Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

25/2012. (II. 29.) Korm. rendelet

a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló kormányrendelet módosításáról

A Kormány

a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. § (1) bekezdés m) pontjában

a 19. § és az 58. § tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 11. pontjában és

a 62. § (2) bekezdése tekintetében a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 31. § (1) bekezdés a) pontjában

kapott felhatalmazás alapján,

az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva

a következőket rendeli el:

1. § A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az e rendelet hatálya alá tartozó források felhasználásának tekintetében az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: Ávr.) csak akkor kell alkalmazni, ha e rendelet eltérő szabályokat nem állapít meg."

2. § (1) A Rendelet 2. § (1) bekezdés 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"1. akcióterv: az operatív program vagy egyes prioritástengelyek végrehajtására vonatkozó, két vagy több évre szóló részletes programozási és végrehajtási dokumentum, amely tartalmazza az operatív program, illetve a prioritástengely megvalósításának bemutatását, ütemezését és indikatív forrásfelosztását a teljes programozási időszakra, továbbá a támogatási konstrukciók nevét, célját, keretösszegét, a konstrukció szakmai tartalma tekintetében feladatkörrel rendelkező miniszter (a továbbiakban: miniszter), a konstrukció szakmai tartalma szerint feladatkörében érintett további miniszter vagy miniszterek (a továbbiakban: érintett miniszter) megjelölését, valamint a többletkötelezettség-vállalás esetére a tartalék-konstrukciókat,"

(2) A Rendelet 2. § (1) bekezdése a következő 1a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"1a. alapkezelő szervezet: a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) által kiválasztott, az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról és az 1260/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2006. július 1083/2006/EK tanácsi rendelet (a továbbiakban: 1083/2006/EK tanácsi rendelet) 44. cikkében meghatározott alap vagy egyéb ösztönző rendszer keretében pénzügyi konstrukciót közvetlenül működtető szervezet,"

(3) A Rendelet 2. § (1) bekezdés 6. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"6. finanszírozási keret: a Gazdaságfejlesztési Operatív Program 4. pénzügyi eszközök prioritásra és a Közép-Magyarországi Operatív Program 1.3. intézkedésre vonatkozó kötelezettségvállalások mindenkori támogatási keretösszegei, amelyeket az NFÜ a finanszírozási szerződés szerint a forráskezelő szervezet rendelkezésére bocsát,"

(4) A Rendelet 2. § (1) bekezdése a következő 8a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"8a. forráskezelő szervezet: az NFÜ által az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 44. cikkében meghatározott holdingalap kezelésével összefüggésben felmerülő feladatok ellátására kijelölt pénzügyi vállalkozás,"

(5) A Rendelet 2. § (1) bekezdés 16a. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"16a. közkiadás: az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 2. cikk 5. pontja szerinti kiadás, amelynek részét képezi az uniós és a központi költségvetési támogatáson kívül a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 6. § (1) bekezdése alapján ajánlatkérőnek minősülő közszféra szervezet kedvezményezett által biztosított elismerhető saját forrás is,"

(6) A Rendelet 2. § (1) bekezdés 17. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"17. közreműködő szervezet: az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 2. cikk 6. pontja szerinti szervezet,"

(7) A Rendelet 2. § (1) bekezdés 19. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"19. lehívási értesítés: a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló olyan bizonylat, amellyel a forráskezelő szervezet kezdeményezi az NFÜ-nél a finanszírozási keret terhére történő kifizetést a programszámlára, vagy amellyel az alapkezelő szervezet kezdeményezi az NFÜ-nél a kifizetést és amely az igazoló hatóság számára az Európai Bizottsággal történő elszámolás alapját képezi,"

(8) A Rendelet 2. § (1) bekezdése a következő 19a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"19a. nagyprojekt: az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 39. cikke szerinti projekt,"

(9) A Rendelet 2. § (1) bekezdés 20. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"20. pénzügyi eszköz: hitel, pénzkölcsön, lízing, kockázati tőke vagy garancia eszköz,"

(10) A Rendelet 2. § (1) bekezdése a következő 20a. és 20b. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"20a. pénzügyi konstrukció: a pénzügyi közvetítő vagy az alapkezelő által a kedvezményezettnek kínált pénzügyi eszköz, amelynek feltételeiről a pénzügyi közvetítő vagy az alapkezelő a kedvezményezettel a közöttük létrejött szerződésben állapodik meg,

20b. pénzügyi közvetítő: olyan szervezet, amely a holdingalapon keresztül megvalósuló pénzügyi program esetében a közvetítői szerződés alapján a kedvezményezett javára támogatott pénzügyi konstrukció igénybevételét teszi lehetővé,"

(11) A Rendelet 2. § (1) bekezdés 21. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"21. programszámla: a kincstár által az NFÜ, mint számlajogosult javára az egyes operatív programokon belül programonként megnyitott és vezetett, a programok finanszírozására szolgáló elkülönített pénzforgalmi számla, amely felett az irányító hatóság a forráskezelő szervezetnek rendelkezési jogot biztosít,"

(12) A Rendelet 2. § (1) bekezdése a következő 26a. és 26b. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"26a. tartalék támogatási konstrukció: olyan támogatási konstrukció, amely az adott operatív program prioritásának keretein felüli többletkötelezettség-vállalás esetére, a megemelt finanszírozási keret lekötése céljából kerül nevesítésre az akciótervben, de a nevesítés kötelezettségvállalással nem jár, a tartalék támogatási konstrukcióban meghatározott tartalék pályázati kiírások, tartalék kiemelt projektek a tartalék támogatási konstrukció aktiválásáig nem indíthatók,

26b. tartalék támogatási konstrukció aktiválása: a korábban tartalékként nevesített támogatási konstrukció törlése, egyúttal annak a 26. pont szerinti támogatási konstrukcióként történő megjelenítése az akcióterv módosítása révén,"

(13) A Rendelet 2. § (1) bekezdése a következő 32a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"32a. többletkötelezettség-vállalás: az operatív program valamely prioritásának keretét meghaladó, az államháztartásért felelős miniszter által jóváhagyott kötelezettség-vállalás,"

3. § A Rendelet 3. § c) és d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A Kormány)

"c) elfogadja a nagyprojektekre vonatkozóan az Európai Bizottság számára benyújtandó javaslatokat, d) dönt az akciótervről és annak módosításáról, kivéve, ha

da) a módosítás prioritáson belül már nevesített támogatási konstrukciók között olyan forrásátcsoportosításra irányul, amelynek mértéke a módosítással érintett prioritás - adott akcióterv legutóbbi kormánydöntéssel megállapított - keretének 15%-át nem haladja meg vagy

db) a módosítás a tartalék támogatási konstrukció aktiválására vonatkozik,"

4. § (1) A Rendelet 5. § g) és h) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A fejlesztéspolitikáért felelős miniszter)

"g) előterjesztést nyújt be a Kormány részére a 3. §-ban meghatározott feladatokkal kapcsolatban, h) a miniszterrel egyetértésben dönt az akcióterv módosításáról a 3. § d) pont da) alpontja szerinti esetben és erről az NFÜ útján értesíti az államháztartásért felelős minisztert,"

(2) A Rendelet 5. §-a a következő i)-k) ponttal egészül ki:

(A fejlesztéspolitikáért felelős miniszter)

"i) a miniszterrel egyetértésben az előkészítettség fokára figyelemmel dönt a tartalék támogatási konstrukció aktiválásáról és erről az NFÜ útján értesíti az államháztartásért felelős minisztert,

j) felügyeli a pályázati felhívás előkészítésének folyamatát, jóváhagyja a pályázati felhívásokat,

k) döntés-előkészítő bizottság összehívása esetén tagot delegálhat a döntés-előkészítő bizottságba."

5. § A Rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"6. § (1) A miniszter

a) javaslatot tesz az operatív program tartalmára, és kezdeményezi annak módosítását,

b) javaslatot tesz az akcióterv tartalmára, és - a 3. § d) pont da) és db) alpontja szerinti esetben az érintett miniszter véleményének kikérésével - kezdeményezi annak módosítását,

c) javaslatot tesz - az érintett miniszter véleményének kikérésével - a kiemelt projektek azonosítására, véleményezi a más szervezetek által javasolt kiemelt projektekre vonatkozó javaslatot, kiadja a kiemelt projektek befogadási kritériumaként meghatározott támogató nyilatkozatot, kivéve, ha a projektjavaslatot a miniszter nyújtja be,

d) részt vesz a pályázati kiírások kidolgozásában,

e) az egységes működési kézikönyvben meghatározott módon részt vesz a döntés-előkészítési folyamatban, döntés-előkészítő bizottság összehívása esetén tagot delegál a döntés-előkészítő bizottságba,

f) szakmai szempontból nyomon követi a feladatkörébe tartozó pályázati felhívásokat és kiemelt projekteket,

g) felel - az érintett miniszter véleményének kikérésével - a támogatási konstrukciók szakmai tartalmának előkészítéséért, melynek keretében biztosítja, hogy a szakmai tartalom illeszkedjen a Kormány stratégai céljaihoz és a kormányzati programhoz."

6. § (1) A Rendelet 9. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A monitoring bizottságba tagot delegál)

"b) a miniszter,"

(2) A Rendelet 9. § (4) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A monitoring bizottság munkájában tanácskozási joggal részt vehet)

"e) az érintett miniszter."

7. § A Rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"10. § (1) Az egyfordulós és a kiemelt projekt-kiválasztási eljárás esetén a miniszter vagy a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter kezdeményezésére az NFÜ - kiemelt projekt esetén a kiemelt projekt felhívásban, pályázat esetén a pályázati felhívásban (a továbbiakban együtt: a felhívás) meghatározottak szerint - döntés-előkészítő bizottságot hoz létre, az NFÜ saját döntése alapján döntés-előkészítő bizottságot hozhat létre.

(2) A döntés-előkészítő bizottság a pályázati konstrukció vonatkozásában a felhívásban megjelenített szakmai tartalom érvényesülését célzó döntés-előkészítő javaslatot tesz.

(3) A döntés-előkészítő bizottság tagjait az NFÜ kéri fel. A döntés-előkészítő bizottságba tagot jelölhet

a) a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter,

b) a miniszter,

c) az NFÜ.

(4) A döntés-előkészítő bizottságba megfigyelőt jelölhet

a) a közreműködő szervezet,

b) a miniszter és

c) az érintett miniszter.

