Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

4/2010. (XI. 25.) BM rendelet

egyes miniszteri rendeletek módosításáról

Az 1-3. §, valamint a 22. § (2) bekezdés a) pontja tekintetében a fegyveres biztonsági őrségről, a természetvédelmi és a mezei őrszolgálatról szóló 1997. évi CLIX. törvény 30. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 32/A. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben,

a 4. és 5. §, valamint a 21. § (1) bekezdése tekintetében a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342. § (2) bekezdés 6. pontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 6. és 7. § tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 19. pontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 8. § és 21. § (2) bekezdése tekintetében a Magyar Köztársaság kitüntetéseiről szóló 1991. évi XXXI. törvény 10. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,

a 9-19. §, valamint a 21. § (3) bekezdése tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 3. pontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 20. § tekintetében a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342. § (2) bekezdés 9. pontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 22. § (2) bekezdés b) pontja és (3) bekezdése tekintetében az egyes jogszabályok és jogszabályi rendelkezések hatályon kívül helyezéséről szóló 2007. évi LXXXII. törvény 6. § (4) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 117. § a) pontjában foglalt feladatkörében eljáró külügyminiszterrel egyetértésben,

az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. § d), e), l), n) és q) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § A fegyveres biztonsági őrség Működési és Szolgálati Szabályzatának kiadásáról szóló 27/1998. (VI. 10.) BM rendelet (a továbbiakban: R1.) Melléklete a 31. §-t követően a következő 31/A. §-sal és az azt megelőző alcímmel egészül ki:

"A személyőrző, kísérő őr

31/A. § (1) A rendvédelmi szervek szervezetében az Fbő. törvény 1. § (6) bekezdése szerint létrehozott őrség tagja az Fbő. törvény 6. § (2) bekezdésben meghatározott feltételek megléte esetén személyőrző, kísérő őri feladatokat is elláthat.

(2) A személyőrző, kísérő őri feladatokat ellátó fegyveres biztonsági őr a szolgálati ideje alatt őrszolgálati feladatokat lát el, feladatát az őrparancsnoktól kapott eligazítás szerint köteles ellátni."

2. § Az R1. Melléklete 52. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az őr őrszolgálatot, járőrszolgálatot, szállítmánykísérő szolgálatot, valamint személyőrző, kísérő őri szolgálatot teljesít."

3. § Az R1. Mellékletének 52. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:

"(10) A személyőrző, kísérő őri tevékenység, amellyel az őr az őrszolgálati dokumentumokban meghatározott objektumokon belül, valamint az őrzött személyek kísérése esetén a kísérés alatt végzi a rábízott személyek biztonságos őrzését, kísérését."

4. § A Rendőrség, a Rendőrtiszti Főiskola és a rendészeti szakközépiskolák egyenruha-ellátásra jogosult személyi állományának ruházati és öltözködési szabályzatáról szóló 12/2009. (IV. 30.) IRM rendelet (a továbbiakban: R2.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § A rendelet hatálya kiterjed a Rendőrségre, valamint a Rendőrtiszti Főiskolára és a rendészeti szakközépiskolákra (a továbbiakban együtt: oktatási intézmények), továbbá az Alkotmányvédelmi Hivatal és a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat (a továbbiakban együtt: szolgálatok) tábornoki rendfokozatú hivatásos állományú tagjaira, az igényjogosultakra, továbbá a hivatásos állományból nyugállományba helyezett személyekre."

5. § Az R2. a következő VII/A. fejezettel egészül ki:

"VII/A. Fejezet

Az Alkotmányvédelmi Hivatal és a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat tábornoki rendfokozatú hivatásos állományú tagjainak egyenruha viselésére vonatkozó szabályok

51/A. § Az Alkotmányvédelmi Hivatal és a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat tábornoki rendfokozatú hivatásos állományú tagjainak egyenruha viselésére e rendeletet az e fejezetben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

51/B. § (1) A tábornok szolgálati ruházata, hivatalos öltözete egyenruha és polgári ruházat, normabesorolása vegyes ruhás alapellátási norma.

