49/2023. (XII. 28.) HM rendelet

a sportcélú fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának rendjéről

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvénynek a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) fejezetében

a) a "21. Sport feladatokhoz kapcsolódó fejezeti kezelésű előirányzatok" cím költségvetési előirányzataira (a továbbiakban: sportcélú fejezeti kezelésű előirányzatok),

b) a "22. Sport feladatokhoz kapcsolódó központi kezelésű előirányzatok" cím költségvetési előirányzataira (a továbbiakban: sportcélú központi kezelésű előirányzatok)

[az a) és b) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: sportcélú előirányzatok] terjed ki.

2. Értelmező rendelkezések

2. § (1) E rendelet alkalmazásában

1. állami támogatás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 2. § 1. pontja szerinti támogatás,

2. átlátható formában nyújtott támogatás: olyan támogatás, amelynél előzetesen, kockázatértékelés nélkül kiszámítható a bruttó támogatástartalom,

3. csekély összegű támogatás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti támogatás,

4. diszkont kamatláb: az Atr. 2. § 3. pontja szerinti kamatláb,

5. egy és ugyanazon vállalkozás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozás,

6. elszámolható költség: az Atr. 2. § 6. pontja szerinti költség,

7. hátrányos helyzetű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 4. pontja szerinti munkavállaló,

8. hivatásos csapat: olyan sportszervezet, amely hivatásos sportolót alkalmaz,

9. hivatásos sportoló: olyan sportoló, aki az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 143. pontja szerint, jövedelemszerzési céllal, foglalkozásszerűen vagy más módon, ellenszolgáltatás fejében sporttevékenységet végez,

10. immateriális javak: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 30. pontja szerinti javak,

11. képzési támogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 31. cikke szerinti támogatás,

12. létesítménytámogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 55. cikke szerinti beruházási és működési támogatás,

13. megváltozott munkaképességű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 3. pontja szerinti munkavállaló.

14. multifunkcionális szabadidős létesítmény: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikk (3) bekezdése szerinti létesítmény,

15. működési eredmény: a beruházásnak a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 5. pontja szerinti hasznos élettartama alatt diszkontált bevételek és diszkontált működési költségek - például személyi jellegű ráfordítás, anyagköltség, szerződéses szolgáltatás, a távközlés, az energia és a karbantartás költsége, bérleti díj, adminisztrációs költség, kivéve az olyan értékcsökkenési és a finanszírozási költséget, amelyet beruházási támogatásból már fedeztek - közötti pozitív előjelű különbség,

16. nehéz helyzetben lévő vállalkozás: az Atr. 6. §-ában meghatározott vállalkozás,

17. támogatási intenzitás: az Atr. 2. § 15. pontja szerinti intenzitás,

18. támogatástartalom: az Atr. 2. § 19. pontja szerinti tartalom,

19. tárgyi eszköz: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 29. pontja szerinti eszköz,

20. válságtámogatás: az "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény (a továbbiakban: közlemény) 2.1. szakaszának szabályaival és a támogatási programot jóváhagyó SA.103089 számú határozatban és az azt módosító európai bizottsági határozatokban foglalt rendelkezésekkel összhangban nyújtott támogatás.

(2) Az (1) bekezdés 9. pontja szerinti ellenszolgáltatást úgy kell megállapítani, hogy az ellenszolgáltatás meghaladja a részvételi költségeket, és elérje a sportoló jövedelmének legalább 50%-át, függetlenül attól, hogy a sportoló és az érintett sportvállalkozás kötött-e munka- vagy más, munkavégzésre irányuló szerződést. Nem minősül ellenszolgáltatásnak a sportrendezvényen való részvételhez kapcsolódó utazási és szállásköltségek megtérítése.

3. A sportcélú előirányzatok kezelésének szabályai

3. § (1) A sportcélú fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának részletes szabályait az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A sportcélú központi kezelésű előirányzatok felhasználásának részletes szabályait a 2. melléklet tartalmazza.

(3) Az 1. és 2. melléklet szerinti támogatások különös szabályait az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 474/2016. (XII. 27.) Korm. rendelet tartalmazza.

4. § Ha az e rendelet alapján kijelölt kezelő szerv a sportcélú előirányzatok vonatkozásában e rendelet hatálybalépését megelőzően tett kötelezettségvállalást és teljesített kifizetést, azt az arra jogosult kezelő szerv által tett kötelezettségvállalásnak és kifizetésnek kell tekinteni.

4. Az egyes támogatási kategóriákra vonatkozó közös szabályok

5. § (1) Ha az e rendelet alapján nyújtott költségvetési támogatás az EUMSz 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá tartozó, európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásnak minősül, a támogatás

a) az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás szabályaival összhangban,

b) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti sportlétesítményre és multifunkcionális szabadidős létesítményre nyújtott támogatás szabályaival összhangban, vagy

c) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzésre nyújtott támogatás szabályaival összhangban

nyújtható.

(2) Az (1) bekezdés a)-c) pontja szerinti támogatás az 1. és 2. melléklet szerinti előirányzatokról, az ott részletezett feladatokra az 5-7. alcímben foglaltakkal összhangban nyújtható.

6. § (1) Nem ítélhető meg létesítménytámogatás és képzési támogatás

a) azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozatának nem tett eleget,

b) nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére.

(2) Nem ítélhető meg létesítménytámogatás, képzési támogatás és csekély összegű támogatás

a) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha az az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,

b) ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,

c) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,

d) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 1. cikk (3) bekezdés a)-d) pontjában meghatározott kizárt ágazatokra.

7. § (1) A 651/2014/EU bizottsági rendelet alapján létesítménytámogatás és képzési támogatás csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét a projekt megkezdése előtt írásban benyújtotta.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatási kérelem benyújtása előtt felmerült költségekre csekély összegű támogatás nyújtható.

(3) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez.

(4) Az e rendelet szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.

(5) Az egy projekthez igénybe vett összes állami támogatás - függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik - támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.

(6) Azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatás bármely egyéb, azonosítható elszámolható költségekkel rendelkező állami támogatással halmozható. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás a csoportmentességi rendeletekben és az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb teljes finanszírozási határértékig bármilyen más, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.

(7) A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni.

(8) A több részletben kifizetett támogatást a támogatási döntés időpontja szerinti értékre kell diszkontálni a diszkont kamatláb alkalmazásával.

8. § (1) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege

a) a képzési támogatás esetén képzési projektenként meghaladja a 3 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget,

b) a működési célú létesítménytámogatás esetén létesítményenként évente meghaladja a 2 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget,

c) a beruházási célú létesítménytámogatás esetén meghaladja a 33 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget, vagy a projekt teljes költsége meghaladja a 110 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

(2) A támogatást nyújtó köteles adatot szolgáltatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda mint az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke szerinti közzététel céljából a képzési és a létesítménytámogatás esetén a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásról.

(3) A (2) bekezdés szerinti adatszolgáltatás módjára, az adatszolgáltatással érintett adatok körére és azok közzétételére vonatkozó szabályokat az Atr. 18/A-18/D. §-a határozza meg.

(4) E rendelet hatálya alá tartozó állami támogatás kizárólag átlátható formában nyújtható.

(5) E rendelet alapján képzési támogatás, létesítménytámogatás esetén 2027. június 30-ig, csekély összegű támogatás esetén 2024. június 30-ig lehet támogatási döntést hozni.

5. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás

9. § (1) Csekély összegű (de minimis) támogatás az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtható.

(2) Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatás (jelen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 200 000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző, egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások esetén a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.

(3) A támogatás odaítélése során bármely három év alatt odaítélt támogatások bruttó támogatástartalmának összegét kell figyelembe venni.

(4) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.

(5) Nem nyújtható támogatás a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatásért végző vállalkozás részére teherszállító jármű vásárlására.

(6) A támogatás a csekély összegű közszolgáltatási támogatással az EUMSz 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. A támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a (2) bekezdésben meghatározott felső határig halmozható.

(7) A támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott támogatási intenzitást vagy összeget.

(8) A kedvezményezettnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikk (1) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon - nyilatkoznia kell a részére bármely három évben nyújtott támogatások támogatástartalmáról.

6. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti a sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott támogatás

10. § (1) A létesítménytámogatás sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott állami támogatás (jelen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás)

a) beruházási támogatásként sportlétesítmény és multifunkcionális szabadidős létesítmény építéséhez, bővítéséhez vagy korszerűsítéséhez,

b) működési támogatásként sportlétesítmény működéséhez

nyújtható.

(2) A támogatott sportlétesítmény és multifunkcionális szabadidős létesítmény építésével, bővítésével, korszerűsítésével, működtetésével, üzemeltetésével történő megbízás odaítélése során átlátható és megkülönböztetés-mentes módon, a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével kell eljárni.

(3) A támogatott sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez a felhasználók számára átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kell hozzáférést biztosítani. A beruházási költséget legalább 30%-ban finanszírozó vállalkozás a támogatott létesítményt kedvezőbb feltételek mellett használhatja, ha e feltételeket nyilvánossá teszik.

