Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a mesterséges intelligencia a jogszabály szövegét értelmezve fogja megadni.
...Tovább...

Pertörténet AI összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot egy rövid, jól strukturált dokumentumban foglalja össze.
...Tovább...

4/2024. (VI. 14.) MK rendelet

a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 17/2022. (XII. 1.) MK rendeletnek a 2024. évi felhasználási szabályok megállapításával és uniós támogatási szabályok változásával összefüggő módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 21. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 17/2022. (XII. 1.) MK rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat

1. 6., 8. és 12-16. sora alapján az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás;

2. 6., 13. és 19. sora alapján a 2012/21/EU bizottsági határozat szerinti közszolgáltatásért járó ellentételezéshez nyújtott támogatás;

3. 6. és 13. sora alapján az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet szerinti csekély összegű közszolgáltatási támogatás;

4. 6. és 12-15. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 13. és 14. cikke szerinti regionális beruházási támogatás;

5. 15. sora alapján sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 17. cikke szerinti kis- és középvállalkozásnak nyújtott beruházási támogatás;

6. 6. és 13. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 18. cikke szerinti kis- és középvállalkozás részére tanácsadáshoz nyújtott támogatás;

7. 16. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 25. cikke szerinti kutatás-fejlesztési projekthez nyújtott támogatás;

8. 6., 12-14. és 16. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzési támogatás;

9. 6. és 13. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 52. cikke szerinti helyhez kötött széles sávú infrastruktúra kiépítéséhez nyújtott támogatás;

10. 12., 14. és 16. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás;

11. 11. és 14. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatás;

12. 6., 8. és 12. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 56. cikke szerinti helyi infrastruktúrára irányuló támogatás;

13. 4-16. és 19-21. sora alapján az SA.103089 (2022/N) számú, valamint az azt módosító európai bizottsági határozatokban foglaltakkal összhangban az "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény (a továbbiakban: válságközlemény) 2.1. szakasza szerinti válságtámogatás

nyújtható."

2. § A Rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(2) Nem ítélhető meg támogatás

a) - az 5. és a 20. alcím szerinti támogatás kivételével - azon szervezet részére, amely a támogatás odaítélésekor még nem tett eleget valamennyi, az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizettetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozata alapján fennálló visszafizetési kötelezettségének,

b) - az 5. és a 20. alcím szerinti támogatás kivételével - nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére,

c) - a 13. és a 15. alcím szerinti támogatás kivételével - halászati és akvakultúra-termékek termeléséhez,

d) - a 13. és a 15. alcím, valamint ha a támogatás összegét nem a piacon vásárolt vagy forgalomba hozott termékek ára vagy mennyisége alapján határozzák meg - az 5., a 20. és a 22. alcím szerinti támogatás kivételével - halászati és akvakultúra-termékek feldolgozásához és forgalmazásához,

e) - a 9., 13. és a 15. alcím szerinti támogatás kivételével - elsődleges mezőgazdasági termeléshez,

f) mezőgazdasági termék feldolgozásához és mezőgazdasági termék forgalmazásához, ha

fa) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy

fb) a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ,

g) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha a támogatás az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,

h) ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,

i) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,

j) - az 5. alcím szerinti támogatás kivételével - a versenyképtelen szénbányák bezárását elősegítő állami támogatásról szóló, 2010. december 10-i 2010/787/EU tanácsi határozat (HL L 336., 2010.12.24., 24. o.) hatálya alá tartozó versenyképtelen szénbányák részére,

k) - az 5. alcím szerinti támogatás kivételével - atomenergia-termeléshez.

(3) Ha a kedvezményezett az 5. § (2) bekezdés c)-f) pontjában kizárt ágazatok bármelyikében és ezektől eltérő egy vagy több ágazatban egyaránt végez tevékenységet, az 5. és 20. alcím szerinti támogatás akkor nyújtható a kedvezményezett részére ez utóbbi egyéb tevékenységhez, ha a kedvezményezett megfelelő eszközökkel - így különösen a tevékenységek szétválasztásával vagy számviteli elkülönítéssel - biztosítja, hogy az 5. § (2) bekezdés c)-f) pontjában említett kizárt ágazatokban végzett tevékenységek ne részesüljenek az 5. és 20. alcím szerinti támogatásban."

3. § (1) A Rendelet 7. § (6) bekezdés b) pont bd) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) és c) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege

kutatásfejlesztési projekthez nyújtott támogatás esetén]

"bd) meghaladja a ba)-bc) alpont szerinti összeg kétszeresét EUREKA-projekt vagy az EUMSz 185. vagy 187. cikke alapján létrehozott közös vállalkozás által megvalósított vagy a 28/B. § (5) bekezdés b) pontjában előírt feltételeknek megfelelő projekt esetén,"

(2) A Rendelet 7. § (7) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alapján)

"b) csekély összegű támogatás esetén 2031. június 30-ig"

(lehet támogatási döntést hozni.)

