55/2014. (IV. 29.) VM rendelet

az iskolagyümölcs-program végrehajtásáról szóló 50/2012. (V. 25.) VM rendelet módosításáról

A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (3) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján - az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 94. § a) és b) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a következőket rendelem el:

1. § Az iskolagyümölcs-program végrehajtásáról szóló 50/2012. (V. 25.) VM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. § (1) Az iskolagyümölcs-programban történő részvételre előzetesen jóváhagyott kérelmező egy vagy több fenntartóval köthet a következő tanévtől kezdődően legfeljebb három tanévre szóló, köznevelési intézményenként egy okiratba foglalt megállapodást, a támogatott termékeknek a 2. § (1) bekezdés szerinti tanulók számára történő kiszállítására. Egy kérelmező egy fenntartóval több köznevelési intézményre vonatkozóan is köthet egy okiratba foglalt megállapodást.

(2) A Klebelsberg Intézményfenntartó Központtól (a továbbiakban: Intézményfenntartó Központ) eltérő fenntartó egy tanítási év vonatkozásában köznevelési intézményenként csak egy kérelmezővel köthet megállapodást.

(3) Az Intézményfenntartó Központ egy tanítási év vonatkozásában egy tankerületbe tartozó köznevelési intézményenként kizárólag egy kérelmezővel köthet megállapodást. Az Intézményfenntartó Központ eltérő tankerületbe tartozó köznevelési intézmények vonatkozásában különböző kérelmezőkkel is köthet megállapodást.

(4) A több tanévre szóló megállapodásokat a soron következő tanévre vonatkozó tanulólétszám, szállítási időszakok, szállítandó termékek és termékmennyiségek meghatározása érdekében módosítani kell. A megállapodás-módosítás kötelező tartalmi elemeit magában foglaló - a 9. melléklet szerinti adatokat tartalmazó - nyomtatványt az MVH a honlapján közzéteszi.

(5) Egy tankerület vagy egy köznevelési intézmény vonatkozásában több szerződéskötési ajánlatot benyújtó kérelmező esetén az Intézményfenntartó Központ tankerületenként, míg az Intézményfenntartó Központtól eltérő fenntartó köznevelési intézményenként a kérelmezők között - a 3. mellékletben megadott pontozási rendszer alkalmazásával, az ott megadott igazoló dokumentumok alapján - sorrendet állít fel az alábbi szempontok figyelembevételével:

a) a lehető legrövidebb szállítási távolságok mellett az átadott termékek termelői és a tanulók közvetlen kapcsolatának biztosítása,

b) a szállítások kezdetét megelőző két tanév bármelyikében a tanulók zöldség-gyümölcs fogyasztását ösztönző szemléletformálását leginkább elősegítő, a 3. mellékletben felsorolt kísérő intézkedések megvalósítása, és

c) a szállításoknak a megállapodás teljes időtartamára történő fenntartásához megfelelő garanciák biztosítása.

(6) A fenntartónak az (5) bekezdésben meghatározott szempontok figyelembevételével meghatározott sorrendben, az első ranghelyre sorolt kérelmezővel kell megkötnie az (1) bekezdésben meghatározott megállapodást. A sorrendállítás során első helyen azonos pontszámot elért kérelmezők közül a fenntartó a szerződéskötési ajánlatot korábban benyújtó kérelmezővel köti meg a megállapodást. Amennyiben az első ranghelyre sorolt kérelmező az ajánlattételtől írásban visszalép, akkor a rangsorban mögötte álló kérelmezővel kell megkötni a megállapodást.

(7) A megállapodásban a 2. § (1) bekezdése szerint jogosult tanulók számát a köznevelési intézménybe a megállapodás megkötését követő tanév első évfolyamára beíratott tanulóknak és a köznevelési intézményben a megállapodás megkötésének tanévében az 1-5. évfolyamra járó tanulóknak a megállapodás megkötésekor fennálló száma (a továbbiakban együtt: a megállapodás megkötésekor fennálló tanulói létszám) alapulvételével kell meghatározni.

