Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

12/2004. (VII. 31.) TNM-FMM-FVM-GKM-KvVM-PM együttes rendelet

az Európai Unió strukturális alapjaiból, valamint az ISPA/Kohéziós Alapjából származó támogatásokhoz kapcsolódó költségvetési előirányzatok felhasználásának egyes szabályairól szóló 1/2004. (II. 16.) TNM-FMM-FVM-GKM-KvVM-PM együttes rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. § (8)-(9) bekezdésében, továbbá a 49. §-ának o) pontjában, valamint az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából származó támogatások hazai felhasználásáért felelős intézményekről szóló 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet 33. § (3) bekezdésének a) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Európai Unió strukturális alapjaiból, valamint az ISPA/Kohéziós Alapjából származó támogatásokhoz kapcsolódó költségvetési előirányzatok felhasználásának egyes szabályairól szóló 1/2004. (II. 16.) TNM-FMM-FVM-GKM-KvVM-PM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) módosításáról a következőket rendeljük el:

1. §

Az R. 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) E rendelet alkalmazásában

a) érvényesítés: az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 135. § (1)-(2) bekezdésében előírt és a (4) bekezdésében szabályozott tevékenység;

b) kötelezettségvállalás: az Ámr. 134. § (1)-(2), (4)-(6), illetve (10) bekezdésében szabályozott tevékenység;

c) kötelezettségvállalás dokumentuma: az Ámr. 2. § 67-68. pontjában meghatározott dokumentumok;

d) kötelezettségvállalás ellenjegyzése: az Ámr. 134. § (7)-(9) bekezdésében szabályozott tevékenység;

e) komponens: egy intézkedésnek a program-kiegészítő dokumentumban meghatározott eleme;

f) szakmai teljesítés igazolása: az Ámr. 135. § (1) bekezdésében előírt és a (3) bekezdésében szabályozott tevékenység;

g) utalványozás: az Ámr. 136. §-ában szabályozott tevékenység;

h) utalvány ellenjegyzése: az Ámr. 137. §-ában szabályozott tevékenység.

(2) A 2. § (1) bekezdésében nem szereplő fogalmak az Európai Unió által nyújtott egyes pénzügyi támogatások felhasználásával megvalósuló programok monitoring rendszerének kialakításáról szóló 124/2003. (VIII. 15.) Korm. rendelet, az Európai Unió Strukturális Alapjai és a Kohéziós Alap támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 233/2003. (XII. 16.) Korm. rendelet, az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából származó támogatások hazai felhasználásáért felelős intézményekről szóló 1/2004. (I. 5.) Korm. rendeletben és az Ámr.-ben foglalt meghatározások szerint ér-telmezendők."

2. §

Az R. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. § (1) E rendelet 1. §-ban megjelölt 8/3/1-8/3/5 jogcímcsoportjaiban meghatározott előirányzatok felhasználása az operatív programoknak az Európai Közösséget létrehozó szerződés 87. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatásokra vonatkozóan a jelen paragrafus (2)-(5) bekezdésében meghatározott jogszabályok és jogszabályhelyek állami támogatások nyújtásának feltételeire (a támogatási kategóriára, a támogatás formájára, a támogatás mértékére, a támogatás kedvezményezettjeire, az elszámolható költségekre, a támogatás-halmozódásra, illetve az adott támogatási kategóriára vonatkozó egyedi feltételekre) vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően történhet.

(2) A vonatkozó jogszabályok és jogszabályhelyek a Regionális Operatív Program keretében

a) a "Települési infrastruktúra fejlesztése - Település-rehabilitációs akciók előirányzat" vonatkozásában a környezetvédelmi és vízügyi célelőirányzat felhasználásának és ellenőrzésének szabályairól szóló 3/2004. (II. 24.) KvVM rendelet 9-11. §;

b) a "Turisztikai előirányzat" állami támogatásai vonatkozásában a Turisztikai Célelőirányzat felhasználásának és kezelésének részletes szabályairól szóló 14/2002. (XI. 16.) MeHVM rendelet 3. §, 4. § (1), 5. § (1), 6-7. §;

c) "A régiók humánerőforrásának tervezése - A helyi foglalkoztatási kezdeményezések támogatása" és "A régiók humánerőforrásának tervezése - Régióspecifikus szakmai képzések támogatása" vonatkozásában a területfejlesztési célelőirányzat felhasználásának részletes szabályairól szóló 26/2003. (III. 4.) Korm. rendelet 3. §, 4. § (1), (3), 6. § (1), (3)-(4), 8. § (1), 9. §, 10. § (1), (3); 11. § (1), 12. § (1)-(4), (11), valamint a melléklet.

