Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

241/2004. (VIII. 16.) Korm. rendelet

a posta veszélyeztetettségi és minősített időszaki felkészítésének rendszeréről, feladatairól, működési feltételeiről

A Kormány a postáról szóló 2003. évi CI. törvény (a továbbiakban: Pt.) 53. §-a (1) bekezdésének g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a honvédelemről szóló 1993. évi CX. törvény (a továbbiakban: Hvt.) 8. §-a (1) bekezdésének d) pontjában, valamint a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló 1999. évi LXXIV. törvény 5. § b) pontjában foglaltakra, a következőket rendeli el:

Hatály

1. §

A rendelet hatálya

a)[1] a posta veszélyeztetettségi és minősített időszaki feladatokra történő felkészítéséért felelős védelmi igazgatási szervekre, valamint a védelemben közreműködő, a Hvt. 43. §-ában meghatározott szervekre, továbbá

b)[2] a védelmi feladatok ellátására külön jogszabályban kijelölt* postai szolgáltatókra (a továbbiakban: postai szolgáltatók)

terjed ki.

Értelmező rendelkezések

2. §

E rendelet alkalmazásában

1.[3] Befogadó nemzeti támogatás: a Hvt. 204. §-a (1) bekezdésének j) pontjában meghatározott támogatás.

2. Veszélyeztetettségi időszak: a Pt. 3. §-ának 37. pontban meghatározott fogalom.

3. Védelmi felkészítés: békeidőszaki, rendszeres tervezési, szabályozási és előkészületi tevékenység, a postai szolgáltatásoknak a veszélyeztetettségi és minősített időszaki feladatok ellátására való felkészítése érdekében.

4. Védelmi igazgatási szervek:

a) központi szervek: a Kormány, a Miniszterelnöki Hivatal, a minisztériumok és országos hatáskörű szervek,

b)[4] területi szervek: az országos hatáskörű szervek irányítása alá tartozó dekoncentrált szervek, területi államigazgatási és önkormányzati szervek, valamint a Hvt. 55. §-ában meghatározott fővárosi és megyei védelmi bizottságok,

c)[5] helyi szervek: a Hvt. 57. §-ában meghatározott helyi védelmi bizottságok és a polgármesterek,

d)[6] a Magyar Honvédség és a Hvt. 8. §-a (4) bekezdésében meghatározott rendvédelmi szervek és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

5.[7] Védelmi igazgatás: a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 2. §-ának e) pontjában meghatározott fogalom.

A postai szolgáltatók védelmi felkészítésének célja

3. §

(1) A védelmi felkészítés célja, hogy veszélyeztetettségi és minősített időszakban a postai szolgáltatás a védelmi céloknak megfelelően biztonságosan rendelkezésre álljon, és képes legyen annak igényeit soron kívül kielégíteni.

(2) A postai szolgáltatók az (1) bekezdésben foglalt célok elérése érdekében kötelesek:

a) a jogszabályoknak megfelelő egységesen működő rendszert alkotni,

b) a postai szolgáltatás ellátását súlyosan befolyásoló, természeti vagy emberi tevékenység következtében fellépő eseményeket kezelni,

c) az erőszakos természetű bűncselekmények, valamint a terrorcselekmények bekövetkezésének megelőzése, illetve hatásai csökkentésének érdekében rendkívüli biztonsági intézkedéseket előkészíteni, illetve foganatosítani,

d) a védelmi igazgatási és a védelemben közreműködő szervek, valamint a befogadó nemzeti támogatás keretében az ország területén tartózkodó külföldi fegyveres erők részére a postai szolgáltatásokat biztosítani, a nemzetközi szerződésekből eredő feladatok megvalósítása érdekében intézkedéseket előkészíteni, illetve foganatosítani, továbbá a fennmaradó kapacitásaikkal a nemzetgazdaság, valamint a lakosság postai szolgáltatási igényeit kielégíteni.

4. §

(1) A védelmi igazgatási szervek és a postai szolgáltatók, a postai szolgáltatások tervezése, kialakítása, fejlesztése és működtetése során oly módon kötelesek eljárni, hogy a szolgáltatások megbízhatósága, rugalmassága és védettsége növekedjen, és a védelmi igénybevétel szempontjából hozzáférhetőek legyenek.

(2) A postai szolgáltatók a védelmi felkészítés feladatait folyamatosan végzik, és biztosítják a már elért állapot fenntartását, a tervek naprakészségét és a tevékenység időszakonkénti gyakorlását.

