Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

3/2021. (II. 5.) KKM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 4/2019. (VI. 14.) KKM rendeletnek a Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. törvény címrendi felépítésével összefüggő módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 17. alpontjában és 41. alpont b) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 4/2019. (VI. 14.) KKM rendelet (a továbbiakban: KKM rendelet) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § E rendelet hatálya

a) a központi költségvetésről szóló törvénynek a Külgazdasági és Külügyminisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti és központi kezelésű előirányzatokra,

b) a központi költségvetésről szóló törvénynek a Gazdaságvédelmi Alap fejezetébe sorolt azon fejezeti és központi kezelésű előirányzatokra, amelyek vonatkozásában a fejezetet irányító szerv, valamint annak vezetője az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 1. melléklete szerint a minisztérium, valamint a Kormánynak a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. §-a szerinti tagja (a továbbiakban: miniszter),

c) a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényben a miniszter által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványára és

d) az Ávr. alapján az a) pont szerinti költségvetési fejezetben a költségvetési évben megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra

[az a)-d) pont a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki."

2. § A KKM rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. § (1) E rendelet szerinti, az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatás esetében az 1. melléklet szerinti táblázat

a) 8. sora alapján

aa) az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,

ab) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13. és 14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás,

ac) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 18. cikke szerinti kis- és középvállalkozás részére tanácsadáshoz nyújtott támogatás,

ad) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 19. cikke szerinti kis- és középvállalkozás vásáron való részvételéhez nyújtott támogatás,

ae) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 22. cikke szerinti induló vállalkozásoknak nyújtott támogatás,

af) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 25. cikke szerinti kutatás-fejlesztési projektekhez nyújtott támogatás,

ag) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 28. cikke szerinti kis- és középvállalkozásoknak nyújtott innovációs támogatás,

ah) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 41. cikke szerinti megújuló energia támogatására irányuló beruházási támogatás,

ai) az Európai Bizottság C(2020) 3951 final számú, 2020. június 8-i határozata szerinti, a 40/A-C. § feltételeinek megfelelő támogatás

nyújtható.

(2) E rendelet szerinti, az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatás esetében a 2. melléklet szerinti táblázat

a) 4. sora alapján - a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló kormányrendeletben meghatározott szabályok szerint -

aa) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13. és 14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás,

ab) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 25. cikke szerinti kutatás-fejlesztési projektekhez nyújtott támogatás,

ac) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás,

ad) a regionális állami támogatásokról (2014-2020) szóló 2013/C 209/01 számú európai bizottsági iránymutatás hatálya alá tartozó regionális beruházási támogatás,

b) 5. sora alapján

ba) az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,

bb) az 1408/2013/EU bizottsági rendelet szerinti mezőgazdasági csekély összegű támogatás,

bc) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13. és 14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás,

bd) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 17. cikke szerinti kis- és középvállalkozásoknak nyújtott beruházási támogatás,

be) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 18. cikke szerinti kis- és középvállalkozás részére tanácsadáshoz nyújtott támogatás,

bf) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 19. cikke szerinti kis- és középvállalkozás vásáron való részvételéhez nyújtott támogatás,

bg) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 22. cikke szerinti induló vállalkozásoknak nyújtott támogatás,

bh) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 25. cikke szerinti kutatás-fejlesztési projektekhez nyújtott támogatás,

bi) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 28. cikke szerinti kis- és középvállalkozásoknak nyújtott innovációs támogatás,

bj) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 41. cikke szerinti megújuló energia támogatására irányuló beruházási támogatás,

bk) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás,

bl) a 702/2014/EU bizottsági rendelet 17. cikke szerinti mezőgazdasági termékek feldolgozásával és a mezőgazdasági termékek forgalmazásával kapcsolatos beruházásokhoz nyújtott támogatás, bm) a 702/2014/EU bizottsági rendelet 14. cikke szerinti elsődleges mezőgazdasági termeléshez kapcsolódó, mezőgazdasági üzemekben végrehajtott, tárgyi eszközökre vagy immateriális javakra irányuló beruházásokhoz nyújtott támogatás,

bn) határon átnyúló együttműködésben érintett és a COVID-19 koronavírus-világjárvány (a továbbiakban: világjárvány) miatt nehéz helyzetbe került magyar vállalkozásoknak nyújtott támogatás,

bo) az Európai Bizottság C(2020) 3951 final számú, 2020. június 8-i határozata szerinti, a 40/A-C. § feltételeinek megfelelő támogatás,

c) 7. sora alapján - a koronavírus-járvány következtében szükségessé vált versenyképesség-növelő támogatásról szóló 7/2020. (IV. 16.) KKM rendeletben meghatározott szabályok szerint - az Európai Bizottságnak a COVID-19-vírusjárvány idején a gazdaság segítése érdekében bevezethető állami támogatási intézkedésekre vonatkozó átmeneti keretszabályra vonatkozó közlemény 3.1. szakaszának feltételei szerint elfogadott, C(2020) 2332 final számú, 2020. április 8-i, C(2020) 3426 final számú, 2020. május 19-i és C(2020) 5721 final számú, 2020. augusztus 17-i határozatának, valamint az SA.57375 (2020/N) C(2020) 4286 final számú, 2020. június 23-i határozatának megfelelő támogatás

nyújtható."

