Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

36/2005. (III. 1.) Korm. rendelet

a többcélú kistérségi társulások megalakulásának 2005. évi ösztönzéséről és modellkísérletek támogatásáról

A Kormány a többcélú kistérségi társulások megalakulása ösztönzésének szándékával, a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi CXXXV. törvény 5. számú mellékletének 19. pontja szerinti támogatás mértékére, igénylésére, döntési rendszerére, folyósítására és elszámolására vonatkozóan a következőket rendeli el:

Értelmező rendelkezések

1. §

(1) E rendelet alkalmazásában

a) többcélú kistérségi társulás (a továbbiakban: Társulás): a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény (a továbbiakban: Tkt.) rendelkezései szerint megalakuló társulás;

b) a Társulás önkormányzatainak számított száma: a Társulást alkotó önkormányzatok közül a Társulás által e rendelet alapján ellátandó valamennyi közszolgáltatási feladat ellátásában részt vevő önkormányzatok száma;

c) a Társulás számított lakosságszáma: a Társulást alkotó önkormányzatok közül a Társulás által e rendelet alapján ellátandó valamennyi közszolgáltatási feladat ellátásában részt vevő önkormányzatok együttes lakosságszáma;

d) támogatási kormányrendelet: a többcélú kistérségi társulások 2004. évi támogatása mértékének, igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának és elszámolásának részletes feltételeiről szóló 65/2004. (IV. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) .

(2) A települési önkormányzatok lakosságszámát a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal 2004. január 1-jére vonatkozó adatközlésében foglaltak szerint kell meghatározni.

Általános rendelkezések

2. §

(1) A többcélú kistérségi társulások megalakulásának ösztönzését szolgáló támogatásra pályázhatnak azok a Társulások,

a) amelyek 2004. évben a közszolgáltatási feladatok ellátására egyszeri fejlesztési támogatásban nem részesültek (legfeljebb az R. 12. §-a szerinti területfejlesztési célú támogatásra voltak jogosultak), és

aa) amelyek esetében a többcélú kistérségi társulási megállapodást a kistérséghez tartozó települések képviselő-testületeinek több mint a fele, de legalább két képviselő-testület jóváhagyja,

ab) amelyek esetében a többcélú kistérségi társulási megállapodást jóváhagyó települések együttes lakosságszáma meghaladja a kistérség lakosságszámának 60%-át, illetve 50%-át, ha a társulás tagjainak száma eléri a kistérségbe tartozó települések számának 60%-át,

ac) amelyeknél a területfejlesztési feladatokat a kistérséghez tartozó települések képviselő-testületeinek mindegyike vállalja,

ad) amelyek legalább az ab) alpont szerinti településekre kiterjedően legalább három - e rendeletben meghatározott - közszolgáltatási feladatok ellátását vállalják; vagy

b) amelyek 2004. június 30. előtt nem a kistérséghez tartozó valamennyi települési önkormányzat részvételével jöttek létre - így az R. 7. § (3) bekezdése szerinti támogatásban részesültek - és

ba) vállalják, hogy a Társuláshoz a kistérségen belül valamennyi önkormányzat csatlakozik, továbbá

bb) a Társulás a kistérség valamennyi településére ellátja legalább három - e rendeletben meghatározott - közszolgáltatási, valamint a kistérségi területfejlesztési feladatokat.

(2) Az előirányzatból támogatás nyújtható a 2004. évi többcélú kistérségi modellkísérletek folytatására, illetve új modellkísérletek támogatására is. Erre a célra legfeljebb 300 millió forint fordítható. A modellkísérletek támogatásának feltételeit a 2. számú melléklet tartalmazza.

(3) A támogatás felhasználására az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletet az e rendeletben foglalt kiegészítésekkel és eltérésekkel kell alkalmazni.

(4) Az (1) és (2) bekezdés szerinti támogatásról a belügyminiszter dönt.

A többcélú kistérségi társulások támogatásának általános feltételei

3. §

(1) A támogatás felett a többcélú kistérségi társulás rendelkezik és felelős a támogatás jogszerű felhasználásáért. A támogatás folyósítása a Társulás számlájára történik.

(2) A pályázat benyújtása esetén a társulási megállapodás tartalmazza

a) a Tkt. 3. §-ának (1) bekezdésében foglaltakat;

b) a Társulás keretében történő együttműködésnek a pályázat benyújtásától számított legalább 3 évre szóló vállalását;

c) az e rendelet 12. §-ában foglalt visszafizetési kötelezettség teljesítésére vonatkozó szabályokat;

d) kötelezettségvállalást arra, hogy a területfejlesztéssel összefüggő feladatokat - legalább a b) pont szerinti időtartam alatt - az adott kistérséghez tartozó valamennyi települési önkormányzat részvételével, kilépés vagy a társulás megszüntetése nélkül ellátják.

4. §

(1) A Társulások számára támogatás nyújtható az alábbi

a) közoktatási,

b) szociális,

c) gyermekjóléti,

d) egészségügyi,

e) mozgókönyvtári,

f) belső ellenőrzési,

g) a kistérségi ügyintézés korszerűsítési,

h) területfejlesztési

feladatok magasabb szakmai színvonalon történő, illetve hatékonyabb megszervezése érdekében.

(2) Területfejlesztési feladatra csak az a Társulás igényelhet támogatást, mely 2004. évben az R. szerint területfejlesztési célú támogatásban nem részesült.

(3) Az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátásának részletes feltételeit és a támogatható célokat e rendelet 1. számú melléklete rögzíti.