(3) A Rendelet 7. § (7) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(E rendelet alapján)

"d) csekély összegű közszolgáltatási támogatás esetén 2031. június 30-ig"

(lehet támogatási döntést hozni.)

4. § A Rendelet 5. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"5. A csekély összegű (de minimis) támogatás

11. § (1) A kedvezményezett és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, bármely három év során Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 300 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.

(2) A kedvezményezettnek az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 7. cikk (4) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon - nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélését megelőző három év - háromszor háromszázhatvanöt nap - során nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.

(3) A támogatást nyújtó a kedvezményezett részére az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 7. cikk (4) bekezdésével összhangban igazolást állít ki a támogatás összegéről bruttó támogatási egyenértékben kifejezve, és annak csekély összegű jellegéről, közvetlenül utalva az (EU) 2023/2831 bizottsági rendeletre.

(4) A támogatás - az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás kivételével - más csekély összegű támogatásokról szóló rendeletek alapján nyújtott csekély összegű támogatással az (1) bekezdésben meghatározott értékhatárig halmozható.

(5) A támogatás halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitást vagy összeget."

5. § A Rendelet 22. § (1) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:

[A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás)]

"c) működési támogatásként"

[nyújtható.]

6. § A Rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"24. § A 2,2 millió eurónak megfelelő forintösszeget meg nem haladó beruházási vagy működési támogatás esetén a támogatás összege a 23. § (2) és (3) bekezdésében, valamint a 26. § (1)-(4) bekezdésében meghatározott módszerek alkalmazásától eltérően is meghatározható, azzal, hogy a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 80%-át."

7. § A Rendelet 14. alcíme a következő 26. §-sal egészül ki:

"26. § (1) Működési támogatás esetén a támogatás összege nem haladhatja meg a támogatással érintett időszakban keletkező működési veszteséget.

(2) Működési támogatás esetén a támogatás a működési veszteségen felül fedezetet nyújthat az észszerű nyereségre is.

(3) A működésből származó veszteség összegét előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni.

(4) Az (1) és a (2) bekezdésben meghatározottak teljesítése - a (3) bekezdéstől eltérően - visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag is biztosítható.

(5) A működési támogatás elszámolható költségei:

a) a kulturális intézmény vagy örökségi helyszín állandó vagy időszakos tevékenységéhez - így különösen kiállításokhoz, előadásokhoz, rendezvényekhez és hasonló kulturális tevékenységekhez - kapcsolódó, a szokásos üzletmenetben felmerülő költség,

b) a kulturális és művészeti oktatási tevékenység költsége, a kulturális kifejezésmódok sokfélesége védelmének és népszerűsítésének fontosságát tudatosító oktatási és társadalmi célú figyelemfelhívó programok - így különösen az új technológiák e célokra történő alkalmazásának - költsége,

c) a közönség kulturális intézményhez vagy örökségi helyszínhez és tevékenységhez való hozzáférésének javítását szolgáló - így különösen a digitalizálással, egyéb új technológiákkal és a speciális szükségletű személyek hozzáférési lehetőségeinek javításával kapcsolatos - költség,

d) közvetlenül a kulturális projekthez vagy tevékenységhez kapcsolódó működési költség, így különösen

da) az ingatlanok és kulturális helyszínek bérletének, lízingjének költsége,

db) a kulturális projektekhez vagy tevékenységekhez közvetlenül kapcsolódó utazási, anyag- és felszerelési költség,

dc) a kiállítások és díszletek építészeti elemeinek költsége,

dd) az eszközökhöz, szoftverekhez és felszerelésekhez igénybe vett hitel vagy lízing költsége,

de) az eszközök, szoftverek, felszerelések amortizációja, ha e költséget nem fedezte beruházási támogatás,

df) szerzői jogi védelem alatt álló alkotásokhoz és egyéb kapcsolódó szellemi tulajdonjogi védelem alatt álló tartalmakhoz való hozzáférésre vonatkozó jogokkal kapcsolatos költség,

dg) a marketing költsége,

dh) a projekt vagy tevékenység eredményeként közvetlenül felmerült költség,

e) a kulturális intézmény, örökségi helyszín vagy projekt személyi jellegű ráfordítása,

f) a külső tanácsadással és külső szolgáltatók által biztosított támogató szolgáltatásokkal kapcsolatos, közvetlenül a projekt eredményeként felmerülő költség."