(8) A szállítások fenntartása érdekében a kérelmező tanév közben az (1) bekezdés szerinti, adott tanévre vonatkozó összes jóváhagyott megállapodását együttesen, a következő teljesítési időszaktól kezdődően, változatlan tartalommal és kizárólag egy alkalommal az MVH jóváhagyásával átruházhatja a 3. § szerint előzetesen jóváhagyott kérelmezőre. A kérelmezőnek az átruházás jóváhagyására irányuló kérelmet, valamint az átruházásról szóló háromoldalú megállapodást vagy megállapodásokat legkésőbb a teljesítési időszak kezdetét megelőző harmincadik napig kell - az MVH által a honlapján közzétett közleménynek megfelelően - az MVH Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatóságához benyújtani. Az MVH jóváhagyja a megállapodás átruházását, ha az átruházás megfelel a fent meghatározott feltételeknek.

(9) A tanév során legfeljebb két alkalommal a megállapodásban szereplő termékeket az MVH jóváhagyásával módosítani lehet úgy, hogy az egy-egy időszakra jóváhagyott termékek helyére más olyan termékek kerüljenek, amelyek összértéke az eredetileg jóváhagyott termékek összértékét nem haladja meg. A megállapodás módosításának tartalmaznia kell a feleknek a 4. mellékletben szereplő megállapodás-minta szerinti azonosító adatait, valamint a 4. melléklet 5. pontjában foglaltakat. A megállapodás módosításának jóváhagyására irányuló kérelmet a kérelmezőnek legkésőbb a teljesítési időszak kezdetét megelőző harmincadik napig kell - az MVH által a honlapján közzétett közleménynek megfelelően - az MVH Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatóságához benyújtani, továbbá a kérelemnek a megállapodás adatait tartalmazó betétlapját elektronikus úton is meg kell küldeni az MVH honlapján megadott elektronikus levélcímre."

2. § A Rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A fenntartó és a köznevelési intézmény köteles alávetni magát az MVH által hivatalból indított, e rendeletben, valamint a bizottsági rendelet 13. cikkében szabályozott ellenőrzésnek, ideértve a nyilvántartások, a kérelmezők közötti sorrend állítás dokumentációjának részletes vizsgálatát és a fizikai ellenőrzést. A fenntartó és a köznevelési intézmény köteles a nyilvántartásokat öt évig megőrizni."

3. § A Rendelet 6. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A termékkel való ellátás első időszaka szeptember első tanítási napjától szeptember utolsó vasárnapjáig (a továbbiakban: első teljesítési időszak), a termékkel való ellátás második időszaka szeptember utolsó vasárnapját követő hétfőtől december harmadik vasárnapjáig (a továbbiakban: második teljesítési időszak), a termékkel való ellátás harmadik időszaka január második hétfőjétől március utolsó vasárnapjáig (a továbbiakban: harmadik teljesítési időszak), a termékkel való ellátás negyedik időszaka március utolsó vasárnapját követő hétfőtől április utolsó napját követő vasárnapig (a továbbiakban: negyedik teljesítési időszak) tart."

4. § A Rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatási összeg kifizetése iránti - a 8. melléklet szerinti adattartalmú - kérelmet (a továbbiakban: kifizetési kérelem) az MVH által rendszeresített és az MVH honlapján közzétett nyomtatványon az adott szállítási időszakban kiszállított termékre vonatkozóan időszakonként egy alkalommal, az adott időszak végét követő harmadik hónap utolsó napjáig az MVH-hoz postai úton kell benyújtani. Egy kérelmező időszakonként és termékenként legfeljebb a 7. § (5) bekezdése szerint a részére jóváhagyott összes mennyiségre vehet igénybe támogatást."

5. § A Rendelet 13. alcímének címe helyébe a következő cím lép:

"13. Az iskolagyümölcs-program kísérő intézkedései és a programot népszerűsítő kommunikáció"

6. § A Rendelet 16. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A bizottsági rendelet 5. cikk (1) bekezdés b) pont (ii), (iii) és (iv) alpontjában meghatározottakra figyelemmel a kísérőintézkedések, a figyelemmel kísérési és értékelési, valamint kommunikációs feladatok ellátására a bizottsági rendelet 5. cikk (2) bekezdésében meghatározott, valamint az ahhoz kapcsolódóan a bizottsági rendelet II. melléklete szerinti társfinanszírozás legkisebb arányának megfelelő, a Magyarország központi költségvetésében rendelkezésre álló összeg a 12. § szerinti forrásból levonásra kerül a 13. § szerinti visszaosztási eljárást megelőzően."

