Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

16/2025. (V. 29.) BM rendelet

belügyminiszteri hatáskörbe tartozó miniszteri rendeletek módosításáról

[1] Alapvető jogalkotói cél, hogy a jogrendszer csak a legszükségesebb mértékben szabályozza az egyes élethelyzeteket, és a normák világosan állapítsák meg a jogalanyok kötelezettségeit és jogait.

[2] A módosítás célja, hogy igazodjon a közigazgatási hatósági eljárásokban alkalmazott igazgatási szolgáltatási díjak felülvizsgálatához. Az igazgatási szolgáltatási díjnak mint az eljáró hatóság bevételének, szükségszerűen fedeznie kell az eljáró hatóság költségeit a magas szakmai színvonalú munka fenntartásának érdekében. A módosítás az egészségügyi igazgatási szolgáltatási díjak kapcsán felmerült korrekciók átvezetését szolgálja.

[3] A lakosság egészségi állapotának javítása érdekében kiemelt figyelmet igényel az egészségügyi ellátások feltételrendszerének állandó nyomon követése és megújítása. Egyidejűleg a gazdaságélénkítő intézkedések végrehajtásához nagyban hozzájárul a munkavállalók egészségügyi törzslapjának digitalizálása és az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe történő feltöltése. A módosítás a digitalizálást segítő új egészségügyi törzslapot vezeti be a jogalkalmazásba, és a digitalizáláshoz megfelelő felkészülési időt biztosít.

[4] A jogalkalmazók adminisztratív terheinek csökkentése érdekében a szabályozás hatályon kívül helyezéssel és módosítással egyszerűsíti a tűzvédelmi joganyagot, az ágazati szakképzési előírásokat, valamint a belügyi munkáltató által biztosított lakhatási juttatásokról szóló rendelkezéseket.

[5] Az emberi alkalmazásra kerülő gyógyszerekről és egyéb, a gyógyszerpiacot szabályozó törvények módosításáról szóló 2005. év XCV. törvény 32. § (6) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 26. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 21. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -,

a 2. § tekintetében az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 247. § (5) bekezdés c) pont ca) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 26. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 21. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -,

a 2. alcím és az 1. melléklet tekintetében a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 88. § (4a) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 26. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 11. pontjában foglalt feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -,

a 3. alcím tekintetében a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (1) bekezdés 21. pont f) alpontjában és 342/A. § (1) bekezdés j) pontjában, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 85. § (8) bekezdés b) pontjában, valamint az igazságügyi alkalmazottak szolgálati jogviszonyáról szóló 1997. évi LXVIII. törvény 135. § (4) bekezdés a) pont ab) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró igazságügyi miniszterrel egyetértésben -,

a 4. alcím tekintetében az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 247. § (5) bekezdés c) pont ca) és cd) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 26. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 21. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -,

az 5. alcím és a 2. melléklet tekintetében az egészségügyi hatósági és igazgatási tevékenységről szóló 1991. évi XI. törvény 15. § (10) bekezdésében és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 247. § (5) bekezdés c) pont ch) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 26. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 21. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -,

a 6. alcím és a 3. melléklet tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 15. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 7. alcím tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 11. pontjában és a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 81. § b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 8. alcím tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 3. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 9. alcím tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 5. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 10. alcím tekintetében a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 81. § a), b), c), e) és f) pontjában, valamint 82. § (3) bekezdés c) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 18. cikk (2) bekezdésében, valamint a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 11. alcím tekintetében a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (1) bekezdés 21. pont f) alpontjában és 342/A. § (1) bekezdés j) pontjában, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 85. § (8) bekezdés b) pontjában, valamint az igazságügyi alkalmazottak szolgálati jogviszonyáról szóló 1997. évi LXVIII. törvény 135. § (4) bekezdés a) pont ab) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró igazságügyi miniszterrel egyetértésben -,

a 12. alcím tekintetében a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 31. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7., 16. és 20. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 13. alcím tekintetében a büntetőeljárásról szóló 2017. évi XC. törvény 866. § (3) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró igazságügyi miniszterrel egyetértésben -,

a 14. alcím tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 87. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat-és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 15. alcím tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 1. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 16. alcím tekintetében a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 88. § (4a) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 26. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 11. pontjában foglalt feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény 38. § (2) bekezdés t) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 26. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva

a következőket rendelem el:

1. A népjóléti ágazatba tartozó egyes államigazgatási eljárásokért és igazgatási jellegű szolgáltatásokért fizetendő díjakról szóló 50/1996. (XII. 27.) NM rendelet módosítása

1. § A népjóléti ágazatba tartozó egyes államigazgatási eljárásokért és igazgatási jellegű szolgáltatásokért fizetendő díjakról szóló 50/1996. (XII. 27.) NM rendelet [a továbbiakban: 50/1996. (XII. 27.) NM rendelet] 1. számú mellékletében foglalt táblázat I. pont I.7. alpontjában a "továbbá új pszichoaktív anyagok és új pszichoaktív anyagok" szövegrész helyébe a "továbbá új pszichoaktív anyagok és új pszichoaktív anyag tartalmú készítmények" szöveg lép.

