Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

30/2005. (V. 13.) GKM rendelet

az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 24. §-ának (9) és (10) bekezdésében, valamint 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján az államháztartás működésirendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet előírásainak figyelembevételével - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a XV. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai és célelőirányzatai (a továbbiakban együtt: előirányzat) közül:

I. Szabványosítási és akkreditálási nemzetközi feladatok 25. cím, 2. alcím, 3. jogcímcsoport

II. Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás 25. cím, 2. alcím, 20. jogcímcsoport

III. Tőzsdei bevezetésre készülő vállalkozások támogatása 25. cím, 3. alcím, 5. jogcímcsoport

IV. Magyar Szabványügyi Testület támogatása 25. cím, 14. alcím, 5. jogcímcsoport

V. Közlekedéstudományi Intézet támogatása 25. cím, 14. alcím, 6. jogcímcsoport

VI. Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai a honvédelmi törvény alapján 25. cím, 30. alcím, 16. jogcímcsoport

VII.Technológiai kutatási feladatok 25. cím, 30. alcím, 25. jogcímcsoport

VIII. Katasztrófavédelmi, polgári védelmi és nukleárisbaleset-elhárítási ágazati feladatok 25. cím, 30. alcím, 33. jogcímcsoport

IX. Hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások támogatása 25. cím, 35. alcím

X. Energia Központ Kht. közhasznú feladatai 25. cím, 36. alcím, 1. jogcímcsoport

XI. Ipari Hulladékhasznosító Kht. támogatása 25. cím, 36. alcím, 3. jogcímcsoport

XII. Design Terminál Kht. támogatása 25. cím, 36. alcím, 4. jogcímcsoport

XIII. Nemzeti Autópálya Rt. támogatása 25. cím, 37. alcím, 1. jogcímcsoport

előirányzatokra.

I. Szabványosítási és akkreditálási nemzetközi feladatok

2. §

(1) Az előirányzat célja elősegíteni a nemzetgazdaság szempontjából kiemelt jelentőségű európai és nemzetközi szabványosítási és akkreditálási kapcsolatok erősítését az európai és nemzetközi szervezetekben - a hazai képviseletet és részvételt biztosító Magyar Szabványügyi Testület, valamint a Nemzeti Akkreditáló Testület (a továbbiakban: köztestületek) tevékenységén keresztül - a következő területeken:

a) a nemzetközi és az európai szabványosítási szervezetek működésében való részvétel, az ebből származó hazai feladatok előkészítése, elvégzése, egyeztetése,

b) a nemzetközi és európai akkreditálási szervezetek működésébe történő bekapcsolódás és részvétel, az ebből származó hazai feladatok előkészítése, egyeztetése, két- és többoldalú együttműködési és kölcsönös elismerési megállapodások kezdeményezése és megkötése.

(2) Az előirányzat forrásai:

a) a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi CXXXV. törvényben (a továbbiakban: 2005. évi költségvetésről szóló törvény) az előirányzat részére jóváhagyott összegű támogatási előirányzat,

b) az előirányzat javára belföldi vagy külföldi természetes és jogi személyek által teljesített - a nemzetközi és európai együttműködések megvalósítását támogató - önkéntes befizetések, adományok, segélyek, amelyek az adományozás körülményeire tekintettel közérdekű kötelezettségvállalásnak minősülhetnek.

3. §

Az előirányzatból vissza nem térítendő támogatás a következő jogcímeken folyósítható:

a) a két- és többoldalú nemzetközi és európai együttműködések részvételi és a titkársági feladatai ellátásának költségei,

b) a nemzetközi és európai szervezetekben való részvétel tagdíjai,

c) a nemzetközi és európai szervezetek magyarországi ülései előkészítésének, szervezésének költségei,

d) nemzetközi és európai adatbázisok, kiadványok beszerzési, honosítási költségei,

e) a CEN/CENELEC tagsággal járó, az európai szabványok előkészítésében való közreműködés költségei.

4. §

(1) Az előirányzatot a minisztérium kijelölt szakmai főosztálya kezeli.

(2) A gazdasági és közlekedési miniszter - a két köztestület által az előirányzat felhasználására benyújtott javaslat alapján - dönt az előirányzat éves összegének a két köztestület közötti megosztásáról.

