Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

25/2024. (VII. 29.) NGM rendelet

a nyilvánosan forgalomba hozott értékpapírokkal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettség részletes szabályairól szóló 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet módosításáról

A tőkepiacról szóló 2001. évi CXX. törvény 451. § (2) bekezdés e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § A nyilvánosan forgalomba hozott értékpapírokkal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettség részletes szabályairól szóló 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet [a továbbiakban: 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet] a következő 8/A. §-sal egészül ki:

"8/A. § (1) Az 1. melléklet 2. pont 2.3. alpontjában, 3. pont 3.3. alpontjában és 4. pont 4.6-4.13. alpontjában foglaltakat először a 2024. évben induló üzleti évre vonatkozóan az a kibocsátó alkalmazza, amelynél

a) az üzleti évet megelőző két - egymást követő - üzleti évben a mérleg fordulónapján a következő három mutatóérték közül bármelyik kettő meghaladja az alábbi határértéket

aa) a mérlegfőösszeg a 10 000 millió forintot,

ab) az éves nettó árbevétel a 20 000 millió forintot,

ac) az üzleti évben átlagosan foglalkoztatottak száma a 250 főt, és

b) az adott üzleti évben átlagosan foglalkoztatottak száma meghaladja az 500 főt.

(2) Az 1. melléklet 2. pont 2.3. alpontjában, 3. pont 3.3. alpontjában és 4. pont 4.6-4.13. alpontjában foglaltakat először a 2024. évben induló üzleti évre vonatkozóan az olyan összevont (konszolidált) éves beszámolót készítő, anyavállalatnak minősülő kibocsátó is alkalmazza, amelynél a csoport összevont (konszolidált) alapon megfelel az (1) bekezdésben meghatározott követelményeknek.

(3) Az 1. melléklet 2. pont 2.3. alpontjában, 3. pont 3.3. alpontjában és 4. pont 4.6-4.13. alpontjában foglaltakat először a 2025. évben induló üzleti évre vonatkozóan az a kibocsátó alkalmazza, amelynél a kibocsátó, illetve összevont (konszolidált) alapon az anyavállalatnak minősülő kibocsátó megfelel az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott követelménynek és a kibocsátó, illetve a csoport adott üzleti évben átlagosan foglalkoztatottjainak száma meghaladja a 250 főt.

(4) Az 1. melléklet 2. pont 2.3. alpontjában, 3. pont 3.3. alpontjában és 4. pont 4.6-4.13. alpontjában foglaltakat először a 2026. évben induló üzleti évre vonatkozóan

a) az a mikrogazdálkodónak nem minősülő kibocsátó alkalmazza, amelynek átruházható értékpapírjait az Európai Gazdasági Térség valamely tagállamának szabályozott piacára kereskedésbe befogadták, vagy

b) az (EU) 575/2013 európai parlamenti és tanácsi rendelet 4. cikk (1) bekezdés 145. pontjában meghatározott kis méretű és nem összetett intézménynek minősülő kibocsátó, valamint a biztosítási tevékenységről szóló törvény szerinti zárt biztosítónak vagy zárt viszontbiztosítónak minősülő kibocsátó alkalmazza, amely megfelel az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott követelményeknek."

2. § A 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet 9. §-a a következő e) ponttal egészül ki:

(Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja:)

"e) az 537/2014/EU rendeletnek, a 2004/109/EK irányelvnek, a 2006/43/EK irányelvnek és 2013/34/EU irányelvnek a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati beszámolás tekintetében történő módosításáról szóló, 2022. december 14-i (EU) 2022/2464 európai parlamenti és tanácsi irányelv."

3. § A 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

4. § A 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet 2. melléklet 1. pontjában az "a számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben" szövegrész helyébe az "az Szt.-ben" szöveg lép.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

6. § Ez a rendelet az 537/2014/EU rendeletnek, a 2004/109/EK irányelvnek, a 2006/43/EK irányelvnek és 2013/34/EU irányelvnek a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati beszámolás tekintetében történő módosításáról szóló, 2022. december 14-i (EU) 2022/2464 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.

Nagy Márton István s. k.,

nemzetgazdasági miniszter

1. melléklet a 25/2024. (VII. 29.) NGM rendelethez

1. A 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet 1. melléklet 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. Magyarországi székhelyű kibocsátó az éves jelentést a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Szt.) előírásaival összhangban készíti el.

Harmadik országbeli kibocsátó az éves jelentést a Bizottság 2008. december 12-i, egyes harmadik országok nemzeti számviteli standardjainak és egyes nemzetközi pénzügyi beszámolási standardoknak harmadik országbeli értékpapír-kibocsátók által a konszolidált pénzügyi kimutatások elkészítésére való alkalmazásáról szóló 2008/961/EK határozatában foglaltaknak megfelelően készíti el. Az egymást követő éves jelentések alapjául szolgáló számviteli elveknek azonosnak kell lenniük. Amennyiben a kibocsátó az alkalmazott számviteli elveket megváltoztatja, az adatok összehasonlíthatóságát ez esetben is biztosítani kell."

