Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

42/2004. (XI. 17.) PM rendelet

a katonai csapat- és árumozgásokra vonatkozó vámeljárás különös szabályairól

A közösségi vámjog végrehajtásáról szóló 2003. évi CXXVI. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 82. §-a (3) bekezdésének d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel az egyes fegyverekre és katonai felszerelésekre alkalmazandó behozatali vámok felfüggesztéséről szóló, a Tanács 150/2003) EK rendeletére (a továbbiakban: EK rendelet) is - a honvédelmi miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el.

1. §

(1) E rendelet alkalmazásában:

a)[1] vámjogszabályok: a Tanács 2913/92/EGK rendelete a Közösségi Vámkódex létrehozásáról (a továbbiakban: Vámkódex), a Bizottság 2454/93/EGK rendelete a Közösségi Vámkódexet létrehozó 2913/92/EGK számú tanácsi rendelet végrehajtásáról, a Tanács 1186/2009/EK rendelete a vámmentességek közösségi rendszerének létrehozásáról (a továbbiakban: vámmentességi rendelet), a Tanács 2658/87/EGK rendelete a vám- és statisztikai nómenklatúráról, valamint a Közös Vámtarifáról a módosításaikkal együtt, a közösségi vámjog végrehajtásáról szóló 2003. évi CXXVI. törvény a közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet;

b) nemzetközi szerződés:

ba) az 1999. évi CXVII. törvénnyel megerősített és kihirdetett, az Észak-atlanti Szerződés tagállamai közötti, fegyveres erőik jogállásáról szóló, 1951. június 19-én, Londonban aláírt Megállapodás (a továbbiakban: NATO SOFA),

bb) az 1995. évi LXVII. törvényben kihirdetett "Békepartnerség" más részt vevő államainak fegyveres erejére vonatkozó, és az 1995. évi CII. törvénnyel megerősített és kihirdetett, az Észak-atlanti Szerződés részes államai és a "Békepartnerség" más részt vevő államai közötti, fegyveres erőik jogállásáról szóló Megállapodás (a továbbiakban: PfP SOFA),

bc) a Magyar Köztársaság Kormánya és az Egyesült Államok Kormánya közötti, az Egyesült Államok Fegyveres Erőinek a Magyar Köztársaság területén történő tevékenységéről szóló Megállapodás, valamint az ennek mellékletét képező Végrehajtási Megállapodások megerősítéséről és kihirdetéséről szóló 1997. évi XLIX. törvény (a továbbiakban: OMNIBUS Megállapodás),

bd) a Magyar Köztársaság Kormánya és az Amerikai Egyesült Államok Kormánya közötti, a gazdasági, technikai és egyéb kapcsolódó segítségnyújtásról szóló Egyezmény kihirdetéséről szóló 178/1995. (XII. 29.) Korm. rendelet,

be) az 1999. évi CXVI. törvénnyel kihirdetett, az Észak-atlanti Szerződés alapján felállított nemzetközi katonai parancsnokságok jogállásáról szóló, Párizsban, 1952. augusztus 28-án készült Jegyzőkönyv,

bf) a 2000. évi XII. törvénnyel kihirdetett, az Észak-atlanti Szerződés Szervezete, a nemzeti képviselők és a nemzetközi titkárság jogállásáról szóló, Ottawában, 1951. szeptember 20-án kelt Megállapodás;

c)[2] vámhatóságok: a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatósági jogkörrel rendelkező vámszervei;

d)[3] katonai vámügyi szerv: a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) vám- és határforgalmi feladatok végrehajtásáért felelős szervezeti egysége;

e)[4] katonai áru: az EK rendelet mellékleteiben felsorolt fegyverek és katonai felszerelések a haditechnikai eszközök és szolgáltatások kivitelének, behozatalának, transzferjének és tranzitjának engedélyezéséről, valamint a vállalkozások tanúsításáról szóló 160/2011. (VIII. 18.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Korm. Rendelet) meghatározott, továbbá a nemzetközi szerződés hatálya alá tartozó és védelmi célokat szolgáló közösségi és nem közösségi áru;

f) egyéb áru: a nemzetközi szerződésben meghatározott személyi kör által vagy részére behozott, kivitt, vagy átvitt, személyi használatra szolgáló közösségi és nem közösségi áru;

g)[5] HM alárendeltségébe tartozó szervek: a HM, a honvédelmi miniszter alárendeltségébe, közvetlen irányítása és fenntartói irányítása alá tartozó szervezetek, továbbá a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) katonai szervezetei;

h) NATO okmány: a vámeljárás során alkalmazandó NATO okmányok köréről, alkalmazásáról, valamint kibocsátásuk eljárási szabályairól szóló 15/2000. (IV. 14.) PM-HM együttes rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. §-ának (1) és (3) bekezdésében meghatározott okmány.