(3) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

5. §

(1) A támogatás folyósítása számlákon és kifizetési dokumentumokon alapuló elszámolás szerint történik - a (2) és (3) bekezdésben foglaltak kivételével - utólagosan.

(2) A köztestület kérelmére, alkalmanként legfeljebb az előirányzott támogatás 10%-áig - utólagos elszámolási kötelezettséggel - előleg folyósítható.

(3) Az éves nemzetközi tagdíj bizonylattal igazolt teljes összege előlegként folyósítható, utólagos elszámolási kötelezettséggel.

(4) Az előleggel történő elszámolásig további támogatás nem folyósítható.

(5) A támogatásról, az előleg átadásáról és ennek elszámolási feltételeiről a minisztérium és a köztestület szerződésben állapodik meg.

II. Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás

6. §

(1) Az előirányzat célja a mecseki uránércbányászat beruházási program befejező szakaszában, valamint a befejezést követően - az ivóvízbázis védelme, valamint egyéb környezet- és egészségvédelmi okok miatt - a víztisztítás folytatására, valamint a kiépített megfigyelő rendszerek működtetésére és a rekultivált területek egy részének karbantartására szolgáló forrás biztosítása.

(2) Az uránércbányászat felszámolásának környezetvédelmi követelményrendszerét alapvetően a Dél-Dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség által 1998-ban kiadott Környezetvédelmi Engedély, valamint a Pécsi Bányakapitányság által kiadott, a felhagyási munkálatokra vonatkozó Műszaki Üzemi Tervek előírásai határozzák meg. Ezen túlmenően az egyedi tájrendezési, kárelhárítási, vízrendezési tervek engedélyei is tartalmaznak hosszú távú feladatokkal járó kötelezettségeket.

(3) A beruházási program megvalósításának, valamint a környezeti rekultiváció elvégzésének, a kiépített megfigyelő rendszerek működtetésének kötelezettje a MECSEK-ÖKO Környezetvédelmi Rt. (a továbbiakban: MECSEK-ÖKO Rt.).

(4) A MECSEK-ÖKO Rt. az előirányzat terhére elvégzendő feladatokról évente január 15-éig, tételes - felhasználási ütemezéssel és indokolással ellátott - Intézkedési Tervet készít.

(5) A minisztérium az Intézkedési Terv elfogadását követően a MECSEK-ÖKO Rt.-vel támogatási szerződést köt. A támogatási szerződés tartalmazza a támogatás rendelkezésre bocsátásának pénzügyi ütemezését, a támogatással való elszámolás módját, a támogatás nem rendeltetés szerinti felhasználása esetén alkalmazandó szankciókat.

(6) A támogatás folyósításáról a minisztérium a támogatási szerződésben foglaltak alapján intézkedik.

(7) A MECSEK-ÖKO Rt. a támogatás felhasználásáról a minisztérium részére szöveges indokolással alátámasztott féléves és éves elszámolást készít.

(8) A támogatás folyósításának feltétele a szakmai feladatok, valamint a (7) bekezdésben foglalt elszámolási kötelezettség teljesítése.

III. Tőzsdei bevezetésre készülő vállalkozások támogatása

7. §

(1) Az előirányzat célja a vállalkozások tőzsdei bevezetésének ösztönzése, a tőkevonzó képesség javítása és a vállalkozói szektor átláthatóságának ösztönzése.

(2) Az előirányzat forrásai:

a) a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat,

b) az előirányzat javára belföldi vagy külföldi természetes és jogi személyek által teljesített önkéntes befizetések, adományok, segélyek, amelyek az adományozás körülményeire tekintettel közérdekű kötelezettségvállalásnak minősülnek.

8. §[1]

Az előirányzatból támogatás folyósítható a tőzsdei bevezetés számlával igazolt jogi, szakértői költségeinek fedezésére, ideértve a marketing, a kommunikációs és a befektetési szolgáltatások igénybevételével összefüggő költségeket is.

9. §

(1) Az előirányzatot a minisztérium kijelölt szakmai főosztálya kezeli.

(2) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

(3) A támogatás folyósítása számlákon és kifizetési dokumentumokon alapuló elszámolás szerint történik utólagosan.

(4) A támogatásról és ennek elszámolási feltételeiről a minisztérium és a kibocsátó szerződésben állapodik meg.

(5) A minisztérium és a tőzsde a támogatással kapcsolatos együttműködésről megállapodást köt.