8. § A Rendelet 20. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"20. A közszolgáltatásért járó ellentételezés

33. § (1) A közszolgáltatásért járó ellentételezés (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) kizárólag a közszolgáltatás ellátásával megbízott kedvezményezett - ide nem értve a szárazföldi közlekedést biztosító vállalkozásokat - részére nyújtható, amennyiben

a) a támogatás összege nem haladja meg éves szinten a 15 millió eurónak megfelelő forintösszeget, és

b) a támogatást közlekedésen és a közlekedési infrastruktúrán kívüli területeken nyújtják.

(2) Amennyiben az (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás összege a megbízás időszaka alatt változik, az éves összeg a megbízási időtartamra tervezett támogatás éves összegeinek átlagával egyezik meg.

(3) Az (1) bekezdés szerinti 15 millió eurónak megfelelő forintösszegű éves támogatási maximum nem vonatkozik

a) egészségügyi ellátást, adott esetben sürgősségi betegellátást végző kórházakra,

b) szociális szükségleteket kielégítő közszolgáltatásokra az egészségügy és hosszú távú gondozás, gyermekgondozás, munkaerőpiacra való belépés és visszatérés, szociális lakáshoz juttatás, továbbá a sérülékeny társadalmi csoportok gondozása és társadalmi befogadása vonatkozásában.

(4) A közszolgáltatási megbízás időtartama nem haladhatja meg a tíz évet, kivéve, ha a kedvezményezett olyan jelentős beruházásra kényszerül, amely az általánosan elfogadott számviteli elvekkel összhangban nem amortizálható tíz év alatt.

(5) A kedvezményezett egy vagy több aktussal kerül megbízásra az adott közszolgáltatás biztosítására, amely magában foglalja

a) a közszolgáltatási kötelezettségek tartalmát és idejét,

b) a kedvezményezettet és adott esetben az érintett területet,

c) a támogatást nyújtó által a vállalkozásnak biztosított kizárólagos vagy speciális jogok jellegét,

d) a támogatási mechanizmus leírását és a támogatás kiszámításának, ellenőrzésének és felülvizsgálatának paramétereit,

e) a túlkompenzáció elkerülésére és visszafizettetésére hozott intézkedéseket és

f) a hivatkozást a 2012/21/EU bizottsági határozatra.

(6) A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez szükséges nettó költséget. A támogatás mértékét a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikke szerint kell megállapítani.

(7) Ha a kedvezményezett a (6) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó támogatásban részesül, köteles a túlkompenzációt visszafizetni. Ha a túlkompenzáció összege nem haladja meg az átlagos éves támogatás összegének 10%-át, a túlkompenzáció átvihető a következő évre, azzal, hogy azt le kell vonni az arra az évre fizetendő támogatás összegéből.

(8) A támogatást nyújtó a megbízás időtartama alatt legalább 3 évente, valamint a megbízás lejártakor ellenőrzi, hogy a kedvezményezett nem részesült túlkompenzációban.

(9) Amennyiben a kedvezményezett közszolgáltatás mellett más tevékenységet is végez, a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi tevékenységétől elkülönítve kell kimutatnia, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt.

(10) Ha a közszolgáltatási megbízás időtartama alatt a jelen alcímben foglalt feltételek nem teljesülnek, a támogatást nyújtó az Atr. 7. §-a alapján köteles a támogatást bejelenteni az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére."

9. § A Rendelet 21. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"21. A csekély összegű közszolgáltatási támogatás

34. § (1) A közszolgáltatás ellátásával megbízott kedvezményezett és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, bármely három év során Magyarországon odaítélt csekély összegű közszolgáltatási támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 750 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.

(2) A kedvezményezettnek az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet 7. cikk (4) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélését megelőző három év - háromszor háromszázhatvanöt nap - során nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.

(3) A támogatást nyújtó a kedvezményezett részére az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet 7. cikk (4) bekezdésével összhangban igazolást állít ki a támogatás összegéről bruttó támogatási egyenértékben kifejezve, és annak csekély összegű jellegéről, közvetlenül utalva az (EU) 2023/2832 bizottsági rendeletre.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott értékhatárba - a 360/2012/EU bizottsági rendelet és az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás kivételével - nem számít bele más csekély összegű támogatásokról szóló rendeletek alapján nyújtott csekély összegű támogatás.

(5) A támogatás a 360/2012/EU bizottsági rendelet és az (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatással az (1) bekezdésben meghatározott értékhatárig halmozható.

(6) A támogatás halmozható azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitást vagy összeget.

(7) A támogatás nem halmozható ugyanazon közszolgáltatáshoz kapcsolódó más ellentételezéssel, függetlenül attól, hogy ez az ellentételezés uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásnak minősül-e."

