92/2004. (IV. 27.) Korm. rendelet

az Európai Unió Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap Garancia Részlegéből finanszírozott intézkedések pénzügyi, számviteli és ellenőrzési lebonyolítási rendjéről

A Kormány az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap (a továbbiakban: EMOGA) Garancia Részlegéből finanszírozott intézkedések hatékony módon történő lebonyolítása érdekében az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 124. §-a (2) bekezdésének t) pontjában kapott felhatalmazás alapján, valamint a mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről és az ezzel összefüggő törvénymódosításokról szóló 2003. évi LXXIII. törvénnyel és a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalról szóló 81/2003. (VI. 7.) Korm. rendelettel összhangban az alábbi rendeletet alkotja:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A rendelet hatálya

1. §

(1) E rendelet hatálya az EMOGA Garancia Részlegéből finanszírozott intézkedések pénzügyi, számviteli, ellenőrzési és lebonyolítási folyamataiban részt vevő alábbi szervekre terjed ki:

a) a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumra (a továbbiakban: FVM) mint felügyeleti szervre és közösségi jogszabályban meghatározott Illetékes Hatóságra,

b) a vonatkozó közösségi jogszabályban meghatározott Igazoló Szervre, amelynek a feladata az MVH által az Európai Bizottságnak benyújtásra kerülő éves beszámoló auditálása és amelynek kijelöléséért, megbízásáért az 1663/95 EK rendelet előírásai szerint az FVM a felelős,

c) a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalra (a továbbiakban: MVH) mint Kifizető Ügynökségre,

d) a Magyar Államkincstárra (a továbbiakban: Kincstár) mint a lebonyolításban közreműködő szervre,

e) a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságára (a továbbiakban: VPOP) mint ellenőrzést végző szervre, továbbá mint a szabálytalanságok kezelése tekintetében az OLAF Koordinációs Irodára,

f) az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalra (a továbbiakban: APEH) mint az adók módjára behajtandó köztartozásnak minősülő fizetési kötelezettség beszedésére irányuló végrehajtási eljárást lefolytató adóhatóságra,

g) az ügyfelekre, valamint

h) az ügyfelek számláit kezelő hitelintézetekre.

(2) A rendelet hatálya a következő kifizetéssel járó intézkedésekre terjed ki:

a) kizárólag az EMOGA Garancia Részleget terhelő támogatások, amelyek megelőlegezése a Kincstári Egységes Számláról (a továbbiakban: KESZ) történik:

aa) export-visszatérítés,

ab) belpiaci támogatások külön jogszabályban meghatározott jogcímei,

ac) a közvetlen kifizetéseknek a Csatlakozási szerződésben meghatározott jogcímei,

ad) magántárolás támogatása és kivonási támogatás;

b) társfinanszírozással megvalósuló intézkedések:

ba) a Nemzeti Vidékfejlesztési Tervbe foglalt kísérő intézkedések, amelyek társfinanszírozása 20%-ban nemzeti forrásból és 80%-ban közösségi hozzájárulásból történik,

bb)[1] egyes külön jogszabályban meghatározott nemzeti forrásból és közösségi hozzájárulással megvalósuló intézkedések;

c) központi intervenció, amelynél a felvásárlás és a költségek megelőlegezése a KESZ-ről történik, amelynek törlesztésére az értékesítés, illetve a költségek EMOGA Garancia Részlegétől való visszaigénylése nyújt fedezetet;

d) a közvetlen kifizetések Csatlakozási szerződésben meghatározott jogcímei, amelyek nemzeti forrásból kerülnek kifizetésre (top up).

(3) A rendelet hatálya kiterjed a (2) bekezdésben meghatározott intézkedések finanszírozásához kapcsolódó további, kizárólag a fejezeti költségvetést terhelő kiadásokra, amely tételekre a fejezeti költségvetésben céltartalékot kell képezni:

a) árfolyamveszteségek;

b) a központi intervenciós intézkedések költségeinek Európai Uniós (a továbbiakban: EU) átalánnyal nem fedezett része;

c) az EU által meg nem térített behajthatatlan kintlévőségek;

d) az EMOGA Garancia Részleg javára teljesítendő rendkívüli befizetések mint az Európai Bizottság általi éves elszámolás során vagy vizsgálat eredményeként meghatározott Magyarországra kirótt tagállami befizetési kötelezettség, illetve valamennyi, Magyarországra kirótt tagállami büntetés;

e) az adók módjára behajtandó köztartozások állami adóhatóság általi végrehajtásához kapcsolódó az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 161. §-ának (2) bekezdése szerinti végrehajtási költségminimum;

f) követelés a csődeljárásról, a felszámolási eljárásról és a végelszámolásról szóló 1991. évi XLIX. törvény 46. §-ának (7) bekezdése szerinti nyilvántartásba vételi díja.

(4) A rendelet hatálya kiterjed a (2) bekezdésben meghatározott intézkedések finanszírozásához kapcsolódó, a fejezeti költségvetést illető bevételekre:

a) árfolyamnyereségek;

b) a központi intervenciós intézkedések költségei és az EU átalány közötti különbség;

c) a szabálytalanságok kapcsán behajtott és a nemzeti költségvetést illető összegek külön jogszabályban meghatározott része;

d) visszatartott biztosítékok összegéből a nemzeti költségvetést illető külön jogszabályban meghatározott része.

(5) A rendelet hatálya kiterjed a tejkvóta túllépéséhez kapcsolódó beszedési feladatok teljesítésére és a beszedett összegek EK jogszabályokban meghatározott részének az EMOGA Garancia Részlegének javára történő teljesítésére.

Értelmező rendelkezések

2. §

1. Export-visszatérítés: Meghatározott termékek kiviteléhez kapcsolódó, mennyiségi egységre vetített, közösségi jogszabály által meghatározott támogatás.

2. Belpiaci támogatások: Belpiaci intézkedés az egyes mezőgazdasági termékek termelésének, feldolgozásának és közösségen belüli értékesítésének támogatása, amelynek alapja az érintett termékmennyiség. Idetartoznak továbbá a termelést, a feldolgozást, valamint az értékesítést szabályozó intézkedések, pl. a kvótakezelés.

