Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

14/1983. (VI. 30.) KPM rendelet

a hajózással összefüggő egyes miniszteri rendeletek módosításáról

Az érdekelt miniszterekkel és országos hatáskörű szervek vezetőivel egyetértésben a következőket rendelem:

1. §

(1) A hajózásról szóló 1973. évi 6. számú törvényerejű rendelet végrehajtására kiadott - a 10/1975. (IX. 27.) KPM számú és a 16/1981. (XII. 28.) KPM számú rendelettel módosított - 5/1974. (V. 21.) KPM számú rendelet (a továbbiakban: Vhr.) 1. §-ának i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"i) csónak az olyan vízijármű, amelynek hossza a 7 métert és Vízkiszorítása a 3 tonnát, illetőleg motorjának teljesítménye a 10 kW-ot vagy hengerűrtartalma a 250 cm3-t, vagy a vitorlafelülete a 10 m2-t nem haladja meg."

(2) A Vhr. 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) A hajózási hatósági jogkört - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - elsőfokon a Közlekedési Főfelügyelet gyakorolja.

(2) Elsőfokú hajózási hatóságként

a) a köteles kompok, valamint a nyilvántartási kötelezettség alá eső gépnélküli kishajók, csónakok és lakótéri felépítmény nélküli, 25 m2-nél kisebb fedélzeti területű úszóművek nyilvántartásával és üzemképességi vizsgálatával kapcsolatos feladatok tekintetében az üzembentartás helye szerint illetékes fővárosi, megyei tanács végrehajtó, bizottságának közlekedési feladatot ellátó szakigazgatási szerve;

b) a személyi tulajdonban levő, lakótéri felépítménnyel ellátott vagy legalább 25 m2 fedélzeti területű egyéb úszóművek nyilvántartásával és üzemképességi vizsgálatával, továbbá a kisgéphajók időszakos üzemképességi vizsgálatával kapcsolatos feladatok tekintetében a mellékletben meghatározott megyei tanács végrehajtó bizottságának közlekedési feladatot ellátó szakigazgatási szerve

jár el."

(3) A Vhr. 10. §-a (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

"A nyilvántartásba vételt tanúsító okiratba bejegyzést a hajózási hatóság, valamint - nemzetközi szerződés előírásai szerint adott felhatalmazás alapján - külföldi hajóvizsgáló szervezet tehet."

(4) A Vhr. 14. §-a (1) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép és a bekezdés az alábbi d) ponttal egészül ki:

(Nem kell benyújtani)

"c) a tengeri hajó építési (átépítési) tervét -a biztonsági berendezések terveinek kivételével -, amennyiben azt nemzetközi szerződésben megjelölt vagy a Közlekedési Minisztérium által elismert külföldi hajóosztályozó szervezet már jóváhagyta,

d) a külföldi megrendelő részére készülő hajó építési (átépítési) tervét."

(5) A Vhr. 14. §-a (2) bekezdésének a bevezető része helyébe a következő szöveg lép:

"A jóváhagyásra benyújtott tervnek - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - tartalmaznia kell:"

(6) Vhr. 17. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Tengeri hajó csak a Közlekedési Főfelügyelet, illetve - nemzetközi szerződésben megjelölt vagy a Közlekedési Minisztérium által elismert - külföldi hajóosztályozó szervezet érvényes osztályozási bizonyítványával tartható üzemben."

(7) A Vhr. 18. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A nyilvántartásbavételre kötelezett hajó üzembehelyezése előtt - az üzemképesség vizsgálatával egyidejűleg - a hajózási hatóság megállapítja a hajó megengedett legkisebb szabad oldalmagasságát, valamint a tengeri hajó űrtartalmát, illetőleg a belvízi nagyhajó, a komp és az úszómunkagép megengedett legnagyobb vízkiszorítását (hordképességét) is."

(8) A Vhr. 20. §-ának (1) és (3) bekezdése, valamint (4) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) Az üzem behelyezés előtti, illetőleg az időszakos vizsgálat alapján a hajózási hatóság a nyilvántartásbavételre kötelezett hajó üzemképességét, működési területét, valamint az üzemeltetés feltételeit, és a hajók megengedett legkisebb szabad oldalmagasságát, továbbá a tengeri hajó űrtartalmát, illetőleg a belvízi nagyhajó, a komp és az úszómunkagép megengedett legnagyobb vízkiszorítását (hordképességét)

a) tengeri hajónál a biztonsági bizonyítványokban, a merülésvonal-bizonyítványban és a köbözési bizonyítványban,

b) egyéb hajónál a nyilvántartásbavételt tanúsító okiratban és - a külön jogszabályban meghatározott esetekben - a köbözési bizonyítványban

tanúsítja."

