Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

112/2011. (VII. 4.) Korm. rendelet

az Országos Atomenergia Hivatal nukleáris energiával kapcsolatos európai uniós, valamint nemzetközi kötelezettségekkel összefüggő feladatköréről, az Országos Atomenergia Hivatal hatósági eljárásaiban közreműködő szakhatóságok kijelöléséről, a kiszabható bírság mértékéről, valamint az Országos Atomenergia Hivatal munkáját segítő tudományos tanácsról

A Kormány az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény 67. § a) és i) pontjában, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 174/A. § (1) bekezdés a) pontjában és b) pont bb) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §[1]

1/A. §[2]

1/B. §[3]

2. § (1)[4] Ha e rendelet másként nem rendelkezik, az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény (a továbbiakban: Atv.) 15. § (2) bekezdésében meghatározott bírság összege legalább százezer, de legfeljebb harmincmillió forint.

(2)[5] Atomerőmű engedélyesével szemben az atomenergia felügyeleti szerv hatáskörébe tartozó hatósági ügyben a bírság összege legalább százezer, de legfeljebb ötszázmillió forint.

(3)[6] Egyéb nukleáris létesítmény engedélyesével szemben az atomenergia felügyeleti szerv hatáskörébe tartozó hatósági ügyben a bírság összege legalább százezer, de legfeljebb ötvenmillió forint.

(4)[7]

3. § A bírság összegének megállapításánál figyelemmel kell lenni az eset összes körülményére, ezen belül különösen arra, hogy a szabályszegés vagy mulasztás folytán

a) bekövetkezett-e rendkívüli esemény, nukleáris veszélyhelyzet vagy atomkár,

b) milyen súlyú a követelmények, előírások megszegése,

c) ismételt szabályszegés történt-e,

d) felróható-e a szabályszegést vagy mulasztást okozó magatartás,

e) a szabályszegő vagy mulasztó tanúsított-e az általa okozott állapot megszüntetésére hozott intézkedéseket segítő, kárenyhítő magatartást.

4. §[8] A bírságot az Országos Atomenergia Hivatal (a továbbiakban: OAH) Magyar Államkincstárnál vezetett kiadási előirányzat felhasználási keretszámlájára kell befizetni.

5. §[9] (1)[10] A radioaktív anyag közúti szállítását és fuvarozását az Országos Atomenergia Hivatal (a továbbiakban: OAH) a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Megállapodás (a továbbiakban: ADR) 1.7.2, 5.4.1 és 7.5.11 szakaszában, valamint 8.1 és 8.5 fejezetében foglalt, a sugárvédelmi programra, az okmányokra, a járműre, a járműszemélyzetre vonatkozó sugárvédelmi előírások teljesülése esetén szállítási engedélyben engedélyezi. Ezen engedélyre vonatkozó rendelkezések nemzetközi szállítások esetén a magyar feladóra, szállítóra és fuvarozóra is vonatkoznak.

(2) Radioaktív anyag

a)[11]

b)[12] belvízi szállítását és fuvarozását az OAH a Veszélyes Áruk Nemzetközi Belvízi Szállításáról szóló Európai Megállapodás (a továbbiakban: ADN) 1.7.2, 5.4.1, 7.1.6 szakaszában és 7.1.4.14.7 pontjában, valamint 8.1 fejezetében foglalt a sugárvédelmi programra, az okmányokra, a járműre, a járműszemélyzetre vonatkozó sugárvédelmi előírások teljesülése esetén szállítási engedélyben engedélyezi. Ezen engedélyre vonatkozó rendelkezések nemzetközi szállítások esetén a magyar feladóra, szállítóra és fuvarozóra is vonatkoznak.

c) légi fuvarozási tevékenység keretében végzett továbbítását nemzetközi légi fuvarozás esetén a nemzetközi szerződéseknek megfelelően, valamint a belföldi légi fuvarozási tevékenység esetén a nemzetközi polgári repülésről szóló, Chicagóban, az 1944. évi december hó 7. napján aláírt Egyezmény Függelékei módosításának kihirdetéséről szóló 2009. évi LXXXVIII. törvény mellékletének 18. Függelékében foglalt előírások teljesülése esetén a légiközlekedési hatóság engedélyezi.

(3) Az (1) és (2) bekezdésben foglalt engedélyek iránti kérelemhez az 1. mellékletben meghatározott tartalmú adatlapot kell csatolni.

