673/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet

az egyetemek és a kutatóintézetek, valamint a gazdaság összekapcsoltságának erősítéséhez szükséges egyes kormányrendeletek módosításáról

A Kormány

a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 110. § (1) bekezdés 21. pontjában,

a 2. alcím tekintetében a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról szóló 2014. évi LXXVI. törvény 43. § (1) bekezdés a) pontjában,

a 3. alcím tekintetében a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról szóló 2014. évi LXXVI. törvény 43. § (1) bekezdés b) pontjában,

a 4. alcím tekintetében a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról szóló 2014. évi LXXVI. törvény 43/A. §-ában

kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A nemzeti felsőoktatási kiválóságról szóló 24/2013. (II. 5.) Korm. rendelet módosítása

1. § A nemzeti felsőoktatási kiválóságról szóló 24/2013. (II. 5.) Korm. rendelet 3. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"3. A hallgatók, oktatók és kutatók kutatói kiválóságának állami elismerése és támogatása

9. § (1) A Kormány nemzeti felsőoktatási kiválóság ösztöndíjat alapít Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program néven (a továbbiakban: EKÖP), valamint ennek részeként Kooperatív Doktori Program néven, amely a felsőoktatási intézmények által kiírt ösztöndíjpályázatokat foglalja magában. E kormányrendelet 9-12/B. §-a szerint meghirdetett bármely ösztöndíjprogram EKÖP-nek minősül, annak meghirdetése során a program nevének az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program, illetve a Kooperatív Doktori Program megjelölést tartalmaznia kell.

(2) Az ösztöndíjprogram célja, hogy

a) hozzájáruljon a felsőoktatási intézmények oktatói és kutatói utánpótlásának megfelelő biztosításához,

b) hozzájáruljon az innovatív magyar vállalkozások kutató-fejlesztői utánpótlásának biztosításához, valamint

c) bevonja a legtehetségesebb hallgatókat a felsőoktatási tehetséggondozásba.

10. § (1) A hallgató kutatói kiválóságának támogatásaként EKÖP ösztöndíj adományozható annak a kiváló kutatási, innovációs, illetve művészeti teljesítményt nyújtó,

a) alapképzésben részt vevő hallgatónak,

b) mesterképzésben részt vevő hallgatónak,

c) doktori képzésben részt vevő hallgatónak, vagy

d) oktatónak, kutatónak, aki a doktori fokozatot 5 éven belül szerezte és

aki felsőoktatási intézmény keretében az ösztöndíjas jogviszony alatt kutatási tevékenységet végez.

(2) Az (1) bekezdés d) pontja szerinti időtartam vonatkozásában a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: Nftv.) 45. § (2) bekezdése szerinti feltételek fennállása esetén a felsőoktatási intézmény méltányosságot gyakorolhat.

(3) Az EKÖP kerettel rendelkező felsőoktatási intézmény köteles valamennyi az (1) bekezdés szerinti képzési szinten - amennyiben ilyen képzést indít - meghirdetni az EKÖP ösztöndíj pályázatot, amelynek időpontjáról tájékoztatja az EKÖP Tanácsot.

(4) Az EKÖP ösztöndíj feltételeként meghatározott kutatási vagy egyéb eredmény állami ösztöndíj-támogatás eredményeként nem számolható el.

11. § (1) Az EKÖP ösztöndíjpályázatokat a felsőoktatási intézmény hirdeti meg, amelyeket honlapján közzétesz. A felsőoktatási intézményt az EKÖP ösztöndíjpályázatokat a meghirdetést megelőzően legalább 30 nappal véleményezésre megküldi az EKÖP Tanács részére. Az ösztöndíj pályázati eljárás elektronikus úton történő teljes lebonyolítását, ennek keretében különösen a pályázatok elbírálását, a támogatási döntés meghozatalát, az ösztöndíjprogrammal kapcsolatos szerződések elkészítését, valamint a pályázat útján elnyert ösztöndíj folyósítását a felsőoktatási intézmény végzi. A felsőoktatási intézmény feladata továbbá évente legalább egy alkalommal rendezvényt szervezni az ösztöndíjasok és a már fokozatot szerzett volt ösztöndíjasok számára.

(2) A felsőoktatási intézmény az (1) bekezdésben foglalt feladatokról az egyes tanévek vonatkozásában november 30-ig szakmai és pénzügyi beszámolót készít a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (a továbbiakban: NKFIH), valamint az EKÖP Tanács részére.

(3) Az EKÖP ösztöndíjpályázatok értékelése során a pályázati kiírásban foglalt bírálati szempontoknak legalább az alábbi elemeket kell tartalmazniuk:

a) pályázó tudományos vagy művészeti területen végzett teljesítménye, kiválósága,

b) a pályázó innováció területén végzett kiválósága, különösen iparjogvédelmi oltalommal való rendelkezése, és

c) a pályázó kutatási tervének kiválósága (különösen kutatási terv kidolgozottsága, megvalósíthatósága, a téma tudományos fontossága, újszerűsége, a kutatás eredményeinek közvetlen hasznosulása, hasznosíthatósága).

(4) A (3) bekezdésen túlmenően a pályázati kiírásban foglalt bírálati szempontoknak a kooperatív doktori képzésben részt vevő EKÖP ösztöndíjpályázat esetén tartalmaznia kell az Nftv. 108. § 22a. pontja szerinti munkáltató kutatásfejlesztési eredményeit, aktivitását és innovációs tevékenységét is.

(5) Az EKÖP ösztöndíjpályázatban az ösztöndíjas részére elő kell írni legalább az alábbi kötelező vállalásokat az ösztöndíjas időszak alatt, amely alapján a pályázónak vállalnia kell, hogy

a) a doktori tanulmányok által megkövetelt kutatómunkán felüli többlet kutatási tevékenységet végez,

b) közreműködik a felsőoktatási intézmény hallgatóinak felzárkóztatásban, illetve a tehetséggondozásban, továbbá

c) a kutatási tevékenységének eredményét népszerűsíti.

(6) Az EKÖP ösztöndíj összege havonta legalább 125 000 forint, legfeljebb 250 000 forint. A kooperatív doktori képzésben részt vevő hallgatók esetében az ösztöndíj összege havonta 400 000 forint.

(7) Az EKÖP ösztöndíjas jogviszony időtartama 5-12 hónap. A kooperatív doktori képzésben részt vevő hallgatók esetében az EKÖP ösztöndíjas jogviszony időtartama legalább 24, legfeljebb 48 hónap.

(8) Az ösztöndíjas jogviszony időtartamának kezdő időpontja a tárgyév szeptember 1-je.

12. § (1) Az EKÖP ösztöndíjprogram fedezetét a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap (a továbbiakban: NKFI Alap) költségvetésében kell biztosítani.

(2) Az EKÖP ösztöndíjprogram keretösszege (a továbbiakban: EKÖP keret) az NKFI Alap tárgyévi kiadási előirányzatának 5%-a, de legalább 10 milliárd forint, amely EKÖP alapkeretből és kooperatív doktori keretből áll.