3. Közvetlen kifizetések: Az EMOGA Garancia Részlegből folyósított, az EU-val kötött megállapodás alapján az 1. § (2) bekezdés d) pontja szerinti nemzeti forrásból finanszírozott, közvetlenül a termelő jövedelmét növelő támogatás, amely a termőterület, állatlétszám vagy termékegység alapján kerül megállapításra.

4. Nemzeti kiegészítő támogatás (top up): Az EU közös forrásaiból származó agrártámogatásokhoz kapcsolódó, nemzeti költségvetésből nyújtott kiegészítő támogatások, amelyeket a nemzeti hatáskörben nyújtott agrártámogatások igénybevételének általános feltételeiről szóló 6/2004. (I. 22.) Korm. rendelet 1. §-a (3) bekezdésének o) pontja nemzeti kiegészítő támogatásként határoz meg.

5. Intervenciós intézkedések: Az EU mezőgazdasági termékeinek belső piacán a keresleti és kínálati egyensúlyzavarok, továbbá az ebből adódó jelentős mértékű áringadozások kiküszöbölése céljából alkalmazott szabályozási mechanizmus. Intervenciós intézkedés: a központi intervenció, a magántárolás támogatása, illetve a kivonási támogatás.

6. Vidékfejlesztési (kísérő) intézkedések: Az EMOGA Garancia Részlegéből finanszírozott vidékfejlesztési támogatások, amelyeket a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv foglal magában.

7. Központi intervenció: Egyes termékpályákon a túltermelés okozta termékfelesleg egyidejű piacra jutásának megakadályozása, amely a közösség nevében történik, de a tagországok saját nemzeti költségvetése terhére történő felvásárlást, a felvásárolt készletek tárolását, majd egy későbbi időpontban történő értékesítését jelenti.

8. Magántárolás támogatása: A túltermelés okozta termékfelesleg piacra jutásának késleltetése, és a piaci ár túltermelés következtében történő jelentős csökkenésének megakadályozása a tulajdonos által történő tároláshoz nyújtott támogatással.

9. Kivonási támogatás: Egyes termékpályákon a piacon uralkodó túlkínálat megszüntetése, vagy a várhatóan piacra kerülő termékfelesleg piacra jutásának megakadályozása, árukivonás formájában.

10. Közösségi hozzájárulás: Az EMOGA Garancia Részlegéből finanszírozott meghatározott intézkedések finanszírozása esetén az Európai Bizottság által átutalt összegek.

11. Finanszírozási terv (éves, havi, heti): Az MVH az Áht., a költségvetési törvény és az Együttműködési megállapodás értelmében éves, havi és heti rendszerességgel finanszírozási tervet állít össze a Kincstár részére, amely az intézkedések előfinanszírozásához szükséges gördülő terv.

12. Előfinanszírozás: Az EMOGA Garancia Részlegéből folyósított meghatározott támogatások nemzeti forrásból történő megelőlegezése.

13. Lebonyolítási számlák: A 6. § (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott számlák.

14. Forráslehívás: Az MVH azon tevékenysége, amelynek során biztosítja a támogatás összegének rendelkezésre állását a lebonyolítási számlákon, annak érdekében, hogy kifizetésre kerüljenek az ügyfeleknek megállapított jogos támogatási összegek.

15. Finanszírozási igény (éves, havi, heti): Az MVH az Együttműködési megállapodás értelmében éves, havi és heti rendszerességgel finanszírozási igény jelentést állít össze az FVM részére, amelyben megadja a fejezeti költségvetés terhére kifizetendő támogatások összegeit, és amelyeknek a rendelkezésre állását a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlákon biztosítani szükséges.

16. Havi megtérítés: Az MVH nyilvántartása alapján készített, az Európai Bizottságtól való havi forráslehívás, amely egyben a finanszírozási előrejelzés is.

17. Támogatási előleg: A kedvezményezettnek az EMOGA Garancia Részlegből finanszírozott intézkedések jogcímeiről rendelkező közösségi jogszabályok előírásai szerint a támogatás végleges megállapítása előtt - megfelelő biztosíték ellenében - folyósított összeg.

18.[2] Biztosítékok: Jelen kormányrendelet hatálya alá tartozó intézkedések vonatkozásában a biztosíték az MVH rendelkezésére álló készpénzletét, az MVH javára szóló bankgarancia, pénzügyi intézmény vagy biztosító által vállalt kezesség, amelyek érvényesítésére az ügyfél adott kötelezettségének elmulasztása esetén kerül sor.

19. EU költségvetési nomenklatúra: Az EMOGA Garancia Részleg kifizetéseihez, elszámolásaihoz és jelentéseihez kapcsolódó költségvetési kódstruktúra.

20. Fizetés-igazolás: Olyan dokumentum, amely igazolja, hogy az ügyfél eleget tett az előírt kötelezettségének.

21. Szabálytalanságok: A nemzetközi szerződésekkel, és/vagy a nemzeti jogszabályokkal ellentétes eljárás vagy mulasztás, amely következményeként az EU, vagy a Magyar Köztársaság, vagy az ügyfél pénzügyi érdekei sérülnek.

22. Együttműködési megállapodás: Az MVH, az FVM és a Kincstár között létrejött megállapodás, amely a kifizetések pénzügyi lebonyolításával és elszámolásaival kapcsolatos feladatmegosztást és eljárási rendet rögzíti.

23. Ügyfél: A mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről és az ezzel összefüggő törvénymódosításokról szóló 2003. évi LXXIII. törvény 3. §-ának k) pontjában meghatározott ügyfél.

