Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

1993. évi XXIII. törvény

a Nemzeti Kulturális Alapról[1]

Veszélyhelyzeti normák

Egyes veszélyhelyzeti III./járványügyi normák:[2]

614/2021. (XI. 8.) Korm. rendelet (különösen: 2-3. §)

2021. évi XCIX. törvény (különösen: 103-104/A. §)

140/2021. (III. 24.) Korm. rendelet (különösen: 1-2. §)

1. §[3] (1) A Nemzeti Kulturális Alap (a továbbiakban: Alap) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) szerinti - a nemzeti és az egyetemes értékek létrehozásának, megőrzésének, valamint hazai és határon túli terjesztésének támogatása érdekében létrehozott - elkülönített állami pénzalap. Az Alap feletti rendelkezési jogot -ágazati stratégiai döntéseivel összhangban - a kultúráért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) gyakorolja, és felel annak felhasználásáért.

(2) Az Alap elnöke a miniszter. Az Alap elnöki tisztsége nem ruházható át.

(3)[4] Az Alap alelnökét a miniszter - a Magyar Művészeti Akadémia elnöke (a továbbiakban: az MMA elnöke) véleményének kikérésével - nevezi ki legfeljebb négyévi időtartamra.

2. §[5] (1)[6] Az Alap céljainak megvalósulása érdekében a miniszter elvi, irányító és koordináló döntések meghozatalára Nemzeti Kulturális Alap Bizottságot (a továbbiakban: Bizottság) létesít. A Bizottság az Alap elnökéből, az Alap alelnökéből és tagokból áll. A Bizottság tagjainak egyharmadát a miniszter saját hatáskörében, egyharmadát a Magyar Művészeti Akadémia (a továbbiakban: MMA), további egyharmadát pedig az érintett szakmai szervezetek javaslata alapján nevezi ki.

(2)[7] A Bizottság a miniszter és az MMA elnöke által jóváhagyott éves munkaterv alapján látja el feladatát.

(3)[8] A miniszter az Alap forrásainak felhasználására állandó szakmai kollégiumokat hoz létre és kinevezi azok tagjait és vezetőit. A

a) könyvkiadás és szépirodalom főtematikájú Anyanyelvi Kultúra Kollégiumot,

b) színház-, tánc-, zene (zeneművészet, könnyűzene, jazz-, világ- és népzene) főtematikájú Előadó-művészetek Kollégiumát,

c) építőművészet és örökségvédelem főtematikájú Épített Örökség Kollégiumot,

d) ismeretterjesztés, környezetkultúra, közművelődés és népművészet főtematikájú Hagyomány- és Ismeretátadás Kollégiumát,

e) könyvtár, levéltár és múzeum főtematikájú Közgyűjtemények Kollégiumát,

f) a Közösségi Programok és Fesztiválok Kollégiumát, valamint

g) a film-, fotó-, ipar-, képző- és tervezőművészet főtematikájú Vizuális Művészetek Kollégiumát

mint állandó szakmai kollégiumot [a továbbiakban az a)-g) pontok együtt: művészeti főtematikájú állandó szakmai kollégium] a miniszter - az MMA elnöke véleményének kikérése után - rendelettel hozza létre, és az MMA elnökének egyetértésével nevezi ki azok vezetőit. Az állandó szakmai kollégiumok hatáskörébe nem tartozó igények elbírálására a miniszter ideiglenes szakmai kollégiumot is létrehozhat.

(4)[9] A miniszter a művészeti főtematikájú állandó szakmai kollégiumok tagjainak egyharmadát saját hatáskörben kéri fel az érintett szakmai szervezetek véleményének meghallgatása után, egyharmadát az MMA, további egyharmadát pedig az érintett szakmai szervezetek delegálják.

(4a)[10] A (4) bekezdésben meghatározott állandó szakmai kollégiumokon túli további állandó szakmai kollégiumok összetételének meghatározása során az MMA részvételét biztosítani kell. A miniszter ezen állandó szakmai kollégiumok tagjainak felét saját hatáskörben kéri fel az érintett szakmai szervezetek véleményének meghallgatása után, másik felét pedig az érintett szakmai szervezetek delegálják.

