.20 Fejezeti kezelésű előirányzatok
3.20/1 Célelőirányzatok
4.29664620/1/1 Kormányfői protokollAz előirányzat a miniszterelnök és a miniszterelnök helyett, a nevében eljáró személy körüli, valamint a kormányfő házastársához kapcsolódó protokollfeladatok ellátására használható fel. Az előirányzat fedezi a külföldi és a belföldi kormányfői protokoll-látogatásokhoz, valamint a miniszterelnök és a miniszterelnök helyett, a nevében eljáró személy részvételével lebonyolított nemzetközi, állami rendezvényekhez, a kormányfő házastársához kapcsolódó személyi, valamint az egyéb dologi jellegű kiadásokat.
Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is.
Központi költségvetési szerv, gazdasági társaság, Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár).-Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.-----
5.33134020/1/2 Kormányzati kommunikációval és konzultációval kapcsolatos feladatokAz előirányzat tartalmazza a miniszterelnökhöz és a Kormány tevékenységéhez kapcsolódó egységes lakossági tájékoztató, kommunikációs és konzultációs feladatok fedezetét. Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással kapcsolatos kincstári díjak
fedezetére is.
Központi költségvetési szerv, költségvetési szerv, gazdasági társaság, Kincstár.-Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.-----
Visszterhes polgári jogiVisszterhes polgári jogiVisszterhes polgári jogiVisszterhes polgári
6.38790620/1/3 Róheim villa rekonstrukciója 2022. évi maradványA fejezeti kezelésű előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkezik. Az előirányzat célja az előző évi maradvány befizetése a Megtakarítási Alap javára.Kincstár--------
7.40203920/1/5 Digitális
Magyarország Ügynökség Zrt. szakmai feladatainak ellátása
Az előirányzat fedezetet nyújt
1) a Digitális Magyarország Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: DMÜ Zrt.) működtetése és szakmai feladatainak ellátása kapcsán felmerülő kiadások finanszírozására;
2) a Kormány egyedi döntéseiben meghatározott feladatokra;
3) az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári díjakra.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási feltételeknek.
DMÜ Zrt., Miniszterelnöki Kabinetiroda Igazgatás, Kincstár.Pályázati rendszeren kívül kérelemre hozott egyedi támogatói döntésben foglaltak szerint kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés, az Ávr. 101/A. §-a szerint kiadott támogatói okirat útján.Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.Támogatási szerződés vagy támogatói okirat szerint.Az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok.---
8.34778420/1/10 Turisztikai
célelőirányzat
A fejezeti kezelésű előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkezik. Az előirányzat célja az előző évi maradvány befizetése a Megtakarítási Alap javára.Kincstár-----Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (a továbbiakban:
MTÜ Zrt.)
--
9.36023920/1/11 Turisztikai
fejlesztési célelőirányzat
Az előirányzat fedezetet nyújt
1) az MTÜ Zrt. turizmussal és vendéglátással kapcsolatos egyes feladatainak
ellátásához, így a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló
2016. évi CLVI. törvényben, annak felhatalmazása alapján kiadott
Korm. rendeletekben, különösen a Magyar Turisztikai Ügynökség
Zártkörűen Működő Részvénytársaság turizmussal és vendéglátással
kapcsolatos egyes feladatainak meghatározásáról szóló 61/2017. (III. 20.)
