Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

168/2014. (VII. 18.) Korm. rendelet

a Közös Agrárpolitika tagállami végrehajtásával összefüggő feladatokat ellátó egyes szervezetek kijelöléséről

A Kormány

a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (1a) bekezdésében,

a 12. § a) pontja tekintetében a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (2) bekezdésében

kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §[1] A rendelet hatálya az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból és az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból támogatott egyes intézkedésekre terjed ki.

1/A. §[2] Az irányító hatóság a vidékfejlesztési műveletek irányítására és végrehajtására - külön megállapodásban foglaltak szerint - a Magyar Államkincstárt (a továbbiakban: Kincstár) és a vármegyei kormányhivatalt közbenső szervezetként jelölheti ki.

2. §[3] A Kincstár a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalra (a továbbiakban: NÉBIH), valamint a vármegyei kormányhivatalra az alábbi feladatokat ruházhatja át;[4]

a) a szőlőterületek szerkezet-átalakításának és -átállításának támogatásával kapcsolatos helyszíni ellenőrzése;

b) a borászati gépek, technológiai berendezések beszerzésének támogatása körében a beszerzett gép üzemeltetésére, valamint a borászati üzem működésére, a borászati termékek származására, eredetére, minőségére vonatkozó követelmények ellenőrzése;

c) az alábbi tevékenységekkel kapcsolatos intézkedések esetében a támogatási és kifizetési kérelmek feldolgozását, ideértve a kérelemfeldolgozáshoz szükséges adminisztratív és helyszíni ellenőrzést, amelyekhez az átruházó szolgáltatja az országosan egységesített adatokat:

ca) mezőgazdasági területek erdősítése,

cb) az erdészeti potenciál helyreállítása,

cc) erdő-környezetvédelem,

cd) nem termelő beruházások erdőterületen történő megvalósítása,

ce) agrár-erdészeti rendszerek mezőgazdasági földterületen történő első létrehozása,

cf) Natura 2000 erdőterületeken történő gazdálkodáshoz nyújtandó kompenzációs támogatás,

cg) erdőterületeket érintő tűzkárok megelőzése;

d) az alábbi tevékenységekkel kapcsolatos intézkedések esetében a támogatási kérelmek feldolgozását, ideértve a kérelemfeldolgozáshoz szükséges adminisztratív és helyszíni ellenőrzést, valamint a kifizetési kérelmekhez kapcsolódó helyszíni ellenőrzést, amelyekhez az átruházó szolgáltatja az országosan egységesített adatokat:

da) rövid vágásfordulójú fás szárú energiaültetvények telepítése,

db) ültetvények korszerűsítése, telepítése,

dc) évelő, lágy szárú energiaültetvények telepítése,

dd) fiatal erdők állománynevelése.

3. §[5] (1)[6] A Nemzeti Földügyi Központ a Kincstárral kötött átruházási megállapodásban meghatározottak szerint végzi a Mezőgazdasági Parcella Azonosító Rendszer (a továbbiakban: MePAR) működtetésével, valamint a területalapú támogatások távérzékeléses ellenőrzésével összefüggő alábbi feladatokat:

a) a MePAR időszakonkénti, programszerű felújítása,

b) változásvezetési bejelentések vizsgálata, illetve átvezetése a MePAR-ban,

c) a területalapú támogatási kérelmek mezőgazdasági parcellánkénti, távérzékeléses ellenőrzése és

d) a MePAR adatainak kezelése, nyilvánosságra hozatala.

(2) A Nemzeti Földügyi Központ az (1) bekezdés szerint rá átruházott feladatok ellátásába bevonhatja a Lechner Tudásközpont Területi, Építészeti és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot.

4. § A Kincstár a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem szakértői közreműködését veheti igénybe az alábbi feladatai végrehajtása során:[7]

a)[8]

b)[9]

c) a vaj és sovány tejpor intervenció esetében a tároló műszaki, statikai megfelelőségének felmérése;

d) a vaj-, tejszín- és sovány tejpor-előállító üzemek intervenciós jóváhagyási feltételeinek teljesüléséhez kapcsolódó ellenőrzés;

e)[10]

f) az Európai Unió környezetvédelmi, állatjóléti és -higiéniai előírásainak való megfeleléshez nyújtott támogatás keretében a kérelmek elbírálásához kapcsolódó műszaki szakvéleményezés lebonyolítása;

g) az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó támogatások keretében a kérelmek elbírálásához kapcsolódó műszaki-technológiai segédletek kidolgozása, eseti szakvélemény nyújtása, valamint helyszíni ellenőrzések elvégzése.

