125/2005. (XII. 29.) GKM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdése b) pontjának 12. alpontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:
1. §
(1) A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: ER.) 15. §-a (8) bekezdésének számozása (9) bekezdésre változik és a § a következő (8) bekezdéssel egészül ki:
"(8) E rendelet alkalmazásában telephelyi ellenőrzésnek minősül a (7) bekezdésben meghatározottak szerint bevont okmányoknak és adatoknak az ellenőrző szerv saját hivatalában elvégzett vizsgálata is."
2. §
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: ER.) 31. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:
"Az Európai Unió jogának való megfelelés
31. § Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja:
a)[1]
b) az Európai Parlament és a Tanács 2002/24/EK irányelve (2002. március 18.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok típusjóváhagyásáról és a 92/61/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről, valamint az azt módosító 2003/77/EK bizottsági irányelv;
c) az Európai Parlament és a Tanács 2003/37/EK irányelve (2003. május 26.) a mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok, azok pótkocsijainak és cserélhető vontatott munkagépeinek, beleértve ezek rendszereit is, továbbá alkatrészeinek és önálló műszaki egységeinek típusjóváhagyásáról, valamint a 74/150/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről, valamint az azt módosító 2005/13/EK és 2005/67/EK bizottsági irányelv;
d) a Tanács 96/96/EK irányelve (1997. február 17.) a gépkocsik és a pótkocsik műszaki felülvizsgálatára vonatkozó tagállami jogszabályok összehangolásáról, valamint az azt módosító 2001/9/EK, 2001/11/EK és 2003/27/EK bizottsági irányelvek;
e) az Európai Parlament és a Tanács 2000/30/EK irányelve (2000. június 6.) a Közösség területén közlekedő haszongépjárművek közúti műszaki ellenőrzéséről, valamint az azt módosító 2003/26/EK bizottsági irányelv;
f) a Tanács 88/599/EGK irányelve (1988. november 23.) a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról szóló 3820/85/EGK rendelet és a közúti közlekedésben használt menetíró készülékekről szóló 3821/85/EGK rendelet végrehajtására vonatkozó egységes ellenőrzési eljárásról;
g) az Európai Parlament és a Tanács 2000/53/EK irányelve (2000. szeptember 18.) 8. cikkének (3) és (4) bekezdése az elhasználódott járművekről;
h) a Bizottság 93/172/EGK határozata (1993. február 22.) a közúti szállításról szóló 88/599/EGK tanácsi irányelv 6. cikkében előírt szabványos formanyomtatvány elkészítéséről;
i) a Bizottság 93/173/EGK határozata (1993. február 22.) a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról szóló 3820/85/EGK tanácsi rendelet 16. cikkében előírt formanyomtatvány kidolgozásáról;
j) az Európai Parlament és a Tanács 1753/2000/EK határozata (2000. június 22.) az új személygépkocsik átlagos fajlagos CO2 kibocsátását ellenőrző rendszer kialakításáról."
3. §
(1) Az ER. 5. számú melléklete e rendelet 1. számú melléklete szerint módosul.
(2) Az ER. 10. számú melléklete e rendelet 2. számú melléklete szerint módosul.
(3) Az ER. A. Függeléke e rendelet 3. számú melléklete szerint módosul.
(4) Az ER. C. Függeléke e rendelet 4. számú melléklete szerint módosul.
4. §
(1) Ez a rendelet 2006. január 1-jén lép hatályba.
(2) Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja:
a) a Bizottság 2004/104/EK irányelve (2004. október 14.) a gépjárművekben jelentkező rádiófrekvenciás interferenciára (elektromágneses kompatibilitásra) vonatkozó 72/245/EGK tanácsi irányelv műszaki fejlődéshez igazításáról, és a gépjárművek és pótkocsijaik típus-jóváhagyására vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről szóló 70/156/EGK irányelv módosításáról;
b) a Bizottság 2005/13/EK irányelve (2005. február 21.) a mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok hajtására szánt motorok gáz- és szilárd halmazállapotú szennyezőanyag-kibocsátásával kapcsolatos 2000/25/EK európai parlamenti és a tanácsi irányelv módosításáról, valamint a mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok típusjóváhagyásával kapcsolatos 2003/37/EK európai parlamenti és a tanácsi irányelv I. mellékletének módosításáról;
c) a Bizottság 2005/49/EK irányelve (2005. július 25.) a gépjárművekben jelentkező rádiózavarokra (elektromágneses összeférhetőségre) vonatkozó 72/245/EGK tanácsi irányelvnek, valamint a gépjárművek és pótkocsijaik típusjóváhagyására vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről szóló 70/156/EGK irányelvnek a műszaki fejlődéshez való igazításuk érdekében történő módosításáról;
d) a Bizottság 2005/67/EK irányelve (2005. október 18.) a mezőgazdasági- vagy erdészeti traktorok alkalmassá tételük érdekében való típusjóváhagyására vonatkozóan a 86/298/EGK tanácsi irányelv I. és II. mellékletének, a 87/402/EGK tanácsi irányelv I. és II. mellékletének és a 2003/37/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv I., II. és III. mellékletének módosításáról.