2. § Hatályát veszti az 50/1996. (XII. 27.) NM rendelet 1. számú mellékletében foglalt táblázat II. pont

a) II.7. alpontja,

b) II.11. alpontjában az "a bejelentésben legfeljebb 60 termék (legfeljebb 60 sorban) feltüntetésével" szövegrész.

2. A munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet módosítása

3. § A munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet 14. §-a a következő (4a) és (4b) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) A vizsgálatot végző orvos a munkaköri alkalmassági vizsgálat során a munkavállalót nyilatkoztatja arról, hogy az általa közölt adatok a valóságnak megfelelnek, eltitkolt betegsége nincs, és az egészségi állapotáról és a munkakörülményekről a felvilágosítást megkapta.

(4b) A (4a) bekezdés szerinti nyilatkozatot a (6) bekezdésben meghatározott időpontig a munkaköri, illetve szakmai alkalmasságot első fokon elbíráló szerv őrzi meg. A munkahigiénés és foglalkozás-egészségügyi szerv által végzett szakmai alkalmassági vizsgálat során tett nyilatkozatot a (6) bekezdés szerinti időpontig az illetékes szakképző és felsőoktatási intézmény iskolaorvosa őrzi meg."

4. § A munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet 13. számú melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

3. A belügyi szervek rendelkezésében lévő, lakásnak nem minősülő szállóférőhelyek, lakóegységek használatáról, valamint a bérleti, albérleti díj hozzájárulás szabályairól szóló 40/2000. (XII. 12.) BM rendelet módosítása

5. § Hatályát veszti a belügyi szervek rendelkezésében lévő, lakásnak nem minősülő szállóférőhelyek, lakóegységek használatáról, valamint a bérleti, albérleti díj hozzájárulás szabályairól szóló 40/2000. (XII. 12.) BM rendelet 1/A. § j) és k) pontja.

4. Az emberen végzett orvostudományi kutatásokról szóló 23/2002. (V. 9.) EüM rendelet módosítása

6. § Az emberen végzett orvostudományi kutatásokról szóló 23/2002. (V. 9.) EüM rendelet 20/R. § (3) bekezdés b) pontjában a "74 000 Ft" szövegrész helyébe a "99 000 forint" szöveg lép.

5. Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat egyes közigazgatási eljárásaiért és igazgatási jellegű szolgáltatásaiért fizetendő díjakról szóló 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet módosítása

7. § Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat egyes közigazgatási eljárásaiért és igazgatási jellegű szolgáltatásaiért fizetendő díjakról szóló 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet [a továbbiakban: 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet] 1. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

6. A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet módosítása

8. § (1) A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 1. § (3) bekezdés b) pont bb) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet követelményeit nem kell alkalmazni:

az olyan tűz- vagy robbanásveszélyes készülékek, gépek, berendezések esetében,)

"bb) amelyek üzemeltetéséhez üzemszerűen a technológia során alkalmazott, előállított anyagok gyulladási hőmérsékletét elérő vagy meghaladó hőmérsékletű hőtermelő berendezés szükséges,"

(2) A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 1. § (3) bekezdés b) pont bf) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet követelményeit nem kell alkalmazni:

az olyan tűz- vagy robbanásveszélyes készülékek, gépek, berendezések esetében,)

"bf) amelyekben az anyagok és keverékek osztályozásáról, címkézéséről és csomagolásáról, a 67/548/EGK és az 1999/45/EK irányelv módosításáról és hatályon kívül helyezéséről, valamint az 1907/2006/EK rendelet módosításáról szóló, 2008. december 16-i 1272/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: CLP-rendelet) szerint tűzveszélyes gázok vagy nyomás alatt lévő gázok veszélyességi osztályba tartozó gázt zárt rendszerben, kizárólag hűtésre vagy fűtésre használnak,"

(3) A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 1. § (3) bekezdés b) pont bh) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet követelményeit nem kell alkalmazni:

az olyan tűz- vagy robbanásveszélyes készülékek, gépek, berendezések esetében,)

"bh) amelyekben kizárólag a CLP-rendelet szerinti tűzveszélyes folyadékok vagy gázok veszélyességi osztályba tartozó folyadék vagy gáz tárolása történik."