(4) A támogatott sportlétesítmény nem állhat egyetlen hivatásos sportoló vagy hivatásos csapat kizárólagos használatában. A létesítményt az éves időbeli kapacitás legalább 20%-ában más hivatásos vagy amatőr sportolónak vagy csapatnak kell használnia.

(5) Ha a támogatott sportlétesítményt hivatásos csapat használja, a hivatásos csapat esetén alkalmazott díjszámítási feltételeket nyilvánossá kell tenni.

11. § (1) Beruházási támogatás esetén a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségek és a működési eredmény közötti különbséget.

(2) A működési eredmény mértékét

a) előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni, vagy

b) visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag kell levonni az elszámolható költségekből.

(3) Működési támogatás esetén a támogatás nem haladhatja meg a keletkező működési veszteséget.

(4) A működési veszteség összegét előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell megállapítani.

(5) A (3) bekezdésben meghatározottak teljesítése - a (4) bekezdéstől eltérően - visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag is biztosítható.

(6) A 2 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget meg nem haladó támogatás esetén a támogatás összege az (1)-(5) bekezdésben meghatározott módszerek alkalmazásától eltérően is meghatározható azzal, hogy a támogatási intenzitás nem haladja meg az elszámolható költségek 80%-át.

12. § (1) A beruházási támogatás keretében tárgyi eszközök és immateriális javak beruházási költsége számolható el.

(2) A működési támogatás keretében a sportlétesítmény által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő működési költség - például az igénybe vett szolgáltatások és a karbantartás költsége, a bérleti díj, a személyi, az anyag-, a kommunikációs, az energia- és az adminisztrációs költség - számolható el.

(3) Működési támogatás esetén az értékcsökkenés és a finanszírozási költségek olyan mértékben nem számolhatók el, amilyen mértékben az értékcsökkenés, finanszírozás vagy az értékcsökkenéssel, finanszírozással érintett tárgyi eszközök, immateriális javak tekintetében a kedvezményezett beruházási támogatásban részesült.

7. A 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 31. cikke szerinti képzési támogatás

13. § (1) A képzési támogatás esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át.

(2) A támogatási intenzitás

a) megváltozott munkaképességű munkavállaló vagy hátrányos helyzetű munkavállaló részére nyújtott képzés esetén 10 százalékponttal,

b) középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 10 százalékponttal,

c) kisvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 20 százalékponttal

növelhető.

(3) A támogatási intenzitás legfeljebb az elszámolható költségek 70%-áig növelhető.

(4) A képzési támogatás keretében elszámolható

a) az oktatók személyi jellegű ráfordítása azokra az órákra vonatkozóan, amikor az oktatók részt vesznek a képzésen,

b) az oktatók és a képzésben részt vevők közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó működési költsége (különösen útiköltség, közvetlenül a projekthez kapcsolódó anyagok és fogyóeszközök költsége, az eszközök és berendezések értékcsökkenése kizárólag a képzési projekt keretében történő használatuk mértékéig),

c) a képzési projekthez kapcsolódó tanácsadás költsége,

d) a képzésben részt vevők személyi jellegű ráfordításai és az általános közvetett költségek - így különösen az adminisztrációs költségek, a bérleti díj, a rezsi költségek - azokra az órákra vonatkozóan, amikor a képzésben részt vevők részt vesznek a képzésen, és

e) az oktatóknak és a képzés résztvevőinek közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó szállásköltsége.

(5) Nem nyújtható képzési támogatás a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez, valamint támogatott beruházás esetén a beruházás alapvető működtetéséhez szükséges képzéshez.

8. Válságtámogatás

14. § (1) Válságtámogatás a jelen alcím szerinti támogatási programot jóváhagyó európai bizottsági határozat elfogadását követően nyújtható olyan, az Ukrajna elleni orosz agresszió, a bevezetett szankciók vagy a válaszként hozott megtorló ellenintézkedések által érintett vállalkozásoknak, amelyek működését a katonai agresszió gazdasági hatásai hátrányosan érintik. Az érintettségről a vállalkozás a támogatás odaítélését megelőzően nyilatkozni köteles.

(2) Válságtámogatás vissza nem térítendő támogatás formájában nyújtható.

(3) Válságtámogatás az Európai Bizottság (1) bekezdés szerinti jóváhagyó határozatának elfogadását követően 2024. június 30-ig nyújtható.

(4) Válságtámogatás az 1. és 2. melléklet szerinti előirányzatokról, az ott részletezett feladatokra nyújtható.

15. § (1) Nem részesülhet válságtámogatásban a közlemény 1.1. szakaszában felsorolt jogi aktusokban meghatározott szankciók, valamint a közlemény elfogadását követően az Európai Unió szervei által Oroszország Ukrajna elleni agressziójára tekintettel bevezetett egyéb szankciók hatálya alá tartozó vállalkozás, így különösen nem részesülhet válságtámogatásban a szankciókat bevezető jogi aktusokban kifejezetten megnevezett jogalany, valamint az ilyen jogalany meghatározó befolyása alatt levő vállalkozás.

(2) Nem nyújtható válságtámogatás az (1) bekezdés szerinti szankciókkal érintett ágazatokban folytatott tevékenységhez, ha a támogatás veszélyezteti a szankciók célkitűzéseit.

(3) A válságtámogatásnak nem lehet feltétele az, hogy a kedvezményezett a gazdasági tevékenységét áthelyezze az Európai Gazdasági Térségen belül egy másik országból Magyarország területére.

16. § A válságtámogatás támogatástartalma a közlemény 2.1. szakasza alapján nyújtott egyéb támogatásokkal együtt vállalkozásonként - a vállalkozás kapcsolt vállalkozásait is figyelembe véve - nem haladhatja meg a 2 250 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

17. § (1) Azonos vagy részben azonos elszámolható költségek esetén a válságtámogatás abban az esetben halmozható más állami támogatással, ha az nem vezet az Atr. 2. § 2a. pontja szerinti csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás vagy összeg túllépéséhez.

(2) Ha a válságtámogatás mellett a kedvezményezett az Atr. 2. § 1. pontja szerinti rendeletekben meghatározott csekély összegű támogatásban is részesül, az igénybe veendő vagy igénybe vett csekély összegű támogatás nem csökkenti a válságtámogatás 16. § szerinti legmagasabb mértékét. Ha a válságtámogatás mellett a kedvezményezett azonos vagy részben azonos elszámolható költségek vonatkozásában csekély összegű támogatást is igénybe vesz, a támogatáshalmozás nem vezethet a válságtámogatás 16. § szerinti legmagasabb mértékének túllépéséhez.

(3) A válságtámogatás akkor halmozható az EUMSz 107. cikk (2) bekezdés b) pontja szerinti támogatással, ha az nem vezet a kedvezményezett által elszenvedett kár túlkompenzációjához.

18. § (1) A válságtámogatást nyújtó az Atr. 18/C. § (2) bekezdésében meghatározott határidő szerint továbbítja az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a válságtámogatásoknak az Atr. 6. melléklete szerinti adatait az Atr. 18/D. § (1) bekezdés e) pontja szerinti közzététel céljából.

(2) A válságtámogatást nyújtó az Atr. 18/A. § (7) bekezdés a) pontjára figyelemmel minden év április 30-áig jelentést készít a megelőző évben nyújtott válságtámogatásokról az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére.

(3) A közlemény 92. pontjára figyelemmel a válságtámogatást nyújtó átadja az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére az Európai Bizottság megkeresésének megválaszolásához szükséges összesített adatokat.

(4) Válságtámogatás a 19. § szerinti költségekhez nyújtható.

(5) A válságtámogatást nyújtó és a kedvezményezett a válságtámogatással kapcsolatos iratokat a válságtámogatás odaítéléséről számított 10 évig megőrzi.

19. § A válságtámogatás a következő költségekre fordítható:

1. amatőr sportolónak és sportszakembernek az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség szabályzata alapján nyújtott tanulmányi és sportösztöndíja,

2. sport- és balesetbiztosítás,

3. a kedvezményezettel tagsági jogviszonyban lévő sportszervezet szakmai feladatainak ellátása,

4. hazai és külföldi versenyeken, edzőtáborokban, más szakmai programokon való részvétel, továbbá a felkészülés szakmai költségei,

5. versenyrendezés és más szakmai programok rendezésének költségei,

6. sportdiplomáciai feladatokkal összefüggő költségek,

7. sportegészségügyi ellátással, egészségvédelemmel összefüggő költségek,

8. doppingellenes tevékenységgel összefüggő költségek,

9. sportfelszerelés, sporteszközök, sportágspecifikus technikai és digitális, informatikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat biztosításával kapcsolatos költségek,

10. sportszövetség, sportszervezet tulajdonában, vagyonkezelésében lévő vagy az általa bérelt, a felkészülésre vagy edzőtáborozásra szolgáló sportlétesítmény vagyonkezelési, bérleti díja, fenntartásával, működtetésével, üzemeltetésével összefüggő költségek,

11. munkaviszonyban, valamint munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott, a sportolók és a sportolók felkészítésében közvetlenül közreműködő sportszakemberek, továbbá egyéb munkakörben foglalkoztatott munkavállalók bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai és megbízási díja,

12. sportszakmai kiadványok elkészítésének, megjelentetésének, beszerzésének költségei,

13. sportszakemberek képzésének és továbbképzésének költségei,

14. nemzeti és a nemzetközi szervezetek tagdíjai, a regisztrációs és licencdíjak,

15. sportszervezet, sportszövetség irodájának működésével kapcsolatos költségek,

16. sporttevékenységgel közvetlenül összefüggő szakmai, kommunikációs és marketingkiadványok megjelentetésének, beszerzésének költségei,

17. online kapcsolattartást, kommunikációt, adatszolgáltatást segítő rendszerek, eszközök beszerzése, fejlesztése,

18. pénzügyi tevékenységgel és könyveléssel kapcsolatos költségek, szakértői díjak,

19. sportszervezet, sportszövetség sporttevékenységével kapcsolatos bel- és külföldi utazási költségek, valamint

20. sportszakmai működéssel összefüggő egyéb költségek.