(4b)[11] Az ideiglenes szakmai kollégium tagjainak és vezetőinek kinevezésénél a miniszter a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény végrehajtásáról szóló miniszteri rendelet alapján jár el.

(5)[12] Az állandó és az ideiglenes szakmai kollégium (a továbbiakban együtt: kollégium) - a miniszteri keret kivételével - a Bizottság által meghatározott támogatási célok alapján, az Alap alelnökének egyetértésével dönt a pályázatok kiírásáról. Az Alap alelnökének egyetértése hiányában a pályázat kiírásáról a Bizottság dönt.

(6)[13] A pályázat elbírálásáról a kollégium dönt. Amennyiben az Alap elnöke vagy alelnöke a kollégiumnak a pályázat elbírálására vonatkozó támogató döntésével nem ért egyet, akkor azt megsemmisíti, vagy megfontolás végett visszaküldi a szakmai kollégiumnak.

(7) A kollégium feladata a támogatott célok megvalósulásának szakmai ellenőrzése.

(8)[14] A Bizottság, illetve a kollégium döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén a Bizottság döntésekor, ha az ülést a miniszter vezeti, akkor a miniszter szavazata, ha az ülést az Alap alelnöke vezeti, akkor az Alap alelnökének szavazata, illetve kollégiumi döntés esetén a kollégium vezetőjének szavazata dönt.

(9) A Bizottság döntései a kollégiumok számára kötelezőek.

(10)[15] Az Alap alelnöke, a Bizottság és a kollégiumok tagjainak díjazását és költségtérítését a miniszter mint az Alap elnöke állapítja meg.

2/A. §[16] (1) A kollégium döntéseiben nem vehet részt a miniszter, az Alap alelnöke, valamint a Bizottság tagja.

(2)[17] A miniszternek, az Alap alelnökének, a Bizottság tagjainak, ezek, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) szerinti közeli hozzátartozóinak, továbbá bejegyzett élettársának, valamint a kollégium vezetőinek és tagjainak pályázatát érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani tekintet nélkül arra, hogy a pályázó milyen keretre - beleértve a 7/C. § szerinti keretet is -, vagy melyik kollégiumhoz nyújtotta be pályázatát.

(2a)[18] A kollégium vezetője és tagja nem vehet részt a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy bejegyzett élettársa által a kollégiumhoz benyújtott pályázat elbírálásában.

(3) A miniszter, az Alap alelnöke, a Bizottság tagja, a kollégium vezetője és tagja nem vehet részt olyan pályázat elbírálásában, amelynek megítélésénél tőle elfogulatlan állásfoglalás nem várható.

(4) Az összeférhetetlenségről legkésőbb a pályázat elbírálására összehívott ülésen az érintettnek nyilatkoznia kell. Az összeférhetetlenség kérdésében vita esetén a kollégium, illetve a Bizottság dönt. A kollégium vezetője esetében az Alap alelnöke, az Alap alelnökének összeférhetetlensége kérdésében pedig a miniszter dönt.

(5) Ha az érintett az összeférhetetlenség fennállásáról valótlanul nyilatkozik vagy valótlan adatot szolgáltat, az Alap alelnöke javaslatot tesz a miniszternek a tisztségviselő visszahívására.

2/B. §[19] Az Alapot a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő (a továbbiakban: kezelő szerv) kezeli. A kezelő szerv felel a bizottsági és kollégiumi döntések előkészítésének és végrehajtásának törvényességéért, valamint ellátja az Áht.-ban meghatározott feladatokat.

3. §[20] Az Alap pótlólagos forrást biztosít a célja szerint megvalósítandó feladatokhoz.

4. §[21] (1)[22] Az Alap bevételi forrásai:

a) az ötöslottó szerencsejáték játékadójának 90 százaléka;

b) a kulturális adó teljes összege;

c) központi költségvetési előirányzatokból átvett pénzeszközök;

d)[23] a jogi személyek és természetes személyek befizetései;

e) költségvetési támogatás;

f) a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény alapján felajánlott személyi jövedelemadó meghatározott része;

g)[24] a szerzői jogok és a szerzői joghoz kapcsolódó jogok közös kezeléséről szóló törvény alapján a közös jogkezelő szervezetektől származó befizetések;

h)[25] egyéb bevételek, ideértve a kezelő szerv által beszedett nevezési díj bevételt is.

