Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

84/2005. (X. 11.) GKM rendelet

a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. §-a (3) bekezdése b) pontjának 11. alpontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

1. §

A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: MR.) 16/A. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az (1) és (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket nem kell alkalmazni a 7/A. számú mellékletben meghatározott időpont előtt gyártott és forgalomba hozott pótalkatrészeknek a járműfenntartásban való felhasználása tekintetében."

2. §

Az MR. 93/A. §-a (3) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A sebességkorlátozónak úgy kell szabályoznia, hogy]

"a) a veszélyes áruk szállítására használt - külön jogszabályban meghatározott - gépkocsi sebessége 90 km/óra,"

(értékben korlátozott legyen)

3. §

Az MR. 97. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az (5) bekezdésben meghatározott követelmény nem vonatkozik a gépkocsi szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képességét csökkentő olyan eszközre, amely alkalmazására a KKF az ER. 2. § (3) bekezdés h) pontja alapján, az ENSZ-EGB 43. számú előírás 21. számú mellékletében meghatározott, a biztonsági üvegezés járműbe szerelésére vonatkozó műszaki követelmények figyelembevételével engedélyt adott."

4. §

Az MR. 120. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"V. fejezet

Az Európai Unió jogának való megfelelés

120. § Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja:

1. a Tanács 70/157/EGK irányelve (1970. február 6.) a gépjárművek megengedett zajszintjére és kipufogórendszereire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 84/424/EGK, 92/97/EGK tanácsi, és 73/350/EGK, 81/334/EGK, 84/372/EGK, 89/491/EGK, 96/20/EK, 1999/101/EK bizottsági irányelvek;

2. a Tanács 70/220/EGK irányelve (1970. március 20.) a gépjárművek külső gyújtású motorjainak kipufogógázai által okozott levegőszennyezés elleni intézkedésekre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 83/35 l/EGK, 88/76/EGK, 88/436/EGK, 91/441/EGK, 93/59/EGK tanácsi, 77/102/EGK, 78/665/EGK, 89/491/EGK, 96/44/EK, 98/77/EK, 1999/102/EK, 2002/80/EK, 2003/76/EK bizottsági, és 94/12/EK, 96/69/EK, 2001/1/EK, 2001/100/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvek;

3. a Tanács 70/221/EGK irányelve (1970. március 20.) a gépjárművek és pótkocsijaik folyékonytüzelőanyag-tartályaira és hátsó aláfutásgátlóira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 79/490/EGK, 97/19/EK bizottsági, és 2000/8/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvek;

4. a Tanács 70/222/EGK irányelve (1970. március 20.) a gépjárművek és pótkocsijuk hátsó rendszámtábláinak elhelyezésére és rögzítésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

5. a Tanács 70/31 l/EGK irányelve (1970. június 8.) a gépjárművek és pótkocsijuk kormányberendezésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 92/62/EGK és 1999/7/EK bizottsági irányelvek;

6. a Tanács 70/387/EGK irányelve (1970. július 27.) a gépjárművek és pótkocsijuk ajtajaira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 98/90/EK és 2001/31/EK bizottsági irányelvek;

7. a Tanács 70/388/EGK irányelve (1970. július 27.) a gépjárművek hangjelző berendezéseire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

8. a Tanács 71/127/EGKirányelve (1971. március 1.) a gépjárművek visszapillantó tükreire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 87/354/EGK tanácsi, és 79/795/EGK, 85/205/EGK, 86/562/EGK, 88/321/EGK bizottsági irányelvek;

9. a Tanács 71/320/EGK irányelve (1971. július 26.) a gépjárművek és pótkocsijaik egyes kategóriáinak fékberendezéseire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 74/132/EGK, 75/524/EGK, 79/489/EGK, 85/647/EGK, 88/194/EGK, 91/422/EGK, 98/12/EK, 2002/78/EK bizottsági irányelvek;

10.[1]

11.[2]

12. a Tanács 74/60/EGK irányelve (1973. december 17.) a gépjárművek belső berendezéseire (a belső visszapillantó tükrök kivételével az utastér belső részeire, a kezelőszervek elrendezésére, a tetőre vagy tolótetőre, az ülések háttámlájára és hátsó ülésfelületére) vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 78/632/EGK bizottsági és 2000/4/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvek;