9. § A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az e rendeletben meghatározott műszaki szabályoknak nem kell megfelelnie az olyan terméknek, amelyet az Európai Unió valamely tagállamában vagy Törökországban állítottak elő, hoztak forgalomba, vagy az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes valamely EFTA-államban állítottak elő, az ott irányadó előírásoknak megfelelően, feltéve, hogy az irányadó előírások az emberi egészség és élet védelme tekintetében a termékre vonatkozó magyarországi előírásokkal egyenértékű védelmet nyújtanak. Az emberi egészség és élet védelmének érdekében az egyenértékűség vizsgálatára a közigazgatás-szervezésért felelős miniszter által vezetett minisztérium jogosult."

10. § A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 5. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A tanúsítványnak az alábbiakat kell tartalmaznia:)

"f) a tanúsított termék típusát, azonosító jelét vagy jelzetét, leírását, műszaki adatait, fő egységeit;"

11. § A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 1. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

12. § Hatályát veszti a tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 7. § (3) bekezdés f) pontja.

7. A tűzoltóság tűzoltási és műszaki mentési tevékenységének általános szabályairól szóló 39/2011. (XI. 15.) BM rendelet módosítása

13. § A tűzoltóság tűzoltási és műszaki mentési tevékenységének általános szabályairól szóló 39/2011. (XI. 15.) BM rendelet a következő 36. §-sal egészül ki:

"36. § (1) A vármegyei és fővárosi műveletirányító ügyeletes köteles a tűzjelzést annak tartalma alapján értékelni, a riasztási fokozatot meghatározni, a tűzoltó egységeket riasztani és egyéb, az esemény felszámolásához szükséges szervek, egységek értesítésére intézkedni.

(2) A vármegyei és fővárosi műveletirányító ügyeletes jogosult az esemény riasztási fokozatának minősítéséig - a beérkezett információk alapján - a riasztási fokozatot módosítani."

8. A tűzesetek vizsgálatára vonatkozó szabályokról szóló 44/2011. (XII. 5.) BM rendelet módosítása

14. § A tűzesetek vizsgálatára vonatkozó szabályokról szóló 44/2011. (XII. 5.) BM rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Hivatalból tűzvizsgálati eljárást kell lefolytatni, ha

a) a tűzesettel összefüggésben bűncselekmény gyanúja merül fel,

b) a tűzeset következtében haláleset történt,

c) a d) pont kivételével a tűzeset minősített riasztási fokozata III-as vagy magasabb volt,

d) a tűzeset erdő- és vegetációs területen történt, és minősített riasztási fokozata IV-es vagy magasabb volt,

e) a hatóság vezetője szakmai szempontból indokoltnak tartja."

15. § A tűzesetek vizsgálatára vonatkozó szabályokról szóló 44/2011. (XII. 5.) BM rendelet 12. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A rendőrség a 3. § (1) bekezdés a) és b) pontjában foglalt esetekben a megindított eljárásáról, valamint az első eljárási cselekmények elvégzéséről írásban értesíti a hatóságot, továbbá a keletkezett iratokat a bizonyítékokkal együtt hivatalból haladéktalanul átadja a hatóság részére."

9. A tűzvédelmi szakvizsgára kötelezett foglalkozási ágakról, munkakörökről, a tűzvédelmi szakvizsgával összefüggő oktatásszervezésről és a tűzvédelmi szakvizsga részletes szabályairól szóló 45/2011. (XII. 7.) BM rendelet módosítása

16. § A tűzvédelmi szakvizsgára kötelezett foglalkozási ágakról, munkakörökről, a tűzvédelmi szakvizsgával összefüggő oktatásszervezésről és a tűzvédelmi szakvizsga részletes szabályairól szóló 45/2011. (XII. 7.) BM rendelet 1. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) Az 1. melléklet 5. és 7. pontja szerinti szakvizsga egyaránt képesítést biztosít a jogszabályban meghatározott, a polgári célú speciális repülőtereken mentő és tűzoltó képességet ellátó munkakör betöltésére is."