5. §

(1) A Társulás számára megítélhető támogatás maximális összege a 2. § (1) bekezdés a) pontja szerinti Társulás esetén a kistérség önkormányzatainak számától, a Társulás önkormányzatainak számított számától, a kistérség lakosságszámától, a Társulás számított lakosságszámától, a kistérség területének nagyságától függően legfeljebb a következő módon számított lehet:

Tmax = 30 millió Ft × (Ösz/Ök) + 30 millió Ft × (Ösz/79település) + 30 millió Ft × (Lsz/Lk) + 30 millió Ft × (Lsz/280 000 fő) + 30 millió Ft × (Kt/170 000 ha),

ahol

Ösz - a Társulás önkormányzatainak számított száma,

Ök - az adott kistérséghez tartozó önkormányzatok száma,

Lsz - a Társulás számított lakosságszáma,

Lk - az adott kistérség lakosságszáma,

Kt - az adott kistérség területe hektárban.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatásban akkor részesülhet a Társulás, ha legalább az alábbi feladatok ellátását vállalja:

a) közoktatási,

b) egészségügyi,

c) szociális vagy gyermekjóléti, továbbá

d) területfejlesztési feladat.

(3) A Társulás a (2) bekezdés szerinti feladatokon túl a 4. § (1) bekezdés e)-g) pontokhoz is pályázhat támogatásra.

6. §

(1) A Társulás számára megítélhető támogatás maximális összege a 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti Társulások esetén legfeljebb az 5. § (1) bekezdés alapján számított összeg és az R. 7. § (3) bekezdése szerint a közszolgáltatási feladatokra 2004. évben jóváhagyott támogatási összeg különbsége lehet.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatásban akkor részesülhet a Társulás, ha a kistérséghez tartozó valamennyi települési önkormányzatra kiterjedően legalább három közszolgáltatási feladat ellátását vállalja, melyből

a) egy feladat a közoktatási feladat,

b) legalább egy feladat a szociális, gyermekjóléti, egészségügyi feladatok közül választható,

c) további egy feladat - amennyiben a b) pont szerinti feladatok közül csak egyet vállalt - a Tkt. 2. § (1) bekezdése szerinti feladatok közül választható, és

d) területfejlesztési feladat.

(3) A Társulás a (2) bekezdés szerinti feladatokon túl a 4. § (1) bekezdés e)-g) pontokhoz is pályázhat támogatásra.

7. §

(1) A támogatás formája vissza nem térítendő támogatás.

(2) A támogatás összegének meghatározása során előnyben részesül az a Társulás, mely közoktatási intézmény, illetve megüresedett - önkormányzat vagy a Társulás tulajdonában lévő - postai helyiség funkcióváltását kívánja megvalósítani. A közoktatási és postai helyiségek funkcióváltásának a kistérségi - e rendelet 4. § (1) bekezdése szerinti - feladatok ellátását kell szolgálnia.

(3) A támogatás folyamatban lévő beruházáshoz nem használható fel, kivéve a Társulás részére 2004. évben jóváhagyott támogatással folyamatban lévő beruházásokat.

(4) A beruházás megkezdése időpontjának

a) építéssel járó beruházás esetén az építési naplóba történő első bejegyzés napját,

b) építéssel nem járó beruházás (pl. tárgyi eszköz beszerzés) esetén a szerződéskötés időpontját

kell tekinteni.

Pályázati rendszer

8. §

(1) A Társulások pályázatukat a Belügyminisztérium által készített és a Társulásokhoz eljuttatott pályázati adatlapokon nyújthatják be. A pályázat részét képezi a Társulás társulási megállapodása.

(2) A Társulások pályázatainak benyújtási határideje 2005. május 15.

(3)[1] A pályázati adatlapokat és a Társulás társulási megállapodását - papír alapon egy eredeti és négy másolati példányban, továbbá elektronikus úton - a Magyar Államkincstár területileg illetékes igazgatóságaihoz (a továbbiakban: Igazgatóság) kell benyújtani. A társulási megállapodásokat az illetékes közigazgatási hivatal (a továbbiakban: Hivatal) is be kell nyújtani egy példányban.

(4) A Hivatal megvizsgálja a társulási megállapodás törvényességét. Törvénysértés esetén felhívja a Társulást annak megszüntetésére, amelyről a Társulás június 30-ig köteles gondoskodni.

(5) A pályázatnak meg kell felelnie az alábbi feltéteknek:

a) a (2) bekezdés szerinti határidőn belül nyújtják be az Igazgatósághoz,

b) valamennyi pályázati adatlapot tartalmazza,

c) a pályázati adatlapok sem tartalmukban, sem alakjukban nem változtathatók meg,

d) tartalmaznia kell a társulási megállapodást.

Amennyiben a fenti feltételek bármelyike nem teljesül, úgy az Igazgatóság nem fogadja be a pályázatot, és tartalmi elbírálására sem kerül sor.

(6) Az Igazgatóság nyolc napon belül megvizsgálja a pályázat szabályszerűségét és - hiányosság észlelése esetén - a pályázót hiánypótlásra szólítja fel. Hiánypótlásra a hiánypótlási felszólítás kézhezvételétől számított tizenöt napon belül van lehetőség. Amennyiben a pályázó a hiánypótlási felhívásban foglaltakat határidőn belül nem teljesíti, az a pályázatnak az elbírálásból való kizárását eredményezi.

(7) A pályázatokat az Igazgatóság a Belügyminisztériumnak elektronikus úton két napon belül, postai úton legkésőbb június 15-ig megküldi.

9. §

A belügyminiszter - a Pénzügyminisztérium, a Belügyminisztérium és az érintett minisztériumok képviselőiből, valamint az önkormányzati érdekszövetségek által delegált egy képviselőből álló tárcaközi bizottság javaslata alapján - a pályázatokról 2005. július 3 1-ig dönt.

Támogatási megállapodás megkötése

10. §

(1) A támogatás felhasználásának - a döntés alapját képező pályázatban vállalt - feltételeit megállapodásban (a továbbiakban: támogatási megállapodás) rögzíti a belügyminiszter és a Társulás.

(2) A belügyminiszter által aláírt támogatási megállapodást négy példányban a Belügyminisztérium a Társulásoknak augusztus 15-ig megküldi. A Társulások az aláírt támogatási megállapodást három példányban a Belügyminisztériumba augusztus 3 1-ig küldik vissza.