II. Fejezet

TERVEZÉS

Költségvetési tervezés

3. §

(1) Az MVH az EMOGA Garancia Részlegéből finanszírozott intézkedésekre vonatkozó tervezési feladatokat és kifizetési előrejelzéseket az Áht. és az annak végrehajtásáról rendelkező jogszabályok, a költségvetési törvény, valamint a költségvetési tervezési körirat előírásai szerint készíti el, amelynek keretében szakmai javaslatot tesz a fejezeti költségvetést érintő összes várható kiadásra és bevételre vonatkozóan. A javaslatot az EU költségvetési keretek, valamint a nemzeti szakmai előrejelzések felhasználásával és azokkal összhangban állítja össze, az FVM által meghatározott formában, az alábbi bontásban:

a) a nemzeti forrásból társfinanszírozásként kifizetésre kerülő összegek,

b) a kiegészítő nemzeti támogatások (top up) összege,

c) az 1. § (3) bekezdése szerinti kiadások,

d) az 1. § (4) bekezdése szerinti bevételek.

Finanszírozási terv, kifizetési előrejelzés

4. §

(1) Az MVH az EMOGA Garancia Részleggel kapcsolatos, az 1. § (2)-(5) bekezdéseiben meghatározott intézkedések, valamint az azokkal kapcsolatos kiadások és bevételek megtervezéséhez éves szinten az alábbi feladatokat látja el:

a) Éves előirányzat-felhasználási tervet készít az FVM fejezetet érintő intézkedésekhez kapcsolódóan a 3. § (1) bekezdésében meghatározott szakmai javaslattal azonos bontásban;

b) az Áht., illetve a mindenkori költségvetési törvény értelmében Éves finanszírozási tervet állít össze a Kincstár részére az előfinanszírozáshoz szükséges összegekre vonatkozóan, amelyek a KESZ-ről kerülnek megelőlegezésre.

(2) Az MVH az EMOGA Garancia Részleggel kapcsolatos, az 1. § (2)-(5) bekezdéseiben meghatározott intézkedések, valamint az azokkal kapcsolatos kiadások és bevételek megtervezéséhez havonta az alábbi feladatokat látja el:

a) a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlák tekintetében Havi finanszírozási igény jelentést készít az FVM fejezetet érintő intézkedésekre, valamint az azokkal kapcsolatos kiadások és bevételek megtervezésére vonatkozóan;

b) az Áht., illetve a mindenkori költségvetési törvény értelmében Havi finanszírozási tervet állít össze a Kincstár részére;

c) a vonatkozó közösségi jogszabályok értelmében összeállítja az Európai Bizottság számára a kifizetési előrejelzéseket, az EU költségvetési nomenklatúrája szerinti bontásban.

(3) Az MVH az EMOGA Garancia Részleggel kapcsolatos, az 1. § (2)-(5) bekezdéseiben meghatározott intézkedések, valamint az azokkal kapcsolatos kiadások és bevételek előrejelzéséhez heti rendszerességgel az alábbi feladatokat látja el:

a) a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlák tekintetében Heti finanszírozási igény jelentést készít az FVM fejezetet érintő intézkedésekre, valamint az azokkal kapcsolatos kiadások és bevételek előrejelzésére vonatkozóan;

b) az Áht., illetve a mindenkori költségvetési törvény értelmében Heti finanszírozási tervet állít össze a Kincstár részére.

Tervezési és kifizetés előrejelzési adatszolgáltatási szempontok

5. §

Az 1. § (2)-(5) bekezdésben meghatározott intézkedésekre és az azokhoz kapcsolódó kiadásokra, valamint bevételekre vonatkozó a 4. §-ban említett tervezési és kifizetési előrejelzések összeállításának részletes szempontjait az Együttműködési megállapodás szabályozza.

III. Fejezet

A PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS RENDJE

Kincstári számlák és rendelkezési jogok

6. §

(1) Az EMOGA Garancia Részlegből finanszírozott, az 1. § (2)-(5) bekezdésben meghatározott intézkedések, valamint az azokhoz kapcsolódó kiadások és bevételek eltérő pénzügyi követelményeit figyelembe véve, a pénzügyi lebonyolítás a következő számlastruktúra alapján történik:

a) Az EMOGA Megelőlegezési számla, amely felett a Kincstár rendelkezik és egyben tulajdonosa is. A Kincstár a támogatások nemzeti forrásból történő előfinanszírozásához szükséges összeget az MVH által készített finanszírozási terv alapján az EMOGA Megelőlegezési számláról átvezeti az MVH EMOGA Megelőlegezési számlára.

b) MVH EMOGA Megelőlegezési számla, amely felett az MVH rendelkezik és egyben tulajdonosa is. Az MVH az előzetes összesített fizetési megbízás lista alapján erről a számláról vezetteti át az ügyfeleknek átutalásra kerülő összegeket a megfelelő EMOGA lebonyolítási számlákra.

c) A Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlák, amelyek tulajdonosa az FVM. A Folyó kiadások és jövedelemtámogatások fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla felett az FVM rendelkezik, míg a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla felett az FVM rendelkezési jogosultságot biztosít az MVH számára. Az előirányzat-felhasználási keretszámlák tekintetében a kötelezően alkalmazandó törvényi azonosító sor (ÁHT-T) biztosítja a tényleges feladatnak megfelelő támogatás lehívást és a felhasználás alakulásának megfigyelését, nyomon követését.

d) Az EMOGA lebonyolítási számlák, amelyeknek tulajdonosa és egyben rendelkezési jogosultja az MVH

da) az MVH az 1. §-ban meghatározott különböző intézkedéscsoportokhoz kapcsolódó lebonyolítási számlákról átutalja a megfelelő támogatási összegeket az ügyfél hitelintézetnél vezetett számlájára, illetve amennyiben az ügyfélnek határozatban foglalt köztartozása van, annak összegét az APEH adónemenként elkülönített megfelelő számlájára,

db) az APEH által behajtott összegeket, valamint a szabálytalanságokhoz kapcsolódóan az ügyfél által teljesített befizetési kötelezettségek teljesítését az MVH a Szabálytalanságok lebonyolítási számlán fogadja, majd beazonosítás után a megfelelő számlára [MVH EMOGA Megelőlegezési, illetve Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla, EMOGA Garancia közösségi forrás, kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések számla] átvezetteti.

e) Az EMOGA Garancia közösségi forrás számla, amelynek tulajdonosa és egyben rendelkezési jogosultja az MVH. A Bizottságnak az MVH által benyújtott havi jelentések alapján ideérkeznek a megtérítésre kerülő EU források.