(5) A döntés-előkészítő bizottság munkájában az elnök és a tagok szavazati joggal, a megfigyelők és a titkár szavazati jog nélkül vesznek részt. A döntés-előkészítő bizottság működésének részletes szabályait ügyrendjében állapítja meg."

8. § A Rendelet 14. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A támogatásra vonatkozó döntés előkészítésében és meghozatalában nem vehet részt politikai párt vezető tisztségviselője vagy alkalmazottja, helyi önkormányzati képviselő, polgármester, alpolgármester, főpolgármester, főpolgármester-helyettes, megyei közgyűlés elnöke és alelnöke, országgyűlési képviselő, európai parlamenti képviselő.

(3) A támogatásra vonatkozó döntés előkészítésében és meghozatalában részt vevő személy vagy szervezet képviseletére jogosult személy a döntés-előkészítési eljárás megkezdésekor teljes bizonyító erejű magánokiratban nyilatkozatot tesz arról, hogy az (1) és (2) bekezdés szerinti összeférhetetlenség vele szemben nem áll fenn, a támogatásra vonatkozó döntés előkészítése és meghozatala során tudomására jutott állam-, szolgálati, üzleti vagy fizetési titkot megőrzi. A nyilatkozatot az NFÜ részére át kell adni."

9. § (1) A Rendelet 15. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az NFÜ feladata az operatív programok tervezésének, programozásának és megvalósításának koordinációja, így különösen)

"c) az akciótervek és módosításuk elkészítése, valamint a Kormány 3. § d) pontja és a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter 5. § h) és i) pontja szerinti döntésének megfelelő tartalmú, egységes szerkezetű akciótervnek az NFÜ honlapján a közzétételtől, illetve a döntéstől számított 3 napon belül való közzététele,"

(2) A Rendelet 15. § (1) bekezdés k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az NFÜ feladata az operatív programok tervezésének, programozásának és megvalósításának koordinációja, így különösen)

"k) a döntés-előkészítés módjának meghatározása,"

(3) A Rendelet 15. § (1) bekezdése a következő t)-w) ponttal egészül ki:

(Az NFÜ feladata az operatív programok tervezésének, programozásának és megvalósításának koordinációja, így különösen)

"t) a pályázati felhívás előkészítése során a támogatási konstrukciónak az operatív programhoz való illeszkedési, európai uniós és nemzeti elszámolhatósági, továbbá - ahol erre jogszabály felhatalmazza - költséghatékonysági szempontú vizsgálata,

u) a projektfelügyeleti rendszer működtetése,

v) javaslatot tesz a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter részére a támogatási konstrukció módosítására vagy visszavonására, ha a pályázati szakaszban a pályázati keret forrásfelhasználása nem megfelelően halad, illetve a kiemelt projekt szakmai és pénzügyi előrehaladása a támogatási szerződésben rögzítettektől jelentős mértékben elmarad,

w) a források felhasználásának alakulásáról, a határidőre nem teljesítő projektek köréről és végrehajtásuk támogatása érdekében megtett intézkedésekről az NFÜ negyedéves rendszerességgel jelentést készít a Kormány részére."

(4) A Rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés q) pontjában meghatározott feladat elvégzéséhez az irányítási jogokat gyakorló miniszter jóváhagyása szükséges. A közreműködő szervezet teljesítményének értékeléséhez - ha adott teljesítéshez az EMIR rögzítő funkciót biztosít - kizárólag az EMIR rendszerben rögzített teljesítések ismerhetőek el."

10. § A Rendelet a következő 15a. alcímmel egészül ki:

"15a. A tartalék támogatási konstrukciók meghatározása, a többletkötelezettség-vállalás esetén történő aktiválása

20/A. § (1) Az akciótervek legalább az operatív program prioritásai 2007-2013 programozási időszakra vonatkozó finanszírozási keretének 5%-át elérő mértékben tartalék támogatási konstrukciókat tartalmazhatnak.

(2) Az operatív programok prioritására vonatkozó többletkötelezettség-vállalás esetén az akciótervben már nevesített, kötelezettségvállalással rendelkező támogatási konstrukciók kerete a többletkötelezettség-vállalással meghatározott keret elérését biztosító mértékben megemelhető, az akciótervben nevesített tartalék támogatási konstrukció aktiválható.

(3) A többletkötelezettség-vállalás esetén meghatározott keretnövekmény lekötése érdekében új, az akciótervben korábban tartalék támogatási konstrukcióként nem szereplő konstrukció akkor kerülhet nevesítésre, ha az összes nevesített tartalék konstrukció aktiválásra került, de azok összesített kerete nem fedi le a keretnövekmény teljes összegét."

11. § A Rendelet 16. alcímének címe helyébe a következő cím lép:

"16. A pályázati felhívás előkészítése és a pályázat tartalmi követelményei"

12. § (1) A Rendelet 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az NFÜ a felhívás tervezett - a miniszterrel és a fejlesztéspolitikáért felelős miniszterrel egyeztetett - meghirdetési időpontját az akcióterv elfogadását követő 15 napon belül honlapján közzéteszi."

(2) A Rendelet 21. § (1) bekezdése a következő (1a)-(1d) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) A miniszter a támogatási konstrukciónak az érintett miniszterrel előzetesen véleményeztetett szakmai tartalmát a konstrukció tervezett meghirdetési időpontját megelőzően - figyelemmel az (1c) bekezdésben foglalt társadalmi egyeztetés időtartamára is - megküldi a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter útján az NFÜ részére. A támogatási konstrukció szakmai tartalmának meghatározásakor be kell mutatni különösen a támogatási konstrukció operatív programhoz történő illeszkedését, a támogatható tevékenységeket és a lehetséges projektgazdák körét. A felhívást a miniszter által készített szakmai tartalom beérkezésétől számított harminc napon belül ki kell bocsátani.

(1b) Az NFÜ a közreműködő szervezet bevonásával és a miniszter véleményének kikérésével elkészíti a felhívást és a támogatási szerződés tervezetét.

(1c) Az NFÜ a felhívást - 10 napos határidő biztosításával - társadalmi egyeztetésre bocsátja. A társadalmi egyeztetés időtartama a felhívás kibocsátásának határidejébe nem számít bele.

(1d) A felhívást az NFÜ a tervezett meghirdetési időpontnak megfelelően elektronikusan megküldi a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter részére jóváhagyásra és a jóváhagyást követően haladéktalanul közzéteszi honlapján."

(3) A Rendelet 21. §-a a következő (8a) bekezdéssel egészül ki:

"(8a) Ha a támogatási konstrukciók szakmai tartalmát a miniszter nem bocsátja az (1a) bekezdés szerinti határidőre az NFÜ rendelkezésére, az NFÜ kezdeményezi a forrás más konstrukcióra történő átcsoportosítását."

13. § A Rendelet 23. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A konzorcium valamely tagja által a konzorcium nevében kötött szerződésért a tagok felelőssége egyetemleges, kivéve, ha a támogatási szerződésben ettől eltérően rendelkeznek."

14. § A Rendelet 18. alcíme a következő 23/A. §-sal egészül ki:

"23/A. § (1) A közreműködő szervezet megvizsgálja, hogy a projektjavaslat megfelel-e a felhívásban meghatározott és a következő befogadási kritériumoknak:

a) a projektjavaslat a benyújtási határidőn belül került benyújtásra,

b) az igényelt támogatás összege nem haladja meg a maximálisan igényelhető támogatási összeget, eléri a minimálisan igényelhető támogatást, az igényelt támogatási arány nem haladja meg a kiírásban megjelölt maximális támogatási intenzitást és

c) a támogatást igénylő a felhívásban meghatározott lehetséges pályázói körbe tartozik.

(2) Kiemelt projektek esetében a miniszter írásos támogatása befogadási kritérium.

(3) Ha a projektjavaslat megfelel a felhívásban és az (1) bekezdésben meghatározott befogadási kritériumoknak, a közreműködő szervezet azt befogadja.

(4) A közreműködő szervezet a benyújtási határidőtől - folyamatos elbírálás esetén a projektjavaslat beérkezésétől - számított 7 napon belül írásban tájékoztatja a támogatást igénylőt a projektjavaslat befogadásáról (befogadó nyilatkozat).

(5) Ha a projektjavaslat nem felel meg a felhívásban és az (1) bekezdésben meghatározott befogadási kritériumoknak, a közreműködő szervezet a projektjavaslatot elutasítja.

(6) A közreműködő szervezet a benyújtási határidőtől - folyamatos elbírálás esetén a projektjavaslat beérkezésétől - számított 7 napon belül írásban tájékoztatja a támogatást igénylőt a projektjavaslat elutasításáról.

(7) A (6) bekezdés szerinti tájékoztatásnak tartalmaznia kell

a) az elutasítás indokait és

b) a kifogás benyújtásának lehetőségét és módját.

(8) Ha a beérkező projektjavaslatok száma jelentősen meghaladja a tervezettet, a (4) bekezdés és a (6) bekezdés szerinti határidőt az NFÜ egy alkalommal, legfeljebb 7 nappal meghosszabbíthatja.

(9) A befogadási kritériumokat nem teljesítő projektjavaslat esetén hiánypótlásnak nincs helye."

15. § A Rendelet 24-26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"24. § (1) A befogadást követő projekt-kiválasztási eljárás keretében a támogatott projektek könnyített elbírálású, egyfordulós vagy kiemelt projekt-kiválasztási eljárás során kerülnek kiválasztásra, amelyek folyamatos vagy szakaszos elbírálásúak.

(2) A támogatásra vonatkozó döntés előkészítésének és meghozatalának eljárását

a) folyamatos meghirdetés esetében a beérkezés sorrendjében a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig,

b) szakaszos elbírálás esetében a pályázati felhívásban rögzített pályázati szakasz zárását vagy beadási határnapját követően, a határidőig benyújtott pályázatok befogadási és értékelési szempontoknak való megfelelés szerinti sorrendisége alapján

kell lefolytatni.

(3) A befogadott projektjavaslatokat értékelni kell. A projektjavaslat értékelésében, továbbá a támogatási döntés előkészítésében részt vevőket a támogatást igénylő döntésről történő tájékoztatása időpontjáig titoktartási kötelezettség terheli. A titoktartási kötelezettség nem terjed ki a benyújtott projektjavaslatnak a projekt-kiválasztási eljárásban történő előrehaladásáról történő tájékoztatásra.