10. A katasztrófák elleni védekezés egyes szabályairól szóló 62/2011. (XII. 29.) BM rendelet módosítása

17. § A katasztrófák elleni védekezés egyes szabályairól szóló 62/2011. (XII. 29.) BM rendelet a következő 5. alcímmel egészül ki:

"5. Az idegenrendészeti szerv katasztrófavédelmi feladatai

9. § (1) Az idegenrendészeti szerv vezetője irányítja és ellenőrzi az idegenrendészeti szerv feladatkörébe tartozó, valamint általa vállalt, katasztrófák elleni felkészülési, elhárítási és helyreállítási feladatok végrehajtását.

(2) Az idegenrendészeti szerv kijelölt állománya az alapfeladatainak ellátását nem veszélyeztetve, a katasztrófák elleni védekezés irányítására kijelölt szerv erre irányuló megkeresése alapján, az idegenrendészeti szerv vezetője által meghatározott módon közreműködik

a) a lakosság kárterületen való tartózkodásának és mozgásának korlátozásában, kárterületről kitelepítésében, kimenekítésében,

b) a kárterületek, valamint forgalmi utak zárásában, helyszín biztosításában,

c) a kárhelyszínen visszahagyott tulajdon őrzésében,

d) a kárterületre történő belépés és a kárterületről történő kilépés ellenőrzésében,

e) a lakosság tájékoztatásában,

f) a mentési feladatok megszervezésében, végrehajtásában,

g) a gyógyszerek, élelmiszerek lakosság részére történő eljuttatásában,

h) a lakosság egyéni védőeszközökkel történő ellátásában,

i) a kárterület eredeti állapotának helyreállításában.

(3) Az idegenrendészeti szerv katasztrófák elleni védekezésben történő közreműködő állományának az egyéni védő- és a védekezéshez szükséges speciális eszközökkel történő ellátása, élelmezése, szükség szerinti szállás biztosítása a területi védelmi bizottságokkal együttműködésben történik, különleges jogrendben a területi védelmi bizottság elnöke, valamint a miniszteri biztos rendelkezésének megfelelően.

(4) Az idegenrendészeti szerv katasztrófák elleni védekezésre alkalmas és bevonható személyi állományának - a várható feladatainak mértékéig történő - elméleti és gyakorlati felkészítésére a társ- és együttműködő szervek közreműködésével kerül sor.

(5) Az idegenrendészeti szerv a felkészülés keretein belül

a) részt vesz a hazai és nemzetközi katasztrófavédelmi gyakorlatokon,

b) a katasztrófavédelmi feladatok ellátásához szükséges eszköztartalékot képez,

c) ellenőrzi a riasztási feladatok végrehajtásához szükséges kommunikációs rendszerek működőképességét,

d) kidolgozza az irányítás és jelentéstétel rendjét."

18. § A katasztrófák elleni védekezés egyes szabályairól szóló 62/2011. (XII. 29.) BM rendelet

a) 8. alcím címében, 12. § nyitó szövegrészében, 15. § (3) bekezdésében, 16. § (1) bekezdésében, 27. § (2) bekezdésében, 47. § (3) bekezdésében, 53. § (2) bekezdésében, 54. § a) pontjában a "főigazgató" szövegrész helyébe a "BM OKF főigazgatója" szöveg,

b) 15. § (1) bekezdésében a "főigazgatói" szövegrész helyébe a "BM OKF főigazgatói" szöveg

lép.

19. § Hatályát veszti a katasztrófák elleni védekezés egyes szabályairól szóló 62/2011. (XII. 29.) BM rendelet 3. § (1) bekezdésében az "(a továbbiakban: főigazgató)" szövegrész.

11. A lakáscélú munkáltatói kölcsönről szóló 44/2012. (VIII. 29.) BM rendelet módosítása

20. § Hatályát veszti a lakáscélú munkáltatói kölcsönről szóló 44/2012. (VIII. 29.) BM rendelet

a) 3. § b) pont bj) és bk) alpontja,

b) 1. mellékletében foglalt táblázat 8. sora.

12. A komplex szakmai vizsga szervezésére kijelölt intézményekről szóló 58/2012. (XI. 27.) BM rendelet hatályon kívül helyezése

21. § Hatályát veszti a komplex szakmai vizsga szervezésére kijelölt intézményekről szóló 58/2012. (XI. 27.) BM rendelet.