f) Az EMOGA Garancia közösségi forrás, kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések számla tulajdonosa és rendelkezési jogosultja az MVH. A Bizottságnak az MVH által benyújtott havi jelentések alapján ideérkeznek a kísérő intézkedések esetében megelőlegezésre kerülő EU források Az MVH az EMOGA Garancia közösségi forrás, kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések számláról átvezetteti a Kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések lebonyolítási számlára a támogatások közösségi hozzájárulási összegét.

g) A Biztosíték számla tulajdonosa és rendelkezési jogosultja az MVH. Az MVH ezen a számlán fogadja az ügyfelek által befizetett készpénzletét összegét. Az ügyfél teljesítése esetén a MVH innen utalja vissza az ügyfélnek a felszabadított biztosíték összegét. A lehívott biztosítékok összegei szintén ezen a számlán jelennek meg. Az MVH átvezetteti a Biztosíték számláról a külön jogszabály szerint a Bizottságot illető biztosítékok összegeit az MVH EMOGA Megelőlegezési számlán keresztül az EMOGA Megelőlegezési számlára. Az MVH átvezetteti a Biztosíték számláról a külön jogszabály szerint a nemzeti költségvetést illető biztosítékok összegét a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára.

(2) A 6. § (1) bekezdésében meghatározott számlákhoz kapcsolódó további számlákat, számlaműveleteket és a pénzügyi lebonyolítás részleteit az 1. § (2)-(5) bekezdésében meghatározott intézkedések, valamint az azokhoz kapcsolódó kiadások és bevételek szerinti bontásban az Együttműködési megállapodás rögzíti.

(3) A kincstári számlák megnyitására és megszüntetésére az érvényben lévő jogszabályok szerint kerül sor.

(4) Az MVH kezelésében lévő (bank) számlák minden köztehertől és költségtől mentes forintban vezetett bankszámlák.

(5) A (bank) számlák feletti rendelkezési jogosultságot két bejelentett személy együttes aláírásával lehet gyakorolni.

(6)[3] A (bank)számlák vezetésével kapcsolatos bárminemű költség elszámolása közvetlenül a központi költségvetés terhére történik a Pénzügyminisztérium fejezet, Egyéb költségvetési kiadások cím, Vegyes kiadások alcím terhére.

Bankszámla műveletek intézkedéscsoportonként

7. §

(1) Az 1. § (2) bekezdésének a) pontja esetében a Kincstár az EMOGA Megelőlegezési számláról igénybe veendő hitelek összegét átvezeti az MVH EMOGA Megelőlegezési számlára, ahonnan az MVH átvezetteti a kifizetésre kerülő összegeket a megfelelő EMOGA lebonyolítási számlákra, ezt követően pedig átutalja a megfelelő összeget az ügyfél hitelintézetnél vezetett bankszámlájára.

(2) Az 1. § (2) bekezdése b) pontjának ba) alpontja tekintetében a Bizottság értesítése alapján a közösségi hozzájárulás összege átvezetésre kerül az EMOGA Garancia közösségi forrás, kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések számlára. A támogatások kifizetése előtt az MVH biztosítja, hogy a szükséges közösségi hozzájárulási rész átvezetésre kerüljön a Kísérő intézkedések lebonyolítási számlára, ezzel egy időben az MVH megbízást ad a Kincstár részére a nemzeti forrás összegének a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámláról a Kísérő intézkedések lebonyolítási számlára történő átvezetésére, ezután a támogatás - hazai forrás és közösségi hozzájárulás - egy összegben kerül a lebonyolítási számláról átutalásra az ügyfél hitelintézetnél vezetett bankszámlájára.

(3) Az 1. § (2) bekezdése b) pontjának bb) alpontja tekintetében az (1) bekezdésben meghatározott folyamat kiegészül annak megfelelően, miszerint az MVH heti finanszírozási igénye alapján az FVM biztosítja a nemzeti forrás összegének átvezetését a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámláról a megfelelő lebonyolítási számlára, ezt követően az MVH a lebonyolítási számláról átutalja a támogatás összegét az ügyfél hitelintézetnél vezetett bankszámlájára.

(4) Az 1. § (2) bekezdésének c) pontja tekintetében az MVH a felvásárolt áruk ellenértékét, valamint a külön jogszabályban meghatározott költségeket átvezetteti az MVH Megelőlegezési számláról a megfelelő lebonyolítási számlára, ahonnan az MVH a felvásárolt áruk ellenértékét, valamint költségek összegét átutalja az ügyfél hitelintézetnél vezetett bankszámlájára. Az MVH által értékesített áruk ellenértékét az ügyfél átutalja a megfelelő lebonyolítási számlára. Az MVH ezután a lebonyolítási számláról a KESZ-t megillető összeget átvezetteti az MVH EMOGA Megelőlegezési számlán keresztül az EMOGA Megelőlegezési számlára, az intervenciós értékesítés során keletkezett nyereség összegét átvezetteti az EMOGA Garancia közösségi forrás számlára. Az intervenciós értékesítés során keletkezett veszteség összege az Európai Bizottságnak benyújtott havi jelentések alapján az EMOGA Garancia közösségi forrás számlán kerül jóváírásra. Az MVH az intervenciós értékesítés veszteségének összegét innen átvezetteti az MVH EMOGA Megelőlegezési számlán keresztül az EMOGA Megelőlegezési számlára. A költségek külön jogszabályban meghatározott Európai Bizottság által térített része szintén az EMOGA Garancia közösségi forrás számlán kerül jóváírásra, ezt követően az MVH átvezetteti a KESZ-ről igénybe vett hitel összegét az MVH EMOGA Megelőlegezési számlán keresztül az EMOGA Megelőlegezési számlára, az FVM-et - az 1. § (4) bekezdésének b) pontja szerint - megillető összeget átvezeti az FVM Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlájára. Az 1. § (3) bekezdésének b) pontja szerinti veszteség fennállása esetén az MVH kérésére az FVM megbízást ad a Kincstár részére a költségek külön jogszabályban meghatározott az államháztartást terhelő részének a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámláról a megfelelő lebonyolítási számlára történő átvezetésére. Az adott lebonyolítási számláról ezt az összeget az MVH átvezetteti az MVH EMOGA Megelőlegezési számlán keresztül az EMOGA Megelőlegezési számlára.