(4) Ha a támogatási döntés mérlegelés nélkül, kizárólag a projekt-kiválasztási szempontoknak való megfelelőségen alapul (a továbbiakban: könnyített elbírálású támogatás) az NFÜ dönt a projektjavaslat támogatásáról vagy elutasításáról.

(5) Könnyített elbírálású támogatás esetén - a felhívás eltérő rendelkezése hiányában - hiánypótlásnak nincs helye.

25. § (1) Döntés-előkészítő bizottság összehívása esetén az NFÜ 27. § (1) bekezdésében meghatározott döntési határideje 10 nappal meghosszabbodik.

(2) A döntés-előkészítés folyamatát elektronikus formában dokumentálni kell.

(3) Ha a támogatást igénylő által benyújtott támogatási kérelem nem felel meg a felhívásban meghatározott követelményeknek és a felhívás lehetőséget nyújt a hiánypótlásra, legalább 7 napos határidő kitűzésével, az összes hiány vagy hiba megjelölésével fel kell szólítani a támogatást igénylőt támogatási kérelmének kijavítására. Hiánypótlásra egyszer van lehetőség.

(4) Ha a támogatást igénylő a hiánypótlást hibásan, hiányosan nyújtja be, úgy a hibás, hiányos támogatási kérelmet a rendelkezésre álló adatok alapján kell elbírálni.

(5) Ha a támogatást igénylő a hiánypótlását határidőn túl nyújtja be, az abban foglaltakat a támogatási kérelem elbírálásánál nem lehet figyelembe venni.

(6) Ha a pályázatban szereplő információ nem egyértelmű vagy ellentmondást tartalmaz és a felhívás lehetőséget nyújt tisztázó kérdés alkalmazására, a közreműködő szervezet tisztázó kérdést tehet fel, melynek megválaszolására legalább 3 napos határidőt kell biztosítani.

(7) Ha a támogatást igénylő támogatás szempontjából releváns adataiban változás következik be, a támogatást igénylő köteles azt haladéktalanul írásban bejelenteni a támogatónak.

(8) Ha a támogatást igénylő pályázatában valótlan adatot közölt, vagy valótlan tartalmú nyilatkozatot tett - a nyilvánvaló adminisztrációs hiba esetét kivéve - a projektjavaslat nem támogatható.

26. § (1) A projektjavaslatról - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - az NFÜ dönt. Csökkentett, feltételes vagy elutasító döntés esetén döntését részletesen indokolni köteles. Döntés-előkészítő bizottság alkalmazása esetén az NFÜ a döntés-előkészítő bizottság szakmai tartalom érvényesülését célzó javaslatától csak részletes, írásban rögzített indokolás alapján térhet el.

(2) Ha a projektjavaslat javasolt támogatási összege meghaladja az ötmilliárd forintot, a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter előterjesztése alapján a projektjavaslatról a Kormány dönt.

(3) A projektjavaslat csökkentett elszámolható összköltséggel vagy csökkentett támogatási összeggel támogatható, ha a projektjavaslat tervezett elszámolható költségei között olyan költségtétel szerepel, amely nem elszámolható, nem szükséges a projekt céljának teljesítéséhez vagy aránytalanul magas.

(4) Ha a projektjavaslat csak feltételekkel támogatható, a támogatási döntésben meg kell határozni a támogatást igénylő által teljesítendő feltételeket.

(5) A döntést követő 1 napon belül rögzíteni kell a döntést az EMIR-ben.

(6) A döntésről a közreműködő szervezet tájékoztatja a támogatást igénylőt. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a projektjavaslat elutasítása, csökkentett összköltséggel történő támogatása vagy feltételekkel történő támogatása esetén a kifogás benyújtásának lehetőségét, módját.

(7) A támogatást igénylők a projektjavaslatuk értékelését a döntésről szóló tájékoztatás kézhezvételét követően megtekinthetik."

16. § A Rendelet 27. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Ha a beérkező projektjavaslatok száma meghaladja a tervezettet, a határidőt az NFÜ egy alkalommal legfeljebb 15 nappal meghosszabbíthatja."

17. § (1) A Rendelet 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Olyan országos jelentőségű fejlesztések esetében, amelyek megvalósításáról a Kormány a kiemelt projektek jóváhagyását megelőzően döntött vagy a pályázó jogszabály alapján egyértelműen beazonosítható, az akciótervi nevesítés megtörténhet a támogatására vonatkozó döntés előkészítése és meghozatala előtt is. A pályázó a felhívás előkészítésében részt vehet. Ebben az esetben a 4. § (2) bekezdésben előírt adatokat előzetesen az akcióterv módosításával szükséges megadni. A támogatásra vonatkozó döntés előkészítése és meghozatala során a döntés előkészítésében részt vevő kizárólag a projektötlet európai uniós forrásból való támogathatóságát, megfelelő előkészítettségét, illetve a többi kiemelt projektötlettel való összhangját vizsgálja."

(2) A Rendelet 28. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Kiemelt projektek esetében a támogatást igénylőnek az útmutató kibocsátásától számított 30 napon belül be kell nyújtania a részletesen kidolgozott projektjavaslatot. A határidő indokolt esetben 30 nappal meghosszabbítható. A határidő - projektgazda hibájára visszavezethető - eredménytelen elteltét követően a projektjavaslat nem nyújtható be, és a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter az akciótervi nevesítést tartalmazó kormányhatározat módosítását kezdeményezi."

(3) A Rendelet 28. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A kiemelt projektjavaslat beérkezésétől számított 30 napon belül meg kell hozni a támogatói döntést és meg kell kötni a támogatási szerződést. Ha a támogatási szerződés megkötéséhez a projektgazdától vagy harmadikféltől függő támogatási szerződési feltételek teljesítése szükséges, a 30 napos határidőt a feltételek teljesítésére megállapított határidő utolsó napjától kell számítani. A határidőbe a projektgazda hiánypótlási és tisztázó kérdésre adott válaszadási ideje, a kifogás elbírálásának időtartama, továbbá a Kormány jóváhagyásra vonatkozó döntési ideje nem számít bele. A Kormány döntési ideje a kapcsolódó előterjesztésnek a kormányzati tevékenység összehangolásáért felelős miniszter által vezetett minisztériumba előzetes egyeztetésre történő beérkezéstől számítandó. Hiánypótlásra a szerződéskötési szakaszban egy alkalommal van lehetőség."

18. § A Rendelet a következő 20/A-20/C. alcímmel egészül ki:

"20/A. A többlet-kötelezettségvállalás menetrendje

29/A. § (1) Az NFÜ a fejlesztéspolitikáért felelős miniszterrel egyeztetve többletkötelezettség-vállalási igényt tölt ki azon operatív programok prioritásaira, amelyek esetében a prioritások keretein felüli kötelezettséget kíván vállalni.

(2) A többletkötelezettség-vállalási igény az alábbiakat tartalmazza

a) a prioritás keretében megtett kötelezettségvállalásokra, a lemorzsolódó forrásokra vonatkozó adatokat,

b) a többletkötelezettség-vállalás konkrét összegét, valamint

c) a többletkötelezettség-vállaláshoz kapcsolódó kifizetések várható évenkénti lefutását.

(3) Az NFÜ a többletkötelezettség-vállalási igényt beterjeszti az államháztartásért felelős miniszter számára elbírálásra.

(4) Az államháztartásért felelős miniszter a beterjesztett igényt megvizsgálja, formai és tartalmi megfelelőség esetén az igény benyújtásakor hatályos központi költségvetésről szóló törvény alapján jóváhagyja az érintett prioritásban a többletkötelezettség-vállalásra fordítható összeget.

(5) Az államháztartásért felelős miniszter jóváhagyása esetén az NFÜ előkészíti az érintett prioritás akciótervének módosítását, amely tartalmazza a többletkötelezettség-vállalásból származó forrás felhasználását is.

20/B. A többletkötelezettség-vállalási minimum szintek és a többletkötelezettség-vállalás mértékének megállapítására vonatkozó alapelvek

29/B. § (1) Az egyes prioritásokra a prioritásokban támogatott projektek átlagos mérete alapján kötelezettségvállalási minimum szinteket kell meghatározni. Az alábbi kötelezettség-vállalási minimumszintek alatt az NFÜ többletkötelezettség-vállalási igényt nem nyújthat be:

a) 100 millió Ft átlagos projekt méret alatt a prioritás teljes keretének 85%-a,

b) 100 millió Ft és 1 milliárd Ft átlagos projekt méret között a prioritás teljes keretének 75%-a,

c) 1 milliárd Ft átlagos projekt méret felett a prioritás teljes keretének 65%-a.

(2) A többletkötelezettség-vállalás mértékét a prioritás európai uniós és hazai finanszírozási keretéhez (a továbbiakban: keret) igazodva forintban szükséges meghatározni.

(3) A többletkötelezettség-vállalás mértékét a lemorzsolódó források aránya, valamint a prioritások kifizetett közkiadással nem érintett kerete alapján kell meghatározni.

(4) A többletkötelezettség-vállalás prioritásonkénti kiindulási mértéke a prioritásban lemorzsolódott források lekötött forrásokhoz viszonyított arányának felével egyezik meg. Ezen arányt kell a prioritások kifizetett közkiadással nem érintett keretére alkalmazni a többletkötelezettség-vállalás összegének meghatározásához.

(5) A kötelezettségvállalási szint minimum 10 százalékpontos emelkedése után felül kell vizsgálni a többletkötelezettség-vállalás mértékét. A lemorzsolódási arány változásához igazodva újbóli többletkötelezettség-vállalás igényelhető. A felülvizsgálathoz kapcsolódó minimális kötelezettségvállalási szintek az alábbiak:

a) 100 millió Ft átlagos projekt méret alatt a prioritás teljes keretének 95%-a,

b) 100 millió Ft és 1 milliárd Ft átlagos projekt méret között a prioritás teljes keretének 85%-a,

c) 1 milliárd Ft átlagos projekt méret felett a prioritás teljes keretének 75%-a.

(6) Az (5) bekezdés szerinti felülvizsgálat után a többletkötelezettség-vállalás aggregált szintjének el kell érnie a prioritásban lemorzsolódott források lekötött forrásokhoz viszonyított arányának legalább 80%-át. Ezen arányt a prioritások kifizetett közkiadással nem érintett aktuális keretére kell alkalmazni.