5. § A Kincstár a NÉBIH szakértői közreműködését veheti igénybe az alábbi feladatai végrehajtása során:[11]

a)[12]

b) a zöldség-gyümölcs termékpályára vonatkozó közös piaci rendtartás hatálya alá tartozó termékek piacról történő kivonásához kapcsolódó helyszíni ellenőrzés;

c) a feldolgozott mezőgazdasági termékek export-visszatérítéséhez kapcsolódóan a regisztrált recepteknek való megfelelés utólagos laboratóriumi vizsgálata;

d)[13]

e)[14]

f)[15]

g) a kender THC tartalmának laboratóriumi vizsgálata a területalapú támogatás igénylése esetén a helyszíni ellenőrzés során vett mintákból;

h)[16]

i)[17] a tejkvóta-nyilvántartással, valamint a hízottbika-tartás, az anyatehén-tartás, a tejhasznú tehéntartás, az anyajuh-tartás és anyakecske-tartás támogatásával, valamint az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a genetikai erőforrások megőrzése intézkedés keretében a védett őshonos és a veszélyeztetett mezőgazdasági állatfajták genetikai állományának tenyésztésben történő megőrzéséhez nyújtandó támogatással, valamint a tejágazat szerkezetátalakítását kísérő állatjóléti támogatással kapcsolatos, az élelmiszerlánc-felügyeleti információs rendszerhez (FELIR) kapcsolódó adatszolgáltatás és azok alapján elvégzett - kereszt vagy adminisztratív - ellenőrzés;

j) a juh- és kecskehús magántárolása esetén a csontozás és a beszállítás, valamint a tárolás és a kitárolás helyszíni ellenőrzése;

k) a marhahús és sertéshús magántárolásának helyszíni ellenőrzése;

l) a marhahús intervenciós felvásárlás, tárolás, értékesítés helyszíni ellenőrzése;

m) a gabonaintervenciós felvásárlás, tárolás, értékesítés helyszíni ellenőrzése;

n)[18] az Európai Unió környezetvédelmi, állatjóléti és -higiéniai előírásainak való megfeleléshez nyújtott támogatásokhoz kapcsolódó Tenyészet Információs Rendszer és Egységes Nyilvántartási és Azonosítási Rendszer adatszolgáltatása, valamint helyszíni ellenőrzése;

o) az agrár-környezetgazdálkodás intézkedés keretében egyes szántóföldi-, gyepgazdálkodási célprogramok - kivéve az Érzékeny Természeti Területeken alkalmazható célprogramokat -, és ültetvény célprogramok helyszíni ellenőrzése;

p)[19]

q) a termelői csoportok létrehozásához és működtetéséhez nyújtott támogatások feltételei teljesítésének helyszíni ellenőrzése;

r) a félig önellátó mezőgazdasági üzemek szerkezetének átalakításához nyújtott támogatások feltételei teljesítésének helyszíni ellenőrzése;

s) az állattartó telepek korszerűsítéséhez kapcsolódó nyilvántartások ellenőrzése;

t)[20]

u)[21]

v)[22]

x) az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó egyes támogatások keretében a kérelmek elbírálásához kapcsolódó, eseti szakvélemény nyújtása, valamint helyszíni ellenőrzések elvégzése.

6. § A Kincstár a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet Kft. szakértői közreműködését veheti igénybe az alábbi feladatai végrehajtása során:[23]

a)[24]

b)[25]

c)[26]

d)[27]

e)[28]

f) vaj és tejszín magántárolásának támogatása esetében a helyszíni ellenőrzés során vett minták laboratóriumi vizsgálata;

g) vaj intervenciós felvásárlása esetében a helyszíni ellenőrzés során vett minták laboratóriumi vizsgálata;

h) sovány tejpor magántárolásának támogatása esetében a helyszíni ellenőrzés során vett minták laboratóriumi vizsgálata;

i) sovány tejpor intervenciós felvásárlása esetében a helyszíni ellenőrzés során vett minták laboratóriumi vizsgálata;

j) sajt magántárolásának támogatása esetében a helyszíni ellenőrzés során vett minták laboratóriumi vizsgálata;

k) a vaj-, tejszín- és sovány tejpor-előállító üzemek intervenciós jóváhagyásához kapcsolódó helyszíni ellenőrzés során vett minták laboratóriumi vizsgálata;

l)[29]

m)[30]

n)[31]

o)[32]

p)[33]

q)[34]

r)[35]

7. §[36] A Kincstár a Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamara szakértői közreműködését veheti igénybe a támogatások igénybevételéhez kapcsolódó ügyfélszolgálati és tájékoztatási feladatai ellátása során.