"(3) Ha a hajó üzemképességi vizsgálatát külföldi hajóvizsgáló szervezet végezte, az üzembentartó köteles ezt a hajózási hatóságnak bejelenteni, és egyben közölni a hajóvizsgáló szervezet által az (1) bekezdésben említett okiratba tett bejegyzés szövegét."

[(4) A hajó üzemképességét igazoló bejegyzés érvénytelenné válik ha:]

"c) olyan káreset következett be, amely a hajó üzemképességét befolyásolja."

(9) A Vhr. 26. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A közforgalmú kikötő használatára jogosult hajók körét, valamint a nemzetközi forgalom részére megnyitott kikötők használatának rendjére vonatkozó részletes szabályokat a hajózási hatóság, az egyéb, a kikötő használatának rendjére vonatkozó részletes szabályokat - a hajózási hatóság jóváhagyásával - az üzembentartó állapítja meg."

(10) A Vhr. a következő melléklettel egészül ki:

"Melléklet az 5/1974. (V. 21.) KPM számú rendelethez

Jogszabályban külön meghatározott esetekben az alábbi megyei tanácsok végrehajtó bizottságának közlekedési feladatot ellátó szakigazgatási szervei gyakorolják - a megjelölt illetékességi területen - a hajózási hatósági jogkört:

"

(11) A Vhr. 27. §-ának (2) bekezdése hatályát veszti.

2. §

(1) A hajózási hatósági eljárásokkal kapcsolatos díjakról szóló 7/1975. (VIII. 30.) KPM számú rendelet (a továbbiakban: R) 14. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Közlekedési Főfelügyelet által végzett hajózási hatósági eljárások díját a Főfelügyelet költségvetési elszámolási számlájára, a tanácsok által végzett hajózási hatósági eljárások díját az illetékes tanács költségvetési számlájára kell befizetni."

(2) A R 1-3. §-ában a "hordképességi" szövegrész hatályát veszti, a "motorjának hengerűrtartalma" megjelölés kiegészül "vagy motorteljesítménye" szövegrésszel, az "500 cm3" megjelölés pedig "500 cm3, illetőleg 20 kW" megjelölésre módosul.

3. §

Az 5/1977. (XII. 3.) KPM számú rendelettel kiadott hajózási műszaki felügyeleti tevékenységre vonatkozó általános rendelkezésekben, valamint a tengeri és a belvízi hajók műszaki felügyeleti (osztályozási, építési, biztonsági felszerelési) előírásaiban a "KPM Hajózási főosztály" megnevezés helyébe a "Közlekedési Főfelügyelet" megnevezés lép.

4. §

(1) A hajózási egészségi alkalmasság orvosi vizsgálatáról szóló 6/1977. (XII. 9.) KPM-EüM számú együttes rendelet (a továbbiakban: R) 1. §-a (1) bekezdésének c) és e) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A rendelet hatálya - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - kiterjed)

"c) a termelési célú, legalább 4 kW teljesítményű vagy 125 cm3 hengerűrtartalmú motorcsónak vezetőjére"

"e) a sport- vagy kedvtelési célú belvízi kishajó és legalább 4 kW teljesítményű vagy 125 cm3 hengerűrtartalmú motorcsónak vezetőjére."

(2) A R. 3. §-a (3) bekezdésének utolsó mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

"A Közlekedési Főfelügyelet (a továbbiakban: hajózási hatóság) e korhatárok alól indokolt esetben felmentést adhat."

5. §

A kikötők használatának rendjéről szóló 11/1977. (XII. 21.) KPM számú rendelet 2. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A nemzetközi forgalom részére megnyitott kikötők használatának rendjére vonatkozó részletes szabályokat a Közlekedési Főfelügyelet (a továbbiakban: hajózási hatóság), az egyéb kikötők használatának rendjére vonatkozó részletes szabályokat - a hajózási hatóság jóváhagyásával -az üzembentartó állapítja meg."