7. § A Rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az MVH a június 15. után benyújtott - a 4-6. §-ban foglaltaknak megfelelő - megállapodás, továbbá a módosított megállapodás jóváhagyása iránti kérelmet is érdemben elbírálja, azonban jóváhagyás esetén a megállapodások alapján igényelhető, az 1. mellékletben meghatározott támogatás mértékét a késedelmes benyújtás minden egyes napja után 10%-kal csökkenti."

8. § A Rendelet 18. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A bizottsági rendelet 13. cikkében foglalt szabályoknak megfelelően a kérelmező és a fenntartó által kötött, a 4-6. § szerinti megállapodás megkötésének és teljesülésének adminisztratív és helyszíni ellenőrzését az MVH végzi úgy, hogy tanévenként legalább a bizottsági rendelet 13. cikkében meghatározott számú kérelmezőt ellenőriz. Ezen felül az MVH ellenőriz minden olyan kérelmezőt, amelynél az előző tanévre vonatkozóan meg nem felelést állapított meg, valamint a 11. § (5) bekezdése szerinti értesítés alapján helyszíni ellenőrzést folytat le.

(2) Az MVH a megállapodás jóváhagyása iránti kérelmek adminisztratív ellenőrzésekor a 4. § (5) és (6) bekezdésében foglalt feltételek teljesülését nem ellenőrzi. Az MVH a kifizetési kérelmekre vonatkozó helyszíni ellenőrzés során a 4. § (5) és (6) bekezdésében foglalt feltételek teljesülését, a támogatási kérelemhez mellékelt számlákat, valamint az átvételi jegyeket, szállítójegyeket, fuvarleveleket, nyilvántartásokat és az egyéb, e rendeletben és a bizottsági rendeletben meghatározott feltételek teljesülését is ellenőrizheti."

9. § (1) A Rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ha az MVH az ellenőrzése során megállapítja, hogy a fenntartó nem tett eleget a 11. § (6) bekezdésében, valamint a 4. melléklet 1. pontjában előírt, a termék tanulók részére történő kiosztására vonatkozó kötelezettségeinek, akkor a köznevelési intézménynél ki nem osztott vagy nem megfelelően kiosztott támogatott termékek e rendelet alapján kiszámított ellenértéke a fenntartónál jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül."

(2) A Rendelet 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Ha az MVH az ellenőrzése során megállapítja, hogy a fenntartó nem tett eleget a 4. § (5) és (6) bekezdése szerinti kötelezettségeinek, akkor az érintett köznevelési intézményben kiosztott támogatott termékek e rendelet alapján kiszámított ellenértékének 20%-a a fenntartónál jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül."

10. § A Rendelet 21. §-a a következő c) és d) ponttal egészül ki:

(Ez a rendelet)

"c) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésével kapcsolatos egyes támogatások és visszatérítések megállapítására vonatkozó intézkedések meghatározásáról szóló, 2013. december 16-i 1370/2013/EU tanácsi rendelet, valamint

d) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról, és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet"

(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.)

11. § A Rendelet a következő 24. §-sal egészül ki:

"24. § E rendeletnek a kísérő intézkedések jogintézményre vonatkozó, az iskolagyümölcs-program végrehajtásáról szóló 50/2012. (V. 25.) VM rendelet módosításáról szóló 55/2014. (IV. 29.) VM rendelet (a továbbiakban: módosító rendelet) hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezéseit a módosító rendelet hatálybalépésekor fennálló megállapodásokra alkalmazni kell."

12. § (1) A Rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A Rendelet a 3. mellékletben foglalt 9. melléklettel egészül ki.

