Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

53/2015. (IX. 14.) FM rendelet

a dohány szerkezetátalakítási nemzeti programról és az azzal összefüggésben igényelhető csekély összegű támogatások feltételeinek megállapításáról

A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 65. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 4. § 7. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró Miniszterelnökséget vezető miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. Értelmező rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában:

1.[1] általános csekély összegű támogatás: az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet szerinti támogatás;

2.[2]

3.[3]

4.[4] Burley dohány szerkezetátalakítási támogatási jogosultság: a dohány szerkezetátalakítási nemzeti programban történő részvétel alapján, a Burley dohány történelmi bázisjogosultság figyelembevételével megállapított mezőgazdasági vagyoni értékű jog;

5. csekély összegű támogatás: az 1. és 15. pont szerinti támogatás együtt;

6. dohányszárító: minden nyersdohány szárítására alkalmas, energiával fűtött, zárt kamrás, 5000 kg ki nem szárított nyers dohány (zöld dohány) befogadására alkalmas kapacitású vagy részkapacitású berendezés, vagy ilyen mennyiségű kapacitással bíró, különálló berendezések összessége;

7.[5] dohánytermelő: az az ügyfél, aki vagy amely a történelmi bázis jogosultságról szóló 106/2007. (IX. 24.) FVM rendelet [a továbbiakban: 106/2007. (IX. 24.) FVM rendelet] 5. § (4) bekezdés c) pont cd) alpontja szerinti Burley vagy ce) alpontja szerinti Virginia dohány történelmi bázis jogosultsággal rendelkezik;

8. egy és ugyanazon vállalkozás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet] 2. § 5a. pontja szerinti vállalkozás;

9.[6] egységes kérelem: a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról, valamint az 1306/2013/EU rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2021. december 2-i (EU) 2021/2116 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: KAP II rendelet) 69. cikk (1) és (2) bekezdése alapján, az (EU) 2021/2116 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a közös agrárpolitika keretében működő integrált igazgatási és kontrollrendszer tekintetében történő alkalmazására vonatkozó szabályok megállapításáról szóló (EU) 2022/1173 bizottsági végrehajtási rendelet 8 és 9. cikke szerint benyújtásra kerülő támogatási, illetve kifizetési kérelem;

10. elismert élőmunka ráfordítás: természetes személy közteher fizetés melletti önfoglalkoztatása, valamint olyan munkavállaló alkalmazása, amely után a közterheket a termelő, munkaerő kölcsönzés vagy egyes munkafolyamatok vállalkozási szerződés keretében történő elvégzése esetében a termelővel kötött megállapodás alapján harmadik személy fizeti meg;

11. elismert tevékenység: a termelő által saját nevében, saját gazdaságában és saját kockázatára folytatott

a) bármely mezőgazdasági, erdészeti, halászati, valamint

b)[7] az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelye, a 2014-2020. évi Vidékfejlesztési Program vagy a 2023-2027. évekre vonatkozó KAP Stratégiai Terv keretében meghatározott mezőgazdasági tevékenységnek nem minősülő vidékfejlesztési

tevékenység végzése;

12. elsődleges feldolgozó: olyan feldolgozó, aki a betakarított nyersdohány elsődleges feldolgozását végzi;

13. felhasznált tüzelőanyag és villamos energia mennyiség: a dohányszárító által a tárgyévben dohánylevél szárításra, előállításra felhasznált és dokumentált tüzelőanyag és villamos energia mennyisége;

14.[8]

15. mezőgazdasági csekély összegű támogatás: az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet (a továbbiakban: 1408/2013/EU rendelet) szerinti támogatás;

16.[9] mezőgazdasági hasznosítás: az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból (a továbbiakban: EMGA) finanszírozott fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatás igénybevételére vonatkozó feltételek teljesítése;

17.[10]

18.[11] támogatási időszak: - a 2022., 2023. és 2024. év kivételével - azon 2015. évtől kezdődő időszak, amelynek időtartama alatt a dohánytermelő a dohány szerkezetátalakítási nemzeti programban való részvétel alapján támogatásban részesül;

19. támogatási jogosultság: a 4. és 24. pont szerinti jogosultság együtt;

20.[12] támogatási jogosultság aktiválása: a támogatási jogosultságok darabszámának megfelelő hektárszámú mezőgazdasági földterület használata alapján történő fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatás igénybevétele;

21. tárgyév: az a támogatási időszakon belüli naptári év, amikor a dohánytermelőnek a dohány szerkezetátalakítási nemzeti programmal kapcsolatos feltételeket teljesítenie kell;

22. tüzelőanyag: földgáz, PB gáz, olaj, illetve egyéb megújuló energia;

23.[13]

24.[14] Virginia dohány szerkezetátalakítási támogatási jogosultság: a dohány szerkezetátalakítási nemzeti programban történő részvétel alapján, a Virginia dohány történelmi bázisjogosultság figyelembevételével megállapított mezőgazdasági vagyoni értékű jog.

2. A dohány szerkezetátalakítási nemzeti program

2. § A dohány szerkezetátalakítási nemzeti program (a továbbiakban: szerkezetátalakítási program) célja, hogy a támogatási időszak alatt[15]

a)[16] a dohánytermelők használatában lévő mezőgazdasági területeket a mezőgazdasági hasznosításból ne vonják ki, továbbá

b) a dohánytermelők az általuk korábban dohánytermelésben foglalkoztatott munkavállalók foglalkoztatottsági szintjét a szerkezetátalakítási programban való részvétel teljes időtartama alatt fenntartsák.