(3) Az NKFIH az EKÖP keret tárgyévi keretösszegét legkésőbb a tárgyév augusztus 31-ig biztosítja a felsőoktatási intézmény részére.

(4) Az EKÖP alapkeret és a kooperatív doktori keret összege külön-külön a (2) bekezdés szerinti teljes keretösszeg 50%-a.

(5) Az EKÖP ösztöndíjprogram keretösszegének egyes felsőoktatási intézmények közötti felosztásáról - az EKÖP Tanács javaslata alapján - az NKFIH elnöke a tárgyévet megelőző év szeptember 30-ig dönt, amelyet az NKFIH a honlapján a keretelosztás módszertanával együtt közzétesz.

(6) Az NKFIH elnökének (5) bekezdés szerint döntése tartalmazza az EKÖP alapkeret és a kooperatív doktori keret közötti megoszlást is.

12/A. § (1) Az EKÖP Tanács a 12/B. § szerinti feladatok ellátását végző javaslattevő és döntés-előkészítő testület.

(2) Az EKÖP Tanács 11 tagból áll, ügyrendjét maga állapítja meg.

(3) Az EKÖP Tanács elnöke az NKFIH elnöke.

(4) Az EKÖP Tanács állandó tagjai:

a) az NKFIH tudományos és nemzetközi elnökhelyettese, valamint

b) a tudománypolitika koordinációjáért felelős miniszter által delegált 2 tag.

(5) Az EKÖP Tanácsba 1-1 főt delegál:

a) az Országos Doktori Tanács,

b) a Doktoranduszok Országos Szövetsége,

c) a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája,

d) a Magyar Rektori Konferencia,

e) a Magyar Kutatási Hálózat (HUN-REN),

f) a Magyar Innovációs Szövetség, valamint

g) a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.

(6) Az EKÖP Tanács tagjait a tudománypolitika koordinációjáért felelős miniszter nevezi ki határozatlan időre.

12/B. § (1) Az EKÖP Tanács feladatai:

a) a felsőoktatási intézmény által kiírt EKÖP ösztöndíj-pályázati felhívások előzetes véleményezése,

b) a 11. § (2) bekezdése szerinti beszámolók véleményezése,

c) a 12. §-ban foglaltak alapján az EKÖP alapkeret és a kooperatív doktori keret egyes felsőoktatási intézmények közötti felosztására vonatkozó módszertan és a döntési javaslat előkészítése,

d) az EKÖP stratégiai céljai megvalósulásának figyelemmel kísérése, továbbá szükség esetén javaslattétel az EKÖP és az egyes ösztöndíjpályázatok módosítására,

e) éves kiadvány készítése az EKÖP-ről, valamint

f) esetenként részt venni a 11. § (1) bekezdése szerinti rendezvényen.

(2) A felsőoktatási intézmény köteles megjelenést biztosítani az EKÖP Tanács részére a 11. § (1) bekezdése szerinti rendezvényen.

(3) Az EKÖP Tanács működésével kapcsolatos titkársági feladatokat az NKFIH látja el. Az NKFIH biztosítja az EKÖP Tanács működésének költségét a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról szóló 2014. évi LXXVI. törvény 14. §-a szerinti keret terhére."

2. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap működtetésének és felhasználásának szabályairól szóló 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet módosítása

2. § (1) A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap működtetésének és felhasználásának szabályairól szóló 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet] 2. § (1) bekezdés 23. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"23. induló beruházás: az a tárgyi eszközök vagy immateriális javak beszerzésére irányuló beruházás, amely új létesítmény létrehozatalát, meglévő létesítmény kapacitásának bővítését, létesítmény termékkínálatának, szolgáltatásainak a létesítményben addig nem gyártott termékekkel, nem kínált szolgáltatásokkal történő bővítését vagy egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamatának, átfogó szolgáltatásainak alapvető megváltoztatását eredményezi, valamint a részesedésszerzés kivételével olyan létesítmény eszközeinek felvásárlása, amely létesítmény bezárásra került vagy felvásárlás nélkül bezárásra került volna,"

(2) A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése a következő 70b. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"70b. tesztelési és kísérleti infrastruktúra: olyan létesítmények, berendezések, képességek és erőforrások (például próbapadok, kísérleti sorozatok, demonstrátorok, tesztelési létesítmények vagy élő laboratóriumok, valamint a kapcsolódó támogató szolgáltatások), amelyeket elsősorban olyan vállalkozások, különösen kkv-k használnak, amelyek új vagy továbbfejlesztett termékek, eljárások és szolgáltatások kifejlesztése, valamint technológiák tesztelése és fejlesztése céljából igényelnek támogatást teszteléshez és kísérletezéshez, az ipari kutatás és kísérleti fejlesztés révén történő előrelépés érdekében."

3. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 5. §-a a következő 8a. ponttal egészül ki:

(Ha a KFItv. alapján nyújtott támogatás állami támogatásnak minősül, a KFItv.)

"8a. 20. §-a, 24. § (1) bekezdés b), c), f) és i) pontja, 28. § a), d), g), h), m) és n) pontja, valamint 29/A. § (2) bekezdés 1., 5., 8., 9., 12., 13., 17., 18. pontja alapján tesztelési és kísérleti infrastruktúrához nyújtott beruházási támogatás,"

(nyújtható.)

4. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A 651/2014/EU bizottsági rendelet és az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatás kizárólag átlátható formában nyújtható."

5. § (1) A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 12. § 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege]

"1. regionális beruházási támogatás esetén a beruházáshoz igényelt összes állami támogatással együtt - figyelembe véve a nagyberuházásokra vonatkozó rendelkezéseket - egy legalább 110 millió euró elszámolható költségű beruházási támogatás esetében vállalkozásonként és projektenként meghaladja

a) a 24,75 millió eurónak megfelelő forintösszeget, ha a maximális regionális támogatási intenzitás 30%,

b) a 41,25 millió eurónak megfelelő forintösszeget, ha a maximális regionális támogatási intenzitás 50%,

c) a 49,5 millió eurónak megfelelő forintösszeget, ha a maximális regionális támogatási intenzitás 60%,"

(2) A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 12. § 7. pont d) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege kutatás-fejlesztési projekthez nyújtott támogatás esetén]

"d) meghaladja az a)-c) alpont szerinti összeg kétszeresét

da) EUREKA-projekt, vagy

db) az EUMSz 185. cikke vagy 187. cikke alapján létrehozott közös vállalkozás által megvalósított projekt, vagy

dc) a 36. § (5) bekezdésének b) pontjában meghatározott feltételeknek megfelelő projekt

esetén,"

(3) A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 12. §-a a következő 8a. ponttal egészül ki:

[Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege]

"8a. a tesztelési és kísérleti infrastruktúrákhoz nyújtott beruházási támogatás esetén infrastruktúránként meghaladja a 25 millió eurónak megfelelő forintösszeget,"

6. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet a következő 12/B. §-sal egészül ki:

"12/B. §(1)A támogatást nyújtó köteles adatot szolgáltatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda, mint az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke szerinti közzététel céljából a 6-18. alcím hatálya alá tartozó, az Atr. 2. § 6c. pontja szerinti halászati állami támogatás vagy elsődleges mezőgazdasági termelés támogatása esetén a 10 000 eurónak, egyéb esetben a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásokról.