(2)[26] Az (1) bekezdés d) pontjában foglalt befizetések a Ptk. szerinti közérdekű célra történő kötelezettségvállalásnak minősülnek.

(3) A központi költségvetési előirányzatból évközben átvett pénzeszköz kezelésére, illetve a pályáztatás lebonyolítására az átvétel tárgyában kötött megállapodás rendelkezései az irányadók.

(4) Költségvetési támogatás felhasználását a miniszter e törvényben foglaltaktól eltérően szabályozhatja.

(5)[27] Az Alap bevétele és év végi maradványa, valamint kezelő szervének az Alap kezelésével összefüggő bevétele és év végi maradványa nem vonható el. Az év végi maradvány a tárgyévi bevételi terv teljesülése előtt igénybe vehető a kiadási és bevételi előirányzat egyidejű módosításával.

(6)[28] Az Alap költségvetésének tervezésére, végrehajtására és zárszámadására egyebekben az Áht. és az éves költségvetési törvény vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni azzal, hogy a tárgyévet megelőző évben az Alap pályázati felhívással vagy támogatói okirattal, támogatási szerződéssel lekötött forrása tárgyévi felhasználásának engedélyezésére - az Áht. 86. § (4) bekezdésétől eltérően - a Bizottság javaslatára a fejezetet irányító szerv az államháztartásért felelős miniszter jóváhagyása nélkül is jogosult.

5. §[29] (1) Az Alap működtetésének szervezeti és eljárási részletszabályait e törvény és a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény végrehajtásáról szóló miniszteri rendelet előírásainak keretei között a miniszter mint az Alap elnöke Ügyrendben állapítja meg.

(2) A pályázatkezelés ügyviteli részletszabályait a kezelő szerv vezetője szabályzatban állapítja meg.

5/A. §[30]

5/B. §[31]

6. §[32] Az állami adóhatóság megbízásából a kincstár a befolyt ötöslottó szerencsejáték játékadó összegének 90 százalékát havonta átutalja az Alap számlája javára. A kulturális adó esetében az állami adóhatóság megbízásából a kincstár a befolyt kulturális adó összegét naponta utalja át az Alap számlája javára.

7. §[33] (1) Az Alapból az alábbi célokra adható támogatás:

a) a kulturális ágazat területén a nemzeti és az egyetemes értékek létrehozására, megőrzésére, valamint hazai és határon túli terjesztésére;

b) a kulturális ágazatot érintő évfordulókra, fesztiválokra, hazai és külföldi rendezvényekre;

c) a nemzetközi kiállításokon, vásárokon a nemzeti kulturális jelenlét biztosítására, a hazai és külföldi kulturális rendezvényeken, fesztiválokon történő részvételre;

d)[34] a művészeti alkotások új irányzataira, új kulturális kezdeményezésekre, a kultúrával kapcsolatos tudományos kutatásokra, az építészeti örökséggel, az építőművészettel kapcsolatos tevékenységekre;

e)[35] a kultúrateremtő, kultúraközvetítő, valamint egyéni és közösségi tevékenységre, a kiemelkedő szakmai teljesítmények elismerésének díjazásához, valamint a szakmai szervezetek vagy a miniszter által alapított kulturális, művészeti díjakhoz való hozzájárulásra;

f) a nemzetközi tagdíjakra.

(2)[36] Az Alap az (1) bekezdésben foglalt támogatásokon felül felhasználható az Alap és kezelője működésével, valamint a pályáztatás lebonyolításával kapcsolatos költségek fedezetére, figyelembe véve a 4. § (3) bekezdés szerinti, valamint a fejezetet irányító szervvel kötött együttműködési megállapodásban rögzített pályázatkezeléssel összefüggő kiadásait is.

