Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

374/2022. (IX. 30.) Korm. rendelet

a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet és a 2021-2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 15a. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet módosítása

1. § A 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet] 8. § (3) bekezdése a következő 13. ponttal egészül ki:

(Az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter koordinációs feladatai keretében:)

"13. gondoskodik a fejlesztéspolitikai intézményrendszer érzékeny pozícióban lévő - különösen a szabálytalanságkezeléssel, ellenőrzésekkel, kockázatértékeléssel foglalkozó - munkatársainak az általa kidolgozott módszertan szerinti rotációjáról."

2. § (1) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 10. § (2) bekezdés 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter az (1) bekezdés 7. pontja keretében]

"3. ellátja a központi koordinációt az ARACHNE kockázatértékelő eszköz alkalmazásával kapcsolatban, kidolgozza és rendszeresen felülvizsgálja az ARACHNE kockázatértékelő eszköz alkalmazására és eredményeinek felhasználására vonatkozó módszertant,"

(2) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 10. § (2) bekezdése a következő 9. és 10. ponttal egészül ki:

[Az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter az (1) bekezdés 7. pontja keretében]

"9. gondoskodik a 7. melléklet szerinti adatoknak az ARACHNE kockázatértékelő eszköz részére kéthavonta történő megküldéséről,

10. biztosítja az ARACHNE kockázatértékelő eszközhöz való hozzáférést a fejlesztéspolitikai intézményrendszer 16. § n) pontja és 20. § 22. pont e) alpontja szerinti feladatot ellátó munkatársai részére."

3. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 16. §-a a következő m)-o) ponttal egészül ki:

(Az Alapok audit hatósága az Európai Bizottság és az államháztartásért felelős miniszter iránymutatásai, valamint a nemzetközileg elfogadott standardok alapján)

"m) véleményezi a 10. § (2) bekezdés 3. pontja szerinti módszertant,

n) alkalmazza és figyelembe veszi az ARACHNE kockázatértékelő eszközt,

o) ellenőrzi az ARACHNE kockázatértékelő eszköz használatát, valamint az annak részére történő, 10. § (2) bekezdés 9. pontja szerinti adatküldést."

4. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 20. § 22. pontja a következő e) alponttal egészül ki:

(Az irányító hatóság felelős az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter által meghatározott csalás elleni politika végrehajtásáért, így közreműködik a csalás megelőzése, annak azonosítása, jelentése, valamint a jogosulatlanul kifizetett összegek és az esetleges késedelmi kamatok visszafizettetése, szankcionálása tekintetében, melynek keretében:)

"e) a támogatási döntés előkészítése és meghozatala során a támogatást igénylő vonatkozásában, továbbá a támogatási szerződés megkötése és esetleges módosítása, valamint a folyamatba épített ellenőrzés során következetesen, rendszeresen és kiterjedten alkalmazza, figyelembe veszi az ARACHNE kockázatértékelő eszköz minden funkcióját a csalás, az összeférhetetlenség, a kettős finanszírozás és egyéb szabálytalanságok megelőzése érdekében,"

5. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet II. Fejezete a következő 12/B. alcímmel egészül ki:

"12/B. A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság feladatai

24/C. § A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság

a) az e rendeletben meghatározottak szerint elvégzi az összeférhetetlenségi nyilatkozatok és az érdekeltségi nyilatkozatok mintavételes ellenőrzését, valamint kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló bejelentéseket,

b) azonosítja a lehetséges összeférhetetlenségi helyzeteket, ennek keretében kockázatelemzést végez,

c) gondoskodik a fejlesztéspolitikai intézményrendszer szereplőinek az összeférhetetlenségi helyzetek elkerülésével kapcsolatos tudatossága növeléséről,

d) tevékenységéről évente beszámol az Integritás Hatóság részére,

e) együttműködik a büntetőeljárásban eljáró szervekkel."

6. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet VI. Fejezete a következő 38/B. §-sal egészül ki:

"38/B. § E Fejezet szabályait

a) az Unió általános költségvetésére alkalmazandó pénzügyi szabályokról, az 1296/2013/EU, az 1301/2013/EU, az 1303/2013/EU, az 1304/2013/EU, az 1309/2013/EU, az 1316/2013/EU, a 223/2014/EU és a 283/2014/EU rendelet és az 541/2014/EU határozat módosításáról, valamint a 966/2012/EU, Euratom rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2018. július 18-i (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet] 61. cikkével,

b) az iránymutatás az összeférhetetlenségek költségvetési rendelet szerinti elkerüléséről és kezeléséről szóló bizottsági közleménnyel (2021/C 121/01), valamint

c) a fejlesztéspolitikai intézményrendszer munkatársa jogállására vonatkozó jogszabályban - így különösen a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvényben és az állami projektértékelői jogviszonyról, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2016. évi XXXIII. törvényben - meghatározott összeférhetetlenségi szabályokkal

összhangban kell értelmezni és alkalmazni."