(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról rendelkező 14/1999. (IV. 28.) KHVM rendelet 1. számú melléklet IV. fejezete 4.1. pontjának b) és c) alpontja.
Dr. Kóka János s. k.,
gazdasági és közlekedési miniszter
1.számú melléklet a 125/2005. (XII. 29.) GKM rendelethez
Az ER. 5. számú mellékletének IV. fejezet 4.1. pontjának b) és c) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[4. A gépkocsi szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képessége vizsgálatának technológiai műveletei
4.1. Követelmény
A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:]
"b) a vezetőtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) esetében legalább: Tmin=70%;
c) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében nincs követelmény."
2. számú melléklet a 125/2005. (XII. 29.) GKM rendelethez
Az ER. 10. számú melléklete II. fejezetének 2.2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[2. Közúti ellenőrzések]
"2.2. A közúti ellenőrzések az alábbiakra terjednek ki:
2.2.1. a napi vezetési idők, megszakítások és napi pihenőidők; szabálytalanság alapos gyanúja esetében a megelőző napokra vonatkozó, a járműben a 2135/98/EK tanácsi rendelettel módosított 3821/85/EGK tanácsi rendelet 15. cikke (7) bekezdésének megfelelően megtalálható adatrögzítő lapok, illetve az ugyanerre az időszakra vonatkozóan a 3821/85 EGK tanácsi rendelet I.B. mellékletnek megfelelő gépjárművezetői kártyán, illetve menetíró készülék memóriájában tárolt adatok;
2.2.2. a 3821/85/EGK tanácsi rendelet 15. cikkének (7) bekezdésében meghatározott időszakban azok az esetek, amikor a jármű túllépte a megengedett sebességet, amely esetek úgy határozandók meg, mint azok az egy percnél hosszabb időszakok, amelyek alatt a sebesség az N3 kategóriájú járművek esetében meghaladja a 90 km/órát, az M3 kategóriába sorolt járművek esetében pedig a 105 km/órát;
2.2.3. indokolt esetben a menetíró készülék által a jármű megelőző, legfeljebb 24 órányi használatára vonatkozóan rögzített, a jármű által elért pillanatnyi sebességértékek;
2.2.4. indokolt esetben a megelőző hétre vonatkozó pihenőidő;
2.2.5. a menetíró készülék helyes működése (a készülékkel, illetve a gépjárművezetői kártyával, illetve az adatrögzítő lapokkal való esetleges visszaélések megállapítása), vagy - amennyiben indokolt - a 3820/85/EGK tanácsi rendelet 14. cikkének (5) bekezdésében felsorolt dokumentumok megléte a járművön."
3. számú melléklet a 125/2005. (XII. 29.) GKM rendelethez
1. Az ER. A. Függelékének címéhez tartozó 1 jelű lábjegyzet a következőre módosul:
"1 Ez a Függelék a gépkocsik és a pótkocsik típus-jóváhagyására vonatkozó tagállami jogszabályok összehangolásáról szóló 70/156/EGK Tanácsi irányelvvel (1970. február 6.), valamint az azt módosító 98/91/EK, 2000/40/EK, 2001/56/EK, 2001/85/EK, 2003/102/EK, 2004/3/EK, 2003/97/EK európai parlamenti és tanácsi, továbbá 2001/92/EK, 2001/116/EK, 2004/78/EK, 2004/104/EK és 2005/49/EK bizottsági irányelvekkel megegyező szabályozást tartalmaz."
2. Az ER. A. Függelékének A/1. számú mellékletének 0.5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"0.5. A gyártó neve és címe:.................................................................................................................................
Ha van, a meghatalmazott képviselő neve és címe:........................................................................................."