13. a Tanács 74/61/EGK irányelve (1973. december 17.) a gépjárművek jogosulatlan használata elleni védelemre szolgáló eszközökre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 95/56/EK bizottsági irányelv;

14. a Tanács 74/297/EK irányelve (1974. június 4.) a gépjármüvek belső berendezéseire (a kormányberendezés viselkedése ütközés esetén) vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 91/662/EGK bizottsági irányelv;

15.a Tanács 74/408/EGK irányelve (1974. július 22.) a gépjárművek belső berendezéseire (ülések és rögzítésük szilárdsága) vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 81/577/EGK tanácsi és 96/37/EK bizottsági irányelvek;

16.a Tanács 74/483/EGK irányelve (1974. szeptember 17.) a gépjárművek kiálló részeire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 79/488/EGK bizottsági irányelv;

17.a Tanács 75/443/EGK irányelve (1975. június 26.) a gépjárművek hátrameneti és sebességmérő berendezéseire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 97/39/EK bizottsági irányelv;

18. a Tanács 76/114/EGK irányelve (1975. december 18.) a gépjárművek és pótkocsijaik hatóságilag előírt tábláira és felirataira, valamint elhelyezésükre és rögzítési módjukra vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 78/507/EGK bizottsági irányelv;

19. a Tanács 76/115/EGK irányelve (1975. december 18.) a gépjárművek biztonsági öveinek rögzítéseire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 81/575/EGK tanácsi és 82/318/EGK, 90/629/EGK, 96/38/EK bizottság irányelvek;

20.a Tanács 76/756/EGK irányelve (1976. július 27.) a gépjárművek és pótkocsijuk világító és fényjelző berendezéseinek felszerelésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 91/663/EGK és 97/28/EK bizottsági irányelvek;

21.a Tanács 76/757/EGK irányelve (1976. július 27.) a gépjárművek és pótkocsijaik fényvisszaverőire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 97/29/EK bizottsági irányelv;

22.a Tanács 76/758/EGK irányelve (1976. július 27.) a gépjárművek és pótkocsijaik hátsó méretjelző lámpáira, első (oldalsó) helyzetjelző lámpáira, hátsó (oldalsó) helyzetjelző lámpáira és féklámpáira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 89/516/EGK és 97/30/EK bizottsági irányelvek;

23.a Tanács 76/759/EGK irányelve (1976. július 27.) a gépjárművek és pótkocsijaik irányjelző lámpáira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 89/277/EGK és 99/15/EKbizottsági irányelvek;

24.a Tanács 76/760/EGK irányelve (1976. július 27.) a gépjárművek és pótkocsijaik hátsórendszámtábla-megvilágító lámpáira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 97/31/EK bizottsági irányelv;

25.a Tanács 76/761/EGK irányelve (1976. július 27.) a gépjárművek távolsági és/vagy tompított fényszóróira és az ilyen fényszórókhoz használt izzólámpákra vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 89/517/EGK és 1999/17/EK bizottsági irányelvek;

26.a Tanács 76/762/EGK irányelve (1976. július 27.) a gépjárművek ködfényszóróira és az azokhoz használt izzólámpákra vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 1999/18/EK bizottsági irányelv;

27.a Tanács 77/389/EGK irányelve (1977. május 17.) a gépjárművontató szerkezetekre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 96/64/EK bizottsági irányelv;

28.a Tanács 77/538/EGK irányelve (1977. június 28.) a gépjárművek és pótkocsijaik hátsó ködlámpáira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 89/518/EGK és 1999/14/EK bizottsági irányelvek;

29.a Tanács 77/539/EGK irányelve (1977. június 28.) a gépjárművek és pótkocsijaik hátrameneti lámpájára vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 97/32/EK bizottsági irányelv;

30.a Tanács 77/540/EGK irányelve (1977. június 28.) a gépjárművek várakozást jelző lámpáira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 1999/16/EK bizottsági irányelv;