3. § A KKM rendelet a következő 45. §-sal egészül ki:

"45. § E rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013.12.24., 1. o.),

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet,

c) a 651/2014/EU rendeletnek a kikötői és repülőtéri infrastruktúrákra irányuló támogatás, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásra és a sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatásra vonatkozó bejelentési határértékek, továbbá a legkülső régiókban biztosított regionális működési támogatási programok tekintetében, valamint a 702/2014/EU rendeletnek a támogatható költségek összegének meghatározása tekintetében történő módosításáról szóló, 2017. június 14-i 2017/1084/EU bizottsági rendelettel (HL L 156, 2017.6.20., 1. o.) módosított, a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187, 2014.6.26., 1. o.) I. és II. fejezete, valamint 13-14. cikke, 17. cikke, 18. cikke, 19. cikke, 22. cikke, 25. cikke, 28. cikke, 31. cikke, 41. cikke, 53. cikke,

d) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének alkalmazásában a mezőgazdasági és az erdészeti ágazatban, valamint a vidéki térségekben nyújtott támogatások bizonyos kategóriáinak a belső piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról szóló, 2014. június 25-i 702/2014/EU bizottsági rendelet 14. és 17. cikke,

e) a 40/A-C. § feltételeinek megfelelő, az Európai Bizottság C(2020) 3951 final számú, 2020. június 8-i határozata,

f) a regionális állami támogatásokról (2014-2020) szóló 2013/C 209/01 számú európai bizottsági iránymutatás,

g) az Európai Bizottságnak a COVID-19-vírusjárvány idején a gazdaság segítése érdekében bevezethető állami támogatási intézkedésekre vonatkozó átmeneti keretszabályra vonatkozó közlemény 3.1. szakaszának feltételei szerint elfogadott, C(2020) 2332 final számú, 2020. április 8-i, C(2020) 3426 final számú, 2020. május 19-i és C(2020) 5721 final számú, 2020. augusztus 17-i határozatának, valamint az SA.57375 (2020/N) C(2020) 4286 final számú, 2020. június 23-i határozata

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz."

4. § A KKM rendelet

a) 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép,

b) 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép,

c) a 3. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

5. § A KKM rendelet 2. § (1) bekezdésében az "az 1. és a 2. melléklet" szövegrész helyébe az "az 1-3. melléklet" szöveg lép.

6. § Hatályát veszti a KKM rendelet 43. §-a.