3. Az ER. A. Függelékének A/1. számú melléklete a következő 12.7. ponttal egészül ki:
"12.7. Táblázat a jármű(vek) ben elhelyezett rádiófrekvenciás adókészülékek beszereléséhez és használatához, ha alkalmazható (lásd: MR. A. Függelék A/10 melléklet I. rész, 3.1.8.):
frekvenciasávok [Hz] | max. kimenő teljesítmény [W] | antenna helyzete a járművön, meghatározott feltételek a beszereléshez és/vagy használathoz |
A típusjóváhagyást kérelmezőnek, ahol megfelelő, a következőt szintén szolgáltatnia kell:
1. függelék
Az ebben az irányelvben említett és Korábban nem felsorolt összes elektromos és/vagy elektronikus alkatrész listáját (lásd az MR. A. Függelék A/10 melléklet 2.1.9. és 2.1.10. pontjait) .
2. függelék
Az (ebben az irányelvben említett) elektromos és/vagy elektronikus alkatrészek általános elrendezésének, valamint az általános vezetékköteg elrendezésének a vázlatát vagy rajzát.
3. függelék
A típus bemutatásához kiválasztott jármű leírása
Kocsiszekrényforma:
Bal- vagy jobbkormányos:
Tengelytávolság:
4. függelék
A gyártó vagy jóváhagyott/elismert laboratóriumok által szolgáltatott vizsgálati jelentés(eke) t a típus-jóváhagyási bizonyítvány kiállítása céljából."
4. Az ER. A. Függeléke A/1. melléklete a 12.6.4. pontot követően a következő pontokkal egészül ki:
"12.7.1. járművet felszerelték 24 GHz-es rövid hatótávolságú radarkészülékkel: Igen/Nem (a nem megfelelő törlendő)
12.7.2. járművet felszerelték 79 GHz-es rövid hatótávolságú radarkészülékkel: Igen/Nem (a nem megfelelő törlendő) ".
5. Az ER. A. Függeléke A/3. számú melléklete I. Részének 0.5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"0.5. A gyártó neve és címe:..................................................................................... Ha van, a meghatalmazott képviselő neve és címe:......................................." |
6. Az ER. A. Függeléke A/3. számú melléklete a 12.6.4. pontot követően a következő pontokkal egészül ki:
"12.7.1. járművet felszerelték 24 GHz-es rövid hatótávolságú radarkészülékkel: Igen/Nem (a nem megfelelő törlendő)
12.7.2. járművet felszerelték 79 GHz-es rövid hatótávolságú radarkészülékkel: Igen/Nem (a nem megfelelő törlendő) ".
7. Az ER. A. Függelékének IX. Mellékletében meghatározott "Megfelelőségi nyilatkozat" minták 2. oldalainak 50. pontjai helyébe a következő rendelkezés lép:
"50. Megjegyzések
50.1. járművet felszerelték 24 GHz-es rövid hatótávolságú radarkészülékkel: Igen/Nem (a nem megfelelő törlendő)
50.2. járművet felszerelték 79 GHz-es rövid hatótávolságú radarkészülékkel: Igen/Nem (a nem megfelelő törlendő)
50.3. Egyéb megjegyzések: ...............................................................................". |
4. számú melléklet a 125/2005. .(XII. 29.) GKM rendelethez
1. Az ER. C. Függelékének címéhez tartozó 1 jelű lábjegyzet a következőre módosul:
"1 Ez a Függelék összeegyeztethető szabályozást tartalmaz a mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok, azok pótkocsijainak és cserélhető vontatott munkagépeinek, beleértve ezek rendszereit is, továbbá alkatrészeinek és önálló műszaki egységeinek típusjóváhagyásáról, valamint a 74/150/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2003/37/EK európai parlamenti és a tanácsi irányelv (2003. május 26.), valamint az azt módosító 2005/13/EK és 2005/67/EK bizottsági irányelvek rendelkezéseivel"
2. Az ER. C. Függelékének C/1. melléklet "A" minta "3. MOTOR" szakasz 3.1-3.4. pontjai helyébe a következő lép:
"MOTOR | |
3.1 | 1. rész Általános jellemzők Alapmotor/motortípus (1) (3) (21) |
3.1.1 | Gyártmány/gyártmányok (gyártó kereskedelmi neve):.......................................... |
3.1.2. | Az alapmotor és (ha van ilyen) a motorcsalád típusa és kereskedelmi megnevezése(1): |
3.1.3. | A típusazonosítás jelölése, ahogy a motoron/motorokon fel van tüntetve, és rögzítésének módja: |
3.1.3.1. | A motor típusazonosító kódjának elhelyezése, az azonosítás jelölése és rögzítésének módja: |
3.1.3.2. | Az alkatrész EK-típusjóváhagyási jelének elhelyezése és rögzítésének módja:. |
3.1.4. | A gyártó neve és címe:.......................................................................................... |
