1993. évi XXIII. törvény
a Nemzeti Kulturális Alapról[1]
Veszélyhelyzeti normák
Egyes veszélyhelyzeti III./járványügyi normák:[2]
614/2021. (XI. 8.) Korm. rendelet (különösen: 2-3. §)
2021. évi XCIX. törvény (különösen: 103-104/A. §)
140/2021. (III. 24.) Korm. rendelet (különösen: 1-2. §)
1. §[3] (1) A Nemzeti Kulturális Alap (a továbbiakban: Alap) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) szerinti - a nemzeti és az egyetemes értékek létrehozásának, megőrzésének, valamint hazai és határon túli terjesztésének támogatása érdekében létrehozott - elkülönített állami pénzalap. Az Alap feletti rendelkezési jogot -ágazati stratégiai döntéseivel összhangban - a kultúráért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) gyakorolja, és felel annak felhasználásáért.
(2) Az Alap elnöke a miniszter. Az Alap elnöki tisztsége nem ruházható át.
(3)[4] Az Alap alelnökét a miniszter - a Magyar Művészeti Akadémia elnöke (a továbbiakban: az MMA elnöke) véleményének kikérésével - nevezi ki legfeljebb négyévi időtartamra.
2. §[5] (1)[6] Az Alap céljainak megvalósulása érdekében a miniszter elvi, irányító és koordináló döntések meghozatalára Nemzeti Kulturális Alap Bizottságot (a továbbiakban: Bizottság) létesít. A Bizottság az Alap elnökéből, az Alap alelnökéből és tagokból áll. A Bizottság tagjainak egyharmadát a miniszter saját hatáskörében, egyharmadát a Magyar Művészeti Akadémia (a továbbiakban: MMA), további egyharmadát pedig az érintett szakmai szervezetek javaslata alapján nevezi ki.
(2)[7] A Bizottság a miniszter és az MMA elnöke által jóváhagyott éves munkaterv alapján látja el feladatát.
(3)[8] A miniszter az Alap forrásainak felhasználására állandó szakmai kollégiumokat hoz létre és kinevezi azok tagjait és vezetőit. Az irodalmi, a zenei, a képző- az ipar- és tervezőművészeti, valamint az építészeti, továbbá a fotó-, a film- az előadó-, a népművészeti főtematikájú (a továbbiakban: művészeti főtematikájú) állandó szakmai kollégiumokat a miniszter - az MMA elnöke véleményének kikérése után - rendelettel hozza létre, és az MMA elnökének egyetértésével nevezi ki azok vezetőit. Az állandó szakmai kollégiumok hatáskörébe nem tartozó igények elbírálására a miniszter ideiglenes szakmai kollégiumot is létrehozhat.
(4)[9] A miniszter a művészeti főtematikájú állandó szakmai kollégiumok tagjainak egyharmadát saját hatáskörben kéri fel az érintett szakmai szervezetek véleményének meghallgatása után, egyharmadát az MMA, további egyharmadát pedig az érintett szakmai szervezetek delegálják.
(4a)[10] A (4) bekezdésben meghatározott állandó szakmai kollégiumokon túli további állandó szakmai kollégiumok összetételének meghatározása során az MMA részvételét biztosítani kell. A miniszter ezen állandó szakmai kollégiumok tagjainak felét saját hatáskörben kéri fel az érintett szakmai szervezetek véleményének meghallgatása után, másik felét pedig az érintett szakmai szervezetek delegálják.
(4b)[11] Az ideiglenes szakmai kollégium tagjainak és vezetőinek kinevezésénél a miniszter a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény végrehajtásáról szóló miniszteri rendelet alapján jár el.
(5)[12] Az állandó és az ideiglenes szakmai kollégium (a továbbiakban együtt: kollégium) - a miniszteri keret kivételével - a Bizottság által meghatározott támogatási célok alapján, az Alap alelnökének egyetértésével dönt a pályázatok kiírásáról. Az Alap alelnökének egyetértése hiányában a pályázat kiírásáról a Bizottság dönt.
(6)[13] A pályázat elbírálásáról a kollégium dönt. Amennyiben az Alap elnöke vagy alelnöke a kollégiumnak a pályázat elbírálására vonatkozó támogató döntésével nem ért egyet, akkor azt megsemmisíti, vagy megfontolás végett visszaküldi a szakmai kollégiumnak.
(7) A kollégium feladata a támogatott célok megvalósulásának szakmai ellenőrzése.