Korm. rendeletben foglaltakra;
2) a Kisfaludy fejlesztési programlebonyolítására, a Nemzeti Turisztikai
Adatszolgáltató Központ informatikai rendszerével összefüggő költségek
finanszírozására, kivéve az informatikai alapinfrastruktúra működtetésének
kiadásait;
3) a nemzeti rendezvényekhez kapcsolódó közszolgáltatási célú
rendezvények megszervezésére;
4) a Tour de Hongrie kerékpáros körverseny megrendezésével összefüggő
hazai és nemzetközi kommunikációs és promóciós, valamint a rendezvény
közvetítésével kapcsolatos kiadásokra;
5) térségi turisztikai fejlesztési projektek lebonyolítására, célzott
támogatására;
6) egyéb turisztikai fejlesztési projektek lebonyolítására, célzott
támogatására;
7) turisztikai jelentőséggel bíró fesztiválok, rendezvények, valamint
a kis- és középvállalkozások ezeken való részvételének támogatására;
8) ágazati jelentőségű informatikai rendszerek fejlesztésére és
működtetésére;
9) gasztronómiai projektek lebonyolítására, célzott támogatására;
10) célzott támogatások nyújtására szakágazatokkal összefüggő
események, projektek szervezéséhez;
11) turizmus-diplomáciai feladatokkal összefüggő, nem a fejezetnél
keletkező közvetlen kiadások finanszírozására;
12) a könnyűzene- és fesztiválipar működéséhez szükséges szakmai
fejlesztésekről szóló 1482/2020. (VIII. 7.) Korm. határozatban foglalt
feladatok finanszírozására;
13) az idegenvezetők tevékenységének támogatására;
14) a beutazó egészségturizmusban érintettek tevékenységének
támogatására;
15) a minőségi vendéglátóipari beszállítói tevékenység fenntartásának,
gasztronómiai jelentőségű mezőgazdasági, halászati és akvakultúra-
termékek előállításának, feldolgozásának, értékesítésének és
forgalmazásának támogatását célzó programok megvalósítására;
16) a 25. alcím szerint nyújtott fenntartható helyreállításra irányuló
beruházási támogatás finanszírozására;
17) a turisztikai és vendéglátóipari ágazat szereplőinek a SARS-CoV-2
koronavírus-világjárványra tekintettel történő támogatására;
18) az előirányzat céljaihoz kapcsolódóan határon túlra nyújtott
támogatáshoz, összhangban a határon túli költségvetési támogatások
sajátos szabályairól szóló 98/2012. (V. 15.) Korm. rendeletben
[a továbbiakban: 98/2012. (V. 15.) Korm. rendelet] foglaltakkal;
19) jogszabályban vagy kormányhatározatban a turizmusért és
a vendéglátásért való kormányzati felelősségi körben meghatározott
egyéb, a turisztikai és a vendéglátási szakágazattal kapcsolatos célok
végrehajtására;
20) az MTÜ Zrt.-vel kötött partnerségi megállapodás keretében
együttműködő szervezetek turisztikai feladataihoz közvetlenül kapcsolódó,
a megállapodásban meghatározott tevékenységek végrehajtásához
szükséges kiadásokra;
21) a 22. alcím szerint nyújtott válságtámogatás finanszírozására;
22) az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári díjakra.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már
megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre
is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási
feltételeknek.
Természetes személy, adószámos
magánszemély, őstermelő,
egyéni vállalkozó, gazdasági
társaság, civil szervezet,
egyéni cég, szövetkezet, helyi
önkormányzat és az általa
fenntartott költségvetési szerv,
köztestület, költségvetési
szerv és az általa fenntartott
költségvetési intézmény, szakmai
érdekképviselet, egyházi jogi
személy, befektetési alapok és
az azok nevében eljáró
alapkezelők, MK Igazgatás,
98/2012. (V. 15.)
Korm. rendelet 2. §
(1) bekezdésében meghatározott
Kincstár.
A nyújtott támogatás teljes
összege vagy bizonyos része
a támogatott tevékenység
megvalósításának veszélyeztetése
nélkül
a minisztérium vagy
a minisztérium nevében eljáró
a kedvezményezett között
létrejött támogatási
jogviszonyban foglaltaknak
megfelelően harmadik személy
által is felhasználható.
Az Ávr. 101/A. §-a szerint
kiadott támogatói okirat,
egyedi támogatói döntésben
foglaltak szerint kiadott vagy
kötött támogatói okirat vagy
támogatási szerződés és
pályázati kiírás alapján kiadott
vagy kötött támogatói okirat
vagy támogatási szerződés útján,
az F:9 mező 16) pontja szerinti
támogatási célok esetében
támogatói okirat útján.
Előleg folyósítható,
az F:9 mező 16) pontja
szerinti támogatási célok
esetében a támogatás
támogatási előlegként
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan,
az F:9 mező 16) pontja szerinti
támogatási célok esetében
egy összegben.
Kezelői megállapodás,
támogatási szerződés
vagy támogatói okirat
szerint, az F:9 mező
16) pontja szerinti
támogatási célok
esetében visszafizetési
kötelezettség nélkül.
Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti lehetséges
biztosítékok,
az F:9 mező
16) pontja szerinti
támogatási
célok esetében
biztosítékot nem
kell kikötni.
