17/2011. (V. 23.) BM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának általános rendjéről
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 2. § 6. pont k) alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) E rendelet - a (2) és (3) bekezdésében meghatározott kivételekkel - a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. mellékletében a XIV. Belügyminisztérium fejezet (a továbbiakban: fejezet) 20. cím alatt feltüntetett fejezeti kezelésű előirányzatok (a továbbiakban: előirányzatok), valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) IV. fejezete alapján év közben megállapított előirányzatok felhasználási szabályait határozza meg.
(2)[1] Ha jogszabály eltérően nem rendelkezik, e rendelet rendelkezéseit a Közrendvédelmi bírság, a Szolidaritási programok, az Építésügyi célelőirányzat, a Területrendezési feladatok, a Fogvatartottakat foglalkoztató gazdálkodó szervezetek támogatása, a Bűncselekmények áldozatainak kárenyhítése, a Katasztrófa elhárítási célelőirányzatok vörösiszap-kiömlés kapcsán felmerült kiadásai tekintetében, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság, valamint a Közfoglalkoztatás támogatása előirányzat vonatkozásában alkalmazni kell.
(3) A (2) bekezdésben felsorolt előirányzatokra a II. Fejezet, a 3. és az 5. alcímek rendelkezései nem alkalmazandók.
II. FEJEZET
PÁLYÁZATI ÚTON NYÚJTOTT TÁMOGATÁSOKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
1. A támogatható személyek köre
2. § (1) Támogatás
a) Magyarországon székhellyel rendelkező jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet, egyéni vállalkozó,
b) az Európai Gazdasági Térség államában székhellyel és Magyarországon fiókteleppel vagy telephellyel rendelkező jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet, egyéni vállalkozó, vagy
c) magyar állampolgárságú természetes személy vagy a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező természetes személy
számára nyújtható.
(2) A pályázati felhívás a lehetséges pályázók körét - a pályázat céljának és jellegének megfelelően - az (1) bekezdésben foglaltaknál szűkebben is meghatározhatja.
(3) Az Ámr.-ben foglaltakon túl nem nyújtható támogatás annak a személynek vagy szervezetnek, aki vagy amely
a) nem járul hozzá, hogy nevét, a támogatás célját, összegét, a támogatási program megvalósítási helyét a döntéshozó nyilvánosságra hozza;
b) a beruházást vagy a fejlesztést olyan ingatlanon kívánja megvalósítani, amely a támogatási igény, pályázat benyújtásának időpontjában nem per-, teher- és igénymentes, kivéve, ha a pályázó az igény jogosultja, vagy a beruházást vagy fejlesztést osztatlan közös tulajdonban álló ingatlanon kívánják megvalósítani és a tulajdonostársak nem kötöttek közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt használati megállapodást vagy nem áll rendelkezésre az ahhoz tartozó használati megosztásra vonatkozó vázrajz;
c) az Európai Bizottság valamely támogatásból való kizáró vagy eltiltó határozatának hatálya alatt áll; vagy
d) saját tőkéje a törzstőke (alaptőke) jogszabályban előírt legkisebb mértéke alá csökkent.
2. Pályázati rendszer
3. § A támogató előírhatja, hogy a pályázaton való részvétel feltétele a pályázati díj megfizetése. A pályázónak a pályázati díjat a pályázat benyújtásakor kell megfizetnie. A pályázati díj mértékét és megfizetésének módját a pályázati felhívás tartalmazza. A pályázati díj mértékét a pályázati felhívás előállításával és a pályázók részére történő rendelkezésre bocsátásával kapcsolatban felmerült költséget alapul véve kell meghatározni.
4. § (1) A pályázatot a pályázati felhívásban megjelölt címre postai úton 1 példányban, valamint elektronikus úton (e-mailben) és adathordozón (CD-n vagy DVD-n) kell benyújtani, amennyiben a pályázati felhívás eltérően nem rendelkezik. Ha az írásban benyújtott pályázat szövege eltér az elektronikusan benyújtott pályázattól, akkor az aláírt, postai úton benyújtott szöveg tekintendő hivatalosnak.
(2) A pályázat benyújtására legalább az Ámr. 132. § (3) bekezdésében előírt határidő, legfeljebb 90 nap írható elő. A pályázat határidőben benyújtottnak tekintendő, ha azt legkésőbb az előírt határidő utolsó napján postára adták. Kétség esetén a határidő betartását a pályázónak kell bizonyítania.
5. § (1) A támogató a pályázatot érdemi vizsgálat nélkül elutasítja, ha
a) azt a pályázati felhívás alapján pályázni nem jogosult pályázó nyújtotta be,
b) a pályázatot határidőn túl nyújtották be,
c) a pályázati felhívás nem biztosít lehetőséget hiánypótlásra, és a pályázat hiányosan került benyújtásra, vagy
d) hiánypótlási felszólítás esetén a pályázó annak egyáltalán nem, nem megfelelően vagy nem az előírt határidőn belül tett eleget.
(2) Ha a pályázat érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül, erről a támogató az elutasítás okának megjelölésével - hiánypótlási eljárás kivételével - a pályázat beérkezésétől számított 15 napon belül értesíti a pályázót. Az (1) bekezdés d) pontján alapuló érdemi vizsgálat nélküli elutasítás esetén a pályázat elutasításáról és az elutasítás okáról a támogató a hiánypótlásra biztosított határidő lejártát követő 15 napon belül értesíti a pályázót.
6. § (1) A pályázat befogadásának időpontja a pályázati felhívásnak hiánytalanul megfelelő pályázat - hiánypótlási eljárás esetében az annak megfelelő hiánypótlás - beérkezésének időpontja.
(2) Amennyiben jogszabály vagy a pályázati felhívás másként nem rendelkezik, a pályázati felhívásnak nem megfelelő, hiányos pályázat esetében a pályázót a pályázat benyújtását követően legalább egy alkalommal hiánypótlásra kell felszólítani. A pályázó a hiányt határidőben pótolja, ha legkésőbb a hiánypótlási határidő utolsó napján a felszólításban meghatározott dokumentumokat postára adja. A hiánypótlásra biztosított határidő elmulasztása, valamint a hiánypótlás hiányos teljesítése a pályázat érvénytelenségét és befogadásának elutasítását eredményezi, igazolásnak helye nincs.
(3) A pályázat befogadásáról és annak időpontjáról az (1) bekezdés szerinti időponttól számított 15 napon belül a támogató postai úton vagy e-mailben értesíti a pályázót.
7. § (1) A pályázatokat a támogató által kijelölt Értékelő Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) véleményezi. A támogató a kijelöléskor meghatározza a Bizottság összetételét és tagjai számát.
(2) A Bizottság javaslatát emlékeztetőben kell rögzíteni. Ha a pályázat jellege ezt lehetővé teszi, az emlékeztetőben az adott pályázaton forráshiány miatt nem támogatott, de szakmailag megfelelő, támogatásra érdemesnek ítélt pályázatok sorrendjét is meg kell határozni.
8. § A Bizottság a pályázat elbírálásához szükséges, az Ámr. 135. § (3) bekezdésében meghatározott emlékeztetőt, valamint a döntési listára vonatkozó javaslatát a pályázat benyújtására nyitva álló határidő lejártát követő 30 napon belül készíti el, majd azt a támogató 5 napon belül a döntéshozó elé terjeszti. Az elbíráláshoz szükséges javaslat elkészítésére előírt határidőtől a támogató - indokolt esetben és a pályázati felhívásban rögzített módon - eltérhet.
9. § (1) A pályázatok alapján nyújtandó támogatásokról a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának részletes rendjéről szóló BM utasításban (a továbbiakban: BM utasítás) megjelölt kötelezettségvállaló a Bizottság javaslatának benyújtásától számított 30 napon belül dönt. E határidőtől a támogató - indokolt esetben és a pályázati felhívásban rögzített módon - eltérhet, a döntést ebben az esetben legkésőbb a Bizottság javaslatának benyújtásától számított 60 napon belül hozza meg.
(2) A beérkezett pályázatok elbírálását követően a pályázat nyerteseiről a kötelezettségvállaló által aláírt döntési listát kell készíteni, amely tartalmazza az Ámr. 135. § (3) bekezdésében foglalt adatokat.
(3) A kedvezményezettek nevét, a támogatás célját, összegét, a támogatott program megvalósítási helyét a támogató a döntést követő 8 napon belül - a honlapján történő közzététellel - nyilvánosságra hozza, ezzel egyidejűleg írásban tájékoztatja a pályázókat a pályázat eredményéről.