(3) A postai szolgáltatás veszélyeztetettségi és minősített időszaki alkalmazásra történő előkészítéséhez, illetve soron kívüli kibővítéséhez elsősorban a postai szolgáltatók meglévő erőforrásait kell - az adott helyzetben szükséges mértékű átcsoportosítással - igénybe venni.

A postai szolgáltatók védelmi felkészítésének fő felelősei és feladataik

5. §

Az informatikai és hírközlési miniszter (a továbbiakban: ágazati miniszter)

a) az érintett miniszterekkel egyetértésben kialakítja a postai szolgáltatás védelmi felkészítésére, illetve annak tervezésére vonatkozó követelményrendszert,

b) a postai szolgáltatás működésének folyamatossága érdekében irányítja a postai szolgáltatók védelmi célú felkészítését, és végzi az ezzel kapcsolatos állami feladatokat,

c)[8] a Hvt.-ben és a Vhr.-ben, valamint a Pt.-ben foglaltakra figyelemmel kijelöli a védelmi felkészülésben részt vevő postai szolgáltatókat, és meghatározza feladataikat,

d) a postai szolgáltatásokra vonatkozó követelmények meghatározásánál gondoskodik a védelmi érdekek érvényre juttatásáról,

e) az érintett szervekkel együttműködve, a külön jogszabályokkal összhangban gondoskodik a 10. §-ban meghatározott nyilvántartási és adatszolgáltatási rendszer kialakításáról,

f) a nemzetgazdaság védelmi felkészítése és mozgósítása feladatai végrehajtásának szabályozásáról szóló 131/2003. (VIII. 22.) Korm. rendelettel összhangban tervezi a postai szolgáltatások gazdaságmozgósítási időszaki működtetéséhez szükséges anyagi, technikai, szervezeti feltételek megteremtését,

g) gondoskodik a kormányzat veszélyeztetettségi és minősített időszaki postai szolgáltatási igényeinek biztosításával kapcsolatban rá háruló feladatok végrehajtásáról,

h) az érintett miniszterekkel egyetértésben gondoskodik a postai szolgáltatók védelmi felkészítési feladatai végzésének, ellenőrzésének, valamint gyakoroltatásának megszervezéséről,

i) meghatározza a postai szolgáltatási tevékenység veszélyeztetettségi és minősített időszaki feladatokra történő átállításának feltételeit és rendjét, továbbá a szükséges intézkedések megtételével gondoskodik azok végrehajtásáról,

j) az érintett miniszterekkel egyeztetve gondoskodik a jóváhagyott költségvetési kereteknek megfelelően a postai szolgáltatók felkészítési feladatainak megvalósításáról,

k) gondoskodik a NATO Polgári Hírközlési Tervező Bizottság (SCEPC) munkájában történő részvétellel összefüggő feladatok ellátásáról.

6. §

A honvédelmi miniszter

a) gondoskodik a futár- és tábori postaszolgálat felkészítéséről és a postai szolgáltatókkal történő együttműködéséről,

b) részt vesz a postai szolgáltatók védelmi felkészítésére vonatkozó követelmények kidolgozásában, illetve együttműködési feladataik megoldásában,

c) gondoskodik a védelmi igazgatás területi és helyi szervei veszélyeztetettségi és minősített időszaki postai szolgáltatási igényeinek összehangolásáról,

d) részt vesz a postai szolgáltatók felkészítésével kapcsolatos ellenőrzések és gyakorlatok megszervezésében és végrehajtásában,

e)[9]

7. §

Az önkormányzati és területfejlesztési miniszter, valamint az igazságügyi és rendészeti miniszter feladatkörében[10]

a) részt vesz a postai szolgáltatók védelmi felkészítésére vonatkozó követelmények kidolgozásában, illetve együttműködési feladataik megoldásában,

b) részt vesz a postai szolgáltatók védelmi terveinek kidolgozásához, a rendkívüli biztonsági intézkedések bevezetéséhez szükséges szakmai elvek meghatározásában,

c)[11] gondoskodik az irányítása alá tartozó rendvédelmi szervek, valamint a védelmi igazgatás területi és helyi szervei veszélyeztetettségi és minősített időszaki postai szolgáltatási igényeinek összehangolásáról,

d) közreműködik a postai szolgáltatók felkészítésével kapcsolatos ellenőrzések és gyakorlatok megszervezésében és végrehajtásában.