9. Záró rendelkezések

20. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 23. § 2024. január 1-jén lép hatályba.

21. § E rendelet szabályait az egyes előirányzatok terhére vállalt, folyamatban lévő kötelezettségvállalásokra is alkalmazni kell.

22. § Ez a rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.),

b) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.),

c) az "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény 2.1. szakasza

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

23. §[1]

Szalay-Bobrovniczky Kristóf s. k.,

honvédelmi miniszter

1. melléklet a 49/2023. (XII. 28.) HM rendelethez

A XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet 2024. évi sportcélú fejezeti kezelésű előirányzatok kiadási előirányzatainak feladatterve[2]

ABCDEFGHIJKLMNO
1.Áh t.
azonosító
CímAlcímJogcímcsoportJogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők
köre
Támo-
gatás
bizto-
sításának módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyo-
lító szerv
Európai
uniós
forrásból
finan-
szírozott
költség-
vetési
támoga-
tás közre-
működő
szerve-
zete
2.356589Sport feladatokhoz kapcsolódó fejezeti kezelésű előirányzatok
3.386395Versenysport és szakmai feladatok támogatása1. Az előirányzat támogatást nyújt a Magyar Sport Háza üzemeltetési költségeinek finanszírozásához, a Magyar Sport Háza beruházáshoz kapcsolódó hitel és kamatai költségeinek, valamint a beruházással és működtetéssel összefüggő egyéb költségek fedezéséhez, a sportszövetségek működéséhez szükséges infrastrukturális feladatokhoz, az egyéb, a Magyar Sport Házát érintő költségek fedezéséhez. 2. Az előirányzat támogatja a versenysport és az olimpiai felkészülés következő szakmai feladatait: 2.1. az olimpiai felkészülést, az olimpiai kvalifikációt eredményező versenyekre történő felkészülést és részvételt, az olimpiai sportágak országos sportági szakszövetségei, az országos sportági szövetségek, valamint e szövetségek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, továbbá – a sportágak olimpiai eredményességét is figyelembe véve – e szövetségek tagszervezeteként működő és annak versenyrendszerébensportköztestület, költségvetési szerv, törzskönyvi jogi személy, sportszövetség, sportszövetség jogi személyiséggel felruházott szervezeti egysége, fogyatékosok országos sportszövetsége, sportszervezet, gazdasági társaság, civil szervezet, Magyar Államkincstár, a Magyar Sport Házát üzemeltető gazdasági társaság, köznevelési intézmény, köznevelési típusú sportiskola, államilag elismert sportakadémia, sportakadémia, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi személy, külföldi szervezet, felsőoktatási intézmény, természetes személy, szakképző intézmény, helyi önkormányzat, magyarországi székhelyű nemzetközi sportszövetségek és -szervezetekkérelem alapján egyedi döntés alapján pályázati útonbiztosíthatóegyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel egyéb: bank[1]forgalmi terhelési összesítők szerint-felhatalmazó nyilatkozat-igénybe vehető-
részt vevő sportszervezet,
szakmai feladatainak ellátását;
2.2. a sportköztestület,
az olimpiai sportágak országos
sportági szakszövetsége,
az országos sportági szövetség,
sportszervezet szakmai
programjai és feladatai
megvalósításával összefüggő
működési költségeit;
2.3. a versenysport
fejlesztésének feladatait,
különösen a sportági stratégiai
fejlesztési koncepciók (ideértve
az utánpótlás-fejlesztési
koncepciókat is)
megvalósítását;
2.4. az Európai Olimpiai
Bizottság által rendezett Európa
Játékokra, Európai Ifjúsági
Olimpiai Fesztiválokra,
a Nemzeti Olimpiai Bizottságok
Szövetsége (ANOC) által
megrendezett versenyekre,
továbbá az ifjúsági olimpiai
játékokra történő felkészülést
és részvételt;
2.5. az olimpiai játékokon való
részvételt, valamint
2.6. az olimpiai sportágak egyéb
sportvilágeseményei esetében
a felkészülést, kvalifikációt és
részvételt.
3. Az előirányzat támogatást
nyújt a következő utánpótlás-
nevelési feladatok ellátásához:
Sport XXI. Utánpótlás-nevelési
Program; Héraklész Program;
utánpótlás-nevelés fejlesztésére
irányuló szakmai feladatok,
Központi Sport és Ifjúsági
Sportegyesület szakmai
feladatai, a Duna Kupa és
az Olimpiai Reménységek
versenysorozat magyarországi
megrendezése, továbbá a
versenysorozatokon történő
részvétel; az utánpótlás edzői
életpálya megvalósítását
szolgáló szakmai programok;
kiemelt jelentőségű hazai
rendezésű utánpótlás-
sportesemény rendezése,
sportiskolai sportesemények,
sportrendezvények
támogatása, tárgyi eszközök
beszerzése, egyéb utánpótlás-
nevelési feladatok.
4. A fogyatékosok sportja
területén az előirányzat
támogatja
4.1. a paralimpiai felkészülést és
a fogyatékosok versenysportját
nem paralimpiai
versenyszámokban;
4.2. a paralimpiai és nem
paralimpiai sportágak területén
működő sportszövetségek, ezek
jogi személyiséggel rendelkező
szervezeti egységei, valamint
a sportszervezet szakmai
programjai és feladatai
megvalósítását, valamint
az ezzel összefüggő működési
költségeit;
4.3. a fogyatékosok sportjában
országos vagy vármegyei
szinten valamennyi
fogyatékossági ágban és több
sportágban - a fogyatékosok
sportja területén - működő
sportszövetség, sportszervezet
szakmai programjait és
feladatait, valamint ezek
olimpiai központban való
edzőtáborozását;
4.4. hazai és nemzetközi
versenyeken való részvételt;
4.5. sportolók felkészülését és
részvételét a speciális
világjátékokon;
4.6. sportszakemberek
foglalkoztatásának költségeit,
sportfelszerelés, sporteszközök,
sportágspecifikus technikai
eszközök,
a sporttevékenységhez
közvetlenül kapcsolódó
sportruházat beszerzését;
4.7. sportegészségügyi
feladatok ellátását (különösen
a paralimpiai és speciális
világjátékok kerettagjainak
sporttevékenységével
összefüggő sport- és egyéb
egészségügyi szolgáltatások,
táplálkozási tanácsadás
igénybevételét,
sportegészségügyi eszközök,
műszerek, gyógyszerek, étrend-
kiegészítők, vitaminok
beszerzését);
4.8. a fogyatékosok sportjának
fejlesztését szolgáló
sportszakmai és
sporttudományos programokat;
4.9. a sportszakember-képzési
feladatokat;
4.10. a sport által megvalósuló
integrációt elősegítő
programokat;
4.11. a sportrehabilitációs
programokat;
4.12. egyéb, a paralimpiai
sportágak fejlesztésével
összefüggő feladatok ellátását;
4.13. a fogyatékosok nem
paralimpiai sportágak területén
működő civil szervezetei, ezek
jogi személyiséggel rendelkező
szervezeti egységei, valamint
sportszervezetei szakmai
programjait és feladatait,
továbbá az ezek
megvalósításával összefüggő
működési költségeit;
4.14. a fogyatékos gyerekek
tanórán kívüli, rendszeres,
terápiás jellegű sportoktatását
és programjait;
4.15. a fogyatékos személyek
szabadidősportjának, valamint
diák- és hallgatói sportjának
országos, vármegyei és helyi
rendezvényeit;
4.16. egyéb, a fogyatékosok
sportjának fejlesztésével
összefüggő feladatok ellátását;
4.17. a Téli Siketlimpiai
Játékokra, a Szervátültetettek
Nyári Világjátékára, a Nyári
Speciális Olimpiai játékokra
történő felkészülést és
részvételt, valamint
4.18. a paralimpiai felkészülést
és a paralimpiai játékokon való
részvételt, a paralimpiai
kvalifikációs versenyekre
történő felkészülést és
részvételt.
5. Az előirányzat támogatja
5.1. a nem olimpiai sportágak
országos sportági
szakszövetségei és országos
sportági szövetségei, valamint
az olimpiai sportágak országos
sportági szakszövetségei és az
országos sportági szövetségei
nem olimpiai szakágai, továbbá
a Nemzeti Versenysport
Szövetség szakmai
programjainak és a sportról
szóló 2004. évi I. törvényben és
az alapszabályában
meghatározott feladatainak
megvalósításával összefüggő
működési költségeit;
5.2. a Nemzetközi Világjátékok
Szövetségének (GAIFS) IWGA
Világjátékaira, a Küzdősportok
Világjátékaira, a nem olimpiai
sportágak részére rendezett
sport világeseményekre való
felkészülés szakmai
feladatainak ellátását, az e
versenyeken való részvétellel
kapcsolatos költségeket,
továbbá az Európai Olimpiai
Bizottság által rendezett
Európai Játékokon, és a
Nemzeti Olimpiai Bizottságok
Szövetsége (ANOC) által
megrendezett versenyeken
résztvevő nem olimpiai
sportágak felkészülését;
5.3. a versenysport fejlesztésére