III. FEJEZET
EGYEDI TÁMOGATÁSOK
10. § (1) A költségvetési törvényben nevesített szervezetek támogatása a költségvetési törvény és az e rendelet VI. Fejezete alapján, valamint a BM utasításban foglaltak szerint történik. A jogszabályban megjelölt - társadalmi szervezetnek, alapítványnak, közalapítványnak nem minősülő - egyéb jogi személyek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek támogatása a VI. Fejezetben és a BM utasításban foglaltak szerint történik.
(2) Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 100/J. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően törvényben, kormányrendeletben vagy a Kormány nyilvános határozatában megjelölt társadalmi szervezet, alapítvány, közalapítvány részére nyújtott egyedi támogatásra e rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.
(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglalt támogatások esetén pályázati eljárást nem kell lefolytatni, a támogatás nyújtása egyedi támogatási szerződés megkötése keretében történik. A szerződéskötés feltétele az Ámr.-ben, valamint az e rendeletben megjelölt nyilatkozatok és igazolások csatolása.
IV. FEJEZET
A TÁMOGATÁSOKRA VONATKOZÓ KÖZÖS RENDELKEZÉSEK
3. Szerződéskötés, támogatói okirat
11. § Az Ámr. 113. § (2)-(3) bekezdésében felsorolt dokumentumokon túl a pályázat benyújtásának vagy a szerződés megkötésének, a támogatói okirat kiadásának feltételei az alábbi dokumentumok támogató részére való benyújtása vagy rendelkezésre állása:
a) a kedvezményezett azonosító adatait tartalmazó dokumentumok, a nyilvántartásba vételét igazoló okirat, társadalmi szervezetek és alapítványok esetén a nyilvántartást vezető bíróság által kiadott kivonat 30 napnál nem régebbi eredeti példánya, vagy annak hiteles másolata, gazdasági társaságok esetén a támogató által a nyilvános cégnyilvántartásból lekért cégkivonat 30 napnál nem régebbi példánya;
b) a kedvezményezett képviselőjének adatait tartalmazó, a támogatási szerződés aláírására feljogosító okirat, vagy annak kedvezményezett által hitelesített másolata, vagy közjegyzői aláírás-hitelesítéssel ellátott címpéldány, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta eredeti példánya, vagy ezek kedvezményezett által hitelesített másolata;
c) 30 napnál nem régebbi köztartozásról szóló nemleges adóhatósági igazolás, vagy a támogató által a köztartozásmentes adózói adatbázisból lekért adatokat tartalmazó igazolás;
d) a 2. § (3) bekezdés b) pontjában megjelölt ingatlan hiteles tulajdoni lapjának másolata, a használati megállapodás egyszerű másolata, vázrajz, valamint a 2. § (3) bekezdés a) és c)-d) pontjában foglaltakra vonatkozó nyilatkozat;
e) a támogató által a pályázati felhívásban megjelölt, a támogatás elbírálásához feltétlenül szükséges egyéb dokumentum.
12. § (1) A támogatási szerződéseket a támogatási döntésről szóló értesítést követő 75 napon belül meg kell kötni, támogatói okiratot ki kell adni, kivéve az Ámr. 112. § (8) bekezdésében foglalt esetet.
(2) A kedvezményezettnek a szerződés megkötéséhez, valamint a támogatói okirathoz - előfinanszírozott támogatás vagy előleg folyósításának esetén - csatolnia kell a beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó levél két eredeti példányát.
(3) A felhatalmazó levél a támogatót a visszavonásig jogosítja fel beszedési megbízás benyújtására. A kedvezményezett beszámolójának elfogadásáról szóló támogatói döntésben a támogató nyilatkozik a kedvezményezett felé, hogy a felhatalmazó levél a kedvezményezett bankszámláját vezető hitelintézetnél visszavonásra kerülhet. Amennyiben a támogató beszedési megbízást nyújtott be a kedvezményezett bankszámláját vezető hitelintézethez, és a beszedési megbízás teljesült, vagy a támogató dönt a kizárásról, úgy a támogató külön dokumentumban nyilatkozik a felhatalmazó levél visszavonhatóságáról.
(4) A támogatási szerződés megkötését, a támogatói okirat kiadását kezdeményező a támogatási szerződés megkötése, vagy a támogatói okirat kiadása előtt ellenőrzi, hogy a kezdeményezett szerepel-e az Áht. 122/B. §-ban szabályozott nyilvántartásban.
4. Kifogás
13. § (1) A pályázó az Ámr. 131. § (1) bekezdésében foglalt esetekben jogszabálysértés vagy a pályázati felhívás szerinti tájékoztatásban foglaltak megsértése esetén a támogatási döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül az indokok megjelölésével kifogással élhet a támogatónál.
(2) A támogató a kifogást érdemi vizsgálat nélkül elutasítja, amennyiben
a) a kifogást az (1) bekezdés szerinti határidőn túl terjesztették elő,
b) a kifogást nem az arra jogosult terjeszti elő, vagy
c) korábbival azonos tartalmú, ismételt kifogást terjesztenek elő.
(3) A támogató a kifogást - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a beérkezésétől számított 30 napon belül elbírálja. A támogató az elbírálás határidejét egy alkalommal, legfeljebb 30 nappal meghosszabbíthatja. A támogató az elbírálás meghosszabbításának tényéről tájékoztatja a pályázót.
(4) A támogató a kifogással kapcsolatosan az alábbi döntéseket hozhatja:
a) a kifogásban foglaltaknak helyt ad, egyúttal gondoskodik a jogszerű állapot helyreállításáról, vagy
b) a kifogást indokolt döntésével elutasítja.
(5) A támogató a kifogás tárgyában hozott döntésről az indokok megjelölésével értesíti a pályázót. A kifogás elutasítása esetén egyúttal tájékoztatja a pályázót a felülvizsgálat lehetőségéről.
(6) A pályázó a kifogás tárgyában hozott döntés kézhezvételétől számított 5 napon belül a miniszternél kezdeményezheti a döntés felülvizsgálatát. A felülvizsgálati döntés meghozatalára a (3) bekezdésben meghatározott határidők irányadók.
(7) A felülvizsgálatra irányuló kérelem elbírálása során a miniszter:
a) a kérelemben foglaltaknak helyt ad, egyúttal utasítja az előirányzat felett kötelezettségvállalási joggal rendelkező szakmai egység vezetőjét a jogszerű állapot helyreállítására, vagy
b) a támogató döntését helyben hagyja, és a kérelmet indokolt döntésével elutasítja.
(8) A kifogás kivizsgálásában és a felülvizsgálati eljárásban nem vehet részt az, aki a kifogással érintett támogatás elbírálási eljárásában döntés-előkészítőként, döntéshozóként részt vett.
5. Szakmai és pénzügyi beszámolási kötelezettség
14. § (1) A támogatás felhasználásáról a kedvezményezett köteles a támogatási szerződésben, támogatói okiratban meghatározott határidőben és módon írásbeli beszámolót készíteni és azt egy példányban a támogatónak megküldeni. A beszámoló szakmai és pénzügyi részből áll.
(2) A beszámoló szakmai részének tartalmaznia kell legalább a pályázati felhívásban, támogatási szerződésben vagy támogatási okiratban meghatározott támogatott cél (projektek) főbb naturális mutatószámait, a pályázati felhívásban, támogatási szerződésben, támogatói okiratban rögzített feladat vagy beruházás megvalósításának helyét és időpontját.