(5) Az 1. § (2) bekezdésének d) pontja tekintetében az FVM biztosítja a nemzeti kiegészítő (top up) támogatás összegének a Folyó kiadások és jövedelemtámogatások fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlájáról a megfelelő lebonyolítási számlára történő átvezetését, ezt követően az MVH a lebonyolítási számláról átutalja a megfelelő összeget az ügyfél hitelintézetnél vezetett bankszámlájára.

(6) Az Európai Bizottság által az MVH havi jelentése alapján megtérített összeget az EMOGA Garancia közösségi forrás számlán kerül jóváírásra, amely összeg az MVH EMOGA Megelőlegezési számlán keresztül az EMOGA Megelőlegezési számlára, illetve a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára történő átvezettetéséért az MVH felel.

(7) Abban az esetben, ha az ügyfél jogosulatlanul vette igénybe a támogatást, az MVH lehívja a Biztosíték számláról a visszatartott biztosíték összegét az MVH EMOGA Megelőlegezési számlára majd onnan az EMOGA Megelőlegezési számlára vezetteti át, illetve a Fejezeti kezelésű előirányzat felhasználási keretszámlára.

(8) Az ügyfél a jogosulatlanul igénybe vett támogatás összegét a megfelelő lebonyolítási számlára fizeti vissza. Abban az esetben, ha a jogosulatlan igénybevétel az EMOGA Megelőlegezési számláról történt és az Európai Bizottság az átutalt összeget még nem térítette meg, a jogosulatlanul igénybe vett támogatás összegét az MVH a megfelelő lebonyolítási számáról az MVH EMOGA Megelőlegezési számlán keresztül az EMOGA Megelőlegezési számlára vezetteti át. A kísérő intézkedések esetén a jogosulatlanul igénybe vett összeg közösségi hozzájárulásra eső részét az MVH az EMOGA Garancia közösségi forrás, kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések számlára, illetve a nemzeti forrásra eső részt, valamint a nemzeti kiegészítő (top up) támogatás esetén a teljes jogosulatlanul igénybe vett összeget a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlákra vezetteti át.

Forráslehívás

8. §

(1) A források lehívása a 6. § (1) bekezdésének c) pontja szerinti Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlákról, valamint - az MVH által elkészített finanszírozási terv alapján - a 6. § (1) bekezdésének a) pontja szerinti megelőlegezési számláról történik. A kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések esetében a forráslehívásra a 6. § (1) bekezdésének f) pontja szerinti EMOGA Garancia közösségi forrás, kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések számláról kerül sor. Az összegeket az MVH értesítése alapján a Kincstár átvezeti a 6. § (1) bekezdésének d) pontjában szereplő lebonyolítási számlákra. A fenti számlaműveletek elvégzése révén állnak rendelkezésre, a kifizetésekhez szükséges összegek annak érdekében, hogy az ügyfeleknek megállapított és jóváhagyott kifizetések teljes egészében megvalósuljanak. A forráslehívásnak az 1. § (2)-(5) bekezdésében meghatározott intézkedések, valamint az azokhoz kapcsolódó kiadások és bevételek szerinti részletes szabályozását az Együttműködési megállapodás tartalmazza.

Kifizetések engedélyezése

9. §

(1) A kifizetések engedélyezése a külön jogszabályban, részvételi felhívásban közzé tett feltételek ellenőrzésével lefolyatott elbírálási folyamat, amely határozathozatallal zárul. A határozat a kifizetések alapbizonylata.

(2) Az 1. § (2) bekezdésének a), b) és d) pontja szerinti intézkedések jogcímei esetén az ügyfél által benyújtott kérelem elbírálása után hoz az MVH határozatot.

(3) Az 1. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti központi intervenciós intézkedés esetén a pályázati felhívásban közölt feltételek szerint az ügyfél által kiállított számla elbírálásával, vagy azok alapján kötött adásvételi szerződés szerint hoz az MVH határozatot.

(4) A kifizetések engedélyezési eljárásának szabályait az 1. § (2) bekezdésében meghatározott intézkedések jogcímeiről rendelkező közösségi jogszabályok és a mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről és az ezzel összefüggő törvénymódosításokról szóló 2003. évi LXXIII. törvény és annak felhatalmazása alapján megalkotott egyéb jogszabályok rögzítik.

Támogatás, támogatási előleg kifizetése

10. §

(1) Kifizetés kizárólag az ügyfél vagy az ügyfél által megjelölt ügyfél bankszámlája javára teljesíthető.

(2) Az ügyfelek részére történő kifizetések átutalását a 6. § (1) bekezdésének d) pontja szerint meghatározott lebonyolítási számlákra érkező jóváírást követő 5 munkanapon belül kell teljesíteni.

(3) Minden kifizetést, amellyel a 6. § (1) bekezdésének d) pontja szerint meghatározott lebonyolítási számla megterhelésre került, de az ügyfél számlájára történő átutalása nem teljesült, a lebonyolítási számlán újra jóváírásra kerül.

(4) Amennyiben azt az 1. § (2) bekezdésében meghatározott intézkedések jogcímeiről rendelkező közösségi jogszabályok lehetővé teszik, akkor az ügyfél kérheti támogatási előleg kifizetését - megfelelő biztosíték ellenében - a jogcímeket meghirdető külön jogszabályban vagy részvételi felhívásban közzétett összeg mértékéig és feltételekkel. A támogatási előleg kifizetésére, nyilvántartására és annak Európai Bizottsággal való elszámolására ugyanúgy az e rendeletben meghatározott szabályok vonatkoznak.

Biztosítékok

11. §

(1) Az MVH felelős az 1. § (2) bekezdésében meghatározott intézkedéstípusokhoz, valamint a támogatási előlegek kifizetéséhez kapcsolódó biztosítékok beszedéséért, lekötéséért, felszabadításáért, illetve visszatartásáért, továbbá elkülönített nyilvántartást vezet az Európai Bizottságot és a nemzeti költségvetést illető biztosítékokról.