(2) A támogatást nyújtó adatszolgáltatásának, illetve a közzétételnek a módját az Atr. 18/A-18/D. §-ai szabályozzák."

7. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"13. § E rendelet alapján

a) a 6-18. alcím szerinti támogatás esetén 2027. június 30-ig,

b) a 19. alcím szerinti támogatás esetén 2024. június 30-ig

lehet támogatási döntést hozni."

8. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"16. § Nem nyújtható támogatás

a) acélipari tevékenységhez,

b) szénipari tevékenységhez,

c) ellenszolgáltatásért végzett légi, tengeri, közúti, vasúti és belvízi úton történő személy- vagy áruszállítási szolgáltatás nyújtásához, vagy a kapcsolódó infrastruktúrához,

d) energiatermelési, energiatárolási, energiaátviteli, energiaelosztási tevékenységhez és energetikai célú infrastruktúra létrehozását szolgáló beruházáshoz,

e) a 12. § 1. pontjában meghatározott esetben lignitipari tevékenységhez, valamint

f) szélessávú ágazatban végzett tevékenységhez."

9. § (1) A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 18. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A (2) bekezdés c) pontja szerinti esetben ha a tárgyi eszköz és az immateriális javak beszerzéséhez a vásárlást megelőzően már nyújtottak támogatást, ezen tárgyi eszköz és immateriális javak költségét le kell vonni a létesítmény felvásárlásához kapcsolódó elszámolható költségekből. Ha egy kisvállalkozást az eredeti tulajdonos családtagjai vagy korábbi munkavállalók vesznek át, a tárgyi eszköznek és az immateriális javaknak a vevőtől független harmadik féltől való megvásárlására vonatkozó feltételnek nem kell teljesülnie."

(2) A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 18. § (7) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatás keretében nem számolható el)

"b) a kérelem benyújtásának napja előtt felmerült költség, ráfordítás."

10. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 21. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(3) A támogatás keretében

a) a tárgyi eszközre és immateriális javakra irányuló beruházás költsége, ideértve a beruházáshoz és annak üzembe helyezéséhez közvetlenül kapcsolódó egyszeri, nem amortizálható költségeket is,

b) a közvetlenül a beruházási projekt által létrehozott munkahelyek két évre számított, becsült bérköltsége

c) - ha a kapott összeg nem haladja meg az a) és b) pont szerinti összegek közül a magasabb összeget, akkor - az a) és b) pontban szereplő költségtípusok kombinációja

számolható el.

(4) A támogatás a 18. § (2)-(5) és (7) bekezdése, (6) bekezdés a)-d) pontja, valamint (8) bekezdés a)-c) pontja szerinti feltételekkel nyújtható."

11. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"29. § (1) Az induló vállalkozásnak nyújtott támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) azon tőzsdén nem jegyzett kisvállalkozás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: kedvezményezett) részére nyújtható, amely

a) legfeljebb öt éve került bejegyzésre,

b) még nem osztott fel nyereséget,

c) nem egy másik vállalkozás tevékenységét vette át, kivéve ha az átvett tevékenység árbevétele a kedvezményezett árbevételének kevesebb mint 10%-át tette ki az átvételt megelőző pénzügyi évben,

d) nem felvásárlás útján jött létre, kivéve, ha a felvásárolt vállalkozás árbevétele a kedvezményezett által a felvásárlást megelőző pénzügyi évben elért árbevételnek kevesebb mint 10%-át teszi ki, és

e) nem összefonódás útján jött létre, kivéve, ha

ea) az összefonódás útján létrejövő vállalkozás árbevétele kevesebb, mint 10%-kal magasabb, mint az összefonódó vállalkozások által az összefonódást megelőző pénzügyi évben elért összesített árbevétel, vagy

eb) az összefonódásban részt vevő legrégebbi vállalkozás bejegyzésétől számított öt év még nem telt el.

(2) Azon kedvezményezett esetében, amelyet nem kell bejegyezni, az (1) bekezdés a) pontja és e) pont eb) alpontja szerinti ötéves támogathatósági időszak kezdete az az időpont, amikor a vállalkozás megkezdi gazdasági tevékenységét vagy amikor gazdasági tevékenysége alapján adóztathatóvá válik, attól függően, hogy melyik a korábbi időpont.

(3) Ezen alcím keretében támogatás pénzügyi közvetítőn keresztül nem nyújtható."

12. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 35. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) A (2) bekezdés e) pontja szerinti költségek - a 651/2014/EU bizottsági rendelet 7. cikk (1) bekezdése harmadik fordulatának sérelme nélkül - egyszerűsített költségelszámolás alapján közvetett költségként is megállapíthatók. A közvetett költségek mértéke nem haladhatja meg a (2) bekezdés a)-d) pontja szerinti elszámolható költségek összegének legfeljebb 20%-át."

13. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"36. § (1) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg

a) alapkutatás esetén az elszámolható költségek 100%-át,

b) alkalmazott kutatás esetén az elszámolható költségek 50%-át,

c) kísérleti fejlesztés esetén az elszámolható költségek 25%-át,

d) megvalósíthatósági tanulmány esetén az elszámolható költségek 50%-át.

(2) A támogatási intenzitást külön kell megállapítani az egyes kedvezményezettekre, ideértve az (5) bekezdés a) pont ab) alpontja és b) pont bb) alpontja szerinti együttműködési projektben részt vevőket is.

(3) Ipari kutatás, kísérleti fejlesztés és megvalósíthatósági tanulmány esetén az (1) bekezdés szerinti támogatási intenzitás középvállalkozás esetén 10 százalékponttal, kisvállalkozás esetén 20 százalékponttal növelhető.

(4) Ipari kutatás és kísérleti fejlesztés esetén az (1) bekezdés szerinti támogatási intenzitás a (3) bekezdésben foglalt mértéken felül legfeljebb az elszámolható költségek 80%-áig növelhető nagyvállalkozás esetén is oly módon, hogy az (5) bekezdés a) és b) pontja együttesen nem alkalmazható.