11. §

A kistérségi feladatellátás érdekében támogatással létrehozott vagyon - az aktiválást követően - ingatlanvagyon esetében tíz évig, más vagyon esetében öt évig nem idegeníthető el, kivéve ha

a) az elidegenítést műszaki vagy szakmai okok teszik szükségessé, és az abból származó ellenértéket a többcélú kistérségi társulás ugyanazon közszolgáltatás ellátásának fejlesztési szükségleteire fordítja, amelyhez az elidegenítést megelőzően az értékesített vagyon kapcsolódott, vagy

b) az adott közszolgáltatás kistérségi szintű ellátásának megszűnése esetén, amennyiben a támogatással létrehozott vagyon a közszolgáltatási feladatot a továbbiakban ellátó helyi önkormányzat tulajdonába kerül.

12. §

(1) A támogatást kamattal növelt összegben vissza kell fizetni a központi költségvetésbe, ha a támogatást nem a támogatási megállapodásban rögzített támogatási célra és feltételeknek megfelelően használják fel.

(2) Amennyiben egy vállalt feladat Társulás keretén belüli ellátása a 3. § (2) bekezdés b) pontja szerinti időtartamon belül megszűnik - kivéve, ha a feladat jogszabály által kerül megszüntetésre -, úgy az adott feladatra jóváhagyott támogatást kamattal növelten kell visszafizetni a központi költségvetésbe.

(3) A Társulásból a 3. § (2) bekezdés b) pontjában foglalt időtartamon belül történő kilépés esetén - a kilépő önkormányzatra lakosságszám szerint jutó - támogatásnak megfelelő összeget kamattal növelten kell a központi költségvetésnek visszafizetni.

(4) Amennyiben a Társulás valamely tagja a 3. § (2) bekezdés b) pontjában foglalt időtartamon belül nem teljesíti a vállalt feladatra vonatkozóan e rendeletben előírt feltételeket, úgy az adott feladatra jóváhagyott - a feltételt nem teljesítő önkormányzatra lakosságszám szerint jutó - támogatásnak megfelelő összeget kamattal növelten kell a központi költségvetésnek visszafizetni.

(5) Az (1)-(4) bekezdés szerinti fizetési kötelezettség esetén a kamat az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 64/B. § (2) bekezdése szerint számított összeg, amelyet a támogatás igénybevétele napjától a visszafizetés napjáig kell felszámítani.

13. §

A Társulás a támogatás felhasználásáról tárgyév december 31-ei fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint köteles elszámolni.

A támogatás folyósítása

14. §

A támogatást a támogatási megállapodásban foglaltak szerint a Belügyminisztérium utalványozása alapján a Magyar Államkincstár folyósítja.

Ellenőrzés

15. §

(1) A támogatási megállapodásban foglaltak teljesítését a Belügyminisztérium, továbbá jogszabályban erre feljogosított egyéb szervek ellenőrizhetik.

(2) A Társulás köteles a támogatás felhasználását elkülönítetten és naprakészen nyilvántartani, az ellenőrzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást megadni, a kért dokumentumokat rendelkezésre bocsátani, a helyszíni ellenőrzést lehetővé tenni.

(3) Ellenőrzésre a támogatási döntést megelőzően (előzetes ellenőrzés), a támogatás felhasználása során (közbenső ellenőrzés) és a támogatás folyósításának megszűnését követő tíz naptári éven belül utólagosan is (utóellenőrzés) sor kerülhet.

16. §

(1) A 15. § (3) bekezdése szerinti előzetes ellenőrzés a döntés-előkészítés szakaszában, a döntés meghozatala előtt történhet, amely kiterjedhet különösen

a) a pályázatban szereplő adatok;

b) a vállalt feladatok megalapozottságának vizsgálatára.

(2) A 15. § (3) bekezdése szerinti közbenső ellenőrzés a támogatási megállapodás megkötését követően a záróelszámolásig történhet, amely kiterjedhet

a) a vállalt kötelezettségek tartalmának támogatási megállapodásban foglaltak szerinti megvalósulására;

b) a tájékoztatási kötelezettségek teljesítésének ellenőrzésére, a szolgáltatott adatok hitelességének vizsgálatára;

c) közbenső helyszíni ellenőrzést kiváltó konkrét ok vizsgálatára.

(3) A 15. § (3) bekezdése szerinti utólagos ellenőrzésre a záró-elszámolást követően kerülhet sor, amely kiterjedhet

a) az együttműködés e rendelet 3. § (2) bekezdés b) pontja szerinti időtartamának teljesítésére;

b) a vállalt kötelezettségek megvalósulására.

Záró rendelkezés

17. §

E rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

Gyurcsány Ferenc s. k.,

miniszterelnök

1. számú melléklet a 36/2005. (III. 1.) Korm. rendelethez[2]

A közszolgáltatási feladatok ellátásának részletes feltételei és a támogatható célok

I. Közoktatási feladat

A közoktatási feladat keretén belül a Társulás ellátja a közoktatási intézményi feladatot:

ennek keretében gondoskodik a közoktatási feladat ellátásában részt vevő önkormányzatok fenntartásában működő, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: közoktatási törvény) 20. § (1) bekezdése a) és b) pontja szerinti intézmények hatékonyabb működésének szervezéséről, az intézményekben folyó nevelés-oktatás színvonalának javításáról;

a közoktatási szakszolgálati feladatot:

ennek keretében vállalja a közoktatási törvény 34. §-ának a)-b), d)-f) és h) pontjai szerinti pedagógiai szakszolgálati feladatok (a továbbiakban: közoktatási szakszolgálati feladat) közül legalább kettő ellátásának megszervezését;

továbbá a Társulás valamennyi önkormányzatára kiterjedően - a közoktatási törvény 89/A. §-ának (5) bekezdése szerint - a közoktatási feladatra vonatkozóan kistérségi intézkedési tervet készít. A kistérségi intézkedési tervet az Oktatási Minisztériumnak - papír alapon egy eredeti és egy másolati példányban, továbbá elektronikus úton - legkésőbb 2005. június 15-ig kell benyújtani.

1. Közoktatási intézményi feladat

A Társulás intézményfenntartóként, vagy szervező tevékenységével biztosítja, hogy a közoktatási feladat ellátásában részt vevő önkormányzatok fenntartásában működő valamennyi - települési önkormányzat vagy társulásaik által fenntartott - közoktatási intézmény megfeleljen az alábbi átlaglétszámra vonatkozó feltételeknek.