(2) A közösségi jogszabályok szerint és a biztosítékrendszer szabályait rögzítő külön kormányrendeletben meghatározott, készpénzletét formájában nyújtott biztosíték befizetése, illetve visszautalása kizárólag pénzintézeti átutalással történhet meg. Az ügyfélnek az átutalási megbízáson, a "közlemény" rovatban fel kell tüntetnie az ügyfél vagy az ügyfél cég nevét, adószámát valamint a rendelet számát, amelyhez a biztosíték kapcsolódik.

(3) A befizetett készpénzletét - amennyiben az ügyfél írásban másképpen nem rendelkezik a bankszámlát illetően - arra a pénzintézeti számlára kerül visszautalásra, amely számláról a befizetés történt.

IV. Fejezet

AZ EMOGA GARANCIA RÉSZLEG EURÓPAI BIZOTTSÁG FELÉ TÖRTÉNŐ ELSZÁMOLÁST SZOLGÁLÓ KÖNYVVEZETÉSI ÉS ADATSZOLGÁLTATÁSI RENDJE

12. §

(1) Az MVH-nak az EMOGA Garancia Részlegéből finanszírozott intézkedésekre vonatkozó, az Európai Bizottság felé történő elszámolást szolgáló könyvvezetési, beszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségeknek az e rendelet szerinti külön számviteli nyilvántartással kell eleget tennie.

(2) A Magyar Köztársaság számára átutalt és felhasznált -, illetve fel nem használt - támogatások összegével az Európai Bizottság felé történő tételes elszámolást az Európai Bizottság támogatások pénzügyi lebonyolításában részt vevő MVH-nak a számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben (a továbbiakban: számviteli törvény) foglalt számviteli alapelvek figyelembevételével vezetett, elkülönített, eredményszemléletű kettős könyvviteli nyilvántartásokkal kell biztosítania.

(3) A (2) bekezdés szerinti külön számviteli nyilvántartás részletes szabályait az MVH, mint EK jogszabályok szerinti kifizető ügynökség elszámolásaira vonatkozó közösségi jogszabályok tartalmazzák, és a számviteli eljárásrendjét ezen előírások alapján készíti el.

(4) A számviteli nyilvántartás vezetésére olyan számviteli szoftvert kell alkalmazni, amelyben a követelések, a kötelezettségek és az intervenciós készletek analitikus nyilvántartása a főkönyvi nyilvántartáshoz zárt rendszerben kapcsolódik, vagyis az analitikus tételek egyidejűleg, egy adatrögzítéssel bekerülnek az analitikus és a főkönyvi nyilvántartásba is. Ezzel kell biztosítani a főkönyvi és analitikus nyilvántartások automatikus számszaki egyezősé-gét.

(5) A számviteli szoftverben mind a követeléseket és azok pénzügyi teljesítését, mind a kötelezettségeket és azok pénzügyi teljesítését ügyfelenként és azon belül tételenként, valamint az intervenciós készleteket készletfajtánként kell kimutatni.

(6) Az MVH a közösségi előírások szerinti, számlarenddel kiegészített számlatükröt köteles alkalmazni, az abban foglaltaktól eltérni - a szoftver támogatásával biztosítandó teljes körű adatgyűjtés, adatszolgáltatás és beszámolás érdekében - nem lehet.

13. §

(1) Az MVH-nak az Európai Bizottságtól beérkezett támogatási összegeknek és azok kifizetésének, beleértve a kísérő intézkedések esetén a nemzeti forrásból közösségi hozzájárulással kifizetett összegeknek, illetve intervenció esetén a kifizetett számláknak, illetve adásvételi szerződés szerint teljesített felvásárlásoknak, továbbá az ügyfél általi számlateljesítéseknek és az ügylet kapcsán elszámolt költségeknek nyomon követhető nyilvántartásáról kell gondoskodnia.

(2) A nyilvántartásokat forintban kell vezetni, és gondoskodni kell arról, hogy az euróra történő átszámítást - az Európai Bizottság által meghatározott elszámolási árfolyam berögzítését követően - az alkalmazott szoftver automatikusan biztosítsa. Arra vonatkozóan, hogy az átszámítás során mely időszak elszámolási árfolyamát kell figyelembe venni, az MVH részére előírt követelmények az irányadók.

(3) Az MVH-nak az (1) bekezdés szerinti feladatok ellátására elkülönített, részletes számviteli eljárásrendet kell készítenie, amelynek részei:

a) számviteli folyamatok eljárási rendje,

b) számviteli politika, a 12. § (6) bekezdése szerinti számlatükör, számlarend,

c) bizonylati album.

(4) A számviteli eljárásrendnek a közösségi előírások szerint meghatározott előírások alapján történő elkészítéséért és az elkészült számviteli eljárásrend jóváhagyásáért, módosításáért, annak végrehajtásáért az MVH vezetői felelősek.

(5) Az MVH-nak kell gondoskodnia arról, hogy az (1) bekezdés szerinti pénzügyi lebonyolítási feladatokkal kapcsolatos eredeti banki és egyéb bizonylatok rendelkezésre álljanak. Ennek érdekében a Kincstár a bankszámlakivonatot két eredeti, sorszámozott példányban állítja ki, amelynek első példánya az MVH államháztartási számviteli nyilvántartása, második példánya az MVH uniós számviteli nyilvántartása részére szolgál bizonylatként.

(6) A Nemzeti Vidékfejlesztési Terv fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla esetében - mivel a számla felett az MVH-nak rendelkezési jogosultsága van - és így ahhoz, hogy az MVH-nak az (1) bekezdés szerinti pénzügyi lebonyolítási feladatokkal kapcsolatos eredeti banki és egyéb bizonylatok rendelkezésre álljanak a Kincstár a kiállított két eredeti, sorszámozott bankszámlakivonat első példányát az FVM-nek küldi meg az államháztartási számviteli nyilvántartás vezetéséhez, míg második példányát az MVH-nak továbbítja az uniós számviteli nyilvántartás vezetéséhez.