10. § A Rendelet 55. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:

"(10) E rendeletnek a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 17/2022. (XII. 1.) MK rendeletnek a 2024. évi felhasználási szabályok megállapításával és uniós támogatási szabályok változásával összefüggő módosításáról szóló 4/2024. (VI. 14.) MK rendelettel (a továbbiakban: Módr6.) megállapított 2. § (2) bekezdését, 3. § (1) bekezdését, 5. § (1), (2), (3), (7) és (8) bekezdését, 7. § (6) és (7) bekezdését, 9. § (7) bekezdését, 13/C. §-át, 22. § (1) bekezdését, 24. §-át, 26. §-át, 56. §-át, 5., 20. és 21. alcímét, valamint 1. mellékletét a Módr6. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell."

11. § A Rendelet 56. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"56. § E rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet,

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat,

c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet,

d) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. Fejezete, valamint 13., 14., 17., 18., 25., 31., 52., 53., 55., 56. cikke,

e) az SA.103089 (2022/N) számú, valamint az azt módosító európai bizottsági határozatokban foglaltakkal összhangban "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz."

12. § A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

13. § A Rendelet

a) 3. § (1) bekezdés 11. pontjában a "702/2014/EU bizottsági rendelet és az 1388/2014/EU bizottsági rendelet" szövegrész helyébe az "(EU) 2022/2472 bizottsági rendelet és az (EU) 2022/2473 bizottsági rendelet" szöveg,

b) 3. § (1) bekezdés 13. pontjában, valamint 5. § (1) bekezdésében az "1407/2013/EU bizottsági rendelet" szövegrész helyébe az "(EU) 2023/2831 bizottsági rendelet" szöveg,

c) 5. § (1) bekezdésében a "360/2012/EU bizottsági rendelet" szövegrész helyébe az "(EU) 2023/2832 bizottsági rendelet" szöveg,

d) 11. § (3) bekezdésében az "1407/2013/EU bizottsági rendelet" szövegrészek helyébe az "(EU) 2023/2831 bizottsági rendelet" szöveg,

e) 13/C. § (1) bekezdésében a "(2)-(6) bekezdésben" szövegrész helyébe a "(2)-(5) bekezdésben" szöveg

lép.

14. § Hatályát veszti a Rendelet

a) 3. § (1) bekezdés 5., 8., 9., 21., 22., 24., 33., 34., 38-41., 44., 45., 47., 48., 52-53., 57., 60., 64., 69., 76-79., 87., 96., 101. és 102. pontja,

b) 5. § (4) és (5) bekezdése,

c) 5. § (7) bekezdésében az "az induló vállalkozásnak nyújtott támogatás és" szövegrész,

d) 5. § (8) bekezdésében az "Induló vállalkozásnak nyújtott támogatás nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak is nyújtható." szövegrész,

e) 7. § (6) bekezdés a), c), g), k) és l) pontja,

f) 7. § (7) bekezdés f) pontja,

g) 9. § (7) bekezdésében az "(5) bekezdés szerinti" szövegrész,

h) 13/C. § (6) bekezdése,

i) 6., 8., 10., 11. és 23-25. alcíme.

15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

16. § Ez a rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet,

b) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat,

c) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet,

d) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. Fejezete, valamint 13., 14., 17., 18., 25., 31., 52., 53., 55., 56. cikke,

e) az SA.103089 (2022/N) számú, valamint az azt módosító európai bizottsági határozatokban foglaltakkal összhangban "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