i)[6] nemzetközi katonai szervezet: a 2000. évi XII. törvénnyel kihirdetett, az Észak-atlanti Szerződés Szervezete, a nemzeti képviselők és a nemzetközi titkárság jogállásáról szóló, Ottawában, 1951. szeptember 20-án kelt Megállapodás alá tartozó szervezet, vagy a Magyar Köztársaság területén szolgálati céllal tartózkodó külföldi fegyveres erők, valamint a Magyar Köztársaság területén felállított nemzetközi katonai parancsnokságok és állományuk nyilvántartásáról, valamint jogállásukhoz kapcsolódó egyes rendelkezésekről szóló törvény szerinti nemzetközi katonai parancsnokság.

(2) A katonai csapat- és árumozgással kapcsolatos vámeljárások során a vámjogszabályok rendelkezéseit e rendeletben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.

2. §[7]

(1) E rendelet hatálya a HM alárendeltségébe tartozó szervek, valamint a külföldi fegyveres erők és nemzetközi katonai szervezetek részére vagy azok által behozott, kivitt, továbbá átvitt katonai és egyéb árura, illetve a vámjogszabályok által meghatározott eljárásokra terjed ki.

(2) E rendelet szervi hatálya a vámhatóságokra, személyi hatálya a nemzetközi szerződésben meghatározott személyre, nemzetközi katonai szervezetre, továbbá a HM alárendeltségébe tartozó szervekre - ideértve a katonai vámügyi szervet is - terjed ki.

3. §

(1) A katonai vámügyi szerv az Európai Unió, a NATO, az Egyesült Nemzetek Szervezete, a két- vagy többoldalú katonai megállapodások keretében a HM alárendeltségébe tartozó szerveket és a külföldi fegyveres erőket érintő vám- és határforgalmi feladatokat külön jogszabályban és az e rendeletben meghatározott feladatok egységes végrehajtását biztosítja.

(2) A katonai vámügyi szerv az EK rendelet 3. cikkének (1) bekezdésében meghatározott, illetve annak a III. számú mellékletében közzétett "Az illetékes hatóság tanúsítványa" (a továbbiakban: tanúsítvány) kiállítására illetékes hatóság.

(3) A katonai vámügyi szerv feladatkörébe tartozik a katonai és egyéb árukkal kapcsolatban különösen:

a)[8] a Vámkódex 4. cikk 16. pontja szerinti vámeljárások indítványozása,

b)[9] a Vámkódex 4. cikk 14. pontja szerinti vámellenőrzés feltételeinek biztosítása,

c) a vámhatóság felé a vámigazgatási jogviszonyból eredő elszámolások teljesítése,

d) szükség szerint az 5. § (1) bekezdésében meghatározott engedély beszerzése,

e) a NATO okmányok kiadványozása,

f) külföldi fegyveres erők vámeljárásainak indítványozása és az abban való közreműködés.

(4) A katonai vámügyi szerv az (1)-(3) bekezdésben meghatározott feladatai teljesítése során jogosult a HM alárendeltségébe tartozó szervek, valamint a nemzetközi szerződés hatálya alá tartozó külföldi fegyveres erők vonatkozásában a vámellenőrzés feltételeinek meglétét ellenőrizni, illetve ezek biztosítása érdekében intézkedéseket hozni, amennyiben a csapat, katona személy- és anyagmozgás katonai kötelékben vagy katonai logisztikai rendszeren keresztül, valamint polgári fuvarozó bevonásával történik. A katonai vámügyi szerv jogosult e bekezdés alapján a Magyar Honvédség külföldön szolgálatot teljesítő egysége, katona személy vonatkozásában is eljárni szakmai, ellenőrzési feladatai ellátása során.

(5) A katonai vámügyi szerv a vámigazgatási eljárások lebonyolítása során közvetett képviselőnek minősül.

(6) A katonai vámügyi szerv jelvényének mintáját az e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

(7)[10] A katonai vámügyi szervnek az egyszerűsített a vámeljárásokhoz, a nemzetközi szerződés feladatainak teljesítése kapcsán a vámeljárások során benyújtandó NATO okmány, az EK rendelet szerinti tanúsítvány hitelesítésére az e rendelet 2. számú mellékletében meghatározott bélyegzőt külön, vagy a katonai vámügyi szerv képviseletében eljáró személy részére kiadott körbélyegzőt együtt kell használnia.