(7) A kötelezettségvállalási szint 100%-os elérésekor a lemorzsolódási arányt a kifizetett közkiadással nem érintett prioritás keretre 100% mértékben alkalmazni kell.

(8) A többletkötelezettség-vállalás megállapítása közkiadás alapon, EU támogatás, hazai központi költségvetési támogatás és hazai közszféra önerő bontásban történik.

(9) A többletkötelezettség-vállalás megállapításához használt árfolyamot az államháztartásért felelős miniszter határozza meg.

(10) A többletkötelezettség-vállalás felhasználásába beleszámít az előzetes kötelezettségvállalás is azzal, hogy jogilag a ténylegesen megkötött támogatói szerződés minősül többletkötelezettség-vállalásnak.

(11) Az előzetes többletkötelezettség-vállalás tényleges többletkötelezettség-vállalással le nem kötött része újra felhasználható.

(12) A többletkötelezettség-vállalás forrásait olyan projektek támogatására kell felhasználni, amelyek kivitelezése és elszámolása 2015. december 31-éig megvalósítható.

(13) A többletkötelezettség-vállaláson belül az európai uniós és a nemzeti társfinanszírozás arányát úgy kell meghatározni, hogy megvalósuljon a 100%-os abszorpció az Európai Bizottság által előírt hazai társfinanszírozás minimális szinten tartása mellett. Emellett törekedni kell arra, hogy a programozási időszak végére az Európai Bizottság által elvárt prioritásonkénti 85-15% arány teljesüljön.

20/C. A többletkötelezettség-vállalási igény

29/C. § (1) Az NFÜ által összeállítandó többletkötelezettség-vállalási igény benyújtásához a 2a. mellékletben foglalt táblázat kitöltése szükséges. A többletkötelezettség-vállalási igény tartalmazza:

a) a prioritás alapadatait,

b) a lemorzsolódásra vonatkozó adatokat és

c) a többletkötelezettség-vállalási igény nagyságával és a várható felhasználásával kapcsolatos adatokat.

(2) A prioritás alapadatai tekintetében szükséges bemutatni:

a) a prioritás hatályos keretét,

b) a prioritásban megítélt közkiadás összegét, valamint a kifizetéssel nem érintett szabad közkiadás-keretet,

c) a prioritásban támogatott projektek átlagos méretét, valamint

d) a prioritás jogosultságát a többletkötelezettség-vállalásra a projektméret és a kötelezettség-vállalási minimumszint alapján.

(3) A lemorzsolódási adatok tekintetében be kell mutatni a prioritás közkiadás alapú forrás lemorzsolódását és annak főbb összetevőit, abszolút értékben és a prioritás teljes lekötött közkiadás állományának százalékában.

(4) Az NFÜ-nek előrejelzést kell adnia a többletkötelezettség-vállalás által generált kifizetések éves lefutására."

19. § (1) A Rendelet 30. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) A támogatói okirat kiadásához vagy a támogatási szerződés megkötéséhez a (2) bekezdés szerinti dokumentumok ismételt benyújtása nem szükséges, ha azok korábban már benyújtásra kerültek, és azok tartalma a befogadást követően nem módosult."

(2) A Rendelet 30. §-a a következő (6) és (7) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Ha a szerződéskötéshez szükséges valamely információ nem egyértelmű vagy ellentmondást tartalmaz, egy alkalommal hiánypótlásra van lehetőség, melynek teljesítésére legalább 3 napos határidőt kell biztosítani.

(7) A támogatói döntés meghozatalától számított 30 napon belül meg kell kötni a támogatási szerződést. Ha a támogatási szerződés megkötéséhez a projektgazdától vagy harmadik féltől függő támogatási szerződési feltételek teljesítése szükséges, a 30 napos határidőt a feltételek teljesítésére megállapított határidő utolsó napjától kell számítani. A határidőbe a projektgazda hiánypótlási és tisztázó kérdésre adott válaszadási ideje, valamint a kifogás elbírálásának időtartama nem számít bele."

20. § A Rendelet 32. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A pénzügyi közvetítő hitel-, kölcsön-, pénzügyi lízingnyújtásra, kezességvállalásra vagy kockázati tőkebefektetésre irányuló szerződéseket köt a programok feltételei szerint. A pénzügyi közvetítő köteles biztosítani és ellenőrizni, hogy a vele szerződő megfelel a program feltételeinek."

21. § (1) A Rendelet 33. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A biztosítéki értéknek fedeznie kell legalább a kifizetési igénylésben igényelt, továbbá a már kifizetett támogatás együttes összegét. A záró kifizetési igényléshez a biztosíték értékét csak abban az esetben szükséges kiegészíteni, ha a kedvezményezett fenntartási időszakban nyújtandó biztosítéki értékét nem éri el az addig nyújtott biztosíték. Biztosíték legfeljebb a projektre megítélt támogatási összeget elérő biztosítéki értékig kérhető. A húszmillió forintot meghaladó, de az ötvenmillió forintot meg nem haladó támogatással megvalósuló beruházási projektek esetében a megvalósítást követő (fenntartási) időszakra vonatkozóan biztosítékokat nem kell nyújtani. Az ötvenmillió forintot meghaladó támogatással megvalósuló beruházási projektek esetében a fenntartási időszakra biztosítékokat a kifizetett támogatás 50%-ának megfelelő mértékben kell nyújtani."

(2) A Rendelet 33. §-a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

"(9) A pályázati felhívás eltérő rendelkezése hiányában nem köteles biztosítékot nyújtani a kedvezményezett, ha a támogatás

a) nem beruházási célú, vagy

b) kutatás-fejlesztésre vagy innovációra irányul."

22. § (1) A Rendelet 34. § (2) bekezdése a következő a) és b) ponttal egészül ki:

(A kedvezményezett a támogatási szerződésbe foglalt következő nyilatkozatok nyújtására köteles:)

"a) a kedvezményezett nyilatkozata arról, hogy nem minősül az alacsony keresetű munkavállalók bérének emelését ösztönző egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi XCIX. törvény 6. §-a szerinti munkáltatónak,

b) a kedvezményezett nyilatkozata arról, hogy az államháztartásról szóló törvénynek megfelelően

ba) megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének,

bb) a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szól törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének eleget tett, vagy nem tartozik annak hatály alá, és

bc) jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet esetén átlátható szervezetnek minősül."

(2) A Rendelet 34. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kedvezményezett a támogatási szerződésbe foglalt következő nyilatkozatok nyújtására köteles:)

"c) a kedvezményezett azon nyilatkozata, hogy a támogatási rendszerből való kizárás hatálya alatt nem áll,"

23. § A Rendelet 35. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. § (1) Az NFÜ jogosult - a Ptk.-ban és a támogatási szerződésben meghatározott egyéb esetek mellett - a támogatási szerződéstől elállni, vagy támogatói okirat alkalmazása esetén a támogatás visszavonásáról rendelkezni, ha a következő feltételek közül legalább egy bekövetkezik:

a) a támogatói okirat kiállításától vagy a támogatási szerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül a támogatott tevékenység nem kezdődik meg és a megvalósítás érdekében harmadik féltől megvásárolandó szolgáltatásokat, árukat, építési munkákat legalább azok tervezett összértékének 50%-át elérő mértékben - esetleges közbeszerzési kötelezettségének teljesítése mellett - nem rendeli meg, vagy az erre irányuló szerződést harmadik féllel nem köti meg,

b) a támogatói okirat kiállításától vagy a támogatási szerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül a támogatás igénybevételét a kedvezményezett érdekkörében felmerült okból nem kezdeményezi, kifizetési kérelem benyújtásával a megítélt támogatás legalább 10%-ának felhasználását nem igazolja és késedelmét ezen idő alatt írásban sem menti ki,

c) bebizonyosodik, hogy a kedvezményezett a támogatási döntést érdemben befolyásoló valótlan adatot szolgáltatott a támogatási igény benyújtásakor vagy a támogatási szerződés megkötésekor vagy azt követően,

d) a támogatott tevékenység megvalósítása meghiúsul, tartós akadályba ütközik, vagy a támogatói okiratban, támogatási szerződésben foglalt ütemezéshez képest jelentős késedelmet szenved,

e) a kedvezményezett megszegi a támogatói okiratban vagy a támogatási szerződésben foglalt, vagy más jogszabályi kötelezettségeit, így különösen nem tesz eleget ellenőrzéstűrési kötelezettségének, és ennek következtében a támogatott tevékenység szabályszerű megvalósítását nem lehet ellenőrizni,

f) a kedvezményezett az adott nyilatkozatok bármelyikét visszavonja,

g) a kedvezményezett részéről, vagy a kedvezményezettre tekintettel harmadik személy részéről nyújtott biztosíték megszűnik, megsemmisül vagy értéke egyébként számottevően csökken, és a kedvezményezett megfelelő új biztosíték, vagy az értékcsökkenésnek megfelelő további biztosíték nyújtásáról az NFÜ által megszabott ésszerű határidőn belül nem intézkedik.

(2) Ha az (1) bekezdésben meghatározott bármely feltétel bekövetkezik, az NFÜ jogosult az (1) bekezdés szerinti döntés meghozataláig a kedvezményezett további támogatási igényére vonatkozóan a támogatói döntés meghozatalát, a támogatási szerződés megkötését, illetve a kifizetést felfüggeszteni."

24. § A Rendelet 22. alcíme a következő 35/A. §-sal egészül ki:

"35/A. § (1) Azon projektek esetében, amelyeknél a megvalósítás elmaradásának veszélye fennáll, az NFÜ jogosult a támogatási szerződéstől való elállást, illetve a támogatói okirat visszavonását megelőzően kockázatelemzés alapján egyedi cselekvési terv kidolgozását kérni és nyomon követni, a támogató által jogszabály, felhívás és támogatási szerződés alapján alkalmazható intézkedéseket - a támogatási szerződés módosításának kezdeményezésével egyidejűleg - alkalmazni, így különösen a projektmenedzsment költségeket csökkenteni vagy azok kifizetését feltételekhez kötni, projektfelügyelőt kirendelni, európai uniós fejlesztési forrásokhoz való hozzáférését ideiglenesen korlátozni. Mindezeket a projekt támogatási szerződésben vállalt üzemezéséhez való visszaállásig teheti meg.

(2) A projektfelügyelő a projektek megvalósulásának támogatása és végrehajtásának ellenőrzése érdekében biztosítja a sikeres projektmegvalósítás feltételeit azon adminisztratív, illetve menedzsment problémákkal küzdő, nemzetgazdasági, illetve abszorpciós szempontból kiemelt jelentőségű projektek esetében, amelyeknél fennáll a megvalósítás elmaradásának veszélye.