(3) A beszámoló - támogatási szerződés, támogatói okirat eltérő rendelkezése hiányában - pénzügyi része az alábbiakat tartalmazza:
a) az összesített kimutatást a pályázattal kapcsolatban felmerülő költségekről, kiadásokról, illetve a számviteli bizonylatok összesítését, amely tartalmazza költségtételek szerinti bontásban a bizonylat kibocsátójának nevét, a bizonylat sorszámát, tartalmát (kifizetés jogcímét), keltét és a teljesítés időpontját, az ÁFA-alapot, az ÁFA-tartalmat és a bruttó összeget, valamint átutalás esetében a banki értesítő sorszámát, készpénzes kifizetés esetében a kifizetés tényét igazoló pénztárbizonylat sorszámát, továbbá az elszámolt összeget;
b) a támogatás felhasználását igazoló záradékolt számviteli bizonylatok hitelesített másolatát;
c) az átutalással megvalósított pénzügyi teljesítést igazoló bizonylat kedvezményezett képviselője által hitelesített másolatát (bankszámla terheléséről szóló banki igazolás vagy kivonat hitelesített másolatát, megjelölve a vonatkozó tételt);
d) készpénzes kifizetés esetén a számla, egyszerűsített számla és a kifizetési pénztárbizonylat kedvezményezett képviselője által hitelesített másolatát vagy az adott kifizetési tételre a könyvviteli nyilvántartás vonatkozó részének hitelesített másolatát;
e) a saját forrás és a társfinanszírozás felhasználásáról szóló kimutatást;
f) a személyi jellegű költségek, kiadások, és azok közterheinek részletes kimutatását; és
g) azokat a dokumentumokat, melyeket a támogató a beszámoló részeként a pályázati felhívásban előír.
(4) A beszámolásra kötelezett köteles a támogató felhívására a beszámolóját 10 napon belül pontosítani.
15. § (1) Amennyiben a támogatott projekt megvalósítása meghiúsul, tartós akadályba ütközik, a szerződésben foglalt ütemezéshez képest késedelmet szenved, vagy a pályázati program megvalósításával kapcsolatban bármely körülmény megváltozik, ezt a kedvezményezett köteles a tudomására jutást követően haladéktalanul írásban jelenteni a támogatónak.
(2) A kedvezményezett az Ámr. 127. § (1) bekezdése szerinti elállás esetén a támogatás összegét az elállást tartalmazó okirat kézhezvételétől számított 5 napon belül köteles a támogatónak visszafizetni.
(3) Amennyiben a támogató a támogatást visszavonja, vagy a támogatási szerződés, támogatói okirat a támogatott cél megvalósulása nélkül megszűnik, vagy a támogatási szerződés vagy támogatói okirat módosul, a már átutalt támogatási összeg, eszköztámogatás szerződéskori bruttó nyilvántartáskori értéke, továbbá annak kamata megfizetésére irányuló visszakövetelés érvényesítése a beszedési megbízás alkalmazásával is történhet, amelyet a támogatás forrásaként meghatározott előirányzat javára kell teljesíteni.
16. § A támogatott projekt, illetve program lezárása - a támogatott cél vagy célok támogatási szerződés, támogatói okirat szerinti megvalósulását követően - a megvalósításáról szóló írásbeli szakmai beszámoló, továbbá a teljes támogatási összeg elszámolásáról készített pénzügyi elszámolás alapján a kedvezményezett nyilatkozatával és annak a támogató általi elfogadásával történik. A szakmai beszámoló és a pénzügyi elszámolás értékelését a támogató az adatok beérkezését követő 60 napon belül elvégzi, és annak eredményéről a kedvezményezettet értesíti. A határidőbe a hiánypótlásra előírt határidő nem számít bele.
V. FEJEZET
KEZELŐ SZERVI KIJELÖLÉS
17. § A bűncselekmények áldozatainak kárenyhítése elnevezésű előirányzat tekintetében kezelő szerv a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Igazságügyi Szolgálata. A közrendvédelmi bírság és a bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások elnevezésű előirányzat tekintetében a pályázatok befogadásával, a döntés- és a támogatási szerződések előkészítésével, nyilvántartásával, azok végrehajtásának pénzügyi ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátását a Magyar Államkincstár, mint kezelő szerv végzi. A fejezetet irányító szerv az előirányzat feletti rendelkezési jogokat és feladatokat az Ámr. 109. § (5) bekezdése alapján megállapodás keretében adhatja át.
18. § (1) A kezelő szerv az alábbi feladatokat látja el:
a) kiírja, befogadja és elbírálja a pályázatokat, kiadja a döntési listát,
b) elkészíti a pályázati felhívás és a pályázati felhíváshoz kapcsolódó dokumentumok tervezetét,
c) ellátja az Értékelő Bizottságok titkársági feladatait,
d) megköti a támogatási szerződéseket, kiadja a támogatói okiratokat, szükség szerint megköti a biztosítéki szerződéseket,
e) ellenőrzi a támogatott programok, célok megvalósulását,
f) nyomon követi a támogatott programok, célok megvalósításának előrehaladását, engedélyezi a támogatás kifizetését, végzi a folyamatba épített ellenőrzéseket (dokumentumalapú ellenőrzések, kockázatelemezésre alapozott helyszíni ellenőrzések), ellátja a támogatott programok, célok zárásával kapcsolatos feladatokat, dönt a pénzügyi és szakmai beszámolók elfogadásáról, támogatások visszaköveteléséről,
g) kialakítja és működteti a szabálytalanságkezelési rendszert, ellenőrzési nyomvonalat készít és folyamatosan aktualizálja azt,
h) javaslatot tesz a kizárásra.
VI. FEJEZET
AZ EGYES FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK RENDJE
6. (ÁHT 025595) A fogvatartottakat foglalkoztató gazdálkodó szervezetek támogatása
19. § (1) Az előirányzat a fogvatartottakat foglalkoztató gazdálkodó szervezetek támogatását szolgálja.
(2) Felhasználása a fogvatartottak foglalkoztatására jóváhagyott költségvetési előirányzat felhasználási rendjéről szóló 2/1996. (III. 13.) IM-PM együttes rendelet alapján, közvetett módon történik, előirányzat-átcsoportosítással átadásra kerül a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága részére.
7. (ÁHT 237778) Energia-racionalizálás
20. § (1) A bevételi előirányzat a korábban ezen a címen kifizetett támogatások visszatérítéséből a fejezet irányítása alá tartozó szervek energiaracionalizálási rendszerének támogatására szolgál.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetlen módon, pályázat útján történik.
8. (ÁHT 267045) Bűncselekmények áldozatainak kárenyhítése
21. § (1) Az előirányzat a bűncselekmények áldozatainak segítéséről és az állami kárenyhítésről szóló 2005. évi CXXXV. törvény alapján a bűncselekményt elszenvedett és emiatt életminőségükben veszélybe került személyek anyagi sérelmei enyhítésére szolgál.
(2) Az előirányzat terhére áldozatsegítő támogatásként azonnali pénzügyi segély és állami kárenyhítés adható.
(3) Az áldozatsegítő támogatások igénybevételének szabályait az áldozatsegítő támogatások igénybevételeinek részletes szabályairól szóló 1/2006 (I. 6.) IM rendelet szabályozza.
(4) Az előirányzat kezelését külön megállapodásban rögzítettek szerint a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Igazságügyi Szolgálata (a továbbiakban: KIMISZ) végzi.
9. (ÁHT 249567) Bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások
22. § (1) A bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások előirányzat a bűnmegelőzési, büntetőpolitika hatékonyságvizsgálatok készíttetésével, a bűnmegelőzési hazai és nemzetközi gyakorlatok megismerésével és terjesztésével (hazai és nemzetközi rendezvények, képzések, továbbképzések szervezése belföldön és külföldön, publikációk, kiadványok elkészíttetése, honlap üzemeltetése), lakossági felmérések, lakossági fórumok, pályázatok, kutatások, tanulmányok megrendelésével, pilotprojektek megvalósíttatásával, már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetésével, továbbfejlesztésével kapcsolatos kiadásokra használható fel.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetett vagy közvetlen módon történik a BM utasításban foglaltak szerint.
10. (ÁHT 264612) Informatikai rendszerekkel összefüggő kiadások
23. § Az előirányzat célja a Belügyminisztérium informatikai rendszereinek bevezetése, fejlesztése és üzemeltetése során felmerülő költségek, különös tekintettel a vezetői információs rendszer gazdálkodással összefüggő fejlesztéseinek, valamint a Belügyminisztérium középtávú ágazati stratégiájával összhangban végrehajtandó egyéb informatikai fejlesztések finanszírozása.
11. (ÁHT 269412) MÁK-számlavezetési díjak
24. § Az előirányzatból finanszírozható a Magyar Államkincstár által felszámított tranzakciós díj, valamint a rendelkezésre tartási díjnak az érintett fejezeti kezelésű előirányzatra nem terhelt összege. Amennyiben ezen díjak összege meghaladja a rendelkezésre álló forrást, úgy ezen díjak az adott fejezeti kezelésű előirányzat soron érvényesíthetőek.