8. §

A Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

a) részt vesz a postai szolgáltatók védelmi felkészítésére vonatkozó követelmények kidolgozásában, valamint közreműködik a védelmi terveik kidolgozásához, a rendkívüli biztonsági intézkedések bevezetéséhez szükséges szakmai elvek meghatározásában,

b)[12] a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító miniszterrel együttműködve gondoskodik a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok és a védelmi igazgatás szervei veszélyeztetettségi és minősített időszaki postai szolgáltatási igényeinek összehangolásáról,

c) biztosítja a védelmi igazgatás központi szervei igényeinek megfelelően a postai szolgáltatások minősített időszaki tervezéséhez, a felkészítéshez, az értesítési és tájékoztatási rendszer működéséhez szükséges adatokat.

9. §

Az érintett miniszter

a) közreműködik a postai szolgáltatók védelmi felkészítésére vonatkozó követelmények kidolgozásában, illetve együttműködési feladataik megoldásában,

b) gondoskodik az általa irányított, felügyelt szervezet és a védelmi igazgatás szervei veszélyeztetettségi és minősített időszaki postai szolgáltatási igényeinek összehangolásáról.

10. §

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (a továbbiakban: hírközlési hatóság)

a) külön jogszabályokban foglalt feladatai keretében ellátja a postai szolgáltatók védelmi felkészítéséből rá háruló tervezési, nyilvántartási, adatszolgáltatási, koordinálási, biztonsági és ellenőrzési feladatokat,

b) biztosítja a védelmi igazgatás központi szervei igényeinek megfelelően a postai szolgáltatások minősített időszaki tervezéséhez, a felkészítéshez, az értesítési és tájékoztatási rendszer működéséhez szükséges adatokat,

c) szervezi a befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos postai szolgáltatási feladatokat,

d) felügyeli és ellenőrzi a postai szolgáltatók felkészülési terveinek kidolgozását;

e) kidolgozza a postai szolgáltatók adatszolgáltatásának rendjét, az érintettekkel együttműködve biztosítja annak folyamatosságát,

f) a postai szolgáltatók által bejelentett adatok alapján, illetőleg szolgáltatási struktúrájuk megváltozása esetén javaslatot tesz a postai szolgáltatók védelmi feladatokra történő kijelölésére, illetőleg a kijelölés megváltoztatására,

g) működteti az informatikai és hírközlési ágazat ügyeleti szolgálatát az Országos Informatikai és Hírközlési Főügyeletet (a továbbiakban: főügyelet),

h) a főügyelet útján külön jogszabály szerint tájékoztatást nyújt a postai szolgáltatások területén bekövetkezett rendkívüli eseményekről, a postai szolgáltatók működését jelentősen befolyásoló körülményekről.

11. §

(1) A fővárosi és a megyei védelmi bizottság honvédelmi igazgatási jogkörében megállapítja a postai szolgáltatók védelmi felkészítésének területi követelményeit.

(2) A védelmi bizottság a minősített időszakban meghatározza a védelmi igazgatás helyi működéséhez szükséges postai szolgáltatásokat, összehangolja a központi feladatok végrehajtását, illetőleg a területi és a helyi igazgatás vezetési szükségleteinek kielégítését.

(3) A polgármester minősített időszakban meghatározza a védelmi igazgatás helyi működéséhez szükséges postai szolgáltatásokat, illetőleg a területi és a helyi igazgatás vezetési szükségleteinek kielégítését.

Adatok szolgáltatása a védelmi felkészítéshez

12. §

(1) A Pt. 29. §-ában meghatározott adatszolgáltatási elveknek megfelelően, a postai szolgáltatók a védelmi felkészítés keretében

a) a hozzáférési pontokról,

b) a postai hálózatról,

c) a hálózati hozzáférésről,

d) a postai létesítményekről,

e) a postai szolgáltatásokról adatok szolgáltatására kötelesek.

(2) Az adatszolgáltatást a hírközlési hatóság részére kell teljesíteni a hírközlési hatóság által meghatározott, a szolgáltatóval egyeztetett formában és rendszerességgel.

(3) A hírközlési hatóság a postai szolgáltatók adatait a védelmi célú számítógépes térinformatikai adatbázisban rögzíti, gondoskodik az adatok védelméről, és az arra jogosult védelmi igazgatási, honvédelmi szervek részére - ezen szervekkel kötött megállapodás keretében - adatot szolgáltat.

A postai szolgáltatók védelmi felkészítésének követelményei és rendje

13. §

(1) A postai szolgáltatónak a védelmi felkészítés feladatainak végrehajtásával biztosítani kell, hogy

a) a postai hálózat kialakítása a védelmi, biztonsági igényeket kielégítse,

b) a hálózati hozzáférési pontok kialakítása a szolgáltatók közötti átrendezhetőséget biztosítsa,

c) a hozzáférési pontok a védelmi, biztonsági igényeknek megfelelően átrendezhetők legyenek,

d) az egyetemes postai hálózat a védelmi, biztonsági igényeket az ország egész területén kielégítse.

