Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

1/2008. (V. 24.) NFGM rendelet

a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség felügyelete alá, a XIX. Uniós fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok 2008. évi felhasználásának rendjéről

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvény 53. § (6) bekezdésében, valamint a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény 53. § (7) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva - a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

A rendelet hatálya

1. §

A rendelet hatálya kiterjed

a) a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. számú mellékletében meghatározott XIX. Uniós fejlesztések fejezethez tartozó fejezeti kezelésű előirányzatokra,

b) az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 46. § (5) bekezdése alapján év közben megállapított új előirányzatokra, valamint

c) a 2007. évnek, illetve az azt megelőző költségvetési éveknek a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) felügyelete alá tartozó azon előirányzataira, amelyek kizárólag előző évi maradvánnyal rendelkeznek, és felhasználásuk 2007. december 31-ig nem zárult le.

Értelmező rendelkezések

2. §

(1) E rendelet alkalmazásában

a) ellenjegyzés: az Ámr. 134. § (9) (12) bekezdésében szabályozott tevékenység;

b) érvényesítés: az Ámr. 135. § (3)-(6) bekezdésében szabályozott tevékenység;

c) kötelezettségvállalás dokumentuma: az Ámr. 2. § 67. pontjában meghatározott dokumentumok, beleértve az operatív programok technikai segítségnyújtás és a Végrehajtás Operatív Program projektjeire odaítélt támogatásról szóló döntés aláírt dokumentumát;

d) előzetes kötelezettségvállalás dokumentuma: az Ámr. 2. § 68. pontjában meghatározott dokumentumok;

e) kötelezettségvállalás: az Ámr. 134. § (l)-(8), illetve (13) -(14) bekezdésében szabályozott tevékenység;

f) kötelezettségvállalás ellenjegyzése: az Ámr. 134. § (9) -(12) bekezdésében szabályozott tevékenység;

g) szakmai teljesítés igazolása: az Ámr. 135. § (1) és (2) bekezdésében szabályozott tevékenység;

h) utalványozás: az Ámr. 136. §-ában szabályozott tevékenység;

i) utalványozás ellenjegyzése: az Ámr. 137. §-ában szabályozott tevékenység;

j) európai uniós támogatás, illetve európai uniós forrás: az Ámr. 2. § 80. pontjában meghatározott támogatás;

k) végrehajtási szerződés: az EGT Finanszírozási Mechanizmus és a Norvég Finanszírozási Mechanizmus végrehajtási rendjéről szóló 242/2006. (XII. 5.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 242/2006. (XII. 5.) Korm. rendelet] 3. § (1) bekezdés z) pontja szerinti szerződés;

l) TS NFÜ projekt: az EGT Finanszírozási Mechanizmus és a Norvég Finanszírozási Mechanizmus technikai segítségnyújtás keret terhére tartalmilag és formailag részletesen kidolgozott, megfelelő pénzügyi háttérrel és végrehajtási ütemezéssel rendelkező, az NFÜ-t mint kedvezményezettet érintő feladat;

m) komponens: egy intézkedésnek a programkiegészítő dokumentumban, illetve az Akciótervben meghatározott eleme;

n) támogatási konstrukció: egy pályázati kiírás, illetve egy vagy több hasonló céllal megvalósuló kiemelt projekt, illetve nagyprojekt;

o) alapok: az Európai Regionális Fejlesztési Alap, az Európai Szociális Alap, a Kohéziós Alap, az Előcsatlakozási Támogatási Eszköz, az Európai Szomszédsági és Partnerségi Eszköz, a 2004-2006 programozási időszak vonatkozásában az előzőekben felsoroltakon kívül az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap, valamint a Halászati Orientációs Pénzügyi Eszköz, illetve Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap (EMVA) .

(2) Az előirányzatok felhasználása során az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.), az Ámr., a 242/2006. (XII. 5.) Korm. rendelet, továbbá a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.

Az előirányzatok rendeltetésszerű felhasználása

3. §

(1) Az előirányzat szakmai teljesítést igazolója - az éves beszámoló, illetve a zárszámadás keretében - köteles az NFÜ gazdasági vezetője részére szöveges értékelést adni az előirányzat felhasználásáról, a megvalósított szakmai célokról és a nevesített feladatok végrehajtásáról.