IV. Magyar Szabványügyi Testület támogatása

10. §

(1) Az előirányzat célja a minisztérium által igényelt nemzeti szabványok kidolgozásának finanszírozása, a nemzeti szabványosításról szóló 1995. évi XXVIII. törvény 9. §-ában foglaltaknak megfelelően, különösen a következő területeken:

a) az új megközelítésű irányelvekhez, illetve azokat bevezető magyar rendeletekhez kapcsolódó harmonizált európai szabványok átvétele,

b) a szakterület európai szabványainak nemzeti szabványként, lehetőleg magyar nyelven történő bevezetése,

c) a miniszteri rendeletekhez kapcsolódó nemzeti szabványok kidolgozása.

(2) Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

11. §

(1) Az előirányzatból vissza nem térítendő támogatás a következő jogcímeken folyósítható:

a) nemzeti szabványok kidolgozása,

b) európai és nemzetközi szabványok nemzeti szabványként való közzététele,

c) honosított, harmonizált szabványok jegyzékének rendszeresen történő közzététele.

(2) Az előirányzatot a minisztérium kijelölt szakmai főosztálya kezeli.

(3) A minisztérium az elvégzendő feladatokról és annak finanszírozási feltételeiről, valamint a teljesítés módjáról és elszámolásáról a Magyar Szabványügyi Testülettel szerződésben állapodik meg.

V. Közlekedéstudományi Intézet támogatása

12. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása a minisztérium közlekedéssel kapcsolatos kutatás-fejlesztési, döntés-előkészítési feladatai ellátását megalapozó tudományos klaszter-rendszer kialakításának támogatásához.

(2) Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) a) A támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatás felhasználásáról, a támogatással történő elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a minisztérium szerződésben állapodik meg a Közlekedéstudományi Intézet Kht.-val.

b) A szerződés tartalmazza a támogatás terhére a Kht. által 2005. évben végrehajtandó feladatokat, a támogatás ütemezését, a végrehajtás elszámolásának módját.

c) A támogatás folyósítása 12 havi részletben, utólagos elszámolási kötelezettséggel történik.

(4) A támogatott a támogatás felhasználásáról szöveges indoklással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít.

(5) A támogatás folyósításának feltétele a szerződésben meghatározott, valamint a 3. bekezdés c) pontja szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(6) A minisztérium a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása vagy el nem fogadása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

VI. Az ágazat védelmi felkészítésének állami feladatai a honvédelmi törvény alapján

13. §

Az előirányzat célja, az ipar, a kereskedelem, az energetika és a közlekedés területén - a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvényben, illetve a nemzetgazdaság védelmi felkészítése és mozgósítása feladatai végrehajtásának szabályozásáról szóló 131/2003. (VIII. 22.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint, a védelmi felkészítési és gazdaságmozgósítási feladatokkal kapcsolatos teendők finanszírozásának biztosítása, az Alkotmány szerinti minősített időszakokban a hon- és rendvédelmi szervek igényeinek kielégítéséhez szükséges hadiipari kapacitások fenntartásának támogatása, nemzetközi kötelezettségvállalásból adódó feladatok teljesítése.

14. §

(1) A minisztérium a hadiipari kapacitásokkal összefüggően vissza nem térítendő támogatást nyújt a külön jogszabályok szerint meghatározott - a minisztérium fejezetét érintő - minősített időszaki igények kielégítéséhez szükséges lekötött hadiipari kapacitások biztosításához és fenntartásához.

(2) A minisztérium a kapacitások fenntartására a 2005. évben 68 millió forintot biztosít.

(3) A minisztérium a kapacitások fenntartására a támogatásra jogosultakkal szerződést köt.

(4) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

(5) A minisztérium a támogatásra jogosultak részére, a lekötött hadiipari kapacitások biztosítására az évenként meghatározott támogatási összeget részletekben bocsátja rendelkezésre. A kifizetés igazolt teljesítmény, valamint számla vagy számlát helyettesítő bizonylat alapján utólag történik.

15. §

(1) Az előirányzat terhére a védelmi felkészítéssel összefüggően támogatás nyújtható a minősített időszakokban az ágazat működőképességének, a lakosság ellátásának, az ágazatok állami irányíthatóságának biztosítására.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt célok érdekében történik az infrastruktúra védelmi célú fejlesztése és fenntartása, a gazdaságfelkészítés és mozgósítás központi és területi feladatainak végrehajtása, gazdaságmozgósítási informatikai rendszer fenntartása és fejlesztése, az ágazat honvédelmi feladatainak ellátásába bevont szervezetek felkészítése, illetve a Befogadó Nemzeti Támogatás (BNT) feladatainak finanszírozása.