12. (ÁHT 229825) Közrendvédelmi bírság
25. § (1) A bevételi előirányzat a közrend, közbiztonság védelme érdekében
a) a közterületek biztonságának javítása érdekében bűnmegelőzési célra, a közterületi biztonság erősítésében érintett szervezetek együttműködésének javítására, élet- és vagyonvédelmi eszközök, módszerek kialakításának támogatására, a helyi biztonságérzet erősítését célzó beavatkozások megvalósítására, valamint
b) az illegális migráció visszaszorítása, kezelése érdekében végzett tevékenység, valamint az érintettek származási országukba való visszatérése elősegítésének támogatására használható fel.
(2) A közrendvédelmi bírság bevételi előirányzatának felhasználását az egyes közrendvédelmi bírságokból befolyó pénzösszegek felhasználásának céljáról és eljárási szabályairól szóló 208/2008. (VIII. 27.) Korm. rendelet tartalmazza. Az előirányzat felhasználása közvetlen módon, pályázat útján történik.
13. (ÁHT 229694) Országos Baleset-megelőzési Bizottság
26. § (1) A bevételi előirányzat az ország közlekedésbiztonsága javításával, a közúti balesetek megelőzésével összefüggő állami feladatok forrásául szolgál.
(2) Az előirányzat forrásáról, azok felhasználásáról a közúti közlekedésbiztonság egyes állami feladatainak teljesítéséhez szükséges pénzügyi forrásokról és azok felhasználásának módjáról szóló 188/1996. (XII. 17.) Korm. rendelet rendelkezik.
(3) Az előirányzat felhasználása a Korm. rendelet alapján, a három egymást követő évre szóló akcióprogram alapján kidolgozott éves intézkedési terv alapján történik. Az akcióprogramot a három éves időtartam lejártát megelőző év május 31-éig, az éves intézkedési tervet pedig a tárgyévet megelőző év június 30-áig a közlekedésért felelős miniszter - a jogszabályban meghatározott egyes feladatokra tekintettel a közlekedésrendészetért felelős miniszterrel egyetértésben - hagyja jóvá.
14. (ÁHT 248590) Schengen Alap
27. § (1) Eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat eredeti célja a határőrizeti rendszer Schengen-konform kialakításával kapcsolatosan felmerülő kiadások finanszírozása.
(2) Az előirányzat felhasználására a feladatfinanszírozás keretein belül az Európai Unió felé teljesítendő fizetési kötelezettség megfizetése érdekében kerül sor.
15. (ÁHT 257412) Nemzetközi fizetési kötelezettség
28. § (1) Az előirányzatból finanszírozandók a nemzetközi szervezeti tagságból adódó tagdíjak, illetve ugyanezen szervezeteknek fizetendő tagállami hozzájárulásból adódó - megállapodáson, vagy a nemzetközi szervezet belső előírásán alapuló - egyéb költségek.
(2) Az előirányzat felhasználása történhet az irányító szerv részéről történő közvetlen kifizetéssel/átutalással, vagy közvetett módon, költségvetési szerv részére, megállapodás vagy intézkedés alapján történő előirányzat-átcsoportosítással.
16. (ÁHT 257456) Az Európai Unió Biztonság- és Védelempolitikájából a BM-re háruló fizetési kötelezettségek teljesítése
29. § Eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzaton rendelkezésre álló kötelezettségvállalással nem terhelt maradvány a központi költségvetés számára befizetésre kerül.
17. (ÁHT 284234) Közbiztonsági feladatterv támogatása
30. § Az előirányzat 2010. évi maradványa a települési önkormányzat, a települési önkormányzat társulása és az önálló költségvetéssel rendelkező közterület-felügyelet részére a foglalkoztatott településőr alkalmazási költségeihez és az ehhez közvetlenül kapcsolódó dologi kiadások fedezetére folyósítandó támogatásra szolgál.
18. (ÁHT 296313) Területrendezési és építésügyi háttérintézményi feladatok
31. § Az előirányzat felhasználásának célja az építésügy, a településfejlesztés és -rendezés körébe tartozó dokumentációk központi nyilvántartásáról szóló 277/2008. (XI. 24.) Korm. rendelet, valamint a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggésben megőrzendő dokumentumok gyűjtéséről, megőrzéséről, nyilvántartásáról és hasznosításáról szóló 16/2010. (II. 5.) Korm. rendelet szabályozási körébe tartozó nyilvántartási, dokumentum-gyűjtési, hasznosítási, kezelési és archiválási feladatok, továbbá ezekre telepített országos építésügyi nyilvántartási rendszer fejlesztési feladatai és ezekhez kapcsolódó oktatási, képzési feladatok végrehajtásának finanszírozása.
19. (ÁHT 284756) Uniós forrásból megvalósuló projektekkel kapcsolatos kiadások
32. § (1) Az előirányzat egyedi jóváhagyás alapján felhasználható:
a) a Belügyminisztérium, a Belügyminisztériummal partnerségi megállapodást kötött szervezet vagy a Belügyminisztérium irányítása alá tartozó költségvetési szerv által megvalósított, az Európai Unió által közvetlenül társfinanszírozott projektek (Bűnmegelőzés, a terrorizmus elleni küzdelem, és a Bűnügyi igazságszolgáltatás keretprogramon belül megvalósítható projektek és egyéb uniós programok) esetében a pályázathoz szükséges önrész, valamint a b) pontban foglalt programok esetében az európai uniós forrás terhére el nem számolható tételek finanszírozására,
b) a fejezet irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére az Európai Unió által támogatott kiemelt projektek lebonyolításához szükséges kiadások megelőlegezésére (ÁROP, EKOP, TÁMOP és egyéb uniós alapok).
(2) Az a) pont szerinti felhasználás esetében a kedvezményezett részére vissza nem térítendő támogatás, míg a b) pont szerinti esetben visszatérítendő támogatás biztosítható.
20. (ÁHT 229814) Tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása
33. § (1) Az előirányzat felhasználását a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény írja elő, a felhasználás szabályait a tűzvédelmi bírságnak, valamint a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának a központi költségvetésbe történő befizetése és elszámolása rendjéről, valamint felhasználásának és ellenőrzésének módjáról szóló 180/1998. (XI. 6.) Korm. rendelet tartalmazza.
(2) A bevételi előirányzat felhasználható a hivatásos és az önkéntes tűzoltóságok részére a laktanya-építési beruházáshoz, felújításhoz, a tűzoltáshoz és műszaki mentéshez, valamint katasztrófák elleni védekezésért felelős miniszter által felügyelt tűzjelzési és monitoring lakossági riasztó-tájékoztató eszközök létesítésére, üzemeltetésére és az általa alapított, a szakágazat képzési feladatait ellátó oktatási intézmény részére tűzoltó célú szakképzéshez szükséges technikai eszközök, felszerelések fejlesztésének, felújításának céljára. Az előirányzat terhén elszámolható a kincstári tranzakciós díj is.
21. (ÁHT 199474) Hivatásos állomány életbiztosítása
34. § Az előirányzat fedezetet nyújt a Belügyminisztérium irányítása alá tartozó rendvédelmi szervek - kivéve a büntetés-végrehajtás - teljes hivatásos és személyi állományának, a Rendőrtiszti Főiskola hivatásos és ösztöndíjas állományának, valamint az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és szervei hivatásos, kormánytisztviselői és közalkalmazotti állományának tagjai, az önkormányzati tűzoltók hivatásos és közalkalmazotti állományának tagjai, a tűzoltó szakiskola oktatói és alkalmazottai, az önkéntes tűzoltók, valamint a berendeltek csoportos élet- és balesetbiztosítására, illetve az ezzel összefüggő lebonyolítási kiadásokra.
22. (ÁHT 242701) Területrendezési feladatok
35. § (1) Az előirányzat a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény alapján meghatározott és az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendeletben megnevezett területrendezési szakterületi feladatok finanszírozására szolgál.
(2)[2] Az előirányzat felhasználására, kezelésére a területrendezési feladatok előirányzat 2011. évi felhasználásának szabályairól szóló miniszteri rendeletben meghatározott módon kerül sor.
23. (ÁHT 223702) Építésügyi célelőirányzat
36. § (1) Az előirányzat az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 50. § rendelkezése alapján az épített környezet alakításának és védelmének pénzügyi eszközökkel történő támogatására és finanszírozására szolgál, az Étv. felhatalmazása alapján az építésügyi célelőirányzatról szóló 10/2009. (IV. 14.) NFGM rendelet (a továbbiakban: ÉC rendelet) szerint.