(5) Ipari kutatás és kísérleti fejlesztés esetén a támogatási intenzitás

a) 15 százalékponttal növelhető, ha

aa) a projekt az Atr. 25. § (1) bekezdése szerinti területen valósul meg, vagy

ab) a projekt hatékony együttműködést foglal magában, és legalább egy kis- és középvállalkozás bevonásával, vagy legalább két uniós tagállamban, vagy egy uniós tagállamban és egy, az EGT megállapodás szerinti szerződő fél között zajlik, és egyik vállalkozás sem viseli az elszámolható költségek több, mint 70%-át, vagy a projekt legalább egy olyan kutatási és tudásközvetítő szervezet bevonásával zajlik, amely egymagában vagy más kutatási és tudásközvetítő szervezettel vagy szervezetekkel közösen az elszámolható költségek legalább 10%-át viseli, és jogosult közzétenni saját kutatási eredményeit, vagy

ac) a projekt eredményeit széles körben terjesztik konferenciák, publikációk, nyílt hozzáférésű adattárak, ingyenes vagy nyílt forráskódú szoftverek útján, vagy

ad) a kedvezményezett vállalja, hogy a projekt szellemitulajdon-jogok által védett kutatási eredményeire vonatkozó hasznosítási engedélyeket késedelem nélkül bocsát rendelkezésre piaci áron, megkülönböztetés-mentes és nem kizárólagos módon az EGT-n belül érdekelt felek használatára,

b) 25 százalékponttal növelhető, ha

ba) olyan nyílt felhívás alapján került kiválasztásra a projekt, melynek célja, hogy az legalább három tagállam vagy az EGT-megállapodásban szerződő fél közösen tervezett projektjének részét képezze,

bb) a projekt legalább két - nagyvállalkozás esetén három - tagállamban vagy az EGT-megállapodásban szerződő fél területén működő vállalkozások hatékony együttműködését foglalja magában, és

bc) az a) pont ac) vagy ad) alpontja szerinti feltétel teljesül, azzal, hogy az ac) alpont esetén az eredmények széles körű terjesztésének legalább három tagállamban vagy az EGT-megállapodásban szerződő fél területén kell megvalósulnia."

14. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"13. A kutatási infrastruktúrához nyújtott beruházási támogatás

37. § (1) A kutatási infrastruktúrához nyújtott beruházási támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) gazdasági tevékenység folytatására használt kutatási infrastruktúra építéséhez és korszerűsítéséhez nyújtható.

(2) A támogatás keretében a tárgyi eszközök és az immateriális javak költsége számolható el.

(3) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át, amely 60%-ig növelhető, ha a kutatási infrastruktúrát legalább két tagállam finanszírozza, vagy azt uniós szinten minősítik és választják ki.

(4) A kutatási infrastruktúra üzemeltetéséért vagy használatáért a szokásos piaci árat kell fizetni.

(5) A kutatási infrastruktúrának több felhasználó számára hozzáférhetőnek kell lennie, és a hozzáférést átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kell biztosítani.

(6) A kutatási infrastruktúra beruházási költségeit legalább 10%-ban finanszírozó vállalkozás kedvezőbb feltételekkel járó kedvezményes hozzáférési lehetőséget kaphat. A túlkompenzáció elkerülése érdekében a hozzáférési lehetőségnek arányban kell állnia a beruházási költséghez való hozzájárulás mértékével és a hozzáférés feltételeit közzé kell tenni.

(7) Ha a kutatási infrastruktúra gazdasági és nem gazdasági tevékenységre vonatkozóan egyaránt részesül közfinanszírozásban, az egyes tevékenységekhez kapcsolódó finanszírozást, költségeket és az azokból származó bevételeket külön kell elszámolni, következetesen alkalmazott és objektíven indokolható számviteli elvek alapján.

Ebben az esetben a (3) bekezdés szerinti maximális támogatási intenzitás túllépésének elkerülése érdekében ellenőrzési és visszakövetelési mechanizmust kell alkalmazni arra az esetre vonatkozóan, ha a gazdasági tevékenység részaránya nagyobb, mint az a támogatás odaítélésekor megállapításra került."

15. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet a következő 13/A. alcímmel egészül ki:

"13/A. Tesztelési és kísérleti infrastruktúrára nyújtott beruházási támogatás

37/A. § (1) A tesztelési és kísérleti infrastruktúrára nyújtott beruházási támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) keretében a tárgyi eszközök és az immateriális javak költsége számolható el.

(2) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 25%-át.

(3) A támogatási intenzitás

a) középvállalkozások esetében 10 százalékponttal, kisvállalkozások esetében 20 százalékponttal növelhető,

b) 10 százalékponttal növelhető a legalább két tagállam által közfinanszírozásban részesített, határokon átnyúló tesztelési és kísérleti infrastruktúra, vagy az uniós szinten minősített és kiválasztott tesztelési és kísérleti infrastruktúra esetén,

c) 5 százalékponttal növelhető olyan tesztelési és kísérleti infrastruktúra esetén, amelyet a tényleges teljes éves kapacitás legalább 80%-ában kis- és középvállalkozások használnak.

(4) Az infrastruktúra üzemeltetéséért vagy használatáért szokásos piaci árat kell fizetni, azzal, hogy annak hiányában a költségeket és az észszerű nyereséget magában foglaló árat kell felszámítani.

(5) A tesztelési és kísérleti infrastruktúrához való hozzáférésre és az infrastruktúra beruházási költségeit legalább 10%-ban finanszírozó vállalkozás esetén a 37. § (5) és (6) bekezdésében foglaltak megfelelően alkalmazandóak."

16. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 14. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"14. Az innovációs klaszterre nyújtott támogatás

38. § (1) Az innovációs klaszterre nyújtott támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) a klaszter tulajdonosának beruházási támogatásként, a klaszter üzemeltetőjének működési támogatásként nyújtható.

(2) Ha a tulajdonos és az üzemeltető nem azonos, az innovációs klaszter üzemeltetője kizárólag önálló jogi személyiséggel rendelkező jogalany vagy önálló jogi személyiséggel nem rendelkező vállalkozások konzorciuma lehet.

(3) A tulajdonos, az üzemeltető, illetve a konzorcium tagjai minden esetben kötelesek a tulajdonosi, üzemeltetői és használati tevékenységek költségeiről és bevételeiről elkülönített számviteli nyilvántartást vezetni.

(4) A klaszter létesítményeinek használatáért és a klasztertevékenységben való részvételért szokásos piaci árat kell fizetni, azzal, hogy annak hiányában a költségeket és az észszerű nyereséget magában foglaló árat kell felszámítani.

(5) A klaszter irodaterületéhez, létesítményeihez és tevékenységeihez való hozzáférésre, és a klaszter beruházási költségeit legalább 10%-ban finanszírozó vállalkozás esetén a 37. § (5) és (6) bekezdésében foglaltak megfelelően alkalmazandók.

39. § (1) Beruházási támogatás az innovációs klaszter létrehozására vagy korszerűsítésére nyújtható, melynek keretében a tárgyi eszközökre és az immateriális javakra irányuló beruházási költség számolható el.

(2) Beruházási támogatás esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át, amely 15 százalékponttal növelhető az Atr. 25. § (1) bekezdése szerinti területen található innovációs klaszter esetén.

40. § (1) Működési támogatás az innovációs klaszter működtetésére nyújtható, melynek időtartama nem haladhatja meg a 10 évet.