(3) A minisztérium a (2) bekezdésben foglalt feladatok ellátására a 2005. évben 22 millió forintot biztosít.

(4) A minisztérium a feladatok ellátására a támogatásra jogosultakkal szerződést, illetve megállapodást köt.

16. §

Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

VII. Technológiai kutatási feladatok

17. §

(1) Az előirányzat célja a kis- és középvállalkozások kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs tevékenységét, illetve a tudás és technológiatranszfer intézményeinek fejlesztését elősegítő, a vállalkozások inkubációjának feltételeit feltáró stratégiai kutatások finanszírozása, különösen a következő területeken:

a) közép- és hosszú távú kormányzati tudomány-, technológia és innovációpolitika stratégiájának megalapozása, fejlesztéspolitikai döntések előkészítése,

b) kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs tevékenység feltételeit javító eszközök és intézmények bővítésére vonatkozó javaslatok kidolgozása, finanszírozási lehetőségek, feltételek feltárása, az innovatív kis- és középvállalkozásokba történő kockázati befektetések érdekeltségi feltételeinek vizsgálata,

c) elemzések a gazdaság technológiai színvonaláról, a technológiai szerkezetváltozásról, K+F információs rendszerek kiépítése és továbbfejlesztése, nemzetközi összehasonlítások,

d) kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs tevékenységek elismerése, az innováció terjedését segítő díjak meghirdetésének, adományozásának támogatása (Magyar Innovációs Nagydíj, Ipari Innovációs Díj, Gábor Dénes Díj stb.) .

(2) Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

(4) Az előirányzatból támogatásban részesülhetnek költségvetési szervek, szakmai szövetségek, alapítványok és közhasznú társaságok.

(5) Az előirányzatot a minisztérium kijelölt szakmai főosztálya kezeli.

(6) A minisztérium a feladatok ellátására a támogatásra jogosultakkal szerződést köt.

(7) A támogatás folyósítása igazolt teljesítmény, valamint számla vagy számlát helyettesítő bizonylat alapján utólag történik.

VIII. Katasztrófavédelmi, polgári védelmi és nukleárisbaleset-elhárítási ágazati feladatok

18. §

Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az ipari, a kereskedelmi, az energetikai és a közlekedési ágazat felkészítéséhez a természeti és a civilizációs katasztrófák megelőzésére, azok bekövetkezése esetén hatásaik csökkentéséhez, a következmények felszámolásához és a helyreállítással kapcsolatos feladatok ellátásához.

19. §

(1) Az előirányzat terhére a katasztrófavédelemmel és a polgári védelemmel összefüggő célok érdekében történik az ágazat polgári védelmi és katasztrófavédelmi rendszerének korszerűsítése, az érintett szervezetek felkészítése, a minisztériumi főügyelet működtetése.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátására a 2005. évben 27 millió forint áll rendelkezésre.

(3) A minisztérium a feladatok ellátására a támogatásra jogosultakkal szerződést, illetve megállapodást köt.

20. §

(1) Az előirányzatból a minisztérium a nukleárisbaleset-elhárítással összefüggésben vissza nem térítendő támogatást nyújt az ágazati nukleárisbaleset-elhárítási intézkedési tervben és a működési utasításban meghatározott feladatok biztosításához és fenntartásához a kijelölési okmányban megjelölt szervezetek számára.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt feladatokat a Geofizi-kai-geotechnikai Betéti Társaság (GEOS Bt.) és a Paksi Atomerőmű Rt. látja el. Az Ágazati Információs Központ feladatait a minisztérium szakmai főosztálya látja el.

(3) Az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátására a 2005. évben 18 millió forint áll rendelkezésre.

(4) A minisztérium az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátására a támogatásra jogosultakkal szerződést köt.

(5) A minisztérium a támogatásra jogosultak részére a nukleárisbaleset-elhárítással kapcsolatos feladatok ellátására az évenként meghatározott támogatási összeget a szerződésben meghatározott határidők figyelembevételével bocsátja rendelkezésre.