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Szijjártó Péter s. k.,

külgazdasági és külügyminiszter

1. melléklet a 3/2021. (II. 5.) KKM rendelethez

"1. melléklet a 4/2019. (VI. 14.) KKM rendelethez

A XVIII. Külgazdasági és Külügyminisztérium fejezet 2021. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
CímnévAlcímnévJogcím
csop. név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete
2Fejezeti kezelésű előirányzatok
3Célelőirányzatok
4348695Külgazdasági és
Külügyminisztérium
felügyelete alá
tartozó szervezetek
és szakmai
programok
támogatása
Az előirányzat elsősorban
a nem nevesített, azonban
a minisztérium vagy az irányítása
alá tartozó intézmény szakmai
programjainak támogatását
szolgálja. Az előirányzat
támogatási projektek, valamint
visszterhes szerződések
kiadásainak fedezetére egyaránt
fedezetet nyújt. Az előirányzat
terhére kerül lebonyolításra
az egységes külképviseleti
rendszer és a külképviseleti
hálózat működtetésével és
fenntartásával kapcsolatos
adminisztratív-technikai és egyéb
feladatok ellátásának - kiemelten
a konzuli hálózat és konzuli
szolgáltatások működtetésének,
az egységes külképviseleti
rendszert és külképviseleti
hálózatot érintő üzemeltetési,
technikai feladatok ellátásának,
a biztonságos működés
érdekében, valamint
a minisztérium egyes
(a kötelezően központi szolgáltató
által nyújtott központosított
informatikai szolgáltatások
kivételével) informatikai, távközlési
és infokommunikációs rendszerei
üzemeltetésének, valamint
az iratkezelési és irattovábbítási
tevékenységnek - a támogatása is.
költségvetési szerv,
gazdasági társaság, civil
szervezet, közalapítvány,
társulás, egyéni
vállalkozó, köztestület,
szövetkezet,
KKM Subsidium Korlátolt
Felelősségű Társaság
pályázati úton, egyedi
írásos kérelemre,
egyedi döntés alapján,
támogatási szerződéssel
vagy támogatói okirattal
előleg biztosíthatóa) költségvetési
támogatás esetén
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan;
b) egyéb kifizetés
esetén közvetlen
kifizetéssel
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan,
közszolgáltatási
szerződéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással
Ávr. 84. §
(2) bekezdés
a) pontja szerinti
felhatalmazó
nyilatkozat
határon túli
költségvetési
támogatás esetén
a határon túli
költségvetési
támogatások sajátos
szabályairól szóló
98/2012. (V. 15.)
Korm. rendelet alapján
el lehet tekinteni
A minisztérium vagy
az irányítása alá
tartozó intézmény
azon szakmai
programjainak
támogatásával
kapcsolatos feladatok
megvalósítása
során, amelyek más
költségvetési szerv
irányítása, szakmai
felügyelete alatt
vagy közreműködése
mellett valósulnak
meg, lebonyolító
szerv járhat el.
5359384Protokoll kiadásokAz előirányzat célja
a Kormány tagjainak feladat- és
hatásköréről szóló
94/2018. (V. 22.)
Korm. rendelet 141. §
(2) bekezdés h) pontja alapján,
a diplomáciai protokollal, valamint
a külföldi államfők és kormányfők
fogadásával kapcsolatos
feladatok lehető legmagasabb
színvonalon, ugyanakkor
a rendelkezésre álló költségvetési
források minél takarékosabb
felhasználásával történő
végrehajtása. Az előirányzat
a Miniszterelnöki Kabinetirodával
kötött megállapodás alapján
ellátott kormányfői protokollal
kapcsolatos feladatokhoz
kapcsolódó tárgyévi kiadásokhoz
szükséges fedezetet biztosítja.
gazdálkodó szervezetek,
magánszemélyek, egyéni
vállalkozók, költségvetési
szervek, civil szervezetek
előirányzat-
átcsoportosítással,
közvetlen kifizetéssel,
egyösszegű, illetve
részletekben
történő kifizetéssel,
teljesítésarányosan
6380184Csángó-Magyar
Együttműködési
Program Támogatása
Az előirányzat terhére kerül
lebonyolításra a csángó-magyar
együttműködéssel kapcsolatos
feladatok támogatása.
Az előirányzat fedezetet biztosít
a központi államigazgatási
szervek csángó ügyekkel
összefüggő tevékenységének
összehangolására, ennek
keretében a Kormány
feladatkörében érintett tagjával
történő együttműködésre
a csángók kulturális és anyanyelvi
identitását erősítő és fejlesztő
programok és fejlesztések
megszervezésére, a csángó
kulturális örökség emlékeinek
és értékeinek feltárására,
megőrzésére irányuló feladatok
ellátására, valamint az előirányzat
céljával összefüggő kiadásokra.
Moldvai
Csángó-magyarok
Szövetsége,
gazdasági társaságok,
civil szervezetek,
közalapítványok,
társulások, egyéni
vállalkozók,
köztestületek,
szövetkezetek,
költségvetési szervek,
külföldi szervezetek
pályázati úton, egyedi
írásos kérelemre,
egyedi döntés alapján,
támogatási szerződéssel
vagy támogatói okirattal
előleg biztosíthatóa) költségvetési
támogatás esetén
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan;
b) egyéb kifizetés
esetén közvetlen
kifizetéssel
