19/2021. (V. 5.) AM rendelet
az óvoda- és iskolatej program szabályozásáról
A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 81. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 79. § 1. és 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a következőket rendelem el:
1. Értelmező rendelkezések
1. §[1] E rendelet alkalmazásában
1. általános iskolai tanuló: a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: nemzeti köznevelési törvény) 7. § (1) bekezdés b), g) és i) pontja szerinti köznevelési intézményben, valamint a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: szakképzési törvény) 18. §-a szerinti intézményben általános iskolai nevelésben-oktatásban részt vevő tanuló;
2. fenntartó: a nemzeti köznevelési törvény 4. § 9. pontja szerinti, valamint a szakképzési törvény 25. § (1) és (2) bekezdése szerinti természetes vagy jogi személy;
3. intézmény:
a) natúr termék: ízesítés és hozzáadott cukor vagy édesítő nélküli folyadék tej vagy tejtermék;
5. óvodás: a nemzeti köznevelési törvény 7. § (1) bekezdés a) pontja, 20. § (1) bekezdés b) pontja, valamint a szakképzési törvény 18. §-a szerinti intézményben óvodai nevelésben részt vevő gyermek;
6. szállítási időszak: az adott tanév vagy nevelési év (a továbbiakban együtt: tanév)
a) szeptember 1. és október 31. közötti időszaka,
b) november 1. és december 31. közötti időszaka,
c) január 1. és február utolsó napja közötti időszaka,
d) március 1. és április 30. közötti időszaka, valamint
e) május 1. és június 30. közötti időszaka;
7. szállító: az (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 5. cikk (2) bekezdés c) pontja szerinti tejfeldolgozással, tejtermeléssel, illetve tej beszállításával és forgalmazásával foglalkozó, a polgári perrendtartásról szóló törvény szerinti gazdálkodó szervezet, amely az ÖVTJ kód szerint vagy a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszer, a TEÁOR'25 nómenklatúra szerint 01.41, 10.51, 46.17 vagy 46.33 kódszámú tevékenységet folytat;
8. végső kedvezményezett: az óvoda- és iskolatej program célja szerint a támogatott termékkel ellátott óvodás és általános iskolai tanuló.
2. A támogatás forrása
2. § (1) Az óvoda- és iskolatej program (a továbbiakban: program) lebonyolítása során a 4. §-ban meghatározott termékek kiosztásakor a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésével kapcsolatos egyes támogatások és visszatérítések megállapítására vonatkozó intézkedések meghatározásáról szóló, 2013. december 16-i 1370/2013/EU tanácsi rendelet (a továbbiakban: 1370/2013/EU tanácsi rendelet) 5. cikk (3) bekezdése szerint meghatározott európai uniós forrás (a továbbiakban: uniós forrás) vehető igénybe, amely kiegészül a Magyarország adott évi központi költségvetéséről szóló törvényben meghatározott forrással (a továbbiakban: nemzeti forrás).
(2)[2] Az uniós forrásigényt az agrárpolitikáért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) - a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) bevonásával - az (EU) 2017/39 bizottsági végrehajtási rendelet 3. cikkében foglaltak szerint közli.
(3)[3] Az uniós támogatás forintban meghatározott értékének kiszámításakor az (EU) 2022/127 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 32. cikkét kell alapul venni.
(4) A 18. §-ban foglaltak alapján megállapított támogatási összeget az uniós és a nemzeti forrásból származó támogatási keretből kell kifizetni.
(5) A nemzeti forrás terhére történő kifizetésekről a Kincstár minden hónap 15-éig elektronikus úton - a 3. melléklet szerinti formátumban - tájékoztatást küld a miniszter részére.
3. Visszaosztási eljárás
3. § (1) Ha a 14. és 15. § szerint benyújtott - a 6. § (1) bekezdése szerinti - szállítási szerződések összesítésekor megállapítást nyer, hogy a - 6. § (1) bekezdése szerinti - kérelmező által az adott tanév vonatkozásában igénybe venni kívánt támogatás összege meghaladja a 2. §-ban meghatározott támogatási keretet, akkor a Kincstár meghatározza a 2. § szerint rendelkezésre álló pénzügyi keret és a 14. és 15. § szerint jóváhagyható szerződésekben foglalt mennyiségre jutó összes támogatási összeg arányát.
(2)[4] A Kincstár a szerződések alapján az adott tanév vonatkozásában igényelhető támogatási összeg (1) bekezdés szerinti arányszám figyelembevételével történő csökkentésével - a jóváhagyható szerződések alapján - a kérelmezőnként igényelhető támogatás összegét, valamint a fenntartónkénti és termékkategóriák szerinti termékmennyiségeket arányosan csökkenti.
(3) A szerződésben szereplő, de a Kincstár által a (2) bekezdés szerinti arányos csökkentés miatt jóvá nem hagyott termékmennyiségek kiszállítására a kérelmező nem kötelezhető.
4. A támogatható termékek köre, tejegyenértékek
4. § (1) A program keretében a végső kedvezményezettek számára az alábbi termékek oszthatóak ki:
a) "I/a. teljes/félzsíros tej": a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-ei 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet) VII. melléklet IV. rész III. szakasza szerinti teljes tej, illetve 2,8% (m/m) zsírtartalmú tej, valamint laktóz-intoleranciában szenvedő gyermekek részére az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet VII. melléklet IV. rész III. szakasza szerinti fogyasztói tej azzal a feltétellel, hogy a tej laktóztartalma a fogyasztásra kész állapotban kevesebb, mint 0,1 g/100 g;
b)[5] "I/a. zsírszegény tej": az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet VII. melléklet IV. rész III. szakasz c) pontja szerinti zsírszegény tej, laktóz-intoleranciában szenvedő gyermekek részére szánt termék esetében fogyasztásra kész állapotban kevesebb mint 0,1 g/100 g laktóztartalommal;
c)[6] "I/b. zsíros/félzsíros ízesített tej": a Magyar Élelmiszerkönyv kötelező előírásairól szóló 152/2009. (XI. 12.) FVM rendelet (a továbbiakban: MÉ) 13. melléklet B. rész 1.1.1. pontja szerinti ízesített tejkészítmények azzal a feltétellel, hogy az ízesített késztermékben - az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 23. cikk (5) bekezdésének megfelelően - a tejhányad legalább 90% (m/m) és az 1.3. pontja szerinti zsíros vagy félzsíros kategóriába esik, valamint laktóz-intoleranciában szenvedő gyermekek részére az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet VII. melléklet IV. rész III. szakasza szerinti fogyasztói tej azzal a feltétellel, hogy a tej laktóztartalma a fogyasztásra kész állapotban kevesebb, mint 0,1 g/100 g, és megfelel a (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 10. cikk (2) bekezdésében foglalt feltételnek;
d)[7] "I/b. zsírszegény ízesített tej": a MÉ 13. melléklet B rész 1.1.1. pontja szerinti ízesített tejkészítmény,
da) amelyben a tejhányad legalább 90% (m/m),
db) amely a MÉ 13. melléklet B rész 1.3. pontja szerinti zsírszegény kategóriába esik,
dc) amely megfelel az (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 10. cikk (2) bekezdésében foglalt feltételnek, valamint
dd) amelynek laktóztartalma - laktóz-intoleranciában szenvedő gyermekek részére szánt termék esetében -fogyasztásra kész állapotban kevesebb mint 0,1 g/100 g;
e)[8] "I/c. natúr joghurt" és "I/c. natúr kefir": a MÉ 13. melléklet B. rész 2.1.1.3.1. és 2.1.1.3.2. pontjában meghatározott élőflórás savanyú natúr tejkészítmény (natúr joghurt és kefir), amely - az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 23. cikk (5) bekezdésének megfelelően - 100 tömegszázalékban tartalmaz tejet;
f)[9] "I/c. gyümölcsleves/ízesített joghurt": a MÉ 13. melléklet B. rész 2.1.2. pontjában meghatározott élőflórás savanyú tejkészítmény, amely gyümölcslével vagy egyéb ízesítőanyaggal ízesített, és - az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 23. cikk (5) bekezdésének megfelelően - legalább 90 tömegszázalékban tartalmaz tejet, valamint megfelel a (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 10. cikk (2) bekezdésében foglalt feltételnek;
g)[10] "II. gyümölcsdarabos joghurt": a MÉ 13. melléklet B rész 2.1.2. pontja szerinti élőflórás, gyümölccsel ízesített savanyú tejkészítmény, amely
ga) legalább 75 tömegszázalékban tartalmaz tejet, és
gb) megfelel az (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 10. cikk (2) bekezdésében foglalt feltételnek;
h)[11] "III. ömlesztett sajt": a MÉ 13. melléklet B. rész 7.1.1. vagy 7.1.2. pontjában meghatározott, nem ízesített ömlesztett sajtok, amelyek legfeljebb 10 tömegszázalékban tartalmaznak tejidegen összetevőt, és megfelelnek a MÉ 13. melléklet B. rész 7.3. pontja szerinti félzsíros vagy zsíros kategóriának, valamint a (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 10. cikk (3) bekezdésében foglalt feltételnek.