13. § A Rendelet

a) 3. § (5) bekezdésében a "minden év január 1-jétől május 31. napjáig" szövegrész helyébe a "minden év április 1-jétől április 30. napjáig",

b) 7. § (1) bekezdésében a "minden év június 1. és június 30. között" szövegrész helyébe a "minden év május 16. és június 15. között",

c) 7. § (5) bekezdésében a "minden év szeptember 6-áig" szövegrész helyébe a "minden év augusztus 15-éig",

d) 7. § (7) bekezdésében a "10%-áig" szövegrész helyébe a "20%-áig"

szöveg lép.

14. § Hatályát veszti a Rendelet 6. § (1) bekezdés 11. pontja, a 6. § (2) bekezdése, a 14. § (2) bekezdés c) pontja, valamint a 8. melléklet 5. pont 5.2 alpontja.

15. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 3. § és a 13. § a) és d) pontja 2014. július 1-jén lép hatályba.

16. § Ez a rendelet

a) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésével kapcsolatos egyes támogatások és visszatérítések megállapítására vonatkozó intézkedések meghatározásáról szóló, 2013. december 16-i 1370/2013/EU tanácsi rendelet és

b) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról, és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

Dr. Fazekas Sándor s. k.,

vidékfejlesztési miniszter

1. melléklet az 55/2014. (IV. 29.) VM rendelethez

"3. melléklet az 50/2012. (V. 25.) VM rendelethez

Pontozási rendszer a szerződéskötési ajánlatot benyújtó kérelmezők közötti sorrendállítás során alkalmazandó szempontokhoz