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan,
közszolgáltatási
szerződéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással
Ávr. 84. §
(2) bekezdés
a) pontja szerinti
felhatalmazó
nyilatkozat
határon túli
költségvetési
támogatás esetén
a határon túli
költségvetési
támogatások sajátos
szabályairól szóló
98/2012. (V. 15.)
Korm. rendelet alapján
eltekinthet
A csángó-magyar
együttműködéssel
kapcsolatos feladatok
vonatkozásában
a Bethlen Gábor
Alapkezelő
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
lebonyolító szervként
járhat el.
7381084Stipendium
Hungaricum
és diaszpóra
ösztöndíjak
támogatása
Az előirányzat
a Stipendium Hungaricum
ösztöndíjprogramban, valamint
a diaszpóra ösztöndíjprogramban
részt vevő felsőoktatási
intézmények rendelkezésére
bocsátja az ösztöndíjak, a külföldi
hallgatói helyek önköltsége,
a lakhatási támogatás, valamint
a magán- és egészségbiztosítás
- amely fedezi az ellátás
során szükséges idegennyelv-
használat kapcsán felmerülő
költségeket -, a szervezési
átalány és a magyar nyelvi
képzési átalány összegét, illetve
biztosítja az ösztöndíjprogram
működtetésének költségeit,
továbbá biztosítja a minisztérium
által közvetlenül ellátandó
feladatok végrehajtását. Fedezetet
biztosít a Stipendium Hungaricum
ösztöndíjprogrammal, valamint
a diaszpóra ösztöndíjprogrammal
kapcsolatos, külön jogszabályban
meghatározott feladatok
végrehajtásához, valamint
a Magyar Diplomáciai
Akadémiával kapcsolatos egyes
feladatok végrehajtásához,
továbbá az előirányzat céljával
összefüggő kiadásokra.
költségvetési szervek,
köztestületek, Tempus
Közalapítvány,
gazdálkodó szervezetek,
civil szervezetek,
közalapítványok,
társulások, nem állami
fenntartású felsőoktatási
intézmények,
KKM Magyar Diplomáciai
Akadémia Korlátolt
Felelősségű Társaság
pályázati úton, egyedi
írásos kérelemre,
egyedi döntés alapján,
támogatási szerződéssel
vagy támogatói okirattal
előleg biztosíthatóa) költségvetési
támogatás esetén
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan;
b) egyéb kifizetés
esetén közvetlen
kifizetéssel
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan,
közszolgáltatási
szerződéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással
Ávr. 84. §
(2) bekezdés
a) pontja szerinti
felhatalmazó
nyilatkozat
Az előirányzat terhére
kerül sor a Közép-európai
Oktatási Alapítvány
(a továbbiakban:
Oktatási Alapítvány) részére
történő vagyonjuttatásra pénz
útján történő adomány nyújtása
formájában, az Oktatási Alapítvány
közérdekű tevékenysége,
közfeladata ellátása érdekében.
Oktatási Alapítványközvetlen kifizetéssel
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan,
előirányzat-
átcsoportosítással
8386151Külgazdasági fejlesztési célú
szervezetitámogatások
Azelőirányzat a hazai
vállalkozások külföldi
befektetéseinek támogatását,
beruházási lehetőségeinek
bővítését, a magyar beszállítói
háttér fejlesztését, a magyar
export növekedését, hazai
vállalkozások számára új üzleti
lehetőségek felkutatását, a magyar
termékek és szolgáltatások
versenyképességének javítását,
a kis- és középvállalkozások
külpiaci értékesítését
segíti elő. A minisztérium
kereskedelemfejlesztési
feladatainak ellátása is ezen
előirányzat terhére valósul meg.
Az előirányzat biztosítja
a HEPA Magyar Exportfejlesztési
Ügynökség Nonprofit Zártkörűen
Működő Részvénytársaság
közfeladat-ellátásához szükséges
fedezetet közszolgáltatási vagy
támogatási szerződés formájában.
Az előirányzat az előző évek
költségvetési-maradvány-
lebonyolítását tartalmazza a
Nemzetközi Befektetéseket
Támogató célelőirányzat
támogatási szerződései esetében.
Az előirányzat biztosítja a CED
Közép-európai Gazdaságfejlesztési
Hálózat Nonprofit Korlátolt
Felelősségű Társaság
(a továbbiakban: CED
Közép-európai Gazdaságfejlesztési
Hálózat Nonprofit Kft.) közfeladat-
ellátásához szükséges fedezetet
közszolgáltatási vagy támogatási
szerződés formájában.
Az előirányzat a következő
külgazdaság-fejlesztési feladatok
végrehajtását segíti elő:
a) közép-európai partnerirodák
kiválasztása, felkészítése és
működtetése;
b) Magyarország területén
működő belföldi irodahálózat
kiválasztása, felkészítése és
működtetése;
c) exportlehetőségek felkutatása
a közép-európai partnerirodák
bevonásával;
d) üzleti partnerek kiközvetítése;
e) magyar cégek külpiacra
jutásának elősegítése proaktív
kiajánlások formájában;
gazdasági társaság,
civil szervezet,
közalapítvány, társulás,
egyéni vállalkozó,
köztestület, szövetkezet,
költségvetési szerv, HEPA
Magyar Exportfejlesztési
Ügynökség Nonprofit
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság,
CED Közép-európai
Gazdaságfejlesztési
Hálózat Nonprofit Kft.,
MFK NKft.,
HIPA NZrt.,
Határon Átnyúló
Kezdeményezések
Közép-európai Segítő