4. §

(1) A vámeljárás során alkalmazandó korlátozó és tiltó rendelkezéseket - a növény- és állat-egészségügyi előírások kivételével - a NATO okmányok fedezetével szállított katonai és egyéb áru vámeljárás alá vonása során a következő nemzetközi megállapodások hatálya alá eső vámeljárás esetében nem kell érvényesíteni:[11]

a) az OMNIBUS Megállapodás,

b) a NATO SOFA Megállapodás,

c) a PfP SOFA Megállapodás,

d) az 1999. évi CXVI. törvénnyel kihirdetett, az Észak-atlanti Szerződés alapján felállított nemzetközi katonai parancsnokságok jogállásáról szóló, Párizsban, 1952. augusztus 28-án készült Jegyzőkönyv, és

e) a 2000. évi XII. törvénnyel kihirdetett, az Észak-atlanti Szerződés Szervezete, a nemzeti képviselők és a nemzetközi titkárság jogállásáról szóló, Ottawában, 1951. szeptember 20-án kelt Megállapodás.

(2)[12] A vámeljárás során az állat- és növény-egészségügyi vizsgálat alá eső katonai és egyéb árura az illetékes katonai egészségügyi szolgálat által kiállított állat- és növényegészségügyi bizonyítványt el kell fogadni.

(3)[13] Amennyiben a NATO okmánnyal ellátott külföldi fuvarozó nem rendelkezik Magyarország területére való belépésre vagy kilépésre feljogosító nemzetközi közúti áruszállítási engedéllyel, e tényről az adó- és vámigazgatóság soron kívül értesíti a katonai vámügyi szervet, amely igazolást adhat ki arról, hogy a szállítás a NATO érdekében történik. A igazolás alapján a kiléptetést vagy a beléptetést el kell végezni.

(4) A nemzetközi szerződés alapján a NATO okmány fedezete mellett szállított katonai és egyéb áru mentes a vám- és adófizetés, illetve a vám biztosítása alól.

(5) Az e rendelet 1. §-a (1) bekezdésének f) pontjában az egyéb áru fogalmának meghatározásában szereplő személyi kör által a HM alárendeltségébe tartozó szervek részére védelmi cél érdekében behozott vagy beküldött katonai és egyéb áruk vám- és adófizetés, valamint a vámbiztosíték alóli mentességének igazolásául a katonai vámügyi szerv nyilatkozata szolgál.

5. §

(1)[14] A katonai vámügyi szerv, valamint a nemzetközi katonai szervezet a vámjogszabályokban foglalt feltételek megléte esetén rendelkezhet:

a) egyszerűsített eljárásra vonatkozó,

b) vámraktár és átmeneti megőrzési raktár üzemeltetésére, valamint vámraktározás vámeljárásra vonatkozó,

c) különleges vámzárak használatára vonatkozó,

d) engedélyezett feladó és

e) engedélyezett címzetti, valamint a TIR eljáráshoz kapcsolódó engedélyezett címzetti

engedéllyel.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott engedélyek kiadásánál az alábbiakra kell figyelemmel lenni:

a)[15]

b) az egyszerűsített, illetve a vámraktározási eljárás iránti kérelemhez a kérelmezőnek az eljárás alá vont nem közösségi áruk vámtarifaszáma helyett a Korm. rendelet hatálya alá tartozó azon termékjegyzékét kell becsatolnia, amelyre a tevékenységi engedélyt kéri,

c) az egyszerűsített eljárás során a NATO okmányok alapján vezetett nyilvántartási kötelezettség nem terjed ki a katonai áru tarifális megnevezésére, devizában és forintban megadott értékére, a vámtartozásra, valamint a kiegészítő nyilvántartásra,

d) a vámraktározásra vonatkozóan a kérelem elbírálásához nem kell benyújtani a gazdasági indokoltságra, a raktárhelyiségre vonatkozó hatósági engedélyekre és a használat jogcímére vonatkozó okiratokat, a biztosítási szerződést, amennyiben a kérelmező nyilatkozik arról,

hogy a vámraktárban tárolt áru elháríthatatlan ok miatt történt megsemmisülése esetén is a vámtartozást megfizeti,

e) a NATO okmányok fedezetével érkezett és vámraktárba betárolt katonai és egyéb árukról csak készletnyilvántartást kell vezetni,

f)[16] az engedélyezett feladó és engedélyezett címzetti, valamint a TIR eljáráshoz kapcsolódó engedélyezett címzetti kérelemhez a cégkivonat és az aláírási címpéldány helyett a közhivatal jogállásra vonatkozó nyilatkozatot, nemzetközi katonai szervezet esetén a Magyarországon történő településről és működésről szóló megállapodást, vagy erről külön jogszabály alapján kiállított közhiteles igazolást kell elfogadni.