(3) Az NFÜ a projektek eredményes megvalósítása érdekében az (1) bekezdésben meghatározott projekt befejezéséig a 35. § (2) bekezdésében meghatározott módon korlátozhatja az érintett kedvezményezett további, az NFÜ által kezelt támogatási forrásokhoz való hozzáférését."

25. § (1) A Rendelet 36. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A támogatói okirat vagy a támogatási szerződés abban az esetben módosítható, ha a támogatott tevékenység az így módosított feltételekkel is támogatható lett volna. A módosítás nem irányulhat a támogatási döntésben meghatározott összegen felüli többlet költségvetésből nyújtott támogatás biztosítására, kivéve ha

a) jogszabály eltérően rendelkezik,

b) vis maior esemény következik be, vagy

c) a projekt elszámolható összköltsége az általános forgalmi adó mértékének emelése következtében megemelkedik és a megnövelt áfa-tartalommal benyújtott kifizetési igénylések alapján kifizetendő támogatás összegére az eredetileg megítélt támogatás nem nyújt fedezetet."

(2) A Rendelet 36. §-a a következő (4a)-(4d) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) A (4) bekezdés c) pontja szerinti esetben a kedvezményezett - az NFÜ honlapján közzétett kérelemminta kitöltésével, legkésőbb az utolsó kifizetési igénylés benyújtásával egyidejűleg - kezdeményezheti a támogatási szerződés módosítását, ha nem vagy csak részben jogosult az áfa levonására, ezért projektjét bruttó módon tervezte vagy arányosítással állapítja meg a levonható és a le nem vonható áfa összegét.

(4b) A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a kedvezményezett nevét,

b) a támogatási szerződés számát,

c) a kérelmezett elszámolható összköltséget,

d) a kérelmezett támogatási összeget és

e) a költségnövekmény okait dokumentumokkal alátámasztva.

(4c) A kedvezményezett által biztosított saját forrás aránya a projekt támogatásának növelése esetén sem csökkenhet.

(4d) A (4) bekezdéstől eltérően, ha a projekt egy vagy több, a pályázati felhívásban meghatározott önállóan támogatható eleme már megvalósult, az NFÜ támogatási szerződés-módosítással kezdeményezheti a projekt műszaki tartalmának módosítását."

(3) A Rendelet 36. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A projekt megvalósítását a kedvezményezett másra átruházhatja, ha az újkedvezményezett a felhívásban foglalt feltételeknek megfelel és ahhoz az NFÜ előzetesen írásban hozzájárul vagy, ha az új kedvezményezett jogszabályon alapuló jogutódlás következtében lép be a támogatási jogviszonyba. A projekt átruházása során a projekt céljai nem módosulhatnak."

26. § A Rendelet 38. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"38. § (1) Az európai uniós értékhatárokat el nem érő értékű közbeszerzési eljárás, továbbá építési beruházás, építési koncesszió esetén a háromszázmillió forintot el nem érő értékű közbeszerzési eljárás során a 39. §-t és a 39/A. §-t, az európai uniós értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárás, továbbá építési beruházás, építési koncesszió esetén a háromszázmillió forintot elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárás esetében a 39/B-45. §-t kell alkalmazni.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában központosított közbeszerzési rendszer keretén belül lefolytatott keretmegállapodásos eljárás második része tekintetében a Kbt. 110. § (3) bekezdés a) és b) pontjában, valamint a 110. § (4) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott eljárás értéke irányadó."

27. § A Rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"39. § (1) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a közbeszerzési eljárás eredményéről, eredménytelenségéről, az ajánlattevő kizárásáról, a szerződés teljesítésére való alkalmatlanságának megállapításáról, ajánlatának egyéb okból történt érvénytelenné nyilvánításáról, valamint ezek részteles indokáról hozott döntéséről a döntés meghozatalát követő napon, de legkésőbb az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli összegezés megküldésével egyidejűleg értesíti a közreműködő szervezetet.

(2) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli összegezés megküldését követő 5 napon belül megküldi a közbeszerzési eljárás során keletkezett összes dokumentumot - jogorvoslati eljárás esetén a Közbeszerzési Döntőbizottság döntését tartalmazó dokumentumot is - a közreműködő szervezet részére.

(3) A közreműködő szervezet a (2) bekezdés szerinti dokumentumokat - figyelemmel az egységes működési kézikönyvben foglaltakra is - közbeszerzési-jogi, támogathatósági és elszámolhatósági szempontú utóellenőrzésnek veti alá. A közreműködő szervezet a dokumentumok beérkezését követő 7 napon belül az ellenőrzés eredményéről a támogatást igénylőt, illetve a kedvezményezettet értesíti. A közreműködő szervezet az ellenőrzés eredményétől függően szabálytalansági eljárást folytat le, illetve jogorvoslati eljárást kezdeményez.

(4) Ha a közbeszerzési eljárásban utólagos ellenőrzés szükséges, azt a közreműködő szervezet folytatja le az utólagos ellenőrzés lefolytatásához szükséges valamennyi dokumentum kézhezvételét követő 30 napon belül."

28. § A Rendelet 23. alcíme a következő 39/A. §-sal és 39/B. §-sal egészül ki:

"39/A. § A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a szerződés-módosítást, valamint a szerződés-módosítást alátámasztó valamennyi dokumentumot a szerződés-módosítást követő 7 napon belül utóellenőrzés céljából megküldi a közreműködő szervezet részére. A közreműködő szervezet a dokumentumok beérkezését követő 15 napon belül elvégzi a közbeszerzési-jogi és elszámolhatósági szempontú ellenőrzést.

39/B. § (1) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően legalább 20 nappal a közbeszerzési dokumentumokat támogathatósági, elszámolhatósági, valamint közbeszerzési-jogi és műszaki szempontú minőségellenőrzés céljából a közreműködő szervezetnél nyújtja be.

(2) A közreműködő szervezet az EMIR-ben nem rögzített közbeszerzési dokumentumokat haladéktalanul továbbítja az NFÜ részére.

(3) A közreműködő szervezet a közbeszerzési dokumentumok beérkezésétől számított 7 napon belül megküldi a támogathatósági, elszámolhatósági szempontú észrevételeit a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett részére.

(4) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a támogathatósági, elszámolhatósági szempontú észrevételek alapján módosított közbeszerzési dokumentumokat - a támogathatósági, elszámolhatósági szempontú észrevételekben foglaltakkal egyet nem értése esetén a részletes írásbeli indokolással együtt - a támogathatósági, elszámolhatósági szempontú észrevételek közlésétől számított 5 napon belül a közreműködő szervezet részére megküldi.

(5) A közreműködő szervezet (4) bekezdés szerinti módosított közbeszerzési dokumentumok beérkezését követő 5 napon belül megküldi a támogatást igénylőnek, illetve a kedvezményezettnek a támogathatósági, elszámolhatósági szempontú ellenőrzésről szóló nyilatkozatát, és erről tájékoztatja az NFÜ-t."

29. § A Rendelet 40. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"40. § (1) Az NFÜ a közbeszerzési dokumentumok beérkezésétől számított 7 napon belül elvégzi a közbeszerzési dokumentumok közbeszerzési-jogi minőségellenőrzését, valamint - indokolt esetben - a közbeszerzési műszaki minőségellenőrzését, és az erről készített minőségellenőrzési jelentését a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett részére megküldi. Az NFÜ a határidőt - az indokok megjelölésével egyidejűleg - legfeljebb 7 nappal meghosszabbíthatja.

(2) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a minőségellenőrzési jelentés alapján módosított közbeszerzési dokumentumokat - a minőségellenőrzési jelentésben foglaltakkal egyet nem értése esetén a részletes írásbeli indokolással együtt - a minőségellenőrzési jelentés közlésétől számított 5 napon belül az NFÜ részére megküldi.

(3) Az NFÜ a (2) bekezdés szerinti módosított közbeszerzési dokumentumok beérkezését követő 5 napon belül minőségellenőrzési tanúsítványt állít ki és erről tájékoztatja a támogatást igénylőt, illetve a kedvezményezettet, valamint a közreműködő szervezetet.

(4) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a közbeszerzési dokumentumokat a közbeszerzési minőségellenőrzési tanúsítvány és a 39/B. § (5) bekezdése szerinti nyilatkozat figyelembevételével véglegesíti."

30. § A Rendelet a következő 40/A. §-sal egészül ki:

"40/A. § (1) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett - figyelemmel a 37. § (3) bekezdésében foglaltakra is - a közbeszerzési eljárást abban az esetben indíthatja meg, ha az NFÜ a közbeszerzési dokumentumokat ellenőrizte, és erről a 40. § (3) bekezdése szerinti minőségellenőrzési tanúsítványt, továbbá a közreműködő szervezet a 39/B. § (5) bekezdése szerinti nyilatkozatot állított ki. A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett az eljárás megindításával egyidejűleg az eljárást megindító végleges dokumentumot a közreműködő szervezet részére megküldi. A közreműködő szervezet, illetve az NFÜ egyet nem értése esetén dönt a szabálytalansági eljárás lefolytatásáról, illetve Kbt. szerint jogorvoslati eljárás kezdeményezéséről.

(2) A közreműködő szervezet az EMIR-ben nem rögzített közbeszerzési dokumentumokat haladéktalanul továbbítja az NFÜ részére."

31. § (1) A Rendelet 42. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az NFÜ a bírálati összegezés megküldését megelőzően, több szakaszból álló eljárás esetén valamennyi eljárási szakasz vonatkozásban - a 41. § (3) bekezdés szerinti dokumentumok kézhezvételét követő 15 napon belül - közbeszerzési szabályossági tanúsítványt állít ki, amelyet megküld a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett részére."

(2) A Rendelet 42. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a bírálati összegezést - annak megküldésével egyidejűleg - valamint - eltérő vélemény esetén - a közbeszerzési szabályossági tanúsítványban foglaltakkal kapcsolatos álláspontját az NFÜ részére megküldi. Az NFÜ egyet nem értése esetén dönt a szabálytalansági eljárás lefolytatásáról, illetve jogorvoslati eljárás kezdeményezéséről."