(2) A célelőirányzat forrása (az építésügyi bírság, az építésfelügyeleti bírság, a visszatérítendő támogatás, a miniszter építésügyi feladat- és hatáskörébe tartozó eljárások esetén az eljárási bírság, a késedelmi kamat, a honvédelmi és katonai célú építmények építési célelőirányzatából jogszabályban meghatározott mértékű bírságösszeg, valamint a pályázati díj) az Étv. 62. § (2) bekezdés r) pontjában kapott felhatalmazás alapján az ÉC rendeletben meghatározott módon és mértékben kerül felhasználásra.
24. (ÁHT 251790) Azbesztcementből épült házak szakértői vizsgálata
37. § Az előirányzat az országos hulladékgazdálkodási tervről szóló 110/2002. (XII. 12.) OGY határozat mellékletében meghatározott azbesztmentesítési program végrehajtása során az azbesztmentesítéssel érintett épületek körének megállapításával, a szennyezés mértékének és állapotának felmérésével, a szórt azbeszt kimutatásával, a mentesítés előkészítésével és a végrehajtás ellenőrzésével kapcsolatos szakértői feladatok elvégzését szolgálja. A feladat elvégzésének szakmai eredményei az érintett ingatlanok tulajdonosainak, fenntartóinak, illetve az érintett operatív programok kezelőinek és működtetőinek megküldésre kerülnek.
25. (ÁHT 232698) Katasztrófa elhárítási célelőirányzatok
38. § Az előirányzat-módosítási kötelezettség nélkül túlléphető kiadási célelőirányzat fedezetet biztosít a 2010. október 4-én történt vörös iszap kiömlés védekezési és helyreállítási költségeire, melyre a Katasztrófa elhárítási célelőirányzatok 2011. évi felhasználásáról szóló 16/2011. (V. 2.) BM rendelet előírásait kell alkalmazni. Az előirányzat fedezetet nyújt továbbá a katasztrófa-elhárítás során felmerülő költségekre és károkra, valamint a peres ügyek során felmerült kifizetésekre.
26. (ÁHT 279289) Őrbottyán és térsége csatorna- és szennyvízelvezetési rendszer kiépítése
39. § Eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A Kormány a központi egyensúlyi tartalék és a központi költségvetés általános tartalékának felhasználásáról, valamint a 2006. évi előirányzat-maradvány átcsoportosításáról szóló 2258/2007. (XII. 23.) Korm. határozatban döntött Őrbottyán és térsége csatorna- és szennyvíz-elvezetési rendszerének kiépítése támogatásáról. A beruházás megvalósításának és az állami támogatás felhasználásának feltételeiről az Önkormányzati Minisztérium, a BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. (a továbbiakban: BMSK Zrt.) és az önkormányzat támogatási szerződést kötött.
27. (ÁHT 279290) Egyedi önkormányzati beruházások támogatása
40. § (1) Eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A Kormány a központi egyensúlyi tartalék és a központi költségvetés általános tartalékának felhasználásáról, valamint a 2006. évi előirányzat-maradvány átcsoportosításáról szóló 2258/2007. (XII. 23.) Korm. határozatban döntött egyes önkormányzati beruházások támogatásáról.
(2) A beruházások megvalósításának és az állami támogatás felhasználásának feltételeiről az Önkormányzati Minisztérium és a BMSK Zrt. 2007-ben koordinátori szerződést kötött.
28. (ÁHT 269290) Árvízi védekezési feladatok
41. § Az előirányzat célja a 2006 tavaszi dunai és tiszai árvizek okozta közvetlen károk, illetve közkiadások pénzügyi fedezetének biztosítása, valamint elsődleges veszélyhelyzeti tevékenységek (rész)finanszírozása az Európai Unió Szolidaritási Alapjából kapott támogatásból. Az előirányzat célja továbbá az Európai Unió Bizottságával - az Európai Unió Szolidaritási Alapjából nyújtandó támogatás tárgyában - megkötendő megállapodás szerinti tevékenységek, közkiadások pénzügyi fedezetének, illetve károk enyhítésének finanszírozása.
29. (ÁHT 296235) Ruházati ellátási rendszerrel összefüggő kiadások
42. § (1) Az előirányzat célja a belügyminiszter irányítása alá tartozó szervek, valamint a hivatásos tűzoltóságok egyenruha-ellátásra jogosult személyi állományának ruházati és öltözködési szabályzatáról szóló 14/2010. (XII. 31.) BM rendelet 44. §-a alapján kötelezően elrendelt riadócsomagok beszerzése, a 2012-2013. évre tervezett természetbeni ruházati ellátás termékeinek fejlesztése, a csapatpróba alá vont termékek beszerzése, a 2011. évi természetbeni ellátás végrehajtásának ellenőrzése, és egyéb ruházati ellátással kapcsolatos feladatok végrehajtása.
(2) Az előirányzat felhasználása közvetett vagy közvetlen módon történik.
30. (ÁHT 296246) Építésügyi monitoring rendszer kialakítása, E-közmű kialakítása
43. § (1) Az előirányzat felhasználásával lehetővé válik az építésügyi monitoring rendszer létrehozása. A monitoring rendszer biztosítani fogja az építésügy, a településfejlesztés és -rendezés körébe tartozó adatok térbeli összefüggésekkel együtt történő kezelését, a tematikus információk kinyerését, összehasonlító elemzés megtételét, a változásvizsgálatokat, a folyamatok nyomon követését mind a településrendezési, mind pedig az építésügyi hatósági feladatellátás tekintetében.
(2) Az előirányzat célja továbbá az E-közmű kialakítása. A fejezeti kezelésű előirányzat felhasználási területei az alábbiak:
a) Előkészítés: a komplex szabályozás kialakítása érdekében a közműhálózatokra már elkészített adatleltárt ki kell egészíteni a nyomvonal jellegű építmények adataival, meg kell határozni a rendszert használók pontos körét, jogosultsági szintjeiket.
b) Tervezés: a tervezési fázisban felmérésre kerülnek a szolgáltatóknál lévő digitális adatok. A tervezés kiterjed az egységes adatkezelés módszertanára, az átadandó adatkörök és az adatszolgáltatás módjára, megjelenítését szolgáló rendszerelemekre.
c) Pilot projekt: a pilot projekt modellezi a rendszer működését a projekthez egyelőre önként társuló és digitális adatszolgáltatással rendelkező szolgáltatók adataira építve.
d) Központi felület prototípusának elkészítése: a prototípus fejlesztésének eredményeként egy böngésző alapú mintaszolgáltatás jön létre, amely bemutatja a rendszer képességeit és alkalmas a szolgáltatók és az e-közmű rendszer, valamint az e-közmű rendszer és a végfelhasználók közötti adatforgalom méretezésére.
(3) Az előirányzat pénzügyi lebonyolítása a feladatfinanszírozás rendszerében történik a kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendelet alapján.
31. (ÁHT 297068) Rendőrség informatikai fejlesztési feladatainak támogatása
44. § (1) Az előirányzat célja a Rendőrség, valamint a Rendőrség tevékenységéhez kapcsolódó belügyi szervek informatikai fejlesztéseinek és eszközbeszerzéseinek finanszírozása.
(2) Az előirányzat pénzügyi lebonyolítása a feladatfinanszírozás rendszerében történik a kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendelet alapján.
32. (ÁHT 297079) NBSZ tevékenységével összefüggő fejlesztési feladatok támogatása
45. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a minősített adat védelméről szóló 2009. évi CLV. törvény és kapcsolódó kormányrendeletnek történő megfelelés érdekében a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat (a továbbiakban: NBSZ) teljes informatikai rendszerének átalakítása, valamint folyamatban lévő rendszerfejlesztési projektjeinek módosítása, melynek során az NBSZ országos kiterjedésű hálózatában átalakításra kerül a belső hálózatszervezés, a kiszolgáló szerverpark, valamint lecserélésre kerül az alkalmazott munkaállomások nagy része.
(2) Az előirányzat felhasználásra kerül továbbá a Nemzeti Biztonsági Felügyelet működésének, valamint a minősített adat kezelésének rendjéről szóló 90/2010. (III. 26.) Korm. rendeletben előírt fizikai biztonsági követelményeknek való megfelelés érdekében a fizikai védelmi eszközök és rendszerek fejlesztésére az NBSZ valamennyi objektumában. A technikai rendszerek földrajzi redundanciájának kialakításához az első lépcső az infrastrukturális feltételek megteremtése.