2. A 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet 1. melléklet 2. pont 2.3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az összevont (konszolidált) beszámoló készítésére nem köteles kibocsátó éves jelentése - az 5. részben meghatározott kivétellel - legalább a következőket tartalmazza:]

"2.3. független könyvvizsgálói jelentés, adott esetben a bizonyossági vélemény,"

3. A 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet 1. melléklet 3. pont 3.3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Amennyiben a kibocsátó összevont (konszolidált) beszámoló készítésére is köteles, az éves jelentés - a 2.1., a 2.3. és 2.4. pontokban foglaltakon kívül - legalább a következőket tartalmazza:]

"3.3. független könyvvizsgálói jelentés, adott esetben a bizonyossági vélemény,"

4. A 24/2008. (VIII. 15.) PM rendelet 1. melléklet 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. A vezetőségi jelentés az éves beszámolót kísérő elemzés, amely bemutatja azokat a fő folyamatokat és tényezőket, amelyek az éves jelentés időszakában a kibocsátó üzleti teljesítményére, fejlődésére és helyzetére hatással voltak, illetve a jövőben hatással lesznek. A vezetőségi jelentésben bemutatott adatoknak összehasonlíthatónak kell lenniük az előző időszak vezetőségi jelentésében szereplő adatokkal. A vezetőségi jelentést az Szt. üzleti jelentésre, fenntarthatósági jelentésre, vállalatirányítási nyilatkozatra vonatkozó rendelkezéseivel, valamint az Szt. 95/I. § (1) bekezdése szerinti szabályokkal összhangban kell elkészíteni, amennyiben a kibocsátó az említett rendelkezések hatálya alá tartozik.

A vezetőségi jelentés legalább az alábbi információkat tartalmazza:

4.1. a vállalkozás üzleti környezete,

4.2. a vállalkozás céljai és stratégiája,

4.3. a vállalkozás főbb erőforrásai és kockázatai, az ezekkel kapcsolatos változások és bizonytalanságok,

4.4. az éves beszámoló időszakában elért eredményei és kilátásai,

4.5. a teljesítmény mérésének mennyiségi és minőségi mutatói, illetve jelzői,

4.6. adott esetben a kibocsátón belüli felelős személyek arra vonatkozó nyilatkozata (az aláírók nevének és beosztásának közlésével), hogy a vezetőségi jelentés az Szt. 95/D. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti fenntarthatósági beszámolási standardokkal és az (EU) 2020/852 európai parlamenti és tanácsi rendelet 8. cikk (4) bekezdésének megfelelően elfogadott előírásokkal összhangban készült,

4.7. a könyvvizsgáló véleményét arról, hogy a vezetőségi jelentés összhangban van-e az éves beszámolóval, illetve az Szt. és más jogszabály vonatkozó előírásaival (ide nem értve az Szt. fenntarthatósági jelentésre vonatkozó előírásait),

4.8. a könyvvizsgáló nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy tudomására jutott-e bármilyen lényeges hibás állítás a vezetőségi jelentésben, és ha igen, akkor a szóban forgó hibás állítás milyen jellegű,

4.9. adott esetben a könyvvizsgáló az Szt. szerinti bizonyossági véleményét és a bizonyossági jelentését a fenntarthatósági jelentésre vonatkozóan.

Amennyiben a kibocsátó összevont (konszolidált) éves beszámolót készít, az azt kísérő összevont (konszolidált) vezetőségi jelentés a kibocsátó és a konszolidációba bevont vállalkozások együttes helyzetére vonatkozik. Ebben az esetben az összevont (konszolidált) vezetőségi jelentést az Szt. összevont (konszolidált) üzleti jelentésre és összevont (konszolidált) fenntarthatósági jelentésre, vállalatirányítási nyilatkozatra vonatkozó rendelkezéseivel, valamint az Szt. 134/J. § (1) bekezdése szerinti szabályokkal összhangban kell elkészíteni, amennyiben a kibocsátó az említett rendelkezések hatálya alá tartozik.

Az összevont (konszolidált) vezetőségi jelentés a 4.1-4.5. alpontban foglaltakon kívül legalább az alábbi információkat tartalmazza:

4.10. adott esetben a kibocsátón belüli felelős személyek arra vonatkozó nyilatkozata (az aláírók nevének és beosztásának közlésével), hogy az (összevont) konszolidált vezetőségi jelentés az Szt. 95/D. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti fenntarthatósági beszámolási standardokkal és az (EU) 2020/852 európai parlamenti és tanácsi rendelet 8. cikk (4) bekezdésének megfelelően elfogadott előírásokkal összhangban készült,

4.11. a könyvvizsgáló véleményét arról, hogy az összevont (konszolidált) vezetőségi jelentés összhangban van-e az összevont (konszolidált) éves beszámolóval, illetve az Szt. és más jogszabály vonatkozó előírásaival (ide nem értve az Szt. összevont (konszolidált) fenntarthatósági jelentésre vonatkozó előírásait),

4.12. a könyvvizsgáló nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy tudomására jutott-e bármilyen lényeges hibás állítás az összevont (konszolidált) vezetőségi jelentésben, és ha igen, akkor a szóban forgó hibás állítás milyen jellegű,

4.13. adott esetben a könyvvizsgáló az Szt. szerinti bizonyossági véleményét és a bizonyossági jelentését az összevont (konszolidált) fenntarthatósági jelentésre vonatkozóan."

Tartalomjegyzék