Szolgálata
pályázati úton, egyedi
írásos kérelemre,
egyedi döntés alapján,
támogatási szerződéssel
vagy támogatói okirattal
előleg biztosíthatóa) költségvetési
támogatás esetén
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan;
b) egyéb kifizetés
esetén közvetlen
kifizetéssel
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan,
közszolgáltatási
szerződéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással
Ávr. 84. §
(2) bekezdés
a) pontja szerinti
felhatalmazó
nyilatkozat
lehetséges
f) kiállítások, vásárok szervezése
a magyar vállalkozások számára;
g) exportlehetőségek felkutatása,
üzleti partnerek közvetítése és
üzletember-találkozók szervezése
a magyar vállalkozások számára;
h) vállalati igények felmérése,
az illetékességi területen működő
és ágazati szereplők célirányos
felkutatása és látogatása;
i) a hazai és határon túli
exportképes árualap felkutatása;
j) a két- és többoldalú nemzetközi
gazdasági kapcsolatok
fejlesztésének elősegítése;
k) Magyarország külképviseleteivel
való együttműködés az a)-j) és
az l)-x) pontokban meghatározott
feladatok végrehajtása érdekében,
kapcsolattartás
a Magyarországon működő
külképviseletekkel, valamint
a Magyarországon,
illetve külföldön működő
partnerintézményekkel;
l) a külgazdasági attasékkal való
együttműködés
az exportfejlesztési tevékenységek
megvalósítása során
az a)-k) pontokban és az m)-x)
pontokban meghatározott
feladatok végrehajtása érdekében;
m) közreműködés
a kis és közepes méretű
vállalkozások beszállítói
lehetőségeinek feltárásában,
mind a magyarországi külföldi
befektetők, mind a környező
országokban megtelepedett
befektetők vonatkozásában;
n) külkereskedelem-technikai,
értékesítési, valamint az európai
uniós és állami támogatási
rendszerekkel kapcsolatos
kérdésekben külpiaci információk
(országspecifikus üzleti és
gazdasági információk) gyűjtése és
továbbítása
a kis- és középvállalkozók
számára export és tőkekihelyezési
kapacitásaik optimalizációja
céljából;
o) tanácsadás
a külkereskedelem-technikai,
vámügyi, jogi, adózási
kérdésekben képzések keretében;
p) tanácsadás és segítségnyújtás
a magyar vállalkozások külföldi
cégalapításához, tájékoztatás
a tőkekihelyezéssel kapcsolatos
információkról, jogszabályokról,
valamint
a befektetési és privatizációs
lehetőségekről;
q) külföldi tenderfigyelés
folytatása, tájékoztatás a magyar
vállalkozások számára adott
célország tendereiről;
r) a magas szintű delegációkhoz
kapcsolódó B2B találkozók, üzleti
fórumok szervezése belföldön és
külföldön;
s) együttműködés és
közvetlen kapcsolattartás
helyi vállalkozásokkal, hazai és
határon túli gazdaságfejlesztő
szervezetekkel, a területen
működő külgazdasági
diplomatákkal,
az államigazgatás egyéb szerveivel
és érdekképviseletekkel;
t) a meghatározott
fókuszágazatokban és
fókuszrégiókban
a magyar vállalkozások állami
támogatás mellett megvalósuló
részvételének szervezése
a külföldi vásárokon, kiállításokon;
u) az ügyfélkapcsolatok
kezelése, ügyféltámogatással
és ügyfélszerzéssel összefüggő
feladatok ellátása, növelve
ezáltal az ügyfélkapcsolatok
profitabilitását;
v) a közép-európai potenciális
partnerszervezeteket tartalmazó
adatbázis fejlesztése, fenntartása
és folyamatos frissítése, különös
figyelemmel a határon túli
gazdaságfejlesztési programokban
való felhasználás igényeire;
w) a határon túli
gazdaságfejlesztési
programok lebonyolításában
és ellenőrzésében való
közreműködés;
x) az a)-w) pontokban
meghatározott feladatokkal
összefüggésben
a külgazdasági attasék
ismereteinek bővítésében,
kiküldetésüket megelőzően
felkészítésében való részvétel.
Az előirányzat
fedezetet biztosít
a közvetlen közösségi források
felhasználása összehangolásának
hatékony rendszerének az MFK
Magyar Fejlesztési Központ
Nonprofit Kft.
(a továbbiakban:
MFK NKft.) általi kidolgozásához
és működtetéséhez, hogy ennek
keretében
a közvetlen közösségi források
kárpát-medencei szintű
elnyerésének elősegítése
érdekében információs,
koordinációs, operatív és irányítási
feladatokat lásson el.
Az előirányzat fedezetet
nyújt továbbá az MFK NKft.
feladatainak ellátásával
összefüggésben keletkezett
éves működési és fejlesztési
kiadások finanszírozására,
továbbá egyes szakmai feladatok
ellátásához szükséges kiadások
finanszírozására.
Az előirányzat fedezetet biztosít
a HIPA Nemzeti Befektetési
Ügynökség Nonprofit Zártkörűen
Működő Részvény-társaság
(a továbbiakban: HIPA NZrt.)
feladatainak ellátásával
összefüggésben keletkezett éves
működési és fejlesztési kiadások
finanszírozására, valamint a
társaság lebonyolító szervi
feladatainak és egyes szakmai
feladatoknak
az ellátásához szükséges kiadások
finanszírozására is.
Az előirányzat költségvetési
támogatást nyújt a Határon