(3) Az előirányzat felhasználásának célja továbbá az évente végrehajtásra kerülő, ütemezett gépjármű-cserék, különösen az alaptevékenység végzéséhez szükséges gépjárművek esetében. Az NBSZ a megrendelői igények komplex kielégítése érdekében a meglévő rendszereinek továbbfejlesztését, a távközlési környezetben új funkció, szolgáltatások bevezetéséhez, ellenőrzéséhez szükséges eszközbeszerzések finanszírozását is ezen előirányzatból biztosítja.
(4) Az előirányzat átcsoportosításra kerül az NBSZ részére, amely felel az előirányzat cél szerinti, szabályszerű felhasználásáért, illetve az előirányzat-felhasználásról szóló beszámoló elkészítéséért. Az előirányzat átcsoportosítását követően az NBSZ belső szabályainak megfelelően történik a döntési hatáskörök gyakorlása.
33. (ÁHT 296224) Az árvíz során megrongálódott közintézmények helyreállítása
46. § (1) Az előirányzat a 2010. év május-júniusában kialakult rendkívüli időjárás következtében megrongálódott közintézmények helyreállításának forrásául szolgál, amely összeg az intézmények állapotfelméréséhez, az egységes építészeti arculat megteremtéséhez, az energiafelhasználás racionalizálásához és ezen feladatok végrehajtásának támogatásául szolgál. Itt kell elszámolni a végrehajtás során felmerülő banki költségeket is.
(2) Az előirányzat átcsoportosításra kerül az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság részére, amely felel az előirányzat cél szerinti, szabályszerű felhasználásáért, illetve az előirányzat-felhasználásról szóló beszámoló elkészítéséért.
33/A. (ÁHT 302191) Közfoglalkoztatás támogatása[3]
Az előirányzat a közfoglalkoztatáshoz nyújtható támogatásokról szóló kormányrendeletben foglaltak céljára biztosít forrást. Az előirányzat lebonyolítás céljából, keret-megállapodás alapján átadásra kerül a pályázat vagy egyedi döntés alapján a támogatottal hatósági szerződést kötő fővárosi és megyei kormányhivatal részére. A keret-megállapodásban rendelkezni kell a pénzügyi lehívás rendjéről és az elszámolás módjáról. A lebonyolítás céljából átadott előirányzat felhasználására a közfoglalkoztatáshoz nyújtható támogatásokról szóló kormányrendelet irányadó.
34. (ÁHT 032696) Szabadságharcosokért Közalapítvány támogatása
47. § (1)[4] Az előirányzat fedezetet nyújt az 1956 előtti politikai üldözöttek és az 1956-os forradalom és szabadságharcban részt vevők és sérelmet szenvedettek támogatására; pályázat keretében vissza nem térítendő pénzügyi támogatás formájában az 1956-os és 1956 előtti szervezetek támogatására, a Szabadságharcosokért Közalapítvány Alapító Okiratában megjelölt célokkal összefüggő tevékenység, program, projekt finanszírozására, az 1956-os eseményekkel foglalkozó kéziratok kiadásának, a helyi szinten megvalósuló köztéri alkotások (emlékművek, szobrok, emléktáblák) és 1956-os emlékhelyek felújításának finanszírozására, valamint a volt politikai elítéltek részére történő szociális segélyek, temetési segélyek folyósítására, továbbá a saját működési költségei, kiadásai finanszírozására.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
35. (ÁHT 260545) Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány támogatása
48. § (1) Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány tevékenységének támogatására szolgál, amellyel az Alapítvány által a belügyi és rendvédelmi társadalmi szervezetekkel együttműködve (a sport, kultúra, művészet, oktatás és rendvédelem terén, az esélyegyenlőség jegyében) szervezett programok, és rendezvények támogatása valósul meg.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
36. (ÁHT 252234) Puskás Tivadar Közalapítvány támogatása
49. § (1) Az előirányzat célja a Puskás Tivadar Közalapítvány 2011. évi működéséhez nyújtandó támogatás biztosítása.
(2) A Kormány által alapított közalapítványokkal és alapítványokkal kapcsolatos időszerű intézkedésekről szóló 1159/2010. (VII. 30.) Korm. határozat által előírt felülvizsgálati eljárás megállapításai alapján szükséges intézkedésekről szóló 1316/2010. (XII. 27.) Korm. határozat 9.6.3. pontjára tekintettel az előirányzat a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak átadásra kerül. Szakmai teljesítés igazolására az előirányzat átadása során nincs szükség.
37. (ÁHT 284923) Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület támogatása
50. § A jogcímcsoport a Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület (a továbbiakban: Egyesület) 2011. évi működéséhez nyújtott támogatást tartalmazza. A Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület az Európai Áldozatvédő Fórum magyar tagszervezeteként az EU áldozatvédelmi elvárásai szerint jogi, pszichikai és anyagi formában segíti a bűncselekmények áldozatait. A támogatási előirányzat az Egyesület irodáinak az áldozatvédő tevékenységével kapcsolatos működési költségeire, bérjellegű kiadásaira legfeljebb a támogatás 50%-os mértékéig, valamint az áldozatok segélyezésére nyújt fedezetet.
38. (ÁHT 251212) Országos Polgárőr Szövetség
51. § A Szövetség a Magyarországon törvényesen működő, lakossági önszerveződésű, a szilárdabb közrend és közbiztonság érdekében társadalmi bűn- és baleset-megelőzési, gyermek- és ifjúságvédelmi, továbbá környezetvédelmi céllal megalakult polgárőr egyesületek és regionális szövetségek érdekvédelmi szervezete. Az előirányzat a Szövetség működését, illetve feladatellátását segíti.
39. (ÁHT 277767) Magyar Polgári Védelmi Szövetség támogatása
52. § (1) Az előirányzatot a Magyar Polgári Védelmi Szövetség (a továbbiakban: MPVSZ) a lakosság-, az ifjúság, a polgári védelmi szervezetek, valamint a polgármester segítők folyamatos felkészítésére, a polgári védelmi mozgalom dinamizálása projekt időarányos végrehajtására, továbbá az éves munkatervében meghatározott, az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságának védelméhez való hozzájárulás érdekében használhatja fel.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
40. (ÁHT 029054) Önkéntes tűzoltó egyesületek támogatása
53. § Az előirányzat az önkéntes tűzoltó egyesületek részére pályázati rendszerben biztosítandó támogatás forrásául szolgál, amely összeg az egyesületek működésének, az önkéntes tűzoltók oktatásának, képzésének, a technikai ellátás javításának támogatásául szolgál. Az előirányzat átcsoportosításra kerül az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság részére.