(8)[14] A Bizottság, illetve a kollégium döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén a Bizottság döntésekor, ha az ülést a miniszter vezeti, akkor a miniszter szavazata, ha az ülést az Alap alelnöke vezeti, akkor az Alap alelnökének szavazata, illetve kollégiumi döntés esetén a kollégium vezetőjének szavazata dönt.
(9) A Bizottság döntései a kollégiumok számára kötelezőek.
(10)[15] Az Alap alelnöke, a Bizottság és a kollégiumok tagjainak díjazását és költségtérítését a miniszter mint az Alap elnöke állapítja meg.
2/A. §[16] (1) A kollégium döntéseiben nem vehet részt a miniszter, az Alap alelnöke, valamint a Bizottság tagja.
(2)[17] A miniszternek, az Alap alelnökének, a Bizottság tagjainak, a kollégium vezetőinek és tagjainak, valamint ezek, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) szerinti közeli hozzátartozóinak, továbbá bejegyzett élettársának pályázatát érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani tekintet nélkül arra, hogy a pályázó milyen keretre - beleértve a 7/C. § szerinti keretet is -, vagy melyik kollégiumhoz nyújtotta be pályázatát.
(3) A miniszter, az Alap alelnöke, a Bizottság tagja, a kollégium vezetője és tagja nem vehet részt olyan pályázat elbírálásában, amelynek megítélésénél tőle elfogulatlan állásfoglalás nem várható.
(4) Az összeférhetetlenségről legkésőbb a pályázat elbírálására összehívott ülésen az érintettnek nyilatkoznia kell. Az összeférhetetlenség kérdésében vita esetén a kollégium, illetve a Bizottság dönt. A kollégium vezetője esetében az Alap alelnöke, az Alap alelnökének összeférhetetlensége kérdésében pedig a miniszter dönt.
(5) Ha az érintett az összeférhetetlenség fennállásáról valótlanul nyilatkozik vagy valótlan adatot szolgáltat, az Alap alelnöke javaslatot tesz a miniszternek a tisztségviselő visszahívására.
2/B. §[18] Az Alapot a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő (a továbbiakban: kezelő szerv) kezeli. A kezelő szerv felel a bizottsági és kollégiumi döntések előkészítésének és végrehajtásának törvényességéért, valamint ellátja az Áht.-ban meghatározott feladatokat.
3. §[19] Az Alap pótlólagos forrást biztosít a célja szerint megvalósítandó feladatokhoz.
4. §[20] (1)[21] Az Alap bevételi forrásai:
a) az ötöslottó szerencsejáték játékadójának 90 százaléka;
b) a kulturális adó teljes összege;
c) központi költségvetési előirányzatokból átvett pénzeszközök;
d)[22] a jogi személyek és természetes személyek befizetései;
e) költségvetési támogatás;
f) a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény alapján felajánlott személyi jövedelemadó meghatározott része;
g)[23] a szerzői jogok és a szerzői joghoz kapcsolódó jogok közös kezeléséről szóló törvény alapján a közös jogkezelő szervezetektől származó befizetések;
h)[24] egyéb bevételek, ideértve a kezelő szerv által beszedett nevezési díj bevételt is.
(2)[25] Az (1) bekezdés d) pontjában foglalt befizetések a Ptk. szerinti közérdekű célra történő kötelezettségvállalásnak minősülnek.
(3) A központi költségvetési előirányzatból évközben átvett pénzeszköz kezelésére, illetve a pályáztatás lebonyolítására az átvétel tárgyában kötött megállapodás rendelkezései az irányadók.
(4) Költségvetési támogatás felhasználását a miniszter e törvényben foglaltaktól eltérően szabályozhatja.
(5)[26] Az Alap bevétele és év végi maradványa, valamint kezelő szervének az Alap kezelésével összefüggő bevétele és év végi maradványa nem vonható el. Az év végi maradvány a tárgyévi bevételi terv teljesülése előtt igénybe vehető a kiadási és bevételi előirányzat egyidejű módosításával. Az Alap költségvetésének tervezésére, végrehajtására és zárszámadására egyebekben az Áht. és az éves költségvetési törvény vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
(6)[27]
5. §[28] (1) Az Alap működtetésének szervezeti és eljárási részletszabályait e törvény és a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény végrehajtásáról szóló miniszteri rendelet előírásainak keretei között a miniszter mint az Alap elnöke Ügyrendben állapítja meg.