(7) A számviteli nyilvántartások vezetésének irányítására olyan szakembert kell alkalmazni, aki megfelel a számviteli törvény 151. §-ának (1) bekezdésében foglalt képesítési követelményeknek, kiegészítve azzal, hogy felsőfokú szakirányú végzettség és vállalkozási területre vonatkozó gyakorlat szükséges.

14. §

(1) A 12. §-ban foglalt külön számviteli nyilvántartásnak biztosítania kell, hogy az Európai Bizottság részére küldendő évközi adatszolgáltatások számvitelből nyerhető adatait, valamint, hogy az éves pénzügyi jelentések elkészítéséhez szükséges számviteli adatok megfelelő részletességgel rendelkezésre álljanak. E követelmény teljesítéséért az MVH felelős.

(2) Az MVH elkülönített számviteli nyilvántartásainak vezetése során gondoskodik arról, hogy az alábbi információk naprakészen rendelkezésre álljanak:

a) az Európai Bizottságtól beérkezett támogatások öszszege,

b) az MVH bankszámláinak tételes forgalma,

c) a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla forgalma a bankszámlakivonat másodpéldánya alapján,

d) a kedvezményezettek részére a lebonyolítási számláról kifizetett összegek, kísérő intézkedések esetén a nemzeti forrás összege intézkedésenként, azon belül kedvezményezettek (ügyfelek) szerinti bontásban,

e) a fejezeti költségvetést terhelő, de még nem teljesített kiadások miatti követelések,

f) a fejezeti költségvetést illető, de még nem teljesített bevételek miatti kötelezettségek összege,

g) az Európai Bizottság által jóváhagyott (visszaigazolt), de még ki nem fizetett, illetve a szabálytalanságok miatt visszajáró összegek miatti követelések,

h) az Európai Bizottság felé visszafizetendő összegek, illetve a jóváhagyott, de még ki nem fizetett támogatás igénylések miatti kötelezettségek összege.

(3) Az FVM az MVH könyvvezetési kötelezettségeinek zárt rendszerben való teljesítéséhez

a) adatot szolgáltat hetente napi bontásban a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla forgalmával kapcsolatosan,

b) rendszeresen tájékoztatás ad az 1. § (3) bekezdésben felsorolt műveletekről.

(4) Az MVH-nak a közösségi jogszabályok szerinti rendszeres és soron kívüli adatszolgáltatásokat a jóváhagyott számviteli eljárásrendben foglalt határidőre kell teljesítenie.

15. §

(1) Az MVH forintban számol el az Európai Bizottsággal.

(2) Az Európai Bizottság kötelezettségvállalásának meghatározott százalékát a kísérő intézkedések esetében előleg formájában utalja át. Adott programozási időszak alatt az MVH ezen összeget használja fel a támogatással kapcsolatos kiadásokhoz történő közösségi hozzájárulás kifizetésére.

(3) Az Európai Bizottság részére benyújtott évközi (heti, havi, féléves és egyéb), valamint az éves jelentések csak olyan kifizetéseket, illetve követelésekkel kapcsolatos adatokat tartalmazhatnak, amelyeket kifizetett és jóváhagyott, valamint a számviteli szoftverben hiánytalanul rögzített számlák, adásvételi szerződések vagy határozatok támasztanak alá, és amelyek az intézkedésekre vonatkozóan elismerhető kifizetéseknek, illetve követeléseknek minősülnek.

(4) Az MVH az október 16. napjától következő év október 15. napjáig tartó EMOGA Garancia Részleg költségvetési évre vonatkozóan állítja össze a (3) bekezdésben felsorolt évközi és éves jelentéseket, amelyeket benyújt az Európai Bizottságnak.

(5) Az Európai Bizottság a havi jelentések alapján megtéríti a kifizetésre került támogatási összegeket és a féléves vagy egyéb évközi jelentések alapján dönt a behajthatatlan követelések leírásáról.

(6) Éves elszámoláskor az Európai Bizottság az MVH által benyújtott, az Igazoló Szerv által auditált éves jelentés alapján dönt az év közben teljesített előlegek végleges kiadássá nyilvánításáról, illetve rendeletet hoz az esetleges tagállami befizetési kötelezettségről.

V. Fejezet

SZABÁLYTALANSÁGOK KEZELÉSE

16. §

(1) Az MVH felel a jogosulatlanul igénybe vett támogatások visszaköveteléséhez szükséges intézkedések megtételéért, a megfelelő számviteli és egyéb nyilvántartások vezetéséért, a követelések tételes nyilvántartásáért, az EK jogszabályokban előírt jelentési kötelezettségek teljesítéséért, továbbá az FVM közreműködésével gondoskodik a szükséges pénzügyi korrekciók végrehajtásáról.

(2) Jogosulatlanul igénybe vett támogatás esetén az MVH határozatában megállapított visszafizetési határidő nem haladhatja meg a 30 napot.

(3) A határozatban megállapított fizetési határidő túllépése esetén az MVH az esedékesség napjától számított késedelmi pótlékot számít fel, valamint egyidejűleg megteszi a szükséges intézkedéseket a jogosulatlanul igénybe vett támogatás adók módjára történő behajtásának megindítása iránt.

(4) A késedelmi pótlék mértéke minden naptári nap után a felszámítás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része. A késedelmi pótlék után késedelmi pótlékot felszámítani nem lehet.

(5) Nem kell késedelmi pótlékot fizetni arra az időszakra, amelyre az ügyfél a késedelmét igazolta. Igazolásnak csak akkor van helye, ha a késedelmet elháríthatatlan külső ok idézte elő.

(6) Az MVH részére visszafizetett összegek Európai Bizottságot megillető részét az MVH az EMOGA Megelőlegezési számlára valamint az EMOGA Garancia közösségi forrás, kísérő (vidékfejlesztési) intézkedések számlára, a fejezeti költségvetést illető részét pedig a Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlákra vezetteti át.

