Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet

az államháztartás alrendszereinek bankszámla-vezetési, pénzellátási, előirányzat-felhasználási, költségvetési befizetési és letéti kezelési, valamint kötelezettségvállalás bejelentési rendjéről[1]

A Kormány az államháztartásról szóló, többször módosított 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 124. §-a (2) bekezdésének a) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján az államháztartás alrendszereinek bankszámla-vezetési, pénzellátási, előirányzat-felhasználási, költségvetési és letéti kezelési, valamint kötelezettségvállalás bejelentési rendjéről a következő rendeletet alkotja:

I.

A RENDELET HATÁLYA

1. § A rendelet hatálya kiterjed:

a) a Magyar Államkincstárra (a továbbiakban: Kincstár);

b)[2] a kincstári egységes számla (a továbbiakban: KESZ) pénzforgalmának lebonyolításában közreműködő szervezetekre;

c) a minisztériumokra, a tárca nélküli miniszterekre, a központi költségvetésben önálló fejezettel rendelkező államhatalmi és országos hatáskörű szervekre és más fejezeti jogosítványokkal felhatalmazott szervekre, valamint a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervekre, ideértve a Magyar Tudományos Akadémia mint köztestület nem gazdasági társaságként működtetett szerveit.

d) az országos kisebbségi önkormányzatok felügyelete alá tartozó költségvetési szervekre;

e) a helyi, helyi kisebbségi önkormányzatra, valamint a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervekre;

f)[3] az elkülönített állami pénzalapokra (a továbbiakban: alapok);

g) a társadalombiztosítás pénzügyi alapjaira és a társadalombiztosítási költségvetési szervekre;

h) a vagyonkezelő szervezetekre;

i) egyéb kincstári pénzforgalmi számlatulajdonosokra.

2. § E rendelet vonatkozásában:

a) a kincstári egységes számla (KESZ) pénzforgalmának lebonyolításában közreműködő szervezet: az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (a továbbiakban: APEH), a Vám- és Pénzügyőrség, a Területi Államháztartási és Közigazgatási Információs Szolgálat, valamint a Fővárosi Államháztartási és Közigazgatási Információs Szolgálat (a továbbiakban: TÁKISZ);

b)[4] kincstári ügyfél: az a kincstári körbe tartozó vagy pénzforgalmi számlatulajdonosnak minősülő költségvetési szerv, előirányzat, előirányzat-csoport, alap vagy más szervezet, amely számára jogszabály alapján a Kincstár számlát vezet.

c) egyebekben az 1. § a)-i) pontra az államháztartás pénzügyi információs rendszeréről, az államháztartás alrendszereinek tervezési, beszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségéről, valamint a központi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 158/1995. (XII. 26.) Korm. rendelet 2. §-ában foglalt értelmező rendelkezéseket kell alkalmazni.

II.

A KINCSTÁRI EGYSÉGES SZÁMLA

3. § (1)[5] A Kincstár pénzforgalmilag teljesítendő feladatainak ellátására a Magyar Nemzeti Bank által vezetett egységes pénzforgalmi számla (KESZ), valamint az Áht. és a devizáról szóló törvény szerinti devizaszámla szolgál.

(2)[6] A kincstári ügyfelek egymás közötti fizetéseit (kiadásait és bevételeit) a KESZ-en tényleges pénzmozgást nem jelentő átvezetéssel kell elszámolni.

(3)[7] A Magyar Nemzeti Banknál vezetett Kincstári Egységes Számla és a Kincstár Magyar Nemzeti Banknál vezetett devizaszámlája felett a Kincstár rendelkezik.

4. § (1) Nem tekintendő a KESZ elszámolási körbe tartozónak az államháztartás alrendszerei költségvetésének végrehajtása során

a) a költségvetési szervek kijelölt pénzintézetnél - az Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Rt.-nél (a továbbiakban: OTP Rt.-nél) - vezetett lakásépítés és -vásárlás munkáltatói támogatása elnevezésű számláján - külön jogszabályban foglaltak alapján - lebonyolított pénzforgalom;

b) a helyi, helyi kisebbségi önkormányzat és a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervek bankszámláin lebonyolított pénzforgalom;

c)[8] a költségvetési szervek részére a hitelintézeteknél vezetett devizaszámlákon lebonyolított pénzforgalom.

(2) Az (1) bekezdés a)-c) pontban foglalt pénzügyi műveletekről folyamatos nyilvántartást kell vezetni, és arról a beszámolási és könyvvezetési kötelezettségre vonatkozó jogszabályok alapján, illetve adatszolgáltatás keretében számot kell adni.

5. § A KESZ-hez kapcsolódó nemzetgazdasági számlák megnyitására, megszüntetésére, a számlákon bonyolítható pénzforgalom meghatározására, a számlák feletti rendelkezésre, év végi lezárásukra a pénzügyminiszter jogosult rendelkezni, aki e jogosultságát a Magyar Államkincstár elnöke részére átadhatja.

III.

A LETÉTI KEZELÉS

6. § (1) A letéti pénzkezelés az államháztartás alrendszerei költségvetése végrehajtására szolgáló pénzeszközöktől elkülönített, megbízásból történő átmeneti pénzkezelés.

(2) Letéti pénzeszköz elkülönített számlán való kezelését - a (3) bekezdésben foglaltak figyelembevételével -

a) a KESZ felett rendelkezési jogokat gyakorló részére a Kormány,

b) a központi költségvetési szerv részére a pénzügyminiszter,

c) a helyi önkormányzati költségvetési szerv részére jogszabályban előírt letéti kezelés esetén a helyi önkormányzat képviselő-testülete, más esetben a pénzügyminiszter,

engedélyezi.

(3) Pénzeszköz letéti kezelése és letéti pénzforgalom lebonyolítására letéti számla megnyitása és vezetése akkor engedélyezhető, ha

a) jogszabály írja elő valamely pénzeszköz letéti számlán való kezelését;

b) a költségvetési szerv intézményi ellátottainak tulajdonát képező pénzeszközök átmeneti vagy tartós elhelyezése szükségessé válik.

(4) A felügyeleti szerv és az önkormányzati hivatal egy-egy letéti számla vezetésére - külön engedély nélkül - jogosult.

(5) A letéti számlán lévő pénzeszközökkel pénzügyi műveletek a letevő rendelkezése szerint végezhetők.

(6) A letéti számlával rendelkező költségvetési szerv köteles gondoskodni a számlán lebonyolított letéti pénzforgalom analitikus nyilvántartásáról. Az analitikus nyilvántartásnak legalább az alábbi adatokat kell tartalmaznia:

a) a letét keletkezésének időpontja,

b) a letét megnevezése, jogcíme, célja és összege,

c) a kedvezményezett neve, címe,

d) a letét elrendelt kiutalásának időpontja, illetve határideje, a tényleges kiutalás időpontja.

(7) A letéti számlával rendelkező költségvetési szerv az éves költségvetési beszámolás részeként - a pénzügyminiszter által meghatározott módon - számot ad a letéti számla

a) év elejei nyitó állományáról;

b) a bevételi pénzforgalomról jogcímenként, illetve összevont jogcímenként;

c) a letétek visszautalásáról jogcímenként, illetve összevont jogcímenként;

d) a letéti pénzeszköz hozambevételének a költségvetési szerv költségvetése javára történt átutalásokról és felhasználásáról;

e) az év végi záró állományról és annak jogcímenkénti, illetve összevont jogcímenkénti megoszlásáról.

IV.

A KINCSTÁRI SZÁMLÁK

7. § (1)[9] A Kincstár az ügyfelei részére előirányzathoz kapcsolódó előirányzat-felhasználási keretszámlát vezet, illetve pénzforgalmi számlát vezethet.

(2)[10] A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvénynek a 80-81. §-a szerint a Kincstár jogosult zárolt számlát nyitni a bíróság átutalási végzése alapján, és arra az adós ügyfél számlájáról elkülöníteni a végzésben feltüntetett követelés összegét. A számla felett a Kincstár ügyfelei nem rendelkezhetnek.

A központi költségvetési szervek felügyeleti szerve és a központi költségvetési szervek számlái

8. § (1)[11] A Kincstár a központi költségvetési szervek felügyeleti szervei részére a következő számlákat vezetheti:

a) fejezeti előirányzat-felhasználási keret elosztási számla (a továbbiakban: elosztási számla);

b) fejezeti maradványelszámolási számla;

c) fejezeti befizetési számla;

d) fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla;

e) fejezeti célelszámolási forintszámla;

f) fejezeti fedezetbiztosítási számla;

g) fejezeti központi beruházások előirányzat-felhasználási keret számla

h) fejezeti programfinanszírozási előirányzat-felhasználási keret számla

i) fejezeti letéti számla.