6. §

(1) A szállítótartályok műszaki felügyeletéről szóló 5/1979. (III. 14.) KPM számú rendelet (a továbbiakban: R) 1. §-a (1) bekezdésének második mondata és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"A gyártási és műszaki felügyeleti előírások a Közlekedési Főfelügyeletnél szerezhetők be."

"(2) A szállítótartályok műszaki felügyeletét (a szállítótartályok próbájával, ellenőrzésével és jóváhagyásával kapcsolatos feladatokat) a Közlekedési Főfelügyelet látja el."

(2) A R mellékletében a "HF" megjelölés "KF" megjelölésre módosul.

7. §

(1) A víziközlekedés rendjéről szóló - a 4/1982. (VI. 1.) KPM számú rendelettel módosított -8/1979. (V. 15.) KPM számú rendelet mellékletét képező Hajózási Szabályzat (a továbbiakban: Szabályzat). 9.01. cikkének f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"f) csónak az olyan vízijármű, amelynek hossza a 7 métert és vízkiszorítása a 3 tonnát, illetőleg motorjának teljesítménye a 10 kW-ot vagy hengerűrtartalma a 250 cm3-t, vagy vitorlafelülete a 10 m2-t nem haladja meg."

(2) A Szabályzat 13.03 cikkének 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. A völgymenetben haladó csónak köteles a hegymenetben haladó evezős csónak számára a partközeli elhaladás lehetőségét biztosítani; szembetalálkozás esetében (ha az egymás melletti biztonságos elhaladás csak valamelyik csónak haladási irányának változtatása révén lehetséges) a hegymenetben haladó csónak köteles kitérni."

(3) A Szabályzat 13.06. cikke 1. pontjának bevezető része és a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"Kérelemre a területileg illetékes rendőrhatósággal és vízügyi igazgatósággal egyetértésben

a) a Dunán, a Tiszán és a Balatonon a Közlekedési Főfelügyelet"

(vitorlásdeszka pályát jelölhet ki).

(4) A Szabályzat 14.02. cikkének 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. Kérelemre a területileg illetékes rendőrhatósággal és vízügyi igazgatósággal egyetértésben

a) a Dunán, a Tiszán és a Balatonon a Közlekedési Főfelügyelet,

b) egyéb vizeken a fővárosi, a megyei tanács végrehajtó bizottságának közlekedési feladatot ellátó szakigazgatási szerve

vízisípályát jelölhet ki. A kijelölt pályát bójákkal kell körülhatárolni. A bóják kihelyezéséről az üzemeltető köteles gondoskodni."

(5) A Szabályzat 17.01. cikkének 9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"9. Csónakok - az engedélyezett vízirendezvényeken és a szervezett edzéseken részt vevő csónakokat, továbbá a 10 m2 vitorlafelületű vitorláscsónakokat kivéve - a parttól számított 1 km széles vízterületen közlekedhetnek."

(6) A Szabályzat 17.04. cikkének 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. A Ráckevei (Soroksári) Dunán 10 kW-nál nagyobb teljesítményű vagy 250 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral hajtott kisgéphajóval közlekedni tilos."

(7) A Szabályzat 17.01. cikkének 3. pontja hatályát veszti.

8. §

A belvízi hajók köbözéséről szóló 10/1979. (V. 29.) KPM számú rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § (1) A magyar hajólajstromban nyilvántartott belvízi nagyhajókat, gépi üzemű kompokat és önjáró úszó munkagépeket köbözési bizonyítvánnyal kell ellátni.

(2) A Közlekdési Főfelügyelet (a továbbiakban: Köböző Hatóság, jele: KFHU) jogosult a köbözési eljárás lefolytatására és a köbözési bizonyítvány kiadására."

9. §

(1) A komp- és révátkelőhelyek létesítéséről és üzemeltetéséről szóló - a 16/1981. (XII. 28.) KPM számú rendelettel módosított - 11/1979. (VI. 7.) KPM számú rendelet (a továbbiakban: R) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) Átkelőhely létesítéséhez, használatbavételéhez, átalakításához és megszüntetéséhez az átkelőhely fekvése szerint illetékes fővárosi, megyei tanács végrehajtó bizottsága közlekedési feladatot ellátó szakigazgatási szervének (a továbbiakban: engedélyező hatóság) az engedélye szükséges.