(2) A pályázatkezelés ügyviteli részletszabályait a kezelő szerv vezetője szabályzatban állapítja meg.
5/A. §[29]
5/B. §[30]
6. §[31] Az állami adóhatóság megbízásából a kincstár a befolyt ötöslottó szerencsejáték játékadó összegének 90 százalékát havonta átutalja az Alap számlája javára. A kulturális adó esetében az állami adóhatóság megbízásából a kincstár a befolyt kulturális adó összegét naponta utalja át az Alap számlája javára.
7. §[32] (1) Az Alapból az alábbi célokra adható támogatás:
a) a kulturális ágazat területén a nemzeti és az egyetemes értékek létrehozására, megőrzésére, valamint hazai és határon túli terjesztésére;
b) a kulturális ágazatot érintő évfordulókra, fesztiválokra, hazai és külföldi rendezvényekre;
c) a nemzetközi kiállításokon, vásárokon a nemzeti kulturális jelenlét biztosítására, a hazai és külföldi kulturális rendezvényeken, fesztiválokon történő részvételre;
d)[33] a művészeti alkotások új irányzataira, új kulturális kezdeményezésekre, a kultúrával kapcsolatos tudományos kutatásokra, az építészeti örökséggel, az építőművészettel kapcsolatos tevékenységekre;
e)[34] a kultúrateremtő, kultúraközvetítő, valamint egyéni és közösségi tevékenységre, a kiemelkedő szakmai teljesítmények elismerésének díjazásához, valamint a szakmai szervezetek vagy a miniszter által alapított kulturális, művészeti díjakhoz való hozzájárulásra;
f) a nemzetközi tagdíjakra.
(2)[35] Az Alap az (1) bekezdésben foglalt támogatásokon felül felhasználható az Alap és kezelője működésével, valamint a pályáztatás lebonyolításával kapcsolatos költségek fedezetére, figyelembe véve a 4. § (3) bekezdés szerinti, valamint a fejezetet irányító szervvel kötött együttműködési megállapodásban rögzített pályázatkezeléssel összefüggő kiadásait is.
7/A. §[36] (1) Az Alap tárgyévi bevételei terhére legfeljebb a tárgyévet követő harmadik év végéig megvalósuló feladatra (programra) vállalható kötelezettség.
(2) Az Alap tárgyévet követő bevételei terhére - éven túli kötelezettségvállalásként - legfeljebb három évre vállalható kötelezettség.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott kötelezettségvállalás legfeljebb az Alap éves bevételi előirányzata 50%-áig terjedhet, amely évenként nem haladhatja meg a 20%-ot.
7/B. §[37] (1)[38] Az Alapból - a kulturális örökségvédelmi célból megítélt támogatás, illetve a 4. § (1) bekezdésének c) és d) pontja szerinti átadó vagy befizető által meghatározott pályázati célra rendelt támogatás felhasználása kivételével - építési beruházás, felújítás nem támogatható.
(2) Az állandó fenntartási és üzemeltetési kiadásokra az Alap keretében nyújtott támogatás legfeljebb 5%-át számolhatja el átalánydíjként a pályázó, vagy a pályázóval történő megállapodás alapján a pénzügyi lebonyolító.
(3) A támogatás törzstőke-, illetve alaptőke-emelésre, valamint egyéb befektetési célra nem fordítható.
7/C. §[39] (1) A miniszter által közvetlenül felhasználható keret a 4. § (1) bekezdés a) pontja szerinti bevétel - a 7. § (2) bekezdésben foglalt költségekkel csökkentett - összegének legfeljebb 25%-a (a továbbiakban: miniszteri keret). A tárgyévi miniszteri keret pontos mértékét a miniszter a tárgyévet megelőző év december 15-éig állapítja meg.
(2) A 4. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt bevétel - a 7. § (2) bekezdésben foglalt költségekkel csökkentett - összegének legfeljebb 10%-ának mértékéig a miniszter - a kultúráért felelős államtitkár javaslatára - egyedi elbírálással az ágazati minisztérium irányítása, valamint felügyelete alá tartozó állami fenntartású intézmények számára egyedi kérelem alapján működési támogatást nyújthat.
8. § (1)[40] Az Alapból természetes és jogi személyek, társasházak, egyéni cégek, valamint egyéni vállalkozók igényelhetnek támogatást.
(2)[41] Az Alap kezelője a pályázat nyertese részére támogatói okiratot ad ki, vagy vele támogatási szerződést köt (a továbbiakban együtt: szerződés).
