Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

2/2024. (I. 9.) Korm. rendelet

gazdasági és adatvagyon-hasznosítás tárgyú kormányrendeletek módosításáról

A Kormány

az 1. alcím tekintetében a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény 12. § (4) bekezdés a)-e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásokra vonatkozó szabályoknak a veszélyhelyzet ideje alatt történő eltérő alkalmazásáról szóló 523/2023. (XI. 30.) Korm. rendelet 4. §-ára figyelemmel,

a 2. alcím tekintetében a nemzeti adatvagyonról szóló 2021. évi XCI. törvény 15. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az egyes gazdaságfejlesztési célú és munkahelyteremtő beruházásokkal összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról, valamint egyes nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításról szóló kormányrendeletek módosításáról szóló 141/2018. (VII. 27.) Korm. rendelet módosítása

1. § (1) Az egyes gazdaságfejlesztési célú és munkahelyteremtő beruházásokkal összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról, valamint egyes nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításról szóló kormányrendeletek módosításáról szóló 141/2018. (VII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 5/V. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A 2. mellékletben foglalt táblázat B:122 mezőjében megjelölt telken meghatározott sajátos beépítési szabályok és egyedi építési követelmények a következők:

a) az épületmagasság megengedett legnagyobb mértéke 90 méter,

b) az általános szintterületi mutató megengedett legnagyobb értéke 6,5 m2/m2,

c) a beruházással összefüggésben megvalósuló épület a 2. mellékletben foglalt táblázat B:122 mezőjében megjelölt telken belül bárhol elhelyezhető,

d) függetlenül a beépítési magasságtól,

da) a beruházással összefüggésben megvalósuló épület és a szomszédos telkek, valamint az azokon fennálló épületek és egyéb építmények között, valamint

db) a beruházással összefüggésben megvalósuló épület és a szomszédos közterület túloldalán lévő teleksor, valamint az azokon fennálló épületek és egyéb építmények között

nem kell telepítési távolságot tartani,

e) a beruházással összefüggésben megvalósuló épület vonatkozásában épületközt nem kell kialakítani,

f) a beruházással összefüggésben megvalósuló épület részét képező magasházrészek közötti távolság legalább 20 méter,

g) a beruházás megvalósításának, valamint az építési és használatbavételi engedély kiadásának nem feltétele

ga) a településrendezési eszköz szerinti új közlekedési csomópont létesítése, az infrastrukturális feltételek biztosítása, az infrastruktúra-fejlesztések megvalósítása és

gb) a településrendezési eszköz útügyi és út kialakítására vonatkozó egyéb előírásainak megvalósítása, valamint a közútkezelői hozzájárulás megszerzése,

h) a településrendezési tervben a magasházas épületrészekre meghatározott bruttó alapterületi átlagérték és legnagyobb alaprajzi kiterjedés átlagérték nem korlátozott,

i) a településrendezési tervben meghatározott térfal kialakítása nem korlátozott."

(2) Az R. 5/V. § (4) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A parkolóhelyek kialakításánál az építmények és önálló rendeltetési egységek rendeltetésszerű használatához)

"a) a beruházással összefüggésben megvalósuló épület tekintetében a kereskedelmi, szolgáltató önálló rendeltetési egység árusítóterének alapterülete után nem kell személygépkocsi-várakozóhelyet biztosítani, és"

(3) Az R. 5/V. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A beruházással összefüggésben megvalósuló épületben kialakításra kerülő óvoda-bölcsőde játszóudvara az épület tetőkertjén is kialakítható."

2. § Az R. 5/X. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A 2. mellékletben foglalt táblázat 126. sora szerinti beruházással érintett ingatlanok közül az ingatlan-nyilvántartás szerinti Érd külterület 024/8, 024/21, 024/22, 025 és 026 helyrajzi számú ingatlanok esetében az épületmagasság megengedett legnagyobb mértéke 15 méter."

3. § Az R.

a) 5/V. § (1) bekezdésében a "(2)-(4)" szövegrészek helyébe a "(2)-(5)" szöveg,

b) 5/X. § (2) bekezdés 4. pontjában az "alatti" szövegrész helyébe a "feletti" szöveg

lép.

4. § Az R. a következő 143. §-sal egészül ki:

"143. § E rendeletnek a gazdasági és adatvagyon-hasznosítás tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 2/2024. (I. 9.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr135.) módosított 5/V. § (1) bekezdését, 5/X. § (2) bekezdés 4. pontját, valamint megállapított 5/V. § (2) bekezdését, (4) bekezdés a) pontját és (5) bekezdését, 5/X. § (3a) bekezdését a Módr135. hatálybalépésekor folyamatban lévő közigazgatási hatósági ügyekben is alkalmazni kell."