(2) A postai szolgáltatások minősített időszaki átmeneti korlátozásának szervezési, üzemeltetési feltételeit az érintett szervek együttműködése alapján kell előkészíteni, a 3. § (2) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatok elsődlegességének biztosításával.

(3) A postai szolgáltató a veszélyeztetettségi és minősített időszaki feladatai teljesítéséhez a saját állományából kialakított és felkészített szervezetet működtet, a szükség szerinti folyamatos munkarendben.

(4)[13] A szervezetbe kijelölt állomány a részére meghatározott feladatok elvégzésével teljesíti a külön jogszabályokban* meghatározott polgári védelmi és honvédelmi munkakötelezettségét.

14. §

(1) Az ágazati miniszter, a védelmi felkészülés feladataira az adott évben rendelkezésre álló költségvetési forrásokat, a fenntartási és fejlesztési szükségletek megkülönböztetésével - a Pénzügyminisztériummal egyeztetve - fejezeti kezelésű előirányzatként határozza meg.

(2) A költségvetésben tervezett védelmi felkészülési feladatok végrehajtásáról az ágazati miniszter - az illetékes védelmi igazgatási szervek szükség szerinti bevonásával - gondoskodik.

(3) A postai szolgáltató gondoskodik arról, hogy a 13. § (3) bekezdés szerinti szervezete évente - a külön jogszabályban meghatározott időtartamban - elméleti és gyakorlati felkészítésben részesüljön.

(4) A védelmi felkészülés nem tervezett feladatainak megvalósítása érdekében az ágazati miniszter saját forrásai terhére a postai szolgáltatókkal szerződést köthet, amelynek keretei között a postai szolgáltatók jogosultak a felmerült és indokolt költségeik megtérítésére.

15. §

A postai szolgáltatás veszélyeztetettségi és minősített időszakban történő végzésének előkészítő tevékenységei magukba foglalják különösen:

a) az ágazati minisztériumnál szükséges előkészületeket,

b) a főügyelet, valamint a postai szolgáltatók ügyeleti szolgálatai, illetőleg irányító és végrehajtó szervezeti egységei felkészültségének ellenőrzését,

c) a postai szolgáltatók által bevezetésre tervezett rendkívüli biztonsági intézkedések előkészítését,

d) a helyreállítást, valamint az erőforrás bővítést szolgáló állami céltartalékok, illetve a postai szolgáltatóknál lévő erőforrások és tervek ellenőrzését,

e) a hatósági nyilvántartások szükség szerinti aktualizálását,

f) a postai szolgáltatók védelmi felkészítésével összefüggő fejlesztési munkák felmérését, esetleges gyorsítását vagy átütemezését,

g) a védelmi céloknak megfelelően elsőbbséggel rendelkező szervezetek igényeinek folyamatos biztosítása érdekében a postai szolgáltatók munkarendje szükséges mértékű átszervezésének előkészítését,

h)[14] a védelmi igények kielégítése érdekében, a postai szolgáltatásoknak a Hvt. harmadik része szerinti, differenciált korlátozásának előkészítését.

16. §

(1) A postai szolgáltatók felkészültségének ágazati szintű ellenőrzése, gyakoroltatása során fel kell mérni

a) a postai hálózat irányítási rendszerének speciális feladatokra való felkészültséget,

b) a postai szolgáltatók együttműködő képességét,

c) a védelmi tervek meglétét, végrehajthatóságát,

d) a szükséges szervezet, felszerelés meglétét és alkalmazhatóságát,

e) a védelmi és a szakmai feladatok összhangját,

f) a postai szolgáltatások korlátozási szabályai bevezetésének előkészítettségét.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt ellenőrzések, gyakoroltatások költségeit az országmozgósítás gazdasági felkészülés általános kiadásai között kell tervezni.

A postai szolgáltatások végzése a veszélyeztetettségi és minősített időszakban

17. §

(1)[15] Minősített időszakban a szolgáltatások helyreállításának sorrendjét, a védelmi követelményeket az ágazati miniszter a honvédelmi miniszterrel és az önkormányzati és területfejlesztési miniszterrel egyeztetve határozza meg.

(2)[16] A postai szolgáltatók tartalékaival összehangolt, meghatározott összetételű anyagi eszközök központi készletezése az ágazati miniszter felügyelete alatt, a külön jogszabály* szerinti állami tartalékképzés keretében történik.

(3) A helyreállítás érdekében az 5. § f) pontjában meghatározott jogszabály szerinti szerződés megkötéséről - a postai szolgáltatókkal egyeztetve - az ágazati miniszter gondoskodik.