32. § A Rendelet 43. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"43. § A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett részére támogatás csak az NFÜ támogató tartalmú minőségellenőrzési tanúsítványának, támogató tartalmú szabályossági tanúsítványának, valamint a közreműködő szervezet 39/B. § (5) bekezdése szerinti támogató nyilatkozatának a megléte esetén folyósítható."

33. § A Rendelet 44. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett részére támogatás csak az NFÜ szerződés-módosításra vonatkozó támogató tartalmú véleménye megléte esetén folyósítható."

34. § A Rendelet 45. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"45. § Ha a közbeszerzési eljárásban, valamint a szerződés-módosítás kapcsán utólagos ellenőrzés szükséges, azt az NFÜ folytatja le az ellenőrzés lefolytatásához szükséges valamennyi dokumentum kézhezvételét követő 30 napon belül."

35. § A Rendelet 46. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ezen alcím alkalmazása során a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett)

"b) a dokumentumok megküldésével egyidejűleg köteles feltüntetni a beszerzés Kbt. szerinti becsült értékét, a szerződéshez rendelt elnevezést és a projekt azonosítószámát, és csatolni nyilatkozatát az egybeszámítási kötelezettség figyelembevételéről,"

36. § A Rendelet 55. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatás igénybevételére irányuló kifizetési igénylés - az előleget, valamint a projektfelügyelő által jóváhagyott kifizetési igénylést kivéve - az időszakos vagy a záró beszámolóval együttesen nyújtható be. Támogatás kizárólag az NFÜ vagy az általa kijelölt közreműködő szervezet által jóváhagyott beszámolóval elszámolható, valós költségek vonatkozásában folyósítható. A beszámoló információkat tartalmaz a támogatott projekt eredményességéről és hatékonyságáról, így különösen

a) a célokhoz mért előrehaladásról, ideértve a számszerűsített célok mutatóit, továbbá - megfelelő indokolással és a célok aktualizálásával - a céloktól való jelentős eltérésekről,

b) a közbeszerzéssel kapcsolatos kötelezettségek teljesítéséről,

c) a helyszíni szemlék és a helyszíni ellenőrzések megállapításai alapján a kedvezményezett által készített intézkedési tervekről és a megtett intézkedésekről."

37. § (1) A Rendelet 57. §-a a következő (1a)-(1c) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) Az (1) bekezdéstől eltérően a támogatási előleg Ávr. 96. § (2) bekezdésben meghatározott legmagasabb százalékos mértékét a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével megemelheti

a) a Kormány által a vonatkozó akciótervben nevesített kiemelt projektek esetén, illetve

b) ha a kedvezményezett központi költségvetési szerv vagy annak intézménye, vagy állami többségi tulajdonban lévő gazdasági társaság.

(1b) A kedvezményezett a Kbt. hatálya alá tartozó építési beruházás, építési koncesszió tárgyú közbeszerzési eljárásokban köteles biztosítani a szállító részére előleg igénylésének lehetőségét.

(1c) Az NFÜ a szállítói előleg kifizetését független, az NFÜ által megbízott műszaki ellenőr ellenőrzéséhez kötheti."

38. § A Rendelet 59. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A kedvezményezett által a hiánypótlásra igénybe vett időtartam az előre nem tervezett, előre nem látható okok miatt lefolytatott rendkívüli helyszíni ellenőrzés, a támogatási szerződés módosítása, a szabálytalansági gyanú kivizsgálására tett intézkedések, valamint az év végi zárási és év eleji számlanyitási folyamatok - az NFÜ honlapján közlemény formájában közzétett - időtartama a (2) és (3) bekezdésben meghatározott időtartamba nem számítanak bele. A támogatási szerződés módosítása esetén a módosítás ideje alatt - egyszeri elszámolás és a záró elszámolás esetén benyújtott kifizetési kérelmek kivételével - a változással nem érintett költségvetési sorok tekintetében a kifizetések nem kerülnek felfüggesztésére, kivéve, ha a szerződés-módosítás tartalmaz az alapadatokban bekövetkező változást is."

39. § A Rendelet 61. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A nagyprojekt vagy kiemelt projekt támogatásának növeléséről - a 36. § (4) bekezdés c) pontja szerinti kivétellel - a Kormány jogosult dönteni."

40. § A Rendelet 62. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"62. § (1) Haladéktalanul fel kell függeszteni a támogatás folyósítását abban az esetben, ha azt e rendelet vagy más jogszabály előírja, illetve a támogatói okirat kiadását vagy a támogatási szerződés megkötését követően a kedvezményezett olyan nyilatkozatot tesz, vagy a támogatás folyósítója olyan körülményről szerez tudomást, amely a támogatás visszavonását, a támogatási szerződéstől történő elállást teheti szükségessé. A felfüggesztésről és annak okáról a kedvezményezettet soron kívül tájékoztatni kell.

(2) Ha az (1) bekezdésben foglalt körülmények kivizsgálását követően a támogató a támogatás visszavonását vagy az elállást nem tartotta szükségesnek, intézkedik a kifizetés felfüggesztésének feloldása iránt."

41. § A Rendelet 64. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A finanszírozási szerződésben elő kell írni a forráskezelő szervezet által teljesítendő adatszolgáltatás körét, és meg kell határozni az analitikus nyilvántartásra használt rendszereket. A forráskezelő szervezet az EMIR helyett a saját pénzügyi számlavezetési és jelentési feladatokat ellátó informatikai rendszerét használja. A forráskezelő szervezet a finanszírozási szerződés teljesítésének ellenőrzése érdekében az NFÜ részére havonta írásban beszámol)

"c) a kedvezményezettnek nyújtott támogatott pénzügyi konstrukció révén megvalósuló kockázatvállalásról, így különösen a kölcsönök pénzügyi közvetítő általi minősítéséről és a kezesség beváltására vonatkozó adatokról,"

42. § A Rendelet 65. §-a a következő (6)-(8) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az alapkezelő szervezet az NFÜ által elfogadott programra jóváhagyott összegből a programfinanszírozási és végrehajtási szerződés forrásigényének megfelelő összeget lehívhatja az NFÜ-nek címzett lehívási értesítés, valamint a lehívási értesítéshez csatolt, a programfinanszírozási és végrehajtási szerződésben meghatározott mellékletek átadásával. Az alapkezelő szervezet a lehívási értesítéseket folyamatos sorszámmal látja el. A lehívási értesítésnek tartalmaznia kell legalább

a) a lehívási értesítés megnevezést,

b) annak a bankszámlának a számát, amelyre az alapkezelő szervezet a forrás jóváírását kéri,

c) a lehívott összeget,

d) a lehívott összeg kifizetésének kért értéknapját,

e) a lehíváshoz kapcsolódó program megjelölését,

f) az NFÜ a programot jóváhagyó döntésének számát és keltét,

g) az alapkezelő szervezet nyilatkozatát arról, hogy a lehívási értesítés napján a programfinanszírozási és végrehajtási szerződés alapján teljesítendő valamennyi előfeltétel teljesült,

h) a lehívási értesítés keltezését, és

i) az alapkezelő szervezet cégszerű aláírását.

(7) A közreműködő szervezet a forrást a szabályszerű lehívási értesítés beérkezésétől számított 15 napon belül utalja át az alapkezelő szervezet bankszámlájára.

(8) Ha a megvalósítás nyomon követése, illetve folyamatba épített ellenőrzése során szabálytalanság gyanúja merül fel az alapkezelő szervezet vonatkozásában, az NFÜ a forrás kifizetését felfüggesztheti."

43. § A Rendelet 78. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(10) Az NFÜ a forráskezelő szervezet közreműködésével minden hónap tizenkettedik napjáig hitelesítési jelentést állít ki, amelyben nyilatkozik arról, hogy a megelőző hónapban jóváhagyott, az EMIR-ben rögzített és a programszámlára utalt támogatási összeggel kapcsolatos, a (4) és (5) bekezdés szerinti dokumentumalapú ellenőrzéseket, továbbá a nyilatkozatában meghatározott, a (6) és (7) bekezdés szerinti helyszíni ellenőrzéseket elvégezte. A hitelesítési jelentést az NFÜ az államháztartásért felelős miniszter által meghatározott formában és tartalommal készíti el. Az NFÜ a kiállított hitelesítési jelentést annak kiállításától számított 8 napon belül elektronikusan megküldi az igazoló hatóság részére."

44. § A Rendelet 79. §-a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) Az Európai Bizottság és az illetékes szervek felé történő bármely adatszolgáltatás - ha a kért adat az EMIR-ben rögzítésre került - kizárólag az EMIR-ben rögzített adatok alapján történhet."

45. § (1) A Rendelet 81. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A kifogás benyújtására a kifogásolt döntésről való tudomásszerzéstől számított 10 napon belül egy alkalommal, az indokok megjelölésével van lehetőség."

(2) A Rendelet 81. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A támogatást igénylő által a kifogással érintett pályázatnak a kifogás elbírálásának ideje alatt történő ismételt benyújtását, valamint a kifogással érintett pályázatra vonatkozó támogatási szerződésnek a kifogás elbírálásának ideje alatt történő megkötését a kifogásban foglaltak kivizsgálása iránti igényről való lemondásnak kell tekinteni."

(3) A Rendelet 81. §-a a következő (5a) bekezdéssel egészül ki:

"(5a) A kedvezményezett által a kifogással érintett döntés alapjául szolgáló eljárási cselekménynek a kifogás elbírálásának ideje alatti megismétlése a kifogásban foglaltak kivizsgálása iránti igényről való lemondásnak kell tekinteni."

46. § A Rendelet 82. § (1) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(A kifogást érdemi vizsgálat nélkül kell elutasítani, ha)

"d) a kifogás nem tartalmaz a megsértett jogszabályban, a felhívásban vagy a támogatási szerződésben foglalt rendelkezésre történő hivatkozást."

47. § A Rendelet 33. alcíme a következő 82/A. §-sal egészül ki:

"82/A. § (1) A kifogást annak előterjesztője a kifogást elbíráló döntés meghozataláig erre irányuló írásbeli nyilatkozattal visszavonhatja.

(2) Visszavonás esetén a kifogás elbírálására jogosult szervezet az eljárást megszünteti."