13. A Rendőrség nyomozó hatóságainak hatásköréről és illetékességéről szóló 25/2013. (VI. 24.) BM rendelet módosítása

22. § A Rendőrség nyomozó hatóságainak hatásköréről és illetékességéről szóló 25/2013. (VI. 24.) BM rendelet 3. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Az alapbűncselekmény miatt nyomozást folytató nyomozó hatóság illetékessége - külön kijelölés nélkül -kiterjed az alapbűncselekményhez kapcsolódó valamennyi járulékos bűncselekmény miatt indult nyomozás lefolytatására is, függetlenül azoknak az (1) bekezdésben meghatározott általános illetékességi szabály szerinti elkövetési helyére."

14. A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 75/2013. (XII. 18.) BM rendelet módosítása

23. § A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 75/2013. (XII. 18.) BM rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A lakbér mértékét a 2. melléklet tartalmazza."

24. § Hatályát veszti a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 75/2013. (XII. 18.) BM rendelet

a) 2. § b) pont bj) és bk) alpontja,

b) 8. § (7) bekezdése,

c) 9. § (6) bekezdése,

d) 3. melléklete,

e) 5. mellékletében foglalt táblázat 8. sora.

15. Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet módosítása

25. § (1) Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet 4. § (2) bekezdés 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"5. álmennyezet: a településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról szóló kormányrendelet (a továbbiakban: TÉKA) szerinti álmennyezet, azzal, hogy e rendelet alkalmazásában az álmennyezet emberi tartózkodásra alkalmas teret csak az alsó felületével határol, és az általa kettéosztott légtér mindkét része ugyanabba a működési egységbe vagy tűzszakaszba tartozik,"

(2) Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet 4. § (2) bekezdés 10. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"10. beépített tűzjelző berendezés: az építményben vagy szabadtéren elhelyezett, helyhez kötött, a tűz kifejlődésének korai szakaszában észlelést, jelzést és megfelelő tűzvédelmi intézkedést önműködően végző olyan berendezés, amely rendelkezik a tűzvédelmi hatóság használatbavételi engedélyével, vagy amelynek használatbavétel iránti bejelentését a tűzvédelmi hatóság tudomásul vette,"

(3) Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet 4. § (2) bekezdés 13. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"13. beépített tűzoltó berendezés: az építményben vagy szabadtéren elhelyezett, helyhez kötött, a tűz oltására, a beavatkozás könnyítésére, a tűz terjedésének megakadályozására, a tűzkár csökkentésére alkalmazott, tűzoltó vízforrásnak nem minősülő, önműködő vagy kézi indítású vagy mindkét módon indítható olyan berendezés, amely rendelkezik a tűzvédelmi hatóság használatbavételi engedélyével, vagy amelynek használatbavétel iránti bejelentését a tűzvédelmi hatóság tudomásul vette,"

(4) Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet 4. § (2) bekezdés 39. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"39. fedett átrium: a TÉKA szerinti átrium, azzal, hogy e rendelet alkalmazásában két vagy több szintet egybefüggő légtérrel köt össze, és felülről a külső légtértől építményszerkezet választja el,"

(5) Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet 4. § (2) bekezdés 88. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"88. magasépület: olyan épület, amelyben a legfelső építményszint szintmagassága a 30 métert meghaladja,"

26. § Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet 257. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) Tűzjelző berendezések esetében az éves rendszeres felülvizsgálat és karbantartás során az üzemeltető biztosítja, hogy a jogosult személy

a) ellenőrizze a tűzjelző berendezés üzemeltetésének személyi feltételeit,

b) ellenőrizze az üzemeltetési napló bejegyzéseit, és tegye meg a szükséges beavatkozásokat a berendezés helyes működésének érdekében,

c) értékelje az üzemeltető által végzett ellenőrzés tapasztalatait, ha szükséges, tegyen javaslatot a berendezés helyes működésének helyreállítására,

d) ellenőrizze a riasztásjelző eszközök megszólaltatását és a vezérlési funkciók működését valamennyi zónában, legalább egy érzékelő vagy kézi jelzésadó működtetésével a sérülés, életveszély vagy károsodás, oltóanyagkiáramlás elkerülésével,

e) ellenőrizze az összes érzékelő helyes működését a gyártó ajánlásainak megfelelően, az automatikus érzékelők és kézi jelzésadók mennyiségét figyelembe véve,

f) ellenőrizze a tűzjelző központ, a távkezelő és a távkijelző egység hibajelzési funkcióinak működését,

g) tűz- és hibaátjelző berendezés esetén ellenőrizze a kapcsolatot a fogadó állomások felé,

h) szemrevételezéssel ellenőrizze, hogy az összes vezeték, szerelvény és berendezés biztonságosan van-e rögzítve, sértetlen és megfelelően védett-e,

i) ellenőrizze az elsődleges és másodlagos tápforrások működését, valamint

j) szemrevételezés során és az üzemeltető adatszolgáltatása figyelembevételével pontosítsa, hogy történt-e bármilyen, a tűzjelző berendezés megfelelő működését - így különösen az automatikus érzékelők, kézi jelzésadók, hangjelzők, fényjelzők elhelyezésének megfelelőségét - befolyásoló változás az épület vagy a helyiségek rendeltetésében, használatában, a technológiában, az épületszerkezetekben, épületgépészeti elemekben.