7. § (1) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 39. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatásra vonatkozó döntés előkészítésében és meghozatalában nem vehet részt az a személy vagy szervezet, aki az adott felhívásra támogatási kérelmet nyújtott be, a támogatási kérelem elkészítésében részt vett, a projekt megvalósítója, ha a támogatási kérelméről még nem született döntés, valamint az, aki)

"c) a szervezetnek a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 3. § 38. pontja szerinti tényleges tulajdonosa,"

(2) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 39. §-a a következő (1b) bekezdéssel egészül ki:

"(1b) Az irányító hatóság az (1) bekezdés f) pontja szerint megállapítja a személy összeférhetetlenségét akkor is, ha az egyébként az (1) bekezdés alapján nem volna megállapítható, de az (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet 61. cikk (3) bekezdése szerinti valamely összeférhetetlenségi ok - így különösen családi vagy érzelmi ok, politikai szimpátiával vagy nemzeti hovatartozással kapcsolatos ok, gazdasági érdek vagy bármely más közvetlen vagy közvetett személyes érdek - rá nézve teljesül vagy annak veszélye objektíven fennállhat."

(3) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 39. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az a munkatárs, aki észleli, hogy egy ügyben összeférhetetlen vagy összeférhetetlensége fennállhat, ezt haladéktalanul írásban bejelenti a fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője részére. A bejelentésben megjelöli az összeférhetetlenség okát, és ha az ügy elfogulatlan megítélése tőle egyéb okból nem várható, akkor ezt indokolja.

(3a) Nem tehet érdemi intézkedést az ügyben, aki a (3) bekezdés szerint bejelentette összeférhetetlenségét."

(4) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 39. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (4a)-(4i) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Bárki jogosult bejelenteni, ha az ügyben összeférhetetlenséget észlel.

(4a) A (4) bekezdés szerinti bejelentést a Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság vizsgálja ki.

(4b) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság elutasítja a (4) bekezdés szerinti bejelentést, ha összeférhetetlenség nem áll fenn. A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság döntését indokolja.

(4c) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság érdemi indokolás nélkül elutasítja a (4) bekezdés szerinti bejelentést, ha a bejelentés

a) változatlan tényállás mellett ismételten olyan személyre vonatkozik, aki tekintetében az összeférhetetlenség hiányát korábban az ügyben megállapította, vagy

b) nyilvánvalóan alaptalan.

(4d) Ha a Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság a vizsgálata során összeférhetetlenséget állapít meg, az erről készült jelentést megküldi a fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője részére. (4e) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság a (4) bekezdés szerinti bejelentések vizsgálata során keletkezett dokumentumokat a vizsgálatok lezárásától számított öt évig megőrzi.

(4f) A fejlesztéspolitikai intézményrendszer szereplője hivatalból vizsgálja, hogy összeférhetetlen személy az ügyben ne járjon el. A fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője az összeférhetetlenségi ügyet soron kívül intézi el.

(4g) A fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője a (3) és a (4d) bekezdés szerinti esetben gondoskodik más személynek az ügyben történő részvételre kijelöléséről.

(4h) A (4b), (4c) és (4g) bekezdés szerinti döntés ellen önálló kifogásnak vagy önállóan előterjesztett más jogorvoslatnak helye nincs. E döntéseket az ügy érdemében hozott döntés ellen benyújtható kifogásban vagy szabálytalansági döntés elleni jogorvoslati kérelemben lehet támadni.

(4i) A fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője gondoskodik annak az eljárási cselekménynek a felülvizsgálatáról és szükség szerint helyesbítéséről vagy megismétléséről, amelyben az összeférhetetlen személy közreműködött és amely az ügy érdemére kihathat, valamint egyéb intézkedést hozhat, így különösen

a) a támogatási döntést visszavonja,

b) a támogatási szerződéstől eláll,

c) a támogatási szerződést módosítja,

d) szabálytalansági eljárást kezdeményez,

e) kezdeményezi a 38/B. § c) pontjában meghatározott jogszabály szerinti felelősségre vonást,

f) bűncselekmény elkövetésének gyanúja esetén feljelentést tesz."

(5) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 39. §-a a következő (6)-(7c) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az irányító hatóság, az 1303/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 123. cikk (8) bekezdése szerinti koordináló szervezet, a közreműködő szervezet, az audit hatóság, az alapok alapját végrehajtó szervezet, a pénzügyi közvetítő, valamint a közbeszerzésekért felelős miniszternek a XVI. Fejezet szerinti ellenőrzést végző munkatársa, továbbá az értékelő, az állami értékelő és a döntés-előkészítő bizottság tagja e tevékenysége megkezdését megelőzően általános összeférhetetlenségi nyilatkozatot és érdekeltségi nyilatkozatot, majd az érdemi eljárási cselekménye megkezdését megelőzően az adott eljárási cselekményre vonatkozó összeférhetetlenségi nyilatkozatot tesz. A fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője a nyilatkozatokat öt évig megőrzi.

