22/2021. (VI. 3.) AM rendelet

az egyes borászati támogatási tárgyú rendeletek módosításáról

A szőlőtermesztésről és a borgazdálkodásról szóló 2004. évi XVIII. törvény 57. § (1) bekezdés f) pontjában, valamint a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (5) bekezdésében,

a 2-6. alcím tekintetében a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (4) bekezdés a) pontjában,

a 7. alcím tekintetében a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (5) bekezdésében

kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 79. § 1. és 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A szőlőfeldolgozás és a borkészítés során keletkező melléktermékek kivonásáról és támogatással történő lepárlásáról szóló 70/2012. (VII. 16.) VM rendelet módosítása

1. § (1) A szőlőfeldolgozás és a borkészítés során keletkező melléktermékek kivonásáról és támogatással történő lepárlásáról szóló 70/2012. (VII. 16.) VM rendelet [a továbbiakban: 70/2012. (VII. 16.) VM rendelet] 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"21. § (1) A támogatási kérelmet részben el kell utasítani, vagy a kifizetett támogatási összeget részben vissza kell fizetni, ha:

a) a Kincstár a 10. § (5) bekezdése, valamint 12. § (4) bekezdése szerint a lepárlóüzemek által benyújtott jelentések alapján azt állapítja meg, hogy a lepárlóüzem részére kifizetett támogatási összeg meghaladja a 15. § (2) bekezdésében meghatározott felső határt, a visszafizetendő támogatási összeg a kifizetett teljes támogatási összeg és a megállapított felsőhatár különbsége,

b) a Kincstár, a vámhatóság vagy a NÉBIH ellenőrzése a hasznosításra történő kiadáskor megállapítja, hogy a kiadott ipari célú nyers alkohol alkoholtartalma nem éri el a 92 térfogatszázalékot, a visszafizetendő támogatási összeget a mintával reprezentált ipari célú nyers alkohol mennyisége alapján kell meghatározni,

c) a Kincstár, a vámhatóság vagy a NÉBIH ellenőrzése megállapítja, hogy a készleten talált ipari célú nyers alkohol alkoholtartalma nem éri el a 92 térfogatszázalékot, a visszafizetendő támogatási összeget a mintával reprezentált ipari célú nyers alkohol mennyiség alapján kell meghatározni,

d) a Kincstár azt állapítja meg, hogy a lepárlóüzem az ipari célú nyers alkoholt a 19. § (1) bekezdése szerinti előzetes értesítés benyújtása nélkül adja át a hasznosítónak, a visszafizetendő támogatási összeget az értesítés nélkül átadott ipari célú nyers alkohol mennyisége alapján kell meghatározni,

e) a Kincstár azt állapítja meg, hogy a lepárlóüzem az ipari célú nyers alkoholt a 19. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozat benyújtása nélkül adja át a hasznosítónak, a visszafizetendő támogatási összeget a nyilatkozat nélkül átadott ipari célú nyers alkohol mennyisége alapján kell meghatározni.

(2) Az intézkedésben való jogosulatlan részvételnek minősül, ha az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikkének alkalmazásában az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételek (3) bekezdés szerinti mesterséges megteremtését előidéző jogellenes magatartás és a támogatás céljával ellentétes előny elérése közötti ok-okozati összefüggés fennállását az arra hatáskörrel rendelkező szerv megállapítja.

(3) Az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételeknek a jogszabályi előírások megsértésével történő, az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikke szerinti mesterséges megteremtése akkor áll fenn, ha bármely természetes vagy jogi személy a 12. §-ban meghatározott feltételek teljesítését az arra hatáskörrel rendelkező szerv által megállapított jogellenes cselekmény megvalósításával érte el a támogatás céljával ellentétes előnyök megszerzése érdekében."

(2) A 70/2012. (VII. 16.) VM rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"24. § Ez a rendelet

a) a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról és a 352/78/EGK, a 165/94/EK, a 2799/98/EK, a 814/2000/EK, az 1290/2005/EK és a 485/2008/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikkének és

b) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 52. cikkének

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg."