7/A. §[37] Az agrárpolitikáért felelős miniszter a Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamara útján látja el az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból finanszírozott, valamint a nemzeti hatáskörbe tartozó mezőgazdasági és agrár-vidékfejlesztési támogatások környezeti fenntarthatóságával kapcsolatos következő feladatokat:

a) a zöld tanácsadói hálózat kialakítása és népszerűsítése;

b) a zöld tanácsadók képzése;

c) a partner szervezetekkel történő együttműködés;

d) a gyakorlati tapasztalatokat és elméleti ismereteket magában foglaló központi tudásbázis kialakítása és működtetése;

e) a környezeti monitoringhoz szükséges mérések elvégzése, az eredmények és a javaslatok bemutatása;

f) a szaktanácsadásra, képzésre, bemutató üzemi programra (a továbbiakban együtt: tudásátadási szolgáltatás) vonatkozó igény felmérése;

g) a tudásátadási szolgáltatást nyújtó szolgáltatók (a továbbiakban: tudásátadási szolgáltató) akkreditálása, képzése;

h) a tudásátadási szolgáltatások monitoringjához és a tudásátadási szolgáltatók akkreditációjához szükséges informatikai rendszer kialakítása, működtetése és népszerűsítése.

8. §[38] A Kincstár az AKI Agrárközgazdasági Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság szakértői közreműködését veheti igénybe az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból, az Európai Halászati Alapból finanszírozott, valamint a nemzeti hatáskörbe tartozó mezőgazdasági és agrár-vidékfejlesztési támogatásokkal összefüggő monitoring-adatgyűjtési feladataihoz kapcsolódó adatbázis felépítésének, szerkezetének, szakmai definíciórendszerének kialakítása és továbbfejlesztése, továbbá a monitoring-adatgyűjtéshez kapcsolódó adatelemzések, illetve jelentések elkészítése során.

8/A. §[39] Az agrárpolitikáért felelős miniszter az AKI Agrárközgazdasági Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság útján látja el az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból finanszírozott, valamint a nemzeti hatáskörbe tartozó mezőgazdasági és agrár-vidékfejlesztési innovációs és digitalizációs támogatásokkal kapcsolatos következő feladatokat:

a) az innovációs célú támogatások keretében létrejövő

aa) együttműködések kialakítása, szakmai céljainak előkészítése,

ab) együttműködések eredményeinek nyilvánossággal történő megismertetése,

ac) operatív csoportok előrehaladásának követése,

ad) támogatások értékelése, felülvizsgálata;

b) a digitalizációs célú támogatások, valamint azok megvalósításához szükséges beruházások

ba) szakmai céljainak előkészítése,

bb) eredményeinek nyilvánossággal történő megismertetése,

bc) értékelése, felülvizsgálata;

c) a digitalizációs célú támogatások hatását növelő agrárdigitalizációs stratégiák megvalósításának értékelése és felülvizsgálata.

9. §[40] A Kincstár szakértő közreműködését veheti igénybe a fehér cukor magántárolásának támogatása esetében a helyszíni ellenőrzés során vett minta laboratóriumi vizsgálatához.

10. § A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa az egyes intézkedésekben való részvételi feltételek teljesítésének ellenőrzési, valamint az ehhez kapcsolódó adatszolgáltatási feladatait az agrárpolitikáért felelős miniszternek, mint illetékes hatóságnak az agrár-vidékfejlesztésért felelős miniszterrel, mint irányító hatósággal egyetértésben kötött külön megállapodásban foglaltak szerint láthatja el.

11. §[41] A nemzeti vidéki hálózat titkársági feladatait az agrár-vidékfejlesztésért felelős miniszter, mint irányító hatóság a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. útján látja el.