48. § A Rendelet 83. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(9) A finanszírozási keret terhére megvalósuló intézkedések során a forráskezelő szervezet által elkövetett jogszabálysértés, a finanszírozási szerződés megszegése, valamint a pénzügyi programra vonatkozó előírások megsértése vonatkozásában felmerült - a 66. § (3) bekezdése szerinti - szabálytalansági gyanút az NFÜ vizsgálja ki. A finanszírozási keret terhére megvalósuló intézkedések során a (2)-(8) bekezdésben, a 84. §-ban, a 86-99. §-ban, valamint a 100. § (2)-(7) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni azzal, hogy kedvezményezett alatt forráskezelő szervezetet, támogatási szerződés alatt finanszírozási szerződést kell érteni. A finanszírozási keret terhére megvalósuló intézkedések során a pénzügyi közvetítő és a kedvezményezett által elkövetett jogosulatlan forrásfelhasználásra e fejezet rendelkezései nem alkalmazhatók."

49. § (1) A Rendelet 85. § (2) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A szabálytalansági eljárást az NFÜ folytatja le, ha)

"e) a szabálytalansági gyanú az alapkezelő szervezettel szemben merül fel."

(2) A Rendelet 85. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Ha az ellenőrzési hatóság ellenőrzési tevékenysége során szabálytalanságot állapít meg, az e rendelet szerinti jogkövetkezmények alkalmazásának szükségességéről értesíti az NFÜ vezetőjét, aki gondoskodik azok végrehajtásáról. Az NFÜ döntése ellen a 92. §-ban foglaltak szerint lehetséges jogorvoslatot benyújtani. A jogorvoslati kérelmet az NFÜ-nél kell előterjeszteni."

50. § A Rendelet 101. §-a a következő (1a)-(1c) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) Ha a kedvezményezett részére a támogatási szerződésben rögzítettek alapján kötbérfizetési kötelezettség került megállapításra, a megállapított kötbér összegét a visszafizetésre kötelezés közlésétől számított 30 napon belül köteles visszafizetni.

(1b) Ha a visszafizetési kötelezettség a támogató érdekkörében felmerült okból keletkezett, a támogatás visszafizetése a megállapított fizetési határidőig kamatmentes.

(1c) Ha a forráskezelő szervezetnek forrásátcsoportosítás miatt keletkezik visszafizetési kötelezettsége, a visszafizetendő összeg a megállapított fizetési határidőig kamatmentes."

51. § A Rendelet 104. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A fejezet alkalmazásában a kedvezményezett alatt a pénzügyi eszközök esetében az alapkezelő szervezetet, illetve a forráskezelő szervezetet, támogatási szerződés alatt programfinanszírozási és végrehajtási szerződést, illetve finanszírozási szerződést kell érteni."

52. § (1) A Rendelet 113. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) Az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 62. cikkének megfelelően az ellenőrzési hatóság minden év december 15-éig véleményezésre megküldi az operatív program ellenőrzési stratégiájával összhangban, az adott év június 30-án záruló 12 hónapos időszak során végzett ellenőrzések eredményeit megállapító és a program irányítási és kontroll rendszerében feltárt esetleges hiányosságokról beszámoló éves ellenőrzési jelentés tervezetét, valamint az éves vélemény tervezetét az NFÜ, az igazoló hatóság és az államháztartásért felelős miniszter részére.

(3) Az ellenőrzési hatóság az azonos irányítási és kontroll rendszerű operatív programokra egy jelentést és éves véleményt készít."

(2) A Rendelet 113. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Az ellenőrzési hatóság 2008 és 2015 között minden év december 31-éig benyújtja az éves ellenőrzési jelentést és az éves véleményt az Európai Bizottságnak, amelyet megküld az NFÜ-nek és az államháztartásért felelős miniszternek is. Az ellenőrzési hatóság az éves ellenőrzési jelentés összefoglalóját közzéteszi honlapján."

53. § A Rendelet 116. § (2) bekezdése a következő d) és e) ponttal egészül ki:

(A technikai segítségnyújtás projektjei esetében nem kell)

"d) a pályázati felhívásra vonatkozó rendelkezéseket alkalmazni,

e) szállítói finanszírozást tartalmazó kifizetési igényléssel együttesen időszakos vagy záró beszámolót benyújtani."

54. § A Rendelet 118. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés szerinti vagyonkezelői jog átengedésére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény, valamint a nemzeti vagyonról szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni."

55. § A Rendelet 119-121. § helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"119. § (1) Ha a lebonyolításban érintett szervezet a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett e rendeletben, a felhívásban, az általános szerződési feltételekben és a támogatási szerződésben meghatározott kötelezettségei teljesítésére elektronikus alkalmazást bocsát a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett rendelkezésére, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett köteles az elektronikus alkalmazást igénybe venni.

(2) A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló jogszabályban meghatározottakon túl hiteles kiadmánynak minősül az elektronikus alkalmazással meghozott automatizált egyedi döntésről szóló elektronikus tájékoztatás, ha azon a kiadmányozó szervezet neve, valamint az automatizált döntéshozatal ténye a kiadmányon egyértelműen feltüntetésre kerül.

(3) Ha az elektronikus alkalmazáson keresztül történő közlése nem lehetséges, postai úton történő kézbesítésnek van helye.

(4) Az (1) bekezdéstől eltérően, ha a lebonyolításban érintett szervezet e rendeletben, a felhívásban és az általános szerződési feltételekben, továbbá a támogatási szerződésben keletkező bejelentési, jelentéstételi, tájékoztatási kötelezettség, vagy igénylés teljesítéséhez formanyomtatványt bocsát rendelkezésre, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett kizárólag a formanyomtatvány használatával tehet eleget az e rendeletben, a felhívásban és az általános szerződési feltételekben, valamint a támogatási szerződésben foglalt kötelezettségeinek.

120. § (1) Az elektronikus alkalmazás útján megküldött dokumentumot az átvétel visszaigazolásával kell kézbesítettnek tekinteni.

(2) Ha a dokumentum elektronikus alkalmazáson keresztül történő átvételének visszaigazolása a küldés napját követő hét napon belül nem történik meg, a dokumentumot - az ellenkező bizonyításig - kézbesítettnek kell tekinteni.

(3) Postai úton történő kézbesítés esetén a küldeményt hivatalos iratként kell feladni és átvételének napján kell kézbesítettnek tekinteni.

(4) Ha a postai úton történő kézbesítés azért hiúsul meg, mert a címzett vagy meghatalmazottja úgy nyilatkozik, hogy a küldeményt nem veszi át, az értesítést a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni.

(5) Ha a postai úton kézbesített küldemény "nem kereste" jelzéssel érkezik vissza, az értesítést - az ellenkező bizonyításig - a postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik napon kézbesítettnek kell tekinteni.

(6) Az elektronikus alkalmazás útján megküldött tájékoztatást nyomtatott formában nem kell dokumentálni.

121. § (1) A határidőbe nem számít bele a közlés, kézbesítés napja.

(2) Ha a határidő kezdőnapja nem munkanap, a határidő a következő munkanapon kezdődik.

(3) A hónapokban vagy években megállapított határidő azon a napon jár le, amely számánál fogva megfelel a kezdőnapnak, ha pedig ez a nap a lejárat hónapjában hiányzik, akkor a megállapított határidő a hónap utolsó napján jár le.

(4) Ha a határidő utolsó napja nem munkanap, a határidő a következő munkanapon jár le.

(5) Az elektronikus úton küldött dokumentum előterjesztésének időpontja a dokumentum elküldésének napja.

(6) A postai úton küldött dokumentum előterjesztésének időpontja a postára adás napja.

(7) A határidő elmulasztása vagy a késedelem jogkövetkezményei a határidő utolsó napjának elteltével állnak be.

(8) A határidőt kétség esetén megtartottnak kell tekinteni."

56. § A Rendelet 48. alcíme a következő 121/A. §-sal egészül ki:

"121/A. § A MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. kizárólagos joggal végzi el a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásához kapcsolódó, az NFÜ és a MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. közötti külön megállapodásban meghatározott dokumentumok digitalizálását és dokumentumkezelését."

57. § A Rendelet 122. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) E rendeletnek a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról szóló 25/2012. (II. 29.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított rendelkezéseit a Módr. hatálybalépése idején folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

58. § A Rendelet 122/A. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A 122. § (3) bekezdésétől eltérően a Módr.-tel megállapított 38-40/A. §-t, 42. § (1) és (3) bekezdést, 43. §-t, 44. § (7) bekezdést, 45. §-t, 46. § (1) bekezdés b) pontját, az 57. § (1b) bekezdést a Módr. hatálybalépését követően megindított közbeszerzési ellenőrzésekben, illetve megkezdett közbeszerzési eljárásokban kell alkalmazni.

(4) E rendeletnek a Módr.-tel megállapított 36. § (4) bekezdés c) pontját és (4a)-(4c) bekezdését, valamint 61. § (5) bekezdését azon projektek esetén kell alkalmazni, amelyek záró kifizetési igénylésének benyújtására 2012. január 1-jén vagy azt követően kerül sor."

59. § A Rendelet az 1. mellékletben foglalt 2a. melléklettel egészül ki.