(2) Az előirányzat felett szakmai felügyeletet gyakorló szervezeti egységnek a kötelezettségvállalásokat és azok szakmai teljesítését figyelemmel kell kísérnie, valamint a kötelezettségvállalással terhelt, de felhasználásra nem kerülő maradvány összegekről írásban tájékoztatnia kell az NFÜ gazdasági vezetőjét.

(3) A kötelezettségvállaló gondoskodik az előirányzat - felhasználási céljainak, jogcímeinek megfelelő - felhasználásáról. A kötelezettségvállaló felelősséggel tartozik az előirányzat terhére történő felhasználás cél- és szabályszerűségének betartásáért és betartatásáért.

(4) A fejezethez vagy más fejezethez tartozó költségvetési szervek részére átadott források terhére történő finanszírozáskor, az előirányzatot átadó szakmai szervezet előírásainak betartása mellett, az átvevő intézmény belső szabályzatai szerint kell eljárni.

4. §

(1) Az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) rendelkezései szerint végzett könyvvezetési jellegű, valamint az előirányzatok felhasználásával összefüggő pénzügyi, ügyviteli feladatok lebonyolításával, amennyiben azt az előirányzat összetettsége, nagyságrendje indokolja, az NFÜ elnöke külső szervezeteket is megbízhat.

(2) Az előirányzatok felhasználásával kapcsolatos kincstári és banki jutalékokat (díjakat)- az európai uniós forrásokat tartalmazó előirányzatok kivételével - az "AzEU-támogatások felhasználásához szükséges technikai segítségnyújtás" előirányzat terhére kell elszámolni, ettől eltérni az NFÜ elnökének engedélyével lehet.

(3) Az előirányzatok felhasználása során keletkező követelés behajthatatlanná minősíthető, amennyiben az Áhsz. 5. § 3. pontjában meghatározott feltételek teljesülnek. A követelés esetleges behajthatatlanná történő minősítéséről a kötelezettségvállaló gondoskodik. A behajthatatlanság tényét és mértékét bizonyítani kell. A behajthatatlan követelés leírása nem minősül az Áht. 108. § (2) bekezdése szerinti követelésről való lemondásnak.

5. §

(1) A feladatfinanszírozás körébe vont előirányzatok esetében a Finanszírozási Alapokmányt az NFÜ elnöke hagyj a jóvá.

(2) A finanszírozás megkezdéséhez szükséges alapokmányokat az előirányzat terhére kötelezettségvállalásra jogosult személy engedélyezi.

(3) A teljesítések igazolására az alapokmányokban megjelölt - szakmailag felelős - személy jogosult.

(4) A feladatfinanszírozás okmányait az NFÜ továbbítja a Magyar Államkincstárhoz.

6. §

Az "Uniós programok céltartalékai" előirányzat a részben európai uniós forrásból finanszírozott programok, projektek előre nem látható kiadásainak finanszírozására használható fel, különösen az alábbi esetekben:

a) szabálytalansági esetekből adódó követelések kiegyenlítése abban az esetben, ha az összeg behajtására irányuló kísérletek, intézkedések nem jártak eredménnyel,

b) az Európai Bizottsággal való elszámolásokból adódó árfolyam-különbözet elszámolása,

c) ha a kedvezményezettnek fel nem róható okból valamely, a korábbiakban európai uniós forrásból finanszírozott támogatási szerződés nem finanszírozható uniós forrásból, de a szerződésben foglaltak megvalósításában az államot kötelezettség terheli, illetve a projekt megvalósításához nemzeti érdek fűződik.

7. §

A 6. § szerinti esetekben a céltartalék terhére történő finanszírozást a 6. § b) pontjában meghatározott fizetési kötelezettség esetén az Igazoló Hatóság, a 6. § a), c) pontja szerinti esetekben az adott programért felelős irányító hatóság kezdeményezi. A céltartalék felhasználásról szóló igényt az NFÜ gazdasági vezetője részére kell eljuttatni. Ezzel egyidejűleg a 6. § c) pontja szerinti finanszírozási igényről a pénzügyminisztert tájékoztatni kell. Az NFÜ a beérkezett igényeket időrendi sorrendben dolgozza fel, és a céltartalék előirányzat terhére előirányzat-átcsoportosítással teljesíti. Amennyiben a céltartalék eredeti előirányzata teljes összegben felhasználásra kerül, a 6. § szerinti kiadások fedezetét az uniós bevételek zavartalan lehívása érdekében az adott program, projekt támogatási előirányzata terhére kell biztosítani.