ABCD
1A lehető legrövidebb szállítási távolságok mellett biztosítani tudja az átadott termékek
termelői és a tanulók közvetlen kapcsolatát,
2Azon kérelmező, amelynek a jóváhagyási
kérelem benyújtási időszakának
kezdőnapján hatályos
• gazdasági társaság és szövetkezet
esetében nyilvántartott
székhelyével, telephelyével,
fióktelepével
• egyéni vállalkozó, egyéni
gazdálkodó, őstermelő esetében az
1. mellékletben felsorolt termékek
termelésére hasznosított
termőterületével
azonos megyében található az ellátni
kívánt köznevelési intézmény.
A Budapesten található köznevelési
intézmények esetén Pest megye minősül
azonos megyének.
Hatályos cégkivonat vagy
hatósági döntés, hogy a
megelőző évben benyújtott
egységes területalapú
támogatás iránti kérelme
alapján az adott megyében
elhelyezkedő termőterülete
alapján, az 1. mellékletben
szereplő gyümölcs vagy
szántóföldi zöldség
termesztésére támogatást
kapott.
8
pont.
3Azon kérelmező, amelynek a jóváhagyási
kérelem benyújtási időszakának
kezdőnapján hatályos
• gazdasági társaság és szövetkezet
esetében nyilvántartott
székhelyével, telephelyével,
fióktelepével
• egyéni vállalkozó, egyéni
gazdálkodó, őstermelő esetében az
1. mellékletben felsorolt termékek
termelésére hasznosított
termőterületével
közvetlenül határos megyében található az
ellátni kívánt köznevelési intézmény.
A Budapesten található köznevelési
intézmények esetén a Pest megyével
szomszédos megyék minősülnek
szomszédos megyének.
4
pont
4A szállítások kezdetét megelőző két tanév bármelyikében a tanulók zöldség-gyümölcs
fogyasztását ösztönző szemléletformálását leginkább elősegítő kísérő intézkedéseket
valósított meg.
5Az iskolagyümölcs-programmal
kapcsolatos külön e célra létrehozott,
rendszeresen frissített interaktív honlap.
A zöldség-gyümölcs
fogyasztását ösztönző
szemléletformálását elősegítő
intézkedések végrehajtását
4
pont
6Zöldség-gyümölcs termelői csoportokhoz,8
termelői szervezetekhez, termelőkhöz
szervezett iskolai tanulmányút.
igazoló, a köznevelési
intézmény vagy a fenntartó
által ellenjegyzett teljesítési
igazolás vagy átvételi
elismervény másolata.
pont
7Oktatási segédanyag készítése, készíttetése
és annak alkalmazása az egészséges
étkezési szokásokat érintő ismeretek
fejlesztése érdekében.
4
pont
8A gyümölcs- és zöldségágazatot vagy az
egészséges étkezési szokásokat érintő
ismeretek tanterven felüli oktatása.
4
pont
9A tanulók zöldség-,
gyümölcsfogyasztásának és egészséges
életmódjának ösztönzése érdekében
szervezett verseny, pályázat, adott jutalom
(apró ajándékok, pl. póló, matricák,
kitűzők, írószerek, órarend, naptár,
uzsonnás doboz, sportszer stb.).
4
pont
10Kóstoltatás: legalább egy alkalommal négy
gyümölcs- és négy zöldségféle biztosítása
tanulónként és gyümölcs- és
zöldségféleségenként.
8
pont
11A szállításoknak a megállapodás teljes időtartamára történő fenntartásához megfelelő
garanciákat tud biztosítani:
12A számviteli törvény hatálya alá tartozó
gazdasági társaság a szállítások kezdetét
megelőző egy vagy két lezárt üzleti
évének, a beszámoló részét képező
eredmény levezetés "Adózás előtti
eredmény" sora pozitív előjelű, vagy
A személyi jövedelemadó hatálya alá
tartozó egyéni vállalkozó, valamint a
mezőgazdasági őstermelő a szállítások
kezdetét megelőző egy vagy két adóév
személyi jövedelemadó bevallásában
kimutatott vállalkozói jövedelme pozitív
előjelű.
A számviteli törvény
hatálya alá tartozó gazdasági
társaság igazoló
dokumentummal
alátámasztott nyilatkozata
arról, hogy az elmúlt egy
vagy két lezárt üzleti évének,
a beszámoló részét képező
eredmény levezetés "Adózás
előtti eredmény" sora pozitív
előjelű, vagy
A személyi jövedelemadó
hatálya alá tartozó egyéni
vállalkozó, valamint a
mezőgazdasági őstermelő
igazoló dokumentummal
alátámasztott nyilatkozata
arról, hogy az elmúlt két
adóév személyi jövedelemadó
bevallásában kimutatott
vállalkozói jövedelme pozitív
előjelű.
egy év4
pont
két év8
pont
13A kérelmező az MVH ügyfél azonosító
rendszerben bejelentett bankszámlája ellen
a bejelentés óta, de legfeljebb az elmúlt
három éves időszakban átutalási beszedési
megbízást, sorban álló inkasszót, sorban
állítás nélkül megadott inkasszót
fedezethiány miatt nem utasítottak vissza,
valamint tőketartozást nem tartottak
nyilván.
Pénzintézeti igazolás arról,
hogy a kérelmezőnek az
MVH ügyfél azonosító
rendszerében bejelentett
bankszámlája ellen az elmúlt
két éves időszakban átutalási
beszedési megbízást, sorban
álló inkasszót, sorban állítás
nélkül megadott inkasszót
fedezethiány miatt nem
utasítottak vissza, valamint
tőketartozást nem tartottak
nyilván
4
pont
14A kérelmező rendelkezik együttes,
köztartozás mentességi igazolással
Együttes köztartozás
mentességi igazolás
4
pont"

"