3.1.5 | Az összeszerelő üzem/üzemek címe/címei:.......................................................... |
3.1.6 | Működési elv: |
- külső gyújtású/kompressziós gyújtású motor (1) | |
- közvetlen/közvetett befecskendezés (1) | |
- kétütemű/négyütemű motor (1) . | |
3.1.7 | Tüzelőanyag |
dízelolaj/benzin/PB-gáz [LPG]/egyéb(1) | |
3.2. | 2. rész Motortípus a családon belül A család alapmotorjának alapvető jellemzői(3) |
3.2.1. | A kompressziós gyújtású motor leírása |
3.2.1.1. | Gyártó:.................................................................................................................. |
3.2.1.2. | A gyártó által a motorokra felszerelt motorjelölés:................................................. |
3.2.1.3. | Kétütemű/négyütemű(1) |
3.2.1.4. | Furat: mm |
3.2.1.5. | Löket: ....... mm |
3.2.1.6. | A hengerek száma és elrendezése:...................................................................... |
3.2.1.7. | Hengerűrtartalom:.......cm3 |
3.2.1.8. | Névleges fordulatszám:.......fordulat/min |
3.2.1.9. | A legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám:.......fordulat/min |
3.2.1.10. | Sűrítési arány(2):.................................................................................................. |
3.2.1.11. | Égési rendszer leírása:........................................................................................ |
3.2.1.12. | Az égéstér és a dugattyúfenék rajza(i):................................................................. |
.3.2.1.13. | A szívó és kipufogó csövek legkisebb keresztmetszete:....................................... |
3.1.2.14. | Hűtőrendszer |
3.2.1.14.1. | Folyadékos hűtés |
3.2.1.14.1.1. | Hűtőfolyadék típusa:.............................................................................................. |
3.2.1.14.1.2. | Keringető szivattyú/szivattyúk: van/nincs (1) |
3.2.1.14.1.3. | Jellemzők, illetve gyártmány/gyártmányok és típus/típusok (ha vannak ilyenek):. |
3.2.1.14.1.4. | Áttételi arány(ok) (ha értelmezhető): |
3.2.1.14.2. | Léghűtés |
3.2.1.14.2.1 | Befúvó: van/nincs (1) |
3.2.1.14.2.2 | Jellemzők, illetve gyártmány/gyártmányok és típus/típusok (ha vannak ilyenek):. |
3.2.1.14.2.3 | Áttételi arány(ok) (ha értelmezhető):..................................................................... |
3.2.1.15. | A gyártó által engedélyezett hőmérséklet: |
3.2.1.15.1. | Folyadékhűtés: legnagyobb hőmérséklet kilépéskor: |
3.2.1.15.2. | Léghűtés: referenciapont:...................................................................................... |
Legnagyobb hőmérséklet a referenciapontnál:.......K | |
3.2.1.15.3. | A töltőlevegő maximális hőmérséklete a visszahűtő kilépőnyílásánál (alkalmazhatóság szerint:.......K |
3.2.1.15.4. | A kipufogógáz maximális hőmérséklete a kipufogócső(vek)ben a kipufogó-gyűjtőcső(csövek) külső pereme, illetve peremei melletti ponton):........K |
3.2.1.15.5 | Kenőanyag hőmérséklete: minimum:........K maximum:........K |
3.2.1.16. | Feltöltő: van/nincs(1) |
3.2.1.16.1. | Gyártmány:............................................................................................................ |
3.2.1.16.2. | Típus:.................................................................................................................... |
3.2.1.16.3. | Rendszer ismertetése (pl. legnagyobb feltöltőnyomás, nyomáshatároló szerep, ha van): |
3.2.1.16.4. | Visszahűtő: van/nincs (1) |
3.2.1.17. | Szívórendszer: legnagyobb megengedett szívási depresszió névleges motorfordulatszámnál a motor teljes terhelése mellett:.......kPa |
3.2.1.18. | Kipufogórendszer: legnagyobb megengedett kipufogó-ellennyomás névleges motor-fordulatszámnál a motor teljes terhelése mellett:.......kPa |
3.2.2. | Kiegészítő szennyezés-korlátozó berendezések (ha vannak ilyenek, és nem szerepelnek másik rovatban) |
Leírások és/vagy (1) rajz(ok):................................................................................. | |
3.2.3. | Tüzelőanyag-ellátás |
3.2.3.1. | Tápszivattyú |
nyomás (2), illetve jelleggörbe:.......kPa | |
3.2.3.2. | Befecskendező rendszer |
3.2.3.2.1. | Szivattyú |
3.2.3.2.1.1. | Gyártmány/gyártmányok:...................................................................................... |