(7) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság a (6) bekezdés szerinti nyilatkozatok valóságtartalmát két évre szóló ellenőrzési terv alapján mintavételesen, évente az összeférhetetlenségi nyilatkozat benyújtására kötelezettek számának legalább 5%-ára kiterjedően ellenőrzi. A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság az ellenőrzést különösen a rendelkezésére álló információk alapján és a közhiteles nyilvántartásokban elérhető adatokkal való összevetéssel, ezek hiányában önbevallás alapján végzi el.

(7a) Ha a Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság ellenőrzése során összeférhetetlenséget állapít meg, az erről készült jelentést megküldi a fejlesztéspolitikai intézményrendszer azon szereplője részére, amelynek tevékenysége során az összeférhetetlenségi nyilatkozatot tették. A megkeresett szervezet a 39. § (4i) bekezdése szerint jár el.

(7b) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság a (7) bekezdés szerint ellenőrzött nyilatkozatokat és az ellenőrzések dokumentumait az ellenőrzések lezárásától számított öt évig megőrzi.

(7c) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság tevékenységét, az érvényességi ellenőrzések tervezését és a kétéves tervek végrehajtását az audit hatóság validálja rendszerellenőrzés keretében."

(6) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 39. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) A (6) bekezdés szerinti személyek, valamint azon személyek, akik részt vesznek a támogatások végrehajtásában, tartózkodnak minden olyan magatartástól, amely sérti vagy veszélyezteti az Európai Unió érdekeit, továbbá megteszik a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a feladataik végrehajtása során megakadályozzák az összeférhetetlenségi ok vagy annak veszélye kialakulását. A feladat ellátására vonatkozó jogviszonyban alkalmazandó felelősségi szabályok szerint felelősséggel tartoznak a pártatlan, semleges és szakmai követelményeknek megfelelő feladatellátásáért. A kedvezményezettek, a szállítók, az alvállalkozók és a projekt előkészítésében és megvalósításában részt vevők összeférhetetlenségi nyilatkozatot tesznek az iránymutatás az összeférhetetlenségek költségvetési rendelet szerinti elkerüléséről és kezeléséről szóló bizottsági közlemény (2021/C 121/01) szerinti esetekben. A nyilatkozatokat öt évig meg kell őrizni."

8. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 39. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Bárki jogosult bejelenteni a www.palyazat.gov.hu oldalon, ha az ügyben összeférhetetlenséget észlel."

9. § (1) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet az 1. melléklet szerinti 7. melléklettel egészül ki.

(2) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 7. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

10. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet

a) 39. § (1) bekezdés e) pontjában a "8:1. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli" szövegrész helyébe a "szerinti" szöveg,

b) 39. § (2a) bekezdésében az "az (1) bekezdés" szövegrész helyébe az "az (1) vagy az (1a) bekezdés" szöveg,

c) 156. § (3) bekezdés c) pontjában a "8:1. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli" szövegrész helyébe a "szerinti" szöveg

lép.

11. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 1. melléklet

a) 27.2. pontjában a "kérelemhez" szövegrész helyébe a "kérelemhez. Az értékelés megkezdését megelőzően az értékelő a támogatási kérelemmel kapcsolatos összeférhetetlenségi nyilatkozatot tesz." szöveg,

b) 40.3. pontjában a "Titoktartási, összeférhetetlenségi és hangfelvétel" szövegrész helyébe a "Hangfelvétel" szöveg

lép.

12. § (1) Hatályát veszti a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 20. § 22. pont b) alpontjában az "alkalmazza a csalás kockázatelemzésének támogatására fejlesztett informatikai rendszert," szövegrész.

(2) Hatályát veszti a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 1. melléklet 213.1. pontja.

13. § (1) Hatályát veszti a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 39. § (2) bekezdése.

(2) Hatályát veszti a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 1. melléklet

a) 25.5. pontjában az "az adott felhívás vonatkozásában" szövegrész,

b) 27.1. pontjában az "az adott felhívásra vonatkozó" szövegrész,

c) 41.1. pont b) alpontjában a "(bizottsági tag helyettesítése esetére)" szövegrész.

2. A 2021-2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet módosítása

14. § A 2021-2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet] 7. § (1) bekezdése a következő m) ponttal egészül ki:

(A miniszter koordinációs feladatai keretében)

"m) gondoskodik a fejlesztéspolitikai intézményrendszer érzékeny pozícióban lévő - így különösen a szabálytalanságkezeléssel, ellenőrzésekkel, kockázatértékeléssel foglalkozó - munkatársainak az általa kidolgozott módszertan szerinti rotációjáról."

15. § (1) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 13. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A miniszter az azonosított kockázatok alapján csalás elleni intézkedéseket alkalmaz, amely keretében)

"c) koordinálja az ARACHNE kockázatértékelő eszköz alkalmazását, kidolgozza és rendszeresen felülvizsgálja az ARACHNE kockázatértékelő eszköz alkalmazására és eredményeinek felhasználására vonatkozó módszertant,"

(2) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 13. §-a a következő h) és i) ponttal egészül ki:

(A miniszter az azonosított kockázatok alapján csalás elleni intézkedéseket alkalmaz, amely keretében)

"h) gondoskodik a 4. melléklet szerinti adatoknak az ARACHNE kockázatértékelő eszköz részére kéthavonta történő megküldéséről,

i) biztosítja az ARACHNE kockázatértékelő eszközhöz való hozzáférést a fejlesztéspolitikai intézményrendszer 19. § (2) bekezdés c) pontja és 24. § (1) bekezdés e) pontja szerinti feladatot ellátó munkatársai részére."

16. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 19. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az irányító hatóság felelős a csalás elleni politika végrehajtásáért, amelynek keretében)

"c) a támogatási döntés előkészítése és meghozatala során a támogatást igénylő vonatkozásában, továbbá a támogatási szerződés megkötése és esetleges módosítása, valamint a folyamatba épített ellenőrzés során következetesen, rendszeresen és kiterjedten alkalmazza, figyelembe veszi az ARACHNE kockázatértékelő eszköz minden funkcióját a csalás, az összeférhetetlenség, a kettős finanszírozás és egyéb szabálytalanságok megelőzése érdekében,"

17. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 24. § (1) bekezdése a következő d)-f) ponttal egészül ki:

(Az audit hatóság az Európai Bizottság és az államháztartásért felelős miniszter iránymutatása, valamint a nemzetközileg elfogadott standardok alapján)

"d) véleményezi a 13. § c) pontja szerinti módszertant,

e) alkalmazza és figyelembe veszi az ARACHNE kockázatértékelő eszközt,

f) ellenőrzi az ARACHNE kockázatértékelő eszköz használatát, valamint az annak részére történő, 13. § h) pontja szerinti adatküldést."

18. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet II. Fejezete a következő 15/A. alcímmel egészül ki:

"15/A. A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság feladatai

31/A. § A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság

a) az e rendeletben meghatározottak szerint elvégzi az összeférhetetlenségi nyilatkozatok és az érdekeltségi nyilatkozatok mintavételes ellenőrzését, valamint kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló bejelentéseket,

b) azonosítja a lehetséges összeférhetetlenségi helyzeteket, ennek keretében kockázatelemzést végez,

c) gondoskodik a fejlesztéspolitikai intézményrendszer szereplőinek az összeférhetetlenségi helyzetek elkerülésével kapcsolatos tudatossága növeléséről,

d) tevékenységéről évente beszámol az Integritás Hatóság részére,

e) együttműködik a büntetőeljárásban eljáró szervekkel."

19. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 20. alcíme a következő 43/A. §-sal egészül ki:

"43/A. § E Fejezet szabályait

a) az Unió általános költségvetésére alkalmazandó pénzügyi szabályokról, az 1296/2013/EU, az 1301/2013/EU, az 1303/2013/EU, az 1304/2013/EU, az 1309/2013/EU, az 1316/2013/EU, a 223/2014/EU és a 283/2014/EU rendelet és az 541/2014/EU határozat módosításáról, valamint a 966/2012/EU, Euratom rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2018. július 18-i (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet] 61. cikkével,

b) az iránymutatás az összeférhetetlenségek költségvetési rendelet szerinti elkerüléséről és kezeléséről szóló bizottsági közleménnyel (2021/C 121/01), valamint

c) a fejlesztéspolitikai intézményrendszer munkatársa jogállására vonatkozó jogszabályban - így különösen a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvényben és az állami projektértékelői jogviszonyról, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2016. évi XXXIII. törvényben (a továbbiakban: Ápjt.) - meghatározott összeférhetetlenségi szabályokkal

összhangban kell értelmezni és alkalmazni."

20. § (1) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 44. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási döntés előkészítésében és meghozatalában nem vehet részt)

"c) a támogatást igénylőnek a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Pmt.) 3. § 38. pontja szerinti tényleges tulajdonosa,"

(2) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 44. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) Ha egy személy összeférhetetlensége az (1) bekezdés a)-f) pontja alapján nem volna megállapítható, de az (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet 61. cikk (3) bekezdése szerinti valamely összeférhetetlenségi ok - így különösen családi vagy érzelmi ok, politikai szimpátiával vagy nemzeti hovatartozással kapcsolatos ok, gazdasági érdek vagy bármely más közvetlen vagy közvetett személyes érdek [a továbbiakban együtt: (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet 61. cikk (3) bekezdése szerinti valamely összeférhetetlenségi ok] - rá nézve teljesül vagy annak veszélye objektíven fennállhat, akkor ezen személyt az (1) bekezdés g) pontja szerint kell minősíteni."

21. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 45. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Ha egy személy összeférhetetlensége az (1) bekezdés alapján nem volna megállapítható, de az (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet 61. cikk (3) bekezdése szerinti valamely összeférhetetlenségi ok rá nézve teljesül vagy annak veszélye objektíven fennállhat, akkor ezen személyt a (2) bekezdés szerint kell minősíteni."