(2) A hivatásos állományból nyugállományba helyezett tábornok a nyugállományba helyezési állományparancsban foglaltak szerint viselhet egyenruhát.

(3) A nyugállományú tábornok polgári foglalkozás vagy más keresőtevékenység folytatása közben, valamint - a hivatalos kiküldetés kivételével - külföldi tartózkodása alatt egyenruhát nem viselhet.

(4) A nyugállományba helyezett tábornok egyenruháján nem viselheti a hivatásos állománykategóriát kifejező hímzett jelvényt.

51/C. § A tábornok alapellátási egyenruházati normáját e rendelet 8. melléklete tartalmazza.

51/D. § (1) Az egyenruha viselése szerint társasági öltözet, amely a tábornok alkalmi ruházata.

(2) A társasági öltözetet a tábornok szolgálati hovatartozására tekintet nélkül csak e rendelet előírásai szerint viselheti.

(3) A tábornok a társasági öltözetet a miniszter külön elrendelése alapján meghatározott alkalommal köteles viselni.

(4) A társasági öltözet viselése - külön elrendelés nélkül - kötelező a tábornoki rendfokozatba történő kinevezéskor és előléptetéskor.

(5) A más szervnél való, valamint külföldön történő szolgálatteljesítés esetén figyelembe kell venni az adott szervnél előírt, illetve a fogadó országban szokásos egyenruha viselési szabályokat.

51/E. § A tábornok a társasági zubbonyon hímzett karjelvényként a szolgálatok jelképét viselheti."

6. § A Hivatásos Tűzoltóságok Szolgálati Szabályzatának kiadásáról szóló 1/2006. (VI. 26.) ÖTM rendelet (a továbbiakban: R3.) 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"14. § (1) A tűzoltó a részére kiadott parancsot, intézkedést - a vonatkozó jogszabályban rögzítetteket kivéve - nem bírálhatja, azokról a jog- és érdekérvényesítő tevékenysége körén kívül véleményt nem mondhat, a szolgálati rendet és a fegyelmet sértő nyilatkozatot nem tehet, a sajtónyilvánosság igénybevételével hivatalos eljárásban magánvéleményt nem nyilváníthat.

(2) A tűzoltóság nyilatkozatra felhatalmazott tagja a média részére a saját feladatkörében, munkaköri leírásában meghatározottak szerint - az (1) bekezdésben foglalt korlátozásokkal, valamint a minősített adatok, a személyes adatok, valamint a személyiségi és kegyeleti jogok védelmére vonatkozó szabályok betartása mellett - adhat nyilatkozatot, amit utólag a közvetlen szolgálati elöljárójának jelenteni kell.

(3) A tűzoltóság káreseti tevékenysége során nyilatkozatot a kárhely parancsnok - a helyszínen tartózkodó szolgálati elöljáró - adhat, amelyhez a szerv vezetőjének előzetes engedélye nem szükséges, de azt utólag a nyilatkozatot adó személy elöljárójának jelenteni kell."

7. § Az R3. "A tűzoltó nyilvános szereplése" alcíme a következő 14/A. §-sal egészül ki:

"14/A. § (1) Amennyiben egy káresemény felszámolásával kapcsolatos intézkedésben egyidejűleg több hatóság, közreműködő szerv vesz részt, nyilatkozni csak az azokkal történt egyeztetést követően lehet.

(2) Az utólagos jelentési kötelezettség alól mentesül a tűzoltó, amennyiben a közszolgálati magazin vagy hírműsorban való rendszeres vagy alkalomszerű szereplését, továbbá írott sajtóban való megjelenését az állományilletékes parancsnok előzetesen engedélyezte.

(3) A tűzoltó egyéb nyilvános szereplések alkalmával az állományilletékes parancsnok egyetértésével az általa meghatározott feltételek szerint képviselheti a tűzoltóságot. A szolgálati feladathoz kapcsolódó nyilvános szereplésért tiszteletdíjat nem fogadhat el.