12. §[42] A Kormány

a) a burgonyaágazatban a piac stabilizálására irányuló intézkedésekről szóló megállapodások és határozatok engedélyezéséről szóló, 2020. április 30-i európai bizottsági (EU) 2020/593 végrehajtási rendelet 4. cikk (1) bekezdésében,

b) az élő fák és egyéb növények, a hagymák, gumók, gyökerek és hasonlók, valamint a vágott virágok és díszítőlombozat ágazatában a piac stabilizálására irányuló intézkedésekről szóló megállapodások és határozatok engedélyezéséről szóló, 2020. április 30-i európai bizottsági (EU) 2020/594 végrehajtási rendelet 4. cikk (1) bekezdésében,

c) a tej- és tejtermékágazatban a termelési tervekre vonatkozó megállapodások és határozatok engedélyezéséről szóló, 2020. április 30-i európai bizottsági (EU) 2020/599 végrehajtási rendelet 4. cikk (1) bekezdésében

szereplő illetékes hatóságként az agrárminisztert jelöli ki.

13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

14. §[43] E rendelet 12. §-a

a) a burgonyaágazatban a piac stabilizálására irányuló intézkedésekről szóló megállapodások és határozatok engedélyezéséről szóló, 2020. április 30-i európai bizottsági (EU) 2020/593 végrehajtási rendelet,

b) az élő fák és egyéb növények, a hagymák, gumók, gyökerek és hasonlók, valamint a vágott virágok és díszítőlombozat ágazatában a piac stabilizálására irányuló intézkedésekről szóló megállapodások és határozatok engedélyezéséről szóló, 2020. április 30-i európai bizottsági (EU) 2020/594 végrehajtási rendelet,

c) a tej- és tejtermékágazatban a termelési tervekre vonatkozó megállapodások és határozatok engedélyezéséről szóló, 2020. április 30-i európai bizottsági (EU) 2020/599 végrehajtási rendelet

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 466/2015. (XII. 29.) Korm. rendelet 3. §-a. Hatályos 2015.12.30.

[2] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 186. §-a. Hatályos 2023.01.01.

[3] Megállapította a 328/2016. (X. 28.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdése. Hatályos 2017.01.01.

[4] A nyitó szövegrészt módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 186. §-a. Hatályos 2023.01.01.

[5] Megállapította a 220/2019. (IX. 12.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2019.10.15.

[6] Megállapította a 665/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet 14. §-a. Hatályos 2021.01.01.

[7] A nyitó szövegrészt módosította a 120/2021. (III. 10.) Korm. rendelet 3. §-a. Hatályos 2021.03.13.

[8] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § a) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[9] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § a) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[10] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § a) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[11] A nyitó szövegrészt módosította a 328/2016. (X. 28.) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdés c) pontja. Hatályos 2017.01.01.

[12] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[13] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[14] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[15] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[16] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[17] Megállapította a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 8. §-a. Hatályos 2020.04.19.

[18] Módosította a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 10. §-a. Hatályos 2020.04.19.

[19] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[20] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[21] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[22] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § b) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[23] A nyitó szövegrészt módosította a 328/2016. (X. 28.) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdés c) pontja. Hatályos 2017.01.01.

[24] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § c) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[25] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § c) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[26] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § c) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[27] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § c) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[28] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § c) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[29] Hatályon kívül helyezte a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 11. § c) pontja. Hatálytalan 2020.04.19.

[30] Hatályon kívül helyezte a 177/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 5. §-a. Hatálytalan 2015.07.08.

[31] Hatályon kívül helyezte a 177/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 5. §-a. Hatálytalan 2015.07.08.

[32] Hatályon kívül helyezte a 177/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 5. §-a. Hatálytalan 2015.07.08.

[33] Hatályon kívül helyezte a 177/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 5. §-a. Hatálytalan 2015.07.08.

[34] Hatályon kívül helyezte a 177/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 5. §-a. Hatálytalan 2015.07.08.

[35] Hatályon kívül helyezte a 177/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 5. §-a. Hatálytalan 2015.07.08.

[36] Módosította a 328/2016. (X. 28.) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdés c) pontja. Hatályos 2017.01.01.

[37] Beiktatta a 436/2022. (XI. 2.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2022.11.17.

[38] Módosította a 97/2021. (II. 27.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2021.02.28.

[39] Beiktatta a 436/2022. (XI. 2.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2022.11.17.

[40] Megállapította a 111/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 9. §-a. Hatályos 2020.04.19.

[41] Módosította a 39/2020. (III. 10.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2020.04.01.

[42] Beiktatta a 284/2020. (VI. 17.) Korm. rendelet 72. §-a. Hatályos 2020.06.18.

[43] Beiktatta a 284/2020. (VI. 17.) Korm. rendelet 73. §-a. Hatályos 2020.06.18.