Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

40/2003. (VI. 19.) GKM rendelet

az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről

Az államháztartásról szóló - többször módosított - 1992. évi XXXVIII. törvény 24. §-ának (4)-(5) bekezdéseiben, valamint 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a XV. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai és célelőirányzatai (a továbbiakban együtt: előirányzat) közül:

I. Szabványosítási és akkreditálási nemzetközi feladatok

25. cím, 2. alcím, 3. jogcím-csoport

II. Nukleárisbaleset-elhárítással kapcsolatos felkészítési és készenléti ágazati feladatok

25. cím, 2. alcím, 13. jogcím-csoport

III. Hadiipari kapacitás fenntartása

25. cím, 8. alcím

IV.[1]

V.[2]

VI. Tanúsító és ellenőrző intézetek fejlesztése HU 0102-01

25. cím, 12. alcím, 1. jogcím-csoport, 10. jogcím

VII.[3]

VIII.[4]

IX. Energia Acquis átvétele, intézményfejlesztés HU 0102-06

25. cím, 12. alcím, 1. jogcím-csoport, 16. jogcímszám

X.[5]

X/A.[6] Közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi előírásoknak megfelelő eszközbeszerzés Phare Program HU/IB/2001/TR/01

25, cím, 12. alcím, 1. jogcímcsoport, 25. jogcímszám,

XI. ISPA támogatásból megvalósuló programok

25. cím, 12. alcím, 2. jogcím-csoport

XI/A.[7] Végrehajtó Szervezetek felkészültségének javítása az ISPA és a Kohéziós Alapok kezelésére HU 0105- 01-HU/2001/IB/SPP/02

25. cím, 12. alcím, 1. jogcímcsoport, 24. jogcímszám,

XI/B.[8] GVOP előzetes értékelése program HU 0105- 01-05

25. cím, 12. alcím, 1. jogcímcsoport, 26. jogcímszám,

XI/C.[9] KIOP előzetes értékelése program HU 0105- 01-05

25. cím, 12. alcím, 1. jogcímcsoport, 27. jogcímszám,

XII. MTESZ támogatása

25. cím, 14. alcím, 1. jogcím-csoport

XIII.[10]

XIV.[11]

XV. Magyar Kereskedelmi és Iparkamara támogatása

25. cím, 14. alcím, 4. jogcím-csoport

XVI. Magyar Szabványügyi Testület támogatása

25. cím, 14. alcím, 5. jogcím-csoport

XVII. Hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások támogatása

25. cím, 22. alcím

XVIII. Energia Központ Kht. közhasznú feladatai

25. cím, 24. alcím, 1. jogcím-csoport

XIX. Magyar Gazdaságelemző Intézet Kht. támogatása

25. cím, 24. alcím, 2. jogcím-csoport

XX.[12] Nemzeti Autópálya Részvénytársaság (a továbbiakban: NA Rt.) támogatása

25. cím, 26. alcím, 1. jogcímcsoport

Állami Autópálya Kezelő Részvénytársaság (a továbbiakban: ÁAK Rt.) támogatása

25. cím, 26. alcím, 2. jogcímcsoport.

XXI.[13] Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás

25. cím, 2. alcím, 20. jogcímcsoport

előirányzatokra.

I. Szabványosítási és akkreditálási nemzetközi feladatok

2. §

(1) Az előirányzat célja elősegíteni az európai uniós csatlakozási folyamat keretében a nemzetgazdaság szempontjából kiemelt jelentőségű európai és nemzetközi szabványosítási és akkreditálási kapcsolatok erősítését az európai és nemzetközi szervezetekben - a hazai képviseletet és részvételt biztosító Magyar Szabványügyi Testület, valamint a Nemzeti Akkreditáló Testület (a továbbiakban: köztestületek) tevékenységén keresztül - a következő területeken:

a) a nemzetközi és az európai szabványosítási szervezetek működésében való részvétel, az ebből származó hazai feladatok előkészítése, elvégzése, egyeztetése,

b) a nemzetközi és európai akkreditálási szervezetek működésébe történő bekapcsolódás és részvétel, az ebből származó hazai feladatok előkészítése, egyeztetése, két- és többoldalú együttműködési és kölcsönös elismerési megállapodások kezdeményezése és megkötése.

(2) Az előirányzat forrásai:

a)[14] a Magyar Köztársaság 2004. évi költségvetéséről és az államháztartás három éves kereteiről szóló 2003. évi CXVI. törvényben (a továbbiakban: 2004. évi költségvetésről szóló törvény) az előirányzat részére jóváhagyott összegű támogatási előirányzat,

b) az előirányzat javára belföldi vagy külföldi természetes és jogi személyek által teljesített - a nemzetközi és európai együttműködések megvalósítását támogató - önkéntes befizetések, adományok, segélyek, amelyek az adományozás körülményeire tekintettel közérdekű kötelezettségvállalásnak minősülhetnek.