Átnyúló Kezdeményezések
Közép-európai Segítő
Szolgálata működéséhez is,
az éves szakmai
programban nem szereplő
tevékenység az egyesülési jogról,
a közhasznú jogállásról, valamint
a civil szervezetek működéséről
és támogatásáról
szóló 2011. évi
CLXXV. törvényben foglaltak
szerint támogatható.
A költségvetési támogatás
a támogatási igény benyújtásakor
már megkezdett vagy megvalósult
tevékenységre is nyújtható.
9255389Nemzetközi tagdíjak és európai
uniós befizetések
Az előirányzat célja Magyarország
nemzetközi szervezetekben
viselt tagságáról szóló hatályos
nemzetközi szerződésekből
eredő fizetési kötelezettségeinek
teljesítése. A tagdíjfizetési
kötelezettségeken kívül
az előirányzat forrást nyújt
a nemzetközi szervezetek által
kezdeményezett kötelező jellegű
önkéntes felajánlásokra, valamint
nemzetközi egyezményeken
és bilaterális vagy multilaterális
megállapodásokon, nemzetközi
fejlesztési együttműködéseken
alapuló fizetési kötelezettségek,
fejlesztési alapokhoz
való hozzájárulások teljesítésére,
továbbá
a nemzetközi szervezetekhez
delegált nemzeti szakértők
kiadásaira is.
Az előirányzat terhére kerül sor
Magyarország Európai Unió
által működtetett Európai Uniós
Alapokhoz való hozzájárulásainak
teljesítésére is.
Az előirányzat felhasználása
a kötelezettségvállaló
engedélyezését követő kifizetéssel
valósul meg.
nemzetközi szervezet,
valamint más,
a nemzetközi
kötelezettség
teljesítésében részt
vevő egyéb szervezet,
költségvetési szerv,
Európai Uniós Alapok
közvetlen kifizetéssel,
előirányzat
átcsoportosítással
10352028Peres ügyekFedezetet nyújt
a minisztériummal szemben
fennálló jogerőre emelkedett
követelésekre, azaz a peres
eljárásokkal kapcsolatos
kártérítések, költségek
fedezetének biztosítására,
a magán- és egyéb jogi személyek
kártérítésére, valamint az
előirányzat céljával összefüggő
kiadásokra.
magán- és egyéb jogi
személy, költségvetési
szerv
egy összegben
vagy részletekben,
teljesítésarányosan,
közvetlen kifizetéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással
11386173Kulturális diplomáciai projektek
támogatása
Célja a magyar kultúra, oktatás
és tudomány eredményeinek
elsősorban külföldi közönség
számára történő, Magyarország
diplomáciai kapcsolatait
elősegítő népszerűsítése,
a magyarság kulturális értékeinek
bemutatása, hagyományainak és
kapcsolatainakápolása.
Azelőirányzat biztosít forrást
a külképviseleteken és a
külföldi magyarintézetekben
megvalósuló kulturális, oktatási
és tudományos programokra,
támogatási szerződések keretében
nyújtható támogatásra külföldön
és Magyarországon megrendezett
nemzetközi kulturális és
tudományos eseményekhez,
valamint a magyar kortárs
képzőművészet nemzetközi
művészeti vásárokon való
megjelenéséhez kapcsolódóan.
Azelőirányzat célja a Gül Baba
türbéje és környezete kiemelkedő
kulturális értékként történő
megőrzése és az azzal kapcsolatos
egyes közművelődési feladatok
ellátása is. Az előirányzat fedezetet
biztosít a Gül Baba türbéje és
környezete kiemelkedő értékeinek
fenntartására, megőrzésére,
hasznosítására és üzemeltetésére,
valamint a magyar-török
kulturális kapcsolatok ápolásával
összefüggő feladatok ellátására.
Az előirányzat célja továbbá vissza
nem térítendő költségvetési
támogatás nyújtása a Demokrácia
Központ Közalapítvány és két
intézete részére az éves
működési és fejlesztési kiadások
finanszírozására, egyes szakmai
feladatok ellátásához szükséges
kiadások finanszírozására,
valamint a Demokrácia Központ
Közalapítvány alapító okiratában
foglalt céljaival összhangban álló,
az Alapító által meghatározott
projektek finanszírozására,
továbbá az előirányzat céljával
összefüggő egyéb kiadásokhoz
fedezet biztosítása.
gazdálkodó szervezetek,
civil szervezetek,
magánszemélyek, egyéni
vállalkozók, költségvetési
szervek,
Gül Baba Türbéje
Örökségvédő Alapítvány,
Demokrácia Központ
Közalapítvány, Tom
Lantos Intézet, Külügyi
és Külgazdasági Intézet,
külföldi kormányzati
vagy önkormányzati
szerv, illetve az általa
fenntartott intézmény,
egyéb külföldi szervezet
pályázati úton, egyedi
írásos kérelemre,
egyedi döntés alapján,
támogatási szerződéssel
vagy támogatói okirattal
előleg biztosíthatóa) költségvetési
támogatás esetén
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan;
b) egyéb kifizetés
esetén közvetlen
kifizetéssel
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan,
előirányzat-
átcsoportosítással
Ávr. 84. §
(2) bekezdés
a) pontja szerinti
felhatalmazó
nyilatkozat
12386828Rendvédelmi szolgálati juttatás
tartalék
Az előirányzat a rendvédelmi
szolgálattal kapcsolatban
nem tervezett feladatok
végrehajtásának finanszírozására
szolgál.
közvetlen kifizetéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással

"

2. melléklet a 3/2021. (II. 5.) KKM rendelethez

"2. melléklet a 4/2019. (VI. 14.) KKM rendelethez

A XLVII. Gazdaságvédelmi Alap fejezet 2021. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve a külügyi fejezeti kezelésű előirányzatokra vonatkozóan

ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
CímnévAlcímnévJogcím
csop. név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete
2Fejezeti kezelésű előirányzatok
3Gazdaságvédelmet szolgáló külügyi fejezeti kezelésű előirányzatok
4197524Beruházás
ösztönzési
célelőirányzat
Az előirányzat a beruházás
ösztönzési célelőirányzat
felhasználásáról szóló
210/2014. (VIII. 27.)
Korm. rendelet
(a továbbiakban:
EKD rendelet) alapján
használható fel.
Az EKD
rendelet szerinti jogi
személyek.
Az EKD rendeletben
foglaltak szerint.
Az EKD rendeletben
foglaltak szerint.
Az EKD rendeletben
foglaltak szerint.
HIPA NZrt.
5386162Regionális
határon túli
és egyéb
nemzetközi
fejlesztési
és kutatási
programok
Az előirányzat a kiemelkedő
hazai ágazatok külpiaci
lehetőségeit és az ágazatok
export tevékenységét segíti
elő. Az előirányzat biztosítja
az Exportfejlesztési Pályázati
Program lebonyolításához
szükséges fedezetet.
Az előirányzat fedezetet
biztosíthat a HEPA Magyar
Exportfejlesztési Ügynökség
Nonprofit Zártkörűen
Működő Részvénytársaság
közfeladatainak
körében a kifejezetten
kereskedelemfejlesztéshez
kapcsolódó részfeladatok
ellátásához is
közszolgáltatási vagy
támogatási szerződés
formájában.
Az előirányzat forrást biztosít
továbbá:
a) az Európai
Űrügynökségben való
tagsággal összefüggő
díjfizetési kötelezettségek
teljesítésére,
b) az Európai Űrügynökség
tevékenységéhez
kapcsolódó szakmai
feladatok ellátására,
c) a bilaterális és
multilaterális kapcsolatokból
fakadó űrtechnológiai
fejlesztések, programok,
feladatok megvalósítására,
d) a hazai űrkutatással
és űriparral kapcsolatos
feladatok ellátására,
valamint az űrkutatási,
űripari nemzetközi és hazai
szervezetekben
való részvétel tagdíjának,
továbbá egyéb felmerülő
költségeknek (különösen
projektfinanszírozás)
a teljesítésére.
Az előirányzat az európai
területi együttműködési
csoportosulásról szóló,
gazdasági társaság,
civil szervezet,
közalapítvány,
társulás, egyéni
vállalkozó,
köztestület,
szövetkezet,
költségvetési szerv,
önkormányzat,
egyesület, az űripari
ágazatban működő
szervezetek,
felsőoktatási
intézmények, állami
kutatóintézetek,
űripari szereplők,
magyarországi
székhelyű európai
területi társulás
és a külföldi
székhelyű társulás
magyarországi
intézménye,
valamint egyéb,
határ menti
fejlesztéssel
foglalkozó civil,
államháztartáson
kívüli szervezetek,
természetes személy,
külföldi szervezet,
külföldi kormányzati
vagy önkormányzati
szerv és az általa
fenntartott
intézmény;
a gazdaság-
fejlesztési
programok esetén
külön erre
a feladatra
létrehozott vagy
jogszabályban
vagy a Kormány
határozatában
foglalt döntés
alapján kijelölt
külföldi vagy belföldi
szervezet, úgymint
a Prosperitati
Alapítvány, az Egán
Ede Kárpátaljai
pályázati úton,
egyedi írásos
kérelemre, egyedi
döntés alapján,
támogatási
szerződéssel vagy
támogatói okirattal;
a gazdaságfejlesztési
programok esetén
külön erre a feladatra
létrehozott vagy
jogszabályban
vagy a Kormány
határozatában
foglalt döntés
alapján kijelölt
külföldi vagy
belföldi szervezet
bevonásával
pályázati úton,
illetve a Kormány
határozatában
foglalt döntés
alapján, jogszabály
alapján egyedi írásos
kérelemre vagy
egyedi döntés
alapján, minden
esetben támogatási
szerződésben
meghatározott
feltételek mellett;
a határon átnyúló
együttműködésben
érintett és
a világjárvány miatt
nehéz helyzetbe
került magyarországi
vállalkozások
beruházásainak
támogatása esetén
külön erre a feladatra
létrehozott vagy
jogszabályban,
a Kormány
határozatában
foglalt döntés
alapján kijelölt
külföldi vagy
belföldi szervezet
bevonásával
előleg
biztosítható
a) költségvetési
támogatás esetén
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan;
a gazdaságfejlesztési
programok
esetén vissza nem
térítendő vagy
kamattámogatás
egy összegben
vagy részletekben,
teljesítésarányosan,
az intézményrendszer
felállításához és
működtetéséhez
működési és
felhalmozási
célú, a végső
kedvezményezettek
részére a külföldi
vagy belföldi
szervezet útján
felhalmozási és
működési célú
támogatásként;
előirányzat-
átcsoportosítással;
az intézményrendszer
felállításához és
működtetéséhez
a lebonyolító
szervvel kötött
megállapodással;
b) egyéb kifizetés
esetén közvetlen
kifizetéssel
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan;
közszolgáltatási
szerződéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással
vagy tagdíjfizetés
útján
Ávr. 84. §
(2) bekezdés
a) pontja szerinti
felhatalmazó
nyilatkozat;
a gazdaságfejlesztési
programok
megvalósítása
során a határon
túli költségvetési
támogatások
sajátos
szabályairól szóló
98/2012. (V. 15.)
Korm. rendelet
alapján el lehet
tekinteni;
a határon átnyúló
együttműködésben
érintett és
a világjárvány
miatt nehéz
helyzetbe került
magyarországi
vállalkozások
beruházásainak
támogatása
tekintetében
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerint;
NEFE tevékenység
esetén
a nemzetközi
fejlesztési
együttműködésről
és a nemzetközi
humanitárius
segítségnyújtásról
szóló 2014. évi
XC. törvény 17. §
(1) bekezdés a) pont
aa) alpontja alapján
mentesül
Azon határon túli
gazdaságfejlesztési
programok
támogatásával
kapcsolatos feladatok
megvalósítása
során, amelyek más
költségvetési szerv
irányítása, szakmai
felügyelete alatt
vagy közreműködése
mellett valósulnak
meg, lebonyolító
szerv járhat el.
A határon átnyúló
együttműködésben
érintett és
a világjárvány miatt
nehéz helyzetbe
került magyarországi
vállalkozások
beruházásainak
támogatása esetén
a CED Közép-európai
Gazdaságfejlesztési
Hálózat
Nonprofit Kft.;
NEFE tevékenység
esetén lehetséges
2006. július 5-i 1082/2006/EK
európai parlamenti és
tanácsi rendelet és
az azt módosító az európai
területi együttműködési
csoportosulásról
szóló 1082/2006/EK