8. §

Az 1. §-ban meghatározott előirányzatok eltérő felhasználása az alábbi esetekben lehetséges:

a) az előirányzat azonos jogcímen, más fejezetnél történő megállapodáson alapuló felhasználása azon akciótervekben nevesített, a Kormány által jóváhagyott és európai uniós támogatásra számot tartó kiemelt projektek önrészének biztosítása céljából, amelyek esetén az önrész biztosítása központi költségvetési szerv feladata,

b) a részben az európai uniós forrás terhére jóváhagyott programok, projektek Európai Bizottság felé el nem számolható kiadásainak finanszírozása,

c) a 7. §-ban meghatározott esetekben (elégtelen mértékű céltartalék).

9. §

Az előirányzatoknak a 8. §-ban meghatározottak szerinti felhasználásáról a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetője dönt azzal a korlátozással, hogy amennyiben az előirányzat-felhasználás összege a 8. § b) és c) pontjában meghatározott esetekben eléri projektenként, illetve összesen a 300 millió forintot, akkor a pénzügyminiszter jóváhagyása szükséges.

10. §

Amennyiben a 8. §-ban rögzített kifizetések az európai uniós támogatás terhére elszámolhatóvá válnak, a teljesített kifizetésekre jutó bevételeket azokra a költségvetési előirányzatokra kell teljesíteni, amelyekről a kifizetések teljesültek.

11. §

Az 1. § a) pontjában meghatározott, részben az európai uniós forrásból finanszírozott előirányzatok felhasználása során a mellékletben meghatározott intézkedések, komponensek, illetve támogatási konstrukciók esetében, a mellékletben meghatározott kedvezményezettek számára fejlesztési támogatás pályáztatás nélkül nyújtható. A támogatás megítélését ez esetben is meg kell előznie a projektjavaslat kidolgozásának és értékelésének.

Az előirányzatokból nyújtható támogatás

12. §

(1) Az e rendelet hatálya alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzatokból - az európai uniós forrásokat tartalmazó előirányzatok kivételével - az NFÜ elnökének egyedi döntése alapján államháztartáson kívüli szervezetek részére - a fejezet és az adott előirányzat szakmai céljaival összhangban - támogatott szervezetenként évente maximum 7 millió Ft vissza nem térítendő támogatás nyújtható.

(2) Azonos szervezet részére ismételt támogatás csak abban az esetben adható, ha a kedvezményezett az előző támogatást cél szerint használta fel és erről szabályszerűen elszámolt.

13. §

(1) Az EGT, Norvég Alap támogatásból megvalósuló projektek (XIX/2/6/4) vonatkozásában a támogatási konstrukció meghirdetését, mint előzetes kötelezettségvállalást az NFÜ elnöke hagyja jóvá.

(2) A PROMEI Modernizáció és Euroatlanti Integrációs Projektiroda Kht., továbbá a Magyar Vállalkozásfejlesztési Kft. részére a "Végrehajtás Operatív Program" előirányzatból nyújtható támogatás, melynek összegét az NFÜ támogatási szerződésben, az annak mellékletét képező költségvetési terv alapján állapítja meg. A támogatás kizárólag az Új Magyarország Fejlesztési Terv programjainak végrehajtását támogató, a Program akciótervben rögzített feladatok ellátására használható fel.

(3) A 2. cím 7. alcím 6. jogcímcsoporthoz tartozó 2007-től induló EU-nagyberuházások és komplex programok előkészítése előirányzat-maradványból nyújtott támogatások feltételei tekintetében a 2007 utáni EU támogatásokhoz kapcsolódó tervezés és EU nagyberuházások előkészítése fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának szabályairól szóló 29/2005. (VII. 22.) TNM rendelet rendelkezései irányadók.