3. §

Az előirányzatból vissza nem térítendő támogatás a következő jogcímeken folyósítható:

a) a két- és többoldalú nemzetközi és európai együttműködések részvételi és a titkársági feladatai ellátásának költségei,

b) a nemzetközi és európai szervezetekben való részvétel tagdíjai,

c) a nemzetközi és európai szervezetek magyarországi ülései előkészítésének, szervezésének költségei,

d) nemzetközi és európai adatbázisok, kiadványok beszerzési, honosítási költségei,

e) a CEN/CENELEC tagsággal járó, az európai szabványok előkészítésében való közreműködés költségei.

4. §

(1) Az előirányzatot a minisztérium kijelölt szakmai főosztálya kezeli.

(2) A gazdasági és közlekedési miniszter - a két köztestület által a előirányzat felhasználására benyújtott javaslat alapján - dönt az előirányzat éves összegének a két köztestület közötti megosztásáról.

(3) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

5. §

(1) A támogatás folyósítása számlákon és kifizetési dokumentumokon alapuló elszámolás szerint történik - a (2) és (3) bekezdésben foglaltak kivételével - utólagosan.

(2) A köztestület kérelmére, alkalmanként legfeljebb az előirányzott támogatás 10%-áig - utólagos elszámolási kötelezettséggel - előleg folyósítható.

(3) Az éves nemzetközi tagdíj bizonylattal igazolt teljes összege előlegként folyósítható, utólagos elszámolási kötelezettséggel.

(4) Az előleggel történő elszámolásig további támogatás nem folyósítható.

(5) A támogatásról, az előleg átadásáról és ennek elszámolási feltételeiről a minisztérium és a köztestület szerződésben állapodik meg.

II. Nukleárisbaleset-elhárítással kapcsolatos felkészítési és készenléti ágazati feladatok

6. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az ágazati nukleárisbaleset-elhárítási intézkedési tervben és a működési utasításban meghatározott feladatok végzéséhez, biztosításához és fenntartásához a kijelölési okmányban megjelölt szervezetek részére.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátására a miniszter a 2190/1995. (VII. 6.) Korm. határozat 1. pontjában kapott felhatalmazás alapján a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséget, a Geofizikai-geotechnikai Bt.-t, a Paksi Atomerőmű Rt.-t és a MÁV Rt.-t (Záhonyi Átrakó Körzet) jelölte ki. Az Ágazati Információs Központ feladatait a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szakmai főosztálya látja el.

(3) A minisztérium a feladatok ellátására a támogatásra jogosultakkal szerződést köt.

7. §

(1)[15] Az előirányzat forrása a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(2) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

(3) A minisztérium a támogatásra jogosultak részére a nukleárisbaleset-elhárítási feladatok biztosítására az évenként meghatározott támogatási összeget egy összegben - a szerződésben meghatározott határidők figyelembevételével - bocsátja rendelkezésre. A kifizetés igazolt teljesítmény, valamint számla vagy számlát helyettesítő bizonylat alapján utólag történik.

(4) A támogatottak a kijelölés alapján hatáskörükbe utalt feladatok teljesítéséről és a támogatási összeg felhasználásáról mindén év december 10-éig beszámolót készítenek a minisztérium szakmai főosztálya részére.

(5) A támogatás elszámolása általános forgalmi adót nem tartalmazhat.

III. Hadiipari kapacitás fenntartása

8. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása a külön jogszabályok szerint meghatározott - a minisztérium fejezetét érintő - minősített időszaki igények kielégítéséhez szükséges lekötött hadiipari kapacitások biztosításához és fenntartásához.

(2) A minisztérium a kapacitások fenntartására a támogatásra jogosultakkal szerződést köt.

(3)[16] Az előirányzat forrása a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

9. §

(1) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

(2) A minisztérium a támogatásra jogosultak részére, a lekötött hadiipari kapacitások biztosítására az évenként meghatározott támogatási összeget részletekben bocsátja rendelkezésre. A kifizetés igazolt teljesítmény, valamint számla vagy számlát helyettesítő bizonylat alapján utólag történik.

(3) A támogatás elszámolása általános forgalmi adót nem tartalmazhat.