(4)[13] Az (1) bekezdés és a (2) bekezdés b) pontja szerinti engedély megadása, visszavonása, módosítása során hozott döntését az OAH közli

a) a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal (a továbbiakban: BM OKF), valamint annak illetékes szervével,

b) a Terrorelhárítási Központtal (a továbbiakban: TEK)

c) az országos tisztifőorvossal.

(5) E rendelet szerinti fuvarozási engedély megadása, visszavonása, módosítása során hozott döntését a légiközlekedési hatóság közli[14]

a) az OAH-val,

b) az országos tisztifőorvossal,

c)[15]

d) az engedélyes székhelye (telephelye) szerint illetékes közlekedési hatósággal és

e) a BM OKF-fel.

(6)[16] A radioaktív anyag szállításának és fuvarozásának hatósági ellenőrzésére

a) a rendőrség,

b) a közlekedési hatóság,

c) az illetékes hivatásos katasztrófavédelmi szerv,

d) az atomenergia alkalmazójának telephelyén belül az OAH

jogosult.

(7) A (6) bekezdésben foglalt szervek tájékoztatják egymást a lefolytatott ellenőrzésekről.

(8)[17] Az OAH engedélyezi az ADR, a Veszélyes Áruk Nemzetközi Vasúti Fuvarozásáról szóló Szabályzat (RID) és az ADN szerinti különleges formájú radioaktív anyagok mintáit, a radioaktív anyagoknak külön megegyezés alapján történő nemzetközi vagy belföldi szállítását, a kismértékben diszpergálódó radioaktív anyagok mintáit, az A1 és A2 értékek számítását, készüléket vagy gyártmányt tartalmazó mentesített küldeményre vonatkozó alternatív aktivitás határ számítását, valamint - ha a veszélyes áruk szállításáról szóló jogszabályok azt engedélyhez kötik - a hasadó-engedményes anyagok mintáit; továbbá a radioaktív anyagot tartalmazó küldeménydarabok küldeménydarab-mintáit és szállítását. Az engedélyezési eljárás során a jogszabályi követelmények teljesülésének elbírálásához - az Atv. 17. § (3) bekezdésében meghatározott szakértőn vagy szakértői szervezeten kívül - az OAH igénybe veheti anyagszerkezeti, nukleárisbaleset-elhárítási, gépészeti, hőtani, kritikussági, minőségbiztosítási, sugárvédelmi, szállítási és szilárdságtani, az atomenergia alkalmazása körében eljáró független műszaki szakértő vagy az atomenergia alkalmazása körében sugárvédelmi szakértő közreműködését is. A szakértői eljárás időtartama legfeljebb 40 nap.

(9)[18] A küldeménydarab-minták engedélyezési eljárása során a (8) bekezdésben hivatkozott jogszabályokban foglaltakon kívül a hasadóképes izotópok esetében előírható a kritikussági analízis elvégzése.

(10) A radioaktív anyagok szállítása, fuvarozása iránti kérelem kizárólag írásban terjeszthető elő. Ha az engedélyezési dokumentációt papír alapon terjesztik elő, a kérelmezőnek további egy példányt elektronikus adathordozón is mellékelnie kell az OAH által elfogadott fájlformátumokban. Az elfogadott fájlformátumok jegyzékét az OAH a honlapján közzéteszi.

(11)[19] Ha a járművön radioaktív anyagot tartalmazó berendezés állandó jelleggel történő, vagy a radioaktív anyagot tartalmazó küldemény különleges elhelyezése miatt a jármű átalakítása válik szükségessé, a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló miniszteri rendeletben meghatározott átalakítási engedélyhez az országos tisztifőorvos sugáregészségügyi szakvéleményét előzetesen be kell szerezni.

5/A. §[20]

5/B. §[21]

5/C. §[22]

5/D. §[23]

5/E. §[24]

5/F. §[25]

5/G. §[26]

5/H. §[27]

6. § (1)[28] Az OAH munkáját segítő Tudományos Tanács az atomenergia alkalmazása területén országosan elismert szakemberekből álló, legfeljebb 12 tagú testület. A Tudományos Tanács a korszerű tudományos eredmények figyelembevételével állást foglal a nukleáris fegyverek elterjedésének megakadályozásával, valamint a nukleáris létesítmények, nukleáris és más radioaktív anyagok, radioaktív hulladékok biztonságával és védettségével összefüggő legfontosabb elvi és kutatási-fejlesztési kérdésekben. A Tudományos Tanács ügyrendjét maga határozza meg.

(2)[29] A Tudományos Tanács elnökét és tagjait az OAH elnöke nevezi ki és menti fel.