2. A nemzeti adatvagyon hasznosításával összefüggő egyes részletszabályokról szóló 607/2021. (XI. 5.) Korm. rendelet módosítása

5. § A nemzeti adatvagyon hasznosításával összefüggő egyes részletszabályokról szóló 607/2021. (XI. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Vhr.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § A nemzeti adatvagyonról szóló 2021. évi XCI. törvény (a továbbiakban: Natv.) szerinti Nemzeti Adatvagyon Ügynökség feladatait a Nemzeti Adatvagyon Ügynökség Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: NAVÜ) látja el."

6. § A Vhr. 3. §-a a következő c) ponttal egészül ki:

(A NAVÜ)

"c) ellátja az európai adatkormányzásról és az (EU) 2018/1724 rendelet módosításáról szóló, 2022. május 30-i 2022/868 (EU) európai parlamenti és tanácsi rendeletben (a továbbiakban: adatkormányzási rendelet) az illetékes szerv és az egyablakos információs pont részére meghatározott feladatokat."

7. § A Vhr. 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A NAVÜ a Natv. szerinti, e rendeletben szabályozott nemzeti adatvagyon-hasznosítással kapcsolatos, valamint az adatkormányzási rendeletben az illetékes szerv és az egyablakos információs pont részére meghatározott állami feladatait közfeladatként látja el."

8. § A Vhr. 4. alcíme a következő 10/A. §-sal egészül ki:

"10/A. § A Natv. 12. § (2) bekezdése szerinti államigazgatási szerveket és kizárólagos állami tulajdonú gazdálkodó szervezeteket, valamint azon nyilvántartásokat, amelyek tekintetében adatfeldolgozással kizárólag ezek bízhatók meg, továbbá azon nyilvántartásokat, amelyek tekintetében a Natv. 12. § (2) bekezdése szerinti adatfeldolgozó megbízására az adatkezelő köteles, az 1. melléklet határozza meg."

9. § A Vhr. 35. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. § Ez a rendelet az európai adatkormányzásról és az (EU) 2018/1724 rendelet módosításáról szóló, 2022. május 30-i 2022/868 (EU) európai parlamenti és tanácsi rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg."

10. § A Vhr. az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.

11. § Hatályát veszti

a) a nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások adatfeldolgozásának biztosításáról szóló 38/2011. (III. 22.) Korm. rendelet és

b) a döntés-előkészítéshez szükséges adatok hozzáférhetőségének biztosításáról szóló 2007. évi CI. törvény végrehajtásáról szóló 335/2007. (XII. 13.) Korm. rendelet.

12. § Ez a rendelet az európai adatkormányzásról és az (EU) 2018/1724 rendelet módosításáról szóló, 2022. május 30-i 2022/868 (EU) európai parlamenti és tanácsi rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

3. Záró rendelkezések

13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 2/2024. (I. 9.) Korm. rendelethez

"1. melléklet a 607/2021. (XI. 5.) Korm. rendelethez

A Natv. 12. § (2) bekezdése szerinti, a nemzeti adatvagyon részét képező nyilvántartások adatfeldolgozói