31.a Tanács 77/541/EGK irányelve (1977. június 28.) a gépjárművek biztonsági öveire és utasbiztonsági rendszereire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 81/576/EGK tanácsi, és 82/319/EGK, 90/628/EGK, 96/36/EK, 2000/3/EK bizottsági irányelvek;

32. a Tanács 77/649/EGK irányelve (1977. szeptember 27.) a gépjárművek vezetőinek látóterére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 81/643/EGK, 88/366/EGK és 90/630/EGK bizottsági irányelvek;

33. a Tanács 78/316/EGK irányelve (1977. december 21.) a gépjárművek belső berendezéseire (a kezelőszervek, ellenőrző és visszajelző lámpák jelölésére) vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosí -tó 93/91/EGK és 94/53/EK bizottsági irányelvek;

34. a Tanács 78/317/EGK irányelve (1977. december 21.) a gépjárművek üvegfelületeinek jég- és páramentesítő berendezéseire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

35. a Tanács 78/318/EGK irányelve (1977. december 21.) a gépjármüvek ablaktörlő és ablakmosó rendszereire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 94/68/EK bizottsági irányelv;

36.a Tanács 78/549/EGK irányelve (1978. június 12.) a gépjárművek kerékdobjaira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 94/78/EK bizottsági irányelv;

37.a Tanács 78/932/EGK irányelve (1978. október 16..) a gépjárművek üléseinek fejtámláira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

38. a Tanács 80/1268/EGK irányelve (1980. december 16.) a gépjárművek tüzelőanyag-fogyasztására vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 89/491/EGK, 93/116/EK, 1999/100/EK bizottsági és 2004/3/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvek;

39. a Tanács 80/1269/EGK irányelve (1980. december 16.) a gépjárművek motorteljesítményére vonatkozó tagál -lami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 88/195/EGK, 89/491/EGK, 97/21/EK és 1999/99/EK bizottsági irányelvek;

40.a Tanács 88/77/EGK irányelve (1987. december 3.) a járművekben használt dízelmotorok gáz-halmazállapotú szennyezőanyag-kibocsátása elleni intézkedésekre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 91/542/EGK tanácsi, 96/1/EK európai parlamenti és tanácsi, és 2001/27/EK bizottsági irányelvek;

41. a Tanács 89/297/EGK irányelve (1989. április 13.) egyes gépjármüvek és pótkocsijaik oldalsó védelmére (oldalsó védőszerkezetekre) vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

42.a Tanács 91/226/EGK irányelve (1991. március 27.) a gépjárművek és pótkocsijaik egyes kategóriáinak a felcsapódó víz elleni védelmére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

43. a Tanács 92/21/EGK irányelve (1992. március 31.) az M1 kategóriájú gépjárművek tömegéről és méreteiről, valamint az azt módosító 95/48/EK bizottsági irányelv;

44.a Tanács 92/22/EGK irányelve (1992. március 31.) a gépjárművek és pótkocsijaik biztonsági üvegezéséről és az üvegezésre használt anyagokról, valamint az azt módosító 2001 /92/EK bizottsági irányelv;

45.[3]

46. a Tanács 92/114/EGK irányelve (1992. december 17.) az N kategóriájú gépjárművek vezetőfülkéjének a hátfal síkja előtti kiálló részeiről;

47. az Európai Parlament és a Tanács 94/20/EK irányelve (1994. május 30.) a gépjárművek és pótkocsijaik mechanikus kapcsolószerkezeteiről, valamint ezeknek a gépjárművekre történő felszereléséről;

48.az Európai Parlament és a Tanács 95/28/EGK irányelve (1995. október 24.) egyes gépjármű-kategóriák belső kialakításában használt anyagok égési tulajdonságairól;

49.az Európai Parlament és a Tanács 96/27/EK irányelve (1996. május 20.) a gépjárművek utasainak oldalsó ütközés esetén történő védelméről és a 70/156/EGK irányelv módosításáról;

50. az Európai Parlament és a Tanács 96/79/EK irányelve (1996. december 16.) a gépjárművek utasainak frontális ütközéssel szemben nyújtott védelméről, és a 70/156/EGK irányelv módosításáról, valamint az azt módosító 1999/98/EK bizottsági irányelv;