(4) A nyilatkozatot adó tűzoltó felelősséggel tartozik nyilatkozata valóságtartalmáért, továbbá a feladatkörét meghaladó tartalmú nyilatkozatért.

(5) A tűzoltóságot érintő nyilvános közléseket - az állami tisztséget betöltők kivételével - kizárólag hivatásos állományú tag tehet."

8. § (1) A "Büntetés-végrehajtásért" Kitüntető Zászlóról szóló 24/2006. (X. 5.) IRM rendelet (a továbbiakban: R4.) 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A büntetés-végrehajtásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) bv. szerv személyi állományának hosszú ideig, kimagasló színvonalon végzett szakmai munkája, közösségi ereje, az igazságszolgáltatás, a közrend és közbiztonság ügye iránti elkötelezettsége elismerésére Büntetés-végrehajtásért Kitüntető Zászlót (a továbbiakban: zászló) alapít."

(2) Az R4. 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A zászló előállítása költségének fedezetét a büntetés-végrehajtásért felelős miniszter által vezetett minisztérium költségvetésében kell biztosítani."

9. § A tűzesetek vizsgálatára vonatkozó szabályokról szóló 12/2007. (IV. 25.) ÖTM rendelet (a továbbiakban: R5.) 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A nem illetékességi területen beavatkozó tűzoltóság köteles a (2) bekezdés szerinti adatokat a tűzeset keletkezési helye szerint illetékes hivatásos önkormányzati tűzoltósággal és a megyei katasztrófavédelmi igazgatósággal haladéktalanul távközlési eszköz útján vagy elektronikus úton közölni."

10. § Az R5. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. § (1) Hivatalból tűzvizsgálati eljárást kell lefolytatni az alábbi esetekben:

a) a tűzesettel összefüggésben bűncselekmény gyanúja merül fel,

b) a tűzeset következtében haláleset történt,

c) a tűzoltás során beavatkozó tűzoltó 8 napon túl gyógyuló sérülést szenved,

d) a tűzeset minősített riasztási fokozata III-as vagy annál magasabb volt,

e) tömegtartózkodású épületben történt a tűzeset,

f) nem működött valamely telepített aktív tűzvédelmi rendszer, berendezés,

g) a becsült kárérték meghaladja a száz-millió forintot,

h) szakmai vagy egyéb szempontból a megyei katasztrófavédelmi igazgató, a főváros területén a fővárosi tűzoltóparancsnok vagy az országos katasztrófavédelmi főigazgató indokoltnak látja.

(2) A minősített riasztási fokozat megállapításánál a káreset felszámolása során, egy időben helyszínen tartózkodó legnagyobb erő-eszköz alapján megállapítható riasztási fokozatot kell figyelembe venni."

11. § Az R5. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. § A Magyar Honvédség létesítményeiben, ingatlanaiban, járműveiben keletkezett tűzesetek vizsgálatában a tűzvédelmi hatóság (a továbbiakban: hatóság) az érintettek felkérésére szakértőként működik közre."

12. § Az R5. 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § (1) A tűzvizsgálatot a tűzeset keletkezési helye szerint illetékes hatóság végzi.

(2) A tűzvizsgálati eljárásban a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 42. § (6) bekezdésében foglaltakon túl a hatóság nem vehet részt

a) a 3. § (1) bekezdés a) és b) pontjában foglalt feltételek esetén,

b) a tűzoltás következtében a beavatkozó állomány tagjai közé tartozó tűzoltó meghal vagy 8 napon túl gyógyuló sérülést szenved,

c) ha a tűz által érintett területen (építmény, épület, létesítmény, szabadtér) a hatóság vagy szakhatóság a tűzvizsgálati eljárást megelőzően eljárt vagy eljárás lefolytatását megkezdte."