ABCD
1.A nyilvántartás megnevezéseAdatfeldolgozóAz adatfeldolgozó
által végzett
adatfeldolgozás köre
Az adatfeldolgozó
igénybevételének
jellege
2.Foglalkoztatási és
Közfoglalkoztatási Adatbázis
NISZ Nemzeti
Infokommunikációs
Szolgáltató Zártkörűen
Működő Részvénytársaság
teljes
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
3.Az állami foglalkoztatási szerv
feladatainak ellátásához szükséges
adatbázis
NISZ Nemzeti
Infokommunikációs
Szolgáltató Zártkörűen
Működő Részvénytársaság
teljes
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
4.Egységes szociális nyilvántartásMagyar Államkincstár központi
szerve
teljes
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
5.A támogatásból
megvalósuló fejlesztések
központi monitoringjáról és
nyilvántartásáról szóló
60/2014. (III. 6.) Korm. rendelet
szerinti nyilvántartásokban
kezelt adatokhoz kötődő
adatfeldolgozói feladatok
NISZ Nemzeti
Infokommunikációs
Szolgáltató Zártkörűen
Működő Részvénytársaság,
Új Világ Nonprofit Szolgáltató
Korlátolt Felelősségű Társaság,
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
6.A polgárok személyi adatainak és
lakcímének nyilvántartása
IdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
7.Elektronikus anyakönyvi
nyilvántartás
IdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
8.Földhasználati nyilvántartásLechner Tudásközpont Nonprofit
Korlátolt Felelősségű Társaság,
továbbá az ingatlanügyi hatósági
hatáskörében eljáró fővárosi és
vármegyei kormányhivatal
teljes
adatfeldolgozás
kötelező
9.Az államhatár adatbázisa, az állami
nagyméretarányú topográfiai
térképi adatbázisok, az állami
távérzékelési adatbázisok,
a Földrajzinév-tár adatbázis
Földmérési és térinformatikai
államigazgatási szervként eljáró
Lechner Tudásközpont Nonprofit
Korlátolt Felelősségű Társaság
teljes
adatfeldolgozás
kötelező
10.Az alapponthálózati pontok
adatbázisa, az állami földmérési
alaptérképi adatbázis, az archív
analóg és digitális térképi adatok
adatbázisai
Földmérési és térinformatikai
államigazgatási szervként eljáró
Lechner Tudásközpont Nonprofit
Korlátolt Felelősségű Társaság
teljes
adatfeldolgozás
kötelező
11.Ingatlan-nyilvántartás, az állami
ingatlan-nyilvántartási térképi
adatbázis
Földmérési és térinformatikai
államigazgatási szervként
eljáró Lechner Tudásközpont
Nonprofit Korlátolt Felelősségű
Társaság, ingatlanügyi hatósági
hatáskörében eljáró fővárosi és
vármegyei kormányhivatal
teljes
adatfeldolgozás
kötelező
12.Közepes és kisméretarányú állami
topográfiai térképi adatbázisok,
a földmérési és térképészeti
tevékenységről szóló
2012. évi XLVI. törvény 19. §
(1) bekezdése szerinti állami
digitális távérzékelési adatbázisok
A honvédelem térképészeti
támogatásáért felelős szervként
eljáró HM Zrínyi Geoinformációs
és Toborzástámogató
Közhasznú Nonprofit Kft., továbbá
a honvédelmi térképészeti
hatósági feladatokért felelős
szervként eljáró honvédelemért
felelős miniszter
teljes
adatfeldolgozás
kötelező
13.Nyugdíj-biztosítási nyilvántartásA nemzeti vagyonról szóló
2011. évi CXCVI. törvény 3. §
(1) bekezdés 1. pontja szerinti,
belföldi székhelyű átlátható
szervezet
teljes
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
14.Egészségbiztosítási nyilvántartáskizárólagos állami tulajdonú
gazdálkodó szervezet
teljes
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
15.Útiokmány-nyilvántartásIdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
16.Szabálysértési nyilvántartási
rendszer
IdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
17.Közúti közlekedési nyilvántartásIdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
18.A Magyar igazolvány és
a Magyar hozzátartozói igazolvány
tulajdonosainak nyilvántartása
IdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
19.Kulturális örökségvédelmi
nyilvántartás
államigazgatási szervelektronikus
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
20.A Nemzeti Adó- és Vámhivatal által
kezelt adóhatósági és vámhatósági
adatok nyilvántartása
Pillér Informatikai Kft.teljes
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
21.A Nemzeti Adó- és Vámhivatal által
kezelt, a 20. pont alá nem tartozó
adatok nyilvántartása
Pillér Informatikai Kft.teljes
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
22.CégnyilvántartásMagyar Közlöny Lap- és
Könyvkiadó Korlátolt
Felelősségű Társaság
teljes
adatfeldolgozás
kötelező
23.Központi idegenrendészeti
nyilvántartás
IdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság, Nemzeti
Szakértői és Kutató Központ
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
24.A Magyar Államkincstár
mezőgazdasági és vidékfejlesztési
támogatási feladataihoz
kapcsolódó nyilvántartási
rendszerek
Kizárólagos állami tulajdonú
gazdálkodó szervezet
teljes
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
25.N.SISIdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
26.KötvénynyilvántartásIdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
27.Az egyéni vállalkozók
nyilvántartása
IdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
28.Bűnügyi nyilvántartási rendszerIdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező
29.Természetes személyek közhiteles
országos adósságrendezési
nyilvántartása,
az adósságrendezési eljárással
összefüggő hirdetményi rendszer
Magyar Közlöny Lap- és
Könyvkiadó Korlátolt
Felelősségű Társaság
elektronikus
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
30.Természetes személyek
adósságrendezési
eljárásával összefüggő
nyomtatványellenőrzési és
nyomtatványkitöltő informatikai
rendszer
NISZ Nemzeti
Infokommunikációs
Szolgáltató Zártkörűen
Működő Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
31.Fizetésképtelenségi
nyilvántartás
Magyar Közlöny Lap- és
Könyvkiadó Korlátolt
Felelősségű Társaság
elektronikus
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
32.A Nemzeti Választási Iroda
adatkezelésében lévő, a választási
eljárásról szóló
2013. évi XXXVI. törvény 76. §
(3) bekezdésében meghatározott
választási nyilvántartásokat kezelő
informatikai rendszer
IdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
33.A magyarországi lakcímmel nem
rendelkező választópolgárok
levélben benyújtott névjegyzéki
kérelmének regisztrációs
előfeldolgozását végző
informatikai rendszer
IdomSoft Informatikai
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
elektronikus
adatfeldolgozás
az adatkezelő
döntésétől függő
34.Elektronikus Egészségügyi
Szolgáltatási Tér rendszer
ESZFK Egészséginformatikai
Szolgáltató és Fejlesztési Központ
Nonprofit Korlátolt Felelősségű
Társaság
elektronikus
adatfeldolgozás
kötelező

"

Tartalomjegyzék