51. az Európai Parlament és a Tanács 97/27/EK irányelve (1997. július 22.) a gépjárművek és pótkocsijaik egyes kategóriáinak tömegéről és méreteiről, valamint a 70/156/EGK irányelv módosításáról; valamint az azt módosító 2003/19/EK bizottsági irányelv;

52. az Európai Parlament és a Tanács 98/91/EK irányelve (1998. december 14.) a veszélyes áruk közúti szállítására szánt gépjárművekről és pótkocsijaikról, valamint a gépjárművek és pótkocsijaik típusjóváhagyásáról szóló 70/156/EGK irányelv módosításáról;

53. a Tanács 93/14/EGK irányelve (1993. április 5.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok fékberendezéséről;

54. a Tanács 93/29/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok kezelőszerveinek, ellenőrző és visszajelző lámpáinak jelöléséről, valamint az azt módosító 2000/74/EK bizottsági irányelv;

55. a Tanács 93/30/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok hangjelző berendezéséről;

56. a Tanács 93/31/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok kitámasztószerkezetéről, valamint az azt módosító 2000/72/EK bizottsági irányelv;

57. a Tanács 93/32/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok utasülésének kapaszkodójáról, valamint az azt módosító 1999/24/EK bizottsági irányelv;

58. a Tanács 93/33/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok illetéktelen használat elleni védelmet biztosító berendezéseiről, valamint az azt módosító 1999/23/EK bizottsági irányelv;

59. a Tanács 93/34/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok előírt azonosítási jelzéseiről, valamint az azt módosító 1999/25/EK bizottsági irányelv;

60.a Tanács 93/92/EGK irányelve (1993. október 29.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok világító- és fényjelző berendezéseinek beépítéséről, valamint az azt módosító 2000/73/EK bizottsági irányelv;

61.a Tanács 93/93/EGK irányelve (1993. október 29.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok tömegéről és méreteiről, valamint az azt módosító 2001/78/EK és 2004/86/EK bizottsági irányelvek;

62.a Tanács 93/94/EGK irányelve (1993. október 29.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok hátsó rendszámtáblájának elhelyezéséről, valamint az azt módosító 1999/26/EK bizottsági irányelv;

63.az Európai Parlament és a Tanács 95/1/EK irányelve (1995. február 2.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok legnagyobb tervezési sebességéről, valamint a motor legnagyobb nyomatékáról és legnagyobb hasznos teljesítményéről, valamint az azt módosító 2002/41/EK bizottsági irányelv;

64.az Európai Parlament és a Tanács 2002/7/EK irányelve (2002. február 18.) a Közösségen belül közlekedő egyes közúti járművek nemzeti és a nemzetközi forgalomban megengedett legnagyobb méreteinek, valamint a nemzetközi forgalomban megengedett legnagyobb össztöme-gének megállapításáról szóló a Tanács 96/53/EK irányelve (1996. június 25.) módosításáról;

65. az Európai Parlament és a Tanács 97/24/EK irányelve (1997. június 17.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok egyes alkatrészeiről és jellemzőiről, valamint az azt módosító 2002/51/EK európai parlamenti és tanácsi, és 2003/77/EK bizottsági irányelvek;

66.a Tanács 74/151/EGK irányelve (1974. március 4.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok egyes alkatrészeire és jellemzőire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 88/410/EGK és 98/38/EK bizottsági irányelvek;

67. a Tanács 74/152/EGK irányelve (1974. március 4.) kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok legnagyobb tervezési sebességére és rakfelületére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 88/412/EGK és 98/89/EK bizottsági irányelvek;

68.a Tanács 74/346/EGK irányelve (1974. június 25.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok visszapillantó tükreire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 98/40/EK bizottsági irányelv;

69.a Tanács 74/347/EGK irányelve (1974. június 25.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok látómezőjére és szélvédőtörlőire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 79/1073/EGK bizottsági irányelv;

70.a Tanács 75/321/EGK irányelve (1975. május 20.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok kormányberendezésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 88/41 l/EGK és 98/39/EK bizottsági irányelvek;