18. §

(1) Veszélyeztetettségi és minősített időszakban a postai szolgáltatások összehangolását a hírközlési hatóság látja el, a főügyelet útján.

(2) A hírközlési hatóság összehangolja a védelmi igazgatás postai szolgáltatásokkal kapcsolatos felelős szervei, valamint a postai szolgáltatók közötti tevékenységeket, amely kiterjed különösen:

a) az előkészített postai szolgáltatások aktivizálására vonatkozó jelzés, illetőleg intézkedés vételére a védelmi igazgatási szerv és a postai szolgáltató közötti külön megállapodások szerint,

b) a postai szolgáltatók által végrehajtásra kerülő aktivizálások felügyeletére, segítésére,

c) a nem tervezett védelmi szolgáltatási igények vételére és a soron kívüli megvalósításról szóló intézkedésre valamennyi érintett postai szolgáltató közreműködésével,

d) a rendelkezésre álló eszközök, tartalékok igénybevételével és összefogásával, a helyreállítási, illetőleg erő-forrásnövelési munkák irányítására, illetve segítésére,

e) a befogadó nemzeti támogatás postai feladatainak előkészítésére és végrehajtására,

f) a 15. § h) pontja szerinti korlátozások bevezetésére.

19. §

(1)[17] Az előre nem tervezett postai szolgáltatásokat a védelmi igazgatási szervek, valamint a Magyar Honvédség, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a rendvédelmi szervek közvetlenül rendelik meg a postai szolgáltatótól, amelyről tájékoztatják a hírközlési hatóságot. Ezen igényeket a postai szolgáltatónak soron kívül kell kielégíteni.

(2) Szabad erőforrás hiányában az (1) bekezdésben foglalt szervek igényeit az egyéb igények rovására kell kielégíteni.

(3) Ha az igénybe vett vagy elrendelt postai szolgáltatás további fenntartása nem indokolt, az igénybevevő haladéktalanul köteles gondoskodni az igénybevétel megszüntetéséről.

(4) Ha a postai szolgáltatás védelmi célú igénybevétele miatt a postai szolgáltatónak vagyoni hátránya keletkezik, részére külön jogszabályok alapján kártalanítás jár.

Záró rendelkezések

20. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

Dr. Medgyessy Péter s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 61. § (4) bekezdés a) pontja. Hatályos 2006.06.01.

[2] * Az informatikai és hírközlési miniszter 24/2004. (VIII. 16.) IHM rendelete a védelmi feladatokban résztvevő elektronikus hírközlési, illetve postai szolgáltatók kijelöléséről és felkészülési feladataik meghatározásáról.

[3] Megállapította a 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 61. § (4) bekezdés b) pontja. Hatályos 2006.06.01.

[4] Módosította a 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 61. § (4) bekezdés c) pontja. Hatályos 2006.06.01.

[5] Módosította a 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 61. § (4) bekezdés c) pontja. Hatályos 2006.06.01.

[6] Módosította a 273/2010. (XII. 9.) Korm. rendelet 104. §-a. Hatályos 2011.01.01.

[7] Megállapította a 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 61. § (4) bekezdés e) pontja. Hatályos 2006.06.01.

[8] Módosította a 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 61. § (4) bekezdés f) pontja. Hatályos 2006.06.01.

[9] Hatályon kívül helyezte a 28/2005. (II. 15.) Korm. rendelet 7. § (2) bekezdése m) pontja. Hatálytalan 2005.02.20.

[10] A felvezető szöveget módosította a 97/2008. (IV. 29.) Korm. rendelet 4. § 185. pontja. Hatályos 2008.05.01.

[11] Módosította a 331/2007. (XII. 13.) Korm. rendelet 3. § 23. pontja. Hatályos 2008.01.01.

[12] Megállapította a 177/2007. (VII. 1.) Korm. rendelet 4. § (2) bekezdése a) pontja. Hatályos 2007.07.01.

[13] * A polgári védelemről szóló 1996. évi XXXVII. törvény, Hvt.

[14] Módosította a 71/2006. (IV. 3.) Korm. rendelet 61. § (4) bekezdés g) pontja. Hatályos 2006.06.01.

[15] Módosította a 97/2008. (IV. 29.) Korm. rendelet 4. § 185. pontja. Hatályos 2008.05.01.

[16] * A Gazdaságbiztonsági Tartalékról szóló 84/1994. (V. 27.) Korm. rendelet.

[17] Módosította a 273/2010. (XII. 9.) Korm. rendelet 104. §-a. Hatályos 2011.01.01.

Tartalomjegyzék