(3) A Tudományos Tanács Titkársága az OAH keretében működik. Az ezzel kapcsolatos költségeket az OAH költségvetésében kell előirányozni.

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.

7/A. §[30] Az 1. § (1) bekezdés i) pontja szerinti bejelentést első alkalommal legkésőbb 2015. augusztus 23-ig meg kell tenni.

7/B. §[31] (1) Az egyes atomenergetikai tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 139/2014. (IV. 30.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Mód. Kr.) megállapított 5/A. § (1) bekezdését a Mód. Kr. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell az olyan eljárási cselekmények kivételével, amelyek teljesítésére előírt határidő a Mód. Kr. hatálybalépése előtt már letelt.

(2)[32]

(3)[33]

7/C. §[34] Az a hatóság, amelynek általános építésügyi vagy építésfelügyeleti hatásköre a Paksi Atomerőmű kapacitásának fenntartásával kapcsolatos beruházásról, valamint az ezzel kapcsolatos egyes törvények módosításáról szóló 2015. évi VII. törvénnyel összefüggésben egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 207/2015. (VII. 23.) Korm. rendelettel megállapított 1/A. § és 1/B. § alapján szűnik meg, köteles az 1/A. § és 1/B. § által érintett ingatlanokra vonatkozó, folyamatban nem lévő építésügyi vagy építésfelügyeleti hatósági eljárások iratait a hatáskör megszűnésétől számított harminc napon belül a hatáskörrel rendelkező hatóság részére átadás-átvételi jegyzőkönyvvel együtt megküldeni.

8. § E rendelet 1. § (1) bekezdés f) és g) pontja, valamint (2) bekezdése a nukleáris létesítmények nukleáris biztonsági közösségi keretrendszerének létrehozásáról szóló, 2009. június 25-i 2009/71/EURATOM irányelv 9. cikk (1) és (3) bekezdésének való megfelelést szolgálja.

9. §[35] Ez a rendelet a kiégett fűtőelemek és a radioaktív hulladékok felelősségteljes és biztonságos kezelését szolgáló közösségi keret létrehozásáról szóló, 2011. július 19-i 2011/70/Euratom tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.

10. §[36] Ez a rendelet a nukleáris létesítmények nukleáris biztonsági közösségi keretrendszerének létrehozásáról szóló 2014. július 8-i 2014/87/EURATOM tanácsi irányelv 1. cikk 9. pontjának való megfelelést szolgálja.

11. §[37] Ez a rendelet az ionizáló sugárzás miatti sugárterhelésből származó veszélyekkel szembeni védelmet szolgáló alapvető biztonsági előírások megállapításáról, valamint a 89/618/Euratom, a 90/641/Euratom, a 96/29/Euratom, a 97/43/Euratom és a 2003/122/Euratom irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 5-i 2013/59/EURATOM tanácsi irányelv 94. cikk (2) bekezdésének való megfelelést szolgálja.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 112/2011. (VII. 4.) Korm. rendelethez[38]

Adatszolgáltatás a radioaktív anyagok szállításának és fuvarozásának engedélykérelméhez

1. A veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadó neve és bizonyítványának száma (ha jogszabály előírja a veszélyes árú szállítási biztonsági tanácsadó alkalmazását)

2. A szállítandó radioaktív anyag fajtái a maximális aktivitásokkal

3. A szállítandó radioaktív anyag szállítási és csomagolási módja

4. A szállítandó radioaktív anyag UN száma helyes szállítási megnevezése

5. A szállítás során alkalmazni kívánt sugárzásmérő típusa

6. A jóváhagyásra kötelezett küldeménydarab-minták engedélyokirata

7. A fuvarokmány mintája

8. A járművezető sugárvédelmi és a veszélyesáru szállítási képzettségét igazoló dokumentumok másolatai (ha jogszabály előírja)

9. A típusjóváhagyásra kötelezett járművek jóváhagyási igazolása

10. A veszélyes áru szállításával kapcsolatos nemzetközi egyezményeknek megfelelő sugárvédelmi program

11. A küldeményekre vonatkozó veszélyhelyzeti utasítások mintája

12. Az atomenergia alkalmazása körében a fizikai védelemről és a kapcsolódó engedélyezési, jelentési és ellenőrzési rendszerről szóló 190/2011. (IX. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 190/2011. Korm. rendelet) 7. § (5) bekezdése szerinti szállítás esetén a 190/2011. Korm. rendelet 35. § (8) bekezdése szerinti nyilatkozat.