9. §[42] (1) Az Alap terhére a támogatás visszatérítendő és részben vagy egészben vissza nem térítendő formában nyújtható.
(2)[43] A támogatások nyílt vagy meghívásos pályázatok útján, illetve - a miniszteri keret felhasználása során vagy kivételesen indokolt esetben - egyedi pályázatok elbírálása alapján - gazdálkodási formától függetlenül - adhatók.
(3)[44] Az (1) és (2) bekezdések szerinti megosztás, valamint a 2. § (4) és (4a) bekezdése szerinti kollégiumok támogatási arányairól a Bizottság az MMA elnöke és a miniszter egyetértésével dönt. A támogatás összegének a művészeti főtematikájú állandó szakmai kollégiumok közötti felosztásáról a Bizottság a miniszter és az MMA elnöke egyetértésével dönt.
(4) Az Alapból támogatás kizárólag az Alap kezelőjénél rendszeresített pályázati adatlap kitöltésével igényelhető.
(5)[45] Az Alapból a támogatás folyósítása - a program jellegére, valamint a támogatási összeg nagyságára tekintettel - a szerződésben meghatározott ütemezésben történik.
(6)[46] Költségvetési szervek esetén az Alapból származó támogatás és azok év végi kötelezettségvállalással terhelt maradványa nem vonható el és évek között átcsoportosítható, valamint a szerződésben meghatározott elszámolási határidőig felhasználható.
(7)[47]
(8) Az Alap kezelője gondoskodik az Alap terhére juttatott támogatásokra vonatkozó döntések folyamatos nyilvánosságra hozataláról.
9/A. §[48] Az MMA elnökének e törvény szerinti jogai és kötelezettségei nem ruházhatók át és nem delegálhatók tovább.
10. § (1)[49] Ez a törvény 1993. április 1-jén lép hatályba.
(2)[50] Felhatalmazást kap a kultúráért felelős miniszter, hogy
a) az Alap elnöke és alelnöke feladataira vonatkozó részletes szabályokat,
b) az alelnöki tisztség megszűnésére, valamint a bizottsági és kollégiumi tagok kinevezésre, jogállásukra és jogviszonyuk megszűnésére vonatkozó részletes szabályokat,
c) a nevezési díjak megállapításának elveit, valamint
d) a Bizottság és a kollégiumok létesítésére, működésére, valamint az összeférhetetlenségre és a nyilvánosságra vonatkozó részletes eljárási szabályokat, továbbá az ideiglenes szakmai kollégiumok tagjai és vezetői kinevezésére vonatkozó részletes szabályokat
rendeletben állapítsa meg.
(3)[51] Felhatalmazást kap a kultúráért felelős miniszter, hogy az állandó szakmai kollégiumokat rendeletével létrehozza.
10/A. §[52] (1) Az e törvénynek a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény és a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény módosításáról szóló 2012. évi CVII. törvénnyel (a továbbiakban: Módtv.) megállapított 4. § (1) bekezdés h) pontjában foglaltakat a Nemzeti Kulturális Alap Igazgatóságához a 2012. évben befolyt nevezési díjak tekintetében is alkalmazni kell.
(2) A Módtv.-nyel megállapított 4. § (5) és (6) bekezdésben foglaltakat a 2012. évi bevételekkel, valamint a kiadási jogcímek közötti 2012. évi átcsoportosításokkal kapcsolatban is alkalmazni kell.
(3) A Módtv.-nyel megállapított 7. § (2) bekezdésében foglaltakat a 2012. évben folyamatban levő pályázatokkal kapcsolatban is alkalmazni kell.
10/B. §[53] (1) Az e törvénynek a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény és a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény módosításáról szóló 2015. évi CCVII. törvénnyel (a továbbiakban: Módtv.) megállapított 2. § (3) bekezdésében, 2. § (4) bekezdésében és 2. § (4a) bekezdésében meghatározott kollégiumi struktúrát 2016. január 1-ig kell létrehozni.
(2)[54] E törvénynek az egyes vagyongazdálkodást érintő rendelkezésekről, valamint egyes vagyongazdálkodási és pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2020. évi CLXXIII. törvénnyel megállapított 8. § (2) bekezdésében foglaltakat az e rendelkezés hatálybalépésekor folyamatban levő támogatási igények esetén is alkalmazni kell, amennyiben támogatási szerződés megkötésére még nem került sor.