41. (ÁHT 277790) Magyar Tűzoltó Szövetség támogatása
54. § (1) Az előirányzat a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei működéséhez, az éves munkatervében meghatározott feladataihoz az általuk szervezett rendezvények támogatásához és az egyéb feladataik végrehajtásához járul hozzá.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
42. (ÁHT 281934) Létesítményi és Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségének támogatása
55. § (1) Az előirányzat a Létesítményi és Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségének működéséhez, az éves munkatervében meghatározott feladataihoz, az általuk szervezett rendezvények támogatásához és az egyéb feladataik végrehajtásához járul hozzá.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
43. (ÁHT 257434) A hét önkormányzati érdekszövetség (TÖOSZ, MÖSZ, MÖOSZ, KÖOÉSZ, MFSZ, KKKOÖSZ, MJVSZ) működési támogatása
56. § (1) Az előirányzat célja a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ), a Magyar Önkormányzatok Szövetsége (MÖSZ), a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége (MÖOSZ), a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége (KÖOÉSZ), a Magyar Faluszövetség (MFSZ), a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége (KKKOÖSZ), valamint a Megyei Jogú Városok Szövetsége (MJVSZ) működésének támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
44. (ÁHT 251223) Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület
57. § (1) A dunai, tiszai és balatoni információs és segélyhívó rendszerek állami feladatként jelentkező működtetését az Egyesület végzi. Az előirányzat célja alapvetően a nevezett rendszerek működtetése, karbantartása és korszerűsítése költségeinek finanszírozása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
45. (ÁHT 001964) Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatása
58. § (1) Az előirányzat a Magyar Rendészeti Sportszövetség működésének segítésére, ezen belül a nemzetközi és hazai versenyek szervezésére, illetve a sporteseményeken történő részvétellel kapcsolatos kiadásokra biztosít fedezetet. Az előirányzat fedezetet biztosít az európai és nemzetközi rendőr sportszövetségben való tagság tagdíjfizetésére is.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
46. (ÁHT 294846) Belügyi és Rendvédelmi Dolgozók Szakszervezete támogatása
59. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Belügyi és Rendvédelmi Dolgozók Szakszervezete támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
47. (ÁHT 294857) Független Rendőr Szakszervezet támogatása
60. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Független Rendőr Szakszervezet támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
48. (ÁHT 294879) Tettrekész Magyar Rendőrség Szakszervezete támogatása
61. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Tettrekész Magyar Rendőrség Szakszervezete támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
49. (ÁHT 294880) Független Büntetés-végrehajtási Szakszervezetek Országos Szövetsége támogatása
62. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Független Büntetés-végrehajtási Szakszervezetek Országos Szövetsége támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
50. (ÁHT 294891) Büntetés-végrehajtási Dolgozók Országos Szakszervezeti Szövetsége támogatása
63. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Büntetés-végrehajtási Dolgozók Országos Szakszervezeti Szövetsége támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
51. (ÁHT 294902) Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete támogatása
64. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
52. (ÁHT 294913) Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezete támogatása
65. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Fővárosi Tűzoltók Független Szakszervezete támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
53. (ÁHT 294924) Polgári Védelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetsége támogatása
66. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Polgári Védelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetsége támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
54. (ÁHT 294935) Katasztrófavédelmi Dolgozók Szakszervezete támogatása
67. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Katasztrófavédelmi Dolgozók Szakszervezete támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
55. (ÁHT 296257) Rendőr Szakszervezetek Védegylete támogatása
68. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Rendőr Szakszervezetek Védegylete támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
56. (296268) Nemzetbiztonsági Hivatal Érdekképviseleti Szervezete támogatása
69. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Nemzetbiztonsági Hivatal Érdekképviseleti Szervezete (illetve jogutódja, a Nemzetbiztonsági Dolgozók Érdekképviseleti Szervezete) támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
57. (ÁHT 296279) Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Érdekképviseleti Szervezete támogatása
70. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Érdekképviseleti Szervezete támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
58. (ÁHT 296280) Rendészeti és Közigazgatási Dolgozók Szakszervezete támogatása
71. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja a Rendészeti és Közigazgatási Dolgozók Szakszervezete támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
59. (ÁHT 296291) Országházi Dolgozók Érdekképviseleti Szövetsége támogatása
72. § (1) Az előirányzat felhasználásának célja az Országházi Dolgozók Érdekképviseleti Szövetsége támogatása.
(2) A támogatás támogatási szerződés megkötésével kerül folyósításra.
60. (ÁHT 300613) Szakszervezeti támogatások 2010. évi maradványa
73. § Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat maradványa a Belügyi és Rendvédelmi Dolgozók Szakszervezete, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete, a Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezete, a Polgári Védelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetsége, a Katasztrófavédelmi Dolgozók Szakszervezete, valamint az Országházi Dolgozók Érdekképviseleti Szövetsége részére nyújt 2010-ben jóváhagyott támogatást.
61. (ÁHT 284934) Érdekvédelmi és szociális szervezetek támogatása
74. § Eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat maradványa a Magyar Rendészeti Sportszövetség 2010. évben jóváhagyott támogatását szolgálja.
62. (ÁHT 227304) Közbiztonsági beruházások
75. § (1) Az előirányzat felhasználása a BM beruházási terve szerint történik, melyben az igazgatási, a rendőrségi, a büntetés-végrehajtási, a katasztrófavédelmi, a bevándorlási, a nemzetbiztonsági, az oktatási és egyéb beruházások a BM által irányított szervek igénybejelentései alapján kerülnek beépítésre.
(2) Az előirányzat felhasználásával megvalósuló kiadások teljesítésekor a feladatfinanszírozás szabályait kell alkalmazni a kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendeletben előírtak szerint.
63. (ÁHT 236652) Hivatásos állomány lakáscélú beruházása
76. § (1)[5] Az előirányzat a fejezet irányítása alá tartozó Rendőrség (Országos Rendőr-főkapitányság és szervei) valamint a katasztrófavédelem (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és szervei) - Rendőrség esetén 76,5625%, OKF és szervei esetén 23,4375% megoszlásban - dolgozóinak lakásépítéséhez, lakásvásárlásához, lakásfelújításához, lakáskorszerűsítéséhez, lakásbővítéséhez nyújtandó munkáltatói kölcsön forrásául szolgál.
(2) Az előirányzat felhasználásával megvalósuló kiadások teljesítésekor a feladatfinanszírozás szabályait kell alkalmazni a kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. (XII. 30.) PM rendeletben előírtak szerint.
64. (ÁHT 269823) Lakástámogatás
77. § Eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat maradványának felhasználása az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvénynek, és az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendeletnek megfelelően történik.
65. (ÁHT 244456) 2003. évi PHARE nemzeti program
78. § Eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat terhére a Rendőrség informatikai, infrastrukturális, valamint eszközparkjának korszerűsítését szolgáló beszerzések és fejlesztések valósultak meg, valamint az Országos Rendőr-főkapitányság "Egységes nemzetközi program kialakítása a tanúvédelem egyes területein" tárgyú és a "Vagyon-felderítési módszerek és nyomozási technikák fejlesztése" tárgyú projektek megvalósítása érdekében került sor önrész biztosítására.
66. (ÁHT 271667) AENEAS program
79. § Eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat célja a nyugat-balkáni térség integrációs folyamatai előrehaladásának támogatása volt. Az integrációs felkészüléshez történő segítségnyújtást a bel- és igazságügyi együttműködés területén Magyarország koordinálta. A koordinátor szerepét a Belügyminisztérium majd az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (a Határőrség, Ausztria, valamint az ICMPD partnerségével) töltötte be. A projekt sikeresen lezárult.
A törvényi soron rendelkezésre álló maradvány terhére az Európai Bizottság által kiírt, az Európai Menekültügyi Alap ún. Közösségi Akciói 2009. évi programja kerül végrehajtásra a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal részvételével.
67. (ÁHT 271678) Közösségi programok
80. § (1) Az előirányzat felhasználható
a) az Európai Migrációs Hálózat önrészének finanszírozására,
b) valamennyi olyan, a minisztérium, a fejezet irányítása alá tartozó költségvetési szerv és/vagy nemzetközi szervezet által megvalósított és az Európai Unió által társfinanszírozott projektek (Átmeneti Támogatás, EK-tematikus programok, Szolidaritási és Migrációs Áramlások Igazgatása általános program, és egyéb uniós programok) esetében az uniós forrásból nem finanszírozható tételek fedezetére, saját forrás biztosítására, amelyekről a támogatási döntés a tárgyéven belül született, így a költségvetés tervezésekor még nem volt ismert.
(2) A jóváhagyott költségvetési támogatás terhére, egyedi elbírálást követően, a kedvezményezett igénybejelentése és a miniszter által átruházott hatáskörében a felügyeletet ellátó európai uniós és nemzetközi helyettes államtitkár döntése alapján vissza nem térítendő támogatás adható.
68. (ÁHT 277389) Európai Menekültügyi Alap (EMA)
81. § (1) Az Alapot a "Szolidaritás és migrációs áramlások igazgatása" általános program keretében a 2008-2013-as időszakra az "Európai Menekültügyi Alap" létrehozásáról és a 2004/904/EK tanácsi határozat hatályon kívül helyezéséről szóló 2007. május 23-i 2007/573/EK európai parlamneti és tanácsi határozat hozta létre. Az Alap általános célja a tagállamok erőfeszítéseinek támogatása és ösztönzése a menedékkérők, a menekültek, az oltalmazottak, a lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyek és az áttelepítettek befogadása területén, így a befogadás feltételeinek megteremtésében, következményeinek viselésében, a tisztességes és hatékony menekültügyi eljárás alkalmazásában, továbbá előmozdítani a jó gyakorlatok alkalmazását a menekültügy területén a nemzetközi védelemre szoruló személyek jogainak biztosítása érdekében, valamint lehetővé tenni a tagállami menekültügyi rendszerek hatékony működését.
(2) Az előirányzat felhasználása feladatfinanszírozás keretében, pályázati formában, a 2007-2013. közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézményrendszeréről, a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszerekről szóló 14/2011. (IV. 19.) BM rendeletben szabályozott eljárásrend alapján történik.