7/A. §[37] (1) Az Alap tárgyévi bevételei terhére legfeljebb a tárgyévet követő harmadik év végéig megvalósuló feladatra (programra) vállalható kötelezettség.

(2) Az Alap tárgyévet követő bevételei terhére - éven túli kötelezettségvállalásként - legfeljebb három évre vállalható kötelezettség.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott kötelezettségvállalás legfeljebb az Alap éves bevételi előirányzata 50%-áig terjedhet, amely évenként nem haladhatja meg a 20%-ot.

7/B. §[38] (1)[39] Az Alapból - a kulturális örökségvédelmi célból megítélt támogatás, illetve a 4. § (1) bekezdésének c) és d) pontja szerinti átadó vagy befizető által meghatározott pályázati célra rendelt támogatás felhasználása kivételével - építési beruházás, felújítás nem támogatható.

(2) Az állandó fenntartási és üzemeltetési kiadásokra az Alap keretében nyújtott támogatás legfeljebb 5%-át számolhatja el átalánydíjként a pályázó, vagy a pályázóval történő megállapodás alapján a pénzügyi lebonyolító.

(3) A támogatás törzstőke-, illetve alaptőke-emelésre, valamint egyéb befektetési célra nem fordítható.

7/C. §[40] (1) A miniszter által közvetlenül felhasználható keret a 4. § (1) bekezdés a) pontja szerinti bevétel - a 7. § (2) bekezdésben foglalt költségekkel csökkentett - összegének legfeljebb 25%-a (a továbbiakban: miniszteri keret). A tárgyévi miniszteri keret pontos mértékét a miniszter a tárgyévet megelőző év december 15-éig állapítja meg.

(2) A 4. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt bevétel - a 7. § (2) bekezdésben foglalt költségekkel csökkentett - összegének legfeljebb 10%-ának mértékéig a miniszter - a kultúráért felelős államtitkár javaslatára - egyedi elbírálással az ágazati minisztérium irányítása, valamint felügyelete alá tartozó állami fenntartású intézmények számára egyedi kérelem alapján működési támogatást nyújthat.

7/D. §[41] Az Alap pályázati felhívással vagy támogatói okirattal, támogatási szerződéssel lekötött forrásával az előző évi éves költségvetési beszámoló elkészítését megelőzően - az államháztartásért felelős miniszter Áht. 86. § (4) bekezdése szerinti hozzájárulása nélkül is - az Alap tárgyévi kiadási előirányzata megemelhető, a kötelezettségvállalással terhelt maradvány a Bizottság tárgyévet követő év február 28-ig történő jóváhagyásával felhasználható.

8. § (1)[42] Az Alapból természetes és jogi személyek, társasházak, egyéni cégek, valamint egyéni vállalkozók igényelhetnek támogatást.

(2)[43] Az Alap kezelője a pályázat nyertese részére támogatói okiratot ad ki, vagy vele támogatási szerződést köt (a továbbiakban együtt: szerződés).

9. §[44] (1) Az Alap terhére a támogatás visszatérítendő és részben vagy egészben vissza nem térítendő formában nyújtható.

(2)[45] A támogatások nyílt vagy meghívásos pályázatok útján, illetve - a miniszteri keret felhasználása során vagy kivételesen indokolt esetben - egyedi pályázatok elbírálása alapján - gazdálkodási formától függetlenül - adhatók.

(3)[46] Az (1) és (2) bekezdések szerinti megosztás, valamint a 2. § (4) és (4a) bekezdése szerinti kollégiumok támogatási arányairól a Bizottság az MMA elnöke és a miniszter egyetértésével dönt. A támogatás összegének a művészeti főtematikájú állandó szakmai kollégiumok közötti felosztásáról a Bizottság a miniszter és az MMA elnöke egyetértésével dönt.

(4) Az Alapból támogatás kizárólag az Alap kezelőjénél rendszeresített pályázati adatlap kitöltésével igényelhető.

(5)[47] Az Alapból a támogatás folyósítása - a program jellegére, valamint a támogatási összeg nagyságára tekintettel - a szerződésben meghatározott ütemezésben történik.

