Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

21/2007. (VIII. 23.) MeHVM-FVM együttes rendelet

az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból, a Kohéziós Alapból, az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alapból, valamint a Halászati Orientációs Pénzügyi Eszközből származó támogatásokhoz kapcsolódó egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény 53. §-ának (7) bekezdésében foglalt feladatkörben, a Miniszterelnöki Hivatalról, valamint a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter feladat- és hatásköréről szóló 160/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 2. §-ának e) pontjában megállapított feladatkörben, a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 162/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § b) pontjábanmegállapított feladatkörben - az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben - a következőket rendeljük el:

A rendelet hatálya

1. §

E rendelet hatálya kiterjed a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. számú mellékletében meghatározott

a) a XIX. EU Integráció fejezet 2. cím 1. alcím I. Nemzeti Fejlesztési Terv, a 2. cím 4. alcím az Új Magyarország Fejlesztési Terv fejezeti kezelésű előirányzatokra;

b) a következő fejezetek EU Integráció fejezeti kezelésű előirányzatokra:

ba) X. Miniszterelnökség fejezet 9. cím, 7. alcím,

bb) XI. Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium fejezet 13. cím, 1. és 3. alcím,

bc) XII. Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium fejezet 11. cím,

bd) XV. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium fejezet 26. cím,

be) XVI. Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium fejezet 11. cím,

bf) XX. Oktatási és Kulturális Minisztérium fejezet 12. cím,

bg) XXI. Egészségügyi Minisztérium fejezet 11. cím,

bh) XXVI. Szociális és Munkaügyi Minisztérium fejezet 17. cím, 1. és 3. alcím;

c) a fejezetrend szerkezeti változásai miatt megállapított új előirányzatokra;

d) valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 46. §-ának (5) bekezdése alapján év közben megállapított új előirányzatokra.

Értelmező rendelkezések

2. §

(1) E rendelet alkalmazásában

a) érvényesítés: az Ámr. 135. §-ának (3)-(6) bekezdésében szabályozott tevékenység;

b) kötelezettségvállalás: az Ámr. 134. §-ának (1)-(8), (11), illetve (13)-(15) bekezdésében szabályozott tevékenység;

c) kötelezettségvállalás dokumentuma: az Ámr. 2. §-ának 67. pontjában meghatározott dokumentumok;

d) kötelezettségvállalás ellenjegyzése: az Ámr. 134. §-ának (9)-(12) bekezdésében szabályozott tevékenység;

e) komponens: egy intézkedésnek a programkiegészítő dokumentumban meghatározott eleme;

f) támogatási konstrukció: egy pályázati kiírás, illetve egy vagy több hasonló céllal megvalósuló kiemelt projekt, illetve nagyprojekt;

g) szakmai teljesítés igazolása: az Ámr. 135. §-ának (1) és (2) bekezdésében szabályozott tevékenység;

h) utalványozás: az Ámr. 136. §-ában szabályozott tevékenység;

i) utalvány ellenjegyzése: az Ámr. 137. §-ában szabályozott tevékenység;

j) alapok: az Európai Regionális Fejlesztési Alap, az Európai Szociális Alap, a Kohéziós Alap, a 2004-2006 programozási időszak vonatkozásában az előzőekben felsoroltakon kívül az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap, valamint a Halászati Orientációs Pénzügyi Eszköz.

(2) A 2. § (1) bekezdésében nem szereplő fogalmak az Európai Unió által nyújtott egyes pénzügyi támogatások felhasználásával megvalósuló, és egyes nemzetközi megállapodások alapján finanszírozott programok monitoring rendszerének kialakításáról és működéséről szóló 102/2006. (IV. 28.) Korm. rendeletben, a Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjai, az EQUAL Közösségi Kezdeményezés program és a Kohéziós Alap projektek támogatásának fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendeletben, az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából származó támogatások hazai felhasználásáért felelős intézményekről szóló 1/2004. (I. 5.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: R.), a 2007-2013. programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 281/2006. (XII. 23.) Korm. rendeletben, a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről szóló 255/2006. (XII. 8.) Korm. rendeletben, a 2007-2013 időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól szóló 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendeletben, valamint az Ámr. -ben foglalt meghatározások szerint értelmezendők.

Előirányzatonkénti eljárási és hatásköri szabályok

3. §

Az 1. § a) és b) pontjában meghatározott előirányzatok felhasználása során e rendelet mellékletében meghatározott intézkedések, illetve komponensek, illetve támogatási konstrukciók esetében, a mellékletben meghatározott kedvezményezettek számára fejlesztési támogatás pályáztatás nélkül nyújtható. A támogatás megítélését ez esetben is meg kell előznie a projekt javaslat kidolgozásának és értékelésének.