2. A szőlőültetvények szerkezetátalakításához és átállításához a 2017/2018-2019/2020 borpiaci években igényelhető támogatásról szóló 1/2018. (II. 1.) FM rendelet módosítása

2. § (1) A szőlőültetvények szerkezetátalakításához és átállításához a 2017/2018-2019/2020 borpiaci években igényelhető támogatásról szóló 1/2018. (II. 1.) FM rendelet [a továbbiakban: 1/2018. (II. 1.) FM rendelet] 22. §-a a következő (7) és (8) bekezdéssel egészül ki:

"(7) Az intézkedésben való jogosulatlan részvételnek minősül, ha az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikkének alkalmazásában az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételek (8) bekezdés szerinti mesterséges megteremtését előidéző jogellenes magatartás és a támogatás céljával ellentétes előny elérése közötti ok-okozati összefüggés fennállását az arra hatáskörrel rendelkező szerv megállapítja.

(8) Az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételeknek a jogszabályi előírások megsértésével történő, az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikke szerinti mesterséges megteremtése akkor áll fenn, ha bármely természetes vagy jogi személy a 11. §-ban meghatározott feltételek teljesítését az arra hatáskörrel rendelkező szerv által megállapított jogellenes cselekmény megvalósításával érte el a támogatás céljával ellentétes előnyök megszerzése érdekében."

(2) Az 1/2018. (II. 1.) FM rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"24. § Ez a rendelet

a) a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról és a 352/78/EGK, a 165/94/EK, a 2799/98/EK, a 814/2000/EK, az 1290/2005/EK és a 485/2008/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikkének,

b) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 46. cikkének,

c) az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programok tekintetében történő kiegészítéséről és az 555/2008/EK bizottsági rendelet módosításáról szóló, 2016. április 15-i (EU) 2016/1149 bizottsági rendelet 12-16. cikkének és

d) a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programok tekintetében az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazása szabályainak megállapításáról szóló, 2016. április 15-i (EU) 2016/1150 bizottsági rendelet 7. cikkének

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg."

3. Az Európai Unió területén történő borpromóció támogatásáról szóló 2/2020. (II. 28.) AM rendelet módosítása

3. § (1) Az Európai Unió területén történő borpromóció támogatásáról szóló 2/2020. (II. 28.) AM rendelet [a továbbiakban: 2/2020. (II. 28.) AM rendelet] 17. §-a a következő (9) és (10) bekezdéssel egészül ki:

"(9) Az intézkedésben való jogosulatlan részvételnek minősül, ha az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikkének alkalmazásában az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételek (10) bekezdés szerinti mesterséges megteremtését előidéző jogellenes magatartás és a támogatás céljával ellentétes előny elérése közötti ok-okozati összefüggés fennállását az arra hatáskörrel rendelkező szerv megállapítja.

(10) Az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételeknek a jogszabályi előírások megsértésével történő, az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikke szerinti mesterséges megteremtése akkor áll fenn, ha bármely természetes vagy jogi személy az (EU) 2016/1149 bizottsági rendelet 7. cikkében meghatározott feltételek teljesítését az arra hatáskörrel rendelkező szerv által megállapított jogellenes cselekmény megvalósításával érte el a támogatás céljával ellentétes előnyök megszerzése érdekében."

(2) A 2/2020. (II. 28.) AM rendelet 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"19. § Ez a rendelet

a) a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról és a 352/78/EGK, a 165/94/EK, a 2799/98/EK, a 814/2000/EK, az 1290/2005/EK és a 485/2008/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet,

b) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet,

c) az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programok tekintetében történő kiegészítéséről és az 555/2008/EK bizottsági rendelet módosításáról szóló, 2016. április 15-i (EU) 2016/1149 bizottsági rendelet és

d) a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programok tekintetében az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazása szabályainak megállapításáról szóló, 2016. április 15-i (EU) 2016/1150 bizottsági rendelet

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg."