(6)[48] Költségvetési szervek esetén az Alapból származó támogatás és azok év végi kötelezettségvállalással terhelt maradványa nem vonható el és évek között átcsoportosítható, valamint a szerződésben meghatározott elszámolási határidőig felhasználható.

(7)[49]

(8) Az Alap kezelője gondoskodik az Alap terhére juttatott támogatásokra vonatkozó döntések folyamatos nyilvánosságra hozataláról.

9/A. §[50] Az MMA elnökének e törvény szerinti jogai és kötelezettségei nem ruházhatók át és nem delegálhatók tovább.

10. § (1)[51] Ez a törvény 1993. április 1-jén lép hatályba.

(2)[52] Felhatalmazást kap a kultúráért felelős miniszter, hogy

a) az Alap elnöke és alelnöke feladataira vonatkozó részletes szabályokat,

b) az alelnöki tisztség megszűnésére, valamint a bizottsági és kollégiumi tagok kinevezésre, jogállásukra és jogviszonyuk megszűnésére vonatkozó részletes szabályokat,

c) a nevezési díjak megállapításának elveit, valamint

d) a Bizottság és a kollégiumok létesítésére, működésére, valamint az összeférhetetlenségre és a nyilvánosságra vonatkozó részletes eljárási szabályokat, továbbá az ideiglenes szakmai kollégiumok tagjai és vezetői kinevezésére vonatkozó részletes szabályokat

rendeletben állapítsa meg.

(3)[53] Felhatalmazást kap a kultúráért felelős miniszter, hogy az állandó szakmai kollégiumokat rendeletével létrehozza.

10/A. §[54] (1) Az e törvénynek a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény és a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény módosításáról szóló 2012. évi CVII. törvénnyel (a továbbiakban: Módtv.) megállapított 4. § (1) bekezdés h) pontjában foglaltakat a Nemzeti Kulturális Alap Igazgatóságához a 2012. évben befolyt nevezési díjak tekintetében is alkalmazni kell.

(2) A Módtv.-nyel megállapított 4. § (5) és (6) bekezdésben foglaltakat a 2012. évi bevételekkel, valamint a kiadási jogcímek közötti 2012. évi átcsoportosításokkal kapcsolatban is alkalmazni kell.

(3) A Módtv.-nyel megállapított 7. § (2) bekezdésében foglaltakat a 2012. évben folyamatban levő pályázatokkal kapcsolatban is alkalmazni kell.

10/B. §[55] (1) Az e törvénynek a Nemzeti Kulturális Alapról szóló 1993. évi XXIII. törvény és a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény módosításáról szóló 2015. évi CCVII. törvénnyel (a továbbiakban: Módtv.) megállapított 2. § (3) bekezdésében, 2. § (4) bekezdésében és 2. § (4a) bekezdésében meghatározott kollégiumi struktúrát 2016. január 1-ig kell létrehozni.

(2)[56] E törvénynek az egyes vagyongazdálkodást érintő rendelkezésekről, valamint egyes vagyongazdálkodási és pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2020. évi CLXXIII. törvénnyel megállapított 8. § (2) bekezdésében foglaltakat az e rendelkezés hatálybalépésekor folyamatban levő támogatási igények esetén is alkalmazni kell, amennyiben támogatási szerződés megkötésére még nem került sor.

10/C. §[57]

Melléklet az 1993. évi XXIII. törvényhez[58]

Lábjegyzetek:

[1] A törvényt az Országgyűlés az 1993. március 23-i ülésnapján fogadta el. A címet módosította a 2005. évi CL. törvény 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2006.01.01.

[2] 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről

[3] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 1. §-a. Hatályos 2012.07.14.

[4] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 1. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[5] Megállapította a 2005. évi CL. törvény 1. §-a. Hatályos 2006.01.01.

[6] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[7] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[8] Megállapította a 2024. évi LXXVI. törvény 2. §-a. Hatályos 2025.01.01.

[9] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[10] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 3. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[11] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 3. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[12] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2012.07.14.

[13] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 3. §-a. Hatályos 2012.07.14.