14. §

(1) A támogatás csak abban az esetben igényelhető az általános forgalmi adót is tartalmazó összköltségnek a saját résszel csökkentett összege után, ha az igénylőnek a támogatásból finanszírozott beszerzése kapcsán áfa levonási joga nincs. Amennyiben áfa levonási joggal rendelkezik, úgy a támogatás a visszaigényelhető áfa összegével csökkentve igényelhető.

(2) Az előirányzatok terhére nyújtott egyedi vagy pályázati támogatások folyósítása időarányosan vagy utólagosan, a kedvezményezett által benyújtott elszámolások alapján - teljesítményarányosan - történhet, melyet a támogatási szerződésben rögzíteni kell.

(3) A kedvezményezett működéséhez nyújtott támogatások biztosítása időarányosan történik. Az időarányostól eltérő folyósítást a kedvezményezett megfelelő indokokkal alátámasztott írásbeli kérelemmel kezdeményezheti. Az időarányostól eltérő felhasználás engedélyezésére - a szerződés módosításával - a támogatást nyújtó jogosult. A teljesítményarányos finanszírozás kivételével a kedvezményezettek a támogatás felhasználásáról utólag, legkésőbb a költségvetési évet követő év június 30-ig kötelesek elszámolni.

(4) Támogatási előleg egy összegben vagy részletekben történő folyósítására - az Ámr. 91. §-ának figyelembevételével - csak akkor kerülhet sor, ha a teljesítményarányos finanszírozás a támogatási cél megvalósítását nem teszi lehetővé. Támogatási előleg folyósítására a támogatási szerződésben rögzített összegben és feltételeknek megfelelően kerülhet sor.

(5) A támogatás folyósítása azonnali hatállyal felfüggeszthető, és a már kiutalt támogatás visszafizetése írható elő, ha a kedvezményezett a támogatás igénylésekor lényeges körülményről, tényről valótlan adatot szolgáltatott, illetve a támogatást a megjelölt céltól eltérően használja, vagy használta fel.

(6) Támogatási előleg részletekben történő finanszírozásának módját a támogatási szerződésben rögzíteni kell, mely lehet gördülő jellegű, illetve a további folyósítás feltételeként kiköthető az előleggel való elszámolás.

15. §

(1) Az egyes operatív programok előirányzatainak állami támogatási szempontú felhasználását külön miniszteri rendeletek (jogcímrendeletek) szabályozzák.

(2) Az Európai Unió strukturális alapjainak és Kohéziós Alapjának támogatásával megvalósuló programok esetében az operatív program irányító hatóság vezetőjének döntése alapján - figyelembe véve az Ámr. 91. § (4) bekezdésében foglaltakat - indokolt esetben biztosítható előlegfizetés a kedvezményezett részére. Az előlegfizetésre vonatkozó javaslatot - amennyiben az indokoltság esetei az (1) bekezdés szerinti jogcímrendeletben nem kerültek részletezésre - az irányító hatóság vezetője az NFÜ gazdasági vezetőjén keresztül terjeszti elő egyetértésre a pénzügyminiszter részére.

Előirányzatonkénti eljárási és hatásköri szabályok

16. §

(1) Az I. Nemzeti Fejlesztési Terv alcím (XIX/2/1), valamint az Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programok alcím (XIX/2/4) vonatkozásában - a (2), (3) és (4) bekezdésben meghatározott kivételekkel a) kötelezettségvállaló: az operatív program irányító hatóságának (a továbbiakban: OP IH) vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az OP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az OP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

(2) A KTK technikai segítségnyújtás jogcímcsoport (XIX/2/1/6) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

(3) A Végrehajtás Operatív Program jogcímcsoport (XIX/2/4/22) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

(4) Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program jogcímcsoport (XIX/2/1/2) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az OP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az OP IH pénzügyi vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy, az Ámr. 135. § (4) bekezdésében előírt képzettséggel rendelkező személy;

e) utalványt ellenjegyző: az OP IH pénzügyi vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az OP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

17. §

(1) Az INTERREG Közösségi Kezdeményezés programjai jogcímcsoport (XIX/2/2/1) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatóságának (a továbbiakban: NFÜ NEPIH) vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ NEPIH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ NEP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