3.2.3.2.1.2. | Típus/típusok:................................................................................................. |
3.2.3.2.1.3. | A szivattyú szállítási teljesítménye:........mm3 (2) löketenként, illetve munkaütemenként fordulat/min (a névleges fordulatszám) és fordulat/min (a legnagyobb nyomaték) esetén, illetve a jelleggörbével ábrázolva Közlendő, hogy melyik módszert alkalmazták: a motoron vagy a szivattyúpróbapadon történt-e a mérés(1) |
3.2.3.2.1.4. | Előbefecskendezés |
3.2.3.2.1.4.1 | Előbefecskendezési görbe (2):............................................................................... |
3.2.3.2.1.4.2 | Vezérlés(2):............................................................................................................ |
3.2.3.2.2. | Befecskendező csővezeték |
3.2.3.2.2.1. | Hossza.......mm |
3.2.3.2.2.2 | Belső átmérője.........mm |
3.2.3.2.3. | Befecskendező berendezés/berendezések |
3.2.3.2.3.1. | Gyártmány/gyártmányok:...................................................................................... |
3.2.3.2.3.2. | Típus/típusok:...................................................................................................... |
3.2.3.2.3.3. | Kezdeti nyomás (2) vagy jelleggörbe:..................................................................... |
3.2.3.2.4. | Regulátor |
3.2.3.2.4.1. | Gyártmány/gyártmányok:..................................................................................... |
3.2.3.2.4.2. | Típus/típusok:........................................................................................................ |
3.2.3.2.4.3. | Az a fordulatszám, amelynél teljes terhelés mellett a leszabályozás megkezdődik(2):........fordulat/min |
3.2.3.2.4.4. | Legnagyobb terhelés nélküli fordulatszám (2):........fordulat/min |
3.2.3.2.4.5. | Alapjárati fordulatszám (2):........fordulat/min |
3.2.3.3. | Hidegindító rendszer |
3.2.3.3.1. | Gyártmány/gyártmányok:...................................................................................... |
3.2.3.3.2. | Típus/típusok:........................................................................................................ |
3.2.3.3.3. | Leírás:................................................................................................................... |
3.2.4. | Szelepvezérlés |
3.2.4.1. | Legnagyobb szelepnyitás és a nyitási és zárási szögek a felső holtponthoz képest, illetve ezzel egyenértékű adatok:.............................................................. |
3.2.4.2. | Beállítási szelephézagok és/vagy beállítási tartományok (1) |
3.2.4.3. | Változtatható szelepvezérlő rendszer (ha alkalmazható, és ahol szívó és/vagy kipufogó szelep van) |
3.2.4.3.1. | Típus: folytonos vagy kétállásos (be/ki) |
3.2.4.3.2. | Bütyökállítási szög; |
3.2.5. | A furatok elrendezése |
3.2.5.1. | Helyzet, méret és számozás |
3.2.6. | Elektronikus vezérlési funkciók |
Amennyiben a motor elektronikus vezérlési funkciókkal rendelkezik, meg kell adni a teljesítményükre vonatkozó adatokat: | |
3.2.6.1. | Gyártmány:............................................................................................................. |
3.2.6.2. | Típus:.................................................................................................................... |
3.2.6.3. | Alkatrés száma:..................................................................................................... |
3.2.6.4. | A motor elektronikus vezérlőegységének elhelyezése:......................................... |
3.2.6.4.1. | Érzékelt paraméterek:........................................................................................... |
3.2.6.4.2. | Vezérelt paraméterek:........................................................................................... |
3.3. 3. rész Kompressziós gyújtású motorcsalád | |
A motorcsalás lényeges jellemzői | |
3.3.1. | Motortípusok jegyzéke a családon belül |
3.3.1.1. | A motorcsalád neve:.............................................................................................. |
3.3.1.2. | Motortípusok műszaki leírása a családon belül: |
Alapmotor | |||||
Motortípus | |||||