Rogán Antal s. k.,

Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter

1. melléklet a 4/2024. (VI. 14.)MK rendelethez

"1. melléklet a 17/2022. (XII. 1.) MK rendelethez

XXI. Miniszterelnöki Kabinetiroda fejezet 2024. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
1.Áht.
azono-
sító
Cím
név
Alcím
név
Jogcím-
csoport
név
Jogcím
név
Előirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának módja
Támogatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebonyo-
lító
szerv
Európai
uniós
forrásból
finanszí-
rozott
költség-
vetési
támogatás
közre-
működő
szervezete
2.20 Fejezeti kezelésű előirányzatok
3.20/1 Célelőirányzatok
4.29664620/1/1 Kormányfői
protokoll
Az előirányzat a miniszterelnök és a miniszterelnök
helyett, a nevében eljáró személy körüli, valamint a
kormányfő házastársához kapcsolódó protokoll-
feladatok ellátására használható fel. Az előirányzat
fedezi a külföldi és a belföldi kormányfői protokoll-
látogatásokhoz, valamint a miniszterelnök és a
miniszterelnök helyett, a nevében eljáró személy
részvételével lebonyolított nemzetközi, állami
rendezvényekhez, a kormányfő házastársához
kapcsolódó személyi, valamint az egyéb dologi jellegű
kiadásokat.
Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással
kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is.
Központi költségvetési
szerv, gazdasági
társaság, Magyar
Államkincstár
(a továbbiakban:
Kincstár).
-Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-----
5.33134020/1/2 Kormányzati
kommunikációval és
konzultációval
Az előirányzat tartalmazza a miniszterelnökhöz és a
Kormány tevékenységéhez kapcsolódó egységes
lakossági tájékoztató, kommunikációs és konzultációs
feladatok fedezetét.
Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással
kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is.
Központi költségvetési
szerv, költségvetési
szerv, gazdasági
társaság, Kincstár.
-Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-----
kapcsolatos feladatokVisszterhes polgári jogi
szerződéssel.
Visszterhes
polgári jogi
szerződés
szerint.
Visszterhes
polgári jogi
szerződés
szerint.
Visszterhes
polgári jogi
szerződés
szerint.
6.40203920/1/5 Digitális
Magyarország
Ügynökség Zrt.
szakmai feladatainak
ellátása
Az előirányzat fedezetet nyújt
1) a Digitális Magyarország Ügynökség Zártkörűen
Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: DMÜ Zrt.)
működtetése és szakmai feladatainak ellátása kapcsán
felmerülő kiadások finanszírozására;
2) a Kormány egyedi döntéseiben meghatározott
feladatokra;
3) az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári
díjakra.
A költségvetési támogatás a támogatási igény
benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan
utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is
nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek
a támogatási feltételeknek.
DMÜ Zrt.,
Miniszterelnöki
Kabinetiroda
Igazgatás, Kincstár.
Pályázati rendszeren
kívül kérelemre hozott
egyedi támogatói
döntésben foglaltak
szerint kiadott vagy
kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés, az Ávr.
101/A. §-a szerint
kiadott támogatói
okirat útján.
Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
Támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
lehetséges
biztosítékok.
---
7.30275720/1/6
Infokommunikációs
ágazati feladatok
Az előirányzat célja az "Újgenerációs NGA és felhordó
hálózatok fejlesztése Közép-Magyarország Régióban"
elnevezésű pályázati konstrukcióhoz kapcsolódó
költségvetési támogatások elszámolási feladatainak
ellátása.
-------Igénybe
vehető.
-
8.40436220/1/7 A Lechner
Tudásközpont Nkft.
szakmai feladatainak
ellátása
Az előirányzat fedezetet nyújt az ingatlan-nyilvántartáshoz, térképészethez, telekalakítási
eljáráshoz kapcsolódó feladatok elektronikus
ügyintézését biztosító rendszer üzemeltetésének
érdekében az E-ING rendszer kiegészítő fejlesztésével
kapcsolatos feladatoknak a Lechner Tudásközpont
Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság útján történő
ellátására.
Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással
kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is.
Lechner Tudásközpont
Nonprofit Korlátolt
Felelősségű Társaság,
Kincstár
Az Ávr. 101/A. §-a
szerint kiadott
támogatói okirat,
egyedi támogatói
döntésben foglaltak
szerint kiadott vagy
kötött támogatói
okirat, vagy
támogatási szerződés
útján; pályázati kiírás
alapján kiadott vagy
kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés útján.
Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
Támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
lehetséges
biztosítékok.
---
9.37590620/1/12 Közösségépítő
kezdeményezések
támogatása
Az előirányzat célja az egyes közösségépítéseket