(2)[12] Az (1) bekezdés a)-i) pontjában megjelölt fejezeti számlák megnyitására és megszüntetésére a Pénzügyminisztérium jogosult.

(3)[13] Az (1) bekezdés a)-c) pontában megjelölt számlák a fejezeti költségvetési irányítás számlái, operatív gazdálkodás e számlákról nem folytatható. A Kincstár az általa a költségvetési szervek részére megállapított előirányzat-felhasználási kereteket az elosztási számlán keresztül vezeti át a költségvetési szerv előirányzat-felhasználási keretszámlájára. A fejezeti maradványelszámolási számlán kell kezelni a fejezetet és költségvetési szerveit meg nem illető maradványokat. A számlán jóváírt bevételek központi költségvetés javára történő átvezetéséről a fejezet az előirányzat-maradvány Pénzügyminisztérium által történt jóváhagyását követően köteles intézkedni. A fejezeti befizetési számlára kell a költségvetési szerveknek teljesíteni a költségvetési jogszabályokban meghatározott bevételeiket terhelő kötelezettségeket. A számla egyenlege év végén átvezetésre kerül a központi költségvetés javára.

(4) Az (1) bekezdés d) pontjában megjelölt fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla a fejezeti kezelésű előirányzatok - külön kormányrendeletben szabályozott - fejezeten belüli és kívüli felhasználására szolgál.

(5) Az (1) bekezdés e) pontjában megjelölt célelszámolási forintszámla a belföldre pénzben beérkezett külföldi segélyek és adományok elkülönített kezelésére szolgál. A számla csak abban az esetben nyitható, ha az adományozó a külön számlán történő kezelést kikötötte. A fejezet részére több célelszámolási forintszámla is vezethető.

(6)[14] Az (1) bekezdés f) pontjában megjelölt fedezetbiztosítási számla a kötelezettet terhelő, a fedezetigazolásnak megfelelő összegű pénzügyi biztosítékok elkülönített kezelésére szolgál.

A fejezet részére több fedezetbiztosítási számla is vezethető.

A fedezetbiztosítási számlára fedezet az előirányzat-felhasználási keret számla és a célelszámolási számla terhére különíthető el.

A számláról közvetlen kifizetés a pénzforgalomról szóló, és a pénzügyi szolgáltatások Magyar Államkincstárban történő teljesítésének rendjéről kiadott hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően teljesíthető.

(7)[15] Az (1) bekezdés g) pontjában megjelölt fejezeti központi beruházások számla a központi beruházások költségvetési előirányzatainak megtervezéséről és az ezek felhasználásával megvalósuló beruházási kiadások finanszírozásának rendjéről szóló 157/1995. (XII. 26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó központi beruházásokkal összefüggő pénzforgalom lebonyolítására szolgál.

A számláról kiadás - a számlatulajdonos kezdeményezése alapján - a Kincstár Központ intézkedésére teljesíthető.

(8) Az (1) bekezdés h) pontjában megjelölt fejezeti programfinanszírozási előirányzat-felhasználási keret számla a programfinanszírozás körébe vont fejezeti kezelésű előirányzatok megtervezéséről, az ezek felhasználásával megvalósuló kiadások finanszírozásának rendjéről szóló 208/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó fejezeti kezelésű előirányzatokkal összefüggő pénzforgalom lebonyolítására szolgál.

A számláról kiadás - a számlatulajdonos kezdeményezése alapján - a Kincstár Beruházási Igazgatósága intézkedésére teljesíthető.

(9) Az (1) bekezdés i) pontjában megjelölt letéti számla e rendelet 6. §-ában foglaltak szerint letéti pénzeszközök kezelésére szolgál.

9. § (1) A felügyeleti szerv meghatározott célú, költségvetésen kívüli pénzforgalom lebonyolítására szolgáló letéti számláját kizárólag a Kincstárnál vezetheti.

(2) A fejezeti letéti számla megnyitása, illetve megszüntetése a felügyeleti szerv feladata.

10. § (1)[16] A Kincstár a központi költségvetési szervek részére a költségvetésük végrehajtása érdekében

a) előirányzat-felhasználási keretszámlát,

b) fedezetbiztosítási számlát,

c) célelszámolási forintszámlát,

d) központi beruházások előirányzat-felhasználási keretszámlát,

e) programfinanszírozási előirányzat-felhasználási keretszámlát,

f) kincstári kártyafedezeti számlát,

g) a költségvetésen kívüli pénzeszközök kezelésére letéti számlát

vezethet.

(2) Előirányzat-felhasználási keretszámla megnyitására, illetve megszüntetésére - a központi költségvetési szerv létrehozásának, illetve megszüntetésének időpontját követő 15 napon belül - a felügyeleti szerv intézkedni köteles. Az (1) bekezdés szerinti szerv költségvetési előirányzattal nem rendelkező elkülönült szervezeti egysége részére a Kincstárban előirányzat-felhasználási keretszámla nyitását a felügyeleti szervnél kezdeményezheti.

(3)[17] Az (1) bekezdés a)-f) pontjában megjelölt számlák megnyitása, illetve megszüntetése a felügyeleti szerv feladata.

(4)[18] A költségvetési szerv költségvetésén kívüli pénzeszközök kezelésére szolgáló - az (1) bekezdés g) pontjában foglalt - számlák megnyitását és vezetését a pénzügyminiszter engedélyezi. A számlák megnyitása, illetve megszüntetése a felügyeleti szerv feladata.

(5)[19] Az előirányzat-felhasználási keretszámla az (1) bekezdésben foglalt költségvetési szerv gazdálkodásának pénzügyi lebonyolítására szolgál. A költségvetéssel rendelkező önállóan vagy részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv költségvetéssel nem rendelkező költségvetési szerve, egysége részére

a) előirányzat-felhasználási keretet juttathat a Kincstáron keresztül, illetve

b) pénzforgalmi betétkönyvet nyithat. A pénzforgalmi betétkönyvről csak kiadást teljesíthet.

(6) A fedezetbiztosítási számla a rendelet 8. § (6) bekezdésében foglalt pénzeszközök kezelésére szolgál. A központi költségvetési szerv részére több fedezetbiztosítási számla is vezethető.

(7) A célelszámolási forintszámla a rendelet 8. § (5) bekezdésben foglalt pénzeszközök elkülönített számlán történő kezelésére szolgál. A központi költségvetési szerv számára több célelszámolási forint számla is vezethető.

(8)[20] A központi beruházások előirányzat-felhasználási keretszámla a 8. § (7) bekezdésében foglalt pénzeszközök kezelésére szolgál a kincstári költségvetéssel rendelkező költségvetési szerveknél.

(9) A programfinanszírozási előirányzat-felhasználási keretszámla a 8. § (8) bekezdésben foglalt pénzeszközök kezelésére szolgál a kincstári költségvetéssel rendelkező költségvetési szerveknél.

(10) A kincstári kártyafedezeti számla a kincstári kártyával történő kifizetések pénzügyi fedezetének elkülönített kezelésére szolgál. A pénzügyi fedezet biztosításáról a számlatulajdonos a Kincstárban vezetett számlája terhére benyújtott átutalási megbízással köteles gondoskodni. A kártyafedezeti számlára elkülönített fedezet a számlatulajdonos más - Kincstárban vezetett - számlája javára a Kincstárral megállapodást kötött hitelintézet útján vezethető vissza. A központi költségvetési szerv számára több kártyafedezeti számla is vezethető.

(11)[21] A letéti számla a rendelet 6. §-ában foglalt pénzeszközök kezelésére szolgál. A központi költségvetési szerv számára több letéti számla is nyitható.

11. § (1) A központi költségvetési szerv a dolgozói lakásépítésének munkáltatói támogatásával kapcsolatos pénzforgalom lebonyolítására az OTP Rt.-nél Lakásépítés és -vásárlás munkáltatói támogatása elnevezésű számlát vezethet. A számla vezetéséhez külön engedély nem szükséges.

(2) A számla javára, illetőleg terhére kell elszámolni a költségvetési szerv által az OTP számla javára kezdeményezett átutalásokkal, a dolgozók számára folyósított támogatásokból, kölcsönökből a költségvetési szervet terhelő kezelési költségek elszámolásával, a dolgozók kölcsöntörlesztésével, kamat- és biztosítási díjfizetésével, a dolgozót terhelő kezelési költségek elszámolásával, esetleges késedelmi kamattal, továbbá a számla egyenlege után járó kamatbevétellel kapcsolatos műveleteket.