60. § A Rendelet 3. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

61. § A Rendelet

1. 2. § (1) bekezdés 5. pontjában a "lebonyolítási és ellenőrzési folyamatainak" szövegrész helyébe az "irányítási és kontrollrendszerének" szöveg, az "ellenőrzési folyamatokat" szövegrész helyébe a "kontrollfolyamatokat" szöveg,

2. 2. § (1) bekezdés 29. pontjában a "II. Nemzeti Fejlesztési Terv" szövegrész helyébe a "Nemzeti Stratégiai Referencia Keret" szöveg,

3. 7. § (2) bekezdés a) pontjában az "ellenőrzésére és a belső kontrollokra" szövegrész helyébe az "az irányítási és kontrollrendszerére" szöveg,

4. 7. § (2) bekezdés d) pontjában az "az irányítási és ellenőrzési rendszerek" szövegrész helyébe az "az irányítási és kontrollrendszerek" szöveg,

5. 7. § (3) bekezdés a) pontjában az "az irányítási és ellenőrzési rendszerek" szövegrész helyébe az "az irányítási és kontrollrendszerek" szöveg,

6. 9. § (3) bekezdés e) pontjában az "RFT" szövegrész helyébe a "regionális területfejlesztési konzultációs fórum" szöveg,

7. 13. § (1) bekezdésében az "irányítási és ellenőrzési rendszerek" szövegrész helyébe az "irányítási és kontrollrendszerek" szöveg,

8. 13. § (3) bekezdésében a "május 31-éig" szövegrész helyébe az "április 30-áig" szöveg,

9. 14. § (4) bekezdésében az "(1)" szövegrész helyébe az "(1) és (2)" szöveg,

10. 14. § (5) bekezdésében az "a döntés-előkészítő bizottság bármely tagja" szövegrész helyébe az "a támogatásra vonatkozó döntés előkészítése során bárki" szöveg,

11. 14. § (6) bekezdésében az "(1)" szövegrész helyébe az "(1) és (2)" szöveg,

12. 15. § (1) bekezdés g) pontjában az "irányítási és ellenőrzési rendszere" szövegrész helyébe az "irányítási és kontrollrendszere" szöveg,

13. 16. § (2) bekezdésében az "A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: kincstár)" szövegrész helyébe az "A kincstár" szöveg,

14. 18. § (1) bekezdés a) pontjában az "a közvetítők" szövegrész helyébe az "a pénzügyi közvetítő" szöveg,

15. 18. § (1) bekezdés b) pontjában a "közvetítőkkel" szövegrész helyébe a "pénzügyi közvetítővel" szöveg,

16. 21. § (12) bekezdésében a "közvetítők kiválasztására" szövegrész helyébe a "pénzügyi közvetítő kiválasztására" szöveg, az "A közvetítők" szövegrész helyébe az "A pénzügyi közvetítő" szöveg,

17. 27. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében a "hiánypótlás vagy a kifogás" szövegrész helyébe a "hiánypótlás, tisztázó kérdés vagy a kifogás" szöveg,

18. 27. § (1) bekezdés a) pontjában a "hatvanadik" szövegrész helyébe a "harmincadik" szöveg,

19. 27. § (1) bekezdés b) pontjában a "hatvanadik" szövegrész helyébe a "harmincadik" szöveg,

20. 27. § (1) bekezdés c) pontjában a "hatvanadik" szövegrész helyébe a "harmincadik" szöveg,

21. 28. § (3) bekezdésében az "a 24-27. § szerinti" szövegrész helyébe az "a 23/A-27. § szerinti" szöveg,

22. 30. § (4) bekezdésében az "a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.)" szövegrész helyébe a "Kbt." szöveg,

23. 32. § (1) bekezdésében az "A közvetítők" szövegrész helyébe az "A pénzügyi közvetítő" szöveg,

24. 32. § (1) bekezdésében az "a termék" szövegrészek helyébe az "a pénzügyi konstrukció" szöveg,

25. 32. § (2) bekezdésében az "a közvetítői" szövegrész helyébe az "a pénzügyi közvetítői" szöveg,

26. 46. § (2) bekezdésben a "40-45. §-ban" szövegrész helyébe a "39/B-45. §-ban" szöveg,

27. 57. § (1) bekezdésében az "az Ámr.-ben" szövegrész helyébe az "az Ávr.-ben" szöveg,

28. 64. § (3) bekezdés e) pontjában az "a közvetítő" szövegrész helyébe az "a pénzügyi közvetítő" szöveg,

29. 64. § (4) bekezdésében az "az Ámr." szövegrész helyébe az "az Ávr." szöveg,

30. 66. § (1) bekezdésében a "közvetítők" szövegrész helyébe a "pénzügyi közvetítő" szöveg,

31. 66. § (4) bekezdésében a "közvetítőnek" szövegrész helyébe a "pénzügyi közvetítőnek" szöveg,

32. 73. § b) pontjában az "ellenőrzési eljárásokkal" szövegrész helyébe a "kontrollrendszerrel" szöveg,

33. 78. § (2) bekezdésében az "irányítási és ellenőrzési rendszerre" szövegrész helyébe az "irányítási és kontrollrendszerre" szöveg,

34. 78. § (7) bekezdés c) pontjában az "a közvetítők" szövegrész helyébe az "a pénzügyi közvetítő" szöveg,

35. 78. § (7) bekezdés d) pontjában az "a közvetítők" szövegrész helyébe az "a pénzügyi közvetítő" szöveg,

36. 78. § (9) bekezdésében az "a közvetítőknél" szövegrész helyébe az "a pénzügyi közvetítőnél" szöveg,

37. 80. § (6) bekezdésben az "a kedvezményezettnek felróható" szövegrész helyébe az "a kedvezményezett érdekkörében felmerült" szöveg,

38. 90. § (5) bekezdésben az "az Ámr. 127. § (1) és (2) bekezdésében" szövegrész helyébe az "az Áht. 53. § (2) bekezdésében" szöveg,

39. 102. § (1) bekezdésében az "az Áht. 13/A. § (8) bekezdése" szövegrész helyébe az "az Áht. 53. § (2) bekezdése" szöveg,

40. 104. § (3) bekezdésében az "az Áht. 13/C. §" szövegrész helyébe az "az Ávr. 97. §" szöveg,

41. 106. § (1) bekezdésében az "a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről" szövegrész helyébe az "a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről" szöveg,

42. 113. § (1) bekezdésében az "az irányítási és ellenőrzési rendszerek" szövegrész helyébe az "az irányítási és kontrollrendszerek" szöveg,

43. 115. § (1) bekezdésében az "a Közép-magyarországi Operatív Program Pénzügyi eszközök" szövegrész helyébe az "a Közép-magyarországi Operatív Program KKV-k pénzügyi eszközökhöz való hozzáférésének fejlesztése" szöveg,

44. 117. § (2) bekezdésében az "a Kbt. 2/A. §-a" szövegrész helyébe az "a Kbt. 9. § (1) bekezdés k) pontja, valamint (2)-(4) bekezdése" szöveg

lép.

62. § (1) Hatályát veszti a Rendelet

1. 2. § (1) bekezdés 7., 18. és 30. pontja,

2. 6. § (2) bekezdése,

3. 7. alcíme,

4. 9. § (6) bekezdése,

5. 20. § (1) bekezdésében a "feladatkörében érintett" szövegrész,

6. 22. § (4)-(7) bekezdése,

7. 28. § (1) bekezdésében a "feladatkörében érintett" szövegrész,

8. 28. § (4) bekezdése,

9. 29. § (1) és (3) bekezdésében a "feladatkörében érintett" szövegrész,

10. 31. § (2) bekezdésében a "feladatkörében érintett" szövegrész,

11. 33. § (1) bekezdés b) pontjában a "vagyont terhelő zálogjog kikötése," szövegrész,

12. 33. § (8) bekezdés b) pontjában a "ha a támogatás az egyház (egyházi intézmény) olyan közfeladat-ellátásával kapcsolatos, amelyre tekintettel normatív költségvetési támogatásra jogosult," szövegrész,

13. 33. § (8) bekezdés h) és i) pontja,

14. 36. § (2) bekezdés b) pontja,

15. 73. § a) pontjában az "az egységes működési kézikönyvet annak mellékleteivel és" szövegrész,

16. 101. § (2) bekezdése.

(2) Hatályát veszti az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében megvalósuló beruházások általános forgalmi adó emeléséből eredő költségnövekményének kompenzációjáról szóló 29/2009. (XI. 12.) NFGM rendelet.

63. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2012. április 1-jén hatályát veszti.

(2) A 1-17. §, a 19-58. § és a 60-62. § 2012. március 31-én lép hatályba.

64. § Ez a rendelet

a) az Európai Regionális Fejlesztési Alapról és az 1783/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2006. július 5-i 1080/2006/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet,

b) az Európai Szociális Alapról és az 1784/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2006. július 5-i 1081/2006/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet,

c) az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról és az 1260/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2006. július 11-i 1083/2006/EK tanácsi rendelet,

d) a Kohéziós Alap létrehozásáról és az 1164/94/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2006. július 11-i 1084/2006/EK tanácsi rendelet,

e) az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló 1083/2006/EK tanácsi rendelet, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alapról szóló 1080/2006/EK európai parlamenti és a tanácsi rendelet végrehajtására vonatkozó szabályok meghatározásáról szóló 2006. december 8-i 1828/2006/EK bizottsági rendelet,

f) a Szerződés 87. és 88. cikke alkalmazásában a támogatások bizonyos fajtáinak a közös piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról (általános csoportmentességi rendelet) szóló 2008. augusztus 6-i 800/2008/EK bizottsági rendelet

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 25/2012. (II. 29.) Korm. rendelethez

"2a. melléklet 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelethez

A többletkötelezettség-vállalási igény adattáblája

a) A prioritás alapadatai

PrioritásTeljes keret
(Mrd Ft)
Lekötött közkiadás állomány
(Mrd Ft)
Lekötött közkiadás EU része
(Mrd Ft)
Lekötött közkiadás hazai része
(Mrd Ft)
Hazai részből kedvezményezetti
saját erő (Mrd Ft)
Kifizetett közkiadás állomány
(Mrd Ft)
Támogatott projektszám (db)Lekötött közkiadás állomány/
támogatott projekt darabszám
(Mrd Ft)
Lekötött közkiadás / teljes keret (%)Túlvállalásra jogosult
(igen/nem)

b) Lemorzsolódásra vonatkozó adatok

PrioritásMegítélt (bruttó) közkiadás
(Mrd Ft)
Szerződés előtt visszalépett projektek
közkiadása
(Mrd Ft)
Támogatás és szerződés közötti
közkiadás csökkenés
(Mrd Ft)
Megszűnt szerződések közkiadása
(Mrd Ft)
Szerződés és teljes kifizetés közötti
közkiadás csökkenés (Mrd Ft)
Megítélt (bruttó) közkiadásból
kifizetésre nem kerülő összeg (Mrd Ft)
Megítélt (bruttó) közkiadásból
kifizetésre nem kerülő összeg (%)

c) Előrejelzések

PrioritásTöbbletkötelezettség-vállalás összege
(Mrd Ft)
Többletkötelezettség-vállalás
összegének tervezett EU része (Mrd
Ft)
Többletkötelezettség-vállalás
összegének tervezett Hazai része
(Mrd Ft)
Hazai részből tervezett public saját erő
(Mrd Ft)
Többletkötelezettség-vállalás
összegéből tervezett kifizetése - éves
bontásban -
2012-2015"

"

2. melléklet a 25/2012. (II. 29.) Korm. rendelethez

A Rendelet 3. mellékletében foglalt táblázat C:44 mezője helyébe a következő mező lép:

C
44.Összes intézkedés, kivéve Helyi gazdaságfejlesztés, KKV-k pénzügyi eszközökhöz
való hozzáférésének fejlesztése

Tartalomjegyzék