Hengerek száma | |||||
Névleges fordulatszám (fordulat/min) | |||||
Üzemanyag-felvétel löketenként (mm3) | |||||
Nettó leadott teljesítmény (kW) | |||||
A legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám (fordulat/min) | |||||
Üzemanyag-felvétel löketenként (mm3) | |||||
Legnagyobb nyomaték (Nm) | |||||
Alapjárati fordulatszám (fordulat/min) | |||||
Hengerűrtartalom az alap motorhoz képest (%) | 100 |
3.4. 4. rész Motortípus | |
A motortípus lényeges jellemzői | |
3.4.1. | A motor leírása |
3.4.1.1. | Gyártó:.................................................................................................................. |
3.4.1.2. | A gyártó által a motorokra felszerelt motorjelölés:................................................. |
3.4.1.3 | Ütem: Kétütemű/négyütemű (1) |
3.4.1.4. | Furat:........mm |
3.4.1.5. | Löket:........mm |
3.4.1.6. | A hengerek száma és elrendezése:...................................................................... |
3.4.1.7. | Hengerűrtartalom:........cm3 |
3.4.1.8. | Névleges fordulatszám:........fordulat/min |
3.4.1.9. | A legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám:........fordulat/min |
3.4.1.10. | Sűrítési arány(2):................................................................................................... |
3.4.1.11. | Égési rendszer:..................................................................................................... |
3.4.1.12. | Az égéstér és a dugattyúfenék rajza/rajzai:........................................................... |
3.4.1.13. | A szívó és kipufogó nyílások legkisebb keresztmetszete:..................................... |
3.4.1.14. | Hűtőrendszer |
3.4.1.14.1. | Folyadékhűtés |
3.4.1.14.1.1. | Hűtőfolyadék típusa:.............................................................................................. |
3.4.1.14.1.2. | Keringető szivattyú/szivattyúk: van/nincs(1) |
3.4.1.14.1.3. | Jellemzők, illetve gyártmány/gyártmányok és típus/típusok (ha vannak ilyenek):. |
3.4.1.14.1.4. | Áttételi arány (ha értelmezhető):........................................................................... |
3.4.1.14.2. | Lég hűtés |
3.4.1.14.2.1. | Befúvó van/nincs(1) |
3.4.1.14.2.2. | Jellemzők, illetve gyártmány/gyártmányok és típus/típusok (ha vannak ilyenek):. |
3.4.1.14.2.3. | Áttételi arány (ha értelmezhető):........................................................................... |
3.4.1.15. | A gyártó által engedélyezett hőmérséklet:............................................................. |
3.4.1.15.1. | Folyadékhűtés: legnagyobb hőmérséklet kilépéskor:........K |
3.4.1.15.2. | Léghűtés: referenciapont:...................................................................................... |
Legnagyobb hőmérséklet a referenciapontnál:..................................................... | |
3.4.1.15.3. | Legnagyobb töltőlevegő hőmérséklet a szívóoldali visszahűtőből való kilépésnél (ha értelmezhető):........K |
3.4.1.15.4. | A kipufogógázok legnagyobb hőmérséklete a kipufogócsőnek/kipufogócsöveknek a kipufogó-gyűjtőcső/kipufogó-gyűjtőcsövek külső pereméhez közeli pontján:........K |
3.4.1.15.5. | Kenőanyag hőmérséklete: minimum:........K maximum:........K |
3.4.1.16. | Feltöltő: van/nincs (1) |
3.4.1.16.1. | Gyártmány:............................................................................................................. |
3.4.1.16.2. | Típus:...............".................................................................................................... |
3.4.1.16.3. | A rendszer ismertetése (pl. legnagyobb feltöltőnyomás, nyomáshatároló szelep, ha van): |
3.4.1.16.4. | Visszahűtő: van/nincs (1) |
3.4.1.17. | Szívórendszer: legnagyobb megengedett szívási depresszió névleges motorfordulatszámnál a motor teljes terhelése mellett:........kPa |
3.4.1.18. | Kipufogórendszer: legnagyobb megengedett ellennyomás névleges motorfordulatszámnál a motor teljes terhelése mellett:........kPa(2) |
3.4.2. | Kiegészítő, szennyezés-korlátozó készülékek (ha vannak ilyenek, és nem szerepelnek másik rovatban) |
Leírás és/vagy rajz/rajzok:..................................................................................... | |