71.a Tanács 75/322/EGK irányelve (1975. május 20.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorokba szerelt külső gyújtású motorok által előidézett rádiózavarok szűrésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 2000/2/EK és 2001/3/EGK bizottsági irányelvek;

72.a Tanács 75/323/EGK irányelve (1975. május 20.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorokra szerelt, a mezőgazdaságban vagy erdészetben alkalmazott szerszámokon, gépeken vagy pótkocsikon használt világító és fényjelző berendezések elektromos csatlakozójára vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

73. a Tanács 76/432/EGK irányelve (1976. április 6.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok fékberendezéseire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 96/63/EK bizottsági irányelv;

74.a Tanács 76/763/EGK irányelve (1976. július 27.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok utasülésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 1999/86/EK tanácsi irányelv;

75.a Tanács 77/311/EGK irányelve (1977. március 29.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok vezetőire ható zajszintre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 96/627/EK bizottsági határozat;

76.a Tanács 77/536/EGK irányelve (1977. június 28.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok borulás hatása elleni védőszerkezeteire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 89/680/EGK tanácsi, és 1999/55/EK bizottsági irányelvek;

77.a Tanács 77/537/EGK irányelve (1977. június 28.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorokban használt dízelmotorok szennyezőanyag-kibocsátása elleni intézkedésekre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

78.a Tanács 78/764/EGK irányelve (1978. július 25.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok vezetőülésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 83/190/EGK, 88/465/EGK és 1999/57/EK bizottsági irányelvek;

79. a Tanács 78/933/EGK irányelve (1978. október 17.) a kerekes mezőgazdasági és erdészeti traktorok világító és fényjelző berendezéseinek elhelyezésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 1999/56/EK bizottsági irányelv;

80. a Tanács 79/532/EGK irányelve (1979. május 17.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok világító és fényjelző berendezéseinek alkatrész-típusjóváhagyására vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

81.a Tanács 79/533/EGK irányelve (1979. május 17.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok vontatószerkezetére és hátrameneti berendezésére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 1999/58/EK bizottsági irányelv;

82.a Tanács 79/622/EGK irányelve (1979. június 25.) a kerekes mezőgazdasági és erdészeti traktorok borulás hatása elleni védőszerkezeteire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről (statikus vizsgálat), valamint az azt módosító 82/953/EGK, 88/413/EGK és 1999/40/EK bizottsági irányelvek;

83.a Tanács 80/720/EGK irányelve (1980. június 24.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok kezelőterére, vezetőhelyéhez történő hozzáférésre, ajtajaira és ablakaira vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 88/414/EGK bizottsági irányelv;

84.a Tanács 86/297/EGK irányelve (1986. május 26.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok erőleadó tengelycsonkjaira és ezek védőburkolatára vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

85.[4]

86.a Tanács 86/415/EGK irányelve (1986. július. 24.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok kezelőszerveinek beépítéséről, elhelyezéséről, működéséről és jelöléséről;

87.[5]

88. a Tanács 89/173/EGK irányelve (1988. december 21.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok egyes alkatrészeire és jellemzőire vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, valamint az azt módosító 2000/1/EK bizottsági irányelv;

89.a Tanács 89/459/EGK irányelve (1989. július 18.) a gépjárművek és pótkocsijaik egyes kategóriái esetében a gumiabroncsok futófelület-mintázatának mélységére vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről;

90. a Tanács 92/6/EGK irányelve (1992. február 10.) a Közösségben egyes gépjármű-kategóriákra sebességkorlátozó készülékek felszereléséről és használatáról, valamint az azt módosító 2002/85/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv;

91. a Tanács 92/24/EGK irányelve (1992. március 31.) egyes gépjármű-kategóriák sebességkorlátozó készülékeiről vagy az ehhez hasonló sebességkorlátozó fedélzeti rendszereiről, valamint az azt módosító 2004/1 l/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv;

92. az Európai Parlament és a Tanács 98/69/EK irányelve (1998. október 13.) a gépjárművek kibocsátásai által okozott levegőszennyezés elleni intézkedésekről és a 70/220/EGK tanácsi irányelv módosításáról;