(6) A támogatás folyósítása igazolt teljesítés, valamint számla vagy számlát helyettesítő bizonylat alapján utólag történik.

(7) A támogatottak a kijelölés alapján hatáskörükbe utalt feladatok teljesítéséről és a támogatási összeg felhasználásáról évente december 10-éig beszámolót készítenek a minisztérium szakmai főosztálya részére.

21. §

Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

IX. Hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások támogatása

22. §

(1) Az előirányzat célja olyan jelentős, stratégiai érdekű, hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások támogatása, melyek eredményei hozzájárulnak az ország védelmi képességének növeléséhez, a NATO tagságból eredő kötelezettségek és jogosultságok teljesítéséhez, kiaknázásához és érvényesítéséhez, és a szakterületi export, a foglalkoztatási képesség, valamint a hozzáadott érték jelentős bővülését szolgálják.

(2) Az előirányzatból támogatásban részesülhet minden olyan magyarországi székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, szövetkezet, valamint egyéni vállalkozó, aki, illetőleg amely Magyarországon hadiipari technológia-korszerűsítő beruházást végez, valamint működtet.

23. §

(1) Az előirányzat közvetlen célja: olyan stratégiai érdekű hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások támogatása, melyek

a) a honvédelmi és rendvédelmi szervek igényére kifejlesztett, a NATO követelményeknek megfelelő,

b) a NATO beszállításokhoz, valamint a vásárolt eszközökhöz való magyar beszállítások teljesítéséhez szükséges,

c) a szakmaterületi exportot és foglalkoztatási képességet, illetve a hozzáadott értéket jelentősen növelő termékek gyártástechnológiájának korszerűsítését eredményezik.

(2) Az előirányzat eszközei a beruházási projekt megvalósításához elengedhetetlenül szükséges felhalmozási célra szolgáló gépek, berendezések, műszerek beszerzésére vagy előállítására használhatók fel.

24. §

(1) Az előirányzatból vissza nem térítendő támogatást lehet elnyerni.

(2) Az előirányzatból a vissza nem térítendő támogatás pályázati rendszer keretében nyújtható. A pályázatot a minisztérium írja ki.

(3) A támogatás mértékének alsó és felső határát a pályázati felhívás tartalmazza.

(4) Az egy pályázat keretében megvalósuló programhoz igénybe vett támogatás intenzitása nem haladhatja meg az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendeletben meghatározott mértéket.

(5) Az egy pályázat keretében megvalósuló programhoz kapcsolódó támogatás sajáterő-szükséglete a teljes beruházási költség legalább 25%-a azzal, hogy nem tekinthető saját forrásnak az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Amr.) 81. §-ának (4) bekezdésében meghatározott források köre.

25. §

Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

X. Energia Központ Kht. közhasznú feladatai

26. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az "Energia Központ" Energiahatékonysági, Környezetvédelmi és Energia Információs Ügynökség Közhasznú Társaság működési költségeinek fedezetéhez a pályázat kezelésén túlmenő közhasznú feladatai ellátásához.

(2) Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) A támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatással való elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a minisztérium az Energia Központ Kht.-val szerződésben állapodik meg.

(4) A támogatás folyósítása 12 havi részletben történik, utólagos elszámolási kötelezettséggel.

(5) Az Energia Központ Kht. a támogatás felhasználásáról - külön jogszabályban meghatározott időpontig -szöveges indokolással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít a minisztérium részére.

(6) A támogatás folyósításának feltétele a szerződésben meghatározott, valamint az (5) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(7) A minisztérium a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása vagy el nem fogadása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

XI. Ipari Hulladékhasznosító Kht. támogatása

27. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az Ipari Hulladékhasznosító Kht. részére az ipari hulladékok, elsősorban az erőművi salak és pernye, a kohósalak, a szilárd ásványbányászat melléktermékei, az építési és bontási hulladékok, használt gumiabroncsok és hulladéküvegek építési és útépítési hasznosításának elősegítése érdekében végzett feladatai teljesítéséhez.

(2) Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) A támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatás felhasználásáról, a támogatással történő elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a minisztérium szerződésben állapodik meg az Ipari Hulladékhasznosító Kht.-val.

(4) A támogatás folyósítása a támogatási szerződésben foglalt ütemezés szerint, utólagos elszámolási kötelezettséggel történik.

(5) A támogatott a támogatás felhasználásáról szöveges indoklással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít a minisztérium részére.