(2) Az (1) bekezdésben felsorolt termékek az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet VII. melléklet III. rész 1. pontja szerinti tejből készülnek, és megfelelnek az 5. §-ban meghatározott minőségi követelményeknek.
(3)[12] A kiszállított terméket közvetlenül a végső kedvezményezett részére kell kiosztani. A kiosztásra kerülő terméket az intézmény más célra - különösen továbbfeldolgozási, kereskedelmi, közétkeztetésben ételkészítési alapanyagul - nem használhatja fel.
(4)[13] A program keretében egy héten legfeljebb három tanítási vagy nevelési napon, végső kedvezményezettenként és tanítási vagy nevelési naponként legfeljebb 0,25 liter tejegyenértéknek megfelelő, az e rendeletben meghatározott és kiosztott termék után igényelhető támogatás.
(5)[14] A (4) bekezdés szerinti 0,25 liter tejegyenértéknek megfelelő mennyiségi korlát figyelembevételekor az intézménybe beiratkozott és ellátott végső kedvezményezettek létszámát kell figyelembe venni.
(6) A kiszállított termék tejegyenértéke meghatározása során
a)[15] 1 liter kiszállított "I/a. teljes/félzsíros tej", "I/a. zsírszegény tej", "I/b. zsíros/félzsíros ízesített tej", "I/b. zsírszegény ízesített tej": 1 liter,
b) 1 kg kiszállított "III. ömlesztett sajt": 2,912 liter,
c) 1 kg kiszállított "I/c. natúr joghurt" és "I/c. natúr kefir", "I/c. gyümölcsleves/ízesített joghurt": 0,971 liter,
d) 1 kg kiszállított "II. gyümölcsdarabos joghurt": 0,87 liter
tejegyenértéknek felel meg.
5. Minőségi követelmények, szállítási és tárolási követelmények
5. § (1) A program keretében kizárólag olyan termék osztható ki, amelynek a minőségi, élelmiszer-biztonsági jellemzője, gyártási folyamata, csomagolása, jelölése, szállítási, tárolási és kiosztási körülménye megfelel a hatályos európai uniós és hazai jogszabályi előírásoknak.
(2)[16] A termék a hőkezelés módjától függően
a) pasztőrözött,
b) kiterjesztett eltarthatósági idejű (ESL) vagy
c) ultramagas hőmérsékleten hőkezelt (UHT)
lehet.
(3)[17] A szállítást napi rendszerességgel kell végezni. A napi szállítástól eltérni az ellátott intézmény helyi adottságainak, valamint a kiszállított termék tárolási követelményeinek függvényében lehet, amennyiben azt az intézmény infrastrukturális feltételei, valamint a kérelmező logisztikai és disztribúciós lehetősége indokolja.
(4)[18] A hűtést igénylő terméket úgy kell szállítani, hogy a hőmérséklete a szállítás teljes időtartama alatt ne haladja meg az előállító által a terméken feltüntetett tárolási hőmérsékletet, de legfeljebb a +6 °C hőmérsékletet. Azon intézménynek, amelynek nincs megfelelő kapacitása a beérkező, hűtve tárolást igénylő termék hűtve tárolására, gondoskodnia kell arról, hogy a terméket a szállítás napján a végső kedvezményezettek elfogyasszák.
(5)[19] Annak az intézménynek, amely nem rendelkezik a hűtést igénylő és el nem fogyasztott termékek hűtve tárolásának feltételeivel, gondoskodnia kell a megmaradt tejmennyiség előírásszerű megsemmisítéséről vagy a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő takarmányozási célú átadásáról. A fel nem használt termék a gyártóüzembe nem szállítható vissza.
(6)[20] Azon intézményben, ahol az előírásoknak megfelelő hűtve tárolás feltételei biztosítottak, a termék a csomagoláson feltüntetett fogyaszthatósági határidőig tárolható és felhasználható.
(7) Az ultramagas hőmérsékleten hőkezelt termék szobahőmérsékleten, a termék csomagolásán feltüntetett minőségmegőrzési határidőig tárolható.
(8) Nagyobb kiszerelési egységű termék (lédig termék) kiosztását az élelmiszer-biztonság veszélyeztetése nélkül úgy kell elvégezni, hogy a termékben minőségi romlás ne következzen be.
6. A támogatás igénybevétele
6. § (1) A támogatást a fenntartó és a szállító között a 7. § és a 10-15. § szerint létrejött szállítási szerződésben foglaltaknak (a továbbiakban: szállítási szerződés) megfelelően a szállító (a továbbiakban: kérelmező) igényelheti.
(2) A támogatási jogviszony keretében a támogatás kedvezményezettje a kérelmező.
(3) A támogatást olyan kérelmező igényelheti, amely rendelkezik a Kincstár - 9. § szerinti, az intézkedésben történő részvételre vonatkozó - előzetes jóváhagyásával.
7. § E rendelet szerinti támogatás akkor nyújtható, ha a fenntartó és a kérelmező olyan szállítási szerződést kötött egymással, amely szerződésben meghatározott termékek megfelelnek az élelmiszer-higiéniáról szóló, 2004. április 29-i 852/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendeletben és az állati eredetű élelmiszerek különleges higiéniai szabályainak megállapításáról szóló, 2004. április 29-i 853/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendeletben (a továbbiakban: 853/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet) foglaltaknak, így különösen annak a követelménynek, hogy a termékeket a 853/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet szerint engedélyezett üzemben állították elő, továbbá megfelelnek a 853/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet II. Melléklet I. Szakaszában meghatározott jelölési előírásoknak.
7. Az előzetes jóváhagyási kérelem, a szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelem és a kifizetési kérelem benyújtására vonatkozó közös szabályok
8. § (1) A kérelmező
a)[21] a 9. § (1) bekezdése szerinti, a programban történő részvételének előzetes jóváhagyása iránti kérelmét (a továbbiakban: előzetes jóváhagyási kérelem), a 14. § (1) bekezdése szerinti szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelmét, valamint a 17. § (1) bekezdése szerinti kifizetési kérelmét és azok mellékleteit elektronikus azonosítást követően, a Kincstár által erre a célra rendszeresített elektronikus űrlapon,
b)[22] a 14. § (8) bekezdése szerinti szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelmét - és az aláírt szállítási szerződést szkennelt formában - elektronikus azonosítást követően, a Kincstár által erre a célra rendszeresített elektronikus felületen
nyújtja be a Kincstárhoz.
(2) Az a kérelmező jogosult az (1) bekezdés szerinti kérelem benyújtására, amely a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény (a továbbiakban: 2007. évi XVII. törvény) szerinti nyilvántartásba vételi kötelezettségének eleget tett, és a kérelem benyújtásakor az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben kérelemre nyilvántartásba vett ügyfélként szerepel.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott kérelmekhez csatolandó dokumentumokat elektronikus úton, olvasható formában kell csatolni a kérelemhez.
(4) A szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelem a 14. § (1) bekezdésében rögzített határidő végéig, a kifizetési kérelem a benyújtását követő naptól számított tíz napon belül, de legkésőbb a 17. § (1) bekezdésében rögzített határidő végéig elektronikus úton módosítható. A kérelem módosítása esetén az utolsó kérelem kerül elbírálásra, a kérelem benyújtásának időpontját az utolsó módosító kérelem benyújtásának időpontja jelenti. Az előzetes jóváhagyási kérelem nem módosítható.
(5) Az eljárás során kötelező az elektronikus kapcsolattartás. A kötelező elektronikus kapcsolattartásra tekintettel a Kincstár az értesítéseket, dokumentumokat, valamint a döntéseit elektronikus úton közli a kérelmezővel vagy meghatalmazottjával.