IV. EU SAVE II. Program

10. §[17]

V. Nukleáris biztonsági PHARE programok

11. §[18]

VI. Tanúsító és ellenőrző intézetek fejlesztése HU 0102-01

12. §

(1) Az előirányzat célja a 2001. évi (HU 0102-01) PHARE Piacfelügyelet további fejlesztése Projekt keretében megkötött szerződésekben vállalt kötelezettségek

- így különösen a nemzeti programban a műszaki biztonság és mérésügy területén a közösségi vívmányok átvételét tartalmazó intézményfejlesztés és a hozzátartozó eszközbeszerzés - finanszírozása.

(2)[19] Az előirányzat pénzügyi forrását az Európai Közösség által a 2001. évi PHARE Országprogram keretében jóváhagyott és a Központi Pénzügyi és Szerződéskötő egység (a továbbiakban: KPSZE) részére rendelkezésre bocsátott pénzügyi keret, valamint a a Magyar Köztársaság 2003. évi költségvetésről szóló 2002. évi LXII. törvényben (a továbbiakban: 2003. évi költségvetési törvény) jóváhagyott - társfinanszírozást szolgáló - támogatási előirányzat kötelezettségvállalással terhelt maradványa képezi.

(3) A társfinanszírozást a projektben részt vevő intézetek részben saját forrásból, részben - a Műszaki Biztonsági Főfelügyelet tekintetében-a (2) bekezdésben foglalt költségvetési forrás terhére biztosítják.

VII.[20]

13. §[21]

VIII. Munkahelyi egészség és biztonság HU 0006-01 PHARE program társfinanszírozása

14. §[22]

IX. Energia Acquis átvétele, intézményfejlesztés

15. §

(1) Az előirányzat célja a 2001. évi (HU 0102-06) PHARE Energia Acquis átvétele Projekt keretében megkötött szerződésekben vállalt kötelezettség finanszírozása, különös tekintettel a közösségi vívmányok átvételét tartalmazó nemzeti programban szereplő intézményfejlesztésre és a hozzátartozó eszközbeszerzésekre.

(2) A projekt két komponenst tartalmaz:

a) magyar energia piac liberalizációja, melynek keretében a Magyar Energia Hivatal új intézményi feladatainak ellátására való felkészítése valósul meg;

b) a megújuló energiaforrások alkalmazása stratégiájának, folyamatának és metodikájának kifejlesztése, gyakorlati alkalmazása, valamint az energia statisztikai rendszer korszerűsítése az EUROSTAT-tal összhangban. E komponens kedvezményezettjei az Energia Központ Kht., valamint a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Igazgatása.

(3)[23] Az előirányzat pénzügyi forrását az Európai Közösség által a 2001. évi PHARE Országprogram keretében jóváhagyott és a KPSZE részére rendelkezésre bocsátott pénzügyi keret, valamint a 2003. évi költségvetési törvényben e célra jóváhagyott - társfinanszírozást szolgáló - támogatási előirányzat kötelezettségvállalással terhelt maradványa képezi.

(4) A társfinanszírozást a projektben részt vevő Magyar Energia Hivatal és az Energia Központ Kht. saját forrásból, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Igazgatása a (3) bekezdés szerinti költségvetési forrásból biztosítja.

X. A közúti közlekedés jogharmonizációja (HU/IB/2001/TR/01)

16. §[24]

X/A. Közlekedésbiztonsági és környezeti előírásoknak megfelelő eszközbeszerzés Phare Program HU/IB/2001/TR/01[25]

16/A. §

(1) Az előirányzat célja a közúti közlekedés jogharmonizációja PHARE program keretében megkötött eszközbeszerzési szerződésekben vállalt kötelezettségek finanszírozása. A program a magyarországi közúti közlekedési ellenőrzési módszerének EU-konform fejlesztését segíti elő. Az eszközbeszerzési program keretében különböző - a közlekedési és a szállítási piac résztvevőinek EU-konform ellenőrzését elősegítő - készülékek kerülnek beszerzésre.

(2) Az előirányzat pénzügyi forrását az Európa Közösség által a 2001. évi PHARE Országprogram keretében jóváhagyott és a KPSZE részére rendelkezésre bocsátott pénzügyi keret, valamint a társfinanszírozás céljára 2003. évben az előirányzatra átcsoportosított támogatási előirányzat kötelezettségvállalással terhelt maradványa képezi.

(3) A PHARE támogatás és az azt kiegészítő társfinanszírozás felhasználása a minisztériummal történt egyeztetést követően a KPSZE által kiírt pályázat alapján versenyeztetéssel történik.

(4) A pályázatokat bizottság értékeli. A pályázat nyertesének kiválasztása és a szerződéskötés a mindenkor hatályos magyar jogszabályoknak és az EU előírásoknak megfelelően történik.

(5) A PHARE támogatásnak az EU Bizottság felé történő elszámolásáról a KPSZE gondoskodik.