(2) Az EQUAL Közösségi Kezdeményezés jogcímcsoport (XIX/2/2/2) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ Humán Erőforrás-Programok Irányító Hatóságának (a továbbiakban: NFÜ HEP IH) vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ HEP IH vezetője vagy az általa kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ HEP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

18. §

A Területi Együttműködés alcím (XIX/2/5) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ NEP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ NEP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ NEP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

A 2004-2006 programozási időszakban a Kohéziós Alapból származó támogatásokhoz kapcsolódó költségvetési előirányzatok eljárási és hatásköri szabályai

19. §

(1) A 2. cím 3. alcím Kohéziós Alap támogatásával megvalósuló projektek esetében évente, illetve új projekt indításakor vagy már folyamatban levő projekt módosításakor a Kohéziós Alap közreműködő szervezetnek az Ámr. 72. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott és az Ámr. 5. számú mellékletében részletezett "Finanszírozási Alapokmány ISPA forrásból/Kohéziós Alapból Származó Támogatással Megvalósuló Projektekre" dokumentumot (a továbbiakban: Finanszírozási Alapokmány) kell a (2) bekezdésben foglaltak szerint elkészíteni.

(2) A Finanszírozási Alapokmánnyal kapcsolatosan:

a) kitöltő: a közreműködő szervezet, illetve a kedvezményezett vezetője által írásban kijelölt személy;

b) "Kötelezettségvállaló aláírása" helyén aláíró: a Finanszírozási Alapokmány 5. pontjában meghatározott előirányzat fölött rendelkező személy;

c) ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) jóváhagyó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

(3) Az (1) bekezdés szerint kitöltött dokumentum egy, a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által aláírt példányát a Kincstár az Ámr. 73. § (1) bekezdése szerint megküldi a Kohéziós Alap Irányító Hatóságának (a továbbiakban: KA IH) .

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatok vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: a Finanszírozási Alapokmány 5. pontjában meghatározottak szerint a közreműködő szervezet vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: a Finanszírozási Alapokmány 7. pontjában a kitöltéskor meghatározott személy;

d) érvényesítő: a közreműködő szervezet vezetője által írásban kijelölt, az Ámr. 135. § (4) bekezdésében előírt képzettséggel rendelkező személy;

e) utalványozást ellenjegyző: a közreműködő szervezet pénzügyi vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: a közreműködő szervezet vezetője, illetve a Finanszírozási Alapokmány 7. pontjában a kitöltéskor meghatározott személyek.

Egyéb uniós előirányzatok eljárási és hatásköri szabályai

20. §

Az EGT, Norvég Alap támogatásból megvalósuló projektek jogcímcsoport (XIX/2/6/4) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: a Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (a továbbiakban: KPSZE) igazgatója vagy az általa írásban kijelölt személy, a technikai segítségnyújtás terhére indított TS NFÜ projektek esetében az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: a 242/2006. (XII. 5.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdés r) pontjában meghatározott személy; a technikai segítségnyújtás terhére indított TA NFÜ projektek esetében az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: a KPSZE vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

21. §

(1) Az "EU DIRECT információs egységek hálózata" előirányzat célja a lakosság általános európai uniós tájékoztatása állandó ügyfélszolgálat, könyvtár fenntartásával, valamint kitelepülésekkel.

(2) Az "Igazgatási Partnerség" előirányzat célja, hogy a partnerségek megkötésével együttműködéseket hozzon létre a tagállamok és a Bizottság cselekvési eszközei között, és hogy koordinálja az Európai Unióról szóló információs és kommunikációs tevékenységeiket egy közös megegyezéssel elfogadott kommunikációs terv által, amelynek végrehajtását minden fél vonatkozó forrásai finanszírozzák.

(3) Az EU DIRECT információs egységek hálózata jogcímcsoport (XIX/2/6/1), az Igazgatási Partnerség jogcímcsoport (XIX/2/6/2) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: a KPSZE igazgatója vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: a KPSZE igazgatója vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: a KPSZE vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

22. §

(1) A "Svájci Alap támogatásával megvalósuló projektek" előirányzat célja elsősorban olyan fejlesztési területek - biztonság, stabilitás, reformok, humánerőforrás- és társadalomfejlesztés, magánszektor támogatása, környezetvédelem és infrastruktúra - támogatása, amelyek az elkövetkezendő években más forrásból nem lennének finanszírozhatók.