(6) Ha az eljárásban foglalt kötelezettségek elektronikus úton történő teljesítése során a kérelmező helyett és nevében meghatalmazottja jár el, akkor a meghatalmazott a Kormány által biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatással elérhető elektronikus felületet használja az eljárási cselekmények elvégzéséhez. A meghatalmazott útján történő eljárásra - kivéve a kamarai meghatalmazott eljárását - az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból, valamint a központi költségvetésből finanszírozott egyes támogatások igénybevételével kapcsolatos eljárási szabályokról szóló 22/2016. (IV. 5.) FM rendelet meghatalmazásra vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
(7) Az eljárás során minden dokumentumot, így a hiánypótláshoz kapcsolódó dokumentumokat - a felügyeleti eljárás kivételével - és a jogorvoslati eljáráshoz kapcsolódó dokumentumokat is (a továbbiakban együtt: beadvány) a Kincstár által erre a célra rendszeresített elektronikus felületen keresztül, szkennelt formában kell benyújtani. A nem elektronikus úton benyújtott beadvány a döntés meghozatalánál nem vehető figyelembe.
8. A programban történő részvétel előzetes jóváhagyása
9. §[23] (1) A kérelmező előzetes jóváhagyási kérelmet évente február 1. és február 15. között nyújthat be a Kincstárhoz az erre a célra rendszeresített elektronikus űrlapon, a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény 41. § (1) bekezdése szerinti elektronikus azonosítási szolgáltatással történő azonosítást (a továbbiakban: elektronikus azonosítás) követően. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(2) Az előzetes jóváhagyási kérelem tartalmazza
a) a kérelmező, a kérelmező képviselője vagy meghatalmazottja nevét és ügyfél-azonosítóját;
b) a kapcsolattartó nevét, telefonszámát, elektronikus levélcímét;
c) a kérelmező nyilatkozatát arról, hogy
ca) a jogosulatlanul kapott támogatást visszafizeti, és ezen kötelezettségét a fenntartóval megkötendő szállítási szerződésben is rögzíti,
cb) a támogatott terméket kizárólag a kifizetési kérelemben megjelölt végső kedvezményezett részére biztosítja,
cc) a 19. § (3) bekezdése szerinti nyilvántartást vezeti,
cd) a helyszíni ellenőrzés lefolytatását elősegíti, a programmal kapcsolatos nyilvántartásokat és dokumentumokat az ellenőrök rendelkezésére bocsátja,
ce) az előzetes jóváhagyási kérelemben megadott adataiban bekövetkezett változásról az adatváltozástól számított tizenöt napon belül a Kincstárt tájékoztatja,
cf) a kérelemben megadott adatok a valóságnak megfelelnek.
(3) A Kincstár az előzetes jóváhagyási kérelemről a kérelem beérkezését követő tizenöt napon belül dönt. A jóváhagyó döntés visszavonásig érvényes.
(4) Ha a kérelmező által kiszállított termék minősége egy hónapon belül legalább három esetben dokumentáltan nem felel meg az 5. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott minőségi előírásnak, és erről a 15. § (7) bekezdése szerint a Kincstár értesítése megtörtént, a kérelmező előzetes jóváhagyását a Kincstár a következő tanévre visszavonhatja.
9. A kérelmező kiválasztása, a szállítási szerződés megkötése, jóváhagyása[24]
10. § (1)[25] A 2025/2026. tanévre, valamint az azt követő tanévekre vonatkozóan szállítási szerződést legfeljebb egy teljes tanévre lehet kötni.
(2)[26] Egy intézményre vonatkozóan egy tanév vonatkozásában kizárólag egy kérelmezővel köthető szállítási szerződés.
(2a)[27] Amennyiben a fenntartó a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) értelmében nem kötelezett közbeszerzési eljárás lefolytatására, úgy az e rendeletben előírt pályázati és szerződéskötési eljárás lebonyolítását követően köti meg a szállítási szerződést.
(2b)[28] Amennyiben a fenntartó a Kbt. irányadó rendelkezéseire figyelemmel kötelezett közbeszerzési eljárás lefolytatására, úgy a szállítási szerződést az e rendeletben foglalt követelményrendszer figyelembevételével köti meg és nyújtja be. Ebben az esetben a jelen rendeletben előírt pályázati eljárásra és szerződéskötésre előírt határidők nem alkalmazandóak, kivétel ez alól a szerződések benyújtására vonatkozóan a 14. § (1) bekezdésében foglalt határidő.
(3)[29] A fenntartó és a kérelmező által egy okiratba foglalt szállítási szerződés több, ugyanazon fenntartóhoz tartozó, programba bevonni kívánt intézményre is vonatkozhat.
(4)[30] A (2) bekezdéstől eltérően, abban az esetben, ha az intézményhez a székhelyén kívüli más településen működő tagintézmény vagy telephely tartozik, és a tagintézmény vagy telephely ellátását az intézményt ellátó kérelmező nem vállalja, az érintett tagintézményre vagy telephelyre vonatkozó szállítási szerződést a fenntartó másik kérelmezővel is megkötheti.
(5) A 14. § (5) bekezdése szerinti esetben az előzetes jóváhagyással rendelkező kérelmezővel az új szerződést egy teljes tanévnél rövidebb időszakra vonatkozóan is meg lehet kötni.
(6)[31]
11. §[32] (1) A fenntartó a programban való részvételre évente legkésőbb április 15-ig ajánlattételi felhívást tesz közzé a hivatalos honlapján. A fenntartó a közzétett ajánlattételi felhívást vagy a Kbt. szerinti ajánlati felhívást - legkésőbb a közzétételt követő tíz napon belül - tájékoztatásul megküldi a miniszternek a Kincstár honlapján közzétett közleményben megadott elektronikus címre. A fenntartó az ajánlattételi felhívás honlapján való elérhetőségét a közzétételtől számított öt évig biztosítja.
(2) Az ajánlattételi felhívás tartalmazza a részajánlattétel lehetőségét vagy annak kizárását, a program keretében ellátandó intézmény megnevezését és adatait, a végső kedvezményezettek létszámát, az intézményenként kiosztandó termékeket és azok mennyiségét, valamint a legalább heti egy alkalommal biztosítandó natúr termékre vonatkozó követelményeket.
(3) A (4) bekezdés alapján meghatározott termékektől és termékmennyiségtől eltérő ajánlattétel érvénytelen.
(4) Ha a fenntartó tudja, hogy valamely - programba bevonható - intézményének a következő tanévtől új fenntartója lesz, és annak személye legkésőbb április 15-ig ismertté válik, a fenntartó haladéktalanul beszerzi a 15. § (4) bekezdése szerinti nyilatkozatot a jövőbeni fenntartótól a programban való részvételi szándékáról. A jövőbeni fenntartó támogató nyilatkozata esetén az aktuális fenntartó a fenntartóváltás által érintett intézmény vonatkozásában az (1) bekezdésben meghatározott határidőig ajánlattételi felhívást tesz közzé.
(5) Az ajánlattételi felhívásra az előzetes jóváhagyással rendelkező kérelmező április 30-áig elektronikus úton nyújthat be ajánlatot. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(6) A fenntartó a benyújtott ajánlatokat legkésőbb május 5-éig - az ajánlattevők előzetes értesítését követően - az ajánlatok bontásánál megjelent ajánlattevők jelenlétében, egyszerre bontja fel. A fenntartó az ajánlatok bontásáról jegyzőkönyvet készít, amelyet a jelenlévő ajánlattevő is aláír. A bontási jegyzőkönyvet az ajánlattevő a fenntartónál megtekintheti. A fenntartó a bontási jegyzőkönyv másolatát a bontást követő harminc napon belül - az (1) bekezdésben meghatározott módon - megküldi a miniszter részére.
11/A. §[33] (1) A fenntartó az általa fenntartott intézmény igényeire - termékkategória, termék mennyisége és mennyiségi egysége - figyelemmel, valamint a (2) bekezdésben meghatározottakra tekintettel értékelési szempontrendszert alakít ki, amelyet az ajánlattételi felhívásban előzetesen közzétesz.