13. § Az R5. 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Tűzvizsgálat lefolytatására a hatóság vezetője által meghatározott olyan személy jelölhető ki, aki a hivatásos tűzoltóság állományának tagja, és

a) felsőfokú szakmai képzettséggel, tűzvizsgálói tanfolyami végzettséggel, továbbá legalább 3 éves tűzoltási, tűzvizsgálati vagy tűzmegelőzési gyakorlattal rendelkezik, vagy

b) hatályos tűzvizsgálati szakértői engedéllyel rendelkezik."

14. § Az R5. 9. § (3) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[A vizsgálat során értékelni kell:]

"a) a kárt szenvedett létesítmény, építmény, szabad terület (különösen: erdő, mezőgazdasági terület) tűzvédelmi helyzetét átfogó, valamint összehasonlító módon, figyelembe véve a létesítéskor, illetve az esemény időpontjában érvényben lévő előírásokat,

b) a létesítési és használati előírások teljesítését, a tűzoltóság hatósági, szakhatósági munkájának az építmény, szabad terület tűzvédelmi helyzetére gyakorolt hatását,"

15. § Az R5. 10. § (2) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, és a 10. § (2) bekezdése a következő h) és i) ponttal egészül ki:

[Az összefoglaló jelentésnek tartalmaznia kell:]

"g) a létesítmény, szabad terület tűzvédelmi helyzetének értékelését a 9. § (3) bekezdésében foglaltak alapján,

h) a beavatkozás szakszerűségének elemezését,

i) a legjobb nemzeti gyakorlat kialakítását célzó esetleges észrevételeket."

16. § Az R5. "A tűzvizsgálat lefolytatásának szabályai" alcíme a következő 11/A. §-sal egészül ki:

"11/A. § A hatóság vezetője a tűzeseti helyszíni szemléről szóló jegyzőkönyvet azonnal, a tűzvizsgálatról szóló összefoglaló jelentést elkészülte után haladéktalanul megküldi a megyei katasztrófavédelmi igazgatóságnak, a főváros területén az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnak."

17. § Az R5. 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"13. § (1) A hatóság a 3. § (1) bekezdés a) és b) pontja esetén a tűzeseti helyszíni szemléről szóló jegyzőkönyvet, és annak elkészültéig keletkezett egyéb tűzvizsgálati bizonyítékokat azonnal megküldi a rendőrség részére.

(2) A rendőrségtől érkezett megkeresés esetén a hatóság a megkeresés időpontjáig keletkezett tűzvizsgálati bizonyítékokat küldi meg.

(3) A tűzvizsgáló a vizsgálat lezárását követően a tűzvizsgálati jelentést a keletkezett egyéb bizonyítékokkal együtt a kiadmányozási rendnek megfelelően haladéktalanul megküldi a vizsgálatot végző rendőri szervnek."

18. § Az R5. 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Ha a tűz keletkezésének ok-okozati összefüggései nem állapíthatóak meg vagy nem bizonyíthatóak, akkor azt a tűzvizsgálati jelentésben ismeretlenként kell megjelölni."

19. § Az R5. 15. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A tűzvizsgálati eljárással kapcsolatban - annak befejezéséig - a nyilatkozattétel a 17. § (1) bekezdés a)-d) pontjában foglaltakra terjedhet ki a közreműködő szervekre vonatkozó szabályok figyelembevételével."

20. § Az egyes rendvédelmi szervek hivatásos állományú tagjai egészségi, pszichikai és fizikai alkalmasságáról, közalkalmazottai és köztisztviselői munkaköri egészségi alkalmasságáról, a szolgálat-, illetve keresőképtelenség megállapításáról, valamint az egészségügyi alapellátásról szóló 57/2009. (X. 30.) IRM-ÖM-PTNM együttes rendelet 3. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Azokat az egészségi és pszichikai alkalmassági vizsgálatokat, továbbá az ezekkel összefüggő összesített minősítés megállapítását, amelyek elvégzésére e rendelet az MH HEK-et jelöli ki, első fokon a rendvédelmi szervek illetékes alapellátó orvosai és pszichológusai, másodfokon a rendvédelmi szervek irányító miniszter által kijelölt orvosai és pszichológusai is végezhetik."