(3) A vonatkozó jogszabályok és jogszabályhelyek a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program keretében

a) a Beruházás-ösztönzési előirányzat állami támogatásai vonatkozásában a Gazdasági Minisztérium vállalkozási célelőirányzatainak szabályozásáról szóló 1/2001. (I. 5.) GM rendelet 3. §, 4. §, 5. §, 5/A. §, 18. §;

b) a Kis- és középvállalkozások fejlesztése előirányzat állami támogatásai vonatkozásában a Gazdasági Minisztérium vállalkozási célelőirányzatainak szabályozásáról szóló 1/2001. (I. 5.) GM rendelet 3. §, 5. §, 5/A. §, 19. §;

c) az Információs társadalom előirányzat állami támogatásai vonatkozásában az informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási célelőirányzat felhasználásának és kezelésének szabályairól szóló 11/2001. (IV. 24.) MeHVM rendelet 3/A. §, 4. §, 4/A. § (1)-(7), (9), (10), 5. §, 10. § (1), 11. §;

d) a "Kutatás-fejlesztés, Innováció" vonatkozásában a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program Kutatásfejlesztés, innováció fejezeti kezelésű előirányzata felhasználásával kapcsolatos szabályokról szóló 4/2004. (IV. 23.) TNM rendelet.

(4) A vonatkozó jogszabályok és jogszabályhelyek a Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program keretében

a) az Energiagazdálkodási előirányzat állami támogatásai vonatkozásában a Gazdasági Minisztérium vállalkozási célelőirányzatainak szabályozásáról szóló 1/2001. (I. 5.) GM rendelet 3. §, 4. §, 5. §, 5/A. §, 20. §;

b) a környezetvédelmi és vízügyi célelőirányzat állami támogatásai vonatkozásában a környezetvédelmi és vízügyi célelőirányzat felhasználásának és ellenőrzésének szabályairól szóló 3/2004. (II. 24.) KvVM rendelet 9. §, 10. § és 11. § (1) bek. a) pont.

(5) A vonatkozó jogszabályok és jogszabályhelyek a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program keretében

a) az Aktív munkaerő-piaci politikák támogatása EU forrásrész és hazai társfinanszírozás előirányzat állami támogatásai vonatkozásában a foglalkoztatást elősegítő támogatásoknak, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtandó támogatásokról szóló 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet 1. § (1)-(4), 4. § (2), 5. § (1), 6. § (1), 7. § (3), 9. § (1), (2), (7), 11. § (2), (3), (5), (6), (10), (11), 11/A. § (1), (2), (3), (5), (7), (8), 12. § (1), (4), (5), 14. § (1), 15. §, 17/A. § (1), (3), (4), 17/B. § (1), 18. § (1)-(5), 18/A. § (1), (2), (5)-(7), (9), 18/B. § (1)-(3), 19. § (2), (5), 19/A. § (1), (2), (5), 20. §, 21/A. § (2), (3), 21/B. § (1), (2), 22. § (1), 24. § (1), (3), 26/A. § (6), 26/B. § (1) a), b), c), d), f), g), valamint e) pont-ból "a foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatás, a helyközi utazás támogatása, valamint a csoportos személyszállítás támogatása együttesen a program teljes időtartama alatt nyújtható" szövegrész (2), (3), 26/G. § (1);