(3)[17] Az adó- és vámigazgatóság a védelmi érdekek zavartalan ellátása érdekében a katonai vámügyi szerv és a nemzetközi katonai szervezet indokolt kérelmére a nem közösségi katonai áru szállítóeszközről történő kirakását soron kívül engedélyezi.

6. §

(1)[18] A nemzetközi szerződés alapján üzemeltetett vámmentes katonai üzletet üzemeltető köteles olyan nyilvántartást vezetni, amelyből megállapítható a katonai és egyéb áru, illetve annak behozatalának, beszerzésének, valamint vámeljárás alá vonásának adatai, továbbá a mindenkori valós árukészlet, a vásárlók köre, illetve a forgalomra vonatkozó adatok.

(2)[19] A vámmentes katonai üzletnek a nemzetközi szerződésnek és a vámjogszabályoknak megfelelő üzleti szabályzattal kell rendelkeznie, amelyet a katonai vámügyi szerv útján a felügyeletet ellátó adó- és vámigazgatóság részére kell megküldeni.

(3) A vámmentes katonai üzletben a jövedéki termék adó-, illetve zárjegy nélkül hozható forgalomba.

(4) A vámmentes katonai üzletben forgalmazott termékek kizárólag a külföldi fegyveres erő elhelyezési területén belül kerülhetnek felhasználásra. A mentességet élvező termékeknek az elhelyezési területen kívüli értékesítése a vám-, adó- és jövedéki jogszabályokban foglaltak megsértését jelentik.

7. §

(1)[20] A katonai futár útján továbbított hivatalos okiratokat és küldeményeket - amennyiben bűncselekmény vagy szabálysértés megalapozott gyanúja nem áll fenn - nem lehet tételes vámvizsgálat alá vonni, ha a futár úti okmányából és az általa szállított küldeményre vonatkozó - a Rendeletben meghatározott - nyilatkozatból egyértelműen megállapítható a futár jogállása és a küldemény hivatalos jellege.

(2) A katonai futárok közlekedéséről a katonai vámügyi szerv szükség esetén értesíti a vámhatóságot a zökkenőmentes eljárás biztosítása érdekében.

8. §

(1) A vámhatóság illetékes szerve a mélységi ellenőrzés során, amennyiben katonai áruknak, szállítójárműveknek és tartályoknak a katonai bázis területén kívül történő ellenőrzését végzi, a katonai vámügyi szerv vagy a külföldi fegyveres erő közreműködését igényelheti.

(2) A vámhatóság a katonai vámügyi szerv bevonásával a külföldi fegyveres erők elhelyezési területén az e rendelet 6. §-a szerinti vámmentes katonai üzlet üzemeltetését, a jogszerűen behozott vámmentes árukat, azok okmányait, nyilvántartását, értékesítését ellenőrizheti. Az ellenőrzést végző pénzügyőrök az elhelyezési területre történő belépésére a katonai vámügyi szerv intézkedik.

(3)[21] Az adó- és vámigazgatóság - amennyiben jogsértő cselekmény elkövetésére van gyanú - az e rendelet személyi hatálya alá tartozó szerv egyenruhát viselő tagjának ellenőrzését a személyforgalom elől elkülönített helyen tarthatja meg. Amennyiben az adó- és vámigazgatóság az ellenőrzés alkalmával vámvagy egyéb jogszabályba ütköző cselekményt derít fel, a felvett jegyzőkönyv egy példányának megküldésével értesítenie kell a katonai vámügyi szervet is.

(4)[22] A vámhatóság a szükséges vámvizsgálatot a katonai vámügyi szerv vagy a nyilatkozattevő kérésére - a védelmi érdekek sérülésének elkerülése érdekében - az azok által megjelölt helyen tartja meg.