MTÜ Zrt.--
10.37590620/1/12 Közösségépítő
kezdeményezések
támogatása
Az előirányzat célja az egyes közösségépítéseket erősítő kiemeltkormányzati kezdeményezések összehangolása, a nemzeti identitást és patriotizmust erősítő kiemelt kormányzati kezdeményezések támogatása. Az előirányzat terhére a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványokról szóló 2021. évi IX. törvény (a továbbiakban: KEKVA tv.) szerinti pénzbeli vagyoni juttatás nyújtható. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási feltételeknek.
Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is.
A Kormánynak a KEKVA tv. 19. §-a szerinti vagyonjuttatásra vonatkozó egyedi döntése alapján megállapodással.
Költségvetési szerv és az általa fenntartott költségvetési intézmény, civil szervezet, alapítvány, közalapítvány, közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány, egyházi jogi személy, közhasznú jogállású szervezet, gazdasági társaság, magánszemély, Kincstár.Az Ávr. 101/A. §-a szerint kiadott támogatói okirat, egyedi támogatói döntésben foglaltak szerint kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés útján; pályázati kiírás alapján kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés útján.Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.Támogatási szerződés vagy támogatói okirat szerint.Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok.
-Igénybe-
A Kormánynak a KEKVA tv.
19. §-a szerinti vagyonjuttatásra vonatkozó egyedi döntése alapján megállapodással.
A KEKVA tv. szerinti pénzbeli vagyoni juttatás esetében a Kormány vonatkozó egyedi döntése szerint.
11.37908420/1/21 Nemzetközi tagdíjakAz előirányzat célja a turizmussal és vendéglátással kapcsolatos nemzetközi szervezetekben betöltött tagságból eredő tagdíjak, infokommunikációs feladatokhoz kapcsolódó nemzetközi szervezetekben betöltött tagságból eredő tagdíjak, továbbá az MTÜ Zrt.-nek a Nemzetközi Kiállítások Irodájában ellátott feladataihoz kapcsolódó nemzetközi tagdíjak fedezetének biztosítása.
Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással kapcsolatos kincstári díjak
fedezetére is.
Nemzetközi tagdíjra jogosult vagy annak fizetésére kötelezett nemzetközi érdekképviseleti szervezetek vagy érdekképviseleti tagdíj fizetésére kötelezett magyar szervezetek, gazdasági társaságok, központi költségvetési szerv, Kincstár.--Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.-----
12.38014020/1/24 Kiemelt társadalmi kapcsolatokAz előirányzat tartalmazza a nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval és konzultációval kapcsolatos feladatok, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátásának forrását. Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is.Központi költségvetési szerv, gazdasági társaság, Kincstár.--Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.-----
13.38414020/1/26 Magyar Turisztikai
Ügynökség Zrt. szakmai
feladatainak ellátása
Az előirányzat fedezetet nyújt
1) az MTÜ Zrt. működtetése és szakmai feladatainak ellátása kapcsán felmerülő kiadások finanszírozására, továbbá a turisztikai tárhelyszolgáltató rendszer kiépítésére és működtetésére a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet]
1. § (4) bekezdése alapján, ideértve a 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet
1. § (5) bekezdése szerinti feladatokat is, valamint a 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet 1. mellékletében szereplő állami ingatlanok és vagyonelemek vagyonkezelésével összefüggő feladatok finanszírozására;
2) a Kormány egyedi döntéseiben meghatározott feladatokra;
3) az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári díjakra.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási feltételeknek.
MTÜ Zrt., helyi önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szerv, Miniszterelnöki Kabinetiroda Igazgatás, Kincstár.Pályázati rendszeren kívül kérelemre hozott egyedi támogatói döntésben foglaltak szerint kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés,
az Ávr. 101/A. §-a szerint kiadott
támogatói okirat útján.
Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.Támogatási szerződés vagy támogatói okirat szerint.Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok.
-Igénybe-
14.38791720/1/27 Nonprofit,
szervezetekés köztestületek támogatása
Az előirányzat fedezetet nyújt a nonprofit, civil szervezetek és köztestületek működési és szakmai feladatainak támogatására, az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári díjakra. Az előirányzat terhére a KEKVA tv. szerinti pénzbeli vagyoni juttatás nyújtható. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási feltételeknek.Egyesület, alapítvány, közalapítvány, határon túli civil szervezet, nonprofit, valamint közhasznú jogállású szervezet vagy gazdasági társaság, köztestület, közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány, Kincstár. A nyújtott támogatás teljes összege vagy bizonyos része a támogatott tevékenység megvalósításának veszélyeztetése nélkül
kedvezményezett között létrejött támogatási jogviszonyban foglaltaknak megfelelően harmadik személy által is felhasználható.
Pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül kérelemre hozott egyedi döntés alapján támogatási szerződéssel, támogatói okirattal, az Ávr.
101/A. §-a szerint kiadott
támogatói okirattal.
Előleg biztosítható,
a KEKVA tv. szerinti
vagyonjuttatás esetében a Kormány egyedi döntése alapján.
Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.Támogatási szerződés vagy támogatási okirat szerint, a Kormánynak a KEKVA tv. szerinti vagyonjuttatásra vonatkozó egyediAz Ávr. 84. §
(2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok.
---
A Kormánynak a KEKVA tv.
19. §-a szerinti vagyonjuttatásra vonatkozó egyedi döntése alapján megállapodással.
A KEKVA tv. szerinti
pénzbeli vagyoni juttatás esetében a Kormány vonatkozó egyedi döntése alapján.
A KEKVA tv. szerinti
pénzbeli vagyoni juttatás esetében a Kormány vonatkozó egyedi döntése szerint.
A KEKVA tv. szerinti
pénzbeli vagyoni juttatás esetében a Kormány vonatkozó egyedi döntése szerint.
15.34776220/1/28 Kormányzati infokommunikációs szolgáltatásokAz előirányzat forrást biztosít
1) a Digitális Magyarország Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság kijelöléséről és egyes feladatainak meghatározásáról, valamint a nemzeti informatikai és e-közigazgatási tevékenység összehangolt biztosításával összefüggő részletszabályokról szóló 307/2022. (VIII. 11.) Korm. rendeletben foglalt feladatok végrehajtására;
2) jogszabályban vagy kormányhatározatban, az e-közigazgatásért, az informatikáért, az e-közigazgatási és informatikai fejlesztések egységesítéséért, a közigazgatási informatika infrastrukturális megvalósíthatóságának biztosításáért való kormányzati felelősségi körben meghatározott egyéb célok végrehajtására;
3) az információs társadalom folyamatos fejlesztéséhez, a digitálisan írástudók számának növeléséhez, a kis- és középvállalkozások digitalizációs szintjének emeléséhez, új információs technológiák bevezetésének elősegítéséhez, Magyarország teljes lakossága számára elérhető új generációs hálózatok kiépítéséhez és elérhetővé tételéhez,
az iskolai sávszélesség kiépítéséhez, fejlesztéséhez, fenntartásához;
4) a Tisztaszoftver Program működtetéséhez, a Microsoft licencek biztosításához a köznevelésben tanulók, illetve a tanárok számára,
5) az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári díjakra.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási feltételeknek.
Gazdasági társaság, civil szervezet, helyi önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szerv, köztestület, költségvetési szerv és az általa fenntartott költségvetési intézmény, közalapítvány, köznevelési, szakképzési és felsőoktatási intézmény; Kincstár. A nyújtott támogatás teljes összege vagy bizonyos része a támogatott tevékenység megvalósításának veszélyeztetése nélkül
a minisztérium nevében eljáró
a kedvezményezett között létrejött támogatási jogviszonyban foglaltaknak megfelelően harmadik személy által is felhasználható.
Az Ávr. 101/A. §-a szerint
kiadott támogatói okirat, egyedi támogatói döntésben foglaltak szerint kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés és pályázati kiírás alapján kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés útján.
Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok.
DMÜ Zrt.--
Közszolgáltatási szerződéssel, visszterhes polgári jogiKözszolgáltatási szerződés, visszterhes polgári jogiKözszolgáltatási
polgári jogi szerződés szerint.
Közszolgáltatási szerződés, visszterhes polgári
16.40075120/1/33 A kiemelt nemzetközi sportesemények és egyéb kiemelt
állami rendezvények lebonyolítása
Az előirányzat forrást biztosít a Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság kijelöléséről és egyes
feladatainak meghatározásáról szóló 591/2022. (XII. 28.) Korm. rendeletben
foglalt közfeladatok végrehajtására. Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is. A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási feltételeknek.