3. § (1)[17] A szerkezetátalakítási programban - a rendelkezésre álló támogatási jogosultságok mértékéig - kizárólag az a dohánytermelő vehet részt, aki vagy amely a 2024. év tekintetében Burley vagy Virginia történelmi bázis jogosultsággal rendelkezik, részére ilyen jogosultságot átruháztak, vagy azokat a nemzeti tartalékból igényelt.

(2)[18] A szerkezetátalakítási programban való részvételhez a dohánytermelő a 2025. évi egységes kérelem benyújtásával egyidejűleg, de nem az egységes kérelem részeként nyilatkozik arról, hogy elismert tevékenységet folytat, valamint ismeri és vállalja a szerkezetátalakítási programban való részvétel feltételeit. Nyilatkozik továbbá arról, hogy hány darab és milyen típusú szerkezetátalakítási jogosultságot igényel.

(3)[19] A szerkezetátalakítási programban történő részvételről, a megállapított támogatási jogosultságok számáról és típusáról a mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatási szerv - a 4. § (1) bekezdés a) pontjára figyelemmel - 2025. december 31-éig döntést hoz.

(4)[20] A támogatási jogosultság 16. § (1) bekezdése szerinti átruházása esetén a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) a 16. § (2) bekezdése szerinti átvezetési kérelemről szóló döntésben rendelkezik a támogatási jogosultságot átvevő dohánytermelőnek a szerkezetátalakítási programban való részvételi jogosultságáról.

(5)[21] A (3) bekezdés szerint megállapított támogatási jogosultságok száma dohánytermelőnként a (2) bekezdés szerint igényelt jogosultságok száma, a történelmi bázis jogosultságok átruházására vagy a nemzeti tartalékból történő igénylésére vonatkozó döntés után rendelkezésére álló összes Burley vagy Virginia dohány történelmi bázis jogosultságok száma és az egységes kérelmében 2025-ben igényelt és tárgyév október 1-jén fennálló fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatás hektárszáma közül a legkisebb. Amennyiben a megállapítandó Burley, illetve Virginia dohány szerkezetátalakítási támogatási jogosultságok együttes összege meghaladja a 2025-ben igényelt fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatás hektárszámát, a támogatási jogosultságokat arányosan csökkentve kell megállapítani.

4. § (1)[22] A szerkezetátalakítási programban részt vevő dohánytermelő a támogatási időszak teljes időtartama alatt, a támogatási jogosultság aktiválásával érintett évek vonatkozásában köteles

a) tárgyévente a 3. § (2) bekezdése szerinti szerkezetátalakítási jogosultságok számánál nem kevesebb hektárszámú mezőgazdasági terület vonatkozásában az EMGA-ból finanszírozott fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatást kérelmezni,

b) évente az egységes kérelem keretében nyilatkozni arról, hogy a tárgyévben elismert tevékenységet kíván folytatni,

c) az elismert tevékenység keretében támogatási jogosultságonként tárgyévente 300 munkaóra elismert élőmunkaráfordítást biztosítani,

d) az elismert tevékenység keretében támogatási jogosultságonként legalább 600 000 forint árbevételt teljesíteni, és

e) a tárgyévet követő év február 15-ig a Kincstár által rendszeresített és a honlapján közzétett nyomtatványon nyilatkozni a c) és d) pontban foglalt feltételeknek a tárgyév alatti teljesítéséről, valamint arról, hogy élőmunkaráfordítási kötelezettségét teljesítette.

(1a)[23]

(2) Ha a dohánytermelőt megillető támogatási jogosultságot töredék hektár figyelembevételével állapították meg, akkor az (1) bekezdés c) és d) pontjában foglalt éves kötelezettségeket is arányosan csökkentve kell a dohánytermelőnek teljesíteni.

(3)[24]

(4)[25]

(5)[26]

(6)[27] A természetes személy dohánytermelő esetében külön-külön az (1) bekezdés d) pontja szerinti árbevétel igazolása az (1) bekezdés c) pontja szerinti, tárgyévenként összesen legfeljebb 300 munkaóra elismert tevékenység keretében végzett élőmunka ráfordítás igazolásának minősül.

(7) Amennyiben a természetes személy a járulékokat a társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. törvény (a továbbiakban: Tbj. törvény) alapján[28]

a)[29] legalább a Tbj. törvény 4. § 14. pontjában meghatározott minimálbérrel (a továbbiakban: minimálbér) megegyező bevétel után fizette meg, úgy az teljes munkaidőben történő foglalkoztatásnak minősül,

b) az a) pontban meghatározott bevételnél kevesebb bevétel után fizette meg, úgy az elismert élőmunka ráfordítás arányosan csökken.

(8)[30] A (7) bekezdéstől eltérően, e rendelet vonatkozásában, ha a mezőgazdasági őstermelő a társadalombiztosítási járulékot

a) legalább a Tbj. törvényben meghatározott járulékalap után fizette meg, úgy az teljes munkaidőben történő foglalkoztatásnak minősül,

b) az a) pontban meghatározott járulékalapnál kevesebb összeg után fizette meg, úgy az elismert élőmunka-ráfordítás arányosan csökken.

(9)[31] E rendelet vonatkozásában, ha a mezőgazdasági őstermelő szociális hozzájárulási adó fizetésére kötelezett és a szociális hozzájárulási adót a szociális hozzájárulási adóról szóló 2018. évi LII. törvény (a továbbiakban: Szocho törvény) alapján

a) legalább a Szocho törvényben meghatározott adóalap után fizette meg, úgy az teljes munkaidőben történő foglalkoztatásnak minősül,

b) az a) pontban meghatározott adóalapnál kevesebb összeg után fizette meg, úgy az elismert élőmunka-ráfordítás arányosan csökken.

(10) A (7)-(9) bekezdés szerinti közterhek megfizetését pénzügyi bizonylatokkal kell igazolni.