9. §[23]

A katonai vámügyi szerv értesíti a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Központi Irányítását a határon átkelő csapat- és katonai árumozgásokról, a határátlépés várható időpontja előtt legalább 3 munkanappal. Előre nem látható esetben ettől a határidőtől a katonai vámügyi szerv eltérhet, az előzetes értesítés azonban nem mellőzhető. Amennyiben az értesítés a határátlépés várható időpontja előtt kevesebb, mint huszonnégy órával történik, a katonai vámügyi szerv köteles az átlépés kapcsán érintett adó- és vámigazgatóságot közvetlenül is értesíteni. A vámhatóság az értesítés alapján biztosítja a katonai csapat és katonai áruszállítmány zökkenőmentes be-, illetve kiléptetését.

10. §

A HM alárendeltségébe tartozó szervek, illetve a külföldi fegyveres erők által vagy részére történő katonai és egyéb áruk szállítása esetén az azonosság biztosítására a katonai vámügyi szerv részére engedélyezett, valamint a külföldi fegyveres erők függőzára, vagy szalagzára, vagy a csomagon elhelyezett pecsétje szolgálhat.

11. §[24]

A NATO okmány fedezetével szállított katonai és egyéb áru vámeljárás alá vonása esetén azokat - a vonatkozó nemzetközi szerződésben foglaltakkal összhangban - a katonai vámügyi szerv eltérő értesítésének hiányában, a vám- és pénzügyőri igazgatóság a behozatali vám és nem közösségi adók és díjak alól mentesítve bocsátja szabad forgalomba. A szabad forgalomba bocsátás tényét és az elidegenítési korlátozást záradék formájában a NATO okmányra rávezeti.

12. §

(1) A katonai vámügyi szerv által kiállított tanúsítvánnyal rendelkező és az EK rendelet hatálya alá tartozó katonai áru szabad forgalomba bocsátása esetén a vámot fel kell függeszteni.

(2)[25] A vámhatóság a vámeljárás lefolytatását követően a vámeljárás alá vonás megtörténtét a két példányban benyújtott tanúsítványon záradékával és bélyegzőlenyomatával igazolja, annak eredeti példányát a katonai vámügyi szerv részére megküldi. A vámhatóság által záradékolt tanúsítványt az elévülési idő lejáratáig meg kell őrizni.

(3) A HM alárendeltségébe tartozó szervnek, az általa nyilvántartásba vett, behozatali vámok alól felfüggesztett katonai áru megsemmisüléséről, elvesztéséről, eltulajdonításáról vagy a jogszabályban meghatározott céltól eltérő felhasználásáról a katonai vámügyi szerven keresztül a vámhatóságot haladéktalanul tájékoztatnia kell. A behozatali vámok alól felfüggesztett katonai áru megsemmisítéséről legalább öt munkanappal előbb a katonai vámügyi szerven keresztül a vámhatóságot értesíteni kell.

13. §

(1) A külföldi fegyveres erő, ezek tagjai, annak polgári állománya, illetve azok hozzátartozója részére a behozatali vámok alól mentesítve szabad forgalomba bocsátott katonai- és egyéb áru elidegenítésére csak a behozatali vám, valamint a nem közösségi adók és díjak megfizetése után kerülhet sor.

(2) Az elidegenítés alkalmával az áru vámértékét és az ennek alapján fizetendő vám és nem közösségi adók és díjak összegét a szabad forgalomba helyezésre irányuló indítvány elfogadásának napján érvényes szabályok alapján kell meghatározni.

(3) A (2) bekezdés szerint megállapított vámtartozás és a nem közösségi adók és díjak összegének megfizetéséért az eladót és a vevőt egyetemleges fizetési kötelezettség terheli.

14. §

(1)[26] Hadműveleti területen a HM alárendeltségébe tartozó szerveknél az MH külszolgálatot ellátó személyei által feladott magánpostai küldemények továbbítása - postai forgalom üzemeltetésének szüneteltetése esetén - az MH logisztikai rendszerén keresztül történhet. Az ilyen küldemény vámeljárás alá vonását a logisztikai telephely szerint illetékes adó- és vámigazgatóság végzi.

(2) A katonai vámügyi szerv jogosult az MH futárposta és a magánpostai küldeményekkel kapcsolatos vámeljárás indítványozására, a szükséges intézkedések megtételére, a vámjogszabály előírásainak nem megfelelő magánküldemények visszafordítására.

(3)[27] Az MH futárposta, valamint a magánpostai küldemények vámeljárás alá vonását a Rendeletben meghatározott NATO okmánnyal, a postacsomaghoz a feladó által kiállított CN-23 típusú vámárunyilatkozattal kell indítványozni.