21. § (1) Az R2. e rendelet 1. melléklete szerint egészül ki.

(2) Az R4. 2. számú melléklete helyébe e rendelet 2. melléklete lép.

(3) Az R5. melléklete helyébe e rendelet 3. melléklete lép.

22. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.

(2) Hatályát veszti

a) Az R1. Mellékletének 47. §-a, 48. §-a, 50. §-ának második mondata és 51. §-ának első mondata,

b) a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok tábornoki rendfokozatú tagjainak egyenruha viseléséről szóló 4/2001. (XI. 14.) TNM rendelet (a továbbiakban: R7.) 1. § (1) bekezdésében "a Nemzetbiztonsági Hivatalra, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálatra (a továbbiakban: szolgálatok)," szövegrész és az "azok" szövegrész.

(3) Az R7. 3. § (2) bekezdés "a Magyar Honvédség Öltözködési Szabályzatának kiadásáról szóló 19/1998. (XII. 16.) HM rendelet" szövegrésze helyébe "a Magyar Honvédség Öltözködési Szabályzatának kiadásáról szóló 9/2005. (III. 30.) HM rendelet" szöveg, a 13. § (2) bekezdés "a szolgálatok" szövegrésze helyébe "az Információs Hivatal" szöveg lép.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 4/2010. (XI. 25.) BM rendelethez

Az R2. a következő 8. melléklettel egészül ki:

"8. melléklet a 12/2009. (IV. 30.) IRM rendelethez

1. Férfi alapellátási norma az Alkotmányvédelmi Hivatal és a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat tábornokai részére

SorszámMegnevezésMe.Alapellátás
mennyisége
1.Társasági tányérsapka, sötétkék, szerelvedb2
2.Társasági felöltő, férfi, sötétkék, szerelvedb1
3.Ballonkabát, 4/4-es, sötétkékdb1
4.Társasági öltöny, sötétkék, szerelvedb2
5.Téli pantalló, sötétkékdb1
6.Ingblúz, hosszú ujjú, világoskékdb2
7.Ingblúz, rövid ujjú, világoskékdb2
8.Bőrkesztyű, téli, feketepár1
9.Fehér ing, hosszú ujjúdb2
10.Fehér ing, rövid ujjúdb2
11.Nyakkendő, sötétkékdb2
12.Nyaksál, sötétkékdb1
13.Szolgálati, nyári zokni, sötétkékpár2
14.Szolgálati, téli zokni, sötétkékpár2
15.Félcipő, normál bőrtalpú, feketepár1
16.Nadrágszíj, feketedb1
17.Karjelvénydb2
18.Váll-lap, tábornoki, szerelvepár4
19.Szövött kitüntetési szalagsávklt.2

2. Női alapellátási norma az Alkotmányvédelmi Hivatal és a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat tábornokai részére

SorszámMegnevezésMe.Alapellátás
mennyisége
1.Társasági női kalap, sötétkék, szerelvedb2
2.Társasági felöltő, női, sötétkék, szerelvedb1
3.Ballonkabát, 4/4-es, női, sötétkékdb1
4.Társasági kosztüm, sötétkék, szerelvedb2
5.Téli pantalló, női, sötétkékdb1
6.Ingblúz, hosszú ujjú, világoskékdb2
7.Ingblúz, rövid ujjú, világoskékdb2
SorszámMegnevezésMe.Alapellátás
mennyisége
8.Bőrkesztyű, téli, feketepár1
9.Fehér ing, hosszú ujjúdb2
10.Fehér ing, rövid ujjúdb2
11.Nyakkendő, sötétkékdb2
12.Nyaksál, sötétkékdb1
13.Szolgálati, nyári zokni, sötétkékpár2
14.Szolgálati, téli zokni, sötétkékpár2
15.Félcipő, ünnepi, feketepár1
16.Női csizma, feketepár1
17.Nadrágszíj, feketedb1
18.Karjelvénydb2
19.Váll-lap, tábornoki, szerelvepár4
20.Szövött kitüntetési szalagsávklt.2