(11)[32] A (3) bekezdés szerinti esetben a támogatási jogosultságonként elvárt évenkénti legalább 600 000 forintnál kevesebb árbevételnek megfelelő összeg esetén az elismert tevékenység keretében végzett élőmunka ráfordítást arányosan kell figyelembe venni.

(12) Ha a szerkezetátalakítási programba bejelentkezett dohánytermelő az elismert élőmunka ráfordítást részben vagy egészben munkaerő kölcsönzés igénybevételével kívánja teljesíteni, akkor köteles a munkaerő kölcsönzésről szóló szerződésben foglalt munkavégzés után fizetendő közterhek megfizetését okiratokkal igazolni, és az ellenőrzés alkalmával azokat bemutatni.

(13)[33] A dohánytermelő az (1) bekezdés d) pontja szerinti árbevétellel kapcsolatos nyilatkozatát saját nevére szóló érvényes és pénzügyileg rendezett pénzforgalmi bizonylatok alapján teheti meg, amelyeket köteles az adózás rendjére vonatkozó szabályoknak megfelelő ideig megőrizni, és az ellenőrzés alkalmával azokat bemutatni. Ha a dohánytermelő az ellenőrzéskor a teljesítésként vállalt összegről szóló pénzforgalmi bizonylatokat nem vagy csak annak egy részéről tudja bemutatni, akkor azt a jogkövetkezmények szempontjából úgy kell tekinteni, hogy a dohánytermelő a pénzforgalmi bizonylatokkal igazolandó érintett év vonatkozásában az (1) bekezdés d) pontja szerinti feltételt nem vagy csak részben teljesítette.

(14)[34]

(15) Az e § szempontjából az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvény alapján megfizetett napi közteher csak azon órák tekintetében vehető figyelembe, amelyeket ténylegesen teljesítettek és igazoltak.

5. § (1) Elismert élőmunka ráfordításnak, elismert tevékenységnek - a (2) bekezdésben foglaltakra is figyelemmel - csak az a 4. § (1) bekezdés b) pontja szerint megjelölt településen végzett, elismert tevékenység vehető figyelembe, amelyről a dohánytermelő nyilatkozik. A dohánytermelő az ellenőrzés alkalmával köteles a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak megfelelően igazolni, hogy e feltételt milyen módon teljesítette.

(2)[35] A dohánytermelő az elismert élőmunka-ráfordítást az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelye, a 2014-2020. évi Vidékfejlesztési Program vagy a 2023-2027 évekre vonatkozó KAP Stratégiai Terv intézkedései keretében meghatározott vidékfejlesztési tevékenység keretében történő foglalkoztatással is teljesítheti.

6. § (1)[36]

(2) A szerkezetátalakítási program előírásai teljesítési arányának meghatározásánál azt a szerkezetátalakítási programban való részvételhez kapcsolódó, munkaórához vagy árbevételhez kötött feltételt kell figyelembe venni, amelyet a dohánytermelő a legkisebb mértékben teljesített.

(3)[37] A szerkezetátalakítási program feltételeinek teljesítési arányáról a Kincstár a tárgyévi fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatás lezárását követő 70 napon belül határozatot hoz.

(4)[38]

7. §[39] (1)[40] Elháríthatatlan külső ok (vis maior) esetén a 4. § (1) bekezdés c) és d) pontja szerinti feltételek teljesítési mértékének megállapítása során a gazdaság adott évi, fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatásra jogosult területét kell figyelembe venni.

(2)[41] Ha a dohánytermelő fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatásra jogosult területei közül a vis maior eseménnyel nem érintett szántó vagy ültetvény besorolású területeinek hektárszáma kisebb, mint a dohánytermelő támogatási jogosultságainak darabszáma, a vis maior eseménnyel nem érintett szántó és ültetvényterület hektárszámának megfelelő számú támogatási jogosultság után kell a dohánytermelőnek a szerkezetátalakítási program alapján vállalt támogatási feltételeket teljesíteni, azzal, hogy ha a vis maior eseménnyel érintett fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatásra jogosult területen található szántó vagy ültetvény besorolású területe egyenlő vagy nagyobb, mint a támogatási jogosultságainak darabszáma, a feltételek teljesítése szempontjából az összes területet vis maior eseménnyel érintett területnek kell tekinteni.

8. §[42] A 13. § (3) bekezdése és a 15. § (1) bekezdése alapján visszavont támogatási jogosultságokból a Kincstár tartalékot képez, amelyből a dohánytermelők külön jogszabályban foglaltak szerint támogatási jogosultságot igényelhetnek.

3. Csekély összegű támogatás igénybevétele a szerkezetátalakítási programban való részvétel alapján

9. § (1)[43] A tárgyév vonatkozásában a 3. § (2) bekezdésében és a 4. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltételek teljesítése esetén a szerkezetátalakítási programban részt vevő dohánytermelő mezőgazdasági csekély összegű támogatás iránti kérelmet (a továbbiakban: támogatási kérelem) és a dohánytermelő a 14. §-ban foglaltak szerint, általános csekély összegű támogatás iránti kérelmet nyújthat be a Kincstárhoz a tárgyévet követő év február 15-ig, a Kincstár által rendszeresített és a honlapján közleményben közzétett nyomtatványon. A támogatási kérelmet a 4. § (1) bekezdés e) pontjában foglalt nyilatkozattal együtt az aktivált támogatási jogosultságok számát nem meghaladóan azon támogatási jogosultságok mértékéig lehet benyújtani, amelyek vonatkozásában a dohánytermelő a szerkezetátalakítási programban előírt követelményeket teljesítette.