22. § (1) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 46. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Folyamatba épített dokumentumalapú ellenőrzést, helyszíni ellenőrzést vagy helyszíni szemlét nem végezheti)

"c) az ellenőrzés alá vont személynek a Pmt. 3. § 38. pontja szerinti tényleges tulajdonosa,"

(2) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 46. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) Ha egy személy összeférhetetlensége az (1) bekezdés a)-f) pontja vagy e rendelkezések tekintetében a (2) bekezdés alapján nem volna megállapítható, de az (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet 61. cikk (3) bekezdése szerinti valamely összeférhetetlenségi ok rá nézve teljesül vagy annak veszélye objektíven fennállhat, akkor ezen személyt úgy kell tekinteni, mint akitől az ügy elfogulatlan megítélése egyéb okból nem várható. Ezen személy az (1) és a (2) bekezdés szerinti ügyekben nem járhat el."

23. § (1) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 47. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A szabálytalansági ügy elintézésében nem vehet részt)

"c) az a) pontban meghatározott személynek a Pmt. 3. § 38. pontja szerinti tényleges tulajdonosa,"

(2) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 47. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) Ha egy személy összeférhetetlensége az (1) bekezdés a)-f) pontja alapján nem volna megállapítható, de az (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet 61. cikk (3) bekezdése szerinti valamely összeférhetetlenségi ok rá nézve teljesül vagy annak veszélye objektíven fennállhat, akkor ezen személyt az (1) bekezdés g) pontja szerint kell minősíteni."

24. § (1) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 49. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Ha az irányító hatóság hatáskörének egy részét közreműködő szervezet gyakorolja, a közreműködő szervezet nem járhat el, ha)

"c) a közreműködő szervezetnek a Pmt. 3. § 38. pontja szerinti tényleges tulajdonosa,"

(az eljárásban támogatást igénylő, kedvezményezett, ezek képviselője vagy olyan személy, aki ezek érdekében az ügyben eljárt.)

(2) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 49. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) Ha a közreműködő szervezet összeférhetetlensége az (1) vagy a (2) bekezdés alapján nem volna megállapítható, de az (EU, Euratom) 2018/1046 európai parlamenti és tanácsi rendelet 61. cikk (3) bekezdése szerinti valamely összeférhetetlenségi ok rá nézve teljesül vagy annak veszélye objektíven fennállhat, akkor a közreműködő szervezetet a (4) bekezdés szerint kell minősíteni."

25. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 50. §-a helyébe a következő rendelkezés lép, és a rendelet a következő 50/A. §-sal egészül ki:

"50. § (1) Az a munkatárs, aki észleli, hogy egy ügyben összeférhetetlen vagy összeférhetetlensége fennállhat, ezt haladéktalanul írásban bejelenti a fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője részére. A bejelentésben megjelöli az összeférhetetlenség okát, és ha az ügy elfogulatlan megítélése tőle egyéb okból nem várható, akkor ezt indokolja.

(2) Nem tehet érdemi intézkedést az ügyben, aki az (1) bekezdés szerint bejelentette összeférhetetlenségét.

50/A. § (1) Bárki jogosult bejelenteni, ha az ügyben összeférhetetlenséget észlel.

(2) Az (1) bekezdés szerinti bejelentést a Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság vizsgálja ki.

(3) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság elutasítja az (1) bekezdés szerinti bejelentést, ha összeférhetetlenség nem áll fenn. A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság döntését indokolja.

(4) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság érdemi indokolás nélkül elutasítja az (1) bekezdés szerinti bejelentést, ha a bejelentés

a) változatlan tényállás mellett ismételten olyan személyre vonatkozik, aki tekintetében az összeférhetetlenség hiányát korábban az ügyben megállapította, vagy

b) nyilvánvalóan alaptalan.

(5) Ha a Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság a vizsgálata során összeférhetetlenséget állapít meg, az erről készült jelentést megküldi a fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője részére.

(6) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság az (1) bekezdés szerinti bejelentések vizsgálata során keletkezett dokumentumokat a vizsgálatok lezárásától számított öt évig megőrzi."

26. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 50/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Bárki jogosult bejelenteni a www.palyazat.gov.hu oldalon, ha az ügyben összeférhetetlenséget észlel."

27. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 51. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A fejlesztéspolitikai intézményrendszer szereplője hivatalból vizsgálja, hogy összeférhetetlen személy az ügyben ne járjon el. A fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője az összeférhetetlenségi ügyet soron kívül intézi el.

(2) A fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője az 50. § (1) bekezdése és az 50/A. § (1) bekezdése szerinti esetben gondoskodik más személynek az ügyben történő részvételre kijelöléséről."

28. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 52. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"52. § A fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője gondoskodik annak az eljárási cselekménynek a felülvizsgálatáról és szükség szerint helyesbítéséről vagy megismétléséről, amelyben az összeférhetetlen személy közreműködött és amely az ügy érdemére kihathat, valamint egyéb intézkedést hozhat, így különösen

a) a támogatási döntést visszavonja,

b) a támogatási szerződéstől eláll,

c) a támogatási szerződést módosítja,

d) szabálytalansági eljárást kezdeményez,

e) kezdeményezi a 43/A. § c) pontjában meghatározott jogszabály szerinti felelősségre vonást,

f) bűncselekmény elkövetésének gyanúja esetén feljelentést tesz."

29. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 52/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"52/A. § (1) Az irányító hatóság, az (EU) 2021/1060 európai parlamenti és tanácsi rendelet 71. cikk (6) bekezdése szerinti koordináló szervezet, a közreműködő szervezet, az audit hatóság, a holdingalapot végrehajtó szervezet, a pénzügyi közvetítő, valamint a közbeszerzésekért felelős miniszternek a IX. Fejezet szerinti ellenőrzést végző munkatársa, továbbá az értékelő, az állami értékelő és a döntés-előkészítő bizottság tagja e tevékenysége megkezdését megelőzően általános összeférhetetlenségi nyilatkozatot és érdekeltségi nyilatkozatot, majd az érdemi eljárási cselekménye megkezdését megelőzően az adott eljárási cselekményre vonatkozó összeférhetetlenségi nyilatkozatot tesz. A fejlesztéspolitikai intézményrendszer érintett szereplője a nyilatkozatokat öt évig megőrzi.

(2) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság az (1) bekezdés szerinti nyilatkozatok valóságtartalmát két évre szóló ellenőrzési terv alapján mintavételesen, évente az összeférhetetlenségi nyilatkozat benyújtására kötelezettek számának legalább 5%-ára kiterjedően ellenőrzi. A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság az ellenőrzést különösen a rendelkezésére álló információk alapján és a közhiteles nyilvántartásokban elérhető adatokkal való összevetéssel, ezek hiányában önbevallás alapján végzi el.

(3) Ha a Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság ellenőrzése során összeférhetetlenséget állapít meg, az erről készült jelentést megküldi a fejlesztéspolitikai intézményrendszer azon szereplője részére, amelynek tevékenysége során az összeférhetetlenségi nyilatkozatot tették. A megkeresett szervezet az 52. § szerint jár el.

(4) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság a (2) bekezdés szerint ellenőrzött nyilatkozatokat és az ellenőrzések dokumentumait az ellenőrzések lezárásától számított öt évig megőrzi.

(5) A Belső Ellenőrzési és Integritási Igazgatóság tevékenységét, az érvényességi ellenőrzések tervezését és a kétéves tervek végrehajtását az audit hatóság validálja rendszerellenőrzés keretében.

(6) Az (1) bekezdés szerinti személyek, valamint azon személyek, akik részt vesznek a támogatások végrehajtásában, tartózkodnak minden olyan magatartástól, amely sérti vagy veszélyezteti az Európai Unió érdekeit, továbbá megteszik a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a feladataik végrehajtása során megakadályozzák az összeférhetetlenségi ok vagy annak veszélye kialakulását. A feladat ellátására vonatkozó jogviszonyban alkalmazandó felelősségi szabályok szerint felelősséggel tartoznak a pártatlan, semleges és szakmai követelményeknek megfelelő feladatellátásáért. A kedvezményezettek, a szállítók, az alvállalkozók és a projekt előkészítésében és megvalósításában részt vevők összeférhetetlenségi nyilatkozatot tesznek az iránymutatás az összeférhetetlenségek költségvetési rendelet szerinti elkerüléséről és kezeléséről szóló bizottsági közlemény (2021/C 121/01) szerinti esetekben. A nyilatkozatokat öt évig meg kell őrizni."

30. § (1) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet a 3. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

(2) A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

31. § A 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet

a) 44. § (1) bekezdés f) pontjában a "személy Ptk." szövegrész helyébe a "személynek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.)" szöveg,

b) 45. § (1) bekezdés a) pontjában az "állami projektértékelői jogviszonyról, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2016. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Ápjt.)" szövegrész helyébe az "Ápjt." szöveg,

c) 49. § (2) bekezdés b) pontjában a "szerv" szövegrész helyébe a "szervezet" szöveg,

d) 51. § (5) bekezdésében az "A (2)-(4)" szövegrész helyébe az "Az 50/A. § (3) és (4) bekezdése, valamint a (2)" szöveg

lép.

32. § Hatályát veszti a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet 51. § (3) és (4) bekezdése.

3. Záró rendelkezések

33. § (1) Ez a rendelet - a (2)-(4) bekezdésben foglalt kivétellel - 2022. szeptember 30-án 22 órakor lép hatályba.

(2) A 8. § és a 26. § 2022. november 30-án lép hatályba.

(3) A 7. § (5) és (6) bekezdése, a 11. §, a 13. §, valamint a 29. § 2023. január 1-jén lép hatályba.