Ennek teljesítése történhet úgy, hogy az intézmények fenntartásáról:

a) a Társulás,

b) intézményi társulások, vagy

c) a Társulásban részt vevő települési önkormányzatok önállóan

gondoskodnak. Az egyes települési önkormányzatok által önállóan fenntartott intézmények után azonban támogatás nem igényelhető.

Átlaglétszámra vonatkozó feltételek:

a) Az óvodákban az óvodai csoportok átlaglétszámának el kell érnie legalább a közoktatási törvény 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti csoport átlaglétszámnak:

- a 2005/2006. nevelési évben, az akkor indított első óvodai nevelési évben a 75%-át, a második és harmadik nevelési évben együttesen az 50%-át,

- a 2006/2007. nevelési évben, az akkor indított első és a második óvodai nevelési évben együttesen a 75%-át, a harmadik nevelési évben az 50%-át,

- a 2007/2008. nevelési évben minden nevelési évben együttesen a 75%-át.

b) Az iskolákban az osztályok átlaglétszámának el kell érnie legalább a közoktatási törvény 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámának:

- a 2005/2006. tanévben, az akkor indított 1. és 5. évfolyamon a 75%-át, a 2-4., illetve 6-8. évfolyamon együttesen az 50%-át,

- a 2006/2007. tanévben, az akkor indított 1-2. és 5-6. évfolyamon együttesen a 75%-át, a 3-4. és 7-8. évfolyamon együttesen az 50%-át,

- a 2007/2008. tanévben, az akkor indított 1-3. és 5-7. évfolyamon együttesen a 75%-át, a 4. és 8. évfolyamon az 50%-át.

Az átlaglétszámra vonatkozó fenti feltételektől az alábbi esetekben lehet eltérni:

a) Ha az iskola középfokú oktatási intézmény tagintézményeként működik:

Amennyiben bármely tanévtől az intézményt valamely helyi önkormányzat, intézményi társulás, vagy a Társulás által fenntartott, más településen lévő középfokú oktatási intézmény tagintézményeként működtetik, úgy

- a 2005/2006. tanévben, az akkor indított 1. évfolyamon a 65%-át, az 5. évfolyamon a 75%-át, a 2-4. és 6-8. évfolyamon együttesen az 50%-át,

- a 2006/2007. tanévben, az akkor indított 1-2. évfolyamon együttesen a 65%-át, az 5-6. évfolyamon együttesen a 75%-át, a 3-4. és 7-8. évfolyamon együttesen az 50%-át,

- a 2007/2008. tanévben, az akkor indított 1-3. évfolyamon együttesen a 65%-át, az 5-7. évfolyamon együttesen a 75%-át, a 4. és 8. évfolyamon az 50%-át.

b) Nemzeti, etnikai kisebbségek nevelése, oktatása esetén:

Az átlaglétszám számításánál figyelmen kívül lehet hagyni azon intézményeket, amelyekben a nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett csoportok, osztályok vannak. A Társulás abban az esetben pályázhat ezen intézmények korszerűsítésére, ha az alábbi feltételek együttesen teljesülnek:

- az intézményt a Társulás, illetve intézményi társulás tartja fenn,

- az átlaglétszám számításnál a nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett önálló csoportok, osztályok létszámát és az önálló csoportok, tanulócsoportok számát figyelmen kívül hagyva az átlaglétszám megfelel a fenti - átlaglétszám számítására vonatkozó -szabályoknak,

- továbbá a nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett csoportok, osztályok átlaglétszámának - évfolyamoktól függetlenül - el kell érnie a 2005/2006., 2006/2007., 2007/2008. nevelési években és tanévekben a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXVII. törvény 43. § (4) bekezdése szerinti létszám 65%-át (minimum 5 fő),

- amennyiben egy osztályban nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett csoport van, amely eléri az előző bekezdés szerinti létszámot (5 fő), úgy a nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett csoportot is beleértve kell elérnie az osztály átlaglétszámának a közoktatási törvény 3. számú mellékletében meghatározott csoport, illetve osztály átlaglétszám 65%-át.

c) Ha az óvoda, iskola fenntartásáról legalább 3 települési önkormányzat társulásban gondoskodik, úgy:

- a 2005/2006., 2006/2007., 2007/2008. nevelési években az óvodai csoportok és az 1-4. évfolyam esetén az osztályok átlaglétszáma együttesen érje el legalább a közoktatási törvény 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti csoport/osztály átlaglétszámnak az 50%-át,

- amennyiben az 5-8. évfolyamon az oktatás egy ellátási helyen történik, úgy a 2005/2006., 2006/2007., 2007/2008. tanévekben az 5-8. évfolyam esetén az osztályok átlaglétszáma együttesen érje el legalább a közoktatási törvény 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámnak az 50%-át,

- amennyiben 3 települési önkormányzat társulásban gondoskodik az átlaglétszámra vonatkozó feltételeket 50%-ban teljesítő közoktatási intézmények fenntartásáról, úgy ezen önkormányzatokat a támogatás megállapítása során a Társulás tagjaként figyelembe lehet venni, azonban e települések után a közoktatási feladatra működési támogatás nem igényelhető,

- amennyiben a 3 települési önkormányzat által társulásban fenntartott közoktatási intézmény 1-4. évfolyamán az osztályok átlaglétszáma együttesen eléri az 50%-ot, az 5-8. évfolyamon eléri a 75%-ot, úgy az 5-8. évfolyam gyermekei után a közoktatási feladatra is igényelhető támogatás (feltéve, ha az 5-8. évfolyamon e 75%-ot nem osztályösszevonással teljesítik) .

d) Ha az óvoda, iskola fenntartásáról intézményfenntartó társulás, vagy a Társulás gondoskodik, úgy:

- az óvodai csoportok átlaglétszáma két fővel lehet kevesebb - a közoktatási törvény 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti csoport átlaglétszámnak -

a) a 2005/2006. nevelési évben, az akkor indított első óvodai nevelési évben a 75%-ánál,

b) a 2006/2007. nevelési évben, az akkor indított első és a második óvodai nevelési évben együttesen a 75%-ánál,

c) a 2007/2008. nevelési évben minden nevelési évben együttesen a 75%-ánál,

- az iskolákban az osztályok átlaglétszáma két fővel lehet kevesebb - a közoktatási törvény 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámnak

a) a 2005/2006. tanévben, az akkor indított 1. és 5. évfolyamon a 75%-ánál,

b) a 2006/2007. tanévben, az akkor indított 1-2. és 5-6. évfolyamon együttesen a 75%-ánál,

c) a 2007/2008. tanévben, az akkor indított 1-3. és 5-7. évfolyamon együttesen a 75%-ánál;

- ezen intézményfenntartó társulásban részt vevő önkormányzatokat a támogatás megállapítása során a Társulás tagjaként figyelembe lehet venni, azonban e települések után a közoktatási feladatra működési támogatás nem igényelhető.

További feltételek az átlaglétszám számításához:

- Az átlaglétszám számításánál az önálló OM azonosítóval rendelkező intézmény tekintendő egy intézménynek.

- Az óvodai csoport, iskolai tanulócsoport létszámának számításánál a közoktatási törvény 3. számú melléklete

II.rész 3. pontjában foglalt előírásokat is figyelembe kell venni.

- Az átlaglétszámot összevont óvodai csoport esetén az összevont óvodai csoportra, általános iskola 1-4. évfolyamán az összevont osztályra vonatkozóan kell teljesíteni.

- 5-8. évfolyamon az osztályösszevonás a támogatás szempontjából nem elismerhető.

- 1-4. évfolyamon osztályösszevonásra csak abban az esetben van lehetőség, ha az összevont osztály egymásra épülő évfolyamokból tevődik össze (pl. 1-2. és 3-4.), illetve az összevont osztályban való oktatáshoz a személyi és tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.

- Az összevont óvodai csoportok és iskolai tanulócsoportok esetében az átlaglétszámot a következők szerint kell számítani: Az összevont csoport és tanulócsoport esetében az összevont nevelési éveket és tanéveket érintő csoportokra, osztályokra vonatkozó átlaglétszámok - az egyes csoportokba/osztályokba járó gyermekek számával súlyozott - átlagát szükséges kiszámítani. Az összevont csoportba járó/tanulócsoportban tanuló gyermekek, tanulók számának el kell érnie az így kiszámított átlagot.

2. Közoktatási szakszolgálati feladat

A Társulás a közoktatási törvény 34. §-ának a)-b), d)-f) és h) pontjai szerinti (gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás; fejlesztő felkészítés; nevelési tanácsadás; logopédiai ellátás; továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás; gyógytestnevelés) szakszolgálati feladatok közül legalább kettő ellátását vállalja.

A Társulás a vállalt közoktatási szakszolgálati feladatot elláthatja az általa fenntartott szakszolgálati intézményben, vagy - megállapodás alapján - helyi önkormányzat vagy intézményi társulás által fenntartott intézményben, vagy szakember közös foglalkoztatásával.

A szakszolgálati ellátás esetében:

a) A feladat-ellátási hatékonysági szint mutató (F): a jelenlegi ellátottak száma (Fe) osztva a társult önkormányzatok közigazgatási területén szakszolgálati ellátást igénylő gyermekek, tanulók számával (Fi) (2005. április 30-i adat) .

b) Feladat-ellátási szint tervezett mutatószáma (Fp) a pályázat megvalósulása esetén minimálisan érje el a 80%-ot (Fp > = 80%) .

A Társulás által fenntartott pedagógiai szakszolgálati intézmény működése feleljen meg a 14/1994. (VI. 24.) MKM rendeletben megfogalmazott szakmai és egyéb követelményeknek.

Támogatás igényelhető:

a) a Társulás vagy az intézményfenntartó társulások keretében működtetett közoktatási intézményekhez kapcsolódóan:

- fejlesztéshez,

- neveléssel, oktatással összefüggő tárgyi eszközök beszerzéséhez (kötelező eszköz- és felszerelésjegyzék),

- iskolabusz* beszerzéséhez, illetve iskolabuszszolgáltatás* vásárlásához;

b) a pedagógiai szakszolgálati feladat ellátásához kapcsolódóan:

- a szakszolgálati intézmény kialakításához,

- a feladat ellátásához szükséges tárgyi eszközök beszerzéséhez,

- iskolabusz* beszerzéséhez, illetve iskolabusz-szolgáltatás* vásárlásához;

c) a feladat megszervezéséhez kapcsolódó szakmai feladatok, valamint a feladatok ellátásához kapcsolódó igazgatási feladatok működési kiadásaihoz:

- konzultációk,

- felmérések;

d) a feladat ellátásával kapcsolatosan felmerülő működési kiadásokhoz:

- az a) és b) pontok szerinti iskolabusz működtetésével összefüggő dologi és személyi kiadásokhoz.

II. Szociális ellátás

A Társulás a szociális ellátás keretében a szociális intézményi vagy a szociális alapszolgáltatási feladatok ellátásáról gondoskodik.

1. Szociális intézményi feladat

A Társulás biztosítja a személyes gondoskodás keretébe tartozó, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) szerinti szakosított ellátást biztosító intézmények közül:

a) az időskorúak ápolást, gondozást nyújtó otthona,

b) az átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények társult formában történő fenntartását.

A Társulás támogatásra akkor jogosult, ha vállalja, hogy az a)-b) pontokban felsoroltak közül legalább két - 2004. december 31-ig legalább két települési önkormányzat által fenntartott - intézmény működtetését társult formában biztosítják.

A Társulás a fenti feladatok társult ellátásáról:

- intézményfenntartóként, illetve

- szervező tevékenységével gondoskodhat. Szervező tevékenységével segíti, hogy a kistérség területén olyan önkormányzati társulás (társulások) működjenek, melyek biztosítják a feladatellátást.