(3) A központi költségvetési szerv az OTP számlára a kölcsönfolyósítás időpontjához és nagyságához igazodó átutalást kezdeményezhet.

(4) Az OTP számla állományáról, illetve a kölcsönállományról és a munkáltatói lakásépítési támogatásokról a központi költségvetési szerv az éves költségvetési beszámoló szöveges értékelése keretében ad számot.

12. § (1)[22] Az önkormányzatok megbízásából és forrásából származó - a TÁKISZ-ok által végzett - központi illetményszámfejtéssel összefüggő kifizetésekre szolgáló pénzforgalmi letéti számlát 1997. január 1-jétől a Magyar Államkincstár vezeti. A számlaforgalomról a TÁKISZ-ok analitikus nyilvántartást vezetnek.

(2)[23] A TÁKISZ-ok által a számfejtési körükbe tartozó önkormányzatok és intézményeik vonatkozásában megfizetendő magánnyugdíjpénztári tagdíj pénzforgalmának lebonyolítására szolgáló pénzforgalmi letéti számlát 1998. január 1-jétől a Magyar Államkincstár vezeti. A számlaforgalomról a TÁKISZ-ok analitikus nyilvántartást vezetnek.

13. § (1)[24] A központi költségvetési szerv devizabetét számlát - a devizáról szóló 1995. évi XCV. törvényben meghatározott esetekben - belföldön működő hitelintézetnél, külföldön működő szervezeti egysége részére pedig annak székhelyén nyithat. A központi költségvetési szerv a bankszámlaszerződésben köteles érvényesíteni, hogy az általa megbízott belföldi hitelintézet a Kincstár részére havonta a tárgyhót követő 20-áig számlánként és devizanemenként számlakivonatot adjon.

(2) A kincstári körbe tartozók belföldi kereskedelmi banknál vezetett devizaszámlájukról történt felhasználásukról forintban a Kincstár által e célra rendszeresített bizonylaton kötelesek adatot szolgáltatni a Kincstár területileg illetékes fiókja részére, a számla terhére történő kifizetést követő 3 munkanapon belül. Az adatszolgáltatásban a devizaszámláról teljesített kiadás összegével a megjelölt bevételi és kiadási jogcímek teljesítési adatait a Kincstár azonos összegben megemeli.

(3)[25] A kincstári körbe tartozók devizaszámlájuk forgalmáról havonta a tárgyhónapot követő hónap 20. napjáig az 1. számú mellékletben meghatározott formában kötelesek adatot szolgáltatni a Kincstár központ részére.

Az elkülönített állami pénzalapok számlái

14. § (1) Az elkülönített állami pénzalap (a továbbiakban: alap) kezelője az alap pénzügyi gazdálkodását a Kincstárban vezetett előirányzat-felhasználási keretszámlán bonyolítja.

(2) Az alap számlájának megnyitásáról, illetve megszüntetéséről az alapot felügyelő miniszter - az alap létesítésének, működési és lebonyolítási rendje változását, illetve megszüntetésének időpontját követő 15 napon belül az alap kezelője a pénzügyminiszter egyetértésével - gondoskodik.

Az Egészségbiztosítási Alap, Nyugdíjbiztosítási Alap és a társadalombiztosítási költségvetési szervek számlái

15. § (1) A Kincstár az Egészségbiztosítási Alap és a Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban együtt: TB-alapok) részére a következő pénzforgalmi számla típusokat vezeti:

a) A TB-alapok között megosztásra kerülő bevételek számlái;

b) Lebonyolítási számla;

c) Célelszámolási számla;

d) Technikai számla;

e) Ellátási célú kiadási számla;

f) Megelőlegezési számla.

(2)[26] Az (1) bekezdés a) pontja szerinti bevételi számlák a folyamatosan befizetésre kerülő a járulékok és kapcsolódó bevételek beszedésére és az ezzel kapcsolatos postaköltségek kifizetésére szolgálnak. Elkülönített számlákra kell a behajtás révén beérkező járulékbevételeket fogadni. A számlákat megyénként kell megnyitni. A napi bevétel az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: OEP) és az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (a továbbiakban: ONYF) által kötött megállapodás alapján megosztásra kerül.

(3)[27] Az (1) bekezdés b) pontja szerinti Lebonyolítási számla szolgál minden olyan tranzakció lebonyolítására, amely az (1) bekezdésben felsorolt más számlákon nem bonyolítható.

(4) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti Célelszámolási számla a sajátos bevételek és kiadások teljesítésére nyitható.

(5)[28] Az (1) bekezdés d) pontja szerinti Technikai számla a nyugdíjellátással kapcsolatos pénzmozgások kezelésére nyitható, valamint technikai számlán kerül összesítésre és kiszámításra a napi hitelszükséglet is.

(6)[29] Az (1) bekezdés e) pontja szerinti Ellátási célú kiadások számlái a TB-alapok éves költségvetési törvényben részletezett előirányzat-csoport és kiemelt előirányzatonkénti kiadások teljesítésére szolgálnak.

(7) Az (1) bekezdés f) pontja szerinti Megelőlegezési számla a TB-alapok napi likviditását biztosító hitelek felvételére, törlesztésére, kamatok megállapítására szolgálnak. A hitelezés feltételeit az éves költségvetési törvény tartalmazza.

(8) A számlavezetéssel és adatszolgáltatással kell biztosítani az TB-alapok kiadásainak és bevételeinek teljes körű információs rendszerét.

(9) A TB-alapok pénzforgalmi számláinak megnyitásáról, illetve megszüntetéséről az OEP és az ONYF gondoskodik.

16. § (1) A Kincstár a társadalombiztosítási költségvetési szervek, valamint az OEP és ONYF - mint fejezet - a következő számlákat vezetheti:

a) Előirányzat-felhasználási keret elosztási számla (a továbbiakban: Elosztási számla),

b) Előirányzat-felhasználási keretszámla.

c)[30] Kincstári Kártyafedezeti számla.

(2)[31] Az (1) bekezdés a) pontjában megjelölt Elosztási számláról operatív gazdálkodás nem folytatható. A Kincstár a felügyeleti szervük által a társadalombiztosítási költségvetési szervek részére megállapított előirányzat-felhasználási kereteket az elosztási számlán keresztül vezeti át a költségvetési szerv előirányzat-felhasználási keret számlájára.

(3) Az (1) bekezdés b) pontjában megjelölt Előirányzat-felhasználási számlák az operatív gazdálkodást biztosító számlák.

(4)[32] Az (1) bekezdés c) pontjában megjelölt Kincstári Kártyafedezeti számla a kincstári kártyával történő kifizetések pénzügyi fedezetének elkülönített kezelésére szolgál. A számlára a 10. § (10) bekezdésében foglalt szabályok irányadók.

(5)[33] A társadalombiztosítási költségvetési szerv számlájának megnyitásáról, illetve megszüntetéséről - a költségvetési szerv létesítésének, működési rendje változásának, illetve megszüntetésének időpontját követő 15 napon belül - az érintett társadalombiztosítási költségvetési szerv közvetlen felettes szerve gondoskodik.

(6) A társadalombiztosítási költségvetési szerv részére - a felügyeleti szerv engedélyével - pénzforgalmi betétkönyv nyitható.

(7)[34] A társadalombiztosítási költségvetési szerv dolgozói lakásépítésének, -vásárlásának támogatásával kapcsolatos pénzforgalom lebonyolítására az OTP Rt.-nél Lakásépítés- és -vásárlás munkáltatói támogatása elnevezésű számlát vezethet. A számla vezetéséhez külön engedély nem szükséges. E számlákra a 11. §-ban foglalt szabályok irányadók.

V.

A HELYI ÖNKORMÁNYZAT ÉS A HELYI KISEBBSÉGI ÖNKORMÁNYZATOK ÉS KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEIK SZÁMLÁI

17. § (1) A helyi, helyi kisebbségi önkormányzat képviselő-testülete szabadon választja meg számlavezető pénzintézetét.

(2) A helyi, helyi kisebbségi önkormányzat költségvetési elszámolási számlát egy pénzintézetnél nyithat, és csak egy elszámolási számlával rendelkezhet. Költségvetési gazdálkodásával és a pénzellátással kapcsolatos minden pénzforgalmát e számlán köteles lebonyolítani.

(3) A helyi, helyi kisebbségi önkormányzat a választott számlavezető pénzintézetet a naptári év első napjával változtathatja meg. A folyamatos pénzellátás érdekében e döntéséről a törzskönyvi nyilvántartást vezető TÁKISZ-t az előző év október 31-ig köteles tájékoztatni. A TÁKISZ a Pénzügyminisztérium kijelölt szervét 8 napon belül értesíti a változásról.