(2) Az időszakos éves rendszeres felülvizsgálat és karbantartás az (1) bekezdés e) pontja szerinti ellenőrzés esetében - megállapodás alapján - az összes érzékelő tekintetében lefolytatható negyedéves felülvizsgálatonkénti és karbantartásonkénti bontásban, ha ezek során az érzékelők 25-25 százalékát ellenőrzik."

27. § Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet

a) 21. § (1) bekezdés c) pontjában a "tűzvédelmi szakhatóság" szövegrész helyébe a "tűzvédelmi hatóság" szöveg,

b) 156. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében, 156. § (2) bekezdésében, 202. § (5) bekezdésében és 203. § (5) bekezdésében az "az első fokú tűzvédelmi" szövegrész helyébe az "a tűzvédelmi" szöveg

lép.

28. § Hatályát veszti az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet

a) 65. § (3) bekezdésében az "a szakhatósági állásfoglalásában" szövegrész,

b) 206/A. §-ában, 211. § (2) bekezdésében, 215. § (1) bekezdésében és 218. §-ában az "első fokú" szövegrész.

16. Az egyes belügyi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról és hatályon kívül helyezéséről szóló 63/2024. (XII. 30.) BM rendelet módosítása

29. § Az egyes belügyi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról és hatályon kívül helyezéséről szóló 63/2024. (XII. 30.) BM rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az 1. §, a 7. alcím és a 2. melléklet 2026. január 1-jén lép hatályba."

17. Záró rendelkezések

30. § (1) Ez a rendelet - a (2)-(4) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 1. §, a 2. §, a 6. §, a 7. § és a 2. melléklet az e rendelet kihirdetését követő harmincegyedik napon lép hatályba.

(3) Az 5. §, a 20. §, a 23. § és a 24. § az e rendelet kihirdetését követő hatvanadik napon lép hatályba.

(4) A 3. § és a 4. §, valamint az 1. melléklet 2026. január 1-jén lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 16/2025. (V. 29.) BM rendelethez