2. Szociális alapszolgáltatási feladat

A Társulás intézményfenntartóként, vagy szervező tevékenységével biztosítja - e feladatot vállaló valamennyi települési önkormányzatra kiterjedően - a szociális alapszolgáltatási feladatok ellátását.

A Társulás támogatásra akkor jogosult, ha az Szt. alapján:

a) családsegítés,

b) házi segítségnyújtás,

c) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,

d) közösségi ellátások,

e) támogató szolgáltatás,

f) nappali ellátás

közül legalább három feladat ellátását biztosítja. A Társulás a fenti feladatok ellátásáról:

- intézményfenntartóként, illetve

- szervező tevékenységével gondoskodhat. Szervező tevékenységével segíti, hogy a kistérség területén kizárólag olyan intézményi társulások működjenek, melyek biztosítják a feladatellátást.

- Az egyes intézményi társulásokban a lakosságszámnak legalább 3000 főnek kell lennie.

- Amennyiben ez azért nem teljesíthető, mert a Társulásban a feladatot vállaló önkormányzatok lakosságszáma nem éri el a 3000 főt, közvetlenül a Társulásnak kell a feladatellátást biztosítania.

- A Társulás a feladatellátást szociális szolgáltatást végző egyesülettel, alapítvánnyal, egyházi jogi személlyel, ezek intézményeivel, egyéni vagy társas vállalkozóval az Szt. 120-122. §-a alapján kötött szerződés útján is biztosíthatja.

Támogatás igényelhető:

- a feladatokat ellátó intézmények fejlesztéséhez (pl. építészeti feltételek kialakítása, intézmények funkciójának átalakítása, férőhelybővítés),

- a szükséges tárgyi feltételek biztosításához,

- személyi kiadásra támogatás kizárólag abban az esetben igényelhető, ha a Társulás az intézmény fenntartója.

III. Gyermekjóléti feladat

A Társulás a gyermekjóléti feladat ellátása keretében a gyermekvédelmi szakellátás vagy a gyermekjóléti alapellátási feladatokról gondoskodik.

1. Gyermekvédelmi szakellátási feladat

A Társulás intézményfenntartóként, vagy szervező tevékenységével biztosítja, hogy a kistérség területén a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) szerinti gyermekek átmeneti gondozását biztosító valamennyi intézmény:

a) a helyettes szülői hálózat,

b) a gyermekek átmeneti otthona,

c) a családok átmeneti otthona társult formában működjön.

A Társulás a fenti feladatok ellátásáról:

- intézményfenntartóként, illetve

- szervező tevékenységével gondoskodhat. Szervező tevékenységével segíti, hogy a kistérség területén olyan önkormányzati társulás (társulások) működjenek, melyek biztosítják a feladatellátást.

2. Gyermekjóléti alapellátási feladat

A Társulás intézményfenntartóként, vagy szervező tevékenységével biztosítja - e feladatot vállaló valamennyi települési önkormányzatra kiterjedően - a Gyvt. szerinti egyes gyermekjóléti alapellátási feladatok:

a) a gyermekjóléti szolgáltatás,

b) a gyermekek napközbeni ellátása, valamint

c) a gyermekek átmeneti gondozása

közül legalább egy alapellátás integrált formában történő ellátását.

A Társulás a fenti feladatok ellátásáról:

- intézményfenntartóként, illetve

- szervező tevékenységével gondoskodhat. Szervező tevékenységével segíti, hogy a kistérség területén kizárólag olyan társulások működjenek, melyek biztosítják az integrált feladatellátást.

Az integrált ellátás biztosítható:

- a Társulás által fenntartott intézményben,

- intézményi társulásokban, melyeknél a lakosságszámnak legalább 5000 főnek kell lennie. Amennyiben ez azért nem teljesíthető, mert a Társulásban a feladatot vállaló önkormányzatok lakosságszáma nem éri el az 5000 főt, közvetlenül a Társulásnak kell a feladatellátást biztosítania.

- a Társulás a feladatellátást szociális szolgáltatást végző egyesülettel, alapítvánnyal, egyházi jogi személlyel, ezek intézményeivel, egyéni vagy társas vállalkozóval kötött szerződés útján is biztosíthatja,

- az integrált ellátás a gyermekjóléti alapellátás és más (oktatási-nevelési, gyermek-egészségügyi, szociális) intézmény együttes megszervezésével is biztosítható.

Támogatás igényelhető:

- a feladatokat ellátó intézmények fejlesztéséhez (pl. építészeti feltételek kialakítása, intézmények funkciójának átalakításához, férőhelybővítés),

- a szükséges tárgyi feltételek biztosításához,

- személyi kiadásra támogatás kizárólag abban az esetben igényelhető, ha a Társulás az intézmény fenntartója.

IV. Egészségügyi feladat

Az egészségügyi alapellátáshoz csatlakozó - háziorvosi - Központi Ügyelet létrehozása a kistérségi központban és/vagy más településen:

- Az egészségügyi alapellátáshoz csatlakozó - a kistérségi központban és/vagy más településen létrehozandó -Központi Ügyeletnek le kell fednie a kistérséghez tartozó települések összlakosságának legalább 80%-át.

- A Társuláson belül több Központi Ügyelet abban az esetben hozható létre, ha az egyes Központi Ügyeletek ellátási körzetéhez tartozó lakosságszám meghaladja a 25 000 főt.

- Az új Központi Ügyeletet mentőállomáshoz csatoltan kell kialakítani. Amennyiben a kistérségben már működik Központi Ügyelet, úgy mentőállomással közös diszpécserszolgálat kialakítása támogatható.

Támogatás igényelhető:

- Központi Ügyelet tárgyi feltételeinek biztosításához (orvosi gép-műszer, szállításra alkalmas gépjármű),

- mentőállomással közös diszpécserszolgálat kialakításához (tárgyi feltételek, szervezéssel kapcsolatban felmerülő dologi kiadások) .

Személyi kiadásokhoz nem nyújtható támogatás.