irányuló szakmai feladatok
megvalósítását.
6. Az előirányzat támogatást
nyújt
6.1. a sportköztestület
szervezeti működéséhez,
szakmai programjaihoz és
feladataihoz, valamint az ezek
megvalósításával összefüggő
működési költségeihez;
6.2. a magyarországi székhelyű
nemzetközi sportszövetségek
és sportszervezetek szakmai
feladataihoz és az azokkal
összefüggő működési
költségeihez.
7. Az előirányzat támogatást
biztosít
7.1. a Tarpai Sportkollégium
működésének támogatásához;
7.2. a sportról szóló 2004. évi
I. törvény hatálya alá tartozó
köznevelési típusú sportiskolák,
valamint az egyesületi jellegű
sportiskolák szakmai
programjaihoz, a szakmai
feladatok megvalósításával
összefüggő működési
kiadásokhoz, továbbá egyéb,
a sportiskolai programhoz
közvetlenül kapcsolódó
feladatok megvalósításához,
másrészt a versenyzői
élsportoló osztályokat
működtető köznevelési
intézmények, azok adott tanévi
működési költségeire,
a versenyzők kiegészítő
oktatására, vizsgára való
felkészítésére;
7.3. a sportolói életpálya
bevezetéséhez és
fenntartásához,
a sporttehetségek
kiválasztásának és folyamatos
nyomon követési rendszerének
kiépítése érdekében
a kiemelt utánpótlás-nevelési
központok akadémiai rendszerű
fejlesztéséhez, az ezzel
összefüggő sportlétesítmény-
fenntartási és -fejlesztési
feladatok megvalósításához,
mindezek keretében biztosítja
az emelt szintű szakmai képzést
és a felkészüléshez szükséges
sportegészségügyi,
sporttudományi hátteret,
a minőségi élutánpótlás-
nevelést megalapozó tehetség-
kiválasztást, -gondozást,
sportszakmai felkészítést,
versenyeztetést továbbá
intézményesített kapcsolatot,
átjárhatóságot a köznevelés
intézményrendszerével
a fokozott sporttevékenységgel
együtt járó terhelés,
időbeosztás rugalmas
kialakítása céljából;
7.4. a Magyar Sportcsillagok
Ösztöndíjról szóló
165/2013. (V. 28.)
Korm. rendelet szerinti
ösztöndíjprogram
finanszírozásához;
7.5. a minőségi élutánpótlás-
nevelést megalapozó
tehetség-kiválasztáshoz,
-gondozáshoz, folyamatos
nyomon követéshez,
sportszakmai felkészítéshez,
versenyeztetéshez, és
a felkészüléshez szükséges
sportegészségügyi,
sporttudományi háttérhez,
valamint komplex módon
a tankötelezettség teljesítésén
keresztül a sportolói kettős
életpálya rendszer
bevezetéséhez, fenntartásához
és elősegítéséhez az
élutánpótlás-nevelés képzési
rendszerének biztosításával,
az államilag elismert
sportakadémiai szakmai
feladatok ellátásához, az azzal
összefüggő sportlétesítmény-
fenntartási és -fejlesztési
feladatok megvalósításához.
8. Az előirányzat támogatja
a hazai rendezésű
sportesemények rendezését;
a versenysport fejlesztési
feladatait.
9. Az előirányzat terhére
támogatható
a sportinformációs rendszer
működtetésével,
üzemeltetésével, szakmai
ügyvitel- és
rendszerszervezésével,
továbbfejlesztésével
kapcsolatos feladatok, szakértői
tevékenységek ellátása; egyéb
a versenysport támogatásával
összefüggő feladatok.
10. Az előirányzat támogatja
a lovassporttal összefügg ő
feladatokat.
11. Az előirányzat terhére
finanszírozható a Magyar
Államkincstár által nyújtott
szolgáltatásokkal összefüggő
díjak, jutalékok.
12. Az előirányzat terhére
támogatás nyújtható az
ukrajnai menekültválság
kezelésével kapcsolatban
felmerült kiadásokra.
13. Az előirányzat terhére
támogatás nyújtható a Nemzeti
Versenysport-fejlesztési
Programmal és a Sportoló
Nemzet Programmal
összefüggő feladatokra.
14. Az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
4.297446A Magyar Labdarúgó
Szövetség feladatainak
támogatása
1. Az előirányzat támogatja
a Magyar Labdarúgó Szövetség
alapszabályában és
stratégiájában nevesített
feladatainak és programjainak
végrehajtását, ideértve
- a szabadidős labdarúgás
fejlesztésével és
népszerűsítésével,
- a versenyszervezéssel,
- a nemzeti válogatottak
felkészítésével és
Magyar Labdarúgó
Szövetség,
sportszervezetek, ezek
jogi személyiséggel
rendelkező szakosztályai,
szervezeti egységei,
köznevelési intézmény,
költségvetési szerv,
határon túli jogi személy,
határon túli szervezet,
külföldi jogi személy,
külföldi szervezet
kérelem
alapján
egyedi
döntés
alapján
biztosíthatóegyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történ ő
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-
versenyeztetésével,
- az utánpótlás-neveléssel és
a tehetségképzéssel,
- a sportegészségüggyel és
a sporttudománnyal,
- a digitalizációs fejlesztésekkel,
- a sportszakember képzéssel,
- a sportlétesítmény-fejlesztési
és -fenntartási feladatokkal,
- a köznevelési intézményekkel
történő együttműködések
kialakításával és fenntartásával
kapcsolatos feladatokat és azok
ellátásával összefüggő
irányítási, koordinációs és
adminisztratív tevékenységek
végrehajtását.
2. Az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
5.386406Sporteredmények,
sportszakmai
tevékenységek,
sportteljesítmények
elismerése
Az előirányzat finanszírozza
1. a Nemzet Sportolója címmel
járó életjáradékot, az olimpiai
járadék folyósítását, a Gerevich
Aladár-sportösztöndíj rendszer
működtetését;
2. az egyes kimagasló
sporteredmények állami
jutalmáról szóló
kormányrendelet alapján
a sportolók, sportszakemberek
részére nyújtható állami
jutalom és eredményességi
támogatás folyósítását;
3. a miniszter által
adományozható elismerésekről
szóló miniszteri rendeletben
meghatározott, a sport
területén kiemelkedő szakmai
munkát végző természetes
személyek részére sportszakmai
elismerések - díjak,
kitüntetések, dísztárgyak -
adományozásának költségeit;
4. a nyugdíjas olimpiai és
világbajnoki érmes sportolók,
azok özvegyei, valamint
a kiemelkedő sporteredmények
elérésében közreműködő
Sportköztestület,
törzskönyvi jogi személy,
sportszövetség,
sportszervezet, gazdasági
társaság, természetes
személy, költségvetési
szerv, civil szervezet
kérelem
alapján
egyedi
döntés
alapján
biztosíthatóegyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történ ő
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-
nyugdíjas sportszakemberek
rászorultsági alapon történő
támogatását;
5. az Ezüstgerely pályázat
forrását;
6. az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
6.386417Sportegészségügy,
sporttudomány támogatása
1. Az előirányzat terhére
támogatás nyújtható
1.1. a sportorvoslás szabályairól
szóló kormányrendeletben
foglaltakra figyelemmel
az Országos Sportegészségügyi
Intézet (a továbbiakban: OSEI)
részére a válogatott kerettag
sportolók felkészülésével
összefüggő emelt szintű
sportegészségügyi
vizsgálatához, valamint egyéb
sportegészségügyi szakmai
feladatainak ellátására;
1.2. a sportköztestületek és
a sportszövetségek részére
a válogatott kerettagok
sporttevékenységével
összefüggő sport- és egyéb
egészségügyi szolgáltatások
igénybevételéhez, különösen
sportág-specifikus orvosi
eszközök, berendezések,
műszerek vásárlásához,
táplálkozási tanácsadáshoz,
étrend-kiegészítők, vitaminok
vásárlásához, valamint
doppingellenes tevékenységgel
összefüggő feladataik
ellátásához;
1.3. az olimpiai és paralimpiai
válogatott kerettag sportolók
kiemelt, soron kívüli sürgősségi
ellátásához;
1.4. a Call Center és az Olimpiai
Rendelő működtetésére
(személyi, adminisztratív,
fenntartási költség), valamint
a jogosultak soron kívüli, emelt
szintű egészségügyi ellátására;
OSEI, sportköztestület,
sportszövetség,
törzskönyvi jogi személy,
gazdasági társaság,
HUNADO, és további,
a doppingellenes
tevékenységben
résztvevő szervezetek,
civil szervezet,
sportszervezet,
testkultúrával
kapcsolatos felsőoktatási
képzésben részt vevő
felsőoktatási intézmény,
civil szervezet
egyedi
döntés
alapján
kérelem
alapján
pályázati
úton
jogszabály
alapján
biztosíthatóegyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történő
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-
1.5. az OSEI által saját
fejlesztésben készült
sportorvosi alkalmassági és
versenyzési engedélyeket
nyilvántartó rendszer (Országos
Sportorvosi Hálózat -
Válogatott Kereteket Ellátó
Szolgálat Regisztere)
működtetésére és fejlesztésére,
valamint a felnőtt és utánpótlás
válogatott kerettagok emelt
szintű szűrővizsgálatára és
a teljesítmény-élettani labor
által végzett vizsgálatokra.
2. Az előirányzat támogatja
a nemzeti doppingellenes