Gazdasági társaság, civil szervezet, sportszövetség, helyi önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szerv, köztestület, költségvetési szerv és az általa fenntartott költségvetési intézmény, közalapítvány, köznevelési, szakképzési és felsőoktatási intézmény; Kincstár. A nyújtott támogatás teljes összege vagy bizonyos része a támogatott tevékenység megvalósításának veszélyeztetése nélkül
a minisztérium nevében eljáró kezelő szerv és a kedvezményezett között létrejött támogatási jogviszonyban foglaltaknak megfelelően harmadik személy által is felhasználható.
Az Ávr. 101/A. §-a szerint
kiadott támogatói okirat, egyedi támogatói döntésben foglaltak szerint kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés és pályázati kiírás alapján kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés útján.
Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok.
Nemzeti
Kommunikációs
Hivatal
--
17.38697320/1/34 Kormányzati szakpolitikákAz előirányzat forrást biztosít a kormányzati döntés-előkészítést megalapozó tanulmánykészítési, kommunikációs stratégiai tanácsadási feladatok, valamint a kormányzati szintű médiafigyelési és médiaelemzési szolgáltatások finanszírozásához és az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári díjakra.
A költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási feltételeknek.
Közbeszerzésen nyertes pályázó, illetve pályázók, a legmegfelelőbb ajánlatot tevő partnerek, gazdasági társaság, Kincstár.Az Ávr. 101/A. §-a szerint
kiadott támogatói okirat, egyedi támogatói döntésben foglaltak szerint kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés és pályázati kiírás alapján kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés útján.
Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok.
---
18.30275720/1/35
Infokommunikációs ágazati feladatok
Az előirányzat forrást biztosít a Nemzeti Tehetséggondozó Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Nemzeti Tehetséggondozó Nkft.) feladatainak ellátásához.Nemzeti
Tehetséggondozó Nkft.
Az Ávr. 101/A. §-a szerint
kiadott támogatói okirat, egyedi támogatói döntésben foglaltak szerint kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés és pályázati kiírás alapján kiadott vagy kötött támogatói okirat vagy támogatási szerződés útján.
Előleg folyósítható.Egy összegben vagy részletekben, idő- vagy teljesítésarányosan.-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése szerinti lehetséges biztosítékok.
---
19.40211720/1/36 Magyar Külügyi
Intézet Nonprofit
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
szakmai feladatainak
ellátása
Az előirányzat fedezetet nyújt
1) a Magyar Külügyi Intézet Nonprofit Zártkörűen Működő
Részvénytársaság a külgazdasági és külügyi stratégiai kutatási és elemzési
feladatokról szóló 366/2016. (XI. 29.) Korm. rendeletben meghatározott
szakmai feladatainak ellátása kapcsán felmerülő kiadások finanszírozására;
2) a Kormány egyedi döntéseiben meghatározott feladatokra;
3) az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári díjakra.
Magyar Külügyi Intézet
Nonprofit Zártkörűen Működő
Részvénytársaság és Kincstár.
Az Ávr. 101/A. §-a szerint
kiadott támogatói okirat,
egyedi támogatói döntésben
foglaltak szerint kiadott vagy
kötött támogatói okirat vagy
támogatási szerződés és
pályázati kiírás alapján kiadott
vagy kötött támogatói okirat
vagy támogatási szerződés útján.
Előleg folyósítható.Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti lehetséges
biztosítékok.
---
20.21 Központi kezelésű előirányzatok
21.37924021/1 A Miniszterelnöki
Kabinetiroda tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
bevételek és kiadások
22.37534021/2 A Nemzeti Útdíjfizetési
Szolgáltató Zrt. tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
Az előirányzat célja
1. a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (a továbbiakban: NÚSZ Zrt.) mint
az országos közutak használatáért fizetendő útdíjak beszedésére alkalmas
elektronikus díjszedési rendszer (a továbbiakban: HU-GO),
a tengelysúlymérő-rendszer (a továbbiakban: TSM) és az Elektronikus
Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer járműellenőrzéshez szükséges
eszközei felett az államot megillető tulajdonosi jogokat gyakorló és
kötelezettségeket teljesítő szervezet költségeinek finanszírozása;
2. a NÚSZ Zrt. tulajdonosi joggyakorlásában lévő, a HU-GO és
a TSM rendszerhez kapcsolódó beruházások és kiadások fedezése
(beleértve a vagyonelemek fejlesztését, a rendszer üzembiztos és
folyamatos működtetését, a feladatok ellátásához szükséges
útdíj-értékesítési és -ellenőrzési szoftver fejlesztését, a fix útdíjellenőrző
portálok és kapcsolódó eszközök, szoftverek ütemezett cseréjét,
a rendszer működtetését biztosító eszközpark avulás miatti cseréjét,
a díjellenőrjárművek cseréjét, pótlását, valamint az új eszközök és
licenceinek biztosítását és az egyéb kiadásokat).