erősítő kiemelt kormányzati kezdeményezések
összehangolása, a nemzeti identitást és patriotizmust
erősítő kiemelt kormányzati kezdeményezések
támogatása.
Az előirányzat terhére a közfeladatot ellátó közérdekű
vagyonkezelő alapítványokról szóló 2021. évi
IX. törvény (a továbbiakban: KEKVA tv.) szerinti
pénzbeli vagyoni juttatás nyújtható.
A költségvetési támogatás a támogatási igény
benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan
utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is
nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek
a támogatási feltételeknek.
Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással
kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is.
A Kormánynak a KEKVA tv. 19. §-a szerinti
vagyonjuttatásra vonatkozó egyedi döntése alapján
megállapodással.
Költségvetési szerv és
az általa fenntartott
költségvetési
intézmény, civil
szervezet, alapítvány,
közalapítvány,
közfeladatot ellátó
közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány, egyházi
jogi személy,
közhasznú jogállású
szervezet, gazdasági
társaság,
magánszemély,
Kincstár.
Az Ávr. 101/A. §-a
szerint kiadott
támogatói okirat,
egyedi támogatói
döntésben foglaltak
szerint kiadott vagy
kötött támogatói
okirat, vagy
támogatási szerződés
útján; pályázati kiírás
alapján kiadott vagy
kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés útján.
Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
Támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
lehetséges
biztosítékok.
-Igénybe
vehető.
-
A Kormánynak a
KEKVA tv.
19. §-a szerinti
vagyonjuttatásra
vonatkozó egyedi
döntése alapján
megállapodással.
--A KEKVA tv.
szerinti pénzbeli
vagyoni juttatás
esetében a
Kormány
vonatkozó
egyedi döntése
szerint.
----
10.37908420/1/21 Nemzetközi
tagdíjak
Az előirányzat célja infokommunikációs feladatokhoz
kapcsolódó nemzetközi szervezetekben betöltött
tagságból eredő tagdíjak fedezetének biztosítása.
Az előirányzat forrást biztosít a felhasználással
kapcsolatos kincstári díjak fedezetére is.
Nemzetközi tagdíjra
jogosult vagy annak
fizetésére kötelezett
nemzetközi
érdekképviseleti
szervezetek, vagy
érdekképviseleti tagdíj
fizetésére kötelezett
magyar szervezetek,
gazdasági társaságok,
központi költségvetési
szerv, Kincstár.
--Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-----
11.38014020/1/24 Kiemelt
társadalmi kapcsolatok
Az előirányzat tartalmazza a nemzetközi és hazai
szintéren történő kormányzati kommunikációval és
konzultációval kapcsolatos feladatok, valamint az
állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati
döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátásának
forrását. Az előirányzat forrást biztosít a
felhasználással kapcsolatos kincstári díjak fedezetére
is.
Központi költségvetési
szerv, gazdasági
társaság, Kincstár.
--Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-----
12.38791720/1/27 Nonprofit,
társadalmi, civil
szervezetek és
köztestületek
támogatása
Az előirányzat fedezetet nyújt a nonprofit, civil
szervezetek és köztestületek működési és szakmai
feladatainak támogatására, a kiemelt
társadalompolitikai ügyekben a miniszterelnök
munkájának támogatásáért felelős miniszterelnöki
biztos kinevezéséről és feladatairól szóló
3/2022. (VI. 9.) ME utasítás 2. § a), d)-f) és h) pontjaihoz
kapcsolódó feladatok finanszírozására és az
előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári
díjakra. Az előirányzat terhére a KEKVA tv. szerinti
pénzbeli vagyoni juttatás nyújtható. A költségvetési
támogatás a támogatási igény benyújtásakor már
megkezdett, illetve olyan utófinanszírozott,
teljesült tevékenységekre is nyújtható, amelyek
azok megkezdésekor megfeleltek a támogatási
feltételeknek.
Egyesület, alapítvány,
közalapítvány, határon
túli civil szervezet,
nonprofit, valamint
közhasznú jogállású
szervezet vagy
gazdasági társaság,
köztestület,
közfeladatot ellátó
közérdekű
vagyonkezelő
alapítvány, Kincstár.
A nyújtott támogatás
teljes összege vagy
bizonyos része a
támogatott
tevékenység
megvalósításának
veszélyeztetése nélkül
a minisztérium és a
kedvezményezett
között létrejött
támogatási
jogviszonyban
foglaltaknak
megfelelően harmadik
személy által is
felhasználható.
Pályázati úton vagy
pályázati rendszeren
kívül kérelemre hozott
egyedi döntés alapján
támogatási
szerződéssel,
támogatói okirattal, az
Ávr. 101/A. §-a szerint
kiadott támogatói
okirattal.
Előleg
biztosítható, a
KEKVA tv. szerinti
vagyonjuttatás
esetében a
Kormány egyedi
döntése alapján.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
Támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
szerint, a
Kormánynak a
KEKVA tv. szerinti
vagyon-
juttatásra
vonatkozó
egyedi döntése
szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
lehetséges
biztosítékok.
---
A Kormánynak a
KEKVA tv. 19. §-a
szerinti
vagyonjuttatásra
vonatkozó egyedi
döntése alapján
megállapodással.
A KEKVA tv.
szerinti pénzbeli
vagyoni juttatás
esetében a
Kormány
vonatkozó
egyedi döntése
alapján.
A KEKVA tv.
szerinti pénzbeli
vagyoni juttatás
esetében a
Kormány
vonatkozó
egyedi döntése
szerint.
A KEKVA tv.
szerinti
pénzbeli
vagyoni
juttatás
esetében a
Kormány
vonatkozó
egyedi
döntése
szerint.
13.34776220/1/28 Kormányzati
infokommunikációs
szolgáltatások
Az előirányzat forrást biztosít:
1) a Digitális Magyarország Ügynökség Zártkörűen
Működő Részvénytársaság kijelöléséről és egyes
feladatainak meghatározásáról, valamint a nemzeti
informatikai és e-közigazgatási tevékenység
összehangolt biztosításával összefüggő
részletszabályokról szóló 307/2022. (VIII. 11.)
Korm. rendeletben foglalt feladatok végrehajtására;
2) jogszabályban vagy kormányhatározatban, az e-
közigazgatásért, az informatikáért, az e-közigazgatási
és informatikai fejlesztések egységesítéséért, a
közigazgatási informatika infrastrukturális
megvalósíthatóságának biztosításáért való
kormányzati felelősségi körben meghatározott egyéb
célok végrehajtására;
3) az információs társadalom folyamatos
fejlesztéséhez, a digitálisan írástudók számának
növeléséhez, a kis- és középvállalkozások
digitalizációs szintjének emeléséhez, új információs
technológiák bevezetésének elősegítéséhez,
Magyarország teljes lakossága számára elérhető
újgenerációs hálózatok kiépítéséhez és elérhetővé
tételéhez, az iskolai sávszélesség kiépítéséhez,
fejlesztéséhez, fenntartásához;
4) a Tisztaszoftver Program működtetéséhez, a
Microsoft licencek biztosításához a köznevelésben
tanulók, illetve a tanárok számára,
5) az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári
díjakra.
A költségvetési támogatás a támogatási igény
benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan
utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is
nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek
a támogatási feltételeknek.
Gazdasági társaság,
civil szervezet, helyi
önkormányzat és az
általa fenntartott
költségvetési szerv,
köztestület,
költségvetési szerv és
az általa fenntartott
költségvetési
intézmény,
közalapítvány,
köznevelési,
szakképzési és
felsőoktatási
intézmény; Kincstár.
A nyújtott támogatás
teljes összege vagy
bizonyos része a
támogatott
tevékenység
megvalósításának
veszélyeztetése nélkül
a minisztérium vagy a
minisztérium nevében
eljáró kezelő szerv és a
kedvezményezett
között létrejött
támogatási
jogviszonyban
foglaltaknak
megfelelően harmadik
személy által is
felhasználható.
Az Ávr.
101/A. §-a szerint
kiadott támogatói
okirat, egyedi
támogatói döntésben
foglaltak szerint
kiadott vagy kötött
támogatói okirat vagy
támogatási szerződés
és pályázati kiírás
alapján kiadott vagy
kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés útján.
Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
lehetséges
biztosítékok.
DMÜ Zrt.--
Közszolgáltatási
szerződéssel,
visszterhes polgári jogi
szerződéssel.
Közszolgáltatási
szerződés,
visszterhes
polgári jogi
szerződés
szerint.
Közszolgáltatási
szerződés,
visszterhes
polgári jogi
szerződés
szerint.
Közszolgál-
tatási
szerződés,
visszterhes
polgári jogi
szerződés
szerint.
14.40075120/1/33 A kiemelt
nemzetközi
sportesemények és
egyéb kiemelt állami
rendezvények
lebonyolítása
Az előirányzat forrást biztosít a Nemzeti
Rendezvényszervező Ügynökség Nonprofit
Zártkörűen Működő Részvénytársaság kijelöléséről és
egyes feladatainak meghatározásáról szóló
591/2022. (XII. 28.) Korm. rendeletben foglalt
közfeladatok végrehajtására. Az előirányzat forrást
biztosít a felhasználással kapcsolatos kincstári díjak
fedezetére is. A költségvetési támogatás a támogatási
igény benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan
utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is
nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek
a támogatási feltételeknek.
Gazdasági társaság,
civil szervezet,
sportszövetség, helyi
önkormányzat és az
általa fenntartott
költségvetési szerv,
köztestület,
költségvetési szerv és
az általa fenntartott
költségvetési
intézmény,
közalapítvány,
köznevelési,
szakképzési és
felsőoktatási
intézmény; Kincstár.
A nyújtott támogatás
teljes összege vagy
bizonyos része a
támogatott
tevékenység
megvalósításának
veszélyeztetése nélkül
a minisztérium vagy a
minisztérium nevében
eljáró kezelő szerv és a
kedvezményezett
között létrejött
támogatási
jogviszonyban
foglaltaknak
megfelelően harmadik
személy által is
felhasználható.
Az Ávr. 101/A. §-a
szerint kiadott
támogatói okirat,
egyedi támogatói
döntésben foglaltak
szerint kiadott vagy
kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés és pályázati
kiírás alapján kiadott
vagy kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés útján.
Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
lehetséges
biztosítékok.
Nemzeti
Kommuni-
kációs
Hivatal
--
15.38697320/1/34 Kormányzati
szakpolitikák
Az előirányzat forrást biztosít a kormányzati
döntés-előkészítést megalapozó tanulmánykészítési,
kommunikációs stratégiai tanácsadási feladatok,
valamint a kormányzati szintű médiafigyelési és
médiaelemzési szolgáltatások finanszírozásához és az
előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári
díjakra.
A költségvetési támogatás a támogatási igény
benyújtásakor már megkezdett, illetve olyan
utófinanszírozott, teljesült tevékenységekre is
nyújtható, amelyek azok megkezdésekor megfeleltek
a támogatási feltételeknek.
Közbeszerzésen
nyertes pályázó, illetve
pályázók,
a legmegfelelőbb
ajánlatot tevő
partnerek, gazdasági
társaság,
Kincstár.
Az Ávr.
101/A. §-a szerint
kiadott támogatói
okirat, egyedi
támogatói döntésben
foglaltak szerint
kiadott vagy kötött
támogatói okirat vagy
támogatási szerződés
és pályázati kiírás
alapján kiadott, vagy
kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés útján.
Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
lehetséges
biztosítékok.
---
16.40211720/1/36 Magyar Külügyi
Intézet Nonprofit
Zártkörűen Működő
Részvénytársaság
szakmai feladatainak
ellátása
Az előirányzat fedezetet nyújt
1) a Magyar Külügyi Intézet Nonprofit Zártkörűen
Működő Részvénytársaság a külgazdasági és külügyi
stratégiai kutatási és elemzési feladatokról szóló
366/2016. (XI. 29.) Korm. rendeletben meghatározott
szakmai feladatainak ellátása kapcsán felmerülő
kiadások finanszírozására;
2) a Kormány egyedi döntéseiben meghatározott
feladatokra;
3) az előirányzat felhasználásával kapcsolatos kincstári
díjakra.
Magyar Külügyi Intézet
Nonprofit Zártkörűen
Működő
Részvénytársaság és
Kincstár.
Az Ávr. 101/A. §-a
szerint kiadott
támogatói okirat,
egyedi támogatói
döntésben foglaltak
szerint kiadott vagy
kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés és pályázati
kiírás alapján kiadott
vagy kötött támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés útján.
Előleg
folyósítható.
Egy összegben vagy
részletekben, idő- vagy
teljesítésarányosan.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
lehetséges
biztosítékok.
---
17.21 Központi kezelésű előirányzatok
18.37924021/1 A Miniszterelnöki
Kabinetiroda tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
bevételek és kiadások
19.37534021/2 A Nemzeti Útdíjfizetési
Szolgáltató Zrt. tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos
kiadások
Az előirányzat célja:
1. a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
(a továbbiakban: NÚSZ Zrt.), mint az országos közutak
használatáért fizetendő útdíjak beszedésére alkalmas
elektronikus díjszedési rendszer (a továbbiakban:
HU-GO), a tengelysúlymérő-rendszer (a továbbiakban:
TSM) és az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző
Rendszer járműellenőrzéshez szükséges eszközei
felett az államot megillető tulajdonosi jogokat
gyakorló és kötelezettségeket teljesítő szervezet
költségeinek finanszírozása;
2. a NÚSZ Zrt. tulajdonosi joggyakorlásában lévő,
a HU-GO és a TSM rendszerhez kapcsolódó
beruházások és kiadások fedezése (beleértve a
vagyonelemek fejlesztését, a rendszer üzembiztos és
folyamatos működtetését, a feladatok ellátásához
szükséges útdíj-értékesítési és -ellenőrzési szoftver
fejlesztését, a fix útdíjellenőrző portálok és
kapcsolódó eszközök, szoftverek ütemezett cseréjét, a
rendszer működtetését biztosító eszközpark avulás
miatti cseréjét, a díjellenőrjárművek cseréjét, pótlását,
valamint az új eszközök és licenceinek biztosítását és
az egyéb kiadásokat).
Az adásvétellel,
beruházással és
felújítással,
termékbeszerzéssel,
szolgáltatás
igénybevételével
érintett szerződéses
partnerek.
Szerződések, egyéb
dokumentumok
alapján szállítói
számlák, számviteli
bizonylatok,
kötelezettségek
kiegyenlítése.
-NÚSZ Zrt.--
20.40200621/3 Útdíj rendszerek
működésével összefüggő átfolyó
költségek és adók
A NÚSZ Zrt. jogszabályban meghatározott
közfeladataival kapcsolatban, valamint a beszedett
használatidíj- és útdíjbevétellel összefüggésben
felmerült úgynevezett átfolyó költségek és adó- -
kiemelten a helyi iparűzési adó - jellegű tételek
elszámolása.
NÚSZ Zrt.--------
21.21/4 Útdíj rendszerek
működtetésével összefüggő
működési költségek
A NÚSZ Zrt. jogszabályban meghatározott
közfeladataival kapcsolatban felmerült - és a
vonatkozó jogszabályokban meghatározott -indokolt
működési költségek, valamint az észszerű
nyereséghányadelszámolá,
NÚSZ Zrt.--------

"

Tartalomjegyzék