(2) Az átkelőhely üzemeltetési módját az engedélyező hatóság állapítja meg. A Dunán, a Tiszán és a Balatonon az üzemeltetés módjának megállapításához a Közlekedési Főfelügyelet előzetes véleményét be kell szerezni."

(2) A R 3. §-a (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kérelemhez csatolni kell:)

"a) a hajózási engedélyt, amennyiben a tevékenységhez jogszabály ezt előírja".

(3) A R 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. § A vízijármű üzemképességével kapcsolatos követelményekre a belvízi hajókra vonatkozó műszaki felügyeleti és biztonsági előírások az irányadók."

(4) A R 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § A szakhatóságok közreműködésének e rendeletben nem szabályozott kérdéseiben az építési engedélyezési eljárásról szóló - a 13/1979. (VIII. 30.) ÉVM számú rendelettel módosított - 2/1977. (I. 18.) ÉVM számú rendelet rendelkezései az irányadók azzal az eltéréssel, hogy a közlekedési nyomvonal jellegű építmények esetében az építmények kezelői működnek közre az engedélyezési eljárásban."

(5) A R 4. számú mellékletének 2. pontja hatályát veszti, 3. pontjának számozása pedig 2. pontra változik.

10. §

(1) A hajózási képesítésekről szóló - a 16/1981. (XII. 28.) KPM számú rendelettel módosított -17/1979. (VIII. 23.) KPM számú rendelet (a továbbiakban: R) 1. § (2) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A rendelet rendelkezései nem vonatkoznak)

"b) a révcsónak-vezető kivételével

- a 4 kW teljesítményt vagy a 125 cm3 hengerűrtartalmat el nem érő

- belsőégésű, illetőleg villamos motorral üzemelő csónak"

(vezetőjére)

(2) A R. 2. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A képesítés megszerzéséhez

a) köteles komp, révcsónak, valamint belvízi sport- és kedvtelési célú kishajó esetében a jogszabályban [5/1974. (V. 21.) KPM számú rendelet melléklete] meghatározott megyei tanács végrehajtó bizottságának közlekedési feladatot ellátó szakigazgatási szerve által,

b) egyéb - az a) pontban nem említett - vízijármű és úszó munkagép esetében a Közlekedési Főfelügyelet által szervezett Vizsgabizottság előtt kell vizsgát tenni."

(3) A R 7. §-ának (1) és (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A külföldön szerzett képesítési okmányt a Közlekedési Főfelügyelet kérelemre honosíthatja."

"(3) A Közlekedési Főfelügyelet a honosításhoz kiegészítő vizsga letételét is előírhatja.

(4) A honosítási kérelem teljesítése esetén a Közlekedési Főfelügyelet a képesítési okmány hitelesített magyar nyelvű fordítását honosítási záradékkal látja el."

(4) A R 1. sz. mellékletének III/4/c pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Hajóvezetői "A", "B" és "C" vizsgához szükséges:)

"c) hajózási szakközépiskolában szerzett érettségi bizonyítvány, illetőleg hajós szakmunkás bizonyítvány, vagy - ezek hiányában - az általános iskola nyolcadik osztályának elvégzéséről szóló bizonyítvány és - a Közlekedési Főfelügyelet engedélyével szervezett - hajóvezetői tanfolyam elvégzéséről szóló igazolás."

(5) A R 2. sz. mellékletének III/3/b. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Tengerész fedélzeti tiszti vizsgához szükséges:)

"b) egyetem vagy főiskola hajózási szakának tengerészeti ágazatán szerzett oklevél, ennek hiányában érettségi bizonyítvány és - a Közlekedési Főfelügyelet engedélyével szervezett - tengerész fedélzeti tiszti tanfolyam elvégzéséről szóló igazolás."

(6) A R 3. sz. mellékletének III/3/b. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(III. osztályú géptiszti vizsgához szükséges:)

"b) egyetem vagy főiskola hajózási szakának hajógépészeti vagy hajómérnöki ágazatán szerzett oklevél."

(7) A R 3. számú melléklete III/3. pontjának utolsó két bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[ha a jelölt a b) alpontban említett oklevéllel nem rendelkezik, a vizsgához,]

"a Közlekedési Főfelügyelet engedélyével szervezett géptiszti tanfolyam elvégzéséről szóló igazolás.