V. Mozgókönyvtári feladat

A támogatás célja az, hogy mozgókönyvtári ellátással a nyilvános könyvtári szolgáltatás utazás nélkül elérhetővé váljon a kistérség településein élő valamennyi lakos számára.

Ennek biztosításáról a Társulás az alábbiak szerint gondoskodhat:

A) A Társulás megszervezi, hogy legalább 4, nyilvános könyvtárral nem rendelkező - könyvtári szolgáltató hely kialakítását vállaló - településre megfelelő szállítóeszközzel (pl. kishaszon gépjármű) kiszállítsák az igényelt könyvtári állományt. A támogatás igénylésének feltételei:

- A nyilvános könyvtárral nem rendelkező települési önkormányzatok nyilvános könyvtártól vagy a megyei könyvtártól (a továbbiakban: szolgáltató) megrendelik a könyvtári szolgáltatásokat. A Társulás szerződést köt a szolgáltatóval.

- A nyilvános könyvtárral nem rendelkező önkormányzatok (vagy a Társulás) könyvtári szolgáltató hely kialakításáról gondoskodik, amelyekben a szolgáltató által kiszállított könyvtári állomány elhelyezhető, a könyvtári eszközök biztonságos tárolása megoldható, és ahol a megrendelt könyvtári szolgáltatások fogadhatók.

- A Társulás gondoskodik a megrendelt könyvtári szolgáltatásokhoz szükséges egyéb feltételek biztosításáról, különösen a nyilvános könyvtár és a könyvtári szolgáltató hely közötti információcseréről, a megrendelések fogadásáról, a dokumentumáramlást biztosító szállítóeszköz működtetéséről.

- A Társulás támogatást a nyilvános könyvtárral nem rendelkező - könyvtári szolgáltató hely kialakítását biztosító - települési önkormányzatok száma alapján igényelhet.

- Támogatást a Társulás abban az esetben igényelhet, ha egy szolgáltató legalább négy, nyilvános könyvtárral nem rendelkező - könyvtári szolgáltató hely kialakítását biztosító - települési önkormányzat számára biztosítja a mozgókönyvtári szolgáltatásokat. (E négy települési önkormányzaton túl a feladathoz kapcsolódhatnak a könyvtári ellátással nem rendelkező - de könyvtári szolgáltató hely kialakítását nem biztosító -, illetve a nyilvános könyvtárat fenntartó települési önkormányzatok is. E települések után azonban támogatás nem igényelhető.)

B) A Társulás megállapodást köt a szolgáltató könyvtárral, mely szerint a szolgáltató könyvtár - könyvtárbusz útján - biztosítja legalább 4, nyilvános könyvtárral nem rendelkező települési önkormányzat részére a nyilvános könyvtári szolgáltatásokat. Nyilvános könyvtárral vagy szolgáltató hellyel rendelkező önkormányzat is igényelheti a könyvtárbusz működését olyan településrészre tekintettel, ahonnan a könyvtár (vagy a szolgáltató hely) távol van, vagy nehezen közelíthető meg. A támogatás a könyvtárbusz szolgáltatásait igénybe vevő települési önkormányzatok száma alapján igényelhető.

Támogatás az alábbi feladatok ellátásához igényelhető:

Az A) pont szerinti feladatellátás esetén:

- helyiség vásárlásához, kialakításához,

- könyvtári bútorok, eszközök beszerzéséhez,

- könyvtári dokumentumok beszerzéséhez,

- informatikai és egyéb technikai eszközök beszerzéséhez, adatbázisok építéséhez, hozzáférések biztosításához, (szoftverek beszerzése),

- Internet-kapcsolat kiépítéséhez,

- gépkocsi beszerzéséhez,

- telefon és postai díjakhoz;

a B) pont szerinti feladatellátás esetén:

- hozzájárulás a szolgáltató által történő könyvtárbusz beszerzéséhez,

- a szolgáltató által üzemeltetett könyvtárbusz működéséhez történő hozzájáruláshoz,

- könyvtárbusz megállóhelyének kialakításához,

- a könyvtárbusz könyvtári dokumentumainak, technikai eszközeinek beszerzéséhez.

VI. Belső ellenőrzési feladat

A Társulás a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény, az államháztartásról szóló törvény, valamint a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet alapján gondoskodik a belső ellenőrzési feladat ellátásáról.

A Társulás saját feladatellátásban, vagy szervező tevékenységével biztosítja a belső ellenőrzési feladat ellátásában részt vevő települési önkormányzatok, azok polgármesteri hivatalainak, illetve körjegyzőségeinek, önmaga és munkaszervezetének belső ellenőrzését, valamint az önkormányzatok, intézményi társulások és a Társulás felügyelete alá tartozó költségvetési szervek felügyeleti jellegű ellenőrzését.

A Társulás a feladat ellátásáról az alábbiak szerint gondoskodhat:

- saját feladatellátás esetén: intézményfenntartással, vagy munkaszervezeti feladatellátás keretében (önálló munkaszervezetében, vagy a munkaszervezet feladatával megbízott önkormányzati hivatal szervezeti egységében), illetve külső erőforrás bevonásával gondoskodik,

- szervező tevékenységével: segíti, hogy a kistérség területén olyan intézményi társulás(ok) működjön(működ-jenek), amely(ek) biztosítja(ják) a belső ellenőrzési feladatok ellátását. A támogatás feltétele, hogy az egyes intézményi társulásban legalább hét települési önkormányzat vegyen részt (illetve, ha a Társulás tagjainak száma nem éri el a hetet, valamennyi önkormányzat esetében a Társulás gondoskodjon a belső ellenőrzési feladat ellátásáról) . A Társulás az intézményi társulások szakmai munkáját az ellenőrzési programok készítésére, az ellenőrzés lebonyolítására, realizálására vonatkozó belső ellenőrzési módszertan összehangolásával segítheti.

Támogatás igényelhető:

- a belső ellenőrzési feladat ellátásához kapcsolódó - elsősorban személyi és dologi - kiadásokra (bér, járulékai, utaztatás stb),

- a belső ellenőr feladatainak ellátásához kapcsolódó tárgyi eszköz beszerzéséhez.