3.4.3. | Tüzelőanyag-ellátás |
3.4.3.1. | Tápszivattyú - |
Nyomás (2) vagy jelleggörbe:........kPa |
3.4.3.2. | Befecskendező rendszer |
3.4.3.2.1. | Szivattyú |
3.4.3.2.1.1. | Gyártmány/gyártmányok:...................................................................................... |
3.4.3.2.1.2. | Típus/típusok:...................................................................................................... |
3.4.3.2.1.3. | A szivattyú szállítási teljesítménye:........ és ........ mm3 (2) löketenként, illetve munkaütemenként fordulat/min (a névleges fordulatszám) és fordulat/min (a legnagyobb nyomaték) esetén, illetve a jelleggörbével ábrázolva |
Közlendő, hogy melyik módszert alkalmazták: a motoron vagy a szivattyúpróbapadon történt-e a mérés(1) | |
3.4.3.2.1.4. | Előbefecskendezés |
3.4.3.2.1.4.1 | Előbefecskendezési görbe(2):................................................................................ |
3.4.3.2.1.4.2 | . Időzítés (2):..........................................................................................................- |
3.4.3.2.2. | Befecskendező csővezeték |
3.4.3.2.2.1. | Hossza:........mm |
3.4.3.2.2.2. | Belső átmérője: ........mm |
3.4.3.2.3 | Befecskendező berendezés/berendezések: |
3.4.3.2.3.1. | Gyártmány/gyártmányok:..................................................................................... |
3.4.3.2.3.2. | Típus/típusok:..................................................................................................... |
3.4.3.2.3.3. | Kezdeti nyomás (2) vagy jelleggörbe (1):................................................................. |
3.4.3.2.4. | Regulátor(ok) |
3.4.3.2.4.1 | Gyártmány/gyártmányok:.................................................................................... |
3.4.3.2.4.2. | Típus/típusok:........................................................................................................ |
3.4.3.2.4.3. | Az a fordulatszám, amelynél teljes terhelés mellett a leszabályozás megkezdődik (2):........fordulat/min |
3.4.3.2.4.4. | Legnagyobb terhelés nélküli sebesség(2):........fordulat/min |
3.4.3.2.4.5. | Alapjárati fordulatszám(2):........fordulat/min |
3.4.3. | Hidegindító rendszer |
3.4.3.1 | Gyártmány/gyártmányok:...................................................................................... |
3.4.3.2. | Típus/típusok:........................................................................................................ |
3.4.3.3. | Leírás:................................................................................................................ |
3.4.4. | Szelepvezérlés |
3.4.4.1. | Legnagyobb szelepnyitás és a nyitási és zárási szögek a felső holtponthoz képest, illetve ezzel egyenértékű adatok:.............................................................. |
3.4.4.2 | Beállítási szelephézagok és/vagy beállítási tartományok(1).................................. |
3.4.4.3 | Változtatható szelepvezérlő rendszer (ha alkalmazható, és ahol szívó és/vagy kipufogó szelep van) |
3.4.4.3.1. | Típus: folytonos vagy kétállásos (be/ki).......................................................................................... |
3.4.4.3.2. | Bütyökállítási szög; |
3.4.5. | A furatok elrendezése |
3.4.5.1. | Helyzet, méret és számozás |
3.4.6. | Elektronikus vezérlési funkciók......................................................................................... ............. |
Amennyiben a motor elektronikus vezérlési funkciókkal rendelkezik, meg kell adni a teljesítményre vonatkozó adatokat: | |
3.4.6.1. | Gyártmány:......................................................................................................................... .......... |
3.4.6.2. | Típus:..................................................................................................................... ...................... |
3.4.6.3. | Részegység-szám:...................................................................................... ................................... |
3.4.6.4. | A motor elektronikus vezérlőegységének elhelyezése:..................................................... ................ |