(4) A helyi, helyi kisebbségi önkormányzat megszüntetése esetén a jogutód helyi önkormányzat a megszűnés időpontját követő 15 napon belül kezdeményezni köteles a költségvetési elszámolási számla megszüntetését.

(5) A helyi önkormányzat gazdálkodását végrehajtó szerv a költségvetési elszámolási számláján lévő szabad pénzeszközeit - a központi költségvetésből származó hozzájárulások és támogatások kivételével - bármely pénzintézetnél betétként elhelyezheti.

(6) A helyi önkormányzat a költségvetési elszámolási számlán kívül, ideértve az alszámlát is

a) a társadalombiztosítási pénzeszközök elosztására finanszírozási számlát,

b) az általa kivetett, illetve őt megillető adók, adójellegű befizetések, illetékek beszedésére adóbeszedési számlát,

c) az önkormányzat által ellátott, nem a kötelező feladatok közé tartozó és túlnyomórészt nem önkormányzati forrásból megvalósuló beruházások, fejlesztések megvalósítására lebonyolítási számlát,

d) a dolgozói lakásépítésének támogatására munkáltatói lakásépítés és -vásárlás támogatási számlát,

e) az állam tulajdonából az önkormányzatok tulajdonába került lakóépületek, illetve lakások elidegenítéséből származó bevételek elkülönítésére szolgáló számlákat,

f) a helyi kisebbségi önkormányzatok adományai kezelésére szolgáló számlát,

g) letéti pénzeszközök kezelésére letéti számlát,

h) bármely felhatalmazott pénzintézetnél devizabetét számlát

vezethet.

(7) A helyi kisebbségi önkormányzat

a) költségvetési elszámolási számlát,

b) költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó alszámlát,

c) letéti számlát,

d) a helyi kisebbségi önkormányzatok adományai kezelésére szolgáló számlát,

e) a dolgozói lakásépítésének támogatására munkáltatói lakásépítés és -vásárlás támogatási számlát,

f) bármely felhatalmazott pénzintézetnél devizabetét számlát

vezethet.

(8) A hitellel rendelkező, azt felvenni szándékozó, illetve készfizető kezességet vállaló helyi önkormányzat a támogatásokkal kapcsolatos pénzforgalmát - a normatív hozzájárulás, állami támogatás és személyi jövedelemadó, valamint az államháztartáson belül működési célra átvett pénzeszközt - a költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó alszámlán köteles elkülöníteni. Az alszámla - a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 88. § b) pontja alapján - a helyi önkormányzat részéről hitel fedezetéül nem szolgálhat, illetve alszámláról hiteltörlesztés, kezességbeváltás nem teljesíthető.

18. § (1) A helyi, helyi kisebbségi önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerv pénzeszközeit az Áht. 99. § (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően az önkormányzat által meghatározott belföldi banknál nyitott bankszámlán kezeli, más banknál bankszámlát nem nyithat.

(2) A helyi, helyi kisebbségi önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerv számára bankszámla a törzskönyvi nyilvántartásba vétel után nyitható. A bankszámla megnyitása, illetve megszüntetése - a költségvetési szerv létesítésének, illetve megszüntetésének időpontját követő 15 napon belül - a helyi önkormányzati hivatal feladata. A bankszámla megnyitásáról, illetve megszüntetéséről az önkormányzati hivatal 5 napon belül köteles tájékoztatni a TÁKISZ-t. A TÁKISZ a Pénzügyminisztérium kijelölt szervét a változásról 8 napon belül értesíti.

(3) A helyi, helyi kisebbségi önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerv a költségvetési elszámolási számláján lévő szabad pénzeszközeit betétként kizárólag a számlavezető pénzintézetnél a költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó alszámlán kötheti le.

(4) A költségvetési elszámolási számlával nem rendelkező, részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, valamint az önállóan gazdálkodó önkormányzati költségvetési szerv, amelynek költségvetési elszámolási számláját nem a székhelyén, telephelyén lévő pénzintézet vezeti, a helyi postahivatalnál - külön engedély nélkül - pénzforgalmi betétkönyvet nyithat. A betétkönyv nyitása, illetve megszüntetése az önkormányzati költségvetési szerv feladata.

(5) A helyi, helyi kisebbségi önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerv a költségvetési elszámolási számlán kívül

a) a dolgozói lakásépítésének támogatására munkáltatói lakásépítés és -vásárlás támogatási számlát,

b) a letéti pénzeszközök kezelésére letéti számlát

c)[35] külföldi támogatás, segély fogadására nyitott devizaszámlát,

d) a részjogkörű költségvetési egysége pénzeszközeinek kezelésére alszámlát vezethet.

vezethet.

VI.

ELŐIRÁNYZAT-FELHASZNÁLÁS

A központi költségvetési szervek felügyeleti szerve és központi költségvetési szervek finanszírozási és befizetési rendje

19. § (1) A Kincstár a központi költségvetési szerv kiadási és bevételi előirányzatának különbözeteként a (2)-(8) bekezdésben foglalt eltérésekkel havi időarányos költségvetési előirányzat-felhasználási keretet (a továbbiakban: keret) nyit. A Kincstár a keretet automatikusan állapítja meg és utalja át a fejezeti elosztási számlákon keresztül a kincstári ügyfelek előirányzat-felhasználási keret számlájára.

(2)[36] Amennyiben a központi költségvetési szervnek - a külön jogszabályban meghatározott tartozásállományról benyújtott adatszolgáltatás alapján - állammal vagy TB-alapokkal szembeni tartozása van, a Kincstár az időarányos előirányzat-felhasználási keret megnyitásakor a tartozás összegét, legfeljebb azonban a megnyitandó havi előirányzat-felhasználási keret 50%-át zárolja.

A Kincstár a havi keretnyitást követően írásban tájékoztatja APEH-ot, valamint az OEP-et a hozzá bejelentett tartozásállományok, és a zárolt előirányzat-felhasználási keretek összegéről.

Az APEH és az OEP a Kincstár felé bejelentett köztartozás hitelességét saját nyilvántartása alapján megvizsgálja és a felülvizsgálat eredményéről írásban tájékoztatja a Kincstárt. Amennyiben a felülvizsgálat megállapította, hogy a központi költségvetési szerv tartozásállománya magasabb az általa bejelentett összegnél, a Kincstár jogosult további előirányzat-felhasználási keret zárolására az Áht. 102. § (5) bekezdésében meghatározott mérték figyelembevételével.

A zárolt keret megnyitására az alábbi esetekben kerülhet sor:

a) ha a központi költségvetési szerv a tartozásállományt csökkentő átutalási megbízást nyújt be a Kincstár Központba az abban szereplő összeg figyelembevételével,

b) ha a központi költségvetési szerv a Kincstár Központ részére igazolja, hogy a tartozásállomány már nem áll fenn vagy annak átütemezésére a bevételbeszedő jogosult szervezettel megállapodás történt, valamint

c) ha az APEH vagy az OEP azonnali beszedési megbízással él a központi költségvetési szervvel szemben. Ebben az esetben is a központi költségvetési szervnek kell kezdeményeznie a keret megnyitását.

(3) A Kincstár a felügyeleti szervek adatszolgáltatása alapján automatikusan keretet nyit a 13. havi illetményre és a munkaadókat terhelő járulékra.

(4)[37] Amennyiben a felügyeleti szerv az automatikusan megállapított kereten korrekciót kíván végrehajtani költségvetési szervei között, azt a Kincstár elnöke által tárgyévre kiadott naptári rendben meghatározott időpontban közli a Kincstárral. Korrekciót csak az (1) bekezdés szerinti keret 8%-át meg nem haladó mértékben és legfeljebb 3 havi visszapótlás mellett lehet kezdeményezni. A felügyeleti szerv korrekciót minden hónapban fejezeti szinten csak 0 egyenleggel hajthat végre.

(5) Az időarányos havi ütemezéstől a (3) bekezdésben foglaltakat meghaladó eltérést (előrehozást) fejezet összesenben csak a Pénzügyminisztérium engedélyezhet. Az ezzel kapcsolatos jóváhagyó bizonylatot a havi és kincstári ügyfelenkénti bontású előirányzat-felhasználási korrekcióval együtt kell benyújtani. Az előrehozás időarányos visszapótlás mellett történik, kivéve, ha a Pénzügyminisztérium eltérő módon rendelkezik.