93. az Európai Parlament és a Tanács 1999/96/EK irányelve (1999. december 13.) a járművek hajtására használt sűrítéses gyújtású motorok gázhalmazállapotú szennyezőanyag- és légszennyezőrészecske-kibocsátása, valamint a jármüvek hajtására használt, földgáz- vagy pb-gázüzemű külső gyújtású motorok gázhalmazállapotú szennyezőanyag-kibocsátása elleni intézkedésekre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről és a 88/77/EGK tanácsi irányelv módosításáról;

94.[6]

95. az Európai Parlament és a Tanács 2000/40/EK irányelve (2000. június 26.) a gépjárművek elülső aláfutás-gátlásával kapcsolatos tagállami jogszabályok közelítéséről és a 70/156/EGK tanácsi irányelv módosításáról;

96. az Európai Parlament és a Tanács 2001/56/EK irányelve (2001. szeptember 27.) a gépjárművek és pótkocsijaik fűtéséről, a 70/156/EGK tanácsi irányelv módosításáról és a 78/548/EGK tanácsi irányelv hatályon kívül helyezéséről, valamint az azt módosító 2004/78/EK bizottsági irányelv;

97. az Európai Parlament és a Tanács 2001/85/EK irányelve (2001. november 20.) a személyszállításra használt, a vezetőülésen kívül több mint nyolc ülőhelyet tartalmazó járművekre vonatkozó különleges rendelkezésekről, valamint a 70/156/EGK és a 97/27/EK irányelv módosításáról;

98.[7]

99. az Európai Parlament és a Tanács 2003/102/EK irányelve (2003. november 17.) a gyalogosok és más veszélyeztetett úthasználók gépjárművel való ütközést megelőző, illetve annak során történő védelméről, és a 70/156/EGK tanácsi irányelv módosításáról;

100. az Európai Parlament és a Tanács 2003/97/EK irányelve (2003. november 10.) a közvetett látást biztosító eszközök és az ilyen eszközökkel felszerelt járművek típusjóváhagyására vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről, a 70/156/EGK irányelv módosításáról és a 71/127/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről, valamint az azt módosító 2005/27/EK bizottsági irányelv;

101.a Tanács 82/890/EGK irányelve (1982. december 17.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorokra vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről szóló irányelvek módosításáról;

102.a Tanács 87/354/EGK irányelve (1987. június 25.) az ipari termékekre vonatkozó tagállami jogszabályok kö- zelítéséről szóló egyes irányelveknek a tagállamokat jelző megkülönböztető számok és betűk vonatkozásában történő módosításáról;

103.az Európai Parlament és a Tanács 97/54/EK irányelve (1997. szeptember 23.) a 74/150/EGK, 74/151/EGK, 74/152/EGK, 74/346/EGK, 74/347/EGK, 75/321/EGK, 75/322/EGK, 76/432/EGK, 76/763/EGK, 77/31 l/EGK, 77/537/EGK, 78/764/EGK, 78/933/EGK, 79/532/EGK, 79/533/EGK, 80/720/EGK, 86/297/EGK, 86/415/EGK és 89/173/EGK tanácsi irányelvnek a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok legnagyobb tervezési sebessége tekintetében történő módosításáról;

104. a Bizottság 96/627/EK határozata (1996. október 17.) a kerekes mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok vezetőire ható zajszintre vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről szóló 1977. március 29-i 77/311/EGK tanácsi irányelv 2. cikkének végrehajtásáról, valamint az azt módosító 2000/63/EK bizottsági határozat;

105.a Bizottság 2003/138/EK határozata (2003. február 27.) az elhasználódott járművekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv szerinti alkatrész- és anyagkódolási szabványok létrehozásáról;

106.a Bizottság 2004/90/EK határozata (2003. december 23.) a gyalogosok és más veszélyeztetett úthasználók gépjárművel való ütközést megelőző, illetve annak során történő védelméről és a 70/156/EGK tanácsi irányelv módosításáról szóló, 2003/102/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 3. cikke végrehajtásához szükséges műszaki előírásokról."