b) a "Társadalmi beilleszkedés" előirányzat állami támogatásai vonatkozásában a foglalkoztatást elősegítő támogatásoknak, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtandó támogatásokról szóló 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet 1. § (1)-(4), 4. § (2), 5. § (1), 6. § (1), 7. § (3), 9. § (1)-(2), (5)-(6), (7), 10. § (10), 11. § (2)-(3), (5)-(7), (10) (11), 11/A. § (1), (2) a), b), (3), (5), (7)-(8), 12. § (1), (4), (5), 14. § (1), 15. § (1)-(5), 17/A. § (1), (3)-(4), 17/B. § (1), 18. § (1)-(5), 18/A. § (1)-(2), (5)-(7), (9), 18/B. § (1)-(3), 19. § (2), (5), 19/A. § (1)-(2), (5), 20. § (1)-(2), 21/A. § (2)-(3), 21/B. § (1)-(2), 22. § (1), 24. § (1), (3), 26/A. § (6), 26/B. § (1) a), b), c), d), e), f), g), (2)-(3), 26/G. § (1), és a munkaügyi központok foglalkoztatási rehabilitációs eljárásáról, valamint a megváltozott munkaképességű munkanélküliek foglalkoztatását elősegítő egyes támogatásokról szóló 11/1998. (IV. 19.) MüM rendelet 4-5. §, 6. § (1);

c) az Alkalmazkodóképesség és vállalkozói készségek fejlesztése EU forrásrész és hazai társfinanszírozás előirányzat állami támogatásai vonatkozásában a Munkaerőpiaci Alap foglalkoztatási alaprész iskolarendszeren kívüli felnőttképzési célú keretének felhasználásáról szóló 8/2003. (VII. 4.) FMM rendelet 3. § (1), 4. § (1), 5. § (1), (2), 6. § (1)-(3), 7. § (1)-(2), 8. § (1)-(2), 9. § (1), 10. § (1), (2), 11. § (1), (3), 12. § (1), (2), 13. § (2), 14. § (2), 16. § (1), (2), 19. § (2), 20. §, 22. § (1) .

(6) A vonatkozó jogszabály az Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program keretében az Európai Unió közös forrásaiból származó agrártámogatások, az azokhoz kapcsolódó, nemzeti költségvetésből nyújtott kiegészítő támogatások, valamint a nemzeti hatáskörben nyújtott támogatások igénybevételének általános feltételeiről szóló 6/2004. (I. 22.) Korm. rendelet."

3. §

Az R. 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § Az Európai Szociális Alap által társfinanszírozott intézkedések esetében, non-profit kedvezményezettek (államháztartási szervezetek, közhasznú társaságok, közalapítványok, alapítványok, társadalmi szervezetek) számára a támogatás fizetése történhet egyszeri előlegfizetés, időközi fizetés és záróegyenleg-fizetés formájában a következők szerint:

a) Az előleg nem haladhatja meg a megítélt támogatás 25%-át. A kedvezményezett köteles visszafizetni az előleget a támogatást nyújtó szervezetnek, amennyiben a kedvezményezett nem nyújt be kérelmet időközi fizetésre a támogatást nyújtó szervezethez az előleg fizetésétől számított hat hónapon belül, illetve a benyújtott fizetési kérelem nem a rendeltetésének megfelelő használatát bizonyítja.

b) Időközi fizetést a támogatást nyújtó szervezet a kedvezményezett által ténylegesen kifizetett kiadásokhoz igazodva teljesít; az időközi fizetésnek nem előfeltétele a folyósított előleg teljes összege felhasználásának igazolása és az azzal történő elszámolás. A kedvezményezett legalább háromhavonta köteles benyújtani kérelmet időközi fizetésre. A kérelemhez mellékelni kell a projekt megvalósításának előrehaladásáról szóló jelentést és a kedvezményezett által ténylegesen kifizetett kiadásokat igazoló számlák másolatát vagy azonos bizonyító erejű számviteli bizonylatokat. Az előleg és az időközi fizetések összege nem haladhatja meg a megítélt támogatás 80%-át. Ettől eltérni csak - különösen indokolt esetben - a központi programok esetében lehet, ahol az előleg és az időközi fizetések összege nem haladhatja meg a megítélt támogatás 95%-át. Az eltérés mértékéről az IH vezetője dönt, döntéséről tájékoztatja a KTK IH-t.

c) Záróegyenleg-fizetést a támogatást nyújtó szervezet a kedvezményezett által ténylegesen kifizetett kiadásokhoz igazodva teljesít. A kedvezményezett a támogatási szerződésen meghatározott határidőig köteles benyújtani kérelmet záróegyenleg-fizetésre. A kérelemhez mellékelni kell a projekt megvalósításának előrehaladásáról szóló zárójelentést és a kedvezményezett által ténylegesen kifizetett kiadásokat igazoló számlák másolatát vagy azonos bizonyító erejű számviteli bizonylatokat az előleggel való elszámolás kötelezettségét is beleértve."