XI. ISPA támogatásból megvalósuló programok

17. §[26]

(1) Az előirányzat célja az Európai Unió által nyújtott ISPA előcsatlakozási alapból megvalósuló alábbi közlekedési projektek finanszírozása:

a) Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalszakasz felújítása, II. ütem,

2000/HU/16/P/PT/002, (25. cím, 12. alcím, 02. jogcímcsoport, 01. jogcímszám)

b) Budapest-Cegléd-Szolnok-(Lőkösháza) vasúti vonalszakasz felújítása I. ütem, 2000/HU/16/P/PT/001, (25. cím, 12. alcím, 02. jogcím-csoport, 02. jogcímszám)

c) Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba vasútvonal felújítása, 2000/HU/16/P/PT/003, (25. cím, 12. alcím, 02. jogcímcsoport, 03. jogcímszám)

d) Útrehabilitációs program I. ütem, 3 és 35. sz. utak, 2001/HU/16/P/PT/006, (25. cím, 12. alcím, 02. jogcím-csoport, 04. jogcímszám)

e) Útrehabilitációs program II. ütem, 2, 6, 42, 47 és 56, sz. utak,

2002/HU/16/P/PT/008, (25. cím, 12. alcím, 02. jogcímcsoport, 05. jogcímszám)

f) Átfogó szakértői segítségnyújtás vasúti ISPA projektekhez, 2001/HU/16/P/PA/006, (25. cím, 12. alcím, 02. jogcím-csoport, 06. jogcímszám)

g) Budapest-Cegléd-Szolnok-(Lőkösháza) vasúti vonalszakasz felújítása II. ütem

2001/HU/16/P/PT/007, (25. cím, 12. alcím, 02. jogcímcsoport, 07. jogcímszám)

h) Technikai segítségnyújtás a Kohéziós Alap támogatásával megvalósuló közlekedési projektek előkészítéséhez 2003/HU/16/P/PA/013, (25. cím, 12. alcím, 02. jogcím-csoport, 11. jogcímszám)

(2) Az előirányzatok pénzügyi forrását az Európai Uniótól származó ISPA források, valamint a 2003. évi költségvetési törvényben jóváhagyott - kötelezettségvállalással terhelt - támogatási előirányzatok maradványa képezi.

(3) A GKM 2004. április 30-án az előirányzatok maradványait pénzeszközátadással a Nemzeti Fejlesztési Hivatal részére átadja.

(4) Az előirányzat felhasználása az ISPA Végrehajtó Szervezet által kiírt tenderek alapján történik.

(5) A tendereket bizottság értékeli. A tender nyertesének kiválasztása és a szerződéskötés a mindenkor hatályos magyar jogszabályoknak és az EU előírásoknak megfelelően történik.

(6) Az ISPA forrásból és a társfinanszírozást szolgáló költségvetési maradványból megvalósuló projektek finanszírozása az Európai Bizottsággal kötött pénzügyi megállapodásban feltüntetett támogatási arány szerint történik.

(7) A támogatás rendeltetésének megfelelő felhasználását a hatályos jogszabályokban, illetve a szerződésben rögzített szervezetek, hivatalok, intézmények ellenőrzik.

XI/A. Végrehajtó Szervezetek felkészültségének javítása az ISPA és Kohéziós Alapok kezelésére HU 0105-01 HU/2001/IB/SPP/02[27]

17/A. §

(1) Az előirányzat keretében finanszírozott PHARE program az ISPA és a Kohéziós Alapok Végrehajtó Szervezetei számára nyújt támogatást az intézményfejlesztés területén.

(2) A projekt főbb célkitűzései az alábbiak.

a) az ISPA Kiterjesztett Decentralizációjához kapcsolódó minimum kritériumoknak és feltételeknek való megfelelés,

b) hatékony és megbízhatóan működő menedzsment rendszer kiépítése az Irányító Hatóság és a Kohéziós Alap kezeléséért felelős szervezetek, valamint a delegált feladatokat ellátó intézmények számára,

c) a Kohéziós Alap projektjeinek pénzügyi és gyakorlati monitoring rendszerének áttekintése, kiépítése,

d) az érintett minisztériumok és a végső kedvezményezettek - amely szervezetek a projektek, illetve az intézkedések előkészítésében és bevezetésében egyaránt érintettek - közötti koordinációs rendszer és módszertan kialakítása, kidolgozása,

e) valamint a projekt tervjavaslatok technikai és pénzügyi kidolgozásához, végrehajtásához kapcsolódó módszertan kidolgozása és gyakorlati alkalmazása annak érdekében, hogy a Kohéziós Alap támogatási forrásai időben és hatékonyan felhasználhatóak legyenek.