(6) A fejezet összes előirányzat-felhasználási keretének megállapítása során a fejezet előirányzatai közül figyelmen kívül kell hagyni a központi beruházások a nemzetgazdasági előirányzatok, valamint a fejezeti kezelésű előirányzatok programfinanszírozásba bevont előirányzatait.

(7) A fejezeti kezelésű előirányzatok közül a nem programfinanszírozás körébe tartozó fejezeten belüli költségvetési szervek részére előirányzat-módosítással átadott előirányzatok finanszírozása a módosítást követően időarányosan történik az intézmény részére az (1) bekezdésben foglaltak szerint. A fejezeti kezelésű előirányzatok cím terhére történő fejezeten kívüli, valamint a fejezet által közvetlenül teljesített kifizetések előirányzat-felhasználási terv alapján teljesítésarányosan vehetők igénybe. Az igénybevétel fejezeti szinten összességében a halmozott havi időarányos mértéket csak a pénzügyminiszter engedélyével haladhatja meg. Az előirányzat-felhasználási tervet - a pénzügyminiszter rendeletében meghatározott formában - a felügyeleti szervnek negyedévente a negyedévet megelőző hónap 10. napjáig kell benyújtani a Kincstárhoz.

(8) A fejezeti kezelésű előirányzatok programfinanszírozási körbe vont előirányzatai, valamint a központi beruházások előirányzatai finanszírozása teljesítésarányosan, a tényleges felmerüléskor történik a Kincstárban a központi beruházások költségvetési előirányzatainak megtervezéséről és az ezek felhasználásával megvalósuló beruházási kiadások finanszírozásának rendjéről szóló 157/1995. (XII. 26.) Korm. rendeletben és a programfinanszírozás körébe vont fejezeti kezelésű előirányzatok megtervezéséről, az ezek felhasználásával megvalósuló kiadások finanszírozásának rendjéről szóló 208/1996. (XII. 23.) Korm. rendeletben foglaltak szerint.

(9)[38] A Kincstár a zárlati műveletek keretében a teljesítésarányos finanszírozás miatt meg nem nyitott előirányzat-felhasználási keretet jóváírja az előirányzat címzettjének megfelelő számláján.

(10) A Kincstár a fizetési megbízások teljesítése során havonta - a tárgyhónap 1-je és 20-a között teljesített fizetési megbízások feldolgozása alapján, a tárgyhónap 21-ei állapotnak megfelelően - figyelemmel kíséri, hogy a központi költségvetési szervek köztartozásai befizetésének mértéke - a kincstári költségvetés éves aktuális személyi juttatások előirányzata 1/14 részéhez viszonyítva - eléri-e a

a) SZJA előleg esetében a 20%-ot,

b) a munkaadói járulék esetében a 3%-ot,

c) a munkavállalói járulék esetében az 1%-ot,

d) a társadalombiztosítási alapokat megillető járulékok esetében a 20%-ot.

(11) A Kincstár indokolt esetben (szezonalitásból, foglalkoztatottak összetételéből adódóan) jogosult a (10) bekezdésben meghatározott mértékektől eltérő mértéket megállapítani a központi költségvetési szerv kezdeményezése alapján.

(12) Amennyiben befizetés nem történt, illetve annak összege nem éri el a (10) vagy (11) bekezdésben meghatározott mértéket, a Kincstár haladéktalanul értesíti a kincstári költségvetéssel rendelkező központi költségvetési szervet és annak felügyeleti szervét. Az értesítés alapján a felügyeleti szerv és az érintett költségvetési szerv képviselője köteles 5 munkanapon belül egyeztetni a Kincstár központjának képviselőjével. Az egyeztetésről - a köztartozás megállapításához szükséges dokumentumok bemutatása és a nyilatkozatok alapján - jegyzőkönyvet kell felvenni, amelynek tartalmaznia kell a be nem fizetett köztartozásokat - fajtánként részletezve a fennálló tartozásokat -, a köztartozások rendezésének közösen megállapított módját és az abból eredő kötelezettségeket és határidőket. A jegyzőkönyv aláírásával egyidejűleg a jegyzőkönyvhöz kell csatolni és a Kincstárnak benyújtani a fennálló köztartozások kiegyenlítésére vonatkozó elkészített, aláírt átutalási megbízásokat.

(13) Amennyiben a központi költségvetési szerv előirányzat-felhasználási keret számláján a (12) bekezdés szerint megállapított köztartozások átutalásához szükséges pénzügyi fedezet nem áll rendelkezésre a Kincstár a fizetési kötelezettséget nyilvántartásba veszi és a szükséges pénzügyi fedezet megléte esetén teljesíti és erről a központi költségvetési szervet írásban értesíti.

(14) Amennyiben a kincstári költségvetéssel rendelkező központi költségvetési szerv kiemelt kiadási előirányzatán nem áll rendelkezésre a teljesítéshez szükséges előirányzati fedezet, a Kincstár a pénzügyi fedezet rendelkezésre állása esetén függő kiadásként teljesíti az átutalást.

(15) Azon központi költségvetési szervek esetében, amelyek egyeztetési kötelezettségüknek nem tesznek eleget, a jegyzőkönyvhöz nem csatolják a (12) bekezdés szerinti átutalási megbízásokat a központi költségvetési szerv előirányzat-felhasználási keretszámlája terhére a Kincstár közvetlenül intézkedik az átutalásról a köztartozás jogosultja javára. Egyidejűleg megterheli a kincstári költségvetéssel rendelkező központi költségvetési szerv megfelelő kiemelt kiadási előirányzatát is. Az átutalás teljesítéséről a Kincstár a központi költségvetési szervet írásban értesíti.

(16) Amennyiben a központi költségvetési szerv havi előirányzat-felhasználási keretének 50%-át a Kincstár a (2) bekezdésben foglaltak szerint a tárgyhónapban zárolja, ugyanabban a hónapban nem kerülhet sor a (12)-(15) bekezdésben foglalt intézkedésre.

20. §[39]

21. § A központi költségvetési szervek a tervezett bevételek beszedéséről maguk gondoskodnak, azok beérkezése, illetve elmaradása közvetlenül befolyásolja az előirányzat-felhasználási lehetőséget.

22. § (1) A Kincstár a fizetési megbízások teljesítését megelőzően likviditási és kiemelt előirányzatonkénti (a továbbiakban: előirányzat) fedezetvizsgálatot végez.

(2)[40] A likviditási vizsgálat során vizsgálni kell, hogy a központi költségvetési szerv terhelendő számláján van-e elegendő fedezet a megbízás teljesítéséhez. A vizsgálat során figyelmen kívül kell hagyni a számlára érkezett nem azonosított bevételeket, amelyeket csak a megfelelő kiemelt előirányzatra történő átvezetést követően lehet bevonni a fedezetvizsgálatba.

(3)[41]

(4)[42] A kiemelt előirányzati fedezetvizsgálat során vizsgálni kell, hogy a központi költségvetési szerv megfelelő kiadási előirányzatából, a felhasználások alapján rendelkezésre áll-e a kiadás teljesítéséhez szükséges szabad keret. A kiemelt előirányzat terhére vállalt - a közbeszerzések központi költségvetési törvényben meghatározott értékhatárát elérő - bejelentett kötelezettségvállalások összege csökkenti az előirányzati szabad keretet.

23. §[43]

24. §[44] A központi költségvetési szervnek a vállalkozási tevékenységéből származó eredménye után, továbbá a költségvetési törvényben meghatározott bevételei után a központi költségvetést megillető bevételi részt az előírt határidők szerint kell a fejezeti befizetési számlára teljesíteni az előirányzat-felhasználási keret terhére.

Az alapok finanszírozási és befizetési rendje

25. § (1)[45] A Kincstár az alapok kiadásait - a költségvetési törvényben meghatározott kivételekkel - az alapok bevételei és előző évi maradványa együttes összegéig teljesítheti. Az alapok fedezeti vizsgálatára a 22. § (1)-(2) és (4) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.

(2)[46] Az alappal való rendelkezésre jogosult miniszter által elkészített előirányzat-felhasználási tervet a pénzügyminiszter hagyja jóvá negyedéves bontásban, melyet az alapok a tárgynegyedév első hónapjának 5. munkanapjáig, az első negyedévre vonatkozóan január 15-ig küldenek meg a Pénzügyminisztériumhoz. Az előirányzat-felhasználási tervnek havi bontásban, kiemelt előirányzatonként kell tartalmaznia a tárgyidőszakban várható kiadásokat és bevételeket.

26. § Az alapnak a számára előírt költségvetési befizetési kötelezettséget - ha törvény másként nem rendelkezik - az előirányzat felhasználási tervében figyelembe kell vennie.