(2) A Svájci Alap támogatásából megvalósuló projektek jogcímcsoport (XIX/2/6/3) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ NEPIH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ NEP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok eljárási és hatásköri szabályai

23. §

(1) A Közreműködői intézményrendszer támogatása előirányzat célja a Nemzeti Fejlesztési Terv, az INTERREG Közösségi Kezdeményezés programok, valamint az Európai Területi Együttműködés lebonyolításához kapcsolódó, közreműködő szervezeti tevékenység támogatása, továbbá kiegészítő támogatás nyújtása a programvégrehajtási tevékenységek felgyorsítása érdekében.

(2) A Közreműködői intézményrendszer támogatása jogcímcsoport (XIX/2/7/2) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az érintett, európai uniós forrással rendelkező program irányító hatóságának vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

24. §

(1) Az EU-támogatások felhasználásához szükséges technikai segítségnyújtás előirányzat a közösségi támogatások koordinálásával összefüggő, az Európa Unió alapjaiból nem fedezett, nem elszámolható, azonban a programok lebonyolításához elengedhetetlen tevékenységek kiadásainak fedezetére szolgál.

(2) Az EU-támogatások felhasználásához szükséges technikai segítségnyújtás jogcímcsoport (XIX/2/7/1) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ szakmailag illetékes főosztályvezetője vagy főosztályvezető-helyettese;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

25. §

(1) A "Modernizációs és Euroatlanti Integrációs Projektiroda támogatása" előirányzat célja a PROMEI Modernizáció és Euroatlanti Integrációs Projektiroda Kht. működését biztosító támogatás folyósítása.

(2) A Modernizációs és Euroatlanti Integrációs Projektiroda támogatása jogcímcsoport (XIX/2/7/3) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

26. §

A KEOP derogációs projektek kamattámogatása jogcímcsoport (XIX/2/7/4) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: a Környezetvédelmi Programok Irányító Hatóság vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

27. §

Az Uniós programok céltartalékai alcím (XIX/2/8) vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

28. §

A 2007-től induló egyedi projektek és komplex fejlesztések előkészítésének decentralizált támogatása jogcímcsoport (XIX/2/7/5) előirányzat-maradvány vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: a Stratégiai és Értékelési Főosztály vezetője vagy az általa írásban kijelölt személyek;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

29. §

Az Ámr. 46. § (5) bekezdése alapján év közben megállapított - e rendelet 16-18. §-ába nem értendő-új előirányzatok vonatkozásában:

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy.

Záró rendelkezések

30. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség felügyelete alá, a XIX. EU Integráció fejezetbe tartozó egyes fejezeti kezelésű előirányzatok 2007. évi felhasználásának rendjéről szóló 9/2007. (III. 22.) MeHVM rendelet, az INTERREG Közösségi Kezdeményezés programokból, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alap, valamint az Előcsatlakozási Támogatási Eszköz és az Európai Szomszédsági és Partnerségi Eszköz pénzügyi alapok egyes, a területi együttműködéshez kapcsolódó programjaiból származó támogatások hazai felhasználásának rendjéről szóló 20/2007. (VIII. 2.) MeHVM rendelet.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból, a Kohéziós Alapból, az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alapból, valamint a Halászati Orientációs Pénzügyi Eszközből származó támogatásokhoz kapcsolódó egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 21/2007. (VIII. 23.) MeHVM-FVM együttes rendelet.