Az adásvétellel, beruházással és
felújítással, termékbeszerzéssel,
szolgáltatás igénybevételével
érintett szerződéses partnerek.
Szerződések, egyéb
dokumentumok alapján
szállítói számlák, számviteli
bizonylatok, kötelezettségek
kiegyenlítése.
NÚSZ Zrt.--
23.40200621/3 Útdíj rendszerek működésiA NÚSZ Zrt. jogszabályban meghatározott közfeladataival kapcsolatban
felmerült - és a vonatkozó jogszabályokban meghatározott - indokolt
működési költségek, továbbá a vonatkozó jogszabályokban meghatározott
észszerű nyereséghányad, valamint a beszedett használatidíj- és
útdíjbevétellel összefüggésben felmerült úgynevezett átfolyó költségek és
adó- - kiemelten a helyi iparűzési adó - jellegű tételek elszámolása.
NÚSZ Zrt.--------
24.40317321/5 A Digitális Magyarország
Ügynökség Zrt. tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
bevételek és kiadások
25.40318421/5/1 Digitális
Magyarország
Ügynökség Zrt.
joggyakorlása alá
tartozó társaságok
forrásjuttatásai
Az előirányzat fedezetet biztosít a DMÜ Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá
tartozó gazdasági társaságok
1) tulajdonosi támogatására;
2) tőkeemelésének és pótbefizetésének finanszírozására.
A tulajdonosi támogatás a támogatási igény benyújtásakor már
megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre
is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási
feltételeknek.
A DMÜ Zrt. tulajdonosi
joggyakorlása alá tartozó
gazdasági társaságok.
Tulajdonosi támogatás esetén
az államháztartásról szóló
2011. évi CXCV. törvény szerinti
(a továbbiakban: Áht.), az állami
vagyon felügyeletéért felelős
miniszter jóváhagyása esetén
a támogatási szerződésben
vagy támogatói okiratban
foglaltaknak megfelelően.
Tulajdonosi támogatás
esetén előleg folyósítható.
Tulajdonosi támogatás
esetén egy összegben
vagy részletekben, idő-
vagy teljesítésarányosan;
tőkeemelés, pótbefizetés
esetén a tulajdonosi
joggyakorló határozata
alapján.
Tulajdonosi támogatás
esetén a támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat szerint;
pótbefizetés esetén
Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti lehetséges
biztosítékok.
DMÜ Zrt.--
26.37705121/6 A Magyar Turisztikai
Ügynökség Zrt. tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
bevételek és kiadások
27.40325121/6/2 A Magyar
Ügynökség Zrt.
joggyakorlásával
kapcsolatos kiadások
28.40326221/6/2/1
A Magyar
Turisztikai
Ügynökség Zrt.
joggyakorlása
alá tartozó
gazdasági
társaságok
forrásjuttatásai
Az előirányzat célja az MTÜ Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó
gazdasági társaságok
1) tulajdonosi támogatása;
2) tőkeemelésének és pótbefizetésének finanszírozása.
A tulajdonosi támogatás a támogatási igény benyújtásakor már
megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre
is nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási
feltételeknek.
Az MTÜ Zrt. tulajdonosi
joggyakorlása alá tartozó
gazdasági társaságok.
Tulajdonosi támogatás esetén
az Áht. szerinti, az állami vagyon
felügyeletéért felelős miniszter
jóváhagyása esetén a támogatási
szerződésben vagy támogatói
okiratban foglaltaknak
Tulajdonosi támogatás
esetén előleg
folyósítható.
Tulajdonosi támogatás
esetén egy összegben
vagy részletekben, idő-
vagy teljesítésarányosan;
tőkeemelés, pótbefizetés
esetén a tulajdonosi
joggyakorló határozata
alapján.
Tulajdonosi támogatás
esetén a támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat szerint;
pótbefizetés esetén
Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti lehetséges
biztosítékok.
MTÜ Zrt.--

"

Tartalomjegyzék