"

2. melléklet a 4/2010. (XI. 25.) BM rendelethez

"2. számú melléklet a 24/2006. (X. 5.) IRM rendelethez

A zászlószalagok

1. A belügyminiszter szalagja: 16 centiméter széles fehér szatén szalag, közepén 20-25 centiméteres csokorba kötve, két ága 100-100 centiméter hosszúságú, végén 10-10 centiméter aranyrojt. A szalag ágai arannyal hímzettek, első ágán "MAGYAR KÖZTÁRSASÁG"; a második ágon pedig "BELÜGYMINISZTER" felirat található. A betűk mérete 5 centiméter magasságú, a hímzés legvastagabb része 0,5 centiméter. A szalag írott oldalán 2 centiméter széles piros és zöld ékekből álló pártázat fut körbe.

2. Az országos parancsnok szalagja: 14 centiméter széles lila szatén szalag, közepén 10-15 centiméteres csokorba kötve, két ága 90-90 centiméter hosszúságú, végén 8-8 centiméter ezüstrojt. A szalag ágai ezüsttel hímzettek, első ágán "BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁS", a második ágon pedig "ORSZÁGOS PARANCSNOK" felirat található. A betűk mérete 4 centiméter magasságú, a hímzés legvastagabb része 0,5 centiméter. A szalag írott oldalán 2 centiméter széles piros, fehér és zöld ékekből álló pártázat fut körbe."

3. melléklet a 4/2010. (XI. 25.) BM rendelethez

"Melléklet a 12/2007. (IV. 25.) ÖTM rendelethez

Fejléc (tűzvédelmi hatóság megnevezése,
címe, telefonszáma)
Ügyszám:
Tárgy: Tűzvizsgálati jelentés
Ügyintéző neve:
Ügyfél neve, lakóhelye/székhelye:
Tűzvizsgálati jelentés

Tűzjelzés ideje: ......................................................................................................................................................................... .
Tűzeset helye és keletkezésének vélelmezett ideje: ....................................................................................................................
Ügyfél neve / megnevezése: ......................................................................................................................................................
Lakóhelye/székhelye: ................................................................................................................................................................
Tűzoltói beavatkozás történt-e: igen - nem (megfelelő rész aláhúzandó)
Tűz keletkezésének ok-okozati összefüggései: ......................................................................................................................... .
Tűz terjedésére vonatkozó megállapítások: ................................................................................................................................
A tűzvizsgálati jelentésben foglalt megállapítások ellen a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános
szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 98. § (1) bekezdése alapján fellebbezésnek van helye,
melyet a Ket. 99. § (1) bekezdése és a 102. § (1) bekezdése alapján a tűzvizsgálati jelentés közlésétől számított
10 munkanapon belül 5000 forint illetékbélyeggel ellátva, a Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnak/Országos
Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnak (megfelelő rész aláhúzandó) címezve, a hivatalomnál kell előterjeszteni.
A fellebbezési illeték mértékét az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (2) bekezdése írja elő.
Hatásköröm és illetékességem a tűzvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervezetekről és a tűzvédelmi hatósági
tevékenység részletes szabályairól szóló 261/2009. (XI. 26.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdés c) pontján és a tűzesetek
vizsgálatára vonatkozó szabályokról szóló 12/2007. (IV. 25.) ÖTM rendelet (a továbbiakban: R) 15. §-án alapul.
A tűzvizsgálati eljárást a Ket. és az R. vonatkozó rendelkezései alapján folytattam le.
...................................................................... (döntéshozatal helye és ideje)
………………………………………………….
döntés kiadmányozójának neve, aláírása
kiadmányozó hivatali beosztása

a hatóság bélyegzőlenyomata

"

Tartalomjegyzék