17. §

(1) A behajthatatlan követelésekről az MVH az EU által meghatározott adminisztratív és operatív kötelezettségek, valamint a nemzeti beszámolási kötelezettségek figyelembevételével döntéstervezetet készít, amelyet az FVM felülvizsgál és rendelkezik a követelések leírásáról, valamint ezzel összefüggésben az MVH könyveiből történő kivezetéséről.

(2) A behajthatatlan vagy még vissza nem fizetett öszszegeket - amennyiben azokkal kapcsolatosan az MVH-t az Európai Bizottság részére a közösségi jogszabályokban meghatározott határidőben befizetési kötelezettség terheli - az FVM a meghatározott Fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámláján keresztül biztosítja.

A szabálytalanságokkal kapcsolatos jelentési kötelezettségek

18. §

(1) Minden negyedévet követő negyvenkét napon belül az MVH köteles összesített jelentést küldeni a VPOP OLAF Koordinációs Iroda részére a tapasztalt szabálytalanságokról vagy visszaélésekről, az ezekkel kapcsolatban megtett intézkedésekről, valamint a folyamatban lévő államigazgatási, bírósági eljárások helyzetéről.

(2) A negyedik negyedéves jelentéshez csatolva az MVH évente egyszer kimutatást küld a VPOP OLAF Koordinációs Irodának a behajtásra váró összegekről, a behajtási eljárás megindításának éve szerinti csoportosításban.

(3) A szabálytalanságok és csalások megelőzése érdekében az MVH saját szervezetén belül kijelöl egy szervezeti egységet a VPOP OLAF Koordinációs Irodával való együttműködés biztosítására.

VI. Fejezet

ELLENŐRZÉS

19. §

(1) A folyamatba épített ellenőrzési tevékenység tekintetében az Áht., valamint - e rendeletben foglalt eltérésekkel - az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet előírásai az irányadók.

(2) Az MVH

a) olyan pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszert alakít ki és működtet, amely biztosítja, hogy a szervezetek tevékenysége szabályszerű és megfelelően szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes, az információk pontosak és a megfelelő időben rendelkezésre állnak,

b) a pályáztatás, pénzügyi lebonyolítás és ellenőrzés feladatait funkcionálisan elkülöníti, ezen feladatok megfelelő szabályozásáról a vonatkozó belső szabályzataiban gondoskodik,

c) teljes tevékenységére vonatkozóan biztosítja a "négy szem elvének" érvényesülését,

d) gondoskodik az ellenőrzési nyomvonal kialakításáról és az esetleges változások haladéktalan átvezetéséről.

(3) A pályázati kiírásnak, a közleménynek és a támogatási szerződésnek megfelelő részletezettséggel tartalmaznia kell az ügyfelek az Áht. 122. §-ában előírt ellenőr-zéstűrési kötelezettségét, és annak megtagadása, illetve akadályozása esetére a szankciókat is.

(4) Az ellátandó belső ellenőrzési tevékenység tekintetében az Áht., valamint - az e rendeletben foglalt eltérésekkel - a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet előírásai az irányadók.

VII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

20. §

(1) E rendelet az Európai Unióhoz történő csatlakozásról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépése napján lép hatályba.

(2) Az MVH, az FVM és a Kincstár Együttműködési Megállapodást köt, amelyben rögzít

a) a tervezési és kifizetési előrejelzési szempontokat,

b) az előfinanszírozáshoz szükséges finanszírozási tervek adattartalmát és gyakoriságát,

c) a pénzügyi lebonyolítás részleteit,

d) a részletes elszámolási és szervezetek közti eljárási szabályokat.

(3) E rendelet az alábbi közösségi jogszabályok tagállami végrehajtását igénylő rendelkezéseket tartalmazza:

a) a Tanács 1999. május 17-i 1258/1999 EK rendelete a közös agrárpolitika finanszírozásáról;

b) a Bizottság 1998. december 22-i 2808/98/EK rendelete az euróval kapcsolatos agromonetáris rendszernek a mezőgazdaságban való alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról;

c) a Bizottság 1985. július 22-i 2220/85/EGK rendelete a mezőgazdasági termékeket érintő biztosítéki rendszer alkalmazására vonatkozó közös részletes szabályok megállapításáról;

d) a Tanács 1978. február 20-i 352/78/EGK rendelete a közös agrárpolitika alapján nyújtott, majd elveszített biztosítékok, letétek és garanciák jóváírásáról;

e) a Bizottság 1996. február 16-i 296/96/EK rendelete a tagállamok által továbbítandó adatokról és az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garanciaalap (EMOGA) Garanciarészlege által finanszírozott kiadások havi könyveléséről;

f) a Bizottság 1999. október 25-i 2390/99/EK rendelete az 1663/95/EK rendeletnek a tagállamok által az EMOGA Garanciarészlege számláinak elszámolása végett a Bizottság rendelkezésére bocsátandó számviteli adatok formája és tartalma tekintetében történő alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról;

g) a Tanács 1999. május 17-i 1259/1999 EK rendelete a közös agrárpolitika keretébe tartozó közvetlen támogatási rendszerek közös szabályainak megállapításáról;

h) a Tanács 1991. március 4-i 595/91 EGK Rendelete a közös agrárpolitika finanszírozása keretében történt szabálytalanságokról és tévesen kifizetett összegek behajtásáról, továbbá egy információs rendszer e téren történő létrehozásáról, valamint a 283/72/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről;

i) a Bizottság 1990. december 12-i 3597/90 EGK rendelete a mezőgazdasági termékek intervenciós ügynökségek által történő felvásárlását, raktározását és értékesítését magukban foglaló intervenciós intézkedésekre vonatkozó számviteli szabályokról;

j) a Tanács 1990. november 27-i 3492/90 EGK rendelete az intervenciós raktározás formájában megvalósított intervenciós intézkedéseknek az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garanciaalap Garanciarészlege által történő finanszírozására vonatkozó éves beszámolókban figyelembe veendő tényezők megállapításáról.

Dr. Medgyessy Péter s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította az 57/2005. (III. 30.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2005.04.02.

[2] Megállapította az 57/2005. (III. 30.) Korm. rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2005.04.02.

[3] Beiktatta a 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendelet 66. § -a. Hatályos 2004.12.29.

Tartalomjegyzék