VII. Társulás ügyintézésének korszerűsítése

A Társulás a kistérségi ügyintézés korszerűsítése érdekében támogatást igényelhet:

- kistérségi ügyintézési, ügyfélszolgálati iroda létrehozásához, a Társulás munkaszervezete irodahelyiségének kialakításához (helyiség vásárlás, helyiség kialakítása, felszerelése, informatikai hálózat kialakítása, számítástechnikai eszközök beszerzése);

- a Társulás által fenntartott intézmények (pl. közoktatási, szociális stb.) kistérségi munkaszervezethez integrálásával kapcsolatban felmerülő fejlesztési kiadásokhoz (Internet-kapcsolat kiépítése, szoftver-beszerzés, hálózat-kiépítés, számítástechnikai eszköz-beszerzés)-, feltéve, ha a Társuláshoz tartozó valamennyi települési önkormányzat bekapcsolódik a kistérségi informatikai hálózat kialakításába,

- a Társulás 2005. évi ügyintézésének szervezéssel kapcsolatban felmerülő kiadásokhoz.

VIII. Területfejlesztési feladat

A Társulás támogatást igényelhet az alábbi célokra:

- kistérségi területfejlesztési koncepció és program készítéséhez, korszerűsítéséhez az alábbi jogszabályok figyelembevételével:

= a területfejlesztési koncepciók, programok és a területfejlesztési tervek tartalmi követelményeiről szóló 18/1998. (VI. 25.) KTM rendelet,

= a területfejlesztési koncepciók és területrendezési tervek kötelező egyeztetésének és elfogadásának rendjéről szóló 184/1996. (XII. 11.) Korm. rendelet,

- a Társulás fejlesztési célú pályázataihoz szükséges tervdokumentáció készítéséhez,

- szakértő igénybevételéhez.

IX. Az I-VIII. pont szerinti feladatokra vonatkozó együttes feltételek

A Társulás - a vonatkozó szakmai szabályok figyelembevételével - a működési célra jóváhagyott támogatást legkésőbb 2005. december 31-ig, a fejlesztési célra jóváhagyott támogatást legkésőbb 2006. december 3 1-ig használhatja fel.

A Társulás működési célú támogatást csak az alábbi esetekben igényelhet:

- ha a Társulás 2004. november 30-át követően alakult meg,

- a 2004. november 30-át megelőzően 50-60%-os lefedettséggel alakult, 2004. évben egyszeri fejlesztési támogatásban részesült Társulás csak azon - a Társuláshoz később csatlakozott - települések után igényelhet működési célú támogatást, melyek után a többcélú kistérségi társulások 2005. évi normatív működési támogatása előirányzatból nem részesült támogatásban,

- a 2004. november 30-át megelőzően alakult, 2004. évben egyszeri fejlesztési támogatásban nem részesült Társulás csak azon települések és feladatok után igényelhet működési célú támogatást, melyek után a többcélú kistérségi társulások 2005. évi normatív működési támogatása előirányzatból nem részesült támogatásban.

* Iskolabusz-szolgáltatás: olyan közoktatási feladat ellátását jelenti, melynek keretében a többcélú kistérségi társulás, intézményi társulás a gyermekek/tanulók, intézmények igényeihez igazodva biztosít szervezett utaztatást. Ez a szolgáltatás a helyi óvodai programban, illetve a helyi pedagógiai programban jóváhagyott közoktatási feladatoknak az ellátását a gyermekek/tanulók elkülönített szállítását biztosítva segíti. A szolgáltatás szervezésekor figyelemmel kell lenni a gyermekekre/tanulókra vonatkozó hatályos egészségügyi és közlekedési jogi szabályozásra, különös tekintettel a megkülönböztető jelzések használatára.

2. számú melléklet a 36/2005. (III. 1.) Korm. rendelethez

A 2004. évi többcélú kistérségi modellkísérletek folytatásának, illetve új modellkísérletek támogatásának feltételei

A többcélú kistérségi modellkísérletek támogatásának célja a kistérségi együttműködés megalapozását szolgáló mintaértékű kistérségi modellek továbbfejlesztése, a hatásvizsgálatok komplex megvalósítása, az országos mo-dellkísérleti program eredményes végrehajtása, és széles körű népszerűsítése.

1. E rendelet 2. § (2) bekezdése szerint rendelkezésre álló előirányzatból támogatás nyújtható

a) a bajai modell,

b) a marcali kapcsolódó, illetve kontroll modell,

c) a makói mintakísérlet,

d) a miskolci "A nagyváros és térsége" modellprogram,

e) a tabi közoktatási integrált kistérségi mintakísérlet,

f) a Zalaegerszeg-Gellénháza-Bak egységes integrált kistérségi önkormányzati költségvetési gazdálkodási modellprogram

továbbfejlesztésére, valamint

g) a szentlőrinci komplex tervezési, térségfejlesztési, adat- és információkezelési rendszer kidolgozására irányuló többcélú kistérségi társulási modellkísérlet támogatására.

h) a szekszárdi emberi erőforrás-gazdálkodási program kidolgozására irányuló többcélú kistérségi társulási modellkísérlet támogatására.[3]

2. E rendelet 2. § (2) bekezdése szerint rendelkezésre álló előirányzatból támogatás nyújtható továbbá a többcélú kistérségi társulások, önkormányzatok széles körű - a Dél-Dunántúli régióra kiterjedő - modellkísérletére is.

A belügyminiszter a modellkísérletben részt vevőkkel 2005.április 30-ig megállapodást köt, melyben meghatározzák a modellkísérleti feladatot, a támogatás összegét és felhasználásának feltételeit. A támogatás folyósításáról - a megállapodás aláírását követő 15 napon belül - a Belügyminisztérium gondoskodik.

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 366/2006. (XII. 28.) Korm. rendelet 7. § (9) bekezdése. Hatályos 2007.01.01.

[2] Beiktatta a 61/2005. (IV. 4.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2005.04.07.

[3] Beiktatta a 61/2005. (IV. 4.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2005.04.07.

Tartalomjegyzék