(4)[28] Az MH logisztikai telephelyen a behozatali vám és nem közösségi adók és díjak megfizetését követően szabad forgalomba bocsátott magánpostai küldemények kiszolgáltatásukig az MH logisztikai telephely elkülönített helyiségében tárolhatók a vámadós által a katonai vámügyi szerv részére történő vám és nem közösségi adók és díjak megfizetésének megfelelő igazolásáig.

(5)[29] Amennyiben a vám és nem közösségi adók és díjak fizetésére vonatkozó kötelezettséggel járó küldemény után a vám és a nem közösségi adók és díjak vámjogszabályok szerinti megfizetésének igazolása elmarad, vagy a címzett kéri a postaküldemény megosztás nélküli visszaküldését, vagy az államnak ellenszolgáltatás nélkül azt felajánlja, a katonai vámügyi szerv köteles az adó- és vámigazgatóságnál ismételten bemutatni a küldeményt, és azt a külföldre történő visszaszállításáig vagy a felajánlás elfogadásáig a raktárában tárolni.

15. §[30]

16. §[31]

17. §[32]

18. §[33]

19. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2)[34]

(3) Ez a rendelet az egyes fegyverekre és katonai felszerelésekre alkalmazandó behozatali vámok felfüggesztéséről szóló 150/2003/EK tanácsi rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg.

Dr. Draskovics Tibor s. k.,

pénzügyminiszter

1. számú melléklet a 42/2004. (XI. 17 .) PM rendelethez

A katonai vámügyi szerv jelvénye

2. számú melléklet a 42/2004. (XI. 17.) PM rendelethez[35]

A katonai vámügyi szervnek a 3. § (7) bekezdésében meghatározott esetekben a hitelesítésre szolgáló bélyegzőjének mintája

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2013.09.13.

[2] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 4. § (2) bekezdése. Hatályos 2013.09.13.

[3] Megállapította a 12/2007. (VI. 6.) PM rendelet 1. §-a. Hatályos 2007.06.21.

[4] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 4. § (3) bekezdése. Hatályos 2013.09.13.

[5] Megállapította a 12/2007. (VI. 6.) PM rendelet 1. §-a. Hatályos 2007.06.21.

[6] Beiktatta a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 4. § (4) bekezdése. Hatályos 2013.09.13.

[7] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 5. § - a. Hatályos 2013.09.13.

[8] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 6. § - a. Hatályos 2013.09.13.

[9] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 6. § - a. Hatályos 2013.09.13.

[10] Módosította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 10. § a) pontja. Hatályos 2013.09.13.

[11] A felvezető szöveget módosította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 10. § b) pontja. Hatályos 2013.09.13.

[12] Módosította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 10. § c) pontja. Hatályos 2013.09.13.

[13] Módosította a 47/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 3. § a) pontja. Hatályos 2016.01.01.

[14] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2013.09.13.

[15] Hatályon kívül helyezte a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 11. § - a. Hatálytalan 2013.09.13.

[16] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2013.09.13.

[17] Módosította a 47/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 3. § b) pontja. Hatályos 2016.01.01.

[18] Módosította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 10. § e) pontja. Hatályos 2013.09.13.

[19] Módosította a 47/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 3. § c) pontja. Hatályos 2016.01.01.

[20] Módosította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 10. § g) pontja. Hatályos 2013.09.13.

[21] Módosította a 47/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 3. § a), d) pontja. Hatályos 2016.01.01.

[22] Módosította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 10. § h) pontja. Hatályos 2013.09.13.

[23] Módosította a 47/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 3. § e) pontja. Hatályos 2016.01.01.

[24] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 8. § - a. Hatályos 2013.09.13.

[25] Megállapította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 9. § - a. Hatályos 2013.09.13.

[26] Módosította a 47/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 3. § c) pontja. Hatályos 2016.01.01.

[27] Módosította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 10. § k) pontja. Hatályos 2013.09.13.

[28] Módosította a 32/2013. (VIII. 14.) NGM rendelet 10. § l)-m) pontja. Hatályos 2013.09.13.

[29] Módosította a 47/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 3. § f) pontja. Hatályos 2016.01.01.

[30] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. § 79. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[31] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. § 79. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[32] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. § 79. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[33] Hatályon kívül helyezte a 12/2007. (VI. 6.) PM rendelet 5. §-a. Hatálytalan 2007.06.21.

[34] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. § 78. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[35] Megállapította a 12/2007. (VI. 6.) PM rendelet 4. §-a. Hatályos 2007.06.21.

Tartalomjegyzék