3.4.6.4.1. | Érzékelt paraméter:.................................................................... ................................................... |
3.4.6.A2. | Vezérelt paraméter:....................................................................................... ..............................." |
3. Az ER. C. Függelékének C/1. melléklet A. minta 4. része 3.6.1. pontjának helyébe a következő rendelkezés lép:
[C/1. MELLÉKLET
AZ ADATKÖZLŐ LAPOK MINTÁJA]
"3.6.1 Szabadon választható adat: a teljesítmény-leadó tengelynél (PTO) mért teljesítmény (ha van) a névleges fordulatszám mellett (az OECD 2. kódexe, illetve az ISO 789-1:1990 szabvány szerint) "
4. Az ER. C. Függelékének C/2. melléklet I. rész B. fejezet táblázatának 26.1. pontja helyébe a következő rendelkezés és (3) jelű megjegyzés lép:
Szám | Tárgy | Az MR A. ill. C. Függeléke mellékletei és az azonos szabályozást tartalmazó irányelv száma | Hivatalos Lap hivatkozás | Alkalmazhatóság (a T4 és C4 tekintetében lásd az 1. függeléket) | ||||||
T1 | T2 | T3 | T5 | C | R | S | ||||
26.1 | Biztonsági öv rögzítései(3) | 76/115/EGK C/20, vagy A/19. | 24. szám, 1976.1.30., 6.o. | X | X | X | X | X |
(3) A T1, T2, T3, C1, C2 és C3 kategóriába tartozó traktorok esetében legalább két rögzítési pontot kell kialakítani, az MR A. függelék A/19. számú mellékletének 3.4. pontjában a menetirányba néző középső ülésekkel rendelkező N3 kategóriájú gépjármüvekre előírt követelményeknek megfelelően. Az ezen kategóriába tartozó traktorokra az A. Függelék A/l 9. számú mellékletének 3.2.4.3. és 3.2.4.4. pontjában az N3 kategóriájú gépjárművekre előírt vizsgálati terhelések alkalmazandók."
5. Az ER. C. Függelékének C/2. melléklet II. C. rész helyébe a következő rendelkezés lép:
"II. C. rész
Megfelelés a szabványosított OECD-kódexeknek
A megfelelő különálló irányelvek szerint elkészített vizsgálati jelentések helyett az alábbi OECD-kódexeknek megfelelő (teljes) vizsgálati jelentések alkalmazhatók.
Az I. rész táblázatában megadott szám (külön irányelvek) | Tárgy | OECD-kódexek (*) | |
10.1. | 77/536/EGK | Mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok védőszerkezeteinek hivatalos vizsgálatai (dinamikus vizsgálat) | 3. kódex |
26.1. | 76/115/EGK | ||
16.1. | 79/622/EGK | Mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok védőszerkezeteinek hivatalos vizsgálatai (statikus vizsgálat) | 4. kódex |
26.1. | 76/115/EGK | ||
19.1. | 86/298/EGK | A kis nyomtávú mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok hátul felszerelt védőszerkezeteinek hivatalos vizsgálatai | 7. kódex |
26.1. | 76/115/EGK | ||
21.1. | 87/402/EGK | A kis nyomtávú mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok elöl felszerelt védőszerkezeteinek hivatalos vizsgálatai | 6. kódex |
26.1. | 76/115/EGK | ||
KM (**) | A lánctalpas mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok védőszerkezeteinek hivatalos vizsgálatai | 8. kódex | |
26.1. | 76/115/EGK |
(*) A vizsgálati jelentéseknek meg kell egyezniük a C(2005) 1 OECD-határozattal. A vizsgálati jelentések egyenértékűsége csak akkor ismerhető el a biztonsági öv rögzítései esetében, ha azokat tesztelték.
A legutóbb a C(2003) 252 határozattal módosított C(2000) 59 határozat alapján előírt kódexek értelmében tett vizsgálati jelentés elfogadható a C(2005) 1 határozat OECD-honlapon való közzétételétől, vagyis 2006. április 21-től számított egyéves átmeneti időszak során.
(**) KM: Külön Melléklet (Közösségi irányelv) szabályozza."
6. Az ER. C. Függelékének C/3. melléklet I. A. része 3.6.1. pontjának helyébe a következő rendelkezés lép:
[C/3. MELLÉKLET
MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT
I. RÉSZ: Minták]
[A: MEGFELELŐSÉGI NYILATKOZAT kész/teljes járművekre]
"3.6.1 Választható adat: a teljesítmény-leadó tengelynél (PTO) mért teljesítmény.......
kW .........min -1 fordulatszám mellett (PTO névleges fordulatszám mellett)[2]
(az OECD 2. kódexe, illetve az ISO 789-1:1990 szabvány szerint) "
Lábjegyzetek:
[1] Az ER. 31. § a) pontját megállapító rendelkezést hatályon kívül helyezte a 89/2006. (XII. 26.) GKM rendelet 6. § (3) bekezdés b) pontja. Hatálytalan 2006.12.29.
[2] Meg kell adni az alkalmazott vizsgálati módszert