2. melléklet a 112/2011. (VII. 4.) Korm. rendelethez[39]

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 4. § a) pontja. Hatálytalan 2022.01.01.

[2] Hatályon kívül helyezte a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 4. § a) pontja. Hatálytalan 2022.01.01.

[3] Hatályon kívül helyezte a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 4. § a) pontja. Hatálytalan 2022.01.01.

[4] Megállapította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2022.01.08.

[5] Megállapította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2022.01.08.

[6] Megállapította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2022.01.08.

[7] Hatályon kívül helyezte a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 4. § b) pontja. Hatálytalan 2022.01.01.

[8] Módosította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. § a) pontja. Hatályos 2022.01.01.

[9] Megállapította a 457/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 329. § (1) bekezdése. Hatályos 2018.01.01.

[10] Módosította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. § b) pontja. Hatályos 2022.01.01.

[11] Hatályon kívül helyezte a 360/2019. (XII. 30.) Korm. rendelet 90. § (4) bekezdés b) pontja. Hatálytalan 2020.01.01.

[12] Módosította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. § c) pontja. Hatályos 2022.01.01.

[13] Megállapította a 360/2019. (XII. 30.) Korm. rendelet 90. § (2) bekezdése. Hatályos 2020.01.01.

[14] A nyitó szövegrészt módosította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. § d) pontja. Hatályos 2022.01.01.

[15] Hatályon kívül helyezte a 162/2018. (IX. 10.) Korm. rendelet 18. § b) pontja. Hatálytalan 2018.10.01.

[16] Megállapította a 360/2019. (XII. 30.) Korm. rendelet 90. § (3) bekezdése. Hatályos 2020.01.01.

[17] Megállapította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2022.01.08.

[18] Módosította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. § e) pontja. Hatályos 2022.01.01.

[19] Módosította a 162/2018. (IX. 10.) Korm. rendelet 17. §-a. Hatályos 2018.10.01.

[20] Hatályon kívül helyezte a 193/2022. (V. 27.) Korm. rendelet 1. § a) pontja. Hatálytalan 2022.05.28.

[21] Hatályon kívül helyezte a 193/2022. (V. 27.) Korm. rendelet 1. § a) pontja. Hatálytalan 2022.05.28.

[22] Hatályon kívül helyezte a 193/2022. (V. 27.) Korm. rendelet 1. § a) pontja. Hatálytalan 2022.05.28.

[23] Hatályon kívül helyezte a 193/2022. (V. 27.) Korm. rendelet 1. § a) pontja. Hatálytalan 2022.05.28.

[24] Hatályon kívül helyezte a 193/2022. (V. 27.) Korm. rendelet 1. § a) pontja. Hatálytalan 2022.05.28.

[25] Hatályon kívül helyezte a 193/2022. (V. 27.) Korm. rendelet 1. § a) pontja. Hatálytalan 2022.05.28.

[26] Hatályon kívül helyezte a 193/2022. (V. 27.) Korm. rendelet 1. § a) pontja. Hatálytalan 2022.05.28.

[27] Hatályon kívül helyezte a 193/2022. (V. 27.) Korm. rendelet 1. § a) pontja. Hatálytalan 2022.05.28.

[28] Módosította a 156/2014. (VI. 30.) Korm. rendelet 2. § (3) bekezdés b) pontja. Hatályos 2014.06.30.

[29] Megállapította a 767/2021. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos 2022.01.08.

[30] Beiktatta a 216/2013. (VI. 21.) Korm. rendelet 1. § (4) bekezdése. Hatályos 2013.07.06.

[31] Beiktatta a 139/2014. (IV. 30.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2014.05.01.

[32] Hatályon kívül helyezte a 457/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 331. § a) pontja. Hatálytalan 2018.01.01.

[33] Hatályon kívül helyezte a 457/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 331. § a) pontja. Hatálytalan 2018.01.01.

[34] Beiktatta a 207/2015. (VII. 23.) Korm. rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatályos 2016.01.01.

[35] Beiktatta a 216/2013. (VI. 21.) Korm. rendelet 1. § (5) bekezdése. Hatályos 2013.07.06.

[36] Beiktatta a 225/2017. (VIII. 11.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 2017.08.12.

[37] Beiktatta a 356/2020. (VII. 23.) Korm. rendelet 3. §-a. Hatályos 2020.08.07.

[38] Megállapította a 457/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 330. §-a. Hatályos 2018.01.01.

[39] Hatályon kívül helyezte a 457/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 331. § b) pontja. Hatálytalan 2018.01.01.

Tartalomjegyzék