szervezet (Hungarian National
Anti-doping Organization, a
továbbiakban: HUNADO) által
ellátott következő
doppingellenes feladatokat:
2.1. a doppingellenes
tevékenység szabályairól szóló
kormányrendeletben
meghatározottak szerint
a sportolók
doppingellenőrzése;
2.2. a doppingellenes
tevékenység szabályairól szóló
kormányrendelet szerinti egyéb
doppingellenes feladatok;
2.3. a Terápiás Alkalmazási
Kivétel Bizottság és
a doppingbizottság, valamint
a dopping fellebbviteli
bizottság működtetését;
2.4. a doppingellenes
nemzetközi szerződésekből
eredő kötelezettségek
teljesítését;
2.5. a doppingellenes
neveléssel, felvilágosítással
kapcsolatos feladatokat;
2.6. egyéb, a doppingellenes
tevékenységgel összefüggő,
jogszabály, közbeszerzési
szerződés és egyéb
megállapodás alapján ellátott
feladatokat.
3. Az előirányzat biztosítja
a sportolók által használt
táplálék-kiegészítőknek a tiltott
teljesítményfokozás
szempontjából történő
vizsgálatára alkalmas sport-
táplálkozástudományi
intézmény megvalósításával
kapcsolatos intézkedésekről
szóló 1993/2015. (XII. 28.)
Korm. határozat 1. pontjában
meghatározott, a táplálék- és
étrend-kiegészítők
hatékonyságának, sportolói
teljesítmény-optimalizáló
hatásának tudományos
megalapozottságú vizsgálatát
végző, valamint az elsősorban
sportolók által használt
táplálék- és étrend-
kiegészítőkben kiemelten
a WADA Tiltólistáján szereplő
szerek jelenlétére vonatkozó
bevizsgálást végző,
laboratóriumi feladatokat,
továbbá felvilágosítást,
tanácsadást ellátó, nemzetközi
akkreditációval rendelkező
intézménynek a Magyar
Testnevelési és Sporttudományi
Egyetem szervezeti keretein
belüli kialakításával és
működtetésével közvetlenül
összefüggő szervezeti, szakmai
és tudományos feladatok
finanszírozását.
4. Az előirányzat támogatja
a sporttudománnyal,
sportinnovációval foglalkozó
civil szervezetek működését és
szakmai feladatainak ellátását;
továbbképzések szervezését,
szakmai ismeretek terjesztését;
szakmai-módszertani anyagok
készítését és korszerűsítését,
digitalizálását; szakképzési
szakértők részére igazolvány
elkészíttetését; az egészséges
életmód terjesztésével, a
sporttudomány, az utánpótlás-
nevelés, a fogyatékosok sportja,
a szabadidősport, az iskolai és
diáksport fejlesztésével,
valamint a területi
sportfeladatok ellátásának
segítésével összefüggő
programokat, infrastrukturális
és eszközfejlesztéseket;
tudományos és kutatási
tevékenységet; tanulmányok,
hatástanulmányok elkészítését;
konferenciák és rendezvények
szervezését; szakmai
kiadványok szerkesztését és
megjelentetését; a szakmai
feladatok ellátásával
közvetlenül összefüggő
működési költségeket.
5. Az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
7.386428Sport népszerűsítésével,
diák- és szabadidősporttal
kapcsolatos támogatások
1. Az előirányzat támogatja
1.1. a kiemelkedő
szabadidősport
rendezvényeket;
1.2. a nők és családok
szabadidősportjának
fejlesztését;
1.3. a hátrányos helyzetűek és
a fogyatékos személyek
szabadidős sporttevékenységét;
1.4. az idősek
szabadidősportját;
1.5. a szabadidősporttal
kapcsolatos kutatásokat;
1.6. a szabadidősport területén
működő sportköztestület és
országos sportszövetségek
szakmai programjait és
feladatait, valamint az ezek
megvalósításával összefügg ő
működési költségeit;
1.7. szabadidősport programok
céljára is szolgáló létesítmények
működését, igénybevételét;
1.8. egyéb, az egészséges
életmód terjesztésével,
a szabadidősport, az iskolai,
diák- és felsőoktatási
sportköztestület,
sportszövetség,
sportszövetség jogi
személyiséggel
felruházott szervezeti
egységei, sportszervezet,
törzskönyvi jogi személy,
gazdasági társaság, civil
szervezet, helyi
önkormányzat, országos
nemzetiségi
önkormányzat, helyi
nemzetiségi
önkormányzat,
köznevelési intézmény,
felsőoktatási intézmény
kérelem
alapján
egyedi
döntés
alapján
pályázati
úton
biztosíthatóegyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történő
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-
szabadidősport fejlesztésével
összefüggő programok,
feladatok ellátását;
1.9. a szabadidősport területén
működő szakemberek képzését
szolgáló jegyzetek elkészítését
és kiadását, továbbá a szakmai
vizsgák írásbeli feladatainak és
értékelő lapjainak kidolgozását
és expediálását;
1.10. köznevelési és
felsőoktatási intézmények és
a mellettük működő
sportegyesületek műhelyeinek
szabadidősporttal kapcsolatos
tevékenységét;
1.11. a munkahelyi sport
fejlesztését;
1.12. a hagyományos magyar
sportokat, valamint
1.13. egyéb, a szabadidősport
támogatásával összefüggő
feladatokat.
2. Az előirányzat támogatja
2.1. a diáksport
rendezvényeket, diák
szabadidősport-
rendezvényeket, programokat;
2.2. a diákolimpiai
versenyrendszert és
a fogyatékosok diákolimpiai
versenyrendszerét;
2.3. a diák önkéntesek képzési
rendszerét;
2.4. a Magyar Diáksport
Szövetség által delegált iskolai
csapatok, versenyzők és
nemzeti válogatott részvételét
a Nemzetközi Iskolasport
Szövetség (ISF) versenyein,
Gymnasiadékon;
2.5. a Magyar Diáksport
Szövetség által végzett iskolai
sport fejlesztését, diáksport
szövetségek szakmai munkáját;
2.6. a felsőoktatási
intézményekben tanulók
országos bajnokságát, hallgatói
szabadidősport
rendezvényeket, valamint
a Magyarországon
megrendezésre kerülő
egyetemi világ- és Európa-
bajnokságokat;
2.7. a felsőoktatási intézmények
mellett működő sportszervezet
műhelyeit;
2.8. a Magyar Egyetemi és
Főiskolai Sportszövetség által
kidolgozott Hajós Alfréd Terv
célkitűzéseinek
megvalósításával összefüggő
költségeket;
2.9. a Magyar Egyetemi és
Főiskolai Sportszövetség által
delegált magyar egyetemi
válogatott részvételét
a külföldön megrendezendő
tárgyévi főiskolai Európa- és
világbajnokságokon,
Universiadékon, valamint
az Európai Egyetemi
Sportszövetség (EUSA)
sportvilágeseményein;
2.10. a Magyar Testnevelő
Tanárok Országos
Egyesületének az iskolai és
diáksport támogatására,
az iskolai testnevelés
színvonalának fejlesztésére
irányuló törekvéseit,
pályázatait, továbbá ezek
megvalósításával összefüggő
működési költségeit;
2.11. a testkultúrával
kapcsolatos felsőoktatási
képzésben részt vevő
köznevelési és felsőoktatási
intézményeket;
2.12. a Magyar Diáksport
Szövetség, valamint a Magyar
Egyetemi és Főiskolai
Sportszövetség szakmai
programjait és feladatait,
továbbá az ezek
megvalósításával összefüggő
működési költségeit;
2.13. a sportszakmai
képesítések modul rendszerű
szakmai és
vizsgakövetelményein alapuló
kerettantervei, oktatási
segédletei, valamint a szakmai
vizsga szóbeli és írásbeli
tételeinek kidolgozását és
kiadását;
2.14. a Testnevelési Egyetem
szakmai feladatainak és
szabadidős sportprogramjainak
megvalósítását;
2.15. a köznevelésben és
felsőoktatásban végzett
sportkutatást;
2.16. az iskolai, diák- és
felsőoktatási sporttal
összefüggő szakmai feladatok
ellátását.
3. Az előirányzat támogatja
a sport, az egészséges,
mozgásgazdag életmód,
a fizikai aktivitás
népszerűsítésével összefüggő
kommunikációs, marketing
tevékenységet, tájékoztató
rendezvényeket, programokat,
kiadványok megjelentetését,
továbbá a sportdiplomáciai
feladatok ellátását.
4. Az előirányzat támogatást
nyújt a Magyar Természetjáró
Szövetség szakmai
feladatainak és a szakmai
feladatok ellátásával
összefüggő működési kiadások
támogatására.
5. Az előirányzat finanszírozza
a mindennapos testnevelés
feltételeit biztosító
új tornatermek építésével, vagy
a meglévő tornatermek
bővítésével, felújításával
kapcsolatos költségeket,
beleértve a Nemzeti
Sportinfrastruktúra Ügynökség
(NSÜ) projekt megvalósításával
kapcsolatban felmerülő
költségeit. Biztosítja továbbá
a projekt megvalósításához
kapcsolódóan a HM, illetve
jogelődjei által szükség esetén
kötendő szakértői szerződések
fedezetét.
6. Az előirányzat finanszírozza
az úszásoktatás feltételeit
biztosító új tanuszodák
építésével, vagy meglévő
tanuszodák bővítésével,
felújításával kapcsolatos
költségeket, beleértve
az NSÜ-nek a projekt
megvalósításával kapcsolatban
felmerülő költségeit. Biztosítja
továbbá a projekt
megvalósításához
kapcsolódóan a HM, illetve
jogelődjei által szükség esetén
kötendő szakértői szerződések
fedezetét.
7. Az előirányzat terhére