(4) A 9. § (2) bekezdése, a 30. § (2) bekezdése, a 2. melléklet és a 4. melléklet 2023. január 31-én lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 374/2022. (IX. 30.) Korm. rendelethez

"7. melléklet a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelethez

Az ARACHNE kockázatértékelő eszköz részére küldendő adatok

1. Támogatást igénylőkre vonatkozó adatok:

1.1. támogatást igénylő neve

1.2. támogatást igénylő címe

1.3. támogatást igénylő adószáma

2. Általános információk:

2.1. IH neve

2.2. OP kódja

2.3. adatforrás

2.4. feltöltő személy

2.5. tagállam

2.6. dátum

2.7. devizanem

3. Projektekre vonatkozó adatok:

3.1. azonosító

3.2. kedvezményezett azonosító

3.3. projekt címe

3.4. projekt státusza

3.5. projekt kezdete és befejezése

3.6. felelős főigazgatóság

3.7. projekt összköltsége

3.8. projekt támogatás uniós hozzájárulásának összege

3.9. jövedelemtermelő projektek bevétele

3.10. tematikus cél

3.11. projekt típusa

4. Közösségi értékhatárokat elérő értékű szállítói szerződésre vonatkozó adatok:

4.1. szállítói szerződés azonosító

4.2. projekt azonosító

4.3. szállító azonosító

4.4. szerződés típus

4.5. szerződés elnevezése

4.6. szerződés összege

4.7. közbeszerzési információk:

4.7.1. az eljárás típusa

5. Jogi személyek (kedvezményezett, konzorciumi tag, közösségi értékhatárokat elérő értékű szerződéssel rendelkező szállító releváns adatai):

5.1. név

5.2. azonosító

5.3. adószám

5.4. szervezet típusa

5.5. cím

6. Finanszírozásra vonatkozó adatok:

6.1. a számla azonosítója

6.2. projekt azonosítója

6.3. a számla szállítójának azonosítója

6.4. a számla kiállításának dátuma

6.5. a számla összege"

2. melléklet a 374/2022. (IX. 30.) Korm. rendelethez

"7. melléklet a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelethez

Az ARACHNE kockázatértékelő eszköz részére küldendő adatok

1. Támogatást igénylőkre vonatkozó adatok:

1.1. támogatást igénylő neve

1.2. támogatást igénylő címe

1.3. támogatást igénylő adószáma

2. Általános információk:

2.1. IH neve

2.2. OP kódja

2.3. adatforrás

2.4. feltöltő személy

2.5. tagállam

2.6. dátum

2.7. devizanem

3. Projektekre vonatkozó adatok:

3.1. azonosító

3.2. kedvezményezett azonosító

3.3. projekt címe

3.4. projekt státusza

3.5. projekt kezdete és befejezése

3.6. felelős főigazgatóság

3.7. projekt összköltsége

3.8. projekt támogatás uniós hozzájárulásának összege

3.9. jövedelemtermelő projektek bevétele

3.10. tematikus cél

3.11. projekt típusa

4. Közösségi értékhatárokat elérő értékű szállítói szerződésre vonatkozó adatok:

4.1. szállítói szerződés azonosító

4.2. projekt azonosító

4.3. szállító azonosító

4.4. szerződés típus

4.5. szerződés módosítás történt (igen/nem)

4.6. szerződés elnevezése

4.7. szerződés összege

4.8. információ a szerződés kiegészítéseihez:

4.8.1. szerződés kiegészítés teljes összege

4.8.2. kiegészítések száma

4.9. szolgáltatók:

4.9.1. szolgáltató azonosító

4.10. konzorciumi partner:

4.10.1. konzorciumi partner azonosító

4.11. közbeszerzési információk:

4.11.1. az eljárás típusa

4.11.2. az érvényes ajánlatok száma

5. Jogi személyek (kedvezményezett, konzorciumi tag, közösségi értékhatárokat elérő értékű szerződéssel rendelkező szállító releváns adatai):

5.1. név

5.2. azonosító

5.3. adószám

5.4. szervezet típusa

5.5. cím

6. Finanszírozásra vonatkozó adatok:

6.1. a számla azonosítója

6.2. projekt azonosítója

6.3. a számla szállítójának azonosítója

6.4. a költség típusa

6.5. a számla kiállításának dátuma

6.6. a számla kiegyenlítésének dátuma

6.7. a számla összege"

3. melléklet a 374/2022. (IX. 30.) Korm. rendelethez

"4. melléklet a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelethez

Az ARACHNE kockázatértékelő eszköz részére küldendő adatok

1. Támogatást igénylőkre vonatkozó adatok:

1.1. támogatást igénylő neve

1.2. támogatást igénylő címe

1.3. támogatást igénylő adószáma

2. Általános információk:

2.1. IH neve

2.2. OP kódja

2.3. adatforrás

2.4. feltöltő személy

2.5. tagállam

2.6. dátum

2.7. devizanem

3. Projektekre vonatkozó adatok:

3.1. azonosító

3.2. kedvezményezett azonosító

3.3. projekt címe

3.4. projekt státusza

3.5. projekt kezdete és befejezése támogatási szerződés szerint

3.6. felelős főigazgatóság

3.7. projekt összköltsége

3.8. projekt támogatás uniós hozzájárulásának összege

3.9. projekt típusa

4. Közösségi értékhatárokat elérő értékű szállítói szerződésre vonatkozó adatok:

4.1. szállítói szerződés azonosító

4.2. projekt azonosító

4.3. szállító azonosító

4.4. szerződés típus

4.5. szerződés aláírásának dátuma

4.6. szerződés elnevezése

4.7. szerződés összege

4.8. közbeszerzési információk:

4.8.1. az eljárás típusa

4.8.2. az érvényes ajánlatok száma

5. 50 ezer eurót elérő értékű szerződéssel rendelkező alvállalkozókra vonatkozó adatok:

5.1. alvállalkozói szerződés azonosítója

5.2. alvállalkozói szerződés összege

5.3. támogatási szerződés azonosító

5.4. alvállalkozó azonosító

6. Jogi személyek (kedvezményezett, konzorciumi tag, közösségi értékhatárokat elérő értékű szerződéssel rendelkező szállító, 50 ezer eurót elérő értékű szerződéssel rendelkező alvállalkozó releváns adatai):

6.1. név

6.2. azonosító

6.3. adószám

6.4. szervezet típusa

6.5. cím

7. Finanszírozásra vonatkozó adatok:

7.1. a számla azonosítója

7.2. projekt azonosítója

7.3. a számla szállítójának azonosítója

7.4. a számla kiállításának dátuma

7.5. a számla összege

8. Tényleges tulajdonosokra vonatkozó adatok (szállítók esetében a közösségi értékhatárokat elérő értékű szerződések esetén):

8.1. kedvezményezett tényleges tulajdonosának vezetékneve

8.2. kedvezményezett tényleges tulajdonosának keresztneve

8.3. kedvezményezett tényleges tulajdonosának születési dátuma

8.4. kedvezményezett tényleges tulajdonosának adószáma

8.5. szállító tényleges tulajdonosának vezetékneve

8.6. szállító tényleges tulajdonosának keresztneve

8.7. szállító tényleges tulajdonosának születési dátuma"

4. melléklet a 374/2022. (IX. 30.) Korm. rendelethez

"4. melléklet a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelethez

Az ARACHNE kockázatértékelő eszköz részére küldendő adatok

1. Támogatást igénylőkre vonatkozó adatok:

1.1. támogatást igénylő neve

1.2. támogatást igénylő címe

1.3. támogatást igénylő adószáma

2. Általános információk:

2.1. IH neve

2.2. OP kódja

2.3. adatforrás

2.4. feltöltő személy

2.5. tagállam

2.6. dátum

2.7. devizanem

3. Projektekre vonatkozó adatok:

3.1. azonosító

3.2. kedvezményezett azonosító

3.3. projekt címe

3.4. projekt státusza

3.5. projekt kezdete és befejezése támogatási szerződés szerint

3.6. felelős főigazgatóság

3.7. projekt összköltsége

3.8. projekt támogatás uniós hozzájárulásának összege

3.9. projekt típusa

4. Közösségi értékhatárokat elérő értékű szállítói szerződésre vonatkozó adatok:

4.1. szállítói szerződés azonosító

4.2. projekt azonosító

4.3. szállító azonosító

4.4. szerződés típus

4.5. szerződés módosítás történt (igen/nem)

4.6. szerződés aláírásának dátuma

4.7. szerződés elnevezése

4.8. szerződés összege

4.9. információ a szerződés kiegészítéseihez:

4.9.1. szerződés kiegészítés teljes összege

4.9.2. kiegészítések száma

4.10. szolgáltatók:

4.10.1. szolgáltató azonosító

4.11. konzorciumi partner:

4.11.1. konzorciumi partner azonosító

4.12. közbeszerzési információk:

4.12.1. az eljárás típusa

4.12.2. az érvényes ajánlatok száma

5. 50 ezer eurót elérő értékű szerződéssel rendelkező alvállalkozókra vonatkozó adatok:

5.1. alvállalkozói szerződés azonosítója

5.2. alvállalkozói szerződés összege

5.3. támogatási szerződés azonosító

5.4. alvállalkozó azonosító

6. Jogi személyek (kedvezményezett, konzorciumi tag, közösségi értékhatárokat elérő értékű szerződéssel rendelkező szállító, 50 ezer eurót elérő értékű szerződéssel rendelkező alvállalkozó releváns adatai):

6.1. név

6.2. azonosító

6.3. adószám

6.4. szervezet típusa

6.5. cím

7. Finanszírozásra vonatkozó adatok:

7.1. a számla azonosítója

7.2. projekt azonosítója

7.3. a számla szállítójának azonosítója

7.4. a költség típusa

7.5. a számla kiállításának dátuma

7.6. a számla kiegyenlítésének dátuma

7.7. a számla összege

8. Tényleges tulajdonosokra vonatkozó adatok (szállítók esetében a közösségi értékhatárokat elérő értékű szerződések esetén):

8.1. kedvezményezett tényleges tulajdonosának vezetékneve

8.2. kedvezményezett tényleges tulajdonosának keresztneve

8.3. kedvezményezett tényleges tulajdonosának születési dátuma

8.4. kedvezményezett tényleges tulajdonosának adószáma

8.5. szállító tényleges tulajdonosának vezetékneve

8.6. szállító tényleges tulajdonosának keresztneve

8.7. szállító tényleges tulajdonosának születési dátuma"

Tartalomjegyzék