(3) A projekt megvalósításának feladatait a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium koordinálásával, az ISPA és a Kohéziós Alap külön jogszabályban kijelölt irányító és végrehajtó szervezetei végzik.

(4) Az előirányzat pénzügyi forrását az Európai Közösség által a 2001. évi PHARE Országprogram keretében jóváhagyott és a KPSZE részére rendelkezésre bocsátott PHARE pénzügyi keret képezi.

XI/B. GVOP előzetes értékelése program HU 0105-01-05[28]

17/B. §

(1) Az előirányzat célja a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program előzetes értékelésének elkészítése.

(2) A program pénzügyi forrását az Európai Közösség által a 2001. évi PHARE Országprogram keretében jóváhagyott és a KPSZE részére rendelkezésre bocsátott PHARE pénzügyi keret, valamint a társfinanszírozást szolgáló, a célelőirányzatra 2003. évben átcsoportosított költségvetési támogatás kötelezettségvállalással terhelt maradványa képezi.

XI/C. KIOP előzetes értékelése program HU 0105-01-05[29]

17/C. §

(1) Az előirányzat célja a Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program előzetes értékelésének elkészítése.

(2) A program pénzügyi forrását az Európai Közösség által a 2001. évi PHARE Országprogram keretében jóváhagyott és a KPSZE részére rendelkezésre bocsátott PHARE pénzügyi keret, valamint a társfinanszírozást szolgáló, a célelőirányzatra 2003. évben átcsoportosított költségvetési támogatás kötelezettségvállalással terhelt maradványa képezi.

XII. MTESZ támogatása

18. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége működési költségeinek fedezetéhez.

(2)[30] Az előirányzat forrása a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) A támogatás folyósítása 12 havi egyenlő részletben történik.

(4) A MTESZ a támogatás felhasználásáról - külön jogszabályban meghatározott időpontig - szöveges indoklással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít a minisztérium részére.

(5) A támogatás folyósításának feltétele a (4) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

XIII.[31]

19. §[32]

20. §[33]

21. §[34]

22. §[35]

23. §[36]

XIV.[37]

24. §[38]

25. §[39]

XV. Magyar Kereskedelmi és Iparkamara támogatása

26. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara részére a gazdaságfejlesztésben vállalt feladatok teljesítéséhez, az

ezt szolgáló beruházásösztönző és foglalkoztatást-bővítő programok megvalósításához, a Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjainak kialakításához és későbbi végrehajtásához, mindezek által a magyar gazdaságnak az európai integrációs csatlakozásra való sikeres felkészítésben való részvételhez.

(2)[40] Az előirányzat forrása a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) A támogatás folyósítása 12 havi egyenlő részletben történik.

(4) A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a feladatok teljesítéséről és a támogatás felhasználásáról - külön jogszabályban meghatározott időpontig - évközi (féléves) és éves beszámolót készít a minisztérium részére.

XVI. Magyar Szabványügyi Testület támogatása

27. §

(1) Az előirányzat célja a minisztérium által igényelt nemzeti szabványok kidolgozásának finanszírozása, a nemzeti szabványosításról szóló 1995. évi XXVIII. törvény 9. §-ában foglaltaknak megfelelően, különösen a következő területeken:

a) az új megközelítésű irányelvekhez, illetve azokat bevezető magyar rendeletekhez kapcsolódó harmonizált európai szabványok átvétele,

b) a szakterület európai szabványainak nemzeti szabványként, lehetőleg magyar nyelven történő bevezetése,

c) a GKM rendeletekhez kapcsolódó nemzeti szabványok kidolgozása.

(2)[41] Az előirányzat forrása a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható.

28. §

(1) Az előirányzatból vissza nem térítendő támogatás a következő jogcímeken folyósítható:

a) nemzeti szabványok kidolgozása,

b) európai és nemzetközi szabványok nemzeti szabványként való közzététele,

c) honosított, harmonizált szabványok jegyzékének rendszeresen történő közzététele.

(2) Az előirányzatot a minisztérium kijelölt szakmai főosztálya kezeli.

(3) A minisztérium az elvégzendő feladatokról és annak finanszírozási feltételeiről, valamint a teljesítés módjáról és elszámolásáról a Magyar Szabványügyi Testülettel szerződésben állapodik meg.

XVII. Hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások támogatása

29. §

(1) Az előirányzat célja olyan jelentős, stratégiai érdekű, hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások támogatása, melyek eredményei hozzájárulnak az ország védelmi képességének növeléséhez, a NATO tagságból eredő kötelezettségek és jogosultságok teljesítéséhez, illetve kiaknázásához és érvényesítéséhez, a szakterületi export, továbbá a foglalkoztatási képesség, valamint a hozzáadott érték jelentős bővülését szolgálják.