(2) Működési támogatás esetén

a) az együttműködés és információ-megosztás elősegítésére, illetve a specializált, személyre szabott üzleti szolgáltatás nyújtásának vagy közvetítésének javítására szolgáló klaszterélénkítéshez,

b) az újabb vállalkozások és szervezetek klaszterhez történő csatlakozása, valamint a klaszter ismertségének növelése érdekében végzett marketingtevékenységhez,

c) a klaszter létesítményeinek kezeléséhez, az ismeretmegosztás, kapcsolatépítés és nemzetközi együttműködés támogatására szolgáló képzési programok, műhelytalálkozók és konferenciák szervezéséhez

kapcsolódó személyi jellegű ráfordítások és az általános költségeket is tartalmazó adminisztratív költségek számolhatók el.

(3) Működési támogatás esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át."

17. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 41. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A kis- és középvállalkozásnak nyújtott innovációs támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) keretében elszámolható]

"c) az innovációs tanácsadás és az innovációs támogató szolgáltatás költsége, ideértve a kutatási és tudásközvetítő szervezet, kutatási infrastruktúra, tesztelési és kísérleti infrastruktúra vagy innovációs klaszter által nyújtott ezen szolgáltatásokat is."

18. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 43. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"43. § (1) A halászati és akvakultúra-ágazatban nyújtott kutatás-fejlesztési támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) az érintett ágazat vagy alágazat valamennyi vállalkozása szempontjából jelentőséggel bíró kutatás-fejlesztési projekthez nyújtható.

(2) A támogatás kizárólag kutatási és tudásközvetítő szervezet részére nyújtható azzal, hogy a támogatás nem foglalhat magában halászati- vagy akvakultúra-termékek előállításával, feldolgozásával vagy forgalomba hozatalával foglalkozó vállalkozás részére nyújtott, a kutatással össze nem függő közvetlen támogatást.

(3) A támogatott projekt megkezdése előtt a kedvezményezett köteles közzétenni az interneten

a) a támogatott projekt megvalósításának tényét,

b) a támogatott projekt célját,

c) a támogatott projekt várható eredményei közzétételének tervezett időpontját és az interneten való közzétételének helyét,

d) utalást arra, hogy a támogatott projekt eredményei térítésmentesen rendelkezésre állnak majd az érintett ágazatban vagy alágazatban működő valamennyi vállalkozás számára.

(4) A (3) bekezdés c) pontja alapján a támogatott projekt eredményeit - legalább 5 éven keresztül hozzáférhetővé kell tenni az interneten. A közzététel időpontja - attól függően, hogy melyik történik előbb -

a) a projekt befejezésének, vagy

b) bármely érintett szervezet részére nyújtott tájékoztatás időpontja.

(5) A támogatás keretében a 35. § (2) bekezdése szerinti költségek számolhatók el.

(6) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 100%-át."

19. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet a következő 58. §-sal egészül ki:

"58. § E rendeletnek az egyetemek és a kutatóintézetek, valamint a gazdaság összekapcsoltságának erősítéséhez szükséges egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 673/2023. (XII. 29.) Korm rendelettel megállapított rendelkezései

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet,

b) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaznak."

20. § A 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet

1. 12. § 2. pontjában a "7,5" szövegrész helyébe a "8,25" szöveg,

2. 12. § 3. és 4. pontjában a "2" szövegrész helyébe a "2,2" szöveg,

3. 12. § 7. pont a) alpontjában az "a 40" szövegrész helyébe az "az 55" szöveg,

4. 12. § 7. pont b) alpontjában a "20" szövegrész helyébe a "35" szöveg,

5. 12. § 7. pont c) alpontjában a "15" szövegrész helyébe a "25" szöveg,

6. 12. § 7. pont f) alpontjában a "7,5" szövegrész helyébe a "8,5" szöveg,

7. 12. § 8. pontjában a "20" szövegrész helyébe a "35" szöveg,

8. 12. § 9. pontjában a "7,5" szövegrész helyébe a "10" szöveg,

9. 12. § 10. pontjában az "az 5" szövegrész helyébe az "a 10" szöveg,

10. 12. § 11. pontjában a "7,5" szövegrész helyébe a "12,5" szöveg,

11. 12. § 12. pontjában a "2" szövegrész helyébe a "3" szöveg,

12. 14. § (1) bekezdésében a "bekezdés a) vagy b) pontja szerinti régióban" szövegrész helyébe a "bekezdése szerinti területen" szöveg,

13. 14. § (3) bekezdésében a "Nagyvállalkozás esetén meglévő" szövegrész helyébe a "Meglévő" szöveg,

14. 17. § (1) bekezdésében a "régiókban" szövegrész helyébe a "területeken" szöveg,

15. 17. § (4) bekezdésében a "megkezdett" szövegrész helyébe a "megkezdett olyan" szöveg, valamint az "összegét" szövegrész helyébe az "összegét, amely azonos vagy hasonló tevékenységhez kapcsolódik" szöveg,

16. 18. § (8) bekezdés a) pontjában a "képest" szövegrész helyébe a "képest, azt követően, hogy a megszüntetett munkahelyek száma levonásra került a b) pont szerinti időszak alatt létrehozott munkahelyek számából" szöveg,

17. 30. § (1) bekezdés a) pontjában az "1" szövegrész helyébe az "1,1" szöveg,

18. 30. § (1) bekezdés c) pontjában a "bekezdés a) és b) pontja szerinti régióban" szövegrész helyébe a "bekezdése szerinti területen" szöveg, valamint a "2" szövegrész helyébe a "2,2" szöveg,

19. 30. § (2) bekezdésében a "hitel esetén" szövegrészek helyébe a "hitel nyújtása esetén" szöveg,

20. 31. § (1) bekezdés a) pontjában az "1,5" szövegrész helyébe az "1,65" szöveg,

21. 31. § (1) bekezdés c) pontjában a "bekezdés a) és b) pontja szerinti régióban" szövegrész helyébe a "bekezdése szerinti területen" szöveg, valamint a "3" szövegrész helyébe a "3,3" szöveg,

22. 31. § (2) bekezdésében a "kezességvállalás esetén" szövegrész helyébe a "kezességvállalás nyújtása esetén" szöveg,

23. 32. §-ában a "kamatlábcsökkentés" szövegrész helyébe az "adókedvezmény, adómentesség, kamatlábcsökkentés" szöveg,

24. 32. § a) pontjában a "0,4" szövegrész helyébe a "0,5" szöveg,

25. 32. § c) pontjában a "bekezdés a) és b) pontja szerinti régióban" szövegrész helyébe a "bekezdése szerinti területen", valamint az "a 0,8" szövegrész helyébe az "az 1" szöveg,

26. 41. § (3) bekezdésében az "a támogatás" szövegrész helyébe az "az innovációs tanácsadáshoz és innovációs támogató szolgáltatáshoz nyújtott támogatás" szöveg, valamint a "200" szövegrész helyébe a "220" szöveg,

27. 42. § (3) bekezdésében a "ténylegesen együttműködik" szövegrész helyébe a "hatékony együttműködést folytat" szöveg,

28. 44. § (4) bekezdés b) pontjában az "útiköltség, közvetlenül a projekthez kapcsolódó" szövegrész helyébe a "közvetlenül a projekthez kapcsolódó útiköltség" szöveg,

29. 44. § (5) bekezdésében a "megfeleléséhez" szövegrész helyébe a "megfeleléshez, valamint támogatott beruházás esetén a beruházás alapvető működtetéséhez szükséges képzéshez" szöveg,

30. 45. § (2) bekezdésében az "az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt" szövegrész helyébe az "a bármely három évben" szöveg,

31. 45. § (8) bekezdésében az "a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben" szövegrész helyébe a "bármely három évben" szöveg

lép.