[14] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 4. §-a. Hatályos 2012.07.14.

[15] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 4. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[16] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 5. §-a. Hatályos 2012.07.14.

[17] Megállapította a 2024. évi LXXVI. törvény 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.01.01.

[18] Beiktatta a 2024. évi LXXVI. törvény 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.01.01.

[19] Módosította a 2023. évi XLI. törvény 1. §-a. Hatályos 2023.06.29.

[20] Módosította a 2005. évi CL. törvény 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2006.01.01.

[21] Megállapította a 2010. évi CLXVII. törvény 2. §-a. Hatályos 2010.12.24.

[22] Megállapította a 2011. évi CLX. törvény 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2012.01.01.

[23] Módosította a 2013. évi CCLII. törvény 15. § (3) bekezdése. Hatályos 2014.03.15.

[24] Módosította a 2016. évi XCIII. törvény 194. §-a. Hatályos 2016.07.28.

[25] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 6. §-a. Hatályos 2012.07.14.

[26] Megállapította a 2013. évi CCLII. törvény 15. § (1) bekezdése. Hatályos 2014.03.15.

[27] Megállapította a 2024. évi LXXVI. törvény 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.01.01.

[28] Beiktatta a 2024. évi LXXVI. törvény 4. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.01.01.

[29] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 6. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[30] Hatályon kívül helyezte a 2009. évi LXXVII. törvény 202. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.01.

[31] Hatályon kívül helyezte a 2009. évi LXXVII. törvény 202. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.01.

[32] Megállapította a 2011. évi CLX. törvény 2. §-a. Hatályos 2012.01.01.

[33] Megállapította a 2005. évi CL. törvény 4. §-a. Hatályos 2006.01.01.

[34] Módosította a 2023. évi C. törvény 241. §-a. Hatályos 2024.10.01.

[35] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 8. § (1) bekezdése. Hatályos 2012.07.14.

[36] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.07.14.

[37] Beiktatta a 2005. évi CL. törvény 5. §-a. Hatályos 2006.01.01.

[38] Beiktatta a 2005. évi CL. törvény 5. §-a. Hatályos 2006.01.01.

[39] Módosította a 2012. évi CVII. törvény 11. § d) pontja. Hatályos 2012.07.14.

[40] Megállapította a 2012. évi CVII. törvény 9. §-a. Hatályos 2013.01.01.

[41] Beiktatta a 2024. évi LXXVI. törvény 5. §-a. Hatályos 2025.01.01.

[42] Módosította a 2013. évi CCLII. törvény 15. § (3) bekezdése. Hatályos 2014.03.15.

[43] Megállapította a 2020. évi CLXXIII. törvény 15. §-a. Hatályos 2021.01.01.

[44] Megállapította a 2005. évi CL. törvény 6. §-a. Hatályos 2006.01.01.

[45] Megállapította a 2010. évi CLXVII. törvény 4. §-a. Hatályos 2010.12.24.

[46] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 7. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[47] Módosította a 2020. évi CLXXIII. törvény 17. §-a. Hatályos 2021.01.01.

[48] Módosította a 2020. évi CLXXIII. törvény 17. §-a. Hatályos 2021.01.01.

[49] Hatályon kívül helyezte a 2015. évi CCVII. törvény 11. § b) pontja. Hatálytalan 2016.01.01.

[50] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 8. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[51] Módosította a 2007. évi LXXXII. törvény 2. § 121. pontja. Hatályos 2007.07.01.

[52] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 9. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[53] Megállapította a 2015. évi CCVII. törvény 9. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[54] Beiktatta a 2012. évi CVII. törvény 12. §-a. Hatályos 2012.07.14.

[55] Beiktatta a 2015. évi CCVII. törvény 10. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[56] Beiktatta a 2020. évi CLXXIII. törvény 16. §-a. Hatályos 2021.01.01.

[57] Hatályon kívül helyezte a 2023. évi XLI. törvény 2. §-a. Hatálytalan 2023.06.29.

[58] Hatályon kívül helyezte a 2009. évi LXXVII. törvény 202. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.01.

Tartalomjegyzék