"13. számú melléklet a 33/1998. (VI. 24.) NM rendelethez

Munkavállaló egészségügyi törzslapja
AdattartalomÉrtékkészlet
Munkavállaló adatai
Név
Születési név
Anyja neve
Születési hely
Születési idő
Lakcím
Tartózkodási cím
TAJ
Iskolai végzettség
Szakmai képesítés
Családi anamnézis (családtagonként)
Rokonsági fok
Szív-érrendszeri megbetegedés
Légzőszervi megbetegedés
Emésztőszervi megbetegedés
Anyagcsere megbetegedés
Pszichiátriai megbetegedés
Daganat
Egyéb
apa/anya/testvér(ek)
Életmód
Dohányzás, Alkoholfogyasztás, Tudatmódosító szer fogyasztás
TípusDohányzás / Alkoholfogyasztás / Tudatmódosító szer
fogyasztás
Aktív használat
fajtája
mennyisége
mióta (éve, hónapja)
Korábbi használat (abbahagyott)
Mióta hagyta abba (éve, hónapja)
SportolásRendszeres / Rendszertelen / Nem sportol
Diéta
Allergia (típusonként)
Típus
allergén(ek)
Gyógyszer / Vegyi anyag / Pollen, por / Egyéb
Bejelentett korábbi foglalkozási betegségek
diagnózis
bejelentés időpontja
Bejelentett korábbi fokozott expozíciók
expozíció
időpont (időszak)
Korábbi lényeges események
TípusBetegség/műtét/baleset/eszméletvesztés
diagnózis, beavatkozásBNO/OENO kód
leírás
időpont (időszak)
Idült betegségek
diagnózis
Rendszeresen szedett gyógyszerek
gyógyszer neve
Foglalkozási anamnézis
Időtartam
munkakör
expozíció
Jelenlegi munkakör jellemzői
MegterhelésekKönnyű fizikai munka / Közepesen nehéz fizikai munka / Nehéz
fizikai munka / Hőexpozíció / Hideg expozíció / Szabadban
végzett munka / Éjszakai (és/vagy váltott műszakos)
munkarend
Fizikai kóroki tényezők
Kémiai kóroki tényezők
kategóriarákkeltő/reprotoxikus/mutagén/egyéb
tényező
Biológiai kóroki tényezők
baktériumok
vírusok
paraziták
gombák
Ergonómiai kóroki tényezőkGyakori és/vagy nehéz kézi tehermozgatás / Repetitív
mozdulatok / Váll feletti munkavégzés / Kényszertesttartás /
Statikus izommunka / Helyileg ható tartós nyomás / Térdet
terhelő munkavégzés (lépcsőzés, létrázás, térdeplés) / egyéb
Pszichoszociális kóroki tényezők
Porok
Egyéb
Vezetői engedélyek
TípusI. csoport / II. csoport (hivatásos) / Gépkezelő
Megjelenési lap
Megjelenés típusaElőzetes / Időszakos / Soron kívüli / Záró / Védőoltás / Egyéb
Időpont
Munkakör
Panaszok
Testsúly
Testmagasság
BMI
Bőr és látható nyálkahártyák
Mirigyek (pajzsmirigy)
Csontok és ízületek
Száj-, orr- és garatképletek
Fogazat
Tüdő
Szív
Érverés
Vérnyomás RR
Érrendszer (varicositas, nodus)
Has
Idegrendszer
Hallás
oldaljobb/bal
érték
korrekció
Látás
típustávoli/közeli
oldaljobb/bal
visus
korrekció
Színlátás
Kiegészítő szakvizsgálatok
szűrőaudiometria (dB halláscsökkenés)
oldaljobb/bal
frekvencia (minden frekvenciára)125 Hz / 250 Hz / 500 Hz / 1000 Hz / 2000 Hz / 3000 Hz /
4000 Hz / 6000 Hz / 8000 Hz
halláscsökkenés dB
spirometria
FEV1
FVC
PEF
MEF75
MEF50
MEF25
EKG
pulzoximetria
egyéb
Laborvizsgálatok
vizeletvizsgálat
Biológiai expozíciós és hatásmutatók (BEM)
típus
érték
egyéb
Munkaalkalmasság
minősítésalkalmas / korlátozással alkalmas / nem alkalmas /
ideiglenesen nem alkalmas
korlátozások
érvényesség (felülvizsgálat időpontja)

"