10/C. §[55]
Melléklet az 1993. évi XXIII. törvényhez[56]
Lábjegyzetek:
[1] A törvényt az Országgyűlés az 1993. március 23-i ülésnapján fogadta el. A címet módosította a 2005. évi CL. törvény 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2006.01.01.
[2] 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről
[3] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 1. §-a. Hatályos 2012.07.14.
[4] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 1. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[5] Megállapította a 2005. évi CL. törvény 1. §-a. Hatályos 2006.01.01.
[6] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[7] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[8] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[9] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[10] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 3. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[11] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 3. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[12] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2012.07.14.
[13] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 3. §-a. Hatályos 2012.07.14.
[14] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 4. §-a. Hatályos 2012.07.14.
[15] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 4. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[16] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 5. §-a. Hatályos 2012.07.14.
[17] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 5. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[18] Módosította a 2023. évi XLI. törvény 1. §-a. Hatályos 2023.06.29.
[19] Módosította a 2005. évi CL. törvény 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2006.01.01.
[20] Megállapította a 2010. évi CLXVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2010.12.24.
[21] Megállapította a 2011. évi CLX. törvény 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2012.01.01.
[22] Módosította a 2013. évi CCLII. törvény 15. § (3) bekezdése. Hatályos 2014.03.15.
[23] Módosította a 2016. évi XCIII. törvény 194. §-a. Hatályos 2016.07.28.
[24] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 6. §-a. Hatályos 2012.07.14.
[25] Megállapította a 2013. évi CCLII. törvény 15. § (1) bekezdése. Hatályos 2014.03.15.
[26] Megállapította a 2016. évi CIV. törvény 18. § (2) bekezdése. Hatályos 2017.01.01.
[27] Hatályon kívül helyezte a 2015. évi CCVII. törvény 11. § a) pontja. Hatálytalan 2016.01.01.
[28] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 6. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[29] Hatályon kívül helyezte a 2009. évi LXXVII. törvény 202. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.01.
[30] Hatályon kívül helyezte a 2009. évi LXXVII. törvény 202. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.01.
[31] Megállapította a 2011. évi CLX. törvény 2. §-a. Hatályos 2012.01.01.
[32] Megállapította a 2005. évi CL. törvény 4. §-a. Hatályos 2006.01.01.
[33] Módosította a 2023. évi C. törvény 241. §-a. Hatályos 2024.10.01.
[34] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 8. § (1) bekezdése. Hatályos 2012.07.14.
[35] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.07.14.
[36] Beiktatta a 2005. évi CL. törvény 5. §-a. Hatályos 2006.01.01.
[37] Beiktatta a 2005. évi CL. törvény 5. §-a. Hatályos 2006.01.01.
[38] Módosította a 2012. évi CVII. törvény 11. § d) pontja. Hatályos 2012.07.14.
[39] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 9. §-a. Hatályos 2013.01.01.
[40] Módosította a 2013. évi CCLII. törvény 15. § (3) bekezdése. Hatályos 2014.03.15.
[41] Megállapította a 2020. évi CLXXIII. törvény 15. §-a. Hatályos 2021.01.01.
[42] Megállapította a 2005. évi CL. törvény 6. §-a. Hatályos 2006.01.01.
[43] Megállapította a 2010. évi CLXVII. törvény 4. §-a. Hatályos 2010.12.24.
[44] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 7. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[45] Módosította a 2020. évi CLXXIII. törvény 17. §-a. Hatályos 2021.01.01.
[46] Módosította a 2020. évi CLXXIII. törvény 17. §-a. Hatályos 2021.01.01.
[47] Hatályon kívül helyezte a 2015. évi CCVII. törvény 11. § b) pontja. Hatálytalan 2016.01.01.
[48] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 8. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[49] Módosította a 2007. évi LXXXII. törvény 2. § 121. pontja. Hatályos 2007.07.01.
[50] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 9. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[51] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 9. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[52] Beiktatta a 2012. évi CVII. törvény 12. §-a. Hatályos 2012.07.14.
[53] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 10. §-a. Hatályos 2016.01.01.
[54] Beiktatta a 2020. évi CLXXIII. törvény 16. §-a. Hatályos 2021.01.01.
[55] Hatályon kívül helyezte a 2023. évi XLI. törvény 2. §-a. Hatálytalan 2023.06.29.
[56] Hatályon kívül helyezte a 2009. évi LXXVII. törvény 202. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.01.