(2) Az előirányzatból támogatásban részesülhet minden olyan magyarországi székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, valamint egyéni vállalkozó, aki, illetőleg amely Magyarországon hadiipari technológia-korszerűsítő beruházást végez, valamint működtet.

(3)[42]

(4)[43]

30. §[44]

Az előirányzat forrása a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

31. §

(1) Az előirányzat közvetlen célja: olyan stratégiai érdekű hadiipari technológia-korszerűsítő beruházások támogatása, melyek

a) a honvédelmi és rendvédelmi szervek igényére kifejlesztett, a NATO követelményeknek megfelelő,

b) a NATO beszállításokhoz, valamint a vásárolt eszközökhöz való magyar beszállítások teljesítéséhez szükséges,

c) a szakmaterületi exportot és foglalkoztatási képességet, illetve a hozzáadott értéket jelentősen növelő termékek gyártástechnológiájának korszerűsítését eredményezik.

(2) Az előirányzat eszközei a beruházási projekt megvalósításához elengedhetetlenül szükséges felhalmozási célra szolgáló gépek, berendezések, műszerek beszerzésére vagy előállítására használhatók fel.

32. §

(1) Az előirányzatból vissza nem térítendő támogatást lehet elnyerni.

(2) Az előirányzatból a támogatás pályázati rendszer keretében nyerhető el. A pályázatot a minisztérium írja ki.

(3) A támogatás mértékének felső határát a pályázati felhívás tartalmazza.

(4)[45] Az egy pályázat keretében megvalósuló programhoz igénybe vett támogatás intenzitása nem haladhatja meg az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális térképről szóló kormányrendeletben meghatározott mértéket.

(5) Az egy pályázat keretében megvalósuló programhoz kapcsolódó támogatás sajáterő-szükséglete a teljes beruházási költség legalább 25%-a azzal, hogy nem tekinthető saját forrásnak az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 81. §-ának (4) bekezdésében meghatározott források köre.

XVIII. Energia Központ Kht. közhasznú feladatai

33. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az "Energia Központ" Energiahatékonysági, Környezetvédelmi és Energia Információs ügynökség Közhasznú Társaság működési költségeinek fedezetéhez a pályázat kezelésén túlmenő közhasznú feladatai ellátásához.

(2)[46] Az előirányzat forrása a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(3) A támogatás folyósításának feltételeiről, a támogatással való elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a minisztérium az Energia Központ Kht.-val szerződésben állapodik meg.

(4) A támogatás folyósítása 12 havi egyenlő részletben történik, utólagos elszámolási kötelezettséggel.

(5) Az Energia Központ Kht. a támogatás felhasználásáról - külön jogszabályban meghatározott időpontig - szöveges indokolással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít a minisztérium részére.

(6) A támogatás folyósításának feltétele a szerződésben meghatározott, valamint az (5) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(7) A minisztérium a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

XIX. Magyar Gazdaságelemző Intézet Kht. támogatása

34. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása a Magyar Gazdaságelemző Intézet Kht. (a továbbiakban: MGI Kht.) működési költségeinek fedezetéhez, közhasznú feladatainak ellátásához.

(2) Az MGI Kht. fő tevékenysége társadalomtudományi, humán és gazdaságelemző kutatás, fejlesztés, amelynek keretében adatfeldolgozást és gyűjtést, illetve titkári tevékenységet folytat, valamint egyéb a társaság alapító okiratában megfogalmazott feladatot lát el.

(3)[47] Az előirányzat forrása a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzat.

(4) A támogatás folyósítása négy negyedévi egyenlő részletben történik, utólagos elszámolási kötelezettséggel.

(5) A támogatás folyósításának részletes feltételeiről, a támogatással való elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a minisztérium a MGI Kht.-val szerződésben állapodik meg.

(6) A MGI Kht. a támogatás felhasználásáról szöveges indoklással alátámasztott évközi (féléves) és éves elszámolást készít a minisztérium részére a tárgyidőszakot követő hónap 30. napjáig.

(7) A támogatás folyósításának feltétele az e rendeletben, illetve az alapító okiratban meghatározott feladatok teljesítése, valamint a (6) bekezdés szerint esedékes elszámolási kötelezettség teljesítése.

(8) A minisztérium a támogatás folyósítását az elszámolási kötelezettség elmulasztása esetén, annak pótlásáig felfüggeszti.