rendeletnek
a csoportosulások
létrehozásának és
működésének egyértelművé
tétele, egyszerűsítése és
javítása tekintetében történő
módosításáról szóló,
2013. december 17-i
1302/2013/EU európai
parlamenti és tanácsi
rendelet előírásaival
összhangban alapított,
valamint az európai területi
társulásról szóló
2014. évi LXXV. törvény 6. §-a
alapján nyilvántartásba vett
európai területi társulás és
a külföldi székhelyű társulás
magyarországi intézménye,
valamint egyéb, határ menti
fejlesztéssel foglalkozó civil,
államháztartáson kívüli
szervezetek számára,
a társulás, intézmény, illetve
szervezet működésével
és fejlesztésével, valamint
saját fejlesztéseik,
projektjeik megvalósításával
kapcsolatos költségekhez,
továbbá európai területi
együttműködéshez
kapcsolódó pályázataik
önerejéhez biztosít
támogatást.
Gazdaságfejlesztési
Központ
Jótékonysági
Alapítvány,
a Fundatia
Pro Economica -
Pro Economica
Alapítvány,
az ECONOMICA
HUNGARICA
Alapítvány,
a Magyar Regionális
Nemzetiségi
Fejlesztési Intézet,
Lendva nevű intézet,
a CED Közép-európai
Gazdaságfejlesztési
Hálózat
Nonprofit Kft. és
más kijelölt
szervezet,
költségvetési
szervek, külföldi
szervezetek,
a határon átnyúló
együttműködésben
érintett és
a világjárvány miatt
nehéz helyzetbe
került magyarországi
vállalkozások
beruházásainak
támogatása
tekintetében
Magyarországon
székhellyel,
telephellyel vagy
fiókteleppel
rendelkező
vállalkozások
pályázati úton,
illetve a Kormány
határozatában
foglalt döntés
alapján, jogszabály
alapján egyedi írásos
kérelemre
vagy egyedi
döntés alapján,
minden esetben
a lebonyolító
szerv által kiállított
támogatói okiratban
vagy támogatási
szerződésben foglalt
feltételek mellett
Az előirányzat célja továbbá
a határon túli partnerek
bevonásával meghatározott
gazdaságfejlesztési célok
megvalósítása, kiemelt
figyelemmel a vajdasági
magyar közösségek terület-
és gazdaságfejlesztési
stratégiájában,
a kárpátaljai magyarság
gazdaságfejlesztési
stratégiájában, az erdélyi
gazdaságfejlesztési
stratégiában, a felvidéki
gazdaságfejlesztési
stratégiában, a horvátországi
magyarok vidék- és
gazdaságfejlesztési
stratégiájában
és a Muravidék
gazdaságfejlesztési program
és akciótervben foglalt
célokra, valamint a határon
átnyúló együttműködésben
érintett és a világjárvány
miatt nehéz helyzetbe került
magyarországi vállalkozások
beruházásainak támogatása,
ezenkívül az előirányzat
fedezetet biztosít egyéb
határon túli projektekhez is.
Az előirányzat a hazai vízipar
külpiaci tevékenységének
elősegítését is szolgálja.
Ennek keretében alapvető
célkitűzése, hogy
támogatást biztosítson
a vízipar szereplőinek
a kiválasztott súlyponti
régiókban a fejlesztési
és együttműködési
lehetőségekbe történő
bekapcsolódáshoz.
Az előirányzat célja továbbá
a magyar nemzetközi
fejlesztési együttműködési
(a továbbiakban: NEFE)
tevékenység kiadásaihoz,
nemzetközi fejlesztési
együttműködésekre
irányuló egyezményeken és
bilaterális vagy multilaterális
megállapodásokon alapuló
fizetési kötelezettségek,
fejlesztési alapokhoz
való hozzájárulások,
valamint humanitárius
segítségnyújtás
teljesítéséhez szükséges
fedezet biztosítása.
Az előirányzat céljával
összhangban álló kifizetések
a magyar külképviseletek
közreműködésével és
kezdeményezésére is
teljesíthetők. Az előirányzat
terhére adományozólevél
útján adomány, felajánlás és
segély is nyújtható.
Az előirányzat terhére
kerül sor a Közép-európai
Épített Örökség Megőrző
Alapítvány részére történő
vagyonjuttatásra pénz útján
történő adomány nyújtása
formájában, a Közép-európai
Épített Örökség Megőrző
Alapítvány közérdekű
tevékenysége, közfeladata
ellátása érdekében.
Közép-európai
Épített Örökség
Megőrző Alapítvány
közvetlen kifizetéssel
egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan vagy
teljesítésarányosan
6247423Kötött
segélyhitelezés
Az Eximbank által
folyósítható kötött
segélyhitelek feltételeiről
és a segélyhitelnyújtás
részletes szabályairól
szóló 232/2003. (XII. 16.)
Korm. rendelet szerinti
kötött segélyhitelezéshez
kapcsolódó kamattámogatás
és adomány, valamint
hitelbiztosítási díj
fedezetének a biztosítása.
Magyar
Export-Import Bank
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
(a továbbiakban:
Eximbank Zrt.)
Az Eximbank által
folyósítható kötött
segélyhitelek
feltételeiről és
a segélyhitelnyújtás
részletes
szabályairól szóló
232/2003. (XII. 16.)
Korm. rendelet
szerint, valamint
előirányzat-
átcsoportosítással.
7385517A koronavírus-
járvány
következtében
szükségessé vált
versenyképesség-
növelő
támogatás
Az előirányzat a koronavírus-
járvány következtében
szükségessé vált
versenyképesség-növelő
támogatásról szóló
7/2020. (IV. 16.) KKM rendelet
(a továbbiakban:
VNT rendelet) alapján
használható fel.
A VNT rendelet
szerinti jogi
személyek.
A VNT rendeletben
foglaltak szerint.
A VNT
rendeletben
foglaltak
szerint.
A VNT rendeletben
foglaltak szerint.
A VNT rendeletben
foglaltak szerint.
HIPA NZrt.

"

3. melléklet a 3/2021. (II. 5.) KKM rendelethez

"3. melléklet a 4/2019. (VI. 14.) KKM rendelethez

A XLVII. Gazdaságvédelmi Alap fejezet 2021. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve a külügyi központi kezelésű előirányzatokra vonatkozóan

ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
CímnévAlcímnévJogcím
csop. név
JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának
módja
Támogatási előlegRendelkezésre bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító szervEurópai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete
2Központi kezelésű előirányzatok
3019051Eximbank Zrt.
kamatkiegyenlítése
A Magyar Export-Import
Bank Részvénytársaság
kamatkiegyenlítési
rendszeréről szóló
85/1998. (V. 6.)
Korm. rendelet alapján
az előirányzat célja
az Eximbank Zrt.
hitelnyújtásait és
követelésvásárlásait
támogató kamatkiegyenlítési
rendszerből eredő kifizetések
teljesítése.
Eximbank Zrt.A Magyar
Államkincstár
utalványa alapján
a Nemzeti Adó-
és Vámhivatal
folyósítja.
Magyar
Államkincstár

"

Tartalomjegyzék