4. §

Az R. 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdésben foglalt jogcímcsoportokon túl a költségvetési törvény 16. számú mellékletében meghatározott 2005. és 2006. évi kötelezettségvállalási keret-előirányzatok tekintetében - azok mértékéig - a KTK IH vezetőjének egyetértésével történhet kötelezettségvállalás."

5. §

Az R. a következő 8/A. §-sal egészül ki:

"8/A. § Az előzetes kötelezettségvállalással kapcsolatos feladatokat és eljárásokat a strukturális alapok és a Kohéziós Alap felhasználásának általános eljárási szabályairól szóló TNM-GKM-FMM-FVM-PM együttes rendelet határozza meg."

6. §

Az R. 9. §-a előtti alcím helyébe a következő szöveg lép:

"Az ISPA/Kohéziós Alapból származó támogatások költségvetési előirányzataira vonatkozó előírások és hatáskörök"

7. §

Az R. 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"9. § (1) E rendelet alkalmazásában az ISPA/Kohéziós Alap támogatásból megvalósuló projektek esetében évente, illetve új projekt indításakor, vagy már folyamatban levő projekt módosításakor a Kohéziós Alap Közreműködő Szervezetnek az Ámr. 72. §-ban írt dokumentumokat kell a jelen § (2)-(3) bekezdésben foglaltak szerint elkészíteni.

(2) A Feladatismertető:

a) kitöltő: a Végrehajtó Szervezet/Közreműködő Szervezet Működési Kézikönyvében kijelölt személy;

b) jóváhagyó: az európai integrációs ügyek koordinációjáért felelős tárca nélküli miniszter, vagy az általa írásban felhatalmazott személy;

c) visszaigazoló: a Magyar Államkincstár;

d) A Feladatismertető 5. pontjában kijelölésre kerül az "Előirányzat fölött rendelkező személy", aki egyben az adott projekt tekintetében a Kötelezettségvállaló is.

(3) A Finanszírozási Alapokmány:

a) kitöltő: a Közreműködő Szervezet Működési Kézikönyvében kijelölt személy;

b) "Kötelezettségvállaló aláírása" helyén aláíró: a Feladatismertető 5. pontjában megjelölt Előirányzat fölött rendelkező személy;

c) ellenjegyző: a jelen rendelet 10. § (1) bekezdés b) pontjában megjelölt, a Kötelezettségvállalást ellenjegyző személy;

d) visszaigazoló: a Magyar Államkincstár.

(4) A jelen §-ban ismertetett, kitöltött dokumentumok egy, a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által aláírt példányát, a Kincstár köteles a Kohéziós Alap Irányító Hatóságának (a továbbiakban: KA IH) megküldeni."

8. §

(1) Az R. 10. § (1) bekezdésének b), illetőleg f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"b) kötelezettségvállalást ellenjegyző: a KA IH vezetője, vagy az általa írásban kijelölt személy;"

"f) utalványozó: a Közreműködő Szervezet vezetője, illetve azon személyek, akik a Finanszírozási Alapokmány kitöltésekor annak 5. sorában meg lettek jelölve."

(2) Az R. 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdésben megjelölt jogcímcsoporton belül a 8/3/7/13 és 8/3/9/2 "Projektek előkészítése" jogcímek nem tartoznak a feladatfinanszírozásba vont fejezeti kezelésű előirányzatok körébe, ezért azok tekintetében a feladatfinanszírozásra vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni."

9. §

Az R. melléklete helyébe jelen rendelet melléklete lép.

10. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

11. §

A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az R. 11-12. §-a és 13. § (2) bekezdésének utolsó mondata a hatályát veszti.