A társadalombiztosítási költségvetési szervek finanszírozási rendje

27. § (1)[47] A társadalombiztosítási költségvetési szervek működésükre - a jóváhagyott éves költségvetésük, illetve év közben végrehajtott bevételi és kiadási előirányzatok módosítása alapján - az OEP és ONYF intézményenként negyedéves és azon belül havi finanszírozási tervet készít. A finanszírozási terv alapján nyílnak meg a havi előirányzat-felhasználási keretek.

(2)[48] A finanszírozási tervet a tárgynegyedévet megelőző hó 20-ig kell a Kincstár Központba benyújtani, és amennyiben szükséges a tárgyhónapot megelőző hó 20-ig havonta aktualizálni.

(3) A finanszírozási terv alapján a Kincstár minden hónapban költségvetési előirányzat-felhasználási keretet nyit az intézmények részére.

(4) A társadalombiztosítási önkormányzatok költségvetési szervei által folyósított, de a központi költségvetést terhelő pénzbeli juttatások költségvetési fedezetét - ha törvény másként nem rendelkezik - a Kincstár havonta bocsátja az alapkezelő költségvetési szervek rendelkezésére. Megállapodás alapján az előirányzat - egy- vagy kéthavi átalányfizetés után - igazodhat a tényleges kifizetésekhez. Az utolsó havi részletet a várható teljesítés figyelembevételével kell meghatározni.

(5) A társadalombiztosítási költségvetési szervek fedezeti vizsgálatára a 22. § (1)-(2) és (4) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.

Egyéb kiadások, támogatások finanszírozási rendje

28. § A költségvetési törvényben meghatározott, előirányzat-módosítási kötelezettség nélkül teljesíthető nem nemzetgazdasági kiadási előirányzatokon az előirányzatot meghaladó kifizetések teljesítése esetén a Kincstár az előirányzat-felhasználási keretet automatikusan emeli meg.

28/A. §[49] A központi költségvetésből támogatásban részesülő kincstári ügyfélkörön kívüli gazdálkodó szervezetek beruházásának pénzügyi lebonyolítása a Kincstárban nyitott beruházási számlán történik a központi beruházások költségvetési előirányzatainak megtervezéséről és az ezek felhasználásával megvalósuló beruházási kiadások finanszírozásának rendjéről szóló 157/1995. (XII. 26.) Korm. rendeletben foglaltak szerint.

VII.

A HELYI ÉS A HELYI KISEBBSÉGI ÖNKORMÁNYZATOK FINANSZÍROZÁSI ÉS KÖLTSÉGVETÉSI BEFIZETÉSI RENDJE

29. § (1)[50] A helyi önkormányzatokat megillető átengedett személyi jövedelemadó, normatív állami hozzájárulás, az önkormányzatok működésével kapcsolatos egyéb - az államháztartás pénzügyi információs rendszeréről, az államháztartás alrendszereinek tervezési, beszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségéről, valamint a központi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 158/1995. (XII. 26.) Korm. rendelet 1/a. és 3/a. számú adatlapja szerint részletezett - központi támogatások, valamint a költségvetési törvényben meghatározott egyéb nettó módon utalandó támogatások, a személyi juttatásokat, valamint egyéb kifizetéseket terhelő levonások, járulékok és hozzájárulások (a továbbiakban: közterhek), továbbá az önkormányzatok által a TÁKISZ részére a központosított illetményszámfejtés miatt engedélyezett forgótőke összegével - csökkentett módon kell a helyi önkormányzat részére folyósítani a 2. számú mellékletben meghatározott arányok és időpontok szerint 13 részletben, illetve esedékesség szerint. A következő évi költségvetési törvény kihirdetése időpontjától függően, a következő év első folyósításának összege megegyezhet az előző év utolsó folyósításának összegével. A különbözet a következő utaláskor kerül rendezésre. A folyósítást a Kincstár a TÁKISZ-ok által szolgáltatott információk alapján a Belügyminisztérium utalványozásával és a Kincstár ellenjegyzésével az APEH útján végzi. Az adatszolgáltatás elmulasztása miatt felfüggesztett folyósítás a pótlást követő 25-én teljesíthető. Amennyiben a nettósítandó összeg nem fedezi az összes levonást, azt a Kincstár megelőlegezi és az Áht. 63. § (5) bekezdésében szabályozott módon szedi be.

(2) Ha a helyi önkormányzat feladatot, illetve intézményt a helyi önkormányzaton kívüli szervezetnek adott át, illetve vett át, és az állami hozzájárulás előirányzata külön jogszabály előírásai alapján módosult, részére az állami hozzájárulás a módosított előirányzat alapján folyósítandó.

(3) A normatív állami hozzájárulás, az állami támogatások és az átengedett személyi jövedelemadó évközi folyósítása nem követi a helyi önkormányzatok szétválását, egyesülését, az egymás közötti év közbeni feladatátadást. Az ezekkel kapcsolatos finanszírozást a helyi önkormányzatok egymás közötti megállapodás útján kötelesek rendezni.

(4)[51] A Kincstár az önkormányzatokat terhelő személyi jövedelemadó, társadalombiztosítási járulék, egészségügyi hozzájárulás, nyugdíjjárulék, egészségbiztosítási járulék, munkaadói járulék és a munkavállalói járulék átutalásáról minden hónap 20-ig intézkedik. A társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvényben a foglalkoztatóra előírt tárgyhavi bevallás szerinti összeg befizetéséről szóló igazolás csatolása alól a helyi önkormányzatok nettó finanszírozási körébe tartozó bevallást készítők mentesülnek.

(5)[52] A magánnyugdíjpénztári tagdíj megfizetéséről - számfejtési körébe tartozó munkáltatók esetén - a TÁKISZ-ok gondoskodnak minden hónap 20-ig.

A megfizetési kötelezettség teljesítéséhez a Kincstár első ízben 1998. február 19-én, a következő években január 19-ig - a BM adatszolgáltatása alapján - előleget biztosít, mellyel a TÁKISZ legkésőbb a tárgyév december 28-áig köteles elszámolni a Kincstár felé.

(6) A nettó finanszírozási körbe tartozó, adatszolgáltatásra kötelezett foglalkoztatók (munkáltatók) a magánnyugdíjpénztári tagdíjat minden hónap 20-áig fizetik meg.

(7)[53] Év végén a tényleges helyzetnek megfelelően az az önkormányzat számol el a normatív állami hozzájárulással, amelyik számára a folyósítás történt.

30. § (1) A címzett és céltámogatásokat a Kincstár - önkormányzat számlavezető pénzintézete útján - teljesítményarányosan és kapcsolódó saját forrásokkal arányosan, közvetlenül a törvényben, illetve kormányközleményben megjelölt önkormányzatnak folyósítja. A támogatás központi folyósítása nem követi az önkormányzatok szétválását, vagy egyesülését.

(2)[54] Maradvány és a tárgyévet megelőzően igénybe vett címzett és céltámogatás visszafizetett összegének felhasználása esetén az igénybevételre kerülő összeggel - a pénzügyi teljesítés előtt - a címzett és céltámogatások, a területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú, valamint a céljellegű decentralizált támogatások tárgyévi előirányzatát a Belügyminisztérium megnöveli, és erről a Kincstárt értesíti.

(3)[55] A helyi önkormányzat címzett és céltámogatásának törvényben, illetve kormányközleményben megállapított előirányzata év közben akkor módosítható, ha az önkormányzat a címzett vagy céltámogatás előirányzatáról lemond, a címzett, vagy céltámogatást visszafizeti, illetve törvényi felhatalmazás alapján a fel nem használt előirányzat elvonásra kerül. Az önkormányzatnak lemondás, visszafizetés esetén a változásról a TÁKISZ-t értesíteni kell. A helyi önkormányzat címzett vagy céltámogatás előirányzatának ez irányú módosításáról a Belügyminisztérium intézkedik, és egyidejűleg a Kincstárt - elvonás esetén az önkormányzatot - is értesíti.

31. § (1) A helyi önkormányzatok központosított előirányzatai terhére megállapított támogatások utalványozója a Belügyminisztérium. Folyósítása teljesítményarányosan minden hónap 10-éig vagy 25-éig történik.

(2) A támogatások fedezetét a Kincstár a megállapított időpontokhoz, illetve a támogatások felhasználására vonatkozó döntésekhez igazodóan elszámolási kötelezettséggel bocsátja rendelkezésre.