XX. Az NA Rt. és az ÁAK Rt. támogatása[48]

34/A. §

(1) Az NA Rt. és az ÁAK Rt. támogatása fejezeti kezelésű előirányzatok

a) az állami tulajdonú autópályák, autóutak és egyéb elkerülő utak megvalósításának előkészítési, lebonyolítási,

b) az állami tulajdonú, nem díjas autópálya- és autóút szakaszok üzemeltetési, fenntartási

feladatai ellátásához kapcsolódó működési és felhalmozási célú kiadások finanszírozását szolgálják.

(2)[49] Az (1) bekezdés szerinti előirányzatok forrását a 2004. évi költségvetésről szóló törvényben e célra jóváhagyott támogatási előirányzatok képezik.

(3) Az előirányzatok felhalmozási célra átadásra kerülő pénzeszközei a 100%-os állami tulajdonban lévő NA Rt. és ÁAK Rt. tulajdonába tartozó eszközök fejlesztéséhez szükséges beruházások költségeinek fedezet kiegészítését szolgálják. A véglegesen fejlesztési célra átadott pénzeszközök az NA Rt. és ÁAK Rt. tőketartalékát növelik.

(4) A támogatás folyósításának részletes feltételeiről, a támogatással való elszámolás módjáról, a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználása esetén alkalmazandó szankciókról a minisztérium az NA Rt.-vei és az ÁAK Rt.-vel szerződésben állapodik meg.

(5)[50] Az NA Rt. és a ÁAK Rt. a 2004. évi támogatás összegével a tárgyévet követő év május 31-éig, az auditált beszámoló leadásával egyidejűleg számol el.

XXI. Uránércbánya hosszú távú környezeti kárelhárítás[51]

34/B. §

(1) Az előirányzat célja a mecseki uránércbányászat beruházási program befejező szakaszában, valamint a befejezést követően - az ivóvízbázis védelme, valamint egyéb környezet- és egészségvédelmi okok miatt - a víztisztítás folytatására, valamint a kiépített megfigyelő rendszerek működtetésére és a rekultivált területek egy részének karbantartására szolgáló forrás biztosítása.

(2) Az uránércbányászat felszámolásának környezetvédelmi követelményrendszerét alapvetően a Dél-Dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség által 1998-ban kiadott Környezetvédelmi Engedély, valamint a Pécsi Bányakapitányság által kiadott, a felhagyási munkálatokra vonatkozó Műszaki Üzemi Tervek előírásai határozzák meg. Ezen túlmenően az egyedi tájrendezési, kárelhárítási, vízrendezési tervek engedélyei is tartalmaznak hosszú távú feladatokkal járó kötelezettségeket.

(3) A beruházási program megvalósításának, valamint a környezeti rekultiváció elvégzésének, a kiépített megfigyelő rendszerek működtetésének kötelezettje a MECSEKÉRC Környezetvédelmi Rt. (a továbbiakban: MECSEKÉRC Rt.),

(4) A MECSEKÉRC Rt. az előirányzat terhére elvégzendő feladatokról évente január 15-éig, tételes - felhasználási ütemezéssel és indoklással ellátott - Intézkedési Tervet készít.

(5) A minisztérium az Intézkedési Terv elfogadását követően a MECSEKÉRC Rt.-vel támogatási szerződést köt. A támogatási szerződés tartalmazza a támogatás rendelkezésre bocsátásának pénzügyi ütemezését, a támogatással való elszámolás módját, a támogatás nem rendeltetés szerinti felhasználása esetén alkalmazandó szankciókat.

(6) A támogatás folyósításáról a minisztérium a támogatási szerződésben foglaltak alapján intézkedik.

(7) A MECSEKÉRC Rt. a támogatás felhasználásáról a minisztérium részére szöveges indoklással alátámasztott féléves és éves elszámolást készít.

(8) A támogatás folyósításának feltétele a szakmai feladatok, valamint a (7) bekezdésben foglalt elszámolási kötelezettség teljesítése.

Vegyes és záró rendelkezések

35. §

(1) A minisztérium az előirányzatokból nyújtott támogatások rendeltetésének megfelelő felhasználását ellenőrzi.

(2) Ha a minisztérium ellenőrzése során a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználását állapítja meg, a támogatás jogtalanul igénybe vett részét visszavonja.

(3) A támogatottnak a jogtalanul igénybe vett támogatást, az igénybevétel napjától a visszavonási döntés időpontjáig számítva a-visszavonáskor érvényes mértékű - jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő kamattal növelt összeggel kell visszafizetnie.

(4) Az előirányzatok kezelői a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, továbbá az R. szerint időközi mérlegjelentést, évközi (féléves) és éves beszámolót készítenek.

(5) A rendelet hatálya alá tartozó, feladatfinanszírozott előirányzatoknál a támogatás igénybevételére és elszámolására jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben az R. VII. és VIII. fejezetében foglaltak az irányadók.