4. A harmadik országokban történő borpromóció támogatásáról szóló 3/2020. (II. 28.) AM rendelet módosítása

4. § (1) A harmadik országokban történő borpromóció támogatásáról szóló 3/2020. (II. 28.) AM rendelet [a továbbiakban: 3/2020. (II. 28.) AM rendelet] 17. §-a a következő (8) és (9) bekezdéssel egészül ki:

"(8) Az intézkedésben való jogosulatlan részvételnek minősül, ha az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikkének alkalmazásában az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételek (9) bekezdés szerinti mesterséges megteremtését előidéző jogellenes magatartás és a támogatás céljával ellentétes előny elérése közötti ok-okozati összefüggés fennállását az arra hatáskörrel rendelkező szerv megállapítja.

(9) Az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételeknek a jogszabályi előírások megsértésével történő, az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikke szerinti mesterséges megteremtése akkor áll fenn, ha bármely természetes vagy jogi személy az (EU) 2016/1149 bizottsági rendelet 10. cikkében meghatározott feltételek teljesítését az arra hatáskörrel rendelkező szerv által megállapított jogellenes cselekmény megvalósításával érte el a támogatás céljával ellentétes előnyök megszerzése érdekében."

(2) A 3/2020. (II. 28.) AM rendelet 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"19. § Ez a rendelet

a) a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról és a 352/78/EGK, a 165/94/EK, a 2799/98/EK, a 814/2000/EK, az 1290/2005/EK és a 485/2008/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet,

b) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról, és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet,

c) az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programok tekintetében történő kiegészítéséről és az 555/2008/EK bizottsági rendelet módosításáról szóló, 2016. április 15-i (EU) 2016/1149 bizottsági rendelet és

d) a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programok tekintetében az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazása szabályainak megállapításáról szóló, 2016. április 15-i (EU) 2016/1150 bizottsági rendelet

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg."

5. Az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból a borászati gépek, technológiai berendezések beszerzéséhez igényelhető támogatásról szóló 53/2020. (X. 27.) AM rendelet módosítása

5. § (1) Az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból a borászati gépek, technológiai berendezések beszerzéséhez igényelhető támogatásról szóló 53/2020. (X. 27.) AM rendelet [a továbbiakban: 53/2020. (X. 27.) AM rendelet] 6. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kifizetési kérelem)

"a) a 4. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott határidőben benyújtott támogatási kérelmekre vonatkozóan 2021. május 17. és június 15. között, vagy az (1a) bekezdésben meghatározott esetben és feltételekkel 2021. november 30. és december 21. között,"

(elektronikus úton nyújtható be a Kormány által biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatással elérhető, az E-ügyintézési törvényben foglaltaknak megfelelően a Kincstárhoz az elektronikus űrlapkitöltő felületen keresztül, a Kincstár honlapján közzétett közleményben foglaltak szerint.)

(2) Az 53/2020. (X. 27.) AM rendelet 6. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) A kifizetési kérelem az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott későbbi időszakban akkor nyújtható be, ha a jóváhagyott támogatási kérelemben szereplő borászati gép, technológiai berendezés szállítása a szállító részéről igazoltan, a koronavírus-járvány kezelésére bevezetett szigorító intézkedések miatt a megrendelésben foglaltak szerinti időszakban nem teljesíthető, és a szállítás olyan időpontban történt, amely már nem tette lehetővé a borászati gép, technológiai berendezés üzembe helyezését és a kifizetési kérelem 2021. június 15. napjáig történő benyújtását. A kifizetési kérelemhez a szállítás késedelméről vagy időpontjának változásáról a szállító által megküldött értesítést csatolni kell."

(3) Az 53/2020. (X. 27.) AM rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A kérelmező a támogatási kérelemhez kapcsolódóan egy kifizetési kérelmet nyújthat be."