69. (ÁHT 277390) Integrációs Alap
82. § (1) A "Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása" általános program keretében a 2007-2013-as időszakra a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő európai alap létrehozásáról szóló 2007. június 25-i 2007/435/EK tanácsi határozat által létrehozott a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő Integrációs Alap általános célja a tagállamok erőfeszítéseinek támogatása abban, hogy lehetővé tegyék a különböző gazdasági, társadalmi, kulturális, vallási, nyelvi és etnikai hátterű harmadik országbeli állampolgárok számára a tartózkodási feltételek teljesítését, és megkönnyítsék beilleszkedésüket az európai társadalmakba, összhangban az Európai Unió tagállamai által megfogalmazott közös alapelvekkel.
(2) Az előirányzat felhasználása feladatfinanszírozás keretében, pályázati formában, a 2007-2013. közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézményrendszeréről, a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszerekről szóló 14/2011. (IV. 19.) BM rendeletben szabályozott eljárásrend alapján történik.
70. (ÁHT 277401) Visszatérési Alap
83. § (1) Az Európai Parlament és a Tanács 2007. május 23-án a "Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása" általános program keretében a 2008-2013-as időszakra az Európai Visszatérési Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/575/EK európai parlamenti és tanácsi határozattal hozta létre a Visszatérési Alapot. A határozat időbeli hatálya a 2008. január 1. és 2013. december 31. közötti időszakra terjed ki. Az Alap általános célja, hogy támogassa a tagállamoknak a visszatérés igazgatásának javítására tett erőfeszítéseit azok minden dimenziójában, az integrált igazgatás elvének alkalmazásával és a tagállamok által végrehajtandó közös intézkedések vagy a szolidaritás elve alapján a közösségi céloknak megfelelő nemzeti intézkedések előírásával, figyelembe véve az e területet érintő közösségi jogszabályokat, és teljes összhangban az alapvető jogokkal.
(2) Az előirányzat felhasználása feladatfinanszírozás keretében, pályázati formában, a 2007-2013. közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézményrendszeréről, a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszerekről szóló 14/2011. (IV. 19.) BM rendeletben szabályozott eljárásrend alapján történik.
71. (ÁHT 277412) Külső Határok Alap
84. § (1) A "Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása" általános program keretében a 2007-2013-as időszakra a Külső Határok Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/574/EK európai parlamenti és tanácsi határozat által létrehozott Alap célja a külső határok ellenőrzése hatékonyságának javítása. Felhasználható a külső határok egységes határőrizeti rendszerének (határforgalom-ellenőrzés, valamint zöldhatárőrizet) kialakítására, a határforgalmi ellenőrzés hatékony menedzsmentjének kialakítására, a releváns EU-jogszabályok egységes alkalmazására irányuló, valamint a konzuli szolgálatok menedzsmentjének fejlesztésére irányuló tevékenységek finanszírozására.
(2) Az előirányzat felhasználása feladatfinanszírozás keretében, pályázati formában, a 2007-2013. közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézményrendszeréről, a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszerekről szóló 14/2011. (IV. 19.) BM rendeletben szabályozott eljárásrend alapján történik.
72. (ÁHT 283601) Szolidaritási programokhoz kapcsolódó technikai költségek
85. § A technikai költségek fedezetét a szolidaritási programok adott évi allokációjának meghatározott hányada biztosítja. Az előirányzat felhasználása feladatfinanszírozás keretében történik. Ezen keret terhére finanszírozhatók az előkészítési, igazgatási, felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és ellenőrző intézkedések, valamint az Alapok végrehajtására vonatkozó igazgatási kapacitást erősítő tevékenységek. Az előirányzat feletti rendelkezési jog a Belügyminisztérium Igazgatás számára átadásra kerül.
73. (ÁHT 232061) Önkéntes tűzoltóságok normatív támogatása
86. § (1) Az előirányzat célja az önkéntes tűzoltóságok folyamatos készenléti szolgálatának biztosítása.
(2) Az előirányzat felhasználásáról a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 42. § (12) bekezdésében meghatározott normatívák alapján a tűzoltóságok legkisebb erő- és eszközállományáról, a Riasztási és Segítségnyújtási Tervről, a működési területről, valamint a tűzoltóságok vonulásaival kapcsolatos költségek megtérítéséről szóló 32/2009. (XI. 30.) ÖM rendelet rendelkezik.
(3) A támogatás folyósítása az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság kezdeményezése alapján időarányosan történik.
74. (ÁHT 270756) Duna Művész Együttesek támogatása
87. § (1) Az előirányzat fedezetet nyújt a Belügyminisztérium és a Duna Palota Kulturális Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társasággal létrejövő közhasznú szerződés keretében ellátandó feladatok finanszírozására.
(2) A támogatott a támogatást az alapító okiratában meghatározott közhasznú feladatok végrehajtása érdekében felmerült anyagjellegű, személyi jellegű ráfordítások, valamint az egyéb, pénzügyi ráfordítások finanszírozására használhatja fel.
75. (ÁHT 237099) "Segítsünk az árvízkárosultakon!"
88. § (1) A Belügyminisztérium elkülönített nyilvántartást vezet az állampolgárok, gazdasági társaságok e célú adományairól.
(2) A befolyt összegek felhasználására rendkívüli katasztrófahelyzetek során kerülhet sor. A felhasználásról a miniszter az árvízi védekezés irányítására kinevezett miniszteri biztos javaslata alapján dönt.
76. (ÁHT 211178) Fejezeti tartalék
89. § (1) Az előirányzat átcsoportosításra kerül az ÁHT 269412 számú "MÁK-számlavezetési díjak" előirányzat javára, illetve az év közben felmerülő egyéb kiadások forrásául szolgál.
(2) Az előirányzat felhasználásáról a gazdasági és informatikai helyettes államtitkár javaslatára a miniszter dönt.
77. (ÁHT 297124) Objektív felelősségből származó közigazgatási bírságbevétel
90. § Az előirányzat a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről szóló 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet alapján a központi költségvetés bevételét képezi. Az előirányzattal kapcsolatos feladatok megállapodás alapján az Országos Rendőr-főkapitányság részére kerülnek átadásra.
VII. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
91. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit az e rendelet hatálybalépését követően indított eljárások esetén kell alkalmazni.
(3) Hatályát veszti az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásáról szóló 5/2010. (III. 9.) IRM rendelet, a XIV. Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium költségvetési fejezethez tartozó egyes fejezeti kezelésű előirányzatok 2009. évi felhasználásának szabályairól szóló 13/2009. (V. 6.) IRM rendelet, a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága részére történő egyes belső ellenőrzési jogosítványok átruházásáról szóló 25/2004. (VII. 7.) IM rendelet, valamint az egyes fejezeti kezelésű előirányzatokból pályázati úton, illetve egyedi döntéssel nyújtandó támogatásokra vonatkozó eljárás szabályairól szóló 6/2008. (X. 8.) ÖM rendelet.
(4) Azon előirányzatokra, amelyeknek korábbi évekről áthúzódó maradványa van, de a 2011. évben nincs eredeti előirányzata, a (3) bekezdésben meghatározott rendeletek rendelkezéseit továbbra is alkalmazni kell.
(5)[6] A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának általános rendjéről szóló 17/2011. (V. 23.) BM rendelet módosításáról szóló 29/2011. (IX. 9.) BM rendelettel megállapított 47. § (1) bekezdést és a 76. § (1) bekezdést a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának általános rendjéről szóló 17/2011. (V. 23.) BM rendelet módosításáról szóló 29/2011. (IX. 9.) BM rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.
Dr. Pintér Sándor s. k.,
belügyminiszter
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította a 29/2011. (IX. 9.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.09.10.
[2] Megállapította a 26/2011. (VII. 27.) BM rendelet 11. §-a. Hatályos 2011.07.28.
[3] Beiktatta a 29/2011. (IX. 9.) BM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.09.10.
[4] Megállapította a 29/2011. (IX. 9.) BM rendelet 1. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.09.10.
[5] Megállapította a 29/2011. (IX. 9.) BM rendelet 1. § (4) bekezdése. Hatályos 2011.09.10.
[6] Beiktatta a 29/2011. (IX. 9.) BM rendelet 1. § (5) bekezdése. Hatályos 2011.09.10.