Az európai integrációs ügyek

koordinációjáért felelős tárca nélküli

miniszter helyett:

Kiss Péter s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

Burány Sándor s. k.,

foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter

Dr. Németh Imre s. k.,

földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter

Dr. Csillag István s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

Dr. Persányi Miklós s. k.,

környezetvédelmi és vízügyi miniszter

Dr. Draskovics Tibor s. k.,

pénzügyminiszter

Melléklet a 12/2004. (VII. 31.) TNM-FMM-FVM-GKM-KvVM-PM együttes rendelethez

Azon intézkedések, komponensek, illetve kedvezményezettek, amelyek esetében, illetve amelyek számára fejlesztési támogatás pályáztatás nélkül nyújtható:

ElőirányzatIntézkedés/komponensKedvezményezett
Regionális Operatív Program
Települési infrastruktúra fejlesztése - Térségi kapcsolatrendszer fejlesztése
Települési infrastruktúra fejlesztése - Településrehabilitációs akciók--
A régiók humánerőforrásának tervezése - A helyi közigazgatás és a civil szervezetek kapacitásépítése3.1. A helyi közigazgatás és a civil szervezetek kapacitásépítéseMagyar Közigazgatási Intézet, fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok, VÁTI Kht., regionális fejlesztési ügynökségek, Balaton Integrációs Kht.
A régiók humánerőforrásának tervezése - A helyi foglalkoztatási kezdeményezések támogatása3.2. Helyi foglalkoztatási kezdeményezések támogatása /3.2.3. A helyi foglalkoztatási kezdeményezések hosszú távú fenntarthatóságához szükséges szakmai kapacitások kiépítése és megerősítése komponensOrszágos Foglalkoztatási Közalapítvány
A régiók humánerőforrásának tervezése - Régióspecifikus szakmai képzések3.4. Régióspecifikus szakmai képzések támogatásaMagyar Kereskedelmi és Iparkamara, kereskedelmi és iparkamarák, VÁTI Kht.
Turisztikai előirányzat
Alapfokú oktatási intézmények infrastruktúrájának fejlesztése
A felsőoktatási intézmények együttműködésének erősítése a regionális gazdasági szereplőkkel és a helyi közösséggel
Technikai segítségnyújtásTechnikai segítségnyújtásMagyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal, VÁTI Kht., regionális fejlesztési ügynökségek
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program
Versenyképes alapanyag-termelés megalapozása a mezőgazdaságban
Élelmiszer-gazdaság modernizálása
Vidéki térségek fejlesztése
Technikai segítségnyújtásTechnikai segítségnyújtásFöldművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
Gazdasági Versenyképesség Operatív Program
Beruházásösztönzési előirányzat1.3. Pro-aktív beruházás-ösztönzési tanácsadásMagyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. (ITDH)
Kis- és középvállalkozások fejlesztése előirányzat2.2. Vállalkozói kultúra és ismeretek fejlesztése / 2.2.1. Alapszíntű tanácsadás komponenshelyi vállalkozói központok
Kutatás-fejlesztés, innováció--
Információs társadalom előirányzat--
Technikai segítségnyújtásTechnikai segítségnyújtás (1-2. intézkedés)Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, Informatikai és Hírközlési Minisztérium, Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal, Információs Társadalom Kht., Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda, Magyar Fejlesztési Bank Rt., Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht., Regionális Támogatás-közvetítő Kht., Magyar Államkincstár
Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program
Energiagazdálkodási előirányzat--
Közlekedési előirányzat2.1. A főúthálózat műszaki színvonalának emelése; 2.2. Környezetbarát közlekedési infrastruktúra fejlesztése2.1. Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság; 2.2. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, MÁV
Környezetvédelmi és vízügyi előirányzat1.5. Természetvédelem és fenntartható árvízvédelem; 1.6. A levegőszennyezés és a zajterhelés mérése1.5. Nemzeti Park Igazgatóságok, Országos Környezetvédelmi, Területvédelmi és Vízügyi Főigazgatóság; 1.6. környezetvédelmi felügyelőségek, Országos Légszennyezettségi Adatközpont
Technikai segítségnyújtásTechnikai segítségnyújtásGazdasági és Közlekedési Minisztérium, Energia Központ Kht., Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium
Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program
Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben2.1. Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben / 2.1.1. A hátrányos helyzetű, elsősorban a roma és sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók oktatásában érintett szakemberek képzése, az integrációs oktatással kapcsolatos oktatási programok kifejlesztése"suliNova" Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Közhasznú Társaság
Egész életen át tartó tanulás feltételeinek megteremtése a közoktatás rendszerében3.1. Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése / 3.1.1. Pedagógusok és oktatási szakértők felkészítése kompetencia alapú képzés és oktatás feladataira"suliNova" Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Közhasznú Társaság, Országos Közoktatási Intézet, Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht.
A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése EU forrásrész3.2. A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése / 3.2.1. Új szakképzési szerkezet kialakításaNemzeti Szakképzési Intézet, Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht., Apertus Közalapítvány
A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése hazai társfinanszírozás3.2. A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése / 3.2.1. Új szakképzési szerkezet kialakításaNemzeti Szakképzési Intézet, Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht., Apertus Közalapítvány
A felsőoktatás képzési rendszerének tartalmi és szerkezeti fejlesztése--
Az oktatási és képzési infrastruktúra
fejlesztése--
A társadalmi befogadást támogató szolgáltatások infrastrukturális fejlesztése
Az egészségügyi infrastruktúra fejlesztése4.3. Egészségügyi infrastruktúra fejlesztése az elmaradott régiókban / 4.3.1. Regionális egészségcentrum modellintézmény létrehozásaDebreceni Egyetem Orvos és Egészségtudományi Centrum
A társadalmi beilleszkedést elősegítő programok és szolgáltatások támogatása--
Aktív munkaerő-piaci politikák támogatása EU forrásrész1.1. A munkanélküliség megelőzése és kezelése /1.1.1 Munkanélküli és inaktív személyek tartós munkanélkülivé válásának megelőzése, munkaerő-piaci integrációjuk elősegítése 1.2. ÁFSZ modernizációja / 1.2.1 ÁFSZ modernizációja1.1. fővárosi és megyei munkaügyi központok, 1.2. Foglalkoztatási Hivatal
Aktív munkaerő-piaci politikák támogatása hazai társfinanszírozás1.1. A munkanélküliség megelőzése és kezelése /1.1.1 Munkanélküli és inaktív személyek tartós munkanélkülivé válásának megelőzése, munkaerő-piaci integrációjuk elősegítése 1.2. ÁFSZ modernizációja / 1.2.1 ÁFSZ modernizációja1.1. fővárosi és megyei munkaügyi központok, 1.2. Foglalkoztatási Hivatal
A társadalmi beilleszkedés elősegítése--
Alkalmazkodóképesség és vállalkozói kézségek fejlesztése EU forrásrész3.5. A felnőttképzés rendszerének fejlesztése / 3.5.1.1. Módszertani adatbank létrehozása létrehozása, 3.5.1.2. A regionális képző központok szervezetének, tevékenységének átalakítása és bővítése3.5.1.1. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Foglalkoztatási Hivatal 3.5.1.2. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Regionális Képző Központok, Foglalkoztatási Hivatal
Alkalmazkodóképesség és vállalkozói kézségek fejlesztése hazai társfinanszírozás3.5. A felnőttképzés rendszerének fejlesztése / 3.5.1.1. Módszertani adatbank létrehozása, 3.5.1.2. A regionális képző központok szervezetének, tevékenységének átalakítása és bővítése3.5.1.1. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Foglalkoztatási Hivatal 3.5.1.2. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Regionális Képző Központok, Foglalkoztatási Hivatal
Technikai segítségnyújtásTechnikai segítségnyújtásFoglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium, Európai Szociális Alap Kht., Foglalkoztatási Hivatal, OM Alapkezelő Igazgatósága, ESZCSM Strukturális Alapok Programiroda, Magyar Államkincstár
KTK technikai segítségnyújtás
KTK technikai segítségnyújtásKTK szakmai segítségnyújtásNemzeti Fejlesztési Hivatal

Tartalomjegyzék