2. melléklet az 55/2014. (IV. 29.) VM rendelethez

"4. melléklet az 50/2012. (V. 25.) VM rendelethez

MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött egyrészről a...........................................................................................................
székhelye:....................................................................................................................................
adószáma:............................................................... ügyfél-azonosító:.........................................
képviseli:............................................................................................ (a továbbiakban mint szállító),
másrészről a.................................................................................................................................
székhelye:....................................................................................................................................
adószáma:....................................................................................................................................
képviseli:............................................................................................ (a továbbiakban mint fenntartó),
között az alulírott helyen és napon az alábbi köznevelési intézmény vagy intézmények
vonatkozásában:
1)neve:..............................................................................................................................
székhelye:......................................................................................................................
OM azonosító száma:...................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........
2)neve:..............................................................................................................................
székhelye:......................................................................................................................
OM azonosító száma:...................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........
3)neve:..............................................................................................................................
székhelye:......................................................................................................................
OM azonosító száma:...................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........
4)neve:..............................................................................................................................
székhelye:......................................................................................................................
OM azonosító száma:...................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........
5)neve:..............................................................................................................................
székhelye:......................................................................................................................
OM azonosító száma:...................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........
6)neve:..............................................................................................................................
székhelye:......................................................................................................................
OM azonosító száma:...................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........
7)neve:..................................................................................................................................
székhelye:..........................................................................................................................
OM azonosító száma: ................................. az 1-6. osztályos tanulók száma:....................
(…)
(a továbbiakban mint átvevő/átvevők) az alábbi feltételek mellett:
1. A megállapodás tárgya
A szállító vállalja, hogy a 2014/2015. tanévtől kezdődően
□ a 2014/2015. tanév végéig
□ a 2015/2016. tanév végéig
□ a 2016/2017. tanév végéig
mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról, és a 922/72/EGK, a 234/79/EK,
az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló
1308/2013/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 23. cikkében meghatározott iskolagyümölcs-
program keretében a 2. és 5. pontban meghatározott termékeket szállít az átvevő/átvevők részére,
a fenntartó vállalja, hogy az átvevő a terméket átveszi és az 1-6. osztályos tanulói részére kiosztja.
2. A szállítandó termék
A szállítandó terméknek meg kell felelnie az iskolagyümölcs-program végrehajtásáról szóló
50/2012. (V. 25.) VM rendelet 10. §-a szerinti minőségi feltételeknek.
A szállítandó termék származási helye: □ Magyarország; □ EU.
Magas minőségű termékek tervezett aránya a szállítandó teljes mennyiség %-ában:
Integrált termelésből származó termék aránya: .........%
Global gap tanúsítvánnyal rendelkező termék aránya: .........%
Bio termék aránya: .........%
3. A teljesítés helyszíne, helyszínei
□□□□ .................................. (helység) .................................... (közterület) ........... (házszám)
□□□□ .................................. (helység) .................................... (közterület) ........... (házszám)
□□□□ .................................. (helység) .................................... (közterület) ........... (házszám)
□□□□ .................................. (helység) .................................... (közterület) ........... (házszám)
□□□□ .................................. (helység) .................................... (közterület) ........... (házszám)
□□□□ .................................. (helység) .................................... (közterület) ........... (házszám)
□□□□ .................................. (helység) .................................... (közterület) ........... (házszám)
□□□□ .................................. (helység) .................................... (közterület) ........... (házszám)
□□□□.............................. (helység) .............................. (közterület) .............. (házszám)
□□□□.............................. (helység) .............................. (közterület) .............. (házszám)
(...)
4. A teljesítési időszak és a szállítások ütemezése

A 2014/2015. tanévben a jelen megállapodás alapján történő szállítások időszaka:
□ I. időszak: 2014.09.01 - 2014.09.28.
□ II. időszak: 2014.09.29 - 2014.12.21.
□ III. időszak: 2015.01.12 - 2015.03.29.
□ IV. időszak: 2015.03.30 - 2015.05.03.
A teljesítési időszak alatti szállítások száma (szállítási gyakoriság):......... alkalom/hét.
5. A szállítás időtartama és a szállítandó termék tanulónkénti heti mennyisége
Az I. időszakban a szállítás időtartama: ................. hét
A szállítandó termék megnevezéseA tanulónként hetente kiosztásra
kerülő termék mennyisége (adag/hét)
A II. időszakban a szállítás időtartama: .................. hét
A szállítandó termék megnevezéseA tanulónként hetente kiosztásra
kerülő termék mennyisége (adag/hét)
A III. időszakban a szállítás időtartama: ................ hét
A szállítandó termék megnevezéseA tanulónként hetente kiosztásra
kerülő termék mennyisége (adag/hét)
A IV. időszakban a szállítás időtartama: ................ hét
A szállítandó termék megnevezéseA tanulónként hetente kiosztásra
kerülő termék mennyisége (adag/hét)
6. A termék kiosztásának időpontja:
□ első tanóra előtt;□ tanórán;□ tanórák közti szünetben;
□ tízórai szünetben;□ napköziben;□ egyéb: .............................
7. Számlázás