21. § Hatályát veszti a 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet

a) 2. § (1) bekezdés 18., 30., 32., 34., 37., 48., 48a., 66., 67. és 74. pontja,

b) 2. § (2) bekezdése,

c) 5. § 5. pontja,

d) 8. § (1a) bekezdése,

e) 12. § 5. pontja,

f) 15. § (6) bekezdése,

g) 18. § (4a)-(4d) bekezdése,

h) 18. § (7) bekezdés c)-e) pontja,

i) 18. § (9) bekezdése,

j) 20. §-a,

k) 10. alcíme.

3. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott kutatás-fejlesztési és innovációs programok és projektek értékelésének részletes szabályairól szóló 433/2016. (XII. 15.) Korm. rendelet módosítása

22. § A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott kutatás-fejlesztési és innovációs programok és projektek értékelésének részletes szabályairól szóló 433/2016. (XII. 15.) Korm. rendelet 4. mellékletének helyébe az 1. melléklet lép.

4. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatalról, valamint a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap kezelő szervének kijelöléséről szóló 344/2019. (XII. 23.) Korm. rendelet módosítása

23. § A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatalról, valamint a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap kezelő szervének kijelöléséről szóló 344/2019. (XII. 23.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 344/2019. (XII. 23.) Korm. rendelet] 5. § (1) bekezdése a következő u) és v) pontokkal egészül ki:

(A Hivatal a tudománypolitika koordinációjáért felelős miniszter irányítása mellett ellátja az alábbi feladatokat:)

"u) ellátja a KFI tv. 42/J. §-a szerinti nyilvántartás vezetésével kapcsolatos feladatokat,

v) ellátja az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program Tanács titkárságának feladatait."

24. § A 344/2019. (XII. 23.) Korm. rendelet 5/A. § (1) bekezdés a) pont af) alpont 1. pontja helyébe a következő rendelkezés

lép:

[A Nemzeti Innovációs Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NIÜ Zrt.) - az állam 100%-os tulajdonában és a Hivatal tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaságként - az NKFI Alap kezelésével összefüggő alábbi feladatokat látja el:

a kutatás-fejlesztési és innovációs ökoszisztéma koordinálásával összefüggő feladatai keretében

az NKFI Alapból meghirdetett pályázati felhívásokkal összefüggő feladatai keretében]

"1. közreműködik az NKFI Alap programstratégiájában meghatározott egyes pályázati felhívások lebonyolításában,"

25. § A 344/2019. (XII. 23.) Korm. rendelet 5. § (5) bekezdésében és az 5/A. § (3) bekezdésében a "Magyar Kutatási Hálózat Titkárságával" szövegrész helyébe a "HUN-REN Központtal" szöveg lép.

5. Záró rendelkezések

26. § Ez a rendelet 2024. január 1-jén lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 673/2023. (XII. 29.) Korm. rendelethez

"4. melléklet a 433/2016. (XII. 15.) Korm. rendelethez

A projekt- és programértékelés valamint a stratégiai nyomonkövetés indikátorai

I. Az indikátorok megválasztásakor figyelembe veendő szempontok:

1. Kutatás-fejlesztési vagy innovációs projekt szakmai tartalmához illeszkedően a kötelező, kötelezően választható illetve választható tevékenységek esetében a releváns mutatók használata egyaránt szükséges.

2. Biztosítani szükséges a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásai és az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) támogatásainak összehasonlíthatóságát a 2021-2027. programozási időszak keretében. Ennek megfelelően az Európai Regionális Fejlesztési Alapról és a Kohéziós Alapról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2021/1058 RENDELETE keretében rögzített ERFA közös, valamint az ERFA által társfinanszírozott operatív programok programspecifikus mutatói közül az adott felhívás releváns tevékenységei esetében a releváns ERFA indikátorok használata szükséges.

3. A támogatással érintett személyek létszámát mérő mutatók esetében minden esetben kötelező megadni a nő / férfi létszám szerinti bontást is.

4. A jelzett indikátorok esetében Matematikai, Természettudományi, Műszaki és Informatikai (MTMI, angol rövidítéssel: STEM) részértéket is szükséges megadni.

5. A választható indikátorok mellett további specifikus szakpolitikai vagy számszerűsített eredményt alkalmazó mutatók használhatók.

II. Választható indikátorok:

1. A projekt közvetlenül felhasználható illetve hasznosítható eredményei

ABCD
1Sor-
szám
Indikátor megnevezése
(Amennyiben van, az ERFA mutató kódjával.)
MértékegységIndikátor jellege
21.aKifejlesztett új termékdb
megnevezéssel
Eredmény
31.bKifejlesztett új szolgáltatásdb
megnevezéssel
Eredmény
41.cKifejlesztett új technológiadb
megnevezéssel
Eredmény
51.dKifejlesztett prototípusdb
megnevezéssel
Eredmény
61.dElkészült know-how (beleértve módszertant, monitoring /
értékelési modellt)
db
megnevezéssel
Eredmény
71.eKifejlesztett egyedi eszköz, berendezés (beleértve az in-kind
fejlesztést is)
db
megnevezéssel
Eredmény
81.fFejlesztett és feltöltött mérési eredményeket tartalmazó
kutatási adatbázis
db
megnevezéssel
Eredmény

2. Tudományos-publikációs eredmények

ABCD
1Sor-
szám
Indikátor megnevezése
(Amennyiben van, az ERFA mutató kódjával.)
MértékegységIndikátor jellege
22.aA projekt eredményeként megjelent összes publikáció számadbEredmény
32.bA projekt eredményeképpen létrejött Q1-es kategóriájú
cikkek száma
(Scimago Journal Rank (SJR) illetve Magyar Tudományos
Művek Tára (MTMT) besorolás alapján)
dbEredmény
42.cA projekt eredményeként, nemzetközi együttműködésben
létrehozott publikációk száma
dbEredmény
52.dA projekt eredményeként létrejött, a magán- és a közszféra
közös publikációinak száma
dbEredmény

3. A projekt iparjogvédelmi eredményei

ABCD
1Sor-
szám
Indikátor megnevezése
(Amennyiben van, az ERFA mutató kódjával.)
MértékegységIndikátor jellege
23.aBenyújtott szabadalmi bejelentések száma
Az ERFA RCR06 indikátornak megfelelően
dbEredmény
33.bBenyújtott PCT (Patent Cooperation Treaty
- Szabadalmi Együttműködési Szerződés alapján tett)
szabadalmi bejelentések száma
dbEredmény
43.cBenyújtott használati minta oltalom bejelentések száma
összesen
dbEredmény
53.dBenyújtott formatervezési minta-oltalom bejelentések száma
összesen
dbEredmény
63.eBenyújtott védjegyoltalom kérelmek száma összesendbEredmény
73.fBenyújtott növényfajta-oltalom kérelmek száma összesendbEredmény
83.gA megadott szabadalmak száma összesendbEredmény
93.hA megadott PCT (Patent Cooperation Treaty
- Szabadalmi Együttműködési Szerződés alapján tett)
szabadalmi bejelentések száma
dbEredmény
103.iA megadott használati minta oltalmak száma összesendbEredmény
113.jA megadott formatervezési minta-oltalmak száma összesendbEredmény
123.kA lajstromozott védjegy oltalmak száma összesendbEredmény
133.lA megadott növényfajta-oltalmak száma összesendbEredmény