4. §

Az 1. §-ban meghatározott előirányzatok vonatkozásában az 1. § a) pontjában meghatározottak, valamint az 1. § b) pontjában meghatározott a XV. fejezet 26. cím 2. alcím Kohéziós Alap támogatásával megvalósuló közlekedési projektek és a XVI. fejezet 11. cím 2. alcím Kohéziós Alap támogatásával megvalósuló környezetvédelmi projektek előirányzatainak kivételével:

a) kötelezettségvállaló: az operatív program irányító hatóság (a továbbiakban: OP IH) vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalás ellenjegyzője: az OP IH vezető javaslatára, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) gazdasági ügyekért felelős elnökhelyettese által írásban kijelölt személy, az 1. § b) pontjának bc) alpontjában meghatározott esetben az OP IH pénzügyi vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: az OP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) érvényesítő: az OP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy, az Ámr. 135. §-ának (4) bekezdésében előírt képzettséggel rendelkező személy;

e) utalványt ellenjegyző: az OP IH vezető javaslatára, az NFÜ gazdasági ügyekért felelős elnökhelyettese által írásban kijelölt személy, az 1. § fej pontjának bc) alpontjában meghatározott előirányzatok esetében az OP IH pénzügyi vezetője, vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: az OP IH vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy.

A 2004-2006 programozási időszakban a Kohéziós Alapból származó támogatásokhoz kapcsolódó költségvetési előirányzatok eljárási és hatásköri szabályai

5. §

(1) E rendelet alkalmazásában az 1. § fej pontjában meghatározott a XV. fejezet 26. cím 2. alcím Kohéziós Alap támogatásával megvalósuló közlekedési projektek és a XVI. fejezet 11. cím 2. alcím Kohéziós Alap támogatásával megvalósuló környezetvédelmi projektek esetében évente, illetve új projekt indításakor vagy már folyamatban levő projekt módosításakor a Kohéziós Alap közreműködő szervezetnek az Ámr. 72. §-a (1) bekezdésének fej pontjában meghatározott és az Ámr. 5. számú mellékletében részletezett "Finanszírozási Alapokmány ISPA forrásból/Kohéziós Alapból Származó Támogatással Megvalósuló Projektekre" dokumentumot (a továbbiakban: Finanszírozási Alapokmány) kell a (2) bekezdésben foglaltak szerint elkészíteni.

(2) A Finanszírozási Alapokmánnyal kapcsolatosan:

a) kitöltő: a közreműködő szervezet, illetve a kedvezményezett vezetője által írásban kijelölt személy;

b) "Kötelezettségvállaló aláírása" helyén aláíró: a Finanszírozási Alapokmány 5. pontjában meghatározott előirányzat fölött rendelkező személy;

c) ellenjegyző: az NFÜ gazdasági ügyekért felelős elnökhelyettese vagy az általa írásban kijelölt személy;

d) jóváhagyó: az NFÜ elnöke vagy az általa írásban felhatalmazott személy.

(3) Az (1) bekezdés szerint kitöltött dokumentum egy, a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által aláírt példányát a Kincstár köteles a Kohéziós Alap Irányító Hatóságának (a továbbiakban: KA IH) megküldeni.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatok vonatkozásában

a) kötelezettségvállaló: a Finanszírozási Alapokmány 5. pontjában meghatározottak szerint a közreműködő szervezet vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

b) kötelezettségvállalást ellenjegyző: az NFÜ gazdasági ügyekért felelős elnökhelyettese vagy az általa írásban kijelölt személy;

c) szakmai teljesítést igazoló: a Finanszírozási Alapokmány 7. pontjában a kitöltéskor meghatározott személy;

d) érvényesítő: a közreműködő szervezet vezetője által írásban kijelölt, az Ámr. 135. §-ának (4) bekezdésében előírt képzettséggel rendelkező személy;

e) utalványozást ellenjegyző: a közreműködő szervezet pénzügyi vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy;

f) utalványozó: a közreműködő szervezet vezetője, illetve a Finanszírozási Alapokmány 7. pontjában a kitöltéskor meghatározott személyek.

Záró rendelkezések

6. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2)[1]

(3) Az előirányzatok felhasználása során a jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Áht., az Ámr., továbbá a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.

Budapest, 2007. június 28.

Dr. Szilvásy György s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

Gráf József s. k.,

földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter

Melléklet a 21/2007. (VIII. 23.) MeHVM-FVM együttes rendelethez[2]

Intézkedések, komponensek, illetve kedvezményezettek, amelyek esetében, illetve amelyek számára fejlesztési támogatás pályáztatás nélkül nyújtható:

Előirányzat (Prioritás)Intézkedés/komponensKedvezményezett
Regionális Operatív Program
Térségi infrastruktúra és települési környezet fejlesztése--
A humánerőforrás-fejlesztés regionális dimenziójának erősítése3.1. A helyi közigazgatás és a civil szervezetek kapacitásépítése 1. Komponens: A helyi közigazgatás kapacitásépítése képzési programok révénKormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ; regionális közigazgatási hivatalok
3.1. A helyi közigazgatás és a civil szervezetek kapacitásépítése 2. Komponens: A területfejlesztésben érintett intézmények, valamint a civil szereplők kapacitásépítéseVÁTI Kht.
3.1. A helyi közigazgatás és a civil szervezetek kapacitásépítése 3. Komponens: Regionális és kistérségi szintű együttműködések ösztönzéseregionális fejlesztési ügynökségek, Balaton Integrációs Kht.
Előirányzat (Prioritás)Intézkedés/komponensKedvezményezett
3.2. Helyi foglalkoztatási kezdeményezések támogatásaOrszágos Foglalkoztatási Közalapítvány
3. Komponens: A helyi foglalkoztatási kezdeményezések hosszú távú fenntarthatóságához szükséges szakmai kapacitások kiépítése és megerősítése
3.4. Régióspecifikus szakmai képzések támogatása
1. Komponens: A regionális munkaerőpiaci kereslet és kínálat közötti összhang erősítése
Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, kereskedelmi és iparkamarák
3.4. Régióspecifikus szakmai képzések
támogatása
2. Komponens: Szakképzési és szakmai
továbbképzési programok lebonyolítása
VÁTI Kht.
Gazdasági Versenyképesség Operatív Program, XV. GKM
Beruházásösztönzési előirányzat1.3. Pro-aktív beruházásösztönzési tanácsadásMagyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. (ITDH)
Kis- és középvállalkozások fejlesztése előirányzat2.2. Vállalkozói kultúra és ismeretek fejlesztése / 2.2.1. Alapszintű tanácsadás komponenshelyi vállalkozói központok
Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program, XVI. KvVM
Környezetvédelmi előirányzat1.5. Természetvédelem és fenntartható árvízvédelem;
1.6. A levegőszennyezés és a zajterhelés mérése
1.5. nemzeti park igazgatóságok, környezetvédelmi és vízügyi igazgatóságok, Vízügyi és Környezetvédelmi Központi Igazgatóság
1.6. környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek; Budapest Főváros Önkormányzata; Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Kutató Intézet
Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program, XV. GKM
Közlekedési infrastruktúra fejlesztése előirányzat2.1. A főúthálózat műszaki színvonalának emelése;
2.2. Környezetbarát közlekedési infrastruktúra fejlesztése
2.1. NIF Zrt.
2.2. MÁV ZRt; Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (ÉDUKÖVIZIG); MAHART-Szabad-kikötő Zrt.
Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program
Aktív munkaerő-piaci politikák támogatása1.1. A munkanélküliség megelőzése és kezelése /
1.1.1. Munkanélküli és inaktív személyek tartós munkanélkülivé válásának megelőzése, munkaerő-piaci integrációjuk elősegítése
regionális munkaügyi központok
1.2. ÁFSZ modernizációja / 1.2.1. ÁFSZ modernizációjaFoglalkoztatási és Szociális Hivatal, továbbá regionális munkaügyi központok
Előirányzat (Prioritás)Intézkedés/komponensKedvezményezett
Társadalmi kirekesztés elleni küzdelem a munkaerőpiacra történő belépés segítségével2.1. Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben /
2.1.1. A hátrányos helyzetű, elsősorban a roma és sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók oktatásában érintett szakemberek képzése, az integrációs oktatással kapcsolatos oktatási programok kifejlesztése
"SuliNova" Közoktatás-fejlesztési
és Pedagógus-továbbképzési Közhasznú
Társaság
2.2. A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével, valamint a szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködési modelljének kidolgozásávalSzociálpolitikai és Munkaügyi Intézet, Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Egész életen át tartó tanulás és alkalmazkodóképesség támogatása3.1. Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése / 3.1.1. Pedagógusok és oktatási szakértők felkészítése kompetencia alapú képzés és oktatás feladataira"SuliNova" Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Közhasznú Társaság, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht.
3.2. A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése / 3.2.1. Új szakképzési szerkezet kialakításaNemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht., Aperrus Közalapítvány
3.5. A felnőttképzés rendszerének fejlesztése /
3.5.1. Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Foglalkoztatási és Szociális Hivatal, regionális képző központok
3.5. A felnőttképzés rendszerének fejlesztése /
3.5.2. Intézményhálózat kialakítása a hátrányos helyzetű felnőttek digitális oktatásának és szakmai képzésének támogatására és foglalkoztatásuk elősegítésére
Aperrus Közalapítvány
3.5. A felnőttképzés rendszerének fejlesztése / 3.5.3. Lépj egyet előreFoglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az oktatási, szociális és egészségügyi infrastruktúra fejlesztése4.3. Egészségügyi infrastruktúra fejlesztése az elmaradott régiókban / 4.3.1. Regionális egészségcentrum modellintézmény létrehozásaDebreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Végrehajtás Operatív Program
1-2. prioritásNemzeti Fejlesztési Ügynökség, Pénzügyminisztérium, KEHI, Pénzügyminisztérium Nemzeti Programengedélyező Iroda, Magyar Államkincstár

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 33. § 1. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[2] Megállapította a 8/2008. (II. 5.) ÖTM-FVM együttes rendelet 1. §-a. Hatályos 2008.02.08.

Tartalomjegyzék