finanszírozható kültéri
sportparkok fejlesztésének
támogatása.
8. Az előirányzat finanszírozza
a fertődi Porpáczy Aladár
Középiskola elhelyezéséhez
szükséges új iskola és
tornaterem beruházás
megvalósításának forrását,
beleértve az NSÜ-nek a projekt
megvalósításával kapcsolatban
felmerülő költségeit. Biztosítja
továbbá a projekt
megvalósításához
kapcsolódóan a HM, illetve
jogelődjei által szükség esetén
kötendő szakértői szerződések
fedezetét.
9. Az előirányzat fedezetet
biztosít Budakalász városban
megvalósuló 16 tantermes
iskola és a kapcsolódó
tornaterem megépítésére,
az M0 autóút káros környezeti
hatásainak csökkentése
érdekében - különös
tekintettel, de nem
kizárólagosan -
út- és járdaépítésére, park és
zöldfelület fejlesztésére,
valamint rekreációs célokra.
10. Az előirányzat finanszírozza
a nemzeti köznevelésről szóló
2011. évi CXC. törvény 7. §
(1) bekezdés a)-m) pontjában
felsorolt köznevelési
intézmények beruházási
feladatai megvalósításának
forrását, beleértve az NSÜ-nek
a projekt megvalósításával
kapcsolatban felmerülő
költségeit.
11. Az előirányzat terhére
támogatás a Sportoló Nemzet
Programmal összefüggő
feladatokra.
12. Az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
8.387017Sportági fejlesztési
koncepciók
megvalósításával
összefüggő feladatok
támogatása
1. Az előirányzat támogatást
biztosít a sportági fejlesztési
koncepciók megvalósításával
összefüggő sportszakmai
feladatok ellátásához, a kiemelt
edzők foglalkoztatásával
kapcsolatos feladatokhoz,
a sportszövetségek és
tagszervezeteik
adósságrendezéséhez, továbbá
a sportszervezetek szakmai
többletfeladatainak ellátásához,
illetve a feladatellátásukkal
összefüggő eszközbeszerzési,
sportlétesítmény-fenntartási és
-fejlesztési feladatokhoz.
2. Az előirányzat támogatást
biztosít továbbá a fejezeti
kezelésű előirányzatok
kezelésével összefüggően
felmerülő kincstári díjak
finanszírozásához.
3. Az előirányzat finanszírozza
a 2016. évben megkezdett
HISZEK Benned Sport Program
megvalósítását, a helyi szinten
megvalósítandó szabadidő-,
élősport programok, a helyi
sportköztestület,
sportszövetség,
sportszövetség jogi
személyiséggel
rendelkező szervezeti
egysége, sportszervezet,
gazdasági társaság,
törzskönyvi jogi személy,
helyi önkormányzat, civil
szervezet, MÁK, határon
túli jogi személy, határon
túli szervezet, külföldi
jogi személy, külföldi
szervezet, szakképző
intézmények
kérelem
alapján
egyedi
döntés
alapján
pályázati
úton
biztosíthatóegyösszegű
részletekben
történ ő
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-
szinten sporttevékenység
végzésére irányuló lakossági
igények esetén a megfelelő
sportinfrastruktúra
igénybevételének ösztönzését,
a sportolás feltételrendszerének
támogatását és az annak
koordinálásával összefüggő
feladatokat.
4. Az előirányzat finanszírozza
a korcsolya sportág
működtetésével, szakmai
feladatai ellátásával összefüggő
feladatokat, továbbá a hazai- és
nemzetközi sportesemények
megrendezésével,
a sportszövetség utánpótlás-
fejlesztési koncepciójában
meghatározott feladatok
megvalósításával,
a sportszövetség verseny- és
utánpótlás-nevelési feladataival
összefüggő eszközbeszerzési,
sportlétesítmény-fenntartási és
-fejlesztési, sportdiplomáciai
feladatokat, valamint a szakmai
feladatellátással összefüggő
működési költségeket.
5. Az előirányzat támogatást
nyújt a kiemelt sportágak éves
sportlétesítmény-fejlesztési
elképzeléseivel összefüggő
feladatok finanszírozásához.
6. Az előirányzat biztosítja
a kiemelt sportágak,
a felzárkóztatási keretből
támogatott sportágak,
a Feltörekvő Sportágak
Tehetséggondozó Programja
keretében az innovatív,
a társadalom körében népszerű
sportágak fejlesztéseinek
finanszírozását.
7. Az előirányzat támogatja
az egyesületi keretek között
sportoló utánpótlás-korú
sportolók létszámának
növelését célzó projektek
megvalósítását és az annak
koordinálásával összefüggő
feladatok ellátását, a helyi
szinten megvalósítandó
szabadidő-, élősport
programokat, a helyi szinten
sporttevékenység végzésére
irányuló lakossági igények
esetén a megfelelő
sportinfrastruktúra
igénybevételének ösztönzésére,
a sportolás feltételrendszerének
támogatására és az annak
koordinálásával összefüggő
feladatokat.
8. Az előirányzat terhére
támogatás nyújtható a Magyar
Kézilabda Szövetség szakmai és
a feladatellátásával összefüggő
eszközbeszerzési,
sportlétesítmény-
fenntartási és -fejlesztési
feladatainak támogatására,
az utánpótlás és a felnőtt (női,
férfi) válogatottak
felkészülésének,
versenyeztetésének költségeire,
sportszakmai szempontból
jelentős egyéb hazai rendezésű
sport és sportdiplomáciai
események megrendezésére,
a mindennapos testnevelés
keretében a kézilabda
oktatáshoz történő
hozzájárulásra (köznevelési
intézmények részére
eszközbeszerzésre), a sportolói
életpálya bevezetésére és
fenntartására, a magyar
sporttehetségek kiválasztására
és folyamatos nyomon
követésére, a kiemelt
utánpótlás-nevelési központ
akadémiai rendszerű
fejlesztésére,
továbbá a Magyar Kézilabda
Szövetség utánpótlás-nevelési
koncepciójának
megvalósítására, a versenysport
fejlesztési feladatainak
ellátására, a sportszakemberek
képzésére, továbbképzésére,
a sportszervezetek szakmai
többletfeladatainak ellátása,
a feladatellátásukkal
összefüggő eszközbeszerzési,
sportlétesítmény-fenntartási és
-fejlesztési feladataik.
9. Az előirányzat támogatja
a sportszakemberek képzését,
a sportszakmai képesítések
modul rendszerű szakmai és
vizsgakövetelményein alapuló
kerettantervei, oktatási
segédletei, valamint a szakmai
vizsga szóbeli és írásbeli
tételeinek kidolgozását és
kiadását.
10. Az előirányzat célja továbbá
a sportcélú beruházások,
infrastruktúra-fejlesztések,
továbbá a sportszakmai
feladatellátáshoz kapcsolódó
működési célú költségek
támogatására létrehozott,
közfeladat ellátását szolgáló
vagy közfeladatot megvalósító
kedvezményezettek részére
közfeladat ellátását előmozdító
támogatási jogviszony
keretében megvalósuló
fejlesztések megvalósításához
szükséges költségek biztosítása,
ennek érdekében
a beruházások kivitelezéséhez
szükséges ingatlanok
megszerzésével, az állami,
önkormányzati és egyéb nem
állami tulajdonú sportcélú
ingatlanok felújításával és
korszerűsítésével összefüggő
feladatok, a sportcélú
ingatlanok fejlesztésével
összefüggő, a társasági adóról
és az osztalékadóról szóló
1996. évi LXXXI. törvény alapján
megnyílt, a látvány-csapatsport
támogatáshoz szükséges önerő
költségének, valamint
a támogatások felhasználásával
kapcsolatos ellenőrző és
koordinációs feladatok
ellátásának finanszírozása.
Az előirányzat finanszírozza
az egyéb, nem vagy nem
kizárólag állami forrásból
megvalósuló, átfogó jellegű
létesítményfejlesztési
programok és egyedi
sportinfrastruktúra-fejlesztések
előkészítő és koordinációs
feladatait, amely beruházási
célú költségvetési támogatás
legfeljebb 7%-a fordítható
koordinációs feladatokra.
11. Az előirányzat finanszírozza
az állami, önkormányzati és
egyéb tulajdonú sport célú
ingatlanok működtetését.
Az előirányzat terhére
támogatás nyújtható
a kedvezményezett részére
az általa használt vagy egyéb
módon hasznosítani kívánt
állami, önkormányzati vagy
egyéb szervezet tulajdonában
álló sportcélú ingatlanok
használatával összefügg ő
létesítményhasználati és
közüzemi költségekhez,
létesítmény- és helyszínbérleti
díjakhoz, továbbá a használattal
összefüggő, korábbi években
felmerült létesítményhasználati
és közüzemi költségekhez,
létesítmény- és helyszínbérleti
díjakhoz.
12. Az előirányzat finanszírozza
a Székesfehérvári
multifunkcionális csarnok
beruházás megvalósítását,
továbbá a projektek
megvalósításához kapcsoló-
dóan a HM, illetve jogelődjei
által szükség esetén kötendő
szakértői szerződések fedezetét.
13. Az előirányzat finanszírozza
az NSÜ által megvalósítandó
projektekhez kapcsolódó
költségeket, továbbá
a projektek megvalósításához
kapcsolódóan a HM, illetve
jogelődjei által szükség esetén
kötendő szakértői szerződések
fedezetét.
14. Az előirányzat terhére
támogatás nyújtható a Nemzeti
Versenysport-fejlesztési
Programmal összefüggő
feladatokra.
15. Az előirányzat finanszírozza
a Makovecz Imre életműve
gondozásával összefüggésben
a Makó Városi Termál- és