6. A szőlőültetvények szerkezetátalakításához és átállításához igényelhető támogatásról szóló 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet módosítása

6. § (1) A szőlőültetvények szerkezetátalakításához és átállításához igényelhető támogatásról szóló 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet [a továbbiakban: 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet] 7. § (2) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az egyéni tervhez csatolni kell:)

"h) a 2. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A:9 mezőjében foglaltaknak való megfeleléshez a termelői integrációs szervezetekről szóló 24/2020. (VI. 22.) AM rendelet [a továbbiakban: 24/2020. (VI. 22.) AM rendelet] 2. § (4) bekezdés a) pontjában foglalt feltételek alapján elismert termelői integrációs szervezet igazolását a kérelmező fennálló tagságáról,"

(2) Az 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet 7. § (2) bekezdés j) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az egyéni tervhez csatolni kell:)

"j) a termesztéstechnológiai módszerek javítása esetén a hegybíró igazolását az egyéni tervben megjelölt ültetvényről arra vonatkozóan, hogy a benyújtást megelőző három borpiaci év szüreti jelentése alapján az ültetvény termő ültetvénynek minősül-e, az ültetvény beállottságáról és szakszerű műveléséről, valamint az ültetvény vonatkozásában a 2. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat A:5, A:6, A:7 vagy A:8 mezőjében foglaltaknak való megfelelőségről,"

7. § Az 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet 9. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Egyéni terv nem nyújtható be olyan területre, amelyet az egyéni terv benyújtását megelőző tíz borpiaci éven belül új telepítési engedély alapján telepítettek."

8. § Az 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet 23. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:

"(2) E rendeletnek az egyes borászati támogatási tárgyú rendeletek módosításáról szóló 22/2021. (VI. 3.) AM rendelettel [a továbbiakban: 22/2021. (VI. 3.) AM rendelet] megállapított 17. § ca) és cb) alpontját a 22/2021. (VI. 3.) AM rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell."

9. § Az 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

10. § Az 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet

a) 7. § (2) bekezdés e) pontjában az "A:3 és A:4" szövegrész helyébe az "A:3, A:7 vagy A:8" szöveg,

b) 7. § (2) bekezdés f) pontjában az "A:8" szövegrész helyébe az "A:10" szöveg,

c) 12. § (1) bekezdésében a "február 28." szövegrész helyébe a "március 31." szöveg,

d) 13. § (4) bekezdésében a "C:5 és C:6" szövegrész helyébe a "C:7 és C:8" szöveg,

e) 14. § (1) bekezdésében az "a 20%-ot" szövegrész helyébe az "az 50%-ot" szöveg,

f) 17. § ca) alpontjában a "6. § (4) bekezdése és a 6. § (5) bekezdése" szövegrész helyébe a "6. § (6)-(8) bekezdése" szöveg és

g) 17. § cb) alpontjában a "6. § (6) bekezdése" szövegrész helyébe a "6. § (9) bekezdése" szöveg

lép.

7. Hatályon kívül helyező rendelkezések

11. § (1) Hatályát veszti a borászati termékek krízislepárlási támogatásáról szóló 40/2019. (VIII. 30.) AM rendelet.

(2) Hatályát veszti a borászati termékek krízislepárlására a 2020. évben igényelhető támogatásról szóló 21/2020. (VI. 19.) AM rendelet.

8. Záró rendelkezések

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

9. Az Európai Unió jogának való megfelelés

13. § Ez a rendelet

a) a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról és a 352/78/EGK, a 165/94/EK, a 2799/98/EK, a 814/2000/EK, az 1290/2005/EK és a 485/2008/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek,

b) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek,

c) az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programok tekintetében történő kiegészítéséről és az 555/2008/EK bizottsági rendelet módosításáról szóló, 2016. április 15-i (EU) 2016/1149 bizottsági rendeletnek és

d) a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programok tekintetében az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazása szabályainak megállapításáról szóló, 2016. április 15-i (EU) 2016/1150 bizottsági rendeletnek

való megfelelést szolgálja.