(2) Az ajánlat értékelése során az ajánlatban szereplő kiosztandó termékek árának figyelembevételekor
a) "I/a. teljes/félzsíros tej" esetében a 18. § (1) bekezdés a) pontjában, valamint az "I/a. zsírszegény tej" esetében a 18. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 3%-onkénti csökkenése esetén 2,5-2,5 pont, de legfeljebb 15 pont,
b) "I/b. zsíros/félzsíros ízesített tej" esetében a 18. § (1) bekezdés c) pontjában, valamint az "I/b. zsírszegény ízesített tej" esetében a 18. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 8%-onkénti csökkenése esetén 1,5-1,5 pont, de legfeljebb 6 pont,
c) "I/c. natúr joghurt" és "I/c. natúr kefir" esetében a 18. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 6%-onkénti csökkenése esetén 2-2 pont, de legfeljebb 8 pont,
d) "I/c. gyümölcsleves/ízesített joghurt" esetében a 18. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 10%-onkénti csökkenése esetén 1,5-1,5 pont, de legfeljebb 6 pont,
e) "II. gyümölcsdarabos joghurt" esetében a 18. § (1) bekezdés g) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 10%-onkénti csökkenése esetén 1-1 pont, de legfeljebb 5 pont,
f) "III. ömlesztett sajt" esetében a 18. § (1) bekezdés h) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 6%-onkénti csökkenése esetén 1-1 pont, de legfeljebb 4 pont adható.
(3) Ha az (1) és (2) bekezdés szerinti értékelés alapján egyes ajánlatok között pontegyenlőség van, akkor a fenntartó a következő sorrendben elsődlegesen azt a kérelmezőt részesíti előnyben, amely
a) az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv által engedélyezett tejipari feldolgozóüzemmel vagy tejtermelést folytató tenyészettel rendelkezik,
b) legalább 80% tulajdoni hányaddal rendelkezik tejfeldolgozó üzemben vagy tejtermelést folytató tenyészetben,
c) a kis mennyiségű, helyi és marginális élelmiszer-előállítás és -értékesítés higiéniai feltételeiről szóló 60/2023. (XI. 15.) AM rendelet 2. § 29. pontja szerinti kistermelő vagy a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény 3. §-a alapján mikro-, kis- vagy középvállalkozás,
d) egy ellátási hét viszonylatában nagyobb termékvariációt biztosít,
e) több, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény szerint meghatározott újrahasználható csomagolószer alkalmazását vállalja,
f) a keletkező hulladék szelektív gyűjtésének megvalósítását nagyobb mértékben vállalja, vagy
g) hetente több kiosztási napra vállalja natúr termék szállítását.
(4) A (3) bekezdés d) és g) pontjában meghatározott szempont akkor értékelhető, ha az ajánlattételi felhívás kettőnél több termék szállítására vonatkozott, de nem határozta meg az igényelt termék pontos fajtáját és mennyiségét.
(5) A fenntartó az (1)-(4) bekezdés szerinti értékelési és rangsorolási szabályok alapján meghatározza a legjobb ajánlatok sorrendjét (a továbbiakban: rangsor).
(6) A fenntartó a rangsorolás eredményéről május 10-ig értesíti az ajánlattevőt, egyúttal a rangsor alapján nyertes ajánlattevő részére felajánlja a szállítási szerződés megkötését.
(7) A fenntartó a rangsort vagy a Kbt. szerinti írásbeli összegzés eredményét az arról való döntést követő öt napon belül a hivatalos honlapján közzéteszi, és egyúttal a miniszter részére - a 11. § (1) bekezdésében meghatározott módon - tájékoztatásul megküldi. A fenntartó a rangsornak vagy a Kbt. szerinti írásbeli összegzés eredményének a honlapján való elérhetőségét a közzétételtől számított öt évig biztosítja.
12. §[34]
13. § (1)[35] A szállítási szerződés jóváhagyásának feltétele, hogy az tartalmazza
1. a felek azonosító adatait (név, cím vagy székhely, adóazonosító jel vagy adószám, ügyfél-azonosító),
2. a felek képviselőinek azonosító adatait (név, cím),
3. a kapcsolattartó nevét, telefonszámát, elektronikus levélcímét,
4. a fenntartó - Kincstár vagy Oktatási Hivatal által kiadott - azonosítóját,
5. a szállítani tervezett termék következő adatait:
a) a termék neve,
b) a termékkategória megnevezése,
c) a termék kiszerelése,
d) a tanév során kiszállítani tervezett termék összmennyisége,
e) a terméket előállító üzem működési engedélyének száma termékenkénti bontásban,
6. a tanév megjelölését,
7. feladatellátási helyenként az átvevő feladatellátási helyének nevét és pontos címét, OM azonosítóját, az Oktatási Hivatal nyilvántartása szerinti feladatellátási hely azonosítóját,
8. az ellátni kívánt végső kedvezményezettek számát feladatellátási helyenként,
9. feladatellátási helyenként az adott tanév tanítási napjainak számát, a kiosztási napok számát,
10. feladatellátási helyenként a szállítások és a kiosztás tervezett ütemezését, gyakoriságát,
11. feladatellátási helyenként a szállítandó termék megnevezését, kategóriájának megjelölését, a szállítani tervezett termékmennyiséget kilogrammban vagy literben megadva, a kilogrammra vagy literre vetített bruttó árat, a termék kiszerelési módját, a kiszerelési mód szerinti egységnyi mennyiséget,
12. a megrendelés és a megrendelés módosítása menetének és teljesítésének leírását,
13. a minőségi kifogás kezelésének módját,
14. a számlázási és fizetési feltételekre vonatkozó következő adatokat:
a) a számla kötelező adattartalmának rögzítése,
b) a számlázás ütemezése,
15. a felek általános - az (EU) 2017/39 bizottsági végrehajtási rendeletben és az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott - szerződési kötelezettségeit,
16. az iratmegőrzési hely meghatározását,
17. nyilatkozatot arra vonatkozóan, hogy a kérelmező, illetve a fenntartó a szerződés teljesítésétől elállhat, ha a Kincstár a vonatkozó szerződést nem hagyja jóvá.
(2)[36] Az (1) bekezdés szerinti adatokat tartalmazó szállítási szerződés mintáját és azok mellékleteit a Kincstár a honlapján közleményben teszi közzé.
(3)[37] A szállítási szerződésben a végső kedvezményezettek számát az ellátni kívánt intézménybe a szállítási szerződés megkötését követő tanév első évfolyamára maximálisan beíratható végső kedvezményezetteknek, valamint a szállítási szerződés megkötésének tanévében az első és az utolsó előtti évfolyamra járó végső kedvezményezetteknek a szállítási szerződés megkötésekor fennálló számának alapulvételével kell meghatározni.
(4)[38]
(5) Ha a kérelmező nem rendelkezik a szállított termék vonatkozásában saját, illetve a megrendelések teljesítését teljes mértékben lehetővé tevő saját tejfeldolgozó üzemmel, a kérelmezőnek azt a szerződést, amelyet a kérelmező egy, az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv által engedélyezett üzemmel a tej, illetve a tejtermék előállítása tárgyában kötött, a szállítási szerződéssel együtt - a 14. § (1) bekezdésében meghatározott határidőben - csatolnia kell a szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelméhez.
(6)[39] A kiszállított termékek mennyiségét a kérelmező saját üzemében előállított, illetve az (5) bekezdés szerinti szerződésben szereplő termékmennyiségnek biztosítania kell. Ha az e bekezdésben foglalt feltétel nem teljesül, a kiszállított termékek után támogatás nem nyújtható.
(7)[40]
(8) A kérelmező, illetve a fenntartó a szerződés teljesítésétől elállhat, ha a Kincstár a vonatkozó szerződést nem hagyta jóvá.
14. § (1)[41] A kérelmező a megkötött szállítási szerződést legkésőbb május 20-ig jóváhagyásra benyújtja a Kincstárhoz az erre a célra rendszeresített elektronikus űrlapon, elektronikus azonosítást követően. A benyújtási határidő jogvesztő. A Kincstár a benyújtott szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelemről legkésőbb augusztus 15-éig döntést hoz.