5. §

(1)[8]

(2) Az MR. A. Függelékének A/8. számú melléklete e rendelet 2. számú melléklete szerint módosul.

Záró rendelkezések

6. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

(2) Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja:

a) a Bizottság 2005/27/EK irányelve (2005. március 29.) a közvetett rálátást segítő eszközök és az ilyen eszközökkel felszerelt jármüvek típusjóváhagyására vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről szóló 2003/97/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek a műszaki fejlődéshez történő hozzáigazításáról;

b) a Bizottság 2005/438/EK határozata (2005. június 10.) az elhasználódott jármüvekről szóló 2000/53/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv II. mellékletének módosításáról.

Dr. Kóka János s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

1. számú melléklet a 84/2005. (X. 11.) GKM rendelethez[9]

2. számú melléklet a 84/2005. (X. 11.) GKM rendelethez

1. Az MR. A. Függelék A/8. számú mellékletének címéhez tartozó 1. jelű lábjegyzet helyébe a következő rendelkezés lép:

"1 Ez a melléklet a közvetett rálátást segítő eszközök és az ilyen eszközökkel felszerelt járművek típusjóváhagyására vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről szóló - a Bizottság 2005/27/EK irányelvével módosított -2003/97/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvvel megegyező szabályozást tartalmaz."

2. Az MR. A. Függelék A/8. számú melléklet A. Fejezetében a 4. pontot követő, "A MELLÉKLET

A. FEJEZETE RÉSZEINEK JEGYZÉKÉ"-t tartalmazó táblázat I. Része a következő 7. Függelékkel egészül ki:

[A MELLÉKLET A. FEJEZETE RÉSZEINEK JEGYZÉKE

I. Rész Fogalommeghatározások és az EK-típusjóvá-hagyásra vonatkozó közigazgatási rendelkezések]

"7. függelék Rögzített dőlésszögű üléstámlával rendelkező ülés esetén a vezető két szeme helyének meghatározása"

3. Az MR. A. Függelék A/8. számú melléklet A. Fejezet I. rész 1.1.1.12. pontja a következő mondattal egészül ki:

["A vezető szemeinek helye": az a két pont, amely egymástól 65 mm-re, a vezetőülés ezen 1. Rész 6. függelékében meghatározott R pontja felett függőleges irányban 635 mm távolságra helyezkedik el. A két pontot összekötő egyenes merőleges a jármű függőleges hosszanti középsíkjára. A szem e két pontját összekötő szakasz középpontja abban a függőleges hosszanti síkban helyezkedik el, amelynek át kell haladnia a vezetőülésnek a jármű gyártója által megadott középpontján.]

"Rögzített dőlésszögű üléstámlával rendelkező ülés esetében a vezető szemei helyének összhangban kell lennie az ezen rész 7. függelékében előírtakkal."

4. Az MR. A. Függelék A/8. számú melléklet A. Fejezet I. rész 5. függelékének 1.1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"1.1. Az alkatrész EK-típusjóváhagyási jel egy téglalapból áll, amelyben egy "e" betű van elhelyezve, amelyet az EK-típusbizonyítványt kiadó tagállam megkülönböztető számjele követ: 1 - Németország, 2 - Franciaország, 3 -Olaszország, 4 - Hollandia, 5 - Svédország, 6 - Belgium, 7 - Magyarország, 8 - Cseh Köztársaság, 9 - Spanyolország, 11 - Egyesült Királyság, 12 - Ausztria, 13 - Luxemburg, 17 - Finnország, 18 - Dánia, 20 - Lengyelország, 21 - Portugália, 23 - Görögország, 24 - Írország, 26 - Szlovénia, 27 - Szlovákia, 29 - Észtország, 32 - Lettország, 36 - Litvánia, 49 - Ciprus, 50 - Málta. Az alkatrész EK-típusjóváhagyási jel magában foglalja a téglalap közelében elhelyezett alkatrész EK-típusjóváhagyási számot. E szám a típusra kibocsátott bizonyítványon feltüntetett alkatrész EK-típusjóváhagyási számból áll (lásd ezen I. rész 3. függelékét), továbbá e szám elé két számjegy kerül, amely megfelel ezen melléklet rendelkezéseit meghatározó EK irányelv legutóbbi módosítása sorszámának, amely az alkatrész EK-típusjóváhagyás megadásának időpontjában hatályban volt. A módosítás sorszámát és a bizonyítványon feltüntetett alkatrész EK-típusjóváhagyási számot csillag választja el. Jelen esetben (a 2003/97/EK irányelv alapján) a sorozatszám 03."