Dr. Nagy István s. k.,

agrárminiszter

1. melléklet a 22/2021. (VI. 3.) AM rendelethez

1. Az 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet 2. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A:9. mezője helyébe a következő mező lép:

(A)
(9.)A kérelmező a 24/2020. (VI. 22.) AM rendelet 2. § (4) bekezdés a) pontjában foglalt feltételek alapján
elismert termelői integrációs szervezet tagja.

2. Az 57/2020. (XI. 13.) AM rendelet 2. melléklet 2. pontjának helyébe a következő pont lép:

"2. A 9. § (1) bekezdése alapján benyújtott egyéni tervek elbírálásakor érvényesítendő szempontok és az azokhoz tartozó pontértékek - termesztéstechnológiai módszerek javítása

ABC
1.Javasolt szempontMaximális
pontérték
Pontérték
2.A. A szőlőültetvény jellemzői
3.Az ültetvény kora legalább tizenöt év55
4.Az ültetvény állapota vagy az ültetvényről származó termés minősége20
5.Az ültetvényről az egyéni terv benyújtását megelőzően leadott utolsó négy,
nem nullás szüreti jelentésben foglalt adatok alapján a szüretelt szőlő
cukortartalma és hozama mindegyik évben legalább 20° MM cukortartalom,
legfeljebb 6000 kg/hektár
20
6.Az ültetvényről az egyéni terv benyújtását megelőzően leadott utolsó négy,
nem nullás szüreti jelentésben foglalt adatok alapján a szüretelt szőlő
cukortartalma és hozama mindegyik évben legalább 18° MM cukortartalom,
legfeljebb 8000 kg/hektár
19
7.A tőke tenyészterülete szerint számított tőkesűrűség az érintett területen legalább
5000 tő/hektár
20
8.A tőke tenyészterülete szerint számított tőkesűrűség az érintett területen legalább
4000 tő/hektár, de nem éri el az 5000 tő/hektárt
19
9.B. A kérelmező háttere
10.A kérelmező vagy nem természetes személy esetén a kérelmező valamely
tulajdonosa vagy alkalmazottja rendelkezik a szőlészeti és a borászati
adatszolgáltatás, valamint a származási bizonyítványok kiadásának rendjéről,
továbbá a borászati termékek előállításáról, forgalomba hozataláról és jelöléséről
szóló 127/2009. (IX. 29.) FVM rendelet 12. számú melléklet I. pontjában
meghatározott vagy azoknak megfeleltethető iskolai végzettségek valamelyikével
11
11.C. A beruházással érintett terület jellemzői
12.A tevékenységgel érintett terület borszőlő termőhelyi kataszterben rögzített
pontszáma
3
13.a) legalább 344 pont3
14.b) legalább 309 pont, de kevesebb, mint 344 pont2,5
15.c) legalább 275 pont, de kevesebb, mint 309 pont2
16.d) legalább 210 pont, de kevesebb, mint 275 pont1
17.A tevékenységgel érintett terület borszőlő termőhelyi kataszterben rögzített
pontszáma legalább 200 pont
1515
18.Régiófejlesztési terv státusz1
19.a) tevékenységgel érintett terület a világörökségről szóló 2011. évi LXXVII. törvény
2. § 5. pontja szerinti világörökségi területen található
1
20.b) a tevékenységgel érintett terület nemzeti turisztikai fejlesztési tervvel érintett
területen található
0,5
21.D. A beruházás egyéb jellemzői
22.Az egyéni tervben szereplő összefüggő területek egybeszámított terület nagysága3
23.a) 20 és 30 hektár között van2
24.b) 20 hektár alatt van3
25.Az egyéni tervben szereplő támberendezés felújítással érintett területek
egybeszámított területnagysága 5 hektár alatt van
22
26.Összesen elérhető pontszám50

"

Tartalomjegyzék