31. §

A "2007-től induló EU nagyberuházások és komplex programok előkészítése" jogcímcsoport (XIX/2/7/6) előirányzat-maradványa tekintetében a 2007 utáni EU támogatásokhoz kapcsolódó tervezés és EU nagyberuházások előkészítése fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának szabályairól szóló 29/2005. (VIII. 22.) TNM rendelet 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"17. § Az 1. §-ban megjelölt előirányzat tekintetében a kötelezettségvállalással, valamint a kifizetések engedélyezésével kapcsolatos hatáskörök a következők:

a) kötelezettségvállaló: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: környezetvédelmi tárgyú szerződések esetében a Környezetvédelmi Operatív Programok Irányító Hatóság vezetője, közlekedési tárgyú szerződések esetében - a "4. sz. főút Monor-Pilis elkerülő szakasz építése" c. projekt kivételével - a Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatóság vezetője, a "4. sz. főút Monor-Pilis elkerülő szakasz építése" közlekedési tárgyú projekt és az Európa Kulturális Fővárosa - Pécs 2010 új egyedi projekt szerződései esetében a Regionális Fejlesztés Operatív Programok Irányító Hatóság vezetője vagy az általuk írásban kijelölt személyek;

d) érvényesítő: az NFÜ gazdasági vezetője által írásban kijelölt személy;

e) utalványozást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban kijelölt személy."

Bajnai Gordon s. k.,

nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter

Melléklet az 1/2008. (V. 24.) NFGM rendelethez

Intézkedések, komponensek, illetve kedvezményezettek, amelyek esetében, illetve amelyek számára fejlesztési támogatás pályáztatás nélkül nyújtható