(6) Az előirányzatot megillető követelésről lemondani csak a csődeljárásról, a felszámolási eljárásról és a végelszámolásról szóló 1991. évi IL. törvény 80. §-ban foglaltak szerint, a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének egyetértésével lehet.

36. §

(1) A PHARE programok pénzügyi keretének felhasználása az Európai Közösség által jóváhagyott PHARE szabályok alapján megkötött Twinning Szerződések és a vonatkozó beszerzésekre előírt dokumentumok szerint történik.

(2) A PHARE és ISPA programok szakmai felelősei a 35. § (4) bekezdésében foglalt beszámolási kötelezettségen túlmenően kötelesek a nemzetközi kötelezettségekben foglaltak szerint évente részletes jelentést készíteni a nemzetközi kapcsolatokkal összefüggő kiadásokról és bevételekről, valamint kötelesek elkészíteni az R. 164. §-ában foglaltak szerinti adatszolgáltatást.

(3) A PHARE és ISPA források előirányzat-maradványa - mely költségvetési támogatást nem tartalmaz - az Európai Unió szabályai és előírásai szerint (PRACTICAL GUIDE) használható fel.

(4)[52] A PHARE és ISPA támogatásból megvalósuló programok költségvetési javaslatának elkészítése, illetve a programok lebonyolítása az R.-ben továbbá az Európai Uniós előcsatlakozási eszközök támogatásai felhasználásának pénzügyi tervezési, lebonyolítási és ellenőrzési rendjéről szóló 80/2003. (VI. 7.) Korm. rendeletben foglalt speciális szabályok figyelembevételével történik.

37. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, egyidejűleg az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 20/2001. (VII. 18.) GM rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - és az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 20/2001. (VII. 18.) GM rendelet módosításáról szóló 15/2002. (IV. 19.) GM rendelet hatályát veszti.

(2) Az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről szóló 20/2001. (VII. 18.) GM rendelet 14-19. §-ai, és a 24-29. §-ai 2003. október 15-én vesztik hatályukat.

(3) Az e rendelet hatálybalépését megelőzően benyújtott támogatási igények, pályázatok elbírálására a korábbi rendelkezéseket kell alkalmazni.

Dr. Csillag István s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2004.05.04.

[2] Hatályon kívül helyezte a 92/2003. (XII. 17.) GKM rendelet 4. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.12.25.

[3] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése ca) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[4] Hatályon kívül helyezte a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2004.05.04.

[5] Hatályon kívül helyezte a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2004.05.04.

[6] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 1. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[7] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 1. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[8] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 1. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[9] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 1. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[10] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése ca) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[11] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése ca) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[12] Beiktatta a 92/2003. (XII. 17.) GKM rendelet 1. §-a. Hatályos 2003.12.25.

[13] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 1. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[14] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 2. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[15] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[16] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[17] Hatályon kívül helyezte a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2004.05.04.

[18] Hatályon kívül helyezte a 92/2003. (XII. 17.) GKM rendelet 4. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.12.25.

[19] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 4. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[20] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cb) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[21] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cb) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[22] Hatályon kívül helyezte a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2004.05.04.

[23] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 5. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[24] Hatályon kívül helyezte a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 16. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2004.05.04.

[25] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 6. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[26] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 7. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[27] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 8. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[28] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 9. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[29] Beiktatta a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 10. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[30] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[31] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cc) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[32] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cc) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[33] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cc) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[34] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cc) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[35] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cc) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[36] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cc) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[37] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cd) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[38] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cd) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[39] Hatályon kívül helyezte a 2/2005. (III. 4.) ICSSZEM rendelet 29. § (4) bekezdése cd) pontja. Hatálytalan 2005.03.07.

[40] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[41] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[42] Hatályon kívül helyezte a 19/2004. (II. 27.) GKM rendelet 34. § (3) bekezdése c) pontja. Hatálytalan 2004.03.01.

[43] Hatályon kívül helyezte a 19/2004. (II. 27.) GKM rendelet 34. § (3) bekezdése c) pontja. Hatálytalan 2004.03.01.

[44] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[45] Megállapította a 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet 36. § (1) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[46] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[47] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[48] Beiktatta a 92/2003. (XII. 17.) GKM rendelet 3. §-a. Hatályos 2003.12.25.

[49] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatályos 2004.05.04.

[50] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 13. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.04.

[51] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 14. § -a. Hatályos 2004.05.04.

[52] Megállapította a 77/2004. (IV. 29.) GKM rendelet 15. § -a. Hatályos 2004.05.04.

Tartalomjegyzék