Gyógyfürdő (Hagymatikum)
fejlesztését, továbbá
a projektek megvalósításához
kapcsolódóan a HM, illetve
jogelődjei által szükség esetén
kötött szakértői szerződések
fedezetét.
16. Az előirányzat finanszírozza
a Gödöllői uszoda beruházás,
Veszprémi uszoda beruházás,
az Egyedi sportlétesítmény-
fejlesztések támogatása,
a Budapesti Pályafejlesztési
Program megvalósításával
összefüggő költségeket, a Pécsi
Vasutas Sportkör 2017-2019.
évekre vonatkozó centenáriumi
sportinfrastruktúra-fejlesztési
stratégiájának megvalósítását,
a határon túli
sportinfrastruktúra fejlesztések
megvalósítását, továbbá
a projektek megvalósításához
kapcsolódóan a HM, illetve
jogelődjei által szükség esetén
kötött szakértői szerződések
fedezetét.
17. Az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
9.386439Kiemelt sportegyesületek
támogatása
1. Az előirányzat terhére
támogatás nyújtható a kiemelt
sportegyesületek részére
adósságrendezésének,
a sportfejlesztési feladataik
megvalósításának,
a feladatellátásukkal
sportköztestület,
sportszervezet,
sportfejlesztési feladatok
megvalósításában
közreműködő gazdasági
társaság, törzskönyvi jogi
személy, helyi
egyedi
döntés
alapján
kérelem
alapján
biztosíthatóegyösszegű
részletekben
történ ő
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-
összefüggő eszközbeszerzési,
sportlétesítmény-fenntartási és
-fejlesztési feladatok
megvalósításának, valamint
a szakmai feladatellátásukkal
összefüggő működési költségek
támogatására.
2. Az előirányzat terhére
kerülnek finanszírozásra
a kiemelt sportegyesületek
sportlétesítmény-fejlesztési
elképzelései keretében
a nézőtéri komfort, a játéktér,
a kiszolgáló helyiségek és
létesítmények minőségét
a sportbiztonságot és
a sporttechnológiát javító
fejlesztésekkel, illetve a
beruházási programok
megvalósításával összefüggő
egyéb sportlétesítmény-
fejlesztéssel kapcsolatos
költségek.
3. Az előirányzat terhére
kerülnek finanszírozásra
a kiemelt sportegyesületek
vagyonkezelésében,
üzemeltetésében vagy
használatában lévő,
vagyonkezelésébe,
üzemeltetésébe vagy
használatába kerül ő sportcélú
ingatlanok fenntartásával
összefüggő költségek.
4. Az előirányzat terhére
támogatás nyújtható
az Újpesti Torna Egylet
(bármely jogcímen)
használatában lévő
létesítményei fejlesztéseire
(különösen, de nem
kizárólagosan: ingatlanok
felújítására, korszerűsítésére,
átalakítására), valamint
új létesítmények kialakítására és
építésére. Az előirányzat
terhére kerülnek továbbá
finanszírozásra az UTE
sportlétesítmény-fejlesztési
elképzelései keretében
önkormányzat, határon
túli jogi személy, határon
túli szervezet, külföldi
jogi személy, külföldi
szervezet, sportági
szakszövetség,
civil szervezet
a nézőtéri komfort, a játéktér,
a kiszolgáló helyiségek és
létesítmények minőségét,
a sportbiztonságot és
a sporttechnológiát javító
fejlesztésekkel, a beruházási
programok megvalósításával
összefüggő egyéb
sportlétesítmény-fejlesztéssel
kapcsolatos költségek.
5. Az előirányzat támogatást
biztosít a Vasas SC (bármely
jogcímen) használatában lévő
létesítményei fejlesztéseire
(különösen, de nem
kizárólagosan: ingatlanok
felújítására, korszerűsítésére,
átalakítására), valamint
új létesítmények kialakítására és
építésére.
Az előirányzat terhére kerülnek
továbbá finanszírozásra a Vasas
SC sportlétesítmény-fejlesztési
elképzelései keretében a
nézőtéri komfort, a játéktér,
a kiszolgáló helyiségek és
létesítmények minőségét,
a sportbiztonságot és a
sporttechnológiát javító
fejlesztésekkel, a beruházási
programok megvalósításával
összefüggő egyéb
sportlétesítmény-fejlesztéssel
kapcsolatos költségek.
6. Az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
10.39965121/9 Fogyatékosok
sportjának támogatása
Az előirányzat támogatja:
1. a paralimpiai felkészülést és
a fogyatékosok versenysportját
nem paralimpiai
versenyszámokban;
2. a paralimpiai és nem
paralimpiai sportágak területén
működő sportszövetségek, ezek
jogi személyiséggel rendelkező
szervezeti egységei, valamint
a sportszervezet szakmai
programjai és feladatai
sportköztestület,
törzskönyvi jogi személy,
sportszövetség,
sportszövetség jogi
személyiséggel
rendelkező szervezeti
egysége, sportszervezet,
köznevelési intézmény,
felsőoktatási intézmény,
helyi önkormányzat,
gazdasági társaság, civil
szervezet
egyedi
döntés
alapján
kérelem
alapján
pályázati
úton
előleg
biztosítható
egyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történ ő
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-
megvalósítását, valamint
az ezzel összefüggő működési
költségeit;
3. a fogyatékosok sportjában
országos vagy vármegyei
szinten valamennyi
fogyatékossági ágban és több
sportágban - a fogyatékosok
sportja területén - működő
sportszövetség, sportszervezet
szakmai programjait és
feladatait, valamint ezek
olimpiai központban való
edzőtáborozását;
4. hazai és nemzetközi
versenyeken való részvételt;
5. sportolók felkészülését és
részvételét a speciális
világjátékokon;
6. sportszakemberek
foglalkoztatásának költségeit;
sportfelszerelés, sporteszközök,
sportágspecifikus technikai
eszközök,
a sporttevékenységhez
közvetlenül kapcsolódó
sportruházat beszerzését;
7. sportegészségügyi feladatok
ellátását (különösen
a paralimpiai és speciális
világjátékok kerettagjainak
sporttevékenységével
összefüggő sport- és egyéb
egészségügyi szolgáltatások,
táplálkozási tanácsadás
igénybevételét,
sportegészségügyi eszközök,
műszerek, gyógyszerek, étrend-
kiegészítők, vitaminok
beszerzését);
8. a fogyatékosok sportjának
fejlesztését szolgáló
sportszakmai és
sporttudományos programokat;
9. a sportszakember-képzési
feladatokat;
10. a sport által megvalósuló
integrációt elősegítő
programokat;
11. sportrehabilitációs
programokat;
12. egyéb, a paralimpiai
sportágak fejlesztésével
összefüggő feladatok ellátását;
13. a fogyatékosok nem
paralimpiai sportágak területén
működő civil szervezetei, ezek
jogi személyiséggel rendelkező
szervezeti egységei, valamint
sportszervezetei szakmai
programjait és feladatait,
továbbá az ezek
megvalósításával összefüggő
működési költségeit;
14. a fogyatékos gyerekek
tanórán kívüli, rendszeres,
terápiás jellegű sportoktatását
és programjait;
15. a fogyatékos személyek
szabadidősportjának, valamint
diák- és hallgatói sportjának
országos, vármegyei és helyi
rendezvényeit;
16. egyéb, a fogyatékosok
sportjának fejlesztésével
összefüggő feladatok ellátását;
17. a Téli Siketlimpiai Játékokra
történő felkészülést és
részvételt;
18. a Szervátültetettek Nyári
Világjátékára történő
felkészülést és részvételt;
19. a Nyári Speciális Olimpiai
játékokra történő felkészülést és
részvételt;
20. a paralimpiai felkészülést és
a paralimpiai játékokon való
részvételt, a paralimpiai
kvalifikációs versenyekre
történő felkészülést és
részvételt.
21. Az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
11.376217Kiemelt Nemzetközi
Sportesemény Stratégia és
sportesemény pályázatok,
valamint kiemelt hazai
rendezésű sport-
események támogatása
1. Az előirányzat fedezetül
szolgál a kiemelt nemzetközi
sport- és sportdiplomáciai
esemény megpályázásával,
lebonyolításával/
megrendezésével és
támogatásával összefüggő
feladatok költségeire.
Az előirányzat terhére
támogatás már megkezdett
vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
2. Az előirányzat - lebonyolító
szervezet megbízása esetén -
biztosítja a lebonyolítói díj
fedezetét.
sportköztestület,
költségvetési szerv,
sportszövetség,
sportszövetség jogi
személyiséggel
felruházott szervezeti
egysége, fogyatékosok
országos szövetsége,
sportszervezet, gazdasági
társaság, törzskönyvi jogi
személy, felsőoktatási
intézmény, köznevelési
intézmény, szakképző
intézmény, civil
szervezet, külföldi jogi
személy, civil szervezet
egyedi
döntés
alapján
kérelem
alapján
pályázati
úton
biztosít-
ható
egyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történő
kifizetéssel
-felhatalmazó
nyilatkozat
-igénybe
vehető
-
12.401873Kincstárt megillető díjak,
befizetések és jutalékok
elszámolása
Sport feladatokhoz kapcsolódó
fejezeti kezelésű előirányzatok
bankszámláihoz kapcsolódó
szolgáltatások nyújtásáért
felszámított díjak és jutalékok
Magyar Államkincstár-------