[1]
Előirányzat (Prioritás)Intézkedés/komponensKedvezményezett
Regionális Operatív Program
A humánerőforrás-fejlesztés regionális dimenziójának erősítése3.1. A helyi közigazgatás és a civil
szervezetek kapacitásépítése
1. Komponens: A helyi közigazgatás
kapacitásépítése képzési programok
révén
Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ; a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szerve
3.1. A helyi közigazgatás és a civil szervezetek kapacitásépítése 2. Komponens: A területfejlesztésben érintett intézmények, valamint a civil szereplők kapacitásépítéseVÁTI Kht.
3.1. A helyi közigazgatás és a civil szervezetek kapacitásépítése 3. Komponens: Regionális és kistérségi szintű együttműködések ösztönzéseRegionális fejlesztési ügynökségek, Balaton Integrációs Kht.
3.2. Helyi foglalkoztatási kezdeményezések támogatása 3. Komponens: A helyi foglalkoztatási kezdeményezések hosszú távú fenntarthatóságához szükséges szakmai kapacitások kiépítése és megerősítéseOrszágos Foglalkoztatási Közalapítvány
3.4. Régióspecifikus szakmai képzések támogatása
1. Komponens: A regionális munkaerő-piaci kereslet és kínálat közötti összhang erősítése
Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, kereskedelmi és iparkamarák
3.4. Régióspecifikus szakmai képzések támogatása
2. Komponens: Szakképzési és szakmai továbbképzési programok lebonyolítása
VÁTI Kht.
Gazdasági Versenyképesség Operatív Program
Beruházásösztönzési előirányzat1.3. Pro-aktív beruházásösztönzési tanácsadásITD Hungary Nonprofit Közhasznú Zrt. (ITD Hungary Zrt.)
Kis- és középvállalkozások fejlesztése előirányzat2.2. Vállalkozói kultúra és ismeretek fejlesztése /
2.2.1. Alapszintű tanácsadás komponens
Helyi vállalkozói központok
Előirányzat (Prioritás)Intézkedés/komponensKedvezményezett
Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program
Környezetvédelmi előirányzat1.5. Természetvédelem és fenntartható árvízvédelem1.5. nemzeti park igazgatóságok, környezetvédelmi és vízügyi igazgatóságok, Vízügyi és Környezetvédelmi Központi Igazgatóság
1.6. A levegőszennyezés és a zajterhelés mérése1.6. Környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek; Budapest Főváros Önkormányzata; Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Kutató Intézet
Közlekedési infrastruktúra fejlesztése előirányzat2.1. A főúthálózat műszaki színvonalának emelése2.1. NIF Zrt.
2.2. Környezetbarát közlekedési infrastruktúra fejlesztése2.2. MÁV Zrt; Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (ÉDUKÖVIZIG), Mahart-Sza-badkikötő Zrt.
Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program
Aktív munkaerő-piaci politikák támogatása1.1. A munkanélküliség megelőzése és kezelése /
1.1.1. Munkanélküli és inaktív személyek tartós munkanélkülivé válásának megelőzése, munkaerő-piaci integrációjuk elősegítése
Regionális munkaügyi központok
1.2. ÁFSZ modernizációja / 1.2.1. ÁFSZ modernizációjaFoglalkoztatási és Szociális Hivatal, továbbá regionális munkaügyi központok
Társadalmi kirekesztés elleni küzdelem a munkaerőpiacra történő belépés
segítségével
2.1. Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben / 2.1.1. A hátrányos helyzetű, elsősorban a roma és sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók oktatásában érintett szakemberek képzése, az integrációs oktatással kapcsolatos oktatási programok kifejlesztése"SuliNova" Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Közhasznú Társaság (jogutódlás után: Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht.)
2.2. A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével, valamint a szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködési modelljének kidolgozásávalSzociálpolitikai és Munkaügyi Intézet, Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előirányzat (Prioritás)Intézkedés/komponensKedvezményezett
Egész életen át tartó tanulás és alkalmazkodóképesség támogatása3.1. Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése / 3.1.1. Pedagógusok és oktatási szakértők felkészítése kompetencia alapú képzés és oktatás feladataira"SuliNova" Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Közhasznú Társaság (jogutódlás után: Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht.), Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht.
3.2. A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése / 3.2.1. Új szakképzési szerkezet kialakításaNemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht., Apertus Közalapítvány
3.5. A felnőttképzés rendszerének fejlesztése /
3.5.1. Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Foglalkoztatási és Szociális Hivatal, Regionális Képző Központok
3.5. A felnőttképzés rendszerének fejlesztése /
3.5.2. Intézményhálózat kialakítása a hátrányos helyzetű felnőttek digitális oktatásának és szakmai képzésének támogatására és foglalkoztatásuk elősegítésére
Apertus Közalapítvány
3.5. A felnőttképzés rendszerének
fejlesztése /
3.5.3. Lépj egyet előre
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az oktatási, szociális és egészségügyi infrastruktúra fejlesztése4.3. Egészségügyi infrastruktúra fejlesztése az elmaradott régiókban / 4.3.1. Regionális egészségcentrum modellintézmény létrehozásaDebreceni Egyetem Orvos és Egészségtudományi Centrum
Végrehajtás Operatív Program
1. A támogatások felhasználásáért felelős központi és horizontális intézmények működtetése és fejlesztése1.1. A támogatások felhasználásáért felelős központi intézmények kapacitásának biztosítása;
1.2. Az intézményrendszer egészének felkészülését segítő képzési, humánerőforrás menedzsment programok kidolgozása és végrehajtása
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Pénzügyminisztérium, Nemzeti Programengedélyező Iroda, Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, Magyar Államkincstár, Magyar Vállalkozásfejlesztési Kft., PROMEI Modernizáció és Euroatlanti Integrációs Projektiroda Kht.
Előirányzat (Prioritás)Intézkedés/komponensKedvezményezett
2. A támogatások minőségi felhasználásához szükséges eszközrendszer2.1. Az EU előírásainak megfelelő, egyben az intézményrendszerben dolgozók munkáját támogató IT rendszer fejlesztése;
2.2. Fejlesztési programok értékelése, a folyamatos értékelés rendszerének működtetése, tanulmányok, útmutatás;
2.3. A lehetséges kedvezményezettek és a szélesebb közvélemény tájékoz-
tatása;
2.4. Lehetséges kedvezményezettek felkészítése, szakértői hálózat a minőségi projektek előkészítése és megvalósítása érdekében
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
EGT, Norvég Alap támogatásból megvalósuló projektek
Technikai segítségnyújtás
A 3-as számú főforgalmi út melletti lakóterület zaj elleni védelme
A határon átnyúló együttműködés fejlesztése a magvar-ukrán határon
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Pénzügyminisztérium, Nemzeti Programengedélyező Iroda Budapest Főváros Önkormányzata
VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaság
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program
AVOP Technikai SegítségnyújtásAVOP Technikai SegítségnyújtásFVM, Mezőgazdasági és Vidékfej-
lesztési Hivatal

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 30/2008. (XII. 31.) NFGM rendelet 1. § 4. pontja. Hatályos 2009.01.01.

Tartalomjegyzék