5. Az MR. A. Függelék A/8. számú melléklet A. Fejezetének I. része a következő 7. számú függelékkel egészül ki:

" 7. számú függelék

Rögzített dőlésszögű üléstámlával rendelkező ülés esetén a vezető két szeme helyének meghatározása

1. A szemek R ponthoz viszonyított helyzetét az alábbi táblázatban feltüntetett adatoknak megfelelően kell beállítani a háromdimenziós koordinátarendszer X koordinátái alapján. A táblázat a 25 fokos dőlésszögű rögzített üléstámlához tartozó alapkoordinátákat tartalmazza. A koordinátákhoz tartozó háromdimenziós koordinátarendszer megfelel a módosított 77/649/EGK irányelv I. számú melléklete 2.3. pontjában meghatározottaknak.

Üléstámla dőlésszögeVízszintes koordináták
(fok)ΔX
2568 mm

2. A nem 25 fokos dőlésszögü rögzített üléstámlákra vonatkozó további korrekció

Azokban az esetekben, amikor a tervezett üléstámla dőlésszöge nem 25 fok, az alábbi táblázatban található - a 25 fokos rögzített dőlésszögű üléstámlának megfelelő - szemhelyzethez képest a szemhelyzetek X és Z koordinátáinak további korrekciója:

Üléstámla dőlésszögeVízszintes koordinátákFüggőleges koordináták
(fok)ΔXAZ
5-186 mm28 mm
6-177 mm27 mm
7-167 mm27 mm
8-157 mm27 mm
9-147 mm26 mm
10-137 mm25 mm
11-128 mm24 mm
12-118 mm23 mm
13-109 mm22 mm
14-99 mm21 mm
15-90 mm20 mm
16-81 mm18 mm
17-72 mm17 mm
18-62 mm15 mm
19-53 mm13 mm
20-44 mm11 mm
21-35 mm9 mm
22-26 mm7 mm
-18 mm5 mm
24-9 mm3 mm
250 mm0 mm
269 mm-3 mm
2717 mm-5 mm
2826 mm-8 mm
2934 mm-11 mm
.43 mm-14 mm
3151 mm-18 mm
3259 mm-21 mm
3367 mm-24 mm
3476 mm-28 mm
3584 mm-32 mm
3692 mm-35 mm
37100 mm-39 mm
38108 mm-43 mm
39115 mm-48 mm
40123 mm-52 mm"

6. Az MR. A. Függelék A/8. számú melléklet A. Fejezet III. részének 2.1.1. pontjához tartozó táblázatban az N2 <, = 7,5 t kategóriájú gépjárművekhez tartozó sorának "Széles látószögű tükör IV. osztály" oszlopa által meghatározott szöveg helyébe a következő szöveg lép:

"Kötelező

Mindkét oldalon, ha V. osztályú tükör felszerelhető

Választható

Mindkét oldalon együtt, ha nem."

7. Az MR. A. Függelék A/8. számú melléklet A. Fejezet III. részének 2.1.1. pontjához tartozó táblázatban az N2 < 7,5 t kategóriájú gépjárművekhez tartozó sorának "Külső közeltéri tükör V. osztály" oszlopa által meghatározott szöveg helyébe a következő szöveg lép:

"Kötelező, lásd a III. rész 3.7. és 5.5.5. pontját

Egy az utas oldalán

Választható

Egy a vezető oldalán (mindkettőt legalább 2 méterrel a talajfelszín fölött kell felszerelni) . A megengedett eltérés +10 cm."

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

[2] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

[3] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

[4] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

[5] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

[6] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

[7] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

[8] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

[9] Hatályon kívül helyezte a 126/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 4. § (4) bekezdése e) pontja. Hatálytalan 2006.01.01.

Tartalomjegyzék