A leszállított termékről a szállító a fenntartó részére havonta vagy szállítási időszakonként,
átvevőnként egy
□ határozott időre szóló elszámolást tartalmazó számlát vagy
□ gyűjtőszámlát állít ki.
A számlának tartalmaznia kell az átvevő azonosító adatait (név, cím, OM azonosító), az egyes
szállítások időpontjait, az átadott termékek adagban kifejezett mennyiségét, továbbá a
szállítólevelek számát.
A számlán kiszámlázott ellenértéket a szállító által igényelhető támogatás fedezi.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ által kötött megállapodások esetében a számlákat a
köznevelési intézmény székhelye szerint illetékes tankerület részére kell megküldeni.
8. Számviteli elszámolás a fenntartónál, ha az költségvetési szerv
a) A szállító számlájának elszámolása, nyilvántartásba vétele
T 41231, 41331 Tőkeváltozások
K 4414 Belföldi egyéb szállító
b) A támogatás megjelenítése pénzforgalom nélküli tételként
ba) költségvetési kiadásként
T 5882 Ellátottak pénzbeli juttatásainak előirányzat teljesítése
K 499 Pénzforgalom nélküli költségvetési bevételek és kiadások sajátos elszámolása
bb) költségvetési bevételként
T 499 Pénzforgalom nélküli költségvetési bevételek és kiadások sajátos elszámolása
K 4642 Működési célú támogatás bevétel
Kapcsolódó tételek:
Kiadások és bevételek elszámolása funkcionális osztályozás szerint
bc) Szállítói kötelezettség állományának kivezetése.
T 4414 Belföldi egyéb szállító
K 4122, 4132 Tőkeváltozás.
9. Az átvevő és a szállító kötelezettségei
Az átvevő köteles:
1. az 1-6. osztályos tanulói számáról és a kiosztott termék mennyiségéről nyilvántartást
vezetni;
2. a támogatott terméket a tanulók részére a közétkeztetéstől eltérő időpontban kiosztani;
3. a tanulóknál fennálló ételallergiára vonatkozó szülői nyilatkozatokat beszerezni, és a
termékek kiosztása során azokat figyelembe venni;
4. a 4. pontban rögzített szállítási gyakoriság mellett kiszállított termék minőségének
megtartását biztosító tárolási körülményeket biztosítani;
5. selejtezési jegyzőkönyvet vezetni azon termékekről, amelyek a köznevelési intézményben
történő tárolás alatt romlottak meg;
6. a termék átvételekor emelt minőségi kifogást jegyzőkönyvben rögzíteni, és minőségi
kifogásról a fenntartón keresztül az MVH-t értesíteni;
7. az iskolagyümölcs-programot népszerűsítő plakátot a program teljes időtartama alatt a
főbejáratánál elhelyezni.
A szállító köteles a megállapodás jóváhagyásáról, valamint a megállapodásra vonatkozóan a
részére kifizetett támogatás összegéről az átvevőt tájékoztatni.
A szállító kötelezettséget vállal arra vonatkozóan, hogy az iskolagyümölcs-programot
népszerűsítő plakátot a szállítások kezdetét követő tizenöt napon belül a megállapodásban
meghatározott teljesítési helyszínek számával egyező számban átadja.
10. Záró rendelkezések

A jelen megállapodást a Felek az alul megjelölt napon írták alá azzal a kikötéssel, hogy a
megállapodás az azt jóváhagyó határozat közlését követő napon lép hatályba, és a határozatban
jóváhagyott termékekre és termékmennyiségekre vonatkozik, valamint a megállapodás teljesítése
során az iskolagyümölcs-program végrehajtásáról szóló 50/2012. (V. 25.) VM rendelet 4., 5., 6.,
10., és 11. §-ában foglaltak szerint járnak el.

Jelen megállapodás 3 eredeti példányban készült, amelyből 1 példány a szállítót, 1 példány a
fenntartót, továbbá 1 példány az MVH-t illeti meg. A fenntartó az átvevő részére másolati
példányt ad át.
......................................................,2014..............................
……………………………….
szállító
……………………………….
fenntartó"

"