32. § (1)[56] Azon önkormányzati egészségügyi intézmények köztartozásai, amelyeket az OEP és önkormányzat egybehangzó megállapítása szerint 75%-nál nagyobb arányban finanszíroz az OEP, az OEP havi finanszírozási szerződése alapján az intézményt megillető havi Megyei Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: MEP) átutalásából kerülnek nettósításra. A nettósításhoz a TÁKISZ-ok a szükséges adatokat a saját számfejtési körükből közvetlenül, a többi érintett intézményre az önkormányzattól - minden hónap 5-éig a TÁKISZ-hoz benyújtott adatszolgáltatásból készített intézménysoros megyei összesítőt minden hónap 15-ig átadják a MEP-ek részére. A MEP-ek az érintett költségvetési szervek köztartozásainak átutalását minden hónap 20-áig teljesítik. A MEP a nettó összeget az intézménynek minden hónap 27-éig átutalja.

A magánnyugdíjpénztári tagdíj átutalásáról - a számfejtési körébe tartozó egészségügyi intézmények esetében - a TÁKISZ (FÁKISZ) intézkedik minden hónap 20-áig.

A levont magánnyugdíjpénztári tagdíj fedezetének átutalásáról a TÁKISZ (FÁKISZ) megfelelő számlája javára a MEP-ek minden hónap 27-éig gondoskodnak.

(2) Az OEP finanszírozási körben az OEP tárgyhavi befizetései az adóhatóság felé előlegnek tekintendők.

(3)[57] Az OEP által folyósított, az Egészségbiztosítási Alapból finanszírozott helyi önkormányzati költségvetési szerveket megillető támogatásból levonandó tételeknek a jogosult szervezetek számára történő teljesítésénél az utalás sorrendje a következő:

1. magánnyugdíjpénztári tagdíj,

2. TÁKISZ (FÁKISZ) forgótőke feltöltése,

3. munkaadói és munkavállalói járulék,

4. személyi jövedelemadó,

5. önellenőrzési pótlék,

6. a társadalombiztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatosan TÁKISZ-t megillető kifizetőhelyi költségtérítés és postaköltség,

7. a tb-alapokat megillető járulékok, csökkentve a 6. pont szerinti összeggel.

33. § (1) Az állami adóhatóság a TÁKISZ-oknak azonosítót ad a számfejtési körén belüli adatszolgáltatási kötelezettsége teljesítéséhez.

(2) A MEP-ek kifizetőhelyi azonosítót adnak a TÁKISZ-oknak az elkülönített finanszírozási körökben az adatszolgáltatás teljesítéséhez.

(3) A TÁKISZ-t (FÁKISZ-t), mint a társadalombiztosítási ellátások folyósítását végző kifizetőhelyet megillető térítési díjat és postaköltségeket - az államháztartás pénzügyi információs rendszeréről, az államháztartás alrendszereinek tervezési, beszámolási és adatszolgáltatási kötelezettségéről, valamint a központi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 158/1995. (XII. 26.) Korm. rendelet 3. és 3/c. számú adatlapja szerint meghatározott összegben - a Kincstár és a MEP-ek a TÁKISZ-ok, illetve a FÁKISZ megfelelő bevételi számlájára utalják a helyi önkormányzatoknak, illetve az egészségügyi intézményeknek történő nettó utalással egy időpontban.

34. § (1)[58] Az illetékbevételekből a helyi önkormányzatok költségvetési törvényben meghatározott köre közvetlenül és/vagy közvetett módon részesedik.

(2)[59] Az illetékbevételekből részesedő megyei jogú város önkormányzata a megyei önkormányzattal megállapodik a beszedett és őket a költségvetési törvény alapján megillető bevétellel kapcsolatos költségek viseléséről. A megállapodásnak tartalmaznia kell a költségek körét és mértékét, az elszámolási kötelezettségeket, az elszámolás ellenőrzésének a módját.

(3)[60] A (2) bekezdés szerinti megállapodásnak megfelelő költségek 1/12 részét - megállapodás hiányában a költségvetési törvényben meghatározott hányadot - az illetékhivatal havonta visszatartja, és az illetékhivatalt fenntartó megyei önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára utalja át, amely azt a költségvetésében illetékbevételként számolja el. Az illetékbevételek beszedésének (az illetékhivatal működésének) ezt meghaladó költségeit a megyei önkormányzatokat közvetlenül és közvetetten megillető bevételekkel arányosan, a költségek 1/12 részének megfelelően az illetékhivatal visszatarthatja, amelyet az illetékhivatalt fenntartó megyei önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára utalja.

(4) A megyei illetékhivatal minden hónap 10. napjáig az előző hó végéig beszedett illetékbevételnek - a (3) bekezdésben foglalt költségekkel csökkentett - összegéből a költségvetési törvény alapján jogosult önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára utalja át az önkormányzatot közvetlenül megillető összeget. Egyidejűleg azt a bevételrészt, amely a költségvetési törvény rendelkezése alapján országos összesítés után elosztva illeti meg a megyei önkormányzatokat az illetékhivatal a KESZ kijelölt alszámlájára utalja. A Kincstár e bevételrészt a tárgyhónap 20. napjáig utalja át a megyei önkormányzatok költségvetési elszámolási számlájára.

35. § Az önkormányzatok által beszedett, de nem, illetőleg részben nem az önkormányzatot megillető adók, illetékek és más bevételek át- és továbbutalásának rendjét - ha törvény másként nem rendelkezik - a pénzügyminiszter állapítja meg.

36. § (1) A normatív állami hozzájárulások és a támogatások év végi elszámolása alapján

a) az önkormányzat a központi költségvetést megillető összeget az éves költségvetési beszámolójának a TÁKISZ-hoz történt benyújtását követő 15 napon belül fizeti vissza;

b) az önkormányzatot megillető pótlólagos állami hozzájárulás és támogatás kiutalásáról a TÁKISZ által összesített éves költségvetési beszámoló kézhezvételét követő 15 napon belül a Kincstár - az APEH útján - gondoskodik.

(2) Az állami hozzájárulásnak és a támogatásnak az Áht. 64. § (2)-(3) bekezdésében meghatározott különbözet - visszafizetési kötelezettség, illetve pótlólagos igény - és a különbözet után fizetendő - a költségvetési törvényben meghatározott mértékű - kamat összegének számítási módszerét a pénzügyminiszter teszi közzé.

(3) Az állami hozzájárulásnak és a támogatásnak az Áht. 64. § (2)-(3) bekezdésében meghatározott különbözet után fizetendő - a költségvetési törvényben meghatározott mértékű - kamat fizetésének módjára és időpontjára az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.

37. § A helyi és a helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv a vállalkozási tevékenység eredménye utáni befizetést a tárgyévet követő év március 31-éig teljesíti a KESZ számlájára.

VIII.

A KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁS BEJELENTÉSI RENDJE

38. § (1)[61] A kincstári körbe tartozó kincstári költségvetéssel rendelkező és kincstári költségvetéssel nem rendelkező, valamint a társadalombiztosítási költségvetési szerv köteles a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó közbeszerzések költségvetési törvényben meghatározott értékhatárát elérő dologi és felhalmozási kiadásokat terhelő kötelezettségvállalásait egyedileg bejelenteni a Kincstár területileg illetékes fiókja részére a 3. számú mellékletben meghatározott formában, a kötelezettségvállalást követő 5 munkanapon belül.

(2) A bejelentést a költségvetési szervek tervezésének, gazdálkodásának, beszámolásának rendszeréről szóló 156/1995. (XII. 26.) Korm. rendelet 35. § (1) bekezdése alapján kötelezettségvállalásra jogosult és ellenjegyzője írja alá.

(3)[62] Ha a bejelentett kötelezettségvállalásban változás történik, a költségvetési szerv a 4. számú mellékletben meghatározott formában köteles azt bejelenteni a Kincstár területileg illetékes fiókja részére.

(4)[63] A Kincstár a kiemelt előirányzati szabad keret rendelkezésre állása esetén a kötelezettségvállalást befogadja (visszaigazolja), majd a kötelezettségvállalást nyilvántartásba veszi és a kötelezettségvállalásnak megfelelő kiemelt kiadási előirányzaton az előirányzati szabad keretből a kötelezettségvállalás összegét leköti.

(5) A kötelezettségvállalás bejelentés alá eső kiadások teljesítésekor a Kincstár megvizsgálja az előzetes bejelentés meglétét, amennyiben a költségvetési szerv a bejelentést elmulasztotta az adott kötelezettségére vonatkozóan a Kincstár a fizetési megbízás teljesítését - a bejelentés pótlásáig - megtagadja.

(6)[64] A Kincstár az általa nyilvántartott kötelezettségvállalásokról és az erre történt teljesítésekről adatszolgáltatást készít a tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig a kötelezettségvállaló költségvetési szervek, felügyeleti szervek, valamint a Pénzügyminisztérium részére.