(1a)[44]

(2)[45]

(3)[46] A támogatási kérelemhez csatolni kell a 13. § (4) bekezdése és a 14. § (3), (8) és (12) bekezdése szerinti dokumentumokat. A támogatási kérelemben meg kell jelölni, hogy a dohánytermelő hány támogatási jogosultság figyelembevételével igényel csekély összegű támogatást, azzal, hogy mezőgazdasági csekély összegű támogatás igénybevétele esetén dohánytermelőnként legfeljebb tizenöt szerkezetátalakítási támogatási jogosultság állapítható meg.

(4) A támogatási kérelemmel kapcsolatos okiratokat és dokumentumokat a támogatási döntés meghozatalának napjától számított tíz évig meg kell őrizni.

10. § (1)[47] A támogatási jogosultságok alapján fizetendő mezőgazdasági csekély összegű támogatást forintban és dohánytermelőnként, a 12. §-ban meghatározott keretösszeg, valamint a (3) bekezdésben meghatározott összes terület hányadosaként kell megállapítani, azzal, hogy az így megállapított összeg támogatási jogosultságonként

a) a 2015. évre benyújtott támogatási kérelmek esetében legfeljebb 300 000 Ft,

b) a 2016. évre benyújtott támogatási kérelmek esetében legfeljebb 311 860 Ft,

c) a 2017. évre benyújtott támogatási kérelmek esetében legfeljebb 309 780 Ft,

d) a 2018. évre benyújtott támogatási kérelmek esetében legfeljebb 310 060 Ft,

e) a 2019. évre benyújtott támogatási kérelmek esetében a Virginia dohány termelésére vonatkozóan legfeljebb 317 630 Ft, a Burley dohány termelésére vonatkozóan legfeljebb 529 383 Ft,

f) a 2020. és az azt követő támogatási évekre benyújtott támogatási kérelmek esetében a Virginia dohány termelésére vonatkozóan legfeljebb 300 000 Ft, a Burley dohány termelésére vonatkozóan legfeljebb 500 000 Ft,

g) a 2025. évben és az azt követő támogatási években benyújtott támogatási kérelmek esetében a Virginia és Burley dohány termelésére vonatkozóan legfeljebb 450 000 Ft.

(2)[48]

(3)[49] A dohánytermelő vonatkozásában az (1) bekezdésben foglalt támogatási egységértékhez kapcsolódó terület megállapításához figyelembe kell venni a tárgyévben megállapított támogatási jogosultságok számát nem meghaladó hektárszámú, a 13. § (1) bekezdése szerint dohánytermelésre használt, legfeljebb tizenöt hektár földterületet.

(4)[50]

(5)[51]

(6)[52] A dohánytermelő részére összesen 16 666 eurónak megfelelő forintösszegnek - de legfeljebb a rendelkezésére álló szabad mezőgazdasági csekély összegű támogatási keret szerinti összegnek - megfelelő támogatás fizethető ki.

(7)[53] A mezőgazdasági csekély összegű támogatásról a Kincstár határozatot hoz a szerkezetátalakítási program előírásai teljesítési arányának meghatározásáról szóló határozat kiadását követő 70 napon belül.

11. § (1) A csekély összegű támogatás igénybevételére az a dohánytermelő jogosult, aki vagy amely

a)[54] a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény (a továbbiakban: Eljárási törvény) szerinti nyilvántartásba vételi kötelezettségének eleget tesz, vagy legkésőbb a támogatási kérelem benyújtásával egyidejűleg kérelmezi a nyilvántartásba vételét az Eljárási törvény alapján működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerbe, valamint bejelentette vállalkozásainak a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásról szóló törvény szerinti minősítését és a fizetési számlaszámát;

b) a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában

ba) megfelel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott feltételeknek, és

bb) nem áll felszámolási, végelszámolási vagy adósságrendezési eljárás alatt;

c) nyilatkozik arról, hogy

ca)[55] mekkora összegű általános csekély összegű támogatást vett igénybe a támogatási kérelem benyújtását megelőző bármely három egymást követő évben, és

cb)[56] tudomásul veszi, hogy ha a c) pont ca) alpontja alapján tett nyilatkozat támogatási adataiban változás következik be a támogatási kérelem benyújtását követően más csekély összegű támogatás igénybevétele miatt, akkor arról köteles haladéktalanul tájékoztatni a Kincstárt,

d) csatolja a támogatási kérelméhez a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 11/A. §-ában meghatározott nyilatkozatot.

(2)[57]

(3)[58] A csekély összegű támogatás halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a halmozás következtében az odaítélt támogatások nem lépik túl a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. § 2a. pontja szerinti csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitást vagy összeget.

(4) A csekély összegű támogatás forintösszegének megállapításához a támogatási kérelem benyújtása évének február 1. napján érvényes, az Európai Központi Bank által közzétett forint/euró átváltási árfolyamot kell alkalmazni.

12. §[59] A támogatási jogosultság darabszámának és egységértékének megállapításakor a támogatási időszak vonatkozásában évente legfeljebb 3626 hektár és 1 600 millió forint vehető figyelembe.

13. § (1)[60] A szerkezetátalakítási programban részt vevő dohánytermelő - a 9. § (1) bekezdésében és a 10. § (6) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - az őt megillető támogatási jogosultságok aktiválásával és az elsődleges feldolgozóval kötött tárgyévi szerződésbe foglalt mennyiségű és fajtájú Virginia, illetve Burley dohány termelésével, de legfeljebb a 10. § (3) bekezdése szerint megállapított, legalább 0,25 hektár táblaméretű, a tárgyévi fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatás vonatkozásában Burley, illetve Virginia dohánytermelés hasznosítással elfogadott terület után és annak mértékéig jogosult a 10. § (1) bekezdés g) pontja szerinti támogatás igénybevételére.

(1a)[61]

(1b)[62]

(2)[63]

(3)[64] Ha a dohánytermelő az őt megillető támogatási jogosultságok darabszámának megfelelő hektárszámnál kisebb terület alapján vett igénybe a fenntarthatóságot elősegítő alapszintű-jövedelemtámogatást, azt úgy kell tekinteni, hogy a dohánytermelő a tárgyév január 1-jével az érintett rész vonatkozásában a jogszabály erejénél fogva véglegesen és visszavonhatatlanul kilépett a szerkezetátalakítási programból.

(4)[65] Az (1) bekezdésben foglalt termelési feltétel teljesítését az elsődleges feldolgozó által kiállított, legalább a szerződésben vállalt mennyiségű és fajtájú, megtermelt dohánylevélből előállított szárított dohány átvételét igazoló szigorú számadású bizonylat és a szerződés másolatának a Kincstárhoz történő benyújtásával kell igazolni.

(5)[66] A dohánytermelő és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az 1408/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, bármely három egymást követő év során Magyarországon odaítélt mezőgazdasági csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg az 50 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelemmel az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (3) bekezdésére is.

(5a)[67]

(5b)[68]

(6)[69] A mezőgazdasági csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a halászati és akvakultúra-ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2014. június 27-i 717/2014/EU bizottsági rendelet (a továbbiakban: 717/2014/EU bizottsági rendelet) szerinti halászati csekély összegű támogatással 50 000 eurónak megfelelő forintösszegig, az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet szerinti általános csekély összegű támogatással 300 000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható, feltéve, hogy a tevékenységek szétválasztásával vagy a költségek megkülönböztetése révén biztosított, hogy az elsődleges mezőgazdasági termelőtevékenység ne részesüljön a 717/2014/EU bizottsági rendelet vagy az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatásban.

(7)[70] Az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) és (3) bekezdésében foglaltak kivételével nem részesülhet mezőgazdasági csekély összegű támogatásban az a dohánytermelő, amely az igényelt mezőgazdasági csekély összegű támogatást az 1408/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.

14. § (1)[71] A dohánytermelő a 9-13. § szerinti támogatás igénylése mellett és azzal egyidejűleg a gazdaságában található dohányszárító működési költségeinek csökkentése céljából általános csekély összegű támogatást igényelhet a rendelkezésére álló olyan támogatási jogosultság után, a dohánytermelő nem igényelt mezőgazdasági csekély összegű támogatást, és amellyel kapcsolatban a 4. § (1) bekezdés c) és d) pontjában foglalt kötelezettségeit a tárgyévben teljesítette (a továbbiakban: szabad támogatási jogosultság).

(2) Az (1) bekezdésben foglalt támogatás további feltétele, hogy a dohánytermelő a dohányszárítót dohánylevél szárítás céljára tárgyévben ténylegesen működtesse, és erről a (3) bekezdés szerinti üzemnaplóval alátámasztott nyilatkozatot tegyen.

(2a)[72] Az (1) bekezdés szerinti támogatás szempontjából az energiával fűtött dohányszárító működtetésén Virginia, az (5) bekezdés szerinti természetes dohányszárító működtetésén Burley típusú dohány szárítását kell érteni.

(3)[73] Az (2) bekezdésben meghatározott működtetés nyilvántartása céljából az (1) bekezdésben foglalt támogatásra jogosult dohánytermelő a saját és a bérszárított dohány termelése vonatkozásában is köteles telephelyenként üzemnaplót vezetni a Kincstár által rendszeresített és a honlapján közleményben közzétett nyomtatványnak megfelelően. Az üzemnaplót a számvitelről szóló törvény szerinti számviteli bizonylatként kell kezelni.

(4) Bérszárítás esetén az üzemnaplót mind a bérbeadónak, mind pedig a bérbevevőnek alá kell írnia, amelyből egy példányt a bérbevevő kap meg.

(5)[74] A természetes szárítású dohány esetében az (1)-(4) bekezdésben foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a dohányszárító működési költségei alatt a felhasznált tüzelőanyag helyett a számlával igazoltan megvásárolt természetes alapanyagú fűzőzsineg felhasználását kell érteni (jogosultságonként 7 kilogramm természetes alapanyagú fűzőzsineg).

(6)[75] Az igényelhető általános csekély összegű támogatás legmagasabb összege energiával fűtött dohányszárítónként 2 250 000 Ft, az (5) bekezdés szerinti dohányszárítók falugazdász által igazolt minden 400 légköbmétere után 2 250 000 Ft, de legfeljebb a dohánytermelő által aktivált összes támogatási jogosultságai számánál tizenöttel kisebb szám megszorozva 450 000 Ft-tal, de legfeljebb 250 000 euró vagy a dohánytermelő rendelkezésére álló szabad általános csekély összegű támogatási keretösszeg.

(7)[76] A (6) bekezdés vonatkozásában figyelembe vehető dohányszárítók számát úgy kell megállapítani, hogy a dohánytermelő tulajdonában lévő, illetve általa bérbe vett, tárgyévben üzemeltetett, energiával fűtött dohányszárítók számából hármat, a természetes szárítású dohány szárítására használt és a dohánytermelő tulajdonában lévő, tárgyévben használt szárítók összes légköbméteréből 1200 légköbmétert le kell vonni.

(8) Az (5) bekezdésben foglalt fűzőzsineg-felhasználást igazoló bizonylatokat a dohánytermelő köteles az általános csekély összegű támogatás iránti kérelméhez csatolni.

(9)[77] A dohánytermelő és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet hatálya alá tartozó bármely három egymást követő év során odaítélt általános csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 300 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

(9a)[78] Az általános csekély összegű támogatás, az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2832 bizottsági rendelet alapján nyújtott támogatás kivételével, más csekély összegű támogatásokról szóló rendeletek alapján nyújtott csekély összegű támogatással a (9) bekezdésben meghatározott értékhatárig halmozható.

(9b)[79] Az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem részesülhet általános csekély összegű támogatásban az a dohánytermelő, amely az igényelt általános csekély összegű támogatást az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel. (9c) A Kincstár a dohánytermelő részére az (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet 7. cikk (4) bekezdésével összhangban igazolást állít ki az általános csekély összegű támogatás összegéről bruttó támogatási egyenértékben kifejezve, és annak csekély összegű jellegéről, közvetlenül utalva az (EU) 2023/2831 bizottsági rendeletre.

(10) Amennyiben a dohányszárítót tárgyévben több dohánytermelő is használja, akkor a dohányszárító üzemeltetése után a (6) bekezdés szerinti támogatást az üzemnaplóban dokumentált használat arányában kell az egyes dohánytermelők között megosztani.

(11)[80] A bérbe adható szabad dohányszárítók legmagasabb számát tulajdonosonként úgy kell megállapítani, hogy a dohányszárító tulajdonosának tulajdonában lévő összes működő dohányszárító számából le kell vonni mindazon szárítók számánál hárommal többet, amelyek után a tulajdonos a (6) bekezdésben foglalt támogatást igényelte.

(12) A dohánytermelő által a (7) bekezdésben hivatkozott összes - levonás nélkül számított -, tárgyévben saját vagy bérszárítás céljára üzemeltetett dohányszárító számát a falugazdásznak kell igazolnia. Az igazolás másolatát - szabad szárítókapacitás bérbevétele esetén a bérszárítást igazoló dokumentum másolatával együtt - a támogatási kérelemhez kell csatolni

(13) A (6) bekezdés szerinti, támogatásra rendelkezésre álló összeg a 13. § (1) bekezdése szerint megállapított, összes mezőgazdasági csekély összegű támogatás levonása után a 12. §-ban meghatározott keretösszegből fennmaradó összeg. Ha a (6) bekezdés szerint kifizethető összes általános csekély összegű támogatás meghaladja a rendelkezésre álló összeget, akkor a támogatás mértékét minden dohánytermelő vonatkozásában arányos csökkentéssel kell megállapítani.

(13a)[81] A (6) bekezdés alkalmazása szempontjából, Burley dohány szárítása után adható támogatás esetében, ha a dohánytermelő által igényelt támogatás megállapításához figyelembe vett támogatási jogosultságok száma meghaladja az (1) bekezdés szerinti szabad támogatási jogosultságok közül a a szabad Burley dohány szerkezetátalakítási támogatási jogosultságok számát, akkor a dohánytermelő a többletjogosultság vonatkozásában jogosult Virginia dohány szárítására vonatkozó támogatásra.

(13b)[82] A (6) bekezdés alkalmazása szempontjából, Virginia dohány szárítása után adható támogatás esetében, ha a dohánytermelő által igényelt támogatás megállapításához figyelembe vett támogatási jogosultságok száma meghaladja az (1) bekezdés szerinti szabad támogatási jogosultságai közül a a szabad Virginia dohány szerkezetátalakítási támogatási jogosultságok számát, akkor a dohánytermelő a többletjogosultság vonatkozásában jogosult Burley dohány szárítására vonatkozó támogatásra.

(14)[83] Az általános csekély összegű támogatásról a Kincstár határozatot hoz a mezőgazdasági csekély összegű támogatásról szóló határozat kiadását követő 70 napon belül.

15. § (1) A dohánytermelő a tárgyévet megelőző év december 31-éig jogkövetkezmény alkalmazása nélkül egészben vagy részben, de az érintett rész vonatkozásában véglegesen és visszavonhatatlanul, közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban tett nyilatkozattal kiléphet a szerkezetátalakítási programból.

(2)[84] A jogkövetkezmény alkalmazása szempontjából az (1) bekezdésben foglaltak szerinti nyilatkozatot a Kincstárhoz kell benyújtani, és a nyilatkozatnak a Kincstárhoz való benyújtása napját kell figyelembe venni.

(3) Az (1) bekezdésben foglaltak szerinti nyilatkozatot tevő dohánytermelő a tárgyévtől kezdődően a támogatási időszak hátralévő időszakában nem vehet részt a szerkezetátalakítási programban.

(4) Ha a dohánytermelő a tárgyévre vonatkozó egységes kérelmét a kifizetésről szóló döntés jogerőre emelkedéséig visszavonja, akkor a dohánytermelőt a szerkezetátalakítási programból kilépettnek kell tekinteni.

16. § (1)[85] A támogatási jogosultság részben vagy egészben kizárólag az egységes kérelemmel igényelhető egyes agrártámogatások eljárási szabályairól szóló 15/2024. (IV. 9.) AM rendelet 1. § 44. pontja szerinti mezőgazdasági termelőre, megegyező számú történelmi bázis jogosultság - a 106/2007. (IX. 24.) FVM rendeletben foglaltak szerinti - átruházásával együtt ruházható át.

(2)[86] A támogatási jogosultság átruházása esetén a nyilvántartásban történő átvezetés iránti kérelmet a Kincstár által rendszeresített és a honlapján közzétett nyomtatványon kell benyújtani a Kincstárhoz, amelyhez csatolni kell az átruházás tényét igazoló közokiratot vagy teljes bizonyító erejű magánokiratot.

(3)[87] A támogatási jogosultság tárgyév január 1-jei határidővel hatályos átruházása alapján az átvezetés iránti kérelmet május 11. és május 15. közötti időszakban lehet benyújtani a Kincstárhoz.

(4)[88]

(4a)[89] A (3) bekezdésben foglaltaktól eltérően, a 2024. év vonatkozásában átvezetés iránti kérelem 2025. január 1-15. közötti időszakban is benyújtható a Kincstár részére.

(5) A támogatási jogosultság átruházása esetén az átvevő általi teljesítés megállapításánál figyelembe kell venni az átadó által az átruházás benyújtási időpontjáig teljesített és igazolt árbevételre, valamint foglalkoztatásra vonatkozó szerkezetátalakítási programban előírt feltéteket.

(6)[90] Öröklés és jogutódlás esetén az átvezetés iránti kérelmet az örökös vagy a jogutód a Kincstár által rendszeresített és a honlapján közzétett nyomtatványon is benyújthatja a Kincstárhoz. Ha a hagyatékátadó végzésben haszonélvezeti jog kerül megállapításra, akkor az örökösnek és a haszonélvezeti jog jogosultjának közösen kell benyújtania az átvezetés iránti kérelmet.

(7) A (6) bekezdés szerinti átvezetés iránti kérelemhez mellékelni kell a jogutódlást alátámasztó jogerős döntés másolatát, amely rendelkezik a támogatási jogosultságról és kifizetetlen támogatási összeg esetén a támogatási jogosultság alapján járó támogatásról. Kiválásos jogutódlás esetén az átvezetés iránti kérelemhez csatolni kell a szétválási szerződést, amely rendelkezik a támogatási jogosultságról és kifizetetlen támogatási összeg esetén a támogatási jogosultság alapján járó támogatásról.

(8) A támogatási jogosultság (1) vagy (2) bekezdésben meghatározott módon történő átruházása esetén a dohánytermelő az átruházást követően legfeljebb a megmaradt támogatási jogosultság mértékének megfelelő nagyságú területet szerezhet a szerkezetátalakítási program hátralévő támogatási időszakában.

(9) Ha a dohánytermelő az összes, a tulajdonában lévő jogosultságot átruházza, akkor a szerkezetátalakítási program hátralévő támogatási időszakában nem jogosult támogatási jogosultság aktiválására.

(10) A (8) és (9) bekezdésben foglaltak alól kivételt képez, ha az átruházást követően öröklés, jogutódlás útján kerül a dohánytermelő tulajdonába a támogatási jogosultság.

17. §[91] A Kincstár a 4. §-ban foglaltak teljesülését a támogatás kifizetését megelőzően és követően ellenőrzi, amely kiterjed a szerkezetátalakítási programban résztvevő valamennyi dohánytermelő 5%-ára.

3a.[92]

17/A. §[93]

4. Záró rendelkezések

18. § Ez a rendelet a kihirdetése napján 20 órakor lép hatályba.

5. Az Európai Unió jogának való megfelelés

19. § E rendelet

a) 13. §-a az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet,

b)[94] 14. §-a az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

6. Átmeneti rendelkezések[95]

20. §[96] E rendeletnek az egyes mezőgazdasági támogatásokról szóló miniszteri rendeletek módosításáról szóló 4/2016. (I. 20.) FM rendelettel (a továbbiakban: módosító rendelet) megállapított 1. § 14. pontját, 7. §-át, 9. § (3) bekezdését, valamint 14. § (6) bekezdését a módosító rendelet hatályba lépésekor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

21. §[97] E rendeletnek a földművelésügyi miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó, egyes agrárágazati tárgyú támogatásokat szabályozó rendeletek módosításáról szóló 65/2016. (IX. 21.) FM rendelettel [a továbbiakban: 65/2016. (IX. 21.) FM rendelet] megállapított 3. § (1) és (4) bekezdését a 65/2016. (IX. 21.) FM rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

22. §[98] (1) E rendeletnek az agrárpolitikáért felelős miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó, az egyes nemzeti forrásból finanszírozott mezőgazdasági támogatásokat szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról szóló 4/2019. (III. 6.) AM rendelettel [a továbbiakban: 4/2019. (III. 6.) AM rendelet] megállapított 14. § (5) bekezdését a 2019. január 1-jét követően benyújtott támogatási kérelmekre induló eljárásokban kell alkalmazni.

(2) A 2019. február 15. és a 4/2019. (III. 6.) AM rendelet hatálybalépése között benyújtott támogatási kérelmeket határidőben benyújtottnak kell tekinteni.

23. §[99] E rendeletnek az egyes mezőgazdasági csekély összegű támogatásokat szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról szóló 14/2019. (IV. 10.) AM rendelettel megállapított 13. § (5), (5a) és (5b) bekezdését a 2019. március 14-től nyújtott támogatásokra kell alkalmazni.

24. §[100] E rendeletnek az egyes agrártámogatásokat szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról szóló 26/2019. (VI. 7.) AM rendelettel [a továbbiakban: 26/2019. (VI. 7.) AM rendelet] megállapított 10. § (1) és (6) bekezdését, 13. § (1), (1a) és (1b) bekezdését, 14. § (1), (2a), (6), (13a) és (13b) bekezdését a 2019. évtől benyújtott támogatási kérelmek esetében kell alkalmazni.

25. §[101] E rendeletnek az egyes agrár-, valamint mezőgazdasági csekély összegű támogatást tartalmazó miniszteri rendeletek módosításáról szóló 41/2020. (VIII. 19.) AM rendelettel megállapított 17/A. §-át a 2019. tárgyévre benyújtott támogatási kérelmeket elbíráló támogatási döntések esetében kell alkalmazni.

26. §[102] E rendeletnek az egyes agrártárgyú támogatásokat szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról szóló 21/2021. (V. 20.) AM rendelettel megállapított 17/A. § (2), (4) és (6) bekezdését a 2020. tárgyévre benyújtott támogatási kérelmek vonatkozásában kell alkalmazni.

Dr. Fazekas Sándor s. k.,

földművelésügyi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[2] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § a) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[3] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § a) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[4] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 1. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[5] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[6] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[7] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 2. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[8] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § a) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[9] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 3. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[10] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § a) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[11] Módosította a 11/2024. (III. 25.) AM rendelet 13. §-a. Hatályos 2024.03.26.

[12] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 3. § (4) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[13] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § a) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[14] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 1. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[15] A nyitó szövegrészt módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 4. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[16] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 5. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[17] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[18] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[19] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 6. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[20] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 7. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[21] Beiktatta a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 4. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[22] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 5. §-a. Hatályos 2025.05.09.

[23] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § b) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[24] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § b) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[25] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § b) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[26] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § b) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[27] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 8. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[28] A nyitó szövegrészt módosította a 46/2020. (IX. 23.) AM rendelet 32. § a) pontja. Hatályos 2020.09.28.

[29] Módosította a 46/2020. (IX. 23.) AM rendelet 32. § b) pontja. Hatályos 2020.09.28.

[30] Megállapította a 9/2021. (III. 12.) AM rendelet 1. §-a. Hatályos 2021.03.13.

[31] Megállapította a 9/2021. (III. 12.) AM rendelet 1. §-a. Hatályos 2021.03.13.

[32] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 9. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[33] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 10. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[34] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § b) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[35] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 6. §-a. Hatályos 2025.05.09.

[36] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § c) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[37] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 7. §-a. Hatályos 2025.05.09.

[38] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § c) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[39] Megállapította a 4/2016. (I. 20.) FM rendelet 27. §-a. Hatályos 2016.01.21.

[40] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 11. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[41] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 8. §-a. Hatályos 2025.05.09.

[42] Módosította a 88/2016. (XII. 29.) FM rendelet 94. § c) pontja. Hatályos 2017.01.01.

[43] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 9. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[44] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § d) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[45] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § d) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[46] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[47] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 10. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[48] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § e) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[49] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 10. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[50] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § e) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[51] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § e) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[52] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 10. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[53] Beiktatta a 8/2018. (III. 29.) FM rendelet 17. § (2) bekezdése. Hatályos 2018.03.30.

[54] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 12. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[55] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 13. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[56] Módosította a 88/2016. (XII. 29.) FM rendelet 94. § f) pontja. Hatályos 2017.01.01.

[57] Módosítotani rendelte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 14. pontja, majd hatályon kívül helyezte a 17. § f) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[58] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 11. §-a. Hatályos 2025.05.09.

[59] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 15. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[60] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 12. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[61] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § g) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[62] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § g) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[63] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § g) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[64] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 12. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[65] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 16. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[66] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[67] Hatályon kívül helyezve a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 12. § (3) bekezdése alapján. Hatálytalan 2025.05.09.

[68] Hatályon kívül helyezve a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 12. § (3) bekezdése alapján. Hatálytalan 2025.05.09.

[69] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[70] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[71] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 17. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[72] Beiktatta a 26/2019. (VI. 7.) AM rendelet 5. § (2) bekezdése. Hatályos 2019.06.08.

[73] Módosította a 88/2016. (XII. 29.) FM rendelet 94. § c) pontja. Hatályos 2017.01.01.

[74] Módosította a 4/2019. (III. 6.) AM rendelet 5. § (4) bekezdése. Hatályos 2019.03.09.

[75] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[76] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[77] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 13. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[78] Beiktatta a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 13. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[79] Beiktatta a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 13. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[80] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 13. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[81] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 18. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[82] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 19. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[83] Beiktatta a 8/2018. (III. 29.) FM rendelet 18. § (2) bekezdése. Hatályos 2018.03.30.

[84] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 16. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[85] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 14. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[86] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 20. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[87] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 14. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.05.09.

[88] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § h) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[89] Beiktatta a 66/2024. (XII. 20.) AM rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.12.21.

[90] Módosította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 16. § 21. pontja. Hatályos 2025.05.09.

[91] Módosította a 88/2016. (XII. 29.) FM rendelet 94. § i) pontja. Hatályos 2017.01.01.

[92] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § i) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[93] Hatályon kívül helyezte a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 17. § i) pontja. Hatálytalan 2025.05.09.

[94] Megállapította a 15/2025. (V. 8.) AM rendelet 15. §-a. Hatályos 2025.05.09.

[95] Az alcímet beiktatta a 4/2016. (I. 20.) FM rendelet 28. §-a. Hatályos 2016.01.21.

[96] Beiktatta a 4/2016. (I. 20.) FM rendelet 28. §-a. Hatályos 2016.01.21.

[97] Beiktatta a 65/2016. (IX. 21.) FM rendelet 32. §-a. Hatályos 2016.09.22.

[98] Beiktatta a 4/2019. (III. 6.) AM rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2019.03.09.

[99] Beiktatta a a 14/2019. (IV. 10.) AM rendelet 36. §-a. Hatályos 2019.04.11.

[100] Beiktatta a 26/2019. (VI. 7.) AM rendelet 6. §-a. Hatályos 2019.06.08.

[101] Beiktatta a 41/2020. (VIII. 19.) AM rendelet 10. §-a. Hatályos 2020.08.20.

[102] Beiktatta a 21/2021. (V. 20.) AM rendelet 5. §-a. Hatályos 2021.05.21.

Tartalomjegyzék