3. melléklet az 55/2014. (IV. 29.) VM rendelethez

"9. melléklet az 50/2012. (V. 25.) VM rendelethez

MEGÁLLAPODÁS-MÓDOSÍTÁS
amely létrejött egyrészről a.................................................................................................................
székhelye:..........................................................................................................................................
adószáma:............................................................... ügyfél-azonosító:................................................
képviseli:................................................................................................... (a továbbiakban mint szállító),
másrészről a.......................................................................................................................................
székhelye:..........................................................................................................................................
adószáma:..........................................................................................................................................
képviseli:................................................................................................ (a továbbiakban mint fenntartó),
között az alulírott helyen és napon az alábbi köznevelési intézmény vagy intézmények
vonatkozásában:
1) neve:........................................................................................................................................
székhelye:....................................................................................................................................
OM azonosító száma:.................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........................
2) neve:........................................................................................................................................
székhelye:....................................................................................................................................
OM azonosító száma:.................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........................
3) neve:........................................................................................................................................
székhelye:....................................................................................................................................
OM azonosító száma:.................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........................
4) neve:........................................................................................................................................
székhelye:....................................................................................................................................
OM azonosító száma:.................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........................
5) neve:........................................................................................................................................
székhelye:....................................................................................................................................
OM azonosító száma:.................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........................
6) neve:........................................................................................................................................
székhelye:....................................................................................................................................
OM azonosító száma:.................................... , az 1-6. osztályos tanulók száma:.........................
7) neve:..............................................................................................................................
székhelye:..........................................................................................................................
OM azonosító száma:.................................... az 1-6. osztályos tanulók száma: ................
(…)
(a továbbiakban mint átvevő/átvevők) az alábbiak szerint:
1. Módosító rendelkezések

A szállító és a fenntartó az átvevő (átvevők) vonatkozásában 2013. évben megkötött és a
Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (a továbbiakban: MVH) által jóváhagyott,
iskolagyümölcs szállítására vonatkozó, több tanévre szóló megállapodás (megállapodások) 4. és
5. pontját az alábbiak szerint módosítja:
4. A teljesítési időszak és a szállítások ütemezése


A 2014/2015. tanévben a jelen megállapodás alapján történő szállítások időszaka:
□ I. időszak: 2014.09.01. - 2014.09.28.
□ II. időszak: 2014.09.29. - 2014.12.21.
□ III. időszak: 2015.01.12. - 2015.03.29.
□ IV. időszak: 2015.03.30. - 2015.05.03.
A teljesítési időszak alatti szállítások száma (szállítási gyakoriság): ............. alkalom/hét.
5. A szállítás időtartama és a szállítandó termék tanulónkénti heti mennyisége
Az I. időszakban a szállítás időtartama: ..................... hét
A szállítandó termék megnevezéseA tanulónként hetente kiosztásra
kerülő termék mennyisége (adag/hét)
A II. időszakban a szállítás időtartama: ..................... hét
A szállítandó termék megnevezéseA tanulónként hetente kiosztásra
kerülő termék mennyisége (adag/hét)
A III. időszakban a szállítás időtartama:...............hét
A szállítandó termék megnevezéseA tanulónként hetente kiosztásra
kerülő termék mennyisége (adag/hét)
A IV. időszakban a szállítás időtartama:...............hét
A szállítandó termék megnevezéseA tanulónként hetente kiosztásra
kerülő termék mennyisége (adag/hét)
2. Hatályon kívül helyező rendelkezés
Hatályát veszti a megállapodás 9. pontja.
3. Záró rendelkezések
A jelen megállapodás-módosítást a Felek az alul megjelölt napon írták alá azzal a kikötéssel, hogy
a megállapodás-módosítás az azt jóváhagyó határozat közlését követő napon lép hatályba, és a
határozatban jóváhagyott termékekre és termékmennyiségekre vonatkozik, valamint a
megállapodás teljesítése során az iskolagyümölcs-program végrehajtásáról szóló 50/2012. (V. 25.)
VM rendelet 4., 5., 6., 10., és 11. §-ában foglaltak szerint járnak el.
Jelen megállapodás-módosítás 3 eredeti példányban készült, amelyből 1 példány a szállítót, 1
példány a fenntartót, továbbá 1 eredeti példány az MVH-t illeti meg. A fenntartó az átvevő részére
másolati példányt ad át.
......................................................, 2014..............................
……………………………….
szállító
……………………………….
fenntartó"

"

Tartalomjegyzék