IX.

VEGYES ÉS ÁTMENETI RENDELKEZÉSEK

39. § A pénzügyminiszter és a felügyeleti szerv vezetője az e rendeletben meghatározott jogait és kötelezettségeit az általa kijelölt személy(ek)re átruházhatja.

40. § A pénzügyminiszter tájékoztatóban teszi közzé

a) a nemzetgazdasági számlák - ideértve az önkormányzati visszafizetések teljesítésére szolgáló számlákat is -,

b) az előirányzat-felhasználási keretszámlák,

c) a maradvány- és letéti számlák,

d) a pénzforgalmi számlák,

e) a 34. §-ban megjelölt befizetésre szolgáló számlák

rendjét.

41. §[65] (1) 1997. január 1-je után csak a 3-18. §-okban megállapított és a pénzügyminiszter rendeletében részletesen szabályozott számlarendnek megfelelő számlák vezethetők. A 10. § (1) és (10), valamint a 16. § (1) és (4) bekezdésében említett kártyafedezeti számlák vezetésére csak a Kincstár által a kincstári kártyarendszer kialakítására és üzemeltetésére meghirdetett pályázati felhívás alapján nyertes hitelintézettel kötött szerződést követően kerülhet sor.

(2) A Kincstár a 19. § (10)-(16) bekezdésében foglalt feladatot - az 1998. január havi bérkifizetéseket követően - 1998. február hónaptól látja el.

X.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

42. § (1) E rendelet 1997. január 1-jén lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az államháztartás alrendszereinek bankszámlavezetési, pénzellátási, előirányzat-felhasználási, költségvetési befizetési és letéti kezelési rendjéről szóló 159/1995. (XII. 26.) Korm. rendelet hatályát veszti.

(3) A Magyar Tudományos Akadémia mint köztestület nem gazdasági társaságként működtetett szervezetei kincstári számlavezetésének és finanszírozásának sajátos e rendelet előírásaival összehangolt szabályait külön kormányrendelet tartalmazza, amelyet a pénzügyminiszter és a Magyar Tudományos Akadémia elnöke együttesen 1997. január 31-ig köteles előterjeszteni. A külön kormányrendelet hatálybalépéséig az 1996. évben alkalmazott rend szerint kell eljárni.

Horn Gyula s. k.,

miniszterelnök

1. számú melléklet a 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelethez[66]

2. számú melléklet a 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelethez[67]

3. számú melléklet a 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelethez[68]

Bizonylat kódja[K][T]-[0][1]
A címer helyeBizonylat sorszáma��������
Kiadási kötelezettségvállalás bejelentéseÖsszes oldal��
Oldalszám��
Költségvetési szerv neve
���������������������������
Költségvetési szerv számlaszáma (1-24 pozicíó)
��������-��������-��������
Szerződés számaKötelezettségvállalás tárgya:
Szerződés kelte:
Előadó:
Telefon
Összege:Ft
Várható teljesítmény
AlszámÁHT azonosítóKTKHatáridőÖsszege Ft-ban
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
�����������������������������
Összesen:������������
P.H.
.................199�.��.��---------------------------------------
aláírás (a Magyar Államkincstárnál bejelentett módon)

4. számú melléklet a 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelethez

Bizonylat kódja[K][T]-[0][2]
A címer helyeKiadási kötelezettségvállalás bejelentés módosításaBizonylat sorszáma��������
Költségvetési szerv neve
���������������������������
Összes oldal��
Költségvetési szerv számlaszáma (1-24 pozicíó)
��������-��������-��������
Oldalszám��
Kötelezettségvállalás eredeti összege:Kötelezettségvállalás kincstári hivatkozási száma: ���� / 19 �� év
Költségvállalás módosított összege:
Várható teljesítés
Eredeti kötelezettségvállalásMódosított kötelezettségvállalás
AlszámÁHT azonosítószámKTKHatáridőösszege Ft-banHatáridőösszege Ft-ban
�����������������������������������������������
�����������������������������������������������
�����������������������������������������������
�����������������������������������������������
�����������������������������������������������
�����������������������������������������������
�����������������������������������������������
Összesen:������������������������
P.H.
......................199�.��.��.-----------------------------------------------
aláírás (a Magyar Államkincstárnál bejelentett módon)

Lábjegyzetek:

[1] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. §-ának b) és c) pontjai a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 1. §-ának megfelelően módosított szöveg

[2] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. §-ának b) és c) pontjai a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 1. §-ának megfelelően módosított szöveg

[3] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. §-ának f) pontja a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 1. §-ának megfelelően módosított szöveg

[4] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. §-ának b) pontja a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 2. §-ának megfelelően módosított szöveg

[5] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 3. §-ának megfelelően módosított szöveg

[6] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 3. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[7] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 3. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[8] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 4. §-a 1. bekezdésének c) pontja a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 4. §-ának megfelelően módosított szöveg

[9] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 7. §-a 1. bekezdésének számozása a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 5. §-ának megfelelően módosított szöveg

[10] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 7. §-ának 2. bekezdését a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 5. §-a iktatta be

[11] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 8. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 6. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[12] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 8. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 6. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[13] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 8. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 6. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[14] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 8. §-ának 6. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 6. § 4. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[15] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 8. §-ának 7-9. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 6. § 5. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[16] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 10. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 7. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[17] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 10. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 7. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[18] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 10. §-ának 4. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 7. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[19] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 10. §-ának 5. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 7. § 4. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[20] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 10. §-ának 8-10. bekezdéseit a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 7. § 5. bekezdése iktatta be

[21] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 10. §-a 11. bekezdésének számozása a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 7. § 5. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[22] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 12. §-a 1. bekezdésének számozása a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 8. §-ának megfelelően módosított szöveg

[23] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 12. §-ának 2. bekezdését a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 8. §-a iktatta be

[24] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 13. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 9. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[25] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 13. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 9. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[26] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 15. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 10. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[27] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 15. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 10. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[28] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 15. §-ának 5. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 10. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[29] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 15. §-ának 6. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 10. § 4. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[30] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 16. §-a 1. bekezdésének c) pontját a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 11. § 1. bekezdése iktatta be

[31] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 16. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 11. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[32] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 16. §-ának 4. bekezdését a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 11. § 3. bekezdése iktatta be

[33] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 16. §-a 5-6. bekezdéseinek számozása a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 11. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[34] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 16. §-ának 7. bekezdését a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 11. § 4. bekezdése iktatta be

[35] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 18. §-a 5. bekezdésének c)-d) pontjait a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 12. §-a iktatta be

[36] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 19. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 13. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[37] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 19. §-ának 4. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 13. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[38] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 19. §-ának 9-16. bekezdéseit a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 13. § 3. bekezdése iktatta be

[39] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. §-át a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 25. § 1. bekezdése hatályon kívül helyezte

[40] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 22. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 14. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[41] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 22. §-ának 3. bekezdését a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 25. § 1. bekezdése hatályon kívül helyezte

[42] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 22. §-ának 4. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 14. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[43] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 23. §-át a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 25. § 1. bekezdése hatályon kívül helyezte

[44] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 24. §-a a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 15. §-ának megfelelően módosított szöveg

[45] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 25. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 16. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[46] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 25. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 16. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[47] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 27. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 17. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[48] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 27. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 17. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[49] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 28/A. §-át a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 18. §-a iktatta be

[50] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 29. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 19. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[51] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 29. §-ának 4. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 19. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[52] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 29. §-ának 5-6. bekezdéseit a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 19. § 3. bekezdése iktatta be

[53] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 29. §-a 7. bekezdésének számozása a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 19. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[54] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 30. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 20. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[55] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 30. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 20. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[56] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 32. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 21. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[57] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 32. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 21. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[58] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 34. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 22. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[59] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 34. §-ának 2. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 22. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[60] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 34. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 22. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[61] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 38. §-ának 1. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 23. § 1. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[62] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 38. §-ának 3. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 23. § 2. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[63] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 38. §-ának 4. bekezdése a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 23. § 3. bekezdésének megfelelően módosított szöveg

[64] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 38. §-ának 6. bekezdését a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 23. § 4. bekezdése iktatta be

[65] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 41. §-a a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 24. §-ának megfelelően módosított szöveg

[66] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. számú mellékletét a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 25. § 2. bekezdése iktatta be

[67] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. számú melléklete a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 25. § 2. bekezdésének megfeleloen módosított szöveg

[68] A 211/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet 3-4. számú mellékleteinek számozását a 256/1997. (XII. 21.) Korm. rendelet 25. § 2. bekezdése módosította

Tartalomjegyzék