4. K+F emberi erőforrás kapacitások és eredmények

ABCD
1Sor-
szám
Indikátor megnevezése
(Amennyiben van, az ERFA mutató kódjával.)
MértékegységIndikátor jellege
24.aA projektben résztvevő kutatók, fejlesztők száma
férfi / női
bontásban
Kimeneti
34.bA projektben résztvevő kutatók, fejlesztők
Az ERFA RCO06 indikátornak megfelelően
FTEKimeneti
44.cA projektben résztvevő kutatási-fejlesztési segédszemélyzet
illetve a K+F-tevékenységet támogató állomány létszáma

férfi / női
bontásban
Kimeneti
54.dA projektben résztvevő kutatási-fejlesztési segédszemélyzet
illetve a K+F-tevékenységet támogató állomány
FTEKimeneti
64.eTámogatott szervezetekben létrehozott (új) kutatói állások
száma

férfi / női
bontásban
Eredmény
74.fTámogatott szervezetekben létrehozott (új) kutatói állások
Az ERFA RCR102 indikátornak megfelelően
FTEEredmény
84.gTámogatott szervezetekben létrehozott kutatás-fejlesztési
segédszemélyzet illetve a K+F-tevékenységet támogató
egyéb személyzet új álláshelyei (fő)

férfi / női
bontásban
Eredmény
94.hTámogatott szervezetekben létrehozott kutatás-fejlesztési
segédszemélyzet illetve a K+F-tevékenységet támogató
egyéb személyzet új álláshelyeinek számított létszáma
FTEEredmény
104.iA projekt keretében kutatói mobilitásban részt vevők száma
- kiutazók

férfi / női
bontásban
Kimeneti
114.jA projekt keretében kutatói mobilitásban részt vevők száma
- beutazók

férfi / női
bontásban
Kimeneti
124.kIntelligens szakosodási, ipari átállási és vállalkozási célú
készségekbe beruházó kkv-k
Az ERFA RCO101 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
134.lIntelligens szakosodási, ipari átállási és vállalkozási célú
készségekbe beruházó kutató-tudásközvetítő szervezetek
Felsőoktatási intézmények és kutatóintézetek
dbKimeneti
144.mIntelligens szakosodási, ipari átállási és vállalkozási célú
készségekre irányuló képzést elvégző kkv-alkalmazottak
száma
Az ERFA RCR98 indikátornak megfelelően

férfi / női
bontásban
Eredmény
154.nIntelligens szakosodási, ipari átállási és vállalkozási célú
készségekre irányuló képzést elvégző felsőoktatási és
kutatóintézeti alkalmazottak és hallgatók száma
A GINOP Plusz GPR01 indikátornak megfelelően

férfi / női
bontásban
Eredmény

5. Kutatói utánpótlás

ABCD
1Sor-
szám
Indikátor megnevezése
(Amennyiben van, az ERFA mutató kódjával.)
MértékegységIndikátor jellege
A projektben résztvevő BA/BSc illetve MA/MSc hallgatók
25.aszáma
- Ebből MTMI területek összesen
férfi / női
bontásban
Kimeneti
35.bA projektben résztvevő PhD hallgatók száma
- Ebből MTMI területek összesen

férfi / női
bontásban
Kimeneti
45.cA projektben résztvevő posztdoktorok száma
- Ebből MTMI területek összesen

férfi / női
bontásban
Kimeneti
55.dA projektben résztvevő fiatal kutatók száma összesen
- Ebből MTMI területek összesen

férfi / női
bontásban
Kimeneti
A projekt keretében Magyarországra érkező külföldi doktori
65.ehallgatók száma
- Ebből MTMI területek összesen
férfi / női
bontásban
Kimeneti
75.fA projekt eredményeként doktori képzésbe lépők száma
- Ebből MTMI területek összesen

férfi / női
bontásban
Eredmény
A projekt eredményeként doktori képzésbe belépő külföldi
85.ghallgatók száma
- Ebből MTMI területek összesen
férfi / női
bontásban
Eredmény
95.hA projekt eredményeként létrejött szakdolgozatok számadbEredmény
105.iA projekt eredményeként létrejött doktori disszertációk
száma
dbEredmény
115.jA projekt eredményeként létrejött, a külföldi partnerrel közös
témavezetésű doktori disszertációk száma
dbEredmény
125.kFejlesztett tananyagok számadbKimeneti

6. K+F együttműködések és innovációs ökoszisztéma erősítése

ABCD
1Sor-
szám
Indikátor megnevezése
(Amennyiben van, az ERFA mutató kódjával.)
MértékegységIndikátor jellege
26.aA projekt eredményeinek nyilvános terjesztésedbKimeneti
36.bA projekt eredményeinek nyilvános terjesztését szolgáló
fórumok részvételeinek és eléréseinek száma
dbEredmény
46.cA projekt keretében létrehozott vállalati-felsőoktatási
intézmény vagy vállalati-kutatóintézeti együttműködések
száma
dbKimeneti
56.dA projekt keretében más vállalkozásokkal létrehozott
együttműködések száma
dbKimeneti
66.eKutatást végző szervezetekkel együttműködő vállalkozások
Az ERFA RCO10 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
76.fKözös kutatási projektekben részt vevő kutatást végző
szervezetek
Az ERFA RCO07 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
86.gSzolgáltatásban részesített vállalkozások száma /
Nem pénzügyi támogatásban részesített vállalkozások
Az ERFA RCO04 indikátornak megfelelően
dbSzolgáltatás-
fejlesztési
projekt esetében
eredmény
Egyebekben
támogatási
kimeneti
96.hA projekt keretében létrehozott, fejlesztett, bővített,
korszerűsített kutatási infrastruktúrát használó vállalkozások
számára biztosított hozzáférési kapacitás
napEredmény
106.iA kutatási projekt által generált hazai kutatási
együttműködések száma
dbEredmény
116.jA kutatási projekt által generált nemzetközi kutatási
együttműködések száma
dbEredmény
126.kA projekt által érintett nemzetközi kutatási infrastruktúra
együttműködések száma
dbKimenet
136.lA projekt által generált új nemzetközi kutatási infrastruktúra
együttműködések száma
dbEredmény
146.mA projekt keretében létrehozott, fejlesztett, bővített,
korszerűsített kutatási infrastruktúrát használó, a működtető
intézményen belüli kutatók száma
Kimeneti
156.nA projekt keretében létrehozott, fejlesztett, bővített,
korszerűsített kutatási infrastruktúrát használó, a működtető
intézményen kívüli kutatók száma
- ebből Vállalkozási kutató-fejlesztő helyek kutatója
- ebből Felsőoktatási kutató-fejlesztő helyek kutatója
- ebből Kutató-fejlesztő intézetek és egyéb költségvetési
kutatóhelyek kutatója
- ebből non-profit kutató-fejlesztő helyek kutatója
Kimeneti
166.nA projekt keretében létrehozott, fejlesztett, bővített,
korszerűsített kutatási infrastruktúrát használó PHD hallgatók
száma
Kimeneti