2. melléklet a 49/2023. (XII. 28.) HM rendelethez

A XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet 2024. évi sportcélú központi kezelésű előirányzatok kiadási előirányzatainak feladatterve[3]

ABCDEFGHIJKLMO
1.Áh t.
azonosító
CímAlcímJogcímcsoportJogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben
részesülők
köre
Támo-
gatás
bizto-
sításának
módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyo-
lító szerv
Európai
uniós
forrásból
finan-
szírozott
költség-
vetési
támoga-
tás közre-
működő
szerve-
zete
2.401206Sport feladatokhoz kapcsolódó központi kezelésű előirányzatok
3.401217A Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások
4.401262A Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások
5.401273Ingatlan beruházások, ingatlan és egyéb eszközök vásárlásaAz egyes állami sportcélú közfeladatok ellátásának rendjéről szóló 2022. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Ásktv.) szerinti sportingatlanokhoz kapcsolódó beruházások és egyéb eszközök vásárlásához szükséges kifizetések elszámolása.Adásvétellel, beruházással, felújítással, termék-beszerzéssel, szolgáltatás igénybevételével érintett szerződéses partnerek.--Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése--Nemzeti Sport-ügynökség Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: NSÜ)--
6.401284Ingatlanok fenntartása és üzemeltetéseAz Ásktv. szerinti sportingatlanok és sportcélú ingatlanok fenntartásához és üzemeltetéséhez szükséges kifizetések elszámolása..A szolgáltatások teljesítését végző szerződéses partnerek.--Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése.--NSÜ--
7.401295Múzeumi
tevékenység
kiadásai
A Nemzeti Sportinfrastruktúra
Ügynökség tulajdonosi
joggyakorlása alá tartozó
múzeumok tevékenységéhez
szükséges kifizetések
megvalósítása.
Adásvétellel,
beruházással,
felújítással,
termékbeszerzéssel,
szolgáltatás
igénybevételével
érintett szerződéses
partnerek.
--Szerződések,
egyéb
dokumentumok
alapján szállítói
számlák,
számviteli
bizonylatok,
kötelezettségek
kiegyenlítése.
--NSÜ--
8.401306Egyéb
vagyon-
gazdálkodási
kiadások
A Nemzeti Sportinfrastruktúra
Ügynökség tulajdonosi
joggyakorlásához szükséges
olyan kifizetések elszámolása,
amelyek más kiadási
előirányzathoz nem
kapcsolhatók.
------NSÜ--
9.401317A Nemzeti Sportinfrastruktúra
Ügynökség működésének
támogatása
A Nemzeti Sportinfrastruktúra
Ügynökség működéséhez
szükséges forrás biztosítása.
---havonta,
egyenlő
részletekben
--Magyar
Állam-
kincstár
--
10.401328A HM tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
sport célú bevételek és kiadások
11.401339A HM tulajdonosi
joggyakorlásával
kapcsolatos sport célú
kiadások
12.399162A HM
tulajdonosi
joggyakorlása
alá tartozó
sport célú
társaságok
forrásjuttatásai
Az előirányzat
felhasználásának célja a HM
tulajdonosi joggyakorlása alá
tartozó sport célú gazdasági
társaságok részére
tőkeemelés, pótbefizetés és
tulajdonosi támogatás
biztosítása és elszámolása.
a HM tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó sportcélú
gazdasági társaságok
Az állam-
háztartásról
szóló
2011. évi
CXCV. törvény
(a továb-
biakban: Áht.)
45. §
(2) bekezdése
alapján,
az állami
vagyon
felügyeletéért
felelős
miniszter
jóváhagyása
esetén
a támogatási
szerződésben
vagy
támogatói
okiratban
foglaltaknak
megfelelően.
biztosít-
ható
Tőkeemelés,
pótbefizetés
jogcímen,
tulajdonosi
határozat
alapján.
Tulajdonosi
támogatás
esetén egy
összegben vagy
részletekben,
teljesítés- vagy
időarányosan.
Pótbefizetés
esetén
szerződés
szerint.
Tulajdonosi
támogatás
esetén
a támogatási
szerző-
désben vagy
támogatói
okiratban
foglaltak-
nak meg-
felelően.
Az államház-
tartásról
szóló
törvény
végrehajtá-
sáról szóló
368/2011.
(XII. 31.)
Korm.
rendelet
(a továb-
biakban:
Ávr.) szerinti
bármely
biztosíték
---
13.401351A Nemzeti Sportügynökség
Nonprofit Zrt. tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
bevételek és kiadások
14.401362A Nemzeti
Sportügynökség
Nonprofit Zrt. tulajdonosi
joggyakorlásával
kapcsolatos kiadások
15.401373A Nemzeti
Sport-
ügynökség
Nonprofit Zrt.
tulajdonosi
joggyakorlása
alá tartozó
társaságok
forrásjuttatásai
Az előirányzat
felhasználásának célja
az NSÜ tulajdonosi
joggyakorlása alá tartozó
sport célú gazdasági
társaságok részére
tőkeemelés, pótbefizetés és
tulajdonosi támogatás
biztosítása és elszámolása.
az NSÜ tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok
Az Áht. 45. §
(2) bekezdése
alapján,
az állami
vagyon
felügyeletéért
felelős
miniszter
jóváhagyása
esetén
a támogatási
szerződésben
vagy
támogatói
okiratban
foglaltaknak
megfelelően.
biztosít-
ható
Tőkeemelés,
pótbefizetés
jogcímen,
tulajdonosi
határozat
alapján.
Tulajdonosi
támogatás
esetén egy
összegben vagy
részletekben,
teljesítés- vagy
időarányosan.
Pótbefizetés
esetén
szerződés
szerint.
Tulajdonosi
támogatás
esetén
a támogatási
szerző-
désben vagy
támogatói
okiratban
foglaltaknak
megfele-
lően.
Ávr. szerinti
bármely
biztosíték
NSÜ--

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezve a 2010. évi CXXX. törvény 12-12/B. §-a alapján.

[2] A melléklet címét módosította e rendelet 23. § a) pontja. Hatályos 2024.01.01.

[3] A melléklet címét módosította e rendelet 23. § b) pontja. Hatályos 2024.01.01.

Tartalomjegyzék