Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

2/2015. (II. 6.) FM rendelet

a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsnál működő Közösségi Marketing Alapba történő befizetésről szóló piacszervezési intézkedés kiterjesztéséről

A szakmaközi szervezetekről és az agrárpiaci szabályozás egyes kérdéseiről szóló 2012. évi CXXVIII. törvény 23. § b) és c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 65. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Gazdasági Versenyhivatal elnöke véleményének kikérésével - a következőket rendelem el:

1. § E rendelet alkalmazásában:

a) nagykereskedelemmel foglalkozó tejágazati szereplő: tejjel és tejtermékkel a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 2. § 18. pontja szerinti tevékenységet végző természetes vagy jogi személy;

b) tej és tejtermék: az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3/A. számú melléklet I. rész 1-3. pontja alá tartozó termékkör;

c) tejfeldolgozó: tejet és tejterméket előállító és azt bel- vagy külpiacra értékesítő természetes vagy jogi személy, aki vagy amely

ca) megfelel az élelmiszerhigiéniáról szóló 852/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet, valamint az állati eredetű élelmiszerek különleges higiéniai szabályainak megállapításáról szóló 853/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet előírásainak,

cb) a tejet és tejterméket engedélyezett üzemben állította elő, és

cc) szerepel a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal által közzétett engedélyezett létesítmények nyilvántartásában;

d) tej-kiskereskedő: tejjel és tejtermékkel a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 2. § 13. pontja szerinti tevékenységet végző természetes vagy jogi személy, illetve közös beszerzés esetén a beszerzési szövetséget alkotó vállalkozások összessége.

2. § (1) A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (a továbbiakban: szakmaközi szervezet) Közösségi Marketing Alapot működtet, amelynek célja a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej és tejtermék fogyasztásra való ösztönzése, a gyermekek, a fiatalok tej és tejtermék fogyasztásra motiváló nevelésének támogatása, segítségnyújtás az egészségtudatos táplálkozás kialakításában, a tej és tejtermékek fogyasztásának megszerettetésével, valamint a tejtermékek sokféleségének és egészséges táplálkozásban betöltött szerepének bemutatásával.

(2) A Közösségi Marketing Alapból kizárólag egységesen valamennyi tej és tejtermék nem márka specifikus közösségi marketingje finanszírozható. A Közösségi Marketing Alap működésének szabályait a szakmaközi szervezet határozza meg.

(3) A Közösségi Marketing Alap bevételét képezi:

a) pályázaton elnyert támogatás, kivéve a pályázati meghirdetés szerint kizárólag működésre fordítható bevételeket,

b) a 195098, a 208346 és a 212671 lajstromszámú védjegyek használata alapján fizetett védjegyhasználati díj,

c) a szakmaközi szervezet belső szabályzata alapján felhasználható bevételek,

d) a 3. § szerinti piacszervezési hozzájárulás.

3. § (1) A Magyarország területén működő tejfeldolgozó, nagykereskedelemmel foglalkozó tejágazati szereplő, valamint tej-kiskereskedő (a továbbiakban együtt: befizető) - a (4) bekezdés szerinti kivétellel - köteles piacszervezési hozzájárulást fizetni a szakmaközi szervezet által működtetett 2. § szerinti Közösségi Marketing Alapba.

(2) A piacszervezési hozzájárulás mértéke a befizető tej és tejtermék forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevételének fél ezreléke.

(3) Nem köteles az adott év vonatkozásában piacszervezési hozzájárulást fizetni, aki a 2. § (3) bekezdés b) pontja szerinti védjegyek valamelyikének jogszerű használata alapján a védjegy tulajdonosának az adott év teljes időszakára nézve a védjegyhasználati díjat megfizette. Ilyennek kell tekinteni azt a befizetőt, aki a védjegyhasználati szabályzatnak maradéktalanul megfelel, a védjegyhasználati szabályzatban foglalt kötelezettségeket írásban vállalta, azonban szabályos kérelme ellenére a védjegy tulajdonosa vele védjegyhasználati szerződést nem kötött. A nem szakmaközi szervezeti tag befizetők esetében a védjegyhasználat feltételeit és díját a szakmaközi szervezeti tagokra vonatkozó rendelkezésekkel megegyező módon kell meghatározni. Közös beszerzési szövetséget alkotó tej-kiskereskedő esetében, ha a védjegyhasználati díjat a beszerzési szövetség valamely tagja megfizette, a beszerzési szövetséget alkotó vállalkozások mindegyikét kell úgy tekinteni, hogy megfizette a védjegyhasználati díjat.

(4) Az a befizető, akinek, vagy amelynek tej és tejtermék forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevétele az 50 millió forintot nem haladja meg, mentesül a piacszervezési hozzájárulás befizetési kötelezettség alól.

(5) A befizetést két egyenlő részletben a tárgyév április 15. és október 15. napjáig kell teljesíteni a 10300002-43714050-70383285 számú folyószámlára. A védjegyhasználati díjat a védjegyhasználati szerződésben foglaltak szerint kell teljesíteni.

4. § (1) A szakmaközi szervezet a Közösségi Marketing Alapot elkülönítetten köteles működtetni. A Közösségi Marketing Alap működtetésének technikai, személyi és adminisztratív költségeire a tárgyévi bevétel legfeljebb 4%-a használható fel.

(2) A szakmaközi szervezet minden év május 31-ig köteles honlapján nyilvánosságra hozni - az e rendelet szerinti bevételek elkülönített bemutatásával készített - beszámolóját a Közösségi Marketing Alap előző évi felhasználásáról.

5. §[1] Ez a rendelet 2015. február 15-én lép hatályba és 2020. december 31-én hatályát veszti.

6. § Ez a rendelet a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról, és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg.

Dr. Fazekas Sándor s. k.,

földművelésügyi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 69/2017. (XII. 27.) FM rendelet 22. §-a. Hatályos 2017.12.30.