2. melléklet a 16/2025. (V. 29.) BM rendelethez

1. Az 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat IX. alcíme helyébe a következő alcím lép:

IX.Természetes gyógytényezőkkel és ásványvizekkel kapcsolatos igazgatási szolgáltatások
IX.1.Gyógyfürdőintézmény megnevezés használatának engedélyezése162 000 Ft
IX.2.Elismert ásványvíz megnevezés használatának engedélyezése81 000 Ft
IX.3.Elismert ásványvíz gyógyvízzé történő átminősítésének engedélyezése63 450 Ft
IX.4.Gyógyvíz, gyógyhatású víz megnevezés használatának engedélyezése, valamint külföldről származó
palackozott gyógyvíz hazai forgalomba hozatalának engedélyezése
117 450 Ft
IX.5.Gyógyiszap és egyéb természetes gyógytényező megnevezés használatának engedélyezése117 450 Ft
IX.6.Korábban kiadott engedély módosítása, felülvizsgálata55 360 Ft
IX.7.Közegészségügyi tájékoztatás adása a gyógyhely és védőterület határai kijelölésére, valamint
a levegőterheltségi szint mérési pontok megfelelőségére vonatkozóan
49 410 Ft
IX.8.Elismert ásványvíz, gyógyvíz, gyógyhatású víz, gyógyiszap és egyéb természetes gyógytényezők
megnevezés engedélyezésében szakhatósági közreműködés (a kitermelés körülményeinek
közegészségügyi szempontú vizsgálata)
31 500 Ft
IX.9.Település egésze vagy meghatározott része gyógyhellyé nyilvánításának engedélyezése210 000 Ft
IX.10.Gyógyhellyé nyilvánítás engedélyezésében szakhatósági közreműködés (környezet-egészségügyi
szempontú feltételek vizsgálata)
380 000 Ft
IX.11.Elismert ásványvíz, gyógyvíz, gyógyhatású víz, gyógyiszap és egyéb természetes gyógytényezők
megnevezés engedélyezésében szakhatósági közreműködés (a gyógytényező felhasználhatósága
formájának, azaz külsőleg vagy belsőleg történő felhasználásának, feltételeinek, a korlátozással
fogyasztható vizek fogyasztási előírásainak, valamint az esetleges víz- és iszapkezelési technológiai
eljárásoknak a közegészségügyi szempontú vizsgálata)
120 000 Ft
IX.12.Elismert ásványvíz, gyógyvíz, gyógyhatású víz, gyógyiszap és egyéb természetes gyógytényezők
megnevezés engedélyezésében szakhatósági közreműködés (annak vizsgálata, hogy a vizet adó kút
vagy forrás és egy, már korábban gyógyvíz minősítést kapott kút vagy forrás vízének kémiai összetétele
a természetes ingadozás határain belül - legfeljebb húsz százalék változás - megegyezik)
30 000 Ft
IX.13.Elismert ásványvíz, gyógyvíz, gyógyhatású víz, gyógyiszap és egyéb természetes gyógytényezők
megnevezés engedélyezésében szakhatósági közreműködés (az orvosi megfigyelések értékelése, amely
tartalmazza a javallatokat, ellenjavallatokat és az alkalmazási előírásokat is)
120 000 Ft
IX.14.Szűrő-forgató rendszer létesítése, üzemeltetése alóli felmentés engedélyezésében szakhatósági
közreműködés (annak vizsgálata, hogy a gyógyvíz minősége alapján a felmentés feltételei teljesülnek-e,
továbbá, hogy a gyógyvíz gyógyászati szempontból értékes, biológiailag aktív alkotórészeit
a vízforgatás károsítja-e)
120 000 Ft
IX.15.Szűrő-forgató rendszer létesítése, üzemeltetése alóli felmentés engedélyezésében szakhatósági
közreműködés [annak vizsgálata, hogy a kérelemben rögzített nyitvatartási és geometriai adatok mellett
bizonyítottan rendelkezésre áll-e (a vízjogi üzemeltetési engedélyben szereplő engedélyezett vízkivétel
figyelembevételével) a minimálisan biztosítandó 30%-os felületi terheléshez szükséges vízmennyiség
mind napi, mind éves vonatkozásban]
115 000 Ft
IX.16.Közhasználatú fürdők közegészségügyi-technológiai szabályzatot jóváhagyó eljárásban szakhatósági
közreműködés (egyedi kút vizének és egyéb vizek közegészségügyi szempontú vizsgálata fürdési célú
létesítmény tápvizeként történő felhasználására)
120 000 Ft
IX.17.Közhasználatú fürdők közegészségügyi-technológiai szabályzatot jóváhagyó eljárásban szakhatósági
közreműködés (fürdési célú létesítményben elismert ásvány- és gyógyvíz, vagy egyedi összetételű tápvíz
felhasználása esetén a kémiai paraméterek tekintetében a medencevízre és a szűrt vízre vonatkozó
előírásoktól való eltérés vizsgálata)
120 000 Ft

2. Az 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat I.3.7. sorában az "5 000 Ft" szövegrész helyébe a "6 750 Ft" szöveg lép.

3. Az 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat IV.1. sorában a "közfürdők" szövegrész helyébe a "közhasználatú fürdők" szöveg lép.

4. Az 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat IV.3. sorában a "szabályzatának jóváhagyása" szövegrész helyébe a "szabályzatának igazolása, jóváhagyása" szöveg lép.

5. Az 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat X.8. sorában a "Közfürdő" szövegrész helyébe a "Közhasználatú fürdő" szöveg lép.

6. Hatályát veszti az 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat X.5. sora.

3. melléklet a 16/2025. (V. 29.) BM rendelethez

1. A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 1. melléklet 5. pontja helyébe a következő pont lép:

"5. tűzálló kábelrendszer részét képező tűzálló kábel, tűzálló kábeltartó-szerkezet és tűzvédelmi kábelcsatorna, amelynek tűzállóságát vagy működőképesség-megtartását az építési termékre, az építési készletre vagy az építményszerkezetre vonatkozó előírások szerint nem igazolták"

2. A tűzvédelmi megfelelőségi tanúsítvány beszerzésére vonatkozó szabályokról szóló 22/2009. (VII. 23.) ÖM rendelet 1. melléklet 6. pontja helyébe a következő pont lép:

"6. tűz- vagy robbanásveszélyes készülék, gép, berendezés, amely nem tartozik a potenciálisan robbanásveszélyes környezetben történő alkalmazásra szánt berendezések és védelmi rendszerek vizsgálatáról és tanúsításáról szóló 35/2016. (IX. 27.) NGM rendelet hatálya alá"

Tartalomjegyzék