(6) A támogatás folyósításának feltétele a szerződésben meghatározott, valamint az (5) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(7) A minisztérium a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása vagy el nem fogadása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

XII. Design Terminál Kht. támogatása

28. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása a Design Terminál Kht. részére a formatervezési kultúra fejlesztésében, terjesztésében, a formatervezési programok, pályázatok, kiállítások szervezésében, formatervezési szakmai adatbázis kiépítésében és fejlesztésében, információszolgáltatásban, az ipar és a vállalkozói szféra közötti kapcsolatok fejlesztésében vállalt feladatainak teljesítéséhez.

(2) Az előirányzat forrása a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

(4) A támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatás felhasználásáról a támogatással történő elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a minisztérium szerződésben állapodik meg a Design Terminál Kht.-val.

(5) A támogatás folyósítása négy negyedévi részletben, a támogatási szerződésben az adott negyedévre meghatározott összegben történik, utólagos elszámolási kötelezettséggel.

(6) A támogatott a támogatás felhasználásáról szöveges indoklással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít a minisztérium részére a tárgyidőszakot követő hónap 30. napjáig.

(7) A támogatás folyósításának feltétele az e rendeletben, illetve az alapító okiratban meghatározott feladatok teljesítése, valamint a (6) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(8) A minisztérium a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása vagy el nem fogadása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

XIII. Nemzeti Autópálya Rt. támogatása

29. §

(1) A Nemzeti Autópálya Rt. (a továbbiakban: NA Rt.) támogatása fejezeti kezelésű előirányzat az állami tulajdonú autópályák, autóutak és egyéb elkerülő utak megvalósításának előkészítési, lebonyolítási feladatai ellátásához kapcsolódó működési és felhalmozási célú kiadások finanszírozását szolgálja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti előirányzat forrását a 2005. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat képezi.

(3) Az előirányzatok felhalmozási célra átadásra kerülő pénzeszközei a 100%-os állami tulajdonban lévő NA Rt. tulajdonába tartozó eszközök fejlesztéséhez szükséges beruházások költségeinek fedezet-kiegészítését szolgálják. A véglegesen fejlesztési célra átadott pénzeszközök az NA Rt. tőketartalékát növelik.

(4) A támogatás folyósításának részletes feltételeiről, a támogatással való elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a minisztérium az NA Rt.-vel szerződésben állapodik meg.

(5) A kedvezményezett a 2005. évi támogatás összegével a tárgyévet követő év május 31-éig, az auditált beszámoló leadásával egyidejűleg számol el.

Vegyes és záró rendelkezések

30. §

(1) A minisztérium az előirányzatokból nyújtott támogatások rendeltetésének megfelelő felhasználását ellenőrzi.

(2) Amennyiben a minisztérium ellenőrzése során a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználását állapítja meg, a támogatás jogtalanul igénybe vett részét visszavonja.

(3) A támogatottnak a jogtalanul igénybe vett támogatást, az igénybevétel napjától a visszavonási döntés időpontjáig számítva a - visszavonáskor érvényes mértékű -jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő kamattal növelt összeggel kell visszafizetnie.

31. §

(1) Az előirányzatok felhasználása során a vásárolt közszolgáltatások esetében alkalmazni kell a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény rendelkezéseit.

(2) Az előirányzatok kezelői a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, továbbá az Amr. szerint időközi mérlegjelentést, évközi (féléves) és éves beszámolót készítenek.

(3) Az évközi és éves elszámolási kötelezettséggel terhelt kedvezményezetteknek a beszámolóban ki kell térniük a vállalt feladat teljesítésére, és tételesen be kell mutatniuk, hogy a támogatást mire használták fel, és a költségek hány százalékát fedezték a szerződés szerinti támogatásból.

32. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, egyidejűleg az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 40/2003. (VI. 19.) GKM rendelet hatályát veszti.

(2) Az e rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokat a korábbi rendelkezések szerint kell befejezni.

(3) A rendelet hatálya alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának további rendjét a feladatfinanszírozási körbe nem tartozó 2005. évi fejezeti kezelésű előirányzatokról szóló 6/2005. GKM Szabályzat tartalmazza.

Dr. Kóka János s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 64/2005. (VIII. 9.) GKM rendelet 1. § -a. Hatályos 2005.08.09.

Tartalomjegyzék