Hajómérnöki, gépészmérnöki vagy gépész üzemmérnöki végzettséggel rendelkező jelöltek részére elegendő legalább 12 havi hajógépüzemi gyakorlat. A vizsgabizottság a hajómérnöki, gépészmérnöki, gépész üzemmérnöki vagy a hajózási szakközépiskolában szerzett érettségi bizonyítvánnyal, illetőleg a technikusi oklevéllel rendelkező jelöltet - kérelemre - a tanfolyam elvégzése alól mentesítheti."

(8) A R 3. számú mellékletének III/11. és 12. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"11. Ha a jelölt hajómérnöki, hajózási szakágú gépészmérnöki vagy gépész üzemmérnöki oklevéllel rendelkezik 12 havi, ha hajózási technikusi végzettséggel rendelkezik 24 havi, hajón eltöltött gépészszolgálat, igazolása esetében - vizsga letétele nélkül - III. osztályú géptiszti képesítést szerezhet.

12. Ha a jelölt hajómérnöki, hajózási szakágú gépészmérnöki, gépész üzemmérnöki vagy hajózási technikusi végzettséggel és III. osztályú géptiszti oklevéllel rendelkezik - a 2. pontban említettek igazolása esetében - csak a gépüzemmel kapcsolatos gyakorlati ismeretekből kell vizsgáznia."

(9) A R 3. számú melléklete III/4. pontjának utolsó bekezdése hatályát veszti.

11. §

(1) A kikötők létesítéséről, bővítéséről, használatbavételéről, üzembentarásáról és megszüntetéséről szóló - a 16/1981. (XII. 28.) KPM számú rendelettel módosított - 1/1980. (I. 7.) KPM számú rendelet (a továbbiakban: R) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) Közforgalmú kikötő létesítéséhez, használatbavételéhez, üzembentartásához és megszüntetéséhez - a sport- és kedvtelési célú kikötő kivételével - a Közlekedési Főfelügyelet engedélye szükséges.

(2) A nem közforgalmú, valamint sport- és kedvtelési célú kikötő, továbbá kikötői létesítménnyel rendelkező hajórakodó létesítéséhez, használatbavételéhez, üzembentartásához és megszüntetéséhez jogszabályban [5/1974. (V. 21.) KPM számú rendelet melléklete] meghatározott megyei tanácsok végrehajtó bizottsága közlekedési feladatot ellátó szakigazgatási szervének engedélye szükséges. A létesítésre vonatkozó hatósági engedélyezési eljárásnál be kell szerezni a Közlekedési Főfelügyelet előzetes véleményét."

(2) A R 5. §-ának (3) bekezdése a következő rendelkezéssel egészül ki:

"A közművekre vonatkozó rendelkezéseket megfelelően alkalmazni kell a közlekedési nyomvonal jellegű építmények kezelőire is."

(3) A R 12. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az (1) és (2) bekezdés rendelkezéseit alkalmazni kell a közforgalmú kikötő egyes létesítményeinek megszüntetése, illetőleg a kikötő területének csökkentése esetében is."

(4) A R 3. §-a (4) bekezdésében. 1. sz. mellékletének 3. pontjában és 4. sz. mellékletének 1/b. pontjában a "sport- és kedvtelési célú csónak-kikötő", illetve "sporthajó kikötő" elnevezés "sport- és kedvtelési célú kikötők" elnevezésre módosul.

(5) A R 3. sz. melléklete II. Részének 5. és 6. pontja hatályát veszti.

12. §

A veszélyes áruk nemzetközi belvízi szállításáról szóló Szabályzat tárgyában kiadott 2/1982. (II. 22.) KPM számú rendelet mellékletének a Közlekedés- és Postaügyi Minisztériumra vonatkozó második fordulata helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Közlekedési Minisztérium)

"- Kiadja - a Közlekedési Főfelügyelet útján - a Szabályzat A) és B) mellékletében az egyes vízijárművekre előírt Jóváhagyási bizonyítvány"-t, az illetékes szakhatóság által végzett vizsgálatok eredményét tanúsító igazolások alapján."

13. §

Ez a rendelet 1983. július hó 1. napján lép hatályba.

Pullai Árpád s. k.,

közlekedés- és postaügyi miniszter