7. Gazdasági kimenetek és eredmények

ABCD
1Sor-
szám
Indikátor megnevezése
(Amennyiben van, az ERFA mutató kódjával.)
MértékegységIndikátor jellege
27.aTermék- vagy szolgáltatás innovációt bevezető kis- és
középvállalkozások (kkv-k)
Az ERFA RCR03 indikátornak megfelelően
KSH 26.1.1.17. "Termékinnovációval rendelkező vállalkozások"
fogalma által lefedett vállalati körnek megfelelően
dbKimeneti
37.bMarketing- vagy szervezeti innovációt bevezető kkv-k
Az ERFA RCR04 indikátornak megfelelően
KSH 26.1.1.17. "Üzletifolyamat-innovációt bevezető
vállalkozások" fogalma által lefedett vállalati körnek
megfelelően
dbKimeneti
47.cVállalkozáson belüli innovációs tevékenységet folytató kkv-k
Az ERFA RCR05 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
57.dA projekt eredményének hasznosítására létrejött
vállalkozások száma
dbEredmény
67.eA projekt eredményét hasznosító vállalkozások száma (ebből
mikro-, kis-, közép-, nagyvállalkozás)
dbEredmény
77.fProjekt eredményeként létrejött új hazai projektek számadbEredmény
87.gProjekt eredményeként létrejött új nemzetközi projektek
száma
dbEredmény
97.hA projekt eredményeképpen külső magánforrás bevonása
(Tőke, hitel, kombinált termék biztosítása a fejlesztés
eredményéhez)
FtSzolgáltatás
fejlesztés esetén
eredmény,
egyebekben
bemeneti
107.iA projekt eredményeképpen elnyert hazai támogatás
összege
FtEredmény
117.jA projekt eredményeképpen elnyert nemzetközi támogatás
összege
euróEredmény
127.kA projekt eredményeként létrejött többlet árbevétel összesen
(Fenntartási időszakban)
FtEredmény
137.lA projekt keretében létrehozott szellemi tulajdon
hasznosításából származó bevétel értéke (pl. szabadalmak,
know-how-k, licencia vagy egyéb formában)
FtEredmény
147.mA projekt keretében létrehozott termék(ek)ből és / vagy
szolgáltatás(ok)ból származó árbevétel
FtEredmény
157.nA projekt keretében létrehozott termék(ek)ből és / vagy
szolgáltatás(ok)ból származó exportárbevétel
FtEredmény

8. Támogatási adatok, bemeneti és kimeneti mutatók

ABCD
1Sor-
szám
Indikátor megnevezése
(Amennyiben van, az ERFA mutató kódjával.)
MértékegységIndikátor jellege
28.aTámogatott vállalkozások (ebből mikro-, kis-, közép-,
nagyvállalkozás)
Az ERFA RCO01 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
38.bVissza nem térítendő támogatásban részesített vállalkozások
Az ERFA RCO02 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
48.cPénzügyi eszközök által támogatott vállalkozások
Az ERFA RCO03 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
58.dSzolgáltatásban részesített vállalkozások száma /
Nem pénzügyi támogatásban részesített vállalkozások
Az ERFA RCO04 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
68.eTámogatott új vállalkozások
Az ERFA RCO04 indikátornak megfelelően
dbKimeneti
78.fTámogatott projekt szám / Támogatási szerződések számadbBemeneti
88.gA kutatási és innovációs berendezések névleges értéke
Az ERFA RCO08 indikátornak megfelelően
Felhívástól
függően
euró vagy Ft
Kimeneti
98.hTámogatott projektek elszámolható összköltsége / szerződés
szerint
- ebből Vállalkozási kutató-fejlesztő helyek (Eurostat: BES
kategóriának megfelelően)
- ebből Felsőoktatási kutató-fejlesztő helyek (Eurostat: HES
kategóriának megfelelően)
- ebből Kutató-fejlesztő intézetek és egyéb költségvetési
kutatóhelyek (Eurostat: GOV kategóriának megfelelően)
- ebből non-profit kutató-fejlesztő helyek Eurostat: PNP
kategóriának megfelelően)
FtBemeneti
108.iTámogatott projektek támogatási összege / szerződés szerint
- ebből Vállalkozási kutató-fejlesztő helyek (Eurostat: BES
kategóriának megfelelően)
- ebből Felsőoktatási kutató-fejlesztő helyek (Eurostat: HES
kategóriának megfelelően)
- ebből Kutató-fejlesztő intézetek és egyéb költségvetési
kutatóhelyek (Eurostat: GOV kategóriának megfelelően)
- ebből non-profit kutató-fejlesztő helyek Eurostat: PNP
kategóriának megfelelően)
FtBemeneti
118.jTámogatott projektek elszámolt összköltsége / felhasznált,
elszámolt
- ebből Vállalkozási kutató-fejlesztő helyek (Eurostat: BES
kategóriának megfelelően)
- ebből Felsőoktatási kutató-fejlesztő helyek (Eurostat: HES
kategóriának megfelelően)
- ebből Kutató-fejlesztő intézetek és egyéb költségvetési
kutatóhelyek (Eurostat: GOV kategóriának megfelelően)
- ebből non-profit kutató-fejlesztő helyek Eurostat: PNP
kategóriának megfelelően)
FtBemeneti
128.kTámogatott projektek támogatási összege / felhasznált,
elszámolt
- ebből Vállalkozási kutató-fejlesztő helyek (Eurostat: BES
kategóriának megfelelően)
- ebből Felsőoktatási kutató-fejlesztő helyek (Eurostat: HES
kategóriának megfelelően)
- ebből Kutató-fejlesztő intézetek és egyéb költségvetési
kutatóhelyek (Eurostat: GOV kategóriának megfelelően)
- ebből non-profit kutató-fejlesztő helyek Eurostat: PNP
kategóriának megfelelően)
FtBemeneti
138.lA közpénzből származó támogatásokhoz kapcsolódó
magánberuházások
- ebből vissza nem térítendő támogatások,
- ebből pénzügyi eszközök
(Saját forrás, inkubátor inkubációs támogatása, önerő,
kiegészítő magánbefektetés stb.)
FtBemeneti
148.mK+F adókedvezmények összértékeFtBemeneti
158.nK+F adókedvezményben részesített vállaltok száma (ebből
mikro-, kis-, közép-, nagyvállalkozás)
dbKimeneti

"

Tartalomjegyzék