(2)[42] Az (1) bekezdés szerinti szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelem tartalmazza
a) kérelmező azonosító adatait (név, ügyfél-azonosító, cím, adószám);
b) a benyújtó képviselő nevét és ügyfél-azonosítóját;
c) a kapcsolattartó nevét, telefonszámát, elektronikus levélcímét;
d) a tanév megjelölését;
e) a végső kedvezményezettek feladatellátási helyenkénti, valamint összesített létszámát óvodások és általános iskolai tanulók szerinti bontásban;
f) a szerződés azonosítóját;
g) a fenntartó nevét, címét és - a Kincstár vagy az Oktatási Hivatal által kiadott - azonosítóját;
h) a szállítandó terméket gyártó üzem(ek) nevét, címét és az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv által kiadott működési engedély számát;
i) a szerződésben szereplő intézmények nevét, címét, OM azonosítóját, feladatellátási helyének azonosítóját;
j) tanítási napok számát, kiosztási napok számát és megnevezését;
k) a szállítandó termékre vonatkozó következő adatokat:
ka) termék neve,
kb) termékkategória megnevezése,
kc) a tanév során kiszállítani tervezett termék mennyiségi egysége, összmennyisége és bruttó egységára;
l) a szerződés vagy a szerződésmódosítás teljes dokumentumának egy elektronikus másolati példányát;
m) a csatolt dokumentumok felsorolását;
n) a kérelmező nyilatkozatát arról, hogy
na) a támogatott terméket kizárólag azon intézmény végső kedvezményezettjei által történő fogyasztásra szállítja, akik vonatkozásában támogatást igényel,
nb) a 19. § (3) bekezdése szerinti nyilvántartást vezeti, valamint
nc) a kérelemben megadott és a csatolt dokumentumokban szereplő adatok a valóságnak megfelelnek.
(3)[43] A Kincstár a megkötött szállítási szerződések adatai alapján a következő tanévben várható költségvetési forrásigényről évente július 25-éig tájékoztatja a minisztert.
(4) A kérelmező tanévenként egy szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelmet nyújthat be.
(5)[44] A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően, abban az esetben, ha a Kincstár a szállítási szerződés jóváhagyása iránti, (1) bekezdés szerinti kérelmet elutasítja az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv által helyszíni ellenőrzés keretében lefolytatott vizsgálat során megállapított szabálytalanságok miatt, akkor az elutasított kérelemhez csatolt szállítási szerződésekben szereplő intézményekre vonatkozóan a fenntartó jogosult a 11/A. § (5) bekezdése szerinti rangsorban következő, előzetes jóváhagyással rendelkező kérelmezővel új szerződést kötni.
(6) A Kincstár az (5) bekezdés szerinti esetben az elutasított kérelmekről, valamint az azokhoz csatolt szállítási szerződésekről tájékoztatja a fenntartókat.
(7)[45] A Kincstár az (5) bekezdésben foglaltakra tekintettel megkötött szerződéseket kizárólag az eredeti, elutasított kérelmekhez csatolt szerződésekben szereplő intézmények, termékkategóriák vonatkozásában, és legfeljebb az abban megjelölt termékmennyiségek erejéig hagyja jóvá.
(8) A kérelmezőnek az (5) bekezdésben foglaltakra tekintettel megkötött szállítási szerződésére vonatkozó szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelmét legkésőbb a szerződéssel érintett szállítási időszak kezdetét megelőző harmincadik napig kell a Kincstár által erre a célra rendszeresített elektronikus felületen benyújtania.
(9) A szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelemben fel nem tüntetett vagy a kérelemhez a benyújtási határidő lejártáig nem csatolt szállítási szerződésben vagy szerződésekben foglalt termékmennyiséget a Kincstár nem veszi figyelembe.
(10)[46] A Kincstár a szállítási szerződés jóváhagyásakor meghatározza a kérelmező által a teljes tanévre vonatkozóan igényelhető támogatás felső határát, valamint jóváhagyja a fenntartónként és termékkategóriánként szállítható termékmennyiséget. A kérelmező az egyes termékkategóriákra jóváhagyott termékmennyiségekről a vele szerződött fenntartót tájékoztatja.
(11)[47]
(12)[48] A támogatás felső korlátját a szállítási szerződésben jóváhagyott termékkategóriák szerinti mennyiségek, valamint a kérelmező számára a teljes tanévre vonatkozóan jóváhagyott támogatás felső határa képezi. A Kincstár a szállítani tervezett termékkategóriák szerinti mennyiségeket egy adott kérelmező és fenntartó viszonylatában hagyja jóvá.
15. § (1)[49] A 14. § (1) és (8) bekezdésében meghatározott benyújtási időszakot és határidőt követően új feladatellátási hely nem vonható be, továbbá a kérelmező és fenntartó viszonylatában a termékkategóriánként jóváhagyott mennyiségek nem módosíthatóak.
(2)[50] A kérelmező - a fenntartóval történő közös megegyezés alapján - jogosult az azonos fenntartóhoz tartozó intézmények között azonos termékkategórián belül termékmennyiséget átcsoportosítani. Termékmennyiség átcsoportosítására kizárólag a szállítási szerződésben a fogadó intézményre vonatkozóan jóváhagyott termékkategóriák tekintetében kerülhet sor. A kiosztott termékmennyiség nem haladhatja meg a szállítási szerződések jóváhagyására vonatkozó döntésben a kérelmező és a fenntartó vonatkozásában az egyes termékkategóriákra jóváhagyott teljes tanévi mennyiséget. A termékkategóriák mennyiségi kereteinek vizsgálatakor a Kincstár a kifizetési kérelmek alapján jóváhagyott mennyiséget veszi figyelembe.
(3)[51] A kérelmező minden szállítási időszakra vonatkozó kifizetési kérelemben jelzi a jóváhagyott szállítási szerződéseit érintő, adott tanévi OM azonosító változást, intézmény-összevonást, megszűnést, átalakítást, fenntartói jog átadást és fenntartói jog átalakulást. Fenntartói jog átadás és átalakulás esetében a kifizetési kérelemhez csatolni kell az új fenntartó képviselője által aláírt, a (4) bekezdésben meghatározott adattartalmú nyilatkozatot. A változást igazoló dokumentumokat kizárólag a változást követő első kifizetési kérelemhez kell csatolni. Az intézmény fenntartója tizenöt napon belül értesíti a kérelmezőt a változásokról.
(4) Fenntartóváltás esetén a programban történő részvételről szóló - a Kincstár honlapján közleményben közzétett nyomtatvány szerinti - fenntartói nyilatkozat a következő adatokat tartalmazza:
a) új fenntartó adatai (név, székhely, adószám),
b) új fenntartó képviselőjének adatai (név, cím, telefonszám),
c) fenntartói jogok új fenntartó általi gyakorlásának kezdő időpontja,
d)[52] a fenntartóváltással érintett intézmény adatai (név, cím, OM azonosító, feladatellátási hely kódja),
e) korábbi fenntartó adatai (név, székhely, adószám),
f) az új fenntartó nyilatkozata arról, hogy a programban a vonatkozó tanév során a szállítási szerződésben foglaltak szerint részt kíván venni, és vállalja az ezzel járó kötelezettségeket.
(5) A program keretében a szállításokat csak a Kincstár által közölt döntés birtokában lehet megkezdeni. Nem fizethető támogatás azon termékmennyiségek után, amelyeket a Kincstár nem hagyott jóvá.
(6) Az (5) bekezdésben foglaltaktól eltérően, a Kincstár a 14. § (8) bekezdése szerint benyújtott kérelem tárgyában hozott döntése hiányában a szállítás - a kérelmező felelősségére - megkezdhető, azonban kifizetési kérelem kizárólag a Kincstár jóváhagyását követően nyújtható be.
(7)[53] Ha a termék átvételekor az átvétel helyén az átvételért felelős személy szemrevételezéssel megállapítja, hogy a termék minősége nem felel meg az 5. § (1) és (2) bekezdésében foglaltaknak, és jelzi a megállapítását a kérelmező felé, a kérelmező a szállítási szerződésben meghatározott időn belül a kifogásolt terméket kicseréli. Abban az esetben, ha a kérelmező a csere kötelezettségének nem tesz eleget a szállítási szerződésben meghatározott időn belül, az átvételért felelős személy a minőségi kifogást jegyzőkönyvben rögzíti, azt a kérelmező képviselőjével aláíratja és a jegyzőkönyv másolati példányát átadja a kérelmezőnek. A kérelmező a minőségi kifogás jegyzőkönyvezése során együttműködik az intézménnyel és fenntartójával vagy annak képviselőjével. A minőségi kifogásról a fenntartó - a jegyzőkönyv másolati példányának csatolásával egyidejűleg - értesíti a Kincstárt.
(8)[54] Az intézmény a támogatott termék tanulók részére történő kiosztását a közétkeztetés időpontjaitól eltérő időpontban végzi.
10. A kiszállított termékről kiállított számlával kapcsolatos szabályok
16. § (1)[55] A kérelmező a termék kiszállításáról szállításonként a bizonylati rendre vonatkozó előírásoknak megfelelő szállítólevelet állít ki. A termék átvevője a termékek átvételét a szállítólevélen aláírásával igazolja. Az intézmény a kérelmező által átadott szállítólevelet megőrzi. A Kincstár a szállítóleveleket és a termék átvételét igazoló aláírásokat helyszíni ellenőrzés keretében vizsgálhatja.
(2) A kiállított számla az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 169. §-ában meghatározott kötelező adattartalom mellett tételesen tartalmazza
a) az ellátott feladatellátási hely nevét, pontos címét, OM azonosítóját, a feladatellátási hely azonosítóját,
b)[56] a leszállított termékmennyiséget (db), a leszállított termékmennyiség bruttó ellenértékét,
c) a leszállított termék 4. § (1) bekezdése szerinti termékkategóriáját és kiszerelését, valamint
d) a 4. § (1) bekezdés a)-d) pontjában foglaltaknak megfelelő termék esetében a leszállított termék zsírtartalmát.
(3)[57] A (2) bekezdésben meghatározott adatokon felül a kiállított számla tételesen tartalmazza a leszállított termék ellenértékének támogatástartalmát. A támogatástartalom nem haladhatja meg az adott termékkategóriához a 18. § (1) bekezdésében meghatározott maximális összeget.
(4) Ha a bruttó számlaérték meghaladja a számla támogatástartalmát, a fenntartó a kérelmezőnek a bruttó számlaérték és a támogatástartalom különbözetét fizeti meg. Valamely jogosultsági feltétel fenntartó hibájából eredő nemteljesülése esetén a fenntartó a kérelmező részére a kieső támogatás összegét megfizeti.
11. A kifizetési kérelem benyújtása
17. § (1)[58] A kérelmező a (3) bekezdésben meghatározott adattartalmú kifizetési kérelmét az 1. § 6. pontjában meghatározott szállítási időszakokban kiszállított termékekre vonatkozóan, időszakonként egy alkalommal, az adott időszakot követő harmadik hónap utolsó napjáig nyújthatja be a Kincstár által erre a célra rendszeresített elektronikus űrlapon, elektronikus azonosítást követően a 8. §-ban foglaltak szerint.
(2)[59] A kifizetési kérelem (1) bekezdésben meghatározott határidőn túli benyújtása esetén a (EU) 2017/39 bizottsági végrehajtási rendelet 4. cikk (5) bekezdése szerinti jogkövetkezményeket kell alkalmazni.
(3)[60] A kifizetési kérelem tartalmazza
a) a kérelmező, a kérelmező képviselője vagy meghatalmazottja nevét és ügyfél-azonosítóját;
b) a kapcsolattartó nevét, telefonszámát, elektronikus levélcímét;
c) a szállítási szerződés jóváhagyása iránti kérelem és az arra hozott kincstári döntés iratazonosítóját;
d) a kifizetési kérelemre vonatkozó összesítő alapadatokat (tanév és a kifizetési kérelemmel érintett szállítási időszak megnevezése, végső kedvezményezettek összlétszáma óvodások és általános iskolai tanulók szerinti bontásban, ellátott intézmények száma, rögzített számlák darabszáma és bruttó értéke);
e) az ellátott intézmények nevét, címét, OM azonosítóját, feladatellátási helyének azonosítóját, fenntartójának nevét, címét, azonosítóját;
f) a nyári szünet kezdő napjának megjelölését ellátott intézményenként, ha a kifizetési kérelem a tanév utolsó szállítási időszakára vonatkozik;
g) a kiosztási napok számát ellátott intézményenként;
h) a végső kedvezményezettek létszámát óvodások és általános iskolai tanulók szerinti bontásban ellátott intézményenként;
i) az elszámolásra benyújtott számlák adatait [számla egyedi száma, számlakiállító és vevő adatai (név, cím, adószám), teljesítési időszak, bizonylat típusa, számla bruttó végösszege];
j) a számlán szereplő termékre vonatkozó következő adatokat:
ja) a termék neve,
jb) a termékkategória megnevezése,
jc) a termék kiszerelése és a kiszerelés mértékegysége,
jd) a tanév során kiszállítani tervezett termék összmennyisége és mértékegysége,
je) a tanév során kiszállítani tervezett termék bruttó értéke,
jf) a terméket előállító üzem neve és működési engedélyének száma;
k) gyártó üzemenkénti bontásban az előállított és kiosztott termék mennyiségét és mennyiségi egységét, ha a terméket több üzemben is előállítják;
l) a csatolt dokumentumok felsorolását.
(4)[61] A kifizetési kérelemhez az elektronikus űrlapon csatolni kell az adott szállítási időszakra vonatkozó, a támogatott termékek értékesítését igazoló számlákat.
(5)[62] A Kincstár legkésőbb az (EU) 2017/39 bizottsági végrehajtási rendelet 5. cikk (2) bekezdése szerinti határidőn belül elrendeli a támogatás jogos összegének a kérelmező által az ügyfél-nyilvántartási rendszerben megadott fizetési számlára történő átutalását.
(6)[63]
(7) A kifizetési kérelemben a 8. § (4) bekezdésében meghatározott módosítási határidő lejártáig fel nem tüntetett vagy a kifizetési kérelemhez csatolt számlákon nem szereplő termékmennyiség a támogatási összeg meghatározása során nem vehető figyelembe.
(8) A támogatási összeg megállapítása a számlán feltüntetett nettó egységár és általános forgalmi adókulcs alapján történik a 18. §-ban foglaltak szerint.
12. A program keretében igényelhető támogatás mértéke
18. § (1)[64] Az igényelhető támogatás mértéke - figyelemmel a 2. § (4) bekezdésében foglaltakra - a tejtermékek bruttó vételárának száz százaléka, de legfeljebb
a) az "I/a. teljes/félzsíros tej" esetében 460 Ft/l,
b) az "I/a. zsírszegény tej" esetében 260 Ft/l,
c) az "I/b. zsíros/félzsíros ízesített tej" esetében 400 Ft/l,
d) az "I/b. zsírszegény ízesített tej" esetében 200 Ft/l,
e) az "I/c. natúr joghurt" és az "I/c. natúr kefir" esetében 570 Ft/kg,
f) az "I/c. gyümölcsleves/ízesített joghurt" esetében 600 Ft/kg,
g) a "II. gyümölcsdarabos joghurt" esetében 600 Ft/kg,
h) a "III. ömlesztett sajt" esetében 1550 Ft/kg.
(2)[65]
(3)[66]
(4)[67] Az (1) bekezdésben meghatározott, igényelhető támogatási összeg minden termékkategória esetében tartalmazza az 1370/2013/EU tanácsi rendelet 5. cikk (3) bekezdése szerinti támogatási felső határértéket is.
(5)[68]
(6)[69]
13. Nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettség, ellenőrzés, nyomon követés
19. § (1)[70] Az intézmény az intézménybe felvett végső kedvezményezettek számáról, valamint a kiosztott tejtermékek mennyiségéről a 4. § (1) bekezdésében meghatározott termékkategóriánkénti bontás szerint nyilvántartást vezet, amelyet az adott támogatási időszak lejártát követő öt évig megőriz.
(2)[71] Ha az adott intézmény több, a programban részt vevő feladatellátási hellyel rendelkezik, akkor a nyilvántartást feladatellátási helyenként kell vezetni.
(3)[72] A kérelmező a Kincstár honlapján közleményben közzétett nyomtatvány szerinti vagy annak adattartalmával megegyező elektronikus nyilvántartást vezet a programban részt vevő intézmények azonosító adatairól (név, cím, vármegye, fenntartó neve, OM azonosító, feladatellátási hely azonosítója), valamint az ezeknek az intézményeknek szállított termékekről és azok mennyiségéről.
(4)[73] A Kincstár az intézményben, a fenntartónál, a kérelmezőnél és annak közreműködőjénél (alvállalkozójánál) helyszíni ellenőrzést végezhet. A helyszíni ellenőrzés során a Kincstár ellenőrzi az e rendeletben foglaltak megvalósulását, ideértve a 22. § (1) bekezdésében meghatározott népszerűsítő plakátra vonatkozó rendelkezések végrehajtását, valamint a felhasznált termék 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek, (EU) 2017/39 bizottsági végrehajtási rendeletnek, valamint (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendeletnek való megfelelését.
(4a)[74] Az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv a kérelmezőnél és annak közreműködőjénél (alvállalkozójánál) helyszíni ellenőrzést végezhet, melynek során vizsgálja a termékek előállítását, jelölését, a termékekből mintavételt végez az élelmiszer-biztonsági és minőségi paraméterek vizsgálatához, különösen a program keretében támogatott 4. § (1) bekezdésében meghatározott tej- és hozzáadott összetevőkre vonatkozóan.
(4b)[75] A Kincstár a fenntartónál végzett helyszíni ellenőrzés során kiemelten ellenőrzi a kiválasztási eljárás 11. §-ban és 11/A. §-ban előírtak szerinti lefolytatását.
(5) A kérelmező a helyszíni ellenőrzés során a székhelyén biztosítja a támogatásra vonatkozó, eredeti dokumentumok, nyilvántartások rendelkezésre állását.
(6)[76] Ha a Kincstár megállapítja, hogy az intézmény nem teljesítette az e rendeletben számára előírt kötelezettségeket, az érintett támogatás összege a fenntartónál a 2007. évi XVII. törvény 69. §-a szerinti, jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül.
(7)[77] Ha a Kincstár megállapítja, hogy az intézmény csak részben teljesítette az e rendeletben számára előírt kötelezettségeket, a Kincstár a fenntartónál kezdeményezheti az érintett intézmény tanulóinak kiosztott termékek alapján a kötelezettségek részbeni teljesítésével érintett időszakra vonatkozóan igényelt és kifizetett támogatás legfeljebb 15%-ának visszafizetését.
(7a)[78] Ha megállapításra kerül, hogy a fenntartó nem vagy csak részben tett eleget a 11. § és 11/A. § szerinti kötelezettségeinek, a Kincstár a fenntartónál kezdeményezheti az érintett intézmények tanulóinak kiosztott termékek alapján az adott tanévre vonatkozóan igényelt és kifizetett támogatás 1%-ának, de legfeljebb 200 000 Ft támogatásnak a visszafizetését.
(8)[79] Ha a kérelmező által az adott fenntartóhoz tartozó intézmények részére a tanév során kiszállított termékek termékkategóriánkénti mennyisége a kérelmezőnek felróható okból kevesebb, mint a Kincstár által az adott fenntartó kapcsán az egyes termékkategóriákra jóváhagyott mennyiség 80%-a, akkor a leszállított mennyiségre eső támogatási összeget a Kincstár a le nem szállított mennyiségre eső támogatás mértékével csökkenti.
(9) Az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikk alapján, az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet célkitűzéseivel ellentétesen az ugyanezen rendeletből fakadó előnyök megszerzéséhez szükséges feltételeknek mesterséges megteremtése abban az esetben áll fenn, ha a kérelmező a végső kedvezményezetti létszámot az arra hatáskörrel rendelkező szerv által megállapított jogellenes cselekmény megvalósításával határozta meg a programban foglalt célokkal ellentétes előnyök megszerzése érdekében.
(10) Az 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 60. cikkének alkalmazásában, ha az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet által biztosított előnyök megszerzéséhez szükséges feltételek mesterséges megteremtését megvalósító jogellenes magatartás és a támogatás céljával ellentétes előny elérése közötti ok-okozati összefüggés meglétét az arra hatáskörrel rendelkező szerv megállapítja, az így megszerzett előny a 2007. évi XVII. törvény 69. §-a szerinti, jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül.
20. §[80] A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet szerinti köznevelési információs rendszer működtetője, valamint a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet szerinti szakképzési információs rendszer működtetője minden év október 31-éig, november 30-áig, február 28-áig és április 30-áig elektronikus úton megküldi az óvodai és általános iskolai feladatot ellátó intézmények és fenntartóik közérdekű adatait (intézmény neve, OM azonosítója; feladatellátási hely azonosítója, neve, vármegyéje, települése, címe; feladatellátási helyek közül az intézmény székhelyének megjelölése; fenntartó neve, azonosítója, adószáma, típusa, férőhelyszáma; intézmény székhelye, székhelyének címe; nevelés-oktatás jellege; nappali képzésben felvehető legmagasabb tanulói létszám) a Kincstár, valamint a miniszter részére.
21. §[81] A (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 9. cikkében meghatározott értékelés megküldéséről - a miniszter egyidejű tájékoztatása mellett - a Kincstár gondoskodik.
14. A programot népszerűsítő plakát
22. § (1)[82] A programban részt vevő intézménynek a (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet Mellékletében foglalt minimumfeltételeknek megfelelő programot népszerűsítő plakátot kell elhelyeznie az intézmény főbejáratánál.
(2)[83] A népszerűsítő plakát gyártásáról, intézménybe történő szállításáról, valamint annak pótlásáról a kérelmező gondoskodik.
15. A programot és a tejfogyasztást népszerűsítő kommunikáció támogatása
23. §[84] (1) Az intézményben a program népszerűsítését célzó, valamint a friss tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző edukációs program indítható - pályázat vagy közbeszerzési eljárás kiírása útján - a programban rendelkezésre álló források terhére. Az edukációs program éves szinten a nemzeti forrás legfeljebb 3%-áig, az európai uniós forrás legfeljebb 15%-áig támogatható.
(2) Az edukációs program a miniszter által közzétett pályázat vagy közbeszerzési eljárás lefolytatását követően megkötött szerződés alapján - tájékoztató kampány folytatása útján - valósítható meg.
(3) A (2) bekezdés szerinti pályázat vagy közbeszerzési eljárás előkészítése érdekében a miniszter az általa vezetett minisztérium három szakértőjéből és a Kincstár által delegált egy fő szakértőből álló bírálóbizottságot hoz létre.
(4) A pályázati vagy közbeszerzési kiírásban meghatározott feltételek alapján a bírálóbizottság a beérkezett ajánlatokat rangsorolja, és ez alapján döntési javaslatot terjeszt a miniszter elé. A nyertes ajánlatról a miniszter hoz döntést, és ezt - a Kincstár egyidejű tájékoztatása mellett - tíz napon belül írásban közli a nyertes ajánlat benyújtójával. Az edukációs program végrehajtásáról szóló szerződést a miniszter köti meg.
(5) A támogatásról szóló kifizetési kérelmét az edukációs program végrehajtója a Kincstárhoz nyújtja be
a) a megvalósítást alátámasztó dokumentumok,
b) a kifizetési bizonylatok,
c) a megbízási vagy vállalkozási szerződései másolati példánya, valamint
d) a miniszter által kiadott - a nyertes ajánlattevő vállalásának végrehajtását igazoló - teljesítésigazolás
egyidejű csatolásával.
16. Stratégia
24. § Az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 23. cikk (8) és (9) bekezdésében foglalt stratégia elkészítéséről a miniszter a Kincstár és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács bevonásával gondoskodik.
17. Záró rendelkezések
25. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
26. § Ez a rendelet
a)[85] az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a gyümölcsök és zöldségek, a banán és a tej oktatási intézményekben való biztosításához nyújtott uniós támogatás tekintetében történő kiegészítéséről és a 907/2014/EU rendelet módosításáról szóló, 2016. november 3-i (EU) 2017/40 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet,
b) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésével kapcsolatos egyes támogatások és visszatérítések megállapítására vonatkozó intézkedések meghatározásáról szóló, 2013. december 16-i 1370/2013/EU tanácsi rendelet,
c)[86] az 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a gyümölcsök és zöldségek, a banán és a tej oktatási intézményekben való biztosításához nyújtott uniós támogatás tekintetében történő alkalmazására vonatkozó szabályokról szóló, 2016. november 3-i (EU) 2017/39 bizottsági végrehajtási rendelet,
d) a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-ei 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet
e)[87] az (EU) 2021/2116 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a kifizető ügynökségekre és más szervekre, a pénzgazdálkodásra, a számlaelszámolásra, a biztosítékokra és az euro használatára vonatkozó szabályokkal történő kiegészítéséről szóló, 2021. december 7-i (EU) 2022/127 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet,
f) a közös agrárpolitika finanszírozásáról, irányításáról és monitoringjáról és a 352/78/EGK, a 165/94/EK, a 2799/98/EK, a 814/2000/EK, az 1290/2005/EK és a 485/2008/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1306/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet és
g) az állati eredetű élelmiszerek különleges higiéniai szabályainak megállapításáról szóló, 2004. április 29-i 853/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet
végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.
27. §[88] (1) A 2015/2016. tanévet megelőzően benyújtott előzetes jóváhagyási kérelmet újra be kell nyújtani előzetes jóváhagyásra a 9. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott előírások szerint.
(2) A 9. § (1) bekezdésében foglaltaktól eltérően 2025-ben a kérelmező előzetes jóváhagyási kérelmet 2025. március 15. és március 31. között nyújthat be a Kincstárhoz az erre a célra rendszeresített elektronikus űrlapon, elektronikus azonosítást követően. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(3) Az óvoda- és iskolatej program szabályozásáról szóló 19/2021. (V. 5.) AM rendelet módosításáról szóló 3/2025. (II. 27.) AM rendelet hatálybalépése előtt jóváhagyott, több tanévre szóló szállítási szerződést a következő tanévre vonatkozóan a 13. § (1) bekezdés 5-13. pontjában meghatározott adatokban és feltételekben bekövetkező változásokra tekintettel módosítani kell. A kérelmező a következő tanévre vonatkozóan módosított, több tanévre kötött szállítási szerződését a 14. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott szabályok szerint nyújtja be jóváhagyásra a Kincstárhoz.
Dr. Nagy István s. k.,
agrárminiszter
1. melléklet a 19/2021. (V. 5.) AM rendelethez[89]
2. melléklet a 19/2021. (V. 5.) AM rendelethez[90]
3. melléklet a 19/2021. (V. 5.) AM rendelethez
A | B | C | D | E | F | G | H | ||||||
1. | Kérelmező neve | ADOTT ÉV augusztus-október időszak | ADOTT ÉV november-december időszak | ADOTT ÉV január-február időszak | ADOTT ÉV március-április időszak | ADOTT ÉV május-július időszak | Összes nemzeti igény (Ft) | Megvalósult/ becsült arány | |||||
Igényelt/ kifizetett (Ft) | Becsült (Ft) | Igényelt/ kifizetett (Ft) | Becsült (Ft) | Igényelt/ kifizetett (Ft) | Becsült (Ft) | Igényelt/ kifizetett (Ft) | Becsült (Ft) | Igényelt/ kifizetett (Ft) | Becsült (Ft) | ||||
2. | |||||||||||||
3. |
4. melléklet a 19/2021. (V. 5.) AM rendelethez
A | B | C | |
1. | Ajánlattevő megnevezése | ||
2. | 4. § (1) bekezdés a) pont teljes/félzsíros tej | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés a) pont szerinti értékelés | |||
3. | 4. § (1) bekezdés b) pont zsírszegény tej | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés a) pont szerinti értékelés | |||
4. | 4. § (1) bekezdés c) pont zsíros/félzsíros ízesített tej | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés b) pont szerinti értékelés | |||
5. | 4. § (1) bekezdés d) pont zsírszegény ízesített tej | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés b) pont szerinti értékelés | |||
6. | 4. § (1) bekezdés e) pont natúr joghurt | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés c) pont szerinti értékelés | |||
7. | 4. § (1) bekezdés e) pont natúr kefir | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés c) pont szerinti értékelés | |||
8. | 4. § (1) bekezdés f) pont gyümölcsleves/ízesített joghurt | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés d) pont szerinti értékelés | |||
9. | 4. § (1) bekezdés g) pont gyümölcsdarabos joghurt | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés e) pont szerinti értékelés | |||
10. | 4. § (1) bekezdés h) pont ömlesztett sajt | Bruttó ár | |
11. § (6) bekezdés f) pont szerinti értékelés | |||
11. | 11. § (5) bekezdés a) pont feldolgozóüzem vagy tejelő szarvasmarha állomány, legalább 80% tulajdoni hányad (9 pont) | ||
12. | 11. § (5) bekezdés b) pont mikro-, kis- és középvállalkozás (9 pont) | ||
13. | 11. § (5) bekezdés c) pont termékvariáció (7 pont) | ||
14. | 11. § (5) bekezdés d) pont újrafelhasználható csomagolóanyag (7 pont) | ||
15. | 11. § (5) bekezdés e) pont előfinanszírozás vállalása (8 pont) | ||
16. | 11. § (5) bekezdés f) pont szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása (5 pont) | ||
17. | 11. § (5) bekezdés g) pont hetente egynél több natúr termék ("I/a. teljes/félzsíros tej", "I/a. zsírszegény tej", "I/c. natúr joghurt", "I/c. natúr kefir") vállalása heti 2 kiosztási nap (5 pont) heti 3 kiosztási nap (7 pont) heti 4 kiosztási nap (9 pont) | ||
18. | Pontszám összesen: | ||
19. | Rangsor: |
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 1. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[2] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 1. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[3] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 2. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[4] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 2. pontja, valamint 17. § 1. pont. Hatályos 2025.03.02.
[5] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[6] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 3. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[7] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[8] Módosította a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 42. §-a. Hatályos 2022.04.02.
[9] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 3. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[10] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[11] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 3. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[12] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 4. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[13] Módosította a 22/2023. (V. 9.) AM rendelet 41. §-a. Hatályos 2023.05.12.
[14] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 5. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[15] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 3. § (4) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[16] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 4. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[17] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 6. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[18] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[19] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 7. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[20] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[21] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 8. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[22] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 8. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[23] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 5. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[24] Az alcím címét módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 3. pont. Hatályos 2025.03.02.
[25] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 6. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[26] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[27] Beiktatta a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 32. § (1) bekezdése. Hatályos 2022.04.02.
[28] Beiktatta a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 32. § (1) bekezdése. Hatályos 2022.04.02.
[29] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[30] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 9. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[31] Hatályon kívül helyezte a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 4. pontja. Hatálytalan 2025.03.02.
[32] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 7. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[33] Beiktatta a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 7. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[34] Hatályon kívül helyezte a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 5. pontja. Hatálytalan 2025.03.02.
[35] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 8. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[36] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 8. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[37] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 8. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[38] Hatályon kívül helyezte a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 6. pontja. Hatálytalan 2025.03.02.
[39] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[40] Hatályon kívül helyezte a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 6. pontja. Hatálytalan 2025.03.02.
[41] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 9. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[42] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 9. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[43] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 9. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[44] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 10. pontja, valamint 17. § 2. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[45] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[46] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 9. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[47] Hatályon kívül helyezte a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 8. pontja. Hatálytalan 2025.03.02.
[48] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 9. pont. Hatályos 2025.03.02.
[49] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 11. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[50] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 10. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[51] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 12. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[52] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[53] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 13. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[54] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 14. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[55] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 14. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[56] Megállapította a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2022.04.02.
[57] Megállapította a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 37. § (2) bekezdése. Hatályos 2022.04.02.
[58] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 8. és 15. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[59] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 16. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[60] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 11. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[61] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 11. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[62] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 11. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[63] Hatályon kívül helyezte a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 41. §-a. Hatálytalan 2022.04.02.
[64] Megállapította a 22/2023. (V. 9.) AM rendelet 40. §-a. Hatályos 2023.05.12.
[65] Hatályon kívül helyezte a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 41. §-a. Hatálytalan 2022.04.02.
[66] Hatályon kívül helyezte a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 41. §-a. Hatálytalan 2022.04.02.
[67] Megállapította a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 39. § (2) bekezdése. Hatályos 2022.04.02.
[68] Hatályon kívül helyezte a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 41. §-a. Hatálytalan 2022.04.02.
[69] Hatályon kívül helyezte a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 41. §-a. Hatálytalan 2022.04.02.
[70] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 12. § (1) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[71] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[72] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 12. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[73] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 12. § (2) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[74] Beiktatta a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 40. § (2) bekezdése. Hatályos 2022.04.02.
[75] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 17. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[76] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[77] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 12. § (3) bekezdése. Hatályos 2025.03.02.
[78] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 18. pontja, valamint 17. § 2. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[79] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. és 9. pont. Hatályos 2025.03.02.
[80] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[81] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 3. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[82] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 3. és 19. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[83] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 17. § 2. pont. Hatályos 2025.03.02.
[84] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 13. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[85] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 3. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[86] Módosította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 16. § 16. pontja. Hatályos 2025.03.02.
[87] Megállapította a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 14. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[88] Beiktatta a 3/2025. (II. 27.) AM rendelet 15. §-a. Hatályos 2025.03.02.
[89] Hatályon kívül helyezte a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 41. §-a. Hatálytalan 2022.04.02.
[90] Hatályon kívül helyezte a 14/2022. (III. 